Je bent van Multifiber/Valadis?zerotje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:52:
[...]
Ik heb je een privé bericht verstuurd. We helpen je graag verder.
Wanneer gaat die periode van 5 jaar eigenlijk in dat Multifiber zijn prijzen niet verhoogt? Na lancering dienst komend jaar, dan heb ik na 1e jaar Solcon nog vier jaar;-). KPN is berucht om zijn prijsverhogingen.
Volgens mij heeft Multifiber wel de telefoontarieven verhoogd. Was eerst heel erg goedkoop, nu 5 ct per gesprek/per minuut.donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:09:
Wanneer gaat die periode van 5 jaar eigenlijk in dat Multifiber zijn prijzen niet verhoogt? Na lancering dienst komend jaar, dan heb ik na 1e jaar Solcon nog vier jaar;-). KPN is berucht om zijn prijsverhogingen.
Weet ik niet meer afkopen was dacht ik ~een euro duurder dan bij Solcon en die vraagt 12,- per maand extra voor onbeperkt bellen.
Er zijn heel goedkope IP telefonie aanbieders las ik in het verleden, maar daar ben ik nooit ingedoken vanwege zelf bellen en mijn moeder is gewoon bellen gewend.
Er zijn heel goedkope IP telefonie aanbieders las ik in het verleden, maar daar ben ik nooit ingedoken vanwege zelf bellen en mijn moeder is gewoon bellen gewend.
Verschil met afkoop belminuten Solcon / Multifiber is dat Solcon voor EU geldt, Multifiber alleen voor NL. Mijn moeder zal wat meer met d'r mobiel moeten gaan bellen, haha.donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:15:
Weet ik niet meer afkopen was dacht ik ~een euro duurder dan bij Solcon en die vraagt 12,- per maand extra voor onbeperkt bellen.
Ja dat was een verschil. Is het ook voor VS? In Solcon materiaal sprak men enkel over EU, maar KPN klanten krijgen complete regio 1 inclusief VS.
Lebara of Kruidvat mobiel(pre-paid zijn veel duurder. Ze belt voornamelijk een persoon ik heb gerekend met 1 uur per week en dan was afkopen interessant,als je rekent met de Solcon vaste lijn beltarieven.
Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:
Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 1
Multifiber 2
WeServe 0
CBizz (Nu Delta Zakelijk) 0
?
Lebara of Kruidvat mobiel(pre-paid zijn veel duurder. Ze belt voornamelijk een persoon ik heb gerekend met 1 uur per week en dan was afkopen interessant,als je rekent met de Solcon vaste lijn beltarieven.
Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 1
Multifiber 2
WeServe 0
?
Ja zat o.a. ook Canada bij en enkele andere landen. Wij zijn voor Multifiber gegaan.donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:38:
Ja dat was een verschil. Is het ook voor VS? In Solcon materiaal sprak men enkel over EU, maar KPN klanten krijgen complete regio 1 inclusief VS.
Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne)
Multifiber
WeServe
CBizz (Nu Delta Zakelijk)
?
Wij Solcon, vanwege BBC, iets goedkopere extra TV boxjes, iets goedkopere afkoop belminuten en 4% korting bij jaarbetaling, was het de minst dure van de twee.
TV dienst was in februari 2018 nog onbekend voor Multifiber, maar geen BBC.
Nadeel geen volwassenenkanaal. Ik merk nu al met dat slot dat ik niet uit kan zetten op die verdomde ZTE boxjes van KPN TV via DVB-T2, dat je maar doorzapt.
Bij enkel Internet was Mulitfiber interessanter, met 500/500, tegen over 200/200 (nu lees ik minimal 140) bij Solcon. WeServe en CBizz begonnen bij ruim boven de 100,- Euro per maand en boden geen zichtbare meerwaarde voor een eenvoudige jongen zoals ik.
TV dienst was in februari 2018 nog onbekend voor Multifiber, maar geen BBC.
Nadeel geen volwassenenkanaal. Ik merk nu al met dat slot dat ik niet uit kan zetten op die verdomde ZTE boxjes van KPN TV via DVB-T2, dat je maar doorzapt.
Bij enkel Internet was Mulitfiber interessanter, met 500/500, tegen over 200/200 (nu lees ik minimal 140) bij Solcon. WeServe en CBizz begonnen bij ruim boven de 100,- Euro per maand en boden geen zichtbare meerwaarde voor een eenvoudige jongen zoals ik.
Als het goed is geeft Multifiber nu in ieder geval wel BBC door: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht
Ik vind het alleen vreemd dat volgens deze lijst Eén en Canvas niet in HD worden uitgezonden. Dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd.
Ik vind het alleen vreemd dat volgens deze lijst Eén en Canvas niet in HD worden uitgezonden. Dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd.
Mooi, nog steeds veel klachten over het Canal Digitaal aanbod/platform? Ongetwijfeld nog steeds geen ge-intergreerd head-end voor Sat TV en Online TV, andere kwaliteit voor online, volgens gebruikers ervaringen.
Canal Digitaal had altijd problemen om BBC te krijgen op platform. De oude tijd waarin de raamovereenkomst exclusief voor Vecai leden was en BBC weigerde met anderen tot een overeenkomst te komen.
Dit krijg je als je je meer dan twee jaar van te voren moet vastleggen.
Canal Digitaal had altijd problemen om BBC te krijgen op platform. De oude tijd waarin de raamovereenkomst exclusief voor Vecai leden was en BBC weigerde met anderen tot een overeenkomst te komen.
Dit krijg je als je je meer dan twee jaar van te voren moet vastleggen.
[Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:
Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 2
Multifiber 3
WeServe 0
Hebben de Multifiber aanmelders ook voor TV of enkel Internet ingeschreven?
Multifiber 3
WeServe 0
[ Voor 15% gewijzigd door donaldk op 02-11-2019 18:46 ]
Wij houden voorlopig de schotel nog even aan, dus alleen Internet+Bellen bij Multifiber (500/500).donaldk schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:45:
[Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:
Multifiber 3
WeServe 0
Vandaag is bij ons Spitters langs geweest voor een inventarisatie (gebied BDG-01). Ben benieuwd hoe het verder zal lopen.
@koenveelenturf BDG is nummer?
Volgens website hebben ze dus weer extra achterstand, ze hadden daar al een maand aan het graven moeten zijn?:
Volgens website hebben ze dus weer extra achterstand, ze hadden daar al een maand aan het graven moeten zijn?:
Ik zie net een advertentie in een Nieuwkoops advertentieblaadje dat bij de gemeente werd opgepikt. Het duurt zo lang dat er concurrentie komt, of gaat dat ook via glasdraad netwerk aangeboden worden, want computeraar was toch een van de verkopers voor glasdraad? Ook degene die nog een straat via een minivraagbundeling nog het project inloodste?Bodegraven, Nieuwerbrug aan den Rijn, Woerden West [BDG-01] Start Eind
Graafwerkzaamheden 28 okt’19 3 jan’20
Installatie van glasvezelkabel 6 jan‘20 24 jan‘20
Huisaansluitingen 17 feb‘20 6 maa‘20
https://www.net-products.nl/glasvezelactieEindejaaractie Glasvezel
Zit u met uw bedrijf op het industrieterrein van Nieuwkoop of Nieuwveen? Heeft u behoefte aan nog sneller internet?
Er zijn een aantal mogelijkheden:
Kijk ook eens naar VVDSL2. Snelheden van 100/20Mbit zijn mogelijk, dit is echter afhankelijk van uw locatie. voordeel is dat het aanmerkelijk goedkoper is.
Wilt u sneller? Dan is glasvezel de volgende stap!
Eindejaaractie 2019
Bestel vóór 31 december en beschik in het eerste kwartaal van 2020 over een nieuwe supersnelle internetverbinding via glasvezel.
Glasvezel: eenmalige aansluitkosten € 499 (normaal kostprijs € 850 tot € 2.000)
Glasvezel maandabonnement 50/50 Mbps eerste 2 maanden gratis, daarna € 149/maand
Prijs bij een 5-jarig abonnement.
Bij 3 jaar € 159
100% eigen verbinding, non-overboekt
Internet 50/50 Mbps 5 jaar contract (via Net-Products.nl)
eerste TWAALF maanden gratis, daarna € 45/maand
Geen aansluitkosten internet t.w.v. € 199,00
(Prijzen zijn Excl. BTW)
Vragen, advies of aanmelden?
Bel 0172 600704 of mail info@net-products.nl
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 28-11-2019 15:59 ]
Wat bedoel je precies met "BDG is nummer"?
Tsja, weet niet of ze op dag 1 meteen hadden moeten gaan graven. We gaan het zien.
Dat project in Nieuwkoop/Nieuwveen is denk ik alleen voor het industrieterrein/zakelijk gebruik.
Tsja, weet niet of ze op dag 1 meteen hadden moeten gaan graven. We gaan het zien.
Dat project in Nieuwkoop/Nieuwveen is denk ik alleen voor het industrieterrein/zakelijk gebruik.
donaldk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:50:
@koenveelenturf BDG is nummer?
[...]
Ik zie net een advertentie in een Nieuwkoops advertentieblaadje dat bij de gemeente werd opgepikt. Het duurt zo lang dat er concurrentie komt, of gaat dat ook via glasdraad netwerk aangeboden worden, want computeraar was toch een van de verkopers voor glasdraad? Ook degene die nog een straat via een minivraagbundeling nog het project inloodste?
[...]
https://www.net-products.nl/glasvezelactie
[ Voor 4% gewijzigd door koenveelenturf op 29-11-2019 20:03 ]
https://www.facebook.com/multifiberbv/posts/2726072977415396
Als het goed is worden nu klanten geactiveerd rondom gebieden 1 en 2
Als het goed is worden nu klanten geactiveerd rondom gebieden 1 en 2
Ik moest BDG opzoeken, eerder gebruikte men ook gebiedsnummers. Gebied 1 zou volgens laatste schema dat we kregen al lang online moeten zijn.
Eindelijk is het zo ver.
Ik heb een mail van multifiber gekregen en gelijk een afspraak gemaakt 16 december komen ze de boel aansluiten en moet alles werken.
Ben wel benieuwd of het allemaal goed gaat.
2 januari stopt mijn abonnement bij kpn dus als het niet goed gaat zit ik met de feestdagen niet zonder.
Ik zit in deelgebied 1
Ik heb een mail van multifiber gekregen en gelijk een afspraak gemaakt 16 december komen ze de boel aansluiten en moet alles werken.
Ben wel benieuwd of het allemaal goed gaat.
2 januari stopt mijn abonnement bij kpn dus als het niet goed gaat zit ik met de feestdagen niet zonder.
Ik zit in deelgebied 1
[ Voor 3% gewijzigd door Germo op 03-12-2019 09:15 ]
Strakke planning. Ik hoop dat alles in 1x werkt en ben benieuwd naar de speedtest resultaten!Germo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:12:
16 december komen ze de boel aansluiten (...) 2 januari stopt mijn abonnement bij kpn
Ik hou jullie op de hoogte ben zelf ook benieuwd
esky schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:17:
[...]
Strakke planning. Ik hoop dat alles in 1x werkt en ben benieuwd naar de speedtest resultaten!
Vandaag is het aangesloten alles werkt
download 638Mbps
Upload 225Mbps
Volgens myip.nl/
de snelheid is nog niet gelimiteerd dat doen ze later als alles getest is
Er zit bij mij een 1GB switch tussen die volgens de monteur wel wat snelheid weghaalt ik ga het wel een keer testen met een rechtstreekse kabel.
Met een betaalde VPN verbinding kakt hij wel helemaal in dat moet ik nog een keer uitzoeken om dat sneller te maken.
Als test vanmiddag een bestand van 24GB gedownload binnen now time was hij klaar.
download 638Mbps
Upload 225Mbps
Volgens myip.nl/
Er zit bij mij een 1GB switch tussen die volgens de monteur wel wat snelheid weghaalt ik ga het wel een keer testen met een rechtstreekse kabel.
Met een betaalde VPN verbinding kakt hij wel helemaal in dat moet ik nog een keer uitzoeken om dat sneller te maken.
Als test vanmiddag een bestand van 24GB gedownload binnen now time was hij klaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Germo op 16-12-2019 23:48 ]
Top, mooi dat je nu eindelijk glasvezel hebt. #jaloers
Nice, fijn dat het eindelijk werkt. Nu de rest van de gebieden nog!Germo schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:42:
Vandaag is het aangesloten alles werkt
download 638Mbps
Upload 225Mbps
Volgens myip.nl/
Geweldig @Germo . Ik zei deze week nog tegen een goede kennis, ze hebben het nog niet toegegeven, maar volgens jouw meldingen hier, weer een extra kwartaal vertraging, ik zal eens vragen hij nu internet heeft. En ja hoor Twee-en-halve maand na de eerste afspraak op dierendag heb je dus fiber.
Uhm 225, die is dus wel gefilterd?
Welke aansluiting/apparatuur heb je? Op Broadband World Forum hoorde ik bij Genexis dat Glasdraad kijkt naar de Twister, maar ja toen waren ze al bezig, dus daar was dus nog andere aansluiting ingepland, dat kan niet anders, want ze waren nog aan het kijken, naar die nieuwe fiber termination unit.
Uhm 225, die is dus wel gefilterd?
Welke aansluiting/apparatuur heb je? Op Broadband World Forum hoorde ik bij Genexis dat Glasdraad kijkt naar de Twister, maar ja toen waren ze al bezig, dus daar was dus nog andere aansluiting ingepland, dat kan niet anders, want ze waren nog aan het kijken, naar die nieuwe fiber termination unit.
[ Voor 3% gewijzigd door donaldk op 19-12-2019 02:14 ]

Nou met glasdraad blijven we afhankelijk van langzaam internet. Mogen blij zijn als 2021 een snel jaar wordt.
Alleen op Delta/glasvezelbuitenaf netwerk? Mogen we hieruit concluderen dat deze providers dezelfde TV leverancier gebruiken?
Via Telecompapertv-storing bij Solcon, WeServe en Plinq
maandag 30 december 2019 | 12:40 CET | Nieuws
Update: 31 december 2019 | 08:43 CET
De storing die klanten van Solcon, WeServe en Plinq sinds het weekend ervaren is nog altijd niet opgelost. Solcon meldt dat er in de loop van gisterenavond verbeteringen zichtbaar waren, maar dat heeft niet mogen baten. Zowel Delta als Solcon heeft extra meetapparatuur geplaatst op verschillende plekken in het netwerk, om zo te achterhalen waar in het netwerk de problemen ontstaan.
Sinds zondagavond is bij klanten van Solcon, WeServe en Plinq een tv-storing aan de hand, zo laten de bedrijven weten. De storing treft met name klanten in het buitengebied van Oost-Nederland. De operator van het glasvezelnetwerk (CAIW) en de dienstaanbieders werken aan een oplossing.
Het lijkt erop dat de graafwerkzaamheden in Bodegraven/Nieuwerbrug zijn begonnen. Bij Fort Wierickeschans werd vandaag de eerste stukken pijp ingegraven.
Ja, alleen CAIW zit als operator in de PoPs van Glasvezel Buitenaf. Dus alle providers nemen daar hun diensten af.donaldk schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:34:
Alleen op Delta/glasvezelbuitenaf netwerk? Mogen we hieruit concluderen dat deze providers dezelfde TV leverancier gebruiken?
[...]
Via Telecompaper
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Opeens stond er on aangekondigd een man van Glasdraad voor de deur. Dus niet van de aannemer zoals vorig jaar enkele malen aangekondigd. Hij kwam met een smartphone foto's nemen van de hoek in de woonkamer, waar ze de hoofdaansluiting willen hebben.
Ik kreeg te horen dat de laatste vertraging, zoals hierboven besproken, te wijten was aan het aanvragen van de vergunning, dat hadden ze verkeerd gedaan.
In het mededelingen blaadje van de Gemeente Nieuwkoop stonden de laatste twee keer wel iedere keer 1 aanvraag voor een omgevingvergunning voor een POP kast. Maar beide keren heel ver weg, de laatste keer was het voor de Woerdense Verlaat.
Ik kreeg te horen dat de laatste vertraging, zoals hierboven besproken, te wijten was aan het aanvragen van de vergunning, dat hadden ze verkeerd gedaan.
In het mededelingen blaadje van de Gemeente Nieuwkoop stonden de laatste twee keer wel iedere keer 1 aanvraag voor een omgevingvergunning voor een POP kast. Maar beide keren heel ver weg, de laatste keer was het voor de Woerdense Verlaat.
[ Voor 22% gewijzigd door donaldk op 13-01-2020 16:13 ]
Hier ook net iemand langs geweest om te kijken waar hoofdaansluiting moest komen.
Even pm.
[ Voor 85% gewijzigd door donaldk op 15-01-2020 15:14 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heb al paar jaar gratis 4g modem omdat mijn verbinding hier drama is. Krijg nu bericht dat dat per 1 april ophoud. Dan kan ik gratis nieuw 4g contract tot 50mb afsluiten. Jammer dat ik dan weer opzegtermijn van een jaar heb. Niet echt handig met glasvezel in aantocht. Dus vanaf 1 april ga ik weer terug naar 4mb . Hoop nu extra dat het gaat opschieten met glasvezel, maar heb weinig hoop.....
Dat klinkt wel heel vreemd. Je hebt een 4G buitengebied abonnement en dat wordt door KPN gestopt. In plaats daarvan kan je een 4G hybride krijgen maar dan moet je verplicht een nieuw jaarcontract aangaan? Ik zou daar nog even over gaan zeuren bij KPN als ik jou was.. dat klinkt niet heel sjiek.dctdave schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:42:
Heb al paar jaar gratis 4g modem omdat mijn verbinding hier drama is. Krijg nu bericht dat dat per 1 april ophoud. Dan kan ik gratis nieuw 4g contract tot 50mb afsluiten. Jammer dat ik dan weer opzegtermijn van een jaar heb. Niet echt handig met glasvezel in aantocht. Dus vanaf 1 april ga ik weer terug naar 4mb . Hoop nu extra dat het gaat opschieten met glasvezel, maar heb weinig hoop.....
Ze gaan me binnenkort bellen. Ben benieuwd
Je zou ook nog kunnen kijken naar KPN Hussel. Die hebben ook de optie voor een maandelijks opzegbaar pakket. Is wel voor een meerprijs per maand, maar dan kan je wel elk moment weg inplaats van dat je er weer een jaar aan vast zit.Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:01:
[...]
Dat klinkt wel heel vreemd. Je hebt een 4G buitengebied abonnement en dat wordt door KPN gestopt. In plaats daarvan kan je een 4G hybride krijgen maar dan moet je verplicht een nieuw jaarcontract aangaan? Ik zou daar nog even over gaan zeuren bij KPN als ik jou was.. dat klinkt niet heel sjiek.
Communicatie is niet zijn* sterkste punt.Drumatiko schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:53:
***members only***
*Glasdraad is enkelvoudig mannelijk
Vandaag heeft de graafploeg de kabel aangelegd tot de voordeur (gebied Bodegraven/Nieuwerbrug). Bij ons zit er dus nu redelijk de vaart erin. 
https://www.dropbox.com/s...-20200127-WA0001.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...-20200127-WA0001.jpg?dl=0
[ Voor 40% gewijzigd door koenveelenturf op 27-01-2020 16:30 ]
Je was niet thuis, dus ze mochten niet binnen plassen, LOL.
Haha, voor het naar binnen werken van het kabeltje is er weer een ander ploegje...donaldk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:56:
[...]
Je was niet thuis, dus ze mochten niet binnen plassen, LOL.

Hier ligt die kabel al twee maanden voor de deur. Na de graafploeg niets meer gehoord....
Mijn vermoeden is dat ze eerst het hele deelgebied gaan graven, voordat ze de glasvezels gaan blazen. Vind het zelf bijzonder frustrerend dat er praktisch geen informatie is in ons deelgebied over de aanleg. Er was ons een bewonersbijeenkomst beloofd en brieven, geen van dat alles.bonetone schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:32:
Hier ligt die kabel al twee maanden voor de deur. Na de graafploeg niets meer gehoord....
Wat bedoel je daarmee? Ze krijgen de centjes toch pas bij een werkende glasvezelaansluiting?donaldk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:59:
Ze hebben 't geld binnen heh.

Is ook onzin. Normaal wordt het hele gebied eerst gegraven en geblazen en de kabel wordt alvast naar je woning gelegd/geboord. Dan worden die huiskabels in een ondergronds DP gelast op de voedende kabel vanuit de PoP en in die PoP wordt die voedende kabel op een 96voudige lade gelast. Dan is er een doorlopende verbinding en als dat allemaal klaar is kunnen de graaf en lasploegen weg en komen de huisaansluitploegen. Dat moet bij jou nog gebeuren (op afspraak). Zij brengen die kabel naar binnen en monteren die af op een FTU.koenveelenturf schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:46:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Ze krijgen de centjes toch pas bij een werkende glasvezelaansluiting?
Het is niet vreemd dat er een paar maanden tussen zit, zeker niet in een groot gebied met lange graafafstanden.
Inderdaad @Barre73, maar glasdraad heeft zelf gecommuniceerd dat hij minder uitgeeft door onder andere inzet van minder graafploegen. Dus de incentive ontbreekt voor snelle oplevering. Tegelijkertijd ging juist de contractbinding extreem hard door. Ofwel ze hebben een flinke buffer aan verplichtingen door anderen en die gaan ze innen hoor.
Overigens zijn ze met minstens 2 graafploegen bij ons in Nieuwerbrug/Bodegraven/Driebruggen bezig (voor zover ik dat kan zien, zou zomaar kunnen dan ze aan de Woerdense kant ook al bezig zijn).donaldk schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:33:
Inderdaad @Barre73, maar glasdraad heeft zelf gecommuniceerd dat hij minder uitgeeft door onder andere inzet van minder graafploegen. Dus de incentive ontbreekt voor snelle oplevering. Tegelijkertijd ging juist de contractbinding extreem hard door. Ofwel ze hebben een flinke buffer aan verplichtingen door anderen en die gaan ze innen hoor.
De nieuwe update is weer binnen via de email. We kunnen er weer 3 maanden bij optellen. Die champagne kan nog weer even in de kast blijven staan.
De planning die nu is gecommuniceerd:
Bron: https://mailchi.mp/a10523...ken-12114429?e=7378ca5b22
Indeling gebieden: https://groenehart.glasdraad.nl/images/bouw_planning_801.png
Volgens mij hanteren ze nu ook iets andere PoP locaties dan eerder gecommuniceerd.
Voor de bewoners van deelgebied Rijpwetering komt er binnenkort een bewonersbijeenkomst:
Gebied | Graafwerkzaamheden | Huisaansluitingen |
HMD-01 | jul 2019 - feb 2020 | mrt 2020 - mei 2020 |
KKL-01 | dec 2019 - mrt 2020 | apr 2020 - apr 2020 |
NOD-01 | apr 2020 - mei 2020 | jun 2020 - jun 2020 |
NVEEN-01 | feb 2020 - jun 2020 | jul 2020 - jul 2020 |
ZEV-01 | jun 2020 - aug 2020 | aug 2020 - sep 2020 |
RIJPW-01 | okt 2019 - mei 2020 | apr 2020 - jun 2020 |
RSW-01 | mrt 2019 - feb 2020 | sep 2019 - mrt 2020 |
BDG-01 | jan 2020 - apr 2020 | mei 2020 - jun 2020 |
WD-01 | jun 2020 - aug 2020 | aug 2020 - sep 2020 |
Bron: https://mailchi.mp/a10523...ken-12114429?e=7378ca5b22
Indeling gebieden: https://groenehart.glasdraad.nl/images/bouw_planning_801.png
Volgens mij hanteren ze nu ook iets andere PoP locaties dan eerder gecommuniceerd.
Voor de bewoners van deelgebied Rijpwetering komt er binnenkort een bewonersbijeenkomst:
Bewonersavond voor deelgebied RIJPW-01
Voor bewoners van deelgebied RIJPW-01 vindt er aanstaande dinsdagavond 3 maart een bewonersavond plaats. Op deze avond hoort u alles over de werkzaamheden en planning. Ook zal er weer voldoende ruimte zijn voor vragen. De presentatie begint om 19:30 uur in De Meerhoeve, Boekhorsterweg 18 in Oud Ade. Voor de andere deelgebieden vinden er in een later stadium ook bewonersavonden plaats.
[ Voor 50% gewijzigd door koenveelenturf op 10-02-2020 13:23 ]
Zo te zien zitten we nu ingedeeld in één gebied met De Kwakel. Deze planning is sinds de vorige keer niet gewijzigd eind April. Maar graven van december tot en met mart. Dat lijkt mij optimistisch, het nu immers al half februari.
Het zou wel verklaren waarom er hier wel een man met smartphone is geweest en verderop in de straat niet. Dan moeten ze wel onder de Amstel door. De Kwakel zou zijn eigen aanvoer vanuit Langeraar krijgen. Ik kom nooit op het stuk tussen Geerweg en Bilderdam, dus geen idee of ze daar al druk bezig zijn geweest.
Oh nee dat onduidelijke kaartje geeft bij bij nadere bestudering aan dat hele straat onder KKL-01 valt. Nou als ik zie hoe lang ze bezig zijn geweest, afgelopen jaar, om een mantelbuis voor stroom in te graven in het altijd al Zuid-Hollandse deel van de straat, heb ik er weinig vertrouwen in dat dat gaan halen in anderhalve maand, zelfs als ze mogen meeliften op de stroombuis.
Vorig jaar zomer reed ik wel langs de N231 en zag een crew, maar die waren bezig voor een klant aansluiting, niet voor glasdraad.
Het zou wel verklaren waarom er hier wel een man met smartphone is geweest en verderop in de straat niet. Dan moeten ze wel onder de Amstel door. De Kwakel zou zijn eigen aanvoer vanuit Langeraar krijgen. Ik kom nooit op het stuk tussen Geerweg en Bilderdam, dus geen idee of ze daar al druk bezig zijn geweest.
Oh nee dat onduidelijke kaartje geeft bij bij nadere bestudering aan dat hele straat onder KKL-01 valt. Nou als ik zie hoe lang ze bezig zijn geweest, afgelopen jaar, om een mantelbuis voor stroom in te graven in het altijd al Zuid-Hollandse deel van de straat, heb ik er weinig vertrouwen in dat dat gaan halen in anderhalve maand, zelfs als ze mogen meeliften op de stroombuis.
Vorig jaar zomer reed ik wel langs de N231 en zag een crew, maar die waren bezig voor een klant aansluiting, niet voor glasdraad.
Langs de N231 was denk ik Glasvezel Buitenaf bezig. Maar dat project ligt nu even stil begreep ik. Geen flauw idee waarom. Ken mensen in Aarlanderveen die er een aansluiting hebben afgenomen.donaldk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:37:
Zo te zien zitten we nu ingedeeld in één gebied met De Kwakel. Deze planning is sinds de vorige keer niet gewijzigd eind April. Maar graven van december tot en met mart. Dat lijkt mij optimistisch, het nu immers al half februari.
Aarlanderveen, dat ligt toch aan het eind van de wereld, lol. De Kwakel is inderdaad al jaren geleden verglaasd door CiF,maar er was een stuk richting Vrouwenakker en richting Kudelstaart niet meegenomen. Jaren geprobeerd een uitbreiding van het netwerk te bewerkstelligen, toen zag men Glasdraad over de Brug beginnen, dus heeft LTO deze een zak geld gegeven met de boodschap neem onze leden en hun buren even mee.
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 10-02-2020 14:26 ]
Ze hebben (een wel heel korrelig) plaatje op de website gezet met de nieuwe deelgebieden:
https://groenehart.glasdr...biedskaart_groenehart.png
Is dat een andere indeling dan deze die er eerst stond?koenveelenturf schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:22:
Ze hebben (een wel heel korrelig) plaatje op de website gezet met de nieuwe deelgebieden:
[ Voor 11% gewijzigd door esky op 13-02-2020 16:02 ]
Ze hebben een aantal gebieden anders genoemd en rond Nieuwveen hebben ze een gebied opgesplitst (NVEEN-01 + KKL-01).esky schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:00:
[...]
Is dat een andere indeling dan deze die er eerst stond?
Dit is de zoveelste herindeling. Oostelijk van Nieuwveen is er juist samengevoegd. Nieuwveen 1 hield eerder ergens langs de Amstel op. Nieuwveen 2, of wat de naam toen was (eerder gebruikte GD nummers liep dan tot en met Vrouwenakker. De Kwakel was weer een apart gebied. Nu is dit alles een gebied volgens laatste kaartje.
Waar is dat duidelijke (niet echt) kaartje 'op adres niveau' gebleven?
We gaan het zien, maar hier nog nergens een graver gezien, dus in anderhalve maand alles graven is hoogst twijfelachtig.
We gaan het zien, maar hier nog nergens een graver gezien, dus in anderhalve maand alles graven is hoogst twijfelachtig.
Hier zijn ze in Ter Aar op de korteraaseweg vandaag druk aan het graven gegaan. Dat zie ik graag, nog aan de verkeerde kant van het water, maar ze komen in de buurt....
Het kaartje is hier als het goed is te vinden: https://www.google.nl/map...WePHJEx51VnkmHpCVahMT53dodonaldk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:44:
Dit is de zoveelste herindeling. Oostelijk van Nieuwveen is er juist samengevoegd. Nieuwveen 1 hield eerder ergens langs de Amstel op. Nieuwveen 2, of wat de naam toen was (eerder gebruikte GD nummers liep dan tot en met Vrouwenakker. De Kwakel was weer een apart gebied. Nu is dit alles een gebied volgens laatste kaartje.
Dit kaartje bevat alle adressen die een aansluiting kunnen krijgen, niet de adressen die daadwerkelijk een aansluiting krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door koenveelenturf op 14-02-2020 17:07 ]
Dat was toch gebied 1. Dus al meer dan weer een extra half jaar vertraagd. Dus dat ze daar zijn mag ook wel eens. Maar als ze water nog onderdoor moeten dan kan het nog wel eens een hele tijd gaan duren. En graven betekent tot nu toe toch nog vele maanden wachten op een werkende aansluiting. We gaan het zien.dctdave schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:19:
Hier zijn ze in Ter Aar op de korteraaseweg vandaag druk aan het graven gegaan. Dat zie ik graag, nog aan de verkeerde kant van het water, maar ze komen in de buurt....
Nee, Korteraarseweg valt onder NVEEN-01.donaldk schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 04:16:
[...]
Dat was toch gebied 1. Dus al meer dan weer een extra half jaar vertraagd.
Ze werken best snel. Net even langs gereden, groot deel korteraarseweg ter Aar gedaan, hoop dat ze nog deze week ook mijn kant op gaan komen.
Dames, Heren
Even een gebruikerservaring mbt MULTIFIBER.
NIET DOEN!!!!
Wij, in Sellingen en omgeving zijn vorig jaar ook bij de grote mensenwereld gekomen ( lees glasvezel gekregen) van 8Mb/s naar 500 of zelfs 800Mb/s! En die maffe schotel van de gevel.!!
Onze lol kon niet op. Inderdaad kon niet op.
Juli 2019 aangesloten, en vanaf augustus tot op de dag van vandaag.... Bittere ellende.
afschuwelijk beeld, vastlopers, opnames die niet willen starten of spontaan stoppen, foutmelding na foutmelding.... etc etc..
Vragen? Stel ze gerust, ik zal niet schromen ze te beantwoorden.
NIET DOEN!!!!
Wij, in Sellingen en omgeving zijn vorig jaar ook bij de grote mensenwereld gekomen ( lees glasvezel gekregen) van 8Mb/s naar 500 of zelfs 800Mb/s! En die maffe schotel van de gevel.!!
Juli 2019 aangesloten, en vanaf augustus tot op de dag van vandaag.... Bittere ellende.
afschuwelijk beeld, vastlopers, opnames die niet willen starten of spontaan stoppen, foutmelding na foutmelding.... etc etc..
Wellicht kun je hier je ervaringen kwijt: [Multfiber] Ervaringen?. Er reageert daar ook een medewerker van Multifiber, @zerotje.snapikhet schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:01:
Dames, Heren
NIET DOEN!!!!
Verder lijkt het me allereerst het belangrijkst dat er nu überhaupt glasvezel bij je ligt. Bij de latere projecten van Glasdraad kunnen klanten ook kiezen uit de bekendere serviceproviders. Hopelijk wordt dat in het Groene Hart en in Westerwolde na het eerste jaar ook mogelijk. Nu is Solcon het enige alternatief en zij worden eigenlijk net zo slecht beoordeeld.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat Multifiber zijn zaakjes op orde moet krijgen. Al ben ik wel geneigd ze als nieuwe provider een eerlijke kans te geven. Ze schijnen met een nieuw en compleet eigen tv-platform te komen. Ik kan me voorstellen dat dat niet direct van een leien dakje gaat, maar daar mogen de klanten eigenlijk niet de dupe van zijn.
Met wat zoeken heb ik het idee dat Westerwolde (waar Sellingen onder valt) geen echt Glasdraad project is. In ieder geval niet zoals andere Glasdraad projecten waarbij KPN WBA inderdaad lijkt aan te haken zodat de landelijke providers ook kunnen leveren. Bij Westerkwartier zie ik dat specifiek wel maar voor Westerwolde wordt je doorgeleid naar de site van Mabin Groningen en dan heb je maar drie providers inderdaad.
Het project in Westerwolde is inderdaad wat ouder dan de originele Glasdraad-projecten. Het is begonnen als een samenwerking tussen Mabin en de stichting Snel Internet Westerwolde en Stadskanaal. In januari 2018 is Glasdraad aangehaakt met daarachter TINC als investeringsfonds. Zo te zien is Mabin inmiddels verantwoordelijk voor de vraagbundeling en aanleg van de labels Mabin Groningen, Glasdraad en Mabib. De website van Mabin is in stijl ook exact gelijk aan die van Glasdraad, op de kleur na.
Ik denk dat de projecten in Westerwolde en het Groene Hart net iets te 'oud' zijn, waardoor er toen nog geen afspraken waren met KPN WBA. Het zou mooi zijn als dat na het eerste jaar alsnog een optie wordt.
Ik denk dat de projecten in Westerwolde en het Groene Hart net iets te 'oud' zijn, waardoor er toen nog geen afspraken waren met KPN WBA. Het zou mooi zijn als dat na het eerste jaar alsnog een optie wordt.
Begrijp ik je goed dat dan de problemen voornamelijk met het TV platform zijn of ook met het Internet (en mocht je dat hebben: telefonie)?snapikhet schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:01:
Dames, Heren
NIET DOEN!!!!
Mabin werkte eerst voor CiF/Glasvezelbuitenaf onder de naam Mabib, allemaal projecten in Brabant. Mabin had een project in Groningen, zonder CiF. Het ging toen werken met investeringsfonds Tinc en de overeenkomst met CiF kwam daarbij ten einde. Glasdraad was daarmee geboren. En het Mabin project werd onder Glasdraad geschaard. Mabin is een partnerschap van oudgedienden (en dan nog geen inzicht in foute aannemers en graafomstandigheden) en (deels) dezelfde mensen zijn directeur bij Glasdraad.TexMex schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:39:
Het project in Westerwolde is inderdaad wat ouder dan de originele Glasdraad-projecten. Het is begonnen als een samenwerking tussen Mabin en de stichting Snel Internet Westerwolde en Stadskanaal. In januari 2018 is Glasdraad aangehaakt met daarachter TINC als investeringsfonds. Zo te zien is Mabin inmiddels verantwoordelijk voor de vraagbundeling en aanleg van de labels Mabin Groningen, Glasdraad en Mabib. De website van Mabin is in stijl ook exact gelijk aan die van Glasdraad, op de kleur na.
De eerste projecten hebben ongetwijfeld garanties moeten afgeven aan de ISP partners, Valadis heeft er immers speciaal een consumenten ISP voor op moeten richten en Solcon was nog niet van KPN. Het eerste jaar enkel deze vier daarna komen er ook andere aanbieders beschikbaar. Dat er een overeenkomst met KPN op handen was meldde ik al meer dan een jaar geleden. En er daarna ook andere aanbieders bij zouden komen hadden mensen van Dorpsraad te horen gekregen op een bijeenkomst van Glasdraad.
De klachten in het Multifiber topic betreffen inderdaad vooral de TV dienst en de slechte dienstverlening. Iemand hier in het Glasdraad Groene Hart topic had ook veel te lage internet snelheid.koenveelenturf schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:11:
[...]
Begrijp ik je goed dat dan de problemen voornamelijk met het TV platform zijn of ook met het Internet (en mocht je dat hebben: telefonie)?
Weet iemand met 100% zekerheid of het netwerk van Glasdraad Groene Hart een actief (P2P) netwerk of een passief (PON) netwerk wordt?
Het wordt - als ik me niet vergis - een PON netwerk.TexMex schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:33:
Weet iemand met 100% zekerheid of het netwerk van Glasdraad Groene Hart een actief (P2P) netwerk of een passief (PON) netwerk wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door koenveelenturf op 21-02-2020 19:42 ]
De klachten richting Multifiber hier in in de gemeente Westerwolde (zuidoost Groningen) zijn jammerlijk genoeg inderdaad óók voor het internet. binnen een half uur kan de Downloadsnelheid variëren van 13.63Mb/S tot 876.79 Mb/S. up is nog erger, 1.79Mb/S tot 456.14Mb/S, Let wel ik heb een 1Gb/S Down en Up! als ik een 'acceptabel verlies' van 10% incalculeer, zou ik toch tenminste 900 moeten hebben. Tot op heden heb ik dat nog niet één keer gehaald.donaldk schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:51:
[...]
De klachten in het Multifiber topic betreffen inderdaad vooral de TV dienst en de slechte dienstverlening. Iemand hier in het Glasdraad Groene Hart topic had ook veel te lage internet snelheid.
Ik dacht zelf dat het juist een actief netwerk zou worden, maar dat heb ik ook louter van horen zeggen. Ik kan er verder weinig over vinden.koenveelenturf schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:24:
[...]
Het wordt - als ik me niet vergis - een PON netwerk.
Ik meen me te herinneren van één van de informatieavonden dat ze het hadden over (G)PON. Is ook wel logisch met de grote afstanden die ze moeten afleggen in een buitengebied als de onze. KPN is overigens nu ook met nieuwe gebieden overgeschakeld op (G)PON.TexMex schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:00:
[...]
Ik dacht zelf dat het juist een actief netwerk zou worden, maar dat heb ik ook louter van horen zeggen. Ik kan er verder weinig over vinden.
Dat gaat wel erg op en neer... Neem je ook IPTV af? En is het TV kastje (of zijn de TV kastjes) direct aangesloten op de FritzBox of zit er nog een switch tussen?snapikhet schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:04:
[...]
De klachten richting Multifiber hier in in de gemeente Westerwolde (zuidoost Groningen) zijn jammerlijk genoeg inderdaad óók voor het internet. binnen een half uur kan de Downloadsnelheid variëren van 13.63Mb/S tot 876.79 Mb/S. up is nog erger, 1.79Mb/S tot 456.14Mb/S, Let wel ik heb een 1Gb/S Down en Up! als ik een 'acceptabel verlies' van 10% incalculeer, zou ik toch tenminste 900 moeten hebben. Tot op heden heb ik dat nog niet één keer gehaald.
Het huidige netwerk is een actief ofwel point to point netwerk. Is wat mij destijds werd verteld. Wat je wint in de fiber kant verlies je weer in de centrale kant bij dit soort kleine aantallen aansluitingen. Was destijd de uitkomst van het door rekenen.zo werd mij verteld.TexMex schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:33:
Ten tweede de huidige PON aansluitnetwerken zijn momenteel nog asymmetrisch, dit aanbod bied symmetrische abonnementen boven de grens van de gedeelde upstream hardware (800 Mbit/s).
Oh ja, wat betreft snelheid hierover niets in de initiele informatie van anderhaf jaar eerder, maar in de email en brief van Solcon, een tijdje terug, kwam opeens naar boven dat de garantie bij 200/200 70% is, dus 140 Mbit/s.
Overigens zijn ze vanuit Nieuwveen nu zichtbaar aan het werk geweest. Tot en met de Tolhuiskade steken er nu groene 'kabeltjes' boven de grond uit. Tot en met 'ambassadeur' Duinisveld's paprikafabriek zijn er markeringen op de inritten gespoten.
[ Voor 10% gewijzigd door donaldk op 23-02-2020 15:14 ]
Klinkt erg frustrerend vooral omdat het erop lijkt dat ze nog geen weg naar een oplossing hebben.snapikhet schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:04:
De klachten richting Multifiber hier in in de gemeente Westerwolde (zuidoost Groningen) zijn jammerlijk genoeg inderdaad óók voor het internet.
Even voor mijn beeld, speelt dit alleen bij jou of ook bij andere mensen met Multifiber in Westerwolde?
Tot op heden hebben er zich 25 huishoudens gemeld met dezelfde klachten. Aangezien het eigenlijk al vanaf het begin speelt heb ik een oproep geplaatst in het lokale blaadje, dat eind van deze maand weer verschijnt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat van de 600 aansluitingen die op dezelfde 'hubkast' zitten, dat er ongeveer 200 zich laten 'horen'. van mijn buurman, die hiervoor Canal Digital had, kreeg ik te horen, "ach valt wel mee, in ieder geval heb ik nog een beter beeld dan met CD als het onweert."esky schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:49:
[...]
Klinkt erg frustrerend vooral omdat het erop lijkt dat ze nog geen weg naar een oplossing hebben.
Even voor mijn beeld, speelt dit alleen bij jou of ook bij andere mensen met Multifiber in Westerwolde?

Nee alles gaat rechtstreeks vanuit de FritzBox naar de verschillende apparaten toe. alles met UTP7, om zeker te zijn dat er geen verlies is van mijn 1Gb/S lijn. Maar jakoenveelenturf schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:29:
[...]
Dat gaat wel erg op en neer... Neem je ook IPTV af? En is het TV kastje (of zijn de TV kastjes) direct aangesloten op de FritzBox of zit er nog een switch tussen?

Hmmm, jammer. Dacht misschien heb je een switch zonder IGMP snooping, zodat je IPTV je halve netwerk platlegt, maar dat is het dus niet. Hopen op verbetering in de toekomst!snapikhet schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:14:
[...]
Nee alles gaat rechtstreeks vanuit de FritzBox naar de verschillende apparaten toe. alles met UTP7, om zeker te zijn dat er geen verlies is van mijn 1Gb/S lijn. Maar ja![]()
![]()
signaal.
Helaas werkt ruchtbaarheid in dit soort gevallen altijd nog het beste. Wellicht kun je mensen aansporen hun ervaringen op internet te plaatsen. Bijvoorbeeld hier of elders op internet. In de Google reviews doet Multifiber het ook nog niet erg goed. En dat terwijl veel mensen hun keuze voor een provider in andere glasvezelprojecten nog moeten maken.snapikhet schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:54:
[...]
Tot op heden hebben er zich 25 huishoudens gemeld met dezelfde klachten. Aangezien het eigenlijk al vanaf het begin speelt heb ik een oproep geplaatst in het lokale blaadje, dat eind van deze maand weer verschijnt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat van de 600 aansluitingen die op dezelfde 'hubkast' zitten, dat er ongeveer 200 zich laten 'horen'. van mijn buurman, die hiervoor Canal Digital had, kreeg ik te horen, "ach valt wel mee, in ieder geval heb ik nog een beter beeld dan met CD als het onweert."In dit uitermate dun bevolkte deel van ZO-Groningen is men weinig gewend.
Het lijkt wel of KPN/Telfort ruikt dat dat de groene buisjes onderweg zijn, want ze vestigen het ene na het andere snelheidsrecord om mijn lijntje. Sinds vorige week voor het eerst door het 722 max profiel gegaan voor de upstream. Ongeacht hoe hoog de 'attainable' waarde ook was volgens het modem, die liep op tot 1090. Nu ingetrained met 1023. En 6480 voor de download.
Had hier eerder geklaagd dat mijn 4g modem wegviel en dat ik n u nieuw contract 4g buitengebied voor een jaar moest afsluiten. Onterecht, want na contact met Kpn prima opgelost. Ik krijg nieuw modem ook al is het maar voor een maandje of twee en maandelijks opzegbaar zoals voorheen. Dus pluimpje voor KPN
Er is ook eindelijk wat meer bekend gemaakt over het Groene Hart-Zuid deelgebied Oudewater:
https://mailchi.mp/5b4a87...ater-1432633?e=9bfd5267d6
Daar zijn ze hier en daar nog niet begonnen, omdat vergunningen van het Hoogheemraadschap nog niet rond zijn.
https://mailchi.mp/5b4a87...ater-1432633?e=9bfd5267d6
Daar zijn ze hier en daar nog niet begonnen, omdat vergunningen van het Hoogheemraadschap nog niet rond zijn.
De PoP BDG-01 krijgt 31 maart een stroomaansluiting. Daarna beginnen ze met huisaansluitingen maken wat in juni klaar moet zijn. Nadat een huisaansluiting klaar is kan de provider aan de slag wat een paar weken duurt.
In Nieuwerbrug werd er nog druk gegraven vorige week. Ben zelf vandaag niet de deur uit geweest...donaldk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:10:
Graven ze nog?
Nou vertelde een bewoner van het deel van de groene buisjes, dat het Liander is die graaft. Die heeft vorig jaar al een buis ingegraven en moet nu dus de kabel doorvoeren en naar de huizen en bedrijven brengen en nieuwe meters plaatsen.
Dus het is nog compleet onduidelijk wanneer het Glasdraadje komt. Maart gaan ze in ieder geval niet redden. Want ik zie ze hier in de buurt nergens.
Dus het is nog compleet onduidelijk wanneer het Glasdraadje komt. Maart gaan ze in ieder geval niet redden. Want ik zie ze hier in de buurt nergens.
Hier is de afgelopen weken massaal gegraven door DZM Data Solutions in opdracht van Spitters. Heb ook van meerdere mensen gehoord dat ze een schouwrapport hebben gekregen als het een beetje ingewikkeld is met binnen brengen kabel (lange oprit e.d.). Ben benieuwd wanneer ze klaar zijn met de grote graafoperatie en wanneer de volgende fase begint met het in huis brengen van de kabel in het gebied BDG.donaldk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:53:
Nou vertelde een bewoner van het deel van de groene buisjes, dat het Liander is die graaft. Die heeft vorig jaar al een buis ingegraven en moet nu dus de kabel doorvoeren en naar de huizen en bedrijven brengen en nieuwe meters plaatsen.
Zoals ik al eerder schreef vanaf begin april.koenveelenturf schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:39:Ben benieuwd wanneer ze klaar zijn met de grote graafoperatie en wanneer de volgende fase begint met het in huis brengen van de kabel in het gebied BDG.
Nou ik kreeg net het volgende smoesje voor de reeds opgelopen vertraging binnen, LOL. Corona, Corona, Corona, op de wijs van Corina, Corina, Corina... Allemaal;-).
Deze planning is voorlopig i.v.m. corona
gebied start werkzaamheden huisaansluitingen
HMD-01 jul 2019 - feb 2020 mrt 2020 - mei 2020
KKL-01 dec 2019 - mrt 2020 mei 2020 - jun 2020
NOD-01 apr 2020 - mei 2020 jun 2020 - jul 2020
NVEEN-01 feb 2020 - jun 2020 jul 2020 - jul 2020
ZEV-01 jun 2020 - aug 2020 aug 2020 - sep 2020
RIJPW-01 okt 2019 - mei 2020 mei 2020 - jun 2020
RSW-01 mrt 2019 - feb 2020 sep 2019 - mrt 2020
BDG-01 jan 2020 - apr 2020 jun 2020 - jun 2020
WD-01 jun 2020 - aug 2020 aug 2020 - sep 2020
Maar wie in welk gebied zit is weer totaal onduidelijk, plaats dan geen kaartje! Zelfs als je de afbeelding opent in een nieuw tabblad is hij niet groter, noch minder vaag.
Volgens vorige bericht zitten wij in KKL-01, maar ik heb ze niet gezien, dus dat zou dan de komende week zijn?????
Planning graafwerkzaamheden en huisaansluitingenBeste bewoner van het Groene Hart,
De gevolgen van het coronavirus hebben impact op ons allemaal. Alle Nederlandse bedrijven proberen hun werkzaamheden in te richten conform de huidige maatregelen van het kabinet. Ook GlasDraad voelt die verantwoordelijkheid, net als onze partners die de graafwerkzaamheden, het schouwen en de huisaansluitingen verzorgen in de verschillende aanleggebieden. Daarbij staat het bestrijden van het coronavirus Covid-19 voor ons allemaal voorop, wat onvermijdelijk ook gevolgen heeft voor de aanleg van glasvezel.
Wat betekent dit voor u?
In nauwe samenspraak met onze partners en leveranciers heeft GlasDraad besloten om met ingang van maandag 23 maart tot 1 mei aanstaande alle schouw-activiteiten en huisaansluitingen te staken. Deze werkzaamheden vinden zowel in als rond uw woning plaats en wij willen geen risico nemen met uw gezondheid en die van onze medewerkers. De werkzaamheden langs wegen en in de locaties waar apparatuur komt te staan gaan nog wel door.
Deze maatregel zal van invloed zijn op de aanleg van glasvezel in uw gebied, maar wij hopen op uw begrip. Als in mei de landelijke situatie verbetert en het kabinet haar maatregelen versoepelt, zullen wij de schouw en huisaansluitingen zo spoedig mogelijk weer opstarten.
Op onze websites staan de nieuwe voorlopige planningen.
Deze planning is voorlopig i.v.m. corona
gebied start werkzaamheden huisaansluitingen
HMD-01 jul 2019 - feb 2020 mrt 2020 - mei 2020
KKL-01 dec 2019 - mrt 2020 mei 2020 - jun 2020
NOD-01 apr 2020 - mei 2020 jun 2020 - jul 2020
NVEEN-01 feb 2020 - jun 2020 jul 2020 - jul 2020
ZEV-01 jun 2020 - aug 2020 aug 2020 - sep 2020
RIJPW-01 okt 2019 - mei 2020 mei 2020 - jun 2020
RSW-01 mrt 2019 - feb 2020 sep 2019 - mrt 2020
BDG-01 jan 2020 - apr 2020 jun 2020 - jun 2020
WD-01 jun 2020 - aug 2020 aug 2020 - sep 2020
Maar wie in welk gebied zit is weer totaal onduidelijk, plaats dan geen kaartje! Zelfs als je de afbeelding opent in een nieuw tabblad is hij niet groter, noch minder vaag.
Volgens vorige bericht zitten wij in KKL-01, maar ik heb ze niet gezien, dus dat zou dan de komende week zijn?????

[ Voor 23% gewijzigd door donaldk op 20-03-2020 12:45 ]
Volgens mij krijgt iedereen een mailtje met wat foto's, waar de aansluiting komt, van vooraanzicht huis. Wij hebben geen bijzondere oprit en kregen gelijk een mailtje. Duidelijk een app/geautomatiseerd rapportage systeem.koenveelenturf schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:39:
[...]
Hier is de afgelopen weken massaal gegraven door DZM Data Solutions in opdracht van Spitters. Heb ook van meerdere mensen gehoord dat ze een schouwrapport hebben gekregen als het een beetje ingewikkeld is met binnen brengen kabel (lange oprit e.d.). Ben benieuwd wanneer ze klaar zijn met de grote graafoperatie en wanneer de volgende fase begint met het in huis brengen van de kabel in het gebied BDG.