Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Toon posts:

[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 17:34
Ik kan hier noch elders online gebruikerservaringen vinden betreffende Multifiber.nl. Is er iemand die multifiber internet en TV, telefonie heeft? Over glasvezel.

DICO wil de investeerder niet bekend maken, want die wil op de achtergrond blijven en de serviceproviders op de voorgrond laten treden, maar het aanbod is geheel volgens het Mabin stramien, tot op de €1815,- die tot in den eeuwigheid betaald dient te worden toe. Ook zijn de aanbieders dezelfde vier die we zo'n beetje overal bij Mabin zien.

En de dienstenaanbieders leveren (nog) geen informatie.

Nu kwam er opeens de melding dat je maar twee van de vier aanbieders mag gebruiken. CBizz mailt niet terug als je ze vraagt of ze een KvK handelsregister inschrijving of BTW nummer eisen voor levering. Dat is volgens zijn algemene voorwaarden namelijk enkel van toepassing op een overeenkomst met een rechtspersoon en niet een natuurlijk persoon. Dus volgens de AV/glass greenvoorwaarden leveren ze gewoon diensten aan natuurlijke personen. Dus zou je alsnog een CIF?Caiway abo kunnen nemen. Maar of je daar blij mee moet zijn...

WeServe is altijd boven de 100 euro per maand dus niet interessant, als ze je al willen hebben.

Dus is de keuze beperkt tot Solcon en Multifiber.

Solcon was al niet interessant door gristelijke principes en daaruit volgende beperkingen, maar nu is TV nog slechter geworden dan KPN-TV, ookwel Digitenne genaamd, zowel voor als na de overname door KPN dezelfde klachten. Maar ja integratie is dan ook nog niet echt begonnen hoor ik van een kennis uit de telecomwereld.

https://www.overstapervaringen.nl/internet/solcon/

Dus blijft alleen de grote onbekende uit het Oosten over, http://multifiber.nl/.

Als ik zoek op multifiber(.nl) kom ik enkel uit bij glasvezel(matten) en een enkel buitenlands bedrijf, maar niets over de glasvezelaanbieder, multifiber.nl.

• donaldk
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:07:
[mbr]Aangezien het topic nu meer over GlasDraad Groene Hart gaat ipv. Multifiber Glasvezel. Titel change naar: [GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie[/]
Dank je Rens, toen ik het topic begon had het project nog niet een naam en waren enkel de ISPs bekend gemaakt.

• donaldk
Dave, ik ga denk ik wel naar zo'n bijeenkomst, ik zal dan ook even kijken naar de korting via winkels. Solcon rekent extra kosten bij aangaan van abonnement, die geven ze zo weer terug.

Opvallend afgelopen week geen verhoging van het percentage in de realtimecounter op de website, net als vorige week 2%, toen het van 1% naar 2% sprong. Terwijl de reclameemail zojuist meldt dat de eerste twee eerste inschrijf- en informatieavonden zeer succesvol waren.

donaldk wijzigde deze reactie 26-01-2018 20:21 (42%)

• donaldk
Dave, ik ben er ook geweest, het was best druk. Ik was helaas wat later, want KPN moest weer eens langskomen. Monteur ging naar de centrale om daar te meten. Dus ik ben alsnog even naar de bijeenkomst geweest. Want toen was er iemand thuis om de monteur bij zijn terugkomst te ontvangen. Bij thuiskomst nog steeds gekraak en ruis op de telefoonlijn, maar enigzins bruikbaar, echter nog steeds langzaam en instabiel internet. Zelfs veel langzamer dan eerst, vanmorgen had ik nog netjes 5500 Kbit/s en een beetje.

Er waren drie ICT aanbieders aanwezig, Feka uit Mijdrecht, Splinter uit Nieuwkoop en helemaal uit Bodegraven TF-ictshop.nl. De laatste twee kende ik totaal niet en Feka alleen van heel vroeger, toen ze ook wel particulieren bedienden met PCs. Deze drie hebben dus geen kortingsbonnen, dat heb ik speciaal nog nagevraagd.

Dave, mijn moeder was op mijn aandringen ook even geweest, maar zij kwam enkel met een Solcon aanbod thuis en wist alleen van dit aanbod, nee over andere aanbieder had ze niets gehoord. Ik zag al gelijk dat zij dat bij de eerste tafel vandaan had. Ik moest daar echt expliciet vragen of ze ook nog andere aanbieders verkochten naast Solcon, 'ja CBizz en Multifiber' (WeServe weet ik niet zeker meer), maar eerste wat ze over beginnen was dus Solcon, de rest moet ik naar vragen. Ander bedrijf had vergelijkende tabelletjes geprint.

Multifiber gaat op dit netwerk inderdaad geen Sparql aanbieden. Ze werken aan een ander platform, maar meer ben ik daarover niet te weten gekomen.

Ik twijfel dus ook nog tussen Multifiber en Solcon (telefonie marginaal duurder, TV boxen goedkoper, snelheid iets lager). Eens rekenen wat goedkoper is en of dat wat uitmaakt. Multifiber basis had een kleiner TV pakket als ik het mij goed herinner.

Voordelen van Cbizz, qua technische helpdesk en eigen router wegen voor mij niet op tegen de hogere maandelijkse kosten. TV pakket is kleiner. Verkoper moest ingelicht worden dat CBizz gewoon aan iedereen wil verkopen. Dus CBizz promoot het niet via zijn wederverkopers.

Prijsverschil tussen Multifiber en WeServe is mij te groot en je moet dus wel een heel grote fan van Sparql zijn wil je voor WeServe kiezen, wanneer je geen geen pinapparaat of internet alarm gebruikt.

donaldk wijzigde deze reactie 30-01-2018 22:00 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Germo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 30-12-2019
Eerst zien dan geloven.
De voor inschrijving was ook maar net aan en ik ken al een behoorlijk aantal mensen die zich wel voor ingeschreven hadden maar die het nu toch niet doen.
Maar misschien zijn er ook wel veel waar het juist andersom is.
Morgen gaan we het zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donaldk
Er is een mailtje geweest, dd 20-06, met de mededeling dat de aannemer is geselecteerd, BAM en dat de planning is om eind Q1'19 klaar te zijn.

Hier is de webversie: https://mailchi.mp/fb5b33...uwkoop-20-06?e=5b11bf83e4.

KoningsGap krijg je geen mailtjes, stuur een mailtje naar info@glasdraad.nl, volgens deze 'nieuwsbrief',kom je wel op de mailinglist.

• koenveelenturf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:05
Vandaag wordt de eerste glasvezel in Woubrugge (Groene Hart gebied) getrokken. Vandaag gaan ze dus officieel beginnen...

https://www.leidschdagbla...nsdag-het-buitengebied-in

https://twitter.com/Kaage...tatus/1093170154735878144

koenveelenturf wijzigde deze reactie 07-02-2019 09:34 (12%)

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-01 22:14
dctdave schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:52:
Wel grappig, dat van die 14 providers de eerste drie KPN, Solcon en XS4all zijn......
Telfort is ook van KPN :)

In principe zouden alle 19 providers die hier staan nu via Glasdraad kunnen leveren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Germo
Vandaag is er iemand van spitters langs geweest om te kijken waar de kabel naar binnen moet.
Vorige week hebben ze al lopen meten voor de boringen van de hoofdkabel.
Dus er zit nu toch zichtbaar beweging in de aanleg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-01 22:14
Rekam GlasDraad heeft een planning bekend gemaakt voor twee wijken van Gouda (Bloemendaal en Plaswijck). Woningschouwen is bezig en de aanleg is naar verwachting maart 2020 klaar. Zie deze pdf.

De providers staan er ook bij en wat mij opvalt is dat Caiway ertussen staat terwijl Caiway (Delta) nog steeds van plan is zelf glasvezel aan te leggen in die wijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Germo
Er wordt volgens mij maar een kast geplaatst voor glasdraad de rest wordt allemaal ondergronds aangesloten in waterdichte verdeeldozen.
Die kast zeg maar container of huisje is al geplaatst bij het viaduct op de Woudse dijk daar komen de servers van deelgebied een in van daaruit wordt het signaal verstuurd voor het hele gebied.
Verder zijn ze al behoorlijk ver met het ingraven van de mantelpijpen in deel gebied een.
Een km of 10 hebben ze wel gedaan misschien wel meer

• Germo
Ze waren de laatste weken toch soms op 4 verschillende plekken aan het graven dus wel meer dan een ploeg.
Nog ongeveer 1,5 km dan zitten de meeste hoofdleidingen er in in deelgebied 1 en bij degene die een aansluiting krijgen ook tot aan de woning.
Maar voor alles echt aangesloten is zal het wel september zijn bij ons in deelgebied 1.
Dus reken maar uit hoe lang het nog gaat duren in de andere deelgebieden.

• Germo
Afgelopen week glasvezel woning ingebracht en aangesloten in de meterkast signaal staat er ook op.
Wachten is nu op de provider.
Er zijn 2 draadjes aangesloten, draadjes zijn zo dun als een spelt en dan zit er nog een buitenmantel ook omheen en zijn ze ook nog hol. Zo klein had ik niet verwacht .

• merino-peperino
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-01 17:09
donaldk schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 02:11:
Is toch gewoon WeServe infrastructuur?
Weserve is meer FTTO dan FTTH. Daar zitten verschillen in.

• zerotje
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 31-12-2019
Langoor23_ schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:23:
Wij nemen het 500Mbit multifiber pakket af, alleen internet en bellen. Valt mij wel tegen hoor, ik zie meestal geen snelheden boven de 300Mbit, direct laptop in de router met een ethernet kabel
Ik heb je een privé bericht verstuurd. We helpen je graag verder.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:47
Volgens mij verzorgt Canal Digitaal niet het tv-platform van Multifiber. Die indruk had ik eerst ook, maar het lijkt toch niet te kloppen. Canal Digitaal geeft inderdaad nog steeds geen BBC door op zijn IPTV-platform: zie hier en hier.

• Germo
Eindelijk is het zo ver.
Ik heb een mail van multifiber gekregen en gelijk een afspraak gemaakt 16 december komen ze de boel aansluiten en moet alles werken.
Ben wel benieuwd of het allemaal goed gaat.
2 januari stopt mijn abonnement bij kpn dus als het niet goed gaat zit ik met de feestdagen niet zonder. :)
Ik zit in deelgebied 1

Germo wijzigde deze reactie 03-12-2019 09:15 (3%)

• Germo
Vandaag is het aangesloten alles werkt
download 638Mbps
Upload 225Mbps
Volgens myip.nl/
de snelheid is nog niet gelimiteerd dat doen ze later als alles getest is
Er zit bij mij een 1GB switch tussen die volgens de monteur wel wat snelheid weghaalt ik ga het wel een keer testen met een rechtstreekse kabel.
Met een betaalde VPN verbinding kakt hij wel helemaal in dat moet ik nog een keer uitzoeken om dat sneller te maken.
Als test vanmiddag een bestand van 24GB gedownload binnen now time was hij klaar.

Germo wijzigde deze reactie 16-12-2019 23:48 (8%)

• merino-peperino
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-01 17:09
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Dat klinkt wel heel vreemd. Je hebt een 4G buitengebied abonnement en dat wordt door KPN gestopt. In plaats daarvan kan je een 4G hybride krijgen maar dan moet je verplicht een nieuw jaarcontract aangaan? Ik zou daar nog even over gaan zeuren bij KPN als ik jou was.. dat klinkt niet heel sjiek.
Je zou ook nog kunnen kijken naar KPN Hussel. Die hebben ook de optie voor een maandelijks opzegbaar pakket. Is wel voor een meerprijs per maand, maar dan kan je wel elk moment weg inplaats van dat je er weer een jaar aan vast zit.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True