Die whitepaper AMEN!MainframeX schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:51:
[...]
https://jesuscoin.network/
"Decentralizing Jesus on the Blockchain", lol
halelujah
nog helemaal niet zolang geleden wou ik VEN aanschaffen ivm de thor node..
10 000 VEN was 1.1 btc.. kun je zien hoe snel dingen kunnen veranderen
http://vechaininfo.com/Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:56:
[...]
Is er al iets bekend hoe die Thor uitgedeeld zal worden dan? Bij Neo moet je toch ten minste 1 hele coin hebben en dan krijg je iedere maand dividend?
Ik probeer je alleen wat uit te leggen
Ik vind mij geweldig door alleen aan te geven dat je je misschien eens moet verdiepen in een coin of het nieuws zodat elke keer kreten als FOMO en ze gaan het nooit redden achterwegen kunnen blijven?Ik vind het echt fantastisch om iedere keer je rants te lezen hoor maar je vind jezelf echt te geweldig.
Ga ik vanaf nu ook doenJe hebt keuzevrijheid om niet op mij te reageren hoor... maak daar eens gebruik van.
In een volatiele markt een paar 1 minute candles gebruiken op een munt die het al 1,5 maand zeer goed doet en al meer dan 10x heeft gedaan gebruiken om je punt te maken. Okeohh, kijk je even naar de grafiek nu wil je?
Je geeft het zelf al aan, maar waarom zou een munt 'het niet vol kunnen houden' als je niet eens weet waarom hij stijgt of daalt? Of is dat ook 'gokken'Waarom zou ik me in godsnaam inlezen in een munt voor daytraden? heb echt geen hol zin en kost veel teveel tijd terwijl het gewoon gokken blijft.
Waar doe ik exact wijs over? Sunny Lu en onzin posts? Zijn PWC, DNV GL en nog een paar Fortune company's dan maar wat aan het doen? Is de uptrend van Ven dan helemaal nergens op gebaseerd dan een paar posts van een CEO? Welke posts zijn dat dan?Als je een munt hebt waarbij de CEO weereens onzin post pleurt hij in elkaar. Net als dat MCafee postte over Verge. Iereen haat hem inmiddels wel maar toch hebben zijn posts idioot veel invloed of je het nu wilt of niet.
En ga jij daar dan wijs over doen? succes.
Jij veroordeelt mij voor iets wat je een paar regels hier zelf boven doet op een paar 1 minute candles? Mind blown.Ven gaat echt wel weer stijgen en dan krijg je vast wel gelijk maar werkt dat niet zo met alle munten momenteel? makkelijk gelijk krijgen dan he... en dan mij verwijten open deuren in te trappen
Het is overigens niet persoonlijk bedoeld, daar mijn excuus voor. Alleen bij elke 'schommeling' zie ik hier FOMO voorbij komen, dat gaat hij nooit volhouden, of ander ongefundeerde kreten terwijl de meeste niet eens weten waarom iets omhoog of omlaag gaat. Dat was eigenlijk meer mijn punt.
VEN gaat nu gewoon stijgen tot woensdag omdat men verwacht dat ze een partnership aan gaan kondigen met PBoC en dat is ook een hele grote speler. Daarvoor gaan ze nog een samenwerking met WtVox aankondigen. Daarom stijgt hij en zal hij doorstijgen, en daarom is een kreet als 'gaat hij nooit volhouden' ongefundeerd. En tijdens dat proces heb je tuurlijk dipjes, hell, woensdag massaal sell the news en een grote dip denk ik, maar als je kijkt naar 1D candles zal hij uiteindelijk gewoon weer verder stijgen.
Ik heb VEN vanaf 8700 sat en op elk ATH (11,17, 21, 25, 31, 36, 41, 47, 51, 58, 70) zijn er mensen die hetzelfde roepen maar geen idee hebben waarom iets stijgt want 'daytrader, hoef niets te weten, is toch gokken, jwz'
[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 21-01-2018 16:05 ]
Klopt, ik denk ook vaak, had ik maar...banaanbanaan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:57:
nog helemaal niet zolang geleden wou ik VEN aanschaffen ivm de thor node..
Maar goed, ik zeg altijd maar "Als je alles van te voren weet, dan ga je liggen voor je valt."
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
ja precies.. ik denk dat BTC teruggaat dit jaar naar 3k euro of zoiets.. wat te doen als die gebeurd ? hiervoor gauw sellen en opnieuw inkopen?DRuw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:56:
[...]
Klopt, is al een paar keer opgekomen hier, verrekte irritant maarja, je kunt ook via Litebit met euro spelen maar die pakken weer iets teveel zelf...
ETH vind ik momenteel nog erg goed als pair door zn relatieve stabiliteit..
Als je dat vermoedt zou k inderdaad alles verkopen en daarna opnieuw inkopen...zie t zelf niet gebeuren.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:02:
[...]
ja precies.. ik denk dat BTC teruggaat dit jaar naar 3k euro of zoiets.. wat te doen als die gebeurd ? hiervoor gauw sellen en opnieuw inkopen?
Had ik sowieso 500k BTC gehad en aangekocht voor 1 cent per stukmiicker schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:59:
[...]
Klopt, ik denk ook vaak, had ik maar...
Maar goed, ik zeg altijd maar "Als je alles van te voren weet, dan ga je liggen voor je valt."
En ETH voor een cent per stuk, VEN, NEO alles!
[ Voor 8% gewijzigd door Lucky0wn op 21-01-2018 16:07 ]
Ik denk ook vaak, bestond er maar (of had ik maar) een tijdmachine, dan was ik ook miljardairLucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:06:
[...]
Had ik nu sowieso 500k BTC gehad en aangekocht voor 1 cent per stuk
Dan bekruipt me soms de gedachten: Wat als dit allang bestaat en er zodoende mensen enorm rijk zijn geworden met Crypto?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Maar dan had ik in 1980 ook aandelen gekocht voor Apple, Google in de begindagen ga zo maar door.miicker schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:07:
[...]
Ik denk ook vaak, bestond er maar (of had ik maar) een tijdmachine, dan was ik ook miljardair
Dan bekruipt me soms de gedachten: Wat als dit allang bestaat en er zodoende mensen enorm rijk zijn geworden met Crypto?
Winklevoss twins even bellen dan maar? Of beter: de Rothschilds?
[ Voor 14% gewijzigd door Lucky0wn op 21-01-2018 16:09 ]
Als je dat verwacht zou ik zo snel mogelijk uitstappenshakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:02:
[...]
ja precies.. ik denk dat BTC teruggaat dit jaar naar 3k euro of zoiets.. wat te doen als die gebeurd ? hiervoor gauw sellen en opnieuw inkopen?
Zelf verwacht ik dat alles dit jaar nog wel een paar keer over de kop gaat.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De grote vraag is natuurlijk hoe VIBE in deze reclame herkenbaar zal zijn, voor zover dit al zo is. En of men bewust is van het feit dat het een crypto is, en of er veel crypto mensen naar de Super Bowl reclames kijken en dit oppikken.RickvN schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:56:
Ik werd toch getriggerd door de eerdere forumposte over VIBE met de komende reclame op de Super Bowl.
Dat zijn natuurlijk geen kleine dingen. Maar als ik meer background check doe over VIBE, lees ik toch wel wat negatieve verhalen.
Meningen van anderen? Instappen voor de bubbel en lekker op tijd verkopen na de grootse reclame, of niet aan de ellende beginnen?
Wat ik uit hun short term road map haal:
As previously mentioned by our team, we will be receiving product placement in the Monster Super Bowl commercial this year. The advertisement will display one of our founders in a key scene, wearing a VIBEHub logo. Our team would like to thank Monster for all they have done for us. We are excited to see what’s next for our relationship.
Alleen het logo te zien zoals ik ‘m lees. Ben benieuwd of dat uberhaupt iets oplevert aan stuwing van de koers. Denk dat 99% van de kijkers, als ze dan al niet op het toilet zitten of in de keuken staan voor een versnapering, geen link kunnen leggen tussen een logo en crypto. Laat staan dat ze dan VIBE daadwerkelijk kopen.
Ik zelf persoonlijk zou er geen geld in stoppen puur voor een reclame met alleen een logo. Verder nog niet goed gekeken naar dit muntje, even snel wat tweets opgevist en de short term roadmap.
ik denk dat BTC way overpriced is op dit moment en een fikse maar dan ook fikse correctie tegemoet gaat binnenkort waardoor de waarde minimaal de helft is.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:09:
[...]
Als je dat verwacht zou ik zo snel mogelijk uitstappenAltcoins (buiten de top 10) moeten eigenlijk altijd met BTC verhandeld worden; een 75% daling van BTC betekent daardoor ook een 75% daling van de waarde van je altcoins.
Zelf verwacht ik dat alles dit jaar nog wel een paar keer over de kop gaat.
Wat is eigenlijk handiger om te doen? Handelen vanuit Ethereums of vanuit BTC? Ik doe de laatste weken vanuit Eth, en ik weet eigenlijk niet eens waarom. En dan heb ik het over handelen vanuit de zelfde exhange (Binance)
Dat werd in de begindagen ook gezegd...shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:11:
[...]
ik denk dat BTC way overpriced is op dit moment en een fikse maar dan ook fikse correctie tegemoet gaat binnenkort waardoor de waarde minimaal de helft is.
Maakt niet heel veel uit, soms een paar cent verschil.BPP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:12:
Wat is eigenlijk handiger om te doen? Handelen vanuit Ethereums of vanuit BTC? Ik doe de laatste weken vanuit Eth, en ik weet eigenlijk niet eens waarom. En dan heb ik het over handelen vanuit de zelfde exhange (Binance)
[ Voor 37% gewijzigd door Lucky0wn op 21-01-2018 16:19 ]
Ik handel vanuit ETH uit de zelfde 'angst' voor de waarde van BTC. Dit is op he-le-maal niets gebaseerd, behalve dat ik het gevoel heb dat BTC simpelweg de eerste was, waar ETH toekomstvaster is. Daarmee doel ik op de (toekomstige) fees en belasting van het netwerk.
toen was btc veel minder waard.. hij is afgelopen jaar als een malle gegaan ook door veel mensen die geen idee van cryptos hebben. dit jaar zie ik de FUD toenemen hierop en de mensen meer wegblijven van BTC.
Tenminste dat denk ik.. hopen is een ander ding;)
Lastig te zeggen. Als dat zo is ben ik wel in één keer goed uitgerookt en kan ik op m'n munten gaan zitten tot een volgende bullrun. Laten we hopen dat dat in ieder geval niet gebeurd.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:11:
[...]
ik denk dat BTC way overpriced is op dit moment en een fikse maar dan ook fikse correctie tegemoet gaat binnenkort waardoor de waarde minimaal de helft is.
Idempotent.
Ik zie hem binnenkort nog wel eens door zijn 10k support heenzakken, maar 3k?! Dat klinkt als het begin van het einde.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:02:
[...]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
daarom moeten de alts tegen fiat gepaired worden, dan kan BTC als eigen coin verder en niet als moeder coin zeg maarMainframeX schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:14:
[...]
Lastig te zeggen. Als dat zo is ben ik wel in één keer goed uitgerookt en kan ik op m'n munten gaan zitten tot een volgende bullrun. Laten we hopen dat dat in ieder geval niet gebeurd.
We hebben net al een correctie van 40% (?) achter de rugshakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:11:
[...]
Waarom denk je dat hij overpriced is? Omdat ze de techniek niet willen aanpassen ('lol blocksize') en transacties daardoor vastlopen? Ik denk dat het devteam (het grootste devteam van alle coins) daar juist zeer valide redenen voor heeft.
Nogmaals, als Bitcoin instort, dan valt alles mee. Als je geen vertrouwen hebt in de coin Bitcoin, dan is dit een moment om volledig uit te stappen.
Een dergelijk handeltje opzetten is nogal lastig schijntshakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:15:
[...]
daarom moeten de alts tegen fiat gepaired worden, dan kan BTC als eigen coin verder en niet als moeder coin zeg maar
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 21-01-2018 16:18 ]
Daarmee draai je de BTC ook direct de nek om...shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:15:
[...]
daarom moeten de alts tegen fiat gepaired worden, dan kan BTC als eigen coin verder en niet als moeder coin zeg maar
ja maar vraag me af of dit erg is..Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Daarmee draai je de BTC ook direct de nek om...
Kijk even naar het handelsvolume van btc en vergelijk die met het handelsvolume van alts, en besef hoe dom je stelling klinktYpuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Bovendien worden heel veel alts ook gewoon tegen fiat danwel usdt verhandeld momenteel.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 21-01-2018 16:19 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als BTC daalt en je altcoin waarmee je met BTC pairt niet, dan heb je helemaal geen waardedaling, enkel meer BTC naar verhouding¿
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Dit is ook wat ik voorspel. Dat Ethereum gewoon de rol van Bitcoin gaat overnemen, en langzamerhand minder interessant gaat worden zowaar er steeds meer ETH pairs ontstaan.Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:14:
Ik handel vanuit ETH uit de zelfde 'angst' voor de waarde van BTC. Dit is op he-le-maal niets gebaseerd, behalve dat ik het gevoel heb dat BTC simpelweg de eerste was, waar ETH toekomstvaster is. Daarmee doel ik op de (toekomstige) fees en belasting van het netwerk.
Bitcoin moet het hebben van legacy shit. O.a. single coin transfer websites tussen fiat en btc, en alle pairs. Voor de rest doet Bitcoin zwaar onder voor de rest.
Bitcoin gaat niet vallen, maar langzamerhand zal zijn relevantie verdwijnen.
tuurlijk niet, BTC wordt toch minder waard. dus je altcoin ook direct als hij daalt. Je handelt in SATRustStorm schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:19:
Als BTC daalt en je altcoin waarmee je met BTC pairt niet, dan heb je helemaal geen waardedaling, enkel meer BTC naar verhouding¿
Dit is iets wat veel mensen nog niet helemaal begrijpen volgens mij.
Dus de waarde wordt bepaald door de hoeveelheid SAT? Dus niet andersom? Dat de hoeveelheid SAT wordt bepaald door de hoeveelheid dollars dat een munt waard is?shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:20:
[...]
tuurlijk niet, BTC wordt toch minder waard. dus je altcoin ook direct als hij daalt. Je handelt in SAT
ps. je doet alsof het heel logisch is... maar eerlijk gezegd, als ik er over nadenken is het helemaal niet zo logisch als dat jij doet overkomen.
Mij lijkt het namelijk logischer dat een koers in SAT wordt bepaald aan de hand van de waarde in Dollars en dat in verhouding tot de waarde van BTC... welke op zijn beurt wordt gebaseerd op vraag/aanbod of whatever?
Ik probeer het te begrijpen...
[ Voor 33% gewijzigd door RustStorm op 21-01-2018 16:27 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
BTC is veel meer dan alleen een altcoin valuta hoorYpuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Het is tekenend dat veel sub-top-10 coins gigantisch veel geld aan reclame uitgeven, waar de top 10 dit niet eens nodig heeft. Je kan je onderscheiden op vertrouwen, techniek... en op hype. Ik heb voor mezelf bepaald waar de toekomst zit.
Verwijderd
ALS je in sat handelt. Dat doet niet iedereen en als je dat wel doet nog geen man overboord, maar je kan bij elke coin ook de dollarwaarde zien. Daar zou je op moeten oordelen.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:20:
[...]
tuurlijk niet, BTC wordt toch minder waard. dus je altcoin ook direct als hij daalt. Je handelt in SAT
Lijkt me een kip/ei verhaal (personal opinion). Is de crypto markt zo groot omdat Bitcoin er is, of is de Bitcoin zo groot omdat het nu nog de gateway is?.oisyn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:18:
[...]
Kijk even naar het handelsvolume van btc en vergelijk die met het handelsvolume van alts, en besef hoe dom je stelling klinkt
Ik geloof dat Bitcoin wel hetgeen is dat ervoor gezorgd heeft dat de cryptomarkt zo groot geworden is (doh), maar niet dat de mensen stoppen met cryptos als je Bitcoin er tussenuit haalt. Dat volume kan in een week geshift zijn, zoals ook afgelopen week wel weer duidelijk werdt.
[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 21-01-2018 16:23 ]
De dollarwaarde van een altcoin is weer gebaseerd op de dollarwaarde van SAT (oftewel op de dollarwaarde van BTC).Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:21:
[...]
ALS je in sat handelt. Dat doet niet iedereen en als je dat wel doet nog geen man overboord, maar je kan bij elke coin ook de dollarwaarde zien. Daar zou je op moeten oordelen.
Vrijwel iedere alt kan je enkel verhandelen tegen BTC (of ETH, en misschien een keertje iets anders).
Zolang er geen directe koppeling is tussen altcoin en fiat is de waarde van je altcoin altijd gebaseerd op de handelsparen met de grotere crypto.
[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 21-01-2018 16:24 ]
Verwijderd
Of eth, of BNB, waar je ook in handelt. Maar dat is het punt dat ik probeer te maken. Koop je coins omdat je denkt dat hij xxx dollar waard is - niet omdat je afhankelijk van BTC bent. Daar kan je jezelf een hoop rust mee geven. Denk je dat VEN ook tot 70k sat was gestegen als BTC nog op 20k$ stond? Echt niet.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:23:
[...]
De dollarwaarde van een altcoin is weer gebaseerd op de dollarwaarde van SAT (oftewel op de dollarwaarde van BTC).
Denk je echt dat het shift?Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:22:
[...]
Lijkt me een kip/ei verhaal (personal opinion). Is de crypto markt zo groot omdat Bitcoin er is, of is de Bitcoin zo groot omdat het nu nog de gateway is?
Ik geloof dat Bitcoin wel hetgeen is dat ervoor gezorgd heeft dat de cryptomarkt zo groot geworden is (doh), maar niet dat de mensen stoppen met cryptos als je Bitcoin er tussenuit haalt. Dat volume kan in een week geshift zijn, zoals ook afgelopen week wel weer duidelijk werdt.
Ik denk eerder dat mensen een daling van -20% zien, bang worden en zelf ook maar snel uitcashen. Zeker als de rest van de coins ook negatieve percentages laat zien. Zoals afgelopen week duidelijk is geworden
Verwijderd
Maar die is er wel. Toevallig niet op de exchange die jij gebruikt, maar op een hoop exchanges kan je gewoon naar USD (niet T), eur en NZD enz handelen.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:23:
[...]
De dollarwaarde van een altcoin is weer gebaseerd op de dollarwaarde van SAT (oftewel op de dollarwaarde van BTC).
Vrijwel iedere alt kan je enkel verhandelen tegen BTC (of ETH, en misschien een keertje iets anders).
Zolang er geen directe koppeling is tussen altcoin en fiat is de waarde van je altcoin altijd gebaseerd op de handelsparen met de grotere crypto.
"It is with great necessity and pride that VeChain has passed the first Cryptocurrency Disaster Recovery Plan (CDRP) as defined and approved by PwC. This is a significant milestone in assuring VeChains ability to handle mass adoption."
https://twitter.com/vecha...status/955098373996011523
https://twitter.com/vecha...status/955098373996011523
[ Voor 13% gewijzigd door buffel1997 op 21-01-2018 16:29 ]
Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!
En direct vertrekt ie weer omhoogbuffel1997 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:28:
It is with great necessity and pride that VeChain has passed the first Cryptocurrency Disaster Recovery Plan (CDRP) as defined and approved by PwC. This is a significant milestone in assuring VeChains ability to handle mass adoption.
Je punt geldt toevallig voor VEN. Echter het gros van crypto's heeft enkel een pair met BTC (of het BTC-pair neemt 80-90% van het volume op). En dan is BTC behoorlijk bepalend voor de waarde van je coin.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Of eth, of BNB, waar je ook in handelt. Maar dat is het punt dat ik probeer te maken. Koop je coins omdat je denkt dat hij xxx dollar waard is - niet omdat je afhankelijk van BTC bent. Daar kan je jezelf een hoop rust mee geven. Denk je dat VEN ook tot 70k sat was gestegen als BTC nog op 20k$ stond? Echt niet.
Ik denk niet dat VEN tot 70k/sat was gestegen als BTC op 20k$ stond. Echter denk ik dus in diezelfde denkwijze ook niet dat ven 70k/sat vast blijft houden als BTC weer teruggroeit naar 20k$. Als BTC dropt naar 5k$, dan denk ik niet dat VEN wél weet te stijgen tot 140k/sat; dan denk ik dat de hele markt bang word en uit gaat stappen.
Snap je wat ik bedoel?
Veel van dat geld is alweer teruggepompt binnen een week, maar het marktaandeel van BTC is wel gezakt.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Denk je echt dat het shift?
Ik denk eerder dat mensen een daling van -20% zien, bang worden en zelf ook maar snel uitcashen. Zeker als de rest van de coins ook negatieve percentages laat zien. Zoals afgelopen week duidelijk is geworden
Nogmaals, ik ben ook verre van een expert hoor, maar ik vindt de Bitcoin niet heilig. Simpelweg 'being first' is niet genoeg in mijn ogen en meer mensen zullen straks naar de snelheid en transactions fees gaan kijken.
Verwijderd
Ja, ik denk dat we met een omweg ongeveer hetzelfde bedoelen maar onze denkwijze om tot de conclusie te komen niet overeen komtRichh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:30:
[...]
Je punt geldt toevallig voor VEN. Echter het gros van crypto's heeft enkel een pair met BTC (of het BTC-pair neemt 80-90% van het volume op). En dan is BTC behoorlijk bepalend voor de waarde van je coin.
Ik denk niet dat VEN tot 70k/sat was gestegen als BTC op 20k$ stond. Echter denk ik dus in diezelfde denkwijze ook niet dat ven 70k/sat vast blijft houden als BTC weer teruggroeit naar 20k$. Als BTC dropt naar 5k$, dan denk ik niet dat VEN wél weet te stijgen tot 140k/sat; dan denk ik dat de hele markt bang word en uit gaat stappen.
Snap je wat ik bedoel?
XLMSbakker1982 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:33:
Wat zeggen jullie: WABI of XLM??
Verwijderd
Bitcoin is op dit moment wel heilig, want het is DE link tussen fiat en de altcoins op dit moment. Je hebt het fout.Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:31:
[...]
Veel van dat geld is alweer teruggepompt binnen een week, maar het marktaandeel van BTC is wel gezakt.
Nogmaals, ik ben ook verre van een expert hoor, maar ik vindt de Bitcoin niet heilig. Simpelweg 'being first' is niet genoeg in mijn ogen en meer mensen zullen straks naar de snelheid en transactions fees gaan kijken.
Het is alleen technisch gezien niet de beste munt om er tussen te hebben. Dat is Ethereum. En daarom komen er ook steeds meer ETH pairs... Maar dat duurt gewoon even. Dat kost tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2018 16:35 ]
XLM.Sbakker1982 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:33:
Wat zeggen jullie: WABI of XLM??
PS: ik heb er geen klap verstand van en sta 250 euro in de min nadat ik afgelopen week daags voor de "crash" instapte met 1000 euro.
Ik lees her en der wel veel verwachtingen van XLM.
Misschien, maar de meest interessante coins van dit moment zijn doorgaans ook wel te koop in ETH of de eigen exchange coins van Binance/Kucoin etc.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:34:
[...]
Bitcoin is op dit moment wel heilig, want het is DE link tussen fiat en de altcoins op dit moment. Je hebt het fout.
hoezo niet ?Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Of eth, of BNB, waar je ook in handelt. Maar dat is het punt dat ik probeer te maken. Koop je coins omdat je denkt dat hij xxx dollar waard is - niet omdat je afhankelijk van BTC bent. Daar kan je jezelf een hoop rust mee geven. Denk je dat VEN ook tot 70k sat was gestegen als BTC nog op 20k$ stond? Echt niet.
Het marktaandeel van BTC nu ligt hoger dan afgelopen weekYpuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:31:
[...]
Veel van dat geld is alweer teruggepompt binnen een week, maar het marktaandeel van BTC is wel gezakt.
Verder is het de media waardoor iedereen en zijn moeder het woord Bitcoin kent. Wie wat beter op de hoogte is kent Ethereum en Ripple.
Ondertussen zijn het altcoins die reclamecampagnes uitschrijven voor bekendheid, een countdown op hun website zetten voor een samenwerking met een MKB-bedrijfje en bizarre stijgingen krijgen als het daadwerkelijk door gaat. En dat terwijl er al een handje vol coins bestaat die dat eigenlijk allemaal allang doet
Daarom zit ik ook in alts, die kan ik altijd easy omzetten naar BTC of ETH. Dus wat de BTC doet, boeit me niet echt, behalve als die de koersen meetrektVerwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:19:
[...]
Dit is ook wat ik voorspel. Dat Ethereum gewoon de rol van Bitcoin gaat overnemen, en langzamerhand minder interessant gaat worden zowaar er steeds meer ETH pairs ontstaan.
Bitcoin moet het hebben van legacy shit. O.a. single coin transfer websites tussen fiat en btc, en alle pairs. Voor de rest doet Bitcoin zwaar onder voor de rest.
Bitcoin gaat niet vallen, maar langzamerhand zal zijn relevantie verdwijnen.
De dollarkoers van een altcoin is leidend.shakespeare schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:20:
[...]
Dat de sat daarmee steeds veranderent komt omdat btc koers op en neer gaat.
Stel de koers van een altcoin is 7 dollar en je moet op dat moment 100 sat betalen. Stijgt BTC dan is de sat bijv maar 90 bij blijvende koers van 7 dollar.
ja dat doettie dus altijd;) haha..Lucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:40:
[...]
Daarom zit ik ook in alts, die kan ik altijd easy omzetten naar BTC of ETH. Dus wat de BTC doet, boeit me niet echt, behalve als die de koersen meetrekt
Hoe komt die koers volgens jou tot stand?lighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:41:
[...]
De dollarkoers van een altcoin is leidend.
Juist.
de dollarkoers van een ALT op een exchange is de waarde van de satoshi tegen de BTC.lighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Stel de koers van een altcoin is 7 dollar en je moet op dat moment 100 sat betalen. Stijgt BTC dan is de sat bijv maar 90 bij blijvende koers van 7 dollar.
VEN koste deze week op 50k SAT 7.50
Bij de crash koste VEN op 50k SAT 6.50
De dollarkoers is ook gewoon een estimated btc value...
mensen dit is een principe wat iedereen moet begrijpen voor je gaat handelen met een bepaalde pair.
Eigenlijk maakt het niet uit want als btc daalt daalt ETH/LTC gewoon mee...
[ Voor 14% gewijzigd door shakespeare op 21-01-2018 16:47 ]
Oef je zou nu maar VEN op 70k hebben ingekocht
[ Voor 4% gewijzigd door Lucky0wn op 21-01-2018 16:47 ]
Verwijderd
Wat zou daar het probleem mee zijn?Lucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:45:
Oef je zou nu maar VEN op 70k hebben ingekocht
Verwijderd
Iemand de documentaire op Netflix weleens gezien? 'Banking on bitcoin'?
Vond het zeer interessant. Bijna ondenkbaar dat de bitcoin (of iig de technologie erachter) verdwijnt.
Ik denk eerder dat er door overheid,banken ruimte gemaakt zal moeten worden om het bij ons in de samenleving te moeten gaan toepassen, op wat voor manier dan ook. Uiteindelijk is de crisis in 2008 ook ontstaan door omvallende banken, en dat kon je net zo goed 1 grote bubbel noemen. En uiteindelijk zie je het resultaat van de crisis jaren later, het hersteld 'gewoon' weer. Dagen zoals vorige week en in mindere mate vandaag horen erbij. Maar herstellen ook altijd weer. Alleen elke dag groene cijfers is gewoon onmogelijk en bestaat niet.
Ik ben ervan overtuigd dat crypto de toekomst is. Alleen in wat voor mate en of wij er nu nog wat aan kunnen verdienen weet ik niet.
Wel denk ik een bitcoin eerder 50k word dan 3k. Puur omdat steeds meer mensen het daadwerkelijk als alternatief zien, omdat je voor banken voor alles moet betalen,storten,opnemen,sparen, etc etc
Vond het zeer interessant. Bijna ondenkbaar dat de bitcoin (of iig de technologie erachter) verdwijnt.
Ik denk eerder dat er door overheid,banken ruimte gemaakt zal moeten worden om het bij ons in de samenleving te moeten gaan toepassen, op wat voor manier dan ook. Uiteindelijk is de crisis in 2008 ook ontstaan door omvallende banken, en dat kon je net zo goed 1 grote bubbel noemen. En uiteindelijk zie je het resultaat van de crisis jaren later, het hersteld 'gewoon' weer. Dagen zoals vorige week en in mindere mate vandaag horen erbij. Maar herstellen ook altijd weer. Alleen elke dag groene cijfers is gewoon onmogelijk en bestaat niet.
Ik ben ervan overtuigd dat crypto de toekomst is. Alleen in wat voor mate en of wij er nu nog wat aan kunnen verdienen weet ik niet.
Wel denk ik een bitcoin eerder 50k word dan 3k. Puur omdat steeds meer mensen het daadwerkelijk als alternatief zien, omdat je voor banken voor alles moet betalen,storten,opnemen,sparen, etc etc
Ik wil gerust een future-contract met je aangaan om VEN te kopen volgende maand aan 68k hoor hahaLucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:45:
Oef je zou nu maar VEN op 68k hebben ingekocht
Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!
Vechain is een Product ID Management-oplossing. Fabrikanten kunnen hun producten een unieke en gecodeerde ID geven die in het blockchain-netwerk wordt opgenomen. Deze ID kan later opgevraagd worden om de legitimiteit van een product te verifiëren, namaakproducten te bestrijden of bijvoorbeeld voorraad te volgen.
Ok? Maar iedereen loopt hier zo van warm van?
Na XVG,TRX,XRB, nu VEN? Volgende week een andere pump?
Hier wat simpel knip en plak werk:
iExec, afgekort RLC, is een cryptovaluta dat als doel heeft om gedistribueerde applicaties te runnen op de blockchain met schaalbare, veilige en makkelijke toegang tot de diensten, datasets en computing onderdelen die ze nodig hebben. De technologie draait op smart contracts van Ethereum en hiermee is het mogelijk om een virtuele cloud infrastructuur te bouwen dat hoge prestaties levert en diensten on-demand kan bieden.
Door gebruikt te maken van XtremWeb-HEP, een volwassen en solide Desktop Grid software welke alle benodigde features implementeert: fout-tolerantie, multi-applicaties, multi-gebruikers, hybride privé/publieke infrastructuur, virtuele images, data management, veiligheid en nog veel meer.
De RLC tokens worden gebruikt voor toegang tot de onderdelen welke geleverd worden door het “Market Network”. Het zal een unieke manier worden voor de betaling van applicatie leveranciers, service leveranciers en dataleveranciers.
Klinkt al wat interessanter?
ICON, afgekort ICX, is een cryptovaluta gemaakt door de ICON foundation voor:
“Hyperconnect de Wereld”
Het ICON project bouwt een van de grootste gedecentraliseerde netwerken ter wereld.
Het doel van het ICON project is dus om verschillende communities met elkaar te verbinden op de ICON Republic blockchain, welke ICX tokens of coins gebruikt. Daarnaast kunnen andere partijen ook gedecentraliseerde apps lanceren op dit platform. Als deze partijen met verschillende communities willen communiceren hebben zij daar ICX tokens voor nodig. Dit kan in theorie handig zijn voor bijvoorbeeld banken, aandelen, verzekeringen, ziekenhuizen, universiteiten en andere instelling die veel waarde hechten aan het betrouwbaar vastleggen van data. Hiermee zou ook het gebruik van blockchain gemakkelijker worden in het dagelijkse leven.
Daarnaast is ICON volledig compatibel met traditionele blockchains zoals Bitcoin en Ethereum, maar ook met andere blockchain netwerken. Hierdoor worden de mogelijkheden van het ICON netwerk nog groter. In het vierde kwartaal van 2017 is het mainnet gelanceerd en de gedecentraliseerde exchange. Ook kan je binnenkort gebruik maken van de wallets, voor web, iOS en Android.
Wat opvalt met deze 2 betrouwbare spelers dat ze werken met DApps, Uitleg: https://www.uitlegblockchain.nl/dapps/
Lijkt me sterk dat VEN zich in zijn eentje gaat redden met een anti namaak aanpak in zijn eentje.
Maar wie ben ik?
iExec, afgekort RLC, is een cryptovaluta dat als doel heeft om gedistribueerde applicaties te runnen op de blockchain met schaalbare, veilige en makkelijke toegang tot de diensten, datasets en computing onderdelen die ze nodig hebben. De technologie draait op smart contracts van Ethereum en hiermee is het mogelijk om een virtuele cloud infrastructuur te bouwen dat hoge prestaties levert en diensten on-demand kan bieden.
Door gebruikt te maken van XtremWeb-HEP, een volwassen en solide Desktop Grid software welke alle benodigde features implementeert: fout-tolerantie, multi-applicaties, multi-gebruikers, hybride privé/publieke infrastructuur, virtuele images, data management, veiligheid en nog veel meer.
De RLC tokens worden gebruikt voor toegang tot de onderdelen welke geleverd worden door het “Market Network”. Het zal een unieke manier worden voor de betaling van applicatie leveranciers, service leveranciers en dataleveranciers.
Klinkt al wat interessanter?
“Hyperconnect de Wereld”
Het ICON project bouwt een van de grootste gedecentraliseerde netwerken ter wereld.
Het doel van het ICON project is dus om verschillende communities met elkaar te verbinden op de ICON Republic blockchain, welke ICX tokens of coins gebruikt. Daarnaast kunnen andere partijen ook gedecentraliseerde apps lanceren op dit platform. Als deze partijen met verschillende communities willen communiceren hebben zij daar ICX tokens voor nodig. Dit kan in theorie handig zijn voor bijvoorbeeld banken, aandelen, verzekeringen, ziekenhuizen, universiteiten en andere instelling die veel waarde hechten aan het betrouwbaar vastleggen van data. Hiermee zou ook het gebruik van blockchain gemakkelijker worden in het dagelijkse leven.
Daarnaast is ICON volledig compatibel met traditionele blockchains zoals Bitcoin en Ethereum, maar ook met andere blockchain netwerken. Hierdoor worden de mogelijkheden van het ICON netwerk nog groter. In het vierde kwartaal van 2017 is het mainnet gelanceerd en de gedecentraliseerde exchange. Ook kan je binnenkort gebruik maken van de wallets, voor web, iOS en Android.
Wat opvalt met deze 2 betrouwbare spelers dat ze werken met DApps, Uitleg: https://www.uitlegblockchain.nl/dapps/
Lijkt me sterk dat VEN zich in zijn eentje gaat redden met een anti namaak aanpak in zijn eentje.
Maar wie ben ik?
Als hij 50k wordt kunnen jij en ik er zeker nog wat aan verdienen. Bij Bitcoin moet je ook overal voor betalen, traden, selling, buying, withdrawals.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:49:
Groote voordeel is gewoon enerzijds de transparantie in het systeem (je ziet precies hoeveel, wie, wat waar) en anderzijds de anonimiteit (crimineel geld
Mocht het geheel wat stabieler worden (pak em beet +/- 10% per jaar) dan zou ik liever mijn eigen pensioen opbouwen in crypto's dan het geld op de bank te laten staan (DSB, Icesave etc.) of te investeren in één of ander ander vaag fonds dat gedoogd wordt door de overheid (Dexia affaire). Bij enig vermogen wordt je nu 3-4-5 dubbel genaaid, eerst bij je inkomen, vervolgens bij de vermogensbelasting/0.10% rente en dan nog eens BTW als je het daadwerkelijk uitgeeft.
iExec ken ik zelf niet, ICON heb ik zelf ook flink in zitten, maar lang niet zoveel als in Ven...bovenstaande geeft iig weer dat je je er niet in verdiept hebt, want dan bovenstaande is niet echt een afspiegeling ervan...lees eens wat op Reddit, hun Twitter, etc...dan zul je zien waarom veel mensen denken dat dit straks een top10 coin gaat zijn. Al weken wordt Ven hier door sommigen afgebrand, en al weken groeit ie gestaag...straks niet klagen dat niemand getipt heeft over Ven...jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:56:
Vechain is een Product ID Management-oplossing. Fabrikanten kunnen hun producten een unieke en gecodeerde ID geven die in het blockchain-netwerk wordt opgenomen. Deze ID kan later opgevraagd worden om de legitimiteit van een product te verifiëren, namaakproducten te bestrijden of bijvoorbeeld voorraad te volgen.
Klinkt al wat interessanter?![]()
“Hyperconnect de Wereld”
Maar wie ben ik?
Dat is niet wat je zei. Wat je zei was (effectief) dat men stopte met btc als je btc er tussenuit haalt. Daarmee impliceer je dat btc alleen maar wordt verhandeld om alts mee te kopen. Het handelsvolume van btc vs dat van alts spreekt je tegen.Ypuh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:22:
maar niet dat de mensen stoppen met cryptos als je Bitcoin er tussenuit haalt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als de koerst van een altcoin in SAT wordt gebaseerd op de BTC, dan houdt dit simpelweg in dat er geen bestaansrecht is voor desbetreffede altcoin als de BTC volledig verdwijnt... (en er geen andere tradingpair aanwezig is)... Ik blijf het raar vinden en kan het me ook niet voorstellen... MAar wellicht denk ik veel te simpel.
dit klopt.RustStorm schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:02:
Als de koerst van een altcoin in SAT wordt gebaseerd op de BTC, dan houdt dit simpelweg in dat er geen bestaansrecht is voor desbetreffede altcoin als de BTC volledig verdwijnt... (en er geen andere tradingpair aanwezig is)... Ik blijf het raar vinden en kan het me ook niet voorstellen... MAar wellicht denk ik veel te simpel.
Sorry, maar kan je me uitleggen waar ik de white paper kan lezen? Kan alleen maar development plan vinden?pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:01:
[...]
iExec ken ik zelf niet, ICON heb ik zelf ook flink in zitten, maar lang niet zoveel als in Ven...bovenstaande geeft iig weer dat je je er niet in verdiept hebt, want dan bovenstaande is niet echt een afspiegeling ervan...lees eens wat op Reddit, hun Twitter, etc...dan zul je zien waarom veel mensen denken dat dit straks een top10 coin gaat zijn. Al weken wordt Ven hier door sommigen afgebrand, en al weken groeit ie gestaag...straks niet klagen dat niemand getipt heeft over Ven...
https://cdn.vechain.com/v...eas_of_development_en.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door jorisdeket op 21-01-2018 17:06 ]
Wow VEN wordt opeens wel heel hard gedumpt, was gelukkig te verwachten dat er een correctie aan zat te komen.
Volgens mij gaan ze de koers van VEN wat naar beneden drukken
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Verwijderd
VEN pakt weer een aardige golf. Wie was er wel op tijd met sell & weer lager inkopen?
Ik niet in ieder geval, maar was het ook niet van plan. Ik raak de sell-knop bij ven niet aan tot eind volgende maand, wellicht jaar
Ik niet in ieder geval, maar was het ook niet van plan. Ik raak de sell-knop bij ven niet aan tot eind volgende maand, wellicht jaar
What does the VeChain want to do?
The vision of VeChain is to build a trust- free and distributed business ecosystem based on the Blockchain technology self-circulated and expanding.
In this ecosystem, the information is relatively transparent and symmetrical. A large portion of the source of the profit comes from the realization of true value, and only a small portion of it comes from asymmetric information (absolute symmetry does not exist).
In this ecosystem, each business party can reduce the potential trust issue between different parties. This makes business cooperation simpler, more efficient, low cost, and the business can concentrate resources on more advanced technology, better product and service to create more value.
In this ecosystem, each person and each enterprise can find their own 8
place. Based on their contribution and value, they can obtain relatively fair
reward.
In this ecosystem, the technology of Blockchain should have room for all
aspects of business, including commercial activities and economic
activities that should be supported.
In this ecosystem, the value is in a closed loop that keep expanding
accompanied by the development of commercial activities with high- speed transmission. The form of value may be commodities, services, or direct fund.
Wat maakt dit zo speciaal? Voor mij is dit gebakken lucht.
En waar is de white paper?
The vision of VeChain is to build a trust- free and distributed business ecosystem based on the Blockchain technology self-circulated and expanding.
In this ecosystem, the information is relatively transparent and symmetrical. A large portion of the source of the profit comes from the realization of true value, and only a small portion of it comes from asymmetric information (absolute symmetry does not exist).
In this ecosystem, each business party can reduce the potential trust issue between different parties. This makes business cooperation simpler, more efficient, low cost, and the business can concentrate resources on more advanced technology, better product and service to create more value.
reward.
accompanied by the development of commercial activities with high- speed transmission. The form of value may be commodities, services, or direct fund.
Dus... als de BTC 50% minder waard wordt, de altcoin in dollars dezelfde waarde blijft houden, dan zou de hoeveelheid SAT dat de altcoin waard is evenredig moeten stijgen (in dit geval keer 2).
Of zeg je dat dit nooit en te nimmer zal gaan voorkomen daar de dollarkoers nooit (relatief) gelijk zal blijven van een altcoin wanneer de BTC koers in elkaar sodemietert?
Ik was even bezig met m'n scriptie dus zag deze snelle daling niet aankomen, jezus daar pakken whales nu een dikke vette winst opVerwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:09:
VEN pakt weer een aardige golf. Wie was er wel op tijd met sell & weer lager inkopen?

Verwijderd
Als je de bedrijven die zich er mee inlaten bekijkt zal het toch op zn minst gebakken lucht met majo zijnjorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:09:
reward.
Wat maakt dit zo speciaal? Voor mij is dit gebakken lucht
Als er alleen maar een btc handelspaar is voor een coin is dit quatschlighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:41:
[...]
De praktijk is compleet tegenovergesteld. BTC halveert, dus de effectieve dollarkoers van ALT daalt, zonder dat er in ALT/BTC gehandeld wordt. Men wil hun assets veilig stellen, dus ze gaan hun ALT omruilen naar BTC zodat die BTC verkocht kunnen worden. Resultaat: ALT/BTC daalt. En omdat BTC al daalt, daalt ALT/BTC dus nog veel harder. En in de regel is het orderboek van ALT ook nog eens een heel stuk dunner, waardoor ALT/BTC nóg harder daalt.
Ik heb regelmatig op het punt gestaan om het sell-knopje in te duwen bij de koers van rond de 70k SAT. Heb het niet aangedurfd vanwege de eerder genoemde ervaringen omtrent "daytrading".Lucky0wn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:10:
[...]
Ik was even bezig met m'n scriptie dus zag deze snelle daling niet aankomen, jezus daar pakken whales nu een dikke vette winst op
https://medium.com/@jimbr...dvisory-role-5e37b7722978jorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:09:
reward.
Maar jij zult t vast beter weten
En dit is een uitleg waar ik tot op zekere hoogte is mee kan. Thanks..oisyn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Als er alleen maar een btc handelspaar is voor een coin is dit quatsch. Stel de BTC halveert, dan stel jij dus dat ALT/BTC verdubbelt. Maar waarom dan? De énige manier waarop ALT/BTC kan stijgen is als men ALT aankoopt via het BTC paar. Dus terwijl BTC halveert, moeten mensen dus hun halverende BTC gaan investeren om ALT op hetzelfde niveau te houden.
De praktijk is compleet tegenovergesteld. BTC halveert, dus de effectieve dollarkoers van ALT daalt, zonder dat er in ALT/BTC gehandeld wordt. Men wil hun assets veilig stellen, dus ze gaan hun ALT omruilen naar BTC zodat die BTC verkocht kunnen worden. Resultaat: ALT/BTC daalt. En omdat BTC al daalt, daalt ALT/BTC dus nog veel harder. En in de regel is het orderboek van ALT ook nog eens een heel stuk dunner, waardoor ALT/BTC nóg harder daalt.
Dus de altcoins welke ook gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld ETH hebben een kleinere kans om volledig in elkaar te storten?
Koers komt tot stand tussen vraag en aanbod.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:42:
[...]
Hoe komt die koers volgens jou tot stand?
Juist.
Daar heeft de koers van btc voor altcoin niks mee te maken. Check zelf maar een altcoin die redelijk stabiel is wanneer btc fluctueert.
Het is ook simpel uit te rekenen.
Altcoin = 5 dollar
Altcoin /btc = 100 sats
Btc keldert met 50%
Je hebt 2 maal zoveel sats nodig om de altcoin van 5 dollar te kopen.
Je maakt een denkfout omdat wanneer btc daalt meestal de koersen van altcoins ook dalen. Die hebben technisch niks met elkaar te maken. Is vraag en aanbod wat koers bepaalt.
Verwijderd
Ik focus altijd op dollarprijs, niet sat. Maar als de btc zo ver inzakt, heb je wel weer te maken met panicsells en algehele paniek over de markt.RustStorm schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:10:
[...]
Dus... als de BTC 50% minder waard wordt, de altcoin in dollars dezelfde waarde blijft houden, dan zou de hoeveelheid SAT dat de altcoin waard is evenredig moeten stijgen (in dit geval keer 2).
Of zeg je dat dit nooit en te nimmer zal gaan voorkomen daar de dollarkoers nooit (relatief) gelijk zal blijven van een altcoin wanneer de BTC koers in elkaar sodemietert?
Maar goed, toen BTC van 20 naar 10k inzakte had ik aan t eind wel 1,7x zoveel BTC. Dus de altcoins hielden idd een hoop beter hun waarde vast
'I am proud to announce that as of today, Breyer Capital has agreed to support VeChain through an official advisory role,' - Jim Breyer, founder of Breyer Capital.
We look forward to exploring with Breyer Capital what is to come.
https://twitter.com/vecha...status/955111526746136576
[ Voor 13% gewijzigd door buffel1997 op 21-01-2018 17:16 ]
Hier gaat je denkwijze mis. De waarde van je altcoin in dollars is afhankelijk van de BTC-waarde in dollars.RustStorm schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:10:
[...]
Dus... als de BTC 50% minder waard wordt, de altcoin in dollars dezelfde waarde blijft houden,
Als BTC 50% minder waard wordt, dan zal de altcoin ook 50% minder waard worden in dollars.
Als BTC 50% minder waard wordt, en je altcoin verdubbelt in SAT-waarde, dan heb je onder de streep precies even veel dollars.
Hoeveel altcoins zijn er afgelopen week minder in dollarwaarde gedaald dan Bitcoin? Bitcoin is in 2 dagen tijd zo'n 40% gezakt, veel altcoins >40%.Of zeg je dat dit nooit en te nimmer zal gaan voorkomen daar de dollarkoers nooit (relatief) gelijk zal blijven van een altcoin wanneer de BTC koers in elkaar sodemietert?
Een stijgende altcoin terwijl Bitcoin zakt komt enorm weinig voor.
buffel1997 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:15:
'I am proud to announce that as of today, Breyer Capital has agreed to support VeChain through an official advisory role,' - Jim Breyer, founder of Breyer Capital.
Niet
Alles draait om partnerships en patenten. Maar ik kan echt niet in zien wat dit voor toegevoegde waarde heeft voor de toekomst.. Mss als een DDAp fungeren in een van de grote spelers die er uit gaat rollen. Maar een topper in de top 10. Hell no. Maar goed, de prijs zal veel goed makenpirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:12:
[...]
https://medium.com/@jimbr...dvisory-role-5e37b7722978
Maar jij zult t vast beter weten
VeChain HQ: Mannen... de koers keldert, kan iemand even wat tweeten?buffel1997 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:15:
Tweet Tweet
Vechain HQ: OK, we gaan weer de goede kant op. Pfffttt
Verwijderd
Geef eens wat voorbeelden? De initiele paniek en de uiteindelijke prijs (geef het een paar stabilisatiedagen) kom je met alts toch veel beter uitRichh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:16:
[...]
Hier gaat je denkwijze mis. De waarde van je altcoin in dollars is afhankelijk van de BTC-waarde in dollars.
Als BTC 50% minder waard wordt, dan zal de altcoin ook 50% minder waard worden in dollars.
Als BTC 50% minder waard wordt, en je altcoin verdubbelt in SAT-waarde, dan heb je onder de streep precies even veel dollars.
[...]
Hoeveel altcoins zijn er afgelopen week minder in dollarwaarde gedaald dan Bitcoin? Bitcoin is in 2 dagen tijd zo'n 40% gezakt, veel altcoins >40%.
Een stijgende altcoin terwijl Bitcoin zakt komt enorm weinig voor.
Maar dat is exact wat ik zeg in m'n post die je quote.Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:16:
[...]
Het blijft een lastige materie en er zal ongetwijfeld geen eenvoudig wiskunde formuletje op los te laten zijn. Enige wat ik een beetje probeer te begrijpen is de connectie tussen BTC-, alt- en dollarkoers
Nee. Ik hebt niet gezegd dat de altcoin verdubbelt. Wanneer btc halveert heb je 2 maal zoveel sats nodig om te kopen. Bij gelijkblijvende koers..oisyn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Als er alleen maar een btc handelspaar is voor een coin is dit quatsch. Stel de BTC halveert, dan stel jij dus dat ALT/BTC verdubbelt. Maar waarom dan? De énige manier waarop ALT/BTC kan stijgen is als men ALT aankoopt via het BTC paar. Dus terwijl BTC halveert, moeten mensen dus hun halverende BTC gaan investeren om ALT op hetzelfde niveau te houden.
Je tweede opmerking gaat om het feit dat mensen hun altcoins verkopen. Daardoor daalt de koers. En hoe worden koersen bepaald?
Door vraag en aanbod. Veel aanbod weinig vraag. Altcoin daalt. Geloof je het niet check maar een alctoin die stabiel is en btc fluctueert. De sat fluctueert ook. Daarom dan je beter zeggen tegen welke dollar koers je gekocht of verkocht hebt. Sats zegt alleen wat tegen op dat moment die koers. 40 sats is niet dezelfde sats van volgende week.
Tjonge het wordt steeds sneuer hier...dit zijn grote namen die zich beginnen te verbinden met cryptocurrency en daar moet dan zo op gereageerd worden? Krijg het idee dat sommige mensen wat gefrustreerd zijn...Hotzenwalder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:18:
[...]
VeChain HQ: Mannen... de koers keldert, kan iemand even wat tweeten?
Tweet Tweet
Dit is overdreven, tweet zat er wss al aan te komen, dit is gewoon goed.pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:20:
[...]
Tjonge het wordt steeds sneuer hier...dit zijn grote namen die zich beginnen te verbinden met cryptocurrency en daar moet dan zo op gereageerd worden? Krijg het idee dat sommige mensen wat gefrustreerd zijn...
Koers reageerde er even op maar de daling is toch weer ingezet, als ik het nou even had bekeken, nog meer speculatieve winst!
[ Voor 13% gewijzigd door Lucky0wn op 21-01-2018 17:24 ]
Daarmee zeg je weldegelijk dat de koers verdubbelt. Als je 2x zoveel BTC nodig hebt om X te kopen, dan is X dus 2x zoveel waard geworden in termen van BTClighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Nee. Ik hebt niet gezegd dat de altcoin verdubbelt. Wanneer btc halveert heb je 2 maal zoveel sats nodig om te kopen. Bij gelijkblijvende koers.

Dan kun je wel zeggen "ja maar niet in dollars", maar dat is irrelevant. De coin werd immers niet verhandeld tegen dollars.
Dat is dus alleen bij alts die ook tegen andere currency paren verhandeld worden, want dan is arbitrage mogelijk tussen ALT/BTC en bijv. ALT/USD. Daarom zien we wat meer weerstand tegen koersschommelingen van USD.Geloof je het niet check maar een alctoin die stabiel is en btc fluctueert.
Ik zeg niets negatiefs over VEN of hun tweets, ik geef alleen aan hoe over het algemeen tegenwoordig de Cryptomarkt werkt... kijk wat er gebeurde met Ripple nadat ze getweet hadden over MoneyGram.pirodr01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:20:
[...]
Tjonge het wordt steeds sneuer hier...dit zijn grote namen die zich beginnen te verbinden met cryptocurrency en daar moet dan zo op gereageerd worden? Krijg het idee dat sommige mensen wat gefrustreerd zijn...
Je zou voor de grap eens tweets naast grafieken moeten leggen om te snappen hoe de markt tegenwoordig werkt.
Maar goed... we hebben hier te maken met VEN fanboys die meteen lichtgeraakt zijn schijnbaar.

Is rekenen zo moeilijk?.oisyn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:24:
[...]
Daarmee zeg je weldegelijk dat de koers verdubbelt. Als je 2x zoveel BTC nodig hebt om X te kopen, dan is X dus 2x zoveel waard geworden in termen van BTC
Dan kun je wel zeggen "ja maar niet in dollars", maar dat is irrelevant. De coin werd immers niet verhandeld tegen dollars.
[...]
Dat is dus alleen bij alts die ook tegen andere currency paren verhandeld worden, want dan is arbitrage mogelijk tussen ALT/BTC en bijv. ALT/USD. Daarom zien we wat meer weerstand tegen koersschommelingen van USD.
Alctoin 5 dollar equivalent 100 sats
Btc keldert met 50%
Voor die altcoin met 5 dollar heb je 200 sats nodig. Koers altcoin voor 5 dollar verandert niks aan.
Dit klopt.lighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:14:
Koers komt tot stand tussen vraag en aanbod.
Tenzij je die altcoin enkel kan kopen met BTC. Of wanneer het BTC-volume >70% van de coin handel bepaalt.Daar heeft de koers van btc voor altcoin niks mee te maken.
Dat geldt voor >90% van alle altcoins.
Vrijwel alle altcoins betaal je in BTC, en niet in dollar. De dollarwaarde van altcoin is simpelweg als volgt te berekenen:
Huidige waarde van Altcoin = 0,01 BTC
Huidige waarde van Bitcoin: $12.000
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $120
Er zijn altcoins die meer dan BTC trading pairs hebben.
Huidige waarde van Altcoin in BTC = 0,01 BTC
Huidige waarde van Altcoin in ETH = 0,1 ETH
Huidige waarde van BTC: $12.000
Huidige waarde van ETH: $2.000 (even om te laten zien hoeveel invloed dit vervolgens heeft)
Trading volume van Altcoin in BTC = 90%
Trading volume van Altcoin in ETH = 10%
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $128
Jouw denkfout zit hem in dat een altcoin eigenlijk geen dollarkoers heeft, omdat het nergens tegen dollars verhandeld kan worden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).Je maakt een denkfout omdat wanneer btc daalt meestal de koersen van altcoins ook dalen. Die hebben technisch niks met elkaar te maken. Is vraag en aanbod wat koers bepaalt.
Altcoins die wel tegen fiat verhandeld kunnen worden, hebben natuurlijk wel een dollarkoers. Een aantal altcoins hebben ook een ETH trading pair, een BCC trading pair, enzovoort enzovoort.
Echter zie je ook hier vaak dat BTC het meest verhandelde trading pair is. Aan de tweede berekening hierboven zie je daarom waarom de BTC-waarde zo ontzettend belangrijk is voor de altcoin.
Lees je nog eens goed in zou ik zeggen
Het punt is dat een altcoin met een koers van 5 dollar dus niet bestaat, omdat er (bijna altijd) geen altcoin/USD trading pair bestaat. De dollarwaarde die de bekende sites vertonen zijn direct afhankelijk van de trading pairs, waar BTC (bijna altijd) veruit het grootste aandeel in neemt, en daardoor voor >90% sturend is op de koers.lighting_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:28:
[...]
Is rekenen zo moeilijk?
Alctoin 5 dollar equivalent 100 sats
Btc keldert met 50%
Voor die altcoin met 5 dollar heb je 200 sats nodig. Koers altcoin voor 5 dollar verandert niks aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 21-01-2018 17:30 ]
@.oisyn Dan nog even voor mijn eigen duidelijkheid een vraag: waarop / hoe wordt dan de dollarkoers van een altcoin bepaald? Ik snap namelijk wel wat je zegt dat als 1 BTC = 0.5 altcoin niet zal resulteren in 0.5 BTC = 1 altcoin als de BTC dus 50% daalt en altcoin gelijk blijft in waarde... Ik snap het onderlinge verband nog niet goed genoeg denk ik... maar dat komt volgens mij eerder omdat het niet een 1 op 1 verhaal is maar afhankelijk is van zeer veel verschillende factoren...?
Dat lijkt inderdaad zo als je de candles op 1 of 5 minuten zet. (Dan lijkt het alsof ze de berichten klaar hebben staan om op gewenste momenten naar buiten te brengen en dat nogwel op zondag)Hotzenwalder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:18:
[...]
Tweet Tweet
Maar als je de candles op 4h zet is het een regelmatige stijging van Vechain..
Kijk dus verder dan een paar minuten.
[ Voor 18% gewijzigd door Martin11 op 21-01-2018 23:29 ]
Zie mijn post boven de jouwe: Richh in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic"RustStorm schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:29:
@.oisyn Dan nog even voor mijn eigen duidelijkheid een vraag: waarop / hoe wordt dan de dollarkoers van een altcoin bepaald? Ik snap namelijk wel wat je zegt dat als 1 BTC = 0.5 altcoin niet zal resulteren in 0.5 BTC = 1 altcoin als de BTC dus 50% daalt en altcoin gelijk blijft in waarde... Ik snap het onderlinge verband nog niet goed genoeg denk ik... maar dat komt volgens mij eerder omdat het niet een 1 op 1 verhaal is maar afhankelijk is van zeer veel verschillende factoren...?
Ik stond net op het punt m'n post te wijzigen...Richh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:31:
[...]
Zie mijn post boven de jouwe: Richh in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic"
Weet jij wie Jim Breyer is?Hotzenwalder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:18:
[...]
Tweet Tweet
Wat een niveau hier man. Ik ga dit topic echt verlaten. Breyer en z'n holding die een advisor role nemen in VeChain afdoen als fake of tweeten om de koers omhoog te krijgen.... Dit topic gaat echt diep

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 21-01-2018 17:33 ]
Wat vinden jullie van dr volgende stelling, ook aanhakend op de discussie alt/btc koers:
Bitcoin gaat nu nog 1 of maximaal 2 dips naar beneden om vervolgens binnen 1 of 2 week omhoog te schieten.
Ik geloof altijd best wel in charts analyses en zie dat het vaak uitkomt.
Ik baseer mij helemaal op het onderstaande filmpje, hierin wordt in het kort gezegd dat doordat de 'potatoewedge' correcte naar beneden nog niet afgerond is we nog 1 of 2 dips kunnen gaan krijgen om vervolgens als een slingshot weer omhoog te gaan. Dip 1 is in ieder geval begonnen. Ik heb vanmiddag 1/3e van al mijn coins op USDT gezet. Nadat de resistance echt doorbroken is zal ik het weer terug plaatsen.
Het filmpje is niet heel uitgebreid en super nauwkeurig (want het is een update filmpje), het gaat om het globale idee.
YouTube: Bitcoin (BTC) Morning Update: Why a completion of the Wedge Pattern ...
Bitcoin gaat nu nog 1 of maximaal 2 dips naar beneden om vervolgens binnen 1 of 2 week omhoog te schieten.
Ik baseer mij helemaal op het onderstaande filmpje, hierin wordt in het kort gezegd dat doordat de 'potatoewedge' correcte naar beneden nog niet afgerond is we nog 1 of 2 dips kunnen gaan krijgen om vervolgens als een slingshot weer omhoog te gaan. Dip 1 is in ieder geval begonnen. Ik heb vanmiddag 1/3e van al mijn coins op USDT gezet. Nadat de resistance echt doorbroken is zal ik het weer terug plaatsen.
Het filmpje is niet heel uitgebreid en super nauwkeurig (want het is een update filmpje), het gaat om het globale idee.
YouTube: Bitcoin (BTC) Morning Update: Why a completion of the Wedge Pattern ...
Je ziet het letterlijk aan de BTC dominance grafiek. Die was tijdens de dip 32% en is nu 35%. Dat toont aan dat BTC beter uit de dip klimt dan de altcoins.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:18:
[...]
Geef eens wat voorbeelden? De initiele paniek en de uiteindelijke prijs (geef het een paar stabilisatiedagen) kom je met alts toch veel beter uit
Daar bij op geteld: ETH is van 12% naar 18% geklommen.
Natuurlijk zijn er een handje vol ALTs die na een dip als deze een stuk sterker zijn doorgekomen - en als je goed gokt kan je daar heel veel geld mee verdienen. Maar gemiddeld over alle alts hebben zij ingeleverd.
Wat je post betreft vind ik niks, dat je dezelfde post zet in 2 verschillende topics vind ik een beetje jammerVySio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:34:
Wat vinden jullie van dr volgende stelling, ook aanhakend op de discussie alt/btc koers:
Ik baseer mij helemaal op het onderstaande filmpje, hierin wordt in het kort gezegd dat doordat de 'potatoewedge' correcte naar beneden nog niet afgerond is we nog 1 of 2 dips kunnen gaan krijgen om vervolgens als een slingshot weer omhoog te gaan. Dip 1 is in ieder geval begonnen. Ik heb 1/3e van al mijn coins op USDT gezet. Nadat de resistance echt doorbroken is zal ik het weer terug plaatsen.
Bel Bitfinex even of ze 100m USDT bijpompenjorisdeket schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:34:
Papa BTC heeft een injectie nodig
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden
- Geen links met referral.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)