Dank je @meesje om het uit te zoeken. Ik heb inderdaad Raspbian Stretch Lite gebruikt, gewoon omdat ik vanaf mijn iMac alles m.b.v. terminal doe.meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:52:
[...]
De melding kon me niet los lagen, vaag kwam ie me nog bekend voor. Nu weet ik het!
Volgens mij heb je Raspbian Stretch Lite gebruikt ipv Raspbian Stretch with desktop. Deze laatste moet je hebben.
Af en toe geef ik aan de topic auteurs aan of er wellicht wat zaken toegevoegd kunnen worden aan de topic start, maar dat is (nog) niet opgepakt. O.a. hoe homebridge als service in te regelen, maar ook de keuze van de Raspbian versie.
Het lijkt mij wel mooi om allerlei zaken ook in de topic start onder te brengen. B.v. de stappen hoe pushed.co in te richten (een link naar het bericht in dit topic lijkt me al genoeg, de stappen zijn al beschreven).
Misschien dat ik nog eens een keer helemaal van voren begin als ik die Xiaomi Mi Bluetooth Temperature and Humidity Sensors binnen heb.........
Ik ben er al 2 dagen mee bezig geweest en wordt een beetje
Edit: het is buiten veel te warm, dus ben ik maar doorgegaan met wat zaken te installeren.
Geen idee meer hoe of wat, maar kijk ineens:

Nu nog maar afwachten of het allemaal echt gaat werken als ik ze binnen heb......
[ Voor 12% gewijzigd door funske op 27-06-2018 18:33 ]
Have Fun Funske