Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wimbre
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-02 21:34
Ik kreeg een gratis Nest Mini en ben aan het kijken of ik via dat apparaat b.v. Apple Music kan afspelen maar voor zover ik heb begrepen is dat nu nog niet mogelijk. Is er al een werkende Homebridge plugin die dit mogelijk maakt? Ik zie nl. alleen een Nest plugin voor de thermostaat.

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-12-2019
SolidAW schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:55:
[...]

Ja excuus een aantal dagen druk bezig geweest met wat andere projecten naast Homebridge.

Sinds het moment dat ik het werkend heb draait het nog steeds als een zonnetje, ik kan gewoon vanuit de wonning app (apple) / Home+4 of de Eve app mijn alarm aan en uitzetten. Helaas werken de sensoren niet zoals al eerder gemeld. Maar naast Homebridge heb ik tegenwoordig Home Assistant draaien en ook vanuit daar kan ik mijn alarm aan en uitzetten maar nog mooier ook de sensoren worden gewoon gezien :)

Nu kan je natuurlijk ook een koppeling maken vanuit Home Assistant naar Homekit dus dan heb je ook je sensoren in de woning app of welk app je ook gebruikt.

In Home Assistant kan je veel meer met je alarm systeem dan in Homebridge dus ik ga dit verder uitwerken in Home Assistant.

Mocht je het alarmsysteem willen toevoegen aan Homebridge dan hierbij de config :

Onder accessoires maak je de knop om het alarm aan of uit te zetten:

"accessories": [
{
"accessory": "HTTP-SWITCH",
"name": "Woonveilig Alarm",
"switchType": "stateful",
"onUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondPost?mode=0",
"offUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondPost?mode=2",
"statusUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondGet",
"statusPattern": "Arm"
}

En onder platforms maak je dan een echt Alarm systeem:

{
"platform": "AutomationSwitches",
"switches": [
{
"type": "security",
"name": "Woonveilig",
"default": "unarmed",
"stored": false,
"zones": [],
"armAwayButtonLabel": "Aanzetten",
"armNightButtonLabel": "Nachtstand",
"armStayButtonLabel": "Thuis"
}
]
}

Nu zou je in je app een schakelaar moeten zien staan van Woonveilig en een alarm systeem.
Ik heb dan een automatisering gemaakt dat wanneer ik het alarm systeem aanzet dat de schakelaar (woonveilig) aangezet word en ook omgekeerd (bij uitzetten). Want de schakelaar zet je alarm aan of uit en je wilt niet de schakelaar gebruiken maar het homekit alarm systeem :)

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Dank je! Maar, welke plugin heb ik hier voor nodig dan? Als ik dit simpelweg toevoeg aan config.json krijg ik:

error: The requested platform 'AutomationSwitches' was not registered by any plugin.
Automation switches natuurlijk.
Je kunt niet zomaar een plugin opnemen in je config die je niet hebt geïnstalleerd.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-12-2019
Leek me al vreemd inderdaad, maar ik ben nog niet heel bedreven met homebridge.

Naast de automation switches plugin moet ook nog de http-switch plugin geïnstalleerd worden om dit werkend te krijgen. Maar het werkt nu wel als een tierelier inderdaad :-)

• Mglange
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 03-02 10:43
SolidAW schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:55:
[...]

Ja excuus een aantal dagen druk bezig geweest met wat andere projecten naast Homebridge.

Sinds het moment dat ik het werkend heb draait het nog steeds als een zonnetje, ik kan gewoon vanuit de wonning app (apple) / Home+4 of de Eve app mijn alarm aan en uitzetten. Helaas werken de sensoren niet zoals al eerder gemeld. Maar naast Homebridge heb ik tegenwoordig Home Assistant draaien en ook vanuit daar kan ik mijn alarm aan en uitzetten maar nog mooier ook de sensoren worden gewoon gezien :)

Nu kan je natuurlijk ook een koppeling maken vanuit Home Assistant naar Homekit dus dan heb je ook je sensoren in de woning app of welk app je ook gebruikt.

In Home Assistant kan je veel meer met je alarm systeem dan in Homebridge dus ik ga dit verder uitwerken in Home Assistant.

Mocht je het alarmsysteem willen toevoegen aan Homebridge dan hierbij de config :

Onder accessoires maak je de knop om het alarm aan of uit te zetten:

"accessories": [
{
"accessory": "HTTP-SWITCH",
"name": "Woonveilig Alarm",
"switchType": "stateful",
"onUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondPost?mode=0",
"offUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondPost?mode=2",
"statusUrl": "http://login:password@ip.adres.van.alarm/action/panelCondGet",
"statusPattern": "Arm"
}

En onder platforms maak je dan een echt Alarm systeem:

{
"platform": "AutomationSwitches",
"switches": [
{
"type": "security",
"name": "Woonveilig",
"default": "unarmed",
"stored": false,
"zones": [],
"armAwayButtonLabel": "Aanzetten",
"armNightButtonLabel": "Nachtstand",
"armStayButtonLabel": "Thuis"
}
]
}

Nu zou je in je app een schakelaar moeten zien staan van Woonveilig en een alarm systeem.
Ik heb dan een automatisering gemaakt dat wanneer ik het alarm systeem aanzet dat de schakelaar (woonveilig) aangezet word en ook omgekeerd (bij uitzetten). Want de schakelaar zet je alarm aan of uit en je wilt niet de schakelaar gebruiken maar het homekit alarm systeem :)

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik krijg wel mooi de switches te zien maar woonveilig wordt er nog niet mee bestuurd. Misschien dat ik het verkeerde IP adres gebruik maar ik zie op mijn router ook niet echt iets wat lijkt op woonveilig
Iemand nog tips hoe ik dat IP adres kan achterhalen?
Mglange schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:11:
[...]

Ik krijg wel mooi de switches te zien maar woonveilig wordt er nog niet mee bestuurd. Misschien dat ik het verkeerde IP adres gebruik maar ik zie op mijn router ook niet echt iets wat lijkt op woonveilig
Probeer eens een app als Fing bijv.
Als de omschrijving vaag is bij een resultaat, probeer je gewoon even via een browser te benaderen, dan zie je vanzelf wel of je de goeie te pakken hebt.

• SolidAW
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-01 12:48
paQ schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:45:
[...]

Probeer eens een app als Fing bijv.
Als de omschrijving vaag is bij een resultaat, probeer je gewoon even via een browser te benaderen, dan zie je vanzelf wel of je de goeie te pakken hebt.
Mglange schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:11:
[...]

Ja probeer gewoon via een web page even het ip adres wat je denkt, mocht je dan linksboven de tekst admin page zien om in te loggen dan is het de juiste :)

En ja ook de APP Fing zoals paQ aangeeft kan je goed gebruiken.
Weet iemand van het bestaan van een RF repeater / blaster voor homebridge?
Ik ben dik tevreden over de xiaomi remote, maar ik zoek nu iets dat rf ondersteund.

De Orvibo allone pro VS20RB doet wat ik wil, maar heeft geen homebridge plugin. :|

paQ wijzigde deze reactie 14-12-2019 10:59 (21%)

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 17-02 22:24
paQ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:52:
Weet iemand van het bestaan van een RF repeater / blaster voor homebridge?
Ik ben dik tevreden over de xiaomi remote, maar ik zoek nu iets dat rf ondersteund.

De Orvibo allone pro VS20RB doet wat ik wil, maar heeft geen homebridge plugin. :|
De broadlink rm mini 3 kan RF signalen zenden en daar is een homebridge plugin voor.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:51
Broadlink rm mini niet, de ‘gewone’ variant wel. De platte, driehoekige zeg maar.

droperator.nl

Welke is dat dan?

Sonoff bridge no good?

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:41
Iemand ervanring met de app Homemanager?
https://apps.apple.com/us...r-homebridge/id1440396849

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 17-02 22:24
Rgerr schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:06:
Broadlink rm mini niet, de ‘gewone’ variant wel. De platte, driehoekige zeg maar.
A ja rf niet ir, klopt. De mini doet inderdaad alleen infrarood.

• Rgerr
paQ schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:06:
Welke is dat dan?

Sonoff bridge no good?
Geen ervaring mee, weet toevallig dat die broadlink dingen het best prima doen. Heb twee van die ir boosters staan.

droperator.nl

• Rgerr
Heeft er iemand hier een Nest thermostaat icm homebridge/HomeKit? Werkt en bevalt dat?

droperator.nl

sinds jaar en dag,
werkt al die jaren feilloos

• Klik
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-02 22:53
Heeft iemand het al voor elkaar om je elektra en gasmeter uit te lezen met P1 via homekit

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:01:
sinds jaar en dag,
werkt al die jaren feilloos
Ondanks dat de API afgelopen jaar is ingetrokken?
Klik schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:43:
Heeft iemand het al voor elkaar om je elektra en gasmeter uit te lezen met P1 via homekit
Ik lees ze uit via Domoticz, waarom zou je het via HomeKit willen? HomeKit ondersteunt het type accessoire niet, maar volgens mij kun je ze wel in o.a. de Eve en Home 4 app uitlezen (met de juiste plug-in).

Rgerr wijzigde deze reactie 23-12-2019 09:53 (49%)

droperator.nl

Rgerr schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:51:
[...]

Ondanks dat de API afgelopen jaar is ingetrokken?

[...]
Dat was toch weer teruggetrokken?

Het werkt nog steeds. Sinds dat ik ben begonnen met homebridge. Heeft nog nooit gehaperd.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-02 20:59

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:54:
[...]

Dat was toch weer teruggetrokken?

Het werkt nog steeds. Sinds dat ik ben begonnen met homebridge. Heeft nog nooit gehaperd.
Same, het werkt nog, maar we zijn over een tijdje waarschijnlijk wel fucked..
I mean, my current Protect will continue working with OH …
For a time and with stipulations.

Do not convert your login to log in with Google. You must keep your Nest log in.

They will shut the API down, probably by the end of the year. Google hasn’t promised to keep it running forever or even for a long time. They have only given us an extension to when the API will be closed down.

You have more time, but your current Protect will stop working with OH sometime soon, probably by the end of the year.

bron: https://community.openhab...n-august-31-2019/73974/95
Google kennende willen ze gewoon dat je via hun eigen ecosysteem gebruik maakt van hun producten.
Ik heb zelf gelukkig alleen een CO sensor van Nest. Als ik nu de keuze had zou ik er een van Fibaro aanschaffen.

Hier staat niet echt dat de API ge-shutdowned word, wel dat ze met Alexa bezig zijn: https://blog.google/produ.../updates-works-with-nest/
en https://www.blog.google/p...gle-nest/works-with-nest/

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Klik
Iemand enig idee hoe je buitenshuis kan inloggen op homebridge met een rasp.
Ik heb in mijn connectbox poort 51826 open staan en log in met ip adres modum maar geen succes

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:41
Ik heb Hoobs op een raspberry pi 3b. Nu las ik ergens dat meer dan 1 camera (ik heb er drie van ring) te veel is. Bij mij loopt hij ook niet lekker. Kan dat zijn omdat er drie in zitten?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:03
Jasper1975 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:44:
Ik heb Hoobs op een raspberry pi 3b. Nu las ik ergens dat meer dan 1 camera (ik heb er drie van ring) te veel is. Bij mij loopt hij ook niet lekker. Kan dat zijn omdat er drie in zitten?
Wellicht een idee om meerdere instanties te draaien op verschillende poorten?

• Rgerr
Klik schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:04:
Iemand enig idee hoe je buitenshuis kan inloggen op homebridge met een rasp.
Ik heb in mijn connectbox poort 51826 open staan en log in met ip adres modum maar geen succes
Poort van homebridge interface (webpage) forwarden, niet poort 51xxx.

droperator.nl

• Rgerr
Ligt er aan, als je rpi de streams moet converteren is het wel veel. Je kunt afhankelijk van de plug-in de stream 1-op-1 ‘doorsturen’ naar HomeKit. Homebridge-camera-ffmpeg kan dat bijvoorbeeld door de codec te wijzigen.

droperator.nl

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-02 19:59
Ik heb ook een PI 3b met 1 ring pro deurbel en 4 IP Camera’s en bij draait het gewoon goed.

De plug-in voor de airco, Nest, Neato en Somfy draaien hier ook op.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:48
Raadsel.
Situatie: draai domoticz op een Pi en homebridge in Docker op een andere aparte Pi. Werkte uiteraard al maanden uitstekend. Vannacht de aardlek er uit en de Homebridge is down geweest. Geen punt was wel alle namen en kamers kwijt maar ok da's zo gefikst. Draai bv de Shelly's met de plugin rechtstreeks in Homebridge echter de Hue (met oa de Ikea lampen) draai ik samen met een Somfy rolluik via domoticz. Alle lampen komen terug behalve eentje en het rolluik.
Het leuke is echter dat beide devices wel in de accessories op de Homebridge staan echter krijg ze nergens te zien in Woning op de Apple......
Reboten uiteraard, en weghalen en toevoegen werkt niet

Rara??

Bing

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Soms werkt het om even uit te loggen vanuit iCloud.
Kun je die ene lamp echt niet helemaal verwijderen en dan weer toevoegen inderdaad?

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:48
Underworld schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:22:
Soms werkt het om even uit te loggen vanuit iCloud.
Kun je die ene lamp echt niet helemaal verwijderen en dan weer toevoegen inderdaad?
Thanks, ondanks dat ik het gisteren ook al geprobeerd werkte nu het uit de Homebridge groep op domoticz halen, rebooten van de Homebridge, toevoegen aan de groep en opnieuw homebridge starten nu wel.
Alles werkt weer als van ouds!

Bing

(@Rgerr ) Ik heb de hoop dat als ik van node 8.14 naar 8.17 ga, ik niet opnieuw hoef te compilen... Als ik van node 8.14 naar 8.17 wil bijv., is dat dan het makkelijkst te doen via npm?

dus:
npm upgraden

code:
1
npm install npm@latest -g

en dan node

code:
1
2
3
sudo npm cache clean -f
sudo npm install -g n
sudo n 8.17.0

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:34:
(@Rgerr ) Ik heb de hoop dat als ik van node 8.14 naar 8.17 ga, ik niet opnieuw hoef te compilen... Als ik van node 8.14 naar 8.17 wil bijv., is dat dan het makkelijkst te doen via npm?

dus:
npm upgraden

code:
1
npm install npm@latest -g

en dan node

code:
1
2
3
sudo npm cache clean -f
sudo npm install -g n
sudo n 8.17.0

Npm is geen probleem, gisteren ook geupgrade. Node kan volgens mij ook prima, als je de plug-ins vervolgens opnieuw installeert.

droperator.nl

Rgerr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:36:
[...]

Npm is geen probleem, gisteren ook geupgrade. Node kan volgens mij ook prima, als je de plug-ins vervolgens opnieuw installeert.
nee npm zal het probleem niet zijn; ik maak me meer zorgen om node...

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:39:
[...]

nee npm zal het probleem niet zijn; ik maak me meer zorgen om node...
Staat me iets bij dat we daar al eens eerder naar hebben gekeken, maar niemand zich er aan durfde te wagen. :+ Misschien sd backup maken en toch proberen?

droperator.nl

Rgerr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Staat me iets bij dat we daar al eens eerder naar hebben gekeken, maar niemand zich er aan durfde te wagen. :+ Misschien sd backup maken en toch proberen?
*baking :+

uitgevoerd, gereboot, en HB start gewoon *O*

alleen config-ui-x niet up te daten, ook niet na verwijderen....
nu upgraden naar node 11 #fingerscrossed

paQ wijzigde deze reactie 03-01-2020 10:40 (56%)

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:24:
uitgevoerd, gereboot, en HB start gewoon *O*

alleen config-ui-x niet up te daten, ook niet na verwijderen....
nu upgraden naar node 11 #fingerscrossed
Nice, ben benieuwd

droperator.nl

Dat gaat gewoon.

Ik kon alleen 1 plugin niet updaten omdat die geen node 11 ondersteunt.
Dus weer terug naar 8.17 en verder pielen met config-ui-x

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Dat gaat gewoon.

Ik kon alleen 1 plugin niet updaten omdat die geen node 11 ondersteunt.
Dus weer terug naar 8.17 en verder pielen met config-x-ui
Niet verkeerd, maar wel jammer dat je alsnog niet kunt gebruiken. :c

droperator.nl

Ben na heel erg veel ge-eikel eindelijk zo ver dat ik config-ui-x up to date heb, want die wilde niet meer sinds 4.5.
Volgens de maker lag het aan mijn node (8.14) dat moest minimaal 8.15 zijn. Maar bij 8.17 wilde hij ook niet. :(

via allerlei omwegen config-ui-x weten te installeren (4.6.7), maar homebridge gaf in de log al aan dat ie die negeerde, WANT er was er al 1 actief in een gekoppelde module. Een nieuwe variant komt namelijk in /usr/lib/local/node_modules, en de oude stond in /usr/lib/node_modules

:F

uiteindelijk de truuk:

code:
1
2
3
4
5
cd /usr/lib/node_modules
sudo npm uninstall homebridge-config-ui-x
cd
sudo npm install -g homebridge-config-ui-x
sudo reboot

nu staat er alleen nog steeds in mijn browser:
Homebridge

Up To Date
Versie 0.4.50
maar volgens mijn log laadt ie daadwerkelijk 4.6.7

Hopelijk trekt dat dan bij de volgende update recht.

paQ wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:07 (13%)

• stevenP
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-01 08:09
Heel fijn, zo'n uitgebreid topic en OP, hoop van opgestoken :*)
Ik ben aan het worstelen om mijn huidige Pi Zero W met domoticz te upgraden naar 'ook bereikbaar via homekit'. Los van de strubbels om npm alsnog draaiend te krijgen op dit arm61 bordje, zie ik ook in de tutorials staan over de bereikbaarheid, namelijk raspberrypi.local:8080 - maar daar draait nu de interface van Domoticz.

Kortom, zie ik nu beren op weg of werkt het inderdaad niet door beiden op het zelfde systeem draaiend te hebben?

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:34
Deze week de laatste update voor Homebridge uitgevoerd en het ziet er allemaal prima uit.
https://tweakers.net/ext/f/euY8RWvJ3nuV4S1dBwWdpVX1/thumb.jpg
Het was even wennen met het verschuiven van die losse widgets, maar uiteindelijk komt het wel goed.

Wat ik alleen niet zo goed snap zijn de uitroeptekens achter 'Node.js Version' en 'Npm version'?
Alles werkt al maanden zonder enige aanpassing prima; de enige wijzigingen zijn de updates die zich af en toe
melden.

Have Fun Funske

• Rgerr
stevenP schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:40:
Heel fijn, zo'n uitgebreid topic en OP, hoop van opgestoken :*)
Ik ben aan het worstelen om mijn huidige Pi Zero W met domoticz te upgraden naar 'ook bereikbaar via homekit'. Los van de strubbels om npm alsnog draaiend te krijgen op dit arm61 bordje, zie ik ook in de tutorials staan over de bereikbaarheid, namelijk raspberrypi.local:8080 - maar daar draait nu de interface van Domoticz.

Kortom, zie ik nu beren op weg of werkt het inderdaad niet door beiden op het zelfde systeem draaiend te hebben?
Zeker wel, alleen dien je dan de poort te veranderen. Uit m’n hoofd gaat dat voor domoticz het eenvoudigst, maar even googelen gaat je hier vast mee helpen!
funske schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:56:
Deze week de laatste update voor Homebridge uitgevoerd en het ziet er allemaal prima uit.
[Afbeelding]
Het was even wennen met het verschuiven van die losse widgets, maar uiteindelijk komt het wel goed.

Wat ik alleen niet zo goed snap zijn de uitroeptekens achter 'Node.js Version' en 'Npm version'?
Alles werkt al maanden zonder enige aanpassing prima; de enige wijzigingen zijn de updates die zich af en toe
melden.
Uitroeptekens houden in dat ze ge-update kunnen worden. Dat gaat alleen niet via de interface, maar via terminal.

Rgerr wijzigde deze reactie 13-01-2020 21:33 (31%)

droperator.nl

• funske
Rgerr schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:32:
Uitroeptekens houden in dat ze ge-update kunnen worden. Dat gaat alleen niet via de interface, maar via terminal.
Dat idee had ik al, maar ik dacht dat ik dit standaard in mijn crontab had staan.
Maar dat was dus niet zo. Dus maar even crontab aangepast en daarna
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo reboot
Nu laat hij alleen nog maar een uitroepteken zien achter
Npm version v6.9.0
Hoe kan ik die makkelijk updaten?

Have Fun Funske

• Rgerr
funske schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Dat idee had ik al, maar ik dacht dat ik dit standaard in mijn crontab had staan.
Maar dat was dus niet zo. Dus maar even crontab aangepast en daarna
[...]

Nu laat hij alleen nog maar een uitroepteken zien achter
[...]

Hoe kan ik die makkelijk updaten?
code:
1
sudo npm install -g npm

droperator.nl

• funske
Rgerr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:20:
[...]

code:
1
sudo npm install -g npm
Thanks!!
Kan ik dat ook in mijn crontab zetten?

Have Fun Funske

Ik zou daar toch mee uitkijken hoor.
Niet alle plugins zijn zomaar even compatible. zeker niet de oudere die weinig/geen updates hebben.
voor wat betreft node althans

• funske
Ik snap het even niet meer.......
Als ik nu, na de uitgevoerde update en upgrade, kijk staat er nog steeds hetzelfde:
Node.js Version v10.16.3
Npm version v6.9.0
Met bij allebei weer een vraagteken; dus heeft niets geholpen / uitgemaakt?

Have Fun Funske

sudo reboot (voor npm denk ik)

• funske
Had ik ook al gedaan.....

Zojuist nog een restart van mijn Raspberry gedaan, maar met hetzelfde resultaat

funske wijzigde deze reactie 14-01-2020 13:55 (62%)

Have Fun Funske

code:
1
2
sudo npm cache clean -f
sudo npm install -g npm

• funske
Na bovenstaande uitgevoerd te hebben staat er achter "Npm version v6.13.6", dus die is geüpdatet, maar achter "Node.js Version" staat nog steeds "v10.16.3 "
En als ik op het vraagteken klik zie ik dat versie 12.14.1 de laatste is.
Maar n.a.v. jouw opmerking:
paQ schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:40:
Ik zou daar toch mee uitkijken hoor.
Niet alle plugins zijn zomaar even compatible. zeker niet de oudere die weinig/geen updates hebben.
voor wat betreft node althans
weet ik niet of het wel verstandig is om dit zomaar te updaten.
Want ik lees hier wel meer problemen met versies van Node.js

Maar blijkbaar heeft
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
er dus niet voor gezorgd dat de Node.js is geüpdatet.
Dus ik weet het nu even niet meer.......
Heb nu zoiets in de trant van "if it ain't broken, don't fix it

Have Fun Funske

funske schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:09:

Heb nu zoiets in de trant van "if it ain't broken, don't fix it
Ik heb vorige week wat node versies geprobeerd, (na een grondige back-up) maar er waren twee plugins die die node versie niet slikten. Dus toen heb ik geüpdatet naar de laatst versie van de node waarvan ik wist welke geen probleem opleverde.

• funske
En hoe kom ik daar achter welke de laatste versie die geen probleem oplevert?

Have Fun Funske

funske schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:15:
En hoe kom ik daar achter welke de laatste versie die geen probleem oplevert?
proberen :+

edit: maar waarom zou je afstappen van deze node?

paQ wijzigde deze reactie 14-01-2020 14:16 (11%)

• funske
paQ schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:15:
[...]

proberen :+

edit: maar waarom zou je afstappen van deze node?
Ja, dat weet ik nu eigenlijk ook niet; waarschijnlijk alleen maar omdat die uitroeptekens er stonden en ik alleen maar de "eDomoticz" en "Weather" plugin heb |:(

Have Fun Funske

Dan zal het wel loslopen denk ik.
Ik heb een config van dik 500 regels, dus ik ben wat voorzichtiger met node updates.

• funske
Dan deze nog maar een keer uitvoeren:
sudo npm cache clean -f
sudo npm install -g n
sudo n stable
Dan installeert hij de laatste stabiele versie toch?

Have Fun Funske

dat zou moeten kloppen

• funske
Bij de laatste opdracht geeft hij:
"env: ‘bash’: No such file or directory"

Have Fun Funske

en zonder stable dan?

edit:
of n latest

paQ wijzigde deze reactie 14-01-2020 15:05 (34%)

• funske
exact dezelfde error

Have Fun Funske

• funske
@paQ en @Rgerr Hartstikke bedankt!!
Maar ik laat het maar zo. Ik heb diverse dingen geprobeerd maar de "Node.js Version"blijft op "v10.16.3 "staan.
"if it ain't broken, don't fix it"

Have Fun Funske

• Rgerr
funske schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:41:
@paQ en @Rgerr Hartstikke bedankt!!
Maar ik laat het maar zo. Ik heb diverse dingen geprobeerd maar de "Node.js Version"blijft op "v10.16.3 "staan.
"if it ain't broken, don't fix it"
Geen zorgen, npm updaten is zo gedaan, maar node zitten toch wat haken en ogen aan. Ik zit ook nog op v10, zonder issues. :)

droperator.nl

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 16:27
Hoi Allen,

Na lang met Homebridge aan de slag te zijn geweest stuit ik op het volgende:

Homebridge geinstalleerd op mijn Pi 3 volgens de volgende guide:

https://github.com/nfarin...ll-Homebridge-on-Raspbian

Alles verliep prima, heb zelfs een aantal toffe plug-ins kunnen installeren. GUI geinstalleerd via de command line op de Pi. Kon ik benaderen via poort 8080. Nu nadat ik via de GUI op herstart heb gedrukt kom ik niet meer op de GUI. De service van HomeBridge draait wel maar Chrome zegt het volgende:

"Deze site is niet bereikbaar10.0.1.5 heeft de verbinding geweigerd."

Heb al rondgekeken op GitHub en Google, maar ik ben nog niet veel wijzer geworden. Iemand een idee? :P

Gefixt, HOOBS gebruikt i.p.v. zelf kloten met Raspbian :+

mprkooij wijzigde deze reactie 21-01-2020 23:22 (5%)

• Het Poezenbeest
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-02 09:52
Nog een Homebridger aan boord... Eerst een testrun op mijn iMac gedaan om te pielen en de Weer, Roomba, Nest, PhilipsTV en Sonos keurig zichtbaar in Woning. Op de TV krijg ik alleen nog maar WOL werkend, de Sonos geeft een ‘ongeschikt voor HomeKit’... hoewel ik in het log wel keurig alle info krijg, volgens mij zelfs het nummer dat op de radio speelt. //TODO: fiddle with that

Wil het zooitje nu overzetten (opnieuw opbouwen) op een Mac mini die ik heb staan (want 24/7 draaiend, de iMac niet), maar nou zit ik me af te vragen of het daar ook mogelijk is om snapshots van HB te maken, die ik makkelijk terug kan zetten.

Wil namelijk verder pielen, maar dan zal ik ongetwijfeld een FUBAR tegenkomen, waarna ik terug wil naar een werkende sessie. Hebben jullie daar tips voor? Zou natuurlijk via TimeMachine kunnen, maar heb ik dan alleen de HB-map terug te zetten?

Verder hulde voor wat jullie allemaal geflikt hebben hier. Bron van inspiratie en kennis voor mij!

• Kix@$$
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-02 16:34
Voor mensen met Homebridge en een Ziggo Next-mediabox heb ik een plugin gemaakt: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ziggo-next

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 16:27
Mijn Smart Home is helemaal gereed, oh wat is dit top! Het enige wat ik niet werkend krijg is Toon... Hij staat in de HomeBridge omgeving, ik kan via mijn PC Toon bedienen en de temperatuur aanpassen. Hij verschijnt alleen niet als accessoire in HomeKit. Iemand hier ervaring mee of weet hoe ik dit oplos?

• Klik
Iemand enig idee hoe ik buitenaf in kan loggen op homebridge?
Ik kan nu via wifi inloggen op de web dav pagina en updaten.
Dit zou ik ook graag buitenshuis willen doen aangezien wanneer er een update is niets meer werkt.
Wat moet ik instellen in de rasp?
Ik heb een ziggo connect box als router.

• Rgerr
Klik schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:25:
Iemand enig idee hoe ik buitenaf in kan loggen op homebridge?
Ik kan nu via wifi inloggen op de web dav pagina en updaten.
Dit zou ik ook graag buitenshuis willen doen aangezien wanneer er een update is niets meer werkt.
Wat moet ik instellen in de rasp?
Ik heb een ziggo connect box als router.
Is vrij simpel, maar vraag me af of je dat echt wil omwegen de veiligheid. Je kunt gewoon je homebridge poort forwarden in je router, als je dan naar http://jouw-ip:homebridge-poort gaat kun je inloggen.

droperator.nl

Pak dan een heel hoog poortnummer waarop je benadert. het schijnt dat het iets 'veiliger' is, bij spiders.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Kix@$$ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:14:
Voor mensen met Homebridge en een Ziggo Next-mediabox heb ik een plugin gemaakt: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ziggo-next
Wat zijn de ervaringen? Ik ben een beetje op zoek naar screenshots en dergelijke.
Zoals ik het lees krijg je gewoon een TV icoon, en kun je via de remote functie in iOS zappen en volume regelen.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:45:
Ik vraag me echt af wat het bestaansrecht is voor hoobs.org.
https://hoobs.org
Dit lijkt me een kant-en-klare homebridge in docker installatie. Ik denk dat menig homekit gebruiker wel in staat is een paar stappen te volgen uit een tutorial.
Hoi Meesje (en anderen die Hoobs hebben draaien), beetje late quote maar vroeg me af of jij dit wellicht getest had?
Kwam vanmorgen een YT filmpje tegen van iemand die er erg te spreken over is.

Het voordeel is volgens mij dat je heel makkelijk een basis setup neerzet en alleen zelf af en toe je config moet aanpassen.
Nadeel is misschien dat je op hen moet wachten totdat zei bepaalde plugins hebben getest en dan pas voor de community releasen?

• Rgerr
Underworld schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:58:
[...]

Hoi Meesje (en anderen die Hoobs hebben draaien), beetje late quote maar vroeg me af of jij dit wellicht getest had?
Kwam vanmorgen een YT filmpje tegen van iemand die er erg te spreken over is.

Het voordeel is volgens mij dat je heel makkelijk een basis setup neerzet en alleen zelf af en toe je config moet aanpassen.
Nadeel is misschien dat je op hen moet wachten totdat zei bepaalde plugins hebben getest en dan pas voor de community releasen?
Zou er absoluut niet aan beginnen, geldklopperij. Je kunt het prima zelf, er zijn genoeg handleidingen te vinden (zoals in de topicstart) om zelf aan de slag te kunnen gaan. Daarnaast leer je er ook nog eens wat van, mocht een keer iets niet werken. Dan ben je niet afhankelijk van Hoobs.

droperator.nl

• Klik
Krijg het niet voor elkaar om buitenaf in te loggen.
In de web dev zie dat homebridge op poort 51826 draait.
Moet ik die forwarden?

• Rgerr
Klik schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:28:
Krijg het niet voor elkaar om buitenaf in te loggen.
In de web dev zie dat homebridge op poort 51826 draait.
Moet ik die forwarden?
Nee, de web poort. Vaak 8080 of iets in de regio.

droperator.nl

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Rgerr schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:42:
[...]

Zou er absoluut niet aan beginnen, geldklopperij. Je kunt het prima zelf, er zijn genoeg handleidingen te vinden (zoals in de topicstart) om zelf aan de slag te kunnen gaan. Daarnaast leer je er ook nog eens wat van, mocht een keer iets niet werken. Dan ben je niet afhankelijk van Hoobs.
ok thanks, ze hebben een de gratis variant wat gewoon een image betreft.
Maar ben zelf ook niet graag afhankelijk van een derde partij.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:17
Toevallig zocht ik op Ziggo in HomeBridge en kwam ik bij deze plugin uit. Vervolgens hier gezocht om te kijken naar de ervaringen om te zien dat jij hem gemaakt hebt :+

Zojuist geïnstalleerd, ik ga het komende dagen eens testen!

Edit.
Als de plugin goed werkt installeer ik ook de Google Home plug-in (homebridge-Gsh) zodat ik vanuit Google Home ook de Ziggo box kan in- en uitschakelen via Homebridge :D

ro3lie wijzigde deze reactie 04-02-2020 22:30 (16%)

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Toevoegen van Mi Vacum aka Roborock via homebridge-xiaomi-robot-vacuum
Weet niet zeker of andere mensen in het verleden ook problemen hadden met het vinden van de 'token' via commando
code:
1
miio discover --sync
(heb het meer dan 10x geprobeerd maar kreeg maar niets terug binnen de 2 minuten of langer).

Via deze GitHub tipte iemand deze manier, vervolgens kopje iOS (indien je een iPhone hebt) en kun je via een workaround je token retrieven. Het vergt redelijk wat werk, je moet een backup maken van je iPhone en een aantal programma's installeren maar het werpt zijn vruchten af.
Na deze handleiding te hebben gevolgd succesvol mijn token ingevuld in de config:

"accessory": "MiRobotVacuum",
"name": "stofzuiger",
"model": "rockrobo.vacuum.v1",
"ip": "192.168.2.18",
"token": "123456789123456789123456789",
"showDock": false,
"enablePause": false

En alles werkt _/-\o_

Verder vandaag ook bezig geweest met Sonoff mini, config:
"platform": "eWeLink",
"name": "eWeLink",
"countryCode": "31",
"email": "test@gmail.com",
"password": "abcdefghijkl",
"imei": "via deze link een imei gegenereerd"

Die werkt ook meteen _/-\o_ , heel chill dat alles nog altijd goed werkt met een 'oude' installatie van Homebridge:
node: v9.11.2
npm: 6.4.1

Ik liep vorig jaar alleen tegen de hue plugin aan, die vereiste een nieuwere node,
Install the latest v10 LTS version of Node.js. On a Raspberry Pi, use the 10.x Debian package
Waardoor ik nu niet een Osram stekker kan toevoegen aan homekit, gezien alles nu goed werkt, geen zin om weer alles opnieuw te installeren en te pielen totdat het weer goed werkt.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:17
Hoe is je eigen ervaring met de plugin?

Ik loop tegen het volgende aan:
- Sinds gebruik van de plugin zijn overige zaken traag. Op te lossen met 2e instance evt.
- Zender komt niet overeen. Kortom werkt alleen voor instellen
- Stroom status komt niet overeen.

Het zappen ed. werkt wel snel.

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True