China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 3 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08 22:39
Medione1210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Dan moet er nog een stuk tracking vóor prepadvised staan.
Dat is bij de 2 pakketten die nu op Pre-advised staan niet het geval. Bij een andere met een LX.......NL tracking code stond er dit in de tracking:
2018-01-13 12:51
The item is pre-advised

2018-01-13 12:47
The item is ready for shipment

In die 4 minuten zal er ook niet veel gebeurd zijn lijkt mij?

[ Voor 7% gewijzigd door Rik. op 25-01-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Rik. schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Dat is bij de 2 pakketten die nu op Pre-advised staan niet het geval. Bij een andere met een LX.......NL tracking code stond er dit in de tracking:
2018-01-13 12:51
The item is pre-advised

2018-01-13 12:47
The item is ready for shipment

In die 4 minuten zal er ook niet veel gebeurd zijn lijkt mij?
Dan is het een Postnl bulkzending. Ik typte hier net over in mijn vorige bericht. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Medione1210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Dan is het een Postnl bulkzending. Ik typte hier net over in mijn vorige bericht. Zie hierboven.
Aah ik zie het, was ik toch net te snel nog met reactie plaatsen...
De vorige kreeg geen 3S code, maar kan goed zijn dat het inderdaad in bulk is gegaan

Volgende keer toch maar weer Sweden Post... Ging een stuk sneller

[ Voor 8% gewijzigd door Rik. op 25-01-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Rik. schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:33:
[...]

Aah ik zie het, was ik toch net te snel nog met reactie plaatsen...
De vorige kreeg geen 3S code, maar kan goed zijn dat het inderdaad in bulk is gegaan

Volgende keer toch maar weer Sweden Post... Ging een stuk sneller
Ik ben zelf fan van Bpost. Meestal binnen 10 dagen in huis. En het wordt ook nooit bij het afhaalpunt achtergelaten. Als ik kies voor Postnl moet ik het regelmatig afhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 25-01-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Medione1210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Ik ben zelf fan van Bpost. Meestal binnen 10 dagen in huis. En het wordt ook nooit bij het afhaalpunt achtergelaten. Als ik kies voor Postnl moet ik het regelmatig afhalen.
De vorige keren dat ik een LX code kreeg heb ik ook niks bij een afhaalpunt opgehaald, dit kwam gewoon thuis, maar misschien wel omdat het door de brievenbus past?

BPost is vaak wel vrij duur volgens mij..? Bij Gearbest dacht ik tenminste dat dat een van de duurdere opties was

[ Voor 11% gewijzigd door Rik. op 25-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:00
tycho28 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:54:
Zijn er al mensen die pakketjes hebben ontvangen van GB die in de beruchte trein via Polen zat? Heb twee bestellingen geplaatst op 6 december. De laatste statusupdate die bekend is op 17Track is:
2017-12-30 03:54 Malashevichy, Poolse processing Center, heeft verlaten

Een andere order die ik vorige week woensdag (10 januari) die ik geplaatst heb via GB is vandaag bezorgd.

Bestellingen via AliExpress zijn over het algemeen heel snel. Alle 4 de bestellingen die ik tot nu toe in januari geplaatst heb, zijn allemaal binnen 8 tot 10 dagen bezorgd.
Heb ondertussen beide pakketjes uit de Polen-trein binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 09:51
tycho28 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:59:
[...]

Heb ondertussen beide pakketjes uit de Polen-trein binnen. :)
heb er al 3 ontvangen gisteren en verwacht de laatste 2 vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mensen ervaring met deze status? En dit eerder heeft gehad en kan aangeven wat toen de tijd was van bezorging?
Parcel Status Arrived in destination country; awaiting customs clearance
Deze status is er sinds 19-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:56
Paulus07 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:22:
Mensen ervaring met deze status? En dit eerder heeft gehad en kan aangeven wat toen de tijd was van bezorging?

[...]

Deze status is er sinds 19-01.
Standaard melding. Staat bij al mijn pakketjes waar track en trace op zit. Geduld is een schone zaak.
Zal zo wel binnen komen bij jou.

Bij mij zit er gemiddeld een dag of 3-4 tussen. Is je bestelling > 22 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Trichoglossus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Standaard melding. Staat bij al mijn pakketjes waar track en trace op zit. Geduld is een schone zaak.
Zal zo wel binnen komen bij jou.

Bij mij zit er gemiddeld een dag of 3-4 tussen. Is je bestelling > 22 euro?
3 euro is het. :P Nieuwe earpads voor koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Medione1210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:19:
[...]

Da betekent dat de verkoper het pakje nog niet heeft afgegeven. Je moet dus even aan de verkoper vragen hoe het zit.
Ineens kwam er beweging in één van de zendingen, en verwacht ik dat deze morgen of maandag geleverd gaat worden.. hij heeft een 3SLGAT code dus waarschijnlijk gewoon levering aan huis?

Edit:
Dit is wel heel erg snel, gisteren om 16:15 kwam de status "Item has been processed in the country of destination" en nu is hij al onderweg met de pakketbezorger om vandaag geleverd te worden

[ Voor 19% gewijzigd door Rik. op 27-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Nou... je hoort hier vaak dat pakketjes uit China er extreem lang over doen, maar Italië kan er ook wat van. Ik had op 21 dec. een bestelling geplaatst op Ebay welke op 23 dec. verzonden was, dit pakket heb ik gisteren pas ontvangen :O....
Dat binnen de EU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 12:13

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Zaterdag ook eindelijk mijn MiBand 2 ontvangen van Gearbest :) Duurde even maar hij is er. Voor mij geen Gearbest meer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Greveldinges schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:11:
Zaterdag ook eindelijk mijn MiBand 2 ontvangen van Gearbest :) Duurde even maar hij is er. Voor mij geen Gearbest meer.
Er zijn bij verschillende China shops perioden geweest dat verzenden erg lang duurde. Ik heb dit zelf al meegemaakt bij Allbuy, Tinydeal, Banggood, AliExpress en ook Gearbest. Ik heb hierboven al een keer uitgelegd hoe het kon dat het deze keer zo lang duurde (verzonden met Europe Railway express). met Bpost heb ik alles steeds binnen 10 dagen in huis. Ook Swedish Post en NLPost zijn oké, al worden de pakjes bij die laatste steeds bij mijn afhaalpunt afgeleverd en dat vind ik niet zo fijn.
Hou er bij China shoppen rekening mee dat het verzenden heel lang kan duren heb je iets snel nodig, dan is Chinashoppen niet de beste keus.

Overigens geldt bij zo'n beetje alle shops dat als je je pakje na 60 dagen niet binnen hebt je een refund of resend krijgt. Betaal zo mogelijk met PayPal als extra stok achter de deur.
Rik. schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:52:
Nou... je hoort hier vaak dat pakketjes uit China er extreem lang over doen, maar Italië kan er ook wat van. Ik had op 21 dec. een bestelling geplaatst op Ebay welke op 23 dec. verzonden was, dit pakket heb ik gisteren pas ontvangen :O....
Dat binnen de EU....
Ik stuurde pas een pakje naar Duitsland met Postnl en dat heeft er helaas ook 16 dagen over gedaan. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 29-01-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Medione1210 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Er zijn bij verschillende China shops perioden geweest dat verzenden erg lang duurde. Ik heb dit zelf al meegemaakt bij Allbuy, Tinydeal, Banggood, AliExpress en ook Gearbest. Ik heb hierboven al een keer uitgelegd hoe het kon dat het deze keer zo lang duurde (verzonden met Europe Railway express). met Bpost heb ik alles steeds binnen 10 dagen in huis. Ook Swedish Post en NLPost zijn oké, al worden de pakjes bij die laatste steeds bij mijn afhaalpunt afgeleverd en dat vind ik niet zo fijn.
Het probleem is dat ik niet voor een andere verzendmethode kon kiezen. Vind het niet heel erg verder, maar ik koop dan liever bij een winkel die niet als enige optie Europe Railway Express heeft voor bepaalde pakketjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zelfde hier een keer 6! weken moeten wachten op lampje en ik zit nu weer 4 weken + te wachten op stofzuiger miVac. status is bij DPD al sinds 05-1-2018 -> southal parcel is on its way....

:| ook geen gearbest meer hier

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07 17:39
Ik heb ook nog dingen die ik op 28 november besteld heb via Gearbest niet binnen, kennelijk hebben ze nog tot 30 januari om te bezorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

ComputerHoed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Wachten geblazen.
LP duurt altijd erg lang; duurt gemiddeld ruim 2 maanden.
Afgelopen vrijdag lag het opeens in de brievenbus! :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Dit zal eerder aan de vervoerder liggen dan aan Gearbest denk ik? Gearbest levert bij mij via PostNL en Sweden Post meestal binnen 10 tot 14 dagen..
cactusman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Zelfde hier een keer 6! weken moeten wachten op lampje en ik zit nu weer 4 weken + te wachten op stofzuiger miVac. status is bij DPD al sinds 05-1-2018 -> southal parcel is on its way....

:| ook geen gearbest meer hier
Hoe snel was je pakket verzonden? Hoezo zou dit aan Gearbest liggen? Lijkt me niet he, dit maak je ook mee bij AliExpress of andere Chinese webwinkels.
kouk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:20:
Ik heb ook nog dingen die ik op 28 november besteld heb via Gearbest niet binnen, kennelijk hebben ze nog tot 30 januari om te bezorgen..
Hoogstwaarschijnlijk is de bezorgdienst je pakket gewoon kwijtgeraakt of heeft het extreme vertraging opgelopen. Toevallig al bij het lokale afhaalpunt gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Rik. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:11:
[...]

Dit zal eerder aan de vervoerder liggen dan aan Gearbest denk ik? Gearbest levert bij mij via PostNL en Sweden Post meestal binnen 10 tot 14 dagen..

[...]

Hoe snel was je pakket verzonden? Hoezo zou dit aan Gearbest liggen? Lijkt me niet he, dit maak je ook mee bij AliExpress of andere Chinese webwinkels.

[...]

Hoogstwaarschijnlijk is de bezorgdienst je pakket gewoon kwijtgeraakt of heeft het extreme vertraging opgelopen. Toevallig al bij het lokale afhaalpunt gekeken?
Zoals ik eerder al aangaf, bij sommige bestellingen heb je geen keus in verzendmethode en is het enige dat beschikbaar is de trein. Dit heb ik tot nu toe alleen meegemaakt bij GB. Het is logisch dat het dan wat langer duurt, maar als ik dit topic lees is drie maand geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07 16:38
Hmm iemand enig idee wat ik van de volgende status updates kan verwachten?
Voor mijn gevoel lijkt het erop dat het pakje (USB video grabber a la €5,-) niet eens China uit is gekomen :|
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YhTV8B7l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
MonkeyJohn schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:24:
Voor mijn gevoel lijkt het erop dat het pakje (USB video grabber a la €5,-) niet eens China uit is gekomen :|
[afbeelding]
Er staat wel "Hand over to Airline" tussen. Het lijkt er dus op dat die wel vertrokken is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Klopt maar zoals je ziet gaat het pakje van 'Shantou' naar 'Guangzhou' dan de 'hand over to airline' en dan weer terug via 'Guangzhou' naar 'Shantou' met alle bijbehorende meldingen dat het 'opened' en weer sealed is etc. op die manier (dubbel op?) heb ik het in ieder geval nog niet meegemaakt qua tracking :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Rik. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:11:
[...]

[...]

[...]

verzenden ging vrij vlot ... 1 week :X

Ik bestel normaal altijd alles @ banggood dan heb ik het normaal gesproken binnen 2 weken.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 22:14
Ik heb ook een leuke, paar NodeMCU bordjes besteld bij Ali,

shipping ging snel en ik zag dat het poststuk gescand was door de PostNL App.
de 20ste zou het komen, maar hier ging het gek. Ik kreeg 3 van de 4 poststukken die op mijn adres bezorgd zouden worden.

"ik gebeld, en ja het zou nog wel kunnen komen we maken er een melding van."
je raad het al, op de dag van vandaag niets tot ik inlog bij Ali en het volgende zie staan.

2018.01.26 06:25 (GMT-7): Zending kon niet worden bezorgd; wordt geretourneerd naar afzender
--2018.01.20 (verschijning in postnl app, het is gescand)
2018.01.19 07:46 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf
2018.01.17 20:21 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2018.01.16 20:43 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2018.01.14 15:56 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2018.01.14 11:04 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2018.01.13 23:13 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2018.01.13 22:43 (GMT-7): Zending verzonden
2018.01.13 16:23 (GMT-7): In afwachting van afhaling door koerier.

Nu heb ik postnl weer gebeld, eerste keer een onaardige dame die vond dat ik genoeg informatie had gekregen en hing gewoon op, de tweede keer iets aardiger en vertelde dat de postcode er niet op stond.

ik heb dus een foto van het pakketje in de app gezien met mijn complete adres gegevens. Hoezo geen postcode. daarna foutje met geen 3S idee.

Volgens mij moet ik de aan de verstuurde vragen waarom het niet afgeleverd is, die roept nu alleen nog ja het pakket komt na 30 dagen pas aan ..

verstuurd met AliExpress standard shipping.
(meedere bestelligen van dezelfde periode zijn eral)

jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-07 10:39

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MonkeyJohn schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:24:
[afbeelding]
Je kan beter kijken op 17track.net
Dat hebben ze meestal meer info en vlucht nummer

Ik heb zelf een groothoeklens gekocht voor de auto. Erg handig voor parkeren. In 8 dagen in mijn brievenbus *O*

Nu wachten voor mijn smartphone houder (voor bureau)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchredgaming op 30-01-2018 09:52 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@Dutchredgaming volgens 17track is mijn pakje gesloopt?! :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ULxrC87l.jpg

Dan maar de seller lastig vallen met auto translate messages :9

[ Voor 23% gewijzigd door MonkeyJohn op 30-01-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MonkeyJohn schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:14:
[afbeelding]

Ik kan het niet lezen, is te onscherp.

Contact met verkoper opgenomen?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Raar, die onscherpte zou nu gefixed moeten zijn, en ja net maar even een berichtje gestuurd naar de verkoper. Dan maar weer geduldig verder wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawarichard
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-08 10:10
Weet iemand of er nog tracking meldingen worden gedaan tussen Malashevichy, Polen en Postnl Nederland?

Mijn pakketje maakt een treinreis. Laatste bericht is dat hij op 20/1 aangekomen is op Malashevichy. Daarna ontbreekt ieder spoor. Het pakketje is sinds 31-12 onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
Kawarichard schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:02:
Weet iemand of er nog tracking meldingen worden gedaan tussen Malashevichy, Polen en Postnl Nederland?
Nee, daarna radiostilte. Tot het pakketje op de deurmat lag.
YMMV

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mijn treinpakket van eind november met de Mi Band is ook eindelijk binnen :) Laatste bericht 19-12 in Polen.

Nog een leuke verrassing op het postkantoor; bestelling van augustus van Banggood lag blijkbaar al die tijd hier. Geen bericht van gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door maurice_l op 30-01-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 08:01
Oké, het kan even duren maar dan heb je ook wat. Een tijdlijn:

15 oktober 2017: bij Gearbest een zonnebril besteld. De 18e verstuurd maar nooit ontvangen.
5 december voor het eerst contact opgenomen met klantenservice. Ik moest wachten tot 17 december. 23e weer contact opgenomen; het zou opnieuw verstuurd worden. Dat gebeurde de 30e. Niks meer van gehoord, de trackingcode deed ook niks. Opeens gisteren een afhaalbericht in de brievenbus, dat kon eigenlijk niets anders zijn dan de bril. Het pakketje heeft het ongeschonden gered. De bril zelf was een klein beetje uit fatsoen maar dat kon ik zelf rechtbuigen. Brillendoekje erbij, mooie koker.

Op de plastic zak zit een bpost-sticker met LVSxxxxx code met daaroverheen een China Post sticker met RX-NL code. Het is een 'small packet by surface' dus waarschijnlijk heeft 'ie een treinreis gemaakt die dan ongeveer 30 dagen heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
blackadder91 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Nikkel allergie toevallig? Het nikkel gehalte van scheermesjes varieert nogal: van 14 tot 0.5% zie je voorbij komen in roestvast staal.

Ik heb vandaag een boos bericht gekregen van een leverancier omdat ik maar 4 sterren had gegeven. Alles was op zich wel ok, maar de geluidskwaliteit van de betreffende in-ears was echt ondermaats. Of ik toch nog 5 sterren wilde geven anders opende hij een dispute :? (dat kan toch helemaal niet?).
Ik kreeg ook een bericht dat de seller feedback op mij had gegeven, maar ik kan dat nergens vinden. is dat een soort verborgen rating systeem voor kopers?
Het valt me trouwens wel op dat de ik laatste tijd continu mailtjes krijg als het artikel is afgeleverd.
"Please Confirm Delivery for Order No. xxxxxxx"

Als de geluidskwaliteit ondermaats is, geef je toch geen 4 sterren? Al waren ze van goud, en kwaliteit 0, dan zou ik dat gewoon melden met een ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Trichoglossus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Het valt me trouwens wel op dat de ik laatste tijd continu mailtjes krijg als het artikel is afgeleverd.
"Please Confirm Delivery for Order No. xxxxxxx"

Als de geluidskwaliteit ondermaats is, geef je toch geen 4 sterren? Al waren ze van goud, en kwaliteit 0, dan zou ik dat gewoon melden met een ster.
Je geeft ook sterren voor lever snelheid en communicatie dus als dat heel goed is kan je totaal best op 4 sterren uitkomen. Daarnaast moet je de geluidskwaliteit wel zien in verhouding tot de prijs. Als die dingen maar een paar euro kosten kun je ook geen wonderen verwachten van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is het nog handig ook nu te vertellen bestellen bij Aliexpress ivm Chinees nieuwjaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchredgaming op 31-01-2018 16:43 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dutchredgaming schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:16:
Is het nog handig ook nu te vertellen bij Aliexpress ivm Chinees nieuwjaar?
Het zal langer duren. Dus als je wil dat het snel bezorgd word zal je het ergens anders vandaan halen. Als je het niet uitmaakt dat het 4 weken duurt ipv 3 kan je ook gewoon nu bestellne.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Alle grote koeriersbedrijven zoals SF, ZTO, YTO in China hebben aangegeven dit jaar open te blijven met CNY. Echter wel minder beschikbaar personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dutchredgaming schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:16:
Is het nog handig ook nu te vertellen bij Aliexpress ivm Chinees nieuwjaar?
Wat wil je ze vertellen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Auto correct 8)7

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawarichard
Nieuw record voor mij bij Gearbest.

Op 22 januari heb ik een set Xiaomi earbuds besteld. Vandaag werden ze bezorgd! Binnen 9 dagen.

Daarentegen is mijn multitool, ook bij Gearbest besteld, nog altijd met de "orient express" onderweg.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:54
Hier vandaag eindelijk de Mi-band 2 binnen gekregen. Op 28 november verzonden door Gearbast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb het idee dat aliexpress steeds sneller levert.
Meeste artikelen nu na 7 tot 14 dagen op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 11:08
Trichoglossus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:25:
Ik heb het idee dat aliexpress steeds sneller levert.
Meeste artikelen nu na 7 tot 14 dagen op de mat.
Onder welke manier zijn die verstuurd? Ik had ook een persoonlijk record qua levering.

Mijn laatste bestelling bij Aliexpress met China Post voor een telefoonhouder deed er maar liefst 45 dagen over tussen de bestelling en het in de brievenbus lag. Nog nooit zo lang op een bestelling moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Snowbank schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Onder welke manier zijn die verstuurd? Ik had ook een persoonlijk record qua levering.

Mijn laatste bestelling bij Aliexpress met China Post voor een telefoonhouder deed er maar liefst 45 dagen over tussen de bestelling en het in de brievenbus lag. Nog nooit zo lang op een bestelling moeten wachten.
Gewoon de standaard aliexpress shipping. Geen extra kosten.
2018.01.25 04:32 (GMT-7): Bestelling ontvangen door het magazijn
....
2018.01.31 13:11 (GMT-7): Bezorging succesvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawarichard
Al mijn pakketjes van Gearbest zijn nu binnen.

- één pakketje via de trein, kwam in ongeveer 30 dagen,
Opvallend detail: tracking van 17track gaf aan dat het pakje op 31/1 Malashevichy,Polen had verlaten, terwijl Postnl tracking aangaf dat het pakketje al op een postnl afhaalpunt lag.

- één pakketje via luchtpost, 10 dagen. Thuis bezorgd

Aliexpress:
- één pakketje: 9 dagen tussen bestelling door mij en aflevering aan de deur. Netto reistijd 7 dagen! (pakket werd 2 dagen na bestelling opgestuurd)

Het kan geen kwaad om naast 17track, ook de postnl track website te raadplegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kawarichard op 01-02-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 10:54
Hier verschilt de levertijd gewoon heel erg. Er komen dingen van 11-11 nog aan, tegelijk met pakjes van 23-1. Er is eigenlijk geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Tot nu toe valt het mij niet tegen hoe snel iets met China Post het land verlaat. 27 jan. besteld, en is inmiddels al weg uit China, dus verwacht dat ik het dinsdag ongeveer binnen zal krijgen

2018-02-01 10:39
Plan transport Airlines, plan vluchtnummer ke0828-0925, geplande vertrektijd 12:45
2018-01-31 00:33
Shenzhen processing Center, heeft verlaten
2018-01-30 18:52
Guangdong Shenzhen ontvangende en forwarding Center, heeft verlaten, de volgende station processing Center
2018-01-30 09:46
Guangdong Shenzhen ontvangen en forwarding Center, ontvangen
2018-01-28 11:20
Logistieke order is gemaakt (fast selling platform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:42

Chocoball

瞧好吧!

Stond vandaag even achter mijn oor te krabben. Op 22 januari jl. bij Gearbest een ZMI dual USB kabel besteld en nu 10 dagen verder al binnen met Sweden surface mail als verzendingsmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Chocoball schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:41:
Stond vandaag even achter mijn oor te krabben. Op 22 januari jl. bij Gearbest een ZMI dual USB kabel besteld en nu 10 dagen verder al binnen met Sweden surface mail als verzendingsmethode.
Gearbest gaat de laatste tijd extreem snel merk ik, via PostNL heb ik de laatste 2 bestellingen beide binnen 13 dagen ontvangen en via de Sweden surface mail binnen 11 dagen, dus dat valt zeker niet tegen, misschien omdat het in Januari wat minder druk is misschien, aangezien veel mensen juist in de periode voor kerst bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MonkeyJohn schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:14:
[afbeelding]

Hoe gaat het met je pakje?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17

13art

Moderator Mobile
Rik. schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:44:
[...]

Gearbest gaat de laatste tijd extreem snel merk ik, via PostNL heb ik de laatste 2 bestellingen beide binnen 13 dagen ontvangen en via de Sweden surface mail binnen 11 dagen, dus dat valt zeker niet tegen, misschien omdat het in Januari wat minder druk is misschien, aangezien veel mensen juist in de periode voor kerst bestellen?
Laatst een ip camera besteld bij gearbest. Die was er met 7 dagen.
Gebeurt steeds vaker, ook met sommige bestellingen bij Aliexpress die er met een dag of 7 zijn.

Al heb ik laatst ook een bestelling binnen gekregen die ik 12-11-17 besteld had.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Helemaal niks meer veranderd aan de status sindsdien, ik heb ook geen kliko om te checken (#apartmentlife).. ik zou het ondertussen nog bij het afhaal punt kunnen gaan vragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
MonkeyJohn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Helemaal niks meer veranderd aan de status sindsdien, ik heb ook geen kliko om te checken (#apartmentlife).. ik zou het ondertussen nog bij het afhaal punt kunnen gaan vragen natuurlijk.
Heb je je geld inmiddels wel al terug? Nogal klote namelijk dat je pakket eigenlijk of "gesloopt" is of terug is gegaan naar de verkoper, waar het waarschijnlijk nooit zal arriveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
l3art schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Gebeurt steeds vaker, ook met sommige bestellingen bij Aliexpress die er met een dag of 7 zijn.

Al heb ik laatst ook een bestelling binnen gekregen die ik 12-11-17 besteld had.
Poeh, 12-11-17 is wel extreem lang.. AliExpress verschilt het bij mij enorm per verkoper, ookal gebruiken ze vaak dezelfde vervoerder (Zelfde letters bij tracking nummer), veel melden het pakket al aan maar versturen het pas daadwerkelijk een aantal dagen later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@Rik. natuurlijk niet, er moet nu eerst officieel nog eens 39 dagen overheen gaan. Volgens de verkoper moet uiteraard gewoon rustig wachten.. maar ja, dat het hele traject van de 'customs' voor en dan opeens na het 'shipped by air' gespiegeld is qua locaties voorspelt inderdaad niet zoveel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kawarichard schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:09:
Nieuw record voor mij bij Gearbest.

Op 22 januari heb ik een set Xiaomi earbuds besteld. Vandaag werden ze bezorgd! Binnen 9 dagen.

Daarentegen is mijn multitool, ook bij Gearbest besteld, nog altijd met de "orient express" onderweg.

;)
Voor mij ook een nieuw record

19-11-2017 pakketje verstuurd, tot op heden nog niks ontvangen :+
l3art schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Dus er is nog hoop voor mij 8)

vroeger aliexpress, 9 - 15 dagen. Meerdere bestellingen.

Nu lijkt het tij gekeerd, 2 pakketjes al 21+ dagen foetsie.
Ook een tracking number wat maar gaat tot aan het vliegtuig China uit.
Ben benieuwd

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 07-02-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-08 12:29

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb eind november tijdens een sale wat ledlampen gekocht bij Miniinthebox. Gisteren kwamen ze dan eindelijk aan. Zo'n lange verzendtijd heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33
Hier vandaag eindelijk een pakketje binnen van Ali. 1 dec besteld en je gelooft het nooit maar er zit een sticker over de originele sticker heen vanuit Nuku'alofa post office , Tonga een eilandje in the middle of nowhere.

Heb nog nooit een pakket niet gehad en 2 zijn pas deze week binnen gekomen maar deze vond ik toch wel erg grappig.

De snelste was nu 3 dagen en de traagste 70.

Niet slecht trouwens 27.000 km afleggen voor 1.19

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 09-02-2018 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 12:00
Zelden problemen gehad met producten die niet aankomen, maar de afgelopen 4 maanden komt 40% van wat ik besteld niet aan. Laatste tracking update vanuit is blijft steeds bij "Arrived at destination country".

Dit zijn allemaal producten die absolute geen problemen bij de douane horen op te leveren.

Zijn er meer mensen die heer last van hebben?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:38
Lisadr schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:36:
Zijn er meer mensen die heer last van hebben?
Sinds half september heb ik 37 pakjes besteld bij voornamelijk Ali en een beetje GB en BG. Alles was ruim onder de 20 euro per pakje.
Nagenoeg alles is binnengekomen binnen 3-4 weken en een heel enkele keer 6-10 weken. Ik mis nog maar één pakje (91 dagen, €1,29) waarvan ik nog goede hoop heb dat hij komt.
Dus nee, ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-08 10:23
Tonga is zeker de nieuwe route, kreeg gisteren ook een pakketje van aliexpress binnen via hetzelfde postkantoor!
computerjunky schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:51:
Hier vandaag eindelijk een pakketje binnen van Ali. 1 dec besteld en je gelooft het nooit maar er zit een sticker over de originele sticker heen vanuit Nuku'alofa post office , Tonga een eilandje in the middle of nowhere.

Heb nog nooit een pakket niet gehad en 2 zijn pas deze week binnen gekomen maar deze vond ik toch wel erg grappig.

De snelste was nu 3 dagen en de traagste 70.

Niet slecht trouwens 27.000 km afleggen voor 1.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Zojuist nog wat besteld bij AliExpress. Nu maar hopen dat dit nog voor Chinees Nieuwjaar verzonden kan worden :D.. Anders zal het een zeer lange levertijd gaan hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oe, 2 PostNL briefjes van 09-02-2018 in de brievenbus, ben benieuwd, zouden dat mijn pakketjes van november vorig jaar zijn *O* spannend.

Zijn inderdaad de pakketjes van eind november vorig jaar.

Tot op heden altijd alles ontvangen wat ik besteld heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 14-02-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Pakketjes van begin van de maand druppelen nog langzaam binnen. Op 2 februari wat Arduino's en accessoires besteld en die heb ik vandaag mogen verzamelen bij de postkantoren en buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik kan mijzelf echt absoluut niet inbeelden dat ik zo'n slechte ervaringen heb qua levertijden o.i.d.

Ik heb al mijn bestellingen in een simpele database gezet (Access) met daarbij tracking codes en de levertijd ([Leverdatum]-[Besteldatum]) daarbij komt als maximum 30 dagen eruit (Echt een uitschieter, gebaseerd op datum bevestigd bij AliExpress omdat de exacte leverdatum niet meer bekend was).

Maargoed, de gemiddelde levertijd van mijn bestellingen in China ligt op 14,4 dagen, dus zeg maar 15 dagen. Niet slecht al zeg ik het zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:46
Hier een LX...NL pakketje van Ali. Zou door de brievenbus moeten passen, maar is volgens de PostNL app plm. 4 keer niet bezorgd en steeds overgegaan naar de volgende dag, zelfde tijdspanne. Nu staat ie op 'bezorgmoment nog niet bekend'. Komt dat nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:55
Dat kan natuurlijk van alles zijn. Misschien is het pakje naast de container onder de SMO gevallen, dan vinden ze hem wel weer een keertje. Of hij is gestolen uit de tas van de bezorger, dan zie je hem nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
sympa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:50:
Hier een LX...NL pakketje van Ali. Zou door de brievenbus moeten passen, maar is volgens de PostNL app plm. 4 keer niet bezorgd en steeds overgegaan naar de volgende dag, zelfde tijdspanne. Nu staat ie op 'bezorgmoment nog niet bekend'. Komt dat nog goed?
Stuur PostNL even een berichtje via twitter/messenger of gebruik de chat op de website even.. Reageren altijd vrij snel, en helpen je meestal aan een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Het blijft me toch altijd weer verbazen - PostNL en china pakketjes.

Het ene komt binnen een week (!!) vanuit china binnen, het ander laat weken op zich wachten.

Momenteel wachtend op een pakketje wat ruim 2 weken "zoek" was in het hele bezorg traject, en ondertussen meer dan een maand onderweg. Tot ineens, vandaag, ik via Cianao een update kreeg (De enige website waar ik het pakket uberhaupt kan volgen).

Wat blijk - Pakket tegengehouden bij de douane... Nu maar afwachten hoelang dit dan weer gaat duren. Het was een verjaardagskadootje maar de verjaardag is ondertussen ook allang geweest....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Lv7K9RfCqx3xpseLaA49CvT/full.png

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 13:58

NSG

Je weet niks!

Misschien ben ik nu spuit 11, maar wil het jullie niet laten ontgaan.

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen.

Nou heeft PostNL recent enkele maanden geleden nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Functionaliteit is te activeren in de app onder Account > Mijn Post. Je ontvangt vervolgens een brief met een code die je ter activatie moet opgeven in de app.

Heerlijk toch, nu kan je je de hele dag op je werk/school/whatever gaan verheugen op je brievenbuspost. Helaas geen functionaliteit om de belastingdienst er uit te filteren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07 11:53
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:26:

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen.

Nou heeft PostNL recent nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Functionaliteit is te activeren in de app onder Account > Mijn Post. Je ontvangt vervolgens een brief met een code die je ter activatie moet opgeven in de app.

Heerlijk toch, nu kan je je de hele dag op je werk/school/whatever gaan verheugen op je brievenbuspost. Helaas geen functionaliteit om de belastingdienst er uit te filteren :+
Die functie bestaat al enkele maanden, niet alle brievenpost bezorgt door PostNL wordt geregistreerd in de app, of geen foto van de envelop wel een melding. De post komt zelfs af en toe een dag of meer later aan. Kan ook aan de bezorger liggen, regelmatig op maandag brievenbuspost ipv zaterdag.

Ik had trouwens hoesjes voor de Mate 9 besteld bij Lephee official store bij AE, t&t code, zou 3 februari op de post gedaan zijn. Nog steeds waiting for pick up. Had verkoper al paar keer voor Chinees Nieuwjaar een bericht gestuurd, geen reactie....... Terwijl de shop 97+% positieve reviews heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Wasabi! op 15-02-2018 10:44 ]

• Rik.

Nou heeft PostNL recent enkele maanden geleden nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Bij die notificaties voor briefpost (MijnPost) zie je bij briefpost uit China eigenlijk nooit een foto staan. Voor mij is dat wel duidelijk, zo weet ik precies wanneer ik wat krijg uit China, omdat er voor de rest eigenlijk vrijwel altijd foto's bij staan.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Rik. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Bij die notificaties voor briefpost (MijnPost) zie je bij briefpost uit China eigenlijk nooit een foto staan. Voor mij is dat wel duidelijk, zo weet ik precies wanneer ik wat krijg uit China, omdat er voor de rest eigenlijk vrijwel altijd foto's bij staan.
Oh, vreemd. Misschien soorteercentrum afhankelijk?

Zo ziet het er in elk geval uit voor de nieuwsgierigen, toevallig ook een automatisch toegevoegd Ali pakketje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DkcWkRi.jpg

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Kort geleden (plm. 2 tot 3 weken geleden denk ik) heb ik ook een dergelijke kleurenfoto van een AliExpress in Mijn post gezien. Daar buiten komende AliExpress pakketjes nooit voorbij in Mijn Post. En de meeste post wordt ook met monochroom foto's getoond in Mijn Post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Oh, vreemd. Misschien soorteercentrum afhankelijk?

Zo ziet het er in elk geval uit voor de nieuwsgierigen, toevallig ook een automatisch toegevoegd Ali pakketje:
[afbeelding]
Ik krijg ze niet te zien zoals jij het ziet, zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1PA80I.png

Als je de app opent zie ik alleen pakketten, en niet de post die onderweg is, ik moet dan echt specifiek naar "MijnPost"

Edit:
Hmm... ik denk dat dit iets nieuws is, toevallig ontvang ik morgen (ofja, vandaag) een brievenbuszending uit China, en zie ik ook echt een foto staan. Dit is de eerste keer dat ik dat zie bij bestellingen vanuit China.
Zal dit een nieuwe toevoeging zijn aan de MijnPost optie? Dat ze vanaf nu dus ook foto's maken van pakketjes uit china. Wel enorm toevallig dat ik het nu ineens ook zie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SfJDzMd.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Rik. op 16-02-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Laatst online: 28-05 20:05

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen......
Nou, ik wist dit niet en ik vind het geweldig! :) Direct activeren die handel. Bedankt voor het delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Rik. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ik krijg ze niet te zien zoals jij het ziet, zie:
[afbeelding]

Als je de app opent zie ik alleen pakketten, en niet de post die onderweg is, ik moet dan echt specifiek naar "MijnPost"

Edit:
Hmm... ik denk dat dit iets nieuws is, toevallig ontvang ik morgen (ofja, vandaag) een brievenbuszending uit China, en zie ik ook echt een foto staan. Dit is de eerste keer dat ik dat zie bij bestellingen vanuit China.
Zal dit een nieuwe toevoeging zijn aan de MijnPost optie? Dat ze vanaf nu dus ook foto's maken van pakketjes uit china. Wel enorm toevallig dat ik het nu ineens ook zie.
[afbeelding]
Mijn twee brievenbuspakketjes waren zelfs gebundeld met een elastiekje en hadden beide een sticker met dezelfde code. Nog nooit eerder gezien, dus denk dat er idd iets veranderd is in het sorteerproces!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
PostNL weet het bij mij toch steeds vaker voor elkaar te krijgen om binnen 10 dagen te leveren. Vanaf de besteldatum, dus een deel van die tijd ligt niet eens in de handen van PostNL. Het gemiddelde van mijn PostNL zendingen is 11 dagen, en de laatste 3 zendingen zelfs 9 dagen.

Waar mogelijk kies ik dus altijd voor levering via PostNL. Is ook iets beter te traceren dan die China Post pakketjes o.i.d.

Iemand hier ervaring met levering via GLS vanuit Spanje? Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Gearbest in het Europese magazijn (G-W-16), welke verzonden is via GLS. Hoe lang duurt dit meestal? Levert GLS dit pakket gewoon tot aan je deur? Of gaat dat in Nederland over naar PostNL o.i.d?

[ Voor 27% gewijzigd door Rik. op 16-02-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:33

Mimiix

Professioneel Prutser

Gisteren werd er aangebeld door de postbode omdat iets niet door de bus paste. Mn moeder deed open, en kreeg een verhaal te horen dat het goed is dat ze open deed om het in ontvangst te nemen. Anders had het pakje terug gestuurd geweest naar China en had ik de kosten daarvoor moeten betalen van het terugzenden 8)7 ? Staat in de kleine lettertjes zei ik.

Vreemde bedoeling. Vorige keer heb ik dat ook gehad(dat het niet paste) en toen kreeg ik later een briefje.

Iemand dit ooit eerder gehoord?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Is onzin. Het gaat dan gewoon naar een afhaalpunt. Dat kan wel een andere dan gebruikelijk zijn. Ze kunnen je sowieso niet aansprakelijk stellen voor kosten voor retourzending. Zou leuk zijn, stuur ik ongevraagd spullen naar jou, mag jij betalen.

Die postbode vindt het waarschijnlijk gewoon irritant om aan te moeten bellen, te wachten, en eventueel spullen mee terug te nemen. Schiet voor diegene ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
D3nnisd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:19:
Gisteren werd er aangebeld door de postbode omdat iets niet door de bus paste. Mn moeder deed open, en kreeg een verhaal te horen dat het goed is dat ze open deed om het in ontvangst te nemen. Anders had het pakje terug gestuurd geweest naar China en had ik de kosten daarvoor moeten betalen van het terugzenden 8)7 ? Staat in de kleine lettertjes zei ik.

Vreemde bedoeling. Vorige keer heb ik dat ook gehad(dat het niet paste) en toen kreeg ik later een briefje.

Iemand dit ooit eerder gehoord?
Ik heb een groene buitenbus, die niet op slot zit. Alle grotere pakketjes gaan daar gewoon in. Scheelt de postbode weer tijd, en ik hoef niet thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Weet iemand vanaf wanneer de meeste shops weer beginnen met verzenden? Het Chinees Nieuwjaar was gisteren (16-02) maar ik begreep dat dit vaak nog een tijdje doorgaat... Hopelijk verzenden ze snel weer, heb nog een aantal orders staan namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Rik. schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:27:
Weet iemand vanaf wanneer de meeste shops weer beginnen met verzenden? Het Chinees Nieuwjaar was gisteren (16-02) maar ik begreep dat dit vaak nog een tijdje doorgaat... Hopelijk verzenden ze snel weer, heb nog een aantal orders staan namelijk
Ik heb veel AliExpress verkopers 24 februari als de laatste dag van het "spring festival" zien aangeven en dat ze daarna pas weer aan het werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Joen schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Ik heb veel AliExpress verkopers 24 februari als de laatste dag van het "spring festival" zien aangeven en dat ze daarna pas weer aan het werk gaan.
Pfoee.. dat is vrij lang dus :'(. Nog maar even geduld gaan hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Rik. @NSG komen die pakjes ook de PostNL app te staan als je pakje al onderweg is als je de app installeert? Ik heb hem er adhv jullie posts maar weer opgezet, maar ik zie niets onderweg naar mij.
Bij 17Track staan ze allemaal als "In Transport", wat volgens mij zoveel inhoudt dat ze compleet van de radar verdwijnen zodra ze het vliegtuig in China in zijn, en dan ineens bezorgd worden met een PostNL sticker (met ander nummer) er op.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 18-02-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
gwystyl schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:19:
@Rik. @NSG komen die pakjes ook de PostNL app te staan als je pakje al onderweg is als je de app installeert? Ik heb hem er adhv jullie posts maar weer opgezet, maar ik zie niets onderweg naar mij.
Bij 17Track staan ze allemaal als "In Transport", wat volgens mij zoveel inhoudt dat ze compleet van de radar verdwijnen zodra ze het vliegtuig in China in zijn, en dan ineens bezorgd worden met een PostNL sticker (met ander nummer) er op.
Als ze een 3S code krijgen en je adres en naam gewoon juist op het pakket staat is de kans groot dat ze erin komen te staan. Desnoods nummer je ze zelf even om via internationalparceltracking.com (Zodra ze verwerkt zijn in NL)

De foto's die je ziet zijn van de briefpost, dat kun je activeren via "MijnPost" in de app. Je ziet dan iedere ochtend in de app foto's van de briefpost die onderweg is naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Mijn bericht ging juist over (brievenbus)-pakketjes die niet traceerbaar zijn. Bijv. verzonden middels “China Post Ordinary Small Packet Plus” of “Yanwen Economic Air Mail”. Of gewoon de Nederlandse brievenpost ;) Die zie je na het activatieproces verschijnen op de ochtend dat het bezorgd gaat worden.

Zendingen die wel goed traceerbaar zijn, verzonden met bijv. PostNL (uit China) of AliExpress standard shipping, die kan je al eerder traceren en komen automatisch in de app terecht (met t&t, zonder foto). Nou moet PostNL natuurlijk wel weten dat jij persoon x op adres x bent. Hoe dat proces tegenwoordig gaat weet ik niet. Ik heb destijds een lijstje met t&t codes van al ontvangen paketten moeten invoeren op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
NSG schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:13:
Mijn bericht ging juist over (brievenbus)-pakketjes die niet traceerbaar zijn. Bijv. verzonden middels “China Post Ordinary Small Packet Plus” of “Yanwen Economic Air Mail”. Of gewoon de Nederlandse brievenpost ;) Die zie je na het activatieproces verschijnen op de ochtend dat het bezorgd gaat worden.

Zendingen die wel goed traceerbaar zijn, verzonden met bijv. PostNL (uit China) of AliExpress standard shipping, die kan je al eerder traceren en komen automatisch in de app terecht (met t&t, zonder foto). Nou moet PostNL natuurlijk wel weten dat jij persoon x op adres x bent. Hoe dat proces tegenwoordig gaat weet ik niet. Ik heb destijds een lijstje met t&t codes van al ontvangen paketten moeten invoeren op hun website.
Tegenwoordig moet je je account volgens mij zo volledig mogelijk maken met je adres, je volledige naam etc... Het nadeel met pakketjes uit China is dat PostNL vaak enkel het adres verwerkt en er geen naam aan koppelt waardoor ze niet automatisch zichtbaar worden in de app, maar dan kun je het pakket natuurlijk altijd nog handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Mis ik nou wat zonder app?
Ik zie vanzelf wel wanneer de pakketjes in mijn bus ploffen. Van de tientallen artikelen die ik voor mezelf en anderen heb besteld, is er nog nooit eentje niet bezorgd.
De laatste 14 artikelen hebben er allemaal max 2 weken over gedaan, vaak korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
even terug op mijn eerdere post.

Pakket is bij de douane dus "eruit" gepikt voor inklaring.
Nu krijg ik van PostNL post om de inklaring in orde te maken, alleen de brief toon verkeerde referenties.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Mopperman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:50:
even terug op mijn eerdere post.

Pakket is bij de douane dus "eruit" gepikt voor inklaring.
Nu krijg ik van PostNL post om de inklaring in orde te maken, alleen de brief toon verkeerde referenties.

Wat is jullie advies?
Verkeerde referenties als in? Verkeerd tracking nummer o.i.d?
Je zou PostNL even kunnen bellen (of het via de chat proberen, welke nog tot 20:00 beschikbaar is), en het navragen, vaak is er vanuit hun wel wat meer informatie los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Rik. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:06:
[...]

Verkeerde referenties als in? Verkeerd tracking nummer o.i.d?
Je zou PostNL even kunnen bellen (of het via de chat proberen, welke nog tot 20:00 beschikbaar is), en het navragen, vaak is er vanuit hun wel wat meer informatie los te krijgen.
Dat heb ik reeds gedaan. Het antwoord: De zending uit de brief staat op uw naam, de referentie die u mij gegeven heeft (De zending waar ik op wacht) kan ik niets mee, die is niet in onze handen, en komt met een andere verzender of moet nog bij ons aangeboden worden.....

De tracking zegt iets heel anders.... Echter de tracking tools van PostNL kan deze zending nergens vinden.

Ik verwacht geen enkele andere zending, en postNL verwees mij door naar de douane... De douane op zijn beurt zegt dat PostNL dit altijd doet maar dat hun er geen inzicht in hebben.

De internationale referentie is een EX.....SG nummer, terwijl ik op een LX.....NL (Uit China) zending aan het wachten bent.

Ik heb van de afdeling SCIP/Inklaring van postNL een rechtstreeks nummer weten te bemachtigen, echter nemen die op hun buurt niet op.

Advies van de douane: Als u de zending niet herkend (aan de referentie) niet aanemen of inklaring.

PostNL kan mij op hun beurt geen informatie geven over de zending (als in, maten, gewicht en/of foto van het pakket of label). Vind dit weer enorm waardeloos van PostNL....

Edit:
Ik heb zojuist ook een facebook bericht naar PostNL gedaan - wellicht kunnen deze meer doen dan de telefonische (In Paramaribo gevestigde?) helpdesk....

[ Voor 5% gewijzigd door Mopperman op 20-02-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vorige maand is er iets met een KWT-code verstuurd met dit als laatste bericht:
2018-01-26 15:55 快件清关完成,离开香港 Clearance completed and departed HongKong
Ligt die nu soms op een trage boot of is er wat anders aan de hand?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mopperman
Raven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
Vorige maand is er iets met een KWT-code verstuurd met dit als laatste bericht:
2018-01-26 15:55 快件清关完成,离开香港 Clearance completed and departed HongKong
Ligt die nu soms op een trage boot of is er wat anders aan de hand?
KWT wil nogal eens per boot verschepen, maar het lijkt er meer op dat deze door de lucht komt.
De translate van chinees naar engels is ook niet helemaal correct.

Per google translate komt hier uit:
Express clearance is completed, leave Hong Kong

Gezien het express stukje verwacht ik dat deze door de lucht komt, maar hou rekening met een week of 6-8 voordat deze aangeboden word. Over het algemeen duren KWS zendinen (In mijn ervaring) wat langer.

Als het per boot komt zou je meer rekening moeten houden met een langere aankomst tijd.
shanghai-rotterdam is een 50 dagen op zee - en dan moet de boot nog vertrekken en gelost worden. In dit soort gevallen moet je rekening houden met 10-16 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:31
Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:27:
[...]

......

Edit:
Ik heb zojuist ook een facebook bericht naar PostNL gedaan - wellicht kunnen deze meer doen dan de telefonische (In Paramaribo gevestigde?) helpdesk....
Ik heb goede ervaringen met contact opnemen via Twitter. Inderdaad de telefonische helpdesk heb je niks aan in dit soort gevallen. Bij Twitter zitten iets meer doortastende medewerkers van PostNL heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:01:
[...]

KWT wil nogal eens per boot verschepen, maar het lijkt er meer op dat deze door de lucht komt.
De translate van chinees naar engels is ook niet helemaal correct.

Per google translate komt hier uit:
Express clearance is completed, leave Hong Kong

Gezien het express stukje verwacht ik dat deze door de lucht komt, maar hou rekening met een week of 6-8 voordat deze aangeboden word. Over het algemeen duren KWS zendinen (In mijn ervaring) wat langer.

Als het per boot komt zou je meer rekening moeten houden met een langere aankomst tijd.
shanghai-rotterdam is een 50 dagen op zee - en dan moet de boot nog vertrekken en gelost worden. In dit soort gevallen moet je rekening houden met 10-16 weken.
Hmm, dat wordt dus nog even wachten op de blauwe pilletjes :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Raven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Hmm, dat wordt dus nog even wachten op de blauwe pilletjes :P
Heb nog even verder voor je nagezocht, want is best even geleden dat ik iets met KWT heb ontvangen.
Op de website vind ik deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.kwt56.com/upfile/2016/11/20161104111236_785.jpg

Wellicht kan DHL je meer inzicht geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Heb nog even verder voor je nagezocht, want is best even geleden dat ik iets met KWT heb ontvangen.
Op de website vind ik deze afbeelding:

[afbeelding]

Wellicht kan DHL je meer inzicht geven?
* Raven doet privé Tweet versturen naar DHL
Eens kijken of zij wat met die code kunnen :)

edit: @Mopperman Ze herkennen het niet als DHL-code, goh, hoe zou dat nou komen |:( :P

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-02-2018 14:07 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Dat heb ik reeds gedaan. Het antwoord: De zending uit de brief staat op uw naam, de referentie die u mij gegeven heeft (De zending waar ik op wacht) kan ik niets mee, die is niet in onze handen, en komt met een andere verzender of moet nog bij ons aangeboden worden.....

De tracking zegt iets heel anders.... Echter de tracking tools van PostNL kan deze zending nergens vinden.

Ik verwacht geen enkele andere zending, en postNL verwees mij door naar de douane... De douane op zijn beurt zegt dat PostNL dit altijd doet maar dat hun er geen inzicht in hebben.

De internationale referentie is een EX.....SG nummer, terwijl ik op een LX.....NL (Uit China) zending aan het wachten bent.

Ik heb van de afdeling SCIP/Inklaring van postNL een rechtstreeks nummer weten te bemachtigen, echter nemen die op hun buurt niet op.

Advies van de douane: Als u de zending niet herkend (aan de referentie) niet aanemen of inklaring.

PostNL kan mij op hun beurt geen informatie geven over de zending (als in, maten, gewicht en/of foto van het pakket of label). Vind dit weer enorm waardeloos van PostNL....

Edit:
Als je geen pakket uit het buitenland verwacht kun je de brief het beste gewoon negeren of eventueel retour afzender sturen.
Wat zei PostNL via facebook?
Pagina: 1 ... 3 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.