[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 19:17
In Haarlemmermeer is Glasdraad ook gestart met een vraagbundeling, einddatum 15 April als ik het goed heb onthouden. Straks nog het stukje rond Aalsmeer dat tussen Groen Hart en Haarlemmermeer ligt? Aalsmeer en Uithoorn Kabel zijn ooit gekocht door Cai Westland. Geen idee of Aalsmeer kabel ook volledig verglaasd is, in Uithoorn wel, dus daar doet Glasdraad enkel en stukje buitengebied richting Kudelstaart..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1052151

Vandaag is er iemand van spitters langs geweest om te kijken waar de kabel naar binnen moet.
Vorige week hebben ze al lopen meten voor de boringen van de hoofdkabel.
Dus er zit nu toch zichtbaar beweging in de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Anoniem: 1052151 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:03:
Vandaag is er iemand van spitters langs geweest om te kijken waar de kabel naar binnen moet.
Vorige week hebben ze al lopen meten voor de boringen van de hoofdkabel.
Dus er zit nu toch zichtbaar beweging in de aanleg.
Mijn moeder zei het net nog ik heb nog steeds nergens in de buurt iemand van die glasvezelkabel gezien.

Waar zijn ze ergens bezig? Het is vast een keer ten sprake gekomen, maar waar zit je ergens? Eerste kabel was erg ver weg Woubrugge.

Hoe verliep je schouwing? Want Glasdraad zeurt over aanwezigheid van wandcontactdozen. Nou die zitten hier enkel in de huiskamer.

Q1 loopt deze week af, dus... Iemand al een aansluiting in het gele gebied?

Afbeeldingslocatie: https://groenehart-zuid.glasdraad.nl/wp-content/uploads/sites/10/2018/04/image005.png

Ah is op de site het begin alweer een kwartaal opgeschoven, de rest nog wel steeds winter 2019 als eind datum. "Deelgebied 1 – zomer 2019:". Maar er wordt gespit!

Afbeeldingslocatie: https://groenehart.glasdraad.nl/wp-content/uploads/sites/5/2018/03/GDD-GH-gebiedstekening-planning-feb2019-768x364.png

De huurboxen voor KPN TV zullen we in ieder geval niet kunnen vermijden.

Iemand al begonnen zijn huisnetwerk te plannen/aan te leggen?

[ Voor 40% gewijzigd door donaldk op 26-03-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste schop in de grond was op de woudsedijk bij huisnummer 45 als ik het goed heb daar is het ook bij gebleven denk ik want laat daar nu toevallig restaurant de dijk zitten !!
Spitters die het net gaat aanleggen is nu deelgebied 1 aan het schouwen deze man was niet moeilijk waar die aansluiting zou komen het enigste wat hij vroeg of er een kruipruimte was onder de meterkast en hij heeft twee foto's gemaakt een van de meterkast en een van het traject in de tuin naar de weg toe.
Zo gauw het schouwen is afgerond gaan ze beginnen hij verwachte dat de aansluiting bij mij in juni of juli klaar is einde 2019 voor het laatste vak daar geloof ik niet in.
Vorige week was een ander bedrijf die waarschijnlijk de boringen doen alle uitritten aan het inmeten.
Waar ik zit is Papenveer westkanaalweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38
Glasvezelbuitenaf heeft hun Groene Hart Noord en Midden projecten samengevoegd en in 11 deel-projecten verdeeld. De eerste (De Ronde Venen) willen ze in april beginnen.

Ik ben erg benieuwd wanneer ze aan de deel-projecten toe komen die met glasdraad overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Oh, @esky het AD artikel gisteren had het hier nog niet over. De Ronde Venen was de enige van de DICO plannen die met moeite en vertraging, voor de overname, goedkeuring kregen. BAM had ook deze opdracht terug gegeven. In de AD Groenehart spread deze week was er nog steeds sprake van uitstel, zonder bericht van aanvang. Al stond er later dat buitenaf in ieder geval in 2019 aanlegt.

@Anoniem: 1052151 Dus in de buurt van waar de vlaggen stonden en ze continu koelmonteurs zoeken? Daar kom ik heel af en toe langs, dus dat heb ik gezien. Dit was inderdaad eerste gebied. Mij werd verteld dat Spitter alleen een derde graafploeg wilde inzetten, als alles zo geregeld was dat ze die ook volledig konden inzetten, dus vergunningen, toestemmingen en dergelijke ze daartoe in staat stellen,anders blijft het bij twee. Nee, die 12-15 maanden, van DICO zijn al jaren verstreken, precies wat ik bij de vraagbundelingsbijeenkomst dacht. Ik confronteerde hem daar ook mee en vroeg heb je al een aanlegpartij achter de hand. CiF was de enige die nog aanlegde had hij eerder verteld. Hij was bezig in navolging van Ronde Venen, maar nee dus en daardoor zijn we nu jaren verder, zoals bij praktisch alle glasvezelinitiatieven.

Mijn moeder heeft al diverse malen geroepen dat ze er van af wil, omdat ze het iedere keer niet leveren.

Meterkast, wat denken ze wel niet dat ze van doen hebben met een nieuwbouwwijk. Voor de stroom moest hier destijds al een grotere opbouwbouwkast komen, jaren aan gestoten en aan blijven haken. Daar is in ieder geval geen ruimte.

Signaal er weer uit zou ook niet fraai worden.

Of onder die punt een kruipruimte is geen idee, vast wel,dat wordt onder de fundering door graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Een deel van de vertaging kan best door de vergunningen en planningsobstakels komen. Bij een ander project is er in de openbare weg (een veendijk) te weinig ruimte en moeten ze door de voortuinen van de bewoners heen. Daarvoor moeten ze met elke bewoner in overleg voordat ze kunnen beginnen.

Sommige waterschappen stellen ook "leuke" voorwaarden zoals dat boringen minimaal 3 meter onder de bodem van de watergang moeten plaatsvinden. Dat is best een uitdaging als er weinig ruimte is omdat je dan enorm steil moet boren.

[Edit 31 maart: Rekam Glasdraad info toegevoegd]

Glasdraad werkt nu niet alleen in Oudewater en de Krimpenerwaard, maar ook in de stad Gouda met Rekam samen onder de naam Rekam Glasdraad. Ze hebben een website en bewoners van Gouda hebben een brief ontvangen.Opvallende zin uit de brief:
Deze samenwerking heeft als doel om heel Gouda en omstreken, gezamenlijk met KPN, zo effectief en efficiënt mogelijk te voorzien van glasvezel

[ Voor 36% gewijzigd door esky op 31-03-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Pas over twee weken beginnen ze te spitten:

Graafwerkzaamheden planning eerste deelgebied

In Ter Aar, Papenveer, Rijnsaterwoude, Langeraar, Leimuiden en de oostkant van Woubrugge hebben we te maken met een aantal overheidsinstanties en privégronden van bewoners. Om het glasvezelnetwerk te kunnen aanleggen is toestemming van de overheid en privégrondbezitters noodzakelijk. Ondanks dat we wettelijk het recht hebben om het glasvezelnetwerk van GlasDraad aan te leggen, willen we graag in gesprek blijven met belanghebbenden. Dit is een tijdrovende klus. De planning is op straatniveau bekend bij aannemer Spitters. In het eerste deelgebied gaan we met de volgende planning aan de slag:

Van 15 april tot en met 14 juni
In Rijnsaterwoude, Ter Aar, Woubrugge en Leimuiden: op de Heiligegeestlaan, Westerdijk, Woudsedijk Noord, Kerkweg, Vriezenweg t/m nr18 en Herenweg

Van 23 april tot en met 7 juni
In Leimuiden en Ter Aar: op de Willem van der Veldeweg, Molenkade, Vriezekoop Zuid, Woudsedijk, Ringdijk en Windepad.

Van 20 mei tot en met 19 juli
In Ter Aar, Rijnsaterwoude en Woubrugge: op de Smidskade, Goudsmit, Westkanaalweg, Woudsedijk Zuid, Zwetweg, Boddens Hosangweg, Bedrijventerrein Bovenland, Westkanaalweg t/m nr 63, Paradijsweg, Geerweg, Reigersbos en Vriezenweg

Van 10 juni tot en met 19 juli
In Ter Aar en Woubrugge: op de Aardamseweg, Langeraarseweg, Kruisweg en Herenweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ben benieuwd of ze in Oudewater een beetje op schema liggen... Mooi dat er in ieder geval daadwerkelijk begonnen gaat worden met graven rond Ter Aar!

[ Voor 77% gewijzigd door koenveelenturf op 03-04-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
koenveelenturf schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:55:
Ben benieuwd of ze in Oudewater een beetje op schema liggen...
In de nieuwsbrief van Glasdraad staat over Oudewater:
GlasDraad is in gesprek met Rekam om de aanmeldingen vanuit Oudewater over te dragen aan Rekam. Rekam gaat de glasvezelaansluiting en aanleg verzorgen voor deze klanten. Rekam is de kabelexploitant in Gouda en omgeving (Midden-Holland) voor televisie, internet en telefonie via de coax-kabel en het glasvezelnetwerk. Zij bieden een open netwerk aan. De bewoners van Oudewater die zich eerder via GlasDraad hadden aangemeld voor een glasvezelaansluiting zijn al apart geïnformeerd hierover. Voortaan ontvangen de bewoners van Oudewater informatie vanuit Rekam over de graafwerkzaamheden en de planning wanneer zij de huisaansluiting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
esky schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:45:
[...]

In de nieuwsbrief van Glasdraad staat over Oudewater:

[...]
Het is alweer even geleden dat mijn oom wat heeft gehoord van ze. In principe is hij tussen mei en augustus aan de beurt. Ik moet nog even geduld hebben, hehe. Wij zijn pas in de winter aan de beurt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
esky schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
[Edit 31 maart: Rekam Glasdraad info toegevoegd]

Glasdraad werkt nu niet alleen in Oudewater en de Krimpenerwaard, maar ook in de stad Gouda met Rekam samen onder de naam Rekam Glasdraad. Ze hebben een website en bewoners van Gouda hebben een brief ontvangen.Opvallende zin uit de brief:

[...]
Volgens Telecom Paper is het juist concurreren met KPN dat heeft aangekondigd Gouda te gaan verglazen.
De stichting Rekam heeft besloten door te gaan met de uitrol van glasvezellijnen in Gouda. Het kabelbedrijf is vanaf 2012 gestart met de uitrol van glasvezel in zijn verzorgingsgebied, Midden-Holland. Nu KPN enkele weken geleden aankondigde Gouda van FTTH te gaan voorzien, gaat Rekam de eigen activiteiten op dit vlak versnellen. Het bedrijf is daarom een samenwerking aangegaan met GlasDraad. De uitrol in Gouda wordt verder uitgevoerd onder de naam Rekam GlasDraad.

Inmiddels heeft bijna 30 procent van Gouda een glasvezelaansluiting van Rekam. Ruim 9.800 woningen hebben daardoor de mogelijkheid om diensten via glasvezel aan te vragen. Tot nu toe werd de verglazing voornamelijk gedaan bij nieuwbouw en plaatsen waar het netwerk aan vervanging toe was. Nu de versnelling eraan komt, zullen ook andere coaxkabels worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
donaldk schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:51:
Volgens Telecom Paper is het juist concurreren met KPN dat heeft aangekondigd Gouda te gaan verglazen.
Dat zou jammer zijn. Twee glasvezelnetwerken is kapitaalvernietiging, maar drie (Rekam, KPN en Delta) is absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 16:13
Glasvezel Buitenaf dus. Maar die legt in principe alleen buitengebied aan. Daar legt KPN niet aan. Wat Rekam met buitengebieden doet is mij niet bekend.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Maar die doet toch geen Gouda? In (een) Buitengebied werkte REKAM al met Glasdraad. REKAM abonnees kregen glasaansluiting zonder installatiekosten, niet abonees konden voor 1815,- meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Barre73 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:37:
Glasvezel Buitenaf dus. Maar die legt in principe alleen buitengebied aan. Daar legt KPN niet aan. Wat Rekam met buitengebieden doet is mij niet bekend.
Nee echt Delta (Delta Fiber Nederland) in dit geval, ze hebben plannen aangekondigd om 2 wijken van Gouda (7000 huizen) aan te sluiten zie gavoorglasvezel.nl.

[ Voor 7% gewijzigd door esky op 08-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Buitenaf is een merk van deze jongens. CaiWay wil dus een eigen netwerk, zoals in zijn andere kabelgebieden.

Volgens Telecom Paper zoekt REKAM toenadering om tot een netwerk te komen, waarbij eigendom=controle de kwestie is.
Rekam directeur Peter Oskam geeft echter aan dat het met KPN in gesprek is om duplicatie te voorkomen en wil vooralsnog niet spreken van 'aangaan van de concurrentie'. Rekam heeft de intentie om tot één netwerk te komen, waarbij de gesprekken gaan over het eigenaarschap van dat netwerk. De huidige situatie is dat Rekam een kleine 10.000 woningen al van glas heeft voorzien en de eerste stap is om te voorkomen dat deze huizen een tweede glasvezellijn krijgen. Een volgende fase in de gesprekken gaat dan over de verglazing van de rest van de stad.

Oskam ziet graag één netwerk verschijnen waarop KPN als serviceprovider actief is, net als Delta Fiber en alle providers die al gebruik maken van het netwerk van Rekam. KPN is als serviceprovider betrokken bij het FTTH-netwerk dat GlasDraad in Amsterdam Noord uitrolt en Oskam voorziet dat deze samenwerking ook in Gouda mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta Fiber gaat nu ook glasvezel aanleggen in Goverwelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:20
@dolopfriet
Een stukje van goverwelle heeft al van Rekam glasvezel. Ook het coax tv signaal loopt over glasvezel.

Nu gaat Rekam ook de rest van goverwelle doen net als gavoorglas ..... ze zeggen ook na de zomer..

Bij gavoorglas zie ik geen coax over glas dus minder interessant vind ik.

De meeste coax kabels van Rekam zijn aan vervanging toe , dus die moeten wel gaan vervangen anders raken ze hun netwerk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik verwacht dat Caiway straks niet meer op de glasvezel van Rekam zit nu het zijn eigen netwerk krijgt van Delta Fiber.
Zo wordt het aantal aanbieders waarvoor je kan kiezen bij Rekam glasdraad wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dolopfriet schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:59:
Ik verwacht dat Caiway straks niet meer op de glasvezel van Rekam zit nu het zijn eigen netwerk krijgt van Delta Fiber.
Zo wordt het aantal aanbieders waarvoor je kan kiezen bij Rekam glasdraad wel erg karig.
Via Rekam glasvezel leveren nu Solcon, Trined, DDS, cBizz, Netrebel en Glasnet, daarnaast nog een aantal partijen die zich op zakelijke klanten richten. Best wat keuze toch?

KPN gaat ook glasvezel diensten in heel Gouda leveren dus dat zijn naast de KPN merken ook bijvoorbeeld T-Mobile, NLE en tweak.

Lijkt mij dat je in Gouda de meeste keuze krijgt van heel Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik lees dat KPN ook op de glasvezel komt van Rekam glasdraad:

KPN op de glasvezel van Rekam glasdraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Glasdraad doet buitengebieden Haarlemmermeer en opvullen met kleine kernen vraagbundelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8 mei een voorlichtingsavond in onze wijk

Tijdens deze avond geven wij u uitleg over het bouwproces van het glasvezelnetwerk, over het installatieproces in uw woning of pand en de activering van snel internet door de internet serviceproviders. U heeft ook de gelegenheid vragen te stellen aan de vertegenwoordigers van alle betrokken partijen zoals de vertegenwoordigers van GlasDraad Groene Hart en de aannemer Spitters.

Volgens mijn zoon zijn de turken al aan het spitten op de Frieseweg.
Dus het feest is begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11-2021
Vandaag is http://www.ritbv.nl/ bezig een kast te plaatsen op de hoek zevenhovenseweg/korteraar. Lijkt dus toch echt wat te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Rekam GlasDraad heeft een planning bekend gemaakt voor twee wijken van Gouda (Bloemendaal en Plaswijck). Woningschouwen is bezig en de aanleg is naar verwachting maart 2020 klaar. Zie deze pdf.

De providers staan er ook bij en wat mij opvalt is dat Caiway ertussen staat terwijl Caiway (Delta) nog steeds van plan is zelf glasvezel aan te leggen in die wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Volgens dorpsraad is het nog maar de vraag of het uberhaupt in 2020 gaat lukken. Die Sjouke met zijn 12-15 maanden inclusief vraagbundeling terwijl hij nog een aanlegbereidzijnde partij moest vinden, LOL. Maar als je dan ziet hoe voortvarend T-Mobile en zelfs KPN zijn dit jaar, tientallen Ks aan aansluitingen in enkele maanden tijd...

En dan is er een keer een mailtje, 'we hebben rechten, maar we blijven 't maar netjes vragen dus is er het afgelopen half jaar weer niks gebeurd'. En dus ja dan komt die extra Spittersploeg er zeker niet en begin ik mij af te vragen of er uberhaupt wel twee ploegen aan het spitten zijn of dat het omlaag geschaald is naar een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
dctdave schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:12:
Vandaag is http://www.ritbv.nl/ bezig een kast te plaatsen op de hoek zevenhovenseweg/korteraar. Lijkt dus toch echt wat te gebeuren.
Weer een andere aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
donaldk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Weer een andere aannemer?
Ik gok op onderaannemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Daar ga ik ook van uit, maar je weet het maar nooit met dit project;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
dctdave schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:12:
Maar was dat voor Glasdraad?! Ik kwam dit bedrijf deze week ook tegen op de grens van De Kwakel en Kudelstaart. Dus gestopt en gevraagd. Nee het was gewoon voor een klantaansluiting, niet voor Glasdraad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er wordt volgens mij maar een kast geplaatst voor glasdraad de rest wordt allemaal ondergronds aangesloten in waterdichte verdeeldozen.
Die kast zeg maar container of huisje is al geplaatst bij het viaduct op de Woudse dijk daar komen de servers van deelgebied een in van daaruit wordt het signaal verstuurd voor het hele gebied.
Verder zijn ze al behoorlijk ver met het ingraven van de mantelpijpen in deel gebied een.
Een km of 10 hebben ze wel gedaan misschien wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Op de nieuwste versie staat Caiway niet meer bij de providers.

Rekam Glasdraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:20
Afgelopen twee weken is de deur platgelopen en brievenbus vol met caiway / delta.
Nu vandaag eindenlijk brief van REKAM.
Iptv van caiway is natuurlijk gek over glasvezel van REKAM.

Als REKAM ook de coax verglast.... (oude coax geeft toch wel problemen na zoveel jaar en grond verzakking).
Zoals ze al in een gedeelte van goverwelle hebben gedaan.
Dan is mijn voorkeur REKAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

dolopfriet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:39:
Op de nieuwste versie staat Caiway niet meer bij de providers.

Rekam Glasdraad
Zie dat ze samenwerken met KPN. Betekent dat ook dat bestaande woningen die al glasvezel van rekam in huis hebben, daar ook gebruik van kunnen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:05:
Zie dat ze samenwerken met KPN. Betekent dat ook dat bestaande woningen die al glasvezel van rekam in huis hebben, daar ook gebruik van kunnen maken? :)
Dat is wel de bedoeling, maar het is nog niet bekend per wanneer dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

esky schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 06:44:
[...]

Dat is wel de bedoeling, maar het is nog niet bekend per wanneer dat gebeurt.
Dat zou super zijn zeg! De providers waar je nu uit kunt kiezen vind ik persoonlijk wat aan de dure kant. Meer concurrentie is altijd beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Uhm netrebel is toch de goedkoopste van het land, DDS ook niet duur toch, Rekam gigabit is beduidend goedkoper dan KPN. T-Mobile protesteerde niet voor niets tegen de KPN tarieven.

Geen nieuws van Delta over Gouda, maar Delta meldt wel zojuist dat er 3400 witte adressen in Zeeuwse dorpen en steden op het Delta HFC Docsis 3.1 netwerk worden aangesloten. Na de afgelopen twee jaar op 15000 locaties apparatuur te hebben vervangen is daarmee het kabelnetwerk compleet. De rest gaat draadloos aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
In de kleine kernen van de Haarlemmermeer nu ook een aanbod van Glasdraad.
Bijdrage €200 en dan wel verplicht overstappen, of als je niet overstapt €250 extra dus 450€ totaal.

Die 200 vind ik wel ok, maar nog eens 250€ extra vind ik teveel. Ik ben nu happy met mijn Ziggo 300-40 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Lees net de laatste nieuwsbrief van glasdraad groene hart en zie deze zin "GlasDraad Groene Hart verwacht dat alle aangemelde adressen voor de zomer van 2020 gebruik kunnen maken van de snelle internetverbinding" .

Volgens de huidige planning zou iedereen voor het eind van dit jaar zijn aangesloten, maar als ze het zelf al over zomer 2020 hebben, ben ik bang dat mijn vriendin de weddenschap gaat winnen en dat we blij mogen zijn als we voor 2021 glasvezel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dctdave schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:55:
Lees net de laatste nieuwsbrief van glasdraad groene hart en zie deze zin "GlasDraad Groene Hart verwacht dat alle aangemelde adressen voor de zomer van 2020 gebruik kunnen maken van de snelle internetverbinding" .
Morgen is ook voor de zomer 2020 ;)

//Glazenbol modus
Maar als ik de planning op de site lees denk ik dat deelgebied 1,2 en 3 in de herfst klaar zijn. Deelgebied 4 t/m 7 januari/februari 2020 en 8 en 9 ergens rond mei/juni 2020. Maar dan ga ik er wel van uit dat ze in 1,2 en 3 al aan de slag zijn wat gezien de oorverdovende stilte in dit topic misschien niet zo is...
//End glazenbol modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Ha . ha, mijn glazen bol is ook al een tijdje stuk. Afwachten maar weer....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Welke nieuwsbrief/email? Ik kijk net in mijn moeders email box en niets tevinden van glasdraad de afgelopen maanden.

Zoals gezegd ik zie een exit aankomen. Men is drukker met het uitschrijven van projecten en mensen onder contract krijgen dan met de aanleg. Geen drie spitters ploegen, eerder 1! Want papieren zijn ze niet voortvarend genoeg mee (geweest).

Ze zijn in 1 bezig Papenveer, Paradijsweg, langs het kanaal. Kortom in het begin nog maar. Oude van dagen die onlangs meegingen met het bus uitje voor Nieuwveen werden gek gemaakt dat het nog maar een week of 15 zou gaan duren, omdat ze al op de Geerweg zouden zijn. Tja, daarna volgen gebieden 2/3 en dan nog naar 4, 5 ,6 Nieuwveen, Vrouwenakker, De Kwakel. 8/9 zijn nieuw? Of hebben ze het kaartje opnieuw ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
donaldk schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:09:
Welke nieuwsbrief/email? Ik kijk net in mijn moeders email box en niets tevinden van glasdraad de afgelopen maanden.

Zoals gezegd ik zie een exit aankomen. Men is drukker met het uitschrijven van projecten en mensen onder contract krijgen dan met de aanleg. Geen drie spitters ploegen, eerder 1! Want papieren zijn ze niet voortvarend genoeg mee (geweest).

Ze zijn in 1 bezig Papenveer, Paradijsweg, langs het kanaal. Kortom in het begin nog maar. Oude van dagen die onlangs meegingen met het bus uitje voor Nieuwveen werden gek gemaakt dat het nog maar een week of 15 zou gaan duren, omdat ze al op de Geerweg zouden zijn. Tja, daarna volgen gebieden 2/3 en dan nog naar 4, 5 ,6 Nieuwveen, Vrouwenakker, De Kwakel. 8/9 zijn nieuw? Of hebben ze het kaartje opnieuw ingericht?
https://groenehart.glasdr...n-buitengebied-nieuwkoop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
donaldk schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:09:
8/9 zijn nieuw? Of hebben ze het kaartje opnieuw ingericht?
Dit kaartje staat alweer een paar maanden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik zag het Groene Hart en Groene Hart Zuid zijn samengevoegd, rond Bodegraven is dus 8 en 9.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ze waren de laatste weken toch soms op 4 verschillende plekken aan het graven dus wel meer dan een ploeg.
Nog ongeveer 1,5 km dan zitten de meeste hoofdleidingen er in in deelgebied 1 en bij degene die een aansluiting krijgen ook tot aan de woning.
Maar voor alles echt aangesloten is zal het wel september zijn bij ons in deelgebied 1.
Dus reken maar uit hoe lang het nog gaat duren in de andere deelgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik zie op het oude Zuid Holland Deel van langs de amstel (Nieuwveens Jaagpad allemaal stapels straatklinkers op pallets staan en medium bags zand. En toen ik er langs reeds stonden twee strepen over de opritten parallel aan de rijbaan. Ik vraag mij af of dat voor glas zou kunnen zijn. Als dat zo is, dan wordt dus niet geboord/gespoten, zoals eerder beloofd. En ook de schade niet hersteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
donaldk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:08:
Ik zie op het oude Zuid Holland Deel van langs de amstel (Nieuwveens Jaagpad allemaal stapels straatklinkers op pallets staan en medium bags zand. En toen ik er langs reeds stonden twee strepen over de opritten parallel aan de rijbaan. Ik vraag mij af of dat voor glas zou kunnen zijn. Als dat zo is, dan wordt dus niet geboord/gespoten, zoals eerder beloofd. En ook de schade niet hersteld!
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ken geen glasvezelaannemer waar bij het graven van sleuven zoveel nieuw zand terug moet, laat staan zoveel nieuwe klinkers.
En wat je bedoelt met schade weet ik niet. Waarom zou er schade zijn als ze een sleuf van klinkers openhalen en die na het leggen van de kabels weer terugstraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
Oasen is in de regio ook druk bezig om de waterleiding te vervangen, wellicht is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Anoniem: 1052151 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:24:
Nog ongeveer 1,5 km dan zitten de meeste hoofdleidingen er in in deelgebied 1 en bij degene die een aansluiting krijgen ook tot aan de woning.
Bedankt voor de update, het zou fijn zijn als glasdraad de afbeelding up hun site zou bijwerken zodat we kunnen zien waar ze bezig zijn, zoiets zegmaar:

Glasdraad-Work-In-Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Er ligt nu asfalt.

Niks gehoord van Oasen.

De gemeente zou ook al jaren plannen hebben voor nieuwe riolering, maar dat hebben ze al jaren zonder voortgang, want dat zou minimaal 14 miljoen gaan kosten, is wat mij verteld werd. We kregen wel brief over de nieuwe stukjes toplaag asfalt van de gemeente dus dan had het op zijn minst wel in het tweewekelijkse blaadje van de gemeente hebben gestaan.

Hey, nu @esky een grotere versie post zie ik pas dat wij van gebied 5 gebied 6 zijn geworden.

[ Voor 101% gewijzigd door donaldk op 02-07-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
Nieuwe uitgebreide planning staat online... Mensen in gebied 7 zijn niet blij denk ik, vreemd genoeg bij ons in gebied 8 zijn we eerder aan de beurt...

Deelgebied 1 [RSW-01] – Aanleg 50.400 mtr

Graafwerkzaamheden
13 weken – 22 april 2019 t/m 19 juli 2019

Installatie van de glasvezelkabel
8 weken – 24 juni 2019 t/m 13 september 2019

Huis aansluitingen
4 weken – 9 september 2019 t/m 4 oktober 2019

----

Deelgebied 2 [HMD-01] – Aanleg 40.628 mtr

Graafwerkzaamheden
9 weken – 22 juli 2019 t/m 18 oktober 2019

8 weken – 16 september 2019 t/m 8 november 2019

Huisaansluitingen
4 weken – 4 november 2019 t/m 29 november 2019

----

Deelgebied 3 [RIJPW-01] – Aanleg 34.527 mtr

Graafwerkzaamheden
7 weken – 21 oktober 2019 t/m 6 december 2019

8 weken – 25 november 2019 t/m 17 januari 2020

Huisaansluitingen
4 weken – 13 januari 2020 t/m 7 februari 2020

----

Deelgebied 4 [KKL-01] – Aanleg 29.299 mtr

Graafwerkzaamheden
6 weken – 9 december 2019 t/m 17 januari 2020

Huisaansluitingen
4 weken – 3 februari 2020 t/m 28 februari 2020

----

Deelgebied 5 [NVEEN-01] – Aanleg 28.354 mtr

Graafwerkzaamheden
6 weken – 9 december 2019 t/m 17 januari 2020

Huisaansluitingen
4 weken – 03 februari 2020 t/m 28 februari 2020

----

Deelgebied 6 [NVEEN-02] – Aanleg 25.167 mtr

Graafwerkzaamheden
6 weken – 2 maart 2020 t/m 10 april 2020

4 weken – 30 maart 2020 t/m 24 april 2020

Huisaansluitingen
4 weken – 20 april 2020 t/m 15 mei 2020

----

Deelgebied 7 [NKP-01] – Aanleg 62.031 mtr

Graafwerkzaamheden
13 weken – 13 april 2020 t/m 10 juli 2020

5 weken – 15 juni 2020 t/m 17 juli 2020

Huisaansluitingen
4 weken – 13 juli 2020 t/m 28 augustus 2020

----

Deelgebied 8 [BDG-01] – Aanleg 24.716 mtr

Graafwerkzaamheden
10 weken – 28 oktober 2019 t/m 03 januari 2020

3 weken – 06 januari 2020 t/m 24 januari 2020

Huisaansluitingen
3 weken – 17 februari 2020 t/m 06 maart 2020

----

Deelgebied 9 [Woerden Oost] – Aanleg 35.482 mtr

Graafwerkzaamheden
10 weken – Planning bekend begin september

3 weken – Planning bekend begin september

Huisaansluitingen
3 weken – Planning bekend begin september

[ Voor 87% gewijzigd door koenveelenturf op 05-07-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat gebeurt er als je geen glasvezelaansluiting laat aanleggen in je huis, zit je dan straks zonder signaal of blijft de coaxkabel en koperlijn ook gewoon actief in Gouda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Uit de email die mijn moeder gisteravond kreeg. Ik zei het toch contracten verkopen, maar niks uitgeven en dan de boel verkopen.
Een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerder gecommuniceerde planningen is dat we met minder graafploegen tegelijkertijd gaan werken. Dit zorgt ervoor dat we de aanleg gecontroleerd en tegen lagere kosten kunnen realiseren. Een nadeel hiervan is echter dat we verder uitlopen in de planning.
Tjonge jonge weer zo'n bagger kaartje waar je niks aan hebt! Zet dan Nieuwveens Jaagpad nummer xx(x) en Blokland xx/Uiterbuurtweg xx, daar heb je wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/2b28f956aa9f54fe5fefd34c9/images/8b96e4c7-eba9-4122-80b0-6b51e43c7c8f.png

Informeren van de grootste financiers is weer bagger geregeld, disdain voor de grootste investeerdersgroep, bleek zeven jaar geleden al:

YouTube: ISP Today | Regelgeving glasvezelaanleg aanpassen

Vooral geen bewonersinitiatieven, maar hen uitwringen en dan cashen. Sorry hoor maar ik kan mij wmet alle wil niet aan die indruk ontrekken.

[ Voor 43% gewijzigd door donaldk op 06-07-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
dolopfriet schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:18:
Wat gebeurt er als je geen glasvezelaansluiting laat aanleggen in je huis, zit je dan straks zonder signaal of blijft de coaxkabel en koperlijn ook gewoon actief in Gouda?
Lijkt me dat alles verder blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dolopfriet schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:18:
Waarom zou je geen glasvezel willen? Je kan dan nog steeds via coax diensten afnemen. Rekam levert namelijk RFoG (coax over glasvezel). Geen idee of KPN de koperlijnen in de lucht houdt als ze via glasvezel kunnen leveren, maar ik neem aan van niet, lijkt me zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Waarom zou je geen glasvezel willen? Je kan dan nog steeds via coax diensten afnemen. Rekam levert namelijk RFoG (coax over glasvezel). Geen idee of KPN de koperlijnen in de lucht houdt als ze via glasvezel kunnen leveren, maar ik neem aan van niet, lijkt me zonde van het geld.
De koper lijnen blijven zeker wel in de lucht maar het is aan de provider om te beslissen of deze via glas of koper levert. KPN en haar eigen providers hebben al een paar jaar de FttH first regel. Als er Ftth beschikbaar is dan wordt er niet via koper geleverd.
Maar andere providers die via KPN WBA maken andere keuzes. NLE, Oxxio, T-Mobile kunnen nog wel via de koper lijn leveren. Dus die lijn zelf wordt nog niet uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Barre73 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:33:
De koper lijnen blijven zeker wel in de lucht maar het is aan de provider om te beslissen of deze via glas of koper levert.
Da's fijn voor de klanten die cheap-o-cheap internet willen! Ik neem aan dat de investeringen in het omzetten van kabelverdelers in straatkasten wel op een laag pitje gezet zullen worden?
donaldk schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:08:
Ik zie op het oude Zuid Holland Deel van langs de amstel (Nieuwveens Jaagpad allemaal stapels straatklinkers op pallets staan en medium bags zand. En toen ik er langs reeds stonden twee strepen over de opritten parallel aan de rijbaan. Ik vraag mij af of dat voor glas zou kunnen zijn.
In dit filmpje van glasdraad zie je eerst een medewerker vertellen dat ze met boringen werken en daarna vertelt een inwoner dat er een sleuf in haar tuin gegraven is. Zal wel iets met de afstand te maken hebben.

//Edit: ik kwam het filmpje tegen

[ Voor 45% gewijzigd door esky op 08-07-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Da's fijn voor de klanten die cheap-o-cheap internet willen! Ik neem aan dat de investeringen in het omzetten van kabelverdelers in straatkasten wel op een laag pitje gezet zullen worden?
Uiteraard. waar KPN kan leveren via glasvezel worden geen kabelverdelers opgewaardeerd. Zonde van het geld.

Op de lange termijn zal het kopernetwerk wel een keer in zijn geheel uitgeschakeld worden. Daar is KPN nu in een proefvorm mee bezig in enkele plaatsen. Dan gaat gewoon alles via FttH of zakelijk glas. Geen koper meer actief. Helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
esky schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:08:
[...]

[...]

In dit filmpje van glasdraad zie je eerst een medewerker vertellen dat ze met boringen werken en daarna vertelt een inwoner dat er een sleuf in haar tuin gegraven is. Zal wel iets met de afstand te maken hebben.

//Edit: ik kwam het filmpje tegen
Dit videootje had ik destijds ook gezien. Andere video's in het eerste project in het noorden tonen ook hoe er sleuven gegraven worden. Dat was vorig jaar de aankondiging van de 'bouwvak'.

Maar dit hebben ze dit week-end ook zelf weer gemeld, graven, graven, buisje derin dan pas 'blazen':
Aanleg en huisaansluitingen
Op dit moment leggen we glasvezel aan in deelgebied 1. Dit doen we door middel van het ingraven van de groene buizen. Langs de weg liggen grote buizen en naar uw woning wordt vervolgens een klein buisje geïnstalleerd. Deze buizen bevatten nog geen glasvezelkabel. Pas als alle buizen in de grond liggen kunnen we de glasvezelkabels in de buizen installeren. Dit gebeurt over grote afstanden, zodat er bijna geen graafwerkzaamheden meer nodig zijn. Als de hoofdglasvezel kabel in de buizen zijn geïnstalleerd, dan volgt het kabeltje naar uw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Als ik de planning goed bekijk is er van 11-04-2019 t/m 25-10-2019 één graafploeg bezig. Van 28-10-2019 t/m 06-12-2019 twee. Daarna t/m 03-01-2020 drie, daarna weer twee t/m 17-01-2020 dan een pauze en vanaf 02-03-2020 één. Zou er een tekort aan personeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nope email zegt kosten besparing. Ofwel we leggen mensen wel verplichtingen op, maar ons zelf niet en dus geven we niks uit en krijgen dus meer...

Zie citaat hierboven± donaldk in "[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
In dit topic gaat het soms over de samenwerking van Rekam en Glasdraad in Gouda. Dat past eigenlijk niet helemaal onder de naam van dit topic. Omdat er ook andere partijen glasvezel in Gouda aan willen leggen heeft @DiedB een apart topic gemaakt over alle glasvezelprojecten in Gouda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25 september komen ze de huisaansluiting maken in oktober moet het gaan werken.
dit is dan deelgebied 1

• dctdave
Dat is voor deelgebied 1 dus volgens laatste schema. Hopelijk kun je snel via glasvezel internet op. Valt me mee, want zag het allemaal al weer somber in. Ik zit in deelgebied 4 en ze moeten met de kabels over een stuk dijk heen dat van mij is. Nog niets van gehoord, snap niet dat ze niet gewoon voor het hele gebied alvast toestemmingen gaan regelen om over de grond te mogen. Nu komen ze er straks weer achter dat dat toch allemaal meer tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Volgende nieuwsbrief en jawel weer wat maandjes vertraging. Zou het volgend jaar wel gaan lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dctdave schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:51:
Volgende nieuwsbrief en jawel weer wat maandjes vertraging. Zou het volgend jaar wel gaan lukken?
Heb je een link naar de nieuwsbrief? Op de site is de planning nog niet veranderd nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Actuele bouwplanning

We hebben een mogelijkheid gevonden om het deelgebied Nieuwkoop (NKP-01) wat naar voren te halen in de planning. Deze aanpassing is verwerkt in de onderstaande planning.
Leimuiden, Langeraar, Ter Aar West (RSW-01)

Graafwerkzaamheden 13 wkn 22 april 2019 - 19 juli 2019
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 24 juni 2019 - 13 september 2019
Huisaansluitingen 4 wkn 9 september 2019 - 4 oktober 2019

Hoogmade, Ofwegen, Oud Ade (HMD-01)

Graafwerkzaamheden 9 wkn 22 juli 2019 - 18 oktober 2019
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 16 september 2019 - 8 november 2019
Huisaansluitingen 4 wkn 4 november 2019 - 29 november 2019

Oud Ade, Rijpwetering, Kaag (RIJPW-01)

Graafwerkzaamheden 7 wkn 21 oktober 2019 - 6 december 2019
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 25 november 2019 - 17 januari 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 13 januari 2020 - 17 januari 2020

De Kwakel (KKL-01)

Graafwerkzaamheden 6 wkn 9 december 2019 - 3 februari 2020
Installatie van de glasvezelkabel 4 wkn 20 januari 2020 - 14 februari 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 14 februari 2020 - 6 maart 2020

Nieuwveen West, Ter Aar Oost (NVEEN-01)

Graafwerkzaamheden 7 wkn 4 februari 2020 - 24 maart 2020
Installatie van de glasvezelkabel 4 wkn 9 maart 2020 - 10 april 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 6 april 2020 - 28 april 2020

Nieuwveen Oost, Zevenhoven, De Hoef (NVEEN-02)

Graafwerkzaamheden 7 wkn 25 maart 2020 - 20 mei 2020
Installatie van de glasvezelkabel 4 wkn 6 mei 2020 - 4 juni 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 22 juni 2020 - 20 juli 2020

Ik zag ook net de email. Enige die op planning blijven zijn de LTO jongens die achteraansloten in De Kwakel.

Heheh er is een kaartje, ik ga kijken, maar zal wel weer in laatste stuk zitten. Er zijn hier al mensen die inmiddels hun huis te koop hebben gezet;-).*

Kaartje: https://www.google.com/ma...2C4.6530285724842315&z=10

Volgens dit kaartje hebben ze wat gebieden samengevoegd, dus nu langs de Amstel is een gebied, in plaats van Nieuwveen 1, 2 en De Kwakel. Aansluiting Q2 '20.

Op huisniveau inzoomen is moeilijk, omdat alle straatnamen en adresfuncties van Google Maps gestript zijn, maar gebied is nu zo dat er geen scheiding meer is langs de Amstel, dus één gebied wat de onduidelijkheid wegneemt.

Beetje handigheid ontzeg ik ze wel, want electriciteitsnetbeheerder legt nu de laatste aan het ingraven van een buis voor later in te schieten electriciteitskabels, voor het grootste stuk, van Nieuwveen, naar grenspunt van verzorgingsgebied van voormalige Zuid-Hollandse en REMU de voormalige Regionale Energie Maatschappij Utrecht. Dit is het oude drie provincienpunt en einde oude grens tussen Vrouwenakker (destijds Gemeente Mijdrecht) en (gemeente) Nieuwveen. Alle in-/uitritten daar zijn open gezaagd. Buisje erbij en dan later blazen maar, kwam niet bij ze op, of konden ze niet uitonderhandelen?

* Nee relatieperikelen geloof ik, maar dat krijg je als het vier, vijf jaar duurt. 12-15 maanden inclusief de eerste vraagbundeling actie, om partij te interesseren, was de belofte. Ik dacht daar toen al het mijne van, want er was nog geen partij achter de hand en men richtte zich op één aanlegger dus die had alle macht en dat zagen we met CiF, dat duurde eeuwen, met vele projecten die werden afgezegd of heronderhandeld toen het te koop stond.

[ Voor 19% gewijzigd door donaldk op 24-09-2019 18:09 ]

• esky
In de gebieden "Deelgebied 7 [NKP-01]" en "Deelgebied 9 [Woerden Oost]" is de gebiedsindeling ook wat aangepast. In Bodegraven zijn de delen ten zuiden van de A12 van de kaart gevallen, ik denk dat Rekam die gaat doen. Voor Woerden Oost is nu ook een planning:

Bodegraven, Nieuwerbrug a/d Rijn, Woerden West (BDG-01)

Graafwerkzaamheden 10 wkn 28 oktober 2019 - 3 januari 2020
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 6 januari 2020 - 24 januari 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 17 februari 2020 - 6 maart 2020

Woerdense Verlaat, Zegveld, Kamerik (NKP-01)

Graafwerkzaamheden 10 wkn 6 januari 2020 - 16 maart 2020
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 24 februari 2020 - 16 maart 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 4 mei 2020 - 25 mei 2020

Woerden Oost, Harmelen, Kamerik (Gebied-02)

Graafwerkzaamheden 13 wkn 16 maart 2020 - 15 juli 2020
Installatie van de glasvezelkabel 8 wkn 22 juni 2020 - 27 juni 2020
Huisaansluitingen 4 wkn 6 juli 2020 - 31 juli 2020

[ Voor 5% gewijzigd door esky op 25-09-2019 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afgelopen week glasvezel woning ingebracht en aangesloten in de meterkast signaal staat er ook op.
Wachten is nu op de provider.
Er zijn 2 draadjes aangesloten, draadjes zijn zo dun als een spelt en dan zit er nog een buitenmantel ook omheen en zijn ze ook nog hol. Zo klein had ik niet verwacht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Jammer geen redundancy, wel een voor naar binnen en eentje voor signaal naar buiten?

In Uithoorn is CaiWay bezig geweest met GPON, naast standaard consumenten netwerk dat 500 Mbit/s point-point/full duplex biedt.

Kun je er voor kiezen je eigen router direct op glaspunt te laten zetten? Ik las dat mensen op andere netwerken dit lieten doen verwijderen van point of failure.

[ Voor 27% gewijzigd door donaldk op 04-10-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Anoniem: 1052151 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:24:
25 september komen ze de huisaansluiting maken in oktober moet het gaan werken.
dit is dan deelgebied 1
Is je huisaansluiting al gemaakt? Hoe ziet het er in je meterkast uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongeveer het zelfde als van KPN dun groen kabeltje ongeveer rond 8 mm gaat in een wanddoosje van 8cm bij 15cm daar zitten aan de onderkant 2 aansluitingen voor een ethernet kabeltje daar kan dan de router van de provider op aangesloten worden wachten is alleen nog op de provider.doosje is wel verzegeld dus kan niet opengemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja denk ik ook 1 draadje voor download en 1 voor upload.
Monteur zij wel dat de experiabox van kpn die ik nu heb ook werkt op glasdraad heb dat niet geprobeerd want de provider moet toch eerst de boel werkend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Hoe lang van te voren kregen jullie een tweetal mailtjes van Solcon? Orderbevestiging en Informatie over uw aanvraag. We hadden anderhalf jaar geleden al mail ontvangen, maar nu opeens deze twee mailtjes. Ik heb het nagekeken voor mijn moeder en bedragen zijn nog gelijk op de 4% korting bij jaarbetaling na, die is niet vermeld.

Antwoord gekregen en korting wordt automatisch verwerkt.

Dus kregen jullie ook een goede zes maanden voor oplevering deze emails?

[ Voor 17% gewijzigd door donaldk op 06-10-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Anoniem: 1052151 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:40:
Ja denk ik ook 1 draadje voor download en 1 voor upload.
Monteur zij wel dat de experiabox van kpn die ik nu heb ook werkt op glasdraad heb dat niet geprobeerd want de provider moet toch eerst de boel werkend maken.
Probeer het maar je hebt kans dat er reed een verbinding gemaakt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
@donaldk Ik kreeg die Solcon mails ook. Denk dat nu de eerste mensen worden aangesloten de hele mailing list een update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
@dctdave En nu ook per post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langoor
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 17:34
Niet van het groene hart, maar Mabin Groningen (ben ik hier ook welkom?). Heb een FTU gekregen, gaat een groen draad in en een geel glasvezeltje uit, zit nog een lege plek op voor een 2e, geen idee wanneer dat gebruikt wordt. Deze gaat vervolgens in de fritzbox (Waar ik dus nogsteeds aan vast zit, nu is dat wel beter dan de KPN experiabox) Wij nemen het 500Mbit multifiber pakket af, alleen internet en bellen. Valt mij wel tegen hoor, ik zie meestal geen snelheden boven de 300Mbit, direct laptop in de router met een ethernet kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merino-peperino
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 23:57
Langoor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:23:
Niet van het groene hart, maar Mabin Groningen (ben ik hier ook welkom?). Heb een FTU gekregen, gaat een groen draad in en een geel glasvezeltje uit, zit nog een lege plek op voor een 2e, geen idee wanneer dat gebruikt wordt. Deze gaat vervolgens in de fritzbox (Waar ik dus nogsteeds aan vast zit, nu is dat wel beter dan de KPN experiabox) Wij nemen het 500Mbit multifiber pakket af, alleen internet en bellen. Valt mij wel tegen hoor, ik zie meestal geen snelheden boven de 300Mbit, direct laptop in de router met een ethernet kabel
Beste wat je kan doen is even contact opnemen met multifiber. Als je 500Mbit gekozen hebt dien je deze ook te krijgen.

En de UTP kabel is die nieuw of oud? daar kan ook nog wel wat verschil in zitten. CAT 6 is de beste kabel op dit moment voor directe verbinding met de router naar mijn weten.

[ Voor 10% gewijzigd door merino-peperino op 11-10-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ja, we verwelkomen hier alle glasdraad ervaringen en discussie. Mabin word bij Glasdraad gezien als het eerste project van glasdraad.

En als je twee computers aan de Fritzbox hangt? Kom je dan boven de 300?

Kun je in de interface van de Fritzbox kijken wat de verbindingsnelheid is?

Overigens kwam Solcon nu opeens op de proppen met 'minimaal 70%'van de beloofde 200 Mbit/s. In de nieuwe email en brief. Maar ook dan moet je lijnsnelheid hoger liggen alsook ten minste een deel van de tijd hogere snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
merino-peperino schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Beste wat je kan doen is even contact opnemen met multifiber. Als je 500Mbit gekozen hebt dien je deze ook te krijgen.

En de UTP kabel is die nieuw of oud? daar kan ook nog wel wat verschil in zitten. CAT 6 is de beste kabel op dit moment voor directe verbinding met de router naar mijn weten.
Zou Valadis* dit express doen, dat ze standaard AVM Fritz!Boxen levert in plaats van de eigen Zyxels verbaasd mij ook. Misschien willen ze toch de Zyxel business boosten, LOL.

*Valadis is de parent company van WeServe en Multifiber en al vele jaren de distributeur en Telecom/Operator partner van Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Anoniem: 1052151 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:33:
Ongeveer het zelfde als van KPN dun groen kabeltje ongeveer rond 8 mm gaat in een wanddoosje van 8cm bij 15cm daar zitten aan de onderkant 2 aansluitingen voor een ethernet kabeltje daar kan dan de router van de provider op aangesloten worden wachten is alleen nog op de provider.doosje is wel verzegeld dus kan niet opengemaakt worden.
Van Genexis? KPN krijgt een nieuwe versie in zwart vanwege hoog percentage recycled plastic.

Dus geen Fiber Twist? Mij werd verteld dat Glasdraad momenteel kijkt naar Fiber Twist van Genexis.

KPN gaat over twee weken twee Fritz!boxen verkopen voor de vrije modemkeuze.

Men vertelde mij dat Solcon ook twee Fritz!boxen in het standaard assortiment heeft. Ook voor active/ptp fiber. Bij Passive gebruiken ze de Fritz!Box achter een kastje van een ander (dan AVM).

Maar ondanks de hoge reputatie niet beter dan de Experiabox van de KNP merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
donaldk schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:56:
[...]

Van Genexis? KPN krijgt een nieuwe versie in zwart vanwege hoog percentage recycled plastic.

Dus geen Fiber Twist? Mij werd verteld dat Glasdraad momenteel kijkt naar Fiber Twist van Genexis.

KPN gaat over twee weken twee Fritz!boxen verkopen voor de vrije modemkeuze.

Men vertelde mij dat Solcon ook twee Fritz!boxen in het standaard assortiment heeft. Ook voor active/ptp fiber. Bij Passive gebruiken ze de Fritz!Box achter een kastje van een ander (dan AVM).

Maar ondanks de hoge reputatie niet beter dan de Experiabox van de KNP merken?
Ietwat wollige reactie maar als ik even in mag gaan op die eerste opmerking: KPN krijgt geen zwarte FTU's of NT's vanwege recycle of zo iets. Voor de eerste netwerken die met PON worden aangelegd komen nieuwe NT's die niet meer van ZTE of zo afkomen maar van Nokia. En die zijn zwart. Simpel.
Dat recycle verhaal klopt wel ergens anders maar dat is bij de decoders. De nieuwe decoder met Bluetooth is voor 90% van gerecycled plastic gemaakt. En de afstandsbediening wordt zwart aan de onderkant, van hetzelfde plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een brief gehad van Rekam glasdraad dat er vanaf volgend jaar 20 bekende providers (oa. Kpn, T-Mobile, online) glasvezel diensten gaan aanbieden over het Rekam netwerk in de krimpenerwaard

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 374460 op 18-10-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langoor
merino-peperino schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Kreeg een vrij lullig antwoord, iets in de gooi van "we hebben een nieuw soort switch in gebruik, dus het is allemaal nog niet perfect, er kunnen ook wat storingen zijn, omdat dit voor ons ook nieuw is". Het is de laatste paar dagen wel beter, ik zie nu regelmatig 450Mbit down, alleen steeds maar ongeveer 300Mbit up, wat dus ook niet zo zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langoor
donaldk schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Ja, we verwelkomen hier alle glasdraad ervaringen en discussie. Mabin word bij Glasdraad gezien als het eerste project van glasdraad.

En als je twee computers aan de Fritzbox hangt? Kom je dan boven de 300?

Kun je in de interface van de Fritzbox kijken wat de verbindingsnelheid is?

Overigens kwam Solcon nu opeens op de proppen met 'minimaal 70%'van de beloofde 200 Mbit/s. In de nieuwe email en brief. Maar ook dan moet je lijnsnelheid hoger liggen alsook ten minste een deel van de tijd hogere snelheden halen.
1Gbit/s beide kanten op volgens het fiber overview in de fritzbox. En ook gewoon een 1Gbit/s link naar de computers. Twee apparaten tegelijk runnen helpt verder weinig tot niks, kom nog steeds niet op of boven de 500 (beide apparaten opgetelt) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Ietwat wollige reactie maar als ik even in mag gaan op die eerste opmerking: KPN krijgt geen zwarte FTU's of NT's vanwege recycle of zo iets. Voor de eerste netwerken die met PON worden aangelegd komen nieuwe NT's die niet meer van ZTE of zo afkomen maar van Nokia. En die zijn zwart. Simpel.
Dat recycle verhaal klopt wel ergens anders maar dat is bij de decoders. De nieuwe decoder met Bluetooth is voor 90% van gerecycled plastic gemaakt. En de afstandsbediening wordt zwart aan de onderkant, van hetzelfde plastic.
Dit vertelde leverancier Genexis mij. Eerdere test was met witte. Dit was ook voor active, zo werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merino-peperino
Langoor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Kreeg een vrij lullig antwoord, iets in de gooi van "we hebben een nieuw soort switch in gebruik, dus het is allemaal nog niet perfect, er kunnen ook wat storingen zijn, omdat dit voor ons ook nieuw is". Het is de laatste paar dagen wel beter, ik zie nu regelmatig 450Mbit down, alleen steeds maar ongeveer 300Mbit up, wat dus ook niet zo zou moeten zijn.
Dat zou best kunnen hoor. Multifiber is nog een relatief jonge provider. Geef ze even de tijd. Komt het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Is toch gewoon WeServe infrastructuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merino-peperino
donaldk schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 02:11:
Is toch gewoon WeServe infrastructuur?
Weserve is meer FTTO dan FTTH. Daar zitten verschillen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schiet allemaal nog niet op met aansluiten op mijn vraag bij de provider hoelang het nog gaat duren is dit het antwoord.

Beste bewoner van het Groene Hart,

Nu de glasvezelkabel in uw woning is afgemonteerd, kan het modem van de serviceprovider worden geplaatst en geactiveerd.

We hebben echter te maken met een vertraging van de voeding van twee serviceproviders naar de centrale locaties in ons netwerk waar diezelfde voeding wordt verdeeld. Zodra deze voeding gereed is en de serviceproviders hun apparatuur in onze centrale locatie hebben geactiveerd, kunnen zij de modems gaan versturen of een afspraak maken om deze bij u te komen installeren. Dit laatste is afhankelijk van uw eerder gemaakte keuze.

Om de vaart er toch in te houden zijn wij wel doorgegaan met het realiseren van huisaansluitingen en het testen van de verbinding naar onze centrale locatie. Vandaar dat u nu misschien al een kastje in uw woning heeft. We verwachten dat de serviceproviders over een aantal weken klaar zijn om ook te gaan leveren, zodat we echt in de afrondende fase komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merino-peperino
Anoniem: 1052151 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:16:
Het schiet allemaal nog niet op met aansluiten op mijn vraag bij de provider hoelang het nog gaat duren is dit het antwoord.

Beste bewoner van het Groene Hart,

Nu de glasvezelkabel in uw woning is afgemonteerd, kan het modem van de serviceprovider worden geplaatst en geactiveerd.

We hebben echter te maken met een vertraging van de voeding van twee serviceproviders naar de centrale locaties in ons netwerk waar diezelfde voeding wordt verdeeld. Zodra deze voeding gereed is en de serviceproviders hun apparatuur in onze centrale locatie hebben geactiveerd, kunnen zij de modems gaan versturen of een afspraak maken om deze bij u te komen installeren. Dit laatste is afhankelijk van uw eerder gemaakte keuze.

Om de vaart er toch in te houden zijn wij wel doorgegaan met het realiseren van huisaansluitingen en het testen van de verbinding naar onze centrale locatie. Vandaar dat u nu misschien al een kastje in uw woning heeft. We verwachten dat de serviceproviders over een aantal weken klaar zijn om ook te gaan leveren, zodat we echt in de afrondende fase komen.
Apparatuur voor providers wordt schaarser. Er is nu een grote run op glasvezel apparatuur(KPNnetwerkNL bijv.) Die allemaal zo snel mogelijk hun netwerk op orde willen hebben. Uiteindelijk zal je zien dat het niet al te lang zal duren voordat de provider zijn apparatuur heeft en in de kast zal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
merino-peperino schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Weserve is meer FTTO dan FTTH. Daar zitten verschillen in.
Plus levering via en beheer van cooperatieve netwerk(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
@Germo dat schiet dan inderdaad niet op. Balen, hopelijk heb je snel werkende glasvezelaansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerotje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2024
Wij nemen het 500Mbit multifiber pakket af, alleen internet en bellen. Valt mij wel tegen hoor, ik zie meestal geen snelheden boven de 300Mbit, direct laptop in de router met een ethernet kabel
Ik heb je een privé bericht verstuurd. We helpen je graag verder.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste