Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-12 13:57
quote:
meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:52:
[...]

De melding kon me niet los lagen, vaag kwam ie me nog bekend voor. Nu weet ik het!
Volgens mij heb je Raspbian Stretch Lite gebruikt ipv Raspbian Stretch with desktop. Deze laatste moet je hebben.
Af en toe geef ik aan de topic auteurs aan of er wellicht wat zaken toegevoegd kunnen worden aan de topic start, maar dat is (nog) niet opgepakt. O.a. hoe homebridge als service in te regelen, maar ook de keuze van de Raspbian versie.
Het lijkt mij wel mooi om allerlei zaken ook in de topic start onder te brengen. B.v. de stappen hoe pushed.co in te richten (een link naar het bericht in dit topic lijkt me al genoeg, de stappen zijn al beschreven).
Dank je @meesje om het uit te zoeken. Ik heb inderdaad Raspbian Stretch Lite gebruikt, gewoon omdat ik vanaf mijn iMac alles m.b.v. terminal doe.
Misschien dat ik nog eens een keer helemaal van voren begin als ik die Xiaomi Mi Bluetooth Temperature and Humidity Sensors binnen heb.........
Ik ben er al 2 dagen mee bezig geweest en wordt een beetje :Z .......

Edit: het is buiten veel te warm, dus ben ik maar doorgegaan met wat zaken te installeren.
Geen idee meer hoe of wat, maar kijk ineens:

Nu nog maar afwachten of het allemaal echt gaat werken als ik ze binnen heb...... :z

funske wijzigde deze reactie 27-06-2018 18:33 (12%)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 02:41
quote:
meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:52:
[...]

De melding kon me niet los lagen, vaag kwam ie me nog bekend voor. Nu weet ik het!
Volgens mij heb je Raspbian Stretch Lite gebruikt ipv Raspbian Stretch with desktop. Deze laatste moet je hebben.
Af en toe geef ik aan de topic auteurs aan of er wellicht wat zaken toegevoegd kunnen worden aan de topic start, maar dat is (nog) niet opgepakt. O.a. hoe homebridge als service in te regelen, maar ook de keuze van de Raspbian versie.
Het lijkt mij wel mooi om allerlei zaken ook in de topic start onder te brengen. B.v. de stappen hoe pushed.co in te richten (een link naar het bericht in dit topic lijkt me al genoeg, de stappen zijn al beschreven).
Misschien solliciteren naar een plekje als mede-auteur? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:53
quote:
Rgerr schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Misschien solliciteren naar een plekje als mede-auteur? ;)
Geen probleem. Waar is de vacature? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:37
@paQ gaat over het personeelsbeleid hier geloof ik ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
DePaul schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:11:
@paQ gaat over het personeelsbeleid hier geloof ik ;)
Ik ben benieuwd naar de arbeidsvoorwaarden. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
Die zijn uitmuntend. Onbeperkte Homebridge ondersteuning bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
... even een nieuwe reactie

Ben zelf nog steeds heerlijk aan het stoeien met Homebridge. Heb helaas het Sonos toevoeg plan maar laten varen, want ondanks dat ik hem nu elke dag opnieuw laat opstarten crashed HB nog steeds regelmatig. Zodra ik Sonos eruit gooi is er niets aan de hand en draait het weer als een zonnetje dus het is echt de plugin die zo loopt te irriteren helaas. :(

Dan maar wachten tot Sonos Airplay 2 gaat ondersteunen of eindelijk eens een keer de beloofde spraakbesturing activeert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
Mooi prut @DePaul, schijnbaar is de plug-in echt nog veel te onstabiel.

Korte vraag: iemand een idee hoe ik het volgende kan klaar spelen: een IFTTT melding (plug-in reeds draaiend en werkend) wanneer de buiten temperatuur lager is dan de binnen temperatuur. Probleem zit hem in de variabelen... De ene keer is de temperatuur binnen 20C en andere keer 23C, waardoor er gee vaste automatisering aan te koppelen valt. En elke dag een nieuwe automatisering instellen is ook geen werkbare situatie, maar misschien heeft een van jullie een idee. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
@Rgerr Yup, helaas. Ondanks dat Shadow343 het kennelijk wel stabiel heeft draaien wil het bij mij helaas niet aan de gang. Ik ga eens verzinnen of zoiets mogelijk is. Wat is de achtergrond van je vraag? Wanneer het tijd is om alle ramen en deuren open te gooien nu? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
quote:
DePaul schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:41:
@Rgerr Yup, helaas. Ondanks dat Shadow343 het kennelijk wel stabiel heeft draaien wil het bij mij helaas niet aan de gang. Ik ga eens verzinnen of zoiets mogelijk is. Wat is de achtergrond van je vraag? Wanneer het tijd is om alle ramen en deuren open te gooien nu? :+
Exact! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-12 10:43
quote:
DePaul schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:41:
Hey DePaul,

Ik dacht ik reageer hier even zodat anderen het ook kunnen meekrijgen!

Ik ben zelf een leek op het gebied van Homebridge en coderen etc. Ik heb al mijn plugins werkend waar ik steeds meer de indruk krijg dat ik met Sonos vies veel geluk heb. Het enige wat ik heb gebruikt is:

https://www.npmjs.com/package/homebridge-sonos

Deze toegevoegd aan de json file waar hij hem ook automatisch binnen mijn WIFI netwerk vond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
*O*

http://i63.tinypic.com/15i0vlt.jpg

was effe klooien, maar het werkt... soort van... :+
"streaming" werkt nog niet (camera time-out / kan camera niet vinden)
En uitvergroten heeft 0,0 zin.

Het geeft verder wel een vrij instant beeld van het verkeer.

paQ wijzigde deze reactie 02-07-2018 21:19 (4%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
@paQ Eh, wat werkt er precies? Google Maps in Homebridge/Homekit? :+

@Shadow343 OK, maar heb je maar ÚÚn Sonos speaker of meerdere? En gebruik je die ook wel eens als groep in de Sonos app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
ja, of elke andere website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
Ah, hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:07
@paQ Ik heb mijn IP-camera ook in HomeBride staan maar is het beeld er "vaag" of "blokkerig". Ook lijkt het alsof hij soms een paar uur niet bijwerkt. Enig idee hoe dat kan?

IP Camera is een Xiaomi DaFang 1080p

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
De resolutie in homekit is sowieso al niet heel hoog. dat zie ik ook met de snapshots van google maps en lijkt niets te maken te hebben met de bron, maar met de weergave in woning

Ik gebruik zelf een Dahua 3MP camera, en ik moet zeggen dat het streaming beeld nog best OK is, en de snapshot dikke prima. Maar max resolutie wat je te zien krijgt lijkt echt maar 720 te zijn.
Kan ook niet anders dat de resultaten per camera zullen variŰren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
@TerrorSource Welke ffmpeg plugin gebruik je? Op aanraden van paQ maak ik gebruik van de omx versie. Deze plugin maakt gebruik van de gpu van de RPI.

Hoe ziet de config.json er uit? Zie voor tested configurations: https://github.com/KhaosT...iki/Tested-Configurations (even zoeken op 'dafang').

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
quote:
DePaul schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:54:
Ah, hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
camera website plugin :)

(hij is nog niet helemaal af, maar met een kleine omweg werkt het)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:57

Tokus

www.metalfan.nl

Vraagje aan wie ook zo'n Xiaomi Temperature & Humidity sensor heeft (die ronde, met lcd), in combinatie met Homebridge en de homebridge-mi-hygrothermograph plugin:

maakt Homebridge bij jullie ook heel veel errorlogs aan bij deze plugin? Bij mij wel, namelijk. Na een paar minuten stond er al 3MB aan errorlog. Dat zijn dan de bluetoothdevices die gevonden worden door de plugin, maar die geen van de geconfigureerde devices zijn. Zo zie ik onder meer tv's van twee buren in de lijst staan.
Mijn sensor staat in de config genoemd inclusief het address, zodat ik zeker weet dat die gepakt wordt (met het oog op de toekomst, als er eventueel meerdere van die sensoren bijkomen).

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Tokus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:54:
Vraagje aan wie ook zo'n Xiaomi Temperature & Humidity sensor heeft (die ronde, met lcd), in combinatie met Homebridge en de homebridge-mi-hygrothermograph plugin:

maakt Homebridge bij jullie ook heel veel errorlogs aan bij deze plugin? Bij mij wel, namelijk. Na een paar minuten stond er al 3MB aan errorlog. Dat zijn dan de bluetoothdevices die gevonden worden door de plugin, maar die geen van de geconfigureerde devices zijn. Zo zie ik onder meer tv's van twee buren in de lijst staan.
Mijn sensor staat in de config genoemd inclusief het address, zodat ik zeker weet dat die gepakt wordt (met het oog op de toekomst, als er eventueel meerdere van die sensoren bijkomen).
Ik moet deze sensor nog binnen krijgen, maar heb wel al vast even naar de plugin gekeken. Heb je in de config.json wel het mac adres van de sensor opgegeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus

Tokus

www.metalfan.nl

quote:
meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Ik moet deze sensor nog binnen krijgen, maar heb wel al vast even naar de plugin gekeken. Heb je in de config.json wel het mac adres van de sensor opgegeven?
ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
    {
      "accessory": "Hygrotermograph",
      "name": "Room 1",
      "address": "4c:64:a8:d0:ae:65"
    }

maar dan andere name en address.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Tokus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:44:
[...]

ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
    {
      "name": "Room 1",
      "address": "4c:64:a8:d0:ae:65"
    }

maar dan andere name en address.
Hopelijk heb ik de sensor snel binnen en kan ik kijken of ik ook de errors krijg. Hoe bekijk je trouwens de logs? Via config-ui-x/systemd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus

Tokus

www.metalfan.nl

quote:
meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:11:
[...]

Hopelijk heb ik de sensor snel binnen en kan ik kijken of ik ook de errors krijg. Hoe bekijk je trouwens de logs? Via config-ui-x/systemd?
nano /var/log/homebridge.err

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Tokus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:17:
[...]

nano /var/log/homebridge.err
Ik maak nu gebruik van een ander BLE device, de mi flower mate, maar dat logbestand is bij mij leeg.

@Tokus Ik heb even gekeken bij de issues op github en kwam dit tegen:
https://github.com/hannse...ygrothermograph/issues/13
Heb je hier wat aan?

meesje wijzigde deze reactie 03-07-2018 20:31 (25%)

• Tokus

Tokus

www.metalfan.nl

he verdomd, dat staat inderdaad aan. Dank je.

• Shadow343
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-12 10:43
quote:
DePaul schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:05:
@paQ Eh, wat werkt er precies? Google Maps in Homebridge/Homekit? :+

@Shadow343 OK, maar heb je maar ÚÚn Sonos speaker of meerdere? En gebruik je die ook wel eens als groep in de Sonos app?
Op dit moment 1 een play 1.. de 17de komt daar een Beam bij.

@paQ Is je Google Maps verbonden met je Camera of waar dient de Maps voor?

• paQ
Ik gebruik de de plugin om snel een verkeersoverzicht van de ring weer te geven.
Maar je kan er op zich een willekeurige website op tonen.

• TerrorSource
quote:
meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:25:
@TerrorSource Welke ffmpeg plugin gebruik je? Op aanraden van paQ maak ik gebruik van de omx versie. Deze plugin maakt gebruik van de gpu van de RPI.

Hoe ziet de config.json er uit? Zie voor tested configurations: https://github.com/KhaosT...iki/Tested-Configurations (even zoeken op 'dafang').
Volgens de webconfig heb ik dit:

ffmpeg plugin for homebridge:
homebridge-camera-ffmpeg-omx v0.0.3

Naar aanleiding van je link heb ik de config aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
   "platform":"Camera-ffmpeg",
   "cameras":[
      {
         "name":"Camera 1",
         "videoConfig":{
            "source":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast",
            "stillImageSource":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast -vframes 1 -r 1",
            "maxStreams":5,
            "maxWidth":1280,
            "maxHeight":720,
            "maxFPS":25,
            "vcodec":"h264_omx"
         }
      }
   ]
}

Blijf nog steeds vervaagde strepen zien, ook komt het bijna altijd voor dat hij geen "live"-beeld laat zien.

TerrorSource wijzigde deze reactie 04-07-2018 18:06 (41%)

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
settings wijzigen worden alleen doorgevoerd nadat je je iPhone reboot. (Woning cache)

Als Dat ook niet helpt, begin eens met veel lagere waardes in zowel resolutie als de frame rate. bijv 10 (en dan weer rebooten)

paQ wijzigde deze reactie 04-07-2018 19:12 (5%)

• meesje
@TerrorSource Volgens mij wordt nu niet direct de omx plugin aangeroepen, maar de ffpmpeg plugin met omx parameter.
Als je het nu verandert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
   "platform":"Camera-ffmpeg-omx",
   "cameras":[
      {
         "name":"Camera 1",
         "videoConfig":{
            "source":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast",
            "stillImageSource":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast -vframes 1 -r 1",
            "maxStreams":2,
            "maxWidth":1280,
            "maxHeight":720,
            "maxFPS":25
         }
      }
   ]
}

En verder wat paQ aangeeft, even spelen met hoogte, breedte en fps.

Indien nog niet goed werkend, kun je nav onderstaand bericht ook de twee source links nog aanpassen.
Remove the "-rtsp_transport tcp" if you got FFMpeg Zombie's
Geen flauw idee wat ffmpeg zombie’s zijn, maar wellicht heb jij dat... ;)

• TerrorSource
quote:
paQ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:07:
settings wijzigen worden alleen doorgevoerd nadat je je iPhone reboot. (Woning cache)

Als Dat ook niet helpt, begin eens met veel lagere waardes in zowel resolutie als de frame rate. bijv 10 (en dan weer rebooten)
Na een herstart van Raspberry en harde reboot van iPhone gaat het al beter maar heeft hij af en toe nog wel moeite met bijwerken.
Soms duurt het 20-30sec voordat hij “Live” is. Ook heel heel af en toe groene vlakken en strepen maar gaat wel beter. Nu dus nog even fine-tunen.

Tweakers V&A Ads

• DePaul
quote:
Shadow343 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Op dit moment 1 een play 1.. de 17de komt daar een Beam bij.

@Shadow343
OK, dan is dat mogelijk de oorzaak. Je zou dan eens moeten testen als je je beam hebt en je maakt er een groep van in de Sonos app, mogelijk dat HB daar niet mee over weg kan en dat ie daarom crashed.

• funske
quote:
meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:11:
[...]

Zojuist mijn eerste Xiaomi Mi Bluetooth Temperature and Humidity Sensor binnen gekregen en in de buurt van mijn HB gezet. Daarna het adres opgezocht en in config aamgepast.
In config staat nu
quote:
{
"name": "Woonkamer",
"address": "4C:C5:E9:D8:A7:C9",
"humidityName": "Vochtigheid",
"temperatureName": "Temperatuur",
"timeout": 30
}
Daarna HB opnieuw opgestart, maar ik blijf exact dezelfde foutmelding krijgen
quote:
noble warning: adapter state unauthorized, please run as root or with sudo
or see README for information on running without root/sudo:
https://github.com/sandeepmistry/noble#running-on-linux
[2018-7-7 15:18:11] [Woonkamer] Stop scanning. (unauthorized)
[2018-7-7 15:18:11] Homebridge is running on port 51826.
Heb jij die van jou ook al binnen @meesje ??

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-12 00:01
quote:
funske schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:41:
[...]

Zojuist mijn eerste Xiaomi Mi Bluetooth Temperature and Humidity Sensor binnen gekregen en in de buurt van mijn HB gezet. Daarna het adres opgezocht en in config aamgepast.
In config staat nu
[...]

[...]

Misschien kleine letters ipv hoofdletters gebruiken in het MAC adres? Was bij de Flower Mate ook het geval.

• meesje
quote:
funske schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:41:
[...]

In config staat nu
[...]

[...]

Ik heb ‘m vandaag ook binnen gekregen. In een enorm grote bubbel enveloppe trouwens. :) Wel mooi door de brievenbus.

Vandaag niet aan toe gekomen om er mee aan de slag te gaan. Morgen denk ik ook. Waarschijnlijk maandag. Dus nog even wachten op mijn ervaringen.

Wat @Serena aangeeft, je moet inderdaad kleine letters gebruiken voor het mac adres. Maar ik denk dat in jouw geval dat niet de veroorzaker is van je foutmelding.

meesje wijzigde deze reactie 07-07-2018 21:28 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
quote:
meesje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:26:
[...]

Wat @Serena aangeeft, je moet inderdaad kleine letters gebruiken voor het mac adres. Maar ik denk dat in jouw geval dat niet de veroorzaker is van je foutmelding.
Is inmiddels aangepast @Serena , maar maakt v.w.b. de foutmelding, zoals jij al dacht @meesje, inderdaad niets uit.

Edit:
De app Mi Home vindt de sensor overigens ook niet. Pas als je de regio verandert naar Mainland China dan verschijnt hij ineens wel......... Heel raar...... Maar ja, rare jongens die Chinezen......

funske wijzigde deze reactie 08-07-2018 15:25 (20%)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-12 12:56
Misschien kan iemand mij helpen, ik probeer mijn camera (dahua) in de homekit te installeren helaas gaat er iets mis.

Ik heb deze 2 ge´nstalleerd op mijn test Raspberry

- https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
- https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg

Bij alle 2 geeft ie aan dat hij zou draaien

"[7/8/2018, 8:15:37 PM] Camera 1 is running on port 35431."

Maar er word geen camera getoond, wel krijg ik deze foutmelding "HAP Warning: Characteristic undefined not in required or optional characteristics for service bfd6d0cd-2d20-42c1-888a-c4b93be80287. Adding anyway.
^ For: CPU_Usage"

Iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
quote:
Boest schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:22:
Misschien kan iemand mij helpen, ik probeer mijn camera (dahua) in de homekit te installeren helaas gaat er iets mis.

Ik heb deze 2 ge´nstalleerd op mijn test Raspberry

- https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
- https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg

Bij alle 2 geeft ie aan dat hij zou draaien

"[7/8/2018, 8:15:37 PM] Camera 1 is running on port 35431."

Maar er word geen camera getoond, wel krijg ik deze foutmelding "HAP Warning: Characteristic undefined not in required or optional characteristics for service bfd6d0cd-2d20-42c1-888a-c4b93be80287. Adding anyway.
^ For: CPU_Usage"

Iemand tips?
Al wel handmatig toegevoegd in je woning? Je kunt daarvoor dezelfde code gebruiken als voor Homebridge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
@funske Gisteravond heb ik de homebridge-mi-hygrothermograph ge´nstalleerd. Aangezien ik al de benodigde prereq's (BLE en noble) al had toegepast voor mijn Mi Flower Care, heb ik de plugin direct vanuit config-ui-x ge´nstalleerd. Daarna de config.json uitgebreid met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        {
            "name": "Temperatuur & Luchtvochtigheid Woonkamer",
            "address": "4c:65:a8:d8:ae:bd",
            "humidityName": "Luchtvochtigheid",
            "temperatureName": "Temperatuur",
            "timeout": 30,
            "fakeGatoEnabled": true
        }

Het apparaat was daarna direct zichtbaar in de Woning en Elgato Eve app. Voor historie in de Elgato Eve app (fakegato) moet j even geduld hebben voordat er grafieken werden getoond. Vanochtend pas gecheckt, en de grafieken waren er.

Wat betreft Mi hygrothermograph ervaar ik dus geen problemen. Echter..... als ik de hygrothermograph in de config,json heb opgenomen werkt de mi flower care niet meer. In Elgato Eve geeft ie zelfs aan dat de batterij leeg is (dat is niet het geval). Iets dergelijks had ik ook voorheen, echter na 10 min. was al wel weer actief. Dat is nu helaas niet het geval.

Er is een bekend issue (https://github.com/hannse...ygrothermograph/issues/10), echter deze is niet precies wat ik ervaar. Wanneer ik de hygrothermograph toevoeg aan de config.json doet de mi flower care het niet meer. Wanneer dit stuk weer uit de config.json haal, doet de mi flower care het wel weer.

Samenvattend: indien je geen mi flower care hebt, moet je de hygrothermograph onder homebridge werkend kunnen krijgen. Voor de combi zal ik via github bij beide ontwikkelaar een issue openen. Mijn issue is anders dan het hierboven genoemde issue.

Wat ik nog wil proberen, is om hygrothermograph een eigen path te geven voor opslag van fakegato data. Puur om dit uit te sluiten, ik betwijfel wel of dit de oplossing is, want als fakegato voor de hygrothermograph uit staat, werkt de mi flower care ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Toen ik nog met de Soma motors bezig was via BT, nokte de miflora er ook mee.

het is me ook nooit heel duidelijk geworden hoe dat zo kwam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Heb je dit opgelost (workaround) middels een tweede homebridge (rpi)?

Wat betreft hygrothermograph icm mi flower care, onderstaand issue is exact wat ik ervaar.
https://github.com/honkma...e-mi-flower-care/issues/4
Het is dus (helaas) een bekend issue.

Verdere links om te volgen:
https://github.com/noble/noble/issues/260
https://github.com/noble/noble#multiple-adapters
Voor mij nog abracadabra, maar wellicht hebben de slimme koppen in dit topic (o.a. @paQ ,@Rgerr ) nog een advies om te proberen? Of moeten de ontwikkelaars van de plugins echt aan de slag?

Edit: nog even verder gezocht. Volgens mij kent noble een probleem met multiple ble devices. Ik kwam o.a. dit tegen: https://github.com/orbotix/sphero.js/pull/89

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 12:20 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Ik denk dat je het in het laatste moet zoeken. Als in: ik verbind maar met 1 BT apparaat tegelijk. Als je een ander wil, dan disconnecten en opnieuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Ik heb al wat stop scanning scripts voorbij zien komen, maar dat gaat me toch wel een beetje te ver. M.a.w. ik snap er niks van. ;)

Eigenlijk is op dit moment de enige oplossing een tweede RPI met homebridge.

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 15:43 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
Kan ook zo niet iets verzinnen, wil je het enigszins eenvoudig houden zou ik er een tweede pi bij zetten. Ik heb er reeds twee draaien, met twee Homebridge instanties. Een gebruikt momenteel Bluetooth (mi flora), ander niet. Dus geen issues om zelf mee aan het stoeien te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
meesje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:41:

Eigenlijk is op dit moment de enige oplossing een tweede RPI met homebridge.
of jezelf afvragen wat nou helemaal de meerwaarde is van dat apparaat
Voor dat ding + een rpi, kun je een hoop penlites kopen voor in de Elgato eve room ;)

paQ wijzigde deze reactie 09-07-2018 16:11 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
paQ schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:11:
[...]

of jezelf afvragen wat nou helemaal de meerwaarde is van dat apparaat
Voor dat ding + een rpi, kun je een hoop penlites kopen voor in de Elgato eve room ;)
Die vraag moet ieder voor zich beantwoorden. Luchtvochtigheid kun je goed gebruiken in automations.
Google maps in de Woning app niet echt.... :)

Je gaat toch geen Elgato promoten he? :+

Even een rekensom: Ikea batterijen zijn 18 cent per stuk. Dat is 3*0,18*4=2,16 euro. Dan heb ik in vier jaar tijd de Mi Hygro terug verdient, maar nog geen RPI. Dan ben ik 5 jaar verder..... Toch irriteerde me het stroomverbruik van de Elgato enorm en heb ik 'm weggedaan.

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 16:20 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
er zijn meer apparaten die LV meten dan een room natuurlijk.
En maps in HK geeft een perfect instant overview. (handig voor mensen aan drukke snelweg iig ;) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Voor die (nog geen) 8 euro vond ik het het proberen waard. Ik kan natuurlijk ook tzt de Aqara Temp/Hum sensoren kopen (gekoppelde via Zigbee aan de gateway). Ik vond het wel een leuk hebbedingetje (vanwege het display). In ieder geval haal ik 'm voor nu uit de config.json. Of de planten dorst hebben, vind ik belangrijker. ;)

In ieder geval weet @funske dat de plugin voor de hygrothermometer gewoon behoort te werken (zo lang je geen mi flower hebt).

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 16:32 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-12 00:01
quote:
paQ schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:23:
er zijn meer apparaten die LV meten dan een room natuurlijk.
En maps in HK geeft een perfect instant overview. (handig voor mensen aan drukke snelweg iig ;) )
Maps in HomeKit?
Hoe? Why? Wat kun je ermee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
@Serena Naja. Ik heb er maps in, maar uberhaupt een website
paQ in "Homebridge topic"

paQ wijzigde deze reactie 09-07-2018 18:32 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Wat betreft maps in de Woning app ben ik nog niet overtuigd van het nut. Wel knap trouwens dat het is gelukt. Echter als ik op mijn woon-werk route een goed overzicht van de files wil hebben, zoom ik toch altijd in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:13:
Iemand hier toevallig een Xiaomi Air Purifier 2S draaien via homebridge? Die van mijn is onderweg en ik ben benieuwd elke npm hier goed voor werkt.

En vooral wat de functies zijn in Homekit en hoe het icoon / mogelijkheden eruit zien.
Heb je hem inmiddels binnen?
quote:
Theelepel88 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:29:
Ik heb de gewone 2, dus zonder het scherm, hij is enorm stil hoor, alleen als de lucht vervuild is zal hij harder gaan blazen. over het algemeen hoor je hem niet eens.
Ik gebruik deze plugin; homebridge-mi-air-purifier v1.3.1
zou je eens een screenshot kunnen maken van de luchtkwaliteitwaardes die je in een automatisering kunt gebruiken?
Ben benieuwd hoeveel stappen het zijn.
quote:
meesje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:36:
Wat betreft maps in de Woning app ben ik nog niet overtuigd van het nut. Wel knap trouwens dat het is gelukt. Echter als ik op mijn woon-werk route een goed overzicht van de files wil hebben, zoom ik toch altijd in.
Bij de ring Rotterdam gaat het er meer om van: ga ik linksom, rechtsom, of wacht ik nog een uur :)

paQ wijzigde deze reactie 10-07-2018 09:05 (58%)

• jos149
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-09 22:05
Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen met het volgende probleem?
Ik heb dus wel een actieve verbinding maar krijg geen beeld...het lijkt wel of ie de camera niet kan vinden.

https://ibb.co/hnEqxT

jos149 wijzigde deze reactie 10-07-2018 15:54 (13%)

• meesje
quote:
jos149 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:51:
Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen met het volgende probleem?
Ik heb dus wel een actieve verbinding maar krijg geen beeld...het lijkt wel of ie de camera niet kan vinden.

https://ibb.co/hnEqxT
Heb je de camera al toegevoegd aan Homkit (zelfde code als je bridge)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-12 12:56
quote:
Rgerr schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:34:
[...]

Al wel handmatig toegevoegd in je woning? Je kunt daarvoor dezelfde code gebruiken als voor Homebridge.
Gelukt, Bedankt heren! 8)7

Boest wijzigde deze reactie 10-07-2018 16:37 (28%)

• meesje
Ik heb een probleem met de ifttt notification plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-notification). De plugin is succesvol ge´nstalleerd, de config.json correct geconfigureerd en een automation ingesteld van “wanneer vochtigheid=15% dan stuur bericht via ifttt”.
Helaas wordt de trigger niet automatisch afgevuurd. Dit gebeurt pas wanneer ik de Woning app open of via config-ui-x navigeer naar de accessoires.
@paQ @Rgerr @Serena Jullie gebruiken weliswaar een andere plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-pushed-notification), maar ervaren jullie dit probleem ook? Of hebben jullie wellicht een idee wat ik fout doe? Of is het probleem in de plugin? Op github kan ik niks vinden onder issues.

• DePaul
quote:
meesje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Thanks! Bijzonder hoor. In zoekresultaten wordt de plugin met versie 0.6.8 weergegeven.
https://www.npmjs.com/search?q=homebridge%20mi%20aqara
Wanneer je verder navigeert naar de plugin zie ik 0.6.9 staan. Deze is drie dagen geleden bijgewerkt.
Ik vind het trouwens wel een wildgroei aan aqara plugins.
De 'oude' plugin noemt wel specifiek sensor_cube.aqgl01 in de beschrijving. Dus dat biedt wel hoop.

Ik ben benieuwd of het je lukt om de magic cube werkend te krijgen. Ook een stukje eigen belang natuurlijk. ;)
@meesje Was dit nog gelukt eigenlijk, om je Cube aan te praat te krijgen? :)

• meesje
quote:
DePaul schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:42:
[...]

@meesje Was dit nog gelukt eigenlijk, om je Cube aan te praat te krijgen? :)
Ik heb de smoke detectors, de gateway en de cube in huis. Ik wacht nu nog op een verloopstekker. :)
@Wormaap Heb jij nog verdere progressie gemaakt?

meesje wijzigde deze reactie 10-07-2018 21:47 (8%)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:32:
Ik heb een probleem met de ifttt notification plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-notification). De plugin is succesvol ge´nstalleerd, de config.json correct geconfigureerd en een automation ingesteld van “wanneer vochtigheid=15% dan stuur bericht via ifttt”.
Helaas wordt de trigger niet automatisch afgevuurd. Dit gebeurt pas wanneer ik de Woning app open of via config-ui-x navigeer naar de accessoires.
@paQ @Rgerr @Serena Jullie gebruiken weliswaar een andere plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-pushed-notification), maar ervaren jullie dit probleem ook? Of hebben jullie wellicht een idee wat ik fout doe? Of is het probleem in de plugin? Op github kan ik niks vinden onder issues.
Gebruik deze: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ifttt

Maar denk dat het probleem in je automatisering zit, probeer eens als <16% en niet =15%. Als de luchtvochtigheid namelijk van 16% naar 14% (door langere polling), gaat de automatisering niet af.

• paQ
Het is met de pushedco plugin iig niet het geval.
Met de notificatiethreshold in de automations plugin weer wel. Het is knap irritant dat een notificatie pas komt op het moment dat de hub wordt aangesproken. slaat nergens op natuurlijk.

• meesje
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Gebruik deze: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ifttt

Maar denk dat het probleem in je automatisering zit, probeer eens als <16% en niet =15%. Als de luchtvochtigheid namelijk van 16% naar 14% (door langere polling), gaat de automatisering niet af.
Zelf denk ik niet dat het aan de automation ligt. In dit geval stond het vochtigheidspercentage op de ingestelde waarde (van te voren gecheckt via de mi home app). Je hebt inderdaad wel gelijk dat een kleiner dan veiliger is.

Ik heb naar de plugin gekeken, maar ik snap helemaal niks van hoe deze plugin te configureren in de config.json. Deze skip ik. Net als jullie ga ik ook maar voor pushed. Komend weekend maar eens het stappenplan van @paQ volgen (paQ in "Homebridge topic").

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Zelf denk ik niet dat het aan de automation ligt. In dit geval stond het vochtigheidspercentage op de ingestelde waarde (van te voren gecheckt via de mi home app). Je hebt inderdaad wel gelijk dat een kleiner dan veiliger is.

Ik heb naar de plugin gekeken, maar ik snap helemaal niks van hoe deze plugin te configureren in de config.json. Deze skip ik. Net als jullie ga ik ook maar voor pushed. Komend weekend maar eens het stappenplan van @paQ volgen (paQ in "Homebridge topic").
Stelt niet zo veel voor, geef zelf de voorkeur aan ifttt omdat ik daar meer heb lopen.

In je config maak je een switch aan middels het voorbeeld, makerkey invullen en de trigger. Bijvoorbeeld ‘lv_onder_15’.

Op ifttt pagina een webhook aanmaken die een push notificatie geeft genaamd lv_onder_15, met een notificatie, bijvoorbeeld ‘luchtvochtigheid is onder de 15%’. Homebridge maakt een tegel aan, een switch, als die switch af gaat krijg je een melding op IFTTT. Maar dat laatste zal vast al wel duidelijk zijn. Hier een is een stukje van mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
       {
            "platform": "IFTTT",
            "name": "IFTTT",
            "makerkey": "xxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
            "accessories": [
                {
                    "name": "Hoge temperatuur",
                    "buttons": [
                        {
                            "caption": "Temperatuur boven 20║C",
                            "trigger": "Temp_boven_20"
                        },
                        {
                            "caption": "Temperatuur onder 20║C",
                            "trigger": "Temp_onder_20"
                        }
                    ]
                }
            ]
        }

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 13:34
quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Ik heb de smoke detectors, de gateway en de cube in huis. Ik wacht nu nog op een verloopstekker. :)
@Wormaap Heb jij nog verdere progressie gemaakt?
Nope, ook even niet meer zo mee bezig geweest.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• jos149
quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Heb je de camera al toegevoegd aan Homkit (zelfde code als je bridge)?
Ja, maar telkens als ik dus die camera wil openen krijg ik die error 1 zoals in het plaatje aangegeven. Iemand ervaring mee?

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Ja, maar telkens als ik dus die camera wil openen krijg ik die error 1 zoals in het plaatje aangegeven. Iemand ervaring mee?
https://github.com/KhaosT...-camera-ffmpeg/issues/163

Schijnt een kernel issue te zijn, misschien even met een verse pi beginnen? Denk dat het je een hoop moeite zal besparen i.p.v. de workaround toe te passen die is beschreven.

Edit: probeer overigens eens de Homebridge-ffmpeg-omx plug-in. Hebben de meesten van ons hier betere ervaringen mee.

Rgerr wijzigde deze reactie 11-07-2018 08:51 (10%)

• meesje
quote:
Rgerr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:02:
[...]

Stelt niet zo veel voor, geef zelf de voorkeur aan ifttt omdat ik daar meer heb lopen.

In je config maak je een switch aan middels het voorbeeld, makerkey invullen en de trigger. Bijvoorbeeld ‘lv_onder_15’.

Op ifttt pagina een webhook aanmaken die een push notificatie geeft genaamd lv_onder_15, met een notificatie, bijvoorbeeld ‘luchtvochtigheid is onder de 15%’. Homebridge maakt een tegel aan, een switch, als die switch af gaat krijg je een melding op IFTTT. Maar dat laatste zal vast al wel duidelijk zijn. Hier een is een stukje van mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
       {
            "makerkey": "xxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
                {
                    "name": "Hoge temperatuur",
                        {
                            "caption": "Temperatuur boven 20║C",
                            "trigger": "Temp_boven_20"
                        },
                        {
                            "caption": "Temperatuur onder 20║C",
                            "trigger": "Temp_onder_20"
                        }
                    ]
                }
            ]
        }

Mijn voorkeur ging ook uit naar IFTTT (ipv pushed) omdat ik al een IFTTT account had (maar er eigenlijk niks mee deed).
Zojuist er al even mee aan de slag gegaan. De webhook en makerkey had ik al (voor de vorige ifttt plugin).
Ik heb nu het volgende in de config.json staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
            "makerkey": "xxxxxxx",
                {
                    "name": "Water nodig",
                        {
                            "caption": "Zamioculcas water nodig",
                            "trigger": "zamioculcas_water_nodig"
                        }
                    ]
                }
            ]
        }

De trigger is dus de naam van de webhook en caption is de naam van de tegel. Als ik nu op de tegel klik krijg ik netjes een bericht van IFTTT. Ook gaat de tegel weer keurig uit (vrijwel direct). Helemaal top!
Nu nog even geduld tot de vochtigheid met 1 procent is gedaald. ;)

Heb je nog onderzocht wat de delayOn, delayOff en Stateful parameters voor effect hebben? Het is voor mij niet duidelijk wat deze parameters precies doen. Net even gespeeld met delayOff en delayOn (beide met waarde 3) afzonderlijk. Ik dacht dit er voor zou zorgen dat de tegel minder snel aan zou gaan of langer aan bleef. Maar ik zie geen effect.

Nu ik de config.json structuur van deze plugin een beetje begrijp vind ik 'm wel mooier dan de ander ifttt plugin. Bij deze hoef ik maar ÚÚn keer de makerkey in te geven en niet bij elke bericht afzonderlijk. Ook kan ik nu onder 'water nodig' diverse planten toevoegen.

Edit: Wat betreft de delay parameters zie ik wel een open issue op GitHub: https://github.com/ilcato/homebridge-ifttt/issues/29
Ook wel jammer dat er geen actief support meer is vanuit de ontwikkelaar.

meesje wijzigde deze reactie 11-07-2018 10:32 (7%)

• Rgerr
quote:
meesje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Mijn voorkeur ging ook uit naar IFTTT (ipv pushed) omdat ik al een IFTTT account had (maar er eigenlijk niks mee deed).
Zojuist er al even mee aan de slag gegaan. De webhook en makerkey had ik al (voor de vorige ifttt plugin).
Ik heb nu het volgende in de config.json staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
            "makerkey": "xxxxxxx",
                {
                    "name": "Water nodig",
                        {
                            "caption": "Zamioculcas water nodig",
                            "trigger": "zamioculcas_water_nodig"
                        }
                    ]
                }
            ]
        }

De trigger is dus de naam van de webhook en caption is de naam van de tegel. Als ik nu op de tegel klik krijg ik netjes een bericht van IFTTT. Ook gaat de tegel weer keurig uit (vrijwel direct). Helemaal top!
Nu nog even geduld tot de vochtigheid met 1 procent is gedaald. ;)

Heb je nog onderzocht wat de delayOn, delayOff en Stateful parameters voor effect hebben? Het is voor mij niet duidelijk wat deze parameters precies doen. Net even gespeeld met delayOff en delayOn (beide met waarde 3) afzonderlijk. Ik dacht dit er voor zou zorgen dat de tegel minder snel aan zou gaan of langer aan bleef. Maar ik zie geen effect.

Nu ik de config.json structuur van deze plugin een beetje begrijp vind ik 'm wel mooier dan de ander ifttt plugin. Bij deze hoef ik maar ÚÚn keer de makerkey in te geven en niet bij elke bericht afzonderlijk. Ook kan ik nu onder 'water nodig' diverse planten toevoegen.

Edit: Wat betreft de delay parameters zie ik wel een open issue op GitHub: https://github.com/ilcato/homebridge-ifttt/issues/29
Ook wel jammer dat er geen actief support meer is vanuit de ontwikkelaar.
Destijds wel naar andere parameters gekeken, maar had het niet nodig. Kan me ook niet herinneren dat ik het direct snapte vwb delayon en delayoff. Maar goed, het werkt perfect zo. :)

• funske
Uiteindelijk heb ik de Xiaomi Mijia Bluetooth Temperature Humidity sensor in Domoticz werkend en wilde ik een clean Homebridge maken.
Ook dat ging prima, alleen als ik hem via de code of camera wil toevoegen krijg ik de melding:
quote:
Accessoire toevoegen mislukt
Woning kan geen verbinding maken met dit accessoire
In mijn browser zie ik hem prima, maar op de e.o.a. manier krijg ik hem dus niet in de Woning-app. :?
Iemand een idee?

Edit:
De oplossing was simpeler dan ik dacht; de app verwijderen van mijn iPad en dan iPad herstarten en Woning-app toevoegen en koppelen. Klaar!! O-)

funske wijzigde deze reactie 11-07-2018 15:36 (15%)

Have Fun Funske

• funske
quote:
funske schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:13:

De oplossing was simpeler dan ik dacht; de app verwijderen van mijn iPad en dan iPad herstarten en Woning-app toevoegen en koppelen. Klaar!! O-)
Ja, dat dacht ik!! Helaas klopt dit niet helemaal. Bij de iPad en iPhone van mij en de iPhone van mijn vrouw staan alle HomeBridge accessoires er in en werken ook.
Alleen bij de iPad van mijn vrouw staat bij alle HomeBridge Accessoires onderin in het rood "Geen reactie".

Daarna ook daar tot 2 keer toe, de woning-app verwijdert, opnieuw opgestart en de woning-app weer toegevoegd! Maar helaas "Geen reactie" staat er meteen nadat de app opgestart is..... :? |:(

Ik ga maar gewoon wachten....... Ze zullen vanzelf toch wel een keer verschijnen (hoop ik)

funske wijzigde deze reactie 11-07-2018 17:10 (6%)

Have Fun Funske

• Rgerr
quote:
funske schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:08:
[...]

Ja, dat dacht ik!! Helaas klopt dit niet helemaal. Bij de iPad en iPhone van mij en de iPhone van mijn vrouw staan alle HomeBridge accessoires er in en werken ook.
Alleen bij de iPad van mijn vrouw staat bij alle HomeBridge Accessoires onderin in het rood "Geen reactie".

Daarna ook daar tot 2 keer toe, de woning-app verwijdert, opnieuw opgestart en de woning-app weer toegevoegd! Maar helaas "Geen reactie" staat er meteen nadat de app opgestart is..... :? |:(

Ik ga maar gewoon wachten....... Ze zullen vanzelf toch wel een keer verschijnen (hoop ik)
Bij het verwijderen en opnieuw toevoegen van Homebridge als hub treedt dat probleem dus op. Kan er niet uit opmaken of je dat gedaan hebt, maar ‘clean Homebridge’ zal je toch je pi moeten formatteren en nieuwe image er op zetten. Anders loop je het risico dat ie niet opnieuw toegevoegd wordt.

• funske
quote:
Rgerr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:12:
[...]

Bij het verwijderen en opnieuw toevoegen van Homebridge als hub treedt dat probleem dus op. Kan er niet uit opmaken of je dat gedaan hebt, maar ‘clean Homebridge’ zal je toch je pi moeten formatteren en nieuwe image er op zetten. Anders loop je het risico dat ie niet opnieuw toegevoegd wordt.
Als ik HomeBridge opnieuw installeer doe ik dat altijd m.b.v. een image en ga van daaruit verder.
Maar dan snap ik niet dat op de 3 van de 4 apparaten het prima werkt en op die ene alleen niet?? :?

Have Fun Funske

• Rgerr
quote:
funske schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:10:
[...]

Als ik HomeBridge opnieuw installeer doe ik dat altijd m.b.v. een image en ga van daaruit verder.
Maar dan snap ik niet dat op de 3 van de 4 apparaten het prima werkt en op die ene alleen niet?? :?
Heb het ook wel eens gehad, heb toen niet honderd zaken geprobeerd, (ging om de iPad) maar eigenlijk gelijk maar eens de iPad volledig gereset en geen backup terug gezet. Gezien de iPad toch niet zo gek veel zaken bevatte, vond ik het niet zo’n probleem. Voor een iPhone is dat natuurlijk een ander verhaal. Probeer eens uit -en in te loggen op iCloud, woning app verwijderen en keer opnieuw opstarten. Kijken wat ie dan doet. In elk geval drie zaken die je individueel kunt proberen.

• DePaul
@Shadow343 Even ter info (just in case you did not notice yet ;)) Sonos heeft zojuist versie 9.0 van de software vrijgegeven, met (eindelijk!) :D Airplay 2

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-12 21:16
quote:
paQ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Heb je hem inmiddels binnen?

[...]

zou je eens een screenshot kunnen maken van de luchtkwaliteitwaardes die je in een automatisering kunt gebruiken?
Ben benieuwd hoeveel stappen het zijn.

[...]

Bij de ring Rotterdam gaat het er meer om van: ga ik linksom, rechtsom, of wacht ik nog een uur :)
Ja heb hem binnen en al een tijdje draaien. Helemaal vergeten hier te melden.

Ik heb er nog geen rules mee opgesteld, maar in de Smart Home app kan ik het volgende instellen als Accessory State. Luchtkwaliteit is per 1 microgram in te stellen.

SHIFTER [NL] wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:53 (43%)

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• jos149
quote:
Rgerr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:50:
[...]
Edit: probeer overigens eens de Homebridge-ffmpeg-omx plug-in. Hebben de meesten van ons hier betere ervaringen mee.
aangepast naar de omx plugin maar krijg nu dit:

https://ibb.co/cgpQZ8

eigenlijk vanaf dat ik de camera toevoeg in homekit knalt ie eruit....zonder werkt ie gewoon prima

• meesje
quote:
jos149 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:14:
[...]

aangepast naar de omx plugin maar krijg nu dit:

https://ibb.co/cgpQZ8

eigenlijk vanaf dat ik de camera toevoeg in homekit knalt ie eruit....zonder werkt ie gewoon prima
Draai je in docker? Een andere tweaker had ook al de ffmpeg ENOENT foutmelding.
Animal in "Homebridge topic"

• paQ
quote:
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Ja heb hem binnen en al een tijdje draaien. Helemaal vergeten hier te melden.
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb er nog geen rules mee opgesteld, maar in de Smart Home app kan ik het volgende instellen als Accessory State. Luchtkwaliteit is per 1 microgram in te stellen.
[afbeelding]
Je eerste twee afbeeldingen kan ik niet zien.
Maar de drempelwaardes zijn gelijk aan die van een eve room zo te zien. Hmmmmm

Hoes’t geluid?

• jos149
quote:
meesje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Draai je in docker? Een andere tweaker had ook al de ffmpeg ENOENT foutmelding.
Animal in "Homebridge topic"
nee draai niet in docker....
dacht dat ik zo onderhand wel goed zat maar blijkbaar niet

• funske
quote:
Rgerr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:19:
[...]
Heb het ook wel eens gehad, heb toen niet honderd zaken geprobeerd, (ging om de iPad) maar eigenlijk gelijk maar eens de iPad volledig gereset en geen backup terug gezet. Gezien de iPad toch niet zo gek veel zaken bevatte, vond ik het niet zo’n probleem. Voor een iPhone is dat natuurlijk een ander verhaal. Probeer eens uit -en in te loggen op iCloud, woning app verwijderen en keer opnieuw opstarten. Kijken wat ie dan doet. In elk geval drie zaken die je individueel kunt proberen.
Die iPad die zo raar deed diende als Hub. Dat zal dus het probleem wel geweest zijn.
Homebridge opnieuw ge´nstalleerd (half uurtje 'werk'), daarna met die iPad de code gescand en alles draait weer als vanouds. Incl. de Xiaomi sensor die ik onder HomeBridge niet, maar onder Domoticz wel werkend kreeg.

Have Fun Funske

• funske
quote:
Donstil schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Oei late reactie. Maar had het niet gezien.

Nee eigenlijk niet. Ga ik zo gelijk even doen.
Heb nu een weekje zonder Hamony in de config (plug-in wel ge´nstalleerd) getest en dan is er niets aan de hand. Sinds donderdag staat hij terug en crashed hij steeds.

Na een reboot werkt het weer een half uurtje.

Edit: is al een paar keer gemeld op GitHub zie ik. Wordt tot nu toe niet echt wat mee gedaan.
De harmony-plugin werkt bij mij uitstekend op mijn HomeBridge. Maar ik draai hem m.b.v. Docker.
Ik heb daar al weken veel plezier van; als ik mijn kantoor instap, begint LXClassic muziek te spelen op mijn Heos box.
Toen ik hem de afgelopen dagen zonder Docker installatie probeerde lukte het bij mij ook niet. Ik had dat geprobeerd omdat ik een andere plugin (Xiaomi sensor) wilde toevoegen. Iets wat ook niet lukte, maar wel onder Domoticz.

Ben nu tevreden... :+
Voorlopig dan.... _O-

Have Fun Funske

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:33
quote:
funske schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:24:
[...]

De harmony-plugin werkt bij mij uitstekend op mijn HomeBridge. Maar ik draai hem m.b.v. Docker.
Ik heb daar al weken veel plezier van; als ik mijn kantoor instap, begint LXClassic muziek te spelen op mijn Heos box.
Toen ik hem de afgelopen dagen zonder Docker installatie probeerde lukte het bij mij ook niet. Ik had dat geprobeerd omdat ik een andere plugin (Xiaomi sensor) wilde toevoegen. Iets wat ook niet lukte, maar wel onder Domoticz.

Ben nu tevreden... :+
Voorlopig dan.... _O-
Aah cool. Ik krijg het niet stabiel.
Zonder Harmony prima, met en hij crashed elke 45 minuten. Diverse installaties hebben dit probleem (Wel altijd op dezelfde 2 pi's).

Ik laat het OS nu elk half uur rebooten. Beetje een dirty oplossing maar werkt wel, ding is met een seconde of 10 weer online dus is te overzien.

Grab them by the 🐈.

• jos149
weer een stapje verder..op dit moment krijg ik de volgende melding:
https://ibb.co/kJ6tNT

De onderste drie regels krijg ik wanneer ik op de camera klik in de home app
Lijkt dus goed te gaan...alleen bij het laden krijg ik geen beeld en zegt ie: this camera is not responding
Iemand die me hier mee kan helpen?

mijn camera is als volgt gedefinieerd:

"platform": "Camera-ffmpeg-omx",
"cameras": [
{
"name": "Security Cam",
"videoConfig": {
"source": "-f v4l2 -r 15 -s 1920x1080 -i /dev/video0",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1920,
"maxHeight": 1080,
"maxFPS": 15,
"vcodec": "h264_omx"
}
}
]
}
]
}

jos149 wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:25 (43%)

• meesje
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:52:
weer een stapje verder..op dit moment krijg ik de volgende melding:
https://ibb.co/kJ6tNT

De onderste drie regels krijg ik wanneer ik op de camera klik in de home app
Lijkt dus goed te gaan...alleen bij het laden krijg ik geen beeld en zegt ie: this camera is not responding
Iemand die me hier mee kan helpen?

mijn camera is als volgt gedefinieerd:

"platform": "Camera-ffmpeg-omx",
"cameras": [
{
"name": "Security Cam",
"videoConfig": {
"source": "-f v4l2 -r 15 -s 1920x1080 -i /dev/video0",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1920,
"maxHeight": 1080,
"maxFPS": 15,
"vcodec": "h264_omx"
}
}
]
}
]
}
Wordt srtp wel ondersteund? Probeer eens rtsp.

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Wordt srtp wel ondersteund? Probeer eens rtsp.
Hoe bedoel je probeer eens rtsp? Als in het installeren van een pakket?

• funske
quote:
Donstil schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Aah cool. Ik krijg het niet stabiel.
Zonder Harmony prima, met en hij crashed elke 45 minuten. Diverse installaties hebben dit probleem (Wel altijd op dezelfde 2 pi's).

Ik laat het OS nu elk half uur rebooten. Beetje een dirty oplossing maar werkt wel, ding is met een seconde of 10 weer online dus is te overzien.
Heb jij HomeBridge via Docker ge´nstalleerd?
Ik weet niet welke plugins je nog meer hebt, maar bij mij werkt de Harmony en de Domoticz prima!!

funske wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:53 (9%)

Have Fun Funske

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Je gebruikt geen rtsp feed, in je source. Volgens mij (en ik denk dat @meesje daar op doelt) kun je beter je rtsp feed/link opzoeken via Google en die als source gebruiken. Tip: om te testen of je rtsp link werkt, gebruik vlc player met een netwerk stream.

• meesje
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:35:
[...]

In je screenshot zie ik dat ie een srtp stream probeert op te starten. Mij is de syntax van jouw "source" niet bekend (deze syntax kan per camera afwijken), maar ik zie daar een "-s" parameter staan. Staat deze voor secure? Zo ja, haal deze parameter eens weg.
Of zoals @Rgerr aangeeft, zoek de rtsp stream syntax eens op voor jouw camera.

meesje wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:57 (10%)

• SHIFTER [NL]
quote:
paQ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Je eerste twee afbeeldingen kan ik niet zien.
Maar de drempelwaardes zijn gelijk aan die van een eve room zo te zien. Hmmmmm

Hoes’t geluid?
Foutje indd met de afbeeldingen. Zouden nu moeten werken (ik zie ze zelf nu wel)

Geluid is prima. Hij draait eigenlijk vrijwel altijd op zijn zachts aangezien de luchtkwaliteit hier aardig goed is <5 (hij staat op auto)

Hij gaat wel eens aan met het koken, dan stijgt de waarde op het scherm naar 150 en hoor je hem wel. Maar vervelend wil ik het niet noemen.

Ben er erg tevreden mee :) Vind het ook wel een mooi ding.

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• paQ
Goed om te weten.
Op het moment dat ik in staat ben de elgato troep in de oude maas te gooien, dan weet ik dat ik nog terecht kan bij zo'n apparaat :)

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:55:
[...]

In je screenshot zie ik dat ie een srtp stream probeert op te starten. Mij is de syntax van jouw "source" niet bekend (deze syntax kan per camera afwijken), maar ik zie daar een "-s" parameter staan. Staat deze voor secure? Zo ja, haal deze parameter eens weg.
Of zoals @Rgerr aangeeft, zoek de rtsp stream syntax eens op voor jouw camera.
geprobeerd om de -s weg te laten...melding is iets anders maar vrijwel hetzelfde
camera reageert nog steeds niet...
over de syntax gesproken, ik heb de volgende camera: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.1aa82e0e6JNC5G

kunnen jullie daar iets mee?

• meesje
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:02:
[...]

geprobeerd om de -s weg te laten...melding is iets anders maar vrijwel hetzelfde
camera reageert nog steeds niet...
over de syntax gesproken, ik heb de volgende camera: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.1aa82e0e6JNC5G

kunnen jullie daar iets mee?
Dit lijkt me geen officiŰle raspberry camera, toch?
Hier een link naar voorbeeld configuraties: https://github.com/KhaosT...iki/Tested-Configurations
Indien je niet weet welke merk/type camera, lijkt het me een moeilijke zoektocht. Hoe heb je je huidige syntax gevonden?

• SHIFTER [NL]
quote:
paQ schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:01:
Goed om te weten.
Op het moment dat ik in staat ben de elgato troep in de oude maas te gooien, dan weet ik dat ik nog terecht kan bij zo'n apparaat :)
Als ik al die verhalen daar over hoor ben ik blij dat ik nooit ben ingestapt in dat spul.

• jos149
quote:
meesje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Dit lijkt me geen officiŰle raspberry camera, toch?
Hier een link naar voorbeeld configuraties: https://github.com/KhaosT...iki/Tested-Configurations
Indien je niet weet welke merk/type camera, lijkt het me een moeilijke zoektocht. Hoe heb je je huidige syntax gevonden?
dit is geen officiele nee..maar lijkt me toch wel dat dit ook moet werken..
weet niet hoe ik daar precies achter kom mja
merk is in elk geval shchv

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:09:
[...]

dit is geen officiele nee..maar lijkt me toch wel dat dit ook moet werken..
weet niet hoe ik daar precies achter kom mja
merk is in elk geval shchv
Vraag de rtsp stream eens op bij de verkoper, dan zou ie wel moeten werken lijkt mij.

• jos149
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Vraag de rtsp stream eens op bij de verkoper, dan zou ie wel moeten werken lijkt mij.
stream opgevraagd...ondertussen nog aan het proberen.

Hoop eigenlijk dat er nog andere mensen zijn met een zelfde soort ervaring

• jos149
quote:
Rgerr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:50:
[...]

ik neem aan dat de stream iets is als rtsp://admin:passwd@ip:poort?

welke gebruikersnaam en ww vul ik hier dan in? ik neem aan dat de camera standaard geen software heeft en dus geen inloggegevens vraagt..verder heeft de homebridge nog de standaard inlog..
Moet ik dan het gebruikersaccount gebruiken van de pi waarop homebridge draait?

• Rgerr
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:42:
[...]

welke gebruikersnaam en ww vul ik hier dan in? ik neem aan dat de camera standaard geen software heeft en dus geen inloggegevens vraagt..verder heeft de homebridge nog de standaard inlog..
Nee, gebruikersnaam en wachtwoord van de camera. Ook even bij de verkoper opvragen. :)

• meesje
quote:
jos149 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Wellicht dit?
rtsp://ip-adres:8554/stream

Artikel op pcmweb: https://pcmweb.nl/artikel...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

Zoals @Rgerr aangeeft, test het gewoon even via VLC, netwerkstream openen.

Hier wordt dezelfde url genoemd voor de stream: http://www.raspberry-proj...ng-video-using-vlc-player

meesje wijzigde deze reactie 12-07-2018 17:20 (9%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:33
quote:
funske schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Heb jij HomeBridge via Docker ge´nstalleerd?
Ik weet niet welke plugins je nog meer hebt, maar bij mij werkt de Harmony en de Domoticz prima!!
Docker? Nee rechtstreeks op de PI.

Is docker er ook voor PI? Want anders ga ik dat nog even proberen :)

Grab them by the 🐈.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True