China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 4 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:06
Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:27:........
De internationale referentie is een EX.....SG nummer, terwijl ik op een LX.....NL (Uit China) zending aan het wachten bent.............
Als je dit EX...SG nummer in 17track invoert en vergelijkt met je datum van bestellen, zou dit ongeveer overeen moeten komen. Helaas krijg je in China nu waarschijnlijk geen antwoord, maar ik heb ook wel meegemaakt dat een zending uiteindelijk met een andere verzender is meegegaan wat pas bekend werd nadat ik er vragen over stelde bij de verkoper.
Veel excuses ed, maar de reden (volgens hen) was dat de eerdere verzender het pakket terug had gestuurd en dat de verkoper daarom een andere verzender gezocht had. Vooral als je geen enkele status update van het LX...NL nummer hebt kan dit evt het geval zijn.
Vervelend is alleen dat je geen enkele info hebt van het huidige pakket wat ze willen aanbieden om dit te beoordelen. Heb je wel status updates van het LX...NL pakket dan zou ik verder geen actie ondernemen, maar afwachten en verder alle vragen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Gisteren flink uit mn plaat gegaan tegen PostNL, ze kregen het voor elkaar uiteindelijk om met 4 of 5 verschillende medewerkers te reageren, en iedere keer met hetzelfde antwoord en met dezelfde vragen.

Korte samenvatting:
LX...NL niet bekend
EX....SG is echt voor u
U heeft de inklaring al afgerond (?? Nooit gedaan)
Wij kunnen u geen informatie geven over het pakket

Na een lang gesprek van op en neer geschuif, kastje en muur verhaal nog wat meer te hebben gebruikt, moest de verzender maar een onderzoek instellen. Dat is/was allang afgerond en bevestigd dat het pakket bij PostNL zou zijn.

PostNL vroeg mij toen om de verzender een nieuw pakket af te laten sturen... In mijn mening is dat niet de taak van de verzender in deze aangezien er bevestigd is dat het bij PostNL is....

Uiteindelijk heb ik beide tracking gegevens nagekeken. Wat blijkt nu, beide trackingsnummer lijken exact dezelfde data te hebben, op de seconde nauwkeurig dezelfde verzend, aankomst, douane en shipment tijden.

Het kan dus haast niet anders of dit mijn pakket zou moeten zijn. Met tegenzin en met afraden van de douane* heb ik een lege aangifte verstuurd. Hierin heb ik ook nogmaals mijn ongenoegen uitgesproken.

Nu is het afwachten of het daadwerkelijk het pakket is, en zo niet, dan gaat deze retour.

*De douane raad af zending welke onbekend zijn niet in te klaren. Het schijnt dat adres vervalsing tegenwoordig vaker word gebruikt....

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:06
Mopperman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 02:53:
Gisteren flink uit mn plaat gegaan tegen PostNL, .....
......
Uiteindelijk heb ik beide tracking gegevens nagekeken. Wat blijkt nu, beide trackingsnummer lijken exact dezelfde data te hebben, op de seconde nauwkeurig dezelfde verzend, aankomst, douane en shipment tijden.

Het kan dus haast niet anders of dit mijn pakket zou moeten zijn. .......
Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt, maar PostNL geeft niet de trackingnummers uit, dat doen de Chinese verzenders. Zoals ik het zie lijkt het erop dat de verkoper in zee is gegaan met een verzender (LX...NL) die het pakket vervolgens weer met een andere verzender (EX...SG) heeft gestuurd.
Dat zou betekenen dat er 2 etiketten en 2 scans per keer werden uitgevoerd, waardoor alle tijden nagenoeg gelijk zijn en dat uiteindelijk PostNL dit maar 1x heeft gedaan, waardoor slecht één nummer is doorgekomen.
Het blijft een vreemd verhaal. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
hehe! Eindelijk! Het is duidelijk!

Na aanleiding van mijn "lege" BVA formulier (ik heb enkel in gevuld niet te weten welke pakket dit is en niemand mij binnen postNL duidelijkheid kan verschaffen, met een waarde van 1 euro), kreeg ik vandaag een mail van PostNL, afdeling BVA-SCIP (Die ik eerder al gepoogt heb te bellen).

Het blijkt dus om het pakket te gaan wat ik verwachte vanuit China. Da's in ieder geval mooi. Maar verklaard nog niet waarom het nu ineens wel kan.

Dus, terug op de Facebook Messenger met PostNL.... Uiteindelijke antwoord op de vraag: waarom vragen jullie dit dan niet na, voor de klant, bij de afdeling BVA-SCIP, was:

Letterlijke copy/paste
Als ik dat had kunnen doen, had ik het natuurlijk gedaan. Ik kan je niet helpen, sorry. Ik wens je desondanks nog een fijne dag toe. Groetjes ***

Enfin, klantvriendelijkheid is weer eens flink te zoeken bij PostNL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Mopperman De blauwe pilletjes (:+) zijn zojuist aangekomen, met PostNL briefpost.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Raven schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
@Mopperman De blauwe pilletjes (:+) zijn zojuist aangekomen, met PostNL briefpost.
Das een geluk inderdaad! 👍 bijzonder dat ze zelf opende website claimen met dhl te versturen *lol*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mopperman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Das een geluk inderdaad! 👍 bijzonder dat ze zelf opende website claimen met dhl te versturen *lol*
Jup, bijzonder inderdaad :P , gelijk DHL ook maar even geTweet dat ie er is en door wie het bezorgd werd.
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:26:
Misschien ben ik nu spuit 11, maar wil het jullie niet laten ontgaan.

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen.

Nou heeft PostNL recent enkele maanden geleden nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Functionaliteit is te activeren in de app onder Account > Mijn Post. Je ontvangt vervolgens een brief met een code die je ter activatie moet opgeven in de app.

Heerlijk toch, nu kan je je de hele dag op je werk/school/whatever gaan verheugen op je brievenbuspost. Helaas geen functionaliteit om de belastingdienst er uit te filteren :+
Dat heb ik hier ook gedaan, net de code ingevuld en de brief die meteen in beeld komt was die met de code :P

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 21-02-2018 17:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben erg benieuwd of mijn pakketjes nog aankomen. Meestal bestel ik pakketjes <3 euro, maar nu had ik bestellingen van 8 cq 10 euro, en nog nooit heeft het zo lang geduurd voordat ik iets binnenkreeg!

Als ik het tracking nummer bekijk zie ik dat ze met Pos Malaysia verstuurd zijn. Laatste status is voor pakket 1, verzonden 29 december 2017:
2018-01-17 06:00
In Transit, Item Arrived at Netherlands

Pakket 2:
2018-01-08 15:25
In Transit, Item Arrived at Netherlands

Voor pakketjes die al dik + een maand in Nederland zijn vind ik het wel erg lang duren. Ik kan de trackingnummers niet omzetten naar Postnl en heb al contact opgenomen met Pos Malaysia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik merk en hoor vaker, dat het soms tot 10 dagen duurt voor het echt verstuurd is. 20e besteld en betaald uur later bericht dat betaling in orde is. en vandaag zag ik dat het pakje uitgegeven is aan Warehouse met de opdracht te verzenden. dus nog voor 'Parcel left Country of origin'. al met al duurt het in veel gevallen 3 weken.
(kies altijd optie verzenden via Aliexpress) soms moet je kleine bijdrage bijbetalen.

@Cheaps PostNL plakt na ontvangst een eigen zegel, waardoor het vaak via org. T&T niet verder te volgen is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 16:14
vandaag doe ik het anders. Ik stuur een pakketje retour naar China (GearBest). heb gebruik gemaakt van de PayPal Retourkosten vergoeding. 2 keer eerder gedaan en tot nu toe goede ervaringen.
mijn zoon heeft de originele doos wel een beetje toegetakeld, dus ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen. en kijken hoe lang het duurt met aankomen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 19:07
@Hackus Dan heb ik hier het andere uiterste, gisteren rond 13:15 een bestelling geplaatst op AE en rond 13.50 had ik al een bericht dat het pakje was verzonden en vlak daarop kreeg ik op AE een bericht van de verkoper met daarbij een foto van het pakketje. Zò snel heb ik dat nog nooit meegemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MonkeyJohn Dat is echt snel, ik weet niet welke vz optie je hebt gekozen hier.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 19:07
Hackus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:33:
@MonkeyJohn Dat is echt snel, ik weet niet welke vz optie je hebt gekozen hier.
Gewoon AliExpress Standard Shipping :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik wacht op een pakketje van Ebay. Trackingcode is in de vorm UG....CN en geeft aan op de 21e met vliegtuig te zijn gegaan.

Denk dat dit pakketje binnenkort wel binnen moet zijn. Hoe weet ik of deze aan de deur wordt geleverd of dat ik hem op moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-06 15:35
Daimen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:06:
Ik wacht op een pakketje van Ebay. Trackingcode is in de vorm UG....CN en geeft aan op de 21e met vliegtuig te zijn gegaan.

Denk dat dit pakketje binnenkort wel binnen moet zijn. Hoe weet ik of deze aan de deur wordt geleverd of dat ik hem op moet halen?
Die UG...CN pakketjes zijn slecht te traceren. Vaak gaan ze als briefpost, tenzij dat niet past natuurlijk.. Ik wacht inmiddels al ruim 14 dagen op zo'n pakketje, welke 8 februari het vliegtuig in gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:21
Hackus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:20:
Ik merk en hoor vaker, dat het soms tot 10 dagen duurt voor het echt verstuurd is. 20e besteld en betaald uur later bericht dat betaling in orde is. en vandaag zag ik dat het pakje uitgegeven is aan Warehouse met de opdracht te verzenden. dus nog voor 'Parcel left Country of origin'. al met al duurt het in veel gevallen 3 weken.
(kies altijd optie verzenden via Aliexpress) soms moet je kleine bijdrage bijbetalen.

@Cheaps PostNL plakt na ontvangst een eigen zegel, waardoor het vaak via org. T&T niet verder te volgen is.
Volgens mij ligt het ook veel aan de verkoper. Afgelopen week weer eens wat via Ali besteld en ene bestelling is direct volgende dag verzonden. Andere bestelling duurde 7 dagen voordat deze verzonden is. Benieuwd welke er eerst is :+

Moet zeggen dat de tracking via Ali app nu wel redelijk accuraat is. Laatste bestelling duurde 8 dagen na bestellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Highfive95 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Volgens mij ligt het ook veel aan de verkoper. Afgelopen week weer eens wat via Ali besteld en ene bestelling is direct volgende dag verzonden. Andere bestelling duurde 7 dagen voordat deze verzonden is. Benieuwd welke er eerst is :+

Moet zeggen dat de tracking via Ali app nu wel redelijk accuraat is. Laatste bestelling duurde 8 dagen na bestellen. _/-\o_
Dat is het juist. je krijgt berichtje van de shop van verzenden, maar het is nog niet verzonden. Ik lees verzonden als het daadwerkelijk Warehouse heeft verlaten. Daar zit vaak al dag of 3-5 in. Ik hou er in elk geval rekening mee dat het een week of 2-3 duurt voordat het hier is. :)
07-03-2018 geleverd
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23sc5qo.png

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 07-03-2018 17:19 . Reden: bestand met voorbeeld geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Niet veel verkopers gebruiken SF maar misschien dat daar verandering in komt.
SF Express bouwt zijn eigen vliegveld (ze hebben eigenlijk al een half vliegveld in Shenzhen en een terminal in Hangzhou, de 2 e-commerce hubs)

http://www.scmp.com/busin...b-freight-airport-central

Ze zijn hard op weg te gaan concurreren met FexEx / DHL / UPS zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig waarom 17track niet overweg lijkt te kunnen met LX*********NL codes? Ik kan de vervoerder proberen te veranderen, maar telkens wordt PostNL geforceerd en die vindt niets omdat ie nog niet in NL is en 17track kan sowieso niks met PostNL omdat die een postcode vereist.

https://global.cainiao.com geeft echter gewoon tracking data weer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Dat is het juist. je krijgt berichtje van de shop van verzenden, maar het is nog niet verzonden. Ik lees verzonden als het daadwerkelijk Warehouse heeft verlaten. Daar zit vaak al dag of 3-5 in. Ik hou er in elk geval rekening mee dat het een week of 3-4 duurt voordat het hier is. :)
[afbeelding]
* FreshMaker begint tegenwoordig ook te tellen vanaf 'accepted -transporteur-

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-w-s5Mi0BRBQ/WpvL3daGiBI/AAAAAAAAAlY/zHse593yZX8qHErpMj72gghADioV8Ib2gCHMYCw/s0/firefox_2018-03-04_11-35-05.png

Dus 09:06 (GMT-7)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 04-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:12:
Weet iemand toevallig waarom 17track niet overweg lijkt te kunnen met LX*********NL codes? Ik kan de vervoerder proberen te veranderen, maar telkens wordt PostNL geforceerd en die vindt niets omdat ie nog niet in NL is en 17track kan sowieso niks met PostNL omdat die een postcode vereist.

17track kan daar wel mee overweg, maar dit duurt een aantal dagen. Zodra het item pre-advised is, wordt hij binnen een aantal zichtbaar in 17track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 14:46
Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:12:

In de meeste gevallen gebruik ik gewoon http://postnl.post en als hij eenmaal in NL is via https://www.internationalparceltracking.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22
Hebben jullie ervaring met het lang iets bij de afdeling inklaring van PostNL kan liggen?
Ik kreeg een brief om de waarde door te geven. 2 dagen later zie ik in de track & trace het bedrag dat ik moet gaan betalen. Inklaren lijkt dus goed gegaan te zijn. Er stond verwachte leverdatum maandag, zending nog niet in sorteerproces. Op maandag werd het dinsdag en dinsdag werd woensdag. En nu staat er onbekend. PostNL adviseerde mij om contact op te nemen met de verzender. Ik ben bang dat PostNL het pakketje kwijt is geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jimster schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:05:
Hebben jullie ervaring met het lang iets bij de afdeling inklaring van PostNL kan liggen?
Ik kreeg een brief om de waarde door te geven. 2 dagen later zie ik in de track & trace het bedrag dat ik moet gaan betalen. Inklaren lijkt dus goed gegaan te zijn. Er stond verwachte leverdatum maandag, zending nog niet in sorteerproces. Op maandag werd het dinsdag en dinsdag werd woensdag. En nu staat er onbekend. PostNL adviseerde mij om contact op te nemen met de verzender. Ik ben bang dat PostNL het pakketje kwijt is geraakt.
Dat kan soms wel een dag of 3-5 blijven. soms zie je vandaag in NL en dan wordt het dinsdag bezorgd, soms duurt het nog 1 week. Verwachte leverdatum is nutteloos om te vermelden Ik vind het hele T&T systeem ruk. vaak moet je als het in Europa is weer op een andere site zoeken naar je pakje. Ook bij DHL is dat zo als het pakje in NL is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rik. schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:45:
[...]

17track kan daar wel mee overweg, maar dit duurt een aantal dagen. Zodra het item pre-advised is, wordt hij binnen een aantal zichtbaar in 17track
Hmm, vaag :?

Bij de betreffende 2 codes staan de shipment confirmations op 26 en 28 feb en bij beide is de meest recente update (update nr 6 inmiddels): "DSS-Package Arriving at Air Hub in China".
Dutchy007 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:50:
[...]

In de meeste gevallen gebruik ik gewoon http://postnl.post en als hij eenmaal in NL is via https://www.internationalparceltracking.com/.
Ik heb de LX-NL codes al in de PostNL app gezet, maar nog niks gevonden. Daarom gebruik ik de 17track app (met name de widget) om de boel te volgen. De sites die jij noemt kunnen er ook niks mee, alleen global.cainiao.com geeft iets weer :/

edit: @Rik. @Dutchy007 Inmiddels laat de widget van 17track wat zien:
2018-03-05 03:55 The item is pre-advised
2018-03-05 03:48 The item is ready for shipment
de ander:
2018-03-05 09:00:00 [GMT+8] SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline
2018-03-03 13:48:43 [GMT+8] DSS-Package Arriving at Air Hub in China
2018-03-03 10:24:09 [GMT+8] Outbound in sorting center
2018-03-03 02:34:34 [GMT+8] Inbound in sorting center
2018-03-03 02:03:07 [GMT+8] Accepted by carrier
2018-03-01 11:29:07 [GMT+8] Waiting for pickup
2018-02-28 13:28:56 [China,海外]Shipment confirmation
Jammer dat die ander geen app lijkt te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 11:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-06 09:19
Iemand deze status wel eens gehad? Consignment received at the PostNL Acceptance Centre. Dit zegt mij dus echt niks?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 18:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

BlackBarryNL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:07:
Iemand deze status wel eens gehad? Consignment received at the PostNL Acceptance Centre. Dit zegt mij dus echt niks?
Ik heb sinds gisteren precies dezelfde status voor mijn powerbank. Het betreft alleen de vrachtpapieren volgens mij. :/

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-06 09:19
Tjebakka schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Ik heb sinds gisteren precies dezelfde status voor mijn powerbank. Het betreft alleen de vrachtpapieren volgens mij. :/
Heb contact gehad met postnl en volgens hun is de zending nog niet bekend in hun systeem. Heb deze status al 4 dagen

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 12:07
SolarOrbiter schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:31:
vandaag doe ik het anders. Ik stuur een pakketje retour naar China (GearBest). heb gebruik gemaakt van de PayPal Retourkosten vergoeding. 2 keer eerder gedaan en tot nu toe goede ervaringen.
mijn zoon heeft de originele doos wel een beetje toegetakeld, dus ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen. en kijken hoe lang het duurt met aankomen. :-)
Hoe lang is een pakket gemiddeld onderweg terug naar China? Die van mij is met PostNL al 21 dagen weg. Laatste update was half februari dat ie verzonden is naar land van bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 26-06 16:14
earthknake schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Hoe lang is een pakket gemiddeld onderweg terug naar China? Die van mij is met PostNL al 21 dagen weg. Laatste update was half februari dat ie verzonden is naar land van bestemming.
De 2 voorgaande keren was dit rond de 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:39
Nieuw leverrecordje geklopt, 26/02 2 cases voor fietsgps besteld via Aliexpress en 06/03 aan de deur aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-06 16:09
earthknake schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Als het pakket in China is kun je hem verder volgen bij China Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 12:07
O88088 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:04:
[...]

Als het pakket in China is kun je hem verder volgen bij China Post.
Staat al sinds 15 februari verzonden naar land van bestemming. Daarna geen updates meer. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-06 16:09
Toen was Chinees nieuwjaar dus dat kan eigenlijk best. Als je je heel erg zorgen maakt kun je ook aan PostNL vragen of zij meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik moet zeggen, deze schiet lekker op
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pZ5l7aM9ZIs/WqGA6u_OSKI/AAAAAAAAAnE/MXRCnyMCziAdlmUTzkkXd2zKutS6G_0_wCHMYCw/s0/chrome_2018-03-08_19-28-55.png

Met de gewone China Post

Logistics company: AliExpress Standard Shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 00:06

Eentje

houd van de vijver

Beschermhoesje voor mijn powerbank

1-3 besteld 2-3 gereed voor verzending nu is het in afwachting van ophalen door koerier nog niet eerder gezien

iPad hoesje stuk beter 28-2 besteld vanmiddag geleverd als ik postnl mag geloven ben niet thuis voorlopig
Case voor mijn anker speaker

2-3 besteld nu onderweg met vliegtuig met beetje geluk is alles er als ik 13-3 in Nederland ben weer

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
FreshMaker schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:33:
Ik moet zeggen, deze schiet lekker op
[afbeelding]

Met de gewone China Post

Logistics company: AliExpress Standard Shipping
Er staat "PostNL International Mail" in beeld aan de linkerkant ipv "China Post". Dat is redelijk standaard voor "AliExpress Standard Shipping". En "China Post" is doorgaans een stuk trager dan "PostNL International Mail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Blijft toch raar die levertijden. Vorige pakketje binnen 9 dagen binnen. Nu zelfde artikel, zelfde aanbieder, al 16 dagen onderweg en nog niks bekend wanneer het geleverd wordt. 8)7

Ook wat dingen bij Banggood besteld. Staat op verzonden, maar track&trace info werkt nog niet. Ben benieuwd wanneer dat binnen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 20:27
Highfive95 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:59:
Blijft toch raar die levertijden. Vorige pakketje binnen 9 dagen binnen. Nu zelfde artikel, zelfde aanbieder, al 16 dagen onderweg en nog niks bekend wanneer het geleverd wordt. 8)7

Ook wat dingen bij Banggood besteld. Staat op verzonden, maar track&trace info werkt nog niet. Ben benieuwd wanneer dat binnen gaat komen.
Klopt, vind het ook een beetje strange de laatste tijd. Ik heb nog maar 1 bestelling die ik geplaatst heb van januari binnen, al de rest staat onaangeroerd op 'shipment accepted by the airline'. En dan heb ik het over een paar zaken 2 of 3 weken voor het Chinees nieuwjaar besteld en zogezegd weg zijn bij hen. De sellers reageren uiteraard met wacht nog een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 22:17

epic_gram

undercover moderator

Mijn nieuwe chinese telefoon van banggood.com ligt volgens de tracker sinds 9 maart in Amsterdam, kan iemand een schatting doen wanneer hij hier aankomt? Eind deze week ben ik namelijk een paar dagen weg.
LATEST EVENT

Arrived at sorting center
Amsterdam, Government of Amsterdam, North Holland, Netherlands

09 Mar 18 07:15 PM

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Post NL heeft laatste tijd rare fratsen mijn pakketje met mijn iPad hoes verstuurd met briefpost is volgends de post NL app en Alie tracking afgeleverd op 8-3 kwam vanmorgen thuis van vakantie tot mijn verbazing geen pakketje. Vanmiddag uiteindelijk pas bezorgd is al de x keer dat dit gebeurd meer mensen hier last van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
epic_gram schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:22:
Mijn nieuwe chinese telefoon van banggood.com ligt volgens de tracker sinds 9 maart in Amsterdam, kan iemand een schatting doen wanneer hij hier aankomt? Eind deze week ben ik namelijk een paar dagen weg.

[...]
Mijn "in Nederland" 7 maart, kwam vandaag binnen.
10 dagen onderweg, incl. weekenden vind ik mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

FreshMaker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:
[...]

Mijn "in Nederland" 7 maart, kwam vandaag binnen.
10 dagen onderweg, incl. weekenden vind ik mooi.
top dankje! :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
epic_gram schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:22:
Mijn nieuwe chinese telefoon van banggood.com ligt volgens de tracker sinds 9 maart in Amsterdam.
De mijne staat al 5 dagen op pre-advised. Ook besteld bij Banggood. Geduld is blijkbaar nodig. ;)

Vandaag wel eerste pakketje weer van Ali ontvangen. :9 Duurde uiteindelijk 18 dagen. Track&trace klopt voor geen meter. Staat nog steed op "zending geaccepteerd door luchtvaartmaatschappij". Nog 3 pakketten en dan heb ik alles weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Grappig, hoe zo'n dispute gaat bij Ali ...
Begin januari wat dingen besteld, en alles was tussen de 10 / 20 dagen binnen, op één na
Alles had dezelfde China Parcel verzending, dus daar lag het niet aan.

Dus vorige week maar eens aan de bel gehangen, en de verkoper wilde dat ik nog een weekje wachtte.
Prima, gedaan, maar nog steeds niet binnen ...
Dus open ik een dispute, gaat die man me op zeer onvriendelijke manier vertellen dat het MIJN fout is ....

* FreshMaker kan daar niet zo goed tegen ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-yEEkipmUvrM/WqjW9h46lRI/AAAAAAAAApM/8QnDLzd75OoT55VH-cgskCqxaLiIxtfYgCHMYCw/s0/firefox_2018-03-14_09-01-55.png

Vervolgens een berichtje dat er geen 5 star rating komt op deze manier, en voila .... centen terug ...
Die 4€ is mijn punt niet, maar als ze met de kont tegen de kar gaan staan, ga ik harder duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als je over zulke communicatie je al opwind, dan kan je beter niet in China bestellen.
Zo bijzonder onvriendelijk is het niet.

Zeker gezien het feit dat Chinees Nieuwjaar er tussen zat en pakketjes dan bij China Post weleens kwijt kunnen raken of er erg lang over duren.

En gezien het niveau Engels kunnen ze ook wel eens anders overkomen dan bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:05
Nogal de kont in de krib ja.... Die verkoper geeft zijn standaard "wacht nog even" riedeltje en er komt gelijk een heel verhaal met hoofdletters op hem af. Kijk ook even voor de zekerheid eerst naar de leveringscondities bij de advertentie: vrij standaard is de 90 days money back guarantee waarbij de verkoper dus mag extenden tot 90 dagen bestellen, zonder dat een refund zin heeft als aliexpress beslist. En dan is je kans voor refund ook verkeken...De vorige keer dat een verkoper de 2de keer tegen mij zei "wacht nog even" stuurde ik gewoon terug: nee, wachttijd is voorbij, ik wil een refund, en die kreeg ik gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
pfff tis bar en boos met de chinezen en de post.
Ik zit te wachten op meerdere pakketjes.

2 bestellingen op 3 februari

1. Ebay, Heeft trackingnummer, Post Malaisia SYBAA... Ontraceerbaar. nog niet bezorgd.
2: Banggood, Heeft trackingnummer, china post RX....CN Deze is via een rondje of 2 door China onderweg per trein, en bevind zich in Polen momenteel.

Bestelling 4 februari:

Fasttech, Heeft trackingnummer, LX....NL,PostNL International,

Is undeliverable.en geretourneerd naar China volgens 17track.

Volgens de PostNL app is hij in Nederland, alweer een maand maar is het bezorgmoment nog niet bekend. Ook het adres die de app aangeeft klopt niet. Wel heeft de app een maand geleden gemeld dat hij bezorgd zou worden... om daarna op bezorgmoment nog niet bekend te springen.

Bestelling 3 maart

Ebay RF...SG Singapore Post, is 10-3 op het vliegtuig gegaan. die verwacht ik nog eerder binnen als al die anderen..

en dan heb ik nog 3 Banggood bestellingen die ik afgezegd heb en een refund voor heb gekregen, Leugenaars, trackingnummer afgeven, en 17 dagen later nog steeds alleen voorgemeld. Banggood loopt de boel ook op te naaien momenteel. Ze sparen pakketten op, en pas als de stapel hoog genoeg is voor een bulk korting dan pas gaan ze weg.

[ Voor 17% gewijzigd door fvdberg op 14-03-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
fvdberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:08:
en dan heb ik nog 3 Banggood bestellingen die ik afgezegd heb en een refund voor heb gekregen, Leugenaars, trackingnummer afgeven, en 17 dagen later nog steeds alleen voorgemeld. Banggood loopt de boel ook op te naaien momenteel. Ze sparen pakketten op, en pas als de stapel hoog genoeg is voor een bulk korting dan pas gaan ze weg.
Ik hoop niet dat dit voor mij ook geldt. :(

Pakketten van Banggood zijn voorgemeld volgens track&trace, maar al 6 dagen geen wijziging. Nog steeds pre-advised. Nu heb ik geen haast, maar voorspelt niet veel goeds.

Gelukkig krijg je bij BG wel snel een refund dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
nou nee hoor, de support is waardeloos, die blijven random standaard antwoorden sturen.
Ik heb uiteindelijk een klacht bij PayPal ingediend, en daarop hebben ze ipv te antwoorden gelijk een refund gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
fvdberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:48:
Ik heb uiteindelijk een klacht bij PayPal ingediend, en daarop hebben ze ipv te antwoorden gelijk een refund gedaan.
Dat kan natuurlijk ook :) .

Ik wacht gewoon even rustig af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Je bent zelf ook niet heel vriendelijk naar die verkoper. Die man doet ook maar gewoon zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
epic_gram schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:44:
[...]

Je bent zelf ook niet heel vriendelijk naar die verkoper. Die man doet ook maar gewoon zijn werk.
Helemaal mee eens. Als je na 3 weken al zo tekeer gaat tegen een verkoper kun je beter niet aan China shoppen doen.

Vandaag 3 bestellingen binnen. 1e heeft er bijna 2 maanden over gedaan en de 3e heeft er net 20 dagen over gedaan. Geduld is een schone zaak.
Misschien heb je gelijk, maar ik heb op YouTube eens een filmpje gezien (achter de schermen bij BG) en die versturen duizenden pakketten per dag. Kan me bijna niet voorstellen dat ze pakketjes moedwillig gaan vasthouden. Wat de oorzaak dan wel is kan ik niet zeggen. Wat voor verzendtermijn stond er genoemd toen je ging bestellen?

[ Voor 41% gewijzigd door Medione1210 op 14-03-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mij valt het iig wel op dat bestellingen via Ebay / Aliexpress in 99% van de gevallen binnen 4 weken bezorgd zijn.
Gearbest en Banggood heb ik nog nooit binnen 2,5 maand gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

FreshMaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:04:
Mij valt het iig wel op dat bestellingen via Ebay / Aliexpress in 99% van de gevallen binnen 4 weken bezorgd zijn.
Mooi, dan bestel je daar toch gewoon niet meer? Dan heb jij minder reden om je druk te maken, en zitten de mensen van de klantendienst daar heel wat blijer op het werk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Mooi, dan bestel je daar toch gewoon niet meer? Dan heb jij minder reden om je druk te maken, en zitten de mensen van de klantendienst daar heel wat blijer op het werk.
Ach zeg, wat zijn we allemaal weer lekker op de kar ....
Alles moet maar hoera en hosanna zijn ?
Je mag niet klagen, want het zijn maar mensen ?

Je bent niet alleen hoor ... een ander kan ook een mening hebben, en zelfs gelijk ..

Mijn geval eerder is gewoon een goed recht, er wordt een periode beloofd, je geeft uitstel, en gaat vervolgens om uitleg vragen.
Daar kom je niet uit, en dan is er maar één oplossing, gelijkgezind uit elkaar gaan, in dit geval een refund.

Als de verkoper dit niet aankan, en daardoor 'status' verliest, moet hij een ander baantje zoeken.

Die zitten daar echt niet voor ons plezier hoor, die willen net zo hard geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-06 22:37
FreshMaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:04:
Ik heb erg goede ervaringen met Banggood. Zowel qua customer service als qua levertijden.
Dit in tegenstelling tot Aliexpress (v.w.b. de levertijden) en Gearbest (v.w.b. customer service).

Ik denk dus dat het allemaal heel persoonlijk is met wat je meemaakt. Je kunt niet zeggen dat de één uitgesproken slecht is en de andere enorm goed. Geduld moet je hebben bij de Chinezen en uiteindelijk komt het allemaal goed is mijn ervaring.

En respectvol met elkaar communiceren is de norm....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Mavamaarten schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Sorry, maar ik geloof er niks van dat zijn bestellingen daar altijd langer dan 2,5mnd wegblijven. En als het wel zo zou zijn dan blijf je daar toch niet bestellen?

Ik bestel al jaren heel veel bij genoemde webshops en AliExpress en heb dat slechts een enkele keer op honderden bestellingen meegemaakt.
Als ik bij Gearbest bijvoorbeeld kies voor Bpost dan heb ik de bestelling 9 van de 10 keer gewoon binnen 14 dagen in huis. Kies je de gratis verzendmethode dan kan je pech hebben en wordt het via Europese Railway verzonden en duurt het 1 tot 2 maanden, maar ik krijg het met die methode ook regelmatig binnen 3 weken binnen.
2,5 maand is echt een uitzondering en je kan sowieso na 60 dagen een resend of refund krijgen.
Zelfde geldt ook voor Banggood en AliExpress.

De aftersales vind ik bij BG en AliExpress wel beter dan bij GB,, maar op FOK is een NL medewerker van GB actief en die is erg behulpzaam met het oplossen van eventuele problemen. Bij AliExpress is de dispute regeling een stok achter de deur, maar ook daar geldt dat ze je binnen de 60 dagen niet zomaar een refund of resend gaan geven en je eerst aan het lijntje houden. Ook dat is een aspect van China shopping waar je rekening mee moet houden. Je hebt vaak veel geduld nodig als je iets besteld.

[ Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 15-03-2018 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricazio88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-03-2018
Hallo,

40dg geleden heb ik een pakketje besteld bij aliexpres en nog steeds niet binnen.
16-2 is het volgens aliexpres tracking aangekomen in Nederland. De bezorgdatum is ook doorgeschoven naar 6-04.

Ik heb dus een track en trace code gekregen die begint met een LP. Is er ergens waar ik dit kan tracken in NL?

LP0009*********

Is dus via Sunyou verstuurt

[ Voor 4% gewijzigd door Ricazio88 op 15-03-2018 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Je kan het eens proberen te tracken op https://www.17track.net. Meestal kun je daarmee wel achterhalen welk postbedrijf het pakket vervoerd.
Als het een erg lang nummer is kan het zijn dat het als briefzending in Nederland verwerkt is en dan is ie in Nederland zelf dus niet meer te traceren.
Als het een wat korter nummer is die eindigt met NL dan kun je het ook nog proberen op https://www.internationalparceltracking.com en https://www.postnl.post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Departed country of origin

2018-03-06 09:00:00 [GMT+8] dit is al binnen....

2018-03-03 21:17:31 [GMT+8] hier wacht ik nog op

op dezelfde dag besteld...onderste is nog steeds aan het vliegen(postduif zeker)
Aliexpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 11:25

ComputerHoed

Electronica <3

Ricazio88 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:22:
Hallo,

40dg geleden heb ik een pakketje besteld bij aliexpres en nog steeds niet binnen.
16-2 is het volgens aliexpres tracking aangekomen in Nederland. De bezorgdatum is ook doorgeschoven naar 6-04.

Ik heb dus een track en trace code gekregen die begint met een LP. Is er ergens waar ik dit kan tracken in NL?

LP0009*********

Is dus via Sunyou verstuurt
LP kun je lang op wachten. Duurt gemiddeld 6 weken namelijk met uitschieters tot 3 maanden.
Dat doen die Chinese verkopers wel vaker, omdat het kosten scheelt, zelfs wanneer je de duurdere shipping kiest.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 16:56
Vind de verschillen qua levertijden toch wel grappig altijd. 31-01 iets besteld wat 14-03 aankwam, nu iets onderweg van 06-03 wat waarschijnlijk eind van deze week/begin volgende week bezorgd wordt.

Wel +1 voor de updates in het traceren bij Alie, gaat steeds beter.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

epic_gram heeft vandaag nog geen telefoon gekregen, maar een brief van postNL met daarin het verzoek om het bonnetje up te loaden. Ik heb al zitten kijken maar volgens mij moet ik nu 21% btw betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
ComputerHoed schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:56:
[...]

LP kun je lang op wachten. Duurt gemiddeld 6 weken namelijk met uitschieters tot 3 maanden.
Dat doen die Chinese verkopers wel vaker, omdat het kosten scheelt, zelfs wanneer je de duurdere shipping kiest.
Ik heb van de week contact gehad met POSTNL Chat over de status van een bestelling uit china. Op basis van het LP nummer kunnen zij jou meer inzicht geven in de status/problemen over de levering.

Link: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument . Vul in de 1e kolom in waar je vraag over gaat en dan kan je daarna de chat starten.

Ik mij geval bleek er een fout in het adres te zijn, en kreeg ik een NL T&T code. De volgende dag had ik het pakket binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door mcsluis op 15-03-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
epic_gram schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:21:
epic_gram heeft vandaag nog geen telefoon gekregen, maar een brief van postNL met daarin het verzoek om het bonnetje up te loaden. Ik heb al zitten kijken maar volgens mij moet ik nu 21% btw betalen.
21% btw is toch normaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricazio88
mcsluis schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:23:
[...]

Ik heb van de week contact gehad met POSTNL Chat over de status van een bestelling uit china. Op basis van het LP nummer kunnen zij jou meer inzicht geven in de status/problemen over de levering.

Link: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument . Vul in de 1e kolom in waar je vraag over gaat en dan kan je daarna de chat starten.

Ik mij geval bleek er een fout in het adres te zijn, en kreeg ik een NL T&T code. De volgende dag had ik het pakket binnen.
Telefonisch contact gehad en postnl kan niks vinden in het systeem via mijn LP nummer.. Beweren dat het niet via hun gaat, terwijl ik meerdere keren aangaf dat het wel via hun gaat volgens Sunyou

Update :
Postnl heeft gezegd dat er een zending voor mijn postcode in het sorteer proces zit, aangezien ik geen juiste t&t code heb, mogen ze er niks over zeggen.

Probleem met mijn LP code is, dat er geen NL achter staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricazio88 op 15-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Theodor schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:40:
[...]

21% btw is toch normaal of niet?
jazeker, maar wel jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

epic_gram schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:21:
hier vind je meer info
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-06 22:37
Komt ook nog wat administratiekosten bij. PostNL rekent volgens mij €13,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Waar heb je het gekocht? BG bijvoorbeeld heeft priority line shipping en als je die hebt gekozen vergoeden ze evt. duanekosten.
Sowieso bij duurdere aankopen goed kijken bij welke webshops je een dergelijke garantie hebt (voor zover ik weet hebben LITB, DX en BG hiervoor mogelijkheden, al dan niet met bijbetaling). Ook leveren sommige webshops ook vanuit EU warehouses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 12:27
Zaterdag een pakketje binnen wat ik de zaterdag ervoor had besteld via ali. Blijft raar lopen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Medione1210 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:45:
[...]

Waar heb je het gekocht? BG bijvoorbeeld heeft priority line shipping en als je die hebt gekozen vergoeden ze evt. duanekosten.
Sowieso bij duurdere aankopen goed kijken bij welke webshops je een dergelijke garantie hebt (voor zover ik weet hebben LITB, DX en BG hiervoor mogelijkheden, al dan niet met bijbetaling). Ook leveren sommige webshops ook vanuit EU warehouses.
deze komt inderaad van banggood, maar gewoon met standard shipping. Bedoel je priority direct mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:25:
[...]

Sorry, maar ik geloof er niks van dat zijn bestellingen daar altijd langer dan 2,5mnd wegblijven. En als het wel zo zou zijn dan blijf je daar toch niet bestellen?
Nee, want ik ben stoer om dat zo te brengen :|
Get a Life ...

En inderdaad, na 2x GB verspreid over een aantal maanden ga ik daar ook niet meer bestellen.

Bangood - idem, een mediaplayer en de Xiaomi band2, de eerste duurde bijna 2 maanden, en een aantal mails op en neer, de band2 duurde 6 weken
Ik bestel al jaren heel veel bij genoemde webshops en AliExpress en heb dat slechts een enkele keer op honderden bestellingen meegemaakt.
Good for you ...
Mooi dat JOUW ervaringen representatief zijn voor de mijne ....
Ik bestel al 10+ jaar via Ebay uit China, en heb welgeteld één refund aan moeten vragen, en onlangs één resend, omdat ze het verkeerde hadden verzonden
De aftersales vind ik bij BG en AliExpress wel beter dan bij GB,, maar op FOK is een NL medewerker van GB actief en die is erg behulpzaam met het oplossen van eventuele problemen. Bij AliExpress is de dispute regeling een stok achter de deur, maar ook daar geldt dat ze je binnen de 60 dagen niet zomaar een refund of resend gaan geven en je eerst aan het lijntje houden. Ook dat is een aspect van China shopping waar je rekening mee moet houden. Je hebt vaak veel geduld nodig als je iets besteld.
Dat heb ik dus nu gedaan, die stok gebruiken !
Want als het pakketje alsnog niet aankomt, krijg je te horen "had je maar eerder moeten reclameren"

Dan krijg je hier ook nog een tip "respectvol met elkaar omgaan"
Ja, die is lachen ... Je krijgt te horen dat je maar bij het postkantoor moet gaan kijken, en vervolgens langer wachten.
Wat is dan een respectvol antwoord ?
omrollen en pootjes geven ?
Niet in mijn boek, Je gaat als verkoper in zee met Ali / Ebay of welke grote boer dan ook, en daar zitten voorwaarden aan.
één van die voorwaarden is, bezorgen BINNEN 60 dagen.
Dan kan je verwachten dat er klanten zijn die je ook daar aan houden natuurlijk.

Je kan niet aankomen dat er zielige Chineesjes zitten die ook alleen maar hun werk doen, IK doe ook alleen maar mijn werk, en ook ik krijg klote-klanten aan de telefoon, dat is nu eenmaal een risico.

Dan ben ik maar de lompe hork, maar als je mij een shipping beloofd van 21 dagen, en je haalt niet eens de 60 dagen ... dan moet je je eigen proces nakijken, dan voldoe je niet in de verwachting.

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 15-03-2018 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
epic_gram schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:49:
[...]

deze komt inderaad van banggood, maar gewoon met standard shipping. Bedoel je priority direct mail?
Inderdaad priority direct mail. Als je die kiest krijg je eventuele douanekosten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Medione1210 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:16:
[...]

Inderdaad priority direct mail. Als je die kiest krijg je eventuele douanekosten terug.
top bedankt, dan weet ik dat voor de volgende keer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
epic_gram schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:19:
[...]

top bedankt, dan weet ik dat voor de volgende keer 8)
GB heeft een vergelijkbare verzendmethode maar ik weet niet zeker of ze nog steeds evt. douanekosten terugbetalen (dat hebben ze in december/jan namelijk wel een tijdje gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricazio88
Ricazio88 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Telefonisch contact gehad en postnl kan niks vinden in het systeem via mijn LP nummer.. Beweren dat het niet via hun gaat, terwijl ik meerdere keren aangaf dat het wel via hun gaat volgens Sunyou

Update :
Postnl heeft gezegd dat er een zending voor mijn postcode in het sorteer proces zit, aangezien ik geen juiste t&t code heb, mogen ze er niks over zeggen.

Probleem met mijn LP code is, dat er geen NL achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Ik heb een tijd terug de Oukitel K10 besteld op Ali.

Na 17 dagen wachten toch maar eens de verkoper een berichtje gestuurd. Ze waren het toestel aan het 'testen' en hadden nog geen idee wanneer het pakketje verzonden zou worden. Die bestelling heb ik maar geannuleerd want niemand doet er een halve maand over om iets te testen. Vreemd verhaal.

Nu ligt de bestelling bij een andere verkoper maar ook hier al ruim een week niks van verzending gezien.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, je hebt voorraad of je hebt het niet. :P

Het schiet allemaal niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lemongrass schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:30:
Ik heb een tijd terug de Oukitel K10 besteld op Ali.

Na 17 dagen wachten toch maar eens de verkoper een berichtje gestuurd. Ze waren het toestel aan het 'testen' en hadden nog geen idee wanneer het pakketje verzonden zou worden. Die bestelling heb ik maar geannuleerd want niemand doet er een halve maand over om iets te testen. Vreemd verhaal.

Nu ligt de bestelling bij een andere verkoper maar ook hier al ruim een week niks van verzending gezien.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, je hebt voorraad of je hebt het niet. :P

Het schiet allemaal niet op zo.
Vrijwel niemand heeft voorraad van dat soort toestellen en het hangt dus af hoe snel de leverancier kan leveren. Grote kans dus dat Oukitel ze nog niet uitgeleverd heeft. Je zou Oukitel een berichtje op FB kunnen sturen aan welke winkel ze hebben uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Kenzi schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:09:
[...]

Vrijwel niemand heeft voorraad van dat soort toestellen en het hangt dus af hoe snel de leverancier kan leveren. Grote kans dus dat Oukitel ze nog niet uitgeleverd heeft. Je zou Oukitel een berichtje op FB kunnen sturen aan welke winkel ze hebben uitgeleverd.
Ik wacht nog even de levertijd af en anders bestel ik het toestel via de official store, wat denk ik de fabrikant zelf is. Jammer van de (bijna) twee maanden, norrmaal zijn bestellingen via Ali wel vrij snel geregeld en gedaan.

Achja, ik slaap er niet minder om hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Bij ali wat besteld en verzonden met China Post Ordinary Small Packet Plus,is al 14 dagen aan het vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Theodor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:27:
Bij ali wat besteld en verzonden met China Post Ordinary Small Packet Plus,is al 14 dagen aan het vliegen..
Zeker een tracking code met alleen cijfers en verder geen letters? Deze zijn te traceren tot ze het vliegtuig in gaan, en daarna kun je ze niet meer volgen en vind je ze vanzelf een keer in je brievenbus. China Post doet er altijd vrij lang over.

Hieronder een overzichtje van mijn bestellingen die via China Post verstuurd zijn. Alles wat geel gemarkeerd is, is zijn dus tracking codes zonder letters en dus maar te volgen tot in het vliegtuig, waarbij je dus vrij vaak een redelijk lange levertijd voorbij ziet komen. De rest is ook in Nederland weer te volgen, maar ook daarbij is het nog steeds een vrij lange levertijd. Nog even geduld dus :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iimqm0e.png

De rood gemarkeerde levertijden zijn omdat ik bij die bestellingen niet exact meer de leverdatum terug kon vinden, en ik dus de datum waarin ik het op AliExpress (of andere webshop) als ontvangen heb gezet, gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Rik. schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:27:
[...]

Zeker een tracking code met alleen cijfers en verder geen letters? Deze zijn te traceren tot ze het vliegtuig in gaan, en daarna kun je ze niet meer volgen en vind je ze vanzelf een keer in je brievenbus. China Post doet er altijd vrij lang over.

Hieronder een overzichtje van mijn bestellingen die via China Post verstuurd zijn. Alles wat geel gemarkeerd is, is zijn dus tracking codes zonder letters en dus maar te volgen tot in het vliegtuig, waarbij je dus vrij vaak een redelijk lange levertijd voorbij ziet komen. De rest is ook in Nederland weer te volgen, maar ook daarbij is het nog steeds een vrij lange levertijd. Nog even geduld dus :).

[afbeelding]

De rood gemarkeerde levertijden zijn omdat ik bij die bestellingen niet exact meer de leverdatum terug kon vinden, en ik dus de datum waarin ik het op AliExpress (of andere webshop) als ontvangen heb gezet, gebruikt heb.
Gemiddeld zo'n 16 dagen. Dat is erg netjes voor China shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Rik. schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:27:
[...]

[afbeelding]

Nee wel letters en cijfers
UC********CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Theodor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:39:
[...]

Nee wel letters en cijfers
UC********CN
Ah die codes zijn in Nederland ook vrijwel niet te traceren. Ik had er laatst ook 2 met zo'n code die uiteindelijk 15 en 30 dagen onderweg zijn geweest en samen gebundeld met een elastiek geleverd werden door de postbode terwijl het absoluut niet door de brievenbus kon... Het is dus gewoon even geduld hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Theodor dat kan tot 36 dagen duren. Tegen kleine bijbetaling kun je vaak kiezen voor verzenden met Ali, dat scheelt +- 2weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heeft geen haast maar toch vreemd dat ik 2 x iets bestel op dezelfde dag de levertijden heel anders zijn,het eerste pakket heb ik namelijk al een tijdje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Theodor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:22:
Heeft geen haast maar toch vreemd dat ik 2 x iets bestel op dezelfde dag de levertijden heel anders zijn,het eerste pakket heb ik namelijk al een tijdje binnen.
Blijft inderdaad raar dat levertijden compleet anders zijn.

Gisteren weer iets van Ali ontvangen. Lag een briefje in de bus dat de postbode per ongeluk bij de buren aan het eind van de straat pakketje in de brievenbus gestopt had. Huisnummers lezen is blijkbaar erg moeilijk ;(

Heb nu nog 2 pakketjes van BG tegemoet. Normaal zie ik vanzelf wel wanneer het binnen is. Maar nu telefoon besteld en dat duurt wachten lang. :( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu een heel nare ervaring met een pakket uit China (banggood.com). Ik heb totaal geen notificatie gekregen van zowel PostNL als Banggood.com dat het pakket (blijkbaar) aangekomen was, tot gisteren! Toen zag ik bij toeval dat er een pakket onderweg was... retour afzender omdat het niet was opgehaald. :'(

Ik merk wel vaker dat de service van PostNL hier erg matig is, ik heb al eens eerder bij toeval gezien dat een pakket klaar lag voor me, maar deze is er doorheen geglipt.

Wat moet ik hier nou mee? Iemand ervaring mee? Is het pakket nog te onderscheppen en/of geeft Banggood het geld terug? Ging deze keer om 85 euro, nota bene. :o

edit:
Juist, ik had even moeten zoeken op retour afzender, dan had ik gezien dat michaelvink in "China-shopping levertijdentopic" inderdaad hetzelfde ervaart ;( Ik heb uiteraard een ticket gemaakt bij Banggood. Ik ben benieuwd hoe snel ze kunnen en willen handelen. Ik hoop dat ze hem opnieuw willen verzenden, maar dat zal wel een voorschot kosten of wachten tot het pakket bij hun binnen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 18-03-2018 13:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Theodor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:22:
Markering verstuurd op bijv. Ali wil niet zeggen dat het al werkelijk onderweg is.
09-03 besteld en betaling geaccepteerd. 10-03 status: verkoper meld order verstuurd. Laatste update 15-03; waiting for pick-up. Heeft het Warehouse dus nog niet verlaten in 5 dagen

update: vandaag de melding ready for shipment 22-03

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 22-03-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Hackus schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Markering verstuurd op bijv. Ali wil niet zeggen dat het al werkelijk onderweg is.
09-03 besteld en betaling geaccepteerd. 10-03 status: verkoper meld order verstuurd. Laatste update 15-03; waiting for pick-up. Heeft het Warehouse dus nog niet verlaten in 5 dagen

2018-03-03 21:17:31 [GMT+8] dus onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Theodor schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:15:
[...]

2018-03-03 21:17:31 [GMT+8] dus onderweg
Zal wel met een postduif verstuurd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Denk met de Oriënt-Express.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Theodor schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:00:
Denk met de Oriënt-Express.....
Is dat niet de Ali-Express? :+

Vandaag mijn lang verwachte telefoon binnen gekregen van BG. Uiteindelijk 14 dagen over gedaan met PDM.

Heeft lange tijd op pre-advised gestaan tot afgelopen gisteren. En vandaag geleverd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Weer wat nieuws meegemaakt. Vlak voor het de deur uit ging net de postbode. Meneer ik heb een pakketje voor uw. Geen melding in Postnl AP of Alie in dit geval toch me pakket. Liever zo An melding bezorgd en niet hebben natuurlijk maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Na 18 dagen toch nog binnen vandaag,brievenpost maar paste niet toevallig was ik thuis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-06 22:18
Iemand ervaring wat er gebeurt als ik pakje niet ophaal die bij douane ligt in Belgie als ik met paypal betaald heb op Banggood?
Kan ik geld terug krijgen via paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Rambo008 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:38:
Iemand ervaring wat er gebeurt als ik pakje niet ophaal die bij douane ligt in Belgie als ik met paypal betaald heb op Banggood?
Kan ik geld terug krijgen via paypal?
mag ik hieruit de conclusie mag trekken dat je hem niet ophaald omdat je geen btw/invoer wil betalen?(dit is nu eenmaal een risico wat velen van ons nemen bij bestellen) zo ja dan denk ik je je geld via paypal niet terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-06 22:18
Eentje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:43:
[...]

mag ik hieruit de conclusie mag trekken dat je hem niet ophaald omdat je geen btw/invoer wil betalen?(dit is nu eenmaal een risico wat velen van ons nemen bij bestellen) zo ja dan denk ik je je geld via paypal niet terugkrijgt.
Denk?
Ik zeg gewoon ik heb niks gehad simpel toch
Als die verkoper niet aan kan tonen dat ie afgeleverd is aan huis met handtekening verliest hij zo simpel toch
Nee ik ga geen btw of douane betalen dan mag het liever retour
Pagina: 1 ... 4 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.