China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 5 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
En straks zegt PayPal: "Eigen schuld. Had je het maar moeten ophalen."
Dan ben je je geld en je pakje kwijt _O- En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 00:06
Ik zal eens in de praktijk brengen wat er gebeurt aangezien hier blijkbaar geen nuttig antwoord ga krijgen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:18
Rambo008 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Denk?
Ik zeg gewoon ik heb niks gehad simpel toch
Als die verkoper niet aan kan tonen dat ie afgeleverd is aan huis met handtekening verliest hij zo simpel toch
Nee ik ga geen btw of douane betalen dan mag het liever retour
Pfff..... Weer zo één.... :X

Als je geen risico wilt lopen om extra te moeten betalen dan moet je zorgen dat het bedrag onder de €22,00 blijft. En anders gewoon bij de Action kopen. Laat de China Webshops niet de dupe zijn van jouw verkapte zuinigheid. Wees een vent en neem je "verlies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

[...]

Denk?
Als die verkoper niet aan kan tonen dat ie afgeleverd is aan huis met handtekening verliest hij zo simpel toch
ik heb de voorwaarden van banggood er niet op nagelezen nee dus ik denk. hou er rekening mee dat als jij weet dat het pakket bij de duane is hun dit ook weten waarschijnlijk via de track trace. bestellen via china is gewoon met risico dat je er soms uit gepakt wordt wat je ongetwijfeld bewust hebt genomen. een verkoper er mee op zadelen dat jij deze niet wil betalen vind ik overigens niet echt netjes. maar succes met je claim
Rambo008 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:00:
Ik zal eens in de praktijk brengen wat er gebeurt aangezien hier blijkbaar geen nuttig antwoord ga krijgen
er is maar een nuttig antwoord gewoon die btw betalen

[ Voor 42% gewijzigd door Eentje op 21-03-2018 20:26 ]

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

knip dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Eentje op 21-03-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:17

Hupske

AFCA

Ik wacht nog op een pakket van Ali. Het pakket heeft een waarde van 50e (en als die niet in uitverkoop was 90e).
Verkoper heeft mij netjes bericht en gevraagd welke waarde ze moesten opgeven voor het pakket. Uiteraard heb ik benoemd dat ze het maar op 24 dollar moeten zetten, als dat lukt scheelt mij dat wat invoer/btw.

Maarja pakket lag 25-02 te wachten op de pick-up.
01-03 geaccepteerd door de carrier.
Blijkbaar moest het pakket eerst nog naar Singapore gestuurd worden. Daar is hij op 06-03 aangekomen.
En daarna is hij richting Nederland verstuurd op 13-03.
Volgens de tracking ligt hij al vanaf 17-03 ergens in een sorteercenter in Nederland.

Geen enkele carrier in Nederland kent de volgcode op dit moment.
Ik ga denk ik toch maar de stoute schoenen aantrekken en morgen eens informeren bij mijn postkantoor of er toevallig voor mij al een pakket ligt. Je weet maar nooit!

Maarja de 12 - 15 dagen verzending waarmee de adverteerder adverteert is niet gehaald.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 19:59
De tracking zal laten zien dat het bij de douane ligt, waardoor je het dispuut verliest en je het geld niet terugkrijgt. Wat betreft de douane: als je niet betaald zal uiteindelijk je pakketje vernietigd worden. Dat is natuurlijk zonde van het product, en je geld.
Hou er rekening mee dat je bij bestellen gewoon je wettelijke rechten en plichten hebt. Garantie bij ondeugdelijk product is bijvoorbeeld en recht, BTW en invoerkosten betalen bij bepaalde artikelen en bedragen een plicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
blackadder91 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:43:
[...]

De tracking zal laten zien dat het bij de douane ligt, waardoor je het dispuut verliest en je het geld niet terugkrijgt. Wat betreft de douane: als je niet betaald zal uiteindelijk je pakketje vernietigd worden. Dat is natuurlijk zonde van het product, en je geld.
Hou er rekening mee dat je bij bestellen gewoon je wettelijke rechten en plichten hebt. Garantie bij ondeugdelijk product is bijvoorbeeld en recht, BTW en invoerkosten betalen bij bepaalde artikelen en bedragen een plicht :)
Bron info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
[dubbel]

[ Voor 98% gewijzigd door Jimster op 22-03-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
Jimster schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:05:
Hebben jullie ervaring met het lang iets bij de afdeling inklaring van PostNL kan liggen?
Uiteindelijk heeft het ongeveer een maand geduurd voordat ik mijn pakket kreeg. Het heeft een maand bij de afdeling inklaring gelegen. Volgens PostNL zijn daar achterstanden. Dus hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Nog drie dagen en dan verloopt de 'processing time'. Twee maanden geleden was ik nog enthousiast over de telefoon. Inmiddels is het aardig bekoeld door het moeten dealen met fantasietjes van beide verkopers met de 17-daagse 'test'-marathon en de andere verkoper die na eigen zeggen dagelijks honderden bestellingen heeft en dus ook 15 dagen op zich laat wachten.

Gistermiddag een compleet andere bestelling geplaatst en die werd gewoon wel snel verwerkt en verstuurd. Een week vind ik prima wachten voor het verwerken van een order, twee weken ook nog wel, maar in totaal langer als een maand wachten is in mijn ogen idioot lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer de gebruikelijke loterij. Heb een aantal goedkope items (alles onder 22 euro) besteld de afgelopen maanden en door dat Chinese nieuwjaar duurde het erg lang eer sommige zaken verzonden waren.

Juist die items duren nu ook een eeuwigheid om aan te komen, dus hoe dat precies werkt blijft een raadsel.
Van de 6 bestellingen in die periode (midden-eind februari) zijn er uiteindelijk pas 2 aangekomen.

Afgelopen donderdag een messenslijpertje besteld en die kwam gisteren al binnen.....Alles reguliere post, grote willekeur. Bij het afhaalpunt ligt ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Markering verstuurd op bijv. Ali wil niet zeggen dat het al werkelijk onderweg is.
09-03 besteld en betaling geaccepteerd. 10-03 status: verkoper meld order verstuurd. Laatste update 15-03; waiting for pick-up. Heeft het Warehouse dus nog niet verlaten in 5 dagen

update: vandaag de melding ready for shipment 22-03
27-03-2018 bezorgd. T&T staat nog al hierboven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Wie heeft er ervaring met de Priority Direct Mail tracking van Banggood?

Kan ik verwachten dat de bezorger zomaar ineens aan de deur staat, of krijg ik nog een melding met de bezorgdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 09:07
Ik wacht al een week of 4 op 2 goedkope Qi laders. Het enige wat ik kan zien is dat ze een week of 2 geleden het vliegtuig op gegaan zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Lemongrass schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:46:
Wie heeft er ervaring met de Priority Direct Mail tracking van Banggood?

Kan ik verwachten dat de bezorger zomaar ineens aan de deur staat, of krijg ik nog een melding met de bezorgdatum?
Je hebt toch een T&T code gekregen? Die kan je volgen op bijv. 17track.
Als je het niet gekregen hebt stuur dan support even een berichtje.

Voor de mensen die bij Gearbest bestellen kan ik Bpost als verzendmethode aanraden. Ik heb het nu een paar maanden in de gaten gehouden en alle pakjes zijn binnen 14 dagen in huis. Laatste pakje 19 maart besteld en vandaag binnen. Voor pakje boven 22 euro kun je beter PDM kiezen ivm het eventuele douanekosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 31-03-2018 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Gearbest is toch echt het traagste van alle sites en AliExpress.
Wel goede deals, maar duurt vrijwel altijd langer dan 4 weken. Van USB-stick tot Mi Notebook Pro tot beamer.
De goedkopere prijs ruil je in voor langere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-07 15:55
Mastermind schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:24:
Wel goede deals, maar duurt vrijwel altijd langer dan 4 weken. Van USB-stick tot Mi Notebook Pro tot beamer.
Het langste dat ik heb moeten wachten op een pakketje van Gearbest is 12 dagen (uit mn hoofd, maximaal 14 denk ik), AliExpress zit af en toe op 30 dagen. Dus ik denk toch echt dat je gewoon de verkeerde verzendmethode kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Mijn bestelling van Banggood zit al 3 weken vast bij douane in Brussel
Handed to customs zie ik alleen staan op tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mastermind schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:24:
Kijk even naar mijn post hierboven.

Gearbest biedt diverse Verzendmogelijkheden. Hierbij zitten hele trage (Europe arailway express), maar ook snelle (Bpost (altijd korter dan 14 dagen bij mij) verzendmogelijkheden.
Je hebt zelf dus vaak enige invloed, als je de juiste methode kiest.

De beste ervaringen heb ik toch wel met AliExpress. Zowat al mijn bestellingen komen binnen twee weken aan. En deze week nog een bestelling in 6 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicostrato
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-04 11:10
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/hheIjHBrS__sQ9JjiXB6cA.jpg

Kan iemand mij hier meer over vertellen of is het nog niet duidelijk ?
Is de eerste keer dat ik iets krijg rond de 23 euro. Is mijn pakket eruit gepikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-07 22:46
Even cross-posten uit het online shoppen in China topic. De volgende situatie is bij mij aan de hand:

Mijn pakketje ligt nu een pakketje al bijna 2 weken op sorteercentrum. Volgens PostNL kunnen ze geen track en trace toewijzen ivm 'schitteringen/reflectie' tijdens het scannen. Als het over een klein poosje nog niet gaat lukken zeiden ze van PostNL dat het pakket retour afzender gaat! Terwijl ze wel kunnen zien dat het pakket voor mij bedoeld is. Heb dus al een klacht ingediend in hoop dat hij dan misschien toch handmatig wordt doorgezet. :(

Iemand dit eerder meegemaakt? Heb een klacht ingediend in de hoop dat hij alsnog geleverd gaat worden.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Twee pakketjes die ergens in de laatste fase verdwenen zijn. De ene staat al bijna een week op bezorgd (geen idee, hij is niet hier) en de andere op 'delivery failed'.

Een derde heb ik bij het postkantoor opgehaald, en stond 3 dagen daarna ineens ook op delivery failed.

Ik ga denk ik ff bij het postkantoor checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Nicostrato schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:02:
[afbeelding]

Kan iemand mij hier meer over vertellen of is het nog niet duidelijk ?
Is de eerste keer dat ik iets krijg rond de 23 euro. Is mijn pakket eruit gepikt ?
Als je bedoelt of het betekent dat je nu BTW moet gaan betalen dan is het antwoord dat dat niet per definitie van deze status afhangt. In het Engels is dat "Customs clearance" en bij mijn pakketje van €32,= via China EMS hoefde ik geen BTW te betalen, omdat de verkoper blijkbaar een lager bedrag op het pakket vermeld had:
Screenshot customs clearance China EMS

Of je BTW betaalt hangt in eerste instantie af van de waarde die op het pakket vermeld staat. Dit hoort overeen te komen met de daadwerkelijke waarde van de goederen in het pakket. Als de douane dat niet vertrouwd gaan ze het schatten of aan jou de oorspronkelijke factuur opvragen alvorens het pakket vrij te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 04-04-2018 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
57,36 euro extra kosten

Btw 25,11
Formaliteiten bpost 20,00
Voorschot fonds 0,25
Boete douane 12,00

Zoals je ziet betaal je zowiezo voor iets met waarde van meer dan 22 euro boete van 20 euro en 12 euro waar nog eens btw op komt die je ook betaalt op die 20 euro en 12 euro

Als je iets besteld voor 23 euro ben je meer kwijt aan boetes dan het product zelf

[ Voor 55% gewijzigd door Rambo008 op 04-04-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Rambo008 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:16:
57,36 euro extra kosten

Btw 25,11
Voorschot fonds 0,25
Boete douane 12,00
Volgens mij mis ik wat? Wat wil je nu zeggen met deze post?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Yorinn schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:20:
[...]

Volgens mij mis ik wat? Wat wil je nu zeggen met deze post?
Ik deel mijn ervaring zodat men 2x denkt voordat iets besteld uit China?
Of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
57,36 euro extra kosten

Btw 25,11
Voorschot fonds 0,25
Boete douane 12,00

Zoals je ziet betaal je zowiezo voor iets met waarde van meer dan 22 euro boete van 20 euro en 12 euro waar nog eens btw op komt die je ook betaalt op die 20 euro en 12 euro

Als je iets besteld voor 23 euro ben je meer kwijt aan boetes dan het product zelf
De BTW is in België toch ook gewoon 21%?
25/21*100=120
Je hebt iets voor 120 euro gekocht (145 incl BTW), en je hebt 32 euro extra kosten? Dat is 22% extra omdat het niet door de douane gekomen is, de rest zijn kosten die je gewoon zou moeten maken. Als het om bijvoorbeeld een telefoon gaat ben je waarschijnlijk nogsteeds goedkoper uit dan dat je hier een vergelijkbare zou kopen.
Rambo008 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:25:
[...]

Ik deel mijn ervaring zodat men 2x denkt voordat iets besteld uit China?
Of mag dat niet?
Het is gewoon een loterij. Bij PostNL komt het meeste er wel doorheen, en anders helpen de verkopers een handje door een debiele waarde op het inklaringsformulier te zetten, zoals mijn RAID controller van 4€ :X .
Soms heb je geluk, soms heb je pech. Jij hebt nu pech.

Waar is de boete overigens voor?

[ Voor 24% gewijzigd door Pyramiden op 04-04-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Boete betaal je aan douane omdat verkoper er 21 dollar op heeft gezet wat zei dus niet slikken.Ik moest factuur opsturen anders kreeg ik mijn pakket niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Lijkt mij niet meer dan terecht, want dat is fraude. Dat is echter meer een discussie tussen jou en de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
ah, gaat dat om hetzelfde pakketje als deze post?
Rambo008 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:38:
Iemand ervaring wat er gebeurt als ik pakje niet ophaal die bij douane ligt in Belgie als ik met paypal betaald heb op Banggood?
Kan ik geld terug krijgen via paypal?
Dat van de boete wist ik trouwens nog niet, dat is voor zover ik weet bij postNL niet en de inklaringskosten (formaliteiten) zijn daar ook wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059867

Ik heb laatst 2 dingen besteld via AE, alles werd snel verstuurd en kwam snel naar Nederland zoals ik gewend ben. Alleen nu staat er op AE dit beericht: "Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring" Volgens AE zijn de bestellingen ook al vanaf 1 april in Nederland.

Post NL zegt echter dat deze allebei op 3 April pas in Nederland zijn aangekomen, wat ik opzich gek vind.. Van 1 pakketje denk ik dat deze te groot is voor de gewone briefpost, hier is ook al een 3S code van gemaakt. Hebben jullie hier ervaring mee en misschien enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik mijn pakketjes binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Anoniem: 1059867 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:47:
Ik heb laatst 2 dingen besteld via AE, alles werd snel verstuurd en kwam snel naar Nederland zoals ik gewend ben. Alleen nu staat er op AE dit beericht: "Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring" Volgens AE zijn de bestellingen ook al vanaf 1 april in Nederland.

Post NL zegt echter dat deze allebei op 3 April pas in Nederland zijn aangekomen, wat ik opzich gek vind.. Van 1 pakketje denk ik dat deze te groot is voor de gewone briefpost, hier is ook al een 3S code van gemaakt. Hebben jullie hier ervaring mee en misschien enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik mijn pakketjes binnen heb?
Ik zou nog even een aantal dagen geduld hebben. Het kan inderdaad dat het op 1 April in Nederland binnengekomen is, maar houd er rekening mee dat dit op een feestdag was, en 2 april ook nog een feestdag was. Hierdoor heeft PostNL het pakket zelf waarschijnlijk pas op 3 April ontvangen of gescand. Zodra er een 3S code aan gekoppeld is duurt het vaak nog maar een aantal werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059867

Rik. schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:29:
[...]

Ik zou nog even een aantal dagen geduld hebben. Het kan inderdaad dat het op 1 April in Nederland binnengekomen is, maar houd er rekening mee dat dit op een feestdag was, en 2 april ook nog een feestdag was. Hierdoor heeft PostNL het pakket zelf waarschijnlijk pas op 3 April ontvangen of gescand. Zodra er een 3S code aan gekoppeld is duurt het vaak nog maar een aantal werkdagen.
Oke, bedankt voor je reactie, zit niks anders op dan nog even afwachten.Ik had alleen gehoopt dat ik het dit weekend al binnen zou hebben, helaas zit dat er denk ik niet in. Dan volgend weekend maar ;)

Update: op het moment van sturen zie ik op de postNL app dat de bezorger onderweg is :-), is ineens snel gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1059867 op 05-04-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 15:42

ComputerHoed

Electronica <3

57,36 euro extra kosten

Btw 25,11
Voorschot fonds 0,25
Boete douane 12,00

Of je kan simpelweg de levering weigeren. Niet erg moeilijk hoor.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik heb op 5 maart iets besteld bij Ali, het pakketje is op 7 maart verstuurd. Nu staat m'n tracking info sinds 13 maart op "Verzending met lokaal transportbedrijf". Komt de bezorger kruipend vanaf het vliegveld?

Ik krijg het idee dat het pakketje ergens is blijven liggen of iets dergelijks. Iemand nog een idee wat ik kan doen?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik zie dat ik dus niet de enige ben met post uit China dat laat is. Begin februari 2 bestellingen geplaatst en inmiddels nog niets ontvangen helaas :( . Beide verkopers al een bericht gestuurd die het nu aan het onderzoeken zijn. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Detmer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:21:
Ik zie dat ik dus niet de enige ben met post uit China dat laat is. Begin februari 2 bestellingen geplaatst en inmiddels nog niets ontvangen helaas :( . Beide verkopers al een bericht gestuurd die het nu aan het onderzoeken zijn. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Het is ook zo heerlijk random allemaal. 28-03 ook iets besteld en die wordt vanmiddag bezorgd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicostrato
Joen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 01:14:
[...]

Als je bedoelt of het betekent dat je nu BTW moet gaan betalen dan is het antwoord dat dat niet per definitie van deze status afhangt. In het Engels is dat "Customs clearance" en bij mijn pakketje van €32,= via China EMS hoefde ik geen BTW te betalen, omdat de verkoper blijkbaar een lager bedrag op het pakket vermeld had:
[afbeelding]

Of je BTW betaalt hangt in eerste instantie af van de waarde die op het pakket vermeld staat. Dit hoort overeen te komen met de daadwerkelijke waarde van de goederen in het pakket. Als de douane dat niet vertrouwd gaan ze het schatten of aan jou de oorspronkelijke factuur opvragen alvorens het pakket vrij te geven.
Aha snap het, heb het pakketje inmiddels al binnen gekregen. Waarde was rond de 25€, verkoper had er 5$ opgezet. Heb er ook niks voor betaald was namelijk een gift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik had dr ook weer eentje. waarde 23.nogwat incl verzendkosten, verkoper schrijft het volle bedrag als waarde op, 4 euro btw, 13 euro inklaringskosten. nét te duur, Zal nog eens een keer dingen gezamelijk bij 1 verkoper bestellen. :X

Dat was 1 van de 2 vermistte pakketjes trouwens. Nooit een briefje van gehad dat ik moest betalen..

[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 05-04-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Nicostrato schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:56:
[...]

Aha snap het, heb het pakketje inmiddels al binnen gekregen. Waarde was rond de 25€, verkoper had er 5$ opgezet. Heb er ook niks voor betaald was namelijk een gift.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er naar de verkoopwaarde word gekeken en niet naar of je er korting op hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
vuurtjih schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:21:
Ik heb op 5 maart iets besteld bij Ali, het pakketje is op 7 maart verstuurd. Nu staat m'n tracking info sinds 13 maart op "Verzending met lokaal transportbedrijf". Komt de bezorger kruipend vanaf het vliegveld?

Ik krijg het idee dat het pakketje ergens is blijven liggen of iets dergelijks. Iemand nog een idee wat ik kan doen?
Bij mij soortgelijk. Besteld op 15 maart, sinds 22 maart op verzending met lokaal transport. Pakketje wat ik tegelijk heb besteld is al wel een week binnen, zonder die status te hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Stelletije geitenneukers bij bpost nu krijg ik brief dat ze pakket hebben opengemaakt en gsm hebben bekeken en niet geloven dat bedrag op factuur echt is omdat volgens hun op internet ander bedrag staat
Nu moet ik met meer bewijzen komen en hoe dan???
Fuck die pakket mag lekker terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Zo jammer dat Postnl. Hele dag staat er pakket bezorgd tussen x en x vandaag ik wat eerder naar huis ververs en staat er vertraagd komt morgen pakket al sinds dinsdag middag in nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 11:23

Qon

Hebben mensen ervaring met het meenemen van elektronica vanuit China zelf?
Ben benieuwd of het problemen oplevert bij douane als ik bv een robot vaccuum of laptop oid meeneem (zonder verpakking, voor eigen gebruik)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Hoe ze in China erop reageren geen id. In Nederland zouden ze er qua bedrag in ieder geval er niet moeilijk om doen mits het bedrag lager is dan 430 euro dat mag je namelijk belastingvrij invoeren. Qua veiligheidsnormen die hier gelden wellicht weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
koendio schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:05:
[...]

Bij mij soortgelijk. Besteld op 15 maart, sinds 22 maart op verzending met lokaal transport. Pakketje wat ik tegelijk heb besteld is al wel een week binnen, zonder die status te hebben gehad
De lieve verkoper vond dat ik "plz" meer dagen moest wachten. Nouja dat doen we dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
Rambo008 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:03:
Stelletije geitenneukers bij bpost nu krijg ik brief dat ze pakket hebben opengemaakt en gsm hebben bekeken en niet geloven dat bedrag op factuur echt is omdat volgens hun op internet ander bedrag staat
Nu moet ik met meer bewijzen komen en hoe dan???
Fuck die pakket mag lekker terug
De douane mag pakketten open maken om te controleren illegale invoer, dus dat is op zich niet zo bijzonder. Maar je had dus al de factuur van aliexpress doorgestuurd? Dat is wel jammer, dat ze het dan niet geloven. Het blijft natuurlijk mensenwerk, misschien kan je proberen ze redelijk te benaderen en de contactgegevens van de AE verkoper te sturen zodat ze de factuur kunnen verifiëren. Stuur ook zeker een printscreen van de snapshot mee (de productpagina op moment van aankoop, inclusief prijs!) en de afschrijving van je creditkaart/bank/bancontact /paypal zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Ik heb de link doorgestuurd met gsm en waar het bedrag op staat op website nu maar afwachten
Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid nu die Trump china handel gedoe gewoon door hun Eu collegas wordt overgenomen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 939609

Rambo008 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:09:
Ik heb de link doorgestuurd met gsm en waar het bedrag op staat op website nu maar afwachten
Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid nu die Trump china handel gedoe gewoon door hun Eu collegas wordt overgenomen
Ja jouw boetes & heffingen zijn idd de schuld van Trump en het niet bestaande EU - CN handelsconflict. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicostrato
Joen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:29:
[...]

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er naar de verkoopwaarde word gekeken en niet naar of je er korting op hebt gehad.
Ik kreeg het gratis toegestuurd omdat het product wat ik had ontvangen een deel ervan defect was daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Klopt dit of is die persoon aan het liegen?

Goede morgen,

De zending mag geweigerd worden, maar deze mag niet teruggestuurd worden, daar de douane een dossier geopend heeft. Het pak wordt dan behandeld als zijnde geweigerd/niet opgehaald en definitief in beslag genomen door de douanediensten.

Mvg

*knip* Persoonsgegevens / volledige namen posten doen we niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 10-04-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
We komen er wel, pakketje van 13 maart kwam vandaag met de post mee *O*
(letterlijk, postbode was heerlijk aan het martelen om 'm in de brievenbus te krijgen)

Nu nog wachten op een van 5 maart en 3 van 28 maart. 2 anderen van 28 maart vorige week al ontvangen.
Vind het wel humor dat ik kan zien dat een van de 28 pakketjes op 31 maart al per vliegtuig is vertrokken, maar blijkbaar 3 rondjes aarde doet :+

[ Voor 11% gewijzigd door vuurtjih op 10-04-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
Rambo008 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:32:

Goede morgen,

De zending mag geweigerd worden, maar deze mag niet teruggestuurd worden, daar de douane een dossier geopend heeft. Het pak wordt dan behandeld als zijnde geweigerd/niet opgehaald en definitief in beslag genomen door de douanediensten.

Mvg
Wie schrijft dit dan? Een douane beambte, de verkoper?
Namen en rugnummers zijn niet nodig, maar hier kunnen we niets mee....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
TheOmen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:43:
[...]

Wie schrijft dit dan? Een douane beambte, de verkoper?
Namen en rugnummers zijn niet nodig, maar hier kunnen we niets mee....
Dit schrijft medewerker van bpost die formaliteiten doet en kosten heeft opgeteld van btw en 20 euro formaliteitskosten + 25 euro btw+ 12 euro boete

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 16-07 15:23
Rambo008 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:54:
[...]

Dit schrijft medewerker van bpost die formaliteiten doet en kosten heeft opgeteld van btw en 20 euro formaliteitskosten + 25 euro btw+ 12 euro boete
En waarom zou een medewerker van BPost je iets voorliegen? Ik weet niet hoe de procedure in België is, maar de uitleg van BPost klinkt plausibel.

Je pakketje is eruit gepikt bij de douane, zat boven de limiet van €22 en dus moet je betalen. Wat de financiële consequenties zouden zijn kon je al weten voor je op Bestellen klikte.
Neem je verlies en laat het gaan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 15:42

ComputerHoed

Electronica <3

Rambo008 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:24:

Goede morgen,

Mvg

[mbr]*knip* Persoonsgegevens / volledige namen posten doen we niet aan.[/]
Dat is leuk voor ze.
Voet bij stuk houden als het klopt wat je zegt en de waarde van het pakket dus lager is dan wat de douane denkt dat het waard is.
Dan houden ze het maar en zoekt de verkoper het maar met ze uit. De zending is de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet de koper.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
Ik zou zeggen: ga akkoord met de BTW en inklaringskosten en probeer van die boete af te komen met als reden dat jij niet in de hand hebt wat de verkoper op het pakket zet.

Dat het pakket niet teruggestuurd wordt is logisch. Anders bestel je gewoon keer op keer opnieuw, net zo lang tot de douane het een keer niet controleert. Dan loopt de staat een hoop geld mis én kost het een berg aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
O88088 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:23:
Ik zou zeggen: ga akkoord met de BTW en inklaringskosten en probeer van die boete af te komen met als reden dat jij niet in de hand hebt wat de verkoper op het pakket zet.

Dat het pakket niet teruggestuurd wordt is logisch. Anders bestel je gewoon keer op keer opnieuw, net zo lang tot de douane het een keer niet controleert. Dan loopt de staat een hoop geld mis én kost het een berg aan verzendkosten.
Heeft er iemand een link naar wetgeving omtrent retour sturen van pakketjes die bij douane liggen?

Ik lees dit op bpost site:

Als u de btw, douanerechten, accijnzen en kosten voor douaneformaliteiten niet wenst te betalen, moet u de zending weigeren. Dan wordt de zending teruggestuurd of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender.

Dan wordt de zending teruggestuurd of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender.

Dus verkoper gaat erover?
Website waar besteld zegt 6,65 retour kosten in rekening te brengen als ik weiger
Moet ik dit uitprinten en afgeven aan de postbode wanneer langskomt met pakje?

Modbreak:Dubbelposten (binnen 24 uur) is niet de bedoeling. We hebben een hele mooie 'Wijzig'-knop om nog iets toe te voegen aan een post.

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Na zeker 12 jaar chinashopping besloot ik dit keer iets via een Spain Aliexpress warehouse te laten versturen (Amazfit bip) nu loop ik een beetje vast met de tracking. Postnl geeft aan dat zij het nummer niet kunnen traceren omdat de verkoper niet heeft betaalt voor tracking . De verkoper geeft alleen maar aan dat zij dat wel hebben gedaan en ik bij postnl moet zijn. Ik heb 4,92extra afgerekend voor verzenden. Dan zou ik het toch moeten kunnen traceren?

https://imgur.com/a/Mqu3f

De reden dat ik het wil traceren is omdat mijn nieuwe postbode pakketjes gewoon zonder briefje aflevert bij de bruna (die niet in mijn buurt is, en alleen open is binnen kantoortijden en zondags dicht is. Soms werk ik nog 2 zaterdagen waardoor ik dus niks kan ophalen)

[ Voor 23% gewijzigd door Janet_ op 12-04-2018 16:33 . Reden: Img toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 22:11
Ligt het aan mij of geeft internationalparceltracking niet langer 3s codes? Ook lijkt het alsof je de orginiele tracking rechstreek in je postnl app tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
mitch187 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:14:
Ligt het aan mij of geeft internationalparceltracking niet langer 3s codes? Ook lijkt het alsof je de orginiele tracking rechstreek in je postnl app tracken?
Volgens mij worden alle pakketjes die door de brievenbus gaan, niet omgenummerd maar komen ze wel met de Chinese code (volgens mij alleen LX<cijfers>NL) in de app. Alles wat niet door de brievenbus gaat krijgt gewoon nog een 3S code en is volledig te volgen via de PostNL app.
Zet even .png achter de URL van de afbeelding a.u.b. anders kunnen wij deze niet zien :).

[ Voor 19% gewijzigd door Rik. op 12-04-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Rik. schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:05:
[...]

Volgens mij worden alle pakketjes die door de brievenbus gaan, niet omgenummerd maar komen ze wel met de Chinese code (volgens mij alleen LX<cijfers>NL) in de app. Alles wat niet door de brievenbus gaat krijgt gewoon nog een 3S code en is volledig te volgen via de PostNL app.

[...]

Zet even .png achter de URL van de afbeelding a.u.b. anders kunnen wij deze niet zien :).
Zie je het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Zo te zien is het pakket pas op 9 april verstuurd, dus zal je nog even geduld moeten hebben. Wat voor trackingnummer heb je gekregen? Toevallig een code die begint met LX en eindigt met NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Rik. schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:52:
[...]

Zo te zien is het pakket pas op 9 april verstuurd, dus zal je nog even geduld moeten hebben. Wat voor trackingnummer heb je gekregen? Toevallig een code die begint met LX en eindigt met NL?
Nee , het waren alleen cijfers. De LX codes zijn eigenlijk altijd gewoon traceerbaar met de postnl app. Dit kwam via een spaans warehouse ipv china. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Volgens postnl is het wel al in Nederland maar kunnen ze het niet traceren. Maar dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Janet_ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:44:
[...]

Nee , het waren alleen cijfers. De LX codes zijn eigenlijk altijd gewoon traceerbaar met de postnl app. Dit kwam via een spaans warehouse ipv china. Vandaar dat ik het zo vreemd vind. Volgens postnl is het wel al in Nederland maar kunnen ze het niet traceren. Maar dat is toch vreemd?
Codes met alleen cijfers zijn nooit via PostNL te traceren. Het kan namelijk zo zijn dat een code 2x bestaat bij 2 verschillende vervoerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik heb afgelopen dinsdag (10 april) een bestelling geplaatst welke direct de dag erna verstuurd is en nu al in Nederland is :o. Het lijkt erop alsof het nog steeds sneller gaat. Waarschijnlijk komt dit pakketje dinsdag al binnen als het briefpost is, en als het pakketpost is zelfs al maandag, wat zou betekenen dat het al binnen 1 week binnen is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Zit ook op een pakketje te wachten,wat ik vreemd vind dat iedere keer dat ik iets bij ali bestel ik een fake mail krijg van post nl.
Ze zijn aan de deur geweest en ik was niet thuis hahahahah klik hier bla bla bla.
Zal toch iemand zien dat ik bij ali besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07 23:28
Rik. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:33:
Het lijkt erop alsof het nog steeds sneller gaat.
Inderdaad! Ik had 30 maart iets besteld bij AliExpress wat 6 april al werd geleverd. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Josk79 op 14-04-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Josk79 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:04:
[...]

Inderdaad! Ik had 30 maart iets besteld bij AliExpress wat 6 april al werd geleverd. :o
Ik heb nu ook al een paar bestelling van AliExpress binnen een week in huis. Maar er zijn ook nog een paar pakjes waar ik al 3-6 weken op wacht. De afgelopen jaren was er altijd 2-3 keer een periode waar de verzending ineens een stuk sneller ging.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 14-04-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Rik. schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:49:
[...]

Codes met alleen cijfers zijn nooit via PostNL te traceren. Het kan namelijk zo zijn dat een code 2x bestaat bij 2 verschillende vervoerders.
Het bleek uiteindelijk met GLS te komen ipv postnl. Wat vreemd was aangezien de medewerker van postnl zei dat hij kon zien dat het pakket in nl was aangekomen maar met de post verzonden zou worden. Uiteindelijk via de tracking pagina van gls kunnen zien dat dat niet waar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-07 10:48
Voorheen kreeg ik eigenlijk alles wel binnen 1.5 tot 3 weken in de bus. Nu zit ik op een periode van 4-5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Trichoglossus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:11:
Voorheen kreeg ik eigenlijk alles wel binnen 1.5 tot 3 weken in de bus. Nu zit ik op een periode van 4-5 weken.
Bij welke webshop koop je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bestel je specifieke items?

Ik bestel van alles (kabels, laders, telefoonhoesjes, screenprotectors, huisdieraccessoires, zonnebrillen etc) en ik krijg het (bijna) altijd snel binnen bij AliExpress. Toevallig postte ik hierboven nog dat ik al een paar bestellingen binnen een week in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 19:33
Theodor schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:52:
Zit ook op een pakketje te wachten,wat ik vreemd vind dat iedere keer dat ik iets bij ali bestel ik een fake mail krijg van post nl.
Ze zijn aan de deur geweest en ik was niet thuis hahahahah klik hier bla bla bla.
Zal toch iemand zien dat ik bij ali besteld heb.
Fakemail van postnl? Dat lijkt me niet goed.. We weet zeker dat je eigen emailadres/aliexpress account veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
grote_oever schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:37:
[...]

Fakemail van postnl? Dat lijkt me niet goed.. We weet zeker dat je eigen emailadres/aliexpress account veilig is?
Hoe test ik dat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Medione1210 schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:34:
[...]

Bestel je specifieke items?

Ik bestel van alles (kabels, laders, telefoonhoesjes, screenprotectors, huisdieraccessoires, zonnebrillen etc) en ik krijg het (bijna) altijd snel binnen bij AliExpress. Toevallig postte ik hierboven nog dat ik al een paar bestellingen binnen een week in huis had.
Van alles door elkaar. Variërend van tablethoes (nog niet binnen na een maand) tot nylon moertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 19:33
Door je wachtwoorden te wijzigen.

Ik heb namelijk nog nooit een mailtje gehad van postnl nadat ik een bestelling heb gedaan bij aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-07 22:46
Henkie-Jan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:31:
Even cross-posten uit het online shoppen in China topic. De volgende situatie is bij mij aan de hand:

Mijn pakketje ligt nu een pakketje al bijna 2 weken op sorteercentrum. Volgens PostNL kunnen ze geen track en trace toewijzen ivm 'schitteringen/reflectie' tijdens het scannen. Als het over een klein poosje nog niet gaat lukken zeiden ze van PostNL dat het pakket retour afzender gaat! Terwijl ze wel kunnen zien dat het pakket voor mij bedoeld is. Heb dus al een klacht ingediend in hoop dat hij dan misschien toch handmatig wordt doorgezet. :(

Iemand dit eerder meegemaakt? Heb een klacht ingediend in de hoop dat hij alsnog geleverd gaat worden.
Update over het bovenstaande. Uiteindelijk heeft het pakketje een maand in een sorteercentrum gelegen en is 12 april retour gegaan met bestemming 'Singapore' en dat is het... Dus pakje is in Nederland. Ik meld mij als ontvanger, kan niks mee gedaan worden. Pakje blijft om onbekende redenen een maandje in een hoekje van sorteercentrum liggen en gaat weer terug...

Ergo: ik heb ook 3 april een klacht ingediend waar niet op gereageerd is binnen twee dagen zoals beloofd. Kan ik ergens een klacht over de klachtafhandeling doen?

Gaat weer lekker met die PostNL. Als er bij mij ook iets mis gaat met orders is het altijd bij PostNL. Nooit daarvoor...

Edit: mailbox nog even doorgebladerd en heb wel een dag er na blijkbaar reactie gehad van PostNL met het standaardverhaal:
Geachte heer,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending verwacht vanuit China. Ik vind het erg vervelend dat u de zending niet hebt ontvangen. Graag informeer ik u hierover.

Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat de status is van uw zending. U kunt het beste de afzender hiervan op de hoogte stellen. Als opdrachtgever kan de afzender bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen.

Bedankt voor de moeite die u hebt genomen om contact met ons op te nemen, ik ga ervan uit u met dit antwoord van voldoende informatie te hebben voorzien. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 24% gewijzigd door Henkie-Jan op 15-04-2018 19:58 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

zo mijn laatste bestelling van de anyversary sale ook binnen. aantal waren er binnen 8 werkdagen max was 12 maar mede omdat 1 item met custom print. zelfs de items via china post ordinary small die normaal significant langer duren waren deze keer heel erg snel.

Aantal zelfs sneller dan Ali standaard shipping

[ Voor 8% gewijzigd door Eentje op 16-04-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
vuurtjih schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:34:
We komen er wel, pakketje van 13 maart kwam vandaag met de post mee *O*
(letterlijk, postbode was heerlijk aan het martelen om 'm in de brievenbus te krijgen)

Nu nog wachten op een van 5 maart en 3 van 28 maart. 2 anderen van 28 maart vorige week al ontvangen.
Vind het wel humor dat ik kan zien dat een van de 28 pakketjes op 31 maart al per vliegtuig is vertrokken, maar blijkbaar 3 rondjes aarde doet :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

M'n verkoper werkt niet echt mee, die zegt nog steeds dat ik maar moet wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10
Pakketje Aliexpress wordt retour afzender gestuurd door PostNL omdat het label beschadigd is. Het pakketje is kennelijk wel te identificeren en te koppelen aan de T&T want de retourzending staat in de T&T app genoemd. Omdat daar ook mijn adres aan gekoppeld is moet het gewoon te bezorgen zijn 8)7 Ik snap er geen snars van. Op wie moet ik nu "boos" worden: Aliexpress of PostNL.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
bszz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:44:
Pakketje Aliexpress wordt retour afzender gestuurd door PostNL omdat het label beschadigd is. Het pakketje is kennelijk wel te identificeren en te koppelen aan de T&T want de retourzending staat in de T&T app genoemd. Omdat daar ook mijn adres aan gekoppeld is moet het gewoon te bezorgen zijn 8)7 Ik snap er geen snars van. Op wie moet ik nu "boos" worden: Aliexpress of PostNL.. :'(
Ik zou nog snel contact opnemen met PostNL. Misschien is er nog wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10
O88088 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:44:
[...]

Ik zou nog snel contact opnemen met PostNL. Misschien is er nog wat te regelen.
Uiteraard heb ik dat gedaan maar kennelijk is dit een soort bureaucratische standaardprocedure waar niet van afgeweken wordt. Volgens PostNL was het in ieder geval onmogelijk te voorkomen dat het pakketje teruggestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:00
Ik heb vandaag mijn derde brief van de douane gekregen binnen 2 weken. Ik bestel al jaren bij ali en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik moet dus aangeven wat het is en wat de waarde is. Het is allemaal onder de 23 euro maar ik ben bang dat ik inklarings kosten moet gaan betalen voor de 3 items (3 aparte zendingen) waarvan 1 maar enkele euro’s waard is. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het bezorgd gaat worden, de tracking staat nog steeds op inklaren, de online forumulieren heb ik ingevuld en ook een bevestiging via mail ontvangen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gielie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:58:
Ik heb vandaag mijn derde brief van de douane gekregen binnen 2 weken. Ik bestel al jaren bij ali en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik moet dus aangeven wat het is en wat de waarde is. Het is allemaal onder de 23 euro maar ik ben bang dat ik inklarings kosten moet gaan betalen voor de 3 items (3 aparte zendingen) waarvan 1 maar enkele euro’s waard is. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het bezorgd gaat worden, de tracking staat nog steeds op inklaren, de online forumulieren heb ik ingevuld en ook een bevestiging via mail ontvangen.
Dat is balen zeg, zeker omdat je, ook als je onder de 22 euro zit, toch 13 euro administratiekosten moet betalen. Dat vind ik zo oneerlijk.

Ik kan je aanraden om aankopen die in de buurt van de 20 euro komen te kopen bij webshops die een voor jou veiligere verzendmanier kiezen. Ook dan loop je risico, maar dat is minder groot.

Misschien kan je dat goedkope artikel weigeren en laten vernietigen als dat voor jou voordeliger uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
gielie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:58:
Volgens mij betaal je dat alleen als het boven de 22 euro uitkomt of als je niks opgeeft en de douane moet schatten.. Toon jij daarna pas aan dat het onder de 22 euro was dan krijg je de invoerrechten terug maar de ongeveer 13 euro voor postnl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-07 21:05

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb een keyboard besteld op Ali (kosten zo'n 33 euro). En die komt maar niet. Nu heb ik een trace gehad en daar staat al sinds 2 maanden zoals ik nu zie:

2018-03-06 22:15
Item on hold at customs, waiting for information from recipient
2018-03-02 08:40

The item has been processed in the country of destination
2018-02-28 16:37

The item has arrived in the country of destination
2018-02-28 16:32

Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2018-02-23 05:52

The item is ready for shipment
2018-02-21 09:30

Wat kan ik nu doen? Ik heb geen melding, mail oid gehad en zou dat product toch graag eens in handen krijgen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
MrMarcie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:25:
Ik heb een keyboard besteld op Ali (kosten zo'n 33 euro). En die komt maar niet. Nu heb ik een trace gehad en daar staat al sinds 2 maanden zoals ik nu zie:

2018-03-06 22:15
Item on hold at customs, waiting for information from recipient
2018-03-02 08:40

The item has been processed in the country of destination
2018-02-28 16:37

The item has arrived in the country of destination
2018-02-28 16:32

Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2018-02-23 05:52

The item is ready for shipment
2018-02-21 09:30

Wat kan ik nu doen? Ik heb geen melding, mail oid gehad en zou dat product toch graag eens in handen krijgen.
6 maart is pas 1 maand, en geen 2. Maar het duurt inderdaad erg lang. Geen brief gehad van PostNL/Douane? Anders even bellen naar PostNL en/of de Douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
vuurtjih schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:26:
[...]

***members only***

M'n verkoper werkt niet echt mee, die zegt nog steeds dat ik maar moet wachten |:(
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/d5030b39a8dab68e54129e0b7f031af5.png

|:(

Viel ook wel te verwachten ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb deze maand een PR verbroken, vorige week kwam een item binnen dat ik uit China had besteld via Ebay. In de laatste week van november. :/ Wist al niet eens meer dat die nog onderweg was...

Ervaren jullie op dit moment ook compleet random levertijden vanuit Banggood? De ene keer komt iets binnen een anderhalve week tot twee weken wel binnen (wat ik de afgelopen maanden toch wel gewend ben geraakt) maar vaak duurt het ook echt een week of 5-6, termijnen die ik nog niet eerder ervaren heb (rond feestdagen uitgezonderd).
Geen tracked verzendingen overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:47
Hmm, bij een bestelling van mij staat nu al 6 dagen lang: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL", zouden ze 'm kwijt zijn? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:05
michaelw1998 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:48:
Hmm, bij een bestelling van mij staat nu al 6 dagen lang: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL", zouden ze 'm kwijt zijn? :(
Nee hoor, PostNL legt het soms eerst ergens een week in een hoekje neer voordat ze er iets mee gaan doen. Over het algemeen zijn alle zendingen die via PostNL gaan rap in Nederland, daarna begint het wachten pas.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
LordSinclair schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:52:
[...]

Nee hoor, PostNL legt het soms eerst ergens een week in een hoekje neer voordat ze er iets mee gaan doen. Over het algemeen zijn alle zendingen die via PostNL gaan rap in Nederland, daarna begint het wachten pas.
Leuke is dat ik iets later ook nog iets anders besteld had, en die is al een stap verder; 'processed in country of destination" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
michaelw1998 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:54:
[...]

Leuke is dat ik iets later ook nog iets anders besteld had, en die is al een stap verder; 'processed in country of destination" :?
Eerste keer dat je iets besteld uit China?
Geduld hebben. Ga uit van een levertermijn van 30 dagen. Alles wat sneller is, is mooi meegenomen maar zeker niet de regel. En fixeer je niet op de trackingcode.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 18-04-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:05
michaelw1998 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:54:
[...]

Als je op 1 dag 10 dingetjes besteld komt dat aan tussen 1 week en 30~60 dagen. Er is geen pijl op te drukken. Bovenstaand advies dus gewoon gebruiken "geduld hebben".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-07 21:05

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rik. schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:00:
[...]

6 maart is pas 1 maand, en geen 2. Maar het duurt inderdaad erg lang. Geen brief gehad van PostNL/Douane? Anders even bellen naar PostNL en/of de Douane
Nou ja, ligt daar veels te lang nietwaar ;).
Maar tweetje naar PostNL gestuurd, ben benieuwd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
bottom line schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:57:
[...]

Eerste keer dat je iets besteld uit China?
Geduld hebben. Ga uit van een levertermijn van 30 dagen. Alles wat sneller is, is mooi meegenomen maar zeker niet de regel. En fixeer je niet op de trackingcode.
Nee, waarschijnlijk de voorgaande keren gewoon geluk gehad dat het steeds werd bezorgd na ~1 week.

Ik zal wat meer geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
Mijn pakje hebben ze gewoon gestolen bij bpost en willen ze niet afgeven
Sinds 28 februari onderweg en op 9 maart hold by customs
Zelfs na bewijs factuur en link bedrag website wordt het niet vrijgegeven
Zal wel rechtszaak worden?
Pagina: 1 ... 5 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.