China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
[b]

2,5 week is niets, heb pakjes waar al een maand geen beweging in zit.
een maand is niets, heb pakjes waar al meer dan twee maanden geen beweging in zit.

waaronder bestellingen die laatst zijn bijgehouden op acht mei. Ik had een envelopje waar vier kleine kledingopstrijkemblemen in zaten en men vond dat nodig om anderhalve maand in Luik te laten liggen. belachelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jesse111 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:30:
Pff, ik wacht al sinds begin mei op een pakketje, staat al sinds 17-6 op de status "Arrive at destination country".
Kan helaas nog geen dispute openen omdat de bescherming nog 27 dagen geldig is (of is het handiger/verstandiger om contact met de verkoper op te nemen?)...
Die verkoper zegt dan dat je nog even moet wachten, want het is er bijna... Ik kreeg bij 2 verschillende verkopers die reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
BladeSlayer1000 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Nog even geduld, in 2021 wordt er als alles volgens planning loopt, een distrubutiecentrum geopend in Luik door Aliexpress.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao
Vanaf 2021 komt belastingvrij tot 22 euro te vervallen dus mogelijk zullen er dan ook veel minder bestellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jarwo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:43:
[...]

een maand is niets, heb pakjes waar al meer dan twee maanden geen beweging in zit.

waaronder bestellingen die laatst zijn bijgehouden op acht mei. Ik had een envelopje waar vier kleine kledingopstrijkemblemen in zaten en men vond dat nodig om anderhalve maand in Luik te laten liggen. belachelijk eigenlijk.
Hier lijkt het er ook op dat er enorme vertraging zit.
Tot op heden eigenlijk altijd alles ontvangen, maar nu 3 pakketjes welke status hebben
"The item has been processed in the country of destination"
Dit was al op 26 juni.

De vorige keer dat ik die melding kreeg werd die 2 dagen later bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:40
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Vanaf 2021 komt belastingvrij tot 22 euro te vervallen dus mogelijk zullen er dan ook veel minder bestellingen zijn.
En als ze nou vanuit Luik gaan leveren? Dus Luik als depot gaan gebruiken. Dan is het een levering binnen Europa.

En hoeveel duurder gaat het worden? Enkel BTW (21%) of meer?

[ Voor 8% gewijzigd door c-nan op 06-07-2020 11:09 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:21
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:56:
.......
Indien je dan de btw rechtstreeks kan verrekenen en dat niet meer bij inklaren hoeft te doen, hoeft dat voor het aantal bestellingen niet uit te maken, omdat in dat geval de befaamde 13 of 17 Euro per bestelling voor het postbedrijf er niet meer bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:08:
[...]

En als ze nou vanuit Luik gaan leveren? Dus Luik als depot gaan gebruiken. Dan is het een levering binnen Europa.

En hoeveel duurder gaat het worden? Enkel BTW (21%) of meer?
Dan word het sowieso duurder dan rechtstreeks vanuit China. zullen daar ook belasting voor moeten afdragen. ligt er ook wel aan voor hoeveel je koopt maar het word nooit goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Dan word het sowieso duurder dan rechtstreeks vanuit China. zullen daar ook belasting voor moeten afdragen. ligt er ook wel aan voor hoeveel je koopt maar het word nooit goedkoper.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
*knip* Belastingontwijking gaan we hier niet bespreken.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 06-07-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Er zijn een aantal ontwikkelingen die dit niet meer zo op laten gaan.

zover ik weet gaat de grens van 22 naar 0 euro (je bent dus altijd het bokje)
De posttarieven gaan een stuk omhoog als China niet meer als "3de wereldland" gezien wordt. De wereldpostunie gaat die regels dit jaar nog veranderen zover ik weet.
Daar gaat het om. ze gaan er alles aan doen ons meer te laten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik ben heel erg benieuwd hoe ze dat gaan doen dan.

Voor een pakketje weerstandjes van 50 cent wil ik best een paar cent BTW afdragen. Lijkt me administratief niet echt haalbaar, tenzij ze de administratiekosten ook gaan verrekenen. Dan ga je snel lokaal kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 09:50
c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ja maar de importeur in Luik heeft dan moeten afdragen en zal dat doorrekenen aan de koper.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Daar gaat het om. ze gaan er alles aan doen ons meer te laten betalen..
Wie is ze?

Als je daarmee de EU bedoeld, die daarmee de concurrentiepositie van de EU in haar interne markt probeert te versterken heb je gelijk.

De vraag is of je dat moet zien als nadelige operatie. Op korte termijn wellicht wel, op langere termijn is het waarschijnlijker gunstiger voor je.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:29:
[Afbeelding]

Nog twee nachtjes slapen en dan een dispute openen, spannend! :z
Gisteravond al een dispute geopend, daar AliExpress zelf aangaf dat ik een dispute moest openen als het pakketje op 5-7 niet afgeleverd was (1 dag eerder dus dan de 'countdown' in de screenshot van mijn vorige post).

Vandaag (?) een reactie gehad op mijn 4 disputes (4 producten in 1 pakketje): afgewezen, want:
After checking the tracking information, this order is still within purchase protection time, please be patience waiting for the international package
Ja prima, maar zeg dan niet zelf dat ik een dispute moet openen als het pakket niet op 5-7 in mijn bezit is :z

In het dispute-scherm is nu aangegeven dat ik 3 dagen moet wachten, omdat dan de 'purchase protection time' pas verloopt.

Ik heb dus drie verschillende dagen van ze doorgekregen als einddatum waarop mijn pakketje binnen moet zijn:

5 juni: volgens notificatie die ik kreeg (maak snel een dispute als hij op 5 juni niet binnen is!)
6 juni: volgens countdown timer bij bestelling
8 of 9 juni: wacht nog 3 dagen in AE-dispute info. Er staat niet duidelijk bij op welk moment ze die melding hebben geplaatst, dus het is 5 juni + 3 dagen of 6 juni + 3 dagen.

Nou ja, het betreft een bestelling van 6 mei dus na 2 maanden kunnen die paar extra dagen er ook nog wel bij :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Mijn laatste pakketje vandaag binnen gekregen dat sinds 8 juni in luik lag. die van 12 juni kwam vorige week al en was dus sneller. maar voorlopig ga ik even niks meer bestellen dat via luik gaat zolang ze daar zo traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
chriistiix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Ja maar de importeur in Luik heeft dan moeten afdragen en zal dat doorrekenen aan de koper.
Als ik prijs verschil vaak genoeg bekijk tussen vanuit China of BV spanje is het prijs verschil minimaal. Uiteraard bezorgt niet elke shop ook vanuit europa. Maar die gene die ik bekeken heb was het niet echt veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
chriistiix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:32:
[...]

De importeur is Ali zelf. Moet een bedrijf belasting afdragen als ze eigen voorraad verplaatsen van het ene locatie naar een ander locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

Ik kreeg vandaag opeens iets dat ik eind mei heb besteld. Tracking stond nog op 'verzonden' zonder ook maar enig detail. Wazig gedoe.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:43:
[...]

De importeur is Ali zelf. Moet een bedrijf belasting afdragen als ze eigen voorraad verplaatsen van het ene locatie naar een ander locatie?
Ali is zelf niet de importeur, Ali is een verkoopplatform.
De verkopende partij die een magazijn heeft in de EU, is de importerende partij. (Of hun partner die dit regelt voor hen in de EU)
De importeur moet gewoon invoer rechten betalen.
Anders zou dit ultimaat zijn om douane/invoer kosten te laten verdwijnen.

Uiteraard als de goederen binnen de EU zijn gemaakt, is het een vrije markt.
loki504 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Als ik prijs verschil vaak genoeg bekijk tussen vanuit China of BV spanje is het prijs verschil minimaal. Uiteraard bezorgt niet elke shop ook vanuit europa. Maar die gene die ik bekeken heb was het niet echt veel duurder.
Dat klopt, het is maar de vraag of ze dat verschil straks ook vast kunnen houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Christoxz op 06-07-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
chriistiix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Ali is zelf niet de importeur, Ali is een verkoopplatform.
De verkopende partij die een magazijn heeft in de EU, is de importerende partij. (Of hun partner die dit regelt voor hen in de EU)
De importeur moet gewoon invoer rechten betalen.
Anders zou dit ultimaat zijn om douane/invoer kosten te laten verdwijnen.

[...]

Dat klopt, het is maar de vraag of ze dat verschil straks ook vast kunnen houden.
Ik denk het wel. Misschien juist makkelijker. Want de extra kosten op een paar kleine producten die per duizenden naar de EU gaan is minimaal. Uiteraard wordt een product van 50 euro wel duurder. Maar zal niet veel duurder zijn als 50 euro + 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik vind de oplossing die je bij E-bay soms kunt kiezen ook wel handig. Als je iets hebt gekocht, dan rekenen ze de verschuldigde BTW en invoerkosten uit en die kan je meteen betalen. Het pakketje gaat dan in Nederland eerst naar Pitney Bowes. Daar regelen ze de douane afhandeling en krijgt het pakket een 3S nummer. Je ontvangt het de volgende dag via PostNL als een soort binnenlandse postzending.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb inmiddels 3 zendingen in mijn postnl app die op status Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL staan.
1 was op 23mei in Luik, 1 op 8 juni en 1 op 16 juni.
Maar ze komen uiteindelijk niet aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Pakketje besteld in China, binnen 1 week in Nederland, op 22-6 aangekomen, nu gebeurd er niks. Irritant, verkoper geïnformeerd, die zegt blijf rustig wachten. Waarom moet het zo lang duren vanuit Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Kun je een geplaatste bestelling makkelijk cancelen?

Ik heb een bestelling gedaan bij "home.dx.com" en paar dagen geleden heb ik in het tab Orders, iets aangeklikt waardoor dat de status completed is. Het pakketje zou ik nu moeten hebben gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc4x7_3d_RBpLQXBH_a-ivwPWY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6oUD6z9ukDHY1kAOOwqbpVT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UOZfZjWuplb87Yu6Tz0Pta_8Rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QOiKnPmGSyCUvTlaGm0sl6zF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Wasabi! schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:27:
Pakketje besteld in China, binnen 1 week in Nederland, op 22-6 aangekomen, nu gebeurd er niks. Irritant, verkoper geïnformeerd, die zegt blijf rustig wachten. Waarom moet het zo lang duren vanuit Nederland?
Via PostNL tracking of via ali?
Ik heb regelmatig bestellingen die volgens Ali al in het land van bestemming is maar PostNL zegt alleen pre-advised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-08 11:24

mwk

c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Jazeker. Dat is invoer in de EU. Tenzij het in een depot van een vergunninghouder staat. Dan moet er worden betaald op het moment dat het dat depot verlaat.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Mijn bestelling van 23 mei staat nog steeds op status 'handover to airline'. Via chat met seller navraag gedaan. Die zegt dat het normaal is in deze tijd en hey pakket op de luchthaven is en is geaccepteerd. Nu toch al 6 weken en nog niet eens verzonden. Is dit normaal in deze tijd? Buyer protection verloopt op 27 juli. Adviseren jullie om dispute aan te vragen via Ali? Kan dit voor of na buyer protection deadline? Vind het geen probleem om te wachten, maar maak mij wat zorgen of het daadwerkelijk aan gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ziconl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:59:
Buyer protection verloopt op 27 juli. Adviseren jullie om dispute aan te vragen via Ali? Kan dit voor of na buyer protection deadline?
Lees even mijn post terug: Gizz in "China-shopping levertijdentopic"
Ik opende dus een dispute 1(?) dag voordat de buyer protection verliep. Het dispute is meteen door AE als invalid beoordeeld omdat de protection nog niet verlopen is. Volgens mij beantwoord dat je vraag ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Vandaag hebben 2 pakketjes een update gekregen *O*

Een pakket is op 6 juni, die heeft de status 'The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed' grekregen..
De ander besteld op 7 juni heeft de status 'NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL' gekregen, een melding die ik hier nog niet heb gezien.

Alleen het pakket van 5 juni, die heeft nog geen update gekregen :?

Nu afwachten waarneer het wordt bezorgd.

[ Voor 7% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 06-07-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
BladeSlayer1000 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:14:
Vandaag hebben 2 pakketjes een update gekregen *O*

Een pakket is op 6 juni, die heeft de status 'The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed' grekregen..
De ander besteld op 7 juni heeft de status 'NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL' gekregen, een melding die ik hier nog niet heb gezien.

Alleen het pakket van 5 juni, die heeft nog geen update gekregen :?

Nu afwachten waarneer het wordt bezorgd.
Mijn pakketjes van 8 en 12 juni zijn al wel bezorgd. vandaag en vorige week. ze doen maar wat daar in luik. leuk voor de klanten. ik heb vandaag de verkoper weer 1 ster gegeven met een slecht luik verhaal erbij. als iedereen dat doet weten ze tenminste wat we bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Mijn pakketjes van 8 en 12 juni zijn al wel bezorgd. vandaag en vorige week. ze doen maar wat daar in luik. leuk voor de klanten. ik heb vandaag de verkoper weer 1 ster gegeven met een slecht luik verhaal erbij. als iedereen dat doet weten ze tenminste wat we bedoelen.
Maar kan de verkoper er iets aan doen? Ja het is ruk. Maar ik geloof niet dat de verkoper nog ali ook maar iets aan deze situatie kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
loki504 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:13:
[...]

Maar kan de verkoper er iets aan doen? Ja het is ruk. Maar ik geloof niet dat de verkoper nog ali ook maar iets aan deze situatie kunnen doen.
Jawel dat kunnen ze . klagen bij AE zelf dat ze boze klanten krijgen die hun 1 ster geven. en AE moet maatregelen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Jawel dat kunnen ze . klagen bij AE zelf dat ze boze klanten krijgen die hun 1 ster geven. en AE moet maatregelen nemen.
Maar wat kan AE doen aan onze douane puinhoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Laatst online: 17-09 20:36
drestar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Sorry, maar ik vind het gezien de omstandigheden niet rechtvaardig om hiervoor bij de verkoper een 1 ster rating te geven. Hij heeft tenslotte zijn best gedaan om het pakket te versturen en heeft het allemaal op tijd gedaan.
Dat het dan in België zo lang heeft geduurd voordat daar het pakket is verstuurd tja, dat accepteer ik. Dat is namelijk het risico wat je neemt als je besteld in China in plaats van lokaal of in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
chriistiix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Via PostNL tracking of via ali?
Ik heb regelmatig bestellingen die volgens Ali al in het land van bestemming is maar PostNL zegt alleen pre-advised.
Via AE, aangekomen in land van bestemming. Maar ook via 17track, geeft aan post nl international met een huisje erachter, daaronder unknown. In transit. Via international parcel tracking geen resultaat. Tracking begint met LT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Wasabi! schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Via AE, aangekomen in land van bestemming. Maar ook via 17track, geeft aan post nl international met een huisje erachter, daaronder unknown. In transit. Via international parcel tracking geen resultaat. Tracking begint met LT.
Herkenbaar. Geduld is een schone zaak. Heeft Ali mij geleerd.

Ook niet via de normale postnl track? Mijn LT tracking werkt niet op de internationale tracking namelijk, en wel op de normale. Lekker vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
chriistiix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:03:
[...]

Herkenbaar. Geduld is een schone zaak. Heeft Ali mij geleerd.

Ook niet via de normale postnl track? Mijn LT tracking werkt niet op de internationale tracking namelijk, en wel op de normale. Lekker vaag.
Gewone postnl, pakket niet gevonden. Blijft bizar dat het sneller vanuit China hier is, dan van Nederland naar mijn adres. Weet nog goed dat postnl zich profileerde met snel je pakketje in huis door afspraken met AE. Het extra betalen voor verzendkosten heeft dus geen nut. Bestel even niks meer, als het vakantie is ligt het misschien weer op het postkantoor/afhaalpunt en wordt het tegenwoordig al na 10 dagen retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Mijn pakketje (6 mei besteld) schijnt al sinds 5 juni in Nederland te zijn maar tot nu toe nog niks ontvangen. Volgend de verzender moet ik "patient" zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bszz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:55:
Mijn pakketje (6 mei besteld) schijnt al sinds 5 juni in Nederland te zijn maar tot nu toe nog niks ontvangen. Volgend de verzender moet ik "patient" zijn.....
Als het goed is mogen de Douane je pakketje niet langer als 30 dagen vast houden. Dus zou hij vrijgegeven moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:27
Dat de verkoper niets aan de douane hier kan doen ben ik het niet volledig eens. De verkoper kiest welke verzendmethode hij/zij aanbied, de verzendmethode is een deel van de dienst, als de verkoper dat deel uitbesteed maakt dat niet dat hij/zij daar geen verantwoordelijkheid voor draagt. Neemt niet weg dat ik bij de beoordeling van het product de verzendtijd niet meeneem in de sterren maar wel in de tekst opneem. Bij de snelheid waarmee het product is verzonden door de verkoper geef ik dan wel minder sterren ookal is het heel snel verstuurd. Dit om bovenstaande motivatie dat ik de verkoper verantwoordelijk houd voor de gehele dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik heb eens een brief gekregen van Postnl en daarin stond dat de verzender verantwoordelijk is voor de bezorging van begin tot het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Pakketje (7 mei besteld) schijnt al sinds 9 juni in Nederland, en krijg vandaag bericht bestelling voltooid,
nou bij mij is er dus niks binnen gekomen.
en heb nog 3 pakketjes onderweg en die zijn ook al sinds 7 mei onderweg, gaat lekker daar bij de douane,
staat namelijk bij alle 3 ingeklaard door douane,
gaat om bedragen van nog geen 10 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0X6WtzMnREeQpJP13jTNAH2SZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNG8wEybvRqnsHcDVUH6Cwtu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fml1IFABZkcunD0qr1XoATLsksM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtrhdbEkbZcc9o3lGeCzar19.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door agaam op 07-07-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
nklaver234 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:05:
Dat de verkoper niets aan de douane hier kan doen ben ik het niet volledig eens. De verkoper kiest welke verzendmethode hij/zij aanbied.
Maar wat zou de verkoper tegen/met de douane moeten doen?
Dat ligt volledige uit de controle van fe verkoper en de verzendbedrijf.

Via elke verzendmethode zal je te maken hebben met de zelfde douane.
Zolang de douane het pakket niet vrijgeeft, kan het verzendbedrijf niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Of het toeval is weet ik niet, maar tot m'n verbazing zijn drie kleine brievenbus pakjes die ik via Ebay besteld heb, alle drie binnen 10 dagen gearriveerd. In tegenstelling tot een soortgelijk product van Ali dat nog steeds in Liege - Linehaul ligt en waarvan ik niet meer verwacht dat het ooit nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wow,
Vandaag verschijnt er in de postnl app ineens een pakketje wat in maart al verzonden was en eind april in NL zou zijn gearriveerd.
Inmiddels al lang en breed een dispute gehad.
Beetje jammer als dit aan postnl ligt. Ze benadelen buitenlandse verzenders behoorlijk dan.
agaam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:57:
Pakketje (7 mei besteld) schijnt al sinds 9 juni in Nederland, en krijg vandaag bericht bestelling voltooid,
Als een bestelling op complete staat en ik heb nog niets ontvangen is dat voor mij reden om een dispute te openen.
Mijn ervaring is dat pakketjes van Alie nu ongeveer 3 tot 4 weken duren nadat ze in nl zijn aangekomen met postnl.
DHL doet hetzelfde in ongeveer een week.

[ Voor 49% gewijzigd door madmaus op 07-07-2020 07:24 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
nklaver234 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:05:
Dat de verkoper niets aan de douane hier kan doen ben ik het niet volledig eens. De verkoper kiest welke verzendmethode hij/zij aanbied, de verzendmethode is een deel van de dienst, als de verkoper dat deel uitbesteed maakt dat niet dat hij/zij daar geen verantwoordelijkheid voor draagt. Neemt niet weg dat ik bij de beoordeling van het product de verzendtijd niet meeneem in de sterren maar wel in de tekst opneem. Bij de snelheid waarmee het product is verzonden door de verkoper geef ik dan wel minder sterren ookal is het heel snel verstuurd. Dit om bovenstaande motivatie dat ik de verkoper verantwoordelijk houd voor de gehele dienst.
En bij kan je die 9/10 keer ook kiezen. Maar daar betaal je voor. Je kan niet verwachten dat een verkoper uit china dan wel AE invloed heeft op onze douane als je voor de goedkoopst mogelijk verzond optie kiest. Maar niemand gaat 20 euro verzendkosten betalen voor een prul ding van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een van de redenen waarom de douane afhandeling zo traag gaat, is ongetwijfeld ook dat er zo vaak iets niet klopt aan de papieren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:52:
[...]

En bij kan je die 9/10 keer ook kiezen. Maar daar betaal je voor. Je kan niet verwachten dat een verkoper uit china dan wel AE invloed heeft op onze douane als je voor de goedkoopst mogelijk verzond optie kiest. Maar niemand gaat 20 euro verzendkosten betalen voor een prul ding van 10 euro.
De verkoper geeft in dat geval ook een indicatie van de ter verwachten leveringstijd. Bij standard shipping is dat volgens mij zo'n 20 dagen, nu kan het door omstandigheden een keer een weekje of 2 meer zijn, dat zou ik de verkoper niet kwalijk nemen, maar 2 maand over de te verwachten leverdatum heengaan wat nu in mijn geval meer regel dan uitzondering is, ga ik de verkoper wel kwalijk nemen. Dan moet hij die standard shipping dienst maar niet aanbieden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook wel grappig:
【2】-Liege-Linehaul Arrival
Traceringsnummer:
LVS100600000
Vervoersbedrijf:
Cainiao Super Economy

Er gaat dus nog meer via Luik. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Magic schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:07:
[...]

De verkoper geeft in dat geval ook een indicatie van de ter verwachten leveringstijd. Bij standard shipping is dat volgens mij zo'n 20 dagen, nu kan het door omstandigheden een keer een weekje of 2 meer zijn, dat zou ik de verkoper niet kwalijk nemen, maar 2 maand over de te verwachten leverdatum heengaan wat nu in mijn geval meer regel dan uitzondering is, ga ik de verkoper wel kwalijk nemen. Dan moet hij die standard shipping dienst maar niet aanbieden.
Ja in het begin geven ze een verwachte levertijd. Maar dit doen ze later ontkrachten door ze zeggen dat het een puinhoop is door covid-19(al vraag ik mij af of dat de echt reden is). Ben met je eens dat ze die eerste verwachten levertijd er beter niet bij kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Ik wacht ook al tijden op een pakketje van AliExpress.
Laatste update binnen Aliexpress was 19-06 (Aangekomen in het land van bestemming)
Binnen de Post NL Tracking (LT-Code) staat er sinds 18-06 "The item is ready for shipment".

Betekent dit dat het wordt vastgehouden door de douane o.i.d? Het is namelijk een pakket van 55 euro (bouwsteentjes..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:27
loki504 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:52:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar ik verwacht wel van de verkoper/het platform dat deze leert uit ervaring, als blijkt dat pakketjes er veel langer over doen dan eerst aangegeven dat ze dan hun levertijd gaan bijstellen naar de realiteit en geen onrealistische levertijden gaan voorhouden. Zij hebben alle data dus moet het voor hun een appletje eitje zijn om correcte voorspellingen te doen. Ik zie aan de levertijden op de site geen verschil met een half jaar geleden dus volgens Aliexpress/verkopers is alles normaal. Ze houden de boel gewoon voor de gek!

En ik snap dat ze dat bewust doen want als ze de waarheid vertellen dat het 3 maanden gaat duren wordt er veel minder besteld. Het is begrijpelijk maar niet netjes. En dat is dus ook de behandeling die ik ze geef: begrijpelijk maar niet netjes. Ik handelen de laatste disputen af en als die bezorgd zijn of ik die 40 euro terug heb dan is het (voorlopig) doei doei Ali.

Mijn laatste twee pakketjes (Douane die er 2 maanden over doet? Deze zending zou 20 dagen duren!, is waarschijnlijk gewoon ergens kwijt geraakt):
-Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
2020-05-13 09:12:09 [GMT+8]

Depart from transit country or district
2020-05-13 09:12:00 [GMT+8]

En (gestolen vrachtauto? Ze zouden toch moeten weten welke pakketjes daarin zitten?):
Arrive at destination country
2020-06-12 16:50:17 [GMT+2]

-Liege-Import Customs Clearance Success
2020-06-10 16:00:00 [GMT+2]

-Liege-Customs Clearance Start
2020-06-10 09:00:00 [GMT+2]

[ Voor 18% gewijzigd door nklaver234 op 07-07-2020 10:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wasabi! schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Via AE, aangekomen in land van bestemming.
bszz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:55:
Mijn pakketje (6 mei besteld) schijnt al sinds 5 juni in Nederland te zijn maar tot nu toe nog niks ontvangen.
Pakketje (7 mei besteld) schijnt al sinds 9 juni in Nederland
Yintha schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:55:
Ik wacht ook al tijden op een pakketje van AliExpress.
Laatste update binnen Aliexpress was 19-06 (Aangekomen in het land van bestemming)
Binnen de Post NL Tracking (LT-Code) staat er sinds 18-06 "The item is ready for shipment".
madmaus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:14:
Mijn ervaring is dat pakketjes van Alie nu ongeveer 3 tot 4 weken duren nadat ze in nl zijn aangekomen met postnl.
Ik bedoel het niet flauw, maar kijken jullie wel naar de juiste informatie? Bij iedereen lopen de pakketjes in Luik vast (België!) maar jullie zijn ervan overtuigd dat je pakketje weken in Nederland rondzwerft. Dat laatste zou kunnen hoor, maar het lijkt me sterk.

Het is al heel vaak gezegd in dit topic, maar voor de zekerheid:

Kijk niet naar de 'optimized' tracking info op AliExpress waar globale meldingen zoals
Arrived at destination country staan.

Kijk wel naar de letterlijke tracking info op AliExpress (knopje View original information onderaan de tracking info).

Waarschijnlijk zul je dan zien dat je pakketje in Luik is. Niet dat je daardoor eerder je pakket zult ontvangen, maar dan kijk je in ieder geval naar de juiste info i.p.v. dat je je ergert aan PostNL omdat je denkt dat ze al weken je pakket hebben liggen in een distributiecentrum bij je om de hoek.

Voorbeeldje van een pakket (ook al eerder gepost), optimized vs original:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIE8uqL90EgPYn05fkpfLH-pITY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V710PdMOiZShQX2TiaoDbOKO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5jCemMoa4p0pWZdr7gYIaKeQY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WyHABhRM2C19p509ho1HpKvi.png?f=user_large

Laten we alles zo feitelijk mogelijk houden en naast het Luikprobleem niet een PostNL-probleem schetsen als dat feitelijk niet bestaat.

Mocht je pakket echt al weken geleden vanuit Luik bij PostNL terecht zijn gekomen, dan gaat bovenstaande verhaal natuurlijk niet voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
aawe mwan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:05:
Een van de redenen waarom de douane afhandeling zo traag gaat, is ongetwijfeld ook dat er zo vaak iets niet klopt aan de papieren.
Ik heb het idee dat postnl een achterstand heeft met inklaren. Dus het probleem ligt volgens mij niet bij de douane maar daarvoor.
Tegenwoordig stuurt alie ook 3SALX track codes. Deze komen met DHL en zijn binnen 7 dagen na aankomst in NL in mijn bus.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Gizz heeft inderdaad gelijk, volgens de originele traceringsinformatie is mijn pakket inderdaad in Liege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:02
madmaus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb het idee dat postnl een achterstand heeft met inklaren. Dus het probleem ligt volgens mij niet bij de douane maar daarvoor.
Tegenwoordig stuurt alie ook 3SALX track codes. Deze komen met DHL en zijn binnen 7 dagen na aankomst in NL in mijn bus.
Ik ben tegenwoordig ook erg gecharmeerd van die DHL route, je krijgt zelfs nog netjes een e-mail of je het aflevermoment of locatie nog wilt aanpassen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

LordSinclair schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Ik ben tegenwoordig ook erg gecharmeerd van die DHL route, je krijgt zelfs nog netjes een e-mail of je het aflevermoment of locatie nog wilt aanpassen.
Dan gaat het om zendingen met waarde meer dan 20/30 $ +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:02
MrJames schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
[...]

Dan gaat het om zendingen met waarde meer dan 20/30 $ +?
Nee, juist niet, de meest goedkope frutsels kwamen met de DHL.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Gizz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik bedoel het niet flauw, maar kijken jullie wel naar de juiste informatie? Bij iedereen lopen de pakketjes in Luik vast (België!) maar jullie zijn ervan overtuigd dat je pakketje weken in Nederland rondzwerft. Dat laatste zou kunnen hoor, maar het lijkt me sterk.

Het is al heel vaak gezegd in dit topic, maar voor de zekerheid:

Kijk niet naar de 'optimized' tracking info op AliExpress waar globale meldingen zoals
Arrived at destination country staan.

Kijk wel naar de letterlijke tracking info op AliExpress (knopje View original information onderaan de tracking info).

Waarschijnlijk zul je dan zien dat je pakketje in Luik is. Niet dat je daardoor eerder je pakket zult ontvangen, maar dan kijk je in ieder geval naar de juiste info i.p.v. dat je je ergert aan PostNL omdat je denkt dat ze al weken je pakket hebben liggen in een distributiecentrum bij je om de hoek.

Voorbeeldje van een pakket (ook al eerder gepost), optimized vs original:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laten we alles zo feitelijk mogelijk houden en naast het Luikprobleem niet een PostNL-probleem schetsen als dat feitelijk niet bestaat.

Mocht je pakket echt al weken geleden vanuit Luik bij PostNL terecht zijn gekomen, dan gaat bovenstaande verhaal natuurlijk niet voor je op.
Ok: Van de niet geoptimaliseerde Tracking info wordt ik niks wijzer:
Arrive at destination country

2020-06-05 17:23:51 [GMT+8]

Depart from transit country or district

2020-05-28 13:17:18 [GMT+8]

Arrive at transit country or district

2020-05-15 14:39:47 [GMT+8]

Hand over to airline

2020-05-13 15:35:53 [GMT+8]

Received by line-haul

2020-05-11 12:34:53 [GMT+8]

Outbound in sorting center

2020-05-06 03:43:01 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2020-05-06 01:07:20 [GMT+8]

Accepted by carrier

2020-05-06 01:04:20 [GMT+8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silferfox
  • Laatst online: 26-01-2024
Hier beweging in pakket dat 19/6 in Luik de "opslag" inging. Als ik zo globaal het forum zie verweken ze het daar in Luik inderdaad met een Last In First Out systeem in dat 3 weken vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristanoz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 23:13
silferfox schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:45:
Hier beweging in pakket dat 19/6 in Luik de "opslag" inging. Als ik zo globaal het forum zie verweken ze het daar in Luik inderdaad met een Last In First Out systeem in dat 3 weken vergt.
Dacht ik ook, maar mijn pakket van de 16e bevind zich nog steeds in Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-08 11:24

mwk

Gizz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:

De tracking bij PostNL klopte ook niet. Er stond ontvangen bij PostNL -> gesorteerd -> zending wordt verwacht
Dus hij leek ineens achteruit te gaan in status. En PostNL kon mij niet uitleggen wat er aan de hand was.

Daarnaast is er sprake van een dienst van PostNL die zich speciaal richt op de Aziatische markt:

https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html

Er is nog wel ruimte voor optimalisatie in de samenwerking zullen we maar zeggen.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mwk schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:05:
[...]

De tracking bij PostNL klopte ook niet. Er stond ontvangen bij PostNL -> gesorteerd -> zending wordt verwacht
Dus hij leek ineens achteruit te gaan in status. En PostNL kon mij niet uitleggen wat er aan de hand was.

Daarnaast is er sprake van een dienst van PostNL die zich speciaal richt op de Aziatische markt:

https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html

Er is nog wel ruimte voor optimalisatie in de samenwerking zullen we maar zeggen.
En het ging heel lang heel goed. En met ali express shipping waren ze betaalbaar en snel in je huis(meestal 2 weekjes). Maar sinds corona is het allemaal drama helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Inderdaad, in Liege, waiting for customs clearance, 22-6, het beruchte weekend.

[ Voor 21% gewijzigd door Wasabi! op 07-07-2020 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Doe ik ook even mee...

AliExpress spullen:
ItemOrderedAirlineLocal officeDelivered
Item 118 mei5 juni1 juli-
Item 231 mei6 juni--
Item 32 juni9 juni29 juni1 juli

Item 1 staat nu bijna een week in de PostNL app op 'wordt verwacht.' Nooit eerder zo lang gehad. Maar die zou nog kunnen komen. Item 2...denk het niet. Vreemd genoeg is die ook nooit 'geland'. "Hand over to airline" is het laatste bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:55

Pinobigbird

doesn't share food!

Vandaag zowaar een brievenbuspakketje ontvangen na 75 dagen...

Het was binnen een week in België, daarna ruim 2 maanden tot mijn huis in Nederland 8)7

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik heb het idee dat verkopers zich helemaal niks aantrekken van hoeveel sterren je ze geeft. dat kunnen ze net zo goed afschaffen ,

ik gaf 1 ster met een negatief verhaal en kreeg 5 sterren terug met een tekst dat op een standaard zinnetje lijkt, ik vermoed dat dit door hun ingestelde computer automatisch word gegeven aan iedere klant zodra ze je feedback hebben ontvangen dus dat betekend dat de verkoper je toch niet leest.

Feedback I left:
Helemaal niet tevreden! ik betaalde extra geld wat evenveel was als het product zelf voor een snelle bezorging met Aliexpress standard shipping maar het duurde 4x langer dan te verwachte levertijd die bij de deal stond.. de verkoper was ook nog eens erg langzaam met opsturen en AE moet zich toch echt zorgen gaan maken dat de zaken in Luik niet op orde zijn want ik bestel hier zo nooit niks meer!!

Feedback I received:
Thank you for your support. Look forward to your next visit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:46
hebbes... totale doorlooptijd viel nog best mee... alleen veel tijd tussen updates...

het laatste stukje was de tracking van postnl (https://postnl.post) het best op de hoogte...

ali tracking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irA_PAoPsvyjmKUQcoF_notldO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wg9IyCbcaE2XIB1jmyzIu3Q3.png?f=user_large

postnl tracking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LB-xLO-zYd1xL6ZtCLVfFKtlQeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9bnCceWkPMCFXuw5zAUOmGPF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
drestar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:54:
Ik heb het idee dat verkopers zich helemaal niks aantrekken van hoeveel sterren je ze geeft. dat kunnen ze net zo goed afschaffen ,

ik gaf 1 ster met een negatief verhaal en kreeg 5 sterren terug met een tekst dat op een standaard zinnetje lijkt, ik vermoed dat dit door hun ingestelde computer automatisch word gegeven aan iedere klant zodra ze je feedback hebben ontvangen dus dat betekend dat de verkoper je toch niet leest.

Feedback I left:
Helemaal niet tevreden! ik betaalde extra geld wat evenveel was als het product zelf voor een snelle bezorging met Aliexpress standard shipping maar het duurde 4x langer dan te verwachte levertijd die bij de deal stond.. de verkoper was ook nog eens erg langzaam met opsturen en AE moet zich toch echt zorgen gaan maken dat de zaken in Luik niet op orde zijn want ik bestel hier zo nooit niks meer!!

Feedback I received:
Thank you for your support. Look forward to your next visit.
Tja, het probleem is dat dit waarschijnlijk voor praktisch iedere verkoper geldt. In het verleden keek ik altijd naar de rating en als die minder dan 99% was dan was het een no go bij die verkoper en keek ik verder. Maar nu zie je dat iedereen achteruit zakt, en daarmee moet je als koper ook genoegen nemen met minder. nu ligt bij mij die grens al op 97,5%. Boven de 98 begint al uniek te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Pinobigbird schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:58:
Vandaag zowaar een brievenbuspakketje ontvangen na 75 dagen...
Het was binnen een week in België, daarna ruim 2 maanden tot mijn huis in Nederland 8)7
Kan nog gekker. Vandaag een brievenbuspakketje ontvangen na 105 dagen, 24 maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
noud schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:53:
Kun je een geplaatste bestelling makkelijk cancelen?
Kan iemand hier nog naar eens kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
Je pakket is 19-6 al verzonden door DX, dus dan kun je hem niet meer cancellen. Je hebt ook al op confirm receipt geklikt, dus als hij niet aankomt kun je ook geen dispute meer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:49

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Brievenbuspakketje binnen nadat het 3 weken in Luik heeft gelegen, valt best mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0cmQBbQWO6LUb-WbMsuEg46-Dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JVQqjkw410HWcL7biisZeode.png?f=user_large

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwelbast
  • Laatst online: 25-04 16:07
Ik wacht ook al een tijd op 4 pakjes die al een tijd in Luik liggen. Ik zou graag eens een foto van die berg pakjes daar willen zien. Overigens bestel ik altijd hooguit 4 dingen van AliExpress, daarna pas weer als alles binnen is of ik het geld terug heb. Wel raar dat het soms heel snel gaat en het soms lijkt alsof er daar in Luik maar één Sjefke aan het werk is om al die pakjes te sorteren en op bestemming in Nederland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik wacht momenteel nog op 3 pakketten uit Luik. Hier wat data voor de geïnteresseerden. Alle zendingen zijn AliExpress standard shipping.

Aankomst Luik Ready for shipment Dagen sinds bestelling Ontvangen
10/6/2015/6/20 29 4/7/20
12/6/2015/6/20 32 -
16/6/2016/6/20 283/7/20
22/6/2022/6/20 22 -
28/6/2029/6/20 15 -

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 07-07-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Een aantal weken terug weer een aantal bestellingen gedaan... Schokkend om te lezen en te merken dat het kennelijk nog steeds een willekeurige puinzooi is in Luik...

Het lijkt mij sterk dat dit nog steeds door Corona komt. Dit lijkt mij eerder een gevalletje van: De grote achterstand die er is op de meest goedkope/vrekkige manier oplossen. Als iets niet via Luik komt maar via welke andere plaats dan ook dan is het er letterlijk weken tot maanden eerder... Dit gaat nergens meer over, schandalig gewoon en je hebt als ontvanger geen poot om op te staan.

Bovendien is dit probleem nu niet bepaald nieuw maar speelt het inmiddels al een paar maanden terwijl de regels omtrent corona al flink zijn versoepelt... Als bedrijf zijn problemen er om opgelost te worden... kennelijk zien ze dit in Luik anders... Ik houd mijn hart vast voor dat distributiecentrum dat daar komt... Dit belooft niet veel goeds... |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Pietjeball op 07-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
en heb nog 3 pakketjes onderweg en die zijn ook al sinds 7 mei onderweg, gaat lekker daar bij de douane,
staat namelijk bij alle 3 ingeklaard door douane,
gaat om bedragen van nog geen 10 euro.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Viel mij ook op, dit komt volgens mij door het verstrijken van de 60 dagen verzendtermijn.
Ik vermoed dat de goedkopere (brievenbus) pakketjes zonder een volledige track and trace automatisch op voltooid komen te staan.
De buyers protection is dan vaak nog niet verlopen. Ik hou de BP nu goed in de gaten en open een dispuut paar dagen voordat deze afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bestelling (22 mei) die sinds 9 juni in Luik ligt heeft een update gekregen:
07-07-2020 19:24 The item has arrived at the domestic sorting centre

Dat betekent meestal morgen in huis :)

Laatste week best wel wat berichten hier van bezorgde bestellingen die rond 8-9 juni in Luik zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskatertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10-2022
mijn laatste 3 pakketten van AE komen via Amsterdam, en bezorgt met DHL minder dan 6 dagen van bestellen tot ontvangen. Ik klaag hier niet over. oudere pakketen van 8 juni in Luik zijn ontvangen, nu nog die van 19 juni en 26 juli in luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Boskatertje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:00:
mijn laatste 3 pakketten van AE komen via Amsterdam, en bezorgt met DHL minder dan 6 dagen van bestellen tot ontvangen. Ik klaag hier niet over. oudere pakketen van 8 juni in Luik zijn ontvangen, nu nog die van 19 juni en 26 juli in luik.
Uit China via AliExpress standard Shipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
barber schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:29:
[...]

Uit China via AliExpress standard Shipping?
Ja, sommige pakketjes gaan via DHL. Die gaan niet via Luik en heb je zeer snel binnen. Je kunt ze herkennen aan een tracking code die begint met 3S.
Ik verwacht morgen een pakketje van DHL, vorige week bestelt met AE standard shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Toevallig net een melding, overgedragen aan postnl, vanaf 22-6 in Luik en staat nu in de postnl app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristanoz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 23:13
Mijn pakketje van 16-6 wordt morgen geleverd bij een postNL punt. Vreemd, schijnbaar was hij 3-7 al overgedragen aan PostNL maar ik kreeg er vandaag pas een melding van. Ook geen "handed over in bulk" status dit keer. Misschien iets ander traject genomen aangezien het een wat duurder pakket was wat getaxeerd moest worden.

Als ze de status 4 dagen geleden al hadden bijgewerkt, had me dat 4 dagen nagelbijten gescheeld. Maar alas, ik ben blij deze saga te kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Op 22 juni was de status van een pakket 'at handover point' en zo bleef deze staan. Tot vandaag 7 juli en plots staat er 'verwerkt'. Maar de tijd daarvan was ook al op 22 juni. Het doorcommuniceren verloopt met een grote vertraging. Mischien betekent dit wel dat de douane er eindelijk op afgetekend heeft nadat het een maand in bezit is geweest nabij Rotterdam?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/47ZJNrNR/IMG-20200707-234722.jpg

En dan heb ik nog pakketen liggen bij die liege-linehaul gezeik :{
Volgens een vage blog genaamd askalex.com bestaat liege-lineheaul helemaal niet. Maar waarom dan wel. Tijdwinnen voor verwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb nu een update van een pakketje die de bekende "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL" had. Dit bleef een week staan zonder enige update tot zojuist net is ie eindelijk aangekomen bij PostNL. Die verwacht ik dus morgen.

Je moet gewoon geduld hebben met dat Luik feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
SoundByte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:57:
En dan heb ik nog pakketen liggen bij die liege-linehaul gezeik :{
Volgens een vage blog genaamd askalex.com bestaat liege-lineheaul helemaal niet. Maar waarom dan wel. Tijdwinnen voor verwerking?
Liege is de Franse benaming voor de stad Luik in België. Daar blijft alles plakken... Het kan behoorlijk lang duren maar uiteindelijk hoor je het wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Pietjeball schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Liege is de Franse benaming voor de stad Luik in België. Daar blijft alles plakken... Het kan behoorlijk lang duren maar uiteindelijk hoor je het wel te krijgen.
Linehaul betekent dat het bij een lokale. transporteur wordt opgeslagen. Het kan wellicht al in een truck zitten. Stel dat deze net is gestolen (Dhl). En ze de status van de pakketten pas aanpassen bij succesvol inscannen in land van bestemming. Die nooit aankwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Pietjeball schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Die van mij staat al 12 dagen op die status. Nadat het 3 maal werd toegezegd met levertijd in de app. Beetje raar.

[ Voor 9% gewijzigd door SoundByte op 08-07-2020 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
SoundByte schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:44:
[...]

Die van mij staat al 12 dagen op die status. Nadat het 3 maal werd toegezegd met levertijd. Hebben ze nu allemaal nieuwe buitenlandse medewerkers bij de post. Ongelooflijk.
Bij mij deed 1 pakketje er bijna 6 weken over van Luik tot aflevering. Andere pakketjes arriveerden zonder dat de status in de tracking was gewijzigd.

Als het inderdaad in de gestolen trailer zat dan vrees ik dat je moet wachten totdat je buyers protection bijna is afgelopen en een dispute moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb de afgelopen paar dagen een aantal componenten besteld, ik hoop dat het niet te lang zal duren maar als ik deze reacties lees moet ik bang zijn dat het wel lang zal duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Mijn Aliexpress pakketje van 4 juni was binnen 6 al dagen in Luik. Vervolgens heeft het daar 19 dagen gelegen en nu staat hij sinds 29 juni op "processed in the country of destination". Op PostNL staat "Bezorgtijd nog onbekend. Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL".

Ook blijf ik mailjes krijgen van Aliexpress met "Uw bestelling xxx is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!" maar ik ben nog geen afhaalbriefjes in mijn brievenbus tegengekomen.

Gevalletje afwachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sI36KBo_nxkWmi4S3iLEO88z_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GZN1Ne3mdhsReAf5kmarDu5n.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Vaag weer, krijg nu voor de 2e keer een mail dat het pakket in NL is.
Verschijnt in de Postnl app met een bezorg datum/dag als pakket en met een foto (mijn post), maar er wordt niks bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Laatst online: 21-07 18:55
Er komt beweging in!
Arrive at local delivery office
2020-07-06 18:48:00

The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
2020-07-06 18:35:00

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2020-06-18 10:02:00 [GMT+1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lrod schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 04:39:
Mijn Aliexpress pakketje van 4 juni was binnen 6 al dagen in Luik. Vervolgens heeft het daar 19 dagen gelegen en nu staat hij sinds 29 juni op "processed in the country of destination". Op PostNL staat "Bezorgtijd nog onbekend. Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL".

Ook blijf ik mailjes krijgen van Aliexpress met "Uw bestelling xxx is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!" maar ik ben nog geen afhaalbriefjes in mijn brievenbus tegengekomen.

Gevalletje afwachten?

[Afbeelding]
Die mailtjes van Aliexpress slaan nergens op. Ten eerste hebben wij helemaal geen postkantoren in Nederland en ten tweede is het pakje helemaal niet in Nederland. Het trackingnummer is aangemeld bij PostNL, maar het pakje ligt nog steeds onderop een grote berg in Luik.
Ik heb dezelfde meldingen. Bij een bestelling staat op de Aliexpress site "Zending in het lokale distributiecentrum", maar wanneer je dan de originele tracking bekijkt, staat er "The item is pre-advised to PostNL". Dat is dus een enorm verschil.
Over 51 dagen kan ik een dispute openen voor mijn bestelling van 28 mei waarvoor ik had bijbetaald voor snelle levering. Nog 56 dagen voor mijn bestelling van 3 juni, ook bijbetaald voor snelle levering. Tegen de tijd dat ze er zijn, heb ik ze niet meer nodig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Laatst online: 09-11-2024
Joesv schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 03:40:
Ik heb de afgelopen paar dagen een aantal componenten besteld, ik hoop dat het niet te lang zal duren maar als ik deze reacties lees moet ik bang zijn dat het wel lang zal duren...
4 tot 6 weken gemiddeld. Het loopt nu wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Yes, wordt vandaag geleverd :) Denk net als de meeste mensen die een melding hadden pakket 22/6 in Luik aangekomen.

Via banggood wordt er gelukkig wel snel geleverd, denk dat ik maar weer European warehouse kies bij AE, en anders weer Banggood, heb ik ook prima levertijden mee met PDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
code:
1
2
3
4
5
6
7
The item is ready for shipment

2020-07-07 01:52:00 

The item is pre-advised to PostNL

2020-07-07 01:50:00

Wat betekend dit? Ik zie dit keer geen Liege/Luik staan. of komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 19:59
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

2020-06-04 14:00:00

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

2020-05-30 11:29:00 [GMT+1]

Hand over to airline

2020-05-27 16:00:00 [GMT+8]

The item is ready for shipment

2020-05-27 08:39:00

The item is pre-advised to PostNL

2020-05-27 08:37:00

Received by line-haul

2020-05-27 03:08:57 [GMT+8]

Order information received by carrier

2020-05-11 16:20:40

Outbound in sorting center

2020-05-11 16:20:39 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2020-05-09 06:20:12 [GMT+8]

Accepted by carrier

2020-05-09 05:50:12 [GMT+8]
Ik ga inmiddels bijna de tweede maand in voor mijn pakket. Het pakket ligt al dik een maand in Luik.

Voor mijn gevoel ligt de snelheid ook heel erg aan wat je besteld. Ik had 8 verschillende producten beteld begin mei. Van die 8 had ik er 6 heel snel binnen, 1 duurde 1,5 maand en de laatste dus bijna meer dan 2 maanden. Het pakket waar ik nu aan het wachten op ben in een groot pakket van een waarde van 70 euro ongeveer, de rest waren allemaal kleine brievenbus pakketten.

Ik dacht nog aan het openen van een dispute, maar als ik de rest van de posts lees heeft het niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zo, weer een nieuwe vertraging, de postbode is maandagmiddag met mijn pakketje vertrokken, maar hij is nog onderweg.

Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.