Let op de revisies van de borden. Oudere revisies (tem 1.04 bij P5A, bij de -B zou je even moeten opzoeken) hebben een E-stepping Aladdin V chipset, en kunnen dus maar 64MB (niet 128MB zoals hierboven gezegd) cachen met L2 op het moederbord. Voor K6-3 nagenoeg irrelevant want eigen L2 cachet wel alles, maar bij K6-2 merk je - vooral icm Win9x of DOS - het verschil duidelijk. Je wilt dus op een oude revisie P5A die WIn9x draait max 64MB RAM als je de K6-2 gebruikt. Is het een nieuwere revisie (vanaf 1.05) dan kan het >256MB cachen en maakt het weer niets uit. DIe nieuwere revisie P5A hebben wel weer een designfout waardoor K6Plus CPUs niet goed werken. Daar is een mod voor, mocht je zo'n CPU bemachtigen.InjecTioN schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:00:
[...]
Ik zal dat eens moeten gaan proberen ja. Maar eerst kleine stapjes omhoog. Overclocking met FSB heb ik op dit bord namelijk nog niet gedaan. Laat staan met deze CPU.De enige overclock die het ding heeft kunnen ervaren, is het omhoog gooien van de multiplier en het voltage. Puur omdat zelfs die overclock niet stabiel was. Ik ben nu ook nog niet hoger dan 2.7V gegaan met 't voltage, maar met een multiplier van 4,5 alsnog instabiel. Daar zal ik dus echt nog eens even wat in moeten gaan rommelen...
[...]
Heel begrijpelijk! Het is een leuke kaart voor een setup als deze. Daarnaast blijkt die dus erg "collectable"! (if that's a thing?)
[...]
Dat is dus zeker het testen waard, vooral omdat ik die K6-2 500MHz heb liggen. Daarnaast heb ik ook nog een P5A (ATX form factor) liggen welke ik ook nog wel even wil testen met beide CPU's. Eens zien welke resultaten ik daarmee behaal, want daar ben ik wel benieuwd naar!
Oslik blyat! Oslik!