[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11-2021
donaldk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:16:
Huh actief modem bij Solcon? Solcon zit toch vast aan die bagger Huawei,omdat hij voor PON heeft gekozen?

Glasdraad heeft geincasseerd.
Pon , actief etc zegt mij weinig, maar zoals gezegd kreeg ik gewoon een Fritzbox van Solcon. Werkt tot nu toe prima allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 13:45
donaldk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:16:
Huh actief modem bij Solcon? Solcon zit toch vast aan die bagger Huawei,omdat hij voor PON heeft gekozen?

Glasdraad heeft geincasseerd.
Dus Solcon gebruikt niet overal Pon. Bijvoorbeeld daar waar ze niet hun eigen apparatuur in PoPs plaatsen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 00:53
Als de launching partner van Glasdraad zou je verwachten dat ze compleet netwerk hebben.

Je boft, die shit box van Huawei Is nu helemaal ingezakt wifi nog maar 20-30 Mbit/s. Of 1-5 boven waar de door windows 10 gerapporteerde lijnsnelheid op maar liefst 144/72 ligt meer dan dubbele van binnen de huiskamer.

Dit doet mij twijfelen of de router hierin het allemaal welaankan,zeker bij hogere snelheden dan 200/200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Wel vreemd dat jouw Wifi zo slecht is. Wellicht eens een access point aan de router hangen en kijken welke snelheid je dan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
donaldk schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:59:
Als de launching partner van Glasdraad zou je verwachten dat ze compleet netwerk hebben.

Je boft, die shit box van Huawei Is nu helemaal ingezakt wifi nog maar 20-30 Mbit/s. Of 1-5 boven waar de door windows 10 gerapporteerde lijnsnelheid op maar liefst 144/72 ligt meer dan dubbele van binnen de huiskamer.

Dit doet mij twijfelen of de router hierin het allemaal welaankan,zeker bij hogere snelheden dan 200/200.
WiFi van de Huawei is alleen goed als je er zowat naast staat, met een access point ernaast werkt het echt super.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dctdave
Merk dat mijn Ubiquity ac light access point de hoogste wifi snelheid haalt, maar ook via fritzbox erg acceptabel. Daarnaast nu op veranda via POE een android tv geinstalleerd. Zonder tv kastje gewoon de solcon app op de Tv en kijken maar. Alleen in huiskamer nu een paar keer even haperend beeld gehad, maar nog niet echt storend en kan ook aan mijn eigen apparatuur liggen. Als dat blijft moet ik dat nog even uitzoeken. Ben tot nu toe erg tevreden over Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
dctdave schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:13:
Ben tot nu toe erg tevreden over Solcon
Is Solcon niet een dochter van kpn? En is de tv app dezelfde als die van de kpn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
raven22 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:29:
[...]

Is Solcon niet een dochter van kpn? En is de tv app dezelfde als die van de kpn?
KPN heeft alle aandelen van Solcon maar de bedrijfsvoering is nog redelijk zelfstandig. En nee, Solcon gebruikt niet het KPN TV product, noch de ITV app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op deze pagina van KPN over Glasdraad staat al een flinke tijd het 'GlasDraad Groene Hart'-project vermeld. Toch lijkt het in dit gebied nog steeds niet mogelijk een glasvezel-abonnement bij KPN af te sluiten. Ik krijg alleen de optie om internet via het kopernetwerk aan te vragen. Bij de andere GlasDraad-projecten is het wél mogelijk om een glasvezel-abonnement bij KPN af te sluiten. Waarschijnlijk komt dat doordat de andere projecten wat later tot stand zijn gekomen. Toen GlasDraad Groene Hart werd gestart, was KPN nog niet direct aan boord.

Is het iemand anders al wel gelukt in het gebied van GlasDraad Groene Hart om een KPN-abonnement (en dus geen Solcon) af te sluiten? Of heeft iemand een idee wanneer dat mogelijk wordt? @Barre73 misschien? Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Laatst online: 28-10-2024
TexMex schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:56:
Op deze pagina van KPN over Glasdraad staat al een flinke tijd het 'GlasDraad Groene Hart'-project vermeld. Toch lijkt het in dit gebied nog steeds niet mogelijk een glasvezel-abonnement bij KPN af te sluiten. Ik krijg alleen de optie om internet via het kopernetwerk aan te vragen. Bij de andere GlasDraad-projecten is het wél mogelijk om een glasvezel-abonnement bij KPN af te sluiten. Waarschijnlijk komt dat doordat de andere projecten wat later tot stand zijn gekomen. Toen GlasDraad Groene Hart werd gestart, was KPN nog niet direct aan boord.

Is het iemand anders al wel gelukt in het gebied van GlasDraad Groene Hart om een KPN-abonnement (en dus geen Solcon) af te sluiten? Of heeft iemand een idee wanneer dat mogelijk wordt? @Barre73 misschien? Bedankt alvast!
Ik zag dat er inmiddels wel iets meer keus is op de site van Glasdraad GH, maar idd nog geen KPN. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
TexMex schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:56:

Ik zie ook nog geen PoPs bij KPN. Wel een projectnummer maar nog geen PoP's en nog geen adressen in de netwerkadministratie van KPN Netwerk NL (die administratie wordt gevuld met de Glasdraad adressen zodat KPN WBA kan leveren straks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Ik zie ook nog geen PoPs bij KPN. Wel een projectnummer maar nog geen PoP's en nog geen adressen in de netwerkadministratie van KPN Netwerk NL (die administratie wordt gevuld met de Glasdraad adressen zodat KPN WBA kan leveren straks).
Ah, thanks. Dat wordt dus nog even afwachten. Enig idee hoelang zoiets kan gaan duren?
koenveelenturf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Ik zag dat er inmiddels wel iets meer keus is op de site van Glasdraad GH, maar idd nog geen KPN. 8)7
Dat zijn er al weer wat meer dan een paar weken geleden. Al zitten er natuurlijk wel wat labels van dezelfde bedrijven tussen. Maar meer aanbod is sowieso een goede ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
Het is ook maar de vraag hoe nauwkeurig de site van Glasdraad is. Bij mij (Haarlemmermeer) gaat de straat morgen open voor de aanleg.
Op de site staan bv Xs4all en Telfort ook in het overzicht. Die bestaan al geruime tijd niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmCFOjkfmoT1DosfrPoPCbRJqhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zxdKsTMBw1wkBZeDNqxZYBnP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
raven22 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:00:
Het is ook maar de vraag hoe nauwkeurig de site van Glasdraad is. Bij mij (Haarlemmermeer) gaat de straat morgen open voor de aanleg.
Op de site staan bv Xs4all en Telfort ook in het overzicht. Die bestaan al geruime tijd niet meer.

[Afbeelding]
Oxxio ook niet meer (voor internet e.d), maar XS4all nog wel hoor.

@TexMex ik durf geen zinnig woord te zeggen over die KPN apparatuur. Meerdere maanden minimaal maar hoe veel langer? Geen idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 09-06-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
koenveelenturf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Delta daarentegen is verdwenen na herintegratie van CBizz. Je kunt niet op RapidXS en Fiber.nl's logo's klikken dus geen idee wat het aanbod is.

Stipte gegoogled, ken de naam namelijk wel, maar weet niet meer of dat omwege negatief nieuws was;-), Kom je uit bij consumenetenbond, die verwijst naar zijn vergelijker. Krijg je enkel KPN en budget alles in een 3 Mb te zien vanaf 47-67 euro per maand. Dus ook daar vind je het aanbod niet.

Zelf via stipte..nl's eigen website is het Helaas...

"Op dit moment bieden wij nog geen pakketten voor uw postcode aan...."

Voor de andere nieuwe aanbieders ga ik dus niet eens zoeken. Fiber en stipte zijn nog steeds afgestoten M7 dochters naar XS Provider.

[ Voor 44% gewijzigd door donaldk op 09-06-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Bij fiber.nl wordt mijn postcode wel gevonden. Niet dat ik er behoefte aan heb, maar daar zou het dus mogelijk moeten zijn een abonnement af te sluiten. RapidXS is een internet-only label van Valadis/Weserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Oh ja dat laatste was ik vergeten. Toch even kijken wie of wat er op de Glasdraad zit. Kennis van mij heeft jarenlang bij fiber gezeten dacht ik, maar haal ze nog wel eens door elkaar;-). Is/wordt KPN WBA hier PON of active? Of is de keuze nog steeds PON KPN en Valadis active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat is afwachten denk. Waarschijnlijk zal het hetzelfde worden ingericht als KPN WBA in de andere GlasDraad-gebieden heeft gedaan. Maar hoe dat precies is, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 15:19

DFS

(jarig!)
Sinds twee dagen internet via GlasDraad Groene Hart van Multifiber.

Was eerst een probleempje door de Solcon aanvraag van de vorige bewoner. Dit stond nog in het systeem waardoor mijn glasvezel aansluiting naar Solcon was gezet ipv Multifiber. Gebeld met de klantenservice van Multifiber en de volgende dag een monteur die het heeft uitgezocht en gecorrigeerd. Positieve ervaring.

Waar kan je het beste je snelheid testen? Ik heb 1000 abbo, en test bij speedtest.nl , speedtest.org en speed.cloudflare.com. Ik haal een beetje wisselende snelheden. Meestal rond de 900 download, 700 upload of andersom. Opzich oke denk ik, vind alleen mijn ping voor glasvezel hoog, zit meetstal tussen de 7 en 10 ms.

Ik heb een Zyxel PMG5617GA modem, tot nu toe wel tevreden over. Kan vrij veel instellen. Zit ook iets in om een eigen DNS entry te maken om een hostname naar een intern ip adres te kunnen laten gaan.

Mijn glasvezel signaal is volgens mij niet optimaal.
GPON informatie:
RX power signal: - 18.57 dBm
TX power signal: +2.55 dBm
Voltage: 3.30v

Met name de TX waarde positief is vond ik opmerkelijk, maar schijnt wel te kunnen. Want er zat een positieve las tussen ofzo. Dat was de opmerking van de monteur, maar ik was er zelf niet bij dus meer informatie heb ik niet. Maar als ik hier en daar lees, dan moet RX power eigenlijk tussen liever niet lager dan -10 dBm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DFS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:

Was eerst een probleempje door de Solcon aanvraag van de vorige bewoner. Dit stond nog in het systeem waardoor mijn glasvezel aansluiting naar Solcon was gezet ipv Multifiber. Gebeld met de klantenservice van Multifiber en de volgende dag een monteur die het heeft uitgezocht en gecorrigeerd. Positieve ervaring.

Waar kan je het beste je snelheid testen? Ik heb 1000 abbo, en test bij speedtest.nl , speedtest.org en speed.cloudflare.com. Ik haal een beetje wisselende snelheden. Meestal rond de 900 download, 700 upload of andersom. Opzich oke denk ik, vind alleen mijn ping voor glasvezel hoog, zit meetstal tussen de 7 en 10 ms.

Ik heb een Zyxel PMG5617GA modem, tot nu toe wel tevreden over. Kan vrij veel instellen. Zit ook iets in om een eigen DNS entry te maken om een hostname naar een intern ip adres te kunnen laten gaan.

GPON informatie:

Met name de TX waarde positief is vond ik opmerkelijk, maar schijnt wel te kunnen. Want er zat een positieve las tussen ofzo. Dat was de opmerking van de monteur, maar ik was er zelf niet bij dus meer informatie heb ik niet. Maar als ik hier en daar lees, dan moet RX power eigenlijk tussen liever niet lager dan -10 dBm zitten.
Bij GPON zijn die dempingswaarden anders vanwege de passieve splitters. Bij KPN bijvoorbeeld wordt -22 dBm aangehouden, vanaf de actieve poort in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

(jarig!)
@Barre73 , oke thanks. Dat wist ik niet, heb ook weinig verstand van deze techniek.

Deze link is wel interessant: http://nl.fibresplitter.c...explanation-39237246.html

Vond deze info:

GPON is - Gigabit passief optisch netwerk
Optical Line Terminal (OLT)
Optical Network Unit (ONU) genoemd, die zich in de gebouwen van de abonnee bevinden

Ethernet Passive Optical Network (EPON) is een PON-inkapseling van gegevens met Ethernet en kan een capaciteit van 1 Gbps tot 10 Gbps bieden. EPON volgt de originele architectuur van een PON. Hier is de DTE verbonden met de stam van de boom en genoemd als Optical Line Terminal (OLT).

Het bevindt zich meestal bij de serviceprovider en de aangesloten DTE-vestigingen van de boom worden Optical Network Unit (ONU) genoemd, die zich in de gebouwen van de abonnee bevinden. De signalen van de OLT gaan door een passieve splitter om de ONU te bereiken en vice versa.

Wat verstaat u onder gemiddelde signaaloverdrachtsvertraging?
De gemiddelde signaaloverdrachtsvertraging is het gemiddelde van de stroomopwaartse en stroomafwaartse vertragingswaarden tussen referentiepunten. Deze waarde wordt bepaald door de round-trip vertraging te meten en vervolgens te delen door 2.

GPON moet geschikt zijn voor diensten die een maximale gemiddelde signaaloverdrachtsvertraging van 1,5 ms vereisen. Een GPON-systeem moet een maximale gemiddelde signaaloverdrachtsvertragingstijd van minder dan 1,5 ms hebben tussen tv-referentiepunten.

De volgende tabel beschrijft de optische vermogensklasse XG-PON.
Klasse 'Nominaal1' (klasse N1)Klasse 'Nominaal2' (klasse N2)Klasse 'Extended1' (klasse E1)Klasse 'Extended2' (klasse E2)
Minimaal verlies 14 dBm 16 dBm 18 dBm 20dBm
Maximaal verlies 29 dBm 31 dBm 33 dBm 35dBm

De volgende tabel beschrijft het dempingsbereik voor klasse A, B en C volgens ITU
Parameter EenheidKlasse A, eerste klasseKlasse BKlasse C
Dempingbereik (ITU-T Rec. G.982) dBm 5 - 20 10-25 15-30

In de volgende tabel wordt het ONU-ontvangerbereik voor Klasse A, B en C volgens ITU uitgelegd.
ONU-ontvanger EenheidKlasse A, eerste klasseKlasse BKlasse C
Minimale gevoeligheid dBm -21 -21 -28
Minimale overbelasting dBm -1 -1 -8

In de volgende tabel wordt het ONU-zenderbereik voor Klasse A, B en C volgens ITU uitgelegd.
ONU-zenderEenheidKlasse A, eerste klasseKlasse BKlasse C
Gemiddeld gelanceerd vermogen MIN dBm -3 -22
Gemiddeld gelanceerd vermogen MAX dBm 2 3+7

Geeft wat info, maar met mijn waarden zou ik zowel in Klasse A, B of C kunnen vallen. Het lijkt i.i.g. een beetje in de richting te liggen. Maar een groter getal ( minder negatief) lijkt nog steeds altijd beter. Mijn ping is alleen misschien wat hoger dan je zou kunnen verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door DFS op 24-06-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
DFS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:

GPON informatie:

Die Zyxel is een ONT, dus een PON, maar Multifiber/WeServe/RapidXS heeft toch een actief netwerk in Groene Hart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Barre73 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Bij GPON zijn die dempingswaarden anders vanwege de passieve splitters. Bij KPN bijvoorbeeld wordt -22 dBm aangehouden, vanaf de actieve poort in de PoP.
Ik ben even kwijt wat de verantwoordelijke CTO bij Nokia operators voorhield als optimale/minimale waardes voor versterkers. Allemaal met het oog op netwerk futureproofing voor 25GPON en 10GPON. Allemaal beter dan tot nu toe werd gedaan.

• dctdave
Ben nog steeds super tevreden met mijn glasvezel via Solcon.

Wel klein beetje zuur dat ze nu in de dorpskernen (, lees andere kant van de sloot) glasvezel via glasdraad gaan aanbieden tegen een vastrecht van 200 euro. Dus wij hebben de hoofdprijs (bijna 2000 euro) betaald voor de hoofdleidingen etc en nu kunnen de kleine kernen makkelijk worden aangesloten voor een zacht prijsje....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 16:16
dctdave schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:31:
Ben nog steeds super tevreden met mijn glasvezel via Solcon.

Wel klein beetje zuur dat ze nu in de dorpskernen (, lees andere kant van de sloot) glasvezel via glasdraad gaan aanbieden tegen een vastrecht van 200 euro. Dus wij hebben de hoofdprijs (bijna 2000 euro) betaald voor de hoofdleidingen etc en nu kunnen de kleine kernen makkelijk worden aangesloten voor een zacht prijsje....
Ook een beetje zuur dat die kernen meteen voor alle providers (KPN, Freedom, T-Mobile,...) kunnen kiezen. De rest van het Groene Hart zal die keuze dan ook wel krijgen nadat de jaarcontracten afgelopen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ach, ik ben allang blij als Glasdraad eindelijk eens kan aangeven wanneer men mogelijk kan beginnen met aanleg in ons pittoreske boeren straatje tussen twee reeds aangesloten kernen welke in dezelfde vraagbundeling zaten :P. 4Mbit download begint ondertussen wel erg ouderwets te voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inmiddels lijken de diensten van de meeste KPN Netwerk-providers ook in het originele GlasDraad-gebied bestelbaar te zijn. Bij KPN zelf blijkbaar met de keuze voor een doorlopende korting van € 7,50 p/m 'zolang je klant blijft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
Ik ben ondertussen een aantal maanden een happy gebruiker van RapidXS. Goede service, beetje tweaker heeft het binnen 5 minuten aangesloten en zo rond de 850 down en up. En dat voor een leuk bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

(jarig!)
TexMex schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:11:
Inmiddels lijken de diensten van de meeste KPN Netwerk-providers ook in het originele GlasDraad-gebied bestelbaar te zijn. Bij KPN zelf blijkbaar met de keuze voor een doorlopende korting van € 7,50 p/m 'zolang je klant blijft'.
Ik zag op de website dat er meer (tot 17) aanbieders komen
https://groenehart.glasdraad.nl/

Maar ik heb tot nu toe nog nergens door een postcode check gekomen.
Alleen bij de originele 6 ( Solcon, Fiber, RapidXS, WeServe, multifiber en stipte).

Iemand al wel via een andere aanbieder diensten kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
DFS schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Alleen bij de originele 6 ( Solcon, Fiber, RapidXS, WeServe, multifiber en stipte).

Als ik een willekeurig adres bij KPN check staat er het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmjhoebbwtaYpU0o6ZS4HY6W3Hk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ef0pCFSlckTPXhdKD9u1xyyx.png?f=user_large

Dus daar lijkt KPN beschikbaar via GlasDraad glasvezel. Misschien kan je bij Glasdraad checken of je adres wel goed in hun database staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esky schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Als ik een willekeurig adres bij KPN check staat er het volgende:
[Afbeelding]

Dus daar lijkt KPN beschikbaar via GlasDraad glasvezel. Misschien kan je bij Glasdraad checken of je adres wel goed in hun database staat?
Het punt zal eerder zijn dat KPN haar apparatuur nog niet gereed heeft. De adressen staan dan al wel als aangelegd en gereed in de administratie van KPN Netwerk (als tussenpersoon) maar als de apparatuur van KPN in de PoP nog niet gereed is zal je nog aan wat geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:18
[...]
Volgens mij zijn de volgende providers ook beschikbaar:
Fiber
Freedom
SNLR
TriNed
Youfone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JohDB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Volgens mij zijn de volgende providers ook beschikbaar:
Fiber
Freedom
SNLR
TriNed
Youfone
T-Mobile ook als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:18
TexMex schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:40:
[...]

T-Mobile ook als het goed is.
T-Mobile koopt bij Glasdraad in via KPN. Dus dan moet KPN wel leverbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Barre73 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Het punt zal eerder zijn dat KPN haar apparatuur nog niet gereed heeft. De adressen staan dan al wel als aangelegd en gereed in de administratie van KPN Netwerk (als tussenpersoon) maar als de apparatuur van KPN in de PoP nog niet gereed is zal je nog aan wat geduld moeten hebben.
Edit: Met dat willekeurige voorbeeldadres heb ik even gecheckt en inderdaad: De apparatuur in die specifieke PoP is nog niet klaar en actief. Die van KPN WBA dan wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Inmiddels lijkt alles bestelbaar en leverbaar te zijn. KPN kan zo te zien aangesloten worden per 11 oktober.

Voor geïnteresseerden wellicht mooi te combineren met de KPN-actie van twaalf maanden internet en tv voor 35 euro per maand. De korting geldt voor alle snelheden, dus je kunt ook gewoon voor 1 Gbit/s gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
En het is zover, KPN heeft de boel overgenomen.

tp:vandaag
18 APRIL 2023 TELECOMPAPER.COM

NIEUWS

Glaspoort neemt een belang van 50% in GlasDraad
Nederland | 17-apr-2023 | Nieuws
Glaspoort, een samenwerkingsverband tussen KPN en ABP kondigt de samenwerking aan met glasvezelbedrijf GlasDraad, beiden actief in de uitrol van ::: lees meer

Zit achter een betaalmuur dus heb enkel de opening uit de dagelijkse email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
donaldk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:14:
En het is zover, KPN heeft de boel overgenomen.

tp:vandaag
18 APRIL 2023 TELECOMPAPER.COM

NIEUWS

Glaspoort neemt een belang van 50% in GlasDraad
Nederland | 17-apr-2023 | Nieuws
Glaspoort, een samenwerkingsverband tussen KPN en ABP kondigt de samenwerking aan met glasvezelbedrijf GlasDraad, beiden actief in de uitrol van ::: lees meer

Zit achter een betaalmuur dus heb enkel de opening uit de dagelijkse email.
Hierbij het pers bericht vanuit glaspoort: https://www.glaspoort.nl/...g-glaspoort-en-glasdraad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het zal mij benieuwen of men nu wel de resterende delen van de deels verglaasde buitengebieden gaat uitvoeren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn hoop is dat na overname van KPN toch nog eens gekeken gaat worden naar het uitrollen van glasvezel in de resterende stroken buitengebied ( 🤞 ), maar ik vrees dat ik zonder een aanlegverplichting nog lang kan wachten op glasvezel 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snap dat hier gedacht wordt dat KPN nu Glasdraad overneemt. Geen rare gedachte maar vooralsnog is dat niet zo. Glaspoort is een apart bedrijf met aparte mensen op een aparte locatie (Schiphol). Zij nemen zelf beslissingen over aan te leggen netwerken en andere zaken.
Ja, Glaspoort is voor de helft eigendom van KPN maar de andere helft is van ABP. KPN levert vooral de aanlegcapaciteit en de techniek. ABP levert het geld in deze samenwerking. En wie betaalt, bepaalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moogholland
  • Laatst online: 18-05 22:19
Ik begrijp er helemaal niets meer van !!
Verleden jaar april ben ik verhuisd naar het buitengebied en kwam ik er achter dat Glasdraad in het gebied glasvezel had aangelegd en dat deze daar ook al actief was.
Helaas had de vorige eigenaar van mijn huis geen glasvezel afgenomen dus kon ik of huren of de volle mep betalen Voor dat laatste heb ik gekozen.
Toen begon de ellende, omdat ik dit ruim van te voren geregeld wilde hebben had ik na het zoeken op div glasvezel postcode searchers een provider gekozen die op het adres kon leveren YouFone...contract, bevestigd ect. maar opleveren ..nee hoor. ja maar wij kunnen niet glas leveren op dat adres meneer. Want ? je geeft aan in je postcode search dat het wel kan je sluit een contract met mij af, ik verwacht dat je levert je verwacht ook dat ik betaal. Sorry meneer wij leveren niet bekijk het maar.
Blijkt dat je slechts uit 4 aanbieders kunt kiezen waarvan er een zakelijk is en een alleen internet levert. Dus eigenlijk kan je maar uit 2 kiezen. Gekozen en een jaar later en ja hoor het vak is open en er zijn ineens meer dan 12 aanbieders en dus kan je er een kiezen met voor jouw het juiste aanbod.
Maar nee want je komt niet voor in hun postcode scan.. Meneer mevrouw..ik heb al glas internet ik kan toch overstappen..Nee hoor U heeft geen glas eerst een aansluiting regelen..Maar luistert U wel ik heb al een jaar glasvezel ik heb een glasvezel provider en ik wil naar U overstappen..Nee hoor U heeft geen glasvezel Daggg.

Bellen naar Glasdraad,,, Uhh ik wil overstappen naar de bekendste provider in Nederland maar dat kan niet want ze zien mijn postcode niet! Ow wat gek even checken..ik zie U wel zal wel een administratief foutje zijn. Ok een administratief foutje. Kunt U dat herstellen ik wil graag over stappen. Ja hoor dat komt in orde..
Helaas we zijn al meer dan 6 weken verder en 4 telefoontjes met lange wacht tijden... en ik heb verder onderzoek gedaan, wat blijkt mijn buren(50 stuks) allemaal op Glasdraad kunnen wel overstappen naar de bekendste Provider van Nederland.. die worden wel gezien !
Tja en als je dan glasdraad belt dan krijg je weer een dame die van niets weet ..niets weet van een afspraak, van een netwerk manager die het uitzoekt , ja dr is vandaag een vergadering het is op de agenda ect.

WIE is er nu verantwoordelijk ?
Is er een centraal registratiepunt van aangesloten glasvezel adressen.
Het moet haast wel, hoe kunnen providers dit anders regelen. Maar wie is er voor aanmelding verantwoordelijk. Ik zou denken Glasdraad die doen de kabels en aanleg.

Kan er iemand wat duidelijk maken over hoe dit zit en zou moeten werken ?

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
al hele middag en avond storing multifiber (via glasdraad) in ter aar .....

kabelbreuk zeggen ze ... lekker hoor .. service desk werkt op kantoortijden en is niet bereikbaar ... op email reageren ze niet .. geen enkele vorm van communicatie

[ Voor 62% gewijzigd door MisterB op 05-07-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

MisterB schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:35:
al hele middag en avond storing multifiber (via glasdraad) in ter aar .....

kabelbreuk zeggen ze ... lekker hoor .. service desk werkt op kantoortijden en is niet bereikbaar ... op email reageren ze niet .. geen enkele vorm van communicatie
Ik zit een dorpje verder op Glasdraad icm Freedom Internet en merkt niets van verstoring. Als het echt een kabelbreuk is zou je denken dat er meerdere providers in jouw directe buurt last hebben. Buren al gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
kabelbreuk zeggen ze zelf op hun website bij netwerk status... en ook toen ik ze vanmiddag nog belde ... er zijn nog niet zoveel buren in de straat die al glas gebruiken .. het gros moet nog aangesloten worden...

vanmiddag ook paar uur liander storing stroom.. en daar zag ik wat gasten op hoek kerkweg graven met eoa vage bus... alles hier lokaal al uit/aangezet zonde result... mara met name de onbereikbaarheid en gebrek aan communicatie is zwak mi

[ Voor 36% gewijzigd door MisterB op 05-07-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Geachte klant,

Op dit moment is er vermoedelijk in een deel van Ter Aar een kabelschade ontstaan.
Hierdoor is het mogelijk dat u op dit moment geen verbinding hebt.

Wij hebben deze schade direct gemeld bij netbeheerder Glasdraad.

Hun zullen deze storing oppakken en ons op de hoogte houden.

Onze excuses voor het ongemak

Multifiber Support

wel raar trouwens dat ik op de websites van andere providers niks tegenkom..

• Lawrence
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-06 19:29
Wij wonen in nieuwerbrug en ik ben eigenlijk aan het wachten op kpn.
Toevallig kwam ik dit topic tegen en zag dat meer mensen bij kpn willen afsluiten, ik heb meerdere keren gebeld met glasdraad en kpn en we zijn 1.5 jaar verder en nu lijkt het eindelijk vanaf 21 september mogelijk om te gaan afsluiten bij kpn.
Als het dan nog langer op zich laat wachten is wellicht stipte een idee, zijn er mensen met ervaring met stipte.
Ik heb nu ziggo en eerlijk de kwaliteit van tv is gewoon erg goed, EK in 4K was briljant kwa beeldkwaliteit.
Ik lees bijvoorbeeld over tv via canal+ zoals velen aanbieders gebruiken niet veel goeds.
Zijn er ook mensen die van ziggo bijvoorbeeld naar kpn zijn gegaan en hoe ervaren diende tv kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Lawrence schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:13:
Wij wonen in nieuwerbrug en ik ben eigenlijk aan het wachten op kpn.
Toevallig kwam ik dit topic tegen en zag dat meer mensen bij kpn willen afsluiten, ik heb meerdere keren gebeld met glasdraad en kpn en we zijn 1.5 jaar verder en nu lijkt het eindelijk vanaf 21 september mogelijk om te gaan afsluiten bij kpn.
Als het dan nog langer op zich laat wachten is wellicht stipte een idee, zijn er mensen met ervaring met stipte.
Ik heb nu ziggo en eerlijk de kwaliteit van tv is gewoon erg goed, EK in 4K was briljant kwa beeldkwaliteit.
Ik lees bijvoorbeeld over tv via canal+ zoals velen aanbieders gebruiken niet veel goeds.
Zijn er ook mensen die van ziggo bijvoorbeeld naar kpn zijn gegaan en hoe ervaren diende tv kwaliteit.
Net een postcode van glasdraad groene hart gedaan op kpn.com en bestellen van glasvezel lijkt al mogelijk, terwijl inderdaad 20 september werd gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Hugo__Boss schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:38:
[...]

Net een postcode van glasdraad groene hart gedaan op kpn.com en bestellen van glasvezel lijkt al mogelijk, terwijl inderdaad 20 september werd gecommuniceerd.
Helaas op mijn postcode nog steeds max 104Mbit/s

Ik vind het wel echt slecht hoor, de datum is al 3x verschoven en we zijn nu gewoon 1.5 jaar verder.
Motiveert toch niet om over te stappen.

De glasvezel check geeft de volgende melding

“ We leggen in rap tempo KPN Glasvezel aan door heel Nederland. Jouw buurt is helaas nog niet aan de beurt. Totdat we meer weten kan je wel alvast KPN Internet bestellen. Zetten we je abonnement over als glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Dat is meestal kosteloos. Handig weetje: je kan nu maximaal 104 Mbit/s downloaden en 30 Mbit/s uploaden”

[ Voor 8% gewijzigd door Lawrence op 15-09-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:09:
[...]

Helaas op mijn postcode nog steeds max 104Mbit/s

Ik vind het wel echt slecht hoor, de datum is al 3x verschoven en we zijn nu gewoon 1.5 jaar verder.
Motiveert toch niet om over te stappen.

De glasvezel check geeft de volgende melding

“ We leggen in rap tempo KPN Glasvezel aan door heel Nederland. Jouw buurt is helaas nog niet aan de beurt. Totdat we meer weten kan je wel alvast KPN Internet bestellen. Zetten we je abonnement over als glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Dat is meestal kosteloos. Handig weetje: je kan nu maximaal 104 Mbit/s downloaden en 30 Mbit/s uploaden”
Zal wel iets zijn met de backhaul van KPN naar de centrale waar je glasvezel uitkomt, misschien moet die onder de rivier/spoorlijn/snelweg door dat kan soms bizar lang duren om dat te regelen. Erg vervelend voor je. Je wilt graag KPN, maar misschien is een andere provider zoals Freedom een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
esky schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:25:
[...]

Zal wel iets zijn met de backhaul van KPN naar de centrale waar je glasvezel uitkomt, misschien moet die onder de rivier/spoorlijn/snelweg door dat kan soms bizar lang duren om dat te regelen. Erg vervelend voor je. Je wilt graag KPN, maar misschien is een andere provider zoals Freedom een optie.
Bedankt voor je reactie.
KPN geeft aan dat hun apparatuur in de hub niet gereed is, wellicht bedoelt u hetzelfde?

Met name de tv moet goed zijn, kwa beeldkwaliteit en opnemen, nu ziggo en dat beeld is van hoge kwaliteit.
Zal is kijken bij freedom, zelf dacht ik wellicht aan stipte die draaien tv niet op canal+ zoals ik kan zien.
Dat schijnt echt stukken minder te zijn dan Ziggo

• Barre73
Lawrence schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.
KPN geeft aan dat hun apparatuur in de hub niet gereed is, wellicht bedoelt u hetzelfde?

Met name de tv moet goed zijn, kwa beeldkwaliteit en opnemen, nu ziggo en dat beeld is van hoge kwaliteit.
Zal is kijken bij freedom, zelf dacht ik wellicht aan stipte die draaien tv niet op canal+ zoals ik kan zien.
Dat schijnt echt stukken minder te zijn dan Ziggo
In elke PoP dient KPN apparatuur te plaatsen en enkele PoPs dienen ook aangesloten te worden door KPN zelf op hun eigen landelijke glasvezelnetwerk (dat is een backhaul).
Dus ja, het betekent ongeveer hetzelfde. Apparatuur plaatsen en backhaul aanleggen is 1 projectje dus als KPN dit aangeeft, dan gaat het over die twee zaken.

• Lawrence
Barre73 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:08:
[...]

In elke PoP dient KPN apparatuur te plaatsen en enkele PoPs dienen ook aangesloten te worden door KPN zelf op hun eigen landelijke glasvezelnetwerk (dat is een backhaul).
Dus ja, het betekent ongeveer hetzelfde. Apparatuur plaatsen en backhaul aanleggen is 1 projectje dus als KPN dit aangeeft, dan gaat het over die twee zaken.
Bedankt voor je uitleg, ik wacht het maar rustig af.
Ik heb geen haast ben opzich wel tevreden over Ziggo, maar wilde niet afhankelijk zijn van Ziggo dus heb meegedaan met de glasdraad actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:01
Binnenkort ook woonachtig in het buitengebied (Kanis). Hierdoor zoekende gegaan naar nieuwe/passende provider met voorkeur voor glasvezel. Door de vorige eigenaar had aangegeven dat er een glasvezel aansluiting bij de voordeur ligt en dat dit van GlasDraad zou moeten zijn. Helaas nooit aangelegd tot in de meterkast. Volgens de website veel providers beschikbaar, maar geen enkele waar ik contact mee heb opgenomen (Odido, Online en KPN) weet hiervan af en alleen KPN verwijst mij terug naar GlasDraad.

Na wat zoekwerk via de website van GlasDraad een aanvraag ingediend om via de zogeheten na-aanleg eventueel alsnog aangesloten te kunnen worden. Ik kreeg hierbij direct horen dat dit niet volledig kostenloos zal zijn en voor de keuze qua providers ik zelf met hun contact moet leggen. Opzich begrijp ik dat er iets van aanlegkosten gerekend worden voor dit, omdat de initiële aansluitperiode uiteraard al lang verstreken is. Ik heb vorige week eindelijk reactie gehad op de aanvraag. Om de aansluiting rond te maken zou dit ruim negenhonderd euro kosten. :|

Nu vraag ik mij af of dit bedrag niet exorbitant hoog is voor iets wat nagenoeg al in huis ligt. Ook begrijp ik niet zo goed waarom GlasDraad bijna alle providers benoemd op de website, maar na contact met drie, geen één een abonnement kan aanbieden.

Uiteraard heb ik ook verder gekeken. Zo zag ik via een vergelijkingssite dat SNLR.nl/TriNet ook op mijn adres glasvezel kan leveren. Na contact met SNLR.nl (direct) geven hun aan dat zonder problemen 1 Gbit glasvezel aangelegd kan worden bij ons thuis. Ze benoemde hier GlasDraad als netwerk waarop SNLR overheen wordt geleverd, maar niet de bijkomende negenhonderd euro. Slechts een eenmalige €47 als standaard aansluit tarief.

Uiteraard GlasDraad hier even over teruggemaild, maar reactie blijft uit.

Groot deel van het topic is vrij oud dus iemand toevallig ervaringen hiermee?

[ Voor 0% gewijzigd door TheAviator op 26-10-2024 19:17 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:49
Toen onze wijk werd voorzien van Glasdraad werd aangegeven dat het aansluiten gratis was als we daarna minimaal 1 jaar een glasvezel abbo bij hun partners zouden nemen, anders zou het 200 kosten.
Echter bij niet direct meedoen zou het later tot wel 1200 kunnen kosten. Misschien bangmakerij, maar ik heb toch maar de gratis optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Business case verschilt per gebied/situatie. Als je direct bij aanleg meedoet is het het goedkoopst (in ons dorpje 200€ en achteraf idd 1-2k). Logisch want alle huisaansluitingen van een straat worden zo in 1 dag efficient gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 19:13
TheAviator schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:29:
Binnenkort ook woonachtig in het buitengebied (Kanis). Hierdoor zoekende gegaan naar nieuwe/passende provider met voorkeur voor glasvezel. Door de vorige eigenaar was aangegeven dat er een glasvezel aansluiting bij de voordeur ligt en dat dit van GlasDraad zou moeten zijn. Helaas nooit aangelegd tot in de meterkast. Volgens de website veel providers beschikbaar, maar geen enkele waar ik contact mee heb opgenomen (Odido, Online en KPN) weet hiervan af en alleen KPN verwijst mij terug naar GlasDraad.

Na wat zoekwerk via de website van GlasDraad een aanvraag ingediend om via de zogeheten na-aanleg eventueel alsnog aangesloten te kunnen worden. Ik kreeg hierbij direct horen dat dit niet volledig kostenloos zal zijn en voor de keuze qua providers ik zelf met hun contact moet leggen. Opzich begrijp ik dat er iets van aanlegkosten gerekend worden voor dit, omdat de initiële aansluitperiode uiteraard al lang verstreken is. Ik heb vorige week eindelijk reactie gehad op de aanvraag. Om de aansluiting rond te maken zou dit ruim negenhonderd euro kosten. :|

Nu vraag ik mij af of dit bedrag niet exorbitant hoog is voor iets wat nagenoeg al in huis ligt. Ook begrijp ik niet zo goed waarom GlasDraad bijna alle providers benoemd op de website, maar na contact met drie, geen één een abonnement kan aanbieden.

Uiteraard heb ik ook verder gekeken. Zo zag ik via een vergelijkingssite dat SNLR.nl/TriNet ook op mijn adres glasvezel kan leveren. Na contact met SNLR.nl (direct) geven hun aan dat zonder problemen 1 Gbit glasvezel aangelegd kan worden bij ons thuis. Ze benoemde hier GlasDraad als netwerk waarop SNLR overheen wordt geleverd, maar niet de bijkomende negenhonderd euro. Slechts een eenmalige €47 als standaard aansluit tarief.

Uiteraard GlasDraad hier even over teruggemaild, maar reactie blijft uit.

Groot deel van het topic is vrij oud dus iemand toevallig ervaringen hiermee?
Aanbod

Ruim 50% van de bewoners hebben zich ingeschreven voor glasvezel. De aanleg gaat dus door! Glasdraad Groene Hart is gestart met de voorbereidingen op de aanleg van het netwerk.
Aanbod ten tijde van de vraagbundeling

Het aanbod bestaat uit twee stappen:

1. Inschrijven
U schrijft zich in bij GlasDraad Groene Hart voor een glasvezelaansluiting. Wij vragen hiervoor een eenmalige vastrechtvergoeding van € 200,- (betalingsvariant A). Deze betaalt u pas nádat de aansluiting in uw woning is gerealiseerd.

2. Serviceprovider kiezen
Daarnaast sluit u een abonnement af bij een van de serviceproviders.

Bekijk hier alle providers.
Aanvullende informatie

Is de inschrijfdrempel van 40% behaald, en meldt u zich aan na de campagne, dan kunt u geen gebruik meer maken van het tijdelijke aanbod van € 200,-. U betaalt dan de daadwerkelijke aansluitkosten op basis van een persoonlijke offerte. Dit kost minimaal € 800,-.
Heeft u zich wel ingeschreven voor glasvezel (stap 1), maar geen abonnement bij een serviceprovider afgesloten voor 31 maart 2025? Dan betaalt u daarna eenmalig € 250,- extra aan serviceproviderkosten. Deze dienen ter compensatie voor het niet afnemen van een abonnement.
Alle hierboven genoemde bedragen zijn incl. btw.
Met andere worden, die 900 euro lijkt wel te kloppen. In ieder geval geen bangmakerij richting de overige buren dat ze naderhand meer zouden betalen, het is ook daadwerkelijk zo. Op zich mooi om te zien.
Meeste buitengebieden van Nederland moeten ca 15 euro p/m vastrecht of 2/3k in 1 keer betalen. Dan kom je er met 900 euro nog goed vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
gjtm schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:01:
[...]

[...]

Met andere worden, die 900 euro lijkt wel te kloppen. In ieder geval geen bangmakerij richting de overige buren dat ze naderhand meer zouden betalen, het is ook daadwerkelijk zo. Op zich mooi om te zien.
Meeste buitengebieden van Nederland moeten ca 15 euro p/m vastrecht of 2/3k in 1 keer betalen. Dan kom je er met 900 euro nog goed vanaf.
Dan is dat duidelijk. Had op hun website nu verschillende opties gevonden, maar geen idee welke nu voor ons van toepassing waren. Het is in ieder geval even zoeken.

Nu ga ik alleen nog even een keer contact op nemen met SNLR. Ik heb zo’n vermoeden dat hier toch wel een addertje onder het gras zit wat mij niet verteld is aan de telefoon. Als dit over hun netwerk (GlasDraad) gaat, dan lijkt het mij dat dit ook niet voor ‘€47’ te realiseren valt en gewoon na een tijdje dezelfde rekening van negenhonderd euro opgestuurd krijg. Het adres zal toch echt iets van ‘geactiveerd’ moeten worden, omdat SNLR hier niet over gaat lijkt mij.

Bedankt in ieder geval allen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheAviator op 26-10-2024 19:32 . Reden: Extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
In nieuwerbrug lijkt kpn nu gewoon beschikbaar via de draad van glasdraad.
Na dik 1.5 jaar had ik ziggo maar verlengd met een aanbieding.
Benieuwd welke kosten ik belast krijg van glasdraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
Nogmaals contact gehad met SNLR. Hun blijven volhouden dat de aansluiting kosteloos is als tegenprestatie voor het aangaan van een 1- of 2-jarig contract van hun diensten.

Ook nogmaals aangegeven dat er geen aansluiting tot in de meterkast is, maar dan vallen ze terug op dat ik eerst een pakket moet aanvragen op mijn adres (met daarna lijkt mij een betalingsverplichting). Hierna kijken zij pas naar het hoe en wat met betrekking tot de aansluiting in huis. Geen verdere verklaring daarop van hun. Waarom SNLR/TriNed de enige provider is die zeggen direct een aansluiting op ons adres te kunnen realiseren hadden ze geen antwoord.

Met andere woorden; onbekend, maar zeer waarschijnlijk dat de kosten van GlasDraad gewoon doorgezet worden naar mij als ‘klant’ hierna. Uiteraard begrijp ik dit wel, want het kost geld, maar het wordt niet aangegeven. Allemaal lekker vaag helaas, dus laat het hier even bij voor nu.
Lawrence schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:23:
In nieuwerbrug lijkt kpn nu gewoon beschikbaar via de draad van glasdraad.
Na dik 1.5 jaar had ik ziggo maar verlengd met een aanbieding.
Benieuwd welke kosten ik belast krijg van glasdraad
Als ik dit zo allemaal zie lijkt mij dat KPN hetzelfde gaat doen. Eerst regelen bij GlasDraad en daarna pas de mogelijkheid om een iets af te nemen. Wellicht zijn hun wel groot genoeg om iets speciaals te regelen in de toekomst vanwege de aangekondigde samenwerking tussen hen.

[ Voor 27% gewijzigd door TheAviator op 28-10-2024 13:22 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TheAviator schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:04:
Nogmaals contact gehad met SNLR. Hun blijven volhouden dat de aansluiting kosteloos is als tegenprestatie voor het aangaan van een 1- of 2-jarig contract van hun diensten.

Ook nogmaals aangegeven dat er geen aansluiting tot in de meterkast is, maar dan vallen ze terug op dat ik eerst een pakket moet aanvragen op mijn adres (met daarna lijkt mij een betalingsverplichting). Hierna kijken zij pas naar het hoe en wat met betrekking tot de aansluiting in huis. Geen verdere verklaring daarop van hun. Waarom SNLR/TriNed de enige provider is die zeggen direct een aansluiting op ons adres te kunnen realiseren hadden ze geen antwoord.

Met andere woorden; onbekend, maar zeer waarschijnlijk dat de kosten van GlasDraad gewoon doorgezet worden naar mij als ‘klant’ hierna. Uiteraard begrijp ik dit wel, want het kost geld, maar het wordt niet aangegeven. Allemaal lekker vaag helaas, dus laat het hier even bij voor nu.

[...]

Als ik dit zo allemaal zie lijkt mij dat KPN hetzelfde gaat doen. Eerst regelen bij GlasDraad en daarna pas de mogelijkheid om een iets af te nemen. Wellicht zijn hun wel groot genoeg om iets speciaals te regelen in de toekomst vanwege de aangekondigde samenwerking tussen hen.
KPN is groot genoeg maar de vraag is of ze dat willen voor de klant. Wat voor boodschap zendt je dan uit naar bestaande glasvezel klanten die wel die eigen bijdrage hebben afgerekend? Dat lijkt me een garantie voor ruzie en slechte PR.
Maar inderdaad, het vrijgeven van het adres (lees: betalen eigen bijdrage) regel je met Glasdraad. Zij geven het adres vrij in de netwerk administratie van KPN Netwerk (die ze voor dit doel lenen/gebruiken) en daarmee is het bestelbaar voor elke provider, inclusief KPN zelf. Uiteraard nadat KPN Operator/Wholesale de apparatuur in je PoP heeft geplaatst en geactiveerd.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste