Homebridge topic

Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste
Acties:

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
@Underworld Volg gewoon deze stappen om homebridge automatisch te laten starten bij (re)boot van de RPI.
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/
Deze stappen werken gegarandeerd icm de stappen uit de topic start.
Er zijn hier al meerdere tweakers die succesvol gebruik maken van systemctl (kennelijk is dat hetzelfde als systemd).

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Nou.

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/t62lol.jpg

Het werkt *O*

Nu even een de )&*%+everoom+*%££^% op de badkamer gezet voor de lv.
Een xiaomi is onderweg.

@meesje hoe snel is de poll van de xiaomi thermometer? 10 min zoals bij eve is echt veel te lang. Dan staat bij wijze van de badkamer al 9 min in de stoom.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• meesje
paQ schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:27:
Nou.

[Afbeelding]

Het werkt *O*

Een xiaomi is onderweg.

@meesje hoe snel is de poll van de xiaomi thermometer? 10 min zoals bij eve is echt veel te lang. Dan staat bij wijze van de badkamer al 9 min in de stoom.
Ik heb echt geen flauw idee om de hoeveel tijd ie z'n gegevens ophaalt. Eve toon onder 'measurements' een tien minuten interval. Als ik de Woning app open wordt de temp/hum real-time weergegeven.
Volgens mij kun je verder niks aansturen in config.json.
De xiaomi hygrothermograph wordt trouwens via bluetooth uitgelezen. Heb je perse een display nodig? Is anders een aqara temp/hum sensor iets? Ik weet wat de interval is bij deze sensor.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2025

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:03:
@Underworld Volg gewoon deze stappen om homebridge automatisch te laten starten bij (re)boot van de RPI.
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/
Deze stappen werken gegarandeerd icm de stappen uit de topic start.
Er zijn hier al meerdere tweakers die succesvol gebruik maken van systemctl (kennelijk is dat hetzelfde als systemd).
Precies die guide had ik gevolgd maar zorgde voor de fouten en helaas geen reboots.
Ik denk dat ik mijn backup maar terug zet.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• paQ
meesje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Ik heb echt geen flauw idee om de hoeveel tijd ie z'n gegevens ophaalt. Eve toon onder 'measurements' een tien minuten interval. Als ik de Woning app open wordt de temp/hum real-time weergegeven.
Volgens mij kun je verder niks aansturen in config.json.
De xiaomi hygrothermograph wordt trouwens via bluetooth uitgelezen. Heb je perse een display nodig? Is anders een aqara temp/hum sensor iets? Ik weet wat de interval is bij deze sensor.
Ik heb gewoon die van 7 euro besteld
Temp en lv. Meer niet.

Hmm
Ik merk dat eve plotselinge pieken pushed. Dus daar volgt min of meer direct reactie op.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 23-10-2018 00:01 ]

• paQ
nou, die op kantoor was wat meer moeite (kwa bekabeling aansluiten met name), maar ook daar werkt het nu :)
Deels op de schakelaar van de wc, en de rest op de luchtkwaliteit van awair. *O*

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01 18:10
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:27:
nou, die op kantoor was wat meer moeite (kwa bekabeling aansluiten met name), maar ook daar werkt het nu :)
Deels op de schakelaar van de wc, en de rest op de luchtkwaliteit van awair. *O*
Heb hem nu ingesteld als wc lamp aan, dan MV op stand 2. Wil hem eigenlijk ook aan luchtkwaliteit koppelen, maar ja... Daar heb ik nog niks voor in huis. :+

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Heb hem nu ingesteld als wc lamp aan, dan MV op stand 2. Wil hem eigenlijk ook aan luchtkwaliteit koppelen, maar ja... Daar heb ik nog niks voor in huis. :+
dat is hier nu zo ongeveer.
als wc lamp aan dan op 2, mits hij niet al op 3 stond
als wc lamp uit (is max 4 min vertraagd) en lucht is good of excellent, dan terug naar stand 1

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

dat is hier nu zo ongeveer.
als wc lamp aan dan op 2, mits hij niet al op 3 stond
als wc lamp uit (is max 4 min vertraagd) en lucht is good of excellent, dan terug naar stand 1
Kun je jouw MV ook nog handmatig bedienen? Daar zit ik namelijk een beetje mee. Hij geeft geen feedback als ie al op stand 2 of 3 staat, wanneer ik hem handmatig bedien. Dus als iemand de MV op stand 3 heeft staan, en iemand anders gaat naar toilet: dan gaat stand 2 aan terwijl stand 3 al aan staat.

• paQ
Ik heb de afstandsbediening afgekoppeld, dus ik zou het niet weten.
Verder houdt mijn homekit config bij op welke stand hij staat.
Op kantoor had ik maar 1 ab, en thuis staat (stond) hij al 9 jaar op stand 2 :')

• meesje
Verdorie zeg, ik voorzie een nieuwe projectje. ;)
Wij hebben een 3-standen knop in de badkamer en zo'n groen/grijze MV unit op zolder. Is dit zo'n exemplaar waar jullie mee aan de slag gegaan zijn?

• paQ
Ik denk dat zowat 90% van alle MV boxen in woningen zo aangestuurd kunnen worden.
Ze hebben allemaal vergelijkbare bediening en aansluiting.

Ik heb thuis een groen grijze Storck Air, en op kantoor een grijs blauwe Itho ECO.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 23-10-2018 14:57 ]

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 17:16
paQ schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:27:
Nou.

[Afbeelding]

Het werkt *O*

Een xiaomi is onderweg.

Leuk om te zien dat iemand op hetzelfde idee is gekomen. Hier heb ik ook mee bezig.

Nog even een mooi kastje 3d printen waar de sonofs in kunnen en dan heb ik dit ook draaien :)

In de garage ga ik er ook een MV ophangen om de luchtvochtigheid een beetje te kunnen regelen. En eens kijken of deze als lasrook afzuiger kan dienen.

[ Voor 10% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 23-10-2018 15:24 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:21:
Ik heb de afstandsbediening afgekoppeld, dus ik zou het niet weten.
Verder houdt mijn homekit config bij op welke stand hij staat.
Op kantoor had ik maar 1 ab, en thuis staat (stond) hij al 9 jaar op stand 2 :')
Dat wil ik liever niet, en ben bang dat ik dan min punten scoor op de WAF. :')

Maar bedacht me dat het niet uitmaakt, moet het alleen nog even testen. Als het goed is, overrulend de schakelaar de handmatige bediening. Dus als iemand hem op 3 heeft gezet en de schakelaar zet hem op 2, gaat ie zonder problemen naar 2 omdat die direct op de pcb commando geeft. Daarentegen: als je het er niet mee eens bent, kun je hem handmatig niet alsnog terugzetten. De schakelaar geeft tenslotte direct signaal op pcb.
meesje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:54:
Verdorie zeg, ik voorzie een nieuwe projectje. ;)
Wij hebben een 3-standen knop in de badkamer en zo'n groen/grijze MV unit op zolder. Is dit zo'n exemplaar waar jullie mee aan de slag gegaan zijn?
Heb het op zo’n groen/grijze unit genaamd DucoBox Silent gedaan. Werkt perfect. :)
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Leuk om te zien dat iemand op hetzelfde idee is gekomen. Hier heb ik ook mee bezig.

Nog even een mooi kastje 3d printen waar de sonofs in kunnen en dan heb ik dit ook draaien :)

In de garage ga ik er ook een MV ophangen om de luchtvochtigheid een beetje te kunnen regelen. En eens kijken of deze als lasrook afzuiger kan dienen.
Plaats je die dan buiten de MV box? Heb er een Fibaro double switch tussen gezet, die zit nu nog in de box zelf. Maar een net kastje aan de muur er onder is natuurlijk helemaal hip. Toevallig tips voor zo’n kastje?

• paQ
Ik heb in beide boxen 2 sonoffs hangen + alle kabelmeuk, en de deksel gaat er gewoon weer op.

Er is overigens ook een manier om hem traploos te bedienen middels een fibaro RGBW controller :+
Mocht je full nerd willen gaan.

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:25:
Ik heb in beide boxen 2 sonoffs hangen + alle kabelmeuk, en de deksel gaat er gewoon weer op.

Er is overigens ook een manier om hem traploos te bedienen middels een fibaro RGBW controller :+
Mocht je full nerd willen gaan.
Hoe dan? De MV is zelf toch niet traploos?

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

Hoe dan? De MV is zelf toch niet traploos?
https://energiepionier.nl...egelen-met-fibaro-module/

Met een extra module blijkbaar wel in geval van de itho.
En voor Storck air zag ik ook dergelijke modules.

on the other hand... ik heb nu 3 standen. Als traploos misschien grappig om een 4e te introduceren, maar ik overleef het zo ook wel :+

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

https://energiepionier.nl...egelen-met-fibaro-module/

Met een extra module blijkbaar wel in geval van de itho.
En voor Storck air zag ik ook dergelijke modules.

on the other hand... ik heb nu 3 standen. Als traploos misschien grappig om een 4e te introduceren, maar ik overleef het zo ook wel :+
Je brengt me op ideeën. :+

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Je brengt me op ideeën. :+
sja.. een sonoff kost een paar euro; dat fibaro projectje zal zo tegen de 120 euro lopen ;)

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

sja.. een sonoff kost een paar euro; dat fibaro projectje zal zo tegen de 120 euro lopen ;)
Zie het, dat is minder. Zou wel eens willen weten welk percentage stand 1/2/3 is. Als stand 3 nou 80% is, vind ik het wel interessant om uit te zoeken. Glas in de badkamer is hier vrij vlot beslagen op stand 3.

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Zie het, dat is minder. Zou wel eens willen weten welk percentage stand 1/2/3 is. Als stand 3 nou 80% is, vind ik het wel interessant om uit te zoeken. Glas in de badkamer is hier vrij vlot beslagen op stand 3.
Bij mij staat de MV gister tijdens het douchen voor het eerst op 3, en dat werkt perfect _/-\o_
van de itho box kan ik de laag en hoog stand met potmeters bijregelen traploos. Dus ik kan min of meer al regelen hoe hard dat ik wil dat ze draaien.

• paQ
ineens is luchtvochtigdheismeting een ding (voor de MV bij badkamer gebruik)

De eve room is traag, helemaal ruk kwa bereik (dus problematisch), maar pushed gegevens zodra er een piek is. Dat laatste is natuurlijk helemaal te gek!
Ik vraag me ten zeerste af of de humidity sensor van xiaomi dat ook heeft. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Hij moet nog arriveren dus ik kan het nog niet testen.

toen kwam ik Homematic tegen.
https://www.amazon.de/Hom...&keywords=humidity+sensor

Hebben tweakers daar ervaring mee?
Er is een HB plugin.

Affengeile Schalter trouwens, voor als je vergeten bent dat je in de slaapkamer staat:
https://www.eq-3.de/produ.../licht/hm-pb-4dis-wm.html
Afbeeldingslocatie: https://www.eq-3.de/assets/images/2/HM-Funk-Display-Wandtaster-schraeg_85975A0-71487f82.jpg

edit: vraag me nu wel af of ze tot dezelfde fabrikant behoren

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 24-10-2018 10:57 ]

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34
paQ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:50:

De eve room is traag, helemaal ruk kwa bereik (dus problematisch), maar pushed gegevens zodra er een piek is. Dat laatste is natuurlijk helemaal te gek!
Ik vraag me ten zeerste af of de humidity sensor van xiaomi dat ook heeft. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Er is een HB plugin.

Affengeile Schalter trouwens, voor als je vergeten bent dat je in de slaapkamer staat:
[Afbeelding]

Als ik doorklik dan kom ik in de tekst tegen dat Homematic de automatiseringstak van eq-3 is, dus hebben ze wel dingen gemeen 😀

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:50:

Er is een HB plugin.

[Afbeelding]

En die pakt dan bijvoorbeeld mijn Hue lamp op de slaapkamer of zo? Kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken hoe dat dan in z’n werk gaat. En of die universeel toepasbaar is of alleen op itho boxen?

Edit: Ah even over de Homebridge plug-in gelezen, maar dan zou je hem gewoon als temp/hum sensor gebruiken in HomeKit en daar aan je MV koppelen. Is die interval zodanig veel beter dan bijvoorbeeld een Xiaomi van 7/8 euro?

[ Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 24-10-2018 17:21 ]

• meesje
Totaal off topic. Ik check altijd even de (open/closed) issues op github. Alle issues zijn gemeld in de Duitse taal. 8)7 Natuurlijk kom je er wel uit, maar toch... :?
De ontwikkelaar heeft het gelukkig wel begrepen en alles netjes in het Engels gedocumenteerd.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben inmiddels met de herinstallatie van raspberry pi en homebridge bezig geweest, blijkbaar was er iets verkeerd gegaan bij het maken van de backup, dus had er niets meer aan :/ Gelukkig wel de config meermaals goed opgeslagen ,wat uiteindelijk het meeste werk is. Dus heb nu een hele nieuwe installatie.

Een paar zaken van aandacht, ik heb nu v9 van Avahi en node geïnstalleerd:
code:
1
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_9.x | sudo -E bash -

Nu staat homebridge bij mij niet meer in local maar gelijk in /usr/bin/homebridge"

Ik heb succesvol init.d weten te installen en het werkte eigenlijk meteen zonder problemen: via deze stappen.

Na een reboot en gelijk in terminal dit commando:
code:
1
sudo /etc/init.d/homebridge start

Kreeg ik: Already started :)

En via
code:
1
tail -f /var/log/homebridge.log
de log die je normaal ook krijgt na starten homebridge

Verder eigenlijk tegen weinig issues aangelopen, alleen nog iets met de mi flower wat ik moet uitzoeken:
code:
1
2
noble warning: adapter state unauthorized, please run as root or with sudo or see README for 
information on running without root/sudo: https://github.com/sandeepmistry/noble#running-on-linux

• Rgerr
Wie heeft er van die Xiaomi rookmelders in Homebridge staan? Ben wel benieuwd hoe die na enige tijd functioneren. Heeft iemand ze bijvoorbeeld getest met daadwerkelijke rook en misschien zelfs vergeleken met ‘standaard’ rookmelders? En zijn ze aan te sluiten op 230v?

Had enige hoop om mijn huidige rookmelders te integreren maar die vallen hooguit met een extra RF module te koppelen. Laat staan dat dat zou lukken. En gezien ik graag een ‘vluchtroute’ wil maken met verlichting, is het wel handig dat die aan gaan wanneer de rookmelder(s) af gaan.

• Rgerr
Underworld schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:26:
Ben inmiddels met de herinstallatie van raspberry pi en homebridge bezig geweest, blijkbaar was er iets verkeerd gegaan bij het maken van de backup, dus had er niets meer aan :/ Gelukkig wel de config meermaals goed opgeslagen ,wat uiteindelijk het meeste werk is. Dus heb nu een hele nieuwe installatie.

Een paar zaken van aandacht, ik heb nu v9 van Avahi en node geïnstalleerd:
code:
1
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_9.x | sudo -E bash -

Nu staat homebridge bij mij niet meer in local maar gelijk in /usr/bin/homebridge"

Ik heb succesvol init.d weten te installen en het werkte eigenlijk meteen zonder problemen: via deze stappen.

Na een reboot en gelijk in terminal dit commando:
code:
1
sudo /etc/init.d/homebridge start

Kreeg ik: Already started :)

En via
code:
1
tail -f /var/log/homebridge.log
de log die je normaal ook krijgt na starten homebridge

Verder eigenlijk tegen weinig issues aangelopen, alleen nog iets met de mi flower wat ik moet uitzoeken:
code:
1
2
noble warning: adapter state unauthorized, please run as root or with sudo or see README for 
information on running without root/sudo: https://github.com/sandeepmistry/noble#running-on-linux
Bij installeren van Noble wel --unsafe-perm en sudo gebruikt, zonder foutmeldingen geïnstalleerd?

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

En die pakt dan bijvoorbeeld mijn Hue lamp op de slaapkamer of zo? Kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken hoe dat dan in z’n werk gaat. En of die universeel toepasbaar is of alleen op itho boxen?

Edit: Ah even over de Homebridge plug-in gelezen, maar dan zou je hem gewoon als temp/hum sensor gebruiken in HomeKit en daar aan je MV koppelen. Is die interval zodanig veel beter dan bijvoorbeeld een Xiaomi van 7/8 euro?
Sja dat is de vraag

Verder wel mooie sensor

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit al de hele avond te klooien om mijn config werkend te krijgen voor de nefit easy.
Ik ben al aan de slag gegaan met een json validator, maar ik kom er geen wijs uit.

Is hier iemand die even naar mijn config wil kijken ?

{
"bridge": {
"name": "Homebridge",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
"port": 51826,
"pin": "031-45-154"
},
"description": "This is an example configuration file. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.",
"accessories": [{
"accessory": "NefitEasy",
"name": "thermostaat",
"options": {
"serialNumber": "61795xxxxx",
"accessKey": "UpQQEdxxxxxxxxxx",
"password": "xxxx"
}
],
"platforms": []
}

• Rgerr
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:30:
Ik zit al de hele avond te klooien om mijn config werkend te krijgen voor de nefit easy.
Ik ben al aan de slag gegaan met een json validator, maar ik kom er geen wijs uit.

Is hier iemand die even naar mijn config wil kijken ?

{
},
"description": "This is an example configuration file. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.",
}
],
}
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
    },
        }
    }],
}

Goed letten op dat wanneer je iets opent { of [ je hem ook weer sluit } of ]

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:35:
Wie heeft er van die Xiaomi rookmelders in Homebridge staan? Ben wel benieuwd hoe die na enige tijd functioneren. Heeft iemand ze bijvoorbeeld getest met daadwerkelijke rook en misschien zelfs vergeleken met ‘standaard’ rookmelders? En zijn ze aan te sluiten op 230v?

Had enige hoop om mijn huidige rookmelders te integreren maar die vallen hooguit met een extra RF module te koppelen. Laat staan dat dat zou lukken. En gezien ik graag een ‘vluchtroute’ wil maken met verlichting, is het wel handig dat die aan gaan wanneer de rookmelder(s) af gaan.
Ik heb ze zowel thuis als op kantoor al ren hele poos in gebruik.
Er ging er wel eens een af op stoom uit de badkamer bijv, en 1 keer in de keuken vanwege iets dat aangebrand was.

Er zit een notificatie aan, en lampen 100% & gordijnen open.

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

Ik heb ze zowel thuis als op kantoor al ren hele poos in gebruik.
Er ging er wel eens een af op stoom uit de badkamer bijv, en 1 keer in de keuken vanwege iets dat aangebrand was.

Er zit een notificatie aan, en lampen 100% & gordijnen open.
Je hebt de bestaande rookmelders (als je die had) helemaal vervangen? Zat te denken om ze misschien apart te plaatsen, naast de bestaande rookmelders gezien die netjes op 230v zitten en geschakeld zijn.

• meesje
Ik heb de Mijia/Honeywell rookmelders gekocht ter vervanging van 230v rookmelders, die na ruim 11 jaar op waren. Midden in de nacht gingen ze piepen en met geen enkele druk op de knop stil te krijgen waren.... Toen maar snel de bedrading (naar het speakertje) los getrokken. Dit hangt al een tijdje zo. Niet echt de gewenste situatie.

Nu nog gaan uitvogelen hoe deze rookmelders goed te demonteren (met plaat en al van het plafond). Daarna nog kijken hoe deze 230v er af te halen. Wellicht zitten ze samen op dezelfde groep, maar dan nog, ik ben geen elektricien. Zelf dacht ik er aan om de bestaande bedrading af te doppen. Maar is dat wel veilig?

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:43:
Ik heb de Mijia/Honeywell rookmelders gekocht ter vervanging van 230v rookmelders, die na ruim 11 jaar op waren. Midden in de nacht gingen ze piepen en met geen enkele druk op de knop stil te krijgen waren.... Toen maar snel de bedrading (naar het speakertje) los getrokken. Dit hangt al een tijdje zo. Niet echt de gewenste situatie.

Nu nog gaan uitvogelen hoe deze rookmelders goed te demonteren (met plaat en al van het plafond). Daarna nog kijken hoe deze 230v er af te halen. Wellicht zitten ze samen op dezelfde groep, maar dan nog, ik ben geen elektricien. Zelf dacht ik er aan om de bestaande bedrading af te doppen. Maar is dat wel veilig?
Meestal met een schroevendraaiertje los wippen en er af draaien. Mounting kun je ook zo los draaien met een schroevendraaier. Bedrading kun je inderdaad gewoon afdoppen, terugdrukken in de centraaldoos en eventueel een plaatje overheen zetten. Kun je daar mooi de Xiaomi rookmelders op zetten.

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

Je hebt de bestaande rookmelders (als je die had) helemaal vervangen? Zat te denken om ze misschien apart te plaatsen, naast de bestaande rookmelders gezien die netjes op 230v zitten en geschakeld zijn.
Op kantoor hangt ie naast een andere rookmelder, meer om het stucwerk te sparen :+

Thuis zijn ze vervanging van de 230V aangesloten units. Die waren drama. Begonnen zomaar te piepen, met of zonder volle 9V batterij :(

• meesje
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:51:
[...]

Meestal met een schroevendraaiertje los wippen en er af draaien. Mounting kun je ook zo los draaien met een schroevendraaier. Bedrading kun je inderdaad gewoon afdoppen, terugdrukken in de centraaldoos en eventueel een plaatje overheen zetten. Kun je daar mooi de Xiaomi rookmelders op zetten.
Thanks. Komend weekend maar even kijken of ik ze netjes kan verwijderen. Zojuist even snel gezocht op '230v rookmelder' en kwam een handleiding tegen (niet mijn merk, zo uit mijn hoofd). Daarin werd inderdaad aangegeven dat je met een schroevendraaier iets los kunt wippen. Hopelijk valt het gat in het plafond een beetje mee en past de (best kleine) Honeywell rookmelder er mooi over heen.

Ik heb het zelf nog niet getest, maar de Flood sensor kun je koppelen aan het alarm van de gateway. Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook kan met de rookmelder. Zou wel mooi zijn. Hoe meer geluid, des te beter (mits terecht natuurlijk :)).

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Op kantoor hangt ie naast een andere rookmelder, meer om het stucwerk te sparen :+

Thuis zijn ze vervanging van de 230V aangesloten units. Die waren drama. Begonnen zomaar te piepen, met of zonder volle 9V batterij :(
Bestel er wel een paar, kijken hoe ik ze ga plaatsen. :)

Jouw Awair he, had je daar nog extra kosten bij gemaakt behalve aanschaf via Ebay? Import e.d.?

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:03:
[...]

Thanks. Komend weekend maar even kijken of ik ze netjes kan verwijderen. Zojuist even snel gezocht op '230v rookmelder' en kwam een handleiding tegen (niet mijn merk, zo uit mijn hoofd). Daarin werd inderdaad aangegeven dat je met een schroevendraaier iets los kunt wippen. Hopelijk valt het gat in het plafond een beetje mee en past de (best kleine) Honeywell rookmelder er mooi over heen.

Ik heb het zelf nog niet getest, maar de Flood sensor kun je koppelen aan het alarm van de gateway. Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook kan met de rookmelder. Zou wel mooi zijn. Hoe meer geluid, des te beter (mits terecht natuurlijk :)).
Dus koppelen van het alarm van de rookmelder aan een andere Xiaomi sensor? Als floodsensor af gaat, dan alarm gateway en alarm rookmelder af? Is dat niet ontzettend verwarrend? Is er een waterlek(je) ergens en je evacueerd midden in de nacht het hele huis omdat je denkt dat er brand is?

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

Bestel er wel een paar, kijken hoe ik ze ga plaatsen. :)

Jouw Awair he, had je daar nog extra kosten bij gemaakt behalve aanschaf via Ebay? Import e.d.?
Ik kreeg een importheffing van postNL.
Nu kan ik de BTW aftrekken, dus dat boeit me niet zo. Jammer van die 12,50 administratiekosten.

• meesje
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

Dus koppelen van het alarm van de rookmelder aan een andere Xiaomi sensor? Als floodsensor af gaat, dan alarm gateway en alarm rookmelder af? Is dat niet ontzettend verwarrend? Is er een waterlek(je) ergens en je evacueerd midden in de nacht het hele huis omdat je denkt dat er brand is?
Nee, sorry, ik bedoel niet beide.
Het koppelen gebeurt via de Mi Home app. Voor de Flood sensor kun je aangeven of het alarm van de gateway af moet gaan. Zoiets zou ongetwijfeld ook voor de rookmelder kunnen. Volgens mij kun je ook aangeven welk geluid en kleur licht. Nogmaals, wel via de Mi Home app. Het alarm kun je (helaas) niet vanuit homekit sturen, het licht wel, maar weer niet dat ie knippert.

• Rgerr
Zal er eens mee gaan spelen zodra ze binnen zijn, denk dat ik ze toch apart van de bestaande rookmelders ga plaatsen. :)

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik wil mijn Pi HomeBridge installatie eigenlijk omzetten naar een Docker container op mijn Synology NAS, die staat immers toch al aan. Ik heb de container geinstalleerd maar ik ben een beetje huiverig dat het migreren niet goed zal gaan.
Wat is een veilige manier om te migreren? Iemand tips of suggesties?

• paQ
Iets in me zegt dat opnieuw beginnen sneller is :')

• Rgerr
Dat gaat absoluut ergens fout, beter begin je met een schone installatie op je NAS.

• meesje
@iAmRenzo Nog een aanvulling op bovenstaande advies. Ik kan me herinneren dat er destijds tweakers waren die problemen hadden met installatie van plugins. Het bleek dat ze gebruik maakten van docker. Het kan zijn dat het een gebruikersfout was of misschien zijn er toch technische verschillen/beperkingen. Wees dus alert hierop.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Bij installeren van Noble wel --unsafe-perm en sudo gebruikt, zonder foutmeldingen geïnstalleerd?
Yes zeker, en ook geen foutmeldingen. Toch is er waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan. Want ik blijf hetzelfde hebben, ook na proberen van het opnieuw installen van de plugins.

code:
1
2
3
4
sudo apt-get install bluetooth bluez libbluetooth-dev libudev-dev
sudo npm install -g  homebridge-mi-flower-care
of
sudo apt-get install libbluetooth-dev libudev-dev

Zou het met deze fout te maken kunnen hebben? Als ik flower care opnieuw probeer te installeren krijg ik dit als laatst:
code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g  homebridge-mi-flower-care
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: xpc-connection@0.1.4 (node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/xpc-connection):
npm WARN notsup SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})

+ homebridge-mi-flower-care@1.1.0

En de error na het laden van homebridge:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Error: listen EADDRINUSE :::43055
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1346:14)
    at listenInCluster (net.js:1387:12)
    at Server.listen (net.js:1475:7)
    at EventedHTTPServer.listen (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
    at HAPServer.listen (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
    at Bridge.Accessory.publish (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
    at Server._publish (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:128:16)
    at Server.run (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:97:10)
    at module.exports (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/cli.js:45:10)
    at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)

Het volledig opnieuw installen van raspberrypi+homebridge is nu al sneller dan dat ik er nog langer mee bezig ben :9

• meesje
@Underworld Voer de stappen eens uit van de oude package (paragraaf ‘Install packages’). Deze voer ik altijd uit (ook voor de nieuwe plugin). Stap 3 vervangen door
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm
En daarna de (nieuwe) plugin installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 25-10-2018 22:18 ]

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:17:
@Underworld Voer de stappen eens uit van de oude package (paragraaf ‘Install packages’). Deze voer ik altijd uit (ook voor de nieuwe plugin). Stap 3 vervangen door
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm
En daarna de (nieuwe) plugin installeren.
Blijf helaas nog steeds dezelfde errors krijgen.
Ik check morgen wel ff wat er gebeurt als ik alles uninstall qua packages en dan weer install.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Nee, sorry, ik bedoel niet beide.
Het koppelen gebeurt via de Mi Home app. Voor de Flood sensor kun je aangeven of het alarm van de gateway af moet gaan. Zoiets zou ongetwijfeld ook voor de rookmelder kunnen. Volgens mij kun je ook aangeven welk geluid en kleur licht. Nogmaals, wel via de Mi Home app. Het alarm kun je (helaas) niet vanuit homekit sturen, het licht wel, maar weer niet dat ie knippert.
Check, de gateway geeft ook alarm voor de rookmelder.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Rgerr
Underworld schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:11:
[...]

Yes zeker, en ook geen foutmeldingen. Toch is er waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan. Want ik blijf hetzelfde hebben, ook na proberen van het opnieuw installen van de plugins.

code:
1
2
3
4
sudo apt-get install bluetooth bluez libbluetooth-dev libudev-dev
sudo npm install -g  homebridge-mi-flower-care
of
sudo apt-get install libbluetooth-dev libudev-dev

Zou het met deze fout te maken kunnen hebben? Als ik flower care opnieuw probeer te installeren krijg ik dit als laatst:
code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g  homebridge-mi-flower-care
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: xpc-connection@0.1.4 (node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/xpc-connection):
npm WARN notsup SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})

+ homebridge-mi-flower-care@1.1.0

En de error na het laden van homebridge:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Error: listen EADDRINUSE :::43055
    at Server.setupListenHandle \[as _listen2] (net.js:1346:14)
    at listenInCluster (net.js:1387:12)
    at Server.listen (net.js:1475:7)
    at EventedHTTPServer.listen (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
    at HAPServer.listen (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
    at Bridge.Accessory.publish (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
    at Server._publish (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:128:16)
    at Server.run (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:97:10)
    at module.exports (/usr/lib/node_modules/homebridge/lib/cli.js:45:10)
    at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)

Het volledig opnieuw installen van raspberrypi+homebridge is nu al sneller dan dat ik er nog langer mee bezig ben :9
Je log geeft aan dat de betreffende Homebridge poort in gebruik is, had je Homebridge twee maal draaien?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Vanmorgen even opnieuw Domoticz en Homebridge geinstalleerd. Gaat steeds sneller.
Heb de homebridge geinstalleerd volgens de methode van de domoticz site omdat hij met edomoticz moet samen werken. "sudo npm install -g homebridge-edomoticz" en ook met de config.json van die pagina.
Automatische opstarten heb ook gedaan met PM2.

Met twee device lag hij echter al weer snel plat.

Echter welke methode is nu echt het beste voor het automatisch opstarten van Homebridge zo dat het ook werkt met Domoticz?

Bing

• meesje
bing69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:45:
Vanmorgen even opnieuw Domoticz en Homebridge geinstalleerd. Gaat steeds sneller.
Heb de homebridge geinstalleerd volgens de methode van de domoticz site omdat hij met edomoticz moet samen werken. "sudo npm install -g homebridge-edomoticz" en ook met de config.json van die pagina.

Echter welke methode is nu echt het beste voor het automatisch opstarten van Homebridge zo dat het ook werkt met Domoticz?
Volgens mij gebruikt @Rgerr recentelijk systemd (systemctl) en maakt hij ook gebruik van edomoticz.

• Rgerr
bing69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:45:

Alle opstartmethoden zouden gewoon moeten werken. Homebridge en Domoticz starten namelijk apart van elkaar.

Let wel dat Homebridge-edomoticz niet Domoticz is he, je dient Domoticz apart te installeren.

• bing69
Rgerr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Alle opstartmethoden zouden gewoon moeten werken. Homebridge en Domoticz starten namelijk apart van elkaar.

Let wel dat Homebridge-edomoticz niet Domoticz is he, je dient Domoticz apart te installeren.
Dat weet ik daarom wilde ik Homebridge automatisch laten opstarten met PM2 maar dat werkt niet zo prettig.
Ga morgen (als de kleinkinderen weg zijn) weer aan de gang met zoals jij omschreven hebt.
Heb nu alles op de Pi3 geïnstalleerd op een Pi-drive. Razend snel!

Bing

• meesje
bing69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

Dat weet ik daarom wilde ik Homebridge automatisch laten opstarten met PM2 maar dat werkt niet zo prettig.
Ga morgen (als de kleinkinderen weg zijn) weer aan de gang met zoals jij omschreven hebt.
Heb nu alles op de Pi3 geïnstalleerd op een Pi-drive. Razend snel!
Ik ben een beetje nieuwsgierig. Waarom een pi-drive? En niet een simpel (snel) SD kaartje? Zo veel opslag vragen homebridge en domoticz toch niet?

• bing69
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

Ik ben een beetje nieuwsgierig. Waarom een pi-drive? En niet een simpel (snel) SD kaartje? Zo veel opslag vragen homebridge en domoticz toch niet?
Heb hem er ooit voor gekocht omdat sd-kaartjes bij mensen het weleens aflaten weten. Heb er zelf nooit last van gehad hoor.
Maar ben nu toch aan het experimenteren en het is heeel snel. Als alles draait zoals ik wil ga ik toch weer over op de SD.

Denk niet dat ik hem definitief zo in ga zetten. Wil er eigenlijk voor de KK een speltjes macine voor bouwen met die oude spelletjes en op.

Bing

• meesje
bing69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Heb hem er ooit voor gekocht omdat sd-kaartjes bij mensen het weleens aflaten weten. Heb er zelf nooit last van gehad hoor.
Maar ben nu toch aan het experimenteren en het is heeel snel. Als alles draait zoals ik wil ga ik toch weer over op de SD.

Denk niet dat ik hem definitief zo in ga zetten. Wil er eigenlijk voor de KK een speltjes macine voor bouwen met die oude spelletjes en op.
Een beetje off-topic. Ik weet niet hoe oud de kk zijn, maar mijn ervaring is dat wat oudere kids (nog steeds basisschool) totaal geen interesse hebben in (2D) games à la Mario of Sonic. De NES en SNES Mini Classic worden voornamelijk gekocht door de generatie die er destijds mee zijn opgegroeid.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:30

Toppe

Oké ✅

Hmmmm kut. Net een Sonoff besteld maar het schijnt dat je deze niet zou eenvoudig in HomeKit gaat krijgen??

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:16:
Hmmmm kut. Net een Sonoff besteld maar het schijnt dat je deze niet zou eenvoudig in HomeKit gaat krijgen??
Er is wel een plugin, maar het ‘makkelijks’ is flashen met Ravencore voor direct HK support.
https://github.com/RavenS...ces/wiki/Sonoff-RavenCore
Ik heb de spullen in huis om zelf te flashen maar nog geen tijd gemaakt om er even voor te gaan zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 26-10-2018 19:27 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:26:
[...]

Er is wel een plugin, maar het ‘makkelijks’ is flashen met Ravencore voor direct HK support.
https://github.com/RavenS...ces/wiki/Sonoff-RavenCore
Ik heb de spullen in huis om zelf te flashen maar nog geen tijd gemaakt om er even voor te gaan zitten.
Hmm, het schijnt ook te kunnen via Domoticz en dan zonder flashen. Ga dat eens proberen en anders opzoek naar een adapter

• bing69
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:12:
[...]

Een beetje off-topic. Ik weet niet hoe oud de kk zijn, maar mijn ervaring is dat wat oudere kids (nog steeds basisschool) totaal geen interesse hebben in (2D) games à la Mario of Sonic. De NES en SNES Mini Classic worden voornamelijk gekocht door de generatie die er destijds mee zijn opgegroeid.
6, 6 , 8 en 9, ach zijn we toch weer leuk bezig geweest. En anders de grafische omgeving werkt ook razend snel. We zien het wel als we maar van straat zijn ;)

Bing

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Hmm, het schijnt ook te kunnen via Domoticz en dan zonder flashen. Ga dat eens proberen en anders opzoek naar een adapter
Zonder te flashen schijnt ook te kunnen met homebridge.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-ewelink
Je bent dan wel afhankelijk van de brakke (china ewelink) servers. Daarom flasht vrijwel iedereen (tasmota, espeasy, ravencore).

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

nvm... ik praatte poep

[ Voor 94% gewijzigd door Ricmaniac op 26-10-2018 21:44 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Loop tegen het volgende aan. echt stap voor stap exact gevolgd en zie geen enkele fout er uit voortkomen tot stap 7.

"sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge"

daar zegt die: Sudo: npm: opdracht niet gevonden.

is gelukt. Blijkbaar stond npm niet op die image geinstalleerd ofzo.. moest dat eerst installeren voor dat het andere commando werkte

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 26-10-2018 23:13 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Na het idee van @paQ om de MV te kunnen bedienen de Sonoff geflasht en geprobeerd achter de MV te hangen, helaas is de MV zelf defect :(

• paQ
mv defect? :?

Defect gemaakt? of deed hij het sowieso niet?
Dat ding zorgt voor een constante ventilatie in je huis.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

paQ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:48:
mv defect? :?

Defect gemaakt? of deed hij het sowieso niet?
Dat ding zorgt voor een constante ventilatie in je huis.
Blijkbaar al 3 jaar naar de klote. Nu hebben we de keuken verbouwd en hem daar weg gelaten, hij zit namelijk achter een kast.

Inderdaad maar opzoek gaan naar een nieuwe, moet meteen de hele zooi laten reinigen ben ik bang. Ben je zo €500 verder... klote zooi :-(

• paQ
nee... een itho of andere huis MV, kost zo rond de 250 euro

paar tientjes op marktplaats

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 27-10-2018 12:07 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

paQ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:05:
nee... een itho of andere huis MV, kost zo rond de 250 euro

paar tientjes op marktplaats
Kan er 1 op mn werk krijgen met draadloze schakelaar voor €200. Maar dat neemt niet weg dat de buizen schoongemaakt moeten worden.

• meesje
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:08:
[...]

Kan er 1 op mn werk krijgen met draadloze schakelaar voor €200. Maar dat neemt niet weg dat de buizen schoongemaakt moeten worden.
Het is sowieso aan te raden om, naast de unit, ook de buizen om de zoveel tijd te laten schoon maken.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Het is sowieso aan te raden om, naast de unit, ook de buizen om de zoveel tijd te laten schoon maken.
Klopt, iedere 4 jaar wordt geadviseerd. Wij wouden het volgend jaar laten doen maar dat wordt toch wat eerder ben ik bang

• meesje
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

Klopt, iedere 4 jaar wordt geadviseerd. Wij wouden het volgend jaar laten doen maar dat wordt toch wat eerder ben ik bang
De exacte frequentie wist ik niet. Goed om te weten. Onze woning is nu 11 jaar oud, dus wel tijd voor alles even te laten reinigen.... ;) Ik merk ook dat de MV unit op zolder meer geluid produceert. Daardoor hebben we 'm eigenlijk continu op stand 1 staan, terwijl het advies is (als je gewoon thuis bent) om 'm op de middelste stand (stand 2) te zetten. Stand 1 is vnl. bedoeld voor als er niemand thuis is. Dat is me trouwens destijds bij de bouwkeuring verteld. Wellicht dat de inzichten al weer veranderd zijn.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

De exacte frequentie wist ik niet. Goed om te weten. Onze woning is nu 11 jaar oud, dus wel tijd voor alles even te laten reinigen.... ;) Ik merk ook dat de MV unit op zolder meer geluid produceert. Daardoor hebben we 'm eigenlijk continu op stand 1 staan, terwijl het advies is (als je gewoon thuis bent) om 'm op de middelste stand (stand 2) te zetten. Stand 1 is vnl. bedoeld voor als er niemand thuis is. Dat is me trouwens destijds bij de bouwkeuring verteld. Wellicht dat de inzichten al weer veranderd zijn.
Nou, bij mij vertelde de aannemer (bij oplevering) dat er in de MV remotes een LV sensor en een CO2 sensor zou zitten en de MV automatisch aanpaste. De man die de keuring deed van VEH zei dat er alleen een LV sensor in zat bij de badkamer en dat je de MV op stand 1 moest hebben, behalve tijdens douchen. En ik een onderhoudscontract moest afsluiten voor de MV.

Wat bleek (na eigen onderzoek) dat er geen enkele sensor in zat en de MV dus ook niet automatisch ging, stand 1 klopte dan weer wel voor ‘normale’ afbuiging, maar toiletgebruik mag de MV wel op 2 staan. Met alle respect voor hen, maar het is een yypisch wereldje van de bouw hoor...

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rgerr schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Nou, bij mij vertelde de aannemer (bij oplevering) dat er in de MV remotes een LV sensor en een CO2 sensor zou zitten en de MV automatisch aanpaste. De man die de keuring deed van VEH zei dat er alleen een LV sensor in zat bij de badkamer en dat je de MV op stand 1 moest hebben, behalve tijdens douchen. En ik een onderhoudscontract moest afsluiten voor de MV.

Wat bleek (na eigen onderzoek) dat er geen enkele sensor in zat en de MV dus ook niet automatisch ging, stand 1 klopte dan weer wel voor ‘normale’ afbuiging, maar toiletgebruik mag de MV wel op 2 staan. Met alle respect voor hen, maar het is een yypisch wereldje van de bouw hoor...
Van huis stand 1
Aanwezig stand 2
Druk bezig stand 3

Als je hebt zitten poepen dan kan je hem best op stand 2 zetten, maar nodig is het niet. Alleen als je de box zelf ‘slim’ maakt kan je hem na een aantal minuten weer uitlaten zetten.

Ik zit even te twijfelen wat ik doe, ergens wil ik zn box gewoon met onderhoudscontract leasen ofzo, dan ben ik van het gezeur af:)

• meesje
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Van huis stand 1
Aanwezig stand 2
Druk bezig stand 3

Als je hebt zitten poepen dan kan je hem best op stand 2 zetten, maar nodig is het niet. Alleen als je de box zelf ‘slim’ maakt kan je hem na een aantal minuten weer uitlaten zetten.

Ik zit even te twijfelen wat ik doe, ergens wil ik zn box gewoon met onderhoudscontract leasen ofzo, dan ben ik van het gezeur af:)
@Rgerr Wel slecht dat iemand van VEH zoiets beweert. Die bij mij vertelde wat Toppe hierboven noemt. Eigenlijk zou ie continu op stand 2 moeten staan, maar vanwege te veel herrie (moet zeker na 11 jaar schoon gemaakt worden) staat ie nu op stand 1....

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

@Rgerr Wel slecht dat iemand van VEH zoiets beweert. Die bij mij vertelde wat Toppe hierboven noemt. Eigenlijk zou ie continu op stand 2 moeten staan, maar vanwege te veel herrie (moet zeker na 11 jaar schoon gemaakt worden) staat ie nu op stand 1....
Denk dat ik dan een bijzondere man had, hij had wel meer eigenaardige zaken benoemd waar ik bijna om moest lachen. Heb hem hier in nagenoeg altijd op stand 1 stand, maar zal hem komende tijd eens standaard op 2 zetten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Bij het schoonmaken gaat het voornamelijk om de buizen, aan z’n MV box valt weinig schoon te maken, dat kan je zelf ook nog wel met de stofzuiger.

De herrie kan komen vanwege slijtage, het blijven kogellagers die gewoon versleten zijn na een aantal jaar. Er wordt geadviseerd die box na 15 jaar te vervangen, vaak adviseren ze dit ook met je CV ketel.

hier bieden ze een MV aan voor €5 in de maand inclusief onderhoudscontract.

• bing69
Goed netjes bezig om alles opnieuw te installeren volgens de Domoticz site. Lees dat ik oa MQTT moet installeren: https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

alles lijkt voorspoedig te verlopen maar bij opstarten van de Homebridge krijg ik:

Retrying in 5 seconds...
[10/28/2018, 11:08:57 AM] [eDomoticz] Retrying connection to MQTT broker...
[10/28/2018, 11:08:57 AM] [eDomoticz] Could not connect to MQTT broker! (localho

Bing

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bing69 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:12:
Goed netjes bezig om alles opnieuw te installeren volgens de Domoticz site. Lees dat ik oa MQTT moet installeren: https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

alles lijkt voorspoedig te verlopen maar bij opstarten van de Homebridge krijg ik:

Retrying in 5 seconds...
[10/28/2018, 11:08:57 AM] [eDomoticz] Retrying connection to MQTT broker...
[10/28/2018, 11:08:57 AM] [eDomoticz] Could not connect to MQTT broker! (localho
Heb het gister via deze geïnstalleerd. Appeltje eitje

• bing69
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Heb het gister via deze geïnstalleerd. Appeltje eitje
De installatie op die andere manier was ook appeltje eitje :(
Heb er Nodered bij gezet, volgens mij heb ik dat niet nodig.
Neem aan dat jij ook met Domoticz werkt.

Gaan we binnenkort maar eens op deze manier proberen. Alvast bedankt!

Bing

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bing69 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

De installatie op die andere manier was ook appeltje eitje :(
Heb er Nodered bij gezet, volgens mij heb ik dat niet nodig.
Neem aan dat jij ook met Domoticz werkt.

Gaan we binnenkort maar eens op deze manier proberen. Alvast bedankt!
Klopt, heb Domoticz ook geïnstalleerd staan. Heb niets met nodered gedaan, enkel de stappen in mijn eerder gemelde link gebruikt.

• paQ
Ik heb gisteren een paar uurtjes zitten loodgieteren thuis.
De slaapkamers zijn nu voorzien van thermostatische kranen, met netatmo knoppen. (die bevielen immers dikke prima op kantoor)
Ik heb stadswarmte thuis, en de nest 'bedient' aan/uit de klep van de stadswarmte.
Maar om het even welk aan.uit systeem, in wezen zou je die nest kunnen verwijderen, en een sonoff schakelaar de warmteklep laten bedienen.
Dan op elke radiator een Netatmo kraan.

ALS verwX heat, DAN sonoff aan

In het geval van stadswarmte hoeft eigenlijk die sonoff er nog nieteens tussen, want je kunt de vraag decentraal sturen per radiator. (zo doe ik het op kantoor ook met 5 radiatoren)
De Netatmo kranen hebben inmiddels wat updates gehad en zijn netjes bij te stellen met zowel ene koude als warme radiator, en 'leren' na ca 1 week de verwarmingscurve en eventuele overshoot.

Zo voorkom je dat de hoofdthermostaat altijd aan moet zijn, om die ene kamer op de andere verdieping warm te stoken.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 28-10-2018 18:29 ]

• Rgerr
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:28:
Ik heb gisteren een paar uurtjes zitten loodgieteren thuis.
De slaapkamers zijn nu voorzien van thermostatische kranen, met netatmo knoppen. (die bevielen immers dikke prima op kantoor)
Ik heb stadswarmte thuis, en de nest 'bedient' aan/uit de klep van de stadswarmte.
Maar om het even welk aan.uit systeem, in wezen zou je die nest kunnen verwijderen, en een sonoff schakelaar de warmteklep laten bedienen.
Dan op elke radiator een Netatmo kraan.

ALS verwX heat, DAN sonoff aan

In het geval van stadswarmte hoeft eigenlijk die sonoff er nog nieteens tussen, want je kunt de vraag decentraal sturen per radiator. (zo doe ik het op kantoor ook met 5 radiatoren)
De Netatmo kranen hebben inmiddels wat updates gehad en zijn netjes bij te stellen met zowel ene koude als warme radiator, en 'leren' na ca 1 week de verwarmingscurve en eventuele overshoot.

Zo voorkom je dat de hoofdthermostaat altijd aan moet zijn, om die ene kamer op de andere verdieping warm te stoken.
Dan moet je wel op alle radiatoren aparte kranen zetten. Heb thuis tado, maar als ik een slaapkamer wat warmer wil hebben (en de rest niet), zal ik de andere kranen waar geen tado op zit moeten dichtdraaien.

• paQ
Maar die andere kranen heb je dan toch niet open staan?
(althans ik niet)

• Rgerr
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:44:
Maar die andere kranen heb je dan toch niet open staan?
(althans ik niet)
Heb hier niet op alle radiatoren van die knoppen zitten, maar op drie. Hier werkt het ook zo hoor, hoef in principe niet overal te stoken om het op 1 kamer warm te krijgen, maar heb bijvoorbeeld in de woonkamer geen thermostaatknoppen van tado zitten. Alleen de thermostaat zelf. Dus als ik het op kamer met tado 25 graden zou willen hebben, gaat de woonkamer mee (omdat die radiatoren open staan). Maar het is wel een mooi systeem, alleen heb je dus wel overal die knoppen nodig...

• paQ
Ja zo heb ik het thuis ook, maar dat is ook mijn hele punt.
Voor je woonkamer regelt de thermostaat alles; je kun nu alleen boven verwarmen als je je huiskamer (mee)verwarmt.

Ergo, haal ik de nest er tussen uit en plaats 3 of 4 netatmo knoppen, dan is eigenlijk alles wel getackeld. De netatmo kranen zijn inmiddels zelf slim genoeg geworden.

mja naja.. het zijn allemaal investeringen die je waarschijnlijk nooit van zijn leven nog terug verdient :')

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 28-10-2018 18:59 ]

• paQ
On the other hand

Ik bedenk me net.
Als ik nou de nest aan de klep afkoppel, maar wel laat hangen aan de voeding.
En dan automations maak die ik dan koppel aan netatmo knoppen in de woonkamer.

Dus
Nest 19,5 = knoppen 19,5
Nest 20 = knoppen 20
Enz

Dan blijft de thermostaat gewoon werken voor de woonkamer, en kan ik boven alles separaat bedienen :)

• Rgerr
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:38:
On the other hand

Ik bedenk me net.
Als ik nou de nest aan de klep afkoppel, maar wel laat hangen aan de voeding.
En dan automations maak die ik dan koppel aan netatmo knoppen in de woonkamer.

Dus
Nest 19,5 = knoppen 19,5
Nest 20 = knoppen 20
Enz

Dan blijft de thermostaat gewoon werken voor de woonkamer, en kan ik boven alles separaat bedienen :)
Ja dat is wel mooi, maar schiet je dan het nut niet voorbij? Dan kun je net zo goed de hand knoppen er op zetten, open draaien en je thermostaat alles regelen?

• paQ
Dat is nu, maar dan kun je de bovenverdieping nog steeds niet separaat bedienen :)

• Rgerr
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:53:
Dat is nu, maar dan kun je de bovenverdieping nog steeds niet separaat bedienen :)
Snap het, maar is dat echt wat je wil? Zat me net te bedenken hoe ik dat zou kunnen regelen, maar dan moet ik nog 4 of 5 van die krengen kopen. En als ik dan kijk maar hoe vaak dat nut zou hebben...Kosten/baten analyse. :')

• paQ
Op marktplaats staan er een hele zut voor 5 tientjes.
Dus voor 150 euro (extra) kan ik de verwarmingen in het hele huis apart bedienen

Maar terugverdienen? Never.
Maar dat doe je met aanschaf van een tado set immers ook niet ;)

• Rgerr
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:33:
Op marktplaats staan er een hele zut voor 5 tientjes.
Dus voor 150 euro (extra) kan ik de verwarmingen in het hele huis apart bedienen

Maar terugverdienen? Never.
Maar dat doe je met aanschaf van een tado set immers ook niet ;)
tado maakt het wat dat betreft wel mooi. Bespaar binnen 12 maanden, zo niet: krijg je je geld terug. :) Zogenaamde Energie Besparings Garantie: https://support.tado.com/...ergie-Besparingsgarantie-

Dus vind je niet dat je voldoende bespaard (of ben je er klaar mee), kun je ze terugsturen binnen 12 maanden en krijg je je aankoopbedrag terug. :)

• paQ
Niemand (!) haalt een investering van 550 piek aan kranen en thermostaat er uit in 12 maanden.
Maar niemand heeft zin om de boel weer te demonteren en het gemak kwijt te raken.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:01:
Niemand (!) haalt een investering van 550 piek aan kranen en thermostaat er uit in 12 maanden.
Maar niemand heeft zin om de boel weer te demonteren en het gemak kwijt te raken.
Dat lijkt mij ook niet, is ook een 'lokkertje' wat dat betreft. Maar ze bieden de mogelijkheid, voor het zelfde geld wil je overstappen naar netatmo of ben je helemaal klaar met 'smart home' gebeuren.

Aan de andere kant, je kunt wel over een periode van 12 maanden, waarbij je alle (stook)seizoenen hebt gehad, bekijken hoeveel je hebt bespaard middels een rapportage van tado zelf. Aan de hand daarvan kun je ook bekijken of je het de investering waard hebt gevonden en over hoeveel tijd je het wél terug verdiend. Vind je dat te weinig (sommige mensen zijn zo praktisch ingesteld), kun je zo zonder problemen retourneren.

[ Voor 0% gewijzigd door Rgerr op 29-10-2018 08:09 . Reden: typo ]

• paQ
We weten allemaal dat de besparingen echt minimaal zijn ;)
Als al aanwezig.

we hebben het hier op zijn best over een dure oplossing voor gemak en automatisering.

edit:
de echte besparing komt pas als je alleen maar slaapkamer x, of badkamer wilt verwarmen, zonder dat heel het huis daarvoor "aan" moet

op zoek naar een 0-24V sonoff dus, die te flashen is

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 29-10-2018 10:16 ]

• meesje
Het alarm van de xiaomi gateway kun je via de homebridge-mi-aqara plugin niet aansturen. Even gezocht op GitHub en kwam dit bericht tegen: https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/185
Kennelijk is het met de homebridge-mi-gateway-security plugin (https://github.com/YinHan...ridge-mi-gateway-security) wel mogelijk om de alarm functie te triggeren.

Heeft er iemand al ervaring mee? Komende week maar eens mee spelen.

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:46:
Het alarm van de xiaomi gateway kun je via de homebridge-mi-aqara plugin niet aansturen. Even gezocht op GitHub en kwam dit bericht tegen: https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/185
Kennelijk is het met de homebridge-mi-gateway-security plugin (https://github.com/YinHan...ridge-mi-gateway-security) wel mogelijk om de alarm functie te triggeren.

Heeft er iemand al ervaring mee? Komende week maar eens mee spelen.
Toevallig dat ik daar binnenkort mee bezig wilde gaan, al dan niet via Mi app of in domoticz. Maar dit is natuurlijk helemaal mooi. Ga er binnenkort ook eens naar kijken.

Edit: gelukt, token even uit de Mi app halen. Alarm kan aan en uit, geeft daarbij melding vanuit de gateway. Alleen nog niet achter hoe ik daar sensoren aan kan gaan koppelen...

[ Voor 11% gewijzigd door Rgerr op 30-10-2018 13:31 ]

• Rgerr
Zal toch niet zo zijn dat de sensoren dan in de Aqara hub moeten zitten. :') Net bijna helemaal over de HomeKit hub, kan ik weer terug...

• meesje
Rgerr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Toevallig dat ik daar binnenkort mee bezig wilde gaan, al dan niet via Mi app of in domoticz. Maar dit is natuurlijk helemaal mooi. Ga er binnenkort ook eens naar kijken.

Edit: gelukt, token even uit de Mi app halen. Alarm kan aan en uit, geeft daarbij melding vanuit de gateway. Alleen nog niet achter hoe ik daar sensoren aan kan gaan koppelen...
Hoe het dat gedaan? Via
code:
1
miio --discover
?
Dat commando kent mijn RPI niet....

Edit: net gezocht in dit topic op miio en kwam jouw bericht tegen: Rgerr in "Homebridge topic" ;) Miio moet dus nog eerst geïnstalleerd worden. Dat ga ik dan maar later deze week of weekend doen. Voor de zekerheid ook eerst maar een backup maken.

Wat betreft sensoren koppelen, jJe kunt toch een automation maken (trigger deur sensor) en deze koppelen aan het alarm (is dat niet een of andere switch)? Die verwachting heb ik trouwens, dat er voor het alarm een aan/uit switch toegevoegd wordt aan homekit. Of bedoel je dit niet 'sensoren koppelen'?
Rgerr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:46:
Zal toch niet zo zijn dat de sensoren dan in de Aqara hub moeten zitten. :') Net bijna helemaal over de HomeKit hub, kan ik weer terug...
Voor automations zou het toch niet moeten uitmaken? Zolang de devices maar in homekit zichtbaar zijn, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 30-10-2018 17:59 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste