Moet je trouwens de code als clublid zijnde bij het overzicht kortingscode invullen?
Verwijderd
Zoiets dacht ik al. Ik zal in ieder geval na 18 uur wel ff proberen. Maar ga er niet vanuit idd.Ectholian schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:57:
[...]
Erg vreemd. Bij mij niet meer namelijk (op drie verschillende systemen). Misschien heb je iets in je cache staan waardoor je het nog kunt zien? Ik zou er niet al te veel op vertrouwen, gisteravond was volgens mij ALLES 'btw-actie waardig'
Zat gister naar een monitor te kijken die stond netjes op voorraad, valt me op dat ze bij vrijwel alle monitors nu (en wellicht andere producten) levertijd veranderd hebben van 1 tot 9 werkdagen, wellicht om zichzelf in te dekken als het niet binnen 24 uur is?
Ik heb de klantenservice gebeld van MM en zij geven aan dat ze i.v.m. de verwachtte drukte de levertijden hebben aangepast om klanten niet teleur te stellen als ze niet aan de leveringstijd kunnen voldoen.. Stukje verwachtingsmanagement zou je het kunnen noemen.. Voor mij persoonlijk geen probleem, ik haal de meeste producten toch in de winkel en anders wacht ik gewoon wat langer.. is me de korting wel waard.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Toch bijzonder dat de Sonos Playbar bij de mediamarkt vandaag opeens €799 kost en opeens bij bol.com zelf niet meer verkrijgbaar is; heeft toch sinds december op €699 gestaan. Idem overigens voor de Denon Bar die tot vorige week overal voor €799 te krijgen was, en nu €999 kost. Achja ik ben inmiddels voor losse speakers + versterker gegaan, maar het viel me toch op.
[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 24-01-2018 11:16 ]
Dit viel mij ook op, maar toch zijn ze niet de enige.Pepper92 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:15:
Toch bijzonder dat de Sonos Playbar bij de mediamarkt vandaag opeens €799 kost en opeens bij bol.com zelf niet meer verkrijgbaar is; heeft toch sinds december op €699 gestaan. Idem overigens voor de Denon Bar die tot vorige week overal voor €799 te krijgen was, en nu €999 kost. Achja ik ben inmiddels voor losse speakers + versterker gegaan, maar het viel me toch op.
Coolblue heeft bijvoorbeeld ook recent de prijs verhoogd naar 799.
https://www.coolblue.nl/product/296946/sonos-playbar.html
bij de Playstation en Xbox consoles zie ik het er wel bijstaan, maar bij bijvoorbeeld de Apple TV niet. Misschien hebben ze nog niet alle productcategorieën uitgesloten in het systeem... Ik zou er inderdaad ook niet van uitgaan dat ze meedoen.Ectholian schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:57:
[...]
Erg vreemd. Bij mij niet meer namelijk (op drie verschillende systemen). Misschien heb je iets in je cache staan waardoor je het nog kunt zien? Ik zou er niet al te veel op vertrouwen, gisteravond was volgens mij ALLES 'btw-actie waardig'
Blijft leuk dat alle winkelketens die door MM in de prijsbelofte als concurrenten zijn aangewezen plots hun prijzen quasi tegelijk verhogen.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:17:
[...]
Dit viel mij ook op, maar toch zijn ze niet de enige.
Je zou bijna gaan geloven dat het kartel-vorming is

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik wilde gaan kijken voor de Sonos Play 5 vanavond. Afgelopen week screenshot gemaakt van de prijs bij Bol.com: € 511,-. Maar nu weer gewoon € 579,-. Beetje sneu... de Play 5 wordt al maanden niet meer voor € 579,- verkocht. Maar nu voor de btw-dagen toch weer verhoogd.Bastie-88 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Blijft leuk dat alle winkelketens die door MM in de prijsbelofte als concurrenten zijn aangewezen plots hun prijzen quasi tegelijk verhogen.
Je zou bijna gaan geloven dat het kartel-vorming is![]()
Heel veel acties lopen medio/ eind januari af. De 100 euro korting was een actie vanuit de fabrikant, Sonos.Jamesco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:25:
[...]
Ik wilde gaan kijken voor de Sonos Play 5 vanavond. Afgelopen week screenshot gemaakt van de prijs bij Bol.com: € 511,-. Maar nu weer gewoon € 579,-. Beetje sneu... de Play 5 wordt al maanden niet meer voor € 579,- verkocht. Maar nu voor de btw-dagen toch weer verhoogd.
Prijzen worden dus niet per definitie door MM verhoogd, maar door de fabrikant.
Data voor de BTW-dagen zijn gewoon strategisch gepland :-)
Die grote websites monitoren elkaar de hele dag en worden automatisch aangepast. Dat heeft ansich niets met de BTW-actie te maken maar gebeurd elke dag. Dus als MM in dit geval iets bewust verhoogd, gaat de rest vanzelf mee.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:17:
[...]
Dit viel mij ook op, maar toch zijn ze niet de enige.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2018 11:28 ]
Niet geheel waar, de kleinere zaken voeren vaak de prijs nog van voor de verhoging.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:
[...]
Heel veel acties lopen medio/ eind januari af. De 100 euro korting was een actie vanuit de fabrikant, Sonos.
Sommige van die winkels staan in de prijswatch, de meeste niet.
Uiteindelijk is de BTW actie wel voordeliger dan de prijs waar je hem voor vind bij andere alleen is het voordeel dan meestal maar een paar euro of tientjes.
Maar wij nedelanders willen altijd voor een duppie op de eerste rang zitten toch
Strategisch gepland vanuit een financieel oogpunt. Maar als je je verheugd en hebt gespaard om de Play 5 te kopen voor 511 x (100/121) = € 413,22 en de prijs wordt opeens verhoogd naar 579 x (100/121) = 478,51 dan voelt dat toch een beetje als naaien.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:
[...]
Heel veel acties lopen medio/ eind januari af. De 100 euro korting was een actie vanuit de fabrikant, Sonos.

En dan koop ik liever om de een of andere emotionele reden de producten via een andere winkel
Wel grappig. Welke browser gebruiken jullie? Ik heb sterk het vermoeden dat die btw-actie indicatie alleen zichtbaar is op Safari (mac os) en firefox, maar niet in chrome en ie. Ik zie in chrome/ie ook javascript fouten.Tokus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:17:
[...]
bij de Playstation en Xbox consoles zie ik het er wel bijstaan, maar bij bijvoorbeeld de Apple TV niet. Misschien hebben ze nog niet alle productcategorieën uitgesloten in het systeem... Ik zou er inderdaad ook niet van uitgaan dat ze meedoen.
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
Bij Amazon.de gewoon 529,- (zonder actiekorting of whatever). Als Amazon dat kan, dan moet Media Markt ook een normale prijs (zonder 100 korting) kunnen hanteren.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:
[...]
Denk niet dat we altijd voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Maar we houden wel van esthetisch mooie en vaak dure producten. Daar wil je niet te veel voor betalen... Zeker niet meer dan nodig is.Bastie-88 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:35:
[...]
Niet geheel waar, de kleinere zaken voeren vaak de prijs nog van voor de verhoging.
Sommige van die winkels staan in de prijswatch, de meeste niet.
Uiteindelijk is de BTW actie wel voordeliger dan de prijs waar je hem voor vind bij andere alleen is het voordeel dan meestal maar een paar euro of tientjes.
Maar wij nedelanders willen altijd voor een duppie op de eerste rang zitten toch
grappig inderdaad. In Firefox zag ik het wel, maar in Chrome inderdaad niet. Nou ja, bij de apple tv zag ik het in firefox ook al niet staan.Ectholian schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:37:
[...]
Wel grappig. Welke browser gebruiken jullie? Ik heb sterk het vermoeden dat die btw-actie indicatie alleen zichtbaar is op Safari (mac os) en firefox, maar niet in chrome en ie. Ik zie in chrome/ie ook javascript fouten.
Ach ja, ik ging er toch al niet van uit dat die xbox mee zou doen in de actie.
Ja je moet de code BTWKORTING invullen bij korting, omdat het een kortingscode isVerwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:58:
Moet je trouwens de code als clublid zijnde bij het overzicht kortingscode invullen?
Zie het nu in firefox ook nergens meer. Hahaha. Ik denk dat de devvers hier lekker meelezenTokus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:40:
[...]
grappig inderdaad. In Firefox zag ik het wel, maar in Chrome inderdaad niet. Nou ja, bij de apple tv zag ik het in firefox ook al niet staan.
Ach ja, ik ging er toch al niet van uit dat die xbox mee zou doen in de actie.
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
*knip* Deze discussie is al meermaals gevoerd en hoeft niet nog een keer terug te komen.
[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2018 12:06 ]
Ik ga vanmiddag in ieder geval even met onze lokale electronica boer praten.
Ondanks dat die niet mee doet aan de BTW gekte, kun je wel onderhandelen over een leuke prijs waar we beide iets aan hebben.
Ik heb daar (long long ago (2012)) tijdens de "btw weg ermee" een hele leuke deal gesloten
Toen was de Samsung UE40ES8000 nog een eurotje of €1900 en daar voor €1350 meegekregen (incl €100 film tegoed en een Samsung galaxy tab 10 via een Samsung Actie)
Ondanks dat die niet mee doet aan de BTW gekte, kun je wel onderhandelen over een leuke prijs waar we beide iets aan hebben.
Ik heb daar (long long ago (2012)) tijdens de "btw weg ermee" een hele leuke deal gesloten
Toen was de Samsung UE40ES8000 nog een eurotje of €1900 en daar voor €1350 meegekregen (incl €100 film tegoed en een Samsung galaxy tab 10 via een Samsung Actie)

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2018 12:06 ]
Sony 18-105 van 549 naar ~400 na btw actie + sony cashback. Ik begin toch te twijfelen! Sony cash back loopt tot 28-1.
Oke bedankt voor de info!
[ Voor 94% gewijzigd door Bronco99 op 24-01-2018 12:13 . Reden: Oeps ]
Geloof het hoor zo bedoel ik het niet, maar ik weet toevallig van mijn artikel de prijs als ze die verhogen ja dan koop ik hem niet, maar nogmaals kan het me goed voorstellen blijf het wel bizar vinden dat dat voorkomt iedereen weet dat je daar toch wel achter komt.Bronco99 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:09:
[...]
Er zullen zeker wel artikelen tussen zitten die goedkoper zijn met die btw actie maar als je dit topic hebt doorgelezen kom je al aardig wat artikelen tegen die ze hebben verhoogd voor de btw actie! Maar dat gaat al zo sinds dat mediamarkt is gestart met hun btw acties. Maar ja nogmaals er zullen best wel artikelen bij zitten die jij net nodig hebt en goedkoper zijn, maar niet in mijn geval.
ik heb al meerdere malen met btw actie artiekelen gekocht en heb eigenlijk nog nooit gezien dat iets van te voren echt duurder werd. maar goed prijzen wijzigen elke dag het hele jaar door maar de meeste mensen letten er nu echt even op.Bronco99 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:09:
[...]
Er zullen zeker wel artikelen tussen zitten die goedkoper zijn met die btw actie maar als je dit topic hebt doorgelezen kom je al aardig wat artikelen tegen die ze hebben verhoogd voor de btw actie! Maar dat gaat al zo sinds dat mediamarkt is gestart met hun btw acties. Maar ja nogmaals er zullen best wel artikelen bij zitten die jij net nodig hebt en goedkoper zijn, maar niet in mijn geval.
nu kijk ik vooral naar laptops 1 van de laptops waar ik na kijk is dit moment al het goedkoopste bij de mediamarkt. en is de afgelopen maanden ook altijd deze prijs geweest.
en dit heb ik andere jaren ook vaak gezien geen prijs verhoging voor de btw actie
[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 24-01-2018 12:14 ]
Volgens mij is de Nikon D5600 + 18-55mm f/3.5-5.6 Zwart niet meer te koop?Angermanagement schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:29:
Denk dat ik de Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G ook nog even op de kop tik.
Huidige prijs:
[afbeelding]
Na BTW verrekening: €164,37
Waarom een 35mm en geen 50mm?
Aangezien de D3300 die ik nu heb, en de D5600 die ik ga aanschaffen allebei een cropped sensor hebben, zal een 50mm eerder lijken op een 80mm.
De 35mm komt daardoor dichter in de buurt van de 50mm (35*1.8)
Gaat meestal om producten die heel goed verkopen of waar minder marge op zit waarvan ze de prijzen opeens verhogen naar de "adviesprijs"hjvg schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:14:
[...]
ik heb al meerdere malen met btw actie artiekelen gekocht en heb eigenlijk nog nooit gezien dat iets van te voren echt duurder werd. maar goed prijzen wijzigen elke dag het hele jaar door maar de meeste mensen letten er nu echt even op.
nu kijk ik vooral naar laptops 1 van de laptops waar ik na kijk is dit moment al het goedkoopste bij de mediamarkt. en is de afgelopen maanden ook altijd deze prijs geweest.
en dit heb ik andere jaren ook vaak gezien geen prijs verhoging voor de btw actie
Producten worden op "tijdelijk niet op voorraad" gezet. Gisteren nog prima leverbaar.
I'm not bothered by those who think they are right.
Kun je niet alvast een product in je winkelwagen zetten en dan vanavond met de code afrekenen?
Denk dat je "sessie" na max 2 uur verloopt in een webshop.Senterian schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:54:
Kun je niet alvast een product in je winkelwagen zetten en dan vanavond met de code afrekenen?
Heb inmiddels ook de mail in ontvangst mogen nemen.
Kortingscode voor online is hier ook BTWKORTING
(Den Haag)
Kortingscode voor online is hier ook BTWKORTING
(Den Haag)
Mijn ervaring bij de Mediamarkt is dat producten die ik een 1,5 maand terug in mijn winkelmand had gezet er nog steeds instonden toen ik vanochtend inlogde. Wel slim om te doen wellicht. Al kan een product dan nog steeds online uitverkocht zijn.Jamesco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:56:
Denk dat je "sessie" na max 2 uur verloopt in een webshop.
Ik had ONKYO HT-S3800 zwart op het oog,
Gisteren was hij nog op voorraad, nu niet meer.waar slaat nergens op
Told you so:
De telezooms van Nikon zijn weer verdwenen (18-200/18-300)Señor Sjon schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:23:
Vorig jaar waren 'opeens' alle Nikkor objectieven niet leverbaar en die kwamen maandag vrolijk weer als 'op voorraad' online. Alleen voorraad van de winkels wordt dan wel verkocht, online niks.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
In je winkelmandje wordt gewoon een herberekening gedaan met de op dat moment geldende beschikbaarheid en prijs. Het zou mooi zijn als je het al een maand van tevoren erin kon zetten maar als de prijs wijzigt dan zal dat ook in je winkelmandje wijzigen.musicfreak schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Mijn ervaring bij de Mediamarkt is dat producten die ik een 1,5 maand terug in mijn winkelmand had gezet er nog steeds instonden toen ik vanochtend inlogde. Wel slim om te doen wellicht. Al kan een product dan nog steeds online uitverkocht zijn.
Vraag was of het er in bleef zitten. En dat antwoord is ja.Frijns.Net schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:43:
[...]
In je winkelmandje wordt gewoon een herberekening gedaan met de op dat moment geldende beschikbaarheid en prijs. Het zou mooi zijn als je het al een maand van tevoren erin kon zetten maar als de prijs wijzigt dan zal dat ook in je winkelmandje wijzigen.
Alsof iedereen voor de actie nog even snel een Telezoom besteld...Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:42:
Told you so:
[...]
De telezooms van Nikon zijn weer verdwenen (18-200/18-300)

In dit geval is het eerder Nikon die een streng prijsbeleid voert, kijk maar naar de PW. Bijna elke aanbieder dezelfde prijs.
Toch lijken de camera's zelf wel onder de actie te vallen. Zo heb ik jaren terug ook eens een D600 gekocht.Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:08:
In dit geval is het eerder Nikon die een streng prijsbeleid voert, kijk maar naar de PW. Bijna elke aanbieder dezelfde prijs.
In alle gevallen, immers wil een dozen schuiver zoveel mogelijk schuiven. Probleem zit altijd bij de fabrikanten met verkapte prijsafspraken naar de dealers en distris...Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:08:

Verwijderd
Ja, maar je hebt er niks aan.maartend schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Vraag was of het er in bleef zitten. En dat antwoord is ja.
Klopt, maar zoals eerder aangegeven klopt de online voorraad niet met de winkelvoorraad.Jamesco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:14:
[...]
Volgens mij is de Nikon D5600 + 18-55mm f/3.5-5.6 Zwart niet meer te koop?
Mocht hij niet meer in de winkel liggen, dan koop ik hem op Amazon.
Ik heb er eentje die hier op lijkt en heb afgelopen jaar een Sonos connect gekocht omdat de bluetooth van mijn apparaat echt bijzonder slecht is!coolbvrobin schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:30:
Ik had ONKYO HT-S3800 zwart op het oog,
Online en winkelvoorraad hebben ook niets met elkaar te maken. Online is wat dat betreft gewoon een vestiging als elke andere met een eigen magazijn. Alleen zit er geen fysieke winkel aan vast. Dus ja, het kan goed gebeuren dat iets online niet (meer) te verkrijgen is, maar in een lokale vestiging wel... of andersom.
Ik zie in het systeem dat die zoomlenzen en die Onkyo bij online 0 voorraad hebben inderdaad. Dus gewoon op. Er zijn nog enkele vestigingen die er nog wel een paar hebben, maar de voorraad van deze producten is niet erg groot. @coolbvrobin in jouw lokale winkel zou er nog maar 1tje staan bijvoorbeeld.
Ik zie in het systeem dat die zoomlenzen en die Onkyo bij online 0 voorraad hebben inderdaad. Dus gewoon op. Er zijn nog enkele vestigingen die er nog wel een paar hebben, maar de voorraad van deze producten is niet erg groot. @coolbvrobin in jouw lokale winkel zou er nog maar 1tje staan bijvoorbeeld.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ze zitten echt met de prijzen te knoeien... Jammer aangezien ze nu niet een onder de goedkoopste prijzen uitkomen (drones onder andere).
Maar gelukkig zijn er nog een paar dingen die waard zijn om te kopen
Zie nu wel duidelijk verschil met vorige jaren: dit zijn geen dagprijs verschillen (130 euro verschil met vorige dag). Maar goed: we pakken de aanbiedingen die wel mooi zijn! En klagen niet teveel over de rest
Zie nu wel duidelijk verschil met vorige jaren: dit zijn geen dagprijs verschillen (130 euro verschil met vorige dag). Maar goed: we pakken de aanbiedingen die wel mooi zijn! En klagen niet teveel over de rest
[ Voor 68% gewijzigd door Sneakyman op 24-01-2018 14:56 ]
Niet te filmen dit. Gisteren in de winkel (heb zelfs een foto als bewijs) was de denon avr-x1400h 449. Sinds vanmiddag ineens 499. Ook bij de andere ‘btw acties’ van andere aanbieders. Echt bizar.Sneakyman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:50:
Ze zitten echt met de prijzen te knoeien... Jammer.
ik vind het ook wel opvallend dit jaar.
Houd toevallig de sony HT-NT5 soundbar in de gaten.
Vorige week was deze in de aanbieding bij de Expert voor € 383.20
tot gisteren bij de Mediamarkt (en op tal van andere plaatsten nu nog steeds) € 449.
dat zou met korting € 371 zijn.
nu is hij echter bij de MM verhoogd naar € 479 en is hij dus na korting € 396.
als je in google zoekt op HT-NT5 krijg ik trouwens een advertentie van de mediamarkt te zien met de oude prijs van 449.
beetje sneu.
tot gisteren bij de Mediamarkt (en op tal van andere plaatsten nu nog steeds) € 449.
als je in google zoekt op HT-NT5 krijg ik trouwens een advertentie van de mediamarkt te zien met de oude prijs van 449.
beetje sneu.
Tsja, ik heb een laptop op het oog en die is van 899 naar 830 gegaan. Daar had ik geen rekening mee gehouden toen ik hem via bol.com bestelde van het weekend.

Dan stuur je hem terug?Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:12:
Tsja, ik heb een laptop op het oog en die is van 899 naar 830 gegaan. Daar had ik geen rekening mee gehouden toen ik hem via bol.com bestelde van het weekend.
Amazon wellicht een idee?maxtrash schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:11:
ik vind het ook wel opvallend dit jaar.
beetje sneu.
het vreemde is dat deze in Duitsland en de VS heel duur is (vanaf € 600 / $ 600 ongeveer).Angermanagement schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:14:
[...]
over ht-nt-5
[...]
Amazon wellicht een idee?
Krijg zelf overigens morgen als het goed is een HT-ST5000 geleverd dus mijn interesse is weggevallen.
Niet alleen prijsverhogingen. Tv die ik op het oog heb was afgelopen weken/dagen 1299. Nu op de website 1129. Hopen dat dit zo blijft en vanavond maar eens binnen lopen.
Geen mail gehad maar wel een pasje. Moet lukken dan toch?
Geen mail gehad maar wel een pasje. Moet lukken dan toch?
Van de 4 laptops die ik in de gaten heb gehouden is er eentje in prijs verhoogd, van €802,15 naar €849. http://www.mediamarkt.nl/...410ua-eb046t-1542010.html
Kan het ze niet kwalijk nemen, want hoewel Azerty ook de €802,15 prijs hanteert, staat in de voorwaarden dat ze daar niet mee prijsmatchen. Wel met Coolblue, en die vraagt €849.
De andere 3 zitten nog gewoon op een prima, nette prijs.
Kan het ze niet kwalijk nemen, want hoewel Azerty ook de €802,15 prijs hanteert, staat in de voorwaarden dat ze daar niet mee prijsmatchen. Wel met Coolblue, en die vraagt €849.
De andere 3 zitten nog gewoon op een prima, nette prijs.
[ Voor 27% gewijzigd door Richh op 24-01-2018 15:29 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Jammer dat de MM zo is, bijna alle artikelen die ik op het oog had zijn in prijs gestegen. Wat een wassenneus begint dit te worden.
Is het Mediamarkt of zijn het de fabrikanten? Zijn de prijzen nu hoger dan de concurrentie?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:30:
Jammer dat de MM zo is, bijna alle artikelen die ik op het oog had zijn in prijs gestegen. Wat een wassenneus begint dit te worden.
Verwijderd
Daar komen we niet achter, enkel als je in het management van een vestiging zit.Richh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:30:
[...]
Is het Mediamarkt of zijn het de fabrikanten? Zijn de prijzen nu hoger dan de concurrentie?
blijf me hier elk jaar weer verbazen om de reacties omtrent de jaarlijkse BTW-actie dagen bij deze boevenbende.
Het is toch algemeen bekend wat de werkwijze/strategie is qua prijzen bij MediaMarkt met betreft deze BTW dagen en dan met name de weken net voor deze BTW dagen.
De echte mooie pareltjes bij MM zijn zeldzaam en moet je er echt uitvissen. Deze BTW dagen zijn grotendeels 1 grote wassen neus.
Maar goed, er zit een zeer goed marketing team achter deze jaarlijkse BTW actie bij MM en deze werkt elk jaar weer zeer goed bij hele bevolkingsgroepen
Het is toch algemeen bekend wat de werkwijze/strategie is qua prijzen bij MediaMarkt met betreft deze BTW dagen en dan met name de weken net voor deze BTW dagen.
De echte mooie pareltjes bij MM zijn zeldzaam en moet je er echt uitvissen. Deze BTW dagen zijn grotendeels 1 grote wassen neus.
Maar goed, er zit een zeer goed marketing team achter deze jaarlijkse BTW actie bij MM en deze werkt elk jaar weer zeer goed bij hele bevolkingsgroepen
[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 24-01-2018 15:34 ]
Je kan toch heel simpel het product in de Pricewatch opzoeken en kijken wat de concurrentie voor hetzelfde product vraagt?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:31:
[...]
Daar komen we niet achter, enkel als je in het management van een vestiging zit.
Je kan het MM moeilijk kwalijk nemen als Bol/Coolbue/enzovoort de prijzen allemaal verhogen, dat MM niet mee gaat.
Verwijderd
Ik heb het over prijsafspraken die gemaakt worden, ik weet exact hoeveel alles omhoog is gegaan qua kosten. Bestudeer alles vrij goed voordat ik iets koop.Richh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:32:
[...]
Je kan toch heel simpel het product in de Pricewatch opzoeken en kijken wat de concurrentie voor hetzelfde product vraagt?
Je kan het MM moeilijk kwalijk nemen als Bol/Coolbue/enzovoort de prijzen allemaal verhogen, dat MM niet mee gaat.
200 euro duurder dan concurrenten hier. Duidelijk mediamarkt dus!Richh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:30:
[...]
Is het Mediamarkt of zijn het de fabrikanten? Zijn de prijzen nu hoger dan de concurrentie?
Probleem is dat hij bij bol.com alleen door een andere volgens hun "concurrenten"het niet aanbieden
[ Voor 23% gewijzigd door Sneakyman op 24-01-2018 15:37 ]
Ik verwacht dat spullen die te laag uit zouden komen tegenover de concurrentie gewoon verhoogd worden naar een prijs zodat ze alsnog lager uit komen dan concurrenten, maar niet veel lager.
Mijn voorbeeld heb ik eerder overigens al genoemd.
Mijn voorbeeld heb ik eerder overigens al genoemd.
Stuur ze eens een tweetje, dit is in strijd met hun eigen voorwaarden als je de waarheid spreekt (misschien kan je een linkje meesturen).Sneakyman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:35:
[...]
200 euro duurder dan concurrenten hier. Duidelijk mediamarkt dus!
Prijsafspraken, misschien eens bij de overheid aankaarten?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:35:
[...]
Ik heb het over prijsafspraken die gemaakt worden, ik weet exact hoeveel alles omhoog is gegaan qua kosten. Bestudeer alles vrij goed voordat ik iets koop.
Alternatief voor je aluhoedje-stelling: de fabrikant past zijn prijzen aan. Iets wat normaliter elke dag gebeurd, en de reden waarom jij (en ik) goed bestuderen wat we aan willen kopen. Als je niet genoeg korting krijgt, dan wacht je toch gewoon?
Dat lijkt me wel een uniek geval dan. Welk product gaat het om? Mochten ze niet onder de concurrentie zitten met de prijs, dan kan je je ze gewoon aan de Prijsbelofte houdenSneakyman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:35:
[...]
200 euro duurder dan concurrenten hier. Duidelijk mediamarkt dus!
Probleem is dat hij bij bol.com alleen door een andere volgens hun "concurrenten"het niet aanbieden
Ik snap het geklaag nooit zo
Je bent niet verplicht aan de "actie" van de MM mee te doen. Is product ergens anders goedkoper? Mooi dan koop je het daar toch
Scheelt het nog paar euro met goedkoopste aanbieder in pricewatch of ergens anders dan haal je het lekker bij de MM.
Je bent niet verplicht aan de "actie" van de MM mee te doen. Is product ergens anders goedkoper? Mooi dan koop je het daar toch
Mensen, kijk even wie hun concurrenten zijn... Dat zijn toch geen concurrenten van hun?
* BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, JBL, Samsung, Philips
Succes als je het over camera's of drones hebt. Ik klaag niet hoor, maar heb wel met ze contact gehad. Krijg je het riedeltje: ja die bedrijven (cameranu.nl bijvoorbeeld) horen niet tussen onze concurrenten. Yeah. sure...
* BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, JBL, Samsung, Philips
Succes als je het over camera's of drones hebt. Ik klaag niet hoor, maar heb wel met ze contact gehad. Krijg je het riedeltje: ja die bedrijven (cameranu.nl bijvoorbeeld) horen niet tussen onze concurrenten. Yeah. sure...
In de winkels zijn ze vaak wel wat toeschietelijker.
Verwijderd
Nee jouw aluhoedje-stelling is pas onzinnig. De overheid staat hier los van tenzij je kunt bewijzen dat er ook daadwerkelijk prijsafspraken worden gemaakt.Richh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:38:
[...]
Stuur ze eens een tweetje, dit is in strijd met hun eigen voorwaarden als je de waarheid spreekt (misschien kan je een linkje meesturen).
[...]
Prijsafspraken, misschien eens bij de overheid aankaarten?
Alternatief voor je aluhoedje-stelling: de fabrikant past zijn prijzen aan. Iets wat normaliter elke dag gebeurd, en de reden waarom jij (en ik) goed bestuderen wat we aan willen kopen. Als je niet genoeg korting krijgt, dan wacht je toch gewoon?
Daarentegen kun je wel degelijk een objectieve constatering doen met betrekking tot de dag- en week prijzen en aan de hand daarvan een mening vormen.
Tijd voor een modbreak denk ik zo.... eeuwige gezemer over 'we worden genaaid' theorien. Als je zo slim bent en er 'niet in trapt', dan koop je toch ergens anders.
Dit inderdaad...Ectholian schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:46:
Tijd voor een modbreak denk ik zo.... eeuwige gezemer over 'we worden genaaid' theorien. Als je zo slim bent en er 'niet in trapt', dan koop je toch ergens anders.
hmm nog 2 uurtjes, geloof toch dat ik een mooie deal online kan bestellen straks...prijs is nog steady ha ha lijken wel cryptocoins...
Ik ben op zoek naar een nieuwe 4K beeldscherm. Denk dat ik vanavond maar de SAMSUNG U28E590DS ga bestellen. (pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart
met 288,43 in de actie het goedkoopste 4k beeldscherm wat je kunt kopen volgens de pricewatch
met 288,43 in de actie het goedkoopste 4k beeldscherm wat je kunt kopen volgens de pricewatch
Verwijderd
2 dagen geleden de philips hue color starterkit was 159 euro, gisteren was het 169 and nu is het 184!
wtf mediamarkt!

Toch weer 7 euro korting!Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:54:
2 dagen geleden de philips hue color starterkit was 159 euro, gisteren was het 169 and nu is het 184!wtf mediamarkt!
Dan heb jij niet opgelet er was vorige week een actie ermee dus actief prijs en daarna steeg hij weer naar de normale prijs best logischVerwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:54:
2 dagen geleden de philips hue color starterkit was 159 euro, gisteren was het 169 and nu is het 184!wtf mediamarkt!
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe NAS van Synology en vroeg me daarom ook af of deze mee zouden doen in de BTW actie.sunturion schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:02:
[...]
Yorinn,
Misschien is het handig om de topicstart aan te passen en expliciet NAS te vermelden. Ik verwacht dat deze vraag nog meerdere malen gesteld gaat worden.
Afgaande op het antwoord van @Yorinn Yorinn heb ik gezocht. Ik dacht dat het in het topic van 2015 was dat daarin vermeld werd dat Synology niet meedeed met de actie. Maar goed dat was 2015. Things can change, toch....?
Helaas lijkt dat niet het geval te zijn.
Op de site van MM staat:
Helaas trof ik geen doorgestreepte prijs aan bij de Synology DS 218Play die ik wil hebben. Heb 'm daarom gisteren voor de "normale" prijs besteld en als het goed is, wordt ie vanmiddag nog bezorgd.Doorgestreepte prijzen
Wij zorgen ervoor dat alle deelnemende producten de prijzen tonen inclusief BTW-actie-voordeel, in de winkels op de digitale prijskaarten en in de webshop bij het product zelf.
Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, strepen we bij alle deelnemende producten de oude prijs door en wordt daarnaast de prijs getoond inclusief BTW-actie-voordeel, zowel op de digitale prijskaarten in de winkel als bij de producten in de webshop. Zo zie je direct welke artikelen deelnemen aan de actie.
[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 24-01-2018 16:01 . Reden: spelvaudje ]
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Verwijderd
Lol, volgens mij zijn het alleen BOL en Coolblue die serieus concurrent zijn. BCC, EP en Expert concurreren nooit op prijs en de rest zijn fabrikanten webshops die 1 x per kwartaal wat in de aanbieding doen.Sneakyman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:41:
Mensen, kijk even wie hun concurrenten zijn... Dat zijn toch geen concurrenten van hun?
De actie is dan ook nog niet begonnen.Koffie-Verkeerd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:00:
[...]
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe NAS van Synology en vroeg me daarom ook af of deze mee zouden doen in de BTW actie.
Afgaande op het antwoord van @Yorinn Yorinn heb ik gezocht. Ik dacht dat het in het topic van 2015 was dat daarin vermeld werd dat Synology niet meedeed met de actie. Maar goed dat was 2015. Things can change, toch....?
Op de site van MM staat:
[...]
Helaas trof ik geen doorgestreepte prijs aan bij de Synology DS 218Play die ik wil hebben. Heb 'm daarom gisteren voor de "normale" prijs besteld en als het goed is, wordt ie vanmiddag nog bezorgd.
Die doorgestreepte prijs zie je vanavond pas, want de actie is nog niet begonnen... De actie begint vanavond om 18:00 voor clubpashouders, vannacht om 0:00 in de webshop en morgenochtend pas voor de restKoffie-Verkeerd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:00:
[...]
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe NAS van Synology en vroeg me daarom ook af of deze mee zouden doen in de BTW actie.
Op de site van MM staat:
[...]
Helaas trof ik geen doorgestreepte prijs aan bij de Synology DS 218Play die ik wil hebben. Heb 'm daarom gisteren voor de "normale" prijs besteld en als het goed is, wordt ie vanmiddag nog bezorgd.
Als ik met firefox kijk dan zie ik wel een btw-actie product banner bij bijv. de DS218Play. Ik zit net te kijken bij wat andere random producten en daar zie ik dat niet. Dus wie weet
je kan toch ook vanaf 6 uur in de webshop met de "geheime"code aan de slag?
Kan je wel al voor 18.00 de winkel in, om vervolgens pas na 18.00 af te rekenen?
Kan me van voorgaande jaren herinneren dat er een rij stond voor de ingang.
In Apeldoorn iig niet. Gaat om 5 uur dicht en om 6 uur weer open. Dranghekken staan er momenteel ook al.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:09:
Kun je wel al voor 18.00 de winkel in, om vervolgens pas na 18.00 af te rekenen?
Vriendin werkt naast de MM
Zie trouwens net dat een aantal producten van Sonos weer in prijs zijn verlaagd.
Playbar: http://www.mediamarkt.nl/...onos-playbar-1224638.html (799 > 699)
Play 5: http://www.mediamarkt.nl/...play-5-zwart-1412842.html (579 > 511)
Sub (799 > 679)
Sub (799 > 679)
[ Voor 3% gewijzigd door Lycaon op 24-01-2018 16:14 . Reden: Toevoeging ]
*knip* Vragen of bepaalde categorieën meedoen is niet de bedoeling, gezien wij deze informatie ook niet hebben.
[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2018 17:09 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ik heb vorig jaar onze Playbar en Sub bij een andere winkel (HiFi Klubben) gekocht die de MM volgde in de BTW actie. Mooie was dat de Sub niet meer leverbaar was (of niet meedeed, dat weet ik niet meer) bij MM maar wel bij die winkel.Lycaon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:12:
Zie trouwens net dat een aantal producten van Sonos weer in prijs zijn verlaagd.
Sub (799 > 679)
Check dus even of de concurrentie meedoet is het devies.
Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:
[...]
De actie is dan ook nog niet begonnen.
Ahumm..... Da's inderdaad een niet onbelangrijk detail......Richh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:
[...]
Die doorgestreepte prijs zie je vanavond pas, want de actie is nog niet begonnen... De actie begint vanavond om 18:00 voor clubpashouders, vannacht om 0:00 in de webshop en morgenochtend pas voor de rest
My bad.....
Hmmmmm......
Nog even afwachten dus.
Mocht Synology wel meedoen dan ga ik er over nadenken of ik het er bij laat (want: mijn hebberigheid en drang naar een nieuwe NAS) of dat ik wellicht bij de klantenservice het e.e.a. geregeld kan krijgen m.b.t. het prijsverschil...
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Shoot, ik dacht dat ik als clubcardhouder ook al om 18.00 kon inloggen. Ik speciaal laptop mee naar werk genomenRichh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:
[...]
Die doorgestreepte prijs zie je vanavond pas, want de actie is nog niet begonnen... De actie begint vanavond om 18:00 voor clubpashouders, vannacht om 0:00 in de webshop en morgenochtend pas voor de rest
Gewoon opnieuw bestellen dan en die je onderweg hebt retour sturen.Koffie-Verkeerd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:22:
[...]
[...]
Ahumm..... Da's inderdaad een niet onbelangrijk detail......
My bad.....
Hmmmmm......
Nog even afwachten dus.
Mocht Synology wel meedoen dan ga ik er over nadenken of ik het er bij laat (want: mijn hebberigheid en drang naar een nieuwe NAS) of dat ik wellicht bij de klantenservice het e.e.a. geregeld kan krijgen m.b.t. het prijsverschil...
Nu al file bij mijn lokale mediamarkt
maartend schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Shoot, ik dacht dat ik als clubcardhouder ook al om 18.00 kon inloggen. Ik speciaal laptop mee naar werk genomen
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Excuses voor de dubbele post trouwens, dat was niet de bedoeling.
[ Voor 13% gewijzigd door Angermanagement op 24-01-2018 16:28 ]
Kan ook, met de actiecode die in je mail staat. En overal op internetmaartend schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Shoot, ik dacht dat ik als clubcardhouder ook al om 18.00 kon inloggen. Ik speciaal laptop mee naar werk genomen
https://www.mediamarkt.nl...6000-16-70mm-1327560.html en niwt beschikbaar.Vond het wel een mooie prijs met btw.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ah, guys, toch dus. Had die geheime code ook al die zelfs in het rode vlak staat en overal te vinden is. Maar die werkt wel enkel als je al lid bent.
Maar dan zet ik de laptop klaar.
Maar dan zet ik de laptop klaar.
Wat er nog wel "op voorraad" is gaat opeens allemaal van volgende dag levering naar 1 tot 7 dagen levering. Zucht.
Ook al 500x gemeld, door drukte is verzending nog niet te voorspellen, dit doen ze om teleurstellingen te voorkomen.SniperFox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:42:
Wat er nog wel "op voorraad" is gaat opeens allemaal van volgende dag levering naar 1 tot 7 dagen levering. Zucht.
inderdaad, als er staat: "Vandaag besteld, morgen in huis" en het duurt een week is het ook niet goed. Werken ze het netjes bij, is het weer niet goed.Razer schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:43:
[...]
Ook al 500x gemeld, door drukte is verzending nog niet te voorspellen, dit doen ze om teleurstellingen te voorkomen.
Voor mij overigens een reden om vanavond maar gewoon naar de winkel te gaan om een laptop te scoren. Heb ik hem in ieder geval vandaag nog en loop ik niet het risico om maandag een mail te krijgen "dat de voorraad toch niet voldoende was"...
Dat staat er al minstens een dag op. Het is net als met Black Friday om 23.00 bestellen en de volgende dag levering verwachten.
En als je zo graag de volgende dag de producten al in huis wil hebben dan ga je toch zelf naar de mediamarkt
Je staat dan alleen langer in de rij.
Ik neem aan dat de prijzen in de webstore gelijk zijn aan die in de winkel? Dan kan je lekker vanaf de bank shoppen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>De BTW-actie is afgelopen. </h2> ~[/html]
~[font size=14]Dit topic is WEL voor:~[/font]
* het bediscussiëren van aanbiedingen.
~[font size=14]Dit topic is NIET voor:~[/font]
* discussies over (eventuele) prijsverhogingen. Deze discussie is al meermaals langsgekomen en is gewoon offtopic.
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor
. Klik hier om een shopreview over de Media Markt achter te laten.
* het showen van je aankopen en/of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.
* vragen of product x of merk y ook meedoet. Deze informatie hebben wij ook niet.
Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen over de actie.
~[html]<h2>De BTW-actie is afgelopen. </h2> ~[/html]
~[font size=14]Dit topic is WEL voor:~[/font]
* het bediscussiëren van aanbiedingen.
~[font size=14]Dit topic is NIET voor:~[/font]
* discussies over (eventuele) prijsverhogingen. Deze discussie is al meermaals langsgekomen en is gewoon offtopic.
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor
* het showen van je aankopen en/of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.
* vragen of product x of merk y ook meedoet. Deze informatie hebben wij ook niet.
Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen over de actie.