Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 92 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
"Klimaat" (helemaal met de zomer aanstaande) is ook nog wel een dingetje om in het achterhoofd te houden met VR racing.

Ik kan prima uren lang als een zoutzak met een VR headset op een shooter spelen zonder het warm te krijgen, maar met racen (met stevige ffb en een loadcell rem) staat binnen 10min het zweet me op de VR lenzen :+ Een van de redenen waarom ik uiteindelijk een triple screen heb neergezet in plaats van VR.

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 16-05-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
CrashOverDrive schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:43:
"Klimaat" (helemaal met de zomer aanstaande) is ook nog wel een dingetje om in het achterhoofd te houden met VR racing.

Ik kan prima uren lang als een zoutzak met een VR headset op een shooter spelen zonder het warm te krijgen, maar met racen (met stevige ffb en een loadcell rem) staat binnen 10min het zweet me op de VR lenzen :+ Een van de redenen waarom ik uiteindelijk een triple screen heb neergezet in plaats van VR.
Herkenbaar....een zweet-bakkus in de zomer is bijna niet te voorkomen. Een windsim erbij plaatsen helpt wat dat betreft behoorlijk goed, zolang je maar fans neemt die krachtig genoeg zijn. Ik heb er zelf nu 2x 120mm fans van servers in zitten, en da's eigenlijk een beetje too much...die heb ik wat naar beneden moeten bijstellen om comfortabel te blijven, maar het is wel heerlijk koel in de zomer

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
Beempje schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:38:
Ik kan zelf bijv prima de meeste VR games handelen. Ook first person shooters, vliegspellen, etc. Maar racegames word ik kotsmisselijk van.
Apart had eerder andersom verwacht aangezien racing vrij slow paces en statisch is in vergelijking met FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Card Nox schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Apart had eerder andersom verwacht aangezien racing vrij slow paces en statisch is in vergelijking met FPS.
Nouja, in FPS ga je over het algemeen niet veel sneller dan loop-snelheid. Dus ik denk dat mijn brein de discrepantie tussen wat ik zie en voel in dat geval voor lief neemt. Maar bij racen ga je op hoge snelheid door bochten. Daar verwacht m'n brein G-krachten te voelen die vervolgens uitblijven. Dus ga ik direct naar barf-modus.

Bij vliegen heb je vaak maar beperkt gevoel van snelheid omdat je referentiepunten ver weg zijn en de zijwaartse beweging tov die punten beperkt. Dus dat accepteert mijn brein dan ook makkelijker.

Tenminste, ik denk dat het zo ongeveer werkt :P

Ik weet dat ik het kan trainen, maar ik ben niet in het bezit van een setup die krachtig genoeg is om racegames op een manier te draaien die ik op grafisch gebied acceptabel vind. Dus voor nu niet de moeite :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
kroegtijger schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb er zelf nu 2x 120mm fans van servers in zitten, en da's eigenlijk een beetje too much...die heb ik wat naar beneden moeten bijstellen om comfortabel te blijven, maar het is wel heerlijk koel in de zomer
Je kan ook zo een volledige dual fan setup van een server zetten. Warm zul je het niet meer hebben, maar doof ben je ook wel 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw1iu54GjNVOIaasEGPcak7oYno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLjFIjtyzkLbM8HJirDlE4nA.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
GiggySmalls schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:48:
[...]

Je kan ook zo een volledige dual fan setup van een server zetten. Warm zul je het niet meer hebben, maar doof ben je ook wel 8)7
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/026/475/clark.jpg
Kan je wel als Clarkson rijden 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-09 18:48
Is er iemand die ook ACC rijd met een ClubSport Steering Wheel Formula V2.5? Bij F1 2021 doen mijn ledjes en het display het wel maar bij ACC doen ze het niet (beetje jammer). Ook zie ik bij fanalab mijn pedalen niet terwijl ze het wel gewoon doen.
Beide rij ik op de pc en de wheelbase is de DD pro.

Groetjes Edwin.

Ledjes doen het weer. Staat bij algemene instellingen, Hoe simpel kan het zijn. Maar ik kan me niet herinneren dat ik het in moest stellen toen ik het fanatec setje aan sloot, zal wel een update zijn ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Edwinlzv op 18-05-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 20:10
Ik ga straks een CSW V2.5 kopen via marktplaats. Iemand tips waar op te letten? Dingen die ik nog kan testen/controleren? Ben compleet nieuw in Sim racen

Vandaag Fanatec order binnen gekregen met het McLaren stuur en de V3 clubsport pedalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Een tijdje geleden had ik het er over om de koppelingspedaal van van CSV3 te verwijderen maar hiervoor moest ik een onderdeeltje bestellen (9€ + 7€ verzending) via iemand op Etsy die in Engeland woont.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-F2ZtmDCi8JVUwwYzHXtuEpAMsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvOD2LHKwvH9BvupoIYolOB5.jpg?f=fotoalbum_large
Dus na 3 weken wachten (2 dagen onderweg naar België) en de rest bij de douane aan het schimmelen om dan nog eens langs de kassa (15€ + 21% BTW) aan invoerrechten te betalen. Dus iets wat maar 9€ kost heeft me uiteindelijk 36€ gekost 🤨
Dankuwel Brexit!!!

Maar het resultaat mag er wel wezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmglXYH-aH0IHot5SEvCbPSzxe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fchfG763ww8X1im5S2PPKKTw.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen terwijl de boel toch open lag ook het brake performance kit gemonteerd alsook de het gaspedaal aangepast om minder travel te hebben.
Bijgevoegd filmpje had ik per toeval ontdekt.

YouTube: Adjusting throttle pedal throw on Fanatec ClubSport Pedals V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:43

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

N_E_R_V85 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:06:
Een tijdje geleden had ik het er over om de koppelingspedaal van van CSV3 te verwijderen maar hiervoor moest ik een onderdeeltje bestellen (9€ + 7€ verzending) via iemand op Etsy die in Engeland woont.
[Afbeelding]
Dus na 3 weken wachten (2 dagen onderweg naar België) en de rest bij de douane aan het schimmelen om dan nog eens langs de kassa (15€ + 21% BTW) aan invoerrechten te betalen. Dus iets wat maar 9€ kost heeft me uiteindelijk 36€ gekost 🤨
Dankuwel Brexit!!!

Maar het resultaat mag er wel wezen:
[Afbeelding]

Ondertussen terwijl de boel toch open lag ook het brake performance kit gemonteerd alsook de het gaspedaal aangepast om minder travel te hebben.
Bijgevoegd filmpje had ik per toeval ontdekt.

YouTube: Adjusting throttle pedal throw on Fanatec ClubSport Pedals V3
Als ik had geweten dat ik zoiets gewoon had kunnen printen had ik dat ook wel gedaan :P Toen ik deze pedalen net had, zag ik dat over het gaspedaal ook bij sim racing garage. Die haalt ook echt alles volledig uit elkaar 8)

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:28
QuickH schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:59:
Ik ga straks een CSW V2.5 kopen via marktplaats. Iemand tips waar op te letten? Dingen die ik nog kan testen/controleren? Ben compleet nieuw in Sim racen

Vandaag Fanatec order binnen gekregen met het McLaren stuur en de V3 clubsport pedalen
succes! zit zelf ook te kijken naar deze upgrade op marktplaats. Zou zeker even 5-10 min rijden ermee.. enige wat ik online kon vinden is dat er iets met de belt zou kunnen zijn na intensief gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clarity
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-07 14:05
N_E_R_V85 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:06:
Ik overweeg deze aanpassing ook te doen, was het een pittige klus? Bang dat ik met mijn twee linkerhanden de pedalen sloop :o

Heb je een handleiding / video gevolgd? Degene die ik kan vinden vind ik niet al te duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:39
CSL DD binnen, stond op levering juli maar vorige week uitgeleverd :) Werkt 'out of the box' met podium hub en eigebouw stuur, perfect.

[ Voor 88% gewijzigd door reddo op 21-05-2022 14:43 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Clarity schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Ik overweeg deze aanpassing ook te doen, was het een pittige klus? Bang dat ik met mijn twee linkerhanden de pedalen sloop :o

Heb je een handleiding / video gevolgd? Degene die ik kan vinden vind ik niet al te duidelijk.
Uiteindelijk viel het wel mee.
Je moet er zeker voor zorgen dat het kabeltje van de trilmotor, rem- en koppelingspedaal niet meer aangesloten is.
Ook het rempedaal uit mekaar halen alsof je er een performance in plaatst.
En als je alles weer in mekaar steekt zou ik aanraden als je de onderste gaten wil gebruiken om pedalen weer aan de rig vast te vijzen; om het op 1 na kleinste buisje ook naast het kleinste buisje te plaatsen.
(Ik had hier niet op gelet met alle gevolg dat ik alles weer mocht open schroeven 😤)

Maar al bij al was het een leuk klusje.
Hierdoor zal mijn linkerknie niet meer gewrongen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Heb zelf getwijfeld om de pedalen ook zo te modden, maar voor mij werkte het goed genoeg om de pedalen een stukje naar links te verschuiven, zodat de combi rem/gas in het midden zit. Ondanks dat ik nooit iets met koppeling speel, maar ik mezelf steeds wijs dat ik dat any day een keer zou kunnen doen :P

Oh en even geleden uitte ik nog mijn verbazing over de kracht van de 8Nm DD en dat ik dacht dat ik nooit meer zou willen. Schatting naïef. Can confirm, ik ben inmiddels gewend en zou wel wat meer willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Sweet :) Ik kwam op het merk omdat ik het voorbij zag komen bij Sim racing garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Beempje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:45:
Heb zelf getwijfeld om de pedalen ook zo te modden, maar voor mij werkte het goed genoeg om de pedalen een stukje naar links te verschuiven, zodat de combi rem/gas in het midden zit. Ondanks dat ik nooit iets met koppeling speel, maar ik mezelf steeds wijs dat ik dat any day een keer zou kunnen doen :P

Oh en even geleden uitte ik nog mijn verbazing over de kracht van de 8Nm DD en dat ik dacht dat ik nooit meer zou willen. Schatting naïef. Can confirm, ik ben inmiddels gewend en zou wel wat meer willen :D
Die 8nm staat ook op mijn verlanglijstje.
Alleen twijfel ik of ik het risico zou nemen om de piratenversie te kopen oftewel de originele van Fanatec zelf.

Ook heb ik nog een vraag over de Performance kit welke combinatie gebruiken jullie?
Vandaag heb ik zitten racen met 12 rood maar dit zou nog iets harder mogen. Welke is dan de volgende combinatie want ik geraak niet wijs uit de rest van de tabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

N_E_R_V85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:23:
[...]

Alleen twijfel ik of ik het risico zou nemen om de piratenversie te kopen oftewel de originele van Fanatec zelf.

Ook heb ik nog een vraag over de Performance kit welke combinatie gebruiken jullie?
Vandaag heb ik zitten racen met 12 rood maar dit zou nog iets harder mogen. Welke is dan de volgende combinatie want ik geraak niet wijs uit de rest van de tabel.
13 groen > 12 groen > 13 rood > 12 rood

Maar 2x 13 groen is het zwaarst. Dat kan je makkelijk hebben. Technisch gezien is de 12 groen steviger dan de 13, maar je kan de 12 verder indrukken omdat die meer ruimte heeft om uit te zetten.

Specifiek op je vraag:

Volgende is dan 12 rood + 13 rood of 2x 13 rood.(minimaal verschil wss)
of 12 rood + 12 groen
13 rood en 13 groen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door rsnubje op 23-05-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Je bedoelt dan de adapter neem ik aan? Voor het functioneren van de wheelbase zou het geen reet uit moeten maken. Ik weet echter niet hoe het zit qua kwaliteit van gebruikte componenten en of de één minder lang mee zou gaan dan de ander. Bij Fanatec zelf heb je op zijn minst nog wat garantie, dat zal bij de piratenversie niet zo zijn. Then again, als je m zelf bouwt kun je mogelijk ook zelf voor minder repareren, mocht er iets stuk gaan.
Ik heb 13 rood + 13 groen erin zitten. Medium hardheid zou dat moeten zijn. Vind ik tot dusver een mooie middenweg. Een beetje travel wil ik wel houden.

Vertaling van het tabelletje:
- Very hard: 13 groen + 13 groen
- Hard: 13 groen + 12 groen
- Medium: 13 groen + 13 rood óf 12 groen + 12 groen
- Soft: 13 groen + 12 rood óf 12 groen + 13 rood

Dus in theorie kan je nog softer met 13 rood + 12 rood, maar dan schiet de kit een beetje zijn doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Beempje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:46:
[...]

Je bedoelt dan de adapter neem ik aan? Voor het functioneren van de wheelbase zou het geen reet uit moeten maken. Ik weet echter niet hoe het zit qua kwaliteit van gebruikte componenten en of de één minder lang mee zou gaan dan de ander. Bij Fanatec zelf heb je op zijn minst nog wat garantie, dat zal bij de piratenversie niet zo zijn. Then again, als je m zelf bouwt kun je mogelijk ook zelf voor minder repareren, mocht er iets stuk gaan.

[...]

Ik heb 13 rood + 13 groen erin zitten. Medium hardheid zou dat moeten zijn. Vind ik tot dusver een mooie middenweg. Een beetje travel wil ik wel houden.

Vertaling van het tabelletje:
- Very hard: 13 groen + 13 groen
- Hard: 13 groen + 12 groen
- Medium: 13 groen + 13 rood óf 12 groen + 12 groen
- Soft: 13 groen + 12 rood óf 12 groen + 13 rood

Dus in theorie kan je nog softer met 13 rood + 12 rood, maar dan schiet de kit een beetje zijn doel voorbij.
Bedankt 13 rood en 13 groen was me iets te hard.
Ik kon de pedaal amper 1 cm indrukken.
12 rood en 12 groen viel beter mee dus morgen deze instelling eens testen 😉.

Het klopt toch dat dat sponsje dat in de BPK zat er nog altijd als eerste in moest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:33
N_E_R_V85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:45:
[...]

Bedankt 13 rood en 13 groen was me iets te hard.
Ik kon de pedaal amper 1 cm indrukken.
12 rood en 12 groen viel beter mee dus morgen deze instelling eens testen 😉.

Het klopt toch dat dat sponsje dat in de BPK zat er nog altijd als eerste in moest?
Dat sponsje heb ik vervangen door de zachtste (12-groen?).
Uiteraard wat ingekort anders krijg je het er niet meer in.
Dat sponsje gaat naar verloop van tijd anders reageren.
Althans, daar had ik last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
N_E_R_V85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:45:
[...]
Volgens de handleiding wel idd: (https://fanatec.com/media/pdf/50/g0/0a/Manual_CSP-V3.pdf bladzijde 24)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
Woopwoop :)

Setje DC3 simracing pedalen besteld *O*
#benbenieuwdkanniewachtennie

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05
MTFDarkEagle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:21:
Woopwoop :)

Setje DC3 simracing pedalen besteld *O*
#benbenieuwdkanniewachtennie
Nice, daar ga je veel plezier aan beleven. Mijn consistentie op de rempunten en juiste remkracht is enorm verbetert sinds ik van een T300 pedalen naar soortgelijke BJ loadcell pedalen ben gegaan.

Maaruh, dan ben je straks nog sneller en helemaal niet meer bij te houden door ons. O-)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
GAEvakYD schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Maaruh, dan ben je straks nog sneller en helemaal niet meer bij te houden door ons. O-)
Mooie uitdaging dus O-) })

Heb nu de CSL elite loadcell pedalen, dit zal een mooie upgrade zijn :) :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik heb nu sinds enkele weken een Fanatec GT DD Pro, met boost kit en CSL pedals met load cell brake. Komend vanaf meer dan 20 jaar een Logitech G25/G27 een hele upgrade! >:) De games die ik met name speel zijn rFactor 2, AMS2, ACC, AC en RaceRoom. Nu viel me op dat bij de Fanatec recommended settings FFS=Peak wordt aanbevolen, maar voor rFactor 2 als enige Linear. Nu viel me ook op dat bij een behoorlijk aantal auto’s in rFactor 2 de FFB veel ‘lichter’ aanvoelt (minder kracht nodig om het stuur te draaien), maar wel hetzelfde aanvoelt bij curbstones. Ik heb gisteren even de setting naar Peak aangepast voor rFactor 2 en dat merk je meteen. Op mijn G27 vond ik rFactor 2 altijd het beste/prettigste qua FFB, maar met dit nieuwe stuur vind ik het verschil veel kleiner en is het zelfs zo dat ik AMS2 en ACC beter vindt aanvoelen.

Waarom zou voor rFactor 2 Linear aanbevolen worden? En wat gebruiken mensen hier voor settings met een GT DD Pro of CSL DD met boost kit in rFactor 2?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:33:
Ik heb nu sinds enkele weken een Fanatec GT DD Pro, met boost kit en CSL pedals met load cell brake. Komend vanaf meer dan 20 jaar een Logitech G25/G27 een hele upgrade! >:) De games die ik met name speel zijn rFactor 2, AMS2, ACC, AC en RaceRoom. Nu viel me op dat bij de Fanatec recommended settings FFS=Peak wordt aanbevolen, maar voor rFactor 2 als enige Linear. Nu viel me ook op dat bij een behoorlijk aantal auto’s in rFactor 2 de FFB veel ‘lichter’ aanvoelt (minder kracht nodig om het stuur te draaien), maar wel hetzelfde aanvoelt bij curbstones. Ik heb gisteren even de setting naar Peak aangepast voor rFactor 2 en dat merk je meteen. Op mijn G27 vond ik rFactor 2 altijd het beste/prettigste qua FFB, maar met dit nieuwe stuur vind ik het verschil veel kleiner en is het zelfs zo dat ik AMS2 en ACC beter vindt aanvoelen.

Waarom zou voor rFactor 2 Linear aanbevolen worden? En wat gebruiken mensen hier voor settings met een GT DD Pro of CSL DD met boost kit in rFactor 2?
Misschien dat rFactor in Peak modus teveel gaat clippen?

Voor zover ik heb begrepen is het idee van Peak/Lineair dat bij Lineair de range van FFB geschaald wordt binnen het nominale bereik van het stuur (en daarmee clipping voorkomt), terwijl Peak (zoals de naam al aangeeft) op momenten de piekbelasting van je FFB bereik op zal zoeken (met het risico op clipping).

In de praktijk betekent dat dat Lineair zich wat meer bescheiden gedraagt, maar daarmee garandeert dat alle details voelbaar zijn. Nadeel is dat alle krachten worden geschaald naar je lineaire schaal, dus het dynamisch bereik is lager. Peak zal dynamischer aanvoelen (in theorie een groter verschil tussen zwakke en sterke krachten), maar met het risico dat bij uitschieters de limiet van je hardware wordt aangetikt met clipping als gevolg.

Uiteindelijk is het zoals bij de meeste FFB settings dat het aankomt op persoonlijke voorkeur. Probeer ze allebei en gebruik wat je zelf het fijnste vindt rijden :)

[ Voor 36% gewijzigd door Beempje op 27-05-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 15:05
Ik heb nu een maandje of twee de BJ pedalen in gebruik. Ik ben er nog erg content mee. In het begin was het eenmalig even pielen met LC-USB en DIView om de pedalen eenmalig even goed te kalibreren, maar daarna nooit meer in die tooljes hoeven zitten.

Zie op de BJ pagina zelf bij de attachments:
https://bjsimracing.com/g...without_universal_base_bj

Echter zie ik nu dat BJ andere software aanbied incl firmware en bootloader. Op een forum zag ik ook al iets staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1- Download Hid Flash 
2-download firmware 
3-download software 
4- open Hid flash with the pedals connected,
4.1 activate Bootloader
4.2 activate Browse file
4.3 activate Flash firmware 
5- open the software and calibrate the pedals.

https://www.racingfr.net/...s-bj-simracing/&pageNo=36

Hebben jullie enig idee wat dit zou verbeteren en waarom dit te doen. Ik houd van nieuwe dingen, maar ik ben nu wel wat huiverig en neig naar "never change a winning team" of "if it aint broke dont fix it".

ps heeft er hier iemand al ervaring met de BJ Nitroflex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrYaI1FJVbi-UNm0wktpfDLOXeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tJTh4IfZHawp7mOCp1b97EQL.jpg?f=user_large
https://nl.simcontrols.eu/product-page/nitroflex

[ Voor 13% gewijzigd door GAEvakYD op 30-05-2022 16:51 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Mag ik nog eens jullie advies over sturen?
Ik heb al gelezen dat hoe kleiner het stuur is hoe beter de intensiteit van de FFB.
Qua spellen varieer ik graag van sim driving tot eens een arcade racer.

Mijn interesse gaat naar de Fanatec McLaren oftewel F1 esports aangezien andere sturen veel groter zijn.

Iemand die zijn ervaringen wil delen over deze sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
N_E_R_V85 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:16:
Ik heb al gelezen dat hoe kleiner het stuur is hoe beter de intensiteit van de FFB.

Mijn interesse gaat naar de Fanatec McLaren oftewel F1 esports aangezien andere sturen veel groter zijn.

Neem aan dat je gewoon het hefboom-effect bedoelt? Hoe groter het stuur, hoe groter de hefboom dus hoe makkelijker het is om weerstand te bieden tegen FFB forces. Maar dat kun je uiteraard weer bijstellen door te spelen met de FFB intensiteit van je base (afhankelijk van de base die je hebt). Het gewicht van het stuur zal ook een rol spelen, maar groter hoeft niet persé zwaarder te zijn.

Anyway, ik zou me niet te druk maken over het formaat van het stuur, maar een stuur kopen dat past bij wat je graag speelt. Zo'n McLaren GT stuurtje past goed bij GT en F1 games, maar voor bijvoorbeeld rally games (of andere games waar je veel aan je stuur draait) is het knudde. En rond stuur daarentegen kan je in theorie voor alle soorten spellen gebruiken, maar het voelt natuurlijk cooler/authentieker om iets als ACC met een GT of F1 stuur te spelen. Als je genoeg geld hebt liggen kun je overwegen om beiden (GT/F1 en rond stuur) aan te schaffen, dat zit je altijd goed :)

Ik heb zelf een Formula V2.5 stuurtje en dat gaat geweldig met GT en F1 games. Maar andere games is een beetje hit & miss. Alles waarmee je meer dan 360 graden draait werkt niet echt lekker, omdat je dan je handen moet verplaatsen en daar is dit stuur (maar ook zo'n GT stuur) niet voor gemaakt. Dus ik overweeg nu om een er eenvoudig rond stuur bij te kopen voor games waar je met meer "normale" auto's rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

N_E_R_V85 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:16:

Niet alleen de diameter, maar ook het gewicht spelen een rol met hoeveel FFB je ervaart. Denk dat een lichtgewicht plastic McLaren stuur meer feedback geeft dan een Porsche met Endurance module en Podium Hub, ondanks dat ze even groot zijn. De Porsche is een stuk zwaarder.

Als je een kleiner stuur wil, dan is juist de McLaren geen goed idee. Die is een stuk groter en eigenlijk moet je daar ook een standaard QR op doen, ipv een QR lite. Zie op de facebook groepen veel klachten over gebroken plastic delen op de McLaren. En met een andere QR en eventueel magnetic shifters, komt de prijs al erg snel in de buurt van een Formula V2.5(X), wat kwalitatief een veel beter stuur is. Maar sommigen vinden deze simpelweg te klein. Als je een kleiner stuur wil, niet de noodzaak hebt voor alle knoppen, dan is de F1 eSports V2 een goed alternatief voor de Formula V2. Wil je een groter stuur, dan is de goedkopere optie de McLaren, maar dan wel de normale QR erbij kopen en eventueel magnetic shifters. De duurdere optie zijn de Porsche ronde sturen met de Endurance module.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
thunder8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Niet alleen de diameter, maar ook het gewicht spelen een rol met hoeveel FFB je ervaart. Denk dat een lichtgewicht plastic McLaren stuur meer feedback geeft dan een Porsche met Endurance module en Podium Hub, ondanks dat ze even groot zijn. De Porsche is een stuk zwaarder.

Als je een kleiner stuur wil, dan is juist de McLaren geen goed idee. Die is een stuk groter en eigenlijk moet je daar ook een standaard QR op doen, ipv een QR lite. Zie op de facebook groepen veel klachten over gebroken plastic delen op de McLaren. En met een andere QR en eventueel magnetic shifters, komt de prijs al erg snel in de buurt van een Formula V2.5(X), wat kwalitatief een veel beter stuur is. Maar sommigen vinden deze simpelweg te klein. Als je een kleiner stuur wil, niet de noodzaak hebt voor alle knoppen, dan is de F1 eSports V2 een goed alternatief voor de Formula V2. Wil je een groter stuur, dan is de goedkopere optie de McLaren, maar dan wel de normale QR erbij kopen en eventueel magnetic shifters. De duurdere optie zijn de Porsche ronde sturen met de Endurance module.
De McLaren v2 heeft standaard toch al magnetic shifters? Op een Formula v2.5 is dat een optie afaik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Ik gebruik de Fanatec DD samen met het GT pro stuur maar voor voor al de tijd dat ik nu al race staan mijn handen altijd op kwart over negen dus daarom dat ik een rond stuur niet noodzakelijk vind.
De Formula v2.5 vind ik net iets te prijzig dus daarom dat ik die F1 esports wel interessant vind alsook omdat er gratis een QR1 bij zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
kroegtijger schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:45:
[...]

De McLaren v2 heeft standaard toch al magnetic shifters? Op een Formula v2.5 is dat een optie afaik
Even snel gekeken op de Fanatec site: ze hebben beiden al standaard magnetic shifters :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

kroegtijger schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Ik zie het. Dan nog is een McLaren met normale QR al 300€, terwijl de Formula V2.5 389€ is. Voor die 89€ krijg je een stuur met een veel hogere kwaliteit. Heb je niet alle knoppen nodig van de Formula V2.5, dan is de F1 Esports V2 de beste deal voor 269.95€. QR1, magnetic shifters, alles erop en eraan. Goedkoper dan de McLaren met QR1 en ook de Esports zal betere kwaliteit zijn. Voordeel van de McLaren is de grotere diameter en de dikkere handgrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

thunder8 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Ik zie het. Dan nog is een McLaren met normale QR al 300€, terwijl de Formula V2.5 389€ is. Voor die 89€ krijg je een stuur met een veel hogere kwaliteit. Heb je niet alle knoppen nodig van de Formula V2.5, dan is de F1 Esports V2 de beste deal voor 269.95€. QR1, magnetic shifters, alles erop en eraan. Goedkoper dan de McLaren met QR1 en ook de Esports zal betere kwaliteit zijn. Voordeel van de McLaren is de grotere diameter en de dikkere handgrepen.
Ik zou voor die paar tientjes meer echt wel de Mclaren nemen (300 incl QR1) over die esports, want al die rotary knopjes e.d. ook om je bitepoint enzo te zetten, zijn echt wel handig. Daarin ben je met die esports best wel beperkt. Met de QR1 op de Mclaren voelt het al meteen beter aan overigens. Formula V2.5 zou dan wel weer kunnen, maar ik heb daar niet echt een onwijze mening over. De flippers voelden imo wat smoother aan, maar dat is het wel ongeveer. Mijn broertje had zijn Formula V2.5 laatst mee naar mij, dus ik kon een directe vergelijking doen.

[ Voor 4% gewijzigd door rsnubje op 31-05-2022 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:29
Metalfreak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:
[...]

De base is misschien degelijk geprijsd, maar vervolgens zijn de bijbehorende stuurtjes duurder dan de wheelbase. :/

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Toch een kleine upgrade gedaan, Fanatec Podium R300 met Porsche Button Box aangeschaft. Echt een zeer fijne combinatie van de omvang van het stuurwiel en de button box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Waar blijft overigens de direct drive van Thrustmaster? Rond de jaarwisseling hadden ze nog wat teasers die nergens op sloegen en vervolgens was het weer stil. De laatste update is van 3 maart en nog steeds heel nietszeggend.

[ Voor 17% gewijzigd door Metalfreak op 01-06-2022 13:32 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Metalfreak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:30:
Waar blijft overigens de direct drive van Thrustmaster? Rond de jaarwisseling hadden ze nog wat teasers die nergens op sloegen en vervolgens was het weer stil. De laatste update is van 3 maart en nog steeds heel nietszeggend.
Ik moest even zoeken maar de eerste Thrustmaster DD aankondiging was al in 2016: https://www.gtplanet.net/...clude-direct-drive-motor/

Ik heb zo'n gevoel dat ze een beetje blijven teasen om maar te voorkomen dat klanten overstappen naar de andere goedkope direct drive opties, zoals de CSL DD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EnzoF schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Ik moest even zoeken maar de eerste Thrustmaster DD aankondiging was al in 2016: https://www.gtplanet.net/...clude-direct-drive-motor/

Ik heb zo'n gevoel dat ze een beetje blijven teasen om maar te voorkomen dat klanten overstappen naar de andere goedkope direct drive opties, zoals de CSL DD.
Moederbedrijf heeft er wel vaker een handje van om dingen aan te kondigen maar het vervolgens nooit uit te brengen, althans dat is de ervaring die ik ooit met ze had met Hercules spul. Maar vanaf 2016 gaan zitten teasen, blijven teasen maar na 6 jaar nog niets hebben is wel een uiterste :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

EnzoF schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Tja, en ze hebben op 3 maart beweerd dat er in 2022 iets ook daadwerkelijk te koop gaat zijn, maar dat kan dus ook nog 31 december zijn...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:47
Na een aantal keer mijn bestelling bij Fanatec te hebben aangepast wegens geen voorraad/preorder zag ik afgelopen weekend ineens dat de Fanatec GT DD Pro premium bundel op voorraad was en deze dus snel besteld.

In een eerdere bestelling had ik de losse base met de V3 pedalen en het formula V2.5 stuur, moet zeggen dat de standaard pedalen met de loadcell kit ook best te doen zijn, het formula v2.5 stuur ga ik komende week nog bijbestellen.

Heb een wheelstand gekozen die later met een addon omgebouwd kan worden tot racerig omdat ik er nu helaas geen ruimte voor heb.

En een LG OLED 48inch C1 gekozen vanwege HDMI 2.1 voor de PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9y5-WjhsxeZGo8vCu1aFMpdVO9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkbObVkuC3YkuIQL9EO3AUHQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 02-06-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
schumi1986 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:26:
Na een aantal keer mijn bestelling bij Fanatec te hebben aangepast wegens geen voorraad/preorder zag ik afgelopen weekend ineens dat de Fanatec GT DD Pro premium bundel op voorraad was en deze dus snel besteld.

In een eerdere bestelling had ik de losse base met de V3 pedalen en het formula V2.5 stuur, moet zeggen dat de standaard pedalen met de loadcell kit ook best te doen zijn, het formula v2.5 stuur ga ik komende week nog bijbestellen.

Heb een wheelstand gekozen die later met een addon omgebouwd kan worden tot racerig omdat ik er nu helaas geen ruimte voor heb.

En een LG OLED 48inch C1 gekozen vanwege HDMI 2.1 voor de PS5

[Afbeelding]
Welke wheelstand is dit?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Bij mij stond UPS ook weer aan de deur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-cEn8NUurl9clbfZrXYBzTon5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Anj8dasVH63lUiAYDuYA2ULV.jpg?f=fotoalbum_large
De F1 v2.5 heb ik links laten liggen omdat ik hem te prijzig vond.
Dus was het een moeilijke keuze tussen de McLaren en de F1 esports.
Uiteindelijk is het de Esports geworden omdat deze recenter is en nieuwere technologie heeft zoals de trilmotor en betere magnetische shifters
En ook moest ik toch die extra knoppen missen die de v2.5 wel heeft dan zal ik deze ook wel vlot kunnen door verkopen.
Bedankt @Beempje @thunder8 @rsnubje voor jullie advies!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:29
Next level racing als ik me niet vergis

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Afgelopen weekend had ik eindelijk alles bij elkaar om de setup om te bouwen naar 3 schermen :) Scheelt echt best wel veel tov 1 scherm. Zeker met 3x WQHD. Nu nog de main rig naar beneden zodat de 3090 eens aan het werk kan, want de 6700 XT trekt het niet zo fijn. Al gaat iracing solo nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCqWPN7dFbWXHZ-qnVcxZT3sUvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd80UD8ZsEOS9NbqW4CRRdkR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@rsnubje, mooie setup. Ga je de schermen wel nog dichter bij elkaar brengen? Staat je PoV goed of is het de x afstand die er voor zorgt dat je het stuur ziet? Het vertekend beeld van de iga spiegel komt door waar je de foto maakt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Als ik zo naar zijn rechter dash kijk staat de PoV nog op de normale instellingen voor een enkel vlak scherm :P

[ Voor 41% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-06-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Card Nox schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:16:
@rsnubje, mooie setup. Ga je de schermen wel nog dichter bij elkaar brengen? Staat je PoV goed of is het de x afstand die er voor zorgt dat je het stuur ziet? Het vertekend beeld van de iga spiegel komt door waar je de foto maakt volgens mij.
Joe, Ja heb ze iets dichter bij elkaar gebracht inmiddels, maar door het onderste randje kan het niet volledig.
Overigens was dit ACC en heb ik nog niet naar de instellingen gekeken. iRacing had ik wel al gedaan, met afzonderlijke POV rendering per scherm en curve e.d. ingesteld. Dat zag er allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Nou, vandaag de DC3 pedalen in de cockpit gelepeld :)

Aangesloten en beetje proberen en de loadcel/rempedaal heeft last van behoorlijk wat ruis...
Als ik constante druk houd, is de output constant ongeveer 5% eromheen te trillen/ruisen.

Iemand ervaring hiermee?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 12:29
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:16:
Nou, vandaag de DC3 pedalen in de cockpit gelepeld :)

Aangesloten en beetje proberen en de loadcel/rempedaal heeft last van behoorlijk wat ruis...
Als ik constante druk houd, is de output constant ongeveer 5% eromheen te trillen/ruisen.

Iemand ervaring hiermee?
Als je een directdrive base hebt kan er interferentie ontstaan, heb je de het aarde draadje van je controlbox aangesloten op je rempedaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
kosz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:05:
[...]

Als je een directdrive base hebt kan er interferentie ontstaan, heb je de het aarde draadje van je controlbox aangesloten op je rempedaal ?
Moet die op het rempedaal komen...? Twijfel of die lang genoeg daarvoor is..
Heb die nu aan de beugel van het aarde draadje gedaan.. Maar zal het eens proberen; thx

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
'T is overigens wel alleen het rempedaal wat dit gedrag vertoont, de koppeling/gas niet. Die zijn netjes ruisloos.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Draadje ga ik morgen ff prutsen.. Zo op het oog is die nét niet lang genoeg, dus kan ik wel met iets even verlengen om te proberen.

Overigens net met mijn CSL-DD uitgeschakeld, wordt het ruis gedrag niet anders...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Door plaatsgebrek moet ik mijn setup altijd demonteren en opbergen maar hierdoor merk ik dat de USB-C poort/kabel van mijn CSL DD een beetje losser begint te zitten door iedere keer die kabel er in en er uit te halen.

Om in de toekomst geen problemen te krijgen voor de garantie kwam ik op het idee of zo’n magnetische usb-c adapter een oplossing zou zijn.

Met de eerste modellen kon je enkel maar opladen maar nu zag ik dat je ook al data overdracht tot 10GB per seconde hebt.

Zou dit een oplossing zijn om problemen in de toekomst te vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 17:28
Een andere optie zou kunnen zijn: een hele korte usb-c verlengkabel, van 10-15 cm, dan kun je die in je CSL DD laten zitten om de poort daarvan te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
#update...
Vanmorgen eens geprobeerd in 'm direct in het mobo te steken -> een héél stuk minder ruis *O*
Andere USB-hub geprobeerd: ook weinig ruis
USB poort aan de voorkant vd computer case: weinig ruis
USB-hub waar ik 'm eerst in had: veel ruis.
Dus: iets in die hub vindtie niet zo fijn.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
MTFDarkEagle schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:39:
#update...
Vanmorgen eens geprobeerd in 'm direct in het mobo te steken -> een héél stuk minder ruis *O*
Andere USB-hub geprobeerd: ook weinig ruis
USB poort aan de voorkant vd computer case: weinig ruis
USB-hub waar ik 'm eerst in had: veel ruis.
Dus: iets in die hub vindtie niet zo fijn.
Dat is best wel common bij USB poorten, je kan bv ook hebben dat een apparaat plots stopt met werken op 1 usb poort en dan steek je het apparaat in een andere, werkt gewoon weer, terwijl al je andere apparaten het wel nog doen in de eerste USB poort... gek zootje 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick191
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-04 09:54
Ik wil beginnen met sim racing. ik heb op dit moment een g29.
En ben van plan een setup te kopen bij fanatec. Nu lees ik ook veel over de load cell kit.
is het beter om eerst met de CSL pedals te beginnen of wel meteen de load cell kit erbij te bestellen.
Ik heb een bureaustoel waarvan de wielen niet gelocked kunnen worden maar ook niet heel snel bewegen. ik vermoed dat het bij de csl pedals zonder load cell niet zo een probleem zal zijn dat mijn stoel naar achter zal gaan maar misschien wel met de load cell. zijn hier ervaringen mee?

De setup die ik op dit moment in gedacht heb.
CSL DD (8 Nm)
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5
CSL pedals (met of zonder Load cell)

Ik wil het gebruiken met PC en speel voornamelijk f1.
Als table clamp : ClubSport Table Clamp V2

Mochten jullie tips hebben hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

nick191 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:11:
En ben van plan een setup te kopen bij fanatec. Nu lees ik ook veel over de load cell kit.
is het beter om eerst met de CSL pedals te beginnen of wel meteen de load cell kit erbij te bestellen.
Ik heb een bureaustoel waarvan de wielen niet gelocked kunnen worden maar ook niet heel snel bewegen. ik vermoed dat het bij de csl pedals zonder load cell niet zo een probleem zal zijn dat mijn stoel naar achter zal gaan maar misschien wel met de load cell. zijn hier ervaringen mee?

CSL DD (8 Nm)

Wellicht kun je zo'n setup doen als hier 1 pagina eerder werd gepost (deze). Deze stand bijvoorbeeld. Kun je gewoon je stoel voorin erin zetten, dan rijdt ie ook niet weg.

Dan kun je ook meteen voor de LC versie gaan, wat ik persoonlijk wel zou doen. Doe je er ook langer mee waarschijnlijk en het is wel echt fijner. En bij die stand heb je vermoedelijk ook de table clamp niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47

Ga voor de loadcell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

CSL DD (8 Nm)

Er zijn methoden om wielen van je bureaustoel te locken, ook al heb je geen lockbare wielen. Ervaring leert dat je in de heat of the moment toch vaak wegrolt, terwijl je dat eigenlijk niet wil natuurlijk. Verder is een veranderende afstand tot je pedalen een recept voor crashen of op zijn minst inconsistentie.

Ik zou kijken naar oplossingen om je bureaustoel op een vaste afstand van de pedalen te krijgen en daarmee een werkbare situatie te krijgen. En dan zou ik wel de Loadcell nemen, want die gaat uiteindelijk van meerwaarde zijn voor je remconsistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick191
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-04 09:54
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:56
Voorheen heb ik altijd een simrig Gt evo gehad met een Fanatec set. Dit heb ik inmiddels verkocht, omdat ik nog maar een enkele keer f12021 en Iracing wil spelen.

Nu wil ik gewoon een g29 set kopen voor aan m’n bureau. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets waar ik alleen m’n pedalen om kan zetten dat deze niet verschuiven. De meeste Wheelstand die ik tegenkom zijn voor ook het stuur op te bevestigen, dit wil ik dus niet.

Iemand tips?
Kan ook zelfs iets bouwen van hout. Wellicht dat iemand zoiets al heeft gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Eendenreetx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:32:
De meeste Wheelstand die ik tegenkom zijn voor ook het stuur op te bevestigen, dit wil ik dus niet.
Zoiets als die stand die Schumi hier een paar posts boven gepost heeft en dan gewoon het stuur stuk weglaten?
Lijkt op de foto een extra insteekprofiel te zijn, kan je gewoon weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
Dat is inderdaad een optie. Iemand bekend met pein pedal mount?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qfJQMWrP4sNgDXyTdpMMPIyoWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etM6gMNWEeahDROHK5l2IJdP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Eendenreetx op 07-06-2022 15:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Eendenreetx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:04:
Dat is inderdaad een optie. Iemand bekend met pein pedal mount?[Afbeelding]
Nee, maar ziet er wel uit als iets wat je nodig hebt.

Je kunt altijd nog voor de goedkope oplossing gaan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlxJExxt707XZnfhhF-U8_MuZ0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fK3LTXmcpmn6M1uKu3mhJeLX.png?f=fotoalbum_large

Of zoiets printen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJPxr4FrCvyF5NkEowHNAQNrQlU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KXEUPGuRrOY8XjrGhbcEmhEj.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door rsnubje op 07-06-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
rsnubje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Nee, maar ziet er wel uit als iets wat je nodig hebt.

Je kunt altijd nog voor de goedkope oplossing gaan :+
[Afbeelding]

Of zoiets printen:
[Afbeelding]
😂lol

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFxGAfvoHXJM0RA5gXXxd4KWesM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw2CECgcJ8JPfzl3bLMbjVY1.jpg?f=fotoalbum_large

of zo.. kost 30 min werk en kost niks. Met loadcell.. mijn voorste wieltje van bureaustoel staat op de planken zodat hele ding niet omhoog komt bij hard remmen. Kan uiteraard mooier gemaakt worden. :9 komt nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Of je koopt dopjes als vervangers voor de wielen.

Duuzenden goedkope dingen te bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Darkangle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:44:

Afhankelijk van je ondergrond werkt dat niet geweldig. Ik zat voordat ik mn rig had in een stoel zonder wieltjes, maar tijdens een race begon ik toch steeds verder van mijn pedalen weg te schuiven :D Heb uiteindelijk mijn stoel met een tie-rip aan m'n wheelstand "vastgemaakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Beempje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Afhankelijk van je ondergrond werkt dat niet geweldig. Ik zat voordat ik mn rig had in een stoel zonder wieltjes, maar tijdens een race begon ik toch steeds verder van mijn pedalen weg te schuiven :D Heb uiteindelijk mijn stoel met een tie-rip aan m'n wheelstand "vastgemaakt".
heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Dik man al die sets. Begint steeds meer te kriebelen om ook aan deze hobby te beginnen. Zijn er nog fysieke winkels waar je het e.e.a. kan bekijken in de regio Eindhoven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
Worra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:49:
Dik man al die sets. Begint steeds meer te kriebelen om ook aan deze hobby te beginnen. Zijn er nog fysieke winkels waar je het e.e.a. kan bekijken in de regio Eindhoven?
Volgens mij zijn er sowieso weinig fysieke verkooppunten. Het is eerder eens ter sprake gekomen om iets van een topic te beginnen waar mensen die iets willen testen een oproepje kunnen doen. Lijkt me nog steeds een goed idee. Niet alleen voor mensen die willen instappen, maar ook voor mensen die willen upgraden.

@Worra Topic gemaakt, misschien daar een oproepje doen? Het grote "mag ik eens komen testen?" topic

[ Voor 9% gewijzigd door Beempje op 07-06-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

CSL DD (8 Nm)

Met load cell zonder je wieltjes vast te zetten is een No Go, ik heb het geprobeerd. Als je even terugbladert in dit topic zie je mijn oplossing voor maar een paar euro.
PatrickC in "Racesturen, servo's en pedalen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
PatrickC schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Met load cell zonder je wieltjes vast te zetten is een No Go, ik heb het geprobeerd. Als je even terugbladert in dit topic zie je mijn oplossing voor maar een paar euro.
PatrickC in "Racesturen, servo's en pedalen"
Druk je de pedalen dan niet weg? Of staan die tegen de muur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Eendenreetx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Druk je de pedalen dan niet weg? Of staan die tegen de muur?
Ik heb de pedalen en stuur op een wheelstand gemonteerd, maar dat was nog niet voldoende, want ik duwde de hele wheelstand dus naar achteren. Dus tussen de wheelstand en de muur heb ik nu iets staan wat de pedalen tegenhoudt op exact de juiste afstand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
PatrickC schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Ik heb de pedalen en stuur op een wheelstand gemonteerd, maar dat was nog niet voldoende, want ik duwde de hele wheelstand dus naar achteren. Dus tussen de wheelstand en de muur heb ik nu iets staan wat de pedalen tegenhoudt op exact de juiste afstand. :+
Ik ga denk ik toch voor jouw optie voor de bureaustoel. En maak zelf wel iets voor de pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Eendenreetx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ik ga denk ik toch voor jouw optie voor de bureaustoel. En maak zelf wel iets voor de pedalen.
Je kunt de break pressure die je moet geven voor maximum brake ook nog instellen. Deze staat bij mij op 50%, wat ook de default waarde van Fanatec was volgens mij. Bij 100% moet je denk ik zoveel kracht gaan zetten dat mijn optie ook niet meer goed zou werken. Maar het is maar een kleine uitgave, dus je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Darkangle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:44:

Ik had voordat ik een racestoel had mijn burostoel in mijn oude sportschoenen staan, zoals hierboven al iemand op de foto had. Dat ging prima.

[ Voor 6% gewijzigd door ActualFantasy op 08-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen dus vermeld ik geen links en als dit ongepast mag deze post gerust verwijderd worden.
Ik had op Marktplaats al een aanbieder gevonden die boost kits voor de Fanatec DD aanbied voor 100€ inclusief verzending.
Nu heb ik op Vinted een Spaanse verkoper gevonden die ze verkoopt voor 73,6€ inclusief verzending.
Als ik zie dat deze bij Fanatec 162€ inclusief verzending kost wou ik dit even met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
N_E_R_V85 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:53:
Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen dus vermeld ik geen links en als dit ongepast mag deze post gerust verwijderd worden.
Ik had op Marktplaats al een aanbieder gevonden die boost kits voor de Fanatec DD aanbied voor 100€ inclusief verzending.
Nu heb ik op Vinted een Spaanse verkoper gevonden die ze verkoopt voor 73,6€ inclusief verzending.
Als ik zie dat deze bij Fanatec 162€ inclusief verzending kost wou ik dit even met jullie delen.
Jammer dat de CSL DD 5nm niet leverbaar is momenteel. Was net bezig met samenstellen en vond de boost adapter ook extreem duur...

Enige idee wanneer de standaard CSL DD weer leverbaar komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Genestealer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Jammer dat de CSL DD 5nm niet leverbaar is momenteel. Was net bezig met samenstellen en vond de boost adapter ook extreem duur...

Enige idee wanneer de standaard CSL DD weer leverbaar komt?
Ik dacht niet meer omdat iedereen anders de 5nm versie zou kopen en dan allemaal zo’n piraten adapter zou aankopen/maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
N_E_R_V85 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:49:
[...]

Ik dacht niet meer omdat iedereen anders de 5nm versie zou kopen en dan allemaal zo’n piraten adapter zou aankopen/maken
Ze hadden aan die hele boost 8 nm c.q. normaal 5 nm verkoopmodaliteit niet moeten beginnen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ben nu 1,5 week in het bezit van een Fanatec DD Pro premium bundel en sta op het punt deze retour te sturen vanwege een voelbare en licht hoorbare klik (speling) op het stuur wanneer ik van richting verander.

Dit gebeurd alleen wanneer de force feedback sterk staat.

Meer mensen met dit stuur hier last van? Ik vraag mij af of het aan de plastic quick release ligt en dit wellicht opgelost is wanneer ik deze zou vervangen voor de metalen variant?

Zit nog net binnen de 14 dagen return, en heb deze ook zojuist aangevraagd, maar ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn ervaringen met garantie en Fanatec zijn super, dus die 14 dagen maken niet zoveel uit. Heb je contact gehad met Fanatec om te troubleshooten? Zo niet, begin daar eens.

Ligt het niet toevallig aan het spel, dat die clipped oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 10-06-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

schumi1986 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:45:
Ben nu 1,5 week in het bezit van een Fanatec DD Pro premium bundel en sta op het punt deze retour te sturen vanwege een voelbare en licht hoorbare klik (speling) op het stuur wanneer ik van richting verander.

Meer mensen met dit stuur hier last van? Ik vraag mij af of het aan de plastic quick release ligt en dit wellicht opgelost is wanneer ik deze zou vervangen voor de metalen variant?

Zit nog net binnen de 14 dagen return, en heb deze ook zojuist aangevraagd, maar ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn
Vrij zeker dat je dit oplost door een QR1 te monteren op je stuur. Ik las er wel meer over icm de standaard plastic QR. Ook in video's wordt het vaak aangehaald. De Mclaren die ik heb had daar ook last van als ik reviews moet geloven, maar ik heb daar meteen de metalen QR bij gekocht, omdat er ook bereichten waren van mensen met kromme of kapotte pinnen in de base, die de standaard QR gebruikten. Die sturen zijn eigenlijk ook niet bedoeld voor 8nm met de plastic release.

[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 10-06-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Aikon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:02:
Mijn ervaringen met garantie en Fanatec zijn super, dus die 14 dagen maken niet zoveel uit. Heb je contact gehad met Fanatec om te troubleshooten? Zo niet, begin daar eens.

Ligt het niet toevallig aan het spel, dat die clipped oid?
Nee het is zeker geen clipping.

Ik heb de refund ook niet aangevraagd omdat ik geen vertrouwen heb in de service van Fanatec maar meer omdat als dit probleem “by design” is ik liever een andere set koop.

ik was namelijk al van plan om het Formula v2,5 stuur te kopen en als de klik van het GT stuur alleen op te lossen is door er een QR1 op de plaatsen dan ben ik totaal €1500,- kwijt.

Als ik voor een losse base zou gaan met V3 pedalen en het formula stuurtje kost dat €1400,-
rsnubje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Vrij zeker dat je dit oplost door een QR1 te monteren op je stuur. Ik las er wel meer over icm de standaard plastic QR. Ook in video's wordt het vaak aangehaald. De Mclaren die ik heb had daar ook last van als ik reviews moet geloven, maar ik heb daar meteen de metalen QR bij gekocht, omdat er ook bereichten waren van mensen met kromme of kapotte pinnen in de base, die de standaard QR gebruikten. Die sturen zijn eigenlijk ook niet bedoeld voor 8nm met de plastic release.
Goed om te weten dat het waarschijnlijk aan het stuurtje ligt. Jammer dat het stuurtje niet meteen geleverd is met de QR1, die 100 euro extra is imo het GT stuurtje uit de bundel het niet waard

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 10-06-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Dat was toch alleen maar een aanname die gedaan werd in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Metalfreak schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Dat was toch alleen maar een aanname die gedaan werd in dit topic?
🤷🏻
Als ik op de website kijk zie ik nog altijd dat de 5nm uitverkocht is.
Alles wat weer in stock zal komen staat er een datum bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

N_E_R_V85 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:02:
[...]

🤷🏻
Als ik op de website kijk zie ik nog altijd dat de 5nm uitverkocht is.
Alles wat weer in stock zal komen staat er een datum bij.
Dat is al vaker gebeurd, soms was het dan de volgende dag gewoon weer te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
schumi1986 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Nee het is zeker geen clipping.

Ik heb de refund ook niet aangevraagd omdat ik geen vertrouwen heb in de service van Fanatec maar meer omdat als dit probleem “by design” is ik liever een andere set koop.

ik was namelijk al van plan om het Formula v2,5 stuur te kopen en als de klik van het GT stuur alleen op te lossen is door er een QR1 op de plaatsen dan ben ik totaal €1500,- kwijt.

Als ik voor een losse base zou gaan met V3 pedalen en het formula stuurtje kost dat €1400,-

[...]

Goed om te weten dat het waarschijnlijk aan het stuurtje ligt. Jammer dat het stuurtje niet meteen geleverd is met de QR1, die 100 euro extra is imo het GT stuurtje uit de bundel het niet waard
Ik heb hier ook last van en lees dat het ook kan liggen aan hoe vast je de simplified QR vast draait. Ik heb hem nu eens iets vaster gedraaid, hij bleef bij mij rond de witte lijn hangen maar je kan nog wel wat verder met een beetje kracht. Als dat het niet oplost zal het de QR1 worden voor mij...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHaas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 08:27
GiggySmalls schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:50:
[...]

Ik heb hier ook last van en lees dat het ook kan liggen aan hoe vast je de simplified QR vast draait. Ik heb hem nu eens iets vaster gedraaid, hij bleef bij mij rond de witte lijn hangen maar je kan nog wel wat verder met een beetje kracht. Als dat het niet oplost zal het de QR1 worden voor mij...
Same here, wat helpt is een beetje isolatietape over die inkeping plakken, zorgt dat het veel minder vaak voorkomt. Is voor mij iig de tijdelijke oplossing tot ik een QR1 aanschaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ELrqgzUlDy46dVgfmjUc1JBm0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJEtW9epmDRb1wGXJk5pehBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die 5Nm zal gewoon in het assortiment blijven, het is de instapper om mensen te verleiden het Fanatec eco systeem in te stappen en voor veel mensen een prima optie die vanaf een G29 komen. Dat er massaal "piraten versies" van de adapter zouden worden gebruikt valt wel mee, hoeveel zouden het er zijn in dit topic? Ik vermoed nog geen 10% en dan zitten we hier op een plek waar veel mensen zitten die het nog wel aandurven om zelf wat te knutselen, de gemiddelde consument tikt waarschijnlijk gewoon die paar euro extra af.

Dat er bij sommige producten geen verwachte leverdatum staat heeft te maken met productie planning en wat er wel / niet onderweg is. Alles wat al in een container op de boot staat kun je een verwachte datum mee geven, alles wat nu van de band af rolt en waar bij wijze van nog een container voor geregeld moet worden is een ander verhaal, zeker nu de container prijzen sky high zijn wil je die containers tot de nok toe vol stouwen.
schumi1986 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:45:

De QR Lite is gewoon een stukje plastic ellende waar Fanatec nooit aan had moeten beginnen (net als de voorgaande QR op o.a. de P1). De QR1 is overigens ook niet perfect maar prima voor op een CSL-DD. De QR2 zou er onderhand ook aan zitten te komen en wat ik er van mee heb gekregen gaat die qua prijs tegen de verwachting in nog best betaalbaar zijn. Of dat ook daadwerkelijk zo gaat zijn is de vraag natuurlijk maar als je er mee kunt leven zou ik de koop van een QR1 nog even uitstellen en afwachten of de QR2 op korte termijn beschikbaar gaat komen en wat de prijs gaat zijn.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Goedemorgen, sinds ik mn rig omgebouwd heb naar pc sim, doet mijn Fanatec handrem het niet meer. Ik heb er natuurlijk al zo'n USB hub voor om hem compatibel te maken met de pc. Heb een RMA ingeschoten bij fanatec, dit na het opnieuw installeren van Controle lab en de firmware opnieuw geupdate te hebben.
Zijn er nog andere oplossingen?
Pagina: 1 ... 92 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.