[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
Er was veelal een gebrek aan upstream capaciteit om dat in de praktijk te bieden, volgens de standaard netwerk opbouw.

Standaard GPON is toch Gigabit/s, jij hebt het over 2.5 GPON. 25 gigabit GPON standaardisering ketste volgens Nokia CTO vorig jaar af in ITU-T/IEEE om politieke redenen ter bescherming van 10G PON en je moet je optical amplifiers specifieren voor doorstroming naar 50G. Nou viel ik later in de BBWF sessie, dus ik heb niet alles meegekregen;-).

Ach ja vroeger hadden we het over PON, E-PON, A-PON, nu over NG-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben tevreden :)
Morgen nog even telefoon over laten porteren en we kunnen KPN VDSL opzeggen. :)

https://www.speedtest.net/result/d/240638043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
koenveelenturf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:08:

Dat is het 500/500 abo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
koenveelenturf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:08:

Prima waardes, er zijn genoeg plekken binnen de bebouwde kom waar zulke snelheden nog jaren een droom blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik open een andere laptop met windows tien en krijg opeens een pop-up; oplevering Solcon glasvezel. Ik had geen mailtje gezien kon hem ook niet vinden, bleek hij een timestamp van Wo 08.30, dus enkel te vinden via zoekfunctie.

"Dronten, 21 oktober 2020

Betreft: Bevestiging oplevering Solcon pakket"

"Gefeliciteerd! U kunt uw Solcon pakket gaan gebruiken. In deze brief leest u alle belangrijke informatie om uw pakket te activeren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ben nu in de de weer met verlengblokjes enzo. En eens kijken of we TV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Zowel via dsl als via het nieuwe modem is activatie.solcon.nl niet bestaand dns error. Dus ik kan verbinding niet activeren.

Modem kom ik ook niet in met solcongebruiker/solcontoegang. Foute username password combination.

[ Voor 28% gewijzigd door donaldk op 23-10-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Toch maar gebeld. Volgens mij hoorde ik iets over een storing, kijk op solcon.nl. Maar daar staat:

Er is geen storing of onderhoud op uw netwerk

Gevolgd door de gebruikelijke nonsens:

Ervaart u toch problemen?
Probeer dan uw modem te herstarten. Dit doet u als volgt:

Haal de stroomstekker van uw modem uit het stopcontact.
Wacht 1 minuut.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
Wacht ongeveer 5 minuten. Uw modem is dan volledig opnieuw opgestart.
Nog steeds problemen?
Wij helpen u graag. Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 088 – 003 22 22

Wel veel bellers, dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
"welkom bij Solcon.
U bent nu verbonden met internet."

Wat ik al vermoedde. De slede was niet vergenoeg doorgedrukt. Opnieuw ingestoken en goed doorgedrukt.. Dit komt nu via Solcon in plaats van KPN (was vorige week of de week daarvoor overgezet van Telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik constateerde al eerder dat windows menu aangaf 65 Mbit/s wifi connectie, vijf meter met directe line of sight, kan toch niet zo slecht zijn.Oude Experiabox v8 was wel iets zwakker signaal, maar altijd netjes 150 Mbit/s vanaf zolder. Ik had al slecht verhaal gehoord over de wifi functie van de glasmonteur, twee meter bereik, deur open wel wifi, deur dicht geen wifi, zei hij.

Kan gebeld worden op vaste nummer, maar nog niet bellen.

Ik ben benieuwd of de Volker Wessels graaf afspraak woensdag nog wordt doorgezet. Vanmorgen kwam er een brief van KPN dat andere aanbieder had verzocht nummer over te dragen.

Datasheet van de Aria 7 valt niet te downloaden, dus verder dan:"Self-configuring Ethernet port and optional Wi-Fi connectivity for easy integration with existing in-home networks and broadband services" kom ik niet,want ethernetport information geeft aan 100 Mbit/s. Dus zouden de boxen maar 100Mbit/s krijgen/pakken via ethernet?

Port Status Receive (RX) Transmit (TX)
Mode Speed Link Bytes Packets Bytes Packets
1 Full-duplex 100 Mbit/s Up 100815 311 1172257 5801

[ Voor 48% gewijzigd door donaldk op 23-10-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Okay, na een hoop gedoe met niet werkende of onderbedraade kabeltjes heb ik nu een speedtest van 220/191. Is die windows 10 app(?) van speedtest ookla veilig en nuttig, heb je daar inderdaad beter metingen mee?

Wifi blijft langzaam met de windows 10 laptop op minder dan een meter afstand recht tegenover de Huawei kom ik niet hoger dan 144/72 met een speedtest van 55/45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
donaldk schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 03:28:
Is die windows 10 app(?) van speedtest ookla veilig en nuttig, heb je daar inderdaad beter metingen mee?
Ja en ja toen ik de app teste op een gbit verbinding was het verschil met de site heel groot (denk honderden mbits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Overigens is dit wel een basis uitvoering van de Aria7, want de wifi ontvanger, de RF ontvangers (DVBT2./C2) en nog zo wat zitten er niet in. Nou heb je DVB-T2 niet direct nodig want alle FTA kanalen, ofwel de regionale publieke kanalen zitten in het pakket.

Op de Ned 1-3 text TV uitzendingen vanacht merkte ik wel duidelijk (small area?) flicker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
esky schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Ja en ja toen ik de app teste op een gbit verbinding was het verschil met de site heel groot (denk honderden mbits).
Ik blijf het irritant vinden dta je in het modem geen snelheid kunt vinden van de 'fysieke' verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
donaldk schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Ik blijf het irritant vinden dta je in het modem geen snelheid kunt vinden van de 'fysieke' verbinding.
De Fritzbox op mijn Multifiber-verbinding geeft 1000 Mbit/s down en up aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Dit is een Huawei HG8245U GPON modem. Met wifi van 65 Mbit/s.

Maar is dat de weergave voor WAN of WLAN? Het gaat natuurlijk om de WAN snelheid, het Wide Area Netwerk van de ISP. Niet het ethernet profiel.

Het hoogste abo bij Multifiber en WeServe is toch 800/800?

[ Voor 67% gewijzigd door donaldk op 25-10-2020 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De 1000/1000 die de Fritzbox aangeeft betreft de maximum snelheid die er op dit moment door de glasvezel heen kan. Het abonnement zelf geeft 500/500 maar via wifi wordt dat nog wel een behoorlijk stuk lager.

Nieuwere telefoons en iPads behalen hier de hoogste snelheid, ongetwijfeld door de betere chips die daarin zitten. Heeft de Huawei wel 5 GHz wifi aan boord? Daarmee haal je waarschijnlijk een stuk hogere snelheden, zolang je je niet te ver van de modem bevindt.

De 800/800 van Multifiber is inmiddels gewijzigd naar 1000/1000: https://multifiber.nl/#/pakketten.

[ Voor 31% gewijzigd door TexMex op 25-10-2020 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nou heb ik een V8 experia box op zolder staan en die heeft goed maar net niet de maximale signaalsterkte. Wel netjes 150 Mbit/s. 2.4 Ghz is voor de range en opstakels. Deze Huawei komt niet verder dan 50 centimeter op een stapje boven de 65 Mbit/s. Ik heb hem al op 20/40 auto en TKI/AES gezet. Ookop US regulation,maar heb modem niet aan en uitgezet dus die is niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik zou inderdaad even alle wifi-instellingen nagaan en zoveel mogelijk uitproberen. Bij mij was het aanvankelijk ook niet heel stabiel, maar nu is het prima. En misschien heeft Solcon nog tips voor hoe je verdere winst kunt behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Dan hadden ze die instellingen toch al standaard ingesteld. Er staat zelfs in rode letters bij aanbevolen instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Nou ja, bij mij bleken de standaard wifi-instellingen van Multifiber in de Fritzbox ook niet de beste. Dus experimenteren met de instellingen kan altijd lonen. En wordt het niet beter, dan kun je altijd weer terug naar standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
Ben de eerste dagen met ons glasvezelabonnement best wel positief. Snelheid lijkt stabiel rond de 400~450 Mbps te liggen (bedraad, via WiFi een stuk lager, ik gebruik overigens niet de WiFi van de Fritzbox, maar van m'n ASUS RT-AC68U). M'n RIPE Atlas probe laat zien dat de ping ook redelijk stabiel is. Multifiber heeft ook een PTR record gemaakt voor mijn mailserver die draait op een Raspberry Pi. Ook IPv6 schijnt over enkele maanden te komen. Telefonie werkt ook prima. Jammer alleen dat ze geen pakketje hebben waarbij je ook Europese telefoongesprekken kunt afkopen, enkel Nederlandse.

[ Voor 10% gewijzigd door koenveelenturf op 27-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik heb net geen anderhalf uur aan de telefoon gehangen met KPN, die je doorverbind met Telfort, waar je letterlijk drie kwartier hangt en de bijna niet te verstane vrouw (alsof ze in een grot zat) je ook weer in de wacht zet en daarna doorverbind met 'KPN Save/Safe', snuggere jongen aan de lijn die je probeert te redden, want 28,20 voor internet is toch behoorlijk scherp. KPN call center niet helaas.

Je zou ze bijna een rekening moeten sturen consultancy fee 400,- exclusief btw per uur voor minimale billing periode van vier uur. Want het is toch obsceen dat je anderhalf moet bellen om op te zeggen. Zeker omdat je defacto van KPN naar KPN gaat.

KPN telefoonnummer is online nooit te vinden. Sturen ze je een link naar de chat (vorige issue) kom je weer op die service pagina service.htm uit die dus geen service bied, geen chat geen telefonisch contact optie, niks. Duiken, duiken. Zo begin je toch te denken had ik niet beter voor de uitdager gegaan.

Nou zegt Solcon weer de 19de opgeleverd, Modem kwam pas eind van de week, niet begin van de week. Je betaald dus niet een korte overlap periode dubbel, maar meer dan een maand.

Van de monteur, die er bij hoort, heb ik nog niets gehoord. Dus alles staat nog in de vensterbank. De volledige engte van het glasvezeltje gebruikend en dan ethernetkabeltje naar Amino boxje en dan de lengte van HDMI kabel kom ik net,maar ook maar net naar de TV. Gordijnen kunnen niet eens meer dicht.

Monteursdienst zou contact opnemen, maar heb niets gehoord.

Van glasdraad gelukkig ook nog niet, want die komt ook nog voor die bijna 2K, shreek.

De Fritzbox heeft naar verluid goede WiFi. Die van de Huawei is tot nu toe bagger, 65 Mbit/s zodra de te verbinden laptop verder is dan 50 centimeter. Windows gaf (en geeft) voor de Experiabox op zolder altijd 150 Mbit/s hier op de begane vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Er stond wel een IPv6 string in het modem menu, geen idee wat er precies ondersteund wordt, ik ben niet thuis in bijzonderheden van de diverse IP routing versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Wat zijn goede (bijna) gratis (omgerekend per minuut) (S)IP telefonie naar vaste off-pc nummers diensten? Misschien een xtra nummer erbij voor die EU/US belletjes koenveenenturf?

Hoe is de multifiber TV dienst? Inmiddels wel BBC 1/2 (meer)? Eigen head-end platform of ingekocht bij M7/Canal Digitaal? Ik zie dat prijs verschil voor TV of geen TV 15 euro is, volgens mij vraagt Canal Digitaal de enige OTT aanbieder dat inmiddels ook.

Bij Solcon was verschil slechts een paar euro. Dus of internet-only te duur of TV onderwerp van kruissubsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
donaldk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:28:
Wat zijn goede (bijna) gratis (omgerekend per minuut) (S)IP telefonie naar vaste off-pc nummers diensten? Misschien een xtra nummer erbij voor die EU/US belletjes koenveenenturf?
https://www.discountvoip.co.uk/calling_rates/
Gebruik het zelf al vele jaren, werkt perfect.
Er zijn ook aanbieders met hogere tarieven, maar dan krijg je na elke topup bv 120 dagen gratis bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door raven22 op 27-10-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
raven22 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

https://www.discountvoip.co.uk/calling_rates/
Gebruik het zelf al vele jaren, werkt perfect.
Er zijn ook aanbieders met hogere tarieven, maar dan krijg je na elke topup bv 120 dagen gratis bellen.
Je krijgt geen nummer waarmee je kunt bellen en gebeld worden? Komend jaar heb ik nog Solcon afgekocht, al zijn dat soort extra diensten zover ik weet maandelijks opzegbaar. Eerlijk gezegd bel ik zo weinig. Maar anderen bellen hier een of een paar keer per week een uurtje bellen binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
En het antwoord van Glasdraad bevestigd wat we hier hebben besproken:
Vanuit Glasdraad / Mabin zijn wij erg trots op het feit dat we een netwerk bouwer waarop onze huurders de vrijheid hebben om zelf te bepalen wat hun access-technology is. Dit kan inderdaad GPON of P2P zijn.

Dat wil zeggen dat we een Point--to-Point netwerk bouwer waar het ook mogelijk is om GPON apparatuur te gebruiken. De onderpand waarden van het netwerk is hierdoor een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
donaldk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:28:
Hoe is de multifiber TV dienst? Inmiddels wel BBC 1/2 (meer)? Eigen head-end platform of ingekocht bij M7/Canal Digitaal? Ik zie dat prijs verschil voor TV of geen TV 15 euro is, volgens mij vraagt Canal Digitaal de enige OTT aanbieder dat inmiddels ook.
TV bevalt goed. BBC 1, 2, 4 en BBC First maken deel uit van het pakket, allen in HD. Voor de 500/500-pakketten is het verschil tussen wel of geen tv slechts een tientje. Er wordt niet ingekocht bij Canal Digitaal maar er is sprake van een eigen tv-platform, genaamd M-visie (ontwikkeld door NWS, wat ook weer een onderdeel van Weserve/Valadis lijkt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Zou ze eens een mailtje moeten sturen of ze naar infrastructuur integratie ook distributie rechten regelen, anders, anders moet Mutifiber/Weserve dat zelf moeten doen of bij een ander aankloppen. Want zonder kanalen kun je wel databases en servers hebben, maar heb je geen TV distributiedienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Meeste TV anbod overlapt, zoals te verwachten,gezien Solcon's achtergrond geen Erotiek, wel Levenswoord en Reformatorische omroep en Transworld Radio in het pakket. Ik zag bij Multifiber wel aardig wat met aanduiding premium, wij hebben maar een Dritte (WDR), maar wel in basis aanbod in plaats van twee beide in Premium Duits pakket.

Stingray pakket zit er hier ook in. Viel gelijk in een orchestraal nummer van BB.

BBC 4 echter niet, wel BBC First ter aanvulling op RTL8's herhalingen;-). Mocht 3 weer op TV komen dan zal die er dan ook wel niet bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
KPN; 'het is druk op onze klantenservice'. Tjeetje, half Nederland zit thuis, vast wel wat lui te vinden die dan een headset op willen zetten voor een appel en een ei.De hut kost toch al minder dan 10Mld. Daar kan die paar K voor wat extra jongens en meisjes wel vanaf, LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
donaldk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Je krijgt geen nummer waarmee je kunt bellen en gebeld worden? Komend jaar heb ik nog Solcon afgekocht, al zijn dat soort extra diensten zover ik weet maandelijks opzegbaar. Eerlijk gezegd bel ik zo weinig. Maar anderen bellen hier een of een paar keer per week een uurtje bellen binnen Nederland.
Ik gebruik cheap connect voor een nl nummer en inkomende gesprekken, voor uitgaande gebruik ik discount voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
@raven22 Dat start tarief bij voipdiscount haal je er makkelijk uit want de hollanders vragen twee en halve cent en vijf cent per minuut voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Mijn Broer is langs geweest, zijn iPhone gaf wel Huawei 5Ghz als netwerkoptie aan. 224 down bij Speedtest.net. Hij stond wel vlak bij modem.

Video kwaliteit was wel duidelijk minder dan Telfort/KPN Glas.

Hij ging even het menu in om te kijken naar de opname en gemist functies. En toen hij terugschakelde naar gewoon Live TV waren alle kanalen zwart. Duurde een kwartier voordat we weer live TV hadden.

Zelf merk ik veel area flicker. Naar de motion errors die hij zag moet ik nog eens beter kijken.

Beeld is inderdaad niet scherp. Zelfs minder dan Digitenne HD, soms.

Hij zit op klassieke 50/50 glas van KPN in Hoofddorp, is dat WBA (was toch beste beeldkwaliteit?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11-2021
@donaldk Lijkt me dat voor TV kijken 50mb, 200MB of 500MB weinig uitmaakt. Ben een leek op dit gebied, maar volgens mij heb je aan 10mb genoeg om goed TV te kunnen kijken. Denk dat onscherp beeld dan meer aan de kwaliteit van de tv ontvanger ligt. Ik ben voorlopig jaloers op iedereen die al op glasvezel zit. Voordeel is dat jullie de schoonheidsfoutjes alvast uit het systeem hebben gehaald tegen de tijd dat ik aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
donaldk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:10:
Mijn Broer is langs geweest, zijn iPhone gaf wel Huawei 5Ghz als netwerkoptie aan. 224 down bij Speedtest.net. Hij stond wel vlak bij modem.

Video kwaliteit was wel duidelijk minder dan Telfort/KPN Glas.

Hij ging even het menu in om te kijken naar de opname en gemist functies. En toen hij terugschakelde naar gewoon Live TV waren alle kanalen zwart. Duurde een kwartier voordat we weer live TV hadden.

Zelf merk ik veel area flicker. Naar de motion errors die hij zag moet ik nog eens beter kijken.

Beeld is inderdaad niet scherp. Zelfs minder dan Digitenne HD, soms.

Hij zit op klassieke 50/50 glas van KPN in Hoofddorp, is dat WBA (was toch beste beeldkwaliteit?)?
De beste kwaliteit is niet WBA. HD zenders zijn daar 7,2 Mbit. Enkel de eerste 10 zenders zijn op aparte kanalen (661 t/m 670) extra beschikbaar als HD Glas met 13 Mbit. Dat is een goede bandbreedte voor HD.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Multifiber geeft de belangrijkste HD-zenders ook door in ongeveer 13 Mbit, zo is te zien in de Fritzbox. De minder belangrijke HD-zenders zitten daar eigenlijk maar een klein stukje onder. Qua mogelijkheden van het kastje valt er nog wel wat winst te behalen, maar de beeldkwaliteit is in ieder geval helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
dctdave schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:29:
@donaldk Lijkt me dat voor TV kijken 50mb, 200MB of 500MB weinig uitmaakt. Ben een leek op dit gebied, maar volgens mij heb je aan 10mb genoeg om goed TV te kunnen kijken. Denk dat onscherp beeld dan meer aan de kwaliteit van de tv ontvanger ligt. Ik ben voorlopig jaloers op iedereen die al op glasvezel zit. Voordeel is dat jullie de schoonheidsfoutjes alvast uit het systeem hebben gehaald tegen de tijd dat ik aangesloten ben.
Ook daar gaat de TV dienst boven op de data dienst. Twee jaar terug toen we zeiden voor de 200/200 te gaan zei hij nog waarom zo snel. Hij wist niet dat het eigenlijk de langzaamste optie was (instap met 150 is er ook nog maar dan heb je voor enkele euro's extra betere TV pakket en er was ook iets met telefonie. Het is zo lang geleden dat ik de verschillen niet meer precies weet. Nu was hij wel jaloers op de snelheid. 'Kan wel hier downloaden'. Ik zei heb je een NAS, dan mag je hem wel hier neerzetten, maar hij heeft geen NAS;-).Ik ook niet...

Maar aan tien millibit per seconde heb je nooit genoeg voor TV :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Wow, denkt KPN me terug te winnen van zijn dochter's Glas naar ADSL 2+?. Het is nog nooit zo goed geweest. 6,5 Mbit/s.

ADSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 947 (Kbps.) 6549 (Kbps.)
Attainable Rate 1107 (Kbps.) 6588 (Kbps.)

Natuurlijk geen 200/200;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Volgens de laatste planning zou ik in September glasvezel hebben. Na mailtje werd gezegd 6 nov. Het is helaas weer helemaal stil. Het oranje kabeltje ligt triest in de tuin. 2020 heb ik al opgegeven Communicatie kan echt beter, reed weer langs een glasvezel koe in een gebied waar ze mensen aan het werven zijn. Hopelijk waarschuwen ze wel voor een gemiddelde looptijd van 3-5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Tja, dat blijft een probleem het zijn ver van communicatie bedrijven. Solcon douwt een brief in de doos die plotsklaps voor de deur stond, waarin de mededeling de monteur sluit modem aan en maximaal drie apparaten. Monteur neemt binnenkort contact met u op. Niet dus. Volgens Solcon hadden we zonder monteur, maar waarom communiceer je dan Monteur's busje komt zo. Goed dat we daar niet hebben gewacht. Want je denkt toch niet dat een investeerder dat na twee jaar nog allemaal helder voor de geest staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Heb er maar weer een mailtje aan gewaagd vrijdag en had vandaag al weer antwoord. Dus kan niet klagen over snelheid van antwoorden. Ging de aanleg maar zo snel.....Heb een nieuwe indicatiedatum over een paar weken, voor wat dat waard is. Heb weinig hoop, maar we gaan het zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koenveelenturf
dctdave schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:52:
Heb er maar weer een mailtje aan gewaagd vrijdag en had vandaag al weer antwoord. Dus kan niet klagen over snelheid van antwoorden. Ging de aanleg maar zo snel.....Heb een nieuwe indicatiedatum over een paar weken, voor wat dat waard is. Heb weinig hoop, maar we gaan het zien
Fingers crossed. Nu we een tijdje draaien op Multifiber, kan ik niet anders zeggen dat we best tevreden zijn. :) Internet stabiel, telefoon werkt prima. We hebben geen TV afgenomen, want we hadden net een nieuwe LNB voor de schotel gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door koenveelenturf op 21-11-2020 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Ik hoorde van iemand aan de Noordzijde in Bodegraven dat daar nog helemaal niks gegraven is in de tuin/straat dus het kan altijd erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
esky schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:39:
Ik hoorde van iemand aan de Noordzijde in Bodegraven dat daar nog helemaal niks gegraven is in de tuin/straat dus het kan altijd erger...
Klopt dat daar de transportleiding nog niet is ingegraven. Er zijn wel al meerdere huizen voorzien van draadje door de tuin, maar er is daar nog weinig aangesloten. Heb mazzel aan de andere kant van het water te wonen. :P Denk dat ze de N458 niet zomaar mogen open zagen als op de Zuidzijde/Weijpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoodnocNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-01-2024
Hier op de Weijpoort zijn we in ieder geval heel tevreden over de glasvezel, soms valt hij 5 seconde weg ( ik ben niet technisch genoeg om de oorzaak te vinden) daardoor valt wel de nest camera uit, dat is onhandig. Maar wij komen van 15 mbit, dus klagen ga ik zeker niet, wij kunnen in ieder geval tegelijk thuiswerken nu..

m.b.t. televisie viel mij vooral op; weinig zenders en maar redelijke kwaliteit, daar ga ik toch kijken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
MoodnocNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:41:
Hier op de Weijpoort zijn we in ieder geval heel tevreden over de glasvezel, soms valt hij 5 seconde weg ( ik ben niet technisch genoeg om de oorzaak te vinden) daardoor valt wel de nest camera uit, dat is onhandig. Maar wij komen van 15 mbit, dus klagen ga ik zeker niet, wij kunnen in ieder geval tegelijk thuiswerken nu..

m.b.t. televisie viel mij vooral op; weinig zenders en maar redelijke kwaliteit, daar ga ik toch kijken naar een alternatief.
Mooi dat je tevreden bent. Hebben jullie Solcon of Multifiber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoodnocNL
MultiFiber, ik begreep dat Solcon nog niet in aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
dctdave schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:35:
[...]

Mooi dat je tevreden bent. Hebben jullie Solcon of Multifiber?
Wij hebben Internet+Telefoon van Multifiber. Ik hoorde en kreeg het later bevestigd dat Solcon nog niet bij ons aangesloten kan worden "omdat Solcon wat verbindingsproblemen heeft in BDG-01". Ze hebben nu voor Solcon een alternatief bedacht en gaan binnenkort Solcon klanten aansluiten in gebied Bodegraven/Nieuwerbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09

BCM

Bij ons is 26-11 de glasvezel afgemonteerd in de meterkast. De monteur gaf aan dat het max een dag of 14 ging duren voordat internet er was.
Na 14 dagen gebeld met Multifiber: Het adres is nog niet afgemeld. Meteen met Glasdraad gebeld. En zij zouden het uitzoeken en direct terugbellen. Daarna niks van gehoord. Wat kan ik nog doen?

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
BCM schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:34:
Bij ons is 26-11 de glasvezel afgemonteerd in de meterkast. De monteur gaf aan dat het max een dag of 14 ging duren voordat internet er was.
Na 14 dagen gebeld met Multifiber: Het adres is nog niet afgemeld. Meteen met Glasdraad gebeld. En zij zouden het uitzoeken en direct terugbellen. Daarna niks van gehoord. Wat kan ik nog doen?
Bij ons had Multifiber ook niet meteen gereageerd, maar waren op de achtergrond zelf wel Glasdraad aan het bestoken waarom onze aansluiting nog niet was afgemeld. Uiteindelijk heeft Multifiber het netjes voor ons geregeld. Zou Multifiber nog een keertje bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

koenveelenturf schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

Bij ons had Multifiber ook niet meteen gereageerd, maar waren op de achtergrond zelf wel Glasdraad aan het bestoken waarom onze aansluiting nog niet was afgemeld. Uiteindelijk heeft Multifiber het netjes voor ons geregeld. Zou Multifiber nog een keertje bellen/mailen.
Vandaag weer met Multifiber gebeld. De aansluiting is nog steeds niet opgeleverd en Multifiber kan niets doen voordat de aansluiting is opgeleverd.

En toen weer met glasdraad gebeld. Zoveelste toezegging gekregen dat ze het gingen uitzoeken en snel terugkoppeling zouden geven. Deze toezegging heb ik al een keer of drie gekregen. Maar ik heb nog niets gehoord.

Cedo Nulli

• dctdave
Ik heb ook officieel opgegeven dat er nog glasvezel komt dit jaar en eigenlijk ook eerste kwartaal zie ik niet meer gebeuren. Ga er maar geen energie meer insteken. Drama dat glasdraad, slechte communicatie en traag als dikke stront..

• koenveelenturf
Ik begreep net van een aantal buren dat er schot zit in de Solcon aansluitingen op de Weijpoort hier in Nieuwerbrug. Ben benieuwd!

• donaldk
Solcon blinkt ook niet uit in communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

Ik heb een antwoord van Glasdraad. Er schijnt nog geen router van Multifiber te zijn in onze wijkcentrale:https://www.google.nl/maps/place/Jonge+Zevenhovenseweg+6-12,+2435+NA+Zevenhoven/@52.1856323,4.8061618,131m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c5df36f6ed17c7:0x6a7b3699d05dcd94!8m2!3d52.1855862!4d4.8062777
Wanneer deze er wel zou komen te hangen, kon mij niet verteld worden. Maandag maar eens bellen met Multifiber.

Cedo Nulli

• raven22
Ik zie bij de serviceproviders van Glasdraad Haarlemmermeer nu ook RapidXS staan.
Internet only, 1Gigabit voor 39€.
Iemand al ervaring met RapidXs?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
raven22 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:55:
Ik zie bij de serviceproviders van Glasdraad Haarlemmermeer nu ook RapidXS staan.
Internet only, 1Gigabit voor 39€.
Iemand al ervaring met RapidXs?
Na wat googlen concludeer ik dat ze hun ervaring schijnbaar in België hebben opgedaan. Daar komen de meeste Google hits vandaan. Verder weinig te vinden en ik had er nog nooit van gehoord. En ik zit toch al zo'n 10 jaar in deze branche.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:21
RapidXS B.V. is onderdeel van Weserve Holding B.V. en hoort dus bij Weserve/Multifiber. Het bedrijf is ook op het zelfde adres gevestigd.

• donaldk
Betere prijs dan Multifiber, goedkoper netwerk over de glasdraad? Hier Heeft Multifiber een actief netwerk en Solcon een passief netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

Gaat lekker hier. Bericht dat mijn lijn geactiveerd zou zijn. Modem opgestuurd en ontvangen van Multifiber. Alles aangesloten. Geen signaal op de lijn (beide niet)..... Er wordt contact opgenomen met glasdraad om een monteur langs te sturen.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Leek vandaag schot in te komen. Ze kwamen de glasdraad door de groen buis trekken richting huis. Helaas al snel weer vertrokken. Ze kunnen de zwarte doos in de openbare grond waar vanuit moet worden doorgetrokken niet meer vinden :-(.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCM

BCM

En ik heb internet. Over glasvezel. Monteur heeft vandaag de meterkast opnieuw afgelast. En nu doet alles het.

Speedtest 850Mb Down en ~ 450 Up. Ik ben HEEL blij!

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

dctdave schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:06:
Leek vandaag schot in te komen. Ze kwamen de glasdraad door de groen buis trekken richting huis. Helaas al snel weer vertrokken. Ze kunnen de zwarte doos in de openbare grond waar vanuit moet worden doorgetrokken niet meer vinden :-(.....
Ja, Overal hoor ik dit soort verhalen. Het gaat niet heel soepel.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

Nog een vraagje? Wat is de demping die jullie zien?
Ik kom op -26.5 db
(fritzbox 5490: Internet/Fiber information, fiber)

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
BCM schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:10:
Nog een vraagje? Wat is de demping die jullie zien?
Ik kom op -26.5 db
(fritzbox 5490: Internet/Fiber information, fiber)
Multifiber i.c.m. FritzBox 5490:
Internal temperature 29.7 °C
Internal supply voltage 3.267 V
Transmission current 7 mA
Transmitter power -6 dBm
Reception quality -6.7 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoff_D
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-10-2024
Internal temperature 31.3 °C
Internal supply voltage 3.237 V
Transmission current 7 mA
Transmitter power -6 dBm
Reception quality -8.1 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

Thnxs, oei. Dan is mn verbinding niet best.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

Net een monteur van Weserve Multifiber langs gehad. 26 db is echt te slecht. Wonder dat ik nog een goede verbinding had.

Wel leuk om te horen:
Weserve hanteert de grens voor een goede verbinding op: -11 tot -12 db. Spitters vind een -15 db ook nog acceptabel.

Dat levert veel gezeur op maar daar val ik ruimschoots buiten.

Echter op deze afstand tot de centrale moet -8 db prima te halen zijn.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
(oops, verwijderd)

[ Voor 92% gewijzigd door koenveelenturf op 29-01-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Wij hadden vorige week donderdag begin van de middag opeens geen verbinding meer. 50 minuten aan de lijn met de pre-pay met Solcon. Resetten, testen, niet hielp. Vrijdag halverwege de middag werd ik gebeld door onderaannemer, op de gewone telefoon. Juist ja via glas. Dus amino van stroom en hij ging arg file ophalen en er was TV. Laptop had opeens ook internet, niet slechts verbinding met de Huawei. Dus de dame ging bellen met annemer, maar die was nog niet in de pop geweest, dus die wilde voor zekerheid verbinding doormeten. Maandag begin van de middag was daar de monteur, die daarna naar de straatkast reeed om licht van vezel te halen deze door te meten. Daar heb ik verder niets over gehoord, dus zal wel goed geweest zijn.

Ik heb ook al enkele malen gehad dat ik hoorde van mensen die ons probeerde te bellen dat wel onbereikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
De TV situatie bij Solcon is regelmatig net zo slecht als bij de DVB-T dienst van Moeder KPN. Onvolgbaar 8 uur journaal net door wegvallend geluid. Andere keren ook verzet beeld, soms ook helemaal beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
donaldk schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:56:
De TV situatie bij Solcon is regelmatig net zo slecht als bij de DVB-T dienst van Moeder KPN. Onvolgbaar 8 uur journaal net door wegvallend geluid. Andere keren ook verzet beeld, soms ook helemaal beeld en geluid.
Apart, ik hoor van buren hele positieve verhalen over Solcon's diensten. Staat niet stiekem ergens een switchje tussen die geen IGMP snooping doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nope staat nu nog direct op de Huawei. Misschien is het slecht contact van de HDMI kabel, het wegvallend geluid probleem. Ik heb Ethernet kabeltje en HDMI uit de Amino getrokken en weer ingestoken.

Beeldkwaliteit is volgensmijn broer iets minder dan zijn KPN (was Telfort) abonnement,maar aanbod breder en hij had ook geen App, die zit goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
donaldk schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:27:
Nope staat nu nog direct op de Huawei. Misschien is het slecht contact van de HDMI kabel, het wegvallend geluid probleem. Ik heb Ethernet kabeltje en HDMI uit de Amino getrokken en weer ingestoken.

Beeldkwaliteit is volgensmijn broer iets minder dan zijn KPN (was Telfort) abonnement,maar aanbod breder en hij had ook geen App, die zit goed in elkaar.
Begreep wel dat de Solcon TV app helaas geen Apple/Google Cast functie heeft. Misschien dat dat er nog eens van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Tegen de tijd dat ik glasvezel heb is die cast functie er ook wel :-). Nieuwe datum die ik kreeg is voor 31 maart .....tja hoop dat het dit jaar nog een keer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJvandel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03-2021
De laatste reactie die ik kreeg meldde een opleving december 2020...op mijn
vraagg van 2 weken geleden of ik een update kan krijgen heb ik geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
Ik vond dit lijstje op de site... Een klein aantal gebieden helemaal klaar. Groot aantal gebieden met vertraging... Wij zijn gelukkig al paar maanden (naar tevredenheid) voorzien. :)

gebied start werkzaamheden huisaansluitingen
HMD-01 jul 2019 - feb 2020 gereed
KKL-01 dec 2019 - mrt 2020 gereed
NOD-01 apr 2020 - mei 2021 mrt 2021 - mei 2021
NVEEN-01 feb 2020 - jun 2020 gereed
ZEV-01 jun 2020 - aug 2020 jan 2021 - mrt 2021
RIJPW-01 okt 2019 - mei 2020 gereed
RSW-01 mrt 2019 - feb 2020 gereed
BDG-01 jan 2020 - apr 2020 jun 2020 - apr 2021
WD-01 jan 2021 - apr 2021 mei 2021 - jun 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJvandel
Dat is helaas alweer achterhaald.ik zit in BDG01 .Dus bijna een jaar te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
RJvandel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:29:
Dat is helaas alweer achterhaald.ik zit in BDG01 .Dus bijna een jaar te laat.
Ik ook, maar dan in Nwb. Jij zit zeker aan de Wrd kant?
Er staat nu bij BDG-01: jun 2020 - apr 2021 voor de huisaansluitingen...

[ Voor 12% gewijzigd door koenveelenturf op 09-02-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJvandel
Noordzijde, Bodegraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJvandel
Door de vorst waarschijnlijk weer extra vertraging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Oorspronkelijke planning was 2018. Voor Groene Hart Noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
Oh typisch... Weijland, Nieuwerbrug is al wel aangesloten. 8)7

• MoodnocNL
Koen, hoe is jouw internet de afgelopen twee dagen? Hier is het echt waardeloos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
MoodnocNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:01:
Koen, hoe is jouw internet de afgelopen twee dagen? Hier is het echt waardeloos..
Alleen vannacht zag ik dat het 3,5 uur eruit heeft gelegen. Verder geen problemen geloof ik: https://atlas.ripe.net/probes/10951/#tab-network

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
MoodnocNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:01:
Van Multifiber begrepen dat er de afgelopen twee nachten (en nog een aantal) onderhoud is/wordt gepleegd: http://status.multifiber.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dctdave
Ik zit in NVEEN-01 , maar hier heeft de straat ook geen internet. Knap dat ze gereed aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
koenveelenturf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Van Multifiber begrepen dat er de afgelopen twee nachten (en nog een aantal) onderhoud is/wordt gepleegd: http://status.multifiber.nl/
Hier reed vanmiddag een wit busje met groot Weserve erop langs. De POP staat hier 5 kilometer verder aan een van de beginpunten van de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM

BCM

koenveelenturf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:
[...]

aha, dat verklaart een hoop. 11de en de 12de er uren uitgelegen in de nacht.

Thnxs voor de pagina

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-08 16:03
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenveelenturf
xl3ruise schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:12:
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.
Geen T&T code toen gehad. Uiteindelijk kwam het volgens mij met de DHL binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geoff_D
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb wel en track en trace link van DHL voor mijn Multifiber DHZ pakket gehad. Ik kreeg een e-mail van Multifiber op de dag dat ze het vrijgaven met het accountnummer, activeringscode en pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-08 16:03
"VERWIJDERD"

[ Voor 98% gewijzigd door xl3ruise op 17-02-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaafst
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-08 15:27
Ik heb het geprobeerd. Aanvraag ingediend en wachten... lang wachten. 2x Achteraan gemaild, geen reactie.

Na ruim 2 weken stilte uiteindelijk nog maar een email er achteraan dat ik de aanvraag annuleer, maar daar verwacht ik ook geen reactie op. Uiteindelijk maar een andere provider gekozen.

Kortom, verwacht er niet teveel, of eigenlijk iets, van :( .

Nibe:F2040-12 SMO-40 BA-ST9040-2FE(365l) UKV100 vv:200m² - 280m² 850m³ Rc:5,9 bj:2021 - PV:8750Wp Growatt TLS-3 8k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dctdave
Het heeft 3 jaar geduurd, maar eindelijk is het glasvezelkastje in huis geinstalleerd. Nu wachten tot Solcon het installatiepakket gaat opsturen en dan kan eindelijk de champagne open ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dctdave
Alles werkt hier sinds gister naar volle tevredenheid. heb 200mb pakket, maar volgens Kpn zit ik zo rond de 230. Oplevering en installatie gingen soepel, dus voorlopig uiterst tevreden. Kreeg Arris VIP5202 TV ontvanger' en AVM FRITZ!Box 7530 (Solcon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Huh actief modem bij Solcon? Solcon zit toch vast aan die bagger Huawei,omdat hij voor PON heeft gekozen?

Glasdraad heeft geincasseerd.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste