Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11-12 22:56
zerotje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb je een privé bericht verstuurd. We helpen je graag verder.
Je bent van Multifiber/Valadis?

• zerotje
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-12 13:43
Supportmedewerker van Multifiber.

• donaldk
Wanneer gaat die periode van 5 jaar eigenlijk in dat Multifiber zijn prijzen niet verhoogt? Na lancering dienst komend jaar, dan heb ik na 1e jaar Solcon nog vier jaar;-). KPN is berucht om zijn prijsverhogingen.

• koenveelenturf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17:39
donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:09:
Wanneer gaat die periode van 5 jaar eigenlijk in dat Multifiber zijn prijzen niet verhoogt? Na lancering dienst komend jaar, dan heb ik na 1e jaar Solcon nog vier jaar;-). KPN is berucht om zijn prijsverhogingen.
Volgens mij heeft Multifiber wel de telefoontarieven verhoogd. Was eerst heel erg goedkoop, nu 5 ct per gesprek/per minuut.

• donaldk
Weet ik niet meer afkopen was dacht ik ~een euro duurder dan bij Solcon en die vraagt 12,- per maand extra voor onbeperkt bellen.

Er zijn heel goedkope IP telefonie aanbieders las ik in het verleden, maar daar ben ik nooit ingedoken vanwege zelf bellen en mijn moeder is gewoon bellen gewend.

• koenveelenturf
donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:15:
Weet ik niet meer afkopen was dacht ik ~een euro duurder dan bij Solcon en die vraagt 12,- per maand extra voor onbeperkt bellen.

Er zijn heel goedkope IP telefonie aanbieders las ik in het verleden, maar daar ben ik nooit ingedoken vanwege zelf bellen en mijn moeder is gewoon bellen gewend.
Verschil met afkoop belminuten Solcon / Multifiber is dat Solcon voor EU geldt, Multifiber alleen voor NL. Mijn moeder zal wat meer met d'r mobiel moeten gaan bellen, haha.

• donaldk
Ja dat was een verschil. Is het ook voor VS? In Solcon materiaal sprak men enkel over EU, maar KPN klanten krijgen complete regio 1 inclusief VS.

Lebara of Kruidvat mobiel(pre-paid zijn veel duurder. Ze belt voornamelijk een persoon ik heb gerekend met 1 uur per week en dan was afkopen interessant,als je rekent met de Solcon vaste lijn beltarieven.

Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:

Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 1
Multifiber 2
WeServe 0
CBizz (Nu Delta Zakelijk) 0
?

• koenveelenturf
donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:38:
Ja dat was een verschil. Is het ook voor VS? In Solcon materiaal sprak men enkel over EU, maar KPN klanten krijgen complete regio 1 inclusief VS.

Lebara of Kruidvat mobiel(pre-paid zijn veel duurder. Ze belt voornamelijk een persoon ik heb gerekend met 1 uur per week en dan was afkopen interessant,als je rekent met de Solcon vaste lijn beltarieven.

Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:

Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne)
Multifiber
WeServe
CBizz (Nu Delta Zakelijk)
?
Ja zat o.a. ook Canada bij en enkele andere landen. Wij zijn voor Multifiber gegaan.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:48
Hier ook Multifiber.

• donaldk
Wij Solcon, vanwege BBC, iets goedkopere extra TV boxjes, iets goedkopere afkoop belminuten en 4% korting bij jaarbetaling, was het de minst dure van de twee.

TV dienst was in februari 2018 nog onbekend voor Multifiber, maar geen BBC.

Nadeel geen volwassenenkanaal. Ik merk nu al met dat slot dat ik niet uit kan zetten op die verdomde ZTE boxjes van KPN TV via DVB-T2, dat je maar doorzapt.

Bij enkel Internet was Mulitfiber interessanter, met 500/500, tegen over 200/200 (nu lees ik minimal 140) bij Solcon. WeServe en CBizz begonnen bij ruim boven de 100,- Euro per maand en boden geen zichtbare meerwaarde voor een eenvoudige jongen zoals ik.

• NY_Giant
Als het goed is geeft Multifiber nu in ieder geval wel BBC door: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht

Ik vind het alleen vreemd dat volgens deze lijst Eén en Canvas niet in HD worden uitgezonden. Dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd.

• donaldk
Mooi, nog steeds veel klachten over het Canal Digitaal aanbod/platform? Ongetwijfeld nog steeds geen ge-intergreerd head-end voor Sat TV en Online TV, andere kwaliteit voor online, volgens gebruikers ervaringen.

Canal Digitaal had altijd problemen om BBC te krijgen op platform. De oude tijd waarin de raamovereenkomst exclusief voor Vecai leden was en BBC weigerde met anderen tot een overeenkomst te komen.

Dit krijg je als je je meer dan twee jaar van te voren moet vastleggen.

• NY_Giant
Volgens mij verzorgt Canal Digitaal niet het tv-platform van Multifiber. Die indruk had ik eerst ook, maar het lijkt toch niet te kloppen. Canal Digitaal geeft inderdaad nog steeds geen BBC door op zijn IPTV-platform: zie hier en hier.

• dctdave
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11-12 19:36
Hier Solcon

• Germo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-12 00:10
Hier Multifiber

• donaldk
[Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:

Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 2
Multifiber 3
WeServe 0

Hebben de Multifiber aanmelders ook voor TV of enkel Internet ingeschreven?

donaldk wijzigde deze reactie 02-11-2019 18:46 (15%)

• koenveelenturf
donaldk schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:45:
[Even een kleine peiling wie heeft voor het eerste jaar een overeenkomst met:

Solcon (de primaire voorkeursaanbieding leek het wel tijdens de campagne) 2
Multifiber 3
WeServe 0

Hebben de Multifiber aanmelders ook voor TV of enkel Internet ingeschreven?
Wij houden voorlopig de schotel nog even aan, dus alleen Internet+Bellen bij Multifiber (500/500).

• donaldk
Ja dan was dat het beste aanbod.

• Germo
Ook tv

• koenveelenturf
Vandaag is bij ons Spitters langs geweest voor een inventarisatie (gebied BDG-01). Ben benieuwd hoe het verder zal lopen.

• donaldk
@koenveelenturf BDG is nummer?

Volgens website hebben ze dus weer extra achterstand, ze hadden daar al een maand aan het graven moeten zijn?:
Bodegraven, Nieuwerbrug aan den Rijn, Woerden West [BDG-01] Start Eind
Graafwerkzaamheden 28 okt’19 3 jan’20
Installatie van glasvezelkabel 6 jan‘20 24 jan‘20
Huisaansluitingen 17 feb‘20 6 maa‘20
Ik zie net een advertentie in een Nieuwkoops advertentieblaadje dat bij de gemeente werd opgepikt. Het duurt zo lang dat er concurrentie komt, of gaat dat ook via glasdraad netwerk aangeboden worden, want computeraar was toch een van de verkopers voor glasdraad? Ook degene die nog een straat via een minivraagbundeling nog het project inloodste?
Eindejaaractie Glasvezel
Zit u met uw bedrijf op het industrieterrein van Nieuwkoop of Nieuwveen? Heeft u behoefte aan nog sneller internet?

Er zijn een aantal mogelijkheden:
Kijk ook eens naar VVDSL2. Snelheden van 100/20Mbit zijn mogelijk, dit is echter afhankelijk van uw locatie. voordeel is dat het aanmerkelijk goedkoper is.

Wilt u sneller? Dan is glasvezel de volgende stap!

Eindejaaractie 2019
Bestel vóór 31 december en beschik in het eerste kwartaal van 2020 over een nieuwe supersnelle internetverbinding via glasvezel.

Glasvezel: eenmalige aansluitkosten € 499 (normaal kostprijs € 850 tot € 2.000)

Glasvezel maandabonnement 50/50 Mbps eerste 2 maanden gratis, daarna € 149/maand
Prijs bij een 5-jarig abonnement.
Bij 3 jaar € 159
100% eigen verbinding, non-overboekt

Internet 50/50 Mbps 5 jaar contract (via Net-Products.nl)
eerste TWAALF maanden gratis, daarna € 45/maand
Geen aansluitkosten internet t.w.v. € 199,00

(Prijzen zijn Excl. BTW)

Vragen, advies of aanmelden?
Bel 0172 600704 of mail info@net-products.nl
https://www.net-products.nl/glasvezelactie

donaldk wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:59 (10%)

• koenveelenturf
Wat bedoel je precies met "BDG is nummer"?

Tsja, weet niet of ze op dag 1 meteen hadden moeten gaan graven. We gaan het zien.

Dat project in Nieuwkoop/Nieuwveen is denk ik alleen voor het industrieterrein/zakelijk gebruik.
donaldk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:50:
@koenveelenturf BDG is nummer?

Volgens website hebben ze dus weer extra achterstand, ze hadden daar al een maand aan het graven moeten zijn?:

[...]

Ik zie net een advertentie in een Nieuwkoops advertentieblaadje dat bij de gemeente werd opgepikt. Het duurt zo lang dat er concurrentie komt, of gaat dat ook via glasdraad netwerk aangeboden worden, want computeraar was toch een van de verkopers voor glasdraad? Ook degene die nog een straat via een minivraagbundeling nog het project inloodste?

[...]

https://www.net-products.nl/glasvezelactie

koenveelenturf wijzigde deze reactie 29-11-2019 20:03 (4%)

• koenveelenturf
https://www.facebook.com/multifiberbv/posts/2726072977415396

Als het goed is worden nu klanten geactiveerd rondom gebieden 1 en 2 :)

• donaldk
Ik moest BDG opzoeken, eerder gebruikte men ook gebiedsnummers. Gebied 1 zou volgens laatste schema dat we kregen al lang online moeten zijn.

• Germo
Eindelijk is het zo ver.
Ik heb een mail van multifiber gekregen en gelijk een afspraak gemaakt 16 december komen ze de boel aansluiten en moet alles werken.
Ben wel benieuwd of het allemaal goed gaat.
2 januari stopt mijn abonnement bij kpn dus als het niet goed gaat zit ik met de feestdagen niet zonder. :)
Ik zit in deelgebied 1

Germo wijzigde deze reactie 03-12-2019 09:15 (3%)

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:07
Germo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:12:
16 december komen ze de boel aansluiten (...) 2 januari stopt mijn abonnement bij kpn
Strakke planning. Ik hoop dat alles in 1x werkt en ben benieuwd naar de speedtest resultaten!

• donaldk
@Germo "Huisaansluitingen 4 wkn 9 september 2019 - 4 oktober 2019" Uhm nu is het 4 december.

Overigens zijn alle plaatjes van de kaartjes verdwenen. Goed dat we destijds planningen hier hebben gepost uit de nieuwsbrieven.

donaldk wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:47 (41%)

• Germo
Ik hou jullie op de hoogte ben zelf ook benieuwd
esky schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:17:
[...]

Strakke planning. Ik hoop dat alles in 1x werkt en ben benieuwd naar de speedtest resultaten!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True