China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 47 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 15:33
Mijn ervaring is dat kleine goedkope pakjes met gratis verzending, Cainiao tracking LP004..... het langste duren.
Eerste tracking 30september en nog steeds niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het nieuwe CaiNiao magazijn aan de noordwest kant op luchthaven Luik is deze zomer geopend. Het is nog niet te zien op de luchtfoto's (daar zie je nog de oude weg die eerst op die plek liep), maar als je overschakelt op Streetview dan verschijnt het ineens (augustus 2020). Op Google Maps zie je ook reviews van mensen die dit magazijn bezoeken, ik neem aan dat dit chauffeurs zijn. Samenvatting van die reviews is dat ze betere koffie verwachten, tijdens het wachten tot ze geladen zijn.

Het is best leuk om via Google maps over het vliegveld van Luik te dwalen. Je kunt ook al het station zien, waar in de toekomst de trein uit China moet gaan stoppen; dat is bij die stapel fel oranje containers ten noorden van het vliegveld.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
aawe mwan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:39:
Het nieuwe CaiNiao magazijn aan de noordwest kant op luchthaven Luik is deze zomer geopend. Het is nog niet te zien op de luchtfoto's (daar zie je nog de oude weg die eerst op die plek liep), maar als je overschakelt op Streetview dan verschijnt het ineens (augustus 2020). Op Google Maps zie je ook reviews van mensen die dit magazijn bezoeken, ik neem aan dat dit chauffeurs zijn. Samenvatting van die reviews is dat ze betere koffie verwachten, tijdens het wachten tot ze geladen zijn.

Het is best leuk om via Google maps over het vliegveld van Luik te dwalen. Je kunt ook al het station zien, waar in de toekomst de trein uit China moet gaan stoppen; dat is bij die stapel fel oranje containers ten noorden van het vliegveld.
Ik heb nog steeds geen idee waar ik moet kijken. Heb je wat linkjes en/of adressen van die plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
aawe mwan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:39:
Het nieuwe CaiNiao magazijn aan de noordwest kant op luchthaven Luik is deze zomer geopend. Het is nog niet te zien op de luchtfoto's (daar zie je nog de oude weg die eerst op die plek liep), maar als je overschakelt op Streetview dan verschijnt het ineens (augustus 2020).
Is dat het Sinotrans gebouw?
https://www.google.com/ma...!3d50.6390235!4d5.4284417

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik heb vorige week via Ali een bestuurbare auto gekocht voor mijn zoon van iets meer dan 100 euro.
Met dit soort aankopen kies ik altijd EU warenhuis. Iets duurder maar wel sneller en geen import.
Nu voor de eerste keer maak ik mij een beetje zorgen over de verkoper.
Hij heeft het pakket via GLS verzonden maar de tracking informatie staat van sinds 28 november op aangemeld maar niet ontvangen.
Na de eerste keer contact gaf hij aan dat het pakket kwijt was en hij nogmaals verzonden zou worden.
Inmiddels is hij normaals verzonden onder hetzelfde nummer (label nogmaals geprint) maar na 3 dagen is de tracking informatie nog steeds niet geüpdatet.

Los van het feit dat ik die auto cadeau wilde geven vraag ik mij af of dit een soort oplichting is.
Ik heb nog nooit gehad dat ik iets niet ontvangen heb en mijn geld niet retour maar dit lijkt haast wel vooropgezet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

TheOmen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:47:
[...]
Is dat het Sinotrans gebouw?
Ja klopt ja.
Dat stuk van de luchthaven wil nog filnk uitbreiden de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:54
madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:51:
Ik heb vorige week via Ali een bestuurbare auto gekocht voor mijn zoon van iets meer dan 100 euro.
Met dit soort aankopen kies ik altijd EU warenhuis. Iets duurder maar wel sneller en geen import. .....
Dit heb ik ook altijd gedaan om dezelfde reden.
Echter deze keer merkte ook ik geen relatief snelle update in de tracking (DHL) Bij 17track echter wel en blijkt het pakket vanuit Shenzen met YunExpress onderweg naar Rozenburg Duitland.
Grote kans dus dat er gewoon kosten bijkomen als het vanuit Duitsland met DHL wordt bezorgd. We zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:04
Sinotrans is een Chinees staatsbedrijf. Dat staat los van de Alibaba investering. De luchthaven van Luik wordt door verschillende Chinese partijen als toegangspoort tot Europa gebruikt. Het is daar allemaal begonnen met de komst van SHEIN.COM enkele jaren geleden.

Het distributiecentrum van Cainiao komt rechts van Aviapartner op de kaart.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
elinx schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:12:
[...]
Dit heb ik ook altijd gedaan om dezelfde reden.
Echter deze keer merkte ook ik geen relatief snelle update in de tracking (DHL) Bij 17track echter wel en blijkt het pakket vanuit Shenzen met YunExpress onderweg naar Rozenburg Duitland.
Grote kans dus dat er gewoon kosten bijkomen als het vanuit Duitsland met DHL wordt bezorgd. We zullen het zien.
Hij staat al vanaf 28ste op nog niet ontvangen.
Wat zou wel kunnen is dat ze het met priority line sturen vanuit china naar Spanje.
Dan had ik hem ook via Banggood kunnen bestellen en was nog iets goedkoper ook.
Maar goed de verkoper geeft ook gekke berichten dat GLS hem kwijt is geraakt enzo.
Ik heb niet niet een goed gevoel erover in elk geval.
Anders moet hij gewoon zeggen dat hij uit China verzend.

[ Voor 12% gewijzigd door madmaus op 04-12-2020 12:27 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:15:
[...]
Anders moet hij gewoon zeggen dat hij uit China verzend.
Het is bij AliExpress qua levertijden altijd lastig. Heb daar nu ook een bestelling lopen met een geadverteerde "7-daagse levering" vanuit Polen. AliExpress geeft na de bestelling op als orderstatus "Awaiting delivery, Your order will be closed in: 29 days 18 hours 13 minutes." en daarmee garanderen ze bepaald niet dat ze ook werkelijk binnen 7 dagen leveren.
Misschien eens kijken wat bij jouw order status staat? Wel dan voor die tijd contact opnemen met de verkoper maar dat doe je blijkbar al. Wanner dat niet gewenste resultaat heeft rond die datum een zaak openen waarmee je normaal altijd je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:41:
[...]

Het is bij AliExpress qua levertijden altijd lastig. Heb daar nu ook een bestelling lopen met een geadverteerde "7-daagse levering" vanuit Polen. AliExpress geeft na de bestelling op als orderstatus "Awaiting delivery, Your order will be closed in: 29 days 18 hours 13 minutes." en daarmee garanderen ze bepaald niet dat ze ook werkelijk binnen 7 dagen leveren.
Misschien eens kijken wat bij jouw order status staat? Wel dan voor die tijd contact opnemen met de verkoper maar dat doe je blijkbar al. Wanner dat niet gewenste resultaat heeft rond die datum een zaak openen waarmee je normaal altijd je geld terug krijgt.
Nu nog 26 dagen kopersgarantie.
Waar ik nu bang voor ben is dat ik straks ook nog import kosten heb.
Geen idee of ik dat onder een dispute zou kunnen terug vragen.
De verkoper reageert nu helemaal niet meer mij.
Als ik maandag nog geen track info heb dan open ik gewoon een dispute vanwege ontbreken van trackinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:
[...]

Nu nog 26 dagen kopersgarantie.
Waar ik nu bang voor ben is dat ik straks ook nog import kosten heb.
Geen idee of ik dat onder een dispute zou kunnen terug vragen.
De verkoper reageert nu helemaal niet meer mij.
Als ik maandag nog geen track info heb dan open ik gewoon een dispute vanwege ontbreken van trackinfo.
Volgens mij is de nieuwe regelgeving uitgesteld tot 1 juli 2021. Zie: https://www.belastingdien...-btw-richtlijn-e-commerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
FastForwardNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:06:
[...]

Volgens mij is de nieuwe regelgeving uitgesteld tot 1 juli 2021. Zie: https://www.belastingdien...-btw-richtlijn-e-commerce
Dit pakket heeft een waarde van 100 euro dus dan zou ik zeker belasting moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06

India Sierra

Learn by failure

madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:51:
Met dit soort aankopen kies ik altijd EU warenhuis. Iets duurder maar wel sneller en geen import.
Nu voor de eerste keer maak ik mij een beetje zorgen over de verkoper.
Hij heeft het pakket via GLS verzonden maar de tracking informatie staat van sinds 28 november op aangemeld maar niet ontvangen.
Na de eerste keer contact gaf hij aan dat het pakket kwijt was en hij nogmaals verzonden zou worden.
Inmiddels is hij normaals verzonden onder hetzelfde nummer (label nogmaals geprint) maar na 3 dagen is de tracking informatie nog steeds niet geüpdatet.

Los van het feit dat ik die auto cadeau wilde geven vraag ik mij af of dit een soort oplichting is.
Ik heb nog nooit gehad dat ik iets niet ontvangen heb en mijn geld niet retour maar dit lijkt haast wel vooropgezet.
Ik heb ook ooit eens gehad dat het vanuit china eerst naar duitsland ging en vanuit daar naar mij. Volgens mij doen ze een of andere vage constructie dat het eerst van bedrijf naar bedrijf gaat en daarna pas naar jou waardoor er geen import bij komt. Tenminste, bij mij kwam er geen import bovenop en het was een solar inverter van >100 euro. En anders kun je het denk ik wel disputen.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:35:
[...]
Dit pakket heeft een waarde van 100 euro dus dan zou ik zeker belasting moeten betalen.
Wanneer AliExpress aangeeft vanuit de EU te verzenden zou het mij verbazen wanneer jij dan nog belasting en invoerrechten moet betalen. Zelfs bij zendingen vanuit China is dat meestal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:04:
[...]

Wanneer AliExpress aangeeft vanuit de EU te verzenden zou het mij verbazen wanneer jij dan nog belasting en invoerrechten moet betalen. Zelfs bij zendingen vanuit China is dat meestal niet het geval.
Normaal wel ja. Maar het probleem is dat de de verkoper het op 28ste verzonden zou hebben maar de GLS track code blijft staan op status "aangemeld nog niet ontvangen".
Dus vandaar dat ik twijfel of hij
A ) überhaupt eerlijk is.
B ) het pakket toch uit China heeft verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Nu het zo druk is bij PostNL is de kans dan kleiner dat je invoerrechten moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
madmaus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:26:
[...]
Normaal wel ja. Maar het probleem is dat de de verkoper het op 28ste verzonden zou hebben maar de GLS track code blijft staan op status "aangemeld nog niet ontvangen".
Dus vandaar dat ik twijfel of hij
de 28e is een Zaterdag in de EU en dan wordt er normaal weinig verzonden. Ik denk dat je je onnodig zorgen maakt en dat het ook binnen Europa al snel een week duurt voordat je je pakketje hebt.
Updates van tracking sites lopen vaker wat achter en heb wel vaker AliExpress zendingen ontvangen terwijl ze bij de track en trace van de NL pakket bezorger nog niet te volgen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:34:
[...]

de 28e is een Zaterdag in de EU en dan wordt er normaal weinig verzonden. Ik denk dat je je onnodig zorgen maakt en dat het ook binnen Europa al snel een week duurt voordat je je pakketje hebt.
Updates van tracking sites lopen vaker wat achter en heb wel vaker AliExpress zendingen ontvangen terwijl ze bij de track en trace van de NL pakket bezorger nog niet te volgen waren.
Ik hoop het.
Hij zou volgens de online schatting de derde binnen zijn maar nu is hij nog niet eens bij GLS.
nou ik wacht het ff af, het was gelukkig niet voor sinterklaas bedoeld.
Wellicht heeft GLS het net zo druk als postnl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:41:
[...]

Als ik Europese landen ceck is het meestal; 'cannot deliver to the Netherlands'. Of hele hoge porto en dan nog steeds een maand levertijd. Dus alles uit China gehaald is goedkoopste, zelfs met Aliexpress standard shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
donaldk schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:44:
[...]
Als ik Europese landen ceck is het meestal; 'cannot deliver to the Netherlands'. Of hele hoge porto en dan nog steeds een maand levertijd. Dus alles uit China gehaald is goedkoopste, zelfs met AliExpress standard shipping.
"...meestal.... . Dus alles...." beetje onzin zin. In zijn algemeen zal dat best waar zijn maar er zijn best uitzonderingen. Pas nog een LED buitenlamp gekocht die vanuit Polen binnen 1,5 week hier was. Verzendkosten bij die AliExpress verkoper vanuit Polen € 3,- en dat was bij die verkoper goedkoper dan vanuit China.
Er zijn vast meer AliExpress verkopers die dat doen en ik verwacht eigenlijk dat het er steeds meer gaan worden wanneer de EU volgend jaar de limiet van de importheffing vrije invoer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:11:
[...]
Er zijn vast meer AliExpress verkopers die dat doen en ik verwacht eigenlijk dat het er steeds meer gaan worden wanneer de EU volgend jaar de limiet van de importheffing vrije invoer haalt.
Wat ik zie is dat als er meerdere regionale "warehouses" zijn, dat ze dan vaak niet allemaal naar Nederland versturen, maar eentje meestal wel. Dat is geen probleem, dan bestel je daar toch?

Het tweede wat eigenlijk veel meer opvalt, is dat de Europese prijs vaak gelijk is aan de prijs uit China en als hij al hoger is, dat het dan altijd veel minder is dan 21% wat er bij komt.

Bij de (dure) dingen die ik wel eens via een Europees warehouse besteld heb, duurde de levering trouwens zo lang, dat het waarschijnlijk eerst nog per DHL vanuit China naar dat warehouse verstuurd moest worden, op het moment dat ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 14:50

Hupske

AFCA

Aaaaah bah. Had wat besteld bij Smart-prototyping, want bij Black Friday deden ze een actie dat je boven de 50 dollar gratis DHL express shipment kreeg. Dus producten binnen een week in huis. Dus ik mooi een order gemaakt van 60 dollar.
Krijg ik paar dagen later sms van DHL dat ik even 50,- euro aan import en btw moet betalen |:(
Helaas die dag geen tijd gehad om met DHL waar die hoge kosten vandaan komen en t pakket nog tegen te houden.
Volgende dag staan ze al aan de deur en mijn vriendin heeft helaas alles netjes betaald (Had geen berichten ontvangen dat ze hem al gingen bezorgen).

DHL daarna kunnen bellen. De reden van de hoge kosten is dat smart prototyping geen shipping costs had opgegeven op de Bon. Wel netjes dat t product 60 dollar was. Dus de douane heeft zelf maar de kosten ervoor bedacht en natuurlijk extreem hoog berekend.
DHL stuurt mij nu papieren waarmee ik t via de belasting terug kan vragen? Smart prototyping heeft mij al een bon gestuurd met verzendkosten erop.
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt? Voel mij in ieder geval zwaar genaaid op dit moment.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hupske schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:27:
DHL daarna kunnen bellen. De reden van de hoge kosten is dat smart prototyping geen shipping costs had opgegeven op de Bon.
[...]
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt? Voel mij in ieder geval zwaar genaaid op dit moment.
Ja, dit is de normale gang van zaken.

Als de verzender niet duidelijk aangeeft dat de verzending voor jou "gratis" was, dan moet de vervoerder bij de BTW berekening de standaard prijs van de verzending optellen bij het goederenbedrag.
Dat is bij DHL ongeveer 100 euro. Je betaalt dus ongeveer 21 euro aan BTW te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakketjes123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
Mijn pakketje ligt nu al vanaf 16 oktober in Luik... Ik snap dat het ivm black friday en corona drukker is, maar ik begin de hoop de verliezen dat ik mijn pakket uberhaupt nog krijg.
Ik wil een dispute openen via aliexpress, alleen krijg ik dan deze melding:
'na controle informatie, het pakket heeft aangekomen op bestemming land en het is in transit momenteel. bedankt voor uw geduld voor wachten voor de internationale pakket. omdat uw pakket nog in bescherming tijd, geduld wachten.'
Wat moet ik hiermee doen?

Dit is de info die ik op track and trace zie:

Arrive at destination country
2020-10-19 18:32:37

Liege-Import Customs Clearance Success
2020-10-16 13:50:00

Liege-Customs Clearance Start
2020-10-16 12:50:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
contact opnemen met de verkoper en melden dat je pakket nog niet geleverd is. Daarna wachten totdat de leveringstermijn van AliExpress is verstreken en dispute (her)openen. AliExpress doet pas wat nadat de termijn bij je bestelling is verlopen en dat is meestal 90 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
BartNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:11:
[...]

"...meestal.... . Dus alles...." beetje onzin zin. In zijn algemeen zal dat best waar zijn maar er zijn best uitzonderingen. Pas nog een LED buitenlamp gekocht die vanuit Polen binnen 1,5 week hier was. Verzendkosten bij die AliExpress verkoper vanuit Polen € 3,- en dat was bij die verkoper goedkoper dan vanuit China.
Voorwaardelijke zin, moet je niet veralgemeniseren. Dan klopt hij mogelijk niet meer, maar 'Als ik de aangeboden EU opties naloop, dan is de product prijs en de verzendkosten hoger en wordt er een verwachte bezorgdatum van 30 dagen weg opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
donaldk schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:27:
[...]
Voorwaardelijke zin, moet je niet veralgemeniseren.
de niet juiste veralgemenisering "Dus alles..." uit je vorige post weghalen zou ik constructiever hebben gevonden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 05-12-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
pakketjes123 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:37:
Mijn pakketje ligt nu al vanaf 16 oktober in Luik... Ik snap dat het ivm black friday en corona drukker is, maar ik begin de hoop de verliezen dat ik mijn pakket uberhaupt nog krijg.
Ik wil een dispute openen via aliexpress, alleen krijg ik dan deze melding:
'na controle informatie, het pakket heeft aangekomen op bestemming land en het is in transit momenteel. bedankt voor uw geduld voor wachten voor de internationale pakket. omdat uw pakket nog in bescherming tijd, geduld wachten.'
Wat moet ik hiermee doen?

Dit is de info die ik op track and trace zie:

Arrive at destination country
2020-10-19 18:32:37

Liege-Import Customs Clearance Success
2020-10-16 13:50:00

Liege-Customs Clearance Start
2020-10-16 12:50:00
Grote kans dat die niet meer komt.
Wachten tot de buyers protection bijna afloopt en dan een dispute openen met die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn pakket met AliExpress standaard shipping die 1 week op status "morgen verwacht" stond word maandag bezorgd.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
New Yorker schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:47:
Mijn pakket met AliExpress standaard shipping die 1 week op status "morgen verwacht" stond word maandag bezorgd.
Is die al ontvangen en verwerk door postnl?
Ik heb een aantal pakketjes die elke dag de status hebben dat ze de volgende werkdag komen.
Maar zolang hij niet ontvangen is blijft die dag opschuiven tot op een gegeven moment bezorgtijd onbekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
madmaus schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:51:
[...]

Is die al ontvangen en verwerk door postnl?
Ik heb een aantal pakketjes die elke dag de status hebben dat ze de volgende werkdag komen.
Maar zolang hij niet ontvangen is blijft die dag opschuiven tot op een gegeven moment bezorgtijd onbekend wordt.
Jep al gesorteerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBxqSYdw1bRfG-FNB67wW_BsXjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNSLtGjgVgA1FfYWKqmz9Cte.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door New Yorker op 06-12-2020 11:22 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Oké nice.
Hopelijk komen de mijne ook snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08
Vorige week 3 pakketjes ontvangen die al ruim een week in de PostNL app waren aangemeld. Eentje is door de postbode ipv de pakketbezorger bezorgd. Het was een Aliexpress Standard Shipping pakketje die met Singapore Post was gekomen. Dit pakket paste niet door de brievenbus dus de postbode had het maar voor de deur neergelegd 8)7. Gelukkig kwam ik een paar min nadat hij was geweest thuis.

Nog een pakketje dat nog onderweg is, is sinds vrijdag aangemeld in de PostNL app. Die komt denk ik op zijn vroegst eind van deze week. Alles lijkt minimaal een week te blijven liggen bij PostNL voordat ze het verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn ervaring de laatste maanden is niet zo best met Ali.
Alle pakketjes die komen via Aliexpress Schiedam worden daar wel gesorteerd, samengevoegd? Maar niet bezorgd bij Postnl. Ze blijven daar allemaal liggen.
Ik kreeg telkens een melding in de Postnl app, weer een dag later en na een paar dagen verdwijnt de tijdsindicatie.
Als ik de verzendcode natrek op de Postnl international trackingwebsite staat dat het pakket nog niet is ontvangen door Postnl.
Dit is nu voor 7 pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 10:52
Simbob schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:48:
Mijn ervaring de laatste maanden is niet zo best met Ali.
Alle pakketjes die komen via Aliexpress Schiedam worden daar wel gesorteerd, samengevoegd? Maar niet bezorgd bij Postnl. Ze blijven daar allemaal liggen.
Ik kreeg telkens een melding in de Postnl app, weer een dag later en na een paar dagen verdwijnt de tijdsindicatie.
Als ik de verzendcode natrek op de Postnl international trackingwebsite staat dat het pakket nog niet is ontvangen door Postnl.
Dit is nu voor 7 pakketjes.
Ja het blijft apart. Je kan eigenlijk zeggen tot Luik kan je het op de punt volgen en daarna is het gewoon een verwarrende bende. Valt vooral op als je meerdere pakjes besteld. De ene komt er binnen 4 dagen of de ander blijft 3-4 weken spoorloos ook al is het eerder verzonden dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 16:54
:w First timer hier :$

27 november mijn eerste bestelling ooit gedaan uit china via aliexpress. Hierna veranderde de status steeds vrij vlot tot en met 1 december, sindsdien staat bij aliexpress het volgende:
2020-12-01 16:30
Доставляется
Departed country of origin

2020-11-29 09:16
Shipment accepted by airline

2020-11-28 21:36
Shipment left country of origin warehouse

2020-11-27 12:54
Shipment at country of origin warehouse

2020-11-27 12:24
Shipment dispatched

17track geeft aan:
Pakketstatus: In transport

Oorsprong:
2020-11-30 13:00, Arrival at export hub
2020-11-29 06:11, Item is ready for transport
2020-11-29 05:11, Item is announced / bpost received the information

Betekend dit dat mijn pakketje nog steeds in China ligt of bevindt deze zich nu in een intercontinentale limbo? Plan was iig om iets voor het verstrijken van de 75 dagen die buyers protection in te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Cranzai schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:
:w First timer hier :$
...
Betekend dit dat mijn pakketje nog steeds in China ligt of bevindt deze zich nu in een intercontinentale limbo? Plan was iig om iets voor het verstrijken van de 75 dagen die buyers protection in te schakelen.
het betekend vooral dat je veel te optimistisch lijkt over levertijd vanuit China. Het is heel normaal dat de verzending 2 tot 4 weken duurt en langer is geen uitzondering. Het is niet voor niets dat in jouw geval de buyer protection op 75 dagen staat.
Met name het verladen op vliegvelden en bij transporteurs kost veel tijd. Het vliegtuig uit China is er binnen een dag. Vanaf dat het pakket in aankomstland is kan het dan ook zo weer paar weken duren. Nu met Sint en Kerst zal dat waarschijnlijk eerder langzamer dan sneller gaan. Nadeel is dat de traceer informatie vaak slecht is doordat het pakket meestal (als je weinig betaald voor verzenden) via meerdere transporteurs gaat.
Wanneer je geluk hebt is een pakketje vanuit China er binnen twee weken maar meestal duurt het dus langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo, nieuw hier

ik heb vorige week donderdag (3 dec.) een pakket besteld bij ali (€6,70 ofs, klein pakket) en staat sinds 5 december op “accepted by airline”. iemand een idee hoe lang het nog duurt voordat het de lucht in gaat? Iemand een gok?

- leo 🍥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:16
leo.fx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:34:
Hallo, nieuw hier

ik heb vorige week donderdag (3 dec.) een pakket besteld bij ali (€6,70 ofs, klein pakket) en staat sinds 5 december op “accepted by airline”. iemand een idee hoe lang het nog duurt voordat het de lucht in gaat? Iemand een gok?

- leo 🍥
Eigenlijk kan niemand je een goed antwoord geven. Morgen is mogelijk, maar ook een week later.
Zo gauw het vliegtuig vol is gaan ze pas vliegen. Oh, en de Ali app loopt vaak achter met waar je pakket is, die is dus niet echt up-to-date met de info van waar je pakketje nu echt is.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 20:17
Heb 12 dagen terug iets besteld via Aliexpress. er stond bij 10 daagse levering gegarandeerd met Aliexpress standaard shipping. nu 12 dagen later nog niet eens aangekomen. ik had ook nog iets anders besteld met andere verzendmethode en dat 4 dagen later en is intussen wel al aangekomen in Amsterdam. ik dacht dat Ali express standaard shipping zo snel was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Volgens mij is nu niks meer snel of je moet veel dollars neerleggen voor FedEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hi,

Vroeg me af, gebruikt aliexpress/DHL/cainiao een aantal standaard vliegtuigmaatschappijen waarmee ze pakketjes sturen of is dit random?

- leo 🍥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 23:08
Product besteld dat uit Spanje vervoerd wordt via GLS. Tracking number lijkt legit via het Spaanse GLS systeem. Nu moet het pakket sinds vrijdag afgeleverd zijn maar ik heb nooit iets vernomen. Nederlandse tracking nummer gecheckt dat op de Spaanse GLS pagina vermeld staat en het pakket is helemaal niet bekend in het Nederlandse GLS systeem. Via de Spaanse GLS pagina kan ik niet zien wie de geadresseerde is. Zojuist gebeld en de afzender heeft het wel naar Nederland gestuurd maar niet naar mijn adres (vandaar dat het tracking nummer niet werkt voor mij). Iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is? Is het een valse T&T (schijnt nog wel eens te gebeuren)?

[ Voor 18% gewijzigd door Denniszx op 08-12-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
drestar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:55:
Heb 12 dagen terug iets besteld via Aliexpress. er stond bij 10 daagse levering gegarandeerd met Aliexpress standaard shipping. nu 12 dagen later nog niet eens aangekomen. ik had ook nog iets anders besteld met andere verzendmethode en dat 4 dagen later en is intussen wel al aangekomen in Amsterdam. ik dacht dat Ali express standaard shipping zo snel was?
Sinds ze Luik/Liege gebruiken als hub zijn alle zendingen die via daar gaan veroordeeld tot lange levertijden (1 a 2 maand).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
LordSinclair schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:55:
[...]

Sinds ze Luik/Liege gebruiken als hub zijn alle zendingen die via daar gaan veroordeeld tot lange levertijden (1 a 2 maand).
Ze deden toch juist via luik om het sneller bij de klant te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
drestar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ze deden toch juist via luik om het sneller bij de klant te krijgen?
Dat was de theorie. In de praktijk blijkt het niet zo te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lft_9MIvUwDO8PJdFnvE7fAYQ3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jMioDmZsU2cLVkiNC3aVdVax.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-69znN1Rl6VNsqknw6kM4oSdvE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RGzmZhFnOn39CQ7rfR5UJL7q.png?f=user_large

Een paar voorbeelden uit mijn lijst van de standaard shipping LX....NL pakketjes.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dan moeten ze daar wat aan doen. *knip* Generaliserende opmerkingen mogen achterwege blijven.

[ Voor 52% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
drestar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:55:
Er zitten wat vreemde zaken in de geschatte datum en de kosten die eraan hangen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNNlMCvKi6AL1eHpq4gVTOYmnLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7KGyfbh9N6MwO6769UWfsppC.png?f=fotoalbum_large
Je wilt iets later hebben? Gewoon meer betalen! 8)7

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Die levertijden in die app slaan nergens op.
Zaken die ik een maand geleden besteld heb met Ali standaard en nog in Luik liggen staan nu doodleuk op Ali met bezorgen voor 27 december.

Ik heb nu 22 bestellingen lopen (ja I know het is veel) maar Ali standaard maakt geen reet meer uit.
Zaken die 3 weken later besteld zijn heb ik vandaag binnengekregen andere liggen vanaf november in Luik.
Ik bestel tegenwoordig alles via Ali standaard maar sinds Luik is de leveringstijd van 2-3 weken naar 2-8 weken gegaan.
Het lijkt volledig willekeur wat snel komt en wat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaus op 08-12-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Laatst online: 10:04
Ik heb weinig te klagen over Bpost.

Al mijn Singles Day bestellingen die via Luik passeerden zijn er vrij vlot doorgekomen. Gemiddeld 18 dagen. Gisteren ook een Cainiao Super Economy zending ontvangen die via Oezbekistan (!) (O'zbekiston Pochtasi) was verzonden. Die is uiteindelijk 55 dagen onderweg geweest.

Op het ene pakket dat via PostNL vanuit Hong Kong werd verzonden is het nog steeds wachten. Dat ligt al sinds 27 november ergens in Nederland. Daar doen ze het blijkbaar ook met de Franse slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Fettel op 09-12-2020 00:43 ]

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Fettel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:33:
Ik heb weinig te klagen over Bpost.

Al mijn Singles Day bestellingen die via Luik passeerden zijn er vrij vlot doorgekomen. Gemiddeld 18 dagen. Gisteren ook een Cainiao Super Economy zending ontvangen die via Oezbekistan (!) (O'zbekiston Pochtasi) was verzonden. Die is uiteindelijk 55 dagen onderweg geweest.

Op het ene pakket dat via PostNL vanuit Hong Kong werd verzonden is het nog steeds wachten. Dat ligt al sinds 27 november ergens in Nederland. Daar doen ze het blijkbaar ook met de Franse slag.
Bij mij duurt het al 14 dagen voordat het in luik is geland terwijl het binnen 24 uur verzonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hi, bij mijn pakketje van aliexpress staat op de aliexpress tracking site “Departed country of origin” maar op andere tracking sites staat er “ Shanghai-Hand over to airline:Hand over to airline”. Is het dus nog in china bij t vliegtuigmaatschappij of is het dus al vertrokken??

- leo 🍥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
leo.fx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:46:
Hi, bij mijn pakketje van aliexpress staat op de aliexpress tracking site “Departed country of origin” maar op andere tracking sites staat er “ Shanghai-Hand over to airline:Hand over to airline”. Is het dus nog in china bij t vliegtuigmaatschappij of is het dus al vertrokken??

- leo 🍥
Al vertrokken en nu verder wachten. Met geluk heb je hem volgende week en met een beetje pech over 3 weken of later. Het is een op het moment nog meer random dan normaal. Pakjes die hier voor kerst besteld zijn 2 weken geleden komen nu 1 voor 1 binnen, maar de Black friday bestellingen zitten nog in het limbo wat Luik heet. Op zich geen ramp, kabeltjes of andere prul mogen er wel lang over doen van mij part :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hunterrnl op 09-12-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hunterrnl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:48:
[...]

Al vertrokken en nu verder wachten. Met geluk heb je hem volgende week en met een beetje pech over 3 weken of later. Het is een op het moment nog meer random dan normaal. Pakjes die hier voor kerst besteld zijn 2 weken geleden komen nu 1 voor 1 binnen, maar de Black friday bestellingen zitten nog in het limbo wat Luik heet. Op zich geen ramp, kabeltjes of andere prul mogen er wel lang over doen van mij part :P
die van mij komt met dhl, is die sneller dan postnl?? op forums en internet staat dat na aankomst het pakket sneller aankomt, vroeg me af of dat waar is en of postnl dus echt minder snel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
leo.fx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
[...]

die van mij komt met dhl, is die sneller dan postnl?? op forums en internet staat dat na aankomst het pakket sneller aankomt, vroeg me af of dat waar is en of postnl dus echt minder snel is.
Kan sneller zijn dat zeker. Alleen DHL pakje hier was 17 dagen onderweg, weet niet welke soort zending de persoon in kwestie had gebruikt. We kozen Ali standaard verzending en kwam met DHL en zoals ik eerder zei duurde dat 17 dagen. Dag later kwam een andere zending van postnl en was ook 17 dagen onderweg.

Op het moment is gewoon niks zeker en de enige oplossing is geduld hebben ;).

• Raw editors
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik verwacht ook 3 pakketjes van Banggood,

1 uit US warehouse, en 2 uit CN warehouse.

Er lijkt geen schot in te zitten. 24 november besteld.
status: Luxembourg Logistics entry into the postal network.

De andere staat sinds 3 December op: USA item departed from sorting hub.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Volgens mij heb ik een verkoper te pakken die maar wat uit zijn nek praat,ben al 2 maanden op een bestelling aan het wachten en voor de 2de keer een ander tracking nummer gekregen.
Eerst cancelled omdat het pakket te groot was(?) en moest hij het opnieuw sturen en nu na 8 dagen nog geen tracking info.
Dus ga maar een refund aanvragen want ik geloof er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
Het laatste pakketje wat ik ontvangen heb van AliExpress was op 23 november (AliExpress Standard Shipping). Dat was besteld op 11-11 dus dat was nog lekker vlot.
Een ander pakketje op dezelfde dag besteld heeft de status '2020-11-20 Arrive at destination country' (Cainiao Super Economy Global).
Sindsdien zijn er geen pakketjes meer geleverd, onafhankelijk van de verzendmethode. De AliExpress Standard Shipping dingen blijven ook gewoon hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 22:36
Mijn pakket ligt al ruim 4 weken stil in Luik-Linehaul post.nl gebeld pakket onbekend bij hun moest maar contact op nemen met verkoper. zoek het maar uit volgens post.nl zij kunnen niets voor je betekenen.

DHL parcel vlot met verzending vanuit China maar pakket komt via Amsterdam het land binnen.
Pakket uit China via Post.nl komt via Luik Linehaul binnen, een ramp :| .
Is je aankoop in China te regelen dat het via DHL parcel kan worden verzonden standaard Aliexpres verzending?
Of blijft het een gok welke verzending zij hanteren via post.nl of DHL parcel, of ligt het evt, aan de verkoper welke koerierdienst zij nemen.

Daar heb ik geen duidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hi, mijn pakket staat al sinds 8 december op “departed country of origin”. Is het pakket naar verwachting al in NL? Wanneer kan ik een nieuwe update verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
leo.fx schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:13:
Hi, mijn pakket staat al sinds 8 december op “departed country of origin”. Is het pakket naar verwachting al in NL? Wanneer kan ik een nieuwe update verwachten?
Soms 3 weken met goedkope verzend opties.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 16:24
Een van mijn pakketten staat als sinds 1 december in de PostNL app met status "bezorgtijd onbekend".
Meestal rollen ze er in een dag of vijf wel doorheen, maar zo lang heeft het bij mij nog nooit geduurd.

Zijn er meer mensen bij wie dit voorkomt? PostNL support kan mij verder geen indicatie geven over hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
maie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:28:
Een van mijn pakketten staat als sinds 1 december in de PostNL app met status "bezorgtijd onbekend".
Meestal rollen ze er in een dag of vijf wel doorheen, maar zo lang heeft het bij mij nog nooit geduurd.

Zijn er meer mensen bij wie dit voorkomt? PostNL support kan mij verder geen indicatie geven over hoe lang het nog gaat duren.
Hier precies hetzelfde bij 1 pakje en zit sinds 2 december in de app. Andere pakje is sinds 1 december bij postnl, alleen de laatste was niet in de app gekomen.

Nog een pakje via singapore post kwam uit het niets dinsdag avond en was ook nergens aangemeld in de app of als foto.

Vandaag is er nog een pakje binnen gekomen die 7 december was verwerkt, kwam niet in de app maar wel als foto. Wel kwamen er popups voor dit pakje.

Met andere woorden.... complete chaos en zeer verwarrend. Ik zie ze nu wel binnenkomen zonder op de app te kijken ;).

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
New Yorker schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:42:
[...]

Soms 3 weken met goedkope verzend opties.
Maak daar maar 3 maand van met goedkope paketten zoals goedkope kabeltjes ed.
"Cainiao Super Economy for Special Goods" en tracking begint met LPxxxxxxx
Heeft overal de laagste prioriteit.

Met Aliexpress standard shipping is het doorgaans 3-4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En het vervolg hierop:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

Bestelling gisteren binnengekregen. M.a.w. vrijwel keurig, qua levertijdindicatie, op de beloofde datum. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik krijg drie gratis verzendingsopties

code:
1
2
3
4
5
    Geschatte levering  Kost    Tracering   Vervoerder
    Geleverd tegen 20/02 of volledig terugbetaald   Gratis verzenden        Seller's Shipping Method
    Geschatte levering op 24 jan                                    Gratis verzenden        China Post Air Parcel
    Geschatte levering op 19/02                                 Gratis verzenden        SF eParcel
    Geschatte levering op 13 jan                                    Verzending: € 2,66      AliExpress Standard Shipping

Zoekfunctie levert weinig resultaten en geen duidelijke keuze. China post heeft meldingen van 1-2 maanden begin 2018. SF eParcel is ook van Chinapost? Heel weinig over te vinden. Niets bijznder goeds,niets bijzonder slechts. Ik kan hier op wachten dus wil eens een keer de goedkoopste aanbieder nemen en niet extra betalen. Maar wel snelste/betrouwbaarste optie van de grtais. Bij Seller Method heb je naar ik aanneem kans dta het via de trein gaat, de rest is airmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Voor het eerst dat ik een douane melding krijg is pakketje van EUR € 3,54 inclusief porto. Netwerk testertje, goedkoopste omdat volgens reactie de tekst Chinees is in plaats het engels van de plaatjes. Verder zijn ze bijna allemaal hetzelfde op Ali.

Maken ze het echt open?

-Liege-Import Customs Clearance Success

2020-12-10 13:00:00

-Liege-Customs Clearance Start

2020-12-10 12:00:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
24 en 27 november 2 pakketjes besteld bij AliExpress, netjes op 11 december geleverd met PostNL. De 2 pakketjes zijn via Luik gegaan. Dus mooi op tijd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Mijn pakket van AliExpress (met dhl in NL) kwam 12 december aan in NL, begon 13 december aan douane controle en vandaag 14 december is het ingeklaard door de douane. Ik vroeg me af, hoe lang duurt het nog todat DHL het pakket binnenkrijgt in hun sorteercentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
Mijn laatste DHL pakket uit China was in augustus en toen werd het de volgende dag al bezorgd.
Nu in december is het een beetje afwachten en geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
leo.fx schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:45:
Mijn pakket van AliExpress (met dhl in NL) kwam 12 december aan in NL, begon 13 december aan douane controle en vandaag 14 december is het ingeklaard door de douane. Ik vroeg me af, hoe lang duurt het nog todat DHL het pakket binnenkrijgt in hun sorteercentrum?
Wacht gewoon tot je bericht krijgt dat de bezorger onderweg is. Waarschijnlijk heeft DHL je email en krijg je vanaf bericht.

Als je voor elke update een vraag gaat stellen ben je een beetje te ongeduldig. Daarnaast is het kerst + corona = extra druk. Heb gewoon geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Gaat lekker al mijn pakketjes met Aliexpres standard shipping via Luik zijn 3x keer langer onderweg als mijn pakketjes via Amsterdam. en dan word je 10 daagse levering belooft door de verkopers. dit is al een heel jaar zo traag dus ik blijf ze negatieve feedback geven. hebben ze nou niet door dat via luik voor de klant langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 21:17
postnl heeft het inderdaad zeer druk gehad, heb een aantal dingen eind oktober/begin november besteld bij ali, die zijn nu bijna 6-7 weken onderweg geweest. T&T is sinds aankomst in nederland niet geupdate. heb nog een andere bestelling via Ebay gedaan die ook daar vandaan moet komen, 23 november verstuurd, t&t geeft aan dat het 3 december het sorteercentrum in den haag (NLHAGI) heeft verlaten. 12 dagen later nog niks van gehoord. wat is een realistische termijn vanuit den haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hunterrnl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:15:
[...]

Wacht gewoon tot je bericht krijgt dat de bezorger onderweg is. Waarschijnlijk heeft DHL je email en krijg je vanaf bericht.

Als je voor elke update een vraag gaat stellen ben je een beetje te ongeduldig. Daarnaast is het kerst + corona = extra druk. Heb gewoon geduld.
het was een belangrijke bestelling die zsm binnen moest komen vanwege een overleden persoon, had daarom veel haast voor de begrafenis. hij is wel binnengekomen in 12 dagen. had gewoon erge haast ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

drestar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:51:
Gaat lekker al mijn pakketjes met Aliexpres standard shipping via Luik zijn 3x keer langer onderweg als mijn pakketjes via Amsterdam. en dan word je 10 daagse levering belooft door de verkopers. dit is al een heel jaar zo traag dus ik blijf ze negatieve feedback geven. hebben ze nou niet door dat via luik voor de klant langer duurt?
Wisselt heel erg, sommige dingen heb ik netjes binnen 2 weken of 10 dagen binnen, anderen liggen al 2 weken in Luik. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xniennkee
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
Hi, mijn pakketje van AliExpress staat sinds eergisteren op ‘aangekomen in land van bestemming’. Nu keek ik vanochtend en staat er ‘aangekomen bij postkantoor in land van herkomst’????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
leo.fx schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:43:
[...]

het was een belangrijke bestelling die zsm binnen moest komen vanwege een overleden persoon, had daarom veel haast voor de begrafenis. hij is wel binnengekomen in 12 dagen. had gewoon erge haast ☺️
Gecondoleerd. Maar alsnog niet verstandig om het via China te bestellen met een beetje pech was je 2 maanden te laat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
xniennkee schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:19:
Hi, mijn pakketje van AliExpress staat sinds eergisteren op ‘aangekomen in land van bestemming’. Nu keek ik vanochtend en staat er ‘aangekomen bij postkantoor in land van herkomst’????
Is een bug via AliExpress. Gewoon wachten

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
Hunterrnl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:20:
[...]

Gecondoleerd. Maar alsnog niet verstandig om het via China te bestellen met een beetje pech was je 2 maanden te laat ;).
Thanks! had expres voor snelle delivery gekozen. Was gelukkig een na-begravenis, niet the real-deal of course. Merk wel dat aliexpress standard shipping met Cainiao eig. wel snel gaat, die van mij ging niet via Luik maar rechtstreeks amsterdam. Het ligt er aan welke cainiao shipping je kiest. Die van mij was dus AliExpress Standard Shipping met Cainiao, en die is het snelst (12 dagen dus). Apart met cainiao is veel langzamer, ga ik van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb 1 pakketje waarbij het product defect is. Nu lekker bezig met een dispute. Vraagt de seller leuk of je de dispute kan cancellen en dan kunnen ze een nieuwe voor je opsturen. Niet daarin trappen. Is best wel een flauwe manipulatie, maar als je goed kijkt staat er dat je dan akkoord gaat met 0 euro refund proposal. Ali zal dan ook niet meer naar je dispute kijken en de verkoper zal hoogstwaarschijnlijk niet meer leveren ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

laugh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 03:02:
Heb 1 pakketje waarbij het product defect is. Nu lekker bezig met een dispute. Vraagt de seller leuk of je de dispute kan cancellen en dan kunnen ze een nieuwe voor je opsturen. Niet daarin trappen. Is best wel een flauwe manipulatie, maar als je goed kijkt staat er dat je dan akkoord gaat met 0 euro refund proposal. Ali zal dan ook niet meer naar je dispute kijken en de verkoper zal hoogstwaarschijnlijk niet meer leveren ...
Klopt! Is standaardpraktijk. Niet intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Go home DHL, you're drunk.
13 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 05:20 1 Piece
12 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:56 1 Piece
11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 23:27 1 Piece
10 Transferred through AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 23:26
1 Piece
9 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 13:07 Monday, December 14, 2020
8 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 23:21
Pakketje komt vanuit China aan in Amsterdam, vliegt door de douane en gaat dan naar....Leipzig?!
Nou ja, de afleverdatum is hetzelfde gebleven dus daar houden we dan maar even aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:33
Hebben andere ook dat veel pakketjes van AlieExpress blijven hangen bij Luik, Belgie met als status verzending met lokaal postbedrijf? De oudste is nu iets van 1 maand daar. Is dit gewoon de kerstdrukte, of zijn ze bij onze zuiderburen nou eenmaal wat langzamer? Ik heb in deze periode ook bestellingen gedaan met als bestemming thailand en daar was het bijna zonder uitzondering, ingeklaard door Douane, volgende dag de verzending met lokaal postbedrijf en de dag erna bezorgd.

En waarom ook eigenlijk Luik? Is dat het goedkoopste , of zijn daar veel meer vluchten?

EDIT: het topic staat vol met Luik haha excuus

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 16-12-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Heb een pakketje onderweg sinds 20 oktober en heeft sinds 30 oktober de status (via https://t.17track.net).
2020-10-30 15:24 Great Britain, London, Item is being presented to customs.
2020-10-25 23:41 China, Shanghai, Item is in transit.

Ga ik kijken op de site van Equick (is dit de vervoeder?) dan is daar de laatste status van 6 november (hier is staan meer handelingen in die het pakketje gehad heeft):
2020/11/6 10:21:18 International Hub The item has arrived in the country of destination
2020/10/31 20:50:28 London Handed over to Post UK
2020/10/30 23:52:29 London Depart transithub
2020/10/30 20:03:54 London Arrive transithub
2020/10/30 18:22:55 London Released from customs
2020/10/30 15:24:10 London Arrived at LHR airport
2020/10/25 23:41:43 Shanghai Departed from PVG airport

Heb maar contact met de verkoper opgenomen waar het pakketje blijft, gaf aan dat het pakketje waarschijnlijk spoorloos is en ik een refund moest doen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:40
Janus Bier schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:55:
Hebben andere ook dat veel pakketjes van AlieExpress blijven hangen bij Luik, Belgie met als status verzending met lokaal postbedrijf? De oudste is nu iets van 1 maand daar. Is dit gewoon de kerstdrukte, of zijn ze bij onze zuiderburen nou eenmaal wat langzamer? Ik heb in deze periode ook bestellingen gedaan met als bestemming thailand en daar was het bijna zonder uitzondering, ingeklaard door Douane, volgende dag de verzending met lokaal postbedrijf en de dag erna bezorgd.

En waarom ook eigenlijk Luik? Is dat het goedkoopste , of zijn daar veel meer vluchten?

EDIT: het topic staat vol met Luik haha excuus
Ik lees echt veel mensen die problemen hebben met pakketjes via Luik. Ik heb al laatst aangegeven dat ik of gewoon geluk heb of het is omdat ik bij Luik over de grens woon (aanname). Ik heb 5 pakketjes allemaal binnen 14 dagen geleverd gekregen.

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
voor het eerst krijg ik een melding ( aliexpress ) zending geannuleerd terwijl het al onderweg was.verkoper aangesproken en zegt we just got the information from the logistics company
and your parcelwill be returned to us,due to uncertain reasons.ik kon kiezen om het opnieuw te laten verzenden of geld terug.iemand dit al voorgehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Begin september iets kleins gekocht op Ali (€1,15).
Gelijk kreeg ik al bericht van verkoper dat ik extra moest betalen vanwege extra kosten door Corona etc. Vaag verhaal, gooi dan gelijk de prijs omhoog zou ik zeggen, dus niet op gereageerd.

Vorige week verliep de kopersbescherming en het was nog niet geleverd. Tracktrace stond ook nog op iets als 'ready for shipping', dus dat was een mooi moment om die kopersbescherming eens uit te testen (ik bestel regelmatig wat op Ali, en het is altijd nog geleverd!). Refund aangevraagd, maar die werd door verkoper afgewezen (shipping, corona, blabla). Vandaag stapte Ali zelf in en binnen no time een volgend mailtje dat ik wel refund krijg.

Nu gaat het me uiteraard niet om het geld, maar bij deze had ik direct al een slecht gevoel. Ik denk dat ze het ook echt niet verzonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 07:11
Laatst wat dingen besteld, 2 gingen via Luik. De eerste is na 20 dagen nog niet binnen (ligt in Luik), de 2e bestelling was binnen 10 dagen binnen.

Ik heb ook 2 bestellingen met een tracking nummer bestaande uit enkel getallen. Ik kan hier geen enkele informatie over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
abc874 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:30:
(...)

Ik heb ook 2 bestellingen met een tracking nummer bestaande uit enkel getallen. Ik kan hier geen enkele informatie over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij mij zijn dat vaak pakketten verzonden met 4PX. Op de trackingsite van 4PX kun je er dan vaak wel weer een normale trackingcode bij vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
2 pakjes over hier. China post en 1 Aliexpress standard shipping die al onderweg is sinds 16 november en al sinds 1 december in bulk in overdracht is. Zien het wel na nieuwjaar komen als je alle chaos bij postnl ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:55
Hunterrnl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:38:
2 pakjes over hier. China post en 1 Aliexpress standard shipping die al onderweg is sinds 16 november en al sinds 1 december in bulk in overdracht is. Zien het wel na nieuwjaar komen als je alle chaos bij postnl ziet.
Vandaag nog een pakketje gekregen. Op 16 november besteld.
Pakkertje ervoor arriveerde begin december, na 17 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
4PX is de grootste ramp, 2 pakketten besteld, 2 pakketten verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:04
TheOmen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:52:
Go home DHL, you're drunk.

[...]

Pakketje komt vanuit China aan in Amsterdam, vliegt door de douane en gaat dan naar....Leipzig?!
Nou ja, de afleverdatum is hetzelfde gebleven dus daar houden we dan maar even aan vast.
Dit heb ik ook wel eens met Fedex. De douanewerkzaamheden worden dan op een andere plek (ander land soms ook) en eerder afgehandeld dan waar het pakket is. Niets om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicola1509
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05-2023
bestel niet zo vaak uit china, maar toch maar is gedaan.
24 November verzonden met "China Post" en staat nu al 12 dagen op "arrival at destination"
iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sb4vBUQbHg2KyXfoKfzc5-H0Vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZk8e8Imhlp9zs2mIRMjXajC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
nicola1509 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:57:
24 November verzonden met "China Post" en staat nu al 12 dagen op "arrival at destination"
[Afbeelding]
Met de huidige kerstdrukte: lang. :P
Normaal gesproken: 1 à 2 weken schat ik in?
China Post in totaal duurde bij mij in normale periodes vaak 1 tot 2 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 28-05 19:38
nicola1509 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:57:
[Afbeelding]
In December ? lang, bedrijven als PostNL of Bpost geven voorrang aan alles non-China want op China spul winnen ze niets, is eigenlijk niets anders dan last voor hun.

Over Luik, tijdens drukke periodes gaat het gewoon traag, ik praat zeker Bpost niet goed maar 2 weken geleden spraken ze van 500k pakketten per dag dus alle capaciteit draait in sorteercentra en die containers blijven in Luik gewoon staan of gaan traag vooruit.

Ik heb 26 Nov besteld op Ali, lag op 3 Dec in Luik en was op 10 Dec in huis, maar hier heeft het soms ook al vlot 10-15 dagen geduurd in Luik.
Als het druk is waarom zou je dan voorrang geven aan China meuk waar je als bedrijf geen cent voor krijgt tov je contracten die je hebt met bv MediaMarkt of Coolblue voor next day delivery binnen Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
vreemd probleem heb ik met een verkoper bij ali.verkoper heeft de zending zelf geannuleerd ( due to uncertain reasons is zijn uitleg )hij geeft zelf aan voor een refund via paypal.ik geef mijn paypal en volgens de verkoper klopt de paypal acc niet.ik vraag voor een terug betaling op mijn rekening nummer,hij zegt dit kan alleen via paypal.terwijl ik het betaald heb met bank contact !wat moet ik hiermee?toch een dispute openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-06 12:50
Ik heb 13 november iets besteld dat verzonden wordt met aliexpress standard shipping. Dit ligt nu al iets meer dan een maand in Luik. Als ik het tracking ummer intik bij 17track staat er bij 1 december "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed". Normaal gesproken betekent dit bij mij dat het pakketje binnen een aantal dagen komt maar we zijn nu dus al 20 dagen verder... Is hier iemand die dit ook al eens gehad heeft?

Moet ik nu wachten tot de buyer protection afloopt om een dispute te openen of toch maar gewoon een berichtje sturen naar de verkoper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joen
dvd200 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:59:
vreemd probleem heb ik met een verkoper bij ali.verkoper heeft de zending zelf geannuleerd ( due to uncertain reasons is zijn uitleg )hij geeft zelf aan voor een refund via paypal.ik geef mijn paypal en volgens de verkoper klopt de paypal acc niet.ik vraag voor een terug betaling op mijn rekening nummer,hij zegt dit kan alleen via paypal.terwijl ik het betaald heb met bank contact !wat moet ik hiermee?toch een dispute openen?
Gewoon een dispute aanmaken met als reden dat de verkoper de order geannuleerd heeft en alleen geld via PayPal terug wil geven. Als het dispute correct verloopt krijg je gewoon je geld terug op de betaalmethode die je gebruikt hebt tijdens de betaling van je bestelling.
Die verkoper probeert gewoon zijn AliExpress reputatie te redden door buiten AliExpress om je geld terug te geven. PayPal houd ook nog eens transactiekosten + x procent van het bedrag in en dat wordt er ook nooit bij verteld...
Pagina: 1 ... 47 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.