China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 42 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
Ik heb weer een pakje dat met de trein gaat... het 2de al. Ugh:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:55:
[...]

In dat rekenvoorbeeld 1 in de link is dat dus niet zo.

'U betaalt geen btw omdat de waarde niet meer is dan € 22.'

Het lijkt dus om de waarde van het pakket te gaan, exclusief verzendkosten.
Het gaat ook om het bedrag exclusief verzending. Maar goed, ze zetten er naar mijn ervaring toch maar wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 08:43
Dit heb ik nog niet meegemaakt, ik heb nu een pakketje wat al bijna een maand bij de export hub ligt...

Arrival at export hub

2020-06-25 13:00:53

Item is ready for transport

2020-06-24 16:18:53

Item is announced / bpost received the information

2020-06-24 15:18:53

Iemand dit al een keer meegemaakt? Zo ja, heb je het pakketje daarna uberhaupt nog ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-09 17:25
Munchkin schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:13:
Dit heb ik nog niet meegemaakt, ik heb nu een pakketje wat al bijna een maand bij de export hub ligt...

Arrival at export hub

Iemand dit al een keer meegemaakt? Zo ja, heb je het pakketje daarna uberhaupt nog ontvangen?
Ik heb ditzelfde op het moment 1 pakket van 20-05 en 1 van 29-06. Geen idee of die nog aankomen. Bij die eerste heb ik een geschil aangemaakt en gewonnen dus die zal wel niet meer komen. De tweede is dus ook maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 08:43
killabee.nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb ditzelfde op het moment 1 pakket van 20-05 en 1 van 29-06. Geen idee of die nog aankomen. Bij die eerste heb ik een geschil aangemaakt en gewonnen dus die zal wel niet meer komen. De tweede is dus ook maar afwachten.
Dank je voor de reactie. Ik was al bang dat het zoiets zou worden... Nou ja, afwachten maar. Ik heb de verkoper al een bericht gestuurd en gevraagd om een update. Ik verwacht er niet veel van, maar nooit geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 21:38
Eindelijk binnen !!! 06 juni besteld !!HOERAAAA!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UjGkrU5EcJ5a-JUA_KvMVY7boc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RUyL0ALVcxMyxyU3F654TAML.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Joesv schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:49:
[...]

Het gaat ook om het bedrag exclusief verzending. Maar goed, ze zetten er naar mijn ervaring toch maar wat op.
Ja maar als de douane het pakket controleert wordt er gevraagd om een bewijs zoals een factuur, dus de werkelijke waarde is toch van belang.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:55
mijn pakketje dat sinds 16-06-2020 in luik lag is vandaag ook binnengekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54

odan

The dark side is within all!

Vandaag een pakketje ontvangen dat ik in maart besteld had. ondertussen had ik het geld al lang en breed terug en al een ander product besteld en ontvangen ;(

Ze zijn dus toch langzaam aan bij het einde te komen daar in luik of deze is toevallig naar voren gerold van de stapel af.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:53
Munchkin schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:13:

Arrival at export hub

Ja,mijn pakketje lag 47 dagen op hand over to airline,nu ligt het in transit country.(singapore denk ik)
Hopen dat dit geen 40+ dagen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij is nu voor het eerst iets niet aangekomen. Op 20 april verzonden met AliExpress standard shipping. Pakket bleef sinds 12 mei hangen op 'processed in country of destination', dus op 12 juli maar eens gevraagd waar mijn pakket bleef. Wat volgde was iets wat ik zou omschrijven als een ontmoedigingsbeleid:

- Eerst moest ik naar het 'lokale postkantoor'. Dus ik braaf naar de lokale Primera gegaan, die niets hadden
- Daarna moest ik een 'certificate of non receipt' (wtf) ophoesten, ondanks dat in de track en trace gewoon te zien was dat het pakket was blijven hangen. Dus ik braaf 30 minuten in de wacht gehangen met de klantenservice van PostNL, die (niet heel verrassend) aangaven dat zoiets (iig voor deze verzendmethode) niet bestaat
- Toen ik aangaf dat ik zo'n certificaat niet kon aanleveren, werd gewoon het verzoek herhaald (ik moest met zo'n certificaat op de proppen komen)
- Ik antwoordde weer dat ik geen certificaat kon leveren, waarop de store my een link naar de track en trace stuurde (die ik ze zelf ook al gestuurd had en waarop perfect zichtbaar is dat het pakket ergens hangt)
- Vervolgens heb ik ze maar eens op de man af gevraagd of ze nog bereid waren me echt te gaan helpen of niet
- Waarop de store antwoordde dat ik eerst 10 dagen moest wachten
- Ik heb voor de zekerheid 10 werkdagen gewacht, nu zijn we een resend overeengekomen. Ze gaan me een nieuw pakket opsturen.

En dat alles voor 12 euro, maarja toen ik er eenmaal moeite in had gestoken wilde ik ook niet meer opgeven. Dit was een moederdagcadeau, die datum gaan we niet meer halen, hopelijk lukt de kerst nu wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28

sjirafje

No inspirational quotes here

smvs schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:09:
Bij mij is nu voor het eerst iets niet aangekomen. Op 20 april verzonden met AliExpress standard shipping. Pakket bleef sinds 12 mei hangen op 'processed in country of destination', dus op 12 juli maar eens gevraagd waar mijn pakket bleef. Wat volgde was iets wat ik zou omschrijven als een ontmoedigingsbeleid:

- Eerst moest ik naar het 'lokale postkantoor'. Dus ik braaf naar de lokale Primera gegaan, die niets hadden
- Daarna moest ik een 'certificate of non receipt' (wtf) ophoesten, ondanks dat in de track en trace gewoon te zien was dat het pakket was blijven hangen. Dus ik braaf 30 minuten in de wacht gehangen met de klantenservice van PostNL, die (niet heel verrassend) aangaven dat zoiets (iig voor deze verzendmethode) niet bestaat
- Toen ik aangaf dat ik zo'n certificaat niet kon aanleveren, werd gewoon het verzoek herhaald (ik moest met zo'n certificaat op de proppen komen)
- Ik antwoordde weer dat ik geen certificaat kon leveren, waarop de store my een link naar de track en trace stuurde (die ik ze zelf ook al gestuurd had en waarop perfect zichtbaar is dat het pakket ergens hangt)
- Vervolgens heb ik ze maar eens op de man af gevraagd of ze nog bereid waren me echt te gaan helpen of niet
- Waarop de store antwoordde dat ik eerst 10 dagen moest wachten
- Ik heb voor de zekerheid 10 werkdagen gewacht, nu zijn we een resend overeengekomen. Ze gaan me een nieuw pakket opsturen.

En dat alles voor 12 euro, maarja toen ik er eenmaal moeite in had gestoken wilde ik ook niet meer opgeven. Dit was een moederdagcadeau, die datum gaan we niet meer halen, hopelijk lukt de kerst nu wel :+
Ik word ook regelmatig naar local postoffice gestuurd waarop ik standaard reageer dat zoiets hier helemaal niet bestaat. Er is geen enkele manier om te achterhalen welk verzendbedrijf in Nederland de verzorging zou uitvoeren en allemaal zeggen ze toch niets voor de ontvanger te kunnen betekenen.

Heb je wel een werkende trace code gekregen voor de resend? Mij is al een aantal keer overkomen dat ik goedgelovig akkoord ging met een resend en het dispute beëindigde maar die resend is bij geen van allen ooit aangekomen. Tegenwoordig ga ik alleen akkoord met een resend met volledig werkende trace code (wat dus mogelijk een duurdere verzendmethode is dan het origineel) of een full refund. De meeste verkopers zullen vast eerlijk zijn, maar helaas niet allemaal.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Hoe staan de zaken nu ondertussen in Luik? ik heb afgelopen zondag weer iets besteld wat via Aliexpress standard shipping gaat. een andere keuze was er helaas niet. sinds vandaag heb ik tracking gekregen dat het in sorteer proces is. hopelijk blijft het dit keer geen maand liggen daar in luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@sjirafje In mijn geval is bij 17Track de volgende regel te zien: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" en de shop zelf wist mij ook te vertellen dat het PostNL is. Inderdaad is het pakket te vinden bij https://www.internationalparceltracking.com/ (site van PostNL).

Anyway, deze exercitie ga ik niet nogmaals doen idd, een volgende keer zal ik gewoon zeggen (liegen) dat ik naar het zogenaamde postkantoor geweest ben als ze blijven aandringen. Er zit toch altijd een niet thuis brief in de brievenbus als het pakket echt bij het 'postkantoor' ligt.

Ik heb niet specifiek om tracking gevraagd in 1e instantie, omdat de verzendmethode AliExpress standard shipping was en ik er eigenlijk vanuit ging dat ze die methode (met tracking dus) weer zouden gebruiken. Maar ik heb het nu expliciet aangegeven, dat ik dat eis. Bedankt voor deze tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
Converted007 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:54:
Ik heb weer een pakje dat met de trein gaat... het 2de al. Ugh:(
ja hier nu ook via trein route tracking info van Chinese verkoper. Plaatsnamen liggen allemaal op de treinroue van China naar Europa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuep-h7-ovPEjla4TSaqYqoMfs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywnjSPyczfzhw6tQXVHnuESH.jpg?f=fotoalbum_large
Pakket lijkt nu in Duisburg en DPD tracking weet nog van niets. DPD tracking staat sinds besteldatum op "Order information has been transmitted to DPD".
Wel krijg ik nu een PostNL melding dat ik vrijdag een pakket van Amazon ga ontvangen waar ik niets besteld heb. Maar dat zou net zo goed blijkt een 2e bestelling van AliExpress kunnen te zijn waar ik nog helemaal geen verzendinfo van heb. Het blijft qua levering een loterij O-)

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 22-07-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 15:15
Wo 8/7 besteld, ma 21/7 geleverd met Ali standard via Luik.

Tempo komt er weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08 13:25
Ik heb laatst 4 pakketjes besteld op Aliexpress die ik nodig had voor een projectje, en inderdaad, het lijkt allemaal weer wat sneller te gaan.Ik had alles op 7 Juli besteld, en alle pakketjes zijn via Aliexpress standard shipping verzonden, huidige status:

Pakketje 1: 3Sxxx tracking code, 7 juli verzonden, route via Amsterdam en 15 Juli door DHL geleverd.
Pakketje 2: LTxxxNL tracking code, 7 juli verzonden, route via Luik en 21 Juli geleverd door PostNL.
Pakketje 3: LTxxxNL trackiing code, 14 Juli verzonden, route via Luik en staat in PostNL app om vandaag (22 Juli) geleverd te worden
Pakketje 4: LTxxxNL tracking code, 7 Juli verzonden, sinds 15 Juli in Luik maar sindsdien geen beweging, ook nog niet "Pre-advised" bij PostNL o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
BartNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:30:
[...]

ja hier nu ook via trein route tracking info van Chinese verkoper. Plaatsnamen liggen allemaal op de treinroue van China naar Europa
[Afbeelding]
Pakket lijkt nu in Duisburg en DPD tracking weet nog van niets. DPD tracking staat sinds besteldatum op "Order information has been transmitted to DPD".
Wel krijg ik nu een PostNL melding dat ik vrijdag een pakket van Amazon ga ontvangen waar ik niets besteld heb. Maar dat zou net zo goed een 2e bestelling van AliExpress kunnen zijn waar ik nog helemaal geen verzendinfo van heb. Het blijft qua levering een loterij O-)
Jij hebt precies betere updates lol. Hier is de laatste update al van 2 weken geleden (in polen). Al meer dan een maand onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Converted007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:39:
[...]
Jij hebt precies betere updates lol. Hier is de laatste update al van 2 weken geleden (in polen). Al meer dan een maand onderweg...
Die van mij is ook een maand onderweg. De updates heb ik van de Chinese verkoper die supersnel reageert en blijkbaar betere tracking info heeft. Het betreft wielen voor een racefiets dus groot pakket en veruit meest dure wat ik ooit via AliExpress besteld heb🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 11:54

odan

The dark side is within all!

tobitronics schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:51:
Wo 8/6 besteld, ma 21/6 geleverd met Ali standard via Luik.

Tempo komt er weer in?
21/6 was een maand geleden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:23

Metalfreak

Hoije woh!

Ik kreeg ineens gisteravond een pakketje van AliExpress geleverd met DHL. Had ik niet verwacht en was ook echt snel geleverd nadat ik de verzendbevestiging binnen had. 13 juli verzendbevestiging binnen, 21 juli geleverd.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
BartNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Die van mij is ook een maand onderweg. De updates heb ik van de Chinese verkoper die supersnel reageert en blijkbaar betere tracking info heeft. Het betreft wielen voor een racefiets dus groot pakket en veruit meest dure wat ik ooit via AliExpress besteld heb🤞
Oh welke trackingsite is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 06-09 15:15
Is het normaal dat bij 4PX singpost de tracking na "hand over to airline" ophoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Het verschilt heel veel zeg.
18-7 verstuurd
21-7 pakje is in liege aangekomen

En dat voor een artikel van 1.5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Converted007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:11:
[...]Oh welke trackingsite is dat dan?
Volgens de screenshot de 'WXY service site' maar daar kan ik zelf dus niet bij. Wanneer ik de verkoper om een update vraag stuurt hij mij een screenshot van zijn tracking info. Omdat hij dat zo snel doet is dat voor mij prima.
De tracking info die ik zelf heb is van DPD en staat sinds 22 juni op '"Order information has been transmitted to DPD"' en verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 10:46
Na laatste pakketje is binnen vanuit China.

13-5 Besteld
15-5 Verzonden
18-5 Vertrokken uit HK
20-5 Aangekomen in Maleisië
25-6 Vertrokken uit Maleisië
22-7 Aangekomen.

Had ook heel veel tegenstrijdige meldingen op Tracking. Aliexpress en Cianao gaven aan dat het al was aangekomen in Nederland in Juni en Maleisië Post gaf eerst Chili, Marokko aan om uit eindelijk inactief te gaan. Uit het niets weer tracking 25-6 om weer stil te zijn tot nu.

Blijkbaar zijn Pakjes uit China in een echt Russisch roulette spelletje terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Laatst online: 09-11-2024
Hunterrnl schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:48:

Had ook heel veel tegenstrijdige meldingen op Tracking. Aliexpress en Cianao gaven aan dat het al was aangekomen in Nederland in Juni en Maleisië Post gaf eerst Chili, Marokko aan om uit eindelijk inactief te gaan. Uit het niets weer tracking 25-6 om weer stil te zijn tot nu.

Blijkbaar zijn Pakjes uit China in een echt Russisch roulette spelletje terecht gekomen.
Denk geen Russische roulette, maar eerder verstoppertje... in welke loods zit je pakket.

Dat gezegd hebbende, mijn vrouw kreeg een pakket binnen 2 weken! Het lijkt er op dat ze nu op een FIFO manier te werk gaan, en dat ze heel langzaam de voorraad aan het opschonen zijn. Helaas nu wel aan het wachten op een pakket dat nog 30 dagen moet wachten voordat de "buyer" protection verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
(jarig!)
cgok schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:10:
is dit nieuw?

-Amsterdam-Linehaul Arrival:Arrived Amsterdam

2020-07-16 12:47:00 [GMT+1]

11 juli besteld.
besteld en binnen 10 dagen in huis. En dat ook nog met dhl. ging het maar elke keer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
Heb in mei iets besteld, staat nu de laatste 2+ weken op "processed in the country of destination". Duurt lang.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:38
Weer eens wat nieuws, vandaag een plastic zak van Sinotrans met daar in 3 pakketjes van 3 verschillende leveranciers de bestelling zijn op de zelfde dag gedaan 8 juli, officieel liggen de pakketjes nog in Luik.

Nu de Nova PM sensor SDS011 en nog 2 afdichtingen voor onze magic bullit deze laatste is al onderweg sinds 18 mei.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb de verzender van onderstaande LP*********GB zending eens gevraagd of ze mij kunnen vertellen waar die nu is
quote: 4PX
2020-07-14 22:55 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-10 00:34 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-08 20:29 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-08 00:00 OFFICE UNKNOWN, Departure from Outward Office of Exchange
2020-07-07 23:35 OFFICE UNKNOWN, Outward Collection
2020-07-07 05:35 LHR, Arrival of goods at destination airport
2020-07-07 05:35 LHR, Arrived at the destination airport
2020-07-06 23:33 HKG, shipment departed from airport of origin country
2020-07-04 23:32 HKG, Hand over to airline.
2020-07-03 15:46 HONG KONG - HONG KONG, Depart from facility to service provider.
2020-06-18 22:54 Shenzhen,China, 4PX picked up shipment.
2020-06-18 22:54 Shenzhen,China, Shipment arrived at facility and measured.
quote: Royal Mail
2020-07-14 22:58 NLAMSA, Arrived at Delivery Office
2020-07-14 22:57 NLAMSA, Netherlands, Item Despatched
2020-07-14 22:56 NLAMSA, Netherlands, Item received at Sorting Office
2020-07-14 22:55 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-10 00:37 NLAMSA, Arrived at Delivery Office
2020-07-10 00:36 NLAMSA, Netherlands, Item Despatched
2020-07-10 00:35 NLAMSA, Netherlands, Item received at Sorting Office
2020-07-10 00:34 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-08 20:29 Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-08 00:00 LANGLEY HWDCÂ (2), Item Leaving the UK
2020-07-07 23:35 LANGLEY HWDCÂ (2), Item Received by Royal Mail
Krijg ik dit te horen:
Your parcel has arrived at the local post office. The deliverer cannot contact you. Please contact the local post office to pick up the parcel.
PostNL herkend de code niet en gezien de grote hoeveelheid servicepunten binnen 10 minuten fietsen hier vandaan is een voor een allen langsgaan geen doen.

Heeft iemand suggesties?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

aawe mwan

Wat ook leuk is:

drestar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:59:
Hoe staan de zaken nu ondertussen in Luik?
Van mij zijn er het afgelopen weekend pakketjes geland in Luik en vanavond zijn ze in de app aan het verschijnen voor bezorging morgen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
de verkoper vragen of zij weten waar het pakje is? Wanneer je bijvoorbeeld zou weten welke bezorgdienst Royal Mail in Nederland gebruikt zou al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
aawe mwan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Van mij zijn er het afgelopen weekend pakketjes geland in Luik en vanavond zijn ze in de app aan het verschijnen voor bezorging morgen.
Ok dat is dan al snel , mooi om te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Bij mij bleef een pakketje sinds 22 juni hangen bij de nederlandse douane. Bijna aan maand dus. Ik heb zelf maar een screenshot gestuurd met de prijs van de item plus de LT.. NL tracking en mijn adres duidelijk in zicht. Dit opgestuurd middels de binnenlandse LT.. NL trackingcode via de Postnl inklaringslink. Toen kwam mijn pakket binnen twee dagen. Mischien kunnen consumenten de douane voortaan helpen door alvast zelf inklaring te doen. Scheelt de klant tijd.

Zijn hier mensen met pakketten die sinds 25 mei nog vastzitten in Luik?

[ Voor 15% gewijzigd door SoundByte op 22-07-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb hier een bug. Via app staat een pakket die sinds 15 mei niet gekomen is op compleet maar desktop versie heeft 30 dagen extra.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik kan beter wachten voor een dispute

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op 26 juni iets besteld bij Ali en het blijft bij ditmaal hangen in Nederland. Ik verwacht het toch eigenlijk elk moment.

2020-06-29 16:48:04 Zhuhai Package Received from shipper
2020-06-29 19:30:53 Zhuhai Depature from Local Sorting Center
2020-06-30 12:39:21 深圳市 Arrival
2020-07-02 12:16:47 深圳市 Departure
2020-07-03 19:56:45 香港 Departure
2020-07-07 04:32:30 NETHERLANDS,local sorting centre Arrival

edit: even contact opgenomen met PostNL, nog niet bij hun bekend. Ligt dus bij douane denk ik.

Op 28 juni nog iets besteld (roterende vlaghouders :D) en dat werd pas op 12 juli verzonden en is ook nog onderweg. Gelukkig is het nog lang geen koningsdag :)F

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 23-07-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Raven schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:13:
Ik heb de verzender van onderstaande LP*********GB zending eens gevraagd of ze mij kunnen vertellen waar die nu is

PostNL herkend de code niet en gezien de grote hoeveelheid servicepunten binnen 10 minuten fietsen hier vandaan is een voor een allen langsgaan geen doen.

Heeft iemand suggesties?
Check eens op deze pagina: https://internationalparceltracking.com/
Dit is dezelfde informatie die je bij alle pakketpunten kunt opvragen. Als je pakket daar niet te vinden is, dan kun je er van uitgaan dat het pakket NIET bij PostNL is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BartNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:05:
[...]

de verkoper vragen of zij weten waar het pakje is? Wanneer je bijvoorbeeld zou weten welke bezorgdienst Royal Mail in Nederland gebruikt zou al helpen.
Dat heb ik dus nogmaals gedaan, incl uitleg dat postkantoren niet meer bestaan en het niet PostNL hoeft te zijn die de zending heeft.

Daarbij komt het pakket oorspronkelijk uit China, waarom Royal Mail erbij betrokken is geen idee, www.parcelmonitor.com/ laat ook beide trackings zien.
mr_seeker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Check eens op deze pagina: https://internationalparceltracking.com/
Dit is dezelfde informatie die je bij alle pakketpunten kunt opvragen. Als je pakket daar niet te vinden is, dan kun je er van uitgaan dat het pakket NIET bij PostNL is...
"pakket niet gevonden"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Raven schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
[...]Dat heb ik dus nogmaals gedaan,
aan je reacties te lezen lijk je een te optimistisch beeld te hebben van de AliExpress verzendingen. Het blijft een loterij waarbij pakketjes soms heel snel arriveren, vaker er wat langer doen en soms op de meest rare plekken lang blijven liggen en incidenteel niet aankomen.
AliExpress heeft normaal een goede klant bescherming maar tegenwoordig verlengen ze de verzendtijd al tot 3 maanden waardoor je dus zo lang moet wachten voordat een 'dispute' ontvankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BartNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:20:
[...]

aan je reacties te lezen lijk je een te optimistisch beeld te hebben van de AliExpress verzendingen. Het blijft een loterij waarbij pakketjes soms heel snel arriveren, vaker er wat langer doen en soms op de meest rare plekken lang blijven liggen en incidenteel niet aankomen.
AliExpress heeft normaal een goede klant bescherming maar tegenwoordig verlengen ze de verzendtijd al tot 3 maanden waardoor je dus zo lang moet wachten voordat een 'dispute' ontvankelijk is.
Dit is geen Ali zending ;) , al komt het wel uit die hoek op de aardbol vandaan: https://www.seeedstudio.com/

Van de 7 Ali-zendingen waar ik ook nog op zit te wachten, zijn er 6 nog onderweg, zie vorige posts. Geen verandering te melden helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 23-07-2020 10:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Raven schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Dat heb ik dus nogmaals gedaan, incl uitleg dat postkantoren niet meer bestaan en het niet PostNL hoeft te zijn die de zending heeft.

Daarbij komt het pakket oorspronkelijk uit China, waarom Royal Mail erbij betrokken is geen idee, www.parcelmonitor.com/ laat ook beide trackings zien.

[...]

"pakket niet gevonden"
Dan ga ik heel vervelend zijn, en je nu zeggen dat je pakket ergens in Limbo zit, mogelijk in de container met untracked pakketten. Royal Mail stuurt hem naar PostNL, die hem vervolgens aflevert. Als PostNL hem niet heeft, dan is hij untracked en zou je een brief in de bus moeten krijgen van PostNL.

Ander nieuws: Kreeg gisteren een melding om 23:45 dat het pakket was bezorgd, vandaag bij mijn postbus langsgeweest, geen pakket. Ikke even rondkijken, pakket NAAST de postbus... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:24

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb een pakketje dat eergisteren in Luik is aangekomen. Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Zojuist een lading aan pakketjes in 1 plastic verpakking binnen gekregen.

Eerste was op 5 juli besteld en de laatste op 9 juli. Dus 2 week nadat de laatste besteld was.

De tracking staat nog steeds op Luik overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 23:03
Na lang zeuren eindelijk na 97 dagen sinds de bestelling geld terug terwijl de order als sinds 22 april al niet meer van status veranderde (Den Haag, dus geen verdwenen pakketje uit Luik denk ik) en er 20 dagen voor de levering stond. Bestelling was op 17 april.
Na 287 bestellingen en Platinum member is het nu gedaan met Ali voor mij. Mijn account is gedeactiveerd. Was leuk maar de klantenservice is waardeloos en wil niet nog eens in die situatie belanden.

Als alles goed loopt is het leuk maar hun customer protection is een grote grap. Dat moet je niet opvatten als beschermen van de klanten maar als als bescherming voor Ali tegen de klanten.

Blij dat het nu afgehandeld is maar had nooit zo lang moeten duren. Hoop dat jullie bestellingen sneller binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
nklaver234 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:03:
Na lang zeuren eindelijk na 97 dagen sinds de bestelling geld terug terwijl de order als sinds 22 april al niet meer van status veranderde (Den Haag, dus geen verdwenen pakketje uit Luik denk ik) en er 20 dagen voor de levering stond. Bestelling was op 17 april.
Na 287 bestellingen en Platinum member is het nu gedaan met Ali voor mij. Mijn account is gedeactiveerd. Was leuk maar de klantenservice is waardeloos en wil niet nog eens in die situatie belanden.

Als alles goed loopt is het leuk maar hun customer protection is een grote grap. Dat moet je niet opvatten als beschermen van de klanten maar als als bescherming voor Ali tegen de klanten.

Blij dat het nu afgehandeld is maar had nooit zo lang moeten duren. Hoop dat jullie bestellingen sneller binnen komen.
O dat is wel jammer. ik heb na meer dan 2000 bestellingen nooit problemen gehad met geld terug. of ging het misschien om een heel groot bedrag bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
drestar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:02:
[...]

O dat is wel jammer. ik heb na meer dan 2000 bestellingen nooit problemen gehad met geld terug. of ging het misschien om een heel groot bedrag bij jou?
TLDR: 30 euro.

Long story:
Eén order van ongeveer 5 euro, daarvan kreeg ik een mail na 90 dagen dat er een dispuut aangemaakt kon worden en die werd meteen toegekend. Andere order had al veel langer geen tracking updates meer gehad maar was voor ruim 30 euro. Daarvan ook mail dat er dispuut aangemaakt kon worden, gedaan. Reaktie wacht nog eens 10 dagen. Mijn uitleg dat ik dat niet terecht vond werd genegeerd(Levering zou 20 dagen duren, customer protection bij bestellen was 60 dagen, toen was er ook al overal Corona en zomaar verlengd naar 90 en nu weer 10 dagen extra?). Bij ieder opmerking in het dispuut ongeacht hoe laat kwam na 1 minuut direct de reaktie: gewoon blijven wachten. Daarop heb ik hele boze reacties gestuurd waarop ook steeds weer na 1 minuut de standaard reaktie. Ik ben er klaar mee als de verkoper de afspraken steeds oprekt en niet ingaat op argumenten, voel me dus genegeerd en en totaal niet serieus behandeld.
Bestel voortaan dus wel bij Amazon, daar heb ik veel betere ervaringen als er service nodig is. Retourneren als iets niet goed is gaat probleemloos. Als er iets misgaat wordt het opgelost en levertijden worden altijd nageleefd bij de Prime artikelen. Artikelen zonder Prime en met levertijden van meer dan 1 maand probeer ik te vermijden. Soms zijn er geen alternatieven en bestel ik ze toch, dan komt er altijd weer zo’n Chinees pakket maar weet ik wel dat ik een fatsoendelijke klantenservice kan verwachten bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nklaver234 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 03:28:
[...]

Long story:
Eén order van ongeveer 5 euro, daarvan kreeg ik een mail na 90 dagen dat er een dispuut aangemaakt kon worden en die werd meteen toegekend. Andere order had al veel langer geen tracking updates meer gehad maar was voor ruim 30 euro. Daarvan ook mail dat er dispuut aangemaakt kon worden, gedaan. Reaktie wacht nog eens 10 dagen. Mijn uitleg dat ik dat niet terecht vond werd genegeerd(Levering zou 20 dagen duren, customer protection bij bestellen was 60 dagen, toen was er ook al overal Corona en zomaar verlengd naar 90 en nu weer 10 dagen extra?). Bij ieder opmerking in het dispuut ongeacht hoe laat kwam na 1 minuut direct de reaktie: gewoon blijven wachten. Daarop heb ik hele boze reacties gestuurd waarop ook steeds weer na 1 minuut de standaard reaktie. Ik ben er klaar mee als de verkoper de afspraken steeds oprekt en niet ingaat op argumenten, voel me dus genegeerd en en totaal niet serieus behandeld.
Bestel voortaan dus wel bij Amazon, daar heb ik veel betere ervaringen als er service nodig is. Retourneren als iets niet goed is gaat probleemloos. Als er iets misgaat wordt het opgelost en levertijden worden altijd nageleefd bij de Prime artikelen. Artikelen zonder Prime en met levertijden van meer dan 1 maand probeer ik te vermijden. Soms zijn er geen alternatieven en bestel ik ze toch, dan komt er altijd weer zo’n Chinees pakket maar weet ik wel dat ik een fatsoendelijke klantenservice kan verwachten bij problemen.
Na een dispuut moet je aangeven of je tevreden bent met de geboden oplossing. Als je dat niet bent heb je daarna verder niets meer met de verkoper te maken, maar komt AE er tussen. Vreemd dat je dus alleen met de verkoper contact hebt gehad.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
nklaver234 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 03:28:
[...]

Long story:
Ik handel nooit met de verkoper. die maken je toch van alles wijs. je moet AE uiteindelijk zelf laten beslissen. maar als een verkoper extra tijd geeft moet je die gewoon eerst uitzitten en pas op de laatste dag daarvan het dispute openen .ik vraag altijd eerst extra tijd erbij voor ik een dispute open. gewoon geduldig zijn en aan alles voldoen. het houd toch wel een keer op. ze kunnen je niet eeuwig laten wachten. maar als je gelijk na de standaard protectietijd een dispute gaat openen zonder eerst te verlengen of met de verkoper te hebben gecommuniceerd krijg je zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
Magic schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Na een dispuut moet je aangeven of je tevreden bent met de geboden oplossing. Als je dat niet bent heb je daarna verder niets meer met de verkoper te maken, maar komt AE er tussen. Vreemd dat je dus alleen met de verkoper contact hebt gehad.
Ali is er ook tussen gekomen maar moest van Ali dus alleen maar langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 15:33
Jul 24, 2020 00:22 The shipment has been successfully delivered
Jul 23, 2020 23:44 The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot
Jul 23, 2020 23:44 The shipment has been loaded onto the delivery vehicle
Jul 23, 2020 13:55 The shipment has arrived in the destination country/destination area
Jul 22, 2020 23:10 The international shipment has been processed in the export parcel center
Jul 21, 2020 20:40 The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Jul 21, 2020 00:01 The shipment has been processed by the sender. You will receive further information as soon as the shipment is received by DHL.
Jul 20, 2020 08:30 Package has been sterilized and shipped out.
Jul 20, 2020 02:45 Our warehouse has started packing your items.

Het kan wel snel dus, op de vorige Banggood bestelling moest ik zo'n 2 maanden wachten (half mei besteld, vanaf 1 juni in Luik, vorige week zaterdag zowaar Postbezorger voor de deur). Deze ging via de CZ (Tsjechie) warehouse, geleverd via Flytexpress / DHL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
nklaver234 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:30:
[...]

Ali is er ook tussen gekomen maar moest van Ali dus alleen maar langer wachten.
Zolang ali zegt dat je "buyer protection" hebt, moet je wachten... Zo werkt escrow. Nadat de buyer protection verloopt hebt je 15 dagen de tijd om een claim in te dienen, anders is het geld weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik houd er met het bestellen rekening mee dat zendingen niet, of heel laat aankomen. Dat is nu eenmaal het risico wanneer je uit China besteld. Tot een jaar of 3 geleden had je de zendingen standaard wel binnen 2-3 weken in huis, maar die tijd lijkt gewoon voorbij.

Standaard vraag ik 3 keer aan de verkoper om de protection period te verlengen zodra die bijna afloopt. Verkopers kunnen die periode volgens mij maximaal 3 keer verlengen. Is het daarna nog niet binnen, dan een dispute openen en een deel van de verkopers gaat dan akkoord met geld terug. Voor het deel dat niet akkoord gaat weiger je de oplossing van de verkoper en dan beslist AE over het algemeen binnen een week. De waarde van de bestelling is niet relevant. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

In sommige gevallen ontvang je de bestelling enkele weken na de refund alsnog. Als de verkoper netjes gereageerd heeft naar mij en ook snel akkoord ging met een refund dan neem ik contact op om nogmaals te betalen. Een verkoper die pas heel laat reageerde en niet akkoord ging met een refund die heeft pech gehad.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
sjirafje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:33:
Ik houd er met het bestellen rekening mee dat zendingen niet, of heel laat aankomen. Dat is nu eenmaal het risico wanneer je uit China besteld. Tot een jaar of 3 geleden had je de zendingen standaard wel binnen 2-3 weken in huis, maar die tijd lijkt gewoon voorbij.

Standaard vraag ik 3 keer aan de verkoper om de protection period te verlengen zodra die bijna afloopt. Verkopers kunnen die periode volgens mij maximaal 3 keer verlengen. Is het daarna nog niet binnen, dan een dispute openen en een deel van de verkopers gaat dan akkoord met geld terug. Voor het deel dat niet akkoord gaat weiger je de oplossing van de verkoper en dan beslist AE over het algemeen binnen een week. De waarde van de bestelling is niet relevant. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

In sommige gevallen ontvang je de bestelling enkele weken na de refund alsnog. Als de verkoper netjes gereageerd heeft naar mij en ook snel akkoord ging met een refund dan neem ik contact op om nogmaals te betalen. Een verkoper die pas heel laat reageerde en niet akkoord ging met een refund die heeft pech gehad.
In het geval van "Aliexpress Standard Shipping" heb je een dispute met Aliexpress zelf. Normale levertijd is momenteel weer terug aan het gaan naar 2 weken, volgens het FIFO systeem. Mijn laatste pakketjes waren in ieder geval met 2 weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Al mijn pakjes blijven hangen op 'shipped to airline' of 'hand over to airline' (sinds 11 juli tot 19 juli geen beweging). Heb het idee dat die stap bij anderen wel snel gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
chento12 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:23:
Al mijn pakjes blijven hangen op 'shipped to airline' of 'hand over to airline' (sinds 11 juli tot 19 juli geen beweging). Heb het idee dat die stap bij anderen wel snel gaat ...
Ik heb dat bij een hele partij bestellingen de laatste tijd. Deze info krijg ik dan:

-alashankou-Hand over to airline
2020-06-24 17:00:00 [GMT+8]

Bovenstaande zending is nog niet aangekomen, trouwens. Heeft al een maand deze status. Als ik op Wikipedia kijk zie ik dit:
Alashankou is a border city in (...), China. It is a port of entry by both railroad and highway.

Dan krijg ik het gevoel dat die pakketjes ergens in een trein zitten ;) Het maakt mij niet echt veel uit, ik wacht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
mr_seeker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Zolang ali zegt dat je "buyer protection" hebt, moet je wachten... Zo werkt escrow. Nadat de buyer protection verloopt hebt je 15 dagen de tijd om een claim in te dienen, anders is het geld weg.
Dat snap ik. Maar Ali heeft tijdens de transactie de regels veranderd en toen ik in die 15 dagen na buyer protection een dispuut maakte moest ik nog 10 dagen wachten. Daar ben ik vooral boos om!
Niet dat er een pakketje niet is aangekomen, dat kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
nklaver234 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Dat snap ik. Maar Ali heeft tijdens de transactie de regels veranderd en toen ik in die 15 dagen na buyer protection een dispuut maakte moest ik nog 10 dagen wachten. Daar ben ik vooral boos om!
Niet dat er een pakketje niet is aangekomen, dat kan gebeuren.
Controleer eens je dispute history. Mogelijk heeft iemand op "extend buyer protection" gedrukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
10Cage schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Alashankou is a border city in (...), China. It is a port of entry by both railroad and highway.

Dan krijg ik het gevoel dat die pakketjes ergens in een trein zitten ;) Het maakt mij niet echt veel uit, ik wacht wel.
ja trein vandaar gaat naar Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland en dan grens overgang Polen Malaszewicze. Mijn pakket vertrok 27 juni vanuit China via die treinroute en zou nu ergens bij Duisburg moeten zijn. Echt snel gaat het niet. China - Duisburg was 5400km in 16 dagen maar de de laatste 150km vanuit Duisburg duurt nu al 10 dagen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
BartNL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:49:
[...]
China - Duisburg was 5400km in 16 dagen
Ah, je krijgt dus wel updates van tussenstops of overslag? Moet ik toch eens wat beter in de gaten houden dan :)

Edit: hhhm, ik snap het toch niet helemaal blijkbaar, even een oude bestelling opgescharreld. Hier lijkt toch sprake van luchttransport. Maar dan heeel langzaam:

-alashankou-Hand over to airline
2020-05-27 12:00:00 [GMT+8]

-Liege-Linehaul Arrival
2020-07-02 12:00:00 [GMT+2]

[ Voor 34% gewijzigd door 10Cage op 24-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
10Cage schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:58:
[...]-alashankou-Hand over to airline
die airline staat er bij inderdaad niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
16-7 besteld
16-7 verzonden door seller
24-7 aangekomen in Belgie

Verwacht het wel ergens eind van komende week, worst case scenario waarschijnlijk rond 5 Augustus, tenzij ik echt aan de bad side van de douane val en het blijft 4 weken liggen maar dat heb ik de voorbije 2 maanden toch nog niet aan de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:03
Iemand hier recent gebruik gemaakt van 'Banggood Express' als verzendoptie?

Via welk land kwam het pakket Europa binnen?

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
chento12 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:23:
Update 1ste pakje na 2 weken op deze status vertrokken met vliegtuig (6 juli besteld met AE
Standard shipping, geplande levertijd 23 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:24

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:16:
Ik heb een pakketje dat eergisteren in Luik is aangekomen. Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt.
Nou, gisteren binnengekomen. Vier dagen vanuit luik. Het is een mirakel.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
AliExpress standardshipping lijkt weer de oude te worden (levering binnen 14 dagen) PostNL heeft zaken weer op orde lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

JaxTeller schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:07:
AliExpress standardshipping lijkt weer de oude te worden (levering binnen 14 dagen) PostNL heeft zaken weer op orde lijkt mij.
Jup same here, paar pakketjes met 2 weken of net erbinnen in huis. Oude pakketjes komen ook langzaam binnen.

Ergens is alleen 1 pakket kwijt geraakt, bezorger had hem tegen de deur aangelegd hier in het appartementencomplex, buur had hem zien liggen maar toen ik thuis kwam was die al weg. En niemand lijkt hem te hebben... Maar goed daar kan Ali niks aan doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drestar
Joopieboy schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Jup same here, paar pakketjes met 2 weken of net erbinnen in huis. Oude pakketjes komen ook langzaam binnen.

Ergens is alleen 1 pakket kwijt geraakt, bezorger had hem tegen de deur aangelegd hier in het appartementencomplex, buur had hem zien liggen maar toen ik thuis kwam was die al weg. En niemand lijkt hem te hebben... Maar goed daar kan Ali niks aan doen.
Die heeft iemand in het gebouw waarschijnlijk meegenomen. mensen kunnen ook nooit eens met hun fikken van andermans spullen afblijven. de post is hiervoor wel verantwoordelijk. maar die zullen het wel weer voor hun bezorgers opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:40:
Doe ik ook even mee...

AliExpress spullen:
ItemOrderedAirlineLocal officeDelivered
Item 118 mei5 juni1 juli-
Item 231 mei6 juni--
Item 32 juni9 juni29 juni1 juli

Item 1 staat nu bijna een week in de PostNL app op 'wordt verwacht.' Nooit eerder zo lang gehad. Maar die zou nog kunnen komen. Item 2...denk het niet. Vreemd genoeg is die ook nooit 'geland'. "Hand over to airline" is het laatste bericht.
Zowaar, item 2 is aangekomen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 17:12
urk_forever schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:32:
Ik heb 4 mei iets besteld bij AE en AE standaard verzending gekozen, het pakketje is 10 mei verstuurd, en de laatste update is van 13 mei.

Dit is de tracking info:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
    Hand over to airline
    2020-05-13 23:30:59 [GMT+8]

-Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
    2020-05-12 22:25:43 [GMT+8]

Depart from transit country or district
    2020-05-12 22:25:00 [GMT+8]

Arrive at transit country or district
    2020-05-10 22:24:00 [GMT+8]

Order information received by carrier
    2020-05-10 14:46:21 

Outbound in sorting center
    2020-05-10 14:46:20 [GMT+8]

Received by line-haul
    2020-05-10 14:46:20 [GMT+8]

Inbound in sorting center
    2020-05-10 05:12:59 [GMT+8]

Accepted by carrier
    2020-05-10 04:42:59 [GMT+8]

Order information received by carrier
    2020-05-05 18:18:09

Zou dit pakketje ook op die stapel in Luik liggen :'( Het lijkt er toch op dat het nog niet het land uit is...
Dit pakketje is ook eindelijk aangekomen, begin mei besteld en 25 juli eindelijk binnen. Mijn andere pakketje dezelfde artikelen was wel wat sneller, die had ik 24-06 besteld en is 22-07 aangekomen.

Nu heb ik alleen alles dubbel 8)7

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-09 23:55
Hoi allemaal, ik heb op 15 juli een Mi band besteld bij AliExpress. Ik had gekozen voor AliExpress standard shipping, en hij is verzonden met LB...SG. Normaal worden deze altijd via LX..NL verzonden bij mij. Nu heb ik wat terug gelezen en zie dat dat wel eens kan gebeuren. Er staat sinds 21 juli Hand over to airline. Geen statusupdates meer gehad. In de AliExpress app staat wel dat hij tussen 27-30 juli geleverd zou moeten worden. Maar meestal kan ik dit nummer rond deze datum wel invoeren op postnl.post of op internationalparceltracking.com. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Ik zie ook niet heel veel mensen die een LBSG code hadden.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Colin013 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:23:
Hoi allemaal, ik heb op 15 juli een Mi band besteld bij AliExpress. Ik had gekozen voor AliExpress standard shipping, en hij is verzonden met LB...SG. Normaal worden deze altijd via LX..NL verzonden bij mij. Nu heb ik wat terug gelezen en zie dat dat wel eens kan gebeuren. Er staat sinds 21 juli Hand over to airline. Geen statusupdates meer gehad. In de AliExpress app staat wel dat hij tussen 27-30 juli geleverd zou moeten worden. Maar meestal kan ik dit nummer rond deze datum wel invoeren op postnl.post of op internationalparceltracking.com. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Ik zie ook niet heel veel mensen die een LBSG code hadden.. 8)7
LB....SG is Singapore Post. Normaliter ook wel vrij snel. Doet niet onder voor PostNL als het om AliExpress Standard Shipping gaat. Het wordt inderdaad wel weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik had eerder al hoop dat alles langzaam aan weer bij aan het trekken was maar dat valt helaas nog tegen. Al sinds de 12'e zijn er 2 pakketjes in Luik, gecleared door de douane en.. niks -_- Er zal toch niet nog een keer een vrachtwagen gejat zijn he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Heb toch allemaal een beetje geduld. We zitten nog altijd in een pandemie...
En jullie mogen van geluk spreken. Ik heb 2 pakketjes die met de trein zijn verzonden. 1 is al 35 dagen onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-09 23:41

PA5AM

Kortegolf

Ik heb inmiddels 2 niet-thuis berichten in de bus gehad met KG codes die niet werken.

Mijn vaste ophaalpunt heeft ook nog niks ontvangen. Weet iemand hier raad mee?

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Converted007 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:14:
Heb toch allemaal een beetje geduld. We zitten nog altijd in een pandemie...
En jullie mogen van geluk spreken. Ik heb 2 pakketjes die met de trein zijn verzonden. 1 is al 35 dagen onderweg...
inderdaad. Hier pakket met de trein onderweg sinds 21 juni. Sinds kort zichtbaar op DPD tracking (Mechelen en Oirschot). Moet nog even geduld hebben :z
Update, vandaag na 38 dagen heeft DPD het pakket bezorgt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door BartNL op 29-07-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 16:13

PoweRoy

funky!

Zucht Ali geeft zich weer niet thuis. Pakketje ligt sinds 1 juli in Nederland. Dispute geopend en is geclosed 'ff wachten'. Appeal gedaan, weer gesloten. Ze bleven weer hameren op bewijs.

Kijk ik op https://internationalparceltracking.com

Daar staat bij adres gegevens:
MijnSTRAAT 35-FOUT@@

Feest, hoe kan ik 't makkelijkste met postnl in contact komen?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
PoweRoy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:28:
Zucht Ali geeft zich weer niet thuis. Pakketje ligt sinds 1 juli in Nederland. Dispute geopend en is geclosed 'ff wachten'. Appeal gedaan, weer gesloten. Ze bleven weer hameren op bewijs.

MijnSTRAAT 35-FOUT@@

Als bewijsstuk een foto van lege brievenbus sturen wil nog wel eens helpen.
Het is toch een vorm van bewijs. :+

Overigens zou ik het contact met PostNL via Twitter doen. Als ze je al willen helpen, want in principe is de verzender hun klant en dus verantwoordelijke / aanspreekpunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Joen op 30-07-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou, een update over LP*********GB
quote: 4PX
2020-07-14 22:55 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-10 00:34 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-08 20:29 OFFICE UNKNOWN, departure from office of exchange
2020-07-08 00:00 OFFICE UNKNOWN, Departure from Outward Office of Exchange
2020-07-07 23:35 OFFICE UNKNOWN, Outward Collection
2020-07-07 05:35 LHR, Arrival of goods at destination airport
2020-07-07 05:35 LHR, Arrived at the destination airport
2020-07-06 23:33 HKG, shipment departed from airport of origin country
2020-07-04 23:32 HKG, Hand over to airline.
2020-07-03 15:46 HONG KONG - HONG KONG, Depart from facility to service provider.
2020-06-18 22:54 Shenzhen,China, 4PX picked up shipment.
2020-06-18 22:54 Shenzhen,China, Shipment arrived at facility and measured.
quote: Royal Mail
2020-07-14 22:55 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-10 00:34 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-08 20:29 Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
2020-07-08 00:00 LANGLEY HWDCÂ (2), Item Leaving the UK
2020-07-07 23:35 LANGLEY HWDCÂ (2), Item Received by Royal Mail
Van de verzender:
Your parcel has arrived at the local post office. The deliverer cannot contact you. Please contact the local post office to pick up the parcel.
De verzender beweert al een tijdje dat die in een postkantoor ligt, na enige uitleg te hebben gegeven over het niet meer bestaan daarvan en het op 10min fietsen afstand ruim 20 servicepunten te hebben, kreeg ik 2 telefoonnummers die beide niet van een postkantoor waren maar van PostNL's afdeling inklaring. PostNL kon echter niets vinden en https://www.internationalparceltracking.com kon er ook niets mee.

Vanmorgen gaf https://play.google.com/s...=de.orrs.deliveries&hl=nl ineens een melding dat de ingevoerde pakketcode met PostNL als vervoerder ineens data opleverde, dezelfde data als die wat ik sinds vandaag kan zien op https://www.internationalparceltracking.com :
di 14 jul. 22:55 NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 10 jul. 00:34 NL Zending is gesorteerd
vr 10 jul. 00:34 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 8 jul. 18:29 NL Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde
wo 8 jul. 18:28 NL Zending ontvangen in land van bestemming
Iemand enig idee waar die is blijven hangen? Ik zie geen douanerekening, dus daar zal die denk ik niet zijn blijven hangen.

edit: De PostNL app herkend de code overigens niet, raar dat ik met een andere tracking app wel PostNL tracking data krijg :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
JaxTeller schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:07:
Het zal mij benieuwen. ik heb nu weer een pakketje met AliExpress standard shipping die in 8 dagen in luik is gearriveerd en nu al 2 dagen op afwachting van douane inklaring staat. ik ben bang dat deze de 14 dagen levertijd niet gaat halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Joopieboy schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Dat vind ik heel naar voor je. Er is geen rotter gevoel dan als het wachten op een pakket op de allerlaatste stap fout gaat.

zo kan ik hier nog niet te vroeg om juichen

30 Jul 2020 10:36 The item is out for delivery
28 Jul 2020 08:39 The item has been processed in the country of destination
06 Mei 2020 07:43 The item is ready for shipment

bijna drie maanden wachten. Bij postnl hebben ze het pakket nog niet, dus hoe komen ze er dan bij dat er een bezorger onderweg is?

ik snap soms geen jota meer van die verzendconstructies

Ik kies AE standaard verzendoptie, krijg een yanwen volgcode, vervolgens gaat het op trein naar Kazachstan en is bij de Belgische post aangemeld, wat? Heeft een LBxxxxxxxBE code meegekregen en zou al in het land zijn.

aangepast: opmerkelijk dat de actualisatie op parcelsapp accurater is dan van postnl, heel misschien heeft postnl het oorspronkelijke pakketnummer al laten vervallen?

zo zie ik weer dat blijven wachten noodzakelijk is, ook al zou ik het recht hebben op vergoedingen als er niet binnen de beloofde termijnen wordt geleverd. Die verkopers kunnen er weinig aan doen, en tot zover heb ik nog geen enkele keer met een oneerlijke te maken gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Jarwo op 30-07-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Mijn laatste 3 bestellingen via AE standaard shipping zijn binnen 3 weken geleverd. Mijn Ebay bestellingen doen er in de meeste gevallen nog wel een paar weken extra over.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Raven schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:12:
(...)

edit: De PostNL app herkend de code overigens niet, raar dat ik met een andere tracking app wel PostNL tracking data krijg :P
Daar verbaasde ik mij tijdens de "Luik-vertragingen" ook over

Soms zelfs dat alle PostNL-websites (www.internationalparceltracking.com, www.postnl.post en https://jouw.postnl.nl) niets aangaven, maar de Deliveries Pakket Tracker dan wel. En die statusupdates leken dan weer alsof ze afkomstig zouden moeten zijn van www.internationalparceltracking.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Mijn pakketjes van begin juni beginnen langzaam binnen te stromen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Waarom ik geen AliExpress kan vertrouwen: heb een postbus, daar kan DHL geen pakketten leveren. Krijg opeens een 3SLX.... Nummer. Mag je 3x raden wat er met dat pakket gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 06-09 22:34
Op 21 juli een scheerapparaat besteld bij Ali voor €12,50.
Kreeg nog een coupon dus de echte prijs was €10.
Kort daarna een 3SALX00000..... tracking nummer.
Had ik nog nooit eerder gehad.
Ik besteld ook niet heel vaak maar wel regelmatig.

Kreeg kort geleden een e-mail van DHL dat mijn pakket onderweg was.
Zou gisteren aan moeten komen alleen door een sorteerfout bij DHL kwam dit vandaag binnen.
9 dagen dus en dat is snel.
Echter, ik had bij shipping gewoon “AliExpress Standard Shipping” staan.
Goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
Saturnus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Zowaar, item 2 is aangekomen. :o
Hebben ze mogelijk overal tijdelijk wat meer mankracht met vakantiewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine83
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-01-2024
Aan de tracking van mijn pakketje is echt geen touw vast te knopen. Hij is onderweg met de trein en gisteren kreeg ik eindelijk de uit het Chinees vertaalde locatie Luik te zien na 40 dagen. Eind goed al goed dacht ik, maar nu is de status vandaag weer ge-update en staat er vertaald Mara als locatie en is Luik weggehaald. Heel bijzonder, maar zal dus nog wel even geduld moeten hebben. Heb nog nooit zo lang gewacht op een pakketje van Ali.

Bij weer een ander pakketje heeft de verkoper na wat vragen van mij de zending geannuleerd (kreeg een trackingcode waar na 10 dagen nog een info zichtbaar was) met de belofte dat ik een nieuwe zou krijgen. Dat is inmiddels ook alweer drie dagen geleden. Ik denk dat ik daar mijn geld maar van terug ga vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jarwo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Hebben ze mogelijk overal tijdelijk wat meer mankracht met vakantiewerkers?
Dat zou kunnen. Ik weet het niet zeker want recentere bestellingen die snel geleverd zijn kwamen niet via Luik maar Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
Ik heb 1 pakketje dat al bijna 3 maanden onderweg is. Het vreemde aan deze is dat deze 2x de status "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed" heeft gehad.
Stiekem nog een beetje hoop dat deze gaat komen. Hij staat sinds 10 juni al in de PostNL app :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ3zsAfATvzpWMW9rsZPFMDIa-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RvHKAeWzmHQVgYitdKQIFqMN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 18:26

Diamon

The Weird One

Krijg ik vandaag een brief van PostNL in de bus, dat ik mijn pakketje kan ophalen en even €17.66 moet betalen (kosten voor het invoeren van dit pakket) bij het ophalen van dit pakket.

Weet nog niet wat voor bedrag de verzender er nu op gezet heeft, maar heb €9,95 betaald.
code:
1
2
Price         Shipping Cost     Adjust Price    Total Amount
EUR €16,29    EUR €6,26         EUR € -12,59      EUR € 9,95

Gaat om een palmrest voor een Dell laptop. De eerste die ik had ontvangen van ze, werkte niet correct.
Reden: gekocht zonder touchpad elektronica maar is geleverd met elektronica, maar deze elektronica is defect en heb ik kunnen verwijderen (helaas wel met schade). Ze zouden mij daarom een vervangen toesturen, waarbij er geen elektronica aanwezig is en ik alleen de verzendkosten hoefde te betalen.

PostNL gebeld en gevraagd waarom ik moet betalen voor een pakketje met een waarde van €9,95.
Kon geen reden gegeven worden, maar kon natuurlijk wel in bezwaar gaan maar de afhandelingskosten (+/- €13) zelf, daarin kun je niet in bezwaar gaan en krijg je niet terug.

Morgen pakketje ophalen en kijken wat voor bedrag de verzender er op gezet heeft.

Zit trouwens ook al sinds 2020-06-16 17:59:49 [GMT+8] te wachten op een brievenbuspakje te wachten.

:+ merk in eens dat ik wel erg veel tekst heb geplaatst, was niet mijn bedoeling. Maar na de zoveelste :-( ervaring met PostNL te moeten ervaren, moest het even er uit komen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 16:13

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:28:

MijnSTRAAT 35-FOUT@@

Zo gisteren gebeld. Pakket is kwijt en ik kan niks doen.' het spijt ons zeer'... Verzender moet contact opnemen. Case ID naar aliexpress gestuurd en die hebben doodleuk weer gereject.

Ik ga maar eens contact met creditcard maatschappij opnemen dat ik mijn geld terug wil. 18 euro.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik dacht dat de problemen in luik opgelost waren zo hier te lezen?? maar dat is geen waar. ze zijn nog net zo langzaam als een maand geleden. mijn pakje blijft daar weer hangen. ik ben het nu echt beu . de verkoper krijgt dus weer negatieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 11:58
Raven schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:12:
Nou, een update over LP*********GB
Dat gaat over een zending via 4PX, toch? Ik zit ook op zo'n zending te wachten van geekworm.com. Op 1 mei besteld, op 7 mei aangekomen op LHR en daarna.... niets. Naast de 4PX tracking link (12 cijfers) ook een LP***GB tracking nummer gekregen. Beide trackers worden op geen enkele site herkend.

Heb gemailed met de webshop, dat 't allemaal zo lang duurt en zo. Zelfde reply: bel met de Nederlandse Douane en je lokale postkantoor. Beide nummers werken niet. PostNL gebeld die het tracking nummer niet kennen. Douane heeft het pakket ook niet. Enige aanknopingspunt is dat het LP***GB nummer wijst naar Parcelforce volgens de RoyalMail site, maar die wijzen weer terug naar RoyalMail.

Heb vandaag contact opgenomen met de creditcard maatschappij. Ik zie dit niet opgelost worden - zeker niet door de webshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tukkertje-RaH schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Dat gaat over een zending via 4PX, toch?
Jep. Sinds dat http://internationalparceltracking.com/ de code herkend zijn de laatste trackingupdates opnieuw herhaalt :? Ik ben benieuwd of en wanneer die gaat aankomen...
quote: 17track
2020-07-30 19:45 NLAMSA, Arrived at Delivery Office
2020-07-30 19:44 NLAMSA, Netherlands, Item Despatched
2020-07-30 19:43 NLAMSA, Netherlands, Item received at Sorting Office
2020-07-30 19:42 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands, Item has left the overseas International Processing Centre
quote: internationalparceltracking
do 30 jul. 19:42 NL Zending is ontvangen door PostNL
di 14 jul. 22:55 NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 10 jul. 00:34 NL Zending is gesorteerd
vr 10 jul. 00:34 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 8 jul. 18:29 NL Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde
wo 8 jul. 18:28 NL Zending ontvangen in land van bestemming
Ik zit ook op zo'n zending te wachten van geekworm.com. Op 1 mei besteld, op 7 mei aangekomen op LHR en daarna.... niets. Naast de 4PX tracking link (12 cijfers) ook een LP***GB tracking nummer gekregen. Beide trackers worden op geen enkele site herkend.
Hmm, ik heb alleen die LP*GB code, geen 12 cijferige. Als ik die LP*GB in de tracking app invoer en de vervoerder aanpas naar 4PX dan krijg ik de 4PX tracking te zien, anders Royal Mail.
Heb gemailed met de webshop, dat 't allemaal zo lang duurt en zo. Zelfde reply: bel met de Nederlandse Douane en je lokale postkantoor. Beide nummers werken niet. PostNL gebeld die het tracking nummer niet kennen. Douane heeft het pakket ook niet. Enige aanknopingspunt is dat het LP***GB nummer wijst naar Parcelforce volgens de RoyalMail site, maar die wijzen weer terug naar RoyalMail.
Toevallig 0900-0570 en +31 20 587 3412? Dat zouden de nummers van het postkantoor zijn waar mijn zending al weken zou liggen. Dat zijn geen nummers van een postkantoor/servicepunt.
Heb vandaag contact opgenomen met de creditcard maatschappij. Ik zie dit niet opgelost worden - zeker niet door de webshop...
Succes, hopelijk kunnen zij helpen.

edit: @Tukkertje-RaH Inmiddels is ie binnen :) , geen idee waar ie de afgelopen weken heeft uitgehangen.

Een van de 5 resterende Ali-zendingen is aangekomen, althans, daar leek het op. Het bovenste adreslabel is voorzien van mijn adres en een pakketnummer dat ik verwacht, de onverwachte inhoud komt echter overeen met de half Engelse half Chinese beschrijving op het adreslabel eronder, een adreslabel met een adres op Costa Rica 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 31-07-2020 17:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Diamon schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:07:
Krijg ik vandaag een brief van PostNL in de bus, dat ik mijn pakketje kan ophalen en even €17.66 moet betalen (kosten voor het invoeren van dit pakket) bij het ophalen van dit pakket.

Weet nog niet wat voor bedrag de verzender er nu op gezet heeft, maar heb €9,95 betaald.
code:
1
2
Price         Shipping Cost     Adjust Price    Total Amount
EUR €16,29    EUR €6,26         EUR € -12,59      EUR € 9,95
Dat lijkt wel redelijk te kloppen. Hoeveel geld jij betaalt is alleen van belang als je meer betaalt dan wat het waard is. Maar in dit geval betaal je minder (want dat zeg je zelf).

Als je een bewijs hebt dat je een defect exemplaar teruggestuurd hebt en op de nieuwe staat duidelijk dat dit een vervanger daarvoor is, dan kan je de invoerkosten van het vervangende artikel dat je ontvangt laten wegstrepen. Maar je hebt niks teruggestuurd (want dat zeg je zelf), dus je moet gewoon over de nieuwwaarde belasting betalen.

Jij betaalt 17,66 - 13 voor postnl = 4,66 aan BTW dus moet het bedrag dat op het pakje staat tussen 22,20 en 22,23 in liggen. Da's net iets minder dan de nieuwwaarde plus verzendkosten.

Als je het mij vraagt, dan heb je met 9,95 de nieuwe gewoon zelf helemaal betaald en jammer dat de verkoper per vergissing een bedrag van net boven de 22 euro op je pakketje gezet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarwo
[b]Diamon in "China-shopping levertijdentopic"

PostNL gebeld en gevraagd waarom ik moet betalen voor een pakketje met een waarde van €9,95.
Kon geen reden gegeven worden, maar kon natuurlijk wel in bezwaar gaan maar de afhandelingskosten (+/- €13) zelf, daarin kun je niet in bezwaar gaan en krijg je niet terug.
Inderdaad aan dat bedrag te zien zitten ze weer onredelijk te doen om een paar centen overschrijding. Ik had als dat mijn pakket was geweest dit laten liggen, als de waarde net tien euro was (kwam die verrekening door tegoedbonnen?). Een pakket wat ik uit de VS had ontvangen kostte onder de 22 Eur, maar ze hebben dit toch belast. Bij het afhaalpunt stonden ze erop om bezwaar in te dienen, het zou in veel gevallen wel degelijk uitmaken. Dat je die dertien euro's kwijt bent, dat is helemaal nieuw voor me. Is dat zo? In dat geval hebben ze zich weer lekker ingedekt, het is juist die afhandelingskosten die je terug wilt..en daar heb je toch ook recht op? Dat is het toch het punt van bezwaar maken, als het hun fout is geweest? Voor mij weer een reden om afstand te doen van een pakket. Ik ga hun zakken niet spekken als ze gaan mierenn€uken om een tiental centen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarwo op 31-07-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

drestar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:29:
Ik dacht dat de problemen in luik opgelost waren zo hier te lezen?? maar dat is geen waar. ze zijn nog net zo langzaam als een maand geleden. mijn pakje blijft daar weer hangen. ik ben het nu echt beu . de verkoper krijgt dus weer negatieve feedback.
Het lijkt of ze elke week alleen in het weekend een keer pakketjes naar Nederland halen en verder gewoon alles bufferen in Luik. Als het in Nederland is, duurt inklaren en bezorgen van alle pakketten de hele week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
aawe mwan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:44:
[...]
Als je een bewijs hebt dat je een defect exemplaar teruggestuurd hebt en op de nieuwe staat duidelijk dat dit een vervanger daarvoor is, dan kan je de invoerkosten van het vervangende artikel dat je ontvangt laten wegstrepen. Maar je hebt niks teruggestuurd (want dat zeg je zelf), dus je moet gewoon over de nieuwwaarde belasting betalen.
of nog beter een bewijs dat je voor dat defecte exemplaar al invoerrechten en belasting hebt betaald. Wanneer dat niet zo is staat PostNL volledig in haar recht, hoe zuur dat ook mag lijken.
Pagina: 1 ... 42 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.