Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 91 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
QuickH schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:17:
[...]

Ik had mijn zinnen gezet op een tweedehands clunsport setje, maar omdat de marktplaats prijzen zo hoog zijn twijfel ik nu. Ben wel veeleisend vaak, dus weet niet of ik tevreden ja zijn met de CSL
Dan heb je de prijzen nog niet gezien in België ALS er dan al iets te koop komt op de 2e handssites.
Spijtig dat @rsnubje zo ver woont anders ging ik wel toegehapt hebben om eens te komen kijken 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
QuickH schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:17:
[...]

Ik had mijn zinnen gezet op een tweedehands clunsport setje, maar omdat de marktplaats prijzen zo hoog zijn twijfel ik nu. Ben wel veeleisend vaak, dus weet niet of ik tevreden ja zijn met de CSL
Liever een nieuwe CSL base dan een oudere clubsport base. Sinds vorig jaar gebruiken ze namelijk direct drive in plaats van een belt. (of je moet toevallig een nieuw model clubsport tegenkomen op marktplaats, maar dat zijn er weinig ;) Die trouwens hetzelfde is als de CSL nu, alleen een zwaardere voeding heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-04-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 20:10
Niks, ik wil starten. Kart wel al jaren en heb wat zaken als driften etc gedaan, dus wil wel beetje leuke ervaring op doen

Die pedalen hou ik even in mijn achterhoofd indien ik toch besluit alles los te kopen. Hoop een complete set op marktplaats op te doen

[ Voor 20% gewijzigd door QuickH op 30-04-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
QuickH schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:18:
[...]

Niks, ik wil starten. Kart wel al jaren en heb wat zaken als driften etc gedaan, dus wil wel beetje leuke ervaring op doen
Dan ga je je prima vermaken met een leuke CSL set :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Xenophoben schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:11:
Iemand een idee hoe de asetek pedalen vs de sprints het doen? Ik vind die invicta set er wel heeeel gelikt uit zien.
Ik heb ze donderdag mogen ontvangen. En moet zeggen ze zijn echt netjes afgewerkt. Het rempedaal is zoals ze zeggen wel echt keihard! Maar niet vervelend moet ik zeggen. Wel even wennen maar het muscle memory is wel fijn maar ook dit is wat je zelf prettig vind. Je kan er best spierpijn van krijgen mocht je het niet gewend zijn om veel je bovenbeen te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmQIhtizMdwApSISY00BkQrzT0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgk2p0CXU7AFPz4l0BconIVp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey168 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:59:
[...]

Ik heb ze donderdag mogen ontvangen. En moet zeggen ze zijn echt netjes afgewerkt. Het rempedaal is zoals ze zeggen wel echt keihard! Maar niet vervelend moet ik zeggen. Wel even wennen maar het muscle memory is wel fijn maar ook dit is wat je zelf prettig vind. Je kan er best spierpijn van krijgen mocht je het niet gewend zijn om veel je bovenbeen te gebruiken.

[Afbeelding]
Wat mij van de Asetek aankoop weerhield, de pedalen lijken relatief dicht bij elkaar te staan in het geval van een 2 pedals setup. Ik ben misschien een afwijking op de standaard maar ik heb mijn pedalen relatief ver uit elkaar staan en die vrijheid lijkt de Asetek set niet te bieden. Maar ik kan het mis hebben, pedalen zien er wel heel netjes uit in ieder geval.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05
R2D2 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:06:
[...]

Wat mij van de Asetek aankoop weerhield, de pedalen lijken relatief dicht bij elkaar te staan in het geval van een 2 pedals setup. Ik ben misschien een afwijking op de standaard maar ik heb mijn pedalen relatief ver uit elkaar staan en die vrijheid lijkt de Asetek set niet te bieden. Maar ik kan het mis hebben, pedalen zien er wel heel netjes uit in ieder geval.
Inderdaad dat viel mij ook al op. Ziet er erg netjes afgewerkt uit, maar de pedalen staan wel heel dicht bij elkaar. Waarschijnlijk kun je hier prima aan wennen, mede als je niet al te brede voeten hebt. Overall mooi om te zien dat de markt voor simracing gear blijft groeien.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:33
[...]

Je hebt inderdaad niet de vrijheid om ze volledig naar links en rechts te verplaatsen. Wat wel kan is de pads een gaatje opschuiven waardoor ze wat verder uit elkaar komen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Je kan het pedaalplaatje wel naar links, rechts, boven en onder verplaatsen. Waardoor ze wel meer naar buiten komen te staan. Ik heb maat 43 geen problemen. Al merk ik wel dat mn benen er nog wel wat aan moeten wennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:43

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Joepie!! De VRS pedaaltjes zijn binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SYh6IwnrkEXmfn1IIcSVv5IJrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rY5aLZLf1kQ5AbzzKm7tHE12.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu moet ik het even doen met de foto van mn collega.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

rsnubje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:52:
Joepie!! De VRS pedaaltjes zijn binnen!

[Afbeelding]

Voor nu moet ik het even doen met de foto van mn collega.
Erg fijne pedalen en succes met het vervangen van de blauwe veer :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
[...]

Krijg je dan niet de situatie dat je altijd met een naar binnen gebogen been druk zet wat uiteindelijk ook op je lichaam gaat werken? Ik ben er wel achtergekomen dat een rechte houding echt ontzettend belangrijk is als je endurance raced.... Dit is een van de redenen waarom ik mijn sprints slechts 2 pedalen gebruik... Bij drie kreeg ik na een paar uur echt last van mijn knie.

[ Voor 8% gewijzigd door Xenophoben op 02-05-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Haha, ik zag er al de nodige berichten over. Komt vast goed tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xenophoben schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Krijg je dan niet de situatie dat je altijd met een naar binnen gebogen been druk zet wat uiteindelijk ook op je lichaam gaat werken? Ik ben er wel achtergekomen dat een rechte houding echt ontzettend belangrijk is als je endurance raced.... Dit is een van de redenen waarom ik mijn sprints slechts 2 pedalen gebruik... Bij drie kreeg ik na een paar uur echt last van mijn knie.
Dat is waar ik inderdaad last van kreeg toen ik de BJ set met clutch reed en de rem in het midden had, ik ben toen overgestapt naar een 2 pedaals setup omdat ik de clutch toch amper gebruikte en hem eventueel ook op het stuur heb zitten EN omdat ik dan de benen recht had en dat met het druk zetten bij remmen mij aan het eind van de avond geen pijnlijke knie meer opleverde (lang verhaal kort, zelfde als wat jij omschrijft dus ;) )

Maar kan me ook prima voorstellen dat het geen issue is voor mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Precies de reden dat ik de rem en koppeling (die ik alleen voor starten gebruik) omgedraaid heb bij mijn sprints. Kreeg enorme last van mijn onderrug door de schuine stand van mijn been tijdens het remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind het toch wel raar om eerlijk te zijn. Want zoals ik het nu lees kunnen jullie dus ook niet lange ritten maken in het dagelijks leven, want in handgeschakelde auto's zit de koppeling toch ook gewoon links, rem midden en gas rechts? Of rijden jullie automaat? Nooit langdurig, grote afstanden?

Of is de zitpositie in de rig wellicht niet goed afgesteld als je zo'n last krijgt?

Ik denk dat ik iets mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Dat denk ik ook :)

In het dagelijks leven heb ik mijn voet op het gaspedaal en rem ik incidenteel, en met een remdruk van laten we zeggen max 5 kg?

Tijdens het simracen rem ik meerdere keren per minuut, en niet uitzonderlijk met een remdruk van tegen de 70kg. Dat is totaal niet te vergelijken met normaal auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

dawg schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:28:
Ik vind het toch wel raar om eerlijk te zijn. Want zoals ik het nu lees kunnen jullie dus ook niet lange ritten maken in het dagelijks leven, want in handgeschakelde auto's zit de koppeling toch ook gewoon links, rem midden en gas rechts? Of rijden jullie automaat? Nooit langdurig, grote afstanden?

Of is de zitpositie in de rig wellicht niet goed afgesteld als je zo'n last krijgt?

Cruise control FTW!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
want in handgeschakelde auto's zit de koppeling toch ook gewoon links, rem midden en gas rechts?
Naast dat je in een normale auto meestal niet een uur lang elke 20 seconden tussen je pedalen heen en weer loopt te trappen. Remmen in een auto de meeste mensen met rechts en gebruiken hun linkervoet alleen voor de koppeling.

Voor veel race sims waar je geen koppeling gebruikt, is het een stuk efficienter om je linkervoet op de rem te houden, die dan ineens een stuk minder fijne positie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Laatst online: 23-08 12:56

Het is al genoemd, de repeterende factor, de druk, en probeer maar eens te remmen met links in je eigen auto, je hebt nog nooit zo snel stil gestaan waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 13:44
Sinny schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Het is al genoemd, de repeterende factor, de druk, en probeer maar eens te remmen met links in je eigen auto, je hebt nog nooit zo snel stil gestaan waarschijnlijk :+
Ik weet niet wat voor auto jij rijd in het dagelijkse leven maar mijn pedalen zijn nog niet eens 1/5e zo stug als die in mijn sim >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 20:17
De meeste rijden snelle race auto's in de sim, met remmen die niet te vergelijken zijn met straatauto's. Zelf reed ik vroeger vaak AC met straatauto's en begreep de 2 pedalen setup ook nooit echt, en geen travel in je rempedaal al helemaal niet (dat is immers ook niet zo in de echte straatauto). Maar met karten of F1 snap ik het inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In december 2021 hier een stuur besteld

https://www.facebook.com/ffsimwheels

En die kreeg ik vorige week binnen. De reden voor de lange levertijd was de verkrijgbaarheid van de onderdelen, maar ik kon nog vooruit, dus geen probleem mee gehad.

Maar het is echt een beauty. Ligt lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Simbob schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:31:
In december 2021 hier een stuur besteld

https://www.facebook.com/ffsimwheels

En die kreeg ik vorige week binnen. De reden voor de lange levertijd was de verkrijgbaarheid van de onderdelen, maar ik kon nog vooruit, dus geen probleem mee gehad.

Maar het is echt een beauty. Ligt lekker in de hand.
Heb je een plaatje miaschien? Links naar facebook werken niet in mijn thuis netwerk 😉

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Darkangle schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Heb je een plaatje miaschien? Links naar facebook werken niet in mijn thuis netwerk 😉
Van zijn FF. Mijn stuurtje moet nog op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Z9I9tstrqcuRLsRQqSMt7NkXQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJCcIp3pAsLPUaSYVKCYKH78.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Laatst online: 23-08 12:56
Xenophoben schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:38:
[...]

Ik weet niet wat voor auto jij rijd in het dagelijkse leven maar mijn pedalen zijn nog niet eens 1/5e zo stug als die in mijn sim >:)
Daarom juist :+ het gevoel in je linker is echt duidelijk anders dan de rechter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
De Clubsport v3’s zijn op komst!!! 🥳🥳🥳
Zijn er ervaringsdeskundigen die nog enkele tips hebben voor me?
Zoals de rempedaal calibreren terwijl mijn voet er op rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

N_E_R_V85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:38:
Ik heb er niet heel veel. Dat wat je zelf al zegt is zeker handig om te doen. Met de maximale kracht ga je bijna letterlijk op de rem staan, of wat jij denkt: aan deze kracht kom ik in de heat of the moment zelfs net niet, zodat als jij op je rem stampt, je rond de 80-85% uit komt, wat voor de meeste autos rond de limiet zit voordat je een lockup krijgt.

De throw van je rem pedaal wil je ook kort hebben.
Een brake performance kit kan ik ook aanraden.

Verder ben ik ook nog best nieuw in het simmen, maar dit is wat ik heb opgepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
N_E_R_V85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:38:
Heb ze zelf een paar weken terug ontvangen. Inderdaad dat rempedaal terwijl je voet er tegenaan rust aanpassen. Maar doe dat pas als laatste. Sowieso heb ik de springs in het gas- en koppelingspedaal vervangen (replacement springs zitten erbij). En heb ik de standaard rubbers uit de rem vervangen met een setje uit de brake performance kit (weet niet of je die erbij hebt besteld?). Anders was die echt te soft. Ik had hiervoor een G29 met andere springs, die waren nog stugger dan de standaard springs/rubbers op de V3.

Edit: oja de throw/travel distance van je rempedaal (preload) kun je nog aanpassen zoals rsnubje hierboven zegt (de draaiknop op de as van de rem). Ik heb ergens gelezen dat je die alleen niet zou hoeven gebruiken als je de brake performance kit gebruikt. Maar goed, alles naar smaak, je kunt ermee experimenteren.

Als je dat gedaan hebt kun je (nadat je je firmware geupdate hebt, natuurlijk) opnieuw je pedalen configureren, met daarbij inderdaad je voet heel zachtjes tegen de rem laten leunen en dat als baseline nemen.

Vervolgens kun je nog spelen met de brake pressure, aka hoeveel druk je moet uitoefenen om je rem de maximale druk te doen registreren. Die staat standaard op 50%; dus bij 50% druk die je loadcell kan registreren, zal je 100% remkracht uitoefenen. Die kun je aanpassen naar smaak. Hogere setting moet je meer kracht zetten voor maximale remkracht en vice versa.

Have fun!

[ Voor 9% gewijzigd door Beempje op 03-05-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Bdankt voor de tips, deze zal ik deze namiddag eens uitproberen.
Maar die performance kit zal ik nog niet kunnen proberen omdat deze uitverkocht is en pas 7juni weer voorradig is.
Tenzij er 1 van jullie weet waar ze deze ook verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dan had ik zeker net 1 van de laatste >:)
Ik zie ze ook nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou over het algemeen zit ik wat relaxter in de C-HR en hoef ik wat minder vaak en wat minder agressief te remmen en heeft het linkerbeen dus aardig wat meer rust, daarnaast zit de stoel inderdaad ook wat comfortabeler. ;)

Bij de CSL pedalen ging het nog prima maar toen ik de overstap maakte naar de BJ pedalen en daar een loadcell weg van 200Kg moest trappen werd het een ander verhaal.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat de Sprints al weer wat minder krachtsinspanning vereisen dat de GT steels dus misschien dat het met de Sprints nu ook wel weer prima zou gaan maar ik vind dit stukje comfort van de beentjes rechtuit hebben ook wel fijn en ik rijdt toch alleen maar GT3's zonder koppeling ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Nou, dat was verassend makkelijk. Duurde niet meer dan een minuut uiteindelijk. Het geheim zit hem in de afstelbout voor de preload losser te doen. Dan is het appeltje eitje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MoX8nGN34EnpTgy7FZ0N8CmRIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d9XvyLagcVjqc51Loq1zsT1l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Racers, vraagje. Ik heb sinds een paar weken een Fanatec DD Pro (8Nm). Als ik recommended settings opzoek van Fanatec zelf dan wordt veelal geadviseerd om de Force Feedback van de base om 100 te zetten en in het spel dan (varierend per spel) ergens in de 60 - 80 range.

Maar holy shit wat moet je dan een kracht zetten bij sommige games. ACC recommended setting bijv, FF op de base op 100 en de ingame Gain op 70, ik vind het nogal wat! :P Dus heb de FF voor nu op 80 gezet, dat gaat me beter af.

Maar hoe doen mensen met een DD1 of DD2 dat wel niet? Dat is toch veels te zwaar om relaxed te rijden? Zijn jullie allemaal brede gasten met enorme spierballen oid? Ik neem aan dat het nog wel iets went en ik geleidelijk "meer" wil, maar ik vind het vooralsnog lastig voorstellen dat ik ooit meer nodig zal hebben (of aan zal kunnen) dan de 8Nm.

Klinkt waarschijnlijk aandoenlijk naief, I know :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Beempje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
:Y
Het went.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Racers, vraagje. Ik heb sinds een paar weken een Fanatec DD Pro (8Nm). Als ik recommended settings opzoek van Fanatec zelf dan wordt veelal geadviseerd om de Force Feedback van de base om 100 te zetten en in het spel dan (varierend per spel) ergens in de 60 - 80 range.

Maar holy shit wat moet je dan een kracht zetten bij sommige games. ACC recommended setting bijv, FF op de base op 100 en de ingame Gain op 70, ik vind het nogal wat! :P Dus heb de FF voor nu op 80 gezet, dat gaat me beter af.

Maar hoe doen mensen met een DD1 of DD2 dat wel niet? Dat is toch veels te zwaar om relaxed te rijden? Zijn jullie allemaal brede gasten met enorme spierballen oid? Ik neem aan dat het nog wel iets went en ik geleidelijk "meer" wil, maar ik vind het vooralsnog lastig voorstellen dat ik ooit meer nodig zal hebben (of aan zal kunnen) dan de 8Nm.

De FFB settings zijn per game wisselend, en zeker bij de wat krachtigere bases ga je dat verschil echt voelen. Het is dus een kwestie van finetunen per game.

Voor wat betreft kracht en "more is better" gaat het niet zo zeer om de absolute maximale waarden. 8Nm is daarin in principe meer dan krachtig genoeg. Het gaat met name om wat clipping genoemd wordt. Dat houdt in dat de game meer kracht probeert te laten genereren door de base dan wat het ding eigenlijk kan. Het gevolg is dat er een soort van dead-zone lijkt te ontstaan. Om dat op te vangen wil je dus een beetje headroom houden t.o.v. je gemiddelde kracht. Die pieken waarop clipping onstaat kunnen enorm uitschieten. Als je een avarage van 6Nm hebt, dan kan een piek van kracht zomaar de 15Nm willen gaan benaderen. Die DD1 en DD2 geven je dus met name meer headroom dan dat je het structureel nodig hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Als DD2 owner, afhankelijk van het gebruikte stuur zit ik rond de 45% FFB met de Formula V2, met de Podium Porsche rond de 60% FFB.

8Nm is genoeg, er is alleen een maar... als je alles op 100% hebt staan ga je last krijgen van clipping en dan is het wel fijn om nog wat headroom te hebben om die pieken in het signaal op te kunnen vangen. Clipping is namelijk iets wat je niet wil. Althans, incidenteel is misschien niet zo erg maar wanneer je het om de haverklap hebt is het een ander verhaal.

Daarnaast hebben we nog het gewicht van het stuurwiel, 8Nm is meer dan voldoende voor het McLaren, Formula stuurwiel e.d. (stuurwielen met een licht gewicht en kleinere diameter) maar wanneer je de Podium Porsche replica op een CSL-DD gaat gebruiken (wat een relatief zwaar stuurwiel is met een grotere diameter) ga je enorm inleveren op feeling en snelheid terwijl je bij een DD1/2 gewoon de FFB sterkte wat opschroeft om het gewicht en de diameter van het stuurwiel te compenseren.

Meer Nm's betekent dus vooral meer ruimte (headroom) om andere dingen te compenseren.

edit: @kroegtijger was me al voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Thanks voor de reacties! Duidelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:28
Zojuist een CSL dd besteld samen met de V3 pedalen, lang over getwijfeld. Nu hopen dat het snel binnen is allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ZuidJ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:46:
Zojuist een CSL dd besteld samen met de V3 pedalen, lang over getwijfeld. Nu hopen dat het snel binnen is allemaal :)
Had je minder lang moeten twijfelen, dan had je het nu al binnen :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
MTFDarkEagle schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Had je minder lang moeten twijfelen, dan had je het nu al binnen :+
Heel scherp inderdaad :+ Ik ben echter niet zo van het bestellen als iets niet direct leverbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
Voor degene met een T150 die willen upgraden, overweeg eens een mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2546742839

Ik heb net lagers besteld, ben heel benieuwd. Vind het stuur niet fijn meer, te weinig feedback, maar een upgrade naar CSL bijv te duur.

Mensen zijn erg blij met de mod, ik hopelijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Frontysco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:30:
Voor degene met een T150 die willen upgraden, overweeg eens een mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2546742839

Ik heb net lagers besteld, ben heel benieuwd. Vind het stuur niet fijn meer, te weinig feedback, maar een upgrade naar CSL bijv te duur.

Dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:57
Hoi, eergisteren een T300rs gekocht, nu bleef nadat ik de PC in de slaapstand had gezet de cooling fans draaien in de automaat stand tot ik de USB loskoppelde. In de forced cooling stand zou de cooling fans uitmoeten gaan als er geen stroom meer op de USB staat, in beidde gevallen blijft de cooling fan draaien. Is dit normaal? Ik hoop dat hier leden zitten die hier mij verder in kunnen helpen voordat ik contact opneem met de leverancier voor iets wat misschien kloppend is. alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Malle-piet schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 06:37:
Hoi, eergisteren een T300rs gekocht, nu bleef nadat ik de PC in de slaapstand had gezet de cooling fans draaien in de automaat stand tot ik de USB loskoppelde. In de forced cooling stand zou de cooling fans uitmoeten gaan als er geen stroom meer op de USB staat, in beidde gevallen blijft de cooling fan draaien. Is dit normaal? Ik hoop dat hier leden zitten die hier mij verder in kunnen helpen voordat ik contact opneem met de leverancier voor iets wat misschien kloppend is. alvast bedankt.
Dan lijkt het me dat je moederbord nog stroom blijft leveren aan de USB poorten nadat hij uit is. Dit kun je veranderen in de BIOS van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:57
Oke dank je, ik was gewend met een HDD drive om vanwege het lange opstarten om alles in de slaapstand te zetten, maar met een SSD gaat dat zo snel dat ik voortaan de PC volledig uit zet en dan idd de Fan ook uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vorige week Sparco Hypergloves handschoenen aangeschaft voor €50 bij amazon.nl, maar na een paar uurtjes racen is het stiksel bij de wijsvinger al helemaal los. De pasvorm is verder prima (zitten niet te strak), maar als ik zie hoe ze die handschoenen gestikt hebben, dan begrijp ik niet hoe ze dit als sim racing handschoenen durven te verkopen voor dit bedrag. Dus deze gaan retour! Iemand nog goede tips/ervaringen met andere handschoenen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:04
PatrickC schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:58:
Vorige week Sparco Hypergloves handschoenen aangeschaft voor €50 bij amazon.nl, maar na een paar uurtjes racen is het stiksel bij de duim al helemaal los. De pasvorm is verder prima (zitten niet te strak), maar als ik zie hoe ze die handschoenen gestikt hebben, dan begrijp ik niet hoe ze dit als sim racing handschoenen durven te verkopen voor dit bedrag. Dus deze gaan retour! Iemand nog goede tips/ervaringen met andere handschoenen?
kijk eens bij abruzzi, dan kan je zelfs je eigen design maken. Ben inmiddels bezig met mijn 2de paar omdat er een fabrieksfout in de eerste zat. Gratis een nieuw paar ontvangen met hetzelfde design.
Ben er in ieder geval super tevreden over.
https://abruzzi-official....-glove/full-custom-glove/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Frontysco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:30:

Zojuist de mod uitgevoerd, morgenavond testen met de GOT race. Op mn twitch staat een korte stream van de mod mocht je het 'live' willen zien.
Helaas perongeluk de mic gedeeltelijk uitstaan, jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 07-05-2022 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vorige week Sparco Hypergloves handschoenen aangeschaft voor €50 bij amazon.nl, maar na een paar uurtjes racen is het stiksel bij de duim al helemaal los. De pasvorm is verder prima (zitten niet te strak), maar als ik zie hoe ze die handschoenen gestikt hebben, dan begrijp ik niet hoe ze dit als sim racing handschoenen durven te verkopen voor dit bedrag. Dus deze gaan retour! Iemand nog goede tips/ervaringen met andere handschoenen?
Ik gebruik al jaren Sparco, maar wel handschoenen specifiek bedoeld voor real life racing. Uitwasbaar en al. Wel duur in aanschaf (€85) maar gezien hoe lang ik er al mee doe valt dat eigenlijk ook wel mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 15:05
Ik heb deze gekocht. Afgelopen week gepost in het simracing topic
https://gathering.tweaker...message/71364950#71364950

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Je bedoelt niet het topje van de duim toch? Aangezien die los hoort te zijn, net als de wijvinger.

Anyway, zoals even geleden hier gepost gebruik ik momenteel deze:
https://www.foxracing.com...cgid=mens-mtb-gear-gloves

Vind ze erg fijn. Maar zijn m'n eerste setje en heb ze nog niet zo lang, dus weinig referentiekader. Je kunt ze gewoon bij NL webshops bestellen, das ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Beempje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:36:
Je bedoelt niet het topje van de duim toch? Aangezien die los hoort te zijn, net als de wijvinger.
Ik heb me eerder in de vinger vergist. :+ Het is de wijsvinger. En niet het topje, wat los hoort te zitten vanwege eventueel gebruik van touchscreens, maar het rode stuk stof tussen de vingers is los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryQtO7anRcaZCEV6WqAYB4NhW7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w7vLdgy3KwwPSZ8rhuYGJN9.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
Ik gebruik de Alpinestarts Tech 1-K Racing V2
Erg tevreden mee, goede grip en bijkomend voordeel dat ze geen velcro hebben (geen beschadiging van de handschoen vingertoppen noch kleding of kuipstoel)
Ik heb een horloge/activity tracker om mijn pols en dit geeft geen belemmering voor het dragen :)

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:18
Ik gebruik Minus 273 handschoenen. Zeer tevreden van. Zijn licht en laten veel lucht door, waardoor je niet zo erg zweet als in andere handschoenen.
Koop er wel met grote rubber patches en liefst gestikte patches. De modellen met kleine stukjes rubber laten vrij snel los.

Mijn setje met gestikte patches is ondertussen 1 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Broodro0ster op 09-05-2022 13:17 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
PatrickC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Ik heb me eerder in de vinger vergist. :+ Het is de wijsvinger. En niet het topje, wat los hoort te zitten vanwege eventueel gebruik van touchscreens, maar het rode stuk stof tussen de vingers is los.
Oh das wel slordig inderdaad.

Btw vergeten te melden, die ik linkte kun je ook gewoon je touchscreen mee bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 20:24

KRAI.7

Bwoah...

Voor mensen die na lang wachten de Thrustmaster SF1000 willen kopen: Coolblue heeft hem nu!

Ik heb er zelf inmiddels bijna een jaar op gewacht… :(

[ Voor 15% gewijzigd door KRAI.7 op 09-05-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
KRAI.7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:08:
Voor mensen die na lang wachten de Thrustmaster SF1000 willen kopen: Coolblue heeft hem nu!

Ik heb er zelf inmiddels bijna een jaar op gewacht… :(
Ik heb er ook bijna een jaar op gewacht, en nu die uiteindelijk beschikbaar is heb ik toch besloten om voor Fanatec te gaan omdat ik toch liever overstap naar een direct drive wheel.

net dus de Fanatec DD Pro 8nm samen met de V3 pedals en het formula V2.5 stuurtje besteld.

En nu begint het wachten.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dr zijn inmiddels ook wat alternatieven uit aan het komen voor de Fanatec CLS DD.
Ze zijn nog best wel degelijk geprijsd eerlijk gezegd.

Bijvoorbeeld Moza:
https://mozaracing.com/product/r9-wheel-base
https://simracingstore.nl...9-direct-drive-wheelbase/

En Immsource
https://simracingstore.nl/product/immsource-et3/

[ Voor 9% gewijzigd door rsnubje op 10-05-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
schumi1986 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Ik heb er ook bijna een jaar op gewacht, en nu die uiteindelijk beschikbaar is heb ik toch besloten om voor Fanatec te gaan omdat ik toch liever overstap naar een direct drive wheel.

net dus de Fanatec DD Pro 8nm samen met de V3 pedals en het formula V2.5 stuurtje besteld.

Hey leuk das precies de set die ik ook sinds een paar weken heb :) Ben er erg blij mee! Mocht je vragen hebben mbt de setup, ik heb recentelijk alles doorlopen, dus stel ze gerust (nu of wanneer je de boel binnen hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dennis Blomaard schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik de Alpinestarts Tech 1-K Racing V2
Erg tevreden mee, goede grip en bijkomend voordeel dat ze geen velcro hebben (geen beschadiging van de handschoen vingertoppen noch kleding of kuipstoel)
Ik heb een horloge/activity tracker om mijn pols en dit geeft geen belemmering voor het dragen :)
Deze nu ook aangeschaft en vandaag al geleverd. Eerste indruk erg positief… dit ziet er ook veel degelijker uit. Dank voor de tip! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
PatrickC schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Deze nu ook aangeschaft en vandaag al geleverd. Eerste indruk erg positief… dit ziet er ook veel degelijker uit. Dank voor de tip! d:)b
Leuk, ik hoop dat ze je ook bevallen net als bij mij!
Uiteindelijk had ik ze weer gekocht na de tip van "Thodekroo", dus leuk dat we elkaar zo weer helpen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
schumi1986 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:37:
[...]

DD Pro ipv CSL DD vanwege gebruik op Playstation? Ondanks dat ik (nog) geen PS5 heb, was dat voor mij ook de reden mocht ik in de toekomst toch een PS5 gaan aanschaffen voor o.a. GT7. Ik had ‘m als bundel besteld met 8nm boost kit en CSL load cell pedal. Ander stuurtje nog niet… eerst maar eens met het bijgeleverde stuurtje wennen aan de direct drive. Ik heb ‘m nu een paar weken en echt een enorm verschil met mijn vorige G27. Ook die load cell trouwens… ik heb opnieuw moeten leren remmen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

rsnubje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:50:
Dr zijn inmiddels ook wat alternatieven uit aan het komen voor de Fanatec CLS DD.
Ze zijn nog best wel degelijk geprijsd eerlijk gezegd.

Bijvoorbeeld Moza:
https://mozaracing.com/product/r9-wheel-base
https://simracingstore.nl...9-direct-drive-wheelbase/

En Immsource
https://simracingstore.nl/product/immsource-et3/
De base is misschien degelijk geprijsd, maar vervolgens zijn de bijbehorende stuurtjes duurder dan de wheelbase. :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Metalfreak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:
[...]

De base is misschien degelijk geprijsd, maar vervolgens zijn de bijbehorende stuurtjes duurder dan de wheelbase. :/
:') Ja, das niet zo chill. Maar past daar dan ook niet gewoon een ander merk op die wel wat goedkopere heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:12:
[...]

DD Pro ipv CSL DD vanwege gebruik op Playstation? Ondanks dat ik (nog) geen PS5 heb, was dat voor mij ook de reden mocht ik in de toekomst toch een PS5 gaan aanschaffen voor o.a. GT7. Ik had ‘m als bundel besteld met 8nm boost kit en CSL load cell pedal. Ander stuurtje nog niet… eerst maar eens met het bijgeleverde stuurtje wennen aan de direct drive. Ik heb ‘m nu een paar weken en echt een enorm verschil met mijn vorige G27. Ook die load cell trouwens… ik heb opnieuw moeten leren remmen! :+
Klopt, zo kan ik het stuurtje voor mijn PC en PS5 gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsnubje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:19:
[...]

:') Ja, das niet zo chill. Maar past daar dan ook niet gewoon een ander merk op die wel wat goedkopere heeft.
Lijkt er niet op, althans, de QR lijkt weliswaar hetzelfde te zijn als die van de Simagic en de Immsource wheelbases MAAR de vraag is of het ook daadwerkelijk gaat werken want hoewel het OEM wheelbases lijken te zijn is het natuurlijk de vraag of de software voor de aansturing van leds, buttons, shifters e.d. ook gaat werken.

Immsource heeft ook een losse QR beschikbaar dus daar zou je een ander stuur op kunnen klussen en die dan via USB direct aansluiten op de pc maar dan ben je in het gros van de gevallen nog steeds duurder uit dan wanneer je een kant en klaar stuur van Fanatec koopt om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Sinds deze week maak ik gebruik van V3 pedalen. Nou viel mij op dat mijn remsignaal niet constant is. Als ik bijvoorbeeld het rempedaal voor 60% ingedrukt houdt, loopt dat vrij snel terug naar 55 of soms iets van 50%. Nou is mijn vraag of dit gebruikelijk is? Ik las bijvoorbeeld ergens dat het pedaal het volgende signaal probeert in te schatten? Heb trouwens ook de brake damperkit geïnstalleerd, daar lijkt verder niets mis mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
ZuidJ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:58:
Sinds deze week maak ik gebruik van V3 pedalen. Nou viel mij op dat mijn remsignaal niet constant is. Als ik bijvoorbeeld het rempedaal voor 60% ingedrukt houdt, loopt dat vrij snel terug naar 55 of soms iets van 50%. Nou is mijn vraag of dit gebruikelijk is? Ik las bijvoorbeeld ergens dat het pedaal het volgende signaal probeert in te schatten? Heb trouwens ook de brake damperkit geïnstalleerd, daar lijkt verder niets mis mee.
Heb je de damper op het rempedaal gemonteerd? Daar is ie namelijk niet voor bedoeld (alhoewel het wel kan en ook in de documenatie vermeld wordt is het in de regel niet als een upgrade te beschouwen). Hij is meer voor het gaspedaal bedoeld. Het effect dat je beschrijft matcht dan ook prima met wat je zou verwachten van een damper. Je duwt op het pedaal, dat is met (relatieve) maximale kracht en de damper laat dat langzaam terug lopen. Als het goed is, is het ook een constant effect dat je merkt (altijd terug tot rond dezelfde waarde). Haal de damper dus van de rem af (daar kan je wel een brake performance kit in zetten. Die werkt exact tegenover gesteld. In plaats van demping van de kracht maak je het materiaal juist stijver en dus directer) en eventueel op het gaspedaal monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door kroegtijger op 12-05-2022 20:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:32
Metalfreak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Reeds diverse meldingen gelezen dat Moza goedkopere stuurtjes uit zal brengen in de toekomst d:)b

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
kroegtijger schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:01:
[...]

Heb je de damper op het rempedaal gemonteerd? Daar is ie namelijk niet voor bedoeld (alhoewel het wel kan en ook in de documenatie vermeld wordt is het in de regel niet als een upgrade te beschouwen). Hij is meer voor het gaspedaal bedoeld. Het effect dat je beschrijft matcht dan ook prima met wat je zou verwachten van een damper. Je duwt op het pedaal, dat is met (relatieve) maximale kracht en de damper laat dat langzaam terug lopen. Als het goed is, is het ook een constant effect dat je merkt (altijd terug tot rond dezelfde waarde). Haal de damper dus van de rem af (daar kan je wel een brake performance kit in zetten. Die werkt exact tegenover gesteld. In plaats van demping van de kracht maak je het materiaal juist stijver en dus directer) en eventueel op het gaspedaal monteren.
Bedankt voor je uitleg, had inderdaad gelezen dat het op beide gezet kon worden. Ga hem morgen wel even omzetten dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Vorige week Sparco Hypergloves handschoenen aangeschaft voor €50 bij amazon.nl, maar na een paar uurtjes racen is het stiksel bij de wijsvinger al helemaal los. De pasvorm is verder prima (zitten niet te strak), maar als ik zie hoe ze die handschoenen gestikt hebben, dan begrijp ik niet hoe ze dit als sim racing handschoenen durven te verkopen voor dit bedrag. Dus deze gaan retour! Iemand nog goede tips/ervaringen met andere handschoenen?
Ik heb Sparco Meca 3 handschoenen, zijn bedoeld voor mechanics maar vind ze heerlijk. De naad is inderdaad wel iets meer uitgesproken maar aan de binnenkant, Verder geen last van dat iets los zou komen en ben er overigens ook al een paar keer mee gaan karten op gewone karts.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Iemand nog een tip voor een degelijke USB-hub voor een normale prijs? Bij voorkeur een met een metalen behuizing die op een alu-rig gemonteerd kan worden. USB3 is een pré, maar het is geen harde eis. USB2 volstaat prima voor pedalen, stuurtje etc op te verbinden.

Ik kom wel wat tegen zoals pricewatch: LogiLink UA0317 of pricewatch: Manhattan 164405 maar ik vind ze wel behoorlijk prijzig te noemen dan. Alternatief zou dan 2x pricewatch: Renkforce RF-4830984 kunnen zijn, maar als er andere / betere mogelijkheden zijn hoor ik het graag natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
kroegtijger schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:16:
Iemand nog een tip voor een degelijke USB-hub voor een normale prijs? Bij voorkeur een met een metalen behuizing die op een alu-rig gemonteerd kan worden. USB3 is een pré, maar het is geen harde eis. USB2 volstaat prima voor pedalen, stuurtje etc op te verbinden.

Ik kom wel wat tegen zoals pricewatch: LogiLink UA0317 of pricewatch: Manhattan 164405 maar ik vind ze wel behoorlijk prijzig te noemen dan. Alternatief zou dan 2x pricewatch: Renkforce RF-4830984 kunnen zijn, maar als er andere / betere mogelijkheden zijn hoor ik het graag natuurlijk.
Mag ik vragen waarom je voor een hub kiest en geen interne PCI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Jeffrey168 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat een hub benodigd is om de lengte vanaf stuurtje/pedalen naar PC te overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Jeffrey168 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Een additionele PCI(e) kaart zou qua werking wel beter zijn, dat snap ik. De PC staat net effe te ver weg van de rig om praktisch werkbaar te zijn. De rig staat op 4 zwenkwieltjes en rij ik als ik ga racen even richting de pc.

Omdat er relatief weinig data overheen gaat kan dat prima vanuit een hubje worden opgelost en kan ik dus volstaan met 1 stroomkabel en 1 USB kabel aansluiten, VR-bril pakken en racen maar. Dat gaat met allemaal losse USB-kabels niet praktisch worden (nog buiten dat de achterkant van de pc niet heel handig bereikbaar is). Daarbij geven de meeste insteek-kaartjes je er 4 aansluitingen bij. Dat is net aan voldoende, maar biedt niets aan additionele ruimte dan meer op de USB-bus. Dus ook voor de toekomst is het praktischer om dat met een wat grotere hub op te lossen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik heb deze: pricewatch: Startech.com 4 poorts USB hub USB-A naar 3x USB-A en 1x USB-C USB...
Prima tevreden over. Ik had hiervoor verschillende hubjes en verlengkabels gehad maar allemaal hadden ze vage disconnects met mijn Fanatec base. Deze zit met een 5m kabel aan mijn pc en werkt als de brandweer. Zelfs met een Stream Deck XL er ook op (die ook kieskeurig is met verlengkabels en hubs)

*edit
Ik zie nu pas de actuele prijs :o
Rond de 70 euro 8)7 Ik heb hem aan het begin van het jaar voor 34 gekocht...

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-05-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:09:
[...]

Ik heb deze: pricewatch: Startech.com 4 poorts USB hub USB-A naar 3x USB-A en 1x USB-C USB...
Prima tevreden over. Ik had hiervoor verschillende hubjes en verlengkabels gehad maar allemaal hadden ze vage disconnects met mijn Fanatec base. Deze zit met een 5m kabel aan mijn pc en werkt als de brandweer. Zelfs met een Stream Deck XL er ook op (die ook kieskeurig is met verlengkabels en hubs)

*edit
Ik zie nu pas de actuele prijs :o
Rond de 70 euro 8)7 Ik heb hem aan het begin van het jaar voor 34 gekocht...
34 was een prima prijsje geweest inderdaad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:11:
[...]

34 was een prima prijsje geweest inderdaad
Kijk uit met usb 3.1 en 3.2 poorten icm een stuurtje.
Mijn stuur heeft een VoCore schermpje erin zitten en die schermpjes kunnen niet overweg met de bovengenoemde usb poorten. 3.0 is prima, maar hoger niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48

Is het dan niet handiger om een metalen doosjes rond je doodnormale hub te bouwen. Ik zou zelfs gewoon een plastieke ding kopen en het met een paar dubbelzijdige stickers monteren of iets in die aard, 3M tape of zo. Zou overigens ook wel altijd USB3 nemen want je weet nooit welk volgend onderdeel enkel op 3 werkt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Simbob schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Kijk uit met usb 3.1 en 3.2 poorten icm een stuurtje.
Mijn stuur heeft een VoCore schermpje erin zitten en die schermpjes kunnen niet overweg met de bovengenoemde usb poorten. 3.0 is prima, maar hoger niet.
Vanuit een technisch oogpunt klinkt dat onwijs gek. 3.0, 3.1 en 3.2 gen1 is allemaal hetzelfde, alleen de naam is anders. Gen2, misschien, maar zou niks uit mogen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
GiggySmalls schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Is het dan niet handiger om een metalen doosjes rond je doodnormale hub te bouwen. Ik zou zelfs gewoon een plastieke ding kopen en het met een paar dubbelzijdige stickers monteren of iets in die aard, 3M tape of zo. Zou overigens ook wel altijd USB3 nemen want je weet nooit welk volgend onderdeel enkel op 3 werkt ;)
Het "probleem" bij de goedkope hubjes is dat er vaak heel matige chips gebruikt worden waardoor de doorvoersnelheden een stuk lager liggen. Hubjes die een degelijkere behuizing hebben en vaak ook al wat duurder zijn, hebben meestal wel wat betere ICs erin zitten. Ik heb niet zoveel moeite met wat meer eraan kwijt zijn, als het maar snel en betrouwbaar werkt. Met de goedkope oplossingen ben ik ondertussen wel een beetje klaar. Het functioneert vrijwel altijd op de meest ongelegen momenten niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
rsnubje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Vanuit een technisch oogpunt klinkt dat onwijs gek. 3.0, 3.1 en 3.2 gen1 is allemaal hetzelfde, alleen de naam is anders. Gen2, misschien, maar zou niks uit mogen maken.
Hier staat het ook

https://www.simrace-blog.nl/eplab-race-display-pro-nl/

https://www.simhubdash.co...ecognizing-vocore-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Weet je toevallig ook wat de technische achterliggende reden is dat het niet werkt? Want ik wist ook niet dat daar verschil in zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:39:
[...]

Weet je toevallig ook wat de technische achterliggende reden is dat het niet werkt? Want ik wist ook niet dat daar verschil in zit.
Nee sorry, zo technisch ben ik niet, maar het was heel veel proberen voordat ik hier achter was :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Simbob schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Nee sorry, zo technisch ben ik niet, maar het was heel veel proberen voordat ik hier achter was :(
Toch nog even verder naar gezocht, maar volgens de specificaties van de USB-standaarden zou het wel backwards compatible moeten zijn, echter zijn er wel enkele uitzonderingen.

- USB3.1 kabels zijn niet compatible met USB2.0 poorten
- Het device werkt op USB3.1
- Het device vraagt meer van de voeding dan wat de USB bus kan leveren

Zie o.a. https://www.startech.com/nl-nl/faq/usb-3-1-port-capabilities

Op basis daarvan zie ik dus niet een aanleiding waarom het niet werkt, en zou ik toch eens bij de leverancier gaan informeren hoe dat nu precies zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
Vanuit het VR topic hier terecht gekomen nadat ik erop ben gewezen dat mijn vraag hier beter past dus bij deze:

Al een lange tijd lijkt het mij leuk om een stuur + pedalen set aan te schaffen voor race games, maar ben altijd bang geweest dat ik er snel op uitgekeken zou raken. Inmiddels heb ik een aardige PC en een VR bril en is de volgende stap toch echt het racen uitproberen.

Nu is mijn vraag of dit een beetje te doen is zonder al te duur stuur en playseat of iets dergelijks. Een playseat challenge is nog wel te doen, maar nu zie ik een playseat evolution op amazon voor 200 euro. Toch wil ik dit nog even achterwege laten als ik met een bureaustoel (DXRacer) ook prima kan racen, zodat ik niet al teveel geld verspil als ik er niet genoeg tijd voor heb of het toch niet zo leuk is als ik verwacht.

Dus is dit te doen met een stuur aan het bureau en losse pedalen op de grond, en zo ja welk stuur zouden jullie dan aanraden? Ik lees dat de Thrustmaster T300 veel wordt aangeraden maar vind dat wel meteen een hoop geld voor iets waar ik misschien zo op uitgekeken ben, dus een goedkoper alternatief zou ik ook waarderen!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:02:
Vanuit het VR topic hier terecht gekomen nadat ik erop ben gewezen dat mijn vraag hier beter past dus bij deze:

Al een lange tijd lijkt het mij leuk om een stuur + pedalen set aan te schaffen voor race games, maar ben altijd bang geweest dat ik er snel op uitgekeken zou raken. Inmiddels heb ik een aardige PC en een VR bril en is de volgende stap toch echt het racen uitproberen.

Nu is mijn vraag of dit een beetje te doen is zonder al te duur stuur en playseat of iets dergelijks. Een playseat challenge is nog wel te doen, maar nu zie ik een playseat evolution op amazon voor 200 euro. Toch wil ik dit nog even achterwege laten als ik met een bureaustoel (DXRacer) ook prima kan racen, zodat ik niet al teveel geld verspil als ik er niet genoeg tijd voor heb of het toch niet zo leuk is als ik verwacht.

Dus is dit te doen met een stuur aan het bureau en losse pedalen op de grond, en zo ja welk stuur zouden jullie dan aanraden? Ik lees dat de Thrustmaster T300 veel wordt aangeraden maar vind dat wel meteen een hoop geld voor iets waar ik misschien zo op uitgekeken ben, dus een goedkoper alternatief zou ik ook waarderen!
Een Thrustmaster T150 of Logitech T27 zijn prima instappertjes, alhoewel de pedalen er wel heel erg slecht van zijn. Een T300 is al wel een echte stap erboven, en dat zou ik niet doen tenzij je ook bereid bent de kosten voor een rig erbij te nemen, anders gaat (nagenoeg) alle meerwaarde ervan wel verloren.

Het is te doen om met wat zelfbouw gerommel wat in elkaar te zetten dat functioneert, maar ik zou eerder adviseren om de 2e hands markt in de gaten te houden. Met enige regelmaat kom je daar nog wel complete setjes tegen van een Playseat Evo of challenge met een T150 erbij of vergelijkbaar voor een te overziene prijs. Hou er rekening mee dat nagenoeg alles waarmee je van start zal gaan weer de deur uit zal gaan als de hobby je bevalt (en ook als het niet bevalt uiteraard) omdat je dan toch snel wilt upgraden naar wat degelijkers en met wat meer krachten erin. Alleen al vanuit dat oogpunt zou ik de 2e hands markt dus in de gaten houden.

heb je nog echt geen flauw idee of je race games uberhaupt wel leuk vind, kijk dan eens bij bijvoorbeeld RaceSquare voor een middagje zodat je een klein beetje een idee hebt van wat je te wachten kan staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
kroegtijger schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Een Thrustmaster T150 of Logitech T27 zijn prima instappertjes, alhoewel de pedalen er wel heel erg slecht van zijn. Een T300 is al wel een echte stap erboven, en dat zou ik niet doen tenzij je ook bereid bent de kosten voor een rig erbij te nemen, anders gaat (nagenoeg) alle meerwaarde ervan wel verloren.

Het is te doen om met wat zelfbouw gerommel wat in elkaar te zetten dat functioneert, maar ik zou eerder adviseren om de 2e hands markt in de gaten te houden. Met enige regelmaat kom je daar nog wel complete setjes tegen van een Playseat Evo of challenge met een T150 erbij of vergelijkbaar voor een te overziene prijs. Hou er rekening mee dat nagenoeg alles waarmee je van start zal gaan weer de deur uit zal gaan als de hobby je bevalt (en ook als het niet bevalt uiteraard) omdat je dan toch snel wilt upgraden naar wat degelijkers en met wat meer krachten erin. Alleen al vanuit dat oogpunt zou ik de 2e hands markt dus in de gaten houden.

heb je nog echt geen flauw idee of je race games uberhaupt wel leuk vind, kijk dan eens bij bijvoorbeeld RaceSquare voor een middagje zodat je een klein beetje een idee hebt van wat je te wachten kan staan.
Bedankt voor de tips, en ik neem aan dat je de G27 bedoelt? Die is helaas niet meer te krijgen voor zover ik kan vinden. Ik zal marktplaats sowieso in de gaten houden maar heb het idee dat de prijzen daar nauwelijks verschillen met de nieuwprijs dus dan zou ik het liever nieuw kopen.

Goede tip van RaceSquare, helaas ligt er geen enkele locatie in de buurt (ik woon in Venlo) dus is het mij dat niet echt waard. Maar volgens jou is een stuur + pedalen op een bureau dus wel goed te doen? Dan zal ik eens kijken of ik dat allereerst op de kop kan tikken.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor de tips, en ik neem aan dat je de G27 bedoelt?
Ja, sorry. T27 inderdaad
Goede tip van RaceSquare, helaas ligt er geen enkele locatie in de buurt (ik woon in Venlo) dus is het mij dat niet echt waard. Maar volgens jou is een stuur + pedalen op een bureau dus wel goed te doen? Dan zal ik eens kijken of ik dat allereerst op de kop kan tikken.
Goed te doen is een groot woord. Met name de bureaustoel kan je opbreken als die op wieltjes staat. Dat wil echter niet zeggen dat je daarom dus ook direct maar flink geld er tegenaan moet gooien. Een paar plaatjes MDF in elkaar schroeven om er een soort van rig van te bouwen brengt je al een heel eind. Ik heb zelfs opstellingen gezien van 2 verhuisdozen met een plank eroverheen en daar je stuurtje op en ook die mensen hadden meer dan genoeg plezier ermee en kostte amper iets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
kroegtijger schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:47:
Goed te doen is een groot woord. Met name de bureaustoel kan je opbreken als die op wieltjes staat. Dat wil echter niet zeggen dat je daarom dus ook direct maar flink geld er tegenaan moet gooien. Een paar plaatjes MDF in elkaar schroeven om er een soort van rig van te bouwen brengt je al een heel eind. Ik heb zelfs opstellingen gezien van 2 verhuisdozen met een plank eroverheen en daar je stuurtje op en ook die mensen hadden meer dan genoeg plezier ermee en kostte amper iets.
Haha naar wat verder zoeken ben ik inderdaad al wat goed creatieve set ups tegengekomen, dan ga ik maar eens beginnen met de zoektocht naar een stuur. Bedankt voor het advies in ieder geval!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
:F Dit was echt ronduit stompzinnig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
De twee achterste wieltjes van je bureaustoel in een paar schoenen zetten doet ook wonderen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb hiervoor deze gekocht bij Amazon. Werkt perfect op mijn bureaustoel icm laminaatvloer en ik heb de Fanatec CSL load cell brake pedal. Net geen €12.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOT2Gz0Qz1NYLyKSzt4wIeOPF5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E3neeCAkF6RO7kclovSU64Y3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

PatrickC schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:13:
Ik heb hiervoor deze gekocht bij Amazon. Werkt perfect op mijn bureaustoel icm laminaatvloer en ik heb de Fanatec CSL load cell brake pedal. Net geen €12.
[Afbeelding]
Wat een fantastische verpakking, haha!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:54:
[...]

Haha naar wat verder zoeken ben ik inderdaad al wat goed creatieve set ups tegengekomen, dan ga ik maar eens beginnen met de zoektocht naar een stuur. Bedankt voor het advies in ieder geval!
In een bureaustoel zitten in VR lijkt mij geen goed idee. Het gaat vreemd zijn omdat je je benen in VR heel anders gaat zien. Je zit dan in realiteit veel meer rechtop dan in VR wat mij persoonlijk echt uit de ervaring zou halen. Als je ook telkens je stuur en pedalen moet opbouwen en afbouwen en opruimen ga je veel minder snel spelen want het zijn toch weer enkele minuten dat je daar mee bezig zal zijn.

Heb je al ervaring met racen? Zo ja, dan ben ik bijna zeker dat het je gaat bevallen in VR en dan is het misschien niet slecht om materiaal zoals de T150 enz over te slaan. Maar is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Ook niet onbelangrijk om te checken: heb je al geraced in VR? Ik kan zelf bijv prima de meeste VR games handelen. Ook first person shooters, vliegspellen, etc. Maar racegames word ik kotsmisselijk van. Dus speel eerst een keer een racegame in VR voordat je stuurtjes etc aan gaat schaffen, mocht je dat nog niet gedaan hebben :)
Pagina: 1 ... 91 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.