Nee, want ik ben stoer om dat zo te brengen

Get a Life ...
En inderdaad, na 2x GB verspreid over een aantal maanden ga ik daar ook niet meer bestellen.
Bangood - idem, een mediaplayer en de Xiaomi band2, de eerste duurde bijna 2 maanden, en een aantal mails op en neer, de band2 duurde 6 weken
Ik bestel al jaren heel veel bij genoemde webshops en AliExpress en heb dat slechts een enkele keer op honderden bestellingen meegemaakt.
Good for you ...
Mooi dat JOUW ervaringen representatief zijn voor de mijne ....
Ik bestel al 10+ jaar via Ebay uit China, en heb welgeteld één refund aan moeten vragen, en onlangs één resend, omdat ze het verkeerde hadden verzonden
De aftersales vind ik bij BG en AliExpress wel beter dan bij GB,, maar op FOK is een NL medewerker van GB actief en die is erg behulpzaam met het oplossen van eventuele problemen. Bij AliExpress is de dispute regeling een stok achter de deur, maar ook daar geldt dat ze je binnen de 60 dagen niet zomaar een refund of resend gaan geven en je eerst aan het lijntje houden. Ook dat is een aspect van China shopping waar je rekening mee moet houden. Je hebt vaak veel geduld nodig als je iets besteld.
Dat heb ik dus nu gedaan, die stok gebruiken !
Want als het pakketje alsnog niet aankomt, krijg je te horen "had je maar eerder moeten reclameren"
Dan krijg je hier ook nog een tip "respectvol met elkaar omgaan"
Ja, die is lachen ... Je krijgt te horen dat je maar bij het postkantoor moet gaan kijken, en vervolgens langer wachten.
Wat is dan een respectvol antwoord ?
omrollen en pootjes geven ?
Niet in mijn boek, Je gaat als verkoper in zee met Ali / Ebay of welke grote boer dan ook, en daar zitten voorwaarden aan.
één van die voorwaarden is, bezorgen BINNEN 60 dagen.
Dan kan je verwachten dat er klanten zijn die je ook daar aan houden natuurlijk.
Je kan niet aankomen dat er zielige Chineesjes zitten die ook alleen maar hun werk doen, IK doe ook alleen maar mijn werk, en ook ik krijg klote-klanten aan de telefoon, dat is nu eenmaal een risico.
Dan ben ik maar de lompe hork, maar als je mij een shipping beloofd van 21 dagen, en je haalt niet eens de 60 dagen ... dan moet je je eigen proces nakijken, dan voldoe je niet in de verwachting.
[
Voor 3% gewijzigd door
FreshMaker op 15-03-2018 19:34
]