Bijzonder, ik heb nu een 2e 386DX40 bord dat ongeveer gelijk is aan het eerste bord dat niet werkte.
Ook hier "- - - -" op de diagnose testkaart.
Deze heeft veel minder batterijschade dus je zou bijna denken dat het wat anders is.
Zal ze komende winter nog wel eens opgraven, voor nu zijn ze iig schoon.
Andere tijden
Update: ook het 3e Uni 386WB 387C mainboard werkt niet. Ik zie bij CPU Galaxy een vergelijkbaar bord, ook met accuschade en bij hem zie ik geen afwijkende jumpers of wat dan ook. Heb ook al een externe batterij aangesloten (je weet maar nooit) maar ook dat maakt niet uit. Vreemd...
Het enige wat "mooi" is, dat alle 3 de borden exact hetzelfde doen, dus als ik er ooit 1 aan de gang krijg, doen de andere 2 het mogelijk ook wel.
Update 2: verder doen alle andere borden het wel tot nu toe, vooral de Panda bordjes (486DLC40 met VLB) zijn echt fantastisch. Compleet als nieuw, geen vlekje of krasje, werkt met externe batterij dus 0,0 oxidatie. Daar ga ik echt wel een mooi systeempje van bouwen
Ook hier "- - - -" op de diagnose testkaart.
Deze heeft veel minder batterijschade dus je zou bijna denken dat het wat anders is.
Zal ze komende winter nog wel eens opgraven, voor nu zijn ze iig schoon.
Wel herkenbaar, vroeger ook wel vaak wat weggegooid wat je nu zou proberen te repareren.Nemesizz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:00:
[...]
Had ik eigenlijk ook moeten doen, paar leuke 486 bordjes weggedaan vanwege lekkende batterijen (en de schade veroorzaakt daardoor). Achteraf had het misschien nog te fixen geweest of een batterij wissel...maarja, dat is achteraf gepraat.
Een zo'n bord kon ik een SX25 op 50Mhz draaien zonder dat de boel instabiel werd, en zelfs een DX2 lichtelijk overklokken... batterij op/kapot, bord startte niet meer en toen weggedaan, nog steeds beetje spijt van. Weet niet eens meer welk bord het was (merk/type).
Andere tijden
Update: ook het 3e Uni 386WB 387C mainboard werkt niet. Ik zie bij CPU Galaxy een vergelijkbaar bord, ook met accuschade en bij hem zie ik geen afwijkende jumpers of wat dan ook. Heb ook al een externe batterij aangesloten (je weet maar nooit) maar ook dat maakt niet uit. Vreemd...
Het enige wat "mooi" is, dat alle 3 de borden exact hetzelfde doen, dus als ik er ooit 1 aan de gang krijg, doen de andere 2 het mogelijk ook wel.
Update 2: verder doen alle andere borden het wel tot nu toe, vooral de Panda bordjes (486DLC40 met VLB) zijn echt fantastisch. Compleet als nieuw, geen vlekje of krasje, werkt met externe batterij dus 0,0 oxidatie. Daar ga ik echt wel een mooi systeempje van bouwen
[ Voor 82% gewijzigd door BlueTooth76 op 08-09-2022 22:03 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen