Het grote Retro Game PC topic

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:51
Update: er is een Intel DP45SG moederbord met 4GB DDR 3 Kingston geheugen binnen gekomen... Hoewel ik aan een Core2quad Q6600 aan het denken was, trof ik dit bordje met een Core2quad Q9450 aan en een CPU cooler waarvan ik zeker weet dat deze compleet is... Er zat zelfs een grafische kaart in het pakket, niet overgenomen, maar wel mogelijk geweest was een Antec trio 430 watt voeding...

Maar die heb ik laten schieten... Immers had ik om te testen al een 430 watt voeding van CoolerMaster liggen en dan nog: 2x grafische kaart in crossfire of SLI met dit bord en processor is met 430 watt geen optie... Mometeel bezig met een nieuwe Corsair 850 watt voerding van iemand die deze overhad nadat hij een nieuwe opgestuurd kreeg nadat de oude gesneuveld was...

Helaas bleken de voedingkabels te kort van de huidige Cooler Master, dus testen niet mogelijk... Jammer! Maar we wachten rustig af op de andere voeding en dan nog 2x grafische kaart zien te vinden... Uit welk kamp zouden jullie deze kiezen? AMD of Nvidia? In mijn geheugen staat dat AMD in die periode net wat betere specs had omdat deze DX12 ondersteunde...

Keuzes, keuzes, Keuzes... Hoe dan ook: dank voor de hulp!

Edit 22:47 uur:
Oh ja, die Soundblaster Live die ik nog over had zit er voorlopig ook nog in... Een mooie Soundblaster Audigy 2 ZS zou 'm niet misstaan... Dan heb ik goede driver support tussen de Windows versies waarmee ik wil gaan werken (Windows XP en Windows 7)...

Even nog wat kiekjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGKTnHywDmR3w0lDydXTuG0KSS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwJr9wW3dBU13W1joUrtgqbu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUjKLL82YEvABa5_WH9o7qf10VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBNiofsdGxdWxuzWL3w5i286.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door rcor op 21-03-2026 22:46 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@rcor Crossfire op een DP45SG gaat wel lukken. SLI daarentegen wat lastiger, misschien met gehackte drivers of HyperSLI?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:51
PD2JK schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:37:
@rcor Crossfire op een DP45SG gaat wel lukken. SLI daarentegen wat lastiger, misschien met gehackte drivers of HyperSLI?
Dank. Dat was idd ook een dingetje ja nu je het zegt... niet elk bord ondersteunde SLI... Dan zal het een AMD gaan worden in crossfire configuratie... ;) :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste