Het grote "mag ik eens komen testen?" topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
First of all: mods, als dit niet mag, feel free weer te verwijderen.

Toen ik een tijdje terug een flinke investering wilde doen in een nieuwe setup, had ik graag eerst ergens wat spullen willen uitproberen. Dat bleek lastig, want qua sim racing gear zijn er weinig fysieke winkels en degenen die er zijn hebben beperkt aanbod. Ik uiteindelijk op de gok gekocht, wat gelukkig goed heeft uitgepakt.

Ik zie vaker mensen die twijfelen of ze moeten upgraden. Of een keer zelf willen proberen voordat ze een (aanzienlijke) investering doen.

Maar wij als Tweakers hebben zo'n beetje elke combinatie aan spullen en setups staan! Van Logitech G29s tot complete motion rigs en alles daartussen. Daarnaast wonen we overal, dus grote kans dat er een Tweaker met een leuke setup in de buurt woont.

Dus het idee van dit topic:
Als je benieuwd bent naar een specifiek stuk gear, een wheelbase, een nieuwe set Heusinkvelds, een rig, whatever, en dat graag eens ergens zou willen uitproberen voordat je tot aanschaf over gaat, plaats je hier een oproepje. Mede-Tweakers in de omgeving kunnen dan reageren en onderling kun je een race-date afstemmen via PM. Wel zo leuk om vervolgens even te melden hoe de test gegaan is, uiteraard rekening houdend met ieders privacy.

Wat dit topic niet is:
Een advies-topic. Geen vragen over wat je moet kopen etc, daarvoor hebben we andere plaatsen. Je hebt al een specifieke upgrade in gedachten en zoekt ergens om te testen.

Geen idee of dit topic werkt. Het is een probeersel. Nogmaals, als het niet werkt of niet mag, gooi er dan maar een slotje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10 17:43
Succes. Ik ga hier niet wildvreemden laten testen. Maar bij een winkel als Informatique in Berkel en Rodenrijs kan je een aantal opstellingen testen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
stormbreaker schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:23:
Succes. Ik ga hier niet wildvreemden laten testen. Maar bij een winkel als Informatique in Berkel en Rodenrijs kan je een aantal opstellingen testen.
Haha kan ik inkomen. Sja als niemand het gebruikt zal het topic snel doodbloeden. Dat is okee. Nogmaals, het is een probeersel :) Zelf heb ik m'n gear inmiddels voor elkaar, maar ik zag de vraag van Worra dus toen kwam het idee weer bovendrijven.

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Mooi initiatief Beempje en leuk dat je meteen het initiatief neemt hiervoor een topic te openen. Mijn behoefte ligt alleen meer op het gebied van een winkel. Het naast elkaar zien en ervaren van verschillende setups en op basis van die verschillen icm prijs de juiste keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Worra schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:17:
Mooi initiatief Beempje en leuk dat je meteen het initiatief neemt hiervoor een topic te openen. Mijn behoefte ligt alleen meer op het gebied van een winkel. Het naast elkaar zien en ervaren van verschillende setups en op basis van die verschillen icm prijs de juiste keuze maken.
Ik vrees dat dat lastig wordt. Met een beetje mazzel kan je misschien ergens vinden waar ze een enkele setup hebben staan. Maar meerdere setup van verschillende merken... zou niet weten waar!

Een zaak als Treq (makers van sim rigs) heeft bijvoorbeeld wel eea staan om te testen zag ik, maar ik weet niet of ze verschillende merken hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij https://www.biesheuvel.nl/ kan je spul van Sim Lab zien en vergelijken, die rigs zijn natuurlijk uitgerust met ik meen Fanatec, maar het gaat meer om de rig dan de apparatuur.

Anders hebben arcadehallen wellicht iets staan waar je wat mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 06:44
Worra schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:17:
Informatique heeft een hoek met verschillende setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan aftrappen...

Bij wie mag ik een HP Reverb G2 VR Headset eens testen?
Bij voorkeur met de game Half-Life: Alex
Omgeving Goes.

Misschien beter om te reageren via PM?
Ik vind dit topic een goed initiatief!
Pagina: 1