Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

jaaoie17 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Snelheid is ook maar max 500-600 MBit

[...]

Als je eenmaal lid bent blijft het toch 36 euro. Als het gerenewed wordt. Of is dat niet zo?
Ja dat blijft 36 euro. Gelukkig is bij die partij geen jaarlijkse inflatie correctie van toepassing of tarief verhoging O-)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28
RobbyTown schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Ja dat blijft 36 euro. Gelukkig is bij die partij geen jaarlijkse inflatie correctie van toepassing of tarief verhoging O-)
Mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:28

Marc H

- - Is wakker - -

Zijn er meer mensen met problemen met sunny?

Ik krijg sinds gisteren niets meer compleet binnen. Ook krijg ik geen reactie op een password reset op de site. Gratis test accountje via eweka loopt probleemloos.

Laat maar.

Had een jaarlijks abo via black friday, maar die is gisteren verlopen. Gek dat ik geen login error kreeg, maar een not complete melding.

Dan maar op zoek naar een goedkope provider.

[ Voor 32% gewijzigd door Marc H op 27-05-2023 09:14 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
Heeft iemand nog suggesties voor een goedkope provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:12
@MrGoatsy Heeft iemand nog suggesties voor een goedkope provider?
https://www.thecubenet.com/

1 jaar voor 35.88 dollar

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 04-06-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die geeft alleen vaak incomplete :D

Ja, ik heb 'm zelf... een blockaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:12
ik gebruik eweka samen met een tweaker die 35 per jaar ;) delen we. Geen idee hoe goed cube is. Wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

saharoen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:47:
ik gebruik eweka samen met een tweaker die 35 per jaar ;) delen we. Geen idee hoe goed cube is. Wel goedkoop.
Foei dat mag niet!

https://www.eweka.nl/nl/t...yright%20Inbreuk%20Beleid.
Het is u ten strengste verboden onze Diensten door te verkopen, te delen of te verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 22:06
Hmm,

NewsDemon heeft er +50% bovenop gegooid met als reden dat dit door wereldwijde "events" komt.

Tijd om wat anders te zoeken want zit bijna tegen de 5 euro per maand nu.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:38
Tranzy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:13:
Hmm,

NewsDemon heeft er +50% bovenop gegooid met als reden dat dit door wereldwijde "events" komt.

Tijd om wat anders te zoeken want zit bijna tegen de 5 euro per maand nu.
Ben benieuwd dan. Ik heb 1,5 geleden op hun initiatief een ander abonnement genomen (kon een blok teruggeven met geld terug) van 24 dollar per jaar. Betaalde eerst 36 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb een paar vraagjes, het is inmiddels een jaar of 5/6 geleden dat ik Usenet voor het laatst heb gebruikt. Dus mogelijk zijn er dingen veranderd of mis ik iets.

Ik heb sinds gisteren een proef abonnement bij Eweka, en ik zoek dan op onderwerpen op bijvoorbeeld NZBindex maar vervolgens zijn vrijwel alle onderwerpen die ik wil binnenhalen zonder PAR bestanden en zijn ze dus ook beschadigd. SABnzb kan ze dus niet repareren en uitpakken.

Werkt dat tegenwoordig anders, of moet ik nog een extra handeling doen of apart de PAR bestanden ergens vinden? Van de 50 onderwerpen die ik bijvoorbeeld wil binnen halen zijn er misschien 2 of 3 waar PAR bestanden bij zitten. Vroeger werkte ik op precies dezelfde manier, maar toen had vrijwel elk onderwerp gewoon PAR bestanden.

Ook download SABnzb gewoon onderwerpen die password protected zijn, ondanks dat er in de instellingen staat dat deze gepauzeerd moeten worden en ik krijg er ook geen melding of iets van zodat ik de download zelf kan stoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door ReVision. op 07-06-2023 10:02 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:30

Mr. Freeze

¡GO!

ReVision. schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:55:
Ik heb een paar vraagjes, het is inmiddels een jaar of 5/6 geleden dat ik Usenet voor het laatst heb gebruikt. Dus mogelijk zijn er dingen veranderd of mis ik iets.

Ik heb sinds gisteren een proef abonnement bij Eweka, en ik zoek dan op onderwerpen op bijvoorbeeld NZBindex maar vervolgens zijn vrijwel alle onderwerpen die ik wil binnenhalen zonder PAR bestanden en zijn ze dus ook beschadigd. SABnzb kan ze dus niet repareren en uitpakken.

Werkt dat tegenwoordig anders, of moet ik nog een extra handeling doen of apart de PAR bestanden ergens vinden? Van de 50 onderwerpen die ik bijvoorbeeld wil binnen halen zijn er misschien 2 of 3 waar PAR bestanden bij zitten. Vroeger werkte ik op precies dezelfde manier, maar toen had vrijwel elk onderwerp gewoon PAR bestanden.

Ook download SABnzb gewoon onderwerpen die password protected zijn, ondanks dat er in de instellingen staat dat deze gepauzeerd moeten worden en ik krijg er ook geen melding of iets van zodat ik de download zelf kan stoppen.
Probeer eerst eens nzb’s te downloaden van *knip*. of spotnet classic, die nzb’s zijn meestal wel inclusief de pars, en wachtwoorden zitten in de nzb of staan vermeld bij de spot.

Direct linken naar nzb websites niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-06-2023 10:08 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-05 15:26
*knip*. Dat gaan we hier niet bespreken.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 28-06-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
rdz83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:
[mbr]*knip*. Dat gaan we hier niet bespreken.[/]
Sorry, maar in de regels staat alleen dat er geen links geplaatst mogen worden, niet dat je het helemaal niet over usenet indexers mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 22:50
rdz83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Sorry, maar in de regels staat alleen dat er geen links geplaatst mogen worden, niet dat je het helemaal niet over usenet indexers mag hebben.
Nee nee, jij vroeg om toegang tot een private indexer. Die zijn private met een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
YaYo86 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Nee nee, jij vroeg om toegang tot een private indexer. Die zijn private met een reden?
ik vroeg me alleen af of er hier mensen lid zijn van zo'n site, en hoe ze dat gedaan hebben.
Op die sites zelf kan ik het moeilijk vragen.

Overigens lees ik in dit topic dat iemand zelfs invites weg geeft aan andere gebruikers, raar dat dat dan wel wordt toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rdz83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:31:
[...]

ik vroeg me alleen af of er hier mensen lid zijn van zo'n site, en hoe ze dat gedaan hebben.

Overigens lees ik in dit topic dat iemand zelfs invites weg geeft aan andere gebruikers, raar dat dat dan wel wordt toegestaan.
Zorgen dat je er vroeg bij bent of geduld soms is het heel even open voor registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:25
rdz83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Die sites bieden vaak niet zo heel veel meer dan bv spotnet classic.
Wat verwacht je van zo'n site? Het is nou niet echt een heilige graal waar alles te vinden is.
Spotnet classic geeft ook al een heel aardig overzicht van wat er te vinden is.

En inderdaad vaak een kwestie van op het goede moment jezelf registreren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Trichoglossus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Die sites bieden vaak niet zo heel veel meer dan bv spotnet classic.
Wat verwacht je van zo'n site? Het is nou niet echt een heilige graal waar alles te vinden is.
Spotnet classic geeft ook al een heel aardig overzicht van wat er te vinden is.

En inderdaad vaak een kwestie van op het goede moment jezelf registreren ergens.
Ben ik niet helemaal mee eens wat je zegt, ik zit er op een aantal en ook op 2 die niet in het openbaar genoemd mogen worden (zijn hun regels) en ik vind er echt veel meer dan wat je überhaupt vind met Spotnet
En zeker met automatisering zijn hun heel makkelijk tegenover Spotnet.

Maar het is zelf ook afhankelijk wat voor eisen je hebt wat voor kwaliteit jouw voorkeur op uit gaat, en naar wat je op zoek bent.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
TRaSH schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:54:
[...]

Ben ik niet helemaal mee eens wat je zegt, ik zit er op een aantal en ook op 2 die niet in het openbaar genoemd mogen worden (zijn hun regels) en ik vind er echt veel meer dan wat je überhaupt vind met Spotnet
En zeker met automatisering zijn hun heel makkelijk tegenover Spotnet.

Maar het is zelf ook afhankelijk wat voor eisen je hebt wat voor kwaliteit jouw voorkeur op uit gaat, en naar wat je op zoek bent.
Ik vind Spotweb/Spotnet ook niet heel goed, ik gebruik ook Sonarr en Radarr, en die indexers werken daar beter mee.
Zijn die 2 waarvan je de naam niet mag noemen, ook veel betere indexers als bv NZB geek?
Waar ik het meeste moeite mee heb om te vinden zijn oudere films en series van +/- 20 jaar geleden, en Nederlandse series en docu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nederlands content is sowieso een probleem/lastiger, vaak omdat Nederlanders meer zijn van dat doet iemand anders wel (ga daar verder niet in specifiek in wat ik daarmee bedoel)

films/series van 20 jaar geleden kunnen lastig zijn maar is ook weer afhankelijk of ze eigenlijk wel op usenet gezet zijn.

Waar ik vind dat de indexers verschil in maken tegenover degene die jij noemde is vooral als je voor een bepaalde release gaat, andere hogere kwaliteit zoals eens speciale hybrid versie. en die 2 indexers doen eigen repost op een speciale manier zodat het prima werkt met Sonarr/Radar maar praktisch 0 kans op DMCA/N&T, zolang het maar niet gelekt word op spotnet

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Wat blijft er nog over...
Hard Darkens ligt er zo te zien ook uit.
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
TRaSH schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:07:
Nederlands content is sowieso een probleem/lastiger, vaak omdat Nederlanders meer zijn van dat doet iemand anders wel (ga daar verder niet in specifiek in wat ik daarmee bedoel)

films/series van 20 jaar geleden kunnen lastig zijn maar is ook weer afhankelijk of ze eigenlijk wel op usenet gezet zijn.

Waar ik vind dat de indexers verschil in maken tegenover degene die jij noemde is vooral als je voor een bepaalde release gaat, andere hogere kwaliteit zoals eens speciale hybrid versie. en die 2 indexers doen eigen repost op een speciale manier zodat het prima werkt met Sonarr/Radar maar praktisch 0 kans op DMCA/N&T, zolang het maar niet gelekt word op spotnet
Oudere content is idd sowieso lastig, op Spotweb staat het soms wel alleen staat het er dan zo lang op dat het niet meer te downloaden is.
Maar ze plaatsen zelf dus ook reposts op usenet, en die zijn dan exclusief alleen te vinden via hun eigen indexers?
want ik dacht dat het gewoon zoekmachines waren zoals nzb index, maar die dan op een bepaalde manier zoeken waardoor je meer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zeer oude internationaal content vind je meer op specifieke private trackers en heel af en toe op die indexers als ze een repost doen.

Klopt je vind hun repost alleen als je lid ben van hun indexer, aangezien ze geen gebruik maken voor een standaard vindbare naam, en is alleen compleet te krijgen als je dus hun .nzb file hebt aangezien er gebruikt word gemaakt van verschillende usenet groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
Oke bedankt voor de informatie.
Ben benieuwd wat er allemaal op staat, maar hopen dat ze een keer open gaan zodat ik me kan registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zal je teleurstellen, nee ze zullen niet open gaan voor publiek, 1 ervan heeft 1-2 per jaar voor hun gebruikers de mogelijkheid om 1-2 mensen te inviten, meestal rond de Amerikaanse feestdagen.
Dus je zal ook echt iemand moeten kennen die het risico wilt nemen om jouw te inviten.

Wat er allemaal op staat ?
Laat ik het zo zeggen, wat je toevoeg in Radarr/Sonarr word gevonden. behalve Nederlandse releases, maar dat komt door wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:15

jmk

Met Nederlandse subs op Engelstalige audio releases gaat het dan weer heel goed! Vaak zitten er 20 subtracks in waaronder Nederlands in perfecte kwaliteit en sync.

Soms moeten de subs nog apart worden gedownload. Bazarr(companion app voor Sonarr/Radarr) doet dat behoorlijk goed, inclusief een auto sync feature. Kan niet zeggen dat het altijd goed werkt maar bij 90% van alle content heb ik nu goede nl subs.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Hallo allemaal,

sinds lange tijd weer eens op de nieuwsgroepen aan het kijken. Ik gebrukte altijd Spotweb maar als ik wat probeer dan krijg ik een pop-up dat het in NL niet meer kan etc. Allemaal goed maar ik gebruik al een VPN waarvan de server niet in NL staat, toch krijg ikhet niet voor elkaar om een NZB te krijgen.

Is er een instelling die ik aan moet passen ofzo? Of toch op zoek naar een andere client?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
nodri2000 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:36:
Hallo allemaal,

sinds lange tijd weer eens op de nieuwsgroepen aan het kijken. Ik gebrukte altijd Spotweb maar als ik wat probeer dan krijg ik een pop-up dat het in NL niet meer kan etc. Allemaal goed maar ik gebruik al een VPN waarvan de server niet in NL staat, toch krijg ikhet niet voor elkaar om een NZB te krijgen.

Is er een instelling die ik aan moet passen ofzo? Of toch op zoek naar een andere client?
Verander de browseragent naar ios/ipad en probeer dan eens. :)

edit: te snel gelezen. Ik had het op een nzbserver-site

[ Voor 4% gewijzigd door grwl op 31-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
nodri2000 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:36:
Hallo allemaal,

'Ik gebruikte altijd Spotweb' - eh, leg eens wat meer uit? Spotweb gebruik ik ook - zelf geinstalleerd op een mini-PC - en daar krijg ik geen pop-ups zoals jij beschrijft. Dus waar draait jouw Spotweb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:59
@nodri Ik gebruik docker en wel deze https://hub.docker.com/r/erikdevries/spotweb in combinatie met deze https://hub.docker.com/r/linuxserver/sabnzbd en mariabd op een Raspberry. De database neemt bij mij ongeveer 8.5GB.

Na installatie van Spotweb in de settings de retrieve date terug zetten naar 1 november 2009 of later. Retention op 0 om alle spots te bewaren. Als ik me goed herinner de container stoppen, de tabellen leeggooien en daarna herstarten anders haalt ie de oude dingen niet binnen.

Onder "change handling" koppeling maken van Spotweb naar de sabnzbd container dan stuurt ie je NZB meteen daarheen, scheelt weer opslaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:30

Mr. Freeze

¡GO!

edit: laat maar, per DM geantwoord

[ Voor 101% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2023 13:08 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Bedankt voor jullie antwoorden en suggesties. Probleem is opgelost!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iT3CH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 11:05
Voor de liefhebbers:

Pure Usenet XXL voor 2,99 per maand.

Lifetime discount (voor wat het waard is). Eerste jaar is in ieder geval ongeveer 36 euro.

https://www.pureusenet.nl/en/landing/beste

Edit:
Mocht iemand een Drunkenslug invite over hebben, ik zou er graag eentje bemachtigen Reeds voorzien!

[ Voor 21% gewijzigd door iT3CH op 05-08-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
iT3CH schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:18:
Voor de liefhebbers:

Pure Usenet XXL voor 2,99 per maand.

Lifetime discount (voor wat het waard is). Eerste jaar is in ieder geval ongeveer 36 euro.

https://www.pureusenet.nl/en/landing/beste
Tweaknews is beter met dingen binnen krijgen. Ga ook voor de eerder vermelde aanbieding van 3,- per maand

[ Voor 27% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 06-08-2023 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B65dM3MLSTfTwloJXqX0VBxo6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uvBF95FzFN7sKKOc83WoSDN5.png?f=user_large

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 22:50
Dronkenslak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:15
Een slakje die teveel bier op heeft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, stel je voor dat je teveel zegt... ik moet geen ban hoor O-)

Mensen die het willen, weten wel wiens logo het is.

Edit: staat al bijna een week open. Zal morgen wel weer dicht gaan.

Edit2: dicht.

[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 15-08-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n_
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 23:07
Deze eweka deal-pagina werkt nog:
https://www.eweka.nl/en/landing/special-deal

€ 47,88 (12x3,99€), automatische afschrijving per jaar.

- Unlimited Downloads
- Unlimited Speed
- 50 Connections
- 5477+ Days Binary Retention
- Free SSL Encrypted Downloads
- Free Newsreader with Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docjer
  • Laatst online: 25-05 23:09
iT3CH schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:18:

Edit:
Mocht iemand een 🍺🐌 invite over hebben, ik zou er graag eentje bemachtigen Reeds voorzien!
Ik ben nog niet voorzien 👀
Een DM zou welkom zijn 😬

Niet meer nodig. Was volgens mij ook niet helemaal netjes om te vragen, excuses!

[ Voor 13% gewijzigd door Docjer op 19-08-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Docjer schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:23:
Ik ben nog niet voorzien 👀
Een DM zou welkom zijn 😬
Heeft net - meer dan - een complete week open gestaan voor registraties!
Als je het zo graag wil hebben, check je toch vaker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fastjur
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-05 12:16
CreativeS schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

Heeft net - meer dan - een complete week open gestaan voor registraties!
Als je het zo graag wil hebben, check je toch vaker?
Voor degenen die lui zijn of dit vergeten, ik heb gewoon op de registratie pagina een visualping.io gezet, dan krijg je gewoon een mailtje als die veranderd. Had binnen een paar uur na openen mijn eigen registratie zo te pakken!

[ Voor 3% gewijzigd door Fastjur op 19-08-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:14
DjoeC schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:07:
Ik gebruik nu een docker oplossing op m'n Raspberry. Een container meer of minder maakt weinig uit. MariaDB erachter in een andere container als database.

Geen gedoe met externe websites, gedwongen VPN's of reclametoestanden.
Liep ook tegen het issue aan dat nzbserver een bepaalde vpn provider verplicht, maar deze oplossing is perfect. _/-\o_

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:01
Weet iemand of Eweka ook telefonisch te bereiken is?
Ik probeer mijn wachtwoord te veranderen maar er komt geen mail binnen, ook niet in mijn spam box.
Nieuw account aangemaakt, dat werkt allemaal, alleen geen mail.... nu wil ik een supportvraag stellen, dat heb ik gedaan, maar dan zou je een link moeten krijgen.. maar die krijg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
SuperCrisz schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:33:
Weet iemand of Eweka ook telefonisch te bereiken is?
Ik probeer mijn wachtwoord te veranderen maar er komt geen mail binnen, ook niet in mijn spam box.
Nieuw account aangemaakt, dat werkt allemaal, alleen geen mail.... nu wil ik een supportvraag stellen, dat heb ik gedaan, maar dan zou je een link moeten krijgen.. maar die krijg ik niet.
Niet 1 dat ze via hun website willen delen maar met google kun je een heel eind komen. Hint: het begint met 088.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
DjoeC schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Niet 1 dat ze via hun website willen delen maar met google kun je een heel eind komen. Hint: het begint met 088.
merci! wat is de reden eigenlijk waarom ze niet tel. willen delen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
SuperCrisz schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

merci! wat is de reden eigenlijk waarom ze niet tel. willen delen dan?
Tja, geen idee - telefonische service kost meer dan tickets afhandelen en ze bieden een dienst tegen afbraakprijs, ik kan me voorstellen dat je klanten dan niet persoonlijk te woord wilt staan op een altijd ongelukkig tijdstip. 1 telefoontje dat minimaal een minuut of 5-10 kost (vanaf opnemen toestel en weer terug naar je werk) staat gelijk aan een paar maanden omzet uit die klant.

Maar, als het ticket niet werkt kun je ze altijd mailen op info@ of even wachten tot de vakanties in regio noord voorbij zijn......

maar, dit gaat nu een beetje OT hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperCrisz
Ik heb trouwens 4x 3x 2x 1x invites voor Drunkenslug. Voor wie wil, DM me .. ik geef ze uiteraard gratis weg. Ik hanteer het "wie-het-eerste-komt" principe
De invites zijn vergeven

[ Voor 18% gewijzigd door SuperCrisz op 23-08-2023 09:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb trouwens ook nog 3x invites over voor DS volgens hetzelfde principe als @SuperCrisz

En ze zijn op!

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 23-08-2023 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
mrwolf schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:34:
Ik heb trouwens ook nog 3x invites over voor DS volgens hetzelfde principe als @SuperCrisz
Ja ik zag toevallig dat je invites kon sturen, ik dacht.. werkt vast goed voor je karma als je dat deelt met medetweakers :)

• Sjonnies
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 12:11
mrwolf schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:34:

En ze zijn op!
Ah jammer, net terug van vakantie en te laat....iemand anders?

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb nog 5 2 0 invites.

"wie het eerst komt, wie het eerst maalt"

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 27-08-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:28

CeesKees

I rest my Kees

Ik kan opeens via I-Telligent niets meer binnenhalen (lijkt het). Zijn er zaken gewijzigd waar ik niets van weet?

Mijn abonnement loopt nog zeker een maand!

Nevermind. Deze sukkel had wel zn abonnement laten verlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door CeesKees op 30-08-2023 18:10 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• mazz1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-01 01:06
Hi allemaal,

Na een lange tijd ben ik weer gaan duiken in de nieuwsgroepen wereld. Ondertussen heb ik een aantal vragen waar ik nu naar opzoek ben. Hopelijk kunnen jullie mij hier verder helpen.

Weet iemand een goeie nieuwsgroep? Zelf gebruik ik nu Tweaknews met hun eigen vpn Privado. Ik merk dat ik niet de snelheid haal die ik wil met Tweaknews. Ik heb 1000Mbits snelheid en haal met moeite 30 - 50MB/s. Ook hun vpn is niet altijd even best en wordt altijd 'herkend'

Als iemand suggesties heeft voor een nieuwsgroep die goed is en goedkoop (max 5eu per maand) en een goede vpn (dacht zelf aan ExpressVPN?), dan zou dat echt fijn zijn. VPN zal enkel gebruikt worden om te downloaden.

Ik gebruik nu Usenetwire om te downloaden. Zijn er betere suggesties of maakt de applicatie niet uit?

Indexer: zelf gebruik ik nzbserver maar dat heeft een hele irritante 'advertentie'. Ik kan het omzeilen maar vind de indexer zelf ook niet echt goed meer. Iemand enig suggesties daarvoor via DM? (Hopelijk niks verkeerd gepost hier in dit berichtje)

Sinds vandaag heb ik ook een Synology DS124 gekocht en wil ik deze instellen om alle films daarop te downloaden. Handleidingen staan genoeg dus ga ermee aan de slag! Suggesties om dit in te stellen is ook welkom mbt indexers en programma's.

Een heleboel vragen I know maar hopelijk word ik hier wijzer. Door al dat informatie op het internet zie ik het bos niet meer. Mijn eeuwige dank alvast voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 31-08-2023 11:08 ]

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

over het algemeen heb je niet een VPN nodig voor het downloaden van usenet, gewoon SSL aanzetten en gaan en je kan met volle snelheid je custom linux iso's binnen halen.
uploaden is een ander verhaal maar daar komt iets meer bij kijken dan alleen een vpn.

• mazz1
TRaSH schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:52:
over het algemeen heb je niet een VPN nodig voor het downloaden van usenet, gewoon SSL aanzetten en gaan en je kan met volle snelheid je custom linux iso's binnen halen.
uploaden is een ander verhaal maar daar komt iets meer bij kijken dan alleen een vpn.
Toch wil ik een VPN voor websites en/of streaming diensten aan te schaffen. Ik gebruik het wel maandelijks dus niet al te vaak maar merk dat Privado niet altijd even goed is.

''en je kan met volle snelheid je custom linux iso's binnen halen'' waarom specifiek een linux iso haha? Uploaden ga ik trouwens (nog) niet doen.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

om aan te geven dat je het eigenlijk niet nodig hebt voor usenet downloaden.
als je voor streaming wilt gebruiken bv om netflix van een ander land, dan raad ik een andere VPN aan.
de meeste gecombineerde VPN services zijn daar niet optimaal voor geschikt.
het kan een tijdje werken, maar kan ook zo van de ene dag naar de andere dag niet meer werken.
sommige vpn services bieden speciale streaming VPN aan, maar ja dan moet je er wel extra voor betalen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:30

The Zep Man

🏴‍☠️

mazz1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:50:
Als iemand suggesties heeft voor een nieuwsgroep die goed is en goedkoop (max 5eu per maand) en een goede vpn (dacht zelf aan ExpressVPN?), dan zou dat echt fijn zijn. VPN zal enkel gebruikt worden om te downloaden.
Ik heb zelf wat gedwaald. Zelf heb ik nu aardige ervaring met Newshosting, voor 25 USD / jaar (effectief minder dan 2 EUR per maand). Tegen het einde van het jaar (Black Friday, etc.) komen dergelijke aanbiedingen vaak langs, en het tarief blijft (tot nu toe) hetzelfde, jaar na jaar.
Indexer: zelf gebruik ik nzbserver maar dat heeft een hele irritante 'advertentie'. Ik kan het omzeilen maar vind de indexer zelf ook niet echt goed meer. Iemand enig suggesties daarvoor via DM? (Hopelijk niks verkeerd gepost hier in dit berichtje)
Indexers mogen hier besproken worden. Er mag alleen niet naar gelinkt worden. Ik denk dat voor selfhosting wel gelinkt mag worden naar de open source software maar niet naar daadwerkelijke sites die de software draaien (@Equator, klopt dit?). Denk bijvoorbeeld aan SpotWeb.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Sjah
  • Laatst online: 16:30
mazz1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Toch wil ik een VPN voor websites en/of streaming diensten aan te schaffen. Ik gebruik het wel maandelijks dus niet al te vaak maar merk dat Privado niet altijd even goed is.

''en je kan met volle snelheid je custom linux iso's binnen halen'' waarom specifiek een linux iso haha?
Wat wil je met een VPN qua websites dan? Wil je FB blokkeren, of tracking voorkomen, zijn VPN's daar zo goed in dan?

Over je vraag naar waarom linux iso's....tja dat is ongeveer het enige op usenet waarin geen sprake is van "gedoe met copyright". :)

• DjoeC
@mazz1 Ik (....) zou een raspberry pi met SSD gaan opzetten als lokale DNS met daarop pihole, sabnzbd en spotweb.in docker containers. Is in dit topic al eerder genoemd. Er zijn ook nog allerlei rrr containers zoals radarrr, sonarrr, etc. waar je schijnbaar veel mee kunt - die heb ik niet in gebruik. Dan heb je ongeveer wat je zoekt en kun je een willekeurige goeie nieuws provider gebruiken. Ik heb (nu) xs4all (30 dagen retentie) en eweka (10 jaar retentie met redelijke betrouwbaarheid) maar tweaknews met 50MB (500Mbps) klinkt niet verkeerd - is ongeveer een halve terabyte per dag. Ik ga niet vragen wat je met al die data zou willen.....

Bij die snelheid gaat ook je interne netwerk (bekabeling, wifi) en je schijfsnelheid een rol spelen ofwel: het kan goed zijn dat je eigen machine de beperkende factor wordt. Bij Eweka haal ik tot 1Gbps op de PC, tot 850Mbps op de Pi, zakt in tot 300Mbps als ie gelijktijdig aan het ontsleutelen de unrarren is. Meer dan snel genoeg.....

Qua VPN: ander topic, ik gebruik er geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

The Zep Man schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Indexers mogen hier besproken worden. Er mag alleen niet naar gelinkt worden. Ik denk dat voor selfhosting wel gelinkt mag worden naar de open source software maar niet naar daadwerkelijke sites die de software draaien (@Equator, klopt dit?). Denk bijvoorbeeld aan SpotWeb.
En dat vraag je aan mij, terwijl ik al bijna 2 jaar geen admin of moderator meer ben :P

Maar inderdaad, linken naar dergelijke sites is niet toegestaan. Maar @rens-br zwaait hier nu de scepter, dus hij mag het eindoordeel geven :P

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Equator schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:17:
En dat vraag je aan mij, terwijl ik al bijna 2 jaar geen admin of moderator meer ben :P
Excuseer mij dat ik mij niet 24/7 bezig hou met de formele status van iedere medetweaker. :+

Bedankt dat je de vraag hebt doorgezet. Ik denk dat jouw en mijn vermoeden klopt, maar in het verleden moest je aardig huishouden in dit topic. Daarom dat ik het wat voorzichtig aanpak voordat ik een link naar opensource software deel (wat mogelijk ook niet mag of wat per ongeluk geïnterpreteerd wordt als een link naar een indexer). Even van te voren de spelregels verduidelijken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Equator schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Maar inderdaad, linken naar dergelijke sites is niet toegestaan. Maar @rens-br zwaait hier nu de scepter, dus hij mag het eindoordeel geven :P
@The Zep Man De voorwaarden zoals in de post van @Equator gelden nog steeds, dus wat dat betreft is er in al die tijd weinig gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rens-br schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[...]

@The Zep Man De voorwaarden zoals in de post van @Equator gelden nog steeds, dus wat dat betreft is er in al die tijd weinig gewijzigd.
De post van Equator noemt niets over het linken naar open source software waarmee je zelf een indexer zou kunnen draaien. Dat is iets anders dan linken naar een indexer. Daar gaat mijn vraag over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
The Zep Man schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:51:
[...]

De post van Equator noemt niets over het linken naar open source software waarmee je zelf een indexer zou kunnen draaien. Dat is iets anders dan linken naar een indexer. Daar gaat mijn vraag over.
Net even in het Spotweb topic gekeken en daar wordt ook direct gelinkt naar de Github repo, dus linken naar open source software lijkt me in dezelfde lijn te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rens-br schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:30:
Net even in het Spotweb topic gekeken en daar wordt ook direct gelinkt naar de Github repo, dus linken naar open source software lijkt me in dezelfde lijn te vallen.
Een goed punt. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Weet iemand een goeie nieuwsgroep? Zelf gebruik ik nu Tweaknews...
Tomato, tomato... maar een nieuwsgroep is geen usenet service provider hè?
Weet iemand een goeie nieuwsgroep? Zelf gebruik ik nu Tweaknews met hun eigen vpn Privado. Ik merk dat ik niet de snelheid haal die ik wil met Tweaknews. Ik heb 1000Mbits snelheid en haal met moeite 30 - 50MB/s. Ook hun vpn is niet altijd even best en wordt altijd 'herkend'
Vreemd.

Bron: ***-MZABI.nzb
Download: Gedownload in 1 min 2 seconden met een gemiddelde snelheid van 104.2 MB/s
Leeftijd: 1272d
Servers: Tweaknews=6.4 GB

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 12-09-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz1
TRaSH schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:01:
om aan te geven dat je het eigenlijk niet nodig hebt voor usenet downloaden.
als je voor streaming wilt gebruiken bv om netflix van een ander land, dan raad ik een andere VPN aan.
de meeste gecombineerde VPN services zijn daar niet optimaal voor geschikt.
het kan een tijdje werken, maar kan ook zo van de ene dag naar de andere dag niet meer werken.
sommige vpn services bieden speciale streaming VPN aan, maar ja dan moet je er wel extra voor betalen.
En welke raad jij dan aan? Ik dacht aan ExpressVPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz1
CreativeS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:39:
[...]

Tomato, tomato... maar een nieuwsgroep is geen usenet service provider hè?

Bedoelde usenet service provider... 8)7
[...]

Vreemd.

Bron: ***-MZABI.nzb
Download: Gedownload in 1 min 2 seconden met een gemiddelde snelheid van 104.2 MB/s
Leeftijd: 1272d
Servers: Tweaknews=6.4 GB

Alles is bekabeld bij mij dus vind dit ook vreemd. Laptop is een Macbook Pro M2 chip.

En Privado-VPN staat aan op ams-011 (die server is vaak normaal), omdat qBittorrent ook actief is op de server.
Dit zegt me vrij weinig...

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 21:13
kreeg vandaag een mededeling dat sunny zn prijzen verhoogt, en tevens tweaknews er dan bij cadeau doet.
Even zitten koekelen, maar dat tweaknews leek me al tijden te kwakkelen?
Verder dien je , als je besluit het te nemen, akkoord te gaan met de tweaknews voorwaarden.

Iemand enig idee of dit een goede keuze is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
DIKKEHENK schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:51:
kreeg vandaag een mededeling dat sunny zn prijzen verhoogt, en tevens tweaknews er dan bij cadeau doet.
Tweaknews en Sunny zittten op dezelfde backbone. Je schiet er weinig mee op behalve als je je lijn nog niet vol kon trekken qua snelheid. Wat bij de een niet te downloaden is zal bij de ander ook weg zijn.

Backbone kaartje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:33:
[...]

Tweaknews en Sunny zittten op dezelfde backbone. Je schiet er weinig mee op behalve als je je lijn nog niet vol kon trekken qua snelheid. Wat bij de een niet te downloaden is zal bij de ander ook weg zijn.

Backbone kaartje
Ja maar je zit daar wel tenminste bij de beste backbone, met de meeste retentie, Omicron. Zelf zit ik met 2 blocks bij het vrij waardeloze UsenetExpress. Wees vervloekt, Demon usp, met je weglopen bij Omicron, nadat je iedereen verleid had.

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 21:13
CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:33:
[...]

Backbone kaartje
Dit vermoeden bestond reeds, maar waar het mij dan vooral over gaat, is dat je dan ook je gegevens met tweaknews deelt.
Bij mijn weten is Sunny Ijsland based. En geen idee waar tweaknews onder valt?

edit : tweaknews valt onder een US firma, sinds 2015. nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetgigant

De privacy pagina van sunny is identiek aan die van tweaknews, ware het niet dat tweaknews valt onder deze bv : https://bedrijfnederland..../base-network-services-bv

En Sunny valt onder dit bedrijf Lakahraun EHF, te IJsland.

[ Voor 29% gewijzigd door DIKKEHENK op 07-09-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yveske2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
DRUNKENSLUG invite iemand ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
Hallo, ik heb een vraag.

Ik probeer iets te downloaden met Sabnzbd en Eweka als server en Tweaknews als backbone, en nu zegt hij "download failed, articles missing".
De post is 190 dagen oud, en is te vinden via meerdere indexers.
Er staan ook geen berichten onder dat mensen het niet kunnen downloaden.
Normaal gesproken heb ik dit alleen bij hele oude posts.

Waar zou dit aan kunnen liggen, zou ik dan een andere provider moeten proberen, of is het iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

rvk

rdz83 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:50:
Ik probeer iets te downloaden met Sabnzbd en Eweka als server en Tweaknews als backbone, en nu zegt hij "download failed, articles missing".
De post is 190 dagen oud, en is te vinden via meerdere indexers.
Het zou een DMCA kunnen zijn (takedown). Dan zou het dus alleen van die ene download afhangen. Probeer eens een andere release. Zeker bij bepaalde downloads is 190 dagen wel oud als ze regelmatig aan DMCA onderhevig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
rvk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:09:
[...]

Het zou een DMCA kunnen zijn (takedown). Dan zou het dus alleen van die ene download afhangen. Probeer eens een andere release. Zeker bij bepaalde downloads is 190 dagen wel oud als ze regelmatig aan DMCA onderhevig zijn.
Ik heb wel een andere release al, maar deze is beter.
Zou het dan helpen om een andere backbone te proberen, en zo ja, welke zou ik dan beter kunnen nemen dan Tweaknews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

rvk

rdz83 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:23:
[...]
Zou het dan helpen om een andere backbone te proberen, en zo ja, welke zou ik dan beter kunnen nemen dan Tweaknews?
Ik neem aan dat alle providers op dezelfde backbone daar problemen mee hebben. En eigenlijk neem ik ook wel aan dat het DMCA verzoek ook naar de andere backbones gegaan zal zijn. Ik weet niet hoe je daarachter kunt komen.

Overzicht:
https://burwinch.github.io/usenet_tree/usenet_tree.svg

https://www.cogipas.com/usenet-backbones/

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 08-09-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdz83
rvk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:40:
[...]

Ik neem aan dat alle providers op dezelfde backbone daar problemen mee hebben. En eigenlijk neem ik ook wel aan dat het DMCA verzoek ook naar de andere backbones gegaan zal zijn. Ik weet niet hoe je daarachter kunt komen.

Overzicht:

Bedankt, dat is een mooi overzicht.
Ik wil toch even kijken of ik hem misschien nog kan binnenhalen, met een andere backbone.

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Oke, ik ben dus al sinds mijn studententijd een usenet gebruiker. Lang lang geleden met pakketjes XDCC via IRC, toen usenet ontdekt en via binsearch - newsleecher naar de makkelijke route Spotnet gegaan.

Ik merk dat er steeds minder op staat.
Iemand een vergelijkbaar alternatief voor me? Aangezien ik wel gewoon eweka abbonnementje heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 22:35

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Is news.kpn.nl ook zo traag bij jullie? Tussen de 8-16 MB/s. Niet meer de volledige snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
rvk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:40:
[...]

Overzicht:

Ze hebben allemaal problemen, de kunst is nu om bij elke backbone het goedkoopste abbo of block accountje te nemen. Heeft iemand een opzetje?

Ik gebruik nu:

[abavia] Usenetdeal.com - 3000dagen - 20 euro /jaar
[omicron] Sunnyusenet.com - 4000 dagen - 55 euro /jaar
[usenetxpress] UsenetPrime.com - 2000 dagen - 25 usd / 1TB block

Alleen heb ik wel het idee dat het beter kan, heb veel incompleet bij de omicron en recentere dingen. Suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:38
Splinter Cell schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:28:
Is news.kpn.nl ook zo traag bij jullie? Tussen de 8-16 MB/s. Niet meer de volledige snelheid.
Had ik vandaag ook! Gemiddeld zat ik op 9MB/s. Post die ik binnen haalde was 1,6 dag oud. Stuk trager dan normaal inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
asstastic schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:32:
[...]

Ze hebben allemaal problemen, de kunst is nu om bij elke backbone het goedkoopste abbo of block accountje te nemen. Heeft iemand een opzetje?

Ik gebruik nu:

[abavia] Usenetdeal.com - 3000dagen - 20 euro /jaar
[omicron] Sunnyusenet.com - 4000 dagen - 55 euro /jaar
[usenetxpress] UsenetPrime.com - 2000 dagen - 25 usd / 1TB block

Alleen heb ik wel het idee dat het beter kan, heb veel incompleet bij de omicron en recentere dingen. Suggesties?
Eweka heeft hun eigen backbone, die heeft betere retentie dan de rest bij Omicron en loopt niet altijd sync met DMCA's, zou die altijd verkiezen boven Sunny. Die hebben nog steeds de "Eweka deal". Helaas wel duurder geworden, half jaartje terug was die nog 36 euro, nu 48. Wel nog steeds goedkoper en beter dan sunny ;)

Voor de rest even 2 maandjes wachten, black friday is altijd hèt moment voor usenet abo's :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-09-2023 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Newsdemon 15 maanden voor 35 dollar:

https://members.newsdemon...f7-45e1-b915-e72978f0ead8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:54
Splinter Cell schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:28:
Ja. Ik haal maar 10MB/s. Bekabeld aangesloten op een gigabitverbinding. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TFZ61 schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:48:
Had ik vandaag ook! Gemiddeld zat ik op 9MB/s. Post die ik binnen haalde was 1,6 dag oud. Stuk trager dan normaal inderdaad.
72Mb/s (9MB/s) of 9Mb/s?
MarcoC schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:58:
Ja. Ik haal maar 10MB/s. Bekabeld aangesloten op een gigabitverbinding. ;(
80Mb/s (10MB/s) of 10Mb/s?

Anyway... newsserver van een provider... wist niet dat er nog mensen waren die dat deden. Maar goed... van gratis mag men ook niet teveel verwachten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:54
CreativeS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

72Mb/s (9MB/s) of 9Mb/s?

[...]

80Mb/s (10MB/s) of 10Mb/s?

Anyway... newsserver van een provider... wist niet dat er nog mensen waren die dat deden. Maar goed... van gratis mag men ook niet teveel verwachten natuurlijk :)
10MB/s, zoals ik schreef. Normaal haalde ik 80MB/s. De newsserver is overigens niet gratis, ik betaal elke maand mijn abonnementsgeld aan KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:14:
10MB/s, zoals ik schreef. Normaal haalde ik 80MB/s. De newsserver is overigens niet gratis, ik betaal elke maand mijn abonnementsgeld aan KPN.
Datzelfde geld betaal je ook als je geen toegang had tot die newsserver. Maar goed, lekker blijven geloven. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

TFHfony

Professional Weirdo

CreativeS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Datzelfde geld betaal je ook als je geen toegang had tot die newsserver. Maar goed, lekker blijven geloven. Geniet ervan!
Die kosten zitten gewoon in het abbo-geld verwerkt. Die service kost KPN geld en KPN is geen filantropische instelling dus die kosten zitten inderdaad gewoon in je maandelijkse abonnement verrekend.
Maar ik zie het wel op d'n duur geschrapt worden (zonder dat de kosten van het abonnement verlaagd zullen worden overigens).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nm. Zelf op kunnen zoeken.

[ Voor 89% gewijzigd door Sjah op 03-10-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbas2000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:29
Drunkenslug open voor registratie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
MarcoC schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit nu is Marco. Heb jij het probleem nog steeds of is dit inmiddels opgelost?

@TFZ61 idem voor jou, ook nog problemen of is het nu ook weer prima?

[ Voor 9% gewijzigd door Vizox op 04-10-2023 14:48 ]

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:04
Ter info, de registratie voor de bekende slakken website is weer open :)

Edit, was al gepost zie ik.

[ Voor 20% gewijzigd door MrLuc op 05-10-2023 13:50 . Reden: Al gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
Sinds afgelopen zaterdag/zondag (30 September/1 October) (ik was niet thuis dus kan niet zeggen wanneer het exact begon) is opeens mijn usenet nieuws niet meer vooruit te branden.
Terwijl ik zelf niks aan mijn setup heb gewijzigd.

Betreft XS News, unlimited abbo, internet is van T-Mobile Thuis (ODIDO of ziets tegenwoordig), gigaibit verbinding met mijn eigen Asus RT-AX86U (dat Zyxel ding dat ze leveren is lachwekkend beperkt.)
Maandenlang geen problemen gehad met structureel 460-500 mbit usenet downloads (TLS) en nu is de snelheid opeens nog maar 60-80 mbit.
Alles al een keer gereset. Verschillende clients op verschillende PC's geprobeerd (NewsLeecher, NzbGet, SabNzb, Laatse 2 op Windows, MacOS en Linux). Maakt allemaal niks uit.
De internet verbinding haalt 940/870. Alle andere applicaties hebben nergens last van.
Het is puur het usenet verkeer.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat T-Mobile per 1 Okotober is gaan knijpen....

Zijn er andere mensne die soortgelijke ervaringen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00
TonnyTonny schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:57:
Ik begin sterk de indruk te krijgen dat T-Mobile per 1 Okotober is gaan knijpen....
Hier anders niks aan de hand met diezelfde provider. Via Newsdemon, TheCubeNet, Blocknews zojuist met 83MB/s nog wat naar binnengehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
ThinkPad schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:47:
[...]

Hier anders niks aan de hand met diezelfde provider. Via Newsdemon, TheCubeNet, Blocknews zojuist met 83MB/s nog wat naar binnengehaald.
Ben er (na meer en beter testen) achter dat het probleem in mijn PC zelf zit.
Andere PC's hebben geen last. Ik dacht eerst van wel maar er bleken een paar torrents fink staan te draaien op de machine van mijn vriending. Daar had ik even geen erg in.

Het is Windows 11 dat de shit veroorzaakt.
Overig netwerk-verkeer (bv. SMB file-transfer lopen ook veel langzamer naar normaal).
Dacht eerst dat misschien de hardisk langzaam aan het overlijden was, maar de SMART data geeft geen enkel probleem aan. (En ik heb het probleem met beide harddisks in de machine heb ik gezien.)

Dus ik ga eerst maar eens de netwerk-drivers updaten. Of de hele NIC vervangen. Heb nog een andere op de plank liggen.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
  • Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
  • Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
  • Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
  • Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
  • Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.

Een handig overzicht met alle usenet backbones.