Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-11 14:23
quote:
Donstil schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:32:
[...]
Docker? Nee rechtstreeks op de PI.

Is docker er ook voor PI? Want anders ga ik dat nog even proberen :)
Ik weet dat niet iedereen er van gecharmeerd is, maar bij mij op mijn Pi werkt Docker uitstekend.

Hier staan de instructies die je achtereenvolgens moet uitvoeren.
En voor de Harmony gebruik ik homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2.

Have Fun Funske

• meesje
  • Nu online
Kan iemand mij nu in eenvoudige bewoordingen uitleggen wat het voordeel is van Docker? Wat is het überhaupt?

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:28
Waarom überhaupt (een) docker draaien op een RPi? Dat is toch ontzettend omslachtig?

• meesje
  • Nu online
Waarom is dat omslachtig? Wat is überhaupt een docker?

• Rgerr
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:44:
Waarom is dat omslachtig? Wat is überhaupt een docker?
https://computerworld.nl/cloud/84263-wat-is-docker
quote:
... kort gezegd een open-source raamwerk waarmee het mogelijk wordt een applicatie in een lichtgewicht, verplaatsbare container te verpakken. Zo wordt het installeren van een applicatie op een server even eenvoudig als het installeren van een mobiele app op je tablet of smartphone.
Maar dan installeer je dus Docker op je pi, en daarna installeer je Homebridge ‘app’? Snap het voordeel er ook niet van hoor, net als ik geen ervaring heb met Docker, maar als ik het zo lees en de ervaringen uit het topic haal, zie ik er eerder nadelen dan voordelen van in.

• jos149
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-09 22:05
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:19:
[...]

Wellicht dit?
rtsp://ip-adres:8554/stream

Artikel op pcmweb: https://pcmweb.nl/artikel...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

Zoals @Rgerr aangeeft, test het gewoon even via VLC, netwerkstream openen.

Hier wordt dezelfde url genoemd voor de stream: http://www.raspberry-proj...ng-video-using-vlc-player
het is mij gelukt om te streamen via vlc...hiermee weet ik dus dat de hardware werkt en dat de pi in staat is het beeld over het netwerk te versturen. Het probleem is nu dat ik nog steeds niet in staat ben om via homebridge een werkende verbinding te krijgen.

Hierbij heb ik geprobeerd om het volgende in te voeren in de config file:

"platforms": [
{
"platform": "Camera-ffmpeg-omx",
"cameras": [
{
"name": "Security Cam",
"videoConfig": {
"source": "-re -i rtsp://192.168.0.110:8554/stream",
"stillImageSource": "-re -ss 0.9 -i rtsp://192.168.0.110:8554/stream -vframes 1",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1920,
"maxHeight": 1080,
"maxFPS": 15
}
}
]
}
]
}

dit betreft dus dezelfde rtsp link als die voor de vlc stream.
Op de iphone de camera kiezen geeft dus wel een melding in de terminal maar zoals eerder ook al: de camera reageert niet. Verschil dat ik ontdekt hebt is ook dat er tijdens een stream een rood lampje gaat branden op de camera...dat doet ie nu niet.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:20
quote:
funske schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:54:
[...]

Ik weet dat niet iedereen er van gecharmeerd is, maar bij mij op mijn Pi werkt Docker uitstekend.

Hier staan de instructies die je achtereenvolgens moet uitvoeren.
En voor de Harmony gebruik ik homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2.
Ja die versie draai ik nu ook, blijft helaas onstabiel.

Misschien komt het door mijn configuratie ofz.

Ik heb dit erin voor de Harmony:
quote:
{
"platform": "HarmonyHub",
"name": "Woonkamer Harmony"
},

Donstil wijzigde deze reactie 12-07-2018 21:16 (6%)

Grab them by the 🐈.

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:11:
[...]

het is mij gelukt om te streamen via vlc...hiermee weet ik dus dat de hardware werkt en dat de pi in staat is het beeld over het netwerk te versturen. Het probleem is nu dat ik nog steeds niet in staat ben om via homebridge een werkende verbinding te krijgen.

Hierbij heb ik geprobeerd om het volgende in te voeren in de config file:

"platforms": [
{
{
"source": "-re -i rtsp://192.168.0.110:8554/stream",
"stillImageSource": "-re -ss 0.9 -i rtsp://192.168.0.110:8554/stream -vframes 1",
"maxFPS": 15
}
}
]
}
]
}

dit betreft dus dezelfde rtsp link als die voor de vlc stream.
Op de iphone de camera kiezen geeft dus wel een melding in de terminal maar zoals eerder ook al: de camera reageert niet. Verschil dat ik ontdekt hebt is ook dat er tijdens een stream een rood lampje gaat branden op de camera...dat doet ie nu niet.
Stel je max resolutie eens bij naar 1280x720 en reboot je pi.

• meesje
  • Nu online
@jos149 Met welke user start je homebridge? Ik ging destijds van handmatig opstarten (met user=pi) over naar opstarten via een service (met user=homebridge). Ik was vergeten de user ‘homebridge’ rechten te geven tot ffmpeg. Het camerabeeld bleef op zwart. Bij jou hetzelfde asn de hand.l

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:49:
@jos149 Met welke user start je homebridge? Ik ging destijds van handmatig opstarten (met user=pi) over naar opstarten via een service (met user=homebridge). Ik was vergeten de user ‘homebridge’ rechten te geven tot ffmpeg. Het camerabeeld bleef op zwart. Bij jou hetzelfde asn de hand.l
ik start hem met pi
maar ik zou dus een user homebridge kunnen maken...
maar hoe start ik dan de service homebridge automatisch?

ik start: login als pi op terminal en run homebridge

jos149 wijzigde deze reactie 12-07-2018 21:52 (4%)

• jos149
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:17:
[...]

Stel je max resolutie eens bij naar 1280x720 en reboot je pi.
gedaan, werkt niet..

• meesje
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:59:
[...]

https://computerworld.nl/cloud/84263-wat-is-docker

[...]

Maar dan installeer je dus Docker op je pi, en daarna installeer je Homebridge ‘app’? Snap het voordeel er ook niet van hoor, net als ik geen ervaring heb met Docker, maar als ik het zo lees en de ervaringen uit het topic haal, zie ik er eerder nadelen dan voordelen van in.
Eigenlijk dus hetzelfde als bij Synology (de mijne ondersteunt trouwens geen docker). Je kunt lekker klooien binnen de container, terwijl je het OS lekker in takt houdt. Bij Synology kan ik me het voordeel nog wel inzien als je met meerdere packages (lekker veilig in een docker) aan de slag gaat, maar bij een (in mijn geval) dedicated Rpi voor homebridge heeft m.i. geen toegevoegde waarde. Misschien wel als je b.v. Homebridge en Domoticz op dezeflde Pi draait? Dan ieder in hun eigen container?

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:51:
[...]

ik start hem met pi
maar ik zou dus een user homebridge kunnen maken...
maar hoe start ik dan de service homebridge automatisch?

ik start: login als pi op terminal en run homebridge
Homebridge opstarten als service heb ik alleen een stappenplan voor als je geen gebruik maakt van docker.
Heb je bij de installatie van de ffmpeg omx plugin stap 1c uitgevoerd? Zie: https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
In jouw geval dan:
code:
1
sudo usermod -aG pi

• Rgerr
quote:
Alle pre-reqs uitgevoerd van de plug-in pagina? Als je gewoon je rtsp stream kan benaderen, zou Homebridge dat ook moeten kunnen...

Edit: let er wel op dat wanneer je via SSH inlogt en een terminal start met Homebridge, homebridge weer afsluit als de SSH verbinding wordt verbroken. Of je moet via VNC verbinden, dan blijft je terminal open.

Rgerr wijzigde deze reactie 12-07-2018 22:06 (27%)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Eigenlijk dus hetzelfde als bij Synology (de mijne ondersteunt trouwens geen docker). Je kunt lekker klooien binnen de container, terwijl je het OS lekker in takt houdt. Bij Synology kan ik me het voordeel nog wel inzien als je met meerdere packages (lekker veilig in een docker) aan de slag gaat, maar bij een (in mijn geval) dedicated Rpi voor homebridge heeft m.i. geen toegevoegde waarde. Misschien wel als je b.v. Homebridge en Domoticz op dezeflde Pi draait? Dan ieder in hun eigen container?
Sterker nog: op een aantal Synology nas kun je zelfs Docker installeren. Zou geen voorkeur geven aan Docker, ondanks ik ook Domoticz en Homebridge op dezelfde pi heb draaien. Zeker niet doordat je dus eenvoudig een backup kunt maken van je image en dan je gang kunt gaan.

• meesje
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Sterker nog: op een aantal Synology nas kun je zelfs Docker installeren.
I know. Vandaar mijn opmerking ‘de mijne ondersteunt trouwens geen docker’. ;)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:05:
[...]

I know. Vandaar mijn opmerking ‘de mijne ondersteunt trouwens geen docker’. ;)
Oeps, overheen gelezen. :+ De mijne ook niet, anders was ik waarschijnlijk niet (of later) aan RPi begonnen. :P

• jos149
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Alle pre-reqs uitgevoerd van de plug-in pagina? Als je gewoon je rtsp stream kan benaderen, zou Homebridge dat ook moeten kunnen...

Edit: let er wel op dat wanneer je via SSH inlogt en een terminal start met Homebridge, homebridge weer afsluit als de SSH verbinding wordt verbroken. Of je moet via VNC verbinden, dan blijft je terminal open.
ja dat zou ik ook zeggen maar misschien ligt het aan het definieren van de url...
gezien je die voor vlc 'maakt'

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:10:
[...]

ja dat zou ik ook zeggen maar misschien ligt het aan het definieren van de url...
gezien je die voor vlc 'maakt'
Nee, de url die ik in vlc heb ‘gecompileerd’, werkt direct in Homebridge. Snap niet dat die bij jou niet werkt. Volg anders eens een andere tutorial voor het installeren van FFMPEG, misschien dat je toch iets essentieels mist.

• meesje
  • Nu online
Nog geen antwoord op mijn vraag. ;) Heeft de user ‘pi’ de rechten voor ffmpeg?

• meesje
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:07:
[...]

Oeps, overheen gelezen. :+ De mijne ook niet, anders was ik waarschijnlijk niet (of later) aan RPi begonnen. :P
Hier idem. Homebridge op Synology zonder Docker vind te veel werk en complex worden.

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:15:
Nog geen antwoord op mijn vraag. ;) Heeft de user ‘pi’ de rechten voor ffmpeg?
als het goed is wel...dat kan ik toch gewoon doen met usermod -aG?

• Rgerr
@jos149 https://github.com/ccrisa.../wiki/Install-On-Raspbian

Volg alle instructions eens, copy/pasten en dan heb je toch echt (meer dan)alles geïnstalleerd wat benodigd is.

Rgerr wijzigde deze reactie 12-07-2018 22:23 (44%)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:17:
[...]

Hier idem. Homebridge op Synology zonder Docker vind te veel werk en complex worden.
Is volgens mij niet eens mogelijk zonder Docker (en zonder je software volledig om zeep te helpen), dus dan ben je vrijwel direct aangewezen op RPi. Wat ook meer dan prima is. :)

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:17:
[...]

als het goed is wel...dat kan ik toch gewoon doen met usermod -aG?
Yep. meesje in "Homebridge topic"
Ik vind het trouwens erg bijzonder dat de stream het doet in VLC maar niet in homebridge. Heb je echt alle prereqs toegepast? Ik vraag me ook nog steeds af hoe je aan die allereerste url gekomen bent. :+

meesje wijzigde deze reactie 12-07-2018 22:28 (29%)

• jos149
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:19:
@jos149 https://github.com/ccrisa.../wiki/Install-On-Raspbian

Volg alle instructions eens, copy/pasten en dan heb je toch echt (meer dan)alles geïnstalleerd wat benodigd is.
dankje...misschien moet ik maar eens mijn zoveelste clean install doen haha

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:24:
[...]

Yep. meesje in "Homebridge topic"
Ik vind het trouwens erg bijzonder dat de stream het doet in VLC maar niet in homebridge. Heb je echt alle prereqs toegepast? Ik vraag me ook nog steeds af hoe je aan die allereerste url gekomen bent. :+
tja...ik denk het ook komt door het feit dat ik verschillende tutorials gebruikt hebt...als het dan niet werkte ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing

welke url bedoel je precies? ik heb op twee manieren geprobeerd de camera te benaderen:
via /dev/video0 gezien de camera fysiek contact heeft met de pi
via ip:poort/stream zoals ik in de vlc stream gedeclareerd heb

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:46:
[...]

tja...ik denk het ook komt door het feit dat ik verschillende tutorials gebruikt hebt...als het dan niet werkte ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing

welke url bedoel je precies? ik heb op twee manieren geprobeerd de camera te benaderen:
via /dev/video0 gezien de camera fysiek contact heeft met de pi
via ip:poort/stream zoals ik in de vlc stream gedeclareerd heb
Ik bedoel wat je hier bij source had gezet.
jos149 in "Homebridge topic"

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Ik bedoel wat je hier bij source had gezet.
jos149 in "Homebridge topic"
oh ja van een website geplukt

• funske
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:59:

Vraag mij niet waarom, maar als ik HomeBridge installeer op de manier zoals jullie beschrijven en dus niet m.b.v. Docker kan ik mijn Logitech Harmony plugin niet echt werkend krijgen. En als ik dit doe met Docker draait die plugin zonder enig probleem.......

Bovendien vind ik het installeren via Docker makkelijker dan op de andere manier...
En zo heeft ieder een eigen voorkeur denk ik........

Have Fun Funske

• funske
quote:
Donstil schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Ja die versie draai ik nu ook, blijft helaas onstabiel.

Misschien komt het door mijn configuratie ofz.

Ik heb dit erin voor de Harmony:

[...]
Dat heb ik ook in mijn Homebridge staan.

Have Fun Funske

• jos149
nu heb ik even aan zitten kloten en heb ik ondekt na het installeren van het uv4L pakket dat mijn camera zijn locatie /dev/video0 is. Ik heb namelijk een foto weten te maken en bekijken. Daarna ben ik verder gaan testen en het volgende geprobeerd:

{
"source": "-f uv4l -r 30 -s 1280x720 -i /dev/video0",
"maxWidth": 1280,
"maxHeight": 720,
"maxFPS": 30
}

probleem is natuurlijk zoals je al verwachtte: het werkt niet! toch nog iemand die iets heefT?

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:15:
nu heb ik even aan zitten kloten en heb ik ondekt na het installeren van het uv4L pakket dat mijn camera zijn locatie /dev/video0 is. Ik heb namelijk een foto weten te maken en bekijken. Daarna ben ik verder gaan testen en het volgende geprobeerd:

{
}

probleem is natuurlijk zoals je al verwachtte: het werkt niet! toch nog iemand die iets heefT?
Hoe is je camera verbonden met je pi? USB of GPIO?

• jos149
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 06:46:
[...]

Hoe is je camera verbonden met je pi? USB of GPIO?
via de camera connector met de flatcable

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:14:
[...]

via de camera connector met de flatcable
https://github.com/moritz...rpi/blob/master/README.md

Deze toevallig al geprobeerd?

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:15:

{
}

Eerder had ik al een link geplaatst naar tested configurations met ffmpeg. Op deze pagina kwam ik onderstaande tegen. Heb je dat al geprobeerd?

Raspberry PI Zero W ( Jessie ) and official CAMERA MODULE V2

I had to build ffmpeg with "--enable-libx264" to be able to use the "-tune zerolatency" from ffmpeg.js, and with "--enable-omx" and "--enable-omx-rpi" to use the GPU encoding

I had to remove from the homebridge-camera-ffmpeg code (ffmpeg.js) the resolution and scale for stillImage and videoStream to switch back to GPU encoding, and I now get a decent 10~20 FPS with pretty good video quality and ffmpeg using ~12% CPU on the pi zero

Still image sometimes don't refresh in homekit App : Need to reboot the iPhone to get it back ...

config.json (credits @GeorgViehoever )

{
"platform": "Camera-ffmpeg",
{
"name": "piCam",
"uploader": false,
"source": "-re -f video4linux2 -i /dev/video0",
"stillImageSource": "-re -f video4linux2 -ss 0.9 -i /dev/video0 -vframes 1",
"maxFPS": 30,
"vcodec": "h264_omx"
}
}
]
}

• meesje
  • Nu online
Hmmmm, vervelend... De automation met ifttt is helaas niet afgegaan toen de vochtigheid van de mi flower op 15% stond. Ook werd er geen bericht verstuurd toen ik de Woning app opende (dat was wel het geval bij de vorige ifttt plugin, echter niet wenselijk). Mijn regel was dat ie bij precies waarde 15 een bericht moest sturen.

Ik ga als test nu middels de Hesperus app (daarin kan ik wel groter en kleiner dan doen) een regel aanmaken van 'als vochtigheid groter dan 16% stuur bericht'. Kijken of dit wel werkt als ik de plant water heb gegeven. Zo ja, dan moet ik toch echt (zoals door jullie aangeraden) aan de slag met kleiner of gelijk aan ipv exacte waarde.

Oeps...... nu moet ik aan de waarschuwing van @paQ denken (geen any trigger gebruiken). Ik zie dat de trigger 'vochtigheid >= 16', gedefinieerd in Hesperus, in de Elgato Eve app resulteert in een any trigger met conditie 'vochtigheid >= 16'. Dit gaat waarschijnlijk een battery drain opleveren.

Toch maar de Smart Home app kopen.

meesje wijzigde deze reactie 13-07-2018 13:40 (21%)

• jos149
met succes de volgende instructie afgerond:
https://github.com/nfarina/homebridge
daarna homebridge als service gemaakt zodat ie opstart bij aanzetten pi:
https://github.com/nfarin...init.d)-on-Ubuntu-(linux)

alles op een rijtje nu dus, dan zou de volgende code toch moeten werken:
{
"bridge": {
"name": "Homebridge",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
"port": 51826,
"pin": "031-45-154"
},

"description": "This is an example configuration file with one fake accessory and one fake platform. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devi$

"accessories": [],

"platforms": [{
"cameras": [{
"source": "-re -i rtsp://192.168.0.112:8554",
} }]
}]
}

• Rgerr
Dan maar de ham vraag: doet ie het? ;)

• césaar
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-11 09:29
Nee, die zal niet werken, want in description zit een syntax fout. Doe het dollarteken weg en vervang het door een aanhalingsteken.
Valideer je config.json online.

• meesje
  • Nu online
Ik vraag me nu af wat de juiste “source” is. Die met ip-adres:poort? Of die met /dev/ etc?
Voor een connectie vanaf ‘buiten’ naar de camera heb je voor rtsp het ip adres nodig. Dat is volgens mij door @jos149 ook succesvol getest. Echter dit betreft een direct verbonden camera aan de rpi, dan lijkt me het /dev etc beter voor “source” (homebridge en camera zitten op zelfde device).

Misschien zit ik met bovenstaande gedachte helemaal verkeerd. Het kwam opeens in me op. ;)

• jos149
quote:
meesje schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:55:
Ik vraag me nu af wat de juiste “source” is. Die met ip-adres:poort? Of die met /dev/ etc?
Voor een connectie vanaf ‘buiten’ naar de camera heb je voor rtsp het ip adres nodig. Dat is volgens mij door @jos149 ook succesvol getest. Echter dit betreft een direct verbonden camera aan de rpi, dan lijkt me het /dev etc beter voor “source” (homebridge en camera zitten op zelfde device).

Misschien zit ik met bovenstaande gedachte helemaal verkeerd. Het kwam opeens in me op. ;)
Precies waar ik dus ook nog aan twijfel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jos149
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:42:
Ik heb de connector gesloopt :+

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Ik heb de connector gesloopt :+
Dan houdt ons homebridge support op.... :)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Ja.... ga maar naar fok! 8)7

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Rgerr
Geen RPi topic ergens? :+

• jos149
quote:
meesje schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Dan houdt ons homebridge support op.... :)
ja die dingen op de zero zijn nogal fragiel...maar ik heb hoop! had sowieso nog een zero besteld omdat eentje op een andere plek komt als bewegingssensor...gewoon omwisselen dus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:40
Wellicht vindt iemand het hier interessant om te weten dat mijn twee Sonoff POW R2's momenteel prima in de Home app zitten via deze plugin.
In plaats van je Sonoffs te flashen met Homekit-compatible firmware (die er volgens mij voor de POW niet is), maakt deze plugin gebruik van de API van Ewelink, om op die manier te schakelen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• jos149
quote:
Wormaap schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:21:
Wellicht vindt iemand het hier interessant om te weten dat mijn twee Sonoff POW R2's momenteel prima in de Home app zitten via deze plugin.
In plaats van je Sonoffs te flashen met Homekit-compatible firmware (die er volgens mij voor de POW niet is), maakt deze plugin gebruik van de API van Ewelink, om op die manier te schakelen :)
het lukt mij maar niet om die tokens te verkrijgen via charles...ik zal vast iets verkeerds doen maar ze verschijnen maar niet in charles...tips? ik heb wat sonoff apparaten staan die ik graag zou schakelen via de home app.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:42:
},

"description": "This is an example configuration file",

"source": "-re -i /dev/video0",
"stillImageSource": "-i /dev/vidoe0",
}
}]
}]
}

nou inmiddels een nieuwe pi zero...hij kan weer streamen via vlc enzo...camera zit op de flatcable connector...
homebridge start automatisch op..helemaal top! Krijg nog geen beeld via home app...dus het vergt nog wat verdieping maar zit eraan te twijfelen om die ffmpeg code aan te passen hoe kom ik daarbij?

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:03:
[...]

},

"source": "-re -i /dev/video0",
"stillImageSource": "-i /dev/vidoe0",
}
}]
}]
}

nou inmiddels een nieuwe pi zero...hij kan weer streamen via vlc enzo...camera zit op de flatcable connector...
homebridge start automatisch op..helemaal top! Krijg nog geen beeld via home app...dus het vergt nog wat verdieping maar zit eraan te twijfelen om die ffmpeg code aan te passen hoe kom ik daarbij?
Sowieso een fout (e en o omgewisseld) bij stillImageSource.
Je hebt de user 'pi' en/of 'homebridge' rechten gegeven tot ffmpeg?

• jos149
quote:
meesje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:10:
[...]
Je hebt de user 'pi' en/of 'homebridge' rechten gegeven tot ffmpeg?
even voor de zekerheid: hoe doe ik dit?
waar staat ffmpeg geinstalleeerd?

jos149 wijzigde deze reactie 16-07-2018 14:28 (7%)

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:25:
[...]

even voor de zekerheid: hoe doe ik dit?
waar staat ffmpeg geinstalleeerd?
Zoals eerder aangegeven.
meesje in "Homebridge topic"

• Rgerr
Zou niet aan je nodes gaan klooien. Probeer de source eens te veranderen, i.p.v. ipadres gebruik je localhost. Heb je al gekeken naar de plug-in die ik eerder noemde? Ik denk namelijk dat de plug-in die bepaalde source niet aankan.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:40
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:01:
[...]

het lukt mij maar niet om die tokens te verkrijgen via charles...ik zal vast iets verkeerds doen maar ze verschijnen maar niet in charles...tips? ik heb wat sonoff apparaten staan die ik graag zou schakelen via de home app.
Dat probleem had ik ook. Nadat je je device met Charles erop als proxy hebt ingesteld, moet je in Charles SSL-proxying aanzetten en op je telefoon het certificaat van de Charlesproxy als vertrouwd aanmerken. Ik kan nu even niet uitgebreider reageren, maar laat even weten of je er zo uit komt. Anders schrijf ik later een wat uitgebreidere step-by-step.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• jos149
quote:
ja dat heb ik

• jos149
quote:
Rgerr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:53:
Zou niet aan je nodes gaan klooien. Probeer de source eens te veranderen, i.p.v. ipadres gebruik je localhost. Heb je al gekeken naar de plug-in die ik eerder noemde? Ik denk namelijk dat de plug-in die bepaalde source niet aankan.
feestje! het werkt! of ja:
ik heb ongeveer 3 beelden per minuut en een lage resolutie

jos149 wijzigde deze reactie 16-07-2018 15:59 (10%)

• Rgerr
Nou ja, in elk geval verbinding. :) Kunnen we eens gaan kijken hoe we de resolutie en fps kunnen opkrikken. Maar voor de duidelijkheid en naslagwerk, hoe is het nu gelukt?

• meesje
  • Nu online
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:55:
[...]

feestje! het werkt! of ja:
ik heb ongeveer 3 beelden per minuut en een lage resolutie
Wat @Rgerr al aan geeft, het is ook wel leuk om te delen wat je nu gedaan hebt. Wellicht kunnen andere tweakers daar mee hun voordeel doen.
De 3 minuten is wat ik en Rgerr ook ervaren. De Elgato Eve app gaat trouwens wel door met de stream na 3 min.; het beeld gaat even op zwart en gaat daarna weer verder.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:09:
Nou ja, in elk geval verbinding. :) Kunnen we eens gaan kijken hoe we de resolutie en fps kunnen opkrikken. Maar voor de duidelijkheid en naslagwerk, hoe is het nu gelukt?
gebruik van het pakket homebridge-camera-rpi
ingeladen bij boot de bcm2835-v4l2 module
config.json als volgt:
{
},

"platform": "rpi-camera",
"rotate": 180
}]
}]
}

• jos149
quote:
Wormaap schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:57:
[...]

Dat probleem had ik ook. Nadat je je device met Charles erop als proxy hebt ingesteld, moet je in Charles SSL-proxying aanzetten en op je telefoon het certificaat van de Charlesproxy als vertrouwd aanmerken. Ik kan nu even niet uitgebreider reageren, maar laat even weten of je er zo uit komt. Anders schrijf ik later een wat uitgebreidere step-by-step.
ik kan nu mijn traffic uitlezen in charles probleem is echter dat ik onder de coolkit data alleen maar 'unknown' pakketjes heb en het er niet op lijkt dat ik ergens een authentication token ga vinden

inmiddels verder gekomen: je moet op je iphone naar algemeen>instellingen> onderaan bij certificaten > volledig charles vertrouwen

jos149 wijzigde deze reactie 16-07-2018 20:32 (9%)

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:49:
[...]

gebruik van het pakket homebridge-camera-rpi
ingeladen bij boot de bcm2835-v4l2 module
config.json als volgt:
{
},

"platform": "rpi-camera",
"rotate": 180
}]
}]
}
Mooi! Top dat het nu werkt, had al zo’n vermoeden dat ffmpeg niet met lokaal wired camera’s zou werken, maar de fps is wel een dingetje. Check open en closed issues van de plug-in pagina op GitHub eens, misschien dat daar al wel een kant en klare oplossing te vinden is.

• Rgerr
quote:
meesje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Wat @Rgerr al aan geeft, het is ook wel leuk om te delen wat je nu gedaan hebt. Wellicht kunnen andere tweakers daar mee hun voordeel doen.
De 3 minuten is wat ik en Rgerr ook ervaren. De Elgato Eve app gaat trouwens wel door met de stream na 3 min.; het beeld gaat even op zwart en gaat daarna weer verder.
Denk dat ie de fps en resolute bedoelde, streamen gaat volgens mij nog niet zoals gewenst.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Denk dat ie de fps en resolute bedoelde, streamen gaat volgens mij nog niet zoals gewenst.
inmiddels heeft streamen zichzelf 'gefixt' het werkt ineens...nu nog resolutie dus

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:01:
[...]

inmiddels heeft streamen zichzelf 'gefixt' het werkt ineens...nu nog resolutie dus
Probeer eens wat lagere resoluties, kijken of dat verschil maakt. Kan prima zijn dat pi zero hoge resolutie niet aan kan.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Probeer eens wat lagere resoluties, kijken of dat verschil maakt. Kan prima zijn dat pi zero hoge resolutie niet aan kan.
nou het is gewoon zo dat ik de resolutie nu te laag vind en die wil verhogen maar dat het erop lijkt dat de plugin homebridge-camera-rpi niet de mogelijkheid biedt om dat aan te passen

• jos149
zowel camera werkend en goed beeld (resolutie lijkt zich vanzelf aan te passen in homebridge-camera-rpi)
nu bezig met het aansturen van lampen (via de sonoff s20 socket met homebridge-ewelink plugin)
installatie is simpel echter zegt de home app: no response...iemand? wel bij details dat het type socket herkend is

• jos149
vroeg me verder ook af of er mensen ervaren zijn met de plugin homebridge-http-motion-sensor
wil binnenkort wel een poging wagen om dat te installeren maar snap de fijne kneepjes nog niet...
ik heb twee zeros..de ene wil ik de sensor aan hangen...de andere is de homebridge
nou wil ik dus een http request sturen naar de homebridge zodat ik een melding krijg op de home app van beweging
echter vind ik de github pagina van deze plugin nogal mager...daarom vroeg ik me af of iemand hier een beetje snapt wat ze daar precies bedoelen

• césaar
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:36:
vroeg me verder ook af of er mensen ervaren zijn met de plugin homebridge-http-motion-sensor
wil binnenkort wel een poging wagen om dat te installeren maar snap de fijne kneepjes nog niet...
ik heb twee zeros..de ene wil ik de sensor aan hangen...de andere is de homebridge
nou wil ik dus een http request sturen naar de homebridge zodat ik een melding krijg op de home app van beweging
echter vind ik de github pagina van deze plugin nogal mager...daarom vroeg ik me af of iemand hier een beetje snapt wat ze daar precies bedoelen
Volgens mij ben je beter af met een esp bordje ipv een tweede raspberry. De plugin die je aanhaalt spreekt er ook over. Een van mijn projects (sorry voor repost):

Wil je toch met je tweede raspberry aan de slag gebruik je wellicht beter:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-motion-sensor

• jos149
quote:
césaar schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Volgens mij ben je beter af met een esp bordje ipv een tweede raspberry. De plugin die je aanhaalt spreekt er ook over. Een van mijn projects (sorry voor repost):
[video]
ziet er goed uit...zoiets wil ik...deze werkt met een esp bordje die een http stuurt naar je homebridge?
quote:
Wil je toch met je tweede raspberry aan de slag gebruik je wellicht beter:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-motion-sensor
dankje, deze had ik nog niet gevonden! ga ik aan werken..lijkt me idd een beter idee!

• césaar
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:17:
[...]

ziet er goed uit...zoiets wil ik...deze werkt met een esp bordje die een http stuurt naar je homebridge?
esp bord via mqtt protocol naar homebridge.
Als je voor deze optie kiest, wil ik het wel verdiepen.

Wellicht heb je een pir motion sensor? Je soldeert best nog een condensator op je ic om het aantal false positives te elimineren. Om het even welke methode je zal gebruiken, die condensator is echt vereist.

• jos149
quote:
césaar schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:43:
[...]
esp bord via mqtt protocol naar homebridge.
Als je voor deze optie kiest, wil ik het wel verdiepen.
ik verwacht een esp bordje binnen in de brievenbus binnenkort dus dat zit wel goed, ik heb nog een pi over maar die ga ik al ergens anders voor gebruiken dus ik zou het fijn vinden als je het wilt verdiepen voor me ;)
quote:
Wellicht heb je een pir motion sensor? Je soldeert best nog een condensator op je ic om het aantal false positives te elimineren. Om het even welke methode je zal gebruiken, die condensator is echt vereist.
tevens heb ik ook nog twee pirs liggen en nog een lading aan capicitors...zal wel even moeten kijken wat voor capacitance ze hebben, weet niet wat jij gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@jos149 Even een algemene opmerking. Zou je je zinnen willen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt? Dat leest allemaal wat prettiger. En sowieso kun je je laatste reactie ook editen ipv een nieuw bericht te starten (als er nog geen reactie is geweest). Zie b.v. de berichten de drie achtereenvolgende berichten van gisteravond.

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:20:
zowel camera werkend en goed beeld (resolutie lijkt zich vanzelf aan te passen in homebridge-camera-rpi)
nu bezig met het aansturen van lampen (via de sonoff s20 socket met homebridge-ewelink plugin)
installatie is simpel echter zegt de home app: no response...iemand? wel bij details dat het type socket herkend is
Nee, (nog) geen ervaring mee. Wilde zelf de firmware gaan flashen van een Sonoff, maar deze plug-in lijkt me interessant om te proberen. Alleen nog een keer tijd vinden om het te proberen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jos149
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:09:
[...]
Nee, (nog) geen ervaring mee. Wilde zelf de firmware gaan flashen van een Sonoff, maar deze plug-in lijkt me interessant om te proberen. Alleen nog een keer tijd vinden om het te proberen. :)
Heb zelf nu een S20 socket aangesloten op een lamp en heb nog een standaard sonoff wifi schakelaar besteld. Even nog een plekje voor vinden maar dat komt wel goed. Heb nu de standaard eWelink app en gebruik IFTTT als automation. Alleen sommige applets daar vergen wat tijd om uit te voeren, beetje jammer als je wilt dat je lamp aan gaat bij zonsondergang en je vervolgens zelf nog een keertje moet kijken in de app om half 11 om het daadwerkelijk uit te laten voeren. Dacht dat de home app van apple me hier misschien mee kon helpen. Plugin geinstalleerd: hij schakelt herkent alleen de status van de lamp (aan en uit) maar ik heb wel ' no response' terwijl die dus wel weet of de lamp aan of uit staat.

Zal mijn voortgang wel laten horen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jos149
quote:
meesje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:59:
@jos149 Even een algemene opmerking. Zou je je zinnen willen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt? Dat leest allemaal wat prettiger. En sowieso kun je je laatste reactie ook editen ipv een nieuw bericht te starten (als er nog geen reactie is geweest). Zie b.v. de berichten de drie achtereenvolgende berichten van gisteravond.
Begrijpelijk, sorry daarvoor. Kwestie van luiheid van mij haha! Zal er rekening mee houden.

• meesje
  • Nu online
@Serena Een tijdje geleden ben je bezig geweest met de pushed plugin. Het staat me bij dat je dit gelukt was, je liet toen een screen shot zien. Als ik me niet vergis, gaf je later aan dat het niet werkte, ook al had de vochtigheid de juiste waarde. Heb je dit probleem nog steeds? Zo nee, hoe heb je dit opgelost?

Ik maak dan wel gebruik van de ifttt plugin, maar ik krijg geen bericht. Ook niet (zoals bij de andere ifttt plugin) als ik de Woning app open. In dit forum wordt wel aangeraden om een kleiner dan te gebruiken ipv een =-teken. Echter in dit geval staat de waarde van de vochtigheid op de ingestelde waarde van mijn trigger. Het is niet zo dat deze lager is.
@Rgerr Aangezien jij deze plugin ook gebruikt, heb jij nog suggesties? Als ik op de betreffende tegel klik, krijg ik vrijwel direct een bericht van ifttt. Dus die connectie werkt. Het zit 'm in mijn HomeKit automation.

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:22:
@Serena Een tijdje geleden ben je bezig geweest met de pushed plugin. Het staat me bij dat je dit gelukt was, je liet toen een screen shot zien. Als ik me niet vergis, gaf je later aan dat het niet werkte, ook al had de vochtigheid de juiste waarde. Heb je dit probleem nog steeds? Zo nee, hoe heb je dit opgelost?

Ik maak dan wel gebruik van de ifttt plugin, maar ik krijg geen bericht. Ook niet (zoals bij de andere ifttt plugin) als ik de Woning app open. In dit forum wordt wel aangeraden om een kleiner dan te gebruiken ipv een =-teken. Echter in dit geval staat de waarde van de vochtigheid op de ingestelde waarde van mijn trigger. Het is niet zo dat deze lager is.
@Rgerr Aangezien jij deze plugin ook gebruikt, heb jij nog suggesties? Als ik op de betreffende tegel klik, krijg ik vrijwel direct een bericht van ifttt. Dus die connectie werkt. Het zit 'm in mijn HomeKit automation.
Gebruik je de Smart Home app? Daar kun je het perfect instellen. Gezien de tegel wel goed werkt richting IFTTT, zit het hem echt in de automatisering, zoals je al zegt. Momenteel heb ik het zo ingesteld: IF temp buiten < 22 graden, THEN tegel x on. En dat werkt prima.

• meesje
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Gebruik je de Smart Home app? Daar kun je het perfect instellen. Gezien de tegel wel goed werkt richting IFTTT, zit het hem echt in de automatisering, zoals je al zegt. Momenteel heb ik het zo ingesteld: IF temp buiten < 22 graden, THEN tegel x on. En dat werkt prima.
Thanks! Dan toch maar die 17 euro uitgeven. Het werkt dus kennelijk niet goed met een =-teken.
Jouw 'temp buiten' heeft me trouwens wel getriggerd om eerst nog een automation in te stellen voor de weather plugin (als buiten temp = bepaalde waarde dan tegel aan). Kijken of dat wel werkt. Zo ja, dan zit er iets vreemds in de mi flora plugin.

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Thanks! Dan toch maar die 17 euro uitgeven. Het werkt dus kennelijk niet goed met een =-teken.
Jouw 'temp buiten' heeft me trouwens wel getriggerd om eerst nog een automation in te stellen voor de weather plugin (als buiten temp = bepaalde waarde dan tegel aan). Kijken of dat wel werkt. Zo ja, dan zit er iets vreemds in de mi flora plugin.
Het is een dure app, maar je kunt er wel álles mee. Althans, meer dan 'al die andere' apps, en ach... Een gemiddelde accessoire kost een stuk meer. ;) Maar met die flora plug-in kun je toch al notificaties instellen, met een open/dicht contact sensor die er in zit?

• meesje
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Het is een dure app, maar je kunt er wel álles mee. Althans, meer dan 'al die andere' apps, en ach... Een gemiddelde accessoire kost een stuk meer. ;) Maar met die flora plug-in kun je toch al notificaties instellen, met een open/dicht contact sensor die er in zit?
O ja, die is er ook nog. Volgens mij heb ik die accessoire verwijderd. Nu de vraag hoe deze weer terug te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:34:
[...]

O ja, die is er ook nog. Volgens mij heb ik die accessoire verwijderd. Nu de vraag hoe deze weer terug te krijgen.
Denk even de config een aanpassing in maken, komt ie vanzelf terug (omdat het dan 'nieuw' is en opnieuw wordt toegevoegd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:35
quote:
meesje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:22:

Ik heb het al een hele tijd geleden verwijderd, kijk zo wel naar het percentage. Veel te veel dingen anders in mijn script. Nu werkt het tenminste vlekkeloos.

• jos149
Heeft iemand ervaring met het runnen van motioneye en homekit parallel?

Ik wil graag motioneye gebruiken om opnames naar een nas te sturen en een opname schema in te stellen

jos149 wijzigde deze reactie 18-07-2018 15:06 (43%)

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:57:
heeft iemand ervaring met het runnen van motioneye en homekit parallel?
Draait hier tezamen, neem aan dat je motioneye en Homebridge bedoeld?

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Draait hier tezamen, neem aan dat je motioneye en Homebridge bedoeld?
ja wanneer ik motioeye draai krijg ik geen beeld in de home app en vice versa

• Rgerr
Heb je een tutorial gevolgd of alle motioneye geïnstalleerd?

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:12:
Heb je een tutorial gevolgd of alle motioneye geïnstalleerd?
Ik heb motioneye geinstalleerd volgens een tutorial.
Twijfel alleen over homekit...het is namelijk zo dat er verschillende manieren zijn om dit te installeren.
Ik heb dit gedaan met npm homebridge of iets vergelijkbaars, maar er zijn ook manieren om HAPnodejs te installeren die volgens mij met CameraCore.js komt, twijfel of ik dat heb. Enig idee of het daar aan zou kunnen liggen?

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Ik heb motioneye geinstalleerd volgens een tutorial.
Twijfel alleen over homekit...het is namelijk zo dat er verschillende manieren zijn om dit te installeren.
Ik heb dit gedaan met npm homebridge of iets vergelijkbaars, maar er zijn ook manieren om HAPnodejs te installeren die volgens mij met CameraCore.js komt, twijfel of ik dat heb. Enig idee of het daar aan zou kunnen liggen?
https://github.com/ccrisa.../wiki/Install-On-Raspbian

Hiermee draait ie bij mij prima.

• jos149
quote:
Die heb ik ook gebruikt maar dus nog niet zo'n top resultaat. Wat voor pi heb je en wat voor plugin gebruik je voor de camera?

• Rgerr
Pi 3b met Homebridge-camera-omx plug-in.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:34:
Pi 3b met Homebridge-camera-omx plug-in.
En ik heb een pi zero met camera-rpi plugin...zou misschien iets kunnen zijn.

Zou ik misschien ook mogen zien hoe jij je config file hebt voor je camera dan?

jos149 wijzigde deze reactie 18-07-2018 16:49 (15%)

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:47:
[...]

En ik heb een pi zero met camera-rpi plugin...zou misschien iets kunnen zijn.

Zou ik misschien ook mogen zien hoe jij je config file hebt voor je camera dan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        {
                {
                    "name": "Voorkant",
                        "source": "-re -i rtsp://xxxxxx:xxxxx@192.xxx.xxx.xx:88/videoMain",
                        "stillImageSource": "-i http://192.xxx.xxx.xx:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=xxxxx&pwd=xxxxxxxx",
                    }
                },

Maar je camera werkte toch via de camera-rpi plug-in? Wat is er veranderd dat ie niet meer werkt?

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Maar je camera werkte toch via de camera-rpi plug-in? Wat is er veranderd dat ie niet meer werkt?
Sinds ik motioneye run doet ie het niet meer omdat het lijkt alsof of de een of de ander de camera gebruikt

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:20
Zouden het de Russen zijn? :+

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:58:
[...]

Sinds ik motioneye run doet ie het niet meer omdat het lijkt alsof of de een of de ander de camera gebruikt
En motioneye verwijderen? Als je camera gewoon goed deed, zou ik die stap nemen. Of je moet een goede reden hebben om motioneye er bij te willen.

• Rgerr
quote:
Die lezen mee, pas maar op... :')

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:00:
[...]

En motioneye verwijderen? Als je camera gewoon goed deed, zou ik die stap nemen. Of je moet een goede reden hebben om motioneye er bij te willen.
Ik heb het voor opnames naar een nas tenzij ik dat via home kan doen?
Een andere pi draait motioneye en die zit aangesloten op een schijf waar die naartoe schrijft...misschien kan ik een stream openen en daar alsnog naartoe schrijven?

jos149 wijzigde deze reactie 18-07-2018 17:15 (20%)

• meesje
  • Nu online
quote:
Ik denk eerder Trump himself. :)

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:13:
[...]

Ik heb het voor opnames naar een nas tenzij ik dat via home kan doen?
Een andere pi draait motioneye en die zit aangesloten op een schijf waar die naartoe schrijft...misschien kan ik een stream openen en daar alsnog naartoe schrijven?
Denk niet dat dat via Woning zelf kan, heb zelf een Synology en via Surveillance Station camera’s toegevoegd en daar op ingesteld dat ie het opneemt. Mocht je zelf een Synology hebben, is dat absoluut het eenvoudigst. Hoe dat zit via rpi naar NAS, kan ik je helaas niet bij helpen.
Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True