Mag ik mee? Af en toe het afkraken van fanboys is tot daar aan toe en gezond, maar het basisschoolnivo dat hier aanwezig is met kennis buiten de cryptowereld en kroeg om is soms echt verdrietigRedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:32:
[...]
Weet jij wie Jim Breyer is?
Wat een niveau hier man. Ik ga dit topic echt verlaten. Breyer en z'n holding die een advisor role nemen in VeChain afdoen als fake of tweeten om de koers omhoog te krijgen.... Dit topic gaat echt diep
Ik had hem al verwijderd uit het andere omdat het voor slowchat bestemd is.HanM schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Wat je post betreft vind ik niks, dat je dezelfde post zet in 2 verschillende topics vind ik een beetje jammer
Het heeft niks met fanboy gedrag te maken, maar het is nogal vermoeiend om telkens opmerkingen geplaatst te zien worden die gebaseerd zijn op een vooronderzoek van 5 minuten over een coin die momenteel op papier mogelijk de meest veelbelovende toepassing zal gaan krijgen en door hele grote namen ondersteund wordt.Hotzenwalder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Ik zeg niets negatiefs over VEN of hun tweets, ik geef alleen aan hoe over het algemeen tegenwoordig de Cryptomarkt werkt... kijk wat er gebeurde met Ripple nadat ze getweet hadden over MoneyGram.
Je zou voor de grap eens tweets naast grafieken moeten leggen om te snappen hoe de markt tegenwoordig werkt.
Maar goed... we hebben hier te maken met VEN fanboys die meteen lichtgeraakt zijn schijnbaar.
Dat heeft weinig effect op de cryptomarkt an sich, laat staan dat het puur effect heeft op de BTC-markt.Lucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Bel Bitfinex even of ze 100m USDT bijpompen
Het is wel een kwalijke zaak hoor, daar niet van
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Exactly this. Ooit was dit een vrij intelligente thread. Nu zit het vol met kinderen en hun toekomstige Lambo's, die denken met 100 euro het wel te maken.RedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:32:
[...]
Wat een niveau hier man. Ik ga dit topic echt verlaten. Breyer en z'n holding die een advisor role nemen in VeChain afdoen als fake of tweeten om de koers omhoog te krijgen.... Dit topic gaat echt diep
Ik ben geen shiller, maar als je je VEN huiswerk niet hebt gedaan, moet je echt gewoon wegwezen met je non-statements.
En waarom staat op binance app de koers in dollar? Ook op bitfinex.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:28:
[...]
Dit klopt.
[...]
Tenzij je die altcoin enkel kan kopen met BTC. Of wanneer het BTC-volume >70% van de coin handel bepaalt.
Dat geldt voor >90% van alle altcoins.
Vrijwel alle altcoins betaal je in BTC, en niet in dollar. De dollarwaarde van altcoin is simpelweg als volgt te berekenen:
Huidige waarde van Altcoin = 0,01 BTC
Huidige waarde van Bitcoin: $12.000
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $120
Er zijn altcoins die meer dan BTC trading pairs hebben.
Huidige waarde van Altcoin in BTC = 0,01 BTC
Huidige waarde van Altcoin in ETH = 0,1 ETH
Huidige waarde van BTC: $12.000
Huidige waarde van ETH: $2.000 (even om te laten zien hoeveel invloed dit vervolgens heeft)
Trading volume van Altcoin in BTC = 90%
Trading volume van Altcoin in ETH = 10%
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $128
[...]
Jouw denkfout zit hem in dat een altcoin eigenlijk geen dollarkoers heeft, omdat het nergens tegen dollars verhandeld kan worden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Altcoins die wel tegen fiat verhandeld kunnen worden, hebben natuurlijk wel een dollarkoers. Een aantal altcoins hebben ook een ETH trading pair, een BCC trading pair, enzovoort enzovoort.
Echter zie je ook hier vaak dat BTC het meest verhandelde trading pair is. Aan de tweede berekening hierboven zie je daarom waarom de BTC-waarde zo ontzettend belangrijk is voor de altcoin.
Lees je nog eens goed in zou ik zeggen
[...]
Het punt is dat een altcoin met een koers van 5 dollar dus niet bestaat, omdat er (bijna altijd) geen altcoin/USD trading pair bestaat. De dollarwaarde die de bekende sites vertonen zijn direct afhankelijk van de trading pairs, waar BTC (bijna altijd) veruit het grootste aandeel in neemt, en daardoor voor >90% sturend is op de koers.
Stel je hebt gelijk dat zouden alle altcoins bij daling btc mee moeten gaan. Ven deed het vanmiddag dus niet. Het is totaal onlogisch om aan te nemen dat een altcoin zonder vraag of aanbod daalt omdat btv daalt en als ik de koersen bekijk is dat ook niet zo.
De altcoin btc is alleen om aan te geven hoeveel btc je moet betalen.
Maar goed iedere zijn mening soit.
We kunnen ook gewoon normaal doen. En heel ongelijk heeft die echt niet, die mensen bij Vechain denken echt wel na als/en wanneer ze een bericht de wereld in sturen. Of denk je dat een half uur geleden de papieren zijn getekend? Verder natuurlijk prima nieuws weer.RedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:32:
[...]
Verwijderd
Het is echt een mini wave in een zeer gezonde ontwikkeling. Denk je echt dat die mannen bij VeChain zo kortzichtig zijn?BPP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:39:
[...]
We kunnen ook gewoon normaal doen. En heel ongelijk heeft die echt niet, die mensen bij Vechain denken echt wel na als/en wanneer ze een bericht de wereld in sturen. Of denk je dat een half uur geleden de papieren zijn getekend? Verder natuurlijk prima nieuws weer.
Die zitten hier met hun levensplan in. Die geven echt niets om onze 10min dip
Tuurlijk worden dit soort berichten op een bepaald moment gecommuniceerd, maar ze moeten het toch ooit eens kenbaar maken? En dat baseren ze echt niet op een dipje in de koers van 10%.BPP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:39:
[...]
We kunnen ook gewoon normaal doen. En heel ongelijk heeft die echt niet, die mensen bij Vechain denken echt wel na als ze een bericht de wereld in sturen. Of denk je dat een half uur geleden de papieren zijn getekend? Verder natuurlijk prima nieuws weer.
In het weekend ben ik niet actief en dus hodl. Maar zie net dat alles alwéér stevig in het rood staat.... begint toch wel een beetje te frustreren.... steeds meer het gevoel dast ik nooit in de plus geraak. En als ik dat voel voelen meer mensen dat en zullen mensen dus uitstappen. Geen goede zaak. Na een jaar lang aanhoren van mensen die hypotheek gedeeltelijk aflossen, nieuw tuinhuis, nieuwe keukens, etcetera... is het toch wel jammer dat wanneer ik eindelijk in de gelegenheid ben wat te investeren ik tot op heden enkel verlies maak.
Had geen wonderen verwacht. Maar dit toch ook niet helemaal. Jammer. Ik blijf hodlen. Desnoods tot het bittere eind. Toen ik begon hield ik er rekening mee al het geld te verliezen (anders moet je er niet aan beginnen). Maar stiekem hoopte ik natuurlijk wel op een leuke winst zodat ik wat eerder (In plaats van nu misschien wat later) zou kunnen verhuizen naar eindelijk eens een eigen huisje....
Zo. Beetje in mineur even qua crypto. Moest er even uit. 🤔
Had geen wonderen verwacht. Maar dit toch ook niet helemaal. Jammer. Ik blijf hodlen. Desnoods tot het bittere eind. Toen ik begon hield ik er rekening mee al het geld te verliezen (anders moet je er niet aan beginnen). Maar stiekem hoopte ik natuurlijk wel op een leuke winst zodat ik wat eerder (In plaats van nu misschien wat later) zou kunnen verhuizen naar eindelijk eens een eigen huisje....
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Nee misschien niet bewust met die reden, maar we kunnen toch niet ontkennen dat zulke berichten wat met de koers doen?pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:40:
[...]
Tuurlijk worden dit soort berichten op een bepaald moment gecommuniceerd, maar ze moeten het toch ooit eens kenbaar maken? En dat baseren ze echt niet op een dipje in de koers van 10%.
Hee mensen, even los van de hele VEN discussie, we zijn volgens mij al een tijdje serieus aan het dippen. Al -11% voor BTC en de alts gaan er vrij hard achteraan!
Maak je niet zo druk... waarom is iedereen zo lichtgeraakt hier? Ik zit zelf zwaar in de VEN, dus zie hem graag stijgen tot grote hoogtes. Er zijn genoeg coins waarbij het vooral gebakken lucht is en elke tweet de koers even omhoog laat schieten. VEN is er eentje voor de lange termijn en voor zover ik tot op heden kan beoordelen zeker niet gebaseerd op gebakken lucht.pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:38:
[...]
Het heeft niks met fanboy gedrag te maken, maar het is nogal vermoeiend om telkens opmerkingen geplaatst te zien worden die gebaseerd zijn op een vooronderzoek van 5 minuten over een coin die momenteel op papier mogelijk de meest veelbelovende toepassing zal gaan krijgen en door hele grote namen ondersteund wordt.
Dat ontkent toch ook niemand? Tuurlijk, de markt reageert hierop, en terecht want het is gewoon goed nieuws. Daar is toch niks mis mee? Het gaat er gewoon om dat hier veel ongefundeerde opmerkingen worden geplaatst en dat is jammer voor het niveau van het topic. Als je dan wil miepen op een coin, lees je dan eerst goed in.BPP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:41:
[...]
Nee misschien niet bewust met die reden, maar we kunnen toch niet ontkennen dat zulke berichten wat met de koers doen?
Omdat dat een tastbaar getal is voor de n00bs. Ook deze wordt exact hetzelfde berekend als dat Coinmarketcap dit berekent.lighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:39:
[...]
En waarom staat op binance app de koers in dollar? Ook op bitfinex.
Heb je je nooit afgevraagd waarom op de Binance homepage een lijst staat met de waarde van trading pairs, met daarachter klein in het grijs de doorgerekende dollarwaarde? Dit is precies hoe het werkt
Waarde altcoin in dollars = waarde van alle tradingpairs (die uiteindelijk doorgerekend zijn naar USD) * volumepercentage.
Nee hoor, dat hoeft niet. Als Altcoin X 10% stijgt en BTC daalt 5%, dan stijgt de dollarwaarde van Altcoin gewoon met 5%. De eigenlijke groei is dan gewoon veel groter dan dat je denkt. Dit is vanmiddag met VEN gebeurd.Stel je hebt gelijk dat zouden alle altcoins bij daling btc mee moeten gaan.
Er zijn zeer goed koersschommelingen mogelijk; het punt is dat wanneer BTC 40% daalt, alles zal dalen met tientallen procenten. En wanneer BTC 40% stijgt, alles stijgt met tientallen procenten.
Ik weet niet hoeveel geld jij in je crypto's hebt zitten, maar lees je asjeblieft even in. Dit is echt geen geheim of hogere wiskunde of zoiets en algemeen bekend.Het is totaal onlogisch om aan te nemen dat een altcoin zonder vraag of aanbod daalt omdat btv daalt en als ik de koersen bekijk is dat ook niet zo.
Maar goed iedere zijn mening soit.
[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 21-01-2018 17:48 ]
Er lijkt voldoende steun te zijn op $11k per btc dus hebben het ergste alweer gehadDakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:43:
Hee mensen, even los van de hele VEN discussie, we zijn volgens mij al een tijdje serieus aan het dippen. Al -11% voor BTC en de alts gaan er vrij hard achteraan!
Als de koers daalt van VEN gewoon de candles op alle standen uitprobreren van 1,5,15 minuten naar 1, 2en 4 uur .
Desnoods een week.
Dat verdwijnen alle 10 minuten dips !
En zie je regelmatige stijging voor VEN.
Desnoods een week.
Dat verdwijnen alle 10 minuten dips !
En zie je regelmatige stijging voor VEN.
[ Voor 60% gewijzigd door Martin11 op 21-01-2018 23:29 ]
Uit wat bestaat je portfolio?kazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:41:
In het weekend ben ik niet actief en dus hodl. Maar zie net dat alles alwéér stevig in het rood staat.... begint toch wel een beetje te frustreren.... steeds meer het gevoel dast ik nooit in de plus geraak. En als ik dat voel voelen meer mensen dat en zullen mensen dus uitstappen. Geen goede zaak. Na een jaar lang aanhoren van mensen die hypotheek gedeeltelijk aflossen, nieuw tuinhuis, nieuwe keukens, etcetera... is het toch wel jammer dat wanneer ik eindelijk in de gelegenheid ben wat te investeren ik tot op heden enkel verlies maak.
Beide kampen zijn irritant. De ene kamp is alleen maar negatief, de andere kamp weer overdreven positief. Ik bezit 800 VENS, maar kan nog wel normaal nadenken. Ik ben blij met alle stijgingen en van mij mag het nog wel zo doorgaan. Maar ik vind het ook wel grappig van die mensen die bij elke pump weer vooraan staan om te roepen hoe goed VEN het doet terwijl die de hele dag al op en neer aan het gaan is. Naast alle stijgingen zijn er net zoveel harde dalingen.pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:43:
[...]
Dat ontkent toch ook niemand? Tuurlijk, de markt reageert hierop, en terecht want het is gewoon goed nieuws. Daar is toch niks mis mee? Het gaat er gewoon om dat hier veel ongefundeerde opmerkingen worden geplaatst en dat is jammer voor het niveau van het topic. Als je dan wil miepen op een coin, lees je dan eerst goed in.
Dit is ook wel interessant :
It is with great necessity and pride that VeChain has passed the first Cryptocurrency Disaster Recovery Plan (CDRP) as defined and approved by PwC. This is a significant milestone in assuring VeChains ability to handle mass adoption. medium.com/@vechainoffici…
https://mobile.twitter.co...status/955098373996011523
Overigens vind ik Vechain zoveel "positief nieuws" brengen dat ik er bijna wat achter zou zoeken (if it sounds too good to be true..)
It is with great necessity and pride that VeChain has passed the first Cryptocurrency Disaster Recovery Plan (CDRP) as defined and approved by PwC. This is a significant milestone in assuring VeChains ability to handle mass adoption. medium.com/@vechainoffici…
Overigens vind ik Vechain zoveel "positief nieuws" brengen dat ik er bijna wat achter zou zoeken (if it sounds too good to be true..)
[ Voor 5% gewijzigd door LosGieros op 21-01-2018 17:51 ]
Rapapa...
Ben heel benieuwd of btc (eigenlijk alles) weer een dip gaat krijgen en hoe diep deze zal zijn. Het lijkt er wel aan te koken nu...
[ Voor 5% gewijzigd door aaaido op 21-01-2018 17:52 ]
Momenteel wat meer in VEN en XLM
Verder redelijk gelijke bedragen in ADA, NEO, LTC, XVG, REQ, BCH, XMR, XBT, REP, ETH, DASH, ZEC
En nog een klein beetje XRP (heb ik eerder wel wat winst op gepakt).
In totaal gaat het (nog) om zo'n 700 euro. Ben gestart met 1000. Dus zit wel aardig in de min, helaas.
Volgens mij hadden we dat vorige maand ook met TRX. Het kon niet op, en een week later was het 10x niks.LosGieros schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:49:
Ik vraag me af wat dit nou precies inhoudelijk is, wel interessant :
Heel benieuwd hoe er hier over 2 weken over VEN gesproken wordt.
Zolang we niet onder de 10k dalen is er niks aan het handje denk ik. Het lijkt een beetje de standaard zondagdip te zijn. Wie weet zitten we al op de bodem en gaan we morgen weer +10% doen.aaaido schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
Ben heel benieuwd of btc (eigenlijk alles) weer een dip gaat krijgen en tot hoever dit zal zijn. Het lijkt er wel aan te koken nu...
Maargoed, voor hetzelfde geld is dit het beginpunt van de volgende dip naar... 8K?
TRX met z'n roeptoeterende Aziaat vergelijken met VENDakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:52:
[...]
Volgens mij hadden we dat vorige maand ook met TRX. Het kon niet op, en een week later was het 10x niks.

Redelijk breed portfolio (niet goed of fout hoor). Waarschijnlijk is alles wel heel afhankelijk van btc en die staat momenteel gewoon laag dus Hodlkazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
[...]
Verder redelijk gelijke bedragen in ADA, NEO, LTC, XVG, REQ, BCH, XMR, XBT, REP, ETH, DASH, ZEC
In totaal gaat het (nog) om zo'n 700 euro. Ben gestart met 1000. Dus zit wel aardig in de min, helaas.
* pakt even een pilsje en gaat genieten van de TRX vs VEN discussie *
Het is ook totaal onbelangrijk nieuws ,maar kopers reageren op elke scheet.LosGieros schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:49:
Dit is ook wel interessant :
Wal als die eerste test nou mislukt was denk je dat ze dat dan ook gemeld hadden ?
Uiteraard niet.
Feit is wel dat VEN meer te melden heeft dan andere coins die alleen nog ideeen hebben maar geen partners van naam.
Anderhalve week geleden zei men al dat VEN en pump en dump coin was en inmiddels is hij bijna X2 gegaan met heel veel support en weinig echte swings maar beneden.Dakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:52:
[...]
Volgens mij hadden we dat vorige maand ook met TRX. Het kon niet op, en een week later was het 10x niks.
Dat is best vervelend ja, vooral omdat het vooral zonder onderbouwing wordt gedaan. Ik moet wel zeggen dat het iets teveel over VEN gaat in dit topic, maar daar kan ik verder weinig aan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 21-01-2018 17:58 ]
Klopt. Dat is ook mijn strategie. Spreiden in munten die ik ok vind (minder risico op grote verliezen, maar dus ook minder kans op grote winsten) en wat extra in de munten waar ik momenteel écht in geloof - Dat is nu dus Stellar Lumen en Vechain. Maar ja - als gewoon alles in het rood gaat maakt het niet zo veel uit hoe gespreid je het hebt en ga je in de min... Het zou gewoon wel eens een keer fijn zijn om plus cijfers te zien (als in - meer centen dan mijn initiële inzet). Maar vrees dat dat er voorlopig niet inzit. Als het er ooit in gaat zitten.aaaido schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:54:
[...]
Redelijk breed portfolio (niet goed of fout hoor). Waarschijnlijk is alles wel heel afhankelijk van btc en die staat momenteel gewoon laag dus Hodl
En zoals gezegd - heb daar verder vrede mee. Maar ja, leuk is het niet. Dus moest toch even mopperen hier
Ik ben 7 januari begonnen en ben ook 25% van mijn inleg kwijt helaas.kazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
[...]
Ik heb nog wel vertrouwen in mijn portfolio en blijf nog wel hodl’en maar na alle succesverhalen van mijn omgeving is het toch enigszins teleurstellend inderdaad. Laten we hopen dat de bitcoin snel weer omhoogschiet dan kan het ook zo weer omslaan in een winst.
Mij mening is te veel met te weinig. REQ is een goed muntje maar niet op korte duur. NEO en ETH kan ik niks verkeerd over zeggen. Met €1000.- zou ik op 2 projecten me geld zetten. Maar kies voor betrouwbare projecten geen pump en dumps. Zie naar XRP 2 weken geleden, kreeg nog verkocht op $2,60 maar zie deze niet meer zo stijgen door alle FUD. Munten die nu in de top 50 staan kunnen geen fouten maken of slechte media. Het lijntje is te dun. Met daytraging kan he wat geld maken. Volg de media en forums. Hier zit veel tijd in. HODL mode is het fijn maar kies goede projecten; Wanchain, ICX, Golem, iExec RLC. Succeskazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
[...]
Momenteel wat meer in VEN, XLM
Verder redelijk geleijke bedragen in ADA, NEO, LTC, XVG, REQ, BCH, XMR, XBT, REP, ETH, DASH, ZEC
Ik ben rond 20 december begonnen... Precies 2 dagen vóór de december dipGaMbiNo schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:59:
[...]
Ik ben 7 januari begonnen en ben ook 25% van mijn inleg kwijt helaas.![]()
Ik heb nog wel vertrouwen in mijn portfolio en blijf nog wel hodl’en maar na alle succesverhalen van mijn omgeving is het toch enigszins teleurstellend inderdaad. Laten we hopen dat de bitcoin snel weer omhoogschiet dan kan het ook zo weer omslaan in een winst.
Behalve dat VeChain bewezen heeft geen code te kopieren oid? Of echt een whitepaper heeft die ze zelf geschreven hebben?Dakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:52:
[...]
Je was rond de jaarwisseling begonnen toch?kazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
30% daling in een tijd waarin de marketcap ook met zo'n 30% is gedaald is niet meer dan logisch.
De vraag is of je vertrouwen hebt dat de cryptomarkt ooit weer gaat stijgen. HODL in dat geval
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 21-01-2018 18:03 ]
Volgens mij heb je het best redelijk gedaan als je nog €700 van de €1000 hebt, kijk over een paar week maar eens weer.kazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:01:
[...]
Ik ben rond 20 december begonnen... Precies 2 dagen vóór de december dip(timing!). Met een reële verwachting. Dus in die zin zit ik nu echt niet te janken dat mijn centen verdampen ofzo
. Maar precies wat je zegt... Na alle verhalen is het toch gewoon, ja... jammer!
Ik schat een aardige dip, onder de 10.000, ik denk zelfs 9k.aaaido schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:51:
Ben heel benieuwd of btc (eigenlijk alles) weer een dip gaat krijgen en hoe diep deze zal zijn. Het lijkt er wel aan te koken nu...
Ik heb een aantal posts geleden al aangegeven waaróm, gebaseerd op chart analyses zat dit eraan te komen.
De charts ook gebruikt bij VEN. Boekjesvoorbeeld: deze had ik gisteren verkocht op ath van gisteren. De kleine winst van vandaag daardoor niet meegepakt (ik hou de marges wat groter aan)
[ Voor 7% gewijzigd door VySio op 21-01-2018 18:06 ]
Thx!! Dit soort adviezen kan ik wat mee!jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:00:
[...]
Mij mening is te veel met te weinig. REQ is een goed muntje maar niet op korte duur. NEO en ETH kan ik niks verkeerd over zeggen. Met €1000.- zou ik op 2 projecten me geld zetten. Maar kies voor betrouwbare projecten geen pump en dumps. Zie naar XRP 2 weken geleden, kreeg nog verkocht op $2,60 maar zie deze niet meer zo stijgen door alle FUD. Munten die nu in de top 50 staan kunnen geen fouten maken of slechte media. Het lijntje is te dun. Met daytraging kan he wat geld maken. Volg de media en forums. Hier zit veel tijd in. HODL mode is het fijn maar kies goede projecten; Wanchain, ICX, Golem, iExec RLC. Succes
Ben het trouwens eens dat ik nu te veel heb met weinig. Maar ik vind alles zetten op een paar dingen te grote gok! Daytrading heb ik succesvol gedaan met XRP, maar minder succesvol met andere munten. Heeft me (relatief) veel geld gekost. Dus dat doe ik niet te veel meer. Ben blijkbaar heel sterk in Buy high, sell low
Genoemde coins ga ik eens induiken. Altijd nuttig.
Mijn sell is op 0.0000500 ETH niet doorgegaan bij 0.00768500Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:09:
VEN pakt weer een aardige golf. Wie was er wel op tijd met sell & weer lager inkopen?
Ik niet in ieder geval, maar was het ook niet van plan. Ik raak de sell-knop bij ven niet aan tot eind volgende maand, wellicht jaar
Ja. Best wel content. Zeker als je daarin nog meeneemt dat ik zo'n 100 kwijt geraakt ben met verkeerde gokken. Dus wat dat betreft niks te klagenIdanue schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:03:
[...]
Volgens mij heb je het best redelijk gedaan als je nog €700 van de €1000 hebt, kijk over een paar week maar eens weer.
Drink maar snel op want die is zo voorbij... Lees maar een beetje terug, zie het nog als de dag van gisteren dat TRX goede plannen had, goede PR, etc.etc. Tot Justin iets te vaak en te veel twitterde, een brakke livestream zonder nieuws had, en dat men hem er van verdacht een berg coins te hebben verkocht om er zelf beter van te worden... ineens weg geloof in de plannen, iedere tweet van hem was onzin en de koers kelderde er achteraan...Hotzenwalder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:55:
* pakt even een pilsje en gaat genieten van de TRX vs VEN discussie *
Zeg verder niet dat VEN hetzelfde is, maar er hoeft maar iets mis te gaan of een flinke dosis FUD en dan is iedereen die goede plannen en doelen snel vergeten en stapt de massa er weer uit. Op dat vlak is het crypto wereldje vrij fragiel, 1 misstap en men dumpt je bij het oud vuil lijkt het wel.
De tijd zal het leren, los van de stijging ben ik wel van mening dat het een long term coin is, en onderweg zullen er nog vast een paar hobbels zijn die genomen moeten worden.Danny.G schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:57:
[...]
Anderhalve week zei men al dat VEN en pump en dump coin was en inmiddels is hij bijna X2 gegaan met heel veel support en weinig echte swings maar beneden.
Dat is best vervelend ja, vooral omdat het vooral zonder onderbouwing wordt gedaan.
Ik op 23 december, maar gelukkig met xrp begonnen op .90, nu ook nog NLG en DGB (met tussendoor wat winstgevende omzwervingen) die nu in de min staan, maar xrp houdt mijn portfolio in totaal nog in de plus.kazz1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:01:
[...]
Ik ben rond 20 december begonnen... Precies 2 dagen vóór de december dip(timing!). Met een reële verwachting. Dus in die zin zit ik nu echt niet te janken dat mijn centen verdampen ofzo
. Maar precies wat je zegt... Na alle verhalen is het toch gewoon, ja... jammer!
Ga ook niet meer wisselen, heb nu 668 nlg, 1680 DGB, en 540 XRP, dus ben een marginale speculant.
Ga het nu maar proberen te vergeten (wat nooit gaat lukken ws
Desnoods laat ik het 5 jaar staan, geld is al afgeschreven.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
ben je overal uit gegaan? ik denk het namelijk ook..VySio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:04:
[...]
Ik schat een aardige dip, onder de 10.000, ik denk zelfs 9k.
Ik heb een aantal posts geleden al aangegeven waaróm, gebaseerd op chart analyses zat dit eraan te komen.
De charts ook gebruikt bij VEN. Boekjesvoorbeeld: deze had ik gisteren verkocht op ath van gisteren. De kleine winst van vandaag daardoor niet meegepakt (ik hou de marges wat groter aan)
heb nu nog wat winst.. morgenvroeg ben ik bang dat alles nog verder gezakken is.
Verwijderd
Over 2 weken staat dat al allemaal dik in de plusFlagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:09:
[...]
Ik op 23 december, maar gelukkig met xrp begonnen op .90, nu ook nog NLG en DGB (met tussendoor wat winstgevende omzwervingen) die nu in de min staan, maar xrp houdt mijn portfolio in totaal nog in de plus.
Ga ook niet meer wisselen, heb nu 668 nlg, 1680 DGB, en 540 XRP, dus ben een marginale speculant.
Ga het nu maar proberen te vergeten (wat nooit gaat lukken ws) en aan het eind van het jaar nog eens bekijken wat er van geworden is.
Desnoods laat ik het 5 jaar staan, geld is al afgeschreven.
TRX heeft in ieder geval partnership met 'de Chinese' Netflix waar zelfs een chinees nog nooit van gehoord heeft.Dakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:08:
[...]
Drink maar snel op want die is zo voorbij... Lees maar een beetje terug, zie het nog als de dag van gisteren dat TRX goede plannen had, goede PR, etc.etc. Tot Justin iets te vaak en te veel twitterde, een brakke livestream zonder nieuws had, en dat men hem er van verdacht een berg coins te hebben verkocht om er zelf beter van te worden... ineens weg geloof in de plannen, iedere tweet van hem was onzin en de koers kelderde er achteraan...
Zeg verder niet dat VEN hetzelfde is, maar er hoeft maar iets mis te gaan of een flinke dosis FUD en dan is iedereen die goede plannen en doelen snel vergeten en stapt de massa er weer uit. Op dat vlak is het crypto wereldje vrij fragiel, 1 misstap en men dumpt je bij het oud vuil lijkt het wel.
[...]
De tijd zal het leren, los van de stijging ben ik wel van mening dat het een long term coin is, en onderweg zullen er nog vast een paar hobbels zijn die genomen moeten worden.
Net alsof je legit partnerships kan vergelijken met partnerships die je zelf omhoog lult (Netflix van China terwijl nog nooit iemand daar van heeft gehoord).
VEN kondigt gewoon zijn partnerships aan. Als je PWC, DVN GL met bijvoorbeeld Obike en Baofeng gaat vergelijken dan heb je in jouw beleving wel een punt, agreed.
Het gaat fout als je zegt dat je partnership hebt met Netflix en in feite een goed gesprek hebt gehad met een oude VHS band in de la om te gaan partneren.
Ik kijk altijd wel na wat er nou 'echt' achter een nieuwsbericht zit en ga niet af op nieuwsberichten. Misschien beetje autistisch maar heeft mij veel geld opgeleverd.
Het enige wat TRX heeft zijn uitstekende developers... En die betalen nu de prijs.
[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 21-01-2018 18:17 ]
Pas maar op, ik zei iets dergelijks een paar paginas terug en dat gaf hele leuke reacties.Dakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:08:
[...]
Drink maar snel op want die is zo voorbij... Lees maar een beetje terug, zie het nog als de dag van gisteren dat TRX goede plannen had, goede PR, etc.etc. Tot Justin iets te vaak en te veel twitterde, een brakke livestream zonder nieuws had, en dat men hem er van verdacht een berg coins te hebben verkocht om er zelf beter van te worden... ineens weg geloof in de plannen, iedere tweet van hem was onzin en de koers kelderde er achteraan...
Ik zie gewoon de hele crypto markt als gokwerk.
Het is zo volatiel als de pest en als er een negatieve publiciteit in komt kan het plan nog zo mooi zijn maar dondert het in elkaar. Heeft niets met de munt zelf te maken maar puur de media eromheen.
We gaan het zien.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Huh? VeChain heeft z'n codebase helemaal niet openbaar staan. Hoe kunnen ze dan bewezen hebben dat ze geen code kopiëren? Overigens zegt wel of geen code kopiëren op zich zelf helemaal niet zoveel. Genoeg coins met mooi product die van oorsprong begonnen zijn uit de bitcoin core codebase.Lucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:02:
[...]
Behalve dat VeChain bewezen heeft geen code te kopieren oid? Of echt een whitepaper heeft die ze zelf geschreven hebben?
Idempotent.
Ik ga de discussie niet weer voeren, omdat het met trx is alsof je aan een dood paard trekt. Ik ben zeer positief over TRX en het zal in de toekomst echt een mega netwerk worden. Het project staat letterlijk in de kinderschoenen maar mensen beoordelen het alsof het net zover moet zijn als anderen in de top 10.Dakillerbean schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:08:
[...]
En Justin Sun is juist goed bezig met het updaten van de coin. Maar mensen zijn van andere coins gewend dat een officiële tweet automatisch stijging zou moeten betekenen. Het is gewoon een andere taktiek qua communicatie, waar veel mensen aan moeten wennen.
Dat denk ik ook wel, maar /care als het niet zo is. Eind van het jaar maar eens kijken wat de eindstand is, mocht het dan lekker gestegen zijn laat ik het gewoon staan, anders gooi ik alles eruit en houd het voor gezien. Ik vind de Crypto "community" dusdanig aanmatigend dat ik er geen zin heb er iedere dag tussen te bevinden to be honest. Mijn vertrouwen in de mensheid is al niet al te hoog, en de crypto community maakt het niet beter.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:11:
[...]
Over 2 weken staat dat al allemaal dik in de plus
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Denk wel dat papa BTC veel support level gaat verliezen. Het dalende plaatje herhaalt zich. Ik hoop stiekem op ETH op 1. 🙏😅 De btc futures lopen ook bijna ten einde
Is begrijpend lezen zo moeilijk, kun je je eerder afvragen. Er is helemaal geen dollar koers, die ben je zelf aan het verzinnen. Er is helemaal niet zoiets als 1 algemene koers. Elke markt heeft zijn eigen koers. Elk individueel handelspaar op een exchange is een eigen markt.
Btc/usd op Bitfinex is wat anders dan btc/usd op Bitstamp. En ook weer wat anders dan btc/eur op Bitfinex. Elke markt hanteert zijn eigen koers. De koers van een markt is ook nirets anders dan de waarde van de laatste trade.
Dus nee. Als een alt alleen tegen btc verhandelbaar is, dan bestaat er helemaal niet zoiets als een dollarkoers, en de koers van de alt/btc markt gaat niet automatisch omhoog als btc/usd zakt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Partnerships, lekker belangrijk ?RedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:14:
[...]
TRX heeft in ieder geval partnership met 'de Chinese' Netflix waar zelfs een chinees nog nooit van gehoord heeft.
Net alsof je legit partnerships kan vergelijken met partnerships die je zelf omhoog lult (Netflix van China terwijl nog nooit iemand daar van heeft gehoord).
VEN kondigt gewoon zijn partnerships aan. Als je PWC, DVN GL met bijvoorbeeld Obike en Baofeng gaat vergelijken dan heb je in jouw beleving wel een punt, agreed.
Het gaat fout als je zegt dat je partnership hebt met Netflix en in feite een goed gesprek hebt gehad met een oude VHS band in de la om te gaan partneren.
Ik kijk altijd wel na wat er nou 'echt' achter een nieuwsbericht zit en ga niet af op nieuwsberichten. Misschien beetje autistisch maar heeft mij veel geld opgeleverd.
Het enige wat TRX heeft zijn uitstekende developers... En die betalen nu de prijs.
Zal wel meevallen, de BTC heeft weer een partnership met Microsoft..
https://www.coindesk.com/...er-halt-over-instability/
[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 21-01-2018 18:20 ]
Die succesverhalen zijn ook niet in een week tot stand gekomen. Tevens ben je ingestapt (ik ook) op het allerhoogste punt. Een beetje realisme en geduld zijn geen overbodige luxe.GaMbiNo schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:59:
[...]
Ik ben 7 januari begonnen en ben ook 25% van mijn inleg kwijt helaas.![]()
35% eruit gehaald van alle munten en op USDT gezet.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:10:
[...]
ben je overal uit gegaan? ik denk het namelijk ook..VEN ook bedoel je ? ja die moet ik dan ook opgeven helaas.
heb nu nog wat winst.. morgenvroeg ben ik bang dat alles nog verder gezakken is.
Ven 100%,maar dit doe ik wel vaker als ik echt ervan overtuigd ben dat de top op korte termijn bereikt is. Ik koop hem sowieso deze week weer. Zeg maar daytrade met enkel mijn eigen 5 munten.
Denk dat 9k nog wel op de korte termijn wordt gehaald. Vraag mij meer af of dit niet verder gaat dalen naar zeg 8k. Voorzie dan namelijk grote paniek bij veel mensen en dan is het hek van de dam...VySio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:04:
[...]
Ik schat een aardige dip, onder de 10.000, ik denk zelfs 9k.
De coin heeft een market cap die bijna in de top 10 staat. Als de coin vervolgens niet aan de bijbehorende verwachtingen voldoet, dan is de coin simpelweg overgewaardeerd.VySio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:16:
Het project staat letterlijk in de kinderschoenen maar mensen beoordelen het alsof het net zover moet zijn als anderen in de top 10.
Tron kan heel goed die waarde ooit halen, maar er zijn nog honderden onzekerheden voordat de coin op een plek is waar hij de huidige marketcap waard is. Als je daar vertrouwen in hebt moet je 'm vooral holden totdat het product echt uit is. Het punt is: nu is het dat nog niet en is de coin teveel waard.
Wat overigens niet meer dan een logisch gevolg is van een miljarden-marketcap en een enorm lage waarde per muntje trouwens; de nieuwe lichting crypto-investeerders lijkt nog altijd te denken dat je daar rijk van kan worden
Ik las ergens dat er dan juist een paar flinke jongens gaan instappenaaaido schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:22:
[...]
Denk dat 9k nog wel op de korte termijn wordt gehaald. Vraag mij meer af of dit niet verder gaat dalen naar zeg 8k. Voorzie dan namelijk grote paniek bij veel mensen en dan is het hek van de dam...
Rapapa...
Dit begint ook wel een beetje zijn eigen leven te leiden hoor. Weet niet of het hier of op FOK of Reddit was. Maar iemand die had het nagevraagd aan een chinees en die had nog nooit van Baofeng gehoord. En nu heeft zogenaamd van alle 1,5 miljard Chinezen nog nooit iemand van Baofeng gehoord. Ik ken ze verder ook niet daar niet van maar die 100 miljoen gebruikers moet toch ergens vandaan komenRedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:14:
[...]
TRX heeft in ieder geval partnership met 'de Chinese' Netflix waar zelfs een chinees nog nooit van gehoord heeft.
Misschien moet je je even verdiepen in BTC en Microsoft.RaptorXS schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:19:
[...]
Partnerships, lekker belangrijk ?
Zal wel meevallen, de BTC heeft weer een partnership met Microsoft..
https://www.coindesk.com/...er-halt-over-instability/
[ Voor 92% gewijzigd door RedHat op 21-01-2018 18:26 ]
Ik ook niet, geloof ook best dat TRX er wel komt. Alleen ziet de massa het liefst x1000 binnen een week en dat developers 24/7 aan het werk zijn. Geef het een beetje tijd denk ik dan. Zo heb ik ook wat spul in mijn portfolio voor de lange rit, maar voor ze bij de helft van hun roadmap zijn, is het alweer herfst. Lekker laten pruttelen, wat in het vat zit, verzuurt nietVySio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:16:
[...]
Ik ga de discussie niet weer voeren, omdat het met trx is alsof je aan een dood paard trekt. Ik ben zeer positief over TRX en het zal in de toekomst echt een mega netwerk worden. Het project staat letterlijk in de kinderschoenen maar mensen beoordelen het alsof het net zover moet zijn als anderen in de top 10.
En Justin Sun is juist goed bezig met het updaten van de coin. Maar mensen zijn van andere coins gewend dat een officiële tweet automatisch stijging zou moeten betekenen. Het is gewoon een andere taktiek qua communicatie, waar veel mensen aan moeten wennen.

Wie uit wou stappen is deze week al uitgestapt, waarom zou het nu veel erger worden?aaaido schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:22:
[...]
Denk dat 9k nog wel op de korte termijn wordt gehaald. Vraag mij meer af of dit niet verder gaat dalen naar zeg 8k. Voorzie dan namelijk grote paniek bij veel mensen en dan is het hek van de dam...
Misschien moet jij je eens verdiepen in partnerships, net als de XRP shillers hadden moeten doen.RedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:24:
[...]
Misschien moet je je even verdiepen in BTC en Microsoft.
[...]
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Is dat niet een beetje het probleem met crypto's en alles wat je hoort? Hoeveel posts staan niet op Reddit ea van mensen die een huis hebben gekocht met hun crypto-winst? Dus dan denkt iedereen: ik ook! Maar de mensen die verliezen geleden hebben gaan dat meestal niet aan de grote klok hangen. Zo krijg je echt een vertekend beeld.
Ik heb een collega die € 60 heeft ingelegd en die echt dacht dat hij daar binnen een paar weken € 1000 van kon maken...
Ik heb een collega die € 60 heeft ingelegd en die echt dacht dat hij daar binnen een paar weken € 1000 van kon maken...
https://www.pwccn.com/en/...s-releases/pr-150517.htmlRaptorXS schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:27:
[...]
Misschien moet jij je eens verdiepen in partnerships, net als de XRP shillers hadden moeten doen.
Kan nog wel paar dingen opsommen van o.a. DNV-GL en inhoud van daadwerkelijke partnerships ipv lege partnerships. Ik heb mij wel verdiept hoor, maak je geen zorgen.
Ik kijk naar inhoud van partnerships, niet naar partnerships als losstaand iets. Daarom zei ik: kijk even verder dan de 2 woorden BTC & Microsoft en trek zelf je conclusie.
Als dat gebeurd op korte termijn moet je je VEN gewoon hodlen, want VEN komt met een eigen platform, eigen blockchain en gaat helemaal los staan van BTC. Heeft wat tijd nodig om te gebeuren, maar het gaat gebeuren. Dus die mensen die VEN op lange termijn hodlen maken zich weinig zorgen. De daytraders die 'gokken' op muntjes des te meer, omdat die niet weten of ze geld op een koe of kip inzetten.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:30:
mensen snappen ook niet dat als BTC naar de donder gaat.. je VEN ook niks meer waard is haha.. ( miss tijdelijk ) en hier over discusseren terwijl btc hard daalt...
Ik geloof niet zo in BitCoin maar wel in BlockChain. En projecten die daar goed gebruik van maken.
[ Voor 54% gewijzigd door RedHat op 21-01-2018 18:33 ]
Mensen snappen niet dat dat geld ergens vandaan moet komen, iemands verlies is jouw winst of iets genuanceerder, verlies+nieuw geld = jouw winst.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
mensen snappen ook niet dat als BTC naar de donder gaat.. je VEN ook niks meer waard is haha.. ( miss tijdelijk ) en hier over discusseren terwijl btc hard daalt...
[ Voor 18% gewijzigd door shakespeare op 21-01-2018 18:30 ]
Goedzo je hebt zojuist de hele cryptomarkt als volledig nutteloos bestempeld.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:30:
Ik vraag me af of je nu, 3 dagen later, nadat half Tweakers je heeft uitgelegd hoe koersen en trading pairs werken, je nu eindelijk begrijpt waarom men over de SAT-prijs praat.lighting_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:56:
Ik snap niet waarom we hier met sat prijs praten. Omdat deze varieert met de btc prijs.
Een vaste koers van 6 dollar van een altcoin heeft een ander sat prijs als btc stijgt of daalt.
Hij heeft desalniettemin wel gelijk.Flagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:31:
[...]
Goedzo je hebt zojuist de hele cryptomarkt als volledig nutteloos bestempeld.
Er zijn verschillende redenen voor. Google en fora staan vol van de (vaak degelijke) analyses. Persoonlijk denk ik dat een probleem wat steeds groter wordt is dat veel mensen vroegtijdig uitstappen of coins tijdelijk omzetten naar usdt. Uitstappen ansich is geen probleem echter vooral voor de nieuwkomers is het vooral uitstappen om angst en daarom niet holden. Neem daarbij dat deze markt enorm vatbaar is voor (fake) nieuws. De combinatie van diverse factoren kan zomaar eens de verkeerde kant van de medaille vallen.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:25:
[...]
Wie uit wou stappen is deze week al uitgestapt, waarom zou het nu veel erger worden?
Juist daarom zou ik mezelf pas rijk rekenen zodra er een product ontstaat uit zo'n partnership. Het is prachtig mooi speculeren zo en je ziet positieve resultaten nu, maar men doet overkomen alsof zo'n partnership vrijwel zekerheid van succes geeft. Voor de VEN hodlers zou ik zeggen blijf gerust doorgaan, maar blijf wel kritisch.RedHat schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:29:
[...]
https://www.pwccn.com/en/...s-releases/pr-150517.html
Kan nog wel paar dingen opsommen van o.a. DNV-GL en inhoud van daadwerkelijke partnerships ipv lege partnerships. Ik heb mij wel verdiept hoor, maak je geen zorgen.
Ik kijk naar inhoud van partnerships, niet naar partnerships als losstaand iets. Daarom zei ik: kijk even verder dan de 2 woorden BTC & Microsoft en trek zelf je conclusie.
Idempotent.
Ik ga ook maar eens mijn eerste reactie posten! Wellicht relativeert dat ook een beetje alle succesverhalen.
Ik ben eigenlijk puur vanuit nieuwsgierigheid en door een tip begonnen met traden een maandje of 4 geleden. In het begin heb ik ook veel fouten gemaakt en zelfs nu maak ik nog fouten. Uiteindelijk heb ik wel een aardige winst gemaakt in die periode maar bij lange na niet het maximale er uit gehaald. Achteraf had ik zeker 6 á 8 keer de winst kunnen behalen die ik uiteindelijk had. Dit bleek nadat ik een tijd geleden mijn aankopen en verkopen terug keek.
Ik denk dan ook dat veel mensen dit zullen hebben. Daarom ben ik zelf ook nooit met veel geld ingestapt. Het kost gewoon tijd (en geld) om alles te begrijpen en om te leren wat voor jou het beste en prettigste werkt.
Nu met de "slechte tijden" merk ik dat ik ook moet leren relativeren. Helaas merk ik dat je je snel kunt verliezen in het hele cryptogebeuren. Vooral de grote schommelingen zijn nog soms nog wennen. De eerste keer dat je in rap tempo je waarde ziet krimpen is dat toch even slikken.
Voor de komende tijd heb ik het aantal coins verminderd. In mijn portefeuille zitten nu vooral projecten die ik ook oprecht interessant vind. Want dit was in eerste instantie ook de reden dat ik enthousiast werd.
Ik ben eigenlijk puur vanuit nieuwsgierigheid en door een tip begonnen met traden een maandje of 4 geleden. In het begin heb ik ook veel fouten gemaakt en zelfs nu maak ik nog fouten. Uiteindelijk heb ik wel een aardige winst gemaakt in die periode maar bij lange na niet het maximale er uit gehaald. Achteraf had ik zeker 6 á 8 keer de winst kunnen behalen die ik uiteindelijk had. Dit bleek nadat ik een tijd geleden mijn aankopen en verkopen terug keek.
Ik denk dan ook dat veel mensen dit zullen hebben. Daarom ben ik zelf ook nooit met veel geld ingestapt. Het kost gewoon tijd (en geld) om alles te begrijpen en om te leren wat voor jou het beste en prettigste werkt.
Nu met de "slechte tijden" merk ik dat ik ook moet leren relativeren. Helaas merk ik dat je je snel kunt verliezen in het hele cryptogebeuren. Vooral de grote schommelingen zijn nog soms nog wennen. De eerste keer dat je in rap tempo je waarde ziet krimpen is dat toch even slikken.
Voor de komende tijd heb ik het aantal coins verminderd. In mijn portefeuille zitten nu vooral projecten die ik ook oprecht interessant vind. Want dit was in eerste instantie ook de reden dat ik enthousiast werd.
Ik beweerde ook niets anders. Het is een grote kleuterschool die investeerdertje probeert te spelen.
Met als smoesje decentraliseren om "banksters"
Het is heel even best vermakelijk, tot je erachter komt dat ze het nog serieus menen ook.

Jij ook al? Heb er op het werk ook wat zitten zo, en met de feestdagen maar Whatsappen “ja, al 150 euro in 2 weken, zo heb ik de volgende zomer 100.000”. Deze week konden ze praktisch weer opnieuw beginnen...Imgnrydrmr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:27:
Is dat niet een beetje het probleem met crypto's en alles wat je hoort? Hoeveel posts staan niet op Reddit ea van mensen die een huis hebben gekocht met hun crypto-winst? Dus dan denkt iedereen: ik ook! Maar de mensen die verliezen geleden hebben gaan dat meestal niet aan de grote klok hangen. Zo krijg je echt een vertekend beeld.
Ik ben allang blij als ik er uiteindelijk een leuke vakantie uitsleep, mijn huis afbetalen zou mooi zijn maar beschouw dat als een illusie. Als het de komende tijd zo blijft doorkabbelen gaat zelfs het eerste nog wel even duren.
Voor de “grote dip” stond ik op een goeie $600 (eigenlijk tegen de $1000, 350 afgeroomd voor doel nr. 1
Ben zelf al jaren geleden ingestapt, in het begin nog niet eens om er aan te verdienen want dat het zo booming zou worden wist niemand.Wel uit overtuiging dat ons huidige financieele systeem failliet is.
Denk dat degenen die pas ingestapt zijn, de snelle jongens, het doen om snel geld te verdienen.
Natuurlijk mag dat, moet iedereen voor zich weten.
Maar het gebrek aan kennis waarmee ze bezig zijn, tsja... not my problem
Precies. Daarom zegt men ook altijd "Don't get emotionally attached to your coins"MainframeX schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:38:
[...]
Juist daarom zou ik mezelf pas rijk rekenen zodra er een product ontstaat uit zo'n partnership. Het is prachtig mooi speculeren zo en je ziet positieve resultaten nu, maar men doet overkomen alsof zo'n partnership vrijwel zekerheid van succes geeft. Voor de VEN hodlers zou ik zeggen blijf gerust doorgaan, maar blijf wel kritisch.
Verwijderd
Dat heeft hij niet. Als BTC er uit gaat, gaan de markten simpelweg over op andere pairs.
Als je daar niet in geloofd, vraag ik me sterk af of je verstandig in de crypto zit.
Tenzij je vertrouwen in BTC hebt.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Dat heeft hij niet. Als BTC er uit gaat, gaan de markten simpelweg over op andere pairs.
Als je daar niet in geloofd, vraag ik me sterk af of je verstandig in de crypto zit.
Ik denk dat 20% winst op jaarbasis al een hele mooie prestatie zou zijn (t.o.v. 0.10% spaarrente). Het risico is alleen ook dat je 50% van je inleg kwijt kunt raken.Imgnrydrmr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:27:
De tijden dat je cryptomiljonair wordt door een paar tientjes in te leggen zijn wel voorbij.
klopt, echter de koersen zullen een dermate correctie krijgen en alles opnieuw gevalued worden.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:40:
[...]
De hele cryptohandel zal dan initieel instorten, denk je van niet dan haha ?
Ben een 1 1/2 maand geleden begonnen en nu $7000.- fictieve winst. In de hoogte punt $12.000 Verdeelt over 2 projecten. 1 nog aangekocht in preysale. En wil er nog 1 aankopen waar ik te laat voor was. Verwacht wel nog veel verstoringen door BTC
[ Voor 5% gewijzigd door jorisdeket op 21-01-2018 18:49 ]
Met een inleg van $250000 is dat een slecht rendement....jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:48:
Ben een 1 1/2 maand geleden begonnen en nu $7000.- fictieve winst. Verdeelt over 2 projecten. 1 nog aangekocht in preysale. En wil er nog 1 aankopen waar ik te laat voor was. Verwacht wel nog veel verstoringen door BTC
Basement Bios ---- Exo-S
Hoe kom je daar bij?Mystikal schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:49:
[...]
Met een inleg van $250000 is dat een slecht rendement....
Ironie, moeilijk...
Sommigen hebben hier blijkbaar massa's geluk
Sommigen hebben hier blijkbaar massa's geluk
[ Voor 54% gewijzigd door TomTorquay op 21-01-2018 18:52 ]
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Verwijderd
Preysale. Die moet in het woordenboek van shitICO'sjorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:48:
Ben een 1 1/2 maand geleden begonnen en nu $7000.- fictieve winst. In de hoogte punt $12.000 Verdeelt over 2 projecten. 1 nog aangekocht in preysale. En wil er nog 1 aankopen waar ik te laat voor was. Verwacht wel nog veel verstoringen door BTC
Waarom deze? Golem en iExec hebben wel net flinke dalingen te verwerken gekregen na een flinke ath. Gaat dat weer snel herstellen? Ven lijkt juist vrij weinig last te hebben gehad van de negatieve sfeer de afgelopen weken.jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:00:
[...]
Mij mening is te veel met te weinig. REQ is een goed muntje maar niet op korte duur. NEO en ETH kan ik niks verkeerd over zeggen. Met €1000.- zou ik op 2 projecten me geld zetten. Maar kies voor betrouwbare projecten geen pump en dumps. Zie naar XRP 2 weken geleden, kreeg nog verkocht op $2,60 maar zie deze niet meer zo stijgen door alle FUD. Munten die nu in de top 50 staan kunnen geen fouten maken of slechte media. Het lijntje is te dun. Met daytraging kan he wat geld maken. Volg de media en forums. Hier zit veel tijd in. HODL mode is het fijn maar kies goede projecten; Wanchain, ICX, Golem, iExec RLC. Succes
Heb hier ICX en RLC, veel kunnen verdienen op XRP, XRB en XVG. Golem heb ik zelf niet maar zie wel dat ze nog kunnen groeien. Maar heb meer vertrouwen in RLC.DarkShadow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Waarom deze? Golem en iExec hebben wel net flinke dalingen te verwerken gekregen na een flinke ath. Gaat dat weer snel herstellen? Ven lijkt juist vrij weinig last te hebben gehad van de negatieve sfeer de afgelopen weken.
AMLT token aangekocht en Wanchain zou ik ook graag willen.
[ Voor 5% gewijzigd door jorisdeket op 21-01-2018 18:55 ]
Excuseer?Flagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:38:
[...]Terwijl ze zelf vele malen wanstaltiger gedrag vertonen dan 99.99% van de mensen werkzaam in de bankensector ooit gedaan heeft.

Iemand heeft niet zoveel honger meer op dit moment
Wat denk je, dat iedereen in de bankensector verderfelijk volk is? Is je Calimero syndroom zover gevorderd?
Dat is ie ook, IT!Flagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:31:
[...]
Goedzo je hebt zojuist de hele cryptomarkt als volledig nutteloos bestempeld.
XRP = trash
waarom meer in RLC? Ik vind het een super interessant project, maar wel vergelijkbaar met Golem.jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:54:
[...]
Heb hier ICX en RLC, veel kunnen verdienen op XRP, XRB en XVG. Golem heb ik zelf niet maar zie wel dat ze nog kunnen groeien. Maar heb meer vertrouwen in RLC.
AMLT token aangekocht en Wanchain zou ik ook graag willen.
Doe je het nou bewust dat zoveel posts van je een negatieve ondertoon hebben of niet? Het bevordert de sfeer hier niet.Flagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:59:
[...]
Wat denk je, dat iedereen in de bankensector verderfelijk volk is? Is je Calimero syndroom zover gevorderd?

Verwijderd
Hij is anders vrij realistischDanny.G schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:03:
[...]
Doe je het nou bewust dat zoveel posts van je een negatieve ondertoon hebben of niet? Het bevordert de sfeer hier niet.
Wat denk je, dat iedereen in dit topic verderfelijk volk is? Is je meerderwaardigheidscomplex zo ver gevorderd?Flagg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:59:
[...]
Maar dat kan ook anders gebracht worden. My point being..
Sorrie dat ik niet mee huil met de wolven.Danny.G schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:03:
[...]
Doe je het nou bewust dat zoveel posts van je een negatieve ondertoon hebben of niet? Het bevordert de sfeer hier niet.
Klopt helemaal. Maar iExec met 6 phds is een monster van een team. Golem was ook eerder op de markt. Laat RLC maar alles inorde brengen met een werkend project, partnerships en patenten. Met V2.0 in maart gaan we naar de top 100 of mss wel top 50.DarkShadow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:00:
[...]
waarom meer in RLC? Ik vind het een super interessant project, maar wel vergelijkbaar met Golem.
De prijs was inderdaad wat gezakt met binance maar kom van $0,90 naar $12.-
Fout van binance😔 Ik was gelukkig voor de start, rond einde december.
[ Voor 14% gewijzigd door jorisdeket op 21-01-2018 19:13 ]
Pardon? Heb je de jankerds wel eens gehoord, die zijn lekker genuanceerd zeker.Danny.G schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:05:
[...]
Maar dat kan ook anders gebracht worden. My point being..
Je doet het dus onbewust. Ik heb het namelijk heel ergens anders over. Je kritische noot is fijn en gewaardeerd, maar dingen als de vordering van een Calimero syndroom voegen toch helemaal niks toe?
Verder laat ik het erbij hoor.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden
- Geen links met referral.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)