China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 6 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:19
Rambo008 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:11:
Mijn pakje hebben ze gewoon gestolen bij bpost en willen ze niet afgeven
Sinds 28 februari onderweg en op 9 maart hold by customs
Zelfs na bewijs factuur en link bedrag website wordt het niet vrijgegeven
Zal wel rechtszaak worden?
Een rechtszaak? Beetje overdreven, vind je niet?
Gaat het om een groot bedrag? Mocht het zo zijn dat het echt niet meer afgeleverd wordt, kun je gewoon een dispute openen bij AliExpress (Als je het daar besteld hebt), en anders heb je het hopelijk ergens gekocht waar je met PayPal betaald hebt en dus een geschil kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39
bszz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:44:
Pakketje Aliexpress wordt retour afzender gestuurd door PostNL omdat het label beschadigd is. Het pakketje is kennelijk wel te identificeren en te koppelen aan de T&T want de retourzending staat in de T&T app genoemd. Omdat daar ook mijn adres aan gekoppeld is moet het gewoon te bezorgen zijn 8)7 Ik snap er geen snars van. Op wie moet ik nu "boos" worden: Aliexpress of PostNL.. :'(
Update: Netjes opgelost door Aliexpress met een full refund en excuses. T&T info in 17track was voldoende 'bewijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
bszz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:03:
[...]

Update: Netjes opgelost door Aliexpress met een full refund en excuses. T&T info in 17track was voldoende 'bewijs'.
Same here, had ook een screenshotje van 17track bijgevoegd. Full refund. Toen maar hetzelfde via een andere verkoper besteld :P

EDIT: Dat bericht stond hier net nog :+

[ Voor 5% gewijzigd door vuurtjih op 19-04-2018 15:19 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Vorige week bestel ik een GPS tracker met ingebouwde oplaadbare accu bij Dealextreme.
Het gaat om een product met 24 uur verzending dus verzenden binnen 24 uur wat nog niets zegt over de aankomst datum. Prima.

Nu krijg ik opeens een email dat de tracker geweigerd is door de airline omdat er een accu in zit.
Uhhh?
Dat wist DX toch al?
Waarom verzenden ze dan met een airline die dit niet toestaat?
Ze hebben het nummer nu gewijzigd.
Beetje vreemd of komt dit vaker voor?
Al met al wel een paar dagen onnodige vertraging.
We’re writing to inform you that the package LX..........NL from your order 18..............4 has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible.

Here is the new package tracking number RQ..........MY.

We will follow the package and strive to make sure the items reach you smoothly and safely.

Your understanding and patience are highly appreciated.

Should you have any questions please feel free to contact us via Live chat or Customer Service Ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:44
Even hier navragen met betrekking tot het openen van een Dispute. Heb namelijk nog nooit problemen gehad met een bestelling op aliexpress.

Ik heb op 22 maart een bestelling gedaan. Hiervoor een snellere verzendmethode gekozen. De uiterlijke verwerkingsdatum verloopt over 3 dagen. Nu kreeg ik een pushbericht dat over 3 dagen automatisch gesloten wordt en ik nu al een dispute moest openen of de shipping time uitbreiden. Maar als ik de dan bij Ali een dispute wil openen staat er juist dat je moet wachten tot de tijd volledig voorbij is.

De tracking is van 26-03 "Despatched from sorting center" op 9-04 opeens naar “Handed over to customs” gegaan. Dus hij ligt al 2 weken bij de douane zonder verdere status. Prijs is ongeveer €100 incl. shipping. Ik vind het helemaal niet erg als ik de inklaringskosten moet betalen. Maar ik wil het pakket op dit moment zo spoedig mogelijk

Ik verwacht eigenlijk nog wel dat hij binnen gaat komen als ze hem bij de douane eens uit de stapel halen. Maar over 3 dagen verloopt de tijd dus al. En eigenlijk wil ik ondertussen gewoon een refund om hem ergens anders te bestellen. Heb niet voor niks voor een snellere verzendmethode gebruikt. Alle onderdelen die ik op dezelfde dag heb besteld met AliExpress standard shipping zijn echt al 2 weken binnen.

Wat raden jullie aan. Nu al de dispute openen met de mededeling dat je ik een refund wil en als hij eventueel nog binnenkomt ik hem weiger/ retour afzend stuur. Of de shipping time extenden met x dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik zou in eerste instantie de shipping time extenden om er zeker van te zijn dat je altijd nog een dispute kan aanmaken. Daarna zou ik in overleg treden met de verkoper.

Persoonlijk zou ik nooit iets bij AliExpress kopen dat haast heeft aangezien het juist een hoop gedoe op zou kunnen leveren. Ik kies dan ook nooit extra snelle levermethoden. Wel kies ik zoveel mogelijk "AliExpress shipping". Dat gaat namelijk meestal via PostNL International Mail en arriveert gemiddeld binnen 2 weken bij mij.

Op dit moment heb ik wel een kleine zending die al zo'n 2,5 maanden onderweg is via Yanwen. Ik ben wel wat traagheid gewend van Yanwen, maar dit is wel extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:25
HoppyF schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:44:
Beetje vreemd of komt dit vaker voor?
Al met al wel een paar dagen onnodige vertraging.
[...]
yes, ook al een keer gehad. Daarna werd het op een trein gegooid en na 3 maanden en een beetje kwam het binnen.
Ik denk dat het voor de leveranciers net zoiets is als met de douane: gewoon het pakketje met batterij versturen en hopen dat de airliner niets doorheeft en het gewoon mee gaat/niet er uit gepikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
blackadder91 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:44:
[...]

yes, ook al een keer gehad. Daarna werd het op een trein gegooid en na 3 maanden en een beetje kwam het binnen.
Ik denk dat het voor de leveranciers net zoiets is als met de douane: gewoon het pakketje met batterij versturen en hopen dat de airliner niets doorheeft en het gewoon mee gaat/niet er uit gepikt wordt.
Bedankt voor je reactie.
Er zijn zoveel producten waar een oplaadbare batterij inzit dus zo bijzonder is dat niet.
Daarvan worden er miljoenen per dag verstuurd wat geen enkel gevaar oplevert.
Het is immers niet anders dan een smartphone.

Ik wacht het wel even af.

Edit:
Ik zie zojuist dat het pakket van Maleisië naar Amsterdam gaat.
JOHOR BHARU B, Item dispatched out AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 23-04-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een pakketje dat volgens zowel PostNL als Ali af is geleverd, er is zelfs voor getekend. Maar ik heb niets ontvangen, en op het postkantoor kunnen ze het ook niet vinden. Op Ali heb ik alleen de knop 'confirm order received'. Wat is nu de beste optie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:44
Joen schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:43:
Ik zou in eerste instantie de shipping time extenden om er zeker van te zijn dat je altijd nog een dispute kan aanmaken. Daarna zou ik in overleg treden met de verkoper.

Persoonlijk zou ik nooit iets bij AliExpress kopen dat haast heeft aangezien het juist een hoop gedoe op zou kunnen leveren. Ik kies dan ook nooit extra snelle levermethoden. Wel kies ik zoveel mogelijk "AliExpress shipping". Dat gaat namelijk meestal via PostNL International Mail en arriveert gemiddeld binnen 2 weken bij mij.

Op dit moment heb ik wel een kleine zending die al zo'n 2,5 maanden onderweg is via Yanwen. Ik ben wel wat traagheid gewend van Yanwen, maar dit is wel extreem traag.
Probleem was dat het vrijwel alleen via China te krijgen is. Er zijn wel een klein aantal winkels die het aanbieden in Nederland. Maar die hebben het ook uit China en de prijs die je daar betaald + €40 euro. Dan bestel ik het daar wel met snelle shipping.

Ik heb voor nu een extend aangevraagd. Zou 2 dagen max duren. Mocht het niet geaccepteerd worden ga ik in ieder geval met nog 1 dag over een dispute openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
pven schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:28:
Ik heb een pakketje dat volgens zowel PostNL als Ali af is geleverd, er is zelfs voor getekend. Maar ik heb niets ontvangen, en op het postkantoor kunnen ze het ook niet vinden. Op Ali heb ik alleen de knop 'confirm order received'. Wat is nu de beste optie?
Op het artikelplaatje klikken in 'my orders', Je krijgt dan op de nieuwe pagina (app) een knop om een dispute te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
HoppyF schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:56:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Er zijn zoveel producten waar een oplaadbare batterij inzit dus zo bijzonder is dat niet.
Daarvan worden er miljoenen per dag verstuurd wat geen enkel gevaar oplevert.
Het is immers niet anders dan een smartphone.

Ik wacht het wel even af.

Edit:
Ik zie zojuist dat het pakket van Maleisië naar Amsterdam gaat.
JOHOR BHARU B, Item dispatched out AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE
Zelf ook meegemaakt met 2 DX pakketjes dit jaar. Ik had er producten bij zitten met een niet-verwijderbare accu. Waren beiden iets van 2 maanden onder weg meen ik mij te herinneren. Zit er in jouw GPS-trakcer misschien ook een niet-verwijderbare accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:51:
[...]

Zelf ook meegemaakt met 2 DX pakketjes dit jaar. Ik had er producten bij zitten met een niet-verwijderbare accu. Waren beiden iets van 2 maanden onder weg meen ik mij te herinneren. Zit er in jouw GPS-trakcer misschien ook een niet-verwijderbare accu?
Volgens mij zit er inderdaad een niet verwijderbare lion accu in.
Het is nu volgens 17track verstuurd vanuit Malysia naar PostNL.
Per vliegtuig neem ik aan maar dat weet ik niet zeker.

Nummer: RQxxxxxxxxxMY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik kreeg vandaag deze tracking status door via PostNL International mail:
Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd
Betekent dat dat ik een brief zal ontvangen met het verzoek om een kopie van de factuur in te sturen naar PostNL? En moet je dat per post naar hun opsturen of doen ze dat wat moderner via een website? En hoe doen jullie dat bij AliExpress pakketten? Gewoon een screenshot sturen van de order als je een order in de je orderoverzicht hebt aangetikt?

Het zou voor mij de eerste keer bij PostNL zijn. Bij deze PostNL zending zit ik met iets vab €29,= dan €7,= boven de BTE-vrije grens.

Zo'n 15 jaar geleden heb ik het voor het laatst meegemaakt bij UPS dat ik BTW heb moeten betalen. Toen hoefde ik niet de factuur te overleggen en was het gebaseerde op de waarde vermeld op het pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Joen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:43:
Ik kreeg vandaag deze tracking status door via PostNL International mail:

[...]

Betekent dat dat ik een brief zal ontvangen met het verzoek om een kopie van de factuur in te sturen naar PostNL? En moet je dat per post naar hun opsturen of doen ze dat wat moderner via een website? En hoe doen jullie dat bij AliExpress pakketten? Gewoon een screenshot sturen van de order als je een order in de je orderoverzicht hebt aangetikt?
Ik heb het pas één keer gehad maar ik kon toen gewoon mailen. Ik heb toen de productpagina met de prijs en de pagina van PayPal meegestuurd zodat ze konden zien wat het is en wat ik ervoor betaald heb.

Mi-light lampje wordt zaterdag verwacht :D 21e pas besteld dus precies een week tussen aankoop en aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
iemand een idee ?
4-6 Besteld en betaald
15-4 verzonden na een reminder waarom ze niet willen verzenden (zaten te pussen voor extra pakket mbt invoer belasting ed.. wat ik niet wou)
17-4 aangekomen in Nederland
18-4 traceerbaar in postnl track en trace (nog geen lever datum)
19-4 ochtend: wordt vandaag geleverd (niks gezien)
19-4 avond: wordt morgen 20-4 geleverd
20-4 middag: niks gezien
20-4 avond: afleverdatum nog niet bekend ????

Nu 28-4 staat hij nog steeds daarop en heb ook geen brief gehad voor eventuele import heffingen welke ik wel bij een ander pakket had ontvangen welke maar 12 euro waarde had ...

Vorige keer heeft het zelfde product ruim 3 maanden erover gedaan en had allang een refund gekregen van alieexpress.

Iemand enig idee wat het kan zijn ? Aangezien er eerst wel een bezorg datum bekend was en nu niet meer ? Heb afgelopen 2 week 5 pakjes binnen gekregen zonder problemen op 1 na met import brief waar ik niets voor bij hoefde te betalen verder want < 25 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Vreemd, schijnt dat de douane en/of postbezorgers die pakjes van Ali beginnen vast te houden :')
LiPo safety bag besteld op 25 februari, nog steeds niet aangekomen.
De verkoper maakte zich daar ook zorgen over.
Kost natuurlijk geen drol (nog geen 2 euro).

Maar dat het zo lang duurt om aan te komen (had een groter ding om 19 maart besteld en kwam op 10 april aan) snap ik niet. Gebruiken die verschillende airlines, of wordt er een buffer aangemaakt?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29
Heb lang niet bij aliexpres besteld, maar is er een nieuwe truuk gaande?

Via de statuspagina wordt er een LX____NL nummer vermeld, maar de verkoper heeft 5 minuten na 'verzenden' een RN____CH in een berichtje naar me gestuurd met de vermelding dat dit wel het goede nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
CDA441 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:37:
Gebruiken die verschillende airlines, of wordt er een buffer aangemaakt?
Ik heb wel eens gehoord dat postbezorgers (die immers alleen een fiets hebben) maar een beperkte capaciteit hebben. De normale briefpost heeft prioriteit, daarnaast nemen ze kleine pakjes mee met een totaal volume van ongeveer twee schoenendozen. Alles wat daar niet in past, blijft liggen tot de volgende dag of nog langer. Ze gaan niet twee keer rijden op dezelfde dag om de achterstand weg te werken.

Ik zou wel eens van een echte postbezorger willen horen of dit klopt. Zelf spreek ik ze eigenlijk nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

ShininNL schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:

Via de statuspagina wordt er een LX____NL nummer vermeld, maar de verkoper heeft 5 minuten na 'verzenden' een RN____CH in een berichtje naar me gestuurd met de vermelding dat dit wel het goede nummer is.
Jij hebt Aliexpress Standard Shipping gekozen waarbij Aliexpress afspraken heeft met PostNL om binnen een bepaalde tijd te leveren. Deze zendingen maken gebruik van LX**NL codes.
Echterrrr....deze zendmethode kost de verkoper extra geld, want hier krijgt hij/zij minder subsidie voor (Chinese overheid geeft subsidie voor verzending naar buitenland). Dus wat doet jouw Chinese verkoper (je raad het al): hij incasseert die subsidie en maakt daarna gebruik van goedkopere (en slomere) verzending.
Je verkoper zal het niet toegeven, maar hij naait zowel Aliexpress als de koper.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

POSTNL werkt lekker mee. Heb nu inklaringskosten doorgekregen 5 dagen geleden maar pakketje is nog steeds niet onderweg.

In eerste instantie ook geen brief/bericht gekregen om waarde door te geven. Zelf dus maar eens contact opgenoimen na 6 weken toen ik daar achter kwam. Maar veel beweging zit er niet in. Grrrr...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wcmm4bDnF8vpFD2nDmxfMzsT/thumb.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door MrMarcie op 03-05-2018 22:43 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Weet iemand onder welke vervoerder deze tracking code valt? Q<>XX

Deze codes met maar 1 letter vooraan en XX op het eind heb ik nog nooit eerder gezien namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ComputerHoed schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Jij hebt Aliexpress Standard Shipping gekozen waarbij Aliexpress afspraken heeft met PostNL om binnen een bepaalde tijd te leveren. Deze zendingen maken gebruik van LX**NL codes.
Echterrrr....deze zendmethode kost de verkoper extra geld, want hier krijgt hij/zij minder subsidie voor (Chinese overheid geeft subsidie voor verzending naar buitenland). Dus wat doet jouw Chinese verkoper (je raad het al): hij incasseert die subsidie en maakt daarna gebruik van goedkopere (en slomere) verzending.
Je verkoper zal het niet toegeven, maar hij naait zowel Aliexpress als de koper.
Onzin. De verkoper krijgt helemaal geen subsidie. Die mythe blijft maar rondgaan maar klopt geen zak van.

Er is geen subsidie voor verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
MrMarcie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:19:
POSTNL werkt lekker mee. Heb nu inklaringskosten doorgekregen 5 dagen geleden maar pakketje is nog steeds niet onderweg.

In eerste instantie ook geen brief/bericht gekregen om waarde door te geven. Zelf dus maar eens contact opgenoimen na 6 weken toen ik daar achter kwam. Maar veel beweging zit er niet in. Grrrr...

[afbeelding]
Bij mij bijna exact de zelfde situatie. Alleen heb ik dinsdag wèl een brief gekregen. Dinsdagavond ook direct mijn kopie betaalbewijs online ingestuurd. Erg kort daarna in de track & trace de bevestiging dat mijn bewijsstuk ontvangen is en kort daarna de eerste tekenen zelfs dat mijn pakket onderweg is. De volgende ochtend t/m nu echter continu de status "Zending wordt verwacht, maar nog niet in sorteerproces". Iets zegt me dat de douane traag/druk is momenteel...
Rik. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:27:
Weet iemand onder welke vervoerder deze tracking code valt? Q<>XX

Deze codes met maar 1 letter vooraan en XX op het eind heb ik nog nooit eerder gezien namelijk
Heb je het al eens geprobeerd op www.17track.net? Die herkent ontzettend veel codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

The Executer

Lekker belangrijk!

Zit hier nog te wachten op ruitenwissers. Duurde bijna een week voordat ze verzonden werden
Besteld: 7-4
Verwachtte levertijd: 27-4 t/m 15-5.

Andere auto-onderdelen ging stuk sneller, eerste was iets meer als een week onderweg. Balkje wordt wel steeds verder groen bij Ali.

Ach, was bekend dat het wat langer kan duren als je besteld in China :P

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:47
Joen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Bij mij bijna exact de zelfde situatie. Alleen heb ik dinsdag wèl een brief gekregen. Dinsdagavond ook direct mijn kopie betaalbewijs online ingestuurd. Erg kort daarna in de track & trace de bevestiging dat mijn bewijsstuk ontvangen is en kort daarna de eerste tekenen zelfs dat mijn pakket onderweg is. De volgende ochtend t/m nu echter continu de status "Zending wordt verwacht, maar nog niet in sorteerproces". Iets zegt me dat de douane traag/druk is momenteel...
Ik heb het al eens meegemaakt dat het dan nog 2 weken duurt voor je de zending thuis hebt met PostNL. En niemand die je bij PostNL duidelijkheid kan/wil geven.....

Bij Zapals op 26 januari een bestelling geplaatst voor $6,50 en ik was het helemaal vergeten. Vandaag geleverd. Bijna 3 en een halve maand dus. Voor mij geen Zapals meer....

[ Voor 10% gewijzigd door Bugs3 op 05-05-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickmol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Heeft iemand hier ervaring met Bpost international mail en SF express naar Nederland?
Beide zijn (ook in China) niet te traceren, en ik vroeg me eigenlijk af hoe lang die er ongeveer over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:54:
Heb je het al eens geprobeerd op www.17track.net? Die herkent ontzettend veel codes.
Ik denk dat Gearbest gewoon een fout gemaakt had. In de mail stond "Shipment number" met dan dat Q<>XX nummer en in de order in mijn account stond ook nog: "Transfer No." met een RE<>SE code, maar als ik die invul in 17track krijg ik 2 mogelijkheden, namelijk "PostNord Sweden" of "Direct Link Sweden". Enig idee welke ik moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat Gearbest gewoon een fout gemaakt had. In de mail stond "Shipment number" met dan dat Q<>XX nummer en in de order in mijn account stond ook nog: "Transfer No." met een RE<>SE code, maar als ik die invul in 17track krijg ik 2 mogelijkheden, namelijk "PostNord Sweden" of "Direct Link Sweden". Enig idee welke ik moet kiezen?
Gewoon allebei proberen en dan kijken welke van de 2 tracking informatie teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:24:
[...]

Gewoon allebei proberen en dan kijken welke van de 2 tracking informatie teruggeeft.
Beide op dit moment nog niets, maar dat komt waarschijnlijk omdat het pakket pas gisteravond verstuurd is.
patrickmol schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:00:
Heeft iemand hier ervaring met Bpost international mail en SF express naar Nederland?
Beide zijn (ook in China) niet te traceren, en ik vroeg me eigenlijk af hoe lang die er ongeveer over doen.
BPost is nog een klein beetje te traceren, maar eigenlijk inderdaad vrijwel niet. De enigste updates die je krijgt:
- Update als pakket in België is
- Update als het pakket in Nederland is
- Update zodra pakket onderweg is binnen Nederland naar het afleveradres
- Update zodra het pakket geleverd is

(SF Express werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als BPost International en/of PostNL international, weinig tracking updates)

Volgens mij kun je via https://global.cainiao.com/ vaak wel wat meer informatie krijgen. 17track geeft bijvoorbeeld bij LX<>NL codes minder informatie dan dat cainiao dat doet..

Zien jullie bij Gearbest orders eigenlijk nog ooit een foto van het pakket staan? Het afgelopen half jaar heb ik eigenlijk nooit meer een foto gezien, wat voorheen wel zo was.. Heeft dit met het formaat van de zendingen te maken?

[ Voor 68% gewijzigd door Rik. op 05-05-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Kenzi schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 03:35:
[...]

Onzin. De verkoper krijgt helemaal geen subsidie. Die mythe blijft maar rondgaan maar klopt geen zak van.

Er is geen subsidie voor verkopers.
Want voor items van een paar cent betalen ze zelf de verzendkosten naar de andere kant v/d wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Brammos85 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Want voor items van een paar cent betalen ze zelf de verzendkosten naar de andere kant v/d wereld?
uh, ja. Verkopers betalen gewoon verzendkosten aan de koerier. Ze krijgen bulk korting en / of maken gebruik van goedkope verzendmethodes.

Maar ze krijgen absoluut geen geld van de overheid in de vorm van subsidie.

Het is al meerdere keren uitgelegd in dit en andere topics maar de simpele versie is dat er wereldwijde afspraken zijn over (pakket)post tarieven (google maar eens op de UPU) en door het verschil in volume China -> Nederland en Nederland -> China zijn de kosten zo verschillend om een pakketje te versturen.

(en die items van een paar euro-cent kosten in China een fractie daarvan)

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 07-05-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Kenzi schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:56:
[...]

uh, ja. Verkopers betalen gewoon verzendkosten aan de koerier. Ze krijgen bulk korting en / of maken gebruik van goedkope verzendmethodes.

Maar ze krijgen absoluut geen geld van de overheid in de vorm van subsidie.

Het is al meerdere keren uitgelegd in dit en andere topics maar de simpele versie is dat er wereldwijde afspraken zijn over (pakket)post tarieven (google maar eens op de UPU) en door het verschil in volume China -> Nederland en Nederland -> China zijn de kosten zo verschillend om een pakketje te versturen.
Dank, was gewoon benieuwd hoe dit nu zat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Rik. schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Volgens mij kun je via https://global.cainiao.com/ vaak wel wat meer informatie krijgen. 17track geeft bijvoorbeeld bij LX<>NL codes minder informatie dan dat cainiao dat doet..
Ik vind zelf https://www.aftership.com/ ook erg prettig, hebben ook een fijne app. Enige nadeel is dat je in de app de chinese tekst niet kan vertalen, bij 17track wel.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Ben benieuwd wat er als eerst binnen gaat komen de komende tijd. Heb 4 pakketjes in een tijdsbestek van 3 dagen besteld. Waarvan 3 met gratis verzenden en 1 extra betaald zodat het eerder binnen zou zijn (de AliExpress Standard Shipping).

Die laatste duurder echter lang voordat die uberhaupt verzonden werd. Nadat ik na 2 dagen vanmorgen een berichtje stuurde werd hij direct verzonden met een 'sorry friend'. Betaal juist voor die meer omdat ik hem sneller wil meneeeer :+

Nu afwachten *O*

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Leoon. schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:56:
Ben benieuwd wat er als eerst binnen gaat komen de komende tijd. Heb 4 pakketjes in een tijdsbestek van 3 dagen besteld. Waarvan 3 met gratis verzenden en 1 extra betaald zodat het eerder binnen zou zijn (de AliExpress Standard Shipping).

Die laatste duurder echter lang voordat die uberhaupt verzonden werd. Nadat ik na 2 dagen vanmorgen een berichtje stuurde werd hij direct verzonden met een 'sorry friend'. Betaal juist voor die meer omdat ik hem sneller wil meneeeer :+

Nu afwachten *O*
Begrijpelijk dat je het sneller wilt hebben, maar de levertijd die vermeld staat is natuurlijk pas vanaf het moment dat het verzonden is. De ene winkel verstuurd 1x per week alle pakketten waardoor het dus ondanks de snellere verzendmethode alsnog langer kan duren voordat het verstuurd is.

Erg vervelend altijd, maar helaas niks aan te doen..

Ik heb zelf op dit moment nog 5 pakketjes onderweg vanuit China, waarvan er helaas nog maar 1tje te traceren is, de rest nog niet :(. (Donderdag en Vrijdag besteld, laatste is maandag verstuurd).

Misschien is het leuk, dat mensen als ze zeggen "Ik heb iets wat al X dagen onderweg is" erbij te vermelden wat er precies onderweg is. Enkel tracking updates lezen is nou niet bepaald interessant.

Zal ik hier maar mee beginnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rik. Jij durft! ;)
Batterijen en memory uit China/AE?
Dat zijn nou juist een paar zaken die ik daar nooit zou bestellen. Met dingen als geheugenkaartjes is het altijd maar de vraag of het geen fake/halve hoeveelheid geheugen is. Dan koop ik zo'n USB stikkie net zo lief in de aanbieding bij de Aldi/Lidl. Heb je nog enige vorm van garantie.
En batterijen? Hmmmm, weeg ze maar eens als ze binnenkomen, die zijn vaak zo licht, daar zit nauwelijks actief elektrolyt in en/of anode/kathode materiaal in. :-(

De afgelopen 10 jaar aan China bestellingen al heel wat meegemaakt, maar nu weer iets nieuws. :+

Kreeg een mailtje via AE dat een bestelling, met LXxxxxxxNL tracking #, was aangekomen in NL.
Was al verheugd dat het binnen een week (!) na bestelling al hier gearriveerd zou zijn.
Afijn, de volgende dag in de PostNL app dat diezelfde bestelling was Aangemeld/Sorteercentrum.
En de dag daarop 'Bezorger is onderweg' met het gebruikelijke tijdsinterval van bezorgen erbij.
Normaliter kan ik de klok er op gelijk zetten, want de PostNL meneer komt hier vrijwel altijd op hetzelfde tijdstip langs.

De betreffende dag heb ik 'm wel zien rondrijden, maar hij heeft bij ons niks afgeleverd.
Dan verandert de status in de PostNL app naar "excuses voor de vertraging, zending wordt zo spoedig mogelijk bezorgd"
Ook dat had ik wel eens gezien; dan komt de PostNL meneer 's-avonds nog een keertje langs. Blijkbaar omdat 'ie een beetje teveel pakjes op 1 dag bij zich heeft.
Maar ook 's-avonds geen AE pakje.

De volgende dag is de status van de zending weer terug veranderd in ' Zending is gesorteerd' 'Bezorgmoment nog niet bekend' .
En dat was 2 dagen geleden…

Ik blijf me verbazen over de schier oneindige hoeveelheid aan gebeurtenissen die je zending kan vertragen. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 09-05-2018 08:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
ehtweak schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:22:
@Rik. Jij durft! ;)
Batterijen en memory uit China/AE?
Dat zijn nou juist een paar zaken die ik daar nooit zou bestellen. Met dingen als geheugenkaartjes is het altijd maar de vraag of het geen fake/halve hoeveelheid geheugen is. Dan koop ik zo'n USB stikkie net zo lief in de aanbieding bij de Aldi/Lidl. Heb je nog enige vorm van garantie.
En batterijen? Hmmmm, weeg ze maar eens als ze binnenkomen, die zijn vaak zo licht, daar zit nauwelijks actief elektrolyt in en/of anode/kathode materiaal in. :-(
De USB stick is gewoon van een fatsoenlijk merk. Ik koop niet een USB stick in China van een of ander merkloos iets...

De batterijen is een probeersel voor de Utorch verlichting. Op basis van de reviews verwacht ik dat ze wel goed genoeg zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickmol
ehtweak schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:22:

De afgelopen 10 jaar aan China bestellingen al heel wat meegemaakt, maar nu weer iets nieuws. :+

Kreeg een mailtje via AE dat een bestelling, met LXxxxxxxNL tracking #, was aangekomen in NL.
Was al verheugd dat het binnen een week (!) na bestelling al hier gearriveerd zou zijn.
Afijn, de volgende dag in de PostNL app dat diezelfde bestelling was Aangemeld/Sorteercentrum.
En de dag daarop 'Bezorger is onderweg' met het gebruikelijke tijdsinterval van bezorgen erbij.
Normaliter kan ik de klok er op gelijk zetten, want de PostNL meneer komt hier vrijwel altijd op hetzelfde tijdstip langs.

De betreffende dag heb ik 'm wel zien rondrijden, maar hij heeft bij ons niks afgeleverd.
Dan verandert de status in de PostNL app naar "excuses voor de vertraging, zending wordt zo spoedig mogelijk bezorgd"
Ook dat had ik wel eens gezien; dan komt de PostNL meneer 's-avonds nog een keertje langs. Blijkbaar omdat 'ie een beetje teveel pakjes op 1 dag bij zich heeft.
Maar ook 's-avonds geen AE pakje.

De volgende dag is de status van de zending weer terug veranderd in ' Zending is gesorteerd' 'Bezorgmoment nog niet bekend' .
En dat was 2 dagen geleden…

Ik blijf me verbazen over de schier oneindige hoeveelheid aan gebeurtenissen die je zending kan vertragen. >:)
Wat ik vaak heb is dat alles wat met AE standard shipping (dus zendingen met codes LXxxxxxxNL) komt en door de brievenbus past eerst het SC pakketten in gaat, daar een dag blijft liggen en de volgende dag pas met de postbode mee gaat. Een notificatie dat de bezorger onderweg was kreeg ik echter niet als de pakjes in het SC bleven liggen, alleen "zending is gesorteerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Rik. schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:34:
[...]

De USB stick is gewoon van een fatsoenlijk merk. Ik koop niet een USB stick in China van een of ander merkloos iets...

De batterijen is een probeersel voor de Utorch verlichting. Op basis van de reviews verwacht ik dat ze wel goed genoeg zijn..
Psst, je hebt stiekum toch iets merkloos gekocht.
Suntrsi komt bij een oem usb fabriek uit Shenzhen vandaan. Je kan er ook je eigen naam op zetten als je dat wil. ;)

Geheugen prijzen liggen in China op vrijwel hetzelfde niveau als in Nederland.
Als je goedkope Samsung, Kingston of Sandisk geheugen ziet is het vrijwel altijd nep of een afgekeurde partij.
En de betrouwbaarheid van OEM leveranciers zoals in de link, ik zou mijn trouwfoto's er niet mee vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Kenzi schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:36:
[...]

Psst, je hebt stiekum toch iets merkloos gekocht.
Suntrsi komt bij een oem usb fabriek uit Shenzhen vandaan. Je kan er ook je eigen naam op zetten als je dat wil. ;)

Geheugen prijzen liggen in China op vrijwel hetzelfde niveau als in Nederland.
Als je goedkope Samsung, Kingston of Sandisk geheugen ziet is het vrijwel altijd nep of een afgekeurde partij.
En de betrouwbaarheid van OEM leveranciers zoals in de link, ik zou mijn trouwfoto's er niet mee vertrouwen.
Gelukkig zet ik mijn belangrijke data ook absoluut niet op USB stickjes ;). Ik heb thuis een NAS draaien (met allemaal hardware wat gekocht is in Nederland -> WD, Intel, Samsung etc..) met back-ups naar externe locaties. De USB stick is puur voor het bekijken van films op mijn smartphone tijdens de vakantie. Ik heb veel storage op mijn telefoon, maar zet die films voor tijdens het reizen gewoon op een USB stick, zodat niet mijn hele telefoon vol staat met films.

Ik denk dat je je eerder zou moeten afvragen of je je trouwfoto's uberhaupt op een USB stick wilt zetten, of toch liever op een veiliger systeem met voldoende back-up opties. Ik zou zelf dan altijd voor optie 2 kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
patrickmol schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Wat ik vaak heb is dat alles wat met AE standard shipping (dus zendingen met codes LXxxxxxxNL) komt en door de brievenbus past eerst het SC pakketten in gaat, daar een dag blijft liggen en de volgende dag pas met de postbode mee gaat. Een notificatie dat de bezorger onderweg is heb ik in die gevallen nooit gehad overigens.
En ook dat is blijkbaar verschillend, want ik krijg bij de door jouw genoemde pakketjes wèl regelmatig de melding dat de bezorger onderweg is. Hence, de postbode heeft zelfs vaak een mobiel bij zich waarmee die barcodes gescand en afgemeld kunnen worden. Dat scannen word soms ook wel eens vergeten waardoor die brievenbuszendingen wel eens oneindig op een onderweg-status blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickmol
Joen schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:02:
[...]

En ook dat is blijkbaar verschillend, want ik krijg bij de door jouw genoemde pakketjes wèl regelmatig de melding dat de bezorger onderweg is. Hence, de postbode heeft zelfs vaak een mobiel bij zich waarmee die barcodes gescand en afgemeld kunnen worden. Dat scannen word soms ook wel eens vergeten waardoor die brievenbuszendingen wel eens oneindig op een onderweg-status blijven staan.
Ik bedoelde het anders (zie net ook dat het er wat onduidelijk staat): als ze in het SC pakketten blijven liggen krijg ik geen melding, als de postbode onderweg is wél. Die scant ze ook altijd netjes af: hij heeft hier ooit een keer een minuut of 5 voor de deur gestaan om alle 25 briefpakjes van die dag af te scannen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een RExxSE code? Hoe lang duurt het tot deze geleverd wordt nadat het de status heeft:

08.05.2018 14:58:00
Item received for processing

Best vreemd trouwens dat track24.net bijvoorbeeld wel nieuwe informatie heeft, maar global.cainiao.com nog niet, en andersom ook.. Zelfs als je op "Request again" klikt bij dat specifieke tracking nummer, is er geen nieuwe informatie maar bij track24.net wel :o

Beetje vreemde vertaling, maar weet iemand wat deze status betekend?
[Qingdao] [China Post Group Corporation Qingdao letter Advertising Bureau] has been sealing Reception Center
2018-05-07 17:26:00

Ik heb veel tracking statussen gezien, maar deze ben ik nog nooit tegengekomen.

[ Voor 66% gewijzigd door Rik. op 10-05-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik had vanmiddag even een momentje van blijdschap, omdat in de PostNL app stond dat mijn zending uit China morgen (Zondag) bezorgd zou gaan worden, tot dat ik bedacht dat het dan zondag is en er helemaal niet bezorgd wordt...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qqsGRzl.png

Toch vreemd dat de PostNL site dan wel zondag weergeeft als leverdatum. Op z'n vroegst zal dit dinsdag geleverd worden, aangezien het niet verder gaat als pakket maar als brievenbuszending (Geen 3S code gekregen, maar de LX code behouden)

Maar wie weet dat er dan dinsdag 2 zendingen uit China tegelijkertijd geleverd worden, er is namelijk nog een zending met een LX<>NL code al aangekomen in Nederland (11 mei) maar nog niet verwerkt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:29:
Ik had vanmiddag even een momentje van blijdschap, omdat in de PostNL app stond dat mijn zending uit China morgen (Zondag) bezorgd zou gaan worden, tot dat ik bedacht dat het dan zondag is en er helemaal niet bezorgd wordt...

[afbeelding]

Toch vreemd dat de PostNL site dan wel zondag weergeeft als leverdatum. Op z'n vroegst zal dit dinsdag geleverd worden, aangezien het niet verder gaat als pakket maar als brievenbuszending (Geen 3S code gekregen, maar de LX code behouden)

Maar wie weet dat er dan dinsdag 2 zendingen uit China tegelijkertijd geleverd worden, er is namelijk nog een zending met een LX<>NL code al aangekomen in Nederland (11 mei) maar nog niet verwerkt helaas...
Er worden wel degelijk pakketten op zondag bezorgd, maar op dit moment alleen voor Nederlandse webshops. En veelal de wat grotere zoals Bol.com en Coolblue.

In de app word het buitenlandse pakketnummer vaak als titel bij het item in de app vermeld en staat het Nederlandse pakketnummer (3S) in het item zelf onderaan. Heb je daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29
ShininNL schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:

Om hier nog op terug te komen:

Is op 12 mei bij een postNL punt bezorgd, heeft er dus een dag of 13 van bestelling tot levering over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Er worden wel degelijk pakketten op zondag bezorgd, maar op dit moment alleen voor Nederlandse webshops. En veelal de wat grotere zoals Bol.com en Coolblue.

In de app word het buitenlandse pakketnummer vaak als titel bij het item in de app vermeld en staat het Nederlandse pakketnummer (3S) in het item zelf onderaan. Heb je daar al gekeken?
PostNL gaf zelf aan dat ze niet op zondag bezorgen, maar inderdaad doen de grote webshops dat wel, maar ik wist dus niet zeker of dit met PostNL ging of met een andere bezorgdienst.

Onderaan in de app heb ik inderdaad gekeken, maar deze gaat echt verder als brievenbuspakket. Gedeeltelijk te volgen dus, maar niet helemaal. De postbezorger scant het wel zodra het door de brievenbus gedaan wordt maar het gaat niet mee met de pakketbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:53:
[...]

PostNL gaf zelf aan dat ze niet op zondag bezorgen, maar inderdaad doen de grote webshops dat wel, maar ik wist dus niet zeker of dit met PostNL ging of met een andere bezorgdienst.
Gewoon met PostNL. Een heel enkele keer op feestdagen gebruikt Coolblue geloof ik nog wel eens een andere bezorgdienst of leveren ze later. Weet het niet precies meer aangezien ik nooit wat op feestdagen van hun geleverd hoef te krijgen. Ik heb wel meerdere keren op zondag iets van Coolblue ontvangen met PostNL. PostNL schakelde op die dagen wel een algemeen koeriersbedrijf in in mijn regio die de bezorging voor PostNL doet.
Onderaan in de app heb ik inderdaad gekeken, maar deze gaat echt verder als brievenbuspakket. Gedeeltelijk te volgen dus, maar niet helemaal. De postbezorger scant het wel zodra het door de brievenbus gedaan wordt maar het gaat niet mee met de pakketbezorger.
Dan heeft het inderdaad de meeste schijn er van dat het een brievenbuszending word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:57:
[...]
Dan heeft het inderdaad de meeste schijn er van dat het een brievenbuszending word.
Heel erg veel zendingen uit China gaan door de brievenbus, maar zijn wel gedeeltelijk in de app te volgen. Dus verwacht dat het deze keer weer zo is. Gebeurd wel vaker bij mij.

Ik vind het wel vreemd dat zendingen uit China nooit op zondagen verwerkt worden. Ik heb namelijk ook nog een andere zending met een LX<>NL code welke wel met de pakketbezorger mee zal gaan. Dit pakket wordt alleen pas dinsdag bezorgd, terwijl er op maandag gewoon pakketten bezorgd worden. Dit is daarbij ook niet de eerste keer dat dat gebeurd, dat is eigenlijk altijd met pakketjes uit China..

Correctie op bovenstaande: Pakketje blijkbaar toch verwerkt en deze wordt vandaag (maandag) gewoon geleverd. Altijd fijn dat pakketjes onverwachts alsnog komen :D

Zijn er hier eigenlijk China shoppers die een pakketbus hebben? Ik ben van plan om er zelf een te maken, maar moet nog even goed gaan bedenken en uittekenen hoe ik dat wil gaan doen, zodat het wel veilig is..

[ Voor 52% gewijzigd door Rik. op 14-05-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:58:
[...]

Heel erg veel zendingen uit China gaan door de brievenbus, maar zijn wel gedeeltelijk in de app te volgen. Dus verwacht dat het deze keer weer zo is. Gebeurd wel vaker bij mij.

Ik vind het wel vreemd dat zendingen uit China nooit op zondagen verwerkt worden. Ik heb namelijk ook nog een andere zending met een LX<>NL code welke wel met de pakketbezorger mee zal gaan. Dit pakket wordt alleen pas dinsdag bezorgd, terwijl er op maandag gewoon pakketten bezorgd worden. Dit is daarbij ook niet de eerste keer dat dat gebeurd, dat is eigenlijk altijd met pakketjes uit China..

Correctie op bovenstaande: Pakketje blijkbaar toch verwerkt en deze wordt vandaag (maandag) gewoon geleverd. Altijd fijn dat pakketjes onverwachts alsnog komen :D
Bij mij worden ze ook wel eens gewoonweg op maandag bezorgd hoor. Alleen helaas wel een andere pakketbezorger dan op dinsdag t/m zaterdag waar door als ik en mijn buren er niet zijn het pakketje steevast op het postkantoor bezorgd word ipv een aantal alternatieve locaties in de buurt die de andere pakketbezorger wel kent. En bij het postkantoor kan ik praktisch gezien maar 1x per week langs komen rond doen van de boodschappen aangezien ik geen eigen auto heb om naar een dorp verderop te rijden.
Zijn er hier eigenlijk China shoppers die een pakketbus hebben? Ik ben van plan om er zelf een te maken, maar moet nog even goed gaan bedenken en uittekenen hoe ik dat wil gaan doen, zodat het wel veilig is..
Ik heb het wel eens voorbij zien komen, maar met een vaste pakketbezorger die diverse alternatieve bezorglocaties direct in de buurt kent en waarmee ik zelfs op Facebook contact mee heb zie ik er niet bepaald noodzaak toe.

Het belangrijkste is inderdaad wel dat je er wèl pakketjes in moet kunnen gooien, maar géén pakketjes uit moet kunnen halen. En dat het voldoende ruimte bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickmol
Pakjes uit China heb ik nog nooit op maandag gehad.
Zo'n pakketbus is niet echt nodig hier en het is ook niet heel erg handig. De postbode weet toch wel waar hij het bij een teveel aan pakjes kwijt kan, en alles wat zakelijk komt moet toch voor getekend worden (niet dat de pakketbezorger zich daaraan houdt, komt vaak genoeg voor dat ene "gg" met een kruisje tekent voor ontvangst :X )
Enige wat een beetje jammer is is dat alles waar PostNL niet genoeg aan verdient (Registered air Mail &Co) naar het plaatselijke postkantoor brengen, met bijbehorende onmogelijke openingstijden. Heb liever dat ze het twee dorpen verderop brengen, daar hebben ze tenminste wel een beetje redelijke openingstijden. Of gewoon aan huis, want hij moet hier toch praktisch elke dag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Iemand die nog pakketten heeft via "Pos Malaysia"? ik heb het idee of de pakketten afgeleverd worden in de bermuda driekhoek. Beide hebben bijna 2 maanden geleden China verlaten maar geen tracking updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rik. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:58:

Jazeker, maar dat zit standaard in ons complex. 'veilig'? Niet per sé, iedereen kan hem openen. Maar DHL, DPD, PostNL, iedereen weet het. Dus we hoeven nooit thuis te zijn, aan de binnenkant is de deur dicht dus binnen kunnen ze niet komen in principe. (het kan natuurlijk altijd). Het is bij ons niks meer dan een magneetje die er tussen zit. Binnen komen kan alleen via aanbellen bij de receptie, of bij een bewoner. Ik zit gewoon lekker thuis te werken en hoor telkens pakketjes bezorgd worden. heerlijk *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Oekol op 17-05-2018 10:18 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
m3gA schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:16:
Iemand die nog pakketten heeft via "Pos Malaysia"? ik heb het idee of de pakketten afgeleverd worden in de bermuda driekhoek. Beide hebben bijna 2 maanden geleden China verlaten maar geen tracking updates meer.
Volgens mij heb ik 2 of 3 pakketjes dit jaar gehad via Pos Malaysia. Reken gerust op zo'n 3 maanden...

Edit:
Even voor je opgezocht. Het bleken beiden pakketjes van DealExtreme te zijn. De duur varieert wat.

Pakket 1:
Besteld op 12 februari 2018
Geleverd op 17 maart 2018
33 dagen onderweg

Pakket 2:
Besteld 26 februari 2018
1e deellevering via Pos Malaysia geleverd op 20 april 2018, andere 2 latere en tevens kleinere deelzendingen zijn via andere wegen verzonden.
53 dagen onderweg

[ Voor 32% gewijzigd door Joen op 17-05-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Joen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Volgens mij heb ik 2 of 3 pakketjes dit jaar gehad via Pos Malaysia. Reken gerust op zo'n 3 maanden...

Edit:
Even voor je opgezocht. Het bleken beiden pakketjes van DealExtreme te zijn. De duur varieert wat.

Pakket 1:
Besteld op 12 februari 2018
Geleverd op 17 maart 2018
33 dagen onderweg

Pakket 2:
Besteld 26 februari 2018
1e deellevering via Pos Malaysia geleverd op 20 april 2018, andere 2 latere en tevens kleinere deelzendingen zijn via andere wegen verzonden.
53 dagen onderweg
tnx. Ik had ook een sheet met bezorgtijden maar pas 1x pos Malysia. Ik ben verwend. Heb laatst iets in 4 dagen binnengekregen. Was helemaal verbaast. Ik was Dealextreme trouwens vergeten. Beste tegenwoordig bijna alleen nog via Ali.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 17-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Gisteren een pakketje binnen gekomen waar ik twee maand op zat te wachten. Kwam vermoedelijk door het feit dat de douane het pakketje heeft opgemaakt voor controle. Opzich wel grappig, want de inhoud was iets meer dan 0.50 cent. Moet je voorstellen dat, naast het gratig verzenden, er ook nog een mannetje mijn pakketje heeft opgemaakt om te controleren wat er allemaal inzit. Dure 0.50 cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
m3gA schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:13:
[...]

tnx. Ik had ook een sheet met bezorgtijden maar pas 1x pos Malysia. Ik ben verwend. Heb laatst iets in 4 dagen binnengekregen. Was helemaal verbaast. Ik was Dealextreme trouwens vergeten. Beste tegenwoordig bijna alleen nog via Ali.
De laatste tijd gaat PostNL International Mail (die vaak bij AliExpress Standard shipping wordt gebruikt) wel erg snel ja. Bij mij de laatste tijd gemiddeld 5 tot 8 kalenderdagen. :)

1 van de 2 pakketten uit dat lijstje van mij bevatte iets wat ik gewoonweg absoluut niet op AliExpress kon vinden. Zeldzaam, maar toch fijn dat DealExtreme het had. Verder bestel ik ook nog maar weinig meer bij DealExtreme. Vooral dat verzenden via Pos Malaysia viel mij de laatste keren flink tegen.
grote_oever schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:19:
Gisteren een pakketje binnen gekomen waar ik twee maand op zat te wachten. Kwam vermoedelijk door het feit dat de douane het pakketje heeft opgemaakt voor controle. Opzich wel grappig, want de inhoud was iets meer dan 0.50 cent. Moet je voorstellen dat, naast het gratig verzenden, er ook nog een mannetje mijn pakketje heeft opgemaakt om te controleren wat er allemaal inzit. Dure 0.50 cent :)
Minder grappig is het als je de waarde boven de €22,= schatten en je onterecht een rekening krijgt. Want de onterechte BTW kun je wel terugkrijgen van de douane via PostNL, maar de onterechte inklaringskosten van €13,= niet lees ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Iemand ervaring met Swisspost?
De boel is 11-05 via Madrid aangekomen in Nederland.
Hoe zit het met douanekosten als een China pakket aankomt via een ander EU land (in dit geval Spanje?) is daar wat over te zeggen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Cobb schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:28:
Iemand ervaring met Swisspost?
De boel is 11-05 via Madrid aangekomen in Nederland.
Hoe zit het met douanekosten als een China pakket aankomt via een ander EU land (in dit geval Spanje?) is daar wat over te zeggen?
Volgens mij wordt het uiteindelijk dmv een speciale vermelding op t pakket (dat het in Spanje ingevoerd is, maar uit China afkomstig is), ingeklaard bij de Nederlandse douane en indien nodig betaal je gewoon de verschuldigde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Joen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:17:
[...]

Minder grappig is het als je de waarde boven de €22,= schatten en je onterecht een rekening krijgt. Want de onterechte BTW kun je wel terugkrijgen van de douane via PostNL, maar de onterechte inklaringskosten van €13,= niet lees ik regelmatig.
Dat is wel vreemd dan. Als jij gewoon kan aantonen dat het een waarde heeft onder de 22, dan is er geen grond voor inklaringskosten zou je denken. Dat is anders wel heel erg makkelijk verdienen. Ja ze hebben een handeling verricht, maar die blijkt uiteindelijk onterecht te zijn, lijkt me niet dat ze dan de inklaringskosten alsnog mogen houden. Maar ja, zoals zo vaak, zoals het zou moeten zijn en wat daadwerkelijk gebeurd zijn twee verschillende dingen. |:(

edit:
Lees inderdaad meer verhalen van mensen die (in ieder geval bij PostNL) de inklaringskosten niet terug krijgen, onder het mom
.....Dat geldt niet voor inklaringskosten: dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de aangifte ten invoer, administratie, opslag, aanbrengen douane etc.
Belachelijk als je het mij vraagt. Ik snap dat ze er iets voor hebben moeten doen, maar ja als dat onterecht is dan is dat jammer.

Zou toch wat zijn, bestel je iets van 50 cent op aliexpress, mag je alsnog 17,50 betalen voor de inklaringskosten door een verkeerde inschatting 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 18-05-2018 07:54 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja ik heb dat niet zo bedacht en vind het net zo oneerlijk als je in zo'n situatie terecht komt. Ik denk alleen wel dat het niet vreselijk vaak voor zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wordt steeds sneller, 14de besteld bij Ali, dezelfde dag verzonden en vandaag al binnen met PostNL.

Ging om LED verlichting voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
l3art schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:46:
[...]

Dat is wel vreemd dan. Als jij gewoon kan aantonen dat het een waarde heeft onder de 22, dan is er geen grond voor inklaringskosten zou je denken. Dat is anders wel heel erg makkelijk verdienen. Ja ze hebben een handeling verricht, maar die blijkt uiteindelijk onterecht te zijn, lijkt me niet dat ze dan de inklaringskosten alsnog mogen houden. Maar ja, zoals zo vaak, zoals het zou moeten zijn en wat daadwerkelijk gebeurd zijn twee verschillende dingen. |:(

edit:
Lees inderdaad meer verhalen van mensen die (in ieder geval bij PostNL) de inklaringskosten niet terug krijgen, onder het mom
[...]

Belachelijk als je het mij vraagt. Ik snap dat ze er iets voor hebben moeten doen, maar ja als dat onterecht is dan is dat jammer.

Zou toch wat zijn, bestel je iets van 50 cent op aliexpress, mag je alsnog 17,50 betalen voor de inklaringskosten door een verkeerde inschatting 8)7
Eigenlijk is het gewoon echt belachelijk inderdaad. Natuurlijk snapt iedereen wel dat PostNL ook werk heeft aan het inklaren en innen van de kosten etc... maar als er onterecht invoerrechten betaald moeten worden en je dit terug kunt krijgen vind ik dat PostNL de inklaringskosten ook gewoon terug moet betalen. Eigenlijk zou dit eens een keer aangevochten moeten worden, PostNL rekent namelijk kosten voor iets waar jij nooit opdracht toe hebt gegeven en wat geheel onterecht is. Maar of dat ooit gaat gebeuren...?

Ik bestel het liefst tegenwoordig bij verkopers die gratis AliExpress standard shipping aanbieden (Of tegen een laag bedrag). Deze zendingen zijn er altijd extreem snel. Ik heb nu bijvoorbeeld pakketten onderweg met een UC<>CN code (China Post) die al meer dan 2,5 week onderweg zijn, terwijl de LX<>NL zendingen (AliExpress standard shipping) er gemiddeld 10 dagen over doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rik. op 20-05-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk is het gewoon echt belachelijk inderdaad. Natuurlijk snapt iedereen wel dat PostNL ook werk heeft aan het inklaren en innen van de kosten etc... maar als er onterecht invoerrechten betaald moeten worden en je dit terug kunt krijgen vind ik dat PostNL de inklaringskosten ook gewoon terug moet betalen. Eigenlijk zou dit eens een keer aangevochten moeten worden, PostNL rekent namelijk kosten voor iets waar jij nooit opdracht toe hebt gegeven en wat geheel onterecht is. Maar of dat ooit gaat gebeuren...?
Nou indirect geef je PostNL er wel opdracht toe. Je hebt zelf die verzendmethode gekozen.In theorie kun je ook zelf op zoek gaan naar een leverancier en koeriersbedrijf in China en zelf je producten in Schiphol / Rotterdam op komen halen. En dan je inklaring zelf bij de douane afhandelen. Maar het zou PostNL gewoonweg sieren als er onterecht aangifte bij de douane word gedaan ze de inklaringskosten ook terugbetalen ja.
Ik bestel het liefst tegenwoordig bij verkopers die gratis AliExpress standard shipping aanbieden (Of tegen een laag bedrag). Deze zendingen zijn er altijd extreem snel. Ik heb nu bijvoorbeeld pakketten onderweg met een UC<>CN code (China Post) die al meer dan 2,5 week onderweg zijn, terwijl de LX<>NL zendingen (AliExpress standard shipping) er gemiddeld 10 dagen over doen.
Ik denk daar precies het zelfde over. Alhoewel ik soms ook nog wel bereid ben te betalen voor AliExpress Standard Shipping als daar van de kosten niet extreem hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Nou indirect geef je PostNL er wel opdracht toe. Je hebt zelf die verzendmethode gekozen.In theorie kun je ook zelf op zoek gaan naar een leverancier en koeriersbedrijf in China en zelf je producten in Schiphol / Rotterdam op komen halen. En dan je inklaring zelf bij de douane afhandelen. Maar het zou PostNL gewoonweg sieren als er onterecht aangifte bij de douane word gedaan ze de inklaringskosten ook terugbetalen ja.
Volgens PostNL moet je bij problemen tijd bij de afzender zijn, diegene is namelijk de opdrachtgever. Ga daar dan ook maar die inklaringskosten verhalen. Dat zal inderdaad bijna niet gaan, en dus vind ik dat ze dat gewoon terug moeten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik denk dat je toch echt bij de verzender moet zijn. Deze shop (of zijn verzendbedrijf) heeft namelijk op het etiket geen juiste gegevens gezet, waardoor PostNL in actie is gekomen. Dat vervolgens achteraf pas aangetoond kan worden dat de waarde lager was kan je PostNL niet aanrekenen. Feitelijk is het nog netjes dat je in de gelegenheid wordt gesteld om eea aan te tonen.

DHL doet ongeveer hetzelfde als de verzendkosten op het etiket ontbreken, dan rekenen zij de standaardverzendkosten bovenop het vermelde bedrag alvorens ze de BTW doorberekenen.
Ook hier ligt dat aan de verzender die deze kosten niet vermeld, maar tevens aan de besteller die voor "free shipping" kiest (wat natuurlijk onmogelijk is).

Wat ik bij dergelijke klachten altijd mis is is enige relativering en hoe vaak je geen kosten moet betalen als de waarde wel boven de 22 Euro is.
Ik ken eerlijk gezegd niemand die dan tegen PostNL zegt dat er nog ingeklaard moet worden, omdat er BTW afgedragen moet worden. Maar feitelijk doet PostNL hier exact dezelfde, alleen wordt het etiket anders geïnterpreteerd en heb je er geen last van.
De meeste Chinashoppers maken om die reden daarom de balans op voor ze gaan klagen. Als je uit China gaat importeren weet je dat alles niet hetzelfde verloopt dan als je in NL besteld.

[ Voor 29% gewijzigd door elinx op 20-05-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
De laatste tijd heb ik niet meer zoveel China Post pakketten gehad, maar inmiddels zijn er weer 2 onderweg. Zijn deze pakketten binnen Nederland ook nog te volgen? Wordt er aan deze codes een 3S code gekoppeld?

Weet iemand of dit eigenlijk pakketten zijn die direct naar het afhaalpunt gaan, of toch nog thuisbezorgd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 19:55
Rik. schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:52:
..........Zijn deze pakketten binnen Nederland ook nog te volgen? Wordt er aan deze codes een 3S code gekoppeld?

Weet iemand of dit eigenlijk pakketten zijn die direct naar het afhaalpunt gaan, of toch nog thuisbezorgd worden?
Het hangt er vanaf hoe groot de pakketten zijn. Tot een de grootte van een melkpak wordt meestal als brievenpost behandeld en krijgt geen 3S nummer. Is dan ook niet te tracken. Besluit de postbode bij sorteren al dat het pakket te groot is voor de brievenbus heb je kans dat dit meteen bij het afhaalpunt terechtkomt.
Normaal gesproken krijg je dan een briefje in de bus, maar dit kan ook vergeten worden. Soms komt er dan wel in de tracking "succesvol afgeleverd" te staan. Het is dus zaak in zo een geval nadat de tracking aangeeft dat het land verlaten is na één a twee weken attent te zijn en eventueel het afhaalpunt te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Rik. schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:52:
De laatste tijd heb ik niet meer zoveel China Post pakketten gehad, maar inmiddels zijn er weer 2 onderweg. Zijn deze pakketten binnen Nederland ook nog te volgen? Wordt er aan deze codes een 3S code gekoppeld?

Meeste info staat in de startpost hierover. Maar aan de meeste pakketten wordt wel een 3S-code gekoppeld.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
elinx schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:14:
[...]
Het hangt er vanaf hoe groot de pakketten zijn. Tot een de grootte van een melkpak wordt meestal als brievenpost behandeld en krijgt geen 3S nummer. Is dan ook niet te tracken. Besluit de postbode bij sorteren al dat het pakket te groot is voor de brievenbus heb je kans dat dit meteen bij het afhaalpunt terechtkomt.
Normaal gesproken krijg je dan een briefje in de bus, maar dit kan ook vergeten worden. Soms komt er dan wel in de tracking "succesvol afgeleverd" te staan. Het is dus zaak in zo een geval nadat de tracking aangeeft dat het land verlaten is na één a twee weken attent te zijn en eventueel het afhaalpunt te bezoeken.
Gelukkig weet ik welk pakketpunt het afgeleverd wordt als het direct daar naartoe gaat en ben ik daar regelmatig te vinden, dus dat is dan niet zo'n probleem.

UC<>CN pakketten worden in mijn beleving, vaak vreemd afgehandeld. Begin van dit jaar had ik een pakket, waarin een maatbeker zat (1 liter) en wat geprobeerd werd om met briefpost af te leveren. Dat zou een sorteermachine toch ook moeten zien? Gelukkig werd er gewoon aangebeld en werd het netjes door de postbode aan huis afgegeven, maar het blijft een vreemd iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ai.. Pakketje zou zaterdag zijn geleverd. Komen net thuis, niks in de brievenbus (wel ander pakketje maar cn code ipv lx/3s code) ook geen kaartje dat het bij buren is geleverd of iets dergelijks. Van alle pakketjes die komen de komende tijd was dit de duurste, beetje raar dat die wel op bezorgd staat, maar nergens te bekennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Leoon. schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:58:
Ai.. Pakketje zou zaterdag zijn geleverd. Komen net thuis, niks in de brievenbus (wel ander pakketje maar cn code ipv lx/3s code) ook geen kaartje dat het bij buren is geleverd of iets dergelijks. Van alle pakketjes die komen de komende tijd was dit de duurste, beetje raar dat die wel op bezorgd staat, maar nergens te bekennen is.
past het pakje in de brievenbus. heb aantal keer gehad dat het al op bezorgd stond endan paar dagen later alsnog bezorgt werd.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Eentje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:28:
[...]

past het pakje in de brievenbus. heb aantal keer gehad dat het al op bezorgd stond endan paar dagen later alsnog bezorgt werd.
Ik gok van wel, hopen dat dat gebeurd dan de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Eindelijk zit er weer eens wat beweging in een pakketje..

2018-05-22 15:37
Delivered by air transport

2018-05-11 19:42
Shanghai Processing Center, has been exported straight seal

11 dagen in een vliegtuig is vrij lang.. Maargoed, het is eindelijk in Nederland, en hopelijk ergens deze week geleverd. Kan ik eindelijk mijn kastverlichting voorzien van batterijen.. (https://www.gearbest.com/indoor-lights/pp_1807117.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Eentje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Het pakketje is vandaag alsnog bezorgd, bij ons in het pakketbox gelegd. Denk dat ze zaterdag in de war zijn geweest omdat die toen wel gescanned was, maar toen kreeg ik dus 1 pakketje ipv 2. Gelukkig maar, vriendin weer blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Leoon. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Het pakketje is vandaag alsnog bezorgd, bij ons in het pakketbox gelegd. Denk dat ze zaterdag in de war zijn geweest omdat die toen wel gescanned was, maar toen kreeg ik dus 1 pakketje ipv 2. Gelukkig maar, vriendin weer blij *O*
Waarschijnlijk waren beide pakketten gewoon tegelijk gescand en op afgeleverd gezet omdat er 1 pakket wel geleverd was. Als het goed is, kon je dan de volgende dag weer de status "Zending is gesorteerd" of "Zending is bij PostNL" zien (Als je een 3S code hebt in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rik. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:48:
[...]

Waarschijnlijk waren beide pakketten gewoon tegelijk gescand en op afgeleverd gezet omdat er 1 pakket wel geleverd was. Als het goed is, kon je dan de volgende dag weer de status "Zending is gesorteerd" of "Zending is bij PostNL" zien (Als je een 3S code hebt in ieder geval)
Het pakket met 3s code was niet geleverd. Pakketje met CN code was wel geleverd. De status van de 3s is sinds zaterdag niet veranderd. Zoiets hoopte ik idd ook eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Gaan pakketjes met een RH<>CN code direct naar het afhaalpunt? Of kan ik deze wel gewoon thuis verwachten?

Hoe zit het met de traceerbaarheid van deze codes binnen Nederland? Gisteren is een zending met zo'n code in aangekomen in Nederland, maar deze heb ik nog nooit eerder gehad en dus heb ik geen idee of ze binnen Nederland überhaupt te traceren zijn en hoe lang het duurt tot dat het geleverd wordt nadat het in Nederland aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:29:
Gaan pakketjes met een RH<>CN code direct naar het afhaalpunt? Of kan ik deze wel gewoon thuis verwachten?
Dat is heel verschillend. Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken
Hoe zit het met de traceerbaarheid van deze codes binnen Nederland? Gisteren is een zending met zo'n code in aangekomen in Nederland, maar deze heb ik nog nooit eerder gehad en dus heb ik geen idee of ze binnen Nederland überhaupt te traceren zijn en hoe lang het duurt tot dat het geleverd wordt nadat het in Nederland aangekomen is.
Over het algemeen kun je buitenlandse codes gewoon invoeren in Mijn PostNL of de PostNL app en als ze in het sorteerproces komen zie je er ook de status van. Anders kun je ook de code gebruiken op https://www.internationalparceltracking.com (staat ook in de openingspost) en krijg je daar de track en trace status te zien als ze aan je adres zijn gekoppeld. Als ze nog voor of op de inklaringsafdeling liggen is het nog niet te gekoppeld en dus sowieso nog niet te volgen.

Als je gebruik maakt van de PostNL app en de functie "Mijn post" kun je al de dag voordat je een briefje over een buitenlands pakketje zult ontvangen dat je dat briefje ontvangt. Vaak staat er op dat briefje al een datum aflevering van het pakket bij het postagentschap voldoende ver voor de datum waarop je het briefje ontvangt. Dan kun je het pakketje net ff sneller ophalen dan dat je het briefje afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Dat is heel verschillend. Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken

[...]

Over het algemeen kun je buitenlandse codes gewoon invoeren in Mijn PostNL of de PostNL app en als ze in het sorteerproces komen zie je er ook de status van. Anders kun je ook de code gebruiken op https://www.internationalparceltracking.com (staat ook in de openingspost) en krijg je daar de track en trace status te zien als ze aan je adres zijn gekoppeld. Als ze nog voor of op de inklaringsafdeling liggen is het nog niet te gekoppeld en dus sowieso nog niet te volgen.

Als je gebruik maakt van de PostNL app en de functie "Mijn post" kun je al de dag voordat je een briefje over een buitenlands pakketje zult ontvangen dat je dat briefje ontvangt. Vaak staat er op dat briefje al een datum aflevering van het pakket bij het postagentschap voldoende ver voor de datum waarop je het briefje ontvangt. Dan kun je het pakketje net ff sneller ophalen dan dat je het briefje afwacht.
Dat "MijnPost" kan bij mij normaal geen dag van te voren helaas. Vanaf 00:00 is de post te zien, die die dag geleverd gaat worden. Maar alsnog natuurlijk fijn om het eerder in te kunnen zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Dat "MijnPost" kan bij mij normaal geen dag van te voren helaas. Vanaf 00:00 is de post te zien, die die dag geleverd gaat worden. Maar alsnog natuurlijk fijn om het eerder in te kunnen zien :).
Mijn dag eindigt meestal rond 0:00 uur dus heel vaak zie ik dat kaartje wel op tijd daar staan en dan kan ik het pakketje (als ik wil) al ophalen voordat de postbode dat kaartje bezorgd heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Mijn dag eindigt meestal rond 0:00 uur dus heel vaak zie ik dat kaartje wel op tijd daar staan en dan kan ik het pakketje (als ik wil) al ophalen voordat de postbode dat kaartje bezorgd heeft. :P
Ik heb de pushberichten voor "MijnPost" ook aan staan zodat ik als er post is, 's ochtends ergens tussen 07:00 en 07:30 een bericht ontvang. Tegenwoordig staan pakketjes uit China die door de brievenbus gaan er ook in met foto, dat was aan het begin toen MijnPost net geïntroduceerd werd nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Rik. schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb de pushberichten voor "MijnPost" ook aan staan zodat ik als er post is, 's ochtends ergens tussen 07:00 en 07:30 een bericht ontvang. Tegenwoordig staan pakketjes uit China die door de brievenbus gaan er ook in met foto, dat was aan het begin toen MijnPost net geïntroduceerd werd nog niet het geval.
Dat klopt. Die China pakketjes staan er nu ook vaak met een kleurenfoto bij in. Erg handig. :)

En ik heb die pushberichten ook aan staan, maar die pushberichten komen best vaak wel redelijk laat nadat het poststuk er al in staat. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 23-05-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Dat klopt. Die China pakketjes staan er nu ook vaak met een kleurenfoto bij in. Erg handig. :)

En ik heb die pushberichten ook aan staan, maar die pushberichten komen best vaak wel redelijk laat nadat het poststuk er al in staat. :P
Klopt inderdaad. Poststukken staan er vanaf 00:00 in, en het pushbericht komt dan tussen 07:00 en 07:30. Voor mij werkt dat prima, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen laat is.

Maar wat maakt het eigenlijk uit dat je weet wat voor post er komt? Persoonlijk vind ik het een grappige toevoeging, maar ik zou er bijvoorbeeld nooit voor gaan betalen. Als je in een appartement o.i.d. woont en een stuk moet lopen naar je brievenbus, dan is het wel echt een enorm handige toevoeging.

Maar goed, weer even echt on-topic:
Sinds dinsdag is er al een zending in Nederland, maar sindsdien zijn er ook geen updates meer geweest. Nog steeds geen 3S code beschikbaar. Vind het persoonlijk wel vrij lang duren, aangezien dit met LX<>NL zendingen altijd heel erg snel gaat. Daarbij heb je vaak zodra het in Nederland is, dezelfde of de volgende dag een 3S code, maar bij dit RH<>CN pakket helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hallo, ik heb een kort vraagje.

Dit weekend heb ik voor het eerst iets besteld bij AliExpress. In hoeverre houden zij je op de hoogte van verzending en levering? Bij mijn orders is niks van een status te vinden, krijg ik gewoon mailtjes wanneer mijn bestelling wordt verzonden e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:

Dit weekend heb ik voor het eerst iets besteld bij AliExpress. In hoeverre houden zij je op de hoogte van verzending en levering? Bij mijn orders is niks van een status te vinden, krijg ik gewoon mailtjes wanneer mijn bestelling wordt verzonden e.d.?
Je krijgt in ieder geval mailtjes bij de volgende stappen:
  • Betaling is ontvangen door het systeem
  • Bestelling is verzonden (duurt bij sommige verkopers een poosje en dan nog is het in werkelijkheid niet altijd direct verzonden)
  • Pakket is in het land van bestemming
Als je de app gebruikt krijg ja van die laatste 2 ook een pushbericht.

Verder kun je op zowel de website als in de app bij de orderstatus elke orderstap en track&trace stap volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:

Zoals @Joen ook al vermeld, krijg je sowieso een e-mail als de betaling is ontvangen en als het pakket verzonden is. Als het pakket aankomt in het land van bestemming, krijg je afhankelijk van de verzendmethode ook nog een e-mail/pushbericht, met China Post is dit niet altijd het geval, omdat in Nederland vrijwel niet te traceren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Joen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:24:
Je krijgt in ieder geval mailtjes bij de volgende stappen:
  • Betaling is ontvangen door het systeem
  • Bestelling is verzonden (duurt bij sommige verkopers een poosje en dan nog is het in werkelijkheid niet altijd direct verzonden)
  • Pakket is in het land van bestemming
Als je de app gebruikt krijg ja van die laatste 2 ook een pushbericht.

Verder kun je op zowel de website als in de app bij de orderstatus elke orderstap en track&trace stap volgen.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nog nooit ook maar 1 mailtje van ali ontvangen. Als ik de status wil weten, dan gaat dat het beste door even in te loggen en naar de tracking op de site te kijken. Het valt me wel op dat bestellingen van ali er veel langer over doen dan dingen die via ebay besteld zijn. Bij ali ben ik allang blij als het er binnen 5-6 week is.
Met app bedoel je de PostNL app? In het begin deed die het goed, maar tegenwoordig vergeet hij steeds ingevoerde codes van pakjes. Brieven geeft hij prima aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
grun93 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nog nooit ook maar 1 mailtje van ali ontvangen.
Dat kun je aanpassen op deze pagina als je ingelogd bent: https://my.aliexpress.com...bscription_management.htm

En daar hebben we ook gelijk het antwoord op de vraag van @Thomas :
  • New Message from Seller
    When a seller sends you a message regarding one of your orders, a notification email will be sent to you.
  • Payment Confirmation
    When your payment has been successfully confirmed and verified, a notification email will be sent to you.
  • Order Cancellation
    When an order has been cancelled due to an incomplete/unsuccessful payment, a notification email will be sent to you.
  • Shipping Confirmation
    When a seller has shipped your order, a notification email will be sent to you.
grun93 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:43:
Als ik de status wil weten, dan gaat dat het beste door even in te loggen en naar de tracking op de site te kijken.
Dat kan natuurlijk ook.
Het valt me wel op dat bestellingen van ali er veel langer over doen dan dingen die via ebay besteld zijn. Bij ali ben ik allang blij als het er binnen 5-6 week is.
Mij valt juist op dat pakketten van AliExpress vooral de laatste maanden erg snel bij mij arriveren. Zo'n 7 tot 10 dagen en soms zelfs binnen 5 dagen. Ik moet er wel bij zeggen dat deze allemaal verzonden zijn met AliExpress Standard Shipping die op zijn beurt vaak verzorgd wordt door PostNL International Mail.
Met app bedoel je de PostNL app? In het begin deed die het goed, maar tegenwoordig vergeet hij steeds ingevoerde codes van pakjes. Brieven geeft hij prima aan.
Nee ik bedoelde de AliExpress app:
https://play.google.com/s...=com.alibaba.aliexpresshd
https://itunes.apple.com/...ping-app/id436672029?mt=8

De PostNL app vergeet bij mij geen ingevoerde pakketten. Dit heeft wel een korte periode gespeeld overigens, maar dat was een inmiddels opgelost bug.
Wel is het zo dat als ik pakketten alvast opsla met een naam nog voordat ze getraceerd worden dat deze pakketten wel uit het opgeslagen lijstje verdwijnen zodra de betreffende pakketten traceerbaar zijn, maar dat de toegewezen naam niet overgenomen word en vervangen is door het buitenlandse pakketnummer (referentie). Maar dat is slechts een kwestie van de naam weer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Joen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Dat kun je aanpassen op deze pagina als je ingelogd bent: https://my.aliexpress.com...bscription_management.htm

En daar hebben we ook gelijk het antwoord op de vraag van @Thomas :

[...]

[...]

Dat kan natuurlijk ook.

[...]
Mij valt juist op dat pakketten van AliExpress vooral de laatste maanden erg snel bij mij arriveren. Zo'n 7 tot 10 dagen en soms zelfs binnen 5 dagen. Ik moet er wel bij zeggen dat deze allemaal verzonden zijn met AliExpress Standard Shipping die op zijn beurt vaak verzorgd wordt door PostNL International Mail.

[...]

Nee ik bedoelde de AliExpress app:
https://play.google.com/s...=com.alibaba.aliexpresshd
https://itunes.apple.com/...ping-app/id436672029?mt=8

De PostNL app vergeet bij mij geen ingevoerde pakketten. Dit heeft wel een korte periode gespeeld overigens, maar dat was een inmiddels opgelost bug.
Wel is het zo dat als ik pakketten alvast opsla met een naam nog voordat ze getraceerd worden dat deze pakketten wel uit het opgeslagen lijstje verdwijnen zodra de betreffende pakketten traceerbaar zijn, maar dat de toegewezen naam niet overgenomen word en vervangen is door het buitenlandse pakketnummer (referentie). Maar dat is slechts een kwestie van de naam weer wijzigen.
Ik heb nu die 1-5 day delivery gekozen maar zou het opzich niet erg vinden als het wat langer duurt. Overigens zit ik hier stiekem een beetje verkeerd omdat het uit een warehouse in Spanje komt, niet China.

Via de app zijn er trouwens veel meer trackinggegevens zichtbaar dan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb nu die 1-5 day delivery gekozen maar zou het opzich niet erg vinden als het wat langer duurt. Overigens zit ik hier stiekem een beetje verkeerd omdat het uit een warehouse in Spanje komt, niet China.

Via de app zijn er trouwens veel meer trackinggegevens zichtbaar dan de site.
Een warehouse in Spanje is natuurlijk een heel ander verhaal. Als het vanuit Spanje komt wordt het vaak geleverd door GLS of DHL (Op basis van het tracking nummer kun je dat wel uitvinden -> 17track.net), dit gaat extreem snel, en het hoeft omdat het uit de EU komt ook niet meer ingeklaard te worden dus er zullen verder geen bijkomende kosten zijn.

Ik heb nu wel een erg vreemde tracking met China Post..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLV6QeC.png

Het pakket was 2 dagen onderweg, waarna het opnieuw de status "Elektronische informatie is ontvangen" kreeg. Betekend dit dat het pakket terug is gegaan naar de verzender, of dat er misschien ergens iets fout gaat? Het kan natuurlijk ook zijn dat een pakket is aangemeld met hetzelfde tracking nummer, dat wil in China misschien ook nog wel eens gebeuren..

[ Voor 24% gewijzigd door Rik. op 28-05-2018 23:03 . Reden: Vraag toegevoegd m.b.t. mijn tracking status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Laatst online: 12-02 11:22
Klein vraagje: Hoe snel krijgen jullie de bestelde producten binnen?
Is dat al binnen een maand of mag je er 2-3 maanden op wachten?
Ik verwacht nog 2 pakjes die een maand geleden besteld zijn.

Hetgeen wat ik 3 maanden geleden had besteld is nooit aangekomen, en heb daar ook mijn geld terug voor gekregen.

Vorig jaar kreeg ik pakketjes uit china (AliExpress) binnen de 2-3 weken, maar nu lijkt het dat ik er nog langer dan een maand op moet wachten alhoewel de gebruikelijke levertijd zo'n 20 dagen is.
Ook is het vreemd dat er vrijwel geen beweging in de tracking zit eenmaal die vanuit de douane in China is vrijgekomen. Ook op de site van bpost, als ik mijn traceernummer in steek staat die al een paar weken op "uw pakket is onderweg naar België"
Daarvoor staan er 4 verschillende uren en data op waar erop staat: "zending vrijgegeven door douane" met daarnaast CNCANA. Ik vind het vreemd hoor...

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
CDA441 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:43:
Klein vraagje: Hoe snel krijgen jullie de bestelde producten binnen?
Is dat al binnen een maand of mag je er 2-3 maanden op wachten?
Ik verwacht nog 2 pakjes die een maand geleden besteld zijn.

Hetgeen wat ik 3 maanden geleden had besteld is nooit aangekomen, en heb daar ook mijn geld terug voor gekregen.

Vorig jaar kreeg ik pakketjes uit china (AliExpress) binnen de 2-3 weken, maar nu lijkt het dat ik er nog langer dan een maand op moet wachten alhoewel de gebruikelijke levertijd zo'n 20 dagen is.
Ook is het vreemd dat er vrijwel geen beweging in de tracking zit eenmaal die vanuit de douane in China is vrijgekomen. Ook op de site van bpost, als ik mijn traceernummer in steek staat die al een paar weken op "uw pakket is onderweg naar België"
Daarvoor staan er 4 verschillende uren en data op waar erop staat: "zending vrijgegeven door douane" met daarnaast CNCANA. Ik vind het vreemd hoor...
Ik houd al mijn bestellingen bij in een Access database, waarbij ook de gemiddelde levertijd zichtbaar is. Gemiddeld zit ik op een levertijd van 13 dagen. Ik moet wel zeggen dat het bij mijn laatste 4 pakketten een stuk langer duurt.. PostNL international gaat normaal echt wel binnen ongeveer 12 dagen (vanaf het moment van bestellen) maar China Post duurt heel erg lang.

Op dit moment is dit nog allemaal onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2n3WQtq.png

Duurt dus vrij lang.. Vooral die batterijen duren lang, deze zijn al sinds vorige week dinsdag in Nederland, maar nog steeds niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Laatst online: 05-09 16:11
m3gA schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:16:
Zit er al beweging in jouw pakketten?

Zelf wacht ik sinds 13 april (dus 2 maanden zijn nog niet om) op een zending van DX.COM die via Pos Malaysia komt. Betreft iets met een accu en mocht daarom blijkbaar niet met het vliegtuig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
AlbAlb2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Zit er al beweging in jouw pakketten?

Zelf wacht ik sinds 13 april (dus 2 maanden zijn nog niet om) op een zending van DX.COM die via Pos Malaysia komt. Betreft iets met een accu en mocht daarom blijkbaar niet met het vliegtuig mee.
1tje is vorige week binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Laatst online: 05-09 16:11
m3gA schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:20:
[...]

1tje is vorige week binnengekomen.
Kreeg je nog Track&Trace updates voor de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
AlbAlb2 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:37:
[...]

Kreeg je nog Track&Trace updates voor de aflevering?
Nee. Lag opeens in de bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Zo, nu heb ik een pakket wat wel heel erg snel in Nederland is. Lijkt erop alsof dat bijna niet kan kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/60Gd8ah.jpg

Maar goed, een ander pakket die ook "geleverd door air transport" als laatste status heeft, staat daar al vamaf 22 mei op..

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Was dat via China Post? Gezien mijn ervaringen daar mee kan dat haast niet kloppen nee...
Pagina: 1 ... 6 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.