• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Is dognzb zonder een "free" account, ik kon alleen daar de nzbs vinden die mijn vriendin zocht.
Op DS (waar ik wel net een jaar abbo heb genomen) en elk ander vind ik niets.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 06:11
Ik vermoed dat het actieve bestaan van de site snel beëindigd gaat worden. Achter mijn VPN werd ik trouwens ook geblokkeerd.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:33
playon1955 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:02:
Door Adblocker plus te installeren los je het probleem op. Dit is gewoon ransomware. Wat een verschutting
Inderdaad, het is gewoon een zeer opdringerige versie van die VPN hosting reclame die ze al een geruime tijd hebben en die je dus nu niet gewoon kan skippen.
Een goede adblocker (uBlock Origin hier) filtert het eruit.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:31
Gewoon zelf spotweb draaien, dat is exact wat nzbserver gebruikt. Geen reclame of rommel maar je eigen versie.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CP1977 schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:29:
Gewoon zelf spotweb draaien, dat is exact wat nzbserver gebruikt. Geen reclame of rommel maar je eigen versie.
Yup er is zelfs een topic/handleiding hier: SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

Blog - Tweak uptime

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:31
Voor op je nas zou ik docker container versie van spotweb aanraden, gebruik zelf deze
https://hub.docker.com/r/erikdevries/spotweb
Dan hoef je niet veel op je nas zelf te doen, docker package installeren, foldertje aanmaken en dat was het wel.

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:49
audiojunk schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:37:
Ook hier problemen met nzbserver als ik een nzb wil downloaden krijg ik een opdringerige reclame, maar als ik openen in een nieuw tabblad doe downloadt die gewoon de nzb.
Of rechtermuis en save link as

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
The_Doman schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:20:
Een goede adblocker (uBlock Origin hier) filtert het eruit.
Dat behoort men toch ook standaard te hebben?

|:(

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 22:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Modbreak:Lees even de topicwaarschuwing door: Indexers zijn hier niet gewenst, dus ook geen linkjes benoemen.

Overigens spelen er bij de indexers 2 problemen:
1. Heel veel gepush door gesponsorde (VPN) aanbieders en usenet aanbieders
2. Blokkades door providers. Veel providers moeten deze blokkeren van onze vrienden van Brein. De blokkade door je provider is dus geen keuze/belang van hun maar een verplichting.

Die blokkade is allang veel meer dan alleen TPB, ook veel andere torrentsides en indexers zitten er bij, providers krijgen regelmatig een lijst domeinnamen die ze moeten blokkeren (en dat zijn er zeker 1000+!)

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-05 18:38
Spotweb is rommel. De hoeveelheid geïndexeerde content is op het hilarische af. En als je reclame ziet op een indexer, dan zit je toch echt op een verkeerde plek. Ik ken persoonlijk trouwens geen enkele indexer die op de blokkeerlijst staat van BREIN, maar wellicht ligt dat aan mij. .in, omg, en wat anderen zijn gewoon bereikbaar zonder VPN en hebben geen advertenties. Ik snap dat je enigszins moeite moet doen om op die sites te komen, laat staan de nog specifieke indexers, maar wat wil je dan :/.
BeefHazard schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:26:
Spotweb is op geen enkele manier een vervanging voor een arr-stack met goede indexers. Beiden hebben hun voor- en nadelen, maar ze kunnen elkaar niet zomaar vervangen.
Dit dus.

[Voor 22% gewijzigd door mrtl op 25-12-2022 22:38]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:14
playon1955 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:02:
Door Adblocker plus te installeren los je het probleem op. Dit is gewoon rantsomware.
ABP is rommel, gewoon uBlock Origin gebruiken. En het is geen ransomware, het is opdringerige reclame.
Wat een verschutting dat van buitenaf je zomaar geblokkeerd kan worden als ze zien dat je Nzbserver gebruikt.
Niemand wordt geblokkeerd, het is gewoon een gehaaide tekst die je dat idee geeft.
Dit zijn nieuwe methoden om te graaien en te stelen.
VPN Nederland doet zichzelf de das om als deze door een paar scriptkids de colportage laten verzorgen. Strafbaar????
:') je gebruikt een gratis dienst in een juridisch donkergrijs gebied, hoe dacht je dat zij de rekeningen betalen? Servers zijn niet gratis, niet gek dat daar louche adverteerders op af komen.
mrtl schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:37:
Spotweb is rommel. De hoeveelheid geïndexeerde content is op het hilarische af. , maar wat wil je dan :/.
Nee, het is gewoon iets anders. Newznab indexers zijn er om geautomatiseerd doorheen te zoeken, spotweb is meer om zelf doorheen te klikken en zoeken. Op newznab indexers ga je geen compilaties kookboeken vinden en op spotweb vind je niet elke aflevering van dat ene programma.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

masauri

aka qwybyte

BeefHazard schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:19:
Nee, het is gewoon iets anders. Newznab indexers zijn er om geautomatiseerd doorheen te zoeken, spotweb is meer om zelf doorheen te klikken en zoeken. Op newznab indexers ga je geen compilaties kookboeken vinden en op spotweb vind je niet elke aflevering van dat ene programma.
Mja, ben nu zelf een alternatief aan het zoeken zodat mijn ouders makkelijk ergens kunnen doorklikken om te bekijken wat ze interessant vinden, maar zoals binsearch bv. daar zie je de inhoud niet van omdat alles met lfuhbsdfbsqdfhsdjqbf gemaakt is...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
@masauri Ik weet niet hoe het met jouw ouders is, maar hier hebben ze netflix/ videoland. Is veel eenvoudiger.

Ik merk dat ik zelf ook niets meer download maar stream. Dan kijk ik misschien een jaar later die film, maar dat maakt me echt niet uit.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

masauri

aka qwybyte

jongetje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:02:
@masauri Ik weet niet hoe het met jouw ouders is, maar hier hebben ze netflix/ videoland. Is veel eenvoudiger.

Ik merk dat ik zelf ook niets meer download maar stream. Dan kijk ik misschien een jaar later die film, maar dat maakt me echt niet uit.
gaat niet om de films en series in mijn geval ^^

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:50
drunkenslug register is open. Zojuist mijzelf kunnen registeren.

[Voor 9% gewijzigd door smv op 31-12-2022 20:17]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Als je bij de indexer van deze discussie links van de URL met de rechter muisknop op het slotje klikt > Site Instellingen > JavaScript: Blokkeren instelt dan werkt alles weer zoals vanouds.

Ik kan nu gewoon weer, zonder irritante pop-ups die me een VPN abonnement proberen aan te smeren, aan de slag

[Voor 37% gewijzigd door Statiegeld op 01-01-2023 20:47]

• InspecLI
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:32
De oplossing van statiegeld werkt.
Geen problemen meer.

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 10:17
Bij AltHub verkopen ze tot 10 januari lifetime abbo's voor 10 dollar. Prima indexer.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Statiegeld schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:44:
Als je bij de indexer van deze discussie links van de URL met de rechter muisknop op het slotje klikt > Site Instellingen > JavaScript: Blokkeren instelt dan werkt alles weer zoals vanouds.

Ik kan nu gewoon weer, zonder irritante pop-ups die me een VPN abonnement proberen aan te smeren, aan de slag
Rechts klik opslaan als werkt ook :).

Blog - Tweak uptime

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dimmak schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:18:
Bij AltHub verkopen ze tot 10 januari lifetime abbo's voor 10 dollar. Prima indexer.
Heb deze ook gister meegepikt. Kende deze indexer nog niet maar op het eerste oog ziet het er redelijk goed uit. En voor $10 lifetime is het de gok wel waard denk ik. Ook als je er niet veel gaat vinden wat bij de grote jongens niet te vinden is.

[Voor 4% gewijzigd door Frank op 02-01-2023 09:54]

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:19
Is er tooling (zoiets als NzbHydra, maar die voldoet niet) of indexing websites waar je naar meerdere header titles kan zoeken ?

Alle tools / nzbindexers die ik ken kan je maar 1 zoekopdracht ingeven. Ik wil eigenlijk een zoek lijst kunnen ingeven en dat de nzb's dan kunnen worden gedownload (in een zip) of direct opdracht geven aan sabnzb om het te downloaden.

• michiel2304
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 22:58
vortexnl1982 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:59:
Is er tooling (zoiets als NzbHydra, maar die voldoet niet) of indexing websites waar je naar meerdere header titles kan zoeken ?

Alle tools / nzbindexers die ik ken kan je maar 1 zoekopdracht ingeven. Ik wil eigenlijk een zoek lijst kunnen ingeven en dat de nzb's dan kunnen worden gedownload (in een zip) of direct opdracht geven aan sabnzb om het te downloaden.
Dit klinkt alsof je Sonarr of Radarr zoekt. Waarbij je dus de titel van de film en serie invoert, zelfs een imdb lijst kan invoeren. En het programma zoekt dan automatisch de nzb die bij jou gekozen serie en kwaliteit hoort. Even zitten om in te stellen maar werkt daarna geweldig.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 06:30

Magic666

No one's neighbour!

RobbyTown schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Rechts klik opslaan als werkt ook :).
@RobbyTown : dat werkt nu ook niet meer?
Ik krijg dan alleen nog een html gedownload...

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Magic666 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:05:
[...]

@RobbyTown : dat werkt nu ook niet meer?
Ik krijg dan alleen nog een html gedownload...
Inderdaad. Daar gaat de workaround :(

Blog - Tweak uptime

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Het verhaal van statiegeld is mij niet helemaal duidelijk...

[Voor 34% gewijzigd door Magic666 op 07-02-2023 18:16]

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:09
Laat die gewoon links liggen en pak een alternatief, die zijn er genoeg.

5400WP (ZW)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

klopt, heb ook al wat gevonden ;)

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 13:24
*knip*. vragen om codes is niet de bedoeling.

[Voor 72% gewijzigd door rens-br op 08-02-2023 13:11]

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04
ik zie dat er alweer een clone is opgestaan geen nzbserver maar clubnzb

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
?

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Magic666 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:15:
Het verhaal van statiegeld is mij niet helemaal duidelijk...
Beide workarounds zijn 'ontdekt' en nu niet meer toe te passen. De posts uit januari zijn dus niet meer actueel helaas :(

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 18:55
Ik heb een vraagje en misschien wordt mijn vraag wel verwijderd maar ik weet niet in welk topic ik anders moet vragen. Dit gaat over nieuwsgroepen dus leek me dat dit wel het geschikte topic was.

Ik ben een groot fan van American Idol. Afgelopen zondag (19-2) is het 23e seizoen van start gegaan maar ik kan nog nergens iets vinden in nieuwsgroepen.
Andere jaren was het er altijd binnen 2 a 3 dagen. Kan een zender als ABC het op een of andere manier blokkeren dat hun afleveringen worden opgenomen en als torrents (of wat voor download manier dan ook) in nieuwsgroepen terecht komen.

Nogmaals: als dit een verkeerde vraag is in dit topic dan hoor ik dat graag.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:34
r_buren schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:18:
Ik ben een groot fan van American Idol. Afgelopen zondag (19-2) is het 23e seizoen van start gegaan maar ik kan nog nergens iets vinden in nieuwsgroepen.
Hij staat anders al 2-3 dagen in de nieuwsgroepen.
Te vinden via de gebruikelijke indexers (die inderdaad helaas niet besproken mogen worden).

• r_buren
rvk schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Hij staat anders al 2-3 dagen in de nieuwsgroepen.
Te vinden via de gebruikelijke indexers (die inderdaad helaas niet besproken mogen worden).
Gevonden. Was een fout van mezelf. Dacht dat Seizoen 23 bezig was en had wel S21 gezien en dat die op 22 februari of zo gepost waren maar ik was overtuigd dat het 23 moest zijn lol

• rvk
r_buren schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:11:
[...]
Gevonden. Was een fout van mezelf. Dacht dat Seizoen 23 bezig was en had wel S21 gezien en dat die op 22 februari of zo gepost waren maar ik was overtuigd dat het 23 moest zijn lol
Daarom is een programma als Sonarr wel handig. Die houdt gewoon bij wat je al gedownload hebt en je kunt daar ook zelf (of automatisch) de opdracht aan de downloader laten hebben om nieuwe afleveringen te downloaden.

• r_buren
rvk schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Daarom is een programma als Sonarr wel handig. Die houdt gewoon bij wat je al gedownload hebt en je kunt daar ook zelf (of automatisch) de opdracht aan de downloader laten hebben om nieuwe afleveringen te downloaden.
Thanx, ga ik eens naar kijken. Zal nu denk ik nog niet veel nut hebben, want gooi oude afleveringen gelijk weg na kijken ivm tekort aan schijfruimte.
Veel films op nas in 4k HDR die ik nog moet zien nemen veel ruimte hahaha

• rvk
r_buren schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:53:
[...]
Thanx, ga ik eens naar kijken. Zal nu denk ik nog niet veel nut hebben, want gooi oude afleveringen gelijk weg na kijken ivm tekort aan schijfruimte.
Veel films op nas in 4k HDR die ik nog moet zien nemen veel ruimte hahaha
Dat doe ik ook. Ik flag ze dan als unmonitored. Ik kopieer ze eerst naar een map voor Plex en om de zoveel tijd haal ik ze uit de sonarr map. Als sonarr ze dan weer aangeeft om te downloaden klik ik op unmonitor.

Ik zou dat waarschijnlijk ook kunnen automatiseren dat als ze bekeken zijn en ik ze uit Plex verwijder dat ze ook direct op unmonitored gezet worden maar dat moet ik nog bekijken.

Maar ik heb zoveel series dat het handmatig bijhouden wel zal resulteren dat ik op een gegeven moment een première van een nieuw seizoen vergeet en mis. Dan is Sonarr onmisbaar 8)

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Dat doe ik ook. Ik flag ze dan als unmonitored. Ik kopieer ze eerst naar een map voor Plex en om de zoveel tijd haal ik ze uit de sonarr map. Als sonarr ze dan weer aangeeft om te downloaden klik ik op unmonitor.
Sonarr heeft onder Settings -> Media Management een optie 'Ignore Deleted Episodes'. Dan hoef je de gedelete dingen niet meer op unmonitor te zetten.

• rvk
KlaasKlaas schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:11:
[...]
Sonarr heeft onder Settings -> Media Management een optie 'Ignore Deleted Episodes'. Dan hoef je de gedelete dingen niet meer op unmonitor te zetten.
Ah, thnx. Die optie zat er een aantal jaren geleden nog niet in (of werkte niet naar wens) :*) Hij heet nu schijnbaar ook "Unmonitor Deleted Episodes".

Het automatisch verwijderen van gekeken afleveringen doe ik niet (ik kopieer ze voor Plex dus). Want als ik ze in Plex verwijder wil ik wel altijd (alleen) de laatste aflevering in Sonarr behouden (zodat ik na 1 jaar als een nieuw seizoen begint de laatste aflevering nog even kan bekijken). Ook daar zijn weer scripts voor maar ik had het toch liever zelf in de hand.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bestaat er een workaround voor nzbserver? Ik gebruikte dit altijd, maar hij zeurt nu over een VPN abonnement.
Er bestaan schijnbaar ook add-ons voor je browser?

Ik kan wel op Zoeken klikken, maar daarmee krijg ik niet de eigenlijke NZB.

Mocht iemand nog een goede prive indexer hebben, laat het mij dan graag weten.
Dat mag ook over DM.

• CreativeS
  • Niet online
Je gebruikt toch wel een AdBlocker?
Met uBlock Origin krijg ik geen gezeur in beeld bij nzbserver.

[Voor 47% gewijzigd door CreativeS op 25-02-2023 12:04]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

suave1234 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:51:
ik zie dat er alweer een clone is opgestaan geen nzbserver maar clubnzb
Dank voor de tip. De content lijkt alleen minder dan op de andere?

• Vizox
CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:03:
Je gebruikt toch wel een AdBlocker?
Met uBlock Origin krijg ik geen gezeur in beeld bij nzbserver.
Het openen is geen probleem, pas als je de nzb wilt downloaden loop je er tegen aan. Ze zijn het continue aan het bijwerken om het zo moeilijk mogelijk te maken. Gewoon de alternatieven gebruiken is mijn advies.

ps: dit heb ik dus met ook met een adblocker zoals uBlock Origin. Maar ik weet niet wat jou ervaring is als je op de downloadknop drukt.

5400WP (ZW)

• CreativeS
  • Niet online
Ik zie het... maar nzbserver (SpotWeb) is toch gewoon een aftreksel van simpel Spotnet? Daar heb je geen geneuzel.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:34:
Ik zie het... maar nzbserver (SpotWeb) is toch gewoon een aftreksel van simpel Spotnet? Daar heb je geen geneuzel.
Die is niet op Linux.

Je kunt Spotweb wel zelf hosten, maar het voordeel van nzbserver was juist de database, die gaat flink wat jaren terug.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

HollowGamer schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:06:
[...]

Die is niet op Linux.

Je kunt Spotweb wel zelf hosten, maar het voordeel van nzbserver was juist de database, die gaat flink wat jaren terug.
Als je Spotweb zelf host en voor de eerste keer de posts laat ophalen krijg je ook een database die verder dan 10 jaar terug gaat. Of die posts nog een beetje te downloaden zijn, ligt dan wel weer aan je usenet-server.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Van de week het programmatje Spot-Lite gewdownload. Haalt ook alles van 10 jaar geleden terug.
Het enige nadeel is dat er geen directe nzb gedownload wordt. Je krijgt alleen een bestandsnaam.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 12:52
Dat zijn posts uit de FTD tijd. Daar zit geen nzb bij.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:19:
Dat zijn posts uit de FTD tijd. Daar zit geen nzb bij.
zijn gewoon actueel, alleen geen nzb idd. Wel een bestandsnaam om verder te zoeken in search engines.

[Voor 41% gewijzigd door Simbob op 26-02-2023 12:23]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:05
Dus voor de huidige online versie van nzbserver zijn geen trucjes meer om de nzb zelf binnen te halen?

Zelfs met een random vpn lukt (mij) dat niet. Enkel en alleen met de door hun "aangeraden" vpn lukt het nog, maar die kan je maar een maand gratis gebruiken.

Had niet helemaal verwacht dat je dit op een site zo kan instellen. Nu zijn er zat andere indexers maar ben deze door de jaren heen gewend geraakt :)

Nickname does not reflect reality

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:37
Het gekke is dat ik op mijn iPad wel alle nzb's kan downloaden vanaf nzbserver.com, daar komt geen melding binnen over Nederland VPN.

[Voor 173% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-03-2023 14:19]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vizox
Brad Pitt schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:11:
Dus voor de huidige online versie van nzbserver zijn geen trucjes meer om de nzb zelf binnen te halen?

Zelfs met een random vpn lukt (mij) dat niet. Enkel en alleen met de door hun "aangeraden" vpn lukt het nog, maar die kan je maar een maand gratis gebruiken.

Had niet helemaal verwacht dat je dit op een site zo kan instellen. Nu zijn er zat andere indexers maar ben deze door de jaren heen gewend geraakt :)
> Dus voor de huidige online versie van nzbserver zijn geen trucjes meer om de nzb zelf binnen te halen?
Nee, wel via andere spotweb sites.

> Had niet helemaal verwacht dat je dit op een site zo kan instellen. Nu zijn er zat andere indexers maar ben deze door de jaren heen gewend geraakt :)
Andere spotweb sites hebben dezelfde weergave, alleen niet die vervelende reclame.

5400WP (ZW)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:15
spotnzb

*knip*. Vernoemen is prima. Maar direct linken niet.

Aangezien nzbserver met naam en toenaam genoemd mag worden, neem ik aan dat bovenstaande link ook conform topic-policy is?

[Voor 89% gewijzigd door rens-br op 13-03-2023 03:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:05
Sempy schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:10:
* knip*

Aangezien nzbserver met naam en toenaam genoemd mag worden, neem ik aan dat bovenstaande link ook conform topic-policy is?
Deze werkt (hier) geheel niet, ook de .xyz versie niet trouwens (oh op mobiel wel dat is vreemd, wellicht door bepaalde extension op pc dan, thx hiervoor dus alsnog ;) ).

Via DM een prima werkend alternatief gekregen though :)

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 13-03-2023 03:25]

Nickname does not reflect reality

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-05 13:51
Ik gebruik nu een docker oplossing op m'n Raspberry. Een container meer of minder maakt weinig uit. MariaDB erachter in een andere container als database.

Geen gedoe met externe websites, gedwongen VPN's of reclametoestanden.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:41
Brad Pitt schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Deze werkt (hier) geheel niet, ook de .xyz versie niet trouwens (oh op mobiel wel dat is vreemd, wellicht door bepaalde extension op pc dan, thx hiervoor dus alsnog ;) ).

Via DM een prima werkend alternatief gekregen though :)
Spotnzb.com werkt hier prima. Moet wel zonder VPN, anders krijg ik een 404

• Sjah
Waarom nemen mensen een VPN? Ik durf mezelf eenb hardcore pc-gebruiker sinds de jaren 90 te noemen, maar zie het nut niet.

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:51

*knip* vragen naar invites is niet de bedoeling.

[Voor 94% gewijzigd door rens-br op 13-03-2023 03:22]

• The_Doman
  • Laatst online: 01:33
Sahi_NL schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:26:
Spotnzb.com werkt hier prima. Moet wel zonder VPN, anders krijg ik een 404
Inderdaad, werkt ook hier goed.
Ook met aardig uitgebreide database zo te zien (~9 jaar).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:41
Sjah schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:01:
Waarom nemen mensen een VPN? Ik durf mezelf eenb hardcore pc-gebruiker sinds de jaren 90 te noemen, maar zie het nut niet.
Bijvoorbeeld om torrent/download verkeer over een anoniem IP te laten lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:50
Sjah schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:01:
Sommige websites of iets dergelijks vereisten het. Iets met veiligheid en Brein weg houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:21
Drunkenslug is weer open voor registratie.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 19:33
smv schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Iets met veiligheid en Brein weg houden.
Beiden helpen een VPN niet bij. Een VPN kan nuttig zijn als je het IP adres van je internetverbinding wil verbergen. Brein volgt bij onderzoek naar usenet/nzb sites echter spoor van de betalingen. Bij deelname aan torrent-achtige netwerken kan een VPN wel nuttig zijn.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
RichieB schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:12:
[...]

Beiden helpen een VPN niet bij. Een VPN kan nuttig zijn als je het IP adres van je internetverbinding wil verbergen. Brein volgt bij onderzoek naar usenet/nzb sites echter spoor van de betalingen. Bij deelname aan torrent-achtige netwerken kan een VPN wel nuttig zijn.
Dat ik site A betaald zou hebben voor toegang tot bijvoorbeeld nzb's of torrents betekent nog niet dat ik iets strafbaars heb gedaan toch?

Hoi!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:46

TheDudez

Usenet stofzuiger!

EWK schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:19:
[...]

Dat ik site A betaald zou hebben voor toegang tot bijvoorbeeld nzb's of torrents betekent nog niet dat ik iets strafbaars heb gedaan toch?
Brein mag niet zomaar betaal gegevens opvragen. En dan heeft een vpn ook geen nut. Tenzij je betaald met crypto.

Usenet handleidingen

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00
Meer mensen met eweka last van lagere snelheden laatste dagen ?

Volgens speedtest oid kom ik op 1000/1000 uit maar eweka wil niet harder dan 40 mb/sec op mijn desktop.

• YaYo86
  • Laatst online: 27-05 08:50
TRAXION schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:09:
Meer mensen met eweka last van lagere snelheden laatste dagen ?

Volgens speedtest oid kom ik op 1000/1000 uit maar eweka wil niet harder dan 40 mb/sec op mijn desktop.
Nee, hier geen problemen. Zojuist nog iets gedownload over mijn 1GB lijn op max snelheid.

• TRAXION
YaYo86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:10:
[...]

Nee, hier geen problemen. Zojuist nog iets gedownload over mijn 1GB lijn op max snelheid.
Tnx dan ga ik het probleem bij mijn desktop/nzbget uitzoeken.
Straks eerst op andere machine sabnzb proberen want dit is waardeloos :+

• YaYo86
TRAXION schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:12:
[...]

Tnx dan ga ik het probleem bij mijn desktop/nzbget uitzoeken.
Straks eerst op andere machine sabnzb proberen want dit is waardeloos :+
Ik zit overigens rechtstreeks op mijn modem via een 1m kabel aangesloten.

• TRAXION
YaYo86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:13:
[...]

Ik zit overigens rechtstreeks op mijn modem via een 1m kabel aangesloten.
Heb het "probleem" gevonden ben sinds kort over op een nieuwe router mijn desktop heeft slechts 400/400 tot zijn beschikking.

Netwerk zelf loopt via een switch (1000/1000) "link" dus daar is niks aan veranderd vanavond wel weer even puzzelen.
Dacht dat het aan eweka lag aangezien dat 1 van de weinige dingen is waar ik de volle 1gbit misbruik.

Bedankt voor de reactie iig daardoor kon ik sneller op probleem pin pointen

• YaYo86
TRAXION schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:16:
[...]

Heb het "probleem" gevonden ben sinds kort over op een nieuwe router mijn desktop heeft slechts 400/400 tot zijn beschikking.

Netwerk zelf loopt via een switch (1000/1000) "link" dus daar is niks aan veranderd vanavond wel weer even puzzelen.
Dacht dat het aan eweka lag aangezien dat 1 van de weinige dingen is waar ik de volle 1gbit misbruik.

Bedankt voor de reactie iig daardoor kon ik sneller op probleem pin pointen
No worries. DM me maar ff als je nog verdere netwerkhulp nodig hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRAXION
YaYo86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:18:
[...]

No worries. DM me maar ff als je nog verdere netwerkhulp nodig hebt.
Bedankt voor je aanbod, na wat puzzelen de oorzaak gevonden.
Op mijn router had ik wireguard vpn server opgestart en schijnbaar doet dat iets raars met de router.
Openvpn functioneerd prima dus ik zoek het binnenkort wel een keer uit.

Mocht je een nieuwe Asus router bezitten en je snelheid is verdwenen check wireguard maar eens :|

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 09:28
wat is momenteel de consensus over de aanbieders van usenet? Wat is de best betrouwbare, prijs kwaliteit,...

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:49
Kroonkurk schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:35:
Drunkenslug is weer open voor registratie.
Hoe vaak zijn ze dat? Op dit moment uiteraard niet 😞

• Kroonkurk
Dat is onregelmatig. Gebruik gratis VisualPing om de registerwebsite van DS te monitoren op wijzigingen. Zodra de registratie weer open gaat geeft VisualPing je een melding. En dan kan je er op tijd bij zijn.

• YaYo86
Kroonkurk schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:22:
Dat is onregelmatig. Gebruik gratis VisualPing om de registerwebsite van DS te monitoren op wijzigingen. Zodra de registratie weer open gaat geeft VisualPing je een melding. En dan kan je er op tijd bij zijn.
Dat moet je maar hopen. Als je die verkeerd configureert ben je te laat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:46

TheDudez

Usenet stofzuiger!

zierbeek schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:47:
wat is momenteel de consensus over de aanbieders van usenet? Wat is de best betrouwbare, prijs kwaliteit,...
Eweka https://www.eweka.nl/nl/landing/unlimited-usenet-special

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:54

Ankh

|true

@zierbeek ik heb al jaar en dag Newsdemon met maar 1 fill van bulknews. En haal echt alles gewoon binnen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik zie zojuist dat registratie bij Drunkenslug weer even is open gesteld.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Is Bulknews.eu ter ziele?

Kan sinds 4 dagen geen verbinding maken..
Hebben meer bulknews mensen dat?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik2B
  • Laatst online: 22:48
Merlijn_merlin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:58:
Is Bulknews.eu ter ziele?

Kan sinds 4 dagen geen verbinding maken..
Hebben meer bulknews mensen dat?
Ik kan zonder problemen downloaden. site is ook gewoon nog beschikbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Erik2B schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:17:
[...]

Ik kan zonder problemen downloaden. site is ook gewoon nog beschikbaar
Ik heb het weer geprobeerd - het lukt weer!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junktroep
  • Laatst online: 22-05 09:52
Cheapnews.eu ook ter ziele?
Automatisch afschrijven maar niet automatisch account activeren bij verlengen.
Reageerd niet op tickets, mail en telefoon.
Geef ze nog een week en ander storneer ik het abbonnement.
Ik zou er voor nu bij uit de buurt blijven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 23:36
ik zou er voor altijd uit de buurt blijven. Hele slechte ervaringen mee.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Junktroep schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:24:
Cheapnews.eu ook ter ziele?
Automatisch afschrijven maar niet automatisch account activeren bij verlengen.
Reageerd niet op tickets, mail en telefoon.
Geef ze nog een week en ander storneer ik het abbonnement.
Ik zou er voor nu bij uit de buurt blijven
Check even de drie (oude) reviews op Google. Lijkt dus niets nieuws.

Hoi!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:11
Heeft iemand nog een goede tip voor een newsserver met een redelijke retentie tot 5 euro per maand? En vooral ook per maand te betalen? Het liefst zelfs een databundel die je in 1 keer koopt en op mag maken, maar daar kan ik helemaal niets van vinden?

Had tot nu toe altijd Eweka, maar die vind ik veel te duur voor hoe weinig ik download. Zeker nu ik zoveel streamingdiensten heb zal ik enkel downloaden als ik een film mis in het aanbod of als een serie niet voor onze regio is.

Dus snelheid is ook niet echt belangrijk, maar de retentie dus juist weer wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvk
Beakzz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:20:
Heeft iemand nog een goede tip voor een newsserver met een redelijke retentie tot 5 euro per maand? En vooral ook per maand te betalen?
...
Had tot nu toe altijd Eweka, maar die vind ik veel te duur voor hoe weinig ik download.
Ik betaal €35,88 per jaar voor Eweka. Onbeperkt.
Wel dus een jaarbetaling maar als je tot €5/mnd zat te zoeken dan is €35,88 voor een jaar natuurlijk niet veel.

Ooit een keer afgesloten via special deal.
Even zoeken...
Ja, hier https://www.reddit.com/r/...ice_ever_299mo_unlimited/
Maar ik zie dat die special deal landingspagina nu inderdaad 5,99/mnd aangeeft ipv de 2,99/mnd toen (3jr geleden).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kroonkurk
Niet per maand betalen, maar wel minder dan € 4,00

https://www.tweaknews.eu/nl/landing/special-deal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
Een databundel haal ik meestal (nouja meestal.... ze gaan nooit op bij mij), op Black Friday, dan komen er hier tips langs. Maar goed, ook nu moeten er databundels te koop ziljn, even je tanden inzetten om wat goeds te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvk
Grappig toch... dat er twee van dat soort pagina's zijn.
Je moet maar nét de juiste kiezen :+

3,99 https://www.eweka.nl/en/landing/special-deal
5,99 https://www.eweka.nl/en/landing/unlimited-usenet-special

Iemand nog een goedkopere :*)

(Zoeken op alle /landing van Eweka:
https://www.ecosia.org/se...weka.nl%2Fen%2Flanding%2F )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 22:38
@rvk
Ik denk niet dat er goedkopere zijn, die special-deal van 3,99 was tot voor kort 2,99. (ik heb die in December nog gebruikt voor 36 euro per jaar)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
Beakzz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:20:
Heeft iemand nog een goede tip voor een newsserver met een redelijke retentie tot 5 euro per maand? En vooral ook per maand te betalen? Het liefst zelfs een databundel die je in 1 keer koopt en op mag maken, maar daar kan ik helemaal niets van vinden?
Waarom neem je geen blockaccount? Dan koop je prepaid een databundel en als deze op is een nieuwe.

• Beakzz
jongetje schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Waarom neem je geen blockaccount? Dan koop je prepaid een databundel en als deze op is een nieuwe.
Nou dat bedoel ik dan denk ik, maar ik moet dus op blockaccount zoeken. Dacht databundel.

Op alle andere reacties : Nee ik wil echt geen abo zelfs als het goedkoop is. Heb het nu voor het eerst in 4 maanden weer dat ik iets wil downloaden en van de zomer kijk ik toch al bijna niks dus heb meer iets aan een bundel. Anders had ik de koninginnendag aanbieding wel genomen van Eweka, want die was idd cheap voor 15 maanden.

Heb voor nu even de 2 weken free trial genomen van Xnews dus gelukkig de serie binnen kunnen halen die ik zocht.

[Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 13-05-2023 23:35]

• Beakzz
Sjah schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:26:
Een databundel haal ik meestal (nouja meestal.... ze gaan nooit op bij mij), op Black Friday, dan komen er hier tips langs. Maar goed, ook nu moeten er databundels te koop ziljn, even je tanden inzetten om wat goeds te vinden.
Geen idee meer wie de aanbieder is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Beakzz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:32:
[...]

Nou dat bedoel ik dan denk ik, maar ik moet dus op blockaccount zoeken. Dacht databundel.

Op alle andere reacties : Nee ik wil echt geen abo zelfs als het goedkoop is. Heb het nu voor het eerst in 4 maanden weer dat ik iets wil downloaden en van de zomer kijk ik toch al bijna niks dus heb meer iets aan een bundel. Anders had ik de koninginnendag aanbieding wel genomen van Eweka, want die was idd cheap voor 15 maanden.

Heb voor nu even de 2 weken free trial genomen van Xnews dus gelukkig de serie binnen kunnen halen die ik zocht.
De topicstart is niet heul recent meer, maar daar kun je je zoektocht wel beginnen. Daar staat wie block accounts hebben

Hoi!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn tip is om even r/usenet door te spitten, daar zijn vaak wel recente aanbiedingen te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junktroep
  • Laatst online: 22-05 09:52
EWK schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:12:
[...]

Check even de drie (oude) reviews op Google. Lijkt dus niets nieuws.
Na openen nog een ticket en dreigen met storneren eindelijk mijn account weer actief.
Was iets mis met hun "Leverancier" en weer handmatig geactiveerd. Heeft toch ruim een week geduurd voor een reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 07:09
Beakzz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:33:
Geen idee meer wie de aanbieder is?
Misschien is bulknews.eu iets voor je? 6000 GB voor 36 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Misschien is bulknews.eu iets voor je? 6000 GB voor 36 euro.
Goede ervaringen met bulknews. Enige nadeeltje is dat de retentie "slechts" 1600 dagen is.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:12
pdukers schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Goede ervaringen met bulknews. Enige nadeeltje is dat de retentie "slechts" 1600 dagen is.
Snelheid is ook maar max 500-600 MBit
CrashOverDrive schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:27:
@rvk
Ik denk niet dat er goedkopere zijn, die special-deal van 3,99 was tot voor kort 2,99. (ik heb die in December nog gebruikt voor 36 euro per jaar)
Als je eenmaal lid bent blijft het toch 36 euro. Als het gerenewed wordt. Of is dat niet zo?

[Voor 42% gewijzigd door jaaoie17 op 18-05-2023 10:22]

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal zijn NIET toegestaan. Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
Het vragen naar aanbiedingen / acties zijn ook niet toegestaan!

Overzicht met alle usenet backbones.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee