Inmiddels 53%, of door extra aanmeldingen, of definitief opschonen van het adressenbestand.
Hoe zit dat met 085(0) nummers, Glasdraad Groenehart gebruikte 0850 - 479 225, maar voor Glasdraad Groenehart Zuid staat er opeens 0852 - 479 225 in de nieuwsbrief? Kun je met die internetnummers naar believen spelen op deze manier, of is het gewoon een typo?
Er is ook flink geschoven op facebook en in mailchimp archieven.
Er staat nu een nieuwe projecten google maps op de website met drie projecten,in Groningen tegen de Duitse grens wordt deze vermeld als 'bouw', maar Groenehart heeft daar nog de status 'vraagbundeling'.
Er is ook flink geschoven op facebook en in mailchimp archieven.
Er staat nu een nieuwe projecten google maps op de website met drie projecten,in Groningen tegen de Duitse grens wordt deze vermeld als 'bouw', maar Groenehart heeft daar nog de status 'vraagbundeling'.
Bij de nieuwe glasdraad actie in groene hart zuid zijn de eisen wel wat soepeler zo te zien.Ingedeeld in kleine gebieden en 40% voldoende. Daarnaast las ik ergens dat mensen die daar al coax hebben gratis glasvezel krijgen in die gebieden. Van de website :"Halen we tijdens de vraagbundelingsperiode 40% in een deelgebied? Dan gaat de aanleg van glasvezel in dat deelgebied door. "
Dat is inderdaad nieuw,ik zag het vanmorgen ook op de website,maar ik moest weg en wilde het net melden maar je was mij voor Dave.
40% en dan ook nog eens opgedeeld in deelgebieden die elk 40% kunnen halen. Het was eerst 50% in het gehele gebied.
Tja, wat wil je Glasdraad en Glasvezel Buitenaf kunnen niet beide in het gehele gebied minimaal 50% halen.
Ze hebben ook nog een extra deal gemaakt voor 500 adressen in het Rekam gebied.
Rekam heeft zelf een open glasnetwerk, maar heeft niet overal glas liggen. Hij had een paar jaar geleden via NLCONNECT bekend gemaakt dat hij gelijk met de waterleiding glasvezel zou leggen in De Meije. Later bleek dat hij slechts een deel had aangesloten. De rest gaat Glasdraad nu aansluiten als onderdeel van Groenehart project.Op FB heb je vast gezien dat er eerst onduidelijkheid was of ze eronder vielen,kwam het antwoord 'van Nieuwkoopse kant of de Woerdense kant we sluiten het aan'.Is later een aparte nieuwsbrief op de website verschenen. Net als de FB inmiddels verwijderd.
Rekam was principieel, iedereen aansluiten (tot Digitenne kwam) en kosten/tarieven laag houden. Daarom CaiWay die als extra digitale en internet diensten mocht gaan aanbieden.
Nu besteden ze weer netwerkaanleg en dienstverlening uit, aan Glasdraad.
Rekam heeft ook verglaast, is een open netwerk, zelfs DDS biedt er al jaren FTTH internet aan.
Zoals ik het vorige week las heeft Rekam zich uit een gebied teruggetrokken, hij gaat daar geen glas aanleggen, dus moet hij zijn huidige klanten compenseren. Betalen voor hun glasaansluiting. Bij verkoop van kabelnetwerken wordt de waarde bepaald/weergegeven in duizenden per aansluiting, geen idee wie wie betaald. Behalve het zinnetje dat Rekam zijn klanten's glasaansluiting betaald. Rekam wil blijkbaar van dit stukje coax af.
40% en dan ook nog eens opgedeeld in deelgebieden die elk 40% kunnen halen. Het was eerst 50% in het gehele gebied.
Tja, wat wil je Glasdraad en Glasvezel Buitenaf kunnen niet beide in het gehele gebied minimaal 50% halen.
Ze hebben ook nog een extra deal gemaakt voor 500 adressen in het Rekam gebied.
Rekam heeft zelf een open glasnetwerk, maar heeft niet overal glas liggen. Hij had een paar jaar geleden via NLCONNECT bekend gemaakt dat hij gelijk met de waterleiding glasvezel zou leggen in De Meije. Later bleek dat hij slechts een deel had aangesloten. De rest gaat Glasdraad nu aansluiten als onderdeel van Groenehart project.Op FB heb je vast gezien dat er eerst onduidelijkheid was of ze eronder vielen,kwam het antwoord 'van Nieuwkoopse kant of de Woerdense kant we sluiten het aan'.Is later een aparte nieuwsbrief op de website verschenen. Net als de FB inmiddels verwijderd.
Rekam was principieel, iedereen aansluiten (tot Digitenne kwam) en kosten/tarieven laag houden. Daarom CaiWay die als extra digitale en internet diensten mocht gaan aanbieden.
Nu besteden ze weer netwerkaanleg en dienstverlening uit, aan Glasdraad.
Rekam heeft ook verglaast, is een open netwerk, zelfs DDS biedt er al jaren FTTH internet aan.
Zoals ik het vorige week las heeft Rekam zich uit een gebied teruggetrokken, hij gaat daar geen glas aanleggen, dus moet hij zijn huidige klanten compenseren. Betalen voor hun glasaansluiting. Bij verkoop van kabelnetwerken wordt de waarde bepaald/weergegeven in duizenden per aansluiting, geen idee wie wie betaald. Behalve het zinnetje dat Rekam zijn klanten's glasaansluiting betaald. Rekam wil blijkbaar van dit stukje coax af.
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 22-05-2018 18:48 ]
De Meije is een lint dorp in 3 gemeentes verdeeld over 2 provincies. Het deel in de provincie Zuid-Holland is nagenoeg helemaal verglaasd door Rekam.donaldk schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:29:
Hij had een paar jaar geleden via NLCONNECT bekend gemaakt dat hij gelijk met de waterleiding glasvezel zou leggen in De Meije. Later bleek dat hij slechts een deel had aangesloten.
Rekam heeft in totaal ruim 55.000 aansluitingen, daarvan zijn er ruim 17.500 inmiddels verglaasd. De rest wordt ook verglaasd, maar helaas niet allemaal tegelijk.Rekam heeft ook verglaast, is een open netwerk, zelfs DDS biedt er al jaren FTTH internet aan.
Het is inderdaad een open netwerk met voor consumenten de providers: Caiway, DDS, Fibety, Netrebel, Solcon en Trined. Daarnaast zijn er nog providers voor bedrijven.
Wat ik ervan begrijp is het echt een samenwerking. Wie precies wie wat betaalt of wie wat laat doen weet ik niet, maar de bewoners krijgen glasvezel (als er genoeg meedoen) dat lijkt me het belangrijkste.Zoals ik het vorige week las heeft Rekam zich uit een gebied teruggetrokken,
Wordt het toegevoegd aan het Rekam netwerk met de daar geldende maximale 1000 Mbit/s en aanbieders of aan het Glasdraad netwerk met de daar geldende snelheden voorwaarden en aanbieders?
Inderdaad de Meije is een drie Gementen, twee Provincies gebied. De aankondiging was voor de gehele De Meije, maar uiteindelijk is alleen het deel in Bodegraven-Reeuwijk door Rekam verglaast. Ik was ook verbaasd dat Rekam buiten het eigen servicegebied zou gaan, maar dat heeft hij uiteindelijk dus ook niet gedaan. De rest, een echt wit gebied, wordt nu gedaan door Glasdraad Groenehart.
Inderdaad de Meije is een drie Gementen, twee Provincies gebied. De aankondiging was voor de gehele De Meije, maar uiteindelijk is alleen het deel in Bodegraven-Reeuwijk door Rekam verglaast. Ik was ook verbaasd dat Rekam buiten het eigen servicegebied zou gaan, maar dat heeft hij uiteindelijk dus ook niet gedaan. De rest, een echt wit gebied, wordt nu gedaan door Glasdraad Groenehart.
Dat is een goede vraag, maar het antwoord erop is nog niet bekend helaas.donaldk schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:
Wordt het toegevoegd aan het Rekam netwerk met de daar geldende maximale 1000 Mbit/s en aanbieders of aan het Glasdraad netwerk met de daar geldende snelheden voorwaarden en aanbieders?
Ik neem aan dat dat onderdeel is van de overeenkomst. Het is dus ergens bekend, maar niet bij jou noch bij mij?
Ik lees net in het AD dat het een uitbreiding van het dekkingsgebied van Glasdraad Groenehart Zuid betreft. Die definieert Buitengebied immers als daar waar er geen coax ligt. Rekam heeft hier 300 klanten/aansluitingen. Volgens de eerdere aankondiging gaat het om totaal om 500 adressen, dus als het hier een apart deelgebied betreft, gaat de aanleg perdefinitie door. Zoals in de aankondiging ook al werd gemeld.
Opvallend de kostprijs per aansluiting was berekend op €1600,-
Opvallend de kostprijs per aansluiting was berekend op €1600,-
[ Voor 7% gewijzigd door donaldk op 25-05-2018 11:56 ]
Dus 13% punt over om eventueel gebrek aan inschrijvingen in Woerden-Oost, waar Glasvezel Buitenaf ook een vraagbundelingscampagne voert, te compenseren.53% van de huishoudens in het buitengebied van Oudewater heeft zich inmiddels al ingeschreven.
Dit deelgebied lijkt het Rekam gebied te omvatten, als ik het kaartje bekijk. Inmiddels het juiste mailchimp archief met nieuwsbrieven gevonden en daarin staat dat dit inderdaad het Rekam gebied omvat.
https://groenehart-zuid.glasdraad.nl/
En de integratie van Solcon schreidt voort:
Solcon/KPN biedt u, in combinatie met mobiel bellen, KPN Compleet. Dit levert vele financiële voordelen op, zoals €5,- korting per maand op alle KPN mobiel abonnementen, dubbel zoveel data, een extra gratis zenderpakket, gratis onderling bellen en onderling MB’s verdelen. Daarnaast kunt u uw KPN email adres behouden voor onbepaalde tijd.
[ Voor 67% gewijzigd door donaldk op 05-06-2018 00:54 ]
Heeft iemand enig inzicht in de vorderingen van glasdraad in gebied Nieuwkoop? Er is ergens gecommuniceerd dat de aanleg in Q3 gaat starten maar het blijft verder wat stil.
Er is een mailtje geweest, dd 20-06, met de mededeling dat de aannemer is geselecteerd, BAM en dat de planning is om eind Q1'19 klaar te zijn.
Hier is de webversie: https://mailchi.mp/fb5b33...uwkoop-20-06?e=5b11bf83e4.
KoningsGap krijg je geen mailtjes, stuur een mailtje naar info@glasdraad.nl, volgens deze 'nieuwsbrief',kom je wel op de mailinglist.
Hier is de webversie: https://mailchi.mp/fb5b33...uwkoop-20-06?e=5b11bf83e4.
KoningsGap krijg je geen mailtjes, stuur een mailtje naar info@glasdraad.nl, volgens deze 'nieuwsbrief',kom je wel op de mailinglist.
We zagen gisteren twee wandelaars,een oudere en een jongere man, die alles wel erg goed in zich aan het opnemen waren. Zouden die van de BAM zijn. Of inbrekers?
[ Voor 4% gewijzigd door donaldk op 28-06-2018 14:00 ]
Volgens de nieuwsbrief gaan de voorbereidingen voor groenehart de goede kant op:
Oudewater 53% (nog 0 inschrijvingen nodig, doel gehaald!)
Woerden west 35% (nog 18 inschrijvingen nodig)
Bodegraven-Reeuwijk oost 23% (nog 67 inschrijvingen nodig)
Woerden oost 16% (nog 205 inschrijvingen nodig)
Verder gaat Glasvezel Buitenaf in Oudewater niet verder met de vraagbundeling (bron), maar gaan ze in Woerden aanleggen ongeacht de uitkomst van hun vraagbundeling. Als Glasdraad in Woerden oost en/of west dus de 40% haalt komen er 2 glasvezelnetwerken.
De Vraagbundeling in de vier deelgebieden van groenehart-zuid loopt nog een week en de tussenstanden zijn:Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor de aanleg van het glasvezelnetwerk van GlasDraad in het Groene Hart in volle gang. Er wordt hard gewerkt om zo snel mogelijk glasvezel aan te leggen in het buitengebied van Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen-oost. De buitengebieden van Woerden en Bodegraven profiteren hiervan omdat de gebieden geografisch overlopen en direct worden meegenomen.
Vraagbundeling
Daar waar de vraagbundeling in de gebieden van Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen-oost succesvol is afgerond en de aanleg zeker doorgaat, is de vraagbundeling in Woerden, Oudewater en Bodegraven-Reeuwijk nog in volle gang. ”Vanuit de overtuiging dat GlasDraad de vraagbundeling ook daar succesvol zal afronden worden Woerden en Bodegraven alvast meegenomen in deze voorbereidingen. Dat bevordert het proces om straks snel over te gaan tot aanleg”, aldus Pieter van Grunsven, directeur van GlasDraad.
Materialen besteld, engineering afgerond
Infraconcepts, een toonaangevende partner in de breedband-industrie, heeft de opdracht gekregen om alle benodigde materialen te bestellen. Daarnaast heeft BAM Infra Telecom de detailengineering opgeleverd. Dit is noodzakelijk om alle randvoorwaarden voor de bouw te creëren. Hierbij wordt gekeken naar vergunningen en instemmingen om de aanleg mogelijk te maken. Daarnaast wordt ook gekeken naar locaties van de POP-huisjes, de route van de graafwerkzaamheden en de bijbehorende data.
Start aanleg na de zomer
Volgens Van Grunsven loopt GlasDraad uitstekend op schema in de buitengebieden van het Groene Hart. Met de detailengineering in de hand en de bestelling van de materialen geplaatst zijn we zeker dat we na de zomer kunnen starten met de aanleg.
Woerden west 35% (nog 18 inschrijvingen nodig)
Bodegraven-Reeuwijk oost 23% (nog 67 inschrijvingen nodig)
Woerden oost 16% (nog 205 inschrijvingen nodig)
Verder gaat Glasvezel Buitenaf in Oudewater niet verder met de vraagbundeling (bron), maar gaan ze in Woerden aanleggen ongeacht de uitkomst van hun vraagbundeling. Als Glasdraad in Woerden oost en/of west dus de 40% haalt komen er 2 glasvezelnetwerken.
Of minder, want die 13%. van het Rekamgebied rekenen ze als compensatie.
Ik heb geen email ontvangen deze week,bovenstaande tekst over voortgang Glasdraad Groene Hart moet je niet enkel aan Groene Hart Zuid sturen,
Ik heb geen email ontvangen deze week,bovenstaande tekst over voortgang Glasdraad Groene Hart moet je niet enkel aan Groene Hart Zuid sturen,
Materialen besteld, engineering afgerond
Infraconcepts, een toonaangevende partner in de breedband-industrie, heeft de opdracht gekregen om alle benodigde materialen te bestellen. Daarnaast heeft BAM Infra Telecom de detailengineering opgeleverd. Dit is noodzakelijk om alle randvoorwaarden voor de bouw te creëren. Hierbij wordt gekeken naar vergunningen en instemmingen om de aanleg mogelijk te maken. Daarnaast wordt ook gekeken naar locaties van de POP-huisjes, de route van de graafwerkzaamheden en de bijbehorende data.
Start aanleg na de zomer
Volgens Van Grunsven loopt GlasDraad uitstekend op schema in de buitengebieden van het Groene Hart. Met de detailengineering in de hand en de bestelling van de materialen geplaatst zijn we zeker dat we na de zomer kunnen starten met de aanleg.
Update van vandaag:
Woerden west 40% (nog 0 inschrijvingen nodig, doel gehaald!)
Bodegraven-Reeuwijk oost 27% (nog 59 inschrijvingen nodig)
Woerden oost 17% (nog 189 inschrijvingen nodig)
Woerden west heeft 40% gehaald en krijgt dus 2 glasvezel netwerken!
Zie de nieuwsbrief.
Woerden west 40% (nog 0 inschrijvingen nodig, doel gehaald!)
Bodegraven-Reeuwijk oost 27% (nog 59 inschrijvingen nodig)
Woerden oost 17% (nog 189 inschrijvingen nodig)
Woerden west heeft 40% gehaald en krijgt dus 2 glasvezel netwerken!
Zie de nieuwsbrief.
Update van vandaag:
Oudewater: 53% (doel gehaald)
Woerden-West: 45% (doel gehaald)
Bodegraven (Oost)-Nieuwerbrug-Driebruggen: 40% (doel gehaald)
Woerden-Oost: 27% (107 inschrijvingen nodig)
Oudewater: 53% (doel gehaald)
Woerden-West: 45% (doel gehaald)
Bodegraven (Oost)-Nieuwerbrug-Driebruggen: 40% (doel gehaald)
Woerden-Oost: 27% (107 inschrijvingen nodig)
[ Voor 8% gewijzigd door koenveelenturf op 06-07-2018 14:22 ]
Dus het hele netwerk komt er. Want men heeft vele malen aangegeven dat men erg gespitst is op aanleg. Eerst door opsplitsing en verlaging van ondergrens naar 40%, per gebied, daarna door aankondiging van compensatieregeling, vanuit Rekam gebied/Oudewater, en nu ook Woerden-West. Woerden-Oost wordt gecompenseerd, mocht daar een tekorts zijn. Al verwacht ik dat er nog genoeg binnenkomt, want de dealers zijn nu ongetwijfeld de voorraad inschrijfformulieren aan het doorfaxen. Dan komen dinsdag en woensdag nog de laatste postaanmeldingen binnen. Dus morgen volgt ongetwijfeld de melding complete gebied koopt glas.
Denk inderdaad ook dat het doorgaat, de tussenstand van gistermiddag was:
Oudewater 53% (doel gehaald!)
Woerden west 46% (doel gehaald!)
Bodegraven-Reeuwijk oost 41% (doel gehaald!)
Woerden oost 31% (nog 57 inschrijvingen nodig)
Ik ben vooral benieuwd welk percentage glasvezel buitenaf op uitkomt en of ze dat überhaupt bekend gaan maken.
Overigens hoorde ik het gerucht dat glasdraad dit najaar nog een stuk van het groene hart gaat vraagbundelen...
Ik ben vooral benieuwd welk percentage glasvezel buitenaf op uitkomt en of ze dat überhaupt bekend gaan maken.
Overigens hoorde ik het gerucht dat glasdraad dit najaar nog een stuk van het groene hart gaat vraagbundelen...
[ Voor 20% gewijzigd door esky op 08-07-2018 13:12 ]
Ongetwijfeld @esky, er was volgens het jaarverslag over 2016 namelijk 20 miljoen gereserveerd voor glasprojecten. Bij gemiddeld 1000 Euro (kosten boven de 1815 per aansluiting) is dat 20000 aansluitingen, bij €1500, zijn dat er 13000 aansluitingen, dus zelfs zonder aanvullende fondsen is er nog een 'beetje';-) ruimte. Een klein plukje is relatief weinig waard, een groter aaneengesloten netwerk, daarentegen...
Oh ja Woerden Oost heeft nu 34%, "nog 28 te gaan", uhm, al lang en breed gecompenseerd dus.
Glasvezel Buitenaf ging toch zowieso aanleggen in Woerden en niet in Oudewater, dus ongeacht de uitslag. Als CIF het niet doet, dan misschien later in jaarcijfers/verslag, of in verslaggeging aan de betrokken Gemeenteraden.
Oh ja Woerden Oost heeft nu 34%, "nog 28 te gaan", uhm, al lang en breed gecompenseerd dus.
Tinc heeft een gebroken boekjaar, dus die eerder genoemde €20 miljoen valt in de hierboven aangehaalde periode.Dit tussentijds verslag betreft het eerste halfjaar (per 31 december 2017) van het boekjaar dat eindigt op 30 juni 2018;
De nettowinst voor de verslagperiode bedraagt € 12,0 miljoen of € 0,59 per aandeel;
Gedurende de verslagperiode heeft TINC zich verbonden om circa € 75 miljoen te investeren in zowel bestaande als bijkomende participaties. Dit omvat toezeggingen aan Glasdraad BV (NL) en Réseau Eqso (en een bijkomende investering in de Via A11 PPS (B);
Glasvezel Buitenaf ging toch zowieso aanleggen in Woerden en niet in Oudewater, dus ongeacht de uitslag. Als CIF het niet doet, dan misschien later in jaarcijfers/verslag, of in verslaggeging aan de betrokken Gemeenteraden.
[ Voor 67% gewijzigd door donaldk op 09-07-2018 09:22 ]
Ik had begrepen tijdens de presentatie van Groene Hart-Zuid dat nu Bodegraven Oost is gedaan (incl Nieuwerbrug en Laageind van Driebruggen) en dan later Bodegraven West aan de beurt is. Dus er zal weer een stukje worden opgeschoven naar het westen.esky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:09:
Denk inderdaad ook dat het doorgaat, de tussenstand van gistermiddag was:
In Ter Aar willen ze ook Glas ik hoor de vanuit de kapslon boven de Kruidtvat een heel verhaal komen,over dat het Buitengebied blijkbaar 3 meter verderop ophield, hoe absurd dat was (en dat is het eigenlijk ook wel. Zo moet je die Rekam deal ook zien, geen een nieuwkomer wordt een overbuilder, behalve...
Met die gegarandeerde business via Technofarm is er ook een straat in Aardam/Ter Aar bijgekomen. Dus dametje had gewoon wat moeten gaan bellen;-). Ze noemen het bij Glasdraad niet voor niets initiatieven, lol.
Met die gegarandeerde business via Technofarm is er ook een straat in Aardam/Ter Aar bijgekomen. Dus dametje had gewoon wat moeten gaan bellen;-). Ze noemen het bij Glasdraad niet voor niets initiatieven, lol.
Blijkbaar waren de inschrijvingen boven de 40% in de deelgebieden al meegeteld, want sinds gisteren is de tussenstand:
Bodegraven-Reeuwijk oost 43% (doel gehaald!)
Woerden oost 39% (nog 7 inschrijvingen nodig)
Edit: Het buitengebied van Woerden, Oudewater en Bodegraven-Reeuwijk krijgt glasvezel van GlasDraad.
Bodegraven-Reeuwijk oost 43% (doel gehaald!)
Woerden oost 39% (nog 7 inschrijvingen nodig)
Edit: Het buitengebied van Woerden, Oudewater en Bodegraven-Reeuwijk krijgt glasvezel van GlasDraad.
[ Voor 31% gewijzigd door esky op 11-07-2018 18:01 ]
Het Tinc Glasdraad netwerk groeit. Maar communicatie kan beter.
Sjouke en Henk Jan toch, die vertraging moet je aan de betroffen contractanten melden niet enkel aan anderen:
Groene Hart:
Laatste bericht melding hiervoor was immers weer het oude (eerder was er wel sprake van vertraging) eerste kwartaal, waarbij de oorspronkelijke laatste 10% niet meer gemeld werd, dus in laatste trimester moeten er dan veel meer opgeleverd gaan worden. Maar nu is er opeens weer sprake van (extra) vertraging.
Ik hoor niks van de tweakers in Groningen de eersten zouden inmiddels aangesloten moeten zijn.
Sjouke en Henk Jan toch, die vertraging moet je aan de betroffen contractanten melden niet enkel aan anderen:
Groene Hart:
.Hier wordt de aanleg van glasvezel momenteel voorbereid en de verwachting is dat alle aangemelde huishoudens voor de zomer van 2019 genieten van hun toekomstbestendige glasvezelaansluiting.
Laatste bericht melding hiervoor was immers weer het oude (eerder was er wel sprake van vertraging) eerste kwartaal, waarbij de oorspronkelijke laatste 10% niet meer gemeld werd, dus in laatste trimester moeten er dan veel meer opgeleverd gaan worden. Maar nu is er opeens weer sprake van (extra) vertraging.
Ik hoor niks van de tweakers in Groningen de eersten zouden inmiddels aangesloten moeten zijn.
Ik zag dat het gebied voor Groene Hart Zuid is uitgebreid nu met Oosteinde, Waarder en Hekendorp (dorp).
https://mailchi.mp/glasdr...nen-ook-glasvezel-krijgen
EDIT:
In Oudewater is er nog één dag de mogelijkheid om in te schrijven op een info/inschrijfavond, namelijk op 19 juli vanaf 18:30 uur bij de Dijketelg in Papekop.
Omdat er in het gebied van Oudewater veel verwarring was ontstaan door de aanbieding (die nu is ingetrokken) van Glasvezel Buitenaf, is daar de inschrijftermijn verlengt tot 31 juli.
https://mailchi.mp/glasdr...nen-ook-glasvezel-krijgen
EDIT:
In Oudewater is er nog één dag de mogelijkheid om in te schrijven op een info/inschrijfavond, namelijk op 19 juli vanaf 18:30 uur bij de Dijketelg in Papekop.
Omdat er in het gebied van Oudewater veel verwarring was ontstaan door de aanbieding (die nu is ingetrokken) van Glasvezel Buitenaf, is daar de inschrijftermijn verlengt tot 31 juli.
[ Voor 17% gewijzigd door koenveelenturf op 23-07-2018 11:49 ]
Dat laatste staat er niet hèh, er staat dat je je formulier vanavond nog kunt inleveren:
De 31ste geldt volgens deze reclame email/webpagina enkel voor:
.Omdat wij beseffen dat de laatste periode verwarrend was voor de bewoners van met name Oudewater, geven wij de overige bewoners van Oudewater ook nog de kans om hun inschrijfformulieren in te leveren bij de de inschrijf en informatie avond
Dus als het 31-7 is voor iedereen in Oudewater en deze twee kernen(?) dan hebben ze nu weer onduidelijkheid gecreerd.tot 31 juli de bewoners van deze 2 gebieden bewoners ... van Hekendorp (Dorp) en van Oosteinde in Waarder
[ Voor 9% gewijzigd door donaldk op 19-07-2018 10:57 ]
Mja, qua communicatie verdient het niet echt de schoonheidsprijs. Maar goed, ben benieuwd wanneer de schop de grond in gaat...donaldk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:50:
Dat laatste staat er niet hèh, er staat dat je je formulier vanavond nog kunt inleveren:
[...]
.
[...]
Dus als het 31-7 is voor iedereen in Oudewater en deze twee kernen(?) dan hebben ze nu weer onduidelijkheid gecreerd.
Kleine update: https://mailchi.mp/c6910d...ssem-nieuwkoop-20-1432317
Blijkbaar komt Kaag & Braassem eerst aan de beurt:
Blijkbaar komt Kaag & Braassem eerst aan de beurt:
En ze hebben een partij gevonden die het netwerk wil bij houden voor Glasdraad:GlasDraad werkt op dit moment nauw samen met de gemeente Kaag en Braassem om alle tracés goed langs te lopen.
GlasDraad heeft deze week een vijfjarige overeenkomst getekend met VIB Netwerken. Dit bedrijf zal tijdens het gehele bouwproces toezien op de kwaliteit van het aan te leggen netwerk. VIB fungeert hierdoor als een soort kwaliteitsafdeling. Ze zullen onder andere nagaan of de aanleg, van start tot levering, voldoet aan de bestaande wetgeving en is uitgevoerd volgens de werkafspraken. Daarnaast voeren zij preventief en correctief onderhoud uit en zorgen ze dat de netwerkadministratie op orde blijft. Als er mensen zijn die na de aanleg van het netwerk nog aangesloten willen worden op het netwerk, dan zorgt VIB ervoor dat deze worden aangesloten (o. b. v. een persoonlijke offerte). GlasDraad verwacht met deze samenwerking een nog betere netwerkkwaliteit te kunnen garanderen.
De samenwerking tussen Glasdraad en Rekam levert nu ook in de Krimpenerwaard een vraagbundeling op:
BronGlasvezelaanbieder GlasDraad breidt, na de campagne in het buitengebied van Woerden, Oudewater en Bodegraven-Reeuwijk, de samenwerking met Rekam uit om zo meer inwoners in het buitengebied van Rekam van een glasvezelaansluiting te voorzien.
(...)
GlasDraad zal vanaf half september tot begin december een vraagbundelingscampagne starten in het buitengebied van Krimpenerwaard.
Eerst heel lang CaiWay/CiF voor de extra's nu Glasdraad voor verdere verglazing.
Zijn er hier nog mensen voor Multifiber gegaan? Wat zou er gebeuren met het tv-pakket nu Tweak stopt met Sparql? Tweak gaat nu in zee met interactieve tv van Canal Digitaal voor wat betreft hun tv-dienst. Multifiber zegt dan wel dat ze een eigen tv-dienst leveren, maar het zenderpakket komt toch vrijwel geheel overeen met dat van Sparql. Vergelijk bijvoorbeeld de Basic en Premium pakketten van Multifiber en Sparql eens met elkaar:
- https://multifiber.nl/multifiber-iptv/
- https://sparql.nl/zenderoverzicht.html
Zou Multifiber ook tv van Canal Digitaal gaan leveren?
- https://multifiber.nl/multifiber-iptv/
- https://sparql.nl/zenderoverzicht.html
Zou Multifiber ook tv van Canal Digitaal gaan leveren?
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 05-09-2018 10:14 ]
Edit: dubbel.
[ Voor 97% gewijzigd door TexMex op 05-09-2018 10:13 ]
Multifiber heeft nooit Sparql geleverd hij was gewoon nog niet actief. WeServe heeft al eerder afscheid genomen. Niewsbericht is eerder besproken in deze thread. Men was bezig een eigen TV platform te bouwen, maar of ze de streams dan gewoon inkopen... Lijkt mij wel.
Een kopstationnetje is tegenwoordig niet meer dan een enkel rack, er zijn iets van drie aanbieders van kant en klare geintegreerde satelliet naar iptv dozen. Een van de Israelische aanbieders heeft vorig jaar zijn focus verlegt naar OTT dienst, maar ja box blijven we maken en leveren,die hebben we immers nodig voor onze dienst. Een andere aanbieder bood een unit geschikt voor tientallen kanalen. Ik heb mijn IBC aantekeningen van vorig jaar niet bij de hand, dus details heb ik even niet meer paraat.
De rechten daarentegen...
Een kopstationnetje is tegenwoordig niet meer dan een enkel rack, er zijn iets van drie aanbieders van kant en klare geintegreerde satelliet naar iptv dozen. Een van de Israelische aanbieders heeft vorig jaar zijn focus verlegt naar OTT dienst, maar ja box blijven we maken en leveren,die hebben we immers nodig voor onze dienst. Een andere aanbieder bood een unit geschikt voor tientallen kanalen. Ik heb mijn IBC aantekeningen van vorig jaar niet bij de hand, dus details heb ik even niet meer paraat.
De rechten daarentegen...
Glasdraad neemt de uitvoering over van 'het kant en klare project' van Stichting Glasvezel De Kwakel voor de Zuider Legmeer. Ofwel bij Vrouwenakker het water over en dan vanaf de Amstel de N231 Noord-Zuid Route over de tuinbouw gebieden aan de achterkant van De Kwakel in. Tot aan Kudelstaart en gemeente Aalsmeer.
Mensen hebben slechts anderhalve week om zich aan te melden! Tot 1 oktober.
In De Kwakel dorp lag Coax netwerk van het Uithoornse kabelbedrijf, overgenomen door Cai West, dat het compleet heeft verglaasd.
Ze moeten zelf €55K betalen voor aanleg van de hoofdleiding vanuit het Centrale verdeelstation in Langeraar naar de Hoofdweg betalen. Die kosten worden opgehoest door LTO en Ondernemersfonds De Kwakel.
De centrale is nu dus ook gelocaliseerd.
https://www.meerbode.nl/news_uh/news_uh_wk38_2018.pdf
Oh ja, de genoemde website https://groenehart.glasdraad.nl/ lijkt totaal niet klaar voor dit project. Er wordt geen woord over gerept, maar https://groenehart.glasdr...den-glasvezelaansluiting/ accepteert wel de postcodes en huisnummers.
Mensen hebben slechts anderhalve week om zich aan te melden! Tot 1 oktober.
In De Kwakel dorp lag Coax netwerk van het Uithoornse kabelbedrijf, overgenomen door Cai West, dat het compleet heeft verglaasd.
Ze moeten zelf €55K betalen voor aanleg van de hoofdleiding vanuit het Centrale verdeelstation in Langeraar naar de Hoofdweg betalen. Die kosten worden opgehoest door LTO en Ondernemersfonds De Kwakel.
De centrale is nu dus ook gelocaliseerd.
https://www.meerbode.nl/news_uh/news_uh_wk38_2018.pdf
Oh ja, de genoemde website https://groenehart.glasdraad.nl/ lijkt totaal niet klaar voor dit project. Er wordt geen woord over gerept, maar https://groenehart.glasdr...den-glasvezelaansluiting/ accepteert wel de postcodes en huisnummers.
[ Voor 18% gewijzigd door donaldk op 19-09-2018 23:04 ]
Vanmorgen is het convenant getekend voor de vraagbundeling van Bodegraven-Reeuwijk Fase 2:
https://twitter.com/matandriessen/status/1044901524252577792
Tijdens presentaties binnen Fase 1 lijkt het binnen Fase 2 te gaan om o.a. Bodegraven-West.
Vreemd dat er verder nog niets van te zien is op de site van Glasdraad.
https://twitter.com/matandriessen/status/1044901524252577792
Tijdens presentaties binnen Fase 1 lijkt het binnen Fase 2 te gaan om o.a. Bodegraven-West.
Vreemd dat er verder nog niets van te zien is op de site van Glasdraad.
[ Voor 17% gewijzigd door koenveelenturf op 26-09-2018 17:40 ]
Da's goed nieuws!koenveelenturf schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:58:
Vanmorgen is het convenant getekend voor de vraagbundeling van Bodegraven-Reeuwijk Fase 2:
Het laatste wat ik hoorde is dat er begin oktober meer over dit project naar buiten wordt gebracht.
(maar hou je adem niet in, het zal nog even duren voordat de vraagbundeling start)
[ Voor 11% gewijzigd door esky op 26-09-2018 20:01 ]
Ook over het eerste Glasdraad project; Groene Hart, is nog niks bekend gemaakt.Ik kreeg onlangs al de vraag, Donald heb je nu al fiber? Nee dus en het is inmiddels 'na de zomer'.
Communicatie met investeerders is niet het sterkste punt van Glasdraad.
[ Voor 17% gewijzigd door donaldk op 28-09-2018 12:28 ]
De huidige planning van het project Groene Hart Zuid is dat het voor de zomervakantie 2019 klaar is*, ik neem aan dat ze het project Groene Hart tegelijk uitvoeren. Waar ze beginnen en waar ze als eerste klaar zijn weet ik helaas niet.donaldk schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:17:
*)Tenzij er een elfstedentocht winter komt of andere overmacht. (bron)
[ Voor 6% gewijzigd door esky op 28-09-2018 16:10 ]
Ik mag hopen dat ze ons eerst doen, gezien de opgegeven planning en de eerdere vraagbundeling. Ik ga er namelijk niet vanuit dat de aansluitingen in Woerden en Bodegraven vanuit Langeraar aangevoerd gaan worden, dus aparte (city)pop. Dus apart aansluitnetwerk.
Is die jonge dame van de UvA er nog? Dan hebben ze toch iemand om een mailtje op te stellen...
Emmen begint de vraagbundeling maandag 1 oktober. Zie ik net op de FBP van glasdraad.
De uitbreiding naar De Kwakel zal ook wel doorgaan, met nog 4 benodigde investeerders.
Is die jonge dame van de UvA er nog? Dan hebben ze toch iemand om een mailtje op te stellen...
Emmen begint de vraagbundeling maandag 1 oktober. Zie ik net op de FBP van glasdraad.
De uitbreiding naar De Kwakel zal ook wel doorgaan, met nog 4 benodigde investeerders.
[ Voor 18% gewijzigd door donaldk op 29-09-2018 11:45 ]
"Aan de Hoenkoopse Buurtweg in Oudewater leverden Rekam en Glasdraad dinsdag de eerste glasvezelaansluiting op. De digitale ontsluiting van de rest van het Oudewaterse buitengebied volgt snel."
Zie: https://woerden.tv/eerste...ebied-oudewater-een-feit/
Update 5 oktober:
Zie: https://woerden.tv/eerste...ebied-oudewater-een-feit/
Update 5 oktober:
Deze week staat in de lokale krant dat die vraagbundeling in het tweede kwartaal van 2019 start. (bron)koenveelenturf schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:58:
[ Voor 42% gewijzigd door esky op 05-10-2018 17:30 ]
Er is een planning , Maar eerste kwartaal oplevering is nu november geworden.......https://mailchi.mp/glasdraad.nl/nieuwsbrief-glasdraad-groene-hart-aanleg-planning?e=c162b71769
Apart dat het Bodegraven (val ik onder) gebied één van de eerste gebieden is. Ben benieuwd wanneer ze de planning voor het Oudewater gebied rond hebben.dctdave schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:00:
Er is een planning , Maar eerste kwartaal oplevering is nu november geworden.......https://mailchi.mp/glasdraad.nl/nieuwsbrief-glasdraad-groene-hart-aanleg-planning?e=c162b71769
[ Voor 6% gewijzigd door koenveelenturf op 12-10-2018 22:12 ]
Een jaar vertraging en wij staan weer eens achteraan;-).
Zeker nog een en een kwart jaar wachten en ik verwacht, zoals bij alle glas(/infrastructuur)projecten, nog meer vertraging dus ik houd rekening met anderhalf jaar.
@dctdave het was zelfs 90% opgeleverd in Q3/Q4 '18, dan zijn ze nog niet eens begonnen.
Toch een jaar bij een concurrent gaan inkopen?
Moeten we alsnog aan de KPN Huurboxen, ondanks dat we als een van de dichtbevolkste regio's als een van de laatste worden omgezet naar DVB-T2 en HEVC compressie.
@koenveelenturf De eerste straat in Oudewater is zelfs vorige week al aangesloten, dankzij de REKAM, zie het bericht van @esky hierboven.
Planning aanleg glasvezel bekend! Schop gaat in november de grond in.
De planning voor de aanleg van de glasvezel is bekend. Het heeft helaas enige tijd op zich laten wachten, maar in november gaat de schop de grond in.
In de afgelopen periode zijn alle afspraken met beheerders, ontwerpers, kwaliteitscontroleurs rondgemaakt en zijn tevens de materialen voor de aanleg besteld en geleverd.
Directeur van GlasDraad Pieter van Grunsven is blij dat de planning rond is. “Het is fijn dat de detailplanning rond is en wij de bewoners duidelijkheid kunnen verschaffen over de komende periode. Helaas is er vertraging opgelopen, maar de planning laat wel precies zien waar en wanneer we in welke periode de woningen gaan aansluiten.” De vertraging is voornamelijk veroorzaakt door langdurige gesprekken over de aanleg met de aannemer. Daarbij moet er in overleg met de gemeentes en waterschappen ook rekening worden gehouden met geplande dijkophogingen en wegverbetering, waardoor in bepaalde gebieden de aanleg opnieuw moest worden gepland.
Inmiddels is dat opgelost en kan er dit jaar worden begonnen met het plaatsen van de kasten voor de hoofdaansluitingen.
Wat gaat er gebeuren vanaf november? In november begint Glasdraad met de aanleg van de hoofdinfrastructuur door het gebied. Dat betekent dat er backbone glasvezel aangelegd wordt voor de gebiedsaansluiting, glasvezelringen worden gegraven en wijkcentrales worden geplaatst.
Zodra dat gebeurd is, zullen de woningen volgens onderstaande planning worden aangesloten.
Planning aanleg glasvezel
November 2018:
Start aanleg
Aanleg backbone infrastructuur
Plaatsen wijkcentrales
Aanleg glasvezelringen
Februari - mei 2019:
Westkant Ter Aar (adressen ten westen van het kanaal, dus Paradijsweg, Westkanaalweg etc.)
Papenveer
Mei - augustus 2019
Bodegraven
September – oktober 2019:
Westkant Warmond
Westkant Woubrugge (omgeving Ofwegen etc.)
Hoogmade
Westkant Oud Ade
Oktober – december 2019:
Oostkant Ter Aar (omgeving Schilkerweg, Oostkanaalweg etc.)
Korteraar
Westkant Nieuwveen (omgeving Nieuwveens Jaagpad etc.)
Aarlanderveen
November-december 2019
Rijpwetering
Oostkant Oude Ade
Noordkant Warmond
Kaag
Roelofarendsveen
Nieuwe Wetering
De Kwakel
Leimuiden (adressen ten noorden van de Vriezekoop)
Oostkant Nieuwveen (omgeving Blokland etc.)
Zevenhoven
Vrouwenakker
Noorden
Woerdense Verlaat
Nieuwkoop
Gebied Woerden-West
Gebied Woerden-Oost
Wat merk ik ervan als bewoner?
Schouwen van de woningen
Voordat de huisaansluitingen kunnen worden aangelegd, moeten de woningen en uw terrein eerst geschouwd worden. Dit houdt in dat die bij u langs komt om te inventariseren waar uw aansluiting moet komen en hoe de grond bij u op het terrein is. Zo weet u en de aannemer waar u aan toe bent zodat de aanleg verderop in het jaar spoedig verloopt.
Aanleg tot in de woning
Een aantal weken voordat de fysieke werkzaamheden starten, verstuurt de aannemer een brief naar alle bewoners om aan te kondigen wanneer er werkzaamheden worden uitgevoerd.
GlasDraad Groene Hart stelt alles in het werk om de aanleg binnen de opgestelde bouwplanning te realiseren. Wij zien uit naar het succesvol aansluiten van het buitengebied Groene Hart op het glasvezelnetwerk. Een enorm infrastructureel werk met een grote impact; een gigantisch mooie uitdaging!
Zeker nog een en een kwart jaar wachten en ik verwacht, zoals bij alle glas(/infrastructuur)projecten, nog meer vertraging dus ik houd rekening met anderhalf jaar.
@dctdave het was zelfs 90% opgeleverd in Q3/Q4 '18, dan zijn ze nog niet eens begonnen.
Toch een jaar bij een concurrent gaan inkopen?
Moeten we alsnog aan de KPN Huurboxen, ondanks dat we als een van de dichtbevolkste regio's als een van de laatste worden omgezet naar DVB-T2 en HEVC compressie.
@koenveelenturf De eerste straat in Oudewater is zelfs vorige week al aangesloten, dankzij de REKAM, zie het bericht van @esky hierboven.
Planning aanleg glasvezel bekend! Schop gaat in november de grond in.
De planning voor de aanleg van de glasvezel is bekend. Het heeft helaas enige tijd op zich laten wachten, maar in november gaat de schop de grond in.
In de afgelopen periode zijn alle afspraken met beheerders, ontwerpers, kwaliteitscontroleurs rondgemaakt en zijn tevens de materialen voor de aanleg besteld en geleverd.
Directeur van GlasDraad Pieter van Grunsven is blij dat de planning rond is. “Het is fijn dat de detailplanning rond is en wij de bewoners duidelijkheid kunnen verschaffen over de komende periode. Helaas is er vertraging opgelopen, maar de planning laat wel precies zien waar en wanneer we in welke periode de woningen gaan aansluiten.” De vertraging is voornamelijk veroorzaakt door langdurige gesprekken over de aanleg met de aannemer. Daarbij moet er in overleg met de gemeentes en waterschappen ook rekening worden gehouden met geplande dijkophogingen en wegverbetering, waardoor in bepaalde gebieden de aanleg opnieuw moest worden gepland.
Inmiddels is dat opgelost en kan er dit jaar worden begonnen met het plaatsen van de kasten voor de hoofdaansluitingen.
Wat gaat er gebeuren vanaf november? In november begint Glasdraad met de aanleg van de hoofdinfrastructuur door het gebied. Dat betekent dat er backbone glasvezel aangelegd wordt voor de gebiedsaansluiting, glasvezelringen worden gegraven en wijkcentrales worden geplaatst.
Zodra dat gebeurd is, zullen de woningen volgens onderstaande planning worden aangesloten.
Planning aanleg glasvezel
November 2018:
Start aanleg
Plaatsen wijkcentrales
Aanleg glasvezelringen
Februari - mei 2019:
Westkant Ter Aar (adressen ten westen van het kanaal, dus Paradijsweg, Westkanaalweg etc.)
Papenveer
Mei - augustus 2019
Bodegraven
Westkant Warmond
Hoogmade
Westkant Oud Ade
Oktober – december 2019:
Korteraar
Aarlanderveen
November-december 2019
Rijpwetering
Oostkant Oude Ade
Noordkant Warmond
Kaag
Roelofarendsveen
Nieuwe Wetering
De Kwakel
Leimuiden (adressen ten noorden van de Vriezekoop)
Zevenhoven
Vrouwenakker
Noorden
Woerdense Verlaat
Nieuwkoop
Gebied Woerden-West
Gebied Woerden-Oost
Wat merk ik ervan als bewoner?
Schouwen van de woningen
Voordat de huisaansluitingen kunnen worden aangelegd, moeten de woningen en uw terrein eerst geschouwd worden. Dit houdt in dat die bij u langs komt om te inventariseren waar uw aansluiting moet komen en hoe de grond bij u op het terrein is. Zo weet u en de aannemer waar u aan toe bent zodat de aanleg verderop in het jaar spoedig verloopt.
Aanleg tot in de woning
Een aantal weken voordat de fysieke werkzaamheden starten, verstuurt de aannemer een brief naar alle bewoners om aan te kondigen wanneer er werkzaamheden worden uitgevoerd.
GlasDraad Groene Hart stelt alles in het werk om de aanleg binnen de opgestelde bouwplanning te realiseren. Wij zien uit naar het succesvol aansluiten van het buitengebied Groene Hart op het glasvezelnetwerk. Een enorm infrastructureel werk met een grote impact; een gigantisch mooie uitdaging!
Dat is slechts een straat die volgens mij zelfs buiten de vraagbundeling was gehouden. Mijn oom in Snelrewaard wacht in ieder geval met smart op de planning voor de andere straten/buitengebieden van Oudewaterdonaldk schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:16:
Ja en een straat ernaast volgde nog, stond er. Dit zit duidelijk op een andere planning.
Zoals de meeste FTTH projecten jaren vertraging. In de eerste fase zat ook anderhalf jaar vertraging. Herinneren jullie je die tijdslijn van 1 jaar van begin tot eind nog. Ik zei al gelijk dat gaat niet lukken. Want hij had nog geen aanbieder achter de hand, wel op het oog, maar geen toezegging. En bij Rabo liep ciF op zijn einde dus die zegden opeens veel af en waren op andere projecten niet vooruit te branden. Onder nieuwe eigenaren ging de tot dan toe de facto monopolist weer de concurrentie aan.
Anyway dit jaar gebeurd er bij mensen nog niks, deze winter ook niet. Dus als je niet toevallig een langs graafploeg rijdt zul je nog niets merken.
Zoals de meeste FTTH projecten jaren vertraging. In de eerste fase zat ook anderhalf jaar vertraging. Herinneren jullie je die tijdslijn van 1 jaar van begin tot eind nog. Ik zei al gelijk dat gaat niet lukken. Want hij had nog geen aanbieder achter de hand, wel op het oog, maar geen toezegging. En bij Rabo liep ciF op zijn einde dus die zegden opeens veel af en waren op andere projecten niet vooruit te branden. Onder nieuwe eigenaren ging de tot dan toe de facto monopolist weer de concurrentie aan.
Anyway dit jaar gebeurd er bij mensen nog niks, deze winter ook niet. Dus als je niet toevallig een langs graafploeg rijdt zul je nog niets merken.
Als ze nu al planning zo makkelijk richting nov 2019 oprekken, ben ik bang dat we wel aan eind 2020 moeten denken...ach ja champagne gaat hier open als de glasvezel verbinding werkt. In ieder geval gaat het een keer komen en dat is al meer dan ik paar jaar geleden had durven hopen.
December staat er zelfs. En op de website hadden ze een kaartje met uitrolgebieden geplaatst naast de aankondiging die ook in de email staat. En daar is het nog augustus voor hier, dus dat schuift wel verdomde snel op;-).
Hier ook. KPN heeft dit week-end voor het tweede week-end achter elkaar een fout in centrale gemaakt, hele lijn dood. Net kom ik thuis en doet hij het weer. Dus monteur zal morgenochtend wel bellen; 'hey hij doet het weer'. Maar KPN zelf weet niks van dit soort storingen. Zeker wanneer je belt.
En ik ben zonder back-up:-(.
Hier ook. KPN heeft dit week-end voor het tweede week-end achter elkaar een fout in centrale gemaakt, hele lijn dood. Net kom ik thuis en doet hij het weer. Dus monteur zal morgenochtend wel bellen; 'hey hij doet het weer'. Maar KPN zelf weet niks van dit soort storingen. Zeker wanneer je belt.
En ik ben zonder back-up:-(.
[ Voor 5% gewijzigd door donaldk op 14-10-2018 22:05 ]
Update het kaartje was correct, nieuwe lijstje. Nieuwe gebieden, zoals Woerden en De Kwakel (ik blijf het opvallend vinden dat CiF niet gewoon een lijntje van zijn 'CaiW netwerk' heeft getrokken) staan erin, alleen voor @koenveelenturf zie ik nergens Oudewater staan. Hoort dat bij een van de Woerdense gebieden, of nog niet ingepland?:
Of het wat uitmaakt, want de buurt hier staat onder twee noemers vermeld voor zowel september als voor december.
Dus mischien toch een abo bij KPN met 4G thuis nemen?
@dctdave voor jou veranderd er ook niet veel, zo te zien.
Voor anderen?
Overzichtstabel planning
November 2018:
Start aanleg
Plaatsen wijkcentrales
Aanleg glasvezelringen
Februari – mei 2019:
Papenveer
Rijnsaterwoude
Leimuiden (adressen ten zuiden van de Drecht)
Oostkant Woubrugge
Mei – augustus 2019
Bodegraven
Juni 2019
Rijpwetering
Oostkant Oud Ade
Noordkant Warmond
Kaag
Roelofarendsveen
Nieuwe Wetering
Juli – Augustus 2019
De Kwakel
Leimuiden (adressen ten noorden van de Drecht)
Augustus – september 2019
Hogedijk, Zevenhoven
Vrouwenakker
Westkant Warmond
Hoogmade
Westkant Oud Ade
Rest Zevenhoven
Noorden
Woerdense Verlaat
Nieuwkoop
Gebied Woerden-West
Oktober – december 2019:
Korteraar
Aarlanderveen
November – december 2019
Gebied Woerden-Oost
Of het wat uitmaakt, want de buurt hier staat onder twee noemers vermeld voor zowel september als voor december.
Dus mischien toch een abo bij KPN met 4G thuis nemen?
@dctdave voor jou veranderd er ook niet veel, zo te zien.
Voor anderen?
Overzichtstabel planning
November 2018:
Start aanleg
Plaatsen wijkcentrales
Aanleg glasvezelringen
Februari – mei 2019:
Papenveer
Rijnsaterwoude
Leimuiden (adressen ten zuiden van de Drecht)
Oostkant Woubrugge
Mei – augustus 2019
Bodegraven
Juni 2019
Rijpwetering
Oostkant Oud Ade
Noordkant Warmond
Kaag
Roelofarendsveen
Nieuwe Wetering
Juli – Augustus 2019
De Kwakel
Leimuiden (adressen ten noorden van de Drecht)
Augustus – september 2019
Hogedijk, Zevenhoven
Vrouwenakker
Westkant Warmond
Hoogmade
Westkant Oud Ade
Rest Zevenhoven
Noorden
Woerdense Verlaat
Nieuwkoop
Gebied Woerden-West
Oktober – december 2019:
Korteraar
Aarlanderveen
November – december 2019
Gebied Woerden-Oost
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 17-10-2018 02:47 ]
Volgens een nabericht op de site volgt de planning voor het Oudewater gebied later. Op het kaartje lijkt het alsof Woerden-West onder ons gebied Bodegraven/Nieuwerbrug/Driebruggen valt...donaldk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 02:09:
Update het kaartje was correct, nieuwe lijstje. Nieuwe gebieden, zoals Woerden en De Kwakel (ik blijf het opvallend vinden dat CiF niet gewoon een lijntje van zijn 'CaiW netwerk' heeft getrokken) staan erin, alleen voor @koenveelenturf zie ik nergens Oudewater staan. Hoort dat bij een van de Woerdense gebieden, of nog niet ingepland?:
Wat bedoel je hier mee? CiF zit achter glasvezelbuitenaf, niet achter glasdraad. Ik ben overigens wel benieuwd of de planning van de overlappende gebieden (waar zowel glasvezelbuitenaf als glasdraad gaan aanleggen) samenvalt en of er mensen zijn die bij allebei een aansluiting afnemen.donaldk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 02:09:
(ik blijf het opvallend vinden dat CiF niet gewoon een lijntje van zijn 'CaiW netwerk' heeft getrokken)
Yup en CiF is dus al jaren actief in De Kwakel, alleen valt dit stukje net buiten het bekabelde (CaiW(est/ay) en dus al jaren verglaasde gebied. Dus toen dit initiatief met duidelijk geld van o.a. LTO erachter kwam...
Ik zag dat inmiddels de eerste aansluiting actief is geworden bij Mabin / Glasdraad Groningen (Stadskanaal/Westerwolde). Ben benieuwd naar de ervaringen met Multifiber, want dit was een Solcon-aansluiting volgens mij.
https://twitter.com/tieswubs/status/1049301032092798976
https://glasdraad.nl/blog...oningen-glasvezelnetwerk/
https://twitter.com/tieswubs/status/1049301032092798976
https://glasdraad.nl/blog...oningen-glasvezelnetwerk/
Nu gaf de speedtest 230Mb down- en upload aan.
Versus 144/121 volgens eigen melding!
Is die 230 bij een 200/200 profiel of een 250/250 profiel?
Ja hier hadden ik ook al gevraagd naar ervaringen bij de Groningers.
Stond op de website van de stichting die het gebeuren daar mede organiseert dat het om een speedtest met WiFi ging. In een filmpje lieten ze andere speedtest zien (die van 230 Mbps).donaldk schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:36:
Nu gaf de speedtest 230Mb down- en upload aan.
https://player.vimeo.com/...tle=0&byline=0&portrait=0
Ik was in de veronderstelling dat BAM de aanleg zou doen, maar blijkbaar doen ze alleen de detailengineering. Aanleg wordt gedaan door Spitters BV:
https://twitter.com/SpittersBV/status/1060930064261496832
@koenveelenturf Volgens de eerder gepostte email 'nieuwsbrief' verzorgt BAM de aanleg. Volgens deze tweet is het contract tussen Spitters en Glasdraad, niet BAM, zoals je zou verwachten bij een hoofdaannemer-onderaannemer relatie.
BAM gaat aanleggen
U las het in de alinea hierboven al. BAM is de aannemer die de aanleg van het glasvezelnetwerk in Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen-Oost gaat verzorgen. Een landelijke specialist, die met het hoofdkantoor in Zwammerdam natuurlijk geen onbekende is in de regio. BAM kent het gebied op haar duimpje, wat de snelheid van de voorbereidingen zeker ten goede komt.
Multifiber gaat ook televisie via DVB-C leveren:
Ik weet niet zeker of dat ook in het Groene Hart gaat gebeuren, maar in ieder geval wel in Drenthe.Televisie over COAX (DVB-C)
Bij Multifiber kunt u ook gebruik maken DVB-C (COAX signaal) voor televisie. U bent dan wel verplicht om de omvormer aan te schaffen, deze kost 70,- Euro inclusief montage. Ook kunt u een combinatie bestellen. Middels IPTV bent u bereid op de toekomst en hebt u de beschikking over interactieve televisie. U kunt deze keuze ook nog achteraf kiezen of wijzigen.
Op de site van Glasvezel Buitenaf staat over Groene Hart Midden:
Ik ben benieuwd of ze met de graafwerkzaamheden van Glasdraad rond Woerden (september-december 2019) mee doen of dat de straten daar twee keer open moeten. Ik zie ook dat Oudewater nogsteeds op de kaart staat van Glasvezel Buitenaf, beetje slordig.Complexiteit van gebied
Glasvezel buitenaf heeft de aannemer de opdracht gegeven om de voorbereidende werkzaamheden op te starten voor de aanleg van glasvezel in Groene Hart Midden. Het gebied wordt gekenmerkt door de vele waterkeringen en dijken. Om die reden heeft de aannemer meer tijd nodig om het gebied en de mogelijke aanlegroutes in kaart te brengen. Zorgvuldigheid en kwaliteit van de aanleg staat hierbij voorop. Wij kunnen daarom niet eerder dan medio januari 2019 meer duidelijkheid geven over de voortgang van de aanleg.
Het lijkt erop dat Multifiber de eerste adressen gaat aansluiten in Stadskanaal/Westerwolde. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen daar.
https://www.facebook.com/multifiberbv/posts/2088317447857622
https://www.facebook.com/multifiberbv/posts/2088317447857622
@esky In de uitingen van Glasdraad is de intentie uitgesproken graafwerk te co-ordineren, verder valt er niets over te zeggen, dwingend vermogen van lokale overheid is hierin beperkt.
@koenveelenturf Netwerk is aan dat van SKV geknoopt en daarmee zijn beide netwerken verbonden met de rest van het internet, volgens veendammer.nl:
@koenveelenturf Netwerk is aan dat van SKV geknoopt en daarmee zijn beide netwerken verbonden met de rest van het internet, volgens veendammer.nl:
Ik zie op fb dat Solcon klanten eerder aangesloten werden dan Multifiber, moet te maken hebben gehad met nog niet online zijn van Multifiber apparatuur in de centrale(s), want de fiber lag al in huis.Glasvezel Veendam en Stadskanaal verbonden
Door redacteur 16 november 2018
VEENDAM Stichting Kabelnet Veendam, oftewel SKV en Mabin Groningen hebben hun glasvezelnetwerken met elkaar verbonden. Even na 12:00 uur werden vrijdag 16 november de glasvezelkabels op de grens van Stadskanaal en Veendam in Wildervanksterdallen aan elkaar gelast.
Hiermee zijn Snel Internet Stadskanaal en Snel Internet Westerwolde verbonden met het wereldwijde internet.
SKV is druk bezig met het verglazen van de buitengebieden en daardoor kon op eenvoudige manier beiden glasvezelnetwerken aan elkaar verbonden worden. Wildervanksterdallen is het eerste witte buitengebied wat nu volledig verglaasd is en de bewoners kunnen nu gebruik maken van supersnel internet via de glasvezel.
Zelf zit ik nog (ruim) twee jaar bij KPN, eerst KPN, Telfort, KPNTV, daarna Solcon.... kabeltje ligt er al weken en aansluiting in huis ook. helaas nog steeds geen internet van multifiber dit schijnt nog tot minimaal half november te duren. wel is het zo dat de buren met solcon in een rap tempo worden aangesloten en dus snel internet hebben of krijgen. waarom wordt er geen openheid van zaken gegeven
[ Voor 20% gewijzigd door donaldk op 20-11-2018 12:30 ]
Ik hoor dat BAM eerst het project in de Ronde Venen (CiF/Glasvezel Buitenaf) heeft teruggegeven en daarna dus ook het Glasdraad Groene Hart project. De (her)onderhandelingen leidden tot die extra zes maanden vertraging, maar Spitters gaat/of is dus net aan het werk.koenveelenturf schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:08:
Ik was in de veronderstelling dat BAM de aanleg zou doen, maar blijkbaar doen ze alleen de detailengineering. Aanleg wordt gedaan door Spitters BV:
Nou maar afwachten wat er van die planning overblijft, zou een papieren werkelijkheid betreffen, afhankelijk van de te verkrijgen toestemmingen van voornamelijk overheden, zoals waterschap(pen) en gemeenten.
Maar ja het begon destijds al met die fictie van die 12 tot maximaal 15 maanden die het totale traject inclusief eerste ronde vraagbundeling en aanlegpartij selectie zou duren. Uiteindelijk duurde die eerste ronde alleen al een jaar of twee.
Voorkeur zou uitgaan naar spuiten, daarna gestuurd boren en dan pas graven. In tegenstelling tot Groningen waar er meer wordt gegraven. Daar zijn de afstanden groter. En geen veengrond, zoals hier.
Ook gaat men er vanuit dat KPN over een paar jaar zijn all-in-one service via Glasdraad gaat aanbieden, naast (of in plaatst van? via) Solcon. Er werd zelfs gesproken over 'inkopen' door KPN.
Bron: update tijdens Dorpsraad bijeenkomst.
[ Voor 6% gewijzigd door donaldk op 23-11-2018 01:29 ]
Ben benieuwd... Wordt vervolgd. Zag dat ze in Groningen ook wat vertraging hebben opgelopen met het graven i.v.m. problemen met vergunningen. Hoop ik ieder geval dat de planning voor ons gebied niet helemaal gaat schuiven. Ook wel vreemd dat er nog helemaal niets bekend is over Glasdraad Oudewater qua planning...donaldk schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 01:25:
[...]
Ik hoor dat BAM eerst het project in de Ronde Venen (CiF/Glasvezel Buitenaf) heeft teruggegeven en daarna dus ook het Glasdraad Groene Hart project. De (her)onderhandelingen leidden tot die extra zes maanden vertraging, maar Spitters gaat/of is dus net aan het werk.
Nou maar afwachten wat er van die planning overblijft, zou een papieren werkelijkheid betreffen, afhankelijk van de te verkrijgen toestemmingen van voornamelijk overheden, zoals waterschap(pen) en gemeenten.
Maar ja het begon destijds al met die fictie van die 12 tot maximaal 15 maanden die het totale traject inclusief eerste ronde vraagbundeling en aanlegpartij selectie zou duren. Uiteindelijk duurde die eerste ronde alleen al een jaar of twee.
Voorkeur zou uitgaan naar spuiten, daarna gestuurd boren en dan pas graven. In tegenstelling tot Groningen waar er meer wordt gegraven. Daar zijn de afstanden groter. En geen veengrond, zoals hier.
Ook gaat men er vanuit dat KPN over een paar jaar zijn all-in-one service via Glasdraad gaat aanbieden, naast (of in plaatst van? via) Solcon. Er werd zelfs gesproken over 'inkopen' door KPN.
Bron: update tijdens Dorpsraad bijeenkomst.
Verderop is OASEN bezig geweest, voor ieder perceel een notariele akte en 1000 euro compensatie, heeft dus heel veel voeten in de aarde gehad.
Wat ik hoorde is dat Glasdraad bezig is met een deal met KPN Wholesale. Als ze daarmee een deal bereiken kunnen alle providers die via Reggefiber leveren heel eenvoudig ook via Glasdraad leveren, dus niet alleen KPN/XS4ALL/Telfort, maar ook bijvoorbeeld T-Mobile of Tele2.donaldk schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 01:25:
[...]
Hopelijk wel op minimaal de huidige profielen, KPN/Telfort levert vaak slechts 50 Mbit/s.
Ik ben benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen.
Het klinkt als een wel erg vroege exit.
Ik ben benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen.
Het klinkt als een wel erg vroege exit.
Vanmiddag zijn de inwoners van Oudewater gemaild over de planning voor die buitengebieden:
https://mailchi.mp/4fd470...water-bekend?e=9bfd5267d6
Uit de nieuwsbrief:koenveelenturf schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:44:
Vanmiddag zijn de inwoners van Oudewater gemaild over de planning voor die buitengebieden:
Dus het netwerk wordt door Rekam aangelegd, maar wie levert dan de diensten?Rekam zal dan ook de aanleg voor haar rekening nemen
En Groenehart financiers ook: https://mailchi.mp/03e81c...aar-bouwfase?e=5b11bf83e4

Overigens in de Nieuwkoop editie van het Witte Weekblad had CaiW een advertentie van een halve pagina: "CaiWay buitengewoon goed" en "Bestel voor 17 december", vanaf 47,50 per maand voor het slim pakket. www.buitengewoonglasvezel.nl Welk Glasvezelbuitenaf project is dit?
Groene deel is Q loos dus zal wel laatste blijven, Q4 of 2020:GlasDraad Groene Hart en Spitters stellen alles in het werk om de aanleg voor 2020 af te ronden. Het vertrekpunt is de bouwplanning zoals op de website staat vermeld. Het kan zijn dat als gevolg van het niet verkrijgen van instemmingen en vergunningen van overheidsinstanties en/ of particulieren er omwille van de voortgang geschoven moet worden tussen de verschillende deelgebieden. Met de gedegen voorbereidingen verwachten we dat we stagnatie in de voortgang van de aanleg zullen minimaliseren. We hebben ons echter wel te houden aan de eisen van de diverse wet- en regelgevende instanties.

Het blijft mij verbazen dat de Mabin/Glasdraad directie met zijn track record BAM verkeerd inschatte.Na het succesvol afsluiten van de vraagbundeling konden we niet direct van start met de aanleg van het glasvezelnetwerk. Dit was oorspronkelijk wel het plan; we hadden de materialen immers al besteld en voor een deel in huis. Het verwerven van de benodigde aanleg- en installatiecapaciteit heeft helaas de nodige extra tijd gekost. We zijn zeer content dat het, na het op het laatste moment afhaken van de initieel geselecteerde aannemer, ons is gelukt om met aannemer Spitters een passende samenwerkingsovereenkomst af te sluiten.
...naar bouwfase
Op dit moment zijn de voorbereidingen voor de aanleg gereed: onze aannemer Spitters heeft de detailengineering bijna afgerond en naar verwachting zal in maart 2019 de eerste verdeelkast worden geplaatst in het Groene Hart. Glasvezel komt er nu dus echt aan. Ondanks de aangepaste bouwplanning is directeur Pieter van Grunsven blij dat hij de bewoners van het buitengebied Groene Hart nu de gewenste duidelijkheid kan geven.
Overigens in de Nieuwkoop editie van het Witte Weekblad had CaiW een advertentie van een halve pagina: "CaiWay buitengewoon goed" en "Bestel voor 17 december", vanaf 47,50 per maand voor het slim pakket. www.buitengewoonglasvezel.nl Welk Glasvezelbuitenaf project is dit?
Dat gaat volgens mij via Glasdraad, dus Solcon/Multifiber/etc.esky schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:49:
[...]
Uit de nieuwsbrief:
[...]
Dus het netwerk wordt door Rekam aangelegd, maar wie levert dan de diensten?
https://www.glasvezelbuit...ed/zuid-holland%20midden/donaldk schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:09:
Blijkbaar hebben ze het gebied voor Zuid-Holland-Midden uitgebreid naar het noorden.
Jammer dat de planning door de war is geschopt door het terugtrekken van BAM. Het is niet anders, maar wel jammer dat wij in Bodegraven/Nieuwerbrug nu naar achteren zijn geschoven...

Wij zitten altijd al op de achterste rij;-). Naar ik begrijp hangt het af van toestemmingen hoeveel graafploegen ze gaan inzetten.
[ Voor 49% gewijzigd door donaldk op 01-12-2018 01:42 ]
Inmiddels zijn de eerste klanten in Stadskanaal (Mabin/Glasdraad Groningen) van Multifiber ook aangesloten: https://www.snelinternetwesterwoldestadskanaal.nl
En in De Krimpenerwaard gaat glasdraad ook een net leggen, nu 46% een abonnement heeft afgesloten.
En in de regio Emmen hebben ze het ook gered (50% heeft een abonnement afgesloten).
https://drenthe.glasdraad.nl
https://drenthe.glasdraad.nl
Op het kaartje met projecten kun je zien dat het Drenthe is, maar grenst direct aan de onderkant van het eerste project in Groningen. Hier in Zuid-Holland zit er volgens de kaartjes nog een beetje ruimte tussen de projecten.
Sommige van die delen van de ruimte tussen de projecten hebben Rekam glasvezel, andere delen komt (als het goed is) halverwege 2019 een vraagbundeling en weer andere delen is glasvezelbuitenaf actief. Het is nogal een lappendeken.donaldk schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:31:
Hier in Zuid-Holland zit er volgens de kaartjes nog een beetje ruimte tussen de projecten.
En het AD Groene Hart meldt vandaag dat Glasvezel Buitenaf (voorheen CiF) ook doorgaat. Dat is Rijnsaterwoude Dorp, delen van Bodegraven, Boskoop, enzovoorts, precies weet ik het niet, want het zijn plaatsen waar ik nooit kom, vanuit Metropool Regio Amsterdam;-) (De Facto, formeel een paar meter over de grens, zelfs beheer van grensgebied ligt bij Provincie Noord-Holland, wagentje met stickers erop rijdt elke dag voorbij). Vorige week op 42% met nog veel administratief te verwerken, dus al besloten dat het doorgaat, ook al was de 50% niet op datum verwerkt. Beetje bij beetje begint het te komen.
Er waren dit jaar al Dorpelingen die begonnen te klagen 'en wij dan'. In Ter Aar (Aardam, want op Funda en NOS Journaal is tegenwoordig alles Ter Aar, gekkies, als je op Ter Aar, zelfs postcode, zoekt wil je geen aanbod uit het voorzieningenloze Langeraar), heeft de Ter Aarse wederverkoper een extra vraagbundeling om de kabel verder de straat in te leggen georganiseerd, afgerond, dat in het project is opgenomen. Ik hoorde deze zomer een klagende vrouwenstem vanuit de kapper boven de Kruitvat komen...
Hoever is de kabel in de 'kernen' eigenlijk. Gigahertz ongetwijfeld, maar hoever gesegmenteerd, Docsis #?, enzovoorts. Kijk als Ziggo 200 of 400 doet, dan is overbouwen inderdaad niet interessant, als ze 40/4, 100/10 bieden, dan kan het interessant zijn een vraagbundelingetje te doen en zo wat lijntjes in Ziggo gebied te trekken, zoals in Ter Aar.
Er waren dit jaar al Dorpelingen die begonnen te klagen 'en wij dan'. In Ter Aar (Aardam, want op Funda en NOS Journaal is tegenwoordig alles Ter Aar, gekkies, als je op Ter Aar, zelfs postcode, zoekt wil je geen aanbod uit het voorzieningenloze Langeraar), heeft de Ter Aarse wederverkoper een extra vraagbundeling om de kabel verder de straat in te leggen georganiseerd, afgerond, dat in het project is opgenomen. Ik hoorde deze zomer een klagende vrouwenstem vanuit de kapper boven de Kruitvat komen...
Hoever is de kabel in de 'kernen' eigenlijk. Gigahertz ongetwijfeld, maar hoever gesegmenteerd, Docsis #?, enzovoorts. Kijk als Ziggo 200 of 400 doet, dan is overbouwen inderdaad niet interessant, als ze 40/4, 100/10 bieden, dan kan het interessant zijn een vraagbundelingetje te doen en zo wat lijntjes in Ziggo gebied te trekken, zoals in Ter Aar.
[ Voor 14% gewijzigd door donaldk op 28-12-2018 13:51 ]
Je bedoelt denk ik dit artikel. Dat gaat niet over Bodegraven, wel over Zuidplas, Waddinxveen, Boskoop en Hazerswoude-Dorp. Wel grappig dat twee kleine stukjes van dit gebied al door Rekam verglaasd worden en die bewoners zo'n duizend euro goedkoper uit zijn dan bij glasvezelbuitenafdonaldk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:46:
En het AD Groene Hart meldt vandaag dat Glasvezel Buitenaf (voorheen CiF) ook doorgaat. Dat is Rijnsaterwoude Dorp, delen van Bodegraven, Boskoop, enzovoorts, precies weet ik het niet, want het zijn plaatsen waar ik nooit kom, vanuit Metropool Regio Amsterdam;-) (De Facto, formeel een paar meter over de grens, zelfs beheer van grensgebied ligt bij Provincie Noord-Holland, wagentje met stickers erop rijdt elke dag voorbij). Vorige week op 42% met nog veel administratief te verwerken, dus al besloten dat het doorgaat, ook al was de 50% niet op datum verwerkt. Beetje bij beetje begint het te komen.
Ja,ik deed het even uit het hoofd. Zuidplas is een samenvoeging zeker, waardoor ik er nooit vangehoord heb. Net zo als die nieuwe gemeente die zowel bij Glasdraad, als in een later Glasvezel Achteraf project voorkwam; Teylingen.
Tja Rekam heeft nog een sociaal hart, lol. Investeringen mogen niet teveel tot kosten voor inwoners leiden, vandaar dat ze heel lang zijn doorgegaan met uitrol/universele dienstverlening. Totdat Digitenne/Publieke omroep met DVB-T kwamen. CaiWay daarna digitale diensten mocht gaan aanbieden. En daarna een open glas netwerk (zelfs DDS zit erop). Aan de andere kant vast klachten dat ze achterlopen.
Ik weet nog hoe tijdens de CNN crisis er veel bewonersprotest werd uitgesproken over de prijsopdrijving van UPC en dat die de beloftes niet na kwam en wel steeds meer geld rekende, want wat hebben wij aan die nieuwlichterij die kunnen wij helemaal niet betalen.
Tja Rekam heeft nog een sociaal hart, lol. Investeringen mogen niet teveel tot kosten voor inwoners leiden, vandaar dat ze heel lang zijn doorgegaan met uitrol/universele dienstverlening. Totdat Digitenne/Publieke omroep met DVB-T kwamen. CaiWay daarna digitale diensten mocht gaan aanbieden. En daarna een open glas netwerk (zelfs DDS zit erop). Aan de andere kant vast klachten dat ze achterlopen.
Ik weet nog hoe tijdens de CNN crisis er veel bewonersprotest werd uitgesproken over de prijsopdrijving van UPC en dat die de beloftes niet na kwam en wel steeds meer geld rekende, want wat hebben wij aan die nieuwlichterij die kunnen wij helemaal niet betalen.
Rekam is echt een drama, in veel gebieden in Gouda hebben ze nog een antiek rijgnetwerk.
Het grootste deel van de Rekam aansluitingen is inderdaad nog coax, daar kan je via caiway 120/12 internet afnemen. Waar al wel verglaasd is kan je voor €37,50 per maand een gigabit verbinding krijgen (Netrebel).dolopfriet schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:30:
Rekam is echt een drama, in veel gebieden in Gouda hebben ze nog een antiek rijgnetwerk.
Doordat rekam niet zulke hoge tarieven als ziggo rekent hebben ze niet het geld om het hele netwerk direct te verglazen.
Echt antiek zal het niet zijn, 550 Mhz netwerk, zelfs zonder de S(onder_) band, volledig analoog voor 18 kanalen.Ik weet nog dat ze in Uithoorn geen Discovery, of was het MTV, konden doorgeven, vanwege gebrek aan capaciteit, anyway meer dan een kanaal of 18 kon niet. Wel ge-upgrade, maar toch verkocht aan Cai Westland. Uiteindelijk door CaiW/CiF verglaasd.
Zo meldt TelecompaperGlasDraad gaat poging doen in buitengebied Flevoland
Eind maart start GlasDraad, in samenwerking met de LTO Flevoland, een vraagbundeling in het buitengebied van Flevoland. GlasDraad meldt nog niet welk streefpercentage het hanteert. Maandag 14 januari hebben LTO Flevoland en GlasDraad, de samenwerking officieel gestart. Beide partijen zijn al langere tijd met elkaar in gesprek om de vraagbundeling te starten. GlasDraad werkt met diverse serviceproviders waaronder Solcon en KPN en is momenteel in gesprek met Greenet.
In oktober 2018 stopte FiberFlevo zijn pogingen om voldoende handtekeningen te verzamelen voor een glasvezelnetwerk in het buitengebied van Flevoland. Waar FiberFlevo een ondergrens van 50 procent hanteerde, bracht de vraagbundeling 10 procent op.
En Greenet doet ook mee:
https://greenet.nl/glasvezelflevolandGlasvezel weer een stap dichterbij in Oostelijk en Zuidelijk Flevoland!
Glasdraad heeft aangekondigd een vraagbundeling te gaan starten voor de komst van glasvezel. Greenet is blij met deze stap en zal actief deelnemen aan de vraagbundeling van Glasdraad.
Glasdraad geeft aan binnenkort bekend te maken wanneer de vraagbundeling start. Het aanbod van Greenet wordt ook op korte termijn bekend.
Huijbregts Automatisering is al sinds onze start in Flevoland onze partner en zal dit ook zijn bij de aanleg van een glasvezelnetwerk. We zullen ons gezamenlijk inzetten om glasvezel succesvol te maken en komen met extra diensten die speciaal gericht zijn op u als bewoner of bedrijf in het buitengebied!
Onze klanten houden wij via deze pagina en via e-mail op de hoogte. En als trouwe klant doen wij u natuurlijk nog nog een stapje extra in ons aanbod.
Bent u (nog) geen klant, maar wilt u wel op de hoogte worden gehouden? Vul dan het contactformulier hieronder in. Hier kunt u ook aangeven als u interesse hebt in aanloop naar glasvezel klant te worden op draadloze netwerk van Greenet. Dan komt u ook in aanmerking voor ons instapaanbod op glasvezel.
[ Voor 42% gewijzigd door donaldk op 21-01-2019 15:51 ]
Vandaag wordt de eerste glasvezel in Woubrugge (Groene Hart gebied) getrokken. Vandaag gaan ze dus officieel beginnen...
https://www.leidschdagbla...nsdag-het-buitengebied-in
https://twitter.com/Kaage...tatus/1093170154735878144
https://www.leidschdagbla...nsdag-het-buitengebied-in
https://twitter.com/Kaage...tatus/1093170154735878144
[ Voor 12% gewijzigd door koenveelenturf op 07-02-2019 09:34 ]
Mooi!koenveelenturf schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:38:
Vandaag wordt de eerste glasvezel in Woubrugge (Groene Hart gebied) getrokken. Vandaag gaan ze dus officieel beginnen...
Volgens de planning hadden ze de afgelopen maanden wijkcentrales moeten plaatsen, heeft iemand die ergens al zien verschijnen?
De verwachting is dat ze in maart de eerste verdeelkast gaan plaatsen. De planning is een beetje gewijzigd, volgens mij is het plaatje dat nu op de site staat leidend.esky schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:56:
[...]
Mooi!
Volgens de planning hadden ze de afgelopen maanden wijkcentrales moeten plaatsen, heeft iemand die ergens al zien verschijnen?
https://mailchi.mp/03e81c...aar-bouwfase?e=5b11bf83e4
https://groenehart-zuid.g...s/10/2018/04/image005.png
Weet iemand hier of de planning zoals aangegeven op de site van Glasdraad Groene Hart nou gewoon nog klopt? En dan specifiek het stukje Woerdense Verlaat in Q3 dit jaar?
De tekst op de site is iets aangepast, de maanden zijn vervangen door jaargetijden. Er staat nu ook een kaartje bij van het netwerk.KoningsGap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:57:
Weet iemand hier of de planning zoals aangegeven op de site van Glasdraad Groene Hart nou gewoon nog klopt? En dan specifiek het stukje Woerdense Verlaat in Q3 dit jaar?
Hartelijk dank!esky schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:27:
[...]
De tekst op de site is iets aangepast, de maanden zijn vervangen door jaargetijden. Er staat nu ook een kaartje bij van het netwerk.
Dus nu hopen voor regio's Woerden-West/-Oost/Nieuwerbrug (Bodegraven) dat het geen strenge winter wordt!
[ Voor 10% gewijzigd door koenveelenturf op 13-02-2019 14:53 ]
Je zou toch verwachten dat het aapje aan zijn staart getrokken word voor zoiets belangrijks.esky schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:27:
[...]
De tekst op de site is iets aangepast, de maanden zijn vervangen door jaargetijden. Er staat nu ook een kaartje bij van het netwerk.
Ik zie op dat plaatje weer een gebied zonder Q aanduiding, zal ik wel weer net invallen, grmbls! Elders het lijstje gevonden, gebied 4 is nog steeds aangemerkt as herfst 2019.
Op de websites van Glasdraad Haarlemmermeer en Glasdraad landelijk Amsterdam-Noord staan onder het kopje serviceproviders 14 providers waaronder KPN, T-Mobile, Tele2 en Tweak. Het lijkt er dus op dat de deal tussen Glasdraad en KPN NetwerkNL rond is.
Ik ben benieuwd of en wanneer die providers beschikbaar komen op de netwerken waar de vraagbundeling al afgerond is.
Ik ben benieuwd of en wanneer die providers beschikbaar komen op de netwerken waar de vraagbundeling al afgerond is.
Heb ik ze toevallig pas naar gevraagd... Antwoord was niet helemaal naar tevredenheid, maar neem toch aan dat over een jaar er meer keus is, ook voor ons.esky schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:50:
Op de websites van Glasdraad Haarlemmermeer en Glasdraad landelijk Amsterdam-Noord staan onder het kopje serviceproviders 14 providers waaronder KPN, T-Mobile, Tele2 en Tweak. Het lijkt er dus op dat de deal tussen Glasdraad en KPN NetwerkNL rond is.
Per gebied zijn de service providers inderdaad verschillend.
Het kan zomaar zo zijn dat er volgend jaar meer providers bij komen.
Welke providers dat zijn zullen en wanneer kunnen we nu nog niet aangeven.
Wel grappig, dat van die 14 providers de eerste drie KPN, Solcon en XS4all zijn......
Telfort is ook van KPNdctdave schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:52:
Wel grappig, dat van die 14 providers de eerste drie KPN, Solcon en XS4all zijn......
In principe zouden alle 19 providers die hier staan nu via Glasdraad kunnen leveren.
Onder welke condities, we gaan het zien of het interessant wordt. Delta FLexx op CiF was ook duur/oninteressant.esky schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:54:
[...]
Telfort is ook van KPN![]()
In principe zouden alle 19 providers die hier staan nu via Glasdraad kunnen leveren.
Even gekeken voor Hoofddorp, waar al lang KPN ligt. Daar alleen de KPN providers, Deutsche Telekom en Online, daarvan heeft alleen DT heeft de maximale snelheid van 500/500. Oh ja Tele2 heeft ook nog een paar 50Mbit/s abootjes.
Onlangs aangesloten nieuwbouwijk in Uithoorn, ook maximaal 500/500 en hetzelfde beperkte aanbod aan aanbieders.
[ Voor 30% gewijzigd door donaldk op 20-02-2019 15:02 ]
En ook Delta Fiber (voorheen CiF) koopt toegang tot Glasdraad netwerk in via overname CBizz. Zoals eerder besproken in dit topic ooit opgericht als CaiWay Business en daarna verzelfstandigd.
CEO gaat met pensioen, de rest van het management zou aanblijven.
Bron
CEO gaat met pensioen, de rest van het management zou aanblijven.
Bron
Grappig, het zusterbedrijf van Glasvezelbuitenaf levert nu dus diensten via Glasdraad 
(EQT is eigenaar van zowel Delta als Glasvezelbuitenaf)
(EQT is eigenaar van zowel Delta als Glasvezelbuitenaf)
Nope geen zusterbedrijf is het is nu een merk/onderdeel van Delta Fiber https://www.deltafiberned...erken/glasvezel-buitenaf/.
En ja dat is van CiF investeringsfond doorgeschoven naar EQT. Zowel CiFnetwerk en operator als CaiW eerste ging verder als Glasvezel Buitenaf. Allemaal waren deel/eigendom van CiF en nu dus eigendom van EQT. Delta retail hadden ze al, nu dus alles ondergebracht in Delta Fiber en dat heeft CBizz gekocht.
Op een gegeven moment heeft KPN alles weer onder controle;-).
En ja dat is van CiF investeringsfond doorgeschoven naar EQT. Zowel CiFnetwerk en operator als CaiW eerste ging verder als Glasvezel Buitenaf. Allemaal waren deel/eigendom van CiF en nu dus eigendom van EQT. Delta retail hadden ze al, nu dus alles ondergebracht in Delta Fiber en dat heeft CBizz gekocht.
Op een gegeven moment heeft KPN alles weer onder controle;-).