Cat7, jij bent echt voorbereid ! Ik heb 5e liggen richting werkkamer en ga nieuwe Cat6 leggen richting de televisies. We hebben nog wel even voor de glasvezel in huis is aangesloten...Ubiquity zat ik al naar te kijken. Veel merken zitten aan maximale 100mw zendvermogen. Als ik aan de Amplify HD kijk is dat 250mw. Die set is nog best prijzig, dus eventueel gewoon losse accesspoints. Ubiquity Cube AC zie ik voor 70 euro, dan heb je wat lan aansluitingen en 150MW zendvermogen. Keuze genoeg......eerst maar eens die 50% halen.
Mij valt wel opdat die Ubiquity routers vaak beperkt zijn tot lage doorvoersnelheden, deels zelfs enkel 2.4 gigahertz. Ik moet eens vragen over welke modellen hij het had. Ik heb nog geen ethernet netwerk. Desktop stond met kabeltje aan routertje later modem, vroeger de tweede desktop met een losse dongle op wifi, later laptop ook op wifi.
Is er eigenlijk al een opvolger voor wpa/wep die niet gekraakt is?
Ik kwam vandaag toevallig langs het Zouthuissluizermolenpad, dus thuis even gekeken of die meedoen, want als er iemand gebaad is bij dit project zijn het de mensen langs zo'n 500? meter lang pad. Maar volgens de website van Glasdraad mag alleen nummer 1 meedoen 2441ee.
Is er eigenlijk al een opvolger voor wpa/wep die niet gekraakt is?
Ik kwam vandaag toevallig langs het Zouthuissluizermolenpad, dus thuis even gekeken of die meedoen, want als er iemand gebaad is bij dit project zijn het de mensen langs zo'n 500? meter lang pad. Maar volgens de website van Glasdraad mag alleen nummer 1 meedoen 2441ee.
?% Er is iets misgegaan tijdens het ophalen van het huidig aantal inschrijvingen.
Ah ik had al een paar keer volledig ververst met ctrl+F5. Maar nu vijf minuten later staat er, na nog een ctrl+F5, ook 26%.
Anoniem: 1052151
Iedere dag een procentje er bij kom je er nog 6 tekort.
Op de facebook pagina staat een link daar kun je inschrijven krijg je een melding pagina niet gevonden dat schiet dan wel lekker op.
Op de facebook pagina staat een link daar kun je inschrijven krijg je een melding pagina niet gevonden dat schiet dan wel lekker op.
Inderdaad en we hebben nu drie etmalen nodig gehad voor 2 procentpunten. Ik had eerder al berekend dat er ongeveer 1.2 procentpunt per etmaal nodig was. Dit is dus wel een kleine versnelling van net geen 0,5 procentpunt per dag gedurende de afgelopen drieenhalve week, naar 0,67 per dag over de laatste drie dagen. De helft van wat er nodig is.
De update was laat, dus zouden ze gelijk de aanmeldingen vanavond bij Van der Hoorn meegenomen hebben?
Er komt best wel wat volk af of die avonden. Ik ben zelfs tweemaal geweest, een van de eerste avonden voor een paar vraagjes en vorige week voor een update over de campagne. Je kunt ook eens binnenkijken zonder iets te hoeven kopen, LOL.
@Anoniem: 1052151 is het weer zover. De inschrijfavond in Papenveer vanavond was in ieder geval wel vermeld, vorige week in Vrouwenakker stond die niet op de FB pagina.
Nou is 54% boven de vijftig in Gemeente Nieuwkoop stond er vandaag in het AD, dus FB, Instagram, Twitter, zijn niet de belangrijkste kanalen. Canvassen, gewoon de deuren langs past beter bij de vele 'bejaarden' hier;-). Zoals gezegd er komt volk af op die avonden.
Moet waarschijnlijk deze link zijn: https://groenehart.glasdr...den-glasvezelaansluiting/ Daarna word je naar de aanbieders landing page geleid: https://groenehart.glasdr...croll-to-serviceproviders.
De update was laat, dus zouden ze gelijk de aanmeldingen vanavond bij Van der Hoorn meegenomen hebben?
Er komt best wel wat volk af of die avonden. Ik ben zelfs tweemaal geweest, een van de eerste avonden voor een paar vraagjes en vorige week voor een update over de campagne. Je kunt ook eens binnenkijken zonder iets te hoeven kopen, LOL.
@Anoniem: 1052151 is het weer zover. De inschrijfavond in Papenveer vanavond was in ieder geval wel vermeld, vorige week in Vrouwenakker stond die niet op de FB pagina.
Nou is 54% boven de vijftig in Gemeente Nieuwkoop stond er vandaag in het AD, dus FB, Instagram, Twitter, zijn niet de belangrijkste kanalen. Canvassen, gewoon de deuren langs past beter bij de vele 'bejaarden' hier;-). Zoals gezegd er komt volk af op die avonden.
Moet waarschijnlijk deze link zijn: https://groenehart.glasdr...den-glasvezelaansluiting/ Daarna word je naar de aanbieders landing page geleid: https://groenehart.glasdr...croll-to-serviceproviders.
[ Voor 16% gewijzigd door donaldk op 22-03-2018 22:42 ]
Heb je al een alternatief, KNIPPR stopt, Youfone was al eerder gestopt met aanbieden van TV dienst als stand alone dienst. Dus wat is er nog over KPN Play? Want Sparql verkoopt niet direct en niet OTT.-MrMoose- schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:20:
Hallo,
Interessante discussie, zit hier met zelfde dilemma...
Zelf neig ik nu naar multifiber 500 met bellen (44,95 p/m) en als TV oplossing een KNIPPR abo met samsung app of apple TV. Heeft in ieder geval full HD, opnemen, pauzeren enzo tegen redelijke kosten. Enig nadeel is dan BBC en KETNET/CANVAS dan wegvallen, maar daar kan ik wel mee leven denk ik.
Mis ik iets dat ik dit (nog) niet in de discussie voorbij heb zien komen?
Anoniem: 1054817
Hoe dichter bij de deadline, hoe meer aanmeldingen. Althans zo ging het in de ronde venen. De laatste dag kwamen er nog een aantal procenten bij.
Wat Ubiquiti betreft, ik heb nu 12 ap's, switches, cloudkey en een router in de UniFi range. Stuk of 20 AirMax devices en een UNMS server draaien en ik ben er erg tevreden mee. UniFi is gebruiksvriendelijk en kan nagenoeg alles. AirMax is vooral oersterk. Ik heb de keuze voor mesh maar ik heb het niet gedaan, gewoon daisylink hier en daar. Mesh is mooi en het werkt wel maar ik heb er toch voor gekozen glasvezel en ethernet aan te leggen.
Oja, ik ben zelf sceptisch tegenover AirCube en Amplifi. Het idee is leuk en het werkt opzicht wel maar een USG met een aantal ap's, bijvoorbeeld UAP AC lite, werkt toch het beste. Die kan je in het uiterste geval ook meshen maar ik heb alles bekabeld. Altijd vol bereik met een Lite en een LR over +/- 230m2.
Wat Ubiquiti betreft, ik heb nu 12 ap's, switches, cloudkey en een router in de UniFi range. Stuk of 20 AirMax devices en een UNMS server draaien en ik ben er erg tevreden mee. UniFi is gebruiksvriendelijk en kan nagenoeg alles. AirMax is vooral oersterk. Ik heb de keuze voor mesh maar ik heb het niet gedaan, gewoon daisylink hier en daar. Mesh is mooi en het werkt wel maar ik heb er toch voor gekozen glasvezel en ethernet aan te leggen.
Oja, ik ben zelf sceptisch tegenover AirCube en Amplifi. Het idee is leuk en het werkt opzicht wel maar een USG met een aantal ap's, bijvoorbeeld UAP AC lite, werkt toch het beste. Die kan je in het uiterste geval ook meshen maar ik heb alles bekabeld. Altijd vol bereik met een Lite en een LR over +/- 230m2.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1054817 op 22-03-2018 23:47 ]
Ja, Ronde Venen/Ouder-Amstel/Stichtse Vecht was ook kritisch, daar hebben ze de laatste week nog 22 procent punt binnen gehaald.
Arjen met dat soort aantallen heb je wel een heel groot huis;-). Of gebruik je het zakelijk,al dan niet op meerdere locaties?
Ik lees veel productnamen die ik eens moet gaan googlen.
Welkom in dit topic en op Tweakers.
Arjen met dat soort aantallen heb je wel een heel groot huis;-). Of gebruik je het zakelijk,al dan niet op meerdere locaties?
Ik lees veel productnamen die ik eens moet gaan googlen.
Welkom in dit topic en op Tweakers.
[ Voor 5% gewijzigd door donaldk op 23-03-2018 00:24 ]
Woning is wel ietwat groot ja en bedrijf aan huis.
De productrange van Ubiquiti googlen (en snappen) is best een studie.
Alles wat binnen UniFi valt is nog wel te doen. Ik heb in huis gewoon USG router en twee van die witte schotels. Werkt absoluut perfect, en meestal gewoon een 5Ghz verbinding, niet dat dat nou zoveel uitmaakt maar als er glasvezel komt zeer zeker. Ik zit ook in de scope van glasdraad en zit dus ook te duimen.
De nood is zo hoog dat ik meteen twee abonnementen heb afgesloten. Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb de directeur van Multifiber gesproken en ik had wel een goed gevoel. Natuurlijk is 50% van zo'n gesprek pure marketing, laat ik daar nou ook een beetje verstand van hebben. Maar ik denk persoonlijk wel dat Multifiber aan de weg wil timmeren. Ik ben na wat beraad bij een ICT bedrijf in ieder geval met hem in zee gegaan, zakelijk en particulier. Dat vastrecht is veel geld maar ik wil niet over 10 jaar balen dat ik het niet had gedaan.
De productrange van Ubiquiti googlen (en snappen) is best een studie.
Alles wat binnen UniFi valt is nog wel te doen. Ik heb in huis gewoon USG router en twee van die witte schotels. Werkt absoluut perfect, en meestal gewoon een 5Ghz verbinding, niet dat dat nou zoveel uitmaakt maar als er glasvezel komt zeer zeker. Ik zit ook in de scope van glasdraad en zit dus ook te duimen.
De nood is zo hoog dat ik meteen twee abonnementen heb afgesloten. Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb de directeur van Multifiber gesproken en ik had wel een goed gevoel. Natuurlijk is 50% van zo'n gesprek pure marketing, laat ik daar nou ook een beetje verstand van hebben. Maar ik denk persoonlijk wel dat Multifiber aan de weg wil timmeren. Ik ben na wat beraad bij een ICT bedrijf in ieder geval met hem in zee gegaan, zakelijk en particulier. Dat vastrecht is veel geld maar ik wil niet over 10 jaar balen dat ik het niet had gedaan.
@Anoniem: 1054817 bedankt voor het advies wat betreft Ubiquity . altijd goed mensen die er ervaring mee hebben te horen. Ik denk dat ik aan modem en twee ap’s genoeg heb.
Er zit een ubiquiti reseller, als een van de weinige in Ter Aar. Innocam, die kunnen ook adviseren.
27%, dus een procent punt in de laatste dag. Ze zeggen voorbij de helft is 'voor op schema'.
Glasdraad komt naar U toe deze Lente:
Glasdraad komt naar U toe deze Lente:
Zou het een publiciteitsstunt zijn a la Sinterklaas op TV, waar altijd iets verdwijnt, of verkeerd gaat; zoek de verdwenen plastic Koe?Wij komen bij u langs
In deze laatste weken van de vraagbundeling hopen wij de laatste vraagtekens bij twijfelende bewoners weg te nemen. Daarom gaan wij per dorp langs de deuren bij mensen die zich tot dusver nog niet hebben aangemeld voor glasvezel. Dus als u nog vragen heeft over glasvezel, de dienstenpakketten of het aanmelden, kunt u die direct aan ons stellen.
Afspraak maken
Koe vermist!
De koe die bij Park Zomerlust stond is in de nacht van maandag op dinsdag verdwenen van zijn stek bij de ingang van het park. Wij willen hem heel graag terug vinden. Kunt u ons vertellen waar hij nu is? Dan ontvangt u een lekkere versnapering.
Zijn soortgenoten staan in Ter Aar en Rijnsaterwoude, dus zij zijn het niet.
@dctdave Voor een woonhuis is een UAP AC Lite meestal voldoende. Een UAP AC LR is gewoon een Lite op anabolen, beetje meer bereik. Met de Lite had ik althans voor de woning al dat ik hem heb ingesteld op low zendbereik (2,4Ghz) anders overschreeuwt hij gewoon de buren en daar zit bij ons nog een sloot tussen. 5Ghz op high. Als je bandsteering en airtime fairness aan zet gaan ze als een speer. Nog even een RF scan en je netwerk loopt als gesmeerd. Ik las eerder al eens iets over mesh, hierbij verlies je geloof ik tot 50% van je maximale bandbreedte. Afhankelijk van het aantal AP's in het mesh netwerk loopt het alleen maar op.
Gelukkig werk mesh wel alleen over 5Ghz.
Centraal in het te dekken oppervlak aan het plafond werk naar mijn mening het beste, hierbij heb je het vaakst (bandsteering) een snaarscherpe 5AC verbinding.
Gelukkig werk mesh wel alleen over 5Ghz.
Centraal in het te dekken oppervlak aan het plafond werk naar mijn mening het beste, hierbij heb je het vaakst (bandsteering) een snaarscherpe 5AC verbinding.
@Anoniem: 1054817 zat al te kijken of ik dan lr nodig heb. Boerderij is we 30 meter lang, maar heb zowel voor als achter al utp kabel liggen dus dacht er over op 2 of 3 punten een ap te hangen.
Overigens heb ik begrepen dat het voordeel van de nieuwe mesh systemen, zoals amplify HD is dat je i.t.t. Repeaters geen snelheidsverlies hebt. Dit kan doordat de backhaul over wen aparte band gaat meen ik. Nadeel is dat bereik elkaar wel steeds moet overlappen, dus meer nodes nodig. Per situatie verschilt het of dat opweegt tegen geen draden trekken en Seamless routing. (Zo lees ik het overal)
Overigens heb ik begrepen dat het voordeel van de nieuwe mesh systemen, zoals amplify HD is dat je i.t.t. Repeaters geen snelheidsverlies hebt. Dit kan doordat de backhaul over wen aparte band gaat meen ik. Nadeel is dat bereik elkaar wel steeds moet overlappen, dus meer nodes nodig. Per situatie verschilt het of dat opweegt tegen geen draden trekken en Seamless routing. (Zo lees ik het overal)
[ Voor 51% gewijzigd door dctdave op 24-03-2018 10:28 ]
@dctdave ik lees best vaak dat Amplifi nog niet helemaal ideaal is. Je hebt geen snelheidsverlies omdat ze zover ik weet niet meshen. Maar ik heb er dan ook geen ervaring mee. Met aan de kopse kant en aan de achterkant een LR op UTP is ruim voldoende schat ik. Hier bestraal ik 25 meter, ruim voldoende signaal (75% ofzo) , met 1 LR. Een 'In-Wall' zou ook nog een optie zijn. Die zitten in een stopcontact verwerkt en vallen binnen de UniFi range. Die heb ik bij een ander gezien en die beviel ook goed. De dekking schijnt wel iets minder te zijn dan de UAP AC's.
Denk dat het inderdaad twee keer de light of LR gaat worden. Thx voor het meedenken! Nu Eerst maar eens die 50% halen.
Airties oprichter vertelde mij een aantal jaren terug dat ze uitgingen van een accesspoint/router op elke woonlaag, dus drie stuks per huis. Ik vroeg zijn collega wat het bereik was het ging om xx meter, ik reageerde met dat is niet veel, maar het bleek dat dat vanwege de anderhalve gigabit/s doorvoer was, dus begrijpelijk..
Voorbeeld wat ik eerder gaf betreft gewoon drie Ubiquity WiFi routers aan het ethernet netwerk, maar toch schakelen ze naadloos van ene naar de ander bij voip over wifi. Ten minste zo heb ik het begrepen.
Voorbeeld wat ik eerder gaf betreft gewoon drie Ubiquity WiFi routers aan het ethernet netwerk, maar toch schakelen ze naadloos van ene naar de ander bij voip over wifi. Ten minste zo heb ik het begrepen.
@donaldk klopt en niet alleen bij voip, bij alle soorten data. UniFi ondersteunt dataroaming. Als je gaat lopen met een netflix film op je telefoon zal je niet merken dat je van AP1 naar AP2 naar AP3 etc roamt.
En ik hoor dus dat deze apparaten dat heel goed doen.
50% is niet onmogelijk,ik heb dus goede hoop.
50% is niet onmogelijk,ik heb dus goede hoop.
Hele week-end minder dan 33 aanmeldingen? Nog steeds 27%.
Zou mij verbazen als ze de 50% nog halen.
Maar waar kan je dat zien minder dan 33 aanmeldingen.
Maar waar kan je dat zien minder dan 33 aanmeldingen.
Website staat al sinds vrijdag op 27%, één procentpunt is afgerond 33 adressen. Uit mijn hoofd bestaat de voorlopige database uit 3367 adressen, waar ze nog wat van verwachten te schonen. Ze gaan uit van 1650 adressen als 50%. Videootje heb ik hier wel eens gelinkt.
Als ze die aanmeldingen verwerkt hadden, dan hadden ze de teller toch wel aangepast. Kijk het kan zijn dat de teller morgen met een paar procentpunten verspringt. Het kan best dat ze nu de vandaag door de providers doorgegeven aanmeldingen aan het verwerken zijn en de bevestigingen van overeenkomst met glasdraad straks verzenden, onze bevestiging was ook om 03.01 uur verzonden.
Als FB-loze had ik niet gezien dat de lokatie van de sticker al geraden was, dus voor niks gemaild, LOL.
Als ze die aanmeldingen verwerkt hadden, dan hadden ze de teller toch wel aangepast. Kijk het kan zijn dat de teller morgen met een paar procentpunten verspringt. Het kan best dat ze nu de vandaag door de providers doorgegeven aanmeldingen aan het verwerken zijn en de bevestigingen van overeenkomst met glasdraad straks verzenden, onze bevestiging was ook om 03.01 uur verzonden.
Als FB-loze had ik niet gezien dat de lokatie van de sticker al geraden was, dus voor niks gemaild, LOL.
Facebook heb ik ook niets mee voor je het weet gaat je hele hebben en houwen de wereld over.
Voor de rest afwachten maar
Voor de rest afwachten maar
@donaldk zolang de teller van Woerden ook niet verspringt ga ik er vanuit dat ze de website gewoon nog niet geupdate hebben. Gaat spannend worden, maar deze week gaan ze huizen langs, dus hopelijk helpt dat.
Ja maar zoals ik dat heb gelezen, is dat we komen in die buurt, wil je wat vragen bel ons dan van te voren voor een afspraak, niet echt als de klassieke pannensetverkoper (of voor de echt oude lui onder ons de stofzuigerverkoper;-)) deur tot deur.
En 10 voor twee nog niet ge-update.
En 10 voor twee nog niet ge-update.
Oh, ik dacht dat ze echt overal langs gingen.De mensen die nog niet hebben ingeschreven willen niet of hebben een zetje nodig. Dan moet je niet wachten to zij gaan bellen.....En een procentje er bij. Was vrij hoopvol , maar begin het nu toch somberder in te zien.....
[ Voor 48% gewijzigd door dctdave op 27-03-2018 15:12 ]
Inderdaad 1 procentpunt in (bijna) vier dagen, dat is niks!
Ze hebben nog een paar inschrijfavonden. Stond gisteren op facebook, maar dan staat staat er niet bij op welke dag, dus hebben er gisteren nog mensen bij de paprikafabriek gestaan?
Ze hebben nog een paar inschrijfavonden. Stond gisteren op facebook, maar dan staat staat er niet bij op welke dag, dus hebben er gisteren nog mensen bij de paprikafabriek gestaan?
Zo te lezen gaan ze inderdaad bovenop de bezoeken op afspraak, ook drie dagen rond rijden. Maar een hoop regio's staan er niet bij, lijkt het, maar hoe doen ze tegen de 200 adressen op tweede paasdag?Laatste inschrijfavond Nieuwveen
Tijd: 17:00 - 19:30
Locatie: Kwekerij Duijnisveld, Nieuwveens Jaagpad 27a, Nieuwveen
Kom gerust langs om in te schrijven!
Wij komen bij u langs
In deze laatste weken van de vraagbundeling hopen wij de laatste vraagtekens bij twijfelende bewoners weg te nemen. Daarom gaan wij per dorp langs de deuren bij mensen die zich tot dusver nog niet hebben aangemeld voor glasvezel. Dus als u nog vragen heeft over glasvezel, de dienstenpakketten of het aanmelden, kunt u die direct aan ons stellen. Wij zijn de komende periode in de volgende gebieden te vinden:
Maandag 26 maart
Hoogmade: Bospolderkade,Bospolder, Van Klaverweijdeweg, Doespolderweg, Oude Kerkweg, Frederikskade, Noordeinde,Vlietweg, Vlietkade
Woensdag 28 maart
Ter Aar: Geerweg, Westkanaalweg, Paradijsweg, Ringdijk, Hogedijk, Oostkanaalweg, Oude Kerkpad, Hoekse Aarkade, Hoekse Aar, Oostkanaalkade, Korteraarseweg, Zevenhovenseweg
Maandag 30 maart
Nieuwveen: Nieuwveens Jaagpad, Molenkade, Ringdijk, Ruigekade, Vrouwenakker, Blokland, Uiterbuurtweg, Achterweg, Schilkerkade
Wilt u een afspraak maken voor een huisbezoek op een tijdstip dat het u uitkomt? Neem dan contact met ons op!
[ Voor 6% gewijzigd door donaldk op 27-03-2018 16:31 ]
Ik heb meer informatie over de vraagbundeling omdat ik in een database kan. Daarnaast weet ik ongeveer hoe het doorvoeren van die gegevens werkt. Hou hoop guys! Geloof het of niet maar we gaan gewoon op schema. Ik help Glasdraad met de vraagbundeling in deze regio. In de laatste week gaan we als een raket.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1054817 op 27-03-2018 23:00 ]
Ja, model Ronde Venen.
Recente Mabib actie liepen ze echt voor op schema 42% met week te gaan.
Maar demografisch nadeel ligt bij Gemeente Nieuwkoop en Kaag & Braassem. Nieuwkoop is 54% van de bevolking boven de 50, Kaag & Braassem is ook ruim 50% boven de vijftig. Ronde Venen, pre-fusie met Abcoude, kwam niet verder dan 45% boven de 45.
Alleen de laatste tijd zakt het in, stagnatie in gebieden waar eerste helft van de periode al een kwart was aangemeld, drie nieuwe aanmeldingen in drie weken tijd, kun je gerust stilstand noemen. Ten minste op ongeveer 130 adressen. In Nieuwveen is er een straat waar er van de 25 adressen 21 bezocht moeten worden maandag. Ten minste volgens de publiekelijk toegankelijke database.
Ik ga niet elke week naar zo'n avondje voor een update van de tabel, LOL.
Helloworld promoten ze niet meer, gebruiken ze eigenlijk ook niet meer, werd mij verteld, vanwege problemen. Eerste weken hadden ze ook problemen met verwerking van de aanmeldingen, iemand hier kreeg pas drie weken na aanmelding zijn bevestiging van Glasdraad.
Ik heb ons pas een maand na de eerste informatieavond aangemeld, toen werd de glasdraadbevesting na ruim 12 uur verstuurd. Ingangsdatum dag na aanmelding via provider. Dus die aanmelding moet nu toch wel op orde zijn Arjen?!
Ach ja als het nog maar een paar puntjes is doe je er gewoon een weekje bij;-). De einddatum van de initiele bundeling is wel een half jaar verschoven, verdeeld over twee verlengingen.
Recente Mabib actie liepen ze echt voor op schema 42% met week te gaan.
Maar demografisch nadeel ligt bij Gemeente Nieuwkoop en Kaag & Braassem. Nieuwkoop is 54% van de bevolking boven de 50, Kaag & Braassem is ook ruim 50% boven de vijftig. Ronde Venen, pre-fusie met Abcoude, kwam niet verder dan 45% boven de 45.
Alleen de laatste tijd zakt het in, stagnatie in gebieden waar eerste helft van de periode al een kwart was aangemeld, drie nieuwe aanmeldingen in drie weken tijd, kun je gerust stilstand noemen. Ten minste op ongeveer 130 adressen. In Nieuwveen is er een straat waar er van de 25 adressen 21 bezocht moeten worden maandag. Ten minste volgens de publiekelijk toegankelijke database.
Ik ga niet elke week naar zo'n avondje voor een update van de tabel, LOL.
Helloworld promoten ze niet meer, gebruiken ze eigenlijk ook niet meer, werd mij verteld, vanwege problemen. Eerste weken hadden ze ook problemen met verwerking van de aanmeldingen, iemand hier kreeg pas drie weken na aanmelding zijn bevestiging van Glasdraad.
Ik heb ons pas een maand na de eerste informatieavond aangemeld, toen werd de glasdraadbevesting na ruim 12 uur verstuurd. Ingangsdatum dag na aanmelding via provider. Dus die aanmelding moet nu toch wel op orde zijn Arjen?!
Ach ja als het nog maar een paar puntjes is doe je er gewoon een weekje bij;-). De einddatum van de initiele bundeling is wel een half jaar verschoven, verdeeld over twee verlengingen.
[ Voor 11% gewijzigd door donaldk op 28-03-2018 12:37 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door donaldk op 28-03-2018 03:19 . Reden: verkeerde plek ]
.
[ Voor 98% gewijzigd door donaldk op 28-03-2018 03:18 . Reden: verkeerde plek ]
Bedankt voor de update @Anoniem: 1054817 . Ik hoop dat je gelijk hebt en dat we die 50% gewoon halen.
Ze hebben het weer wel mee.Woensdag 28 maart
Ter Aar: Geerweg, Westkanaalweg, Paradijsweg, Ringdijk, Hogedijk, Oostkanaalweg, Oude Kerkpad, Hoekse Aarkade, Hoekse Aar, Oostkanaalkade, Korteraarseweg, Zevenhovenseweg
@Anoniem: 1054817 Dat ze inderdaad maar veel handtekeningen ophalen en de boel gelijk mogen verwerken, met twee dagen colporteren en een avond verkopen bij Duinisveld moet het toch wel voorbij de dertig procent komen, lijkt mij.
Ik heb eindelijk het lijstje met ambassadeurs gevonden, op de site van DICO, daar staat jouw naam niet bij, maar ze kunnen alle hulp gebruiken.
Ze kwamen net vragen of ze bij mij wat vlaggen mogen ophangen. Dus er wordt nog wel actief gewerkt :-)
Die sticker had ik in het raam gezet. Tegen de plantenpot, want slap dat hij was en het is ook geen raamsticker, dus op het raam plakken gaat niet. Nou hij bleef even schuin staan, maar krulde dezelfde avond al op, dus niemand ziet hem meer liggen.
Hebben we eindelijk een nieuwe deur, dan denk je toch niet dat ik die ga verknallen door plakzooi.
Bordje in de tuin, geen probleem. Heel veel verkeer hier. Maandag komen ze hier in de buurt werven.
Maar Dave heeft jouw straat zich nog niet volledig aangemeld dan?
Hebben we eindelijk een nieuwe deur, dan denk je toch niet dat ik die ga verknallen door plakzooi.
Bordje in de tuin, geen probleem. Heel veel verkeer hier. Maandag komen ze hier in de buurt werven.
Maar Dave heeft jouw straat zich nog niet volledig aangemeld dan?
[ Voor 9% gewijzigd door donaldk op 28-03-2018 17:44 ]
@Anoniem: 463510 Nee nog steeds niet iedereen.
Hier in de straat moeten er nog iets van 90 adressen benaderd worden. In Nieuwveen heb je de Uiterbuurtweg, pas op nummer 37 de eerste aanmelding bekend. Van de 25 adressen pas vier aangemeld volgens de website, dus nog 21 te benaderen.
Bij iedereen die heeft ingeschreven hebben ze nu vlaggetjes aan de weg gezet. Leuk om te zien en denk dat nu "keeping up with the joneses" zijn werk wel gaat doen.....:-)
Hier nog niet hoor, ze komen hier pas maandag volgens hierboven geposte agenda. Maar al dat werk deze week heeft nog maar 1 procent puntje opgeleverd; 29%. Maar het staat niet stil dus zwaaien met die vlaggetjes. Vier elk puntje.
Edit: sticker had ik gisteravond weer gladgestreken en tussen raam en pot gezet, vanmorgen lag hij weer helemaal opgekruld op de vensterbank, dat heeft dus helemaal geen zin.
Edit: sticker had ik gisteravond weer gladgestreken en tussen raam en pot gezet, vanmorgen lag hij weer helemaal opgekruld op de vensterbank, dat heeft dus helemaal geen zin.
[ Voor 30% gewijzigd door donaldk op 29-03-2018 10:58 ]
Ja, toch maar even reclame maken dan;-).
Ik ben denk ik de enige hier in de buurt met de sticker in het raam,een paar kilometer verderop zijn er wel twee op de brievenbus geplakt, maar wij hebben netjes een gleuf in de deur.
Waar woon je ergens? Ik denk ergens in Leimuiden, waar ze niet langskomen zover tot nu bekend gemaakt. Of in Vrouwenakker en omstreken, waar ze maandag langskomen. De Woerdense Verlaat vertegenwoordiger moet ervaring hebben met plakken;-).
Bevestiging: Een van de weinige tweets over glasdraad:
kaagenbraassemnieuws
@kenbnieuws
Volgen @kenbnieuws volgen
Meer
GlasDraad Groene Hart timmert aan de weg
Tuinvlaggen glasvezelcampagne kleuren regio
Bewoners die zich via GlasDraad Groene Hart hebben aangemeld voor glasvezel, krijgen binnenkort een oranje-blauw... https://www.facebook.com/...uws/posts/752100338334012 …
Waar woon je ergens? Ik denk ergens in Leimuiden, waar ze niet langskomen zover tot nu bekend gemaakt. Of in Vrouwenakker en omstreken, waar ze maandag langskomen. De Woerdense Verlaat vertegenwoordiger moet ervaring hebben met plakken;-).
Bevestiging: Een van de weinige tweets over glasdraad:
kaagenbraassemnieuws
@kenbnieuws
Volgen @kenbnieuws volgen
Meer
GlasDraad Groene Hart timmert aan de weg
Tuinvlaggen glasvezelcampagne kleuren regio
Bewoners die zich via GlasDraad Groene Hart hebben aangemeld voor glasvezel, krijgen binnenkort een oranje-blauw... https://www.facebook.com/...uws/posts/752100338334012 …
[ Voor 33% gewijzigd door donaldk op 29-03-2018 22:40 ]
Net als bij Dave dus, maar waarom heeft hij dan wel een vlaggetje en jij niet? Je was niet thuis? Ze komen zeker enkel overdag?
Hier stond eerder nog een hele koei
Hier stond eerder nog een hele koei

[ Voor 44% gewijzigd door donaldk op 29-03-2018 23:30 ]
Germo ze discrimeren, wij zijn de enige die geen vlaggetje hebben gekregen, de rest honderden meters verderop zowel links als rechts heeft allemaal een vlaggetje gekregen.
Ten minste zij die zich aangemeld hebben. De meesten hebben zich nog niet aangemeld, want ja duur en hoge aanlegkosten voor nutsfunctie...
Ten minste zij die zich aangemeld hebben. De meesten hebben zich nog niet aangemeld, want ja duur en hoge aanlegkosten voor nutsfunctie...
[ Voor 5% gewijzigd door donaldk op 30-03-2018 18:46 ]
Was je waarschijnlijk niet thuis. Ze vragen eerst toestemming . Zag op 18kavelsweg geen vlaggetjes en staan ook niet bij te bezoeken straten. Jammer, want wel weg waar veel mensen rijden.
Ik ben de hele dag thuis geweest. Mijn moeder is even half uurtje weggeweest voor een boodschapje, maar toen was ik thuis, dus er was altijd iemand. Niemand die op het raam heeft geklopt.
Dave komen ze alleen van DICO/Glasdraad,of kwamen de verkopers van Feka,Splinter, Hoogervorst, enzovoorts ook mee? Hier langs het water moeten ze nog honderd adressen langs maandag. De rest van de genoemde straten is ook nog honderd,dus drukke dag.
Dave komen ze alleen van DICO/Glasdraad,of kwamen de verkopers van Feka,Splinter, Hoogervorst, enzovoorts ook mee? Hier langs het water moeten ze nog honderd adressen langs maandag. De rest van de genoemde straten is ook nog honderd,dus drukke dag.
Dat redden ze dus nooit, of iedereen moet naar de meubelboulevard zijn, lol. Een buurvrouw met KPN Thuis LTE wacht in ieder geval op een goed verhaal maandag.
Ze gaan nu vanaf dinsdag twee inschrijfbijeenkomsten per avond houden.
Ze gaan nu vanaf dinsdag twee inschrijfbijeenkomsten per avond houden.
[ Voor 50% gewijzigd door donaldk op 30-03-2018 20:58 ]
Mensen moeten toch zelf willen. Als ze straks overal vlaggetjes zien staan haan ze toch twijfelen en hopelijk zelf actie ondernemen. Opdringen werkt averechts .
Tuurlijk, niets opdringen. Maar er zijn zat twijfelaars die nog vragen hebben, maar het zijn vooral de niet echt twijfelaars die naar die avonden zijn geweest, is mijn indruk van de twee avondjes dat ik ben geweest. Mensen die zeggen in principe wil/doe ik het, maar ik heb nog wat vraagjes.
Maar dat ze maandag langskomen weet men meestal niet, 'oh komen ze maandag langs dan wacht ik dat af, want ik heb nog wel wat te vragen'.
Maar dat ze maandag langskomen weet men meestal niet, 'oh komen ze maandag langs dan wacht ik dat af, want ik heb nog wel wat te vragen'.
Ik zag een vlaggetje staan ergens verderop, maar volgens de website van Glasdraad Groene Hart is het:
Ik zie nu op de website 32%, net zoveel als in De Ronde Venen/Stichtse Vecht/Ouder Amstel project van CIF, toeval?
Worden we/de teller gemanipuleerd?Uw adres valt binnen het aansluitgebied
Gefeliciteerd! Uw adres kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk van GlasDraad B.V.. Meld u nu aan en beschik binnenkort over razendsnel internet en tv-zenders in haarscherpe kwaliteit!
Op dit moment is er voor uw postcode nog geen bouwplanning bekend. U kunt zich echter al wel aanmelden voor een glasvezelaansluiting. Onze aannemer neemt zo spoedig mogelijk contact met u op over de aanleg in uw straat.
U kunt zich aanmelden voor een glasvezelaansluiting bij een van de serviceproviders.
Ik zie nu op de website 32%, net zoveel als in De Ronde Venen/Stichtse Vecht/Ouder Amstel project van CIF, toeval?
Zolang het wordt aangelegd vind ik alles prima 😉.
Toen ik vanochtend naar buiten keek stond er tot mijn verbazing een vlaggetje in de tuin
dus dat ze eerst vragen of het mag klopt niet.
Als ik zo kijk bij mij in de buurt staat maar bij ongeveer 5% een vlaggetje in de tuin.
Dat is niet veel maar dat komt denk ik omdat wij nog redelijk internet hebben bij ons maar voor mij niet snel genoeg als ik bijvoorbeeld de F1 wil kijken via een stream staat hij maar te bufferen en een ziggo pakket nemen vindt ik te duur.
dus dat ze eerst vragen of het mag klopt niet.
Als ik zo kijk bij mij in de buurt staat maar bij ongeveer 5% een vlaggetje in de tuin.
Dat is niet veel maar dat komt denk ik omdat wij nog redelijk internet hebben bij ons maar voor mij niet snel genoeg als ik bijvoorbeeld de F1 wil kijken via een stream staat hij maar te bufferen en een ziggo pakket nemen vindt ik te duur.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1052151 op 02-04-2018 12:40 ]
Inderdaad verschilt het hier in de buurt van waar je de telefoonkabel binnenkrijgt. 2 of 5+, dat is het verschil tussen nog te doen en niet meer te doen. Maar destijds op een van de DICO vraagbundelingsavonden was er een project ambassadeur die klaagde over (bijna) 20 Mbit/s.
Ik kon en kan volgens de postcodecheck ook KPN Thuis buitengebied krijgen, dus met die 4G modemrouter, maar ik hoorde van iemand die het heeft dat ze hier eerst vol zaten, kwam er een tweede blok bij moest je heel snel zijn om in te schrijven. Dus grote kans dat ze inmiddels weer vol zitten. Op piektijden na het eten zakt het inderdaad wat in hoorde ik dus. Ondanks dat het abonneetal gemanaged wordt. Gemiddelde snelheid zou 20 Mbit/s zijn volgens KPN website, dus 4G snelheid wordt ook gemanaged.
Germo hier heb ik ze niet voorbij zien komen en er staat ook geen vlaggetje in de dijk.
Aan de andere kant stond er wel een vlaggetje bij een bedrijf op een adres dat volgens de website nog niet is aangemeld.
En net op de facebookpagina een ander voorbeeld dat niet alles vlekkeloos verloopt:
Volgens de website zijn beide adressen aangemeld:
Ik kon en kan volgens de postcodecheck ook KPN Thuis buitengebied krijgen, dus met die 4G modemrouter, maar ik hoorde van iemand die het heeft dat ze hier eerst vol zaten, kwam er een tweede blok bij moest je heel snel zijn om in te schrijven. Dus grote kans dat ze inmiddels weer vol zitten. Op piektijden na het eten zakt het inderdaad wat in hoorde ik dus. Ondanks dat het abonneetal gemanaged wordt. Gemiddelde snelheid zou 20 Mbit/s zijn volgens KPN website, dus 4G snelheid wordt ook gemanaged.
Germo hier heb ik ze niet voorbij zien komen en er staat ook geen vlaggetje in de dijk.
Maar ik zit niet de hele dag naar buiten te turen of ik iets zie, dus ik hoor het van de week wel van twijfelende buurvrouw of ze geweest zijn.Maandag 30 maart
Nieuwveen: Nieuwveens Jaagpad, Molenkade, Ringdijk, Ruigekade, Vrouwenakker, Blokland, Uiterbuurtweg, Achterweg, Schilkerkade
Aan de andere kant stond er wel een vlaggetje bij een bedrijf op een adres dat volgens de website nog niet is aangemeld.
En net op de facebookpagina een ander voorbeeld dat niet alles vlekkeloos verloopt:
Daar stond zaterdag wel een vlaggetje, of was dat bij het oude huisje aan dezelfde dam...Huub ... Hebben ons aangemeld via internet en bevestiging ontvangen. Nu blijkt dat dit systeem dus niet goed werkt. Na telefonisch contact blijkt dat we niet staan ingeschreven.
Beheren
55 mln
Volgens de website zijn beide adressen aangemeld:
.Uw adres valt binnen het aansluitgebied
Op dit adres is al een inschrijving voor een glasvezelaansluiting bij ons bekend. Heeft u interesse in een 2e aansluiting op dit adres of vermoedt u dat deze informatie onjuist is? Neem dan contact met ons op
[ Voor 53% gewijzigd door donaldk op 02-04-2018 19:02 ]
Ik las eerder bij alternatieve IPTV providers dat ze een snelheid van minimaal 16 Mbit/s aanraadden , maar deze dekt zich wel erg in:Anoniem: 1052151 schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:23:
maar voor mij niet snel genoeg als ik bijvoorbeeld de F1 wil kijken via een stream staat hij maar te bufferen
Q: What is the required internet speed?
A: Most of our channels are of very high quality. The Full HD channels can need a steady download speed of about 70 Mbit/s (8,75 MB/s), the lower quality SD channels need a download speed of about 10 Mbit/s (1,25 MB/s). We recommend an internet connection of at least 70 Mbit/s or 80 Mbit/s to enjoy our services without lagging.
@donaldk Ik heb al een half jaar die 4G buitengebied modem van KPN. Is een aparte modem die je extra krijgt. Hoewel die 4G modem veel sneller is volgens de speedtest is hij stukken instabieler. Ik haal up en downloadsnelheden tussen de 30 en 80 MB, maar heb voor mijn werk toch gekozen voor de 4 MB adsl lijn. Mijn andere computers lopen via die 4G lijn. Het lijkt een beetje op het oude 24k4 lijntje waar ik ooit mee begon :-). Hij moet steeds eerst inbellen o.i.d. en hoewel de speedtest geweldig is heb je niet dat idee als je zit te internetten. Glasvezel blijft stukken beter !
Ja, ik heb het destijds niet gedaan, toen het nieuws kwam dat de datalimiet was opgeheven. Later was het probleem dat je aan een jaarcontract vastzit, want toen werd de FTTH campagne aangekondigd. Ook is providerwissel een gedoe, zelfs van KPN Brand naar KPN en zijn de kosten toch weer hoger. Ik had ook aan Tele2 zitten denken, maar die begon toen ook moeilijk te doen, dus dacht ik laten we nog maar even doorgaan.
Interessante uitwisseling op Facebook. Huub Jr. 's aansluitingen waren bekend op de openbare database/website. Er stond in ieder geval 1 vlaggetje, misschien twee.
Zou ook sterk zijn, Sr. maakte zich in de jaren 80 al druk voor Kabel en er zijn twee bedrijven gevestigd.
Echter het eerste pand in de straat (de twee onder een kapper met schuren Mijdrechts Jaagpad 1 en 2 op de hoek zijn gesloopt voor brug/rondtonde) had wel een vlaggetje, maar nummer 131 leidt nog steeds tot:
Zou ook sterk zijn, Sr. maakte zich in de jaren 80 al druk voor Kabel en er zijn twee bedrijven gevestigd.
Echter het eerste pand in de straat (de twee onder een kapper met schuren Mijdrechts Jaagpad 1 en 2 op de hoek zijn gesloopt voor brug/rondtonde) had wel een vlaggetje, maar nummer 131 leidt nog steeds tot:
Omdat we geen vlaggetje kregen begon ik ook te twijfelen,ondanks bevestigingsmails van Solcon en van Glasdraad, dus als er maar 1 vlaggetje staat in plaats van beide kanten en beide adressen...Uw adres valt binnen het aansluitgebied
Gefeliciteerd! Uw adres kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk van GlasDraad B.V.. Meld u nu aan en beschik binnenkort over razendsnel internet en tv-zenders in haarscherpe kwaliteit!
Op dit moment is er voor uw postcode nog geen bouwplanning bekend. U kunt zich echter al wel aanmelden voor een glasvezelaansluiting.
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 03-04-2018 12:12 ]
Eindelijk een beetje voortgang 2 procentpunt in één etmaal, 35% volgens website.
Niet te zien aan de paar vlaggetjes, er zijn blijkbaar geen uitzendbureau's meer die even een paar jongens of meisjes leveren om te prikken. Desnoods de ambassadeurs, Reclame is erg onzichtbaar.
Van 32 naar 33 procent ging het met nog geen 10 inschrijvingen per etmaal.
We horen vanavond wel van Arjen of er 100 man is geweest om een formulier in te vullen/'in te leveren';-).
Niet te zien aan de paar vlaggetjes, er zijn blijkbaar geen uitzendbureau's meer die even een paar jongens of meisjes leveren om te prikken. Desnoods de ambassadeurs, Reclame is erg onzichtbaar.
Van 32 naar 33 procent ging het met nog geen 10 inschrijvingen per etmaal.
We horen vanavond wel van Arjen of er 100 man is geweest om een formulier in te vullen/'in te leveren';-).
Als dat zo is blijven er nog 395 te gaan dat is een hele hoop adressen.
Of ze moeten het percentage bewust nog aan de lage kant houden.
Gisteravond op zo een avond hoorde ik van iemand die er nauw bij betrokken is dat er nog geen paniek is en dat ze het gewoon gaan halen dus afwachten maar
Of ze moeten het percentage bewust nog aan de lage kant houden.
Gisteravond op zo een avond hoorde ik van iemand die er nauw bij betrokken is dat er nog geen paniek is en dat ze het gewoon gaan halen dus afwachten maar
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1052151 op 04-04-2018 19:45 ]
Ja dat mogelijk achterlopen van de teller, dat er meer in de pijplijn zit, hoor je vaker. Zaken als precies hetzelfde percentage als bij CIF project in De Ronde Venen/Stichtse Vecht/Ouder Amstel, 32%-32%, zijn ook opvallend.
Iemand was op zo'n avond vrij in het begin verteld dat ze al op 25% zaten.
Eerder was juist de boodschap het tegenovergestelde, schrijf snel in, liefst nog voordat het aanbod bekend is is.
Maar er is weinig reuring, er zijn nog minder vlaggetjes. We gaan het zien. Anders gewoon wat ze altijd doen periode verlengen.
Iemand was op zo'n avond vrij in het begin verteld dat ze al op 25% zaten.
Eerder was juist de boodschap het tegenovergestelde, schrijf snel in, liefst nog voordat het aanbod bekend is is.
Maar er is weinig reuring, er zijn nog minder vlaggetjes. We gaan het zien. Anders gewoon wat ze altijd doen periode verlengen.
[ Voor 24% gewijzigd door donaldk op 05-04-2018 00:46 ]
Van Facebook. Hoeveel zouden er op de plank liggen?Ik hoop dat het bij ons wel goed is gegaan. Ingescgreven bij multifiber. Ik heb gisteren gebeld. Onze aanmelding hebben wij per post verstuurd. Is bij hun wel binnen gekomen. Ligt daar op een stapel. Echter hebben wij geen bevestigingsmail ontvangen. Glasdraad groene hart? Gaat dit goed?
Beheren
Pagina heeft privé gereageerd · 16u
Met twee procentpunt per etmaal halen ze het niet. 4x2=8 en geen 13. Nog 13%. te gaan.
Een buurman van enkele huizen verderop kwam langs met zijn trekker, pallet op de heflepels, als rijplateautje voor zoontje, die vlaggetje in de dijk prikte.
Morgen maar even een klap der op geven dan. Hier waren heel veel adressen al tijdens het planten aangemeld, maar kregen geen vlaggetje. Terwijl huis ernaast wel een vlaggetje kreeg.
Nou twee procent die gisteren binnenkwam en vandaag verwerkt werd en 2% die vandaag binnenkwam, of eerder en tweede helft van vandaag werd verwerkt. Dus vier procentpunt in anderhalve dag, maar het gaat de goede kant op. Hopelijk waren dit niet alle schriftelijke aanmeldingen die bij Multifiber en anderen op de plank lagen. Als ze die nog achter de hand hebben...
En we hebben een vlaggetje. Beetje laat voor aansporend effect bij buren, donderdagavond, dus is het alleen nog voor vrijdag, zaterdag en zondag... Hier in de straat is het nu al boven de 50%. Maar wederom een bedrijf dat vorige week vlaggetje had gekregen, maar waarvan ook nog geen inschrijving bekend is, nummer twee. Wat is hier toch gaande?
En we hebben een vlaggetje. Beetje laat voor aansporend effect bij buren, donderdagavond, dus is het alleen nog voor vrijdag, zaterdag en zondag... Hier in de straat is het nu al boven de 50%. Maar wederom een bedrijf dat vorige week vlaggetje had gekregen, maar waarvan ook nog geen inschrijving bekend is, nummer twee. Wat is hier toch gaande?
[ Voor 20% gewijzigd door donaldk op 06-04-2018 01:26 ]
Vandaag geen avond update, dus men was te druk op de inschrijfmiddagen om aanmeldingen te verwerken?
Maar uh 'nog drie dagen om in te schrijven' met nog inschrijfmiddagen te gaan en dan stuur je die oproep nadat de inschrijf middag/avond afgelopen is. Zo'n nieuwsbrief ligt toch al begin van de middag klaar die stuur je dan toch (ruim) voor de bijeenkomst uit en niet pas als je de bijeenkomst afsluit.
We moeten niet negatief zijn/doen, laten we er van uitgaan dat er nog 150 schriftelijke aanmeldingen op de stapel liggen. Dat Multifiber die op een stapel legt merkte een inschrijver die belde. Volgens een reactie op de FB pagina van Glasdraad. 150 ofwel 5%. is wel er optimistisch, lol. Maar dan halen ze het zeker.
Maar uh 'nog drie dagen om in te schrijven' met nog inschrijfmiddagen te gaan en dan stuur je die oproep nadat de inschrijf middag/avond afgelopen is. Zo'n nieuwsbrief ligt toch al begin van de middag klaar die stuur je dan toch (ruim) voor de bijeenkomst uit en niet pas als je de bijeenkomst afsluit.
We moeten niet negatief zijn/doen, laten we er van uitgaan dat er nog 150 schriftelijke aanmeldingen op de stapel liggen. Dat Multifiber die op een stapel legt merkte een inschrijver die belde. Volgens een reactie op de FB pagina van Glasdraad. 150 ofwel 5%. is wel er optimistisch, lol. Maar dan halen ze het zeker.
[ Voor 28% gewijzigd door donaldk op 06-04-2018 23:11 ]
44%. Hoeveel onverwerkte schriftelijke aanmeldingen zouden er nog liggen? Ik heb wel weer een paar nieuwe vlaggetjes gezien.
Hier een vlaggetje minder die is gejat.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1052151 op 07-04-2018 20:33 ]
Hier zijn er ook een paar weggewaaid, ze zitten los op de pin geschoven. Ook zijn er ingeschreven adressen zonder vlaggetje. Ik heb er een klemmetje opgezet, maar dat is niet goed passend, dus we gaan het merken, of hij blijft zitten. Zijn langs de Amstel nog hele stukken met nauwelijks vlaggetjes, maar ook bochten waar je de vlaggetjes door de hele bocht kunt zien wapperen. Zag ik toen ik er langs reed vanmiddag.
Overigens moet komende anderhalve dag er wel meer bijkomen dan afgelopen etmaal, want dan is het slechts 48,5%.
Overigens moet komende anderhalve dag er wel meer bijkomen dan afgelopen etmaal, want dan is het slechts 48,5%.
Ik gok dat er maandag opeens 51.1 procent staat 😉
47% van de huishoudens in het buitengebied van Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen Oost heeft zich inmiddels al ingeschreven.
We hebben nog een kleine 100 inschrijvingen nodig.
Eerst zien dan geloven.
De voor inschrijving was ook maar net aan en ik ken al een behoorlijk aantal mensen die zich wel voor ingeschreven hadden maar die het nu toch niet doen.
Maar misschien zijn er ook wel veel waar het juist andersom is.
Morgen gaan we het zien.
De voor inschrijving was ook maar net aan en ik ken al een behoorlijk aantal mensen die zich wel voor ingeschreven hadden maar die het nu toch niet doen.
Maar misschien zijn er ook wel veel waar het juist andersom is.
Morgen gaan we het zien.
Het zal er om hangen, maar ik verwacht dat er nog wel 90-100 schriftelijke aanvragen lagen bij de ISPs volgens iemand op facebook die belde met Multifiber ter controle lag haar aanvraag op de stapel. Ik heb de indruk dat de ISPs geen reseller portal hebben, dus dat die het ook op papier doen.
Plus nog de aanmeldingen van zondag.
Hier in de straat hebben de laatste dagen nog diverse mensen zich alsnog aangemeld.
Ik ga er vanuit dat het boven de 50% komt.
En als je mensen tegenkomt die zich vandaag nog willen aanmelden, moeten ze gewoon bellen, als snelste methode. Er is namelijk en keer tot en met 9 april gecommuniceerd, dus die nemen ze nog mee.
ADSL is hier de laatste tijd weer instabiel, maar altijd nog boven de 5000. Maar paar honderd meter verderop krijgen ze het van de andere kant en dan blijft er maar twee Mb/s over en krijg je te maken met KPN 4G of zoals een nieuwe bewoner had 'WiFi van T-Mobile'.
Dan wordt Glas gelijk een stuk minder duur. Als je alleen Digitenne of een oud tientjes abonnement bij Canal Digital hebt en adsl ben je nu nog goedkoper uit. Als je dan 5+ MBit/s hebt...
In andere gebieden zitten ze tussen de tien en de twintig en dan wordt het zeker een andere verhaal.
Rural FTTH kosten zijn nu eenmaal hoog, dus ik ben blij verrast dat hier zo weinig verschil zit tussen DICO aanmelding en de definitieve bundeling.
Plus nog de aanmeldingen van zondag.
Hier in de straat hebben de laatste dagen nog diverse mensen zich alsnog aangemeld.
Ik ga er vanuit dat het boven de 50% komt.
En als je mensen tegenkomt die zich vandaag nog willen aanmelden, moeten ze gewoon bellen, als snelste methode. Er is namelijk en keer tot en met 9 april gecommuniceerd, dus die nemen ze nog mee.
ADSL is hier de laatste tijd weer instabiel, maar altijd nog boven de 5000. Maar paar honderd meter verderop krijgen ze het van de andere kant en dan blijft er maar twee Mb/s over en krijg je te maken met KPN 4G of zoals een nieuwe bewoner had 'WiFi van T-Mobile'.
Dan wordt Glas gelijk een stuk minder duur. Als je alleen Digitenne of een oud tientjes abonnement bij Canal Digital hebt en adsl ben je nu nog goedkoper uit. Als je dan 5+ MBit/s hebt...
In andere gebieden zitten ze tussen de tien en de twintig en dan wordt het zeker een andere verhaal.
Rural FTTH kosten zijn nu eenmaal hoog, dus ik ben blij verrast dat hier zo weinig verschil zit tussen DICO aanmelding en de definitieve bundeling.
[ Voor 23% gewijzigd door donaldk op 09-04-2018 11:31 ]
Mooi, de champagne kan uit de kast ! Nu maar hopen dat de aanleg een beetje voorspoedig verloopt.
Tijdens het typen van bovenstaande uitgebreide reactie is de teller ververst.51% van de huishoudens in het buitengebied van Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen Oost heeft zich inmiddels al ingeschreven.
Cameron jullie stuurden via de mail PDFs rond van alle vier de inschrijfformulieren, hadden jullie er nog 100 liggen dat het zo snel ging?
Resellers deden alles op papier? Er was geen reseller portal? En ja met de klant samen de gewone pagina van de ISP gebruiken gaat niet,want dan krijg je geen vergoeding voor je werk.
zonder inhoudelijk in te gaan in hoe en wat denk ik dat we er als gezamenlijke wederverkopers in de regio alles aan gedaan hebben om zo veel mogelijk inschrijvingen te realiseren.donaldk schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:35:
[...]
Cameron jullie stuurden via de mail PDFs rond van alle vier de inschrijfformulieren, hadden jullie er nog 100 liggen dat het zo snel ging?
Dit heeft geresulteerd in een absolute piek na pasen, bij ons stond de mailbox en telefoon vanaf afgelopen dinsdag roodgloeiend.
Inderdaad Cameron, jullie hebben hard gewerkt.
@dctdave ik zie dat ze het nog niet gemeld hebben op facebook.
Dus de Tweakers zijn sneller, lol.GlasDraad Groene Hart Dit was de stand van gistermiddag. We gaan nu de balans opmaken en zodra we het weten zullen we het exacte percentage vermelden. Nog even geduld........
Beheren
2u
Geheel volgens (mijn) verwachting gelijk al een vertraging opgelopen, de eerste aansluitingen in Q4. Eerder zou in Q3 en Q4 de eerste 90% aangesloten worden, de laatste 10% in Q1 '19.Globale planning
Inmiddels is GlasDraad Groene Hart druk in overleg met de gemeenten en andere belanghebbenden om de uitrol van glasvezel in het buitengebied te realiseren. De voorbereidingen en materiaalbestellingen zijn gestart. Naar verwachting gaat na de zomer de schop in de grond en in het vierde kwartaal kunnen de eerste huishoudens gebruik maken van glasvezeldiensten. Houd u onze website groenehart.glasdraad.nl de komende tijd in de gaten voor de planning van de aanleg.
Maar belangrijkste is, het draadje van glas komt.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 13-04-2018 12:02 ]
Inderdaad maar ik ben ook bang dat het nog wel verder uitloopt voor iedereen het heeft.
Bijvoorbeeld hoe gaan ze het doen als ze ergens door een tuin moeten van iemand die het niet neemt en dat niet toestaat.
Bijvoorbeeld hoe gaan ze het doen als ze ergens door een tuin moeten van iemand die het niet neemt en dat niet toestaat.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 1052151 op 09-04-2018 19:58 ]
We gaan het zien Germo. Waterschap hanteert ook 3-4 maanden termijn voor project toestemming. In geval van niet planbare noodgevallen waar mensen zonder utiliteiten zitten kan het wel snel. Ten minste dat vertelde de toezichthouder die de graafploeg, die vorig jaar voor onze KPN telefonie aansluiting bezig was, kwam controleren. Ze mochten niet direct gaan graven, want kantoor ging eerst toestemming vragen, dus moesten ze de dag erna terug komen, want ze mochten 's middags niet meer beginnen met graven, toestemming was voor dag erna. Want gat in waterkerende dijk moest gegarandeerd dezelfde dag weer dicht zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door donaldk op 09-04-2018 22:47 ]
En nu ook een nieuwsbericht op Tweakers zelf!
Oh ja die moet je ook tippen natuurlijk, Reuze van je;-).
Nou mot der 'n netwerkje komen...
Nou mot der 'n netwerkje komen...
Waarschijnlijk door nog via de post binnengekomen aanmeldingen, nu een procentpuntje meer.52% van de huishoudens in het buitengebied van Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Teylingen Oost heeft zich inmiddels al ingeschreven.
Vlaggetje is net opgehaald. Alleen zat er ook bij mij nu scheurtjes in de bovenkant van de lus om de stalen pin. Dus of je hem kunt hergebruiken voor Woerden... Dan schuift hij naar beneden of waait eraf.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 13-04-2018 12:03 ]
Hier hebben ze de eerste rol glasvezelkabel al neergelegd zo te zien. Kan geen foto plaatsen, maar ziet er uit als glasvezel. Dikke rode kabel.
Opvallend derde kwartaal is nog twee-en-halve maand weg.
Er is geen uploadmogelijkheid, zover ik kan zien enkel de mogelijkheid van een img link.
Er is geen uploadmogelijkheid, zover ik kan zien enkel de mogelijkheid van een img link.
[ Voor 45% gewijzigd door donaldk op 13-04-2018 16:12 ]
Glasdraad heeft concurrentie van glasvezelbuitenaf (merk van -voorheen- CIF), volgens zijn eigen nieuwsbrief.
Glasvezel Buitenaf.
Glasvezel Buitenaf is dus niet volledig opgeslokt door de overname en integratie van CIF en CaiW en laat Utrecht niet aan de nieuwe concurrent. Laatste CiF project dat doorging in die regio was De Ronde Venen/Stichtse Vecht, toen ging het even op slot.U heeft de keuze: laat u goed informeren
Als bewoner van Woerden of Oudewater heeft u de unieke gelegenheid om u aan te melden voor glasvezel. U heeft daarbij de keuze uit twee partijen: GlasDraad en Glasvezel buitenaf. Laat u daarom goed informeren over glasvezel en kies wat het beste bij u past.
Glasvezel Buitenaf.
[ Voor 6% gewijzigd door donaldk op 21-04-2018 00:39 ]