Heb ze zelf een paar weken terug ontvangen. Inderdaad dat rempedaal terwijl je voet er tegenaan rust aanpassen. Maar doe dat pas als laatste. Sowieso heb ik de springs in het gas- en koppelingspedaal vervangen (replacement springs zitten erbij). En heb ik de standaard rubbers uit de rem vervangen met een setje uit de brake performance kit (weet niet of je die erbij hebt besteld?). Anders was die echt te soft. Ik had hiervoor een G29 met andere springs, die waren nog stugger dan de standaard springs/rubbers op de V3.
Edit: oja de throw/travel distance van je rempedaal (preload) kun je nog aanpassen zoals rsnubje hierboven zegt (de draaiknop op de as van de rem). Ik heb ergens gelezen dat je die alleen niet zou hoeven gebruiken als je de brake performance kit gebruikt. Maar goed, alles naar smaak, je kunt ermee experimenteren.
Als je dat gedaan hebt kun je (nadat je je firmware geupdate hebt, natuurlijk) opnieuw je pedalen configureren, met daarbij inderdaad je voet heel zachtjes tegen de rem laten leunen en dat als baseline nemen.
Vervolgens kun je nog spelen met de brake pressure, aka hoeveel druk je moet uitoefenen om je rem de maximale druk te doen registreren. Die staat standaard op 50%; dus bij 50% druk die je loadcell kan registreren, zal je 100% remkracht uitoefenen. Die kun je aanpassen naar smaak. Hogere setting moet je meer kracht zetten voor maximale remkracht en vice versa.
Have fun!
[
Voor 9% gewijzigd door
Beempje op 03-05-2022 09:02
]