Dit is het hoekje waar ik de laatste tijd het meeste tijd aan heb besteed, maar het is slechts 1 "workstation" van de 6 (rechts zie je nog net een G15v2 keyboard liggen van de plek ernaast). De Medions zijn grotendeels de nieuwste toevoegingen, nadat ik andere builds klaar had c.q. andere kasten die ik heel graag wilde hebben bij elkaar had (Thermaltake Armor, Thermaltake Kandalf enzo).jimh307 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:22:
[...]
Menigeen zal zeggen "wat een zooi", maar hier heb je een prachtige retro-mancave staan
De oude MT5 Medion is helaas niet mijn eigen originele, maar wel een identieke. Mijn eigen is ooit, zucht, naar het milieupark gegaan. Gelukkig vanuit Duitsland eentje weten te vinden (voor Medion pc's moet je op de Ebay "Kleinanzeigen" website kijken, heel veel aanbod). De linkse van de 3, de 3.2Ghz P4 met HT, dat is wel mijn originele. Ik dacht eerst dat die ook, 10+ jaar geleden, mee naar de stort was gegaan, maar hij bleek nog bij mijn vader op de rommelkamer, onder een tafel weggestopt te staan. De kast in ieder geval, de internals had ik bij mij thuis bewaard.
De rest kwam daarna, laatst de meest linkse Medion met Pentium D opgepikt in Duitsland. Dit exacte model wat ik zocht, met de exacte specs die mij oom had, was nergens ter wereld te vinden lange tijd. Totdat ie weer bij de Kleinanzeigen voorbij kwam...in Duitsland...in het dorpje van nog geen 1500 inwoners waar ik al meer dan 34 jaar ieder jaar meermaals op vakantie ga...
Maar goed, ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van alle "workstations" in de hobbyruimte. Bij elke workstation zit een KVM met meestal 4 pc's aangesloten, alles tegenwoordig zo verdeeld dat je op minimaal 3 of 4 workstations tegelijk op soortgelijke hardware kunt gamen. Dus Pentium 2 / Pentium 3 spul, vroege P4/Athlon XP machines, of P4 HT en Athlon64/FX bakkies, of eerste generaties Core2Duo en laatste generatie AM2 Athlon64 X2 en ook nog een groep met first gen Core i7 en Xeon of Phenom II. Van het echt oudere spul heb ik niet zoveel soortgelijken, mijn eigen oude Pentium 1 100Mhz, mn originele Siemens 486, een IBM 286. Dat is meer om singleplayer DOS games te doen.
De Athlon64/P4 bakken worden t meeste gebruikt met vrienden (als we een keer tijd hebben...) voor een avondje of dagje LANnen; oldschool Dungeon Siege, Starcraft, Quake 3, UT2004, C&C Tiberian Sun en C&C Generals..dat soort dingen. Als alles goed gaat (lees: het past in ieders overvolle agenda) gaan we in de eerste week van januari weer eens een meerdaagse LAN houden. Ik vermoed niet zoals vroegah, 3 dagen en nachten achter elkaar door, soms zonder enige slaap, levend op Golden Power en roze koeken...dat lukt niet meer wanneer je tweede helft 30 bent en kinderen hebt...

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT