Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 70 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Uitstekend. Heb wel het SZ elastomeer erbij besteld voor de rem. De heelplates waren uiteindelijk zinloos. Via https://simracingproducts...n/39-dcsimracing-dc3.html heb je minder verzendkosten dan rechtstreeks.

Wel piept het gaspedaal, maar dat kan wel kloppen. Je moet ze elke 75-100 uur smeren. Kijk ik terug in Steam, dan heb ik dat er ruim opzitten. :p

Busje https://www.toolstation.n...meerspray-met-pfte/p75169 schrijft Heusinkveld voor. DC zegt synthetische smeerolie. In ieder geval geen standaard WD40.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 04-08-2021 10:46 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Wij zijn bezig met een review van de DC pedalen (volgende week hopelijk klaar). De eerste indrukken van de pedalen zelf zijn erg goed. Hier zijn wel wel enthousiast over de heelplates, en de extra elastomeren meebestellen is eigenlijk een must..

[ Voor 23% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-08-2021 10:56 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik rij zonder schoenen en dan zit de heelplate vervelend met de hak. Geeft ie ook aan als je contact met hem hebt, maar ik heb ze voor de zekerheid meebestelt. Beter dan later toch wel willen en dan weer moeten bestellen met verzendkosten.

Ik heb nooit met de standaard elastomeren gereden, heb gelijk de SZ geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hier rijden we ook zonder schoenen en dan hebben we geen last van de heelplate. Ik denk dat het een persoonlijk iets is. Ze zijn gelukkig niet zo duur om het zelf te ondervinden ;)

De elastomeren kit en de SZ hebben we mee besteld zodat we een compleet plaatje konden maken.

Voor de prijs gewoon super pedalen die je wat mij betreft altijd in je overwegingen mee moet nemen.

Ik heb nu zelf de Ultimate+ van Heusinkveld er op zitten, dat is wel andere koek maar bijna ook 4x zo duur.

[ Voor 0% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-08-2021 14:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij mij prikte hij in mijn hak, zat niet lekker.

Wat is jouw ervaring met de standaard geïnstalleerde elastomeren? Die extra kit voegt alleen maar zachtere opties toe, standaard zit er 2x H en 2x M bij. De SZ kit is bijna massief. :+ Heb die er gelijk opgezet en had geen zin meer om de boel terug te bouwen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Ik heb een upgrade gedaan op mijn Fanatec CSL Elite LC pedals die ik echt met jullie wilde delen. Voelt aan als een nieuwe pedal set van een hoger niveau.

Zoals velen begonnen van mijn CSL Elite pedal set de potentiometers het op te geven. Vooral de throttle begon echt regelmatig te spiken. En schoonmaken had geen zin meer. Vervanging van de potentiometers vanuit Fanatec zou me geld kosten omdat de set buiten garantie is.

Op YouTube kwam ik toen tegen dat er tegenwoordig Hall-sensors beschikbaar zijn voor deze pedal set.
Deze zijn beschikbaar via: https://simracingshop.es/
YouTube: Exactly What I Needed! - Simracingshop Hall Effect Sensors for Fanat...
YouTube: You need these hall effect sensors for the Fanatec CSL

Ik heb deze Hall sensors dus ook besteld. 35 euro (exclusief verzendkosten) voor twee. En ik kan jullie vertellen, echt een mega verbetering ten opzichte van de versleten potentiometers. Het is nog steeds 12-bit precisie, echter nu geheel vloeiend, zonder spikes, alsof het een spiksplinternieuwe pedal set is. Voordeel van deze hall sensors is ook dat, als het goed is, deze veel minder hard slijten. Kortom blij mee. Echte aanrader. Maar zoals je ook in die twee video's ziet, de pedalen hebben daardoor wel wat minder weerstand. En voelen lichter aan.

Ik ben toen verder gaan zoeken wat voor mods er zijn. En kwam ik op de BK Mod voor de CSL Elite LC pedal set. Deze besteld, geïnstalleerd, en.. wow.

YouTube: Fanatec Csl Elite Pedal - Full Mod

Ik heb nu veel meer controle over m'n trottle, is zwaarder, meer feedback aan m'n voet, minder diepe throw, en voelt alsof ik een echt pedaal in trap nu. De clutch heeft nu een soort van tacktile feedback wanneer je koppeling aangrijpt. Dit kan je in de sims dan ook weer goed instellen dat dit het punt is, en voel je dat dus ook in je voet. En bij de Load Cell rem is eindelijk het super zachte schuimpje niet te zacht meer, omdat er nu een preload op staat vanuit de veer en de druk vanuit de piston. Ben er dus erg blij mee.

De combinatie van de Hall Sensors en de Mods, heeft van deze pedalen set echt een nieuwe ervaring gemaakt. Waardoor ik voorlopig niet meer aan het gluren ben naar de duurdere high-end pedal sets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7Pl_y1NQ5IhGou1ksCjDOplRfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bDFQLRS8nqae8ycna45uFzW.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
ZuidJ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Nog bedankt voor de tip, ik heb hierdoor toch doen besluiten om een TREQ one te halen. Heb hierbij een Sparco Grid Q besteld. Nu alleen hopen dat het beetje snel geleverd wordt :)
Ik had mijn TREQ One binnen een week binnen, en ben er echt ontzettend blij mee!

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
@BarryS Dat is goed om te horen! Had maandag besteld, omdat ze eind vorige week aangaven deze week pas weer voorraad te verwachten. Vandaag inderdaad de stoel ontvangen, alleen nu echt desperate wachtende op mijn rig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
BarryS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:23:
Ik heb een upgrade gedaan op mijn Fanatec CSL Elite LC pedals die ik echt met jullie wilde delen. Voelt aan als een nieuwe pedal set van een hoger niveau.

Zoals velen begonnen van mijn CSL Elite pedal set de potentiometers het op te geven. Vooral de throttle begon echt regelmatig te spiken. En schoonmaken had geen zin meer. Vervanging van de potentiometers vanuit Fanatec zou me geld kosten omdat de set buiten garantie is.

Op YouTube kwam ik toen tegen dat er tegenwoordig Hall-sensors beschikbaar zijn voor deze pedal set.
Deze zijn beschikbaar via: https://simracingshop.es/
YouTube: Exactly What I Needed! - Simracingshop Hall Effect Sensors for Fanat...
YouTube: You need these hall effect sensors for the Fanatec CSL

Ik heb deze Hall sensors dus ook besteld. 35 euro (exclusief verzendkosten) voor twee. En ik kan jullie vertellen, echt een mega verbetering ten opzichte van de versleten potentiometers. Het is nog steeds 12-bit precisie, echter nu geheel vloeiend, zonder spikes, alsof het een spiksplinternieuwe pedal set is. Voordeel van deze hall sensors is ook dat, als het goed is, deze veel minder hard slijten. Kortom blij mee. Echte aanrader. Maar zoals je ook in die twee video's ziet, de pedalen hebben daardoor wel wat minder weerstand. En voelen lichter aan.

Ik ben toen verder gaan zoeken wat voor mods er zijn. En kwam ik op de BK Mod voor de CSL Elite LC pedal set. Deze besteld, geïnstalleerd, en.. wow.

YouTube: Fanatec Csl Elite Pedal - Full Mod

Ik heb nu veel meer controle over m'n trottle, is zwaarder, meer feedback aan m'n voet, minder diepe throw, en voelt alsof ik een echt pedaal in trap nu. De clutch heeft nu een soort van tacktile feedback wanneer je koppeling aangrijpt. Dit kan je in de sims dan ook weer goed instellen dat dit het punt is, en voel je dat dus ook in je voet. En bij de Load Cell rem is eindelijk het super zachte schuimpje niet te zacht meer, omdat er nu een preload op staat vanuit de veer en de druk vanuit de piston. Ben er dus erg blij mee.

De combinatie van de Hall Sensors en de Mods, heeft van deze pedalen set echt een nieuwe ervaring gemaakt. Waardoor ik voorlopig niet meer aan het gluren ben naar de duurdere high-end pedal sets.

[Afbeelding]
Wat heb je betaald voor de BK Mod als ik vragen mag?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryS
Ernsthx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Wat heb je betaald voor de BK Mod als ik vragen mag?
Mod gas 40€
Mod Brake LC 40€
Mod clutch 40€
Steplimit gas 10€

UPS shipping 20€

Hij heeft ook zelf hall sensors, maar die zijn 30 euro per stuk. Waar die van simracingshop 35 euro voor twee was.

Het zijn geen goedkope mods. Maar was aanzienlijk goedkoper dan investeren in een nieuwe pedal set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Señor Sjon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:43:
Uitstekend. Heb wel het SZ elastomeer erbij besteld voor de rem. De heelplates waren uiteindelijk zinloos. Via https://simracingproducts...n/39-dcsimracing-dc3.html heb je minder verzendkosten dan rechtstreeks.

Wel piept het gaspedaal, maar dat kan wel kloppen. Je moet ze elke 75-100 uur smeren. Kijk ik terug in Steam, dan heb ik dat er ruim opzitten. :p

Busje https://www.toolstation.n...meerspray-met-pfte/p75169 schrijft Heusinkveld voor. DC zegt synthetische smeerolie. In ieder geval geen standaard WD40.
Over de heelplates las ik idd verschillende meningen, voornamelijk gewaardeerd door F1 style rigs schijnbaar. Werd door DC ook door gestuurd naar simracingproducts, dus daar nu idd contact mee. PTFE is hier "the way to go" staat in de kast ;).
Madhouse1979 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:55:
Wij zijn bezig met een review van de DC pedalen (volgende week hopelijk klaar). De eerste indrukken van de pedalen zelf zijn erg goed. Hier zijn wel wel enthousiast over de heelplates, en de extra elastomeren meebestellen is eigenlijk een must..
En je hebt het hier over de SZ elastomeren neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Sinny schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:42:
En je hebt het hier over de SZ elastomeren neem ik aan? :)
De SZ en het complete elastomeren pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Philip Ross schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Ja, de goedkope versie ja. Volgens mij is de Ferrari versie hetzelfde maar met een ander kleurtje. De 150 pro heeft de betere pedalen (3 stuks).

Verwacht niet dat de t300 binnenkort weer voor 199 gaat zijn. De meeste prijzen zijn wat omhoog recent vanwege tekorten volgens mij.

Maar er zijn echt heel veel goedkope tweedehands te vinden van zowel de t150 als t300. De t300 zal echt wel een betere ervaring geven maar voor iemand die het voor het eerst wil proberen is een t150 ook niet gek hoor. (Heb er hier erg veel plezier van).
Thanks. Vraag me persoonlijk vooral even af wat de beste keuze is qua set / combinatie om uit te proberen of het wat voor me is. Bedrag wat ik voor stuur + pedalen in gedachten heb is € 200,- tot € 250,- waarbij het me prettig lijkt als de pedalen niet te licht zijn zoals je vaak over Thrustmaster leest. Dan zijn er volgens mij (even los van 2 of 3 pedalen) volgens mij de volgende opties:
  • T150 (PRO) [nieuw of tweedehands] en hopen dat zowel het stuur als de pedalen goed (genoeg) bevallen
  • T300 (RS) [aanbieding of tweedehands] en hopen dat de pedalen goed (genoeg) bevallen
  • T150 [tweedehands] + T-LCM pedalen [tweedehands] en hopen dat het stuur goed (genoeg) bevalt
  • G29 [nieuw] en hopen dat de duurzaamheid me mee valt (op basis van reviews is er toch vrij veel kritiek op de beperkte levensduur)
Kortom, eigenlijk op zoek naar de meeste bang for buck binnen een beperkt budget om eens goed te kunnen testen. Op basis van deze info nog tips? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Joster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Thanks. Vraag me persoonlijk vooral even af wat de beste keuze is qua set / combinatie om uit te proberen of het wat voor me is. Bedrag wat ik voor stuur + pedalen in gedachten heb is € 200,- tot € 250,- waarbij het me prettig lijkt als de pedalen niet te licht zijn zoals je vaak over Thrustmaster leest. Dan zijn er volgens mij (even los van 2 of 3 pedalen) volgens mij de volgende opties:
  • T150 (PRO) [nieuw of tweedehands] en hopen dat zowel het stuur als de pedalen goed (genoeg) bevallen
  • T300 (RS) [aanbieding of tweedehands] en hopen dat de pedalen goed (genoeg) bevallen
  • T150 [tweedehands] + T-LCM pedalen [tweedehands] en hopen dat het stuur goed (genoeg) bevalt
  • G29 [nieuw] en hopen dat de duurzaamheid me mee valt (op basis van reviews is er toch vrij veel kritiek op de beperkte levensduur)
Kortom, eigenlijk op zoek naar de meeste bang for buck binnen een beperkt budget om eens goed te kunnen testen. Op basis van deze info nog tips? :)
Ik zou zelf meer waarde aan de pedalen dan aan de wheel en base hechten. Een goed setje pedalen maakt een enorm verschil tussen plezier hebben en volstrekte irritatie, terwijl het stuurtje zelf daar veel mindere impact op heeft. Een T150 is een prima instapper om te kijken of het je wat lijkt, maar de pedalen die erbij zitten zijn zelfs voor de vuilnisbak nog te slecht. Die dus direct vervangen voor een (2e hands?) setje loadcells en je kan van start. Hou er wel rekening mee dat het verslavend leuk is, en je in no-time alweer aan het zoeken bent voor upgrades, maar da's bijna ongeacht wat je kiest ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
@Joster. Persoonlijk zou ik het in balans houden. Een sterke base en shit pedalen is niets en een shit base met zware pedalen ook niet. Als je laterna wilt gaan upgraden ga je waarschijnlijk beide weer vervangen.

Heb zelf een T300RS GT set 2de hands gekocht en daar 3 jaar mee gereden met veel plezier. Omdat de verkoop waarde goed is hoeft het niet veel geld te kosten om het te testen, ook al zou je het nieuw kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 05-08-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Card Nox schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:10:
@Joster. Persoonlijk zou ik het in balans houden. Een sterke base en shit pedalen is niets en een shit base met zware pedalen ook niet. Als je laterna wilt gaan upgraden ga je waarschijnlijk beide weer vervangen.
Ja precies, dat is ook wel waar ik een beetje bang voor ben. Ik denk dan dat ik in ieder geval qua pedalen de T150, T300 en T300RS aan me voorbij moeten laten gaan. De T150 PRO, T300RS GT, G29 of losse loadcell pedalen (zoals @kroegtijger al adviseert), bijvoorbeeld tweedehands T-LCM, zouden dan wel een optie zijn. Misschien moet ik redelijk goede pedalen op een hogere prioriteit zetten dan 2 in plaats van 3 pedalen :)
Heb zelf een T300RS GT set 2de hands gekocht en daar 3 jaar mee gereden met veel plezier. Omdat de verkoop waarde goed is hoeft het niet veel geld te kosten om het te testen, ook al zou je het nieuw kopen.
Goed punt inderdaad, dank!
kroegtijger schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Ik zou zelf meer waarde aan de pedalen dan aan de wheel en base hechten. Een goed setje pedalen maakt een enorm verschil tussen plezier hebben en volstrekte irritatie, terwijl het stuurtje zelf daar veel mindere impact op heeft. Een T150 is een prima instapper om te kijken of het je wat lijkt, maar de pedalen die erbij zitten zijn zelfs voor de vuilnisbak nog te slecht. Die dus direct vervangen voor een (2e hands?) setje loadcells en je kan van start. Hou er wel rekening mee dat het verslavend leuk is, en je in no-time alweer aan het zoeken bent voor upgrades, maar da's bijna ongeacht wat je kiest ;)
Dat maakt niet uit als het goed bevalt :) Belangrijk is voor mij wel de balans voor nu; het moet niet te slecht zijn om er omwille van slechte spullen mee te stoppen én het moet niet te duur zijn allemaal mocht het uiteindelijk toch niks voor me zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Joster je kan ook nog even wachten want de kans is vrij groot dat er na introductie van de Fanatec CSL DD mensen hun spullen gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
dawg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:43:
@Joster je kan ook nog even wachten want de kans is vrij groot dat er na introductie van de Fanatec CSL DD mensen hun spullen gaan verkopen.
Gezien er een nieuw eco systeem voor in de plaats komt is dit de beste tip mits je kan wachten.

@Joster Indien je niet kan wachten, er staan altijd goedkope setjes in de v&a, val niet voor de aanbiedingen die simpelweg teveel vragen vanwegen inhaligheid (g25 voor 200€ of vergelijkbare nonsens).

Als je verwacht toch te gaan upgraden als het bevalt kan je beter een goedkoop setje voor te proberen halen en daarna gelijk goed inzetten.

Onderschat niet het belang van een rig, het is een stuk prettiger om in een niet mee bewegende rig te zitten ipv een buro en rollende stoel. Je vangt dan alides e.d. ook beter op.

Maar eerst een start setje om lekker zelf alles te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Darkangle inderdaad, een goede rig of wheelstand is net zo belangrijk.

Goede mogelijkheid om mijn topic even te pluggen, als het topic goed gaat lopen kan hij misschien sticky worden. :P

Rigs, cockpits en wheelstands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:18:

Goede mogelijkheid om mijn topic even te pluggen, als het topic goed gaat lopen kan hij misschien sticky worden. :P

gelijk even in mijn volg lijstje gezet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Darkangle schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Gezien er een nieuw eco systeem voor in de plaats komt is dit de beste tip mits je kan wachten.

@Joster Indien je niet kan wachten, er staan altijd goedkope setjes in de v&a, val niet voor de aanbiedingen die simpelweg teveel vragen vanwegen inhaligheid (g25 voor 200€ of vergelijkbare nonsens).

Als je verwacht toch te gaan upgraden als het bevalt kan je beter een goedkoop setje voor te proberen halen en daarna gelijk goed inzetten.
Dit was wel het idee i.p.v. wachten om eerlijk te zijn, of er moet nu zo weinig aanbod zijn dat ik echt beter kan wachten. Nu goedkoop beginnen en kijken wat het verder gaat worden zou m'n insteek zijn.
Onderschat niet het belang van een rig, het is een stuk prettiger om in een niet mee bewegende rig te zitten ipv een buro en rollende stoel. Je vangt dan alides e.d. ook beter op.

Maar eerst een start setje om lekker zelf alles te proberen.
Idee was in eerste instantie om te starten met een Playseat challenge omdat ik daar (ook op Tweakers) veel goede verhalen over heb gehoord om mee te beginnen. Mede omdat de PS hier thuis voorlopig nog wel in de woonkamer zal staan en ik het geheel dus snel wil kunnen pakken of opruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
dawg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:18:

Ook even gevolgd! Denk dat het wel een prima scheiding is met het topic om te showen, zit (ook qua Q&A) wel een verschil in uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Madhouse1979 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

De SZ en het complete elastomeren pakket.
Tipje van de sluier? SZ de moeite waard? Standaard zitten er toch al elastomeren bij? Hoe verschilt dat andere setje "standaard" elastomeren/bushing setje tov de meegeleverde elastomeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Sinny op 05-08-2021 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Sinny schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Tipje van de sluier? SZ de moeite waard? Standaard zitten er toch al elastomeren bij? Hoe verschilt dat andere setje "standaard" elastomeren/bushing setje tov de meegeleverde elastomeren?
Die SZ is wel de moeite op zich wel waard hoor, maar ik vind dat je met een set elastomeren meerdere kanten uit kunt. Met het andere (optionele) setje is makkelijker om de pedalen meer naar je eigen zin te maken qua hardheid. Dit blijft namelijk een persoonlijk iets.

Ik trap op mijn HE Ultimate+ op een redelijk stugge rem, dat vind ik zelf fijn rijden. Maar ik heb vrienden over de vloer gehad die er totaal niet mee overweg kunnen en liever de boel wat zachter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is vaak gewenning. In het begin was het raar om zo'n hard pedaal te hebben, maar dat went dus vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:39:
Dat is vaak gewenning. In het begin was het raar om zo'n hard pedaal te hebben, maar dat went dus vanzelf.
Gewenning en voorkeur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
:Y
Toen ik begon met m'n CSL elite pedalen had ik 'm op "halve hardheid" ( :+ ) gezet en kon er totaaaal niet mee overweg... (had hiervoor een T500RS, dus potmeter rempedaal)
Toen de allerzachtste set erin gedaan en dat ging al een stuk beter.

Nu een beste tijd verder heb ik er een mix inzitten. Niet de allerhardste set, maar net iets daaronder zeg maar.
Moet zeggen dat voor mij het doseren met kracht veel fijner gaat dan met travel voor de remmen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Jezelf de markt uit prijzen is een kunst 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24
Ik gebruik als proef even een kniematje voor de tuin als heel plate. Dat werkt erg prettig, maar laat op esthetisch vlak wat punten liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXrgc0YN0agQzsCVHskz3xixZjU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8o7EksvsZuwt1eHC6yEcZGIl.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat is dit foam materiaal en is dat los te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:14
Haha, die gebruik ik ook. Heb er zwart duct tape omheen gewikkeld voor de looks. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

@SlaadjeBla & @correcto , puur uit nieuwsgierigheid, waarom gebruiken jullie een kniematje?
Omdat jullie op de sokken rijden, en na een tijdje een zere hak krijgen? Of voor grip op de heelplate? Of de hoogte t.o.v. de pedalen?

[ Voor 7% gewijzigd door GK86 op 09-08-2021 09:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb geen matje, maar heb wel de pedal plate vlakker moeten zetten om klachten aan mijn achillespees tegen te gaan. Die protesteerde een dag na een lange sessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik reed eerder met schoenen, maar mijn nieuwe rijden minder lekker dus ben ik op sokken gaan rijden. Het matje voelt prettiger op mijn hakken en de extra hoogte is ook prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:14
Zelfde geldt voor mij, ik race op sokken en dan is zo’n metaalplaat best hard voor je hakken. En met de mat voelt het qua hoogte ook beter.
Ben nog wel aan het kijken of het visueel allemaal wat mooier kan, maar heb nog geen goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Ik rij ook op sokken maar nog nooit last van gehad, eelt groeit vanzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 20:04
Weet iemand waar ik in NL (of elders met een korte levertijd) een wheel-side Q1R quick release kan vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsracing op 09-08-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb er nog wel 1tje over, er zit enkel nu nog een QSP 30cm stuur aan vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 20:04
Schuey schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:37:
Ik heb er nog wel 1tje over, er zit enkel nu nog een QSP 30cm stuur aan vast :)
Ik wil ‘m juist kopen voor een rond QSP stuur van 35cm.
Ik PM je even ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Er komen steeds meer onderdelen binnen voor het Pokornyi stuurtje. De PCB is er inmiddels ook, ik mis nog wat schroefjes, standoffs en kleine electronica onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtC2WFf0DznWJV-sexntamlqqeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRQf65gnMQLVq9eJ9e3BAJff.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast worden een aantal delen nog geprint door een collega (mijn printer kan niet groot genoeg printen). Ik moet nog ergens wat leer of Alcantara scoren (twijfel nog wat het wordt) en dan kijken hoe je dat in godsnaam verwerkt zodat het er netjes uit ziet...

Tot nu toe erg leuk zoekwerk, al kan ik niet wachten om te gaan assembleren.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssss
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08 12:30
Ik zat te kijken naar de GT omega ART sim cockpit, alleen ze shippen vanuit de UK. Mensen die ervaring ermee hebben of er extra moet worden betaald en zo ja wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
Larssss schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:37:
Ik zat te kijken naar de GT omega ART sim cockpit, alleen ze shippen vanuit de UK. Mensen die ervaring ermee hebben of er extra moet worden betaald en zo ja wat?
Toevallig de GT omega titan gekocht een paar weken geleden en ik was voorbereid op het betalen van BTW en het hele douane gebeuren. Fed ex kwam aan de deur met de dozen en dat was het. Hoefde niks bij te betalen of ergens voor te tekenen. Er zat ook geen brief bij of iets dergelijks.

Ik was natuurlijk blij verrast. Maar het is natuurlijk geen garantie hoe dat bij jou zal gaan. Misschien dat ik er nog tussendoor geglipt (was wel na 1 juli) ben maar het scheelde toch wel mooi €120.

Levertijd was 4 werkdagen op dat moment.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:48
AtlAntA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Toevallig de GT omega titan gekocht een paar weken geleden en ik was voorbereid op het betalen van BTW en het hele douane gebeuren. Fed ex kwam aan de deur met de dozen en dat was het. Hoefde niks bij te betalen of ergens voor te tekenen. Er zat ook geen brief bij of iets dergelijks.

Ik was natuurlijk blij verrast. Maar het is natuurlijk geen garantie hoe dat bij jou zal gaan. Misschien dat ik er nog tussendoor geglipt (was wel na 1 juli) ben maar het scheelde toch wel mooi €120.

Levertijd was 4 werkdagen op dat moment.
Reken je nog niet rijk. Ik had ook een bestelling uit de UK thuis zonder rekening of wat dan ook, bijna 4 week later ineens nog een rekening van DHL voor VAT en behandelingskosten.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Himalaya schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Reken je nog niet rijk. Ik had ook een bestelling uit de UK thuis zonder rekening of wat dan ook, bijna 4 week later ineens nog een rekening van DHL voor VAT en behandelingskosten.
Ai, ok bedankt. Mijn bestelling was via FedEx bezorgd. We zullen het wel zien. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 14:59
Nice, die van Jardier had ik al bekeken.
Benieuwd of Barry van Sim Racing Garage deze ook gaat reviewen ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
GewoonWouter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Nice, die van Jardier had ik al bekeken.
Benieuwd of Barry van Sim Racing Garage deze ook gaat reviewen ^^
Nee Barry gaat hem, zoals het er nu uit ziet, niet reviewen. Barry hanteert tegenwoordig een fee voor reviews. Fanatec heeft een policy dat ze niet betalen voor reviews. Daarom heeft Barry ook niet het 'preview' exemplaar gekregen, die is naar Gamermuscle gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-08-2021 18:53 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Madhouse1979 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Nee Barry gaat hem, zoals het er nu uit ziet, niet reviewen. Barry hanteert tegenwoordig een fee voor reviews. Fanatec heeft een policy dat ze niet betalen voor reviews.
Is dit serieus?! Zijn verdienmodel is het geld vragen voor reviews? Daar waar een beetje zichzelf respecterende (tech)reviewer juist vaak producten niet eens voor niets wil krijgen, laat staan betaald worden voor een review doet hij juist het omgekeerde... Ik waardeer zijn bijdrage enorm, maar als dit echt waar is heeft ie voor mij afgedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het is waar. Ik heb het hier over gehad met Will van Boostedmedia, die was daar ook niet zo blij mee.

Check zijn website maar: https://simracinggarage.com/about/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC1Ymru7-MkwC3BWN2h-GQIICWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35e91AtfNkOXhBRETUgP88CH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Xamsix schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:14:
Ik heb een CSL Elite wheelbase sinds 2 jaar, waarbij ik em eigenlijk niet eens zoveel heb gebruikt. Hele ruwe inschatting is zo'n 200 - 300 uur. Helaas sinds afgelopen week merk ik een enorm verschil qua gevoel, als de motor de riem niet meer strak trekt. Heb hem even opengeschroefd om te kijken, maar ik zag geen issues met de riem zelf. Dus waarschijnlijk is er echt iets binnen de motor stuk. Heb ook vaker wel een soort "tok" gehoord tijdens racen, maar het had eigenlijk nooit enig negatief effect verder.

Vandaag even Fanatec contacten. Ik zou best geïnteresseerd zijn in hun nieuwe DD ter vervanging, ware het niet dat ik in de toekomst graag ook de nieuwe GT op de PS5 zou willen spelen. Maar de DD's hebben geen support voor PS. Helaas buiten de garantieperiode dus ben benieuwd wat mogelijk is.
Was nieuwsgierig wat de feedback van Fanatec was nav jouw geluid in de CLS ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
backupdevice schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

Was nieuwsgierig wat de feedback van Fanatec was nav jouw geluid in de CLS ?
Hey ik had mbt de garantieperiode verkeerd gekeken. Ze hebben wat software tips gegeven die ik allemaal had geprobeerd. Uiteindelijk kan ik hem terug gaan sturen, wat ik komende week dan ook ga doen!

De FFB is nog 1x teruggekomen, zwakte daarna weer ontzettend snel af. Waardoor mn gevoel nog maar eens bevestigd werd. Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Thodekroo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Is dit serieus?! Zijn verdienmodel is het geld vragen voor reviews? Daar waar een beetje zichzelf respecterende (tech)reviewer juist vaak producten niet eens voor niets wil krijgen, laat staan betaald worden voor een review doet hij juist het omgekeerde... Ik waardeer zijn bijdrage enorm, maar als dit echt waar is heeft ie voor mij afgedaan.
Ik heb daar eerlijk gezegd minder problemen mee dan reviewers voorzien worden van gratis producten die niet terug gestuurd hoeven te worden. Alsof die laatste groep een veel objectievere review zou schijven... om heel eerlijk te zijn denk ik zelfs het tegenovergestelde.

No offence maar SRG is de enige die nog enigszins kritisch durft te zijn (al mist hij ook met regelmaat zaken), ik ken geen enkele andere reviewer / youtuber die daar enigszins bij in de buurt komt. Het gros is blij met de gratis spulletjes die ze krijgen (die vervolgens op een eBay o.i.d. belanden) en wat gegenereerde affiliate inkomsten maar durven vooral niet TE kritisch te zijn want dan trekt de fabrikant de leiband wat strakker aan, vooral niet iets anders gaan beweren dan de fabrikant in zijn brochure opschrijft.

Ik kan zijn manier van werken dus alleen maar toejuichen, het is gewoon transparant en voor iedere fabrikant gelijk. Een review schrijven kost tijd, moeite en ook geld dus als een fabrikant bereid is daarvoor te betalen en daar ook niet geheimzinnig over wordt gedaan heb ik daar weinig moeite mee.
Madhouse1979 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:13:
Het is waar. Ik heb het hier over gehad met Will van Boostedmedia, die was daar ook niet zo blij mee.

Check zijn website maar: https://simracinggarage.com/about/

[Afbeelding]
Waarom zouden "jullie" daar niet blij mee zijn? No offence maar of je nou vooraf een fee ontvangt OF de verkregen spullen op Marktplaats te koop zet en daar nog wat geld uit haalt maar daar helemaal niet transparant over bent op je website. Wat zou het eerste slechter maken dan het tweede?

Als er één iemand weinig recht van spreken heeft op dat vlak is het Will Ford wel in mijn ogen, die durft nu misschien heel af en toe een beetje een eigen mening te hebben maar die was voorheen vooral bezig de fabrikant waarvan ie wat mocht reviewen te pleasen en alles behalve kritisch. En ik lees in jouw reviews ook vooral hoe goed A, B, X wel niet is maar vrij weinig kritische noten terwijl die makkelijker te vinden zijn dan de pluspunten bij sommige producten.

Nogmaals, no offence maar dat "er niet blij mee zijn" is wel heel erg lachwekkend, SRG is op deze manier de enige die echt transparant is over HOE en WAAR de knaken vandaan komen om de boel draaiende te houden, daar kunnen een hoop van die "ja en amen" knikkers die "reviews" schrijven nog wat van leren.

[ Voor 35% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2021 09:30 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SRG zie ik eigenlijk ook nooit echt als reviews maar meer als een hele uitgebreide handleiding/werking van een product. Niet echt als review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Paulus07 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:13:
SRG zie ik eigenlijk ook nooit echt als reviews maar meer als een hele uitgebreide handleiding/werking van een product. Niet echt als review.
Maar waar vind je die wel dan? Want het gros van zowel de video als geschreven reviews zijn niets meer dan een uitgewerkte product brochure van de fabrikant waarin men weinig kritisch durft te zijn en als men het al is dan gaat het vaak om irrelevante zaken.

Het gekloot van een Fanatec op driver, software en firmware vlak bijvoorbeeld waarbij de ene fuckup op de andere wordt gestapeld. Er is nog geen enkele reviewer die daar ook maar iets over heeft durven roepen terwijl inmiddels toch wel duidelijk mag zijn dat daar de meest incapabele software programmeurs blijken te zitten in de sim racing wereld.

En roepen dat je die toevallig net gemist hebt omdat je met versie x, y, z werkte van de drivers / firmware is onzin want bijvoorbeeld de jolts zoals op de Podium wheelbases zijn er al vanaf dag 1 dat het ding op de markt is. En je mag toch aannemen dat iemand die een review schrijft een unieke feature ten opzichte van de concurrenten zoals het display op de DD1/2 eens even nader inspecteert en goed uitlicht in een review.

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Maar waar vind je die wel dan? Want het gros van zowel de video als geschreven reviews zijn niets meer dan een uitgewerkte product brochure van de fabrikant waarin men weinig kritisch durft te zijn en als men het al is dan gaat het vaak om irrelevante zaken.

Het gekloot van een Fanatec op driver, software en firmware vlak bijvoorbeeld waarbij de ene fuckup op de andere wordt gestapeld. Er is nog geen enkele reviewer die daar ook maar iets over heeft durven roepen terwijl inmiddels toch wel duidelijk mag zijn dat daar de meest incapabele software programmeurs blijken te zitten in de sim racing wereld.

En roepen dat je die toevallig net gemist hebt omdat je met versie x, y, z werkte van de drivers / firmware is onzin want bijvoorbeeld de jolts zoals op de Podium wheelbases zijn er al vanaf dag 1 dat het ding op de markt is. En je mag toch aannemen dat iemand die een review schrijft een unieke feature ten opzichte van de concurrenten zoals het display op de DD1/2 eens even nader inspecteert en goed uitlicht in een review.
Daarom ga ik eigenlijk voor 99% uit op ervaringen op fora als tweakers, discord servers etc. Die youtube reviews kijk ik zelden.

En daarnaast dan SRG om wat dieper naar product te kijken mbt hoe te bevestigen, gebruik ervan etc.
Als je dan eenmaal een product (bijvoorbeeld een rig) binnen krijgt dat je al een beetje voorkennis hebt met bijvoorbeeld monteren ervan of waarop te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

Daarom ga ik eigenlijk voor 99% uit op ervaringen op fora als tweakers, discord servers etc. Die youtube reviews kijk ik zelden.
Eens, hier niet anders hoor. Ik vraag me ook altijd af hoe goed men iets echt heeft kunnen testen. Bij de reviews van de CSL-DD die maandag online zijn gekomen had men krap aan een kleine week (dag of 4) het apparaat in bezit maar had men voor het aflopen van het embargo met betrekking tot het publiceren van reviews afgelopen maandag de boel al klaar staan voor publicatie op Youtube.

Nu kun je mij een hoop vertellen maar (en ik heb zelf enige ervaring met het schrijven van reviews in een grijs verleden) iets echt goed testen, review schrijven, redigeren, foto's maken e.d. kost echt wel wat meer tijd. Toen ik zelf nog DJ gear gerelateerde reviews schreef was ik al een week kwijt aan het testen, uit elkaar schroeven en inspecteren van een apparaat en dan stond er nog niets op papier en had ik nog geen foto gemaakt

Nu moet tegenwoordig alles zo snel mogelijk online met een clickbait titeltje er bij maar kwalitatief goede reviews zijn wat dat betreft schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Ik heb daar eerlijk gezegd minder problemen mee dan reviewers voorzien worden van gratis producten die niet terug gestuurd hoeven te worden. Alsof die laatste groep een veel objectievere review zou schijven... om heel eerlijk te zijn denk ik zelfs het tegenovergestelde.

No offence maar SRG is de enige die nog enigszins kritisch durft te zijn (al mist hij ook met regelmaat zaken), ik ken geen enkele andere reviewer / youtuber die daar enigszins bij in de buurt komt. Het gros is blij met de gratis spulletjes die ze krijgen (die vervolgens op een eBay o.i.d. belanden) en wat gegenereerde affiliate inkomsten maar durven vooral niet TE kritisch te zijn want dan trekt de fabrikant de leiband wat strakker aan, vooral niet iets anders gaan beweren dan de fabrikant in zijn brochure opschrijft.

Ik kan zijn manier van werken dus alleen maar toejuichen, het is gewoon transparant en voor iedere fabrikant gelijk. Een review schrijven kost tijd, moeite en ook geld dus als een fabrikant bereid is daarvoor te betalen en daar ook niet geheimzinnig over wordt gedaan heb ik daar weinig moeite mee.

[...]

Waarom zouden "jullie" daar niet blij mee zijn? No offence maar of je nou vooraf een fee ontvangt OF de verkregen spullen op Marktplaats te koop zet en daar nog wat geld uit haalt maar daar helemaal niet transparant over bent op je website. Wat zou het eerste slechter maken dan het tweede?

Als er één iemand weinig recht van spreken heeft op dat vlak is het Will Ford wel in mijn ogen, die durft nu misschien heel af en toe een beetje een eigen mening te hebben maar die was voorheen vooral bezig de fabrikant waarvan ie wat mocht reviewen te pleasen en alles behalve kritisch. En ik lees in jouw reviews ook vooral hoe goed A, B, X wel niet is maar vrij weinig kritische noten terwijl die makkelijker te vinden zijn dan de pluspunten bij sommige producten.

Nogmaals, no offence maar dat "er niet blij mee zijn" is wel heel erg lachwekkend, SRG is op deze manier de enige die echt transparant is over HOE en WAAR de knaken vandaan komen om de boel draaiende te houden, daar kunnen een hoop van die "ja en amen" knikkers die "reviews" schrijven nog wat van leren.
Als ik ook een kleine duit in het zakje mag doen, ;)

Linksom of rechtsom zullen zo goed als alle reviews 'betaald' zijn. De enige reviews die je kunt vertrouwen zijn die van de daadwerkelijke gebruikers. En ook daar moet je oppassen aangezien veel mensen toch (bewust of onbewust) hun aankoop gaan verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Linksom of rechtsom zullen zo goed als alle reviews 'betaald' zijn.
Daar ben ik het zeker mee eens. Het is heel simpel, je mag je mening geven, maar dan krijg je gewoon geen spulletjes meer als het een onwelvallige mening is ;)

Ik zou wat dat betreft weinig spulletjes krijgen, waar ik Barry altijd veel te positief vind heb ik zelf altijd wel wat te zeiken :+ (Zo vroeg ik in 2015 al aan Fanatec waar de dual clutches bleven op de Formula Carbon...)

Als je het echt transparant zou willen doen zou ik het wel weten:
- Zelf bekostigen van spullen
- Community laten meebetalen via Patreon of vergelijkbaar platform
- Monetisen van youtube kanaal met reden om spullen te betalen
- Spullen terug verloten onder community members die zich daarvoor opgeven

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 11-08-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik ben persoonlijk van mening dat er geen goed of fout is. We proberen altijd kritisch te zijn maar nooit ten koste van het product. Reviewer X, Y en Z doen dat misschien op een andere manier en dat is prima. Dat geldt ook voor de mensen die de reviews kijken/lezen, de ene vind het prima hoe reviewer X, Y en Z dat doen, de ander vind het te soft of niet kritisch genoeg. Dat mag, ieder zijn eigen mening en behoefte! Wij staan achter de manier hoe wij het doen en dat wordt gewaardeerd door de community.

Natuurlijk is een review (in de meeste gevallen) links- of rechtsom betaald. Wij mogen de spullen die we opgestuurd krijgen allemaal houden, dus indirect is het betaald. In sommige gevallen willen we de producten gewoon graag onder handen nemen en dan schaffen we deze zelf aan.

Wij horen niet bij de "key groepen" van een aantal merken en hebben van geen enkel merk deadlines.

Een voorbeeld, van Fanatec krijgen we de CSL DD niet als eerste opgestuurd. We zijn dan 'wave 2' (YouTubers zijn wave 1) om maar even in Fanatec termen te praten en kunnen rustig de tijd nemen met het creëren van de content.

Heusinkveld doet dat weer op een andere manier, wij hebben met de release een set Ultimate+ pedalen opgestuurd gekregen waarbij specifiek aangeven werd dat we het rustig aan kunnen doen en onze tijd moeten nemen met het creëren van de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:50:
[...] maar nooit ten koste van het product.
Hierbij denk ik dus meteen als 'knee-jerk' reactie:

Dus als je iets kut vind, ga je dat niet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Schuey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb nog nooit iets k*t gevonden. Maar nee, ik ga niet zeggen wat een k*t product, dat vind ik (lees: mijn mening) respectloos. Ik zal wel de punten aanhalen waarvan ik denk dat ze niet goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb nog nooit iets k*t gevonden. Maar nee, ik ga niet zeggen wat een k*t product, dat vind ik (lees: mijn mening) respectloos. Ik zal wel de punten aanhalen waarvan ik denk dat ze niet goed zijn.
Kern van de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Linksom of rechtsom zullen zo goed als alle reviews 'betaald' zijn. De enige reviews die je kunt vertrouwen zijn die van de daadwerkelijke gebruikers. En ook daar moet je oppassen aangezien veel mensen toch (bewust of onbewust) hun aankoop gaan verdedigen.
Deels mee eens, ik heb bijvoorbeeld nooit apparatuur gehouden na het schrijven van een review, het ging gewoon altijd (hoe goedkoop ook) terug naar de fabrikant en als het iets is wat ik echt graag wilde hebben dan betaalde ik er gewoon voor, weliswaar met een flinke korting maar er werd wel voor betaald.

Ging een fabrikant moeilijk doen bij een kritische review, helemaal prima dan was het ook meteen de laatste die we geschreven hadden in samenwerking met de fabrikant, lezers wisten in zo'n geval dan vaak wel genoeg en mocht er toch nog een keer een product komen van een dergelijke fabrikant wat de moeite waard was dan pikten we een demo model op bij één van de webshops waar we goed contact mee hadden. De vrijheid om de kritiek openlijk te kunnen uiten waar nodig was echter een "heilig goed".

Adverteren was een optie op de site die ik destijds runde, tarieven die voor iedereen hetzelfde waren en die geheel los stonden van de reviews die ik schreef (er waren zelfs fabrikanten waar ik nog nooit iets van gereviewed (omdat ze simpelweg waardeloos spul uit China rebranden) had maar die iedere maand wel voor een paar honderd euro advertentie budget inkochten). Het kan dus wel degelijk en je houd er waarschijnlijk nog meer aan over ook onder aan de streep als publisher.

De post van @Madhouse1979 waarin hij het contact met Will Ford aan haalt en men "er ook niet blij mee was" een beetje misplaatst wat dat betreft. Je kunt SRG van veel betichten maar hij is wel open en transparant over HOE en WAAR de inkomsten vandaan komen terwijl anderen dat alles behalve zijn op hun eigen kanaal / website en zo een beetje recht proberen te lullen wat krom is. Het is een beetje de pot verwijten dat de ketel zwart ziet.
Schuey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden wat mij betreft en dat geld voor de meeste reviewers want als men geen spullen meer opgestuurd krijgt is het rap afgelopen met het schrijven van reviews, zeker wanneer je nog niet de autoriteit van een absolute nummer 1 geniet.

Een mooi voorbeeld is de CSL Universel hub. Ik heb dat ding in handen gehad, het is gewoon een plastic brol waar Fanatec de plank volledig mee mis heeft geslagen door zoiets uberhaupt in het assortiment op te nemen.

Het ding zit gewoon bar slecht in elkaar en de gebruikte materialen zijn ook nog eens van bedenkelijke kwaliteit. Natuurlijk kost hij maar 150 euro en kun je zeggen "alle waar naar zijn geld" maar koop er eens een rim bij en je zit op 250 euro, voor een paar tientjes meer koop je een BMW GT2 wheel of een Clubsport RS wheel welke echt 10x beter in elkaar zitten en de CSL Hub de moeite echt niet meer waard maakt om overheen te p*ss*n.
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Waarom zou dat respectloos zijn, als iets gewoon waardeloos in elkaar zit mag dat toch gewoon benoemd worden. Er is altijd wel iets positiefs te vinden als je dat wil maar onder aan de streep kan iets gewoon bar slecht in elkaar zitten, dan kun je het wat netter omschrijven dan "het is een k*t product" maar in de basis zou dat wel gewoon de strekking van het verhaal moeten zijn.

De CSL Hub zoals ik hierboven aanhaalde is daar een mooi voorbeeld van wat mij betreft, op papier een heel leuk ding maar in de praktijk gewoon bar slecht uitgevoerd en een product wat je eigenlijk niemand aan zou willen raden maar volgens mij hadden we die conclusie ook al getrokken toen ik de BJ pedalen bij je op kwam halen :+

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Over dat laatste, dat had ik met het 'oude' F1 stuur voor de Thrustmaster Tseries. Wat een plastic onding vond ik dat zeg, ik kon niet begrijpen wie ze nu daarmee wilden pleasen.. Het is maar goed dat ik daar geen review voor had moeten schrijven/opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:14
Waardebepalingen zijn inderdaad (helaas) niet toegestaan op Tweakers :)

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 11-08-2021 13:29 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 15:20
Barry is wel een bijzondere vogel in het youtube landschap imo. Hij weet kritische punten toch altijd wel mooi te verpakken wat door een fabrikant positief kan worden opgevat... maar de kritische simracer wel door heeft.

Als Barry het heeft over 'Something to pay attention to', kan je tussen zijn zachte stem prima horen 'is een design-flaw! Koop het niet'. Bij de SRG zit de kracht dan ook niet in de laatste final-thoughts seconden, maar in de subtiele opmerkingen tijdens het uit elkaar halen van het product (wat meestal gedaan is nadat hij er al een paar dagen/weken mee heeft lopen spelen).

Ik krijg zelf altijd wel jeuk van youtubers/bloggers die koste wat kost hun affiliate-links erdoor drukken (iets dat de SRG niet doet). Niet alleen op hun eigen kanalen, maar ook in groepen en subgroepen op andere social-media kanalen. Kritische noten blijven altijd erg oppervlakkig en het voelt aan als een verlening van de marketing afdeling. Goed voorbeeld dat al is aangehaald is de CSL hub, wat door iedere youtuber als prima entry-level racer is neergezet, maar niet voor diegene die door wilt. (een entry-level racer zit imo niet bij Fanatec... dan heb je je onderzoek al gedaan). Wat een wan-product is dat.
R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Ging een fabrikant moeilijk doen bij een kritische review, helemaal prima dan was het ook meteen de laatste die we geschreven hadden in samenwerking met de fabrikant, lezers wisten in zo'n geval dan vaak wel genoeg en mocht er toch nog een keer een product komen van een dergelijke fabrikant wat de moeite waard was dan pikten we een demo model op bij één van de webshops waar we goed contact mee hadden. De vrijheid om de kritiek openlijk te kunnen uiten waar nodig was echter een "heilig goed".
En daar gaat het in mijn optiek meestal ook fout. Op dit moment is het medialandschap zo breed dat iedereen zich al influencer kan noemen, zeker in een niche als simracen. Youtubers met een paar honderd (of duizend) weinig zeggende abbonees of blogs met een paar k-clicks kunnen zich profileren bij de fabrikanten als uithangbord.

Ben je kritisch... dan is er vast wel een ander die opstaat. Voor jou als criticus zijn er immers 10 anderen die wel gratis nieuwe goodies willen hebben.

Ik haal mijn mening wel van fora of discussiegroepen waarin gebruikers niet angstig zijn om de cons van hun producten te onderstrepen. Influencer Marketing blijft een bijzondere, niet transparante wereld.

[ Voor 10% gewijzigd door BozeBever op 11-08-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
BozeBever schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:35:

Als Barry het heeft over 'Something to pay attention to', kan je tussen zijn zachte stem prima horen 'is een design-flaw! Koop het niet'.
Ja, en daar krijg ik dus de kriebels van. Wat is dat toch, zeg wat je bedoeld en bedoel wat je zegt. Dat zal misschien de Amerikaanse saus zijn maar sjongejonge wat kan ik me daar aan ergeren. Om de boel heendraaien in laffe termen om maar niet iets te hoeven zeggen waar misschien wel iemand iets van kan vinden en je de boel maar tussen de regels door laat schemeren...

Kijkplezier, 'soft-language' sketch van George Carlin, comedy goud :+
R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Ging een fabrikant moeilijk doen bij een kritische review[...]
Overigens zou ik dat juist breed uitmeten inclusief clickbait titel en thumbnail O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 11-08-2021 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

SRG wil overigens ook dat je het product 'doneert', hij wil dus beide. :)

Wij hebben dezelfde policy als Fanatec, we betalen niet voor reviews. Ookal is de prijs voor elke fabrikant hetzelfde, je bent simpelweg niet objectief door je businessmodel. Je wil immers meer geld verdienen, een negatieve review helpt daar nou niet echt mee.

Daarnaast sluiten wij ons bij de mening aan dat een review nooit echt objectief is. Zelfs wanneer je de producten zelf koopt of na review weer terugstuurt, is het voor de meeste mensen natuurlijk om een goede relatie te hebben met de mensen waarmee je werkt.

Wanneer wij een product opsturen voor een review, mag de reviewer hiermee doen wat ie wil. Sterker nog, we hebben liever dat je het doorverkoopt of aan een simracer doneert dan dat je het terugstuurt. Gebruikte producten verkopen we namelijk niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EnzoF schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

SRG wil overigens ook dat je het product 'doneert', hij wil dus beide. :)

Wij hebben dezelfde policy als Fanatec, we betalen niet voor reviews. Ookal is de prijs voor elke fabrikant hetzelfde, je bent simpelweg niet objectief door je businessmodel. Je wil immers meer geld verdienen, een negatieve review helpt daar nou niet echt mee.
Dat hij de producten ook gedoneerd wil hebben is nieuw voor me, maar dan nog, ik snap niet wat hem minder onafhankelijk of minder objectief zou maken dan ieder ander omdat hij geld rekent voor het maken van een review. Hij is er transparant over en meld het ook duidelijk op zijn website, dat een Heusinkveld en Fanatec daar niet in mee willen gaan is dan een afweging die een fabrikant vrij is te maken.

Reviewers voorzien van gratis gear die daar vervolgens niet transparant over zijn is in mijn ogen dan een kwalijkere zaak waarbij men de schijn wekt van objectiviteit die er helemaal niet is.

Daarnaast, waarom zou een negatieve review niet passen in het business model? Het zorgt er juist voor dat fabrikanten wel 2x nadenken voor ze iets op sturen en je als reviewer niet totale crap op je testbank krijgt.
Daarnaast sluiten wij ons bij de mening aan dat een review nooit echt objectief is. Zelfs wanneer je de producten zelf koopt of na review weer terugstuurt, is het voor de meeste mensen natuurlijk om een goede relatie te hebben met de mensen waarmee je werkt.
Ik zie niet helemaal waarom het ene het andere uit zou sluiten, als de relatie van een fabrikant mede af hangt van het feit of deze wel of geen cadeautjes opstuurt kun je jezelf afvragen of dat wel een hele gezonde relatie is. Ik heb altijd prima relaties onderhouden met zowel grote fabrikanten (zoals een DenonDJ, Pioneer of Reloop) als ook de kleinere fabrikanten (Vestax, EclerDJ of een Gemini) die aan het worstelen waren de hoofd boven water te houden. Een review moet daar gewoon los van staan.

Een review kan prima objectief geschreven worden, natuurlijk zijn er altijd persoonlijke voorkeuren van een reviewer maar je hoeft ook niet het verlengde te zijn van de PR machine van een fabrikant.
Wanneer wij een product opsturen voor een review, mag de reviewer hiermee doen wat ie wil. Sterker nog, we hebben liever dat je het doorverkoopt of aan een simracer doneert dan dat je het terugstuurt. Gebruikte producten verkopen we namelijk niet meer.
Jullie hebben geen demo modellen, modellen die eens op een beurs of ander event ingezet worden e.d? Misschien dat het er anders aan toe gaat in de sim wereld maar in de dj wereld waren er altijd een x aantal apparaten beschikbaar die o.a. ingezet werden voor demo's en andere events maar die ook vaak bij reviewers op tafel belanden. De sites met de grootste aantallen bezoekers waren als eerste aan de beurt en dan ging het apparaat gewoon door naar de volgende website of magazine in de rij.

Dat je ze niet meer als nieuw kunt verkopen omdat ze een keer voor een review zijn gebruikt is wat mij betreft een non issue, zo'n apparaat kan natuurlijk weer prima terug na het maken van een review en dan door naar het volgende medium om maar een voorbeeld te noemen.
Schuey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:44:
Overigens zou ik dat juist breed uitmeten inclusief clickbait titel en thumbnail O-)
Ik kondigde apparatuur die aangeboden was voor een review altijd van tevoren aan op de website, als die review er vervolgens nooit kwam wist men vaak wel genoeg. Clickbait titels en Youtube was begin deze eeuw nog niet zo'n ding als het nu is. :+
BozeBever schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:35:

En daar gaat het in mijn optiek meestal ook fout. Op dit moment is het medialandschap zo breed dat iedereen zich al influencer kan noemen, zeker in een niche als simracen. Youtubers met een paar honderd (of duizend) weinig zeggende abbonees of blogs met een paar k-clicks kunnen zich profileren bij de fabrikanten als uithangbord.

Ben je kritisch... dan is er vast wel een ander die opstaat. Voor jou als criticus zijn er immers 10 anderen die wel gratis nieuwe goodies willen hebben.

Ik haal mijn mening wel van fora of discussiegroepen waarin gebruikers niet angstig zijn om de cons van hun producten te onderstrepen. Influencer Marketing blijft een bijzondere, niet transparante wereld.
Helemaal eens, die "influencer markt" is in mijn ogen zo rot als de pest en alles behalve onafhankelijk te noemen, zeker aangezien ze allemaal eten uit de hand van de fabrikant en iedereen kent het gezegde, "je bij niet in de hand die je voedt"

Ik heb er ook wel eens zitten denken een review site te beginnen, niet voor de gratis spullen (ik heb een hele fatsoenlijke baan met prima salaris en verder weinig andere hobby's) want ik heb al teveel zooi staan hier die ik niet gebruik maar wel om ook eens een kritisch geluid te laten horen. Met name op het technische vlak want daar gaan verrekte weinig reviewers dieper op in. Vaak is het niet meer dan een uitgewerkte feature list en een rondje rijden in een sim en dat is dan "de review". Gewoon een apparaat open schroeven en kijken hoe iets echt gefabriceerd is is er praktisch nooit bij om mara een voorbeeld te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet meer van toepassing

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 11-08-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:56:
Daarnaast, waarom zou een negatieve review niet passen in het business model? Het zorgt er juist voor dat fabrikanten wel 2x nadenken voor ze iets op sturen en je als reviewer niet totale crap op je testbank krijgt.
Een eerlijke review is voor je uitstraling als reviewer richting je publiek uiteraard positief, dit ontken ik ook niet. Waar ik op doelde is dat elke fabrikant de afweging moet maken of het bedrag dat SRG vraagt, dat ook genoeg extra verkoop oplevert, zodat het de investering waard is. Bij een negatieve review is dit waarschijnlijk niet het geval. Het is voor iemand als SRG dus niet aantrekkelijk om een slechte review te geven, aangezien dit er waarschijnlijk toe leidt dat een fabrikant voortaan niet meer bij SRG aanklopt.
R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:56:
Jullie hebben geen demo modellen, modellen die eens op een beurs of ander event ingezet worden e.d? Misschien dat het er anders aan toe gaat in de sim wereld maar in de dj wereld waren er altijd een x aantal apparaten beschikbaar die o.a. ingezet werden voor demo's en andere events maar die ook vaak bij reviewers op tafel belanden. De sites met de grootste aantallen bezoekers waren als eerste aan de beurt en dan ging het apparaat gewoon door naar de volgende website of magazine in de rij.

Dat je ze niet meer als nieuw kunt verkopen omdat ze een keer voor een review zijn gebruikt is wat mij betreft een non issue, zo apparaat kan natuurlijk weer prima terug na een review en dan door naar het volgende medium om maar een voorbeeld te noemen.
Natuurlijk kunnen wij gebruikte pedalen altijd nog wel ergens voor gebruiken en dat doen we ook. Maar over het algemeen zien wij liever een blije simracer met pedalen die we zelf niet meer (als nieuw) zouden verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
EnzoF schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Een eerlijke review is voor je uitstraling als reviewer richting je publiek uiteraard positief, dit ontken ik ook niet. Waar ik op doelde is dat elke fabrikant de afweging moet maken of het bedrag dat SRG vraagt, dat ook genoeg extra verkoop oplevert, zodat het de investering waard is. Bij een negatieve review is dit waarschijnlijk niet het geval. Het is voor iemand als SRG dus niet aantrekkelijk om een slechte review te geven, aangezien dit er waarschijnlijk toe leidt dat een fabrikant voortaan niet meer bij SRG aanklopt.

[...]

Natuurlijk kunnen wij gebruikte pedalen altijd nog wel ergens voor gebruiken en dat doen we ook. Maar over het algemeen zien wij liever een blije simracer met pedalen die we zelf niet meer (als nieuw) zouden verkopen.
*kuch* raffle op gathering.t-net *kuch* ;) (mooie reclame & iedereen blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zo kun je het mooi draaien natuurlijk maar er is geen fabrikant die op deze manier het risico gaat nemen om te betalen voor een review die misschien wel helemaal niet zo voordelig uit kan pakken. Ik vind het een verrekte slimme zet van SRG want op deze manier voorkom je wel dat er een verplichting ontstaat vanuit de fabrikant naar de reviewer om maar voor ieder stukje gear wat men aanlevert een review te schrijven. En dat laatste is wel het geval bij de mensen die alles aanpakken van een fabrikant en daar vervolgens ook nog een stukje content omheen moeten breien maar daarin niet kritisch durven zijn omdat ze anders van de lijst geschrapt worden.

Op deze manier denken fabrikanten wel 2x na wat ze op sturen en het schrijven van een goede review kost gewoon tijd (ik was gerust 40 uur bezig met een DJ mixer voor ik iets online had staan) dus zo scheid je meteen het kaf van het koren en doet het er inderdaad niet toe of het nou om een flagship model gaat of om een instappertje.

Als reviewer heb je ook helemaal geen zin om slechte reviews te schrijven, althans ik had maar beperkte tijd naast mijn normale baan dus ik was altijd op zoek naar de pareltjes, de gear die je echt waar voor je geld geeft en niet naar het zoveelste 13 in een dozijn apparaat wat van dezelfde OEM band af rolde maar waar een andere fabrikant zijn sticker op de doos had geplakt.

En als lezer of kijker op Youtube heb je ook weinig aan een review van een apparaat wat de moeite niet waard is, je wil dat apparaat tenslotte helemaal niet hebben, je wil dat pareltje wat meer waar voor je geld bied dan je andere opties.

Schijnbaar rekent Barry exorbitante bedragen voor het maken van een review dat fabrikanten zijn die er geen heil in zien en schuiven die liever 20 extra dozen door voor reviews die vaak niet meer info bevatten dan hetgeen er in de manual staat aangevuld met wat eigen foto's en een rondje in de sim met wat "oeh's en ah's" als commentaar. Ik zou als fabrikant die echt geloofd in zijn eigen product en overtuigd is van de kwaliteiten liever 1 hele goede review hebben bij een autoriteit binnen een bepaalde niche dan van 20 Youtubers die weinig tot geen toegevoegde waarde leveren ten opzichte van wat een fabrikant zelf al beweerd op zijn of haar website.
De vraag is natuurlijk hoe blij zo'n iemand er nog van wordt als er op een gegeven moment 3 sets pedalen in de vitrinekast staan en die van jou als fabrikant niet meer in de Youtube video's verschijnen. Ik zou als fabrikant de spullen gewoon terug laten komen en dergelijke items inzetten als sponsor materiaal voor ambassadeurs van het merk of "give away" acties om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Schuey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:15:
Over dat laatste, dat had ik met het 'oude' F1 stuur voor de Thrustmaster Tseries. Wat een plastic onding vond ik dat zeg, ik kon niet begrijpen wie ze nu daarmee wilden pleasen.. Het is maar goed dat ik daar geen review voor had moeten schrijven/opnemen ;)
Als je pricewatch: Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart bedoelt dan denk ik dat TM daar wel een beetje een gat in de markt heeft gevonden. Ik heb nu dat stuur, een TX servo Base EN een GT Omega Titan cockpit voor net onder de €650 staan. Bij de andere merken kom je als budget beperkte racer niet eens bij die bedragen in de buurt.

Tuurlijk dat stuurtje is alles behalve perfect maar het doet wat het moet doen en alhoewel het er niet stevig uitziet en aanvoelt heeft het bij mij nog geen krimp gegeven. Zelfs na een buiteling van de trap is er nog niks aan de hand.

Bij Fanatec heb je misschien wel een realistischer aanvoelend stuur maar daar worden ook weer prijzen voor gevraagd die minimaal het dubbele zijn van de TM 'alternatieven'. Wat iets waard is is voor iedereen anders natuurlijk maar om dat stuur zo weg te zetten zoals jij doet is gewoon te kort door de bocht. Voor dat geld zijn er afaik gewoon geen alternatieven dus is TM in die price range gewoon de beste toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
  • Laatst online: 19-09 13:51
Moeilijke discussie , ik vind dat iedereen die de moeite doet om iets optebouwen daar best iets mee mag verdienen en op welke manier hij of zij dat doet moet die gene zelf weten.
Als mr fanatec of mr heusinkveld " gratis" spullen naar madhouse stuurt voor beetje reclame vind ik dat alleen maar leuk voor madhouse.
En of zijn blog nou wel of niet kritisch genoeg is dat bepaald iedereen voor zich,alle mensen tevreden houden lukt toch niet.
De meesten mensen die simracing spullen kopen van 500+ gaan toch niet af op 1 mening van iemand,die zoeken het internet zelf wel af naar de +en - punten van het artikel.

Maar welke mening je ook hebt, je hoeft het niet te lezen of te kijken.
Ik zeg altijd als je het beter kunt ,doe er dan wat aan. O-)

Ik vind het juist goed dat @Madhouse1979 zijn spullen die hij niet meer gebruikt op mp zet.(in de kast zetten is ook zonde)
Ik heb zijn sprints voor een prijs die niet veel duurder dan mijn fanatec v3 pedalen gekocht. :9
De advertenties staan er ook met de naam madhouse,dus ik wist gelijk wat ik kan verwachten.
Ik ben blij met de sprints (kritiek alleen op het te korte kabeltje tussen gas en rem) en kan ze iedereen aanbevelen(reclame)
Dus patje blij met zijn goedkope sprints,madhouse blij met zijn gratis ultimates en heusinkveld blij met de goede reclame _O- oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@pat1973 Daar wil ik wel even iets recht zetten. De Heusinkveld Sprint pedalen heb ik zelf aangeschaft en daarom weer verkocht. Ik verkoop enkel gear op marktplaats welke ik zelf heb aangeschaft en gereviewd. De gear die we van de fabrikanten opgestuurd krijgen verkoop ik niet en zet ik of in de kast, of gebruiken we zelf of verloten we via Instagram.

De Heusinkveld Ultimate+ zullen hier wel als standaard op de rig blijven zitten, puur omdat ik dit echt geweldige pedalen vind. En ja, er zijn ook wat minpuntjes te vinden die ik gewoon benoem in de review welke als het goed is volgende week online komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 20:35
Enige probleem van het laten betalen is wel dat als Fanatec en Heusinkveld niet willen betalen, hoe serieus kan je jezelf dan nemen als Sim Racing Garage, als je deze merken niet meer test.

Ik word nu al een beetje moe van het zoveelste sim-lab achtige race rig bij SRG. Ondertussen weten we wel dat deze stijf zijn en weinig tot geen flex hebben en heel flexibel in ontwerp zijn.

Ben vooral benieuwd wat Barry vindt van de nieuwe Heusinkveld Ultimates en van de Fanatec CSL-DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Correct
Wat iets waard is is voor iedereen anders natuurlijk maar om dat stuur zo weg te zetten zoals jij doet is gewoon te kort door de bocht.
Dat vind ik niet. Ik vind de huidige nieuwprijs, nog steeds overpriced voor wat het is.
Voor dat geld zijn er afaik gewoon geen alternatieven dus is TM in die price range gewoon de beste toch?
Dat wil niet zeggen dat ik het geen wanproduct mag vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 11-08-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik heb bij al die reviewers het idee dat ze meer van de hardware houden dan van het simracen zelf.

Boosted Media is daarbij het toppunt. Ik heb van hem, toen ie net begon met simracing, een video gezien waarin hij aangaf dat hij iets nieuws zocht voor zijn kanaal en derhalve fabrikanten van simracing hardware had gemaild of ze hem niet wat hardware wilden toesturen. Die video heeft ie ook snel verwijderd weer volgens mij, omdat er nogal wat kritiek op kwam.

SRG was tot voor kort de beste in mijn ogen maar meer om een product open geschroefd te zien en niet als review. Tot hij veel onbetaalbare motion begon te reviewen, sindsdien kijk ik niet meer eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Dat is dus een moeilijke balans. Iedereen koopt binnen 10 minuten een G27 of vergelijkbaar. Maar hoeveel reviews moet je daar van zien?

Als je nu 1000+ euro moet uitgeven voor een stuur(systeem) dan gaat het wel lonen de boel lekker uit te zoeken zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja. Hoeveel reviews moet je zien van servomotoren? Het principe is hetzelfde alleen het ecosysteem is wat anders. Ook daar heb je eigenlijk geen review van anderhalf uur voor nodig. Vind ik dan.

Reviews van popi YT’ers zijn sowieso niet echt serieus te nemen in mijn optiek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Omdat er nog wel wat verschil zit tussen een Bodnar systeem of een oude granity OSW bijvoorbeeld.
Maar idd, op een gegeven moment heb je zeker in dat laatste segment het ook wel gezien.

Voor de mensen die dit interessant vinden, elk kalenderjaar komt deze discussie weer terug. De argumenten, personages en onderwerpen zijn nagenoeg hetzelfde. Zou voor de gein eens terugzoeken en kijken of je pittige quotes kan vinden om ons mee om de oren te slaan :+

[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 11-08-2021 19:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pat1973
  • Laatst online: 19-09 13:51
[...]

Doen jullie ook aan sponsoring? :9
Ik heb zitten twijfelen tussen SPRINTS,(meca cup1) :F en ULTIMATE.
Ik heb de sprints genomen :)F maar zou graag de ultimate willen uitproberen _/-\o_
Ik ben vorig jaar begonnen om voor mijn kleinzoon iets te bouwen ,is alleen iets uit de hand gelopen 8)7
Mijn rig ziet er nu zo uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWDdtblMW5W8tAunfr0n1JRwAmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dl3hwDJvp190x0sBIy4xb3d.jpg?f=fotoalbum_large

Kereltje moet nog 3 worden |:( ,dus nu maar besloten om naast opa zijn "racewagen" een kleine "kart" ernaast te bouwen.(veel ruimte voor sponsorstickers) _O-
Als jullie mij nu een setje ultimates sponsoren, (liefst de ouwere ultimates plus upgrade kit) dan test ik die en geef mijn kritische mening. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

Mijn vrouw en ik willen voor onze kids 3 kids van 6, 8 en 10 een racestuur kopen. Onze oudste en jongste zijn fanatieke racers. En de oudste is helemaal gek van F1 2019, terwijl de jongste Gran Turismo Sport op de PS4 geweldig vindt. De middelste vind het wel leuk, maar is meer een gevalletje "ik wil ook een keer spelen".

Anywayz. Ik heb tig filmpjes bekeken die de Logitech G29 vergelijken met de Thrustmaster T150 en ook de T300. En steeds als ik denk dat ik het weet, slaat de twijfel weer toe.

Twijfels over de volgende zaken :
Betrouwbaarheid van de Thrustmasters en de support door Thrustmaster
De Logitech pedalen, en dan met name het rempedaal, zouden minder goed zijn als die van de Thrustmasters
Ondersteuning in games

Op dit moment neig ik erna om voor de G29 te gaan en daar een Wheel Stand pro bij te kopen. Dat laatste omdat ik denk dat beter "past" voor de kids.

Qua budget wil ik zo'n 300 euro of iets meer uitgeven. Daarmee valt de T300 eigenlijk wel af. En aangezien het een verjaardagscadeau is wil ik een nieuwe voor ze kopen.

Dus eigenlijk is mijn vraag of ik echt de plank helemaal mis sla als ik voor de logitech met een wheelstand pro ga. Of dat ik toch beter een T150 kan aanschaffen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 01:38
OMX2000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:21:
Mijn vrouw en ik willen voor onze kids 3 kids van 6, 8 en 10 een racestuur kopen. Onze oudste en jongste zijn fanatieke racers. En de oudste is helemaal gek van F1 2019, terwijl de jongste Gran Turismo Sport op de PS4 geweldig vindt. De middelste vind het wel leuk, maar is meer een gevalletje "ik wil ook een keer spelen".

Anywayz. Ik heb tig filmpjes bekeken die de Logitech G29 vergelijken met de Thrustmaster T150 en ook de T300. En steeds als ik denk dat ik het weet, slaat de twijfel weer toe.

Twijfels over de volgende zaken :
Betrouwbaarheid van de Thrustmasters en de support door Thrustmaster
De Logitech pedalen, en dan met name het rempedaal, zouden minder goed zijn als die van de Thrustmasters
Ondersteuning in games

Op dit moment neig ik erna om voor de G29 te gaan en daar een Wheel Stand pro bij te kopen. Dat laatste omdat ik denk dat beter "past" voor de kids.

Qua budget wil ik zo'n 300 euro of iets meer uitgeven. Daarmee valt de T300 eigenlijk wel af. En aangezien het een verjaardagscadeau is wil ik een nieuwe voor ze kopen.

Dus eigenlijk is mijn vraag of ik echt de plank helemaal mis sla als ik voor de logitech met een wheelstand pro ga. Of dat ik toch beter een T150 kan aanschaffen?
Ik heb zelf de Logitech G29 gehad en ik vond hem heel fijn. Hoewel de technologie vrij gedateerd is, is het wel extreem betrouwbaar en zal het jaren meegaan.

De Thrustmaster T150 is gelijkaardig met de G29, alhoewel ik van veel reviewers heb gehoord dat het een (klein) beetje beter is dan de G29.

De Thrusmaster T300 is hier echt wel veel beter, maar natuurlijk is de prijscategorie wat anders. In jouw geval zou ik me afvragen of dat jij en de vrouw het zelf ook gaan gebruiken of niet. Je kan ook de vraag stellen of dat je ooit van de G29/T150 zou upgraden; als dat niet zo is zou je de T300 misschien toch wel overwegen.

Belangrijk is ook om rekening te houden met de ecosystemen. Als je bijvoorbeeld nog eens een schakelpook erbij wil, dan zijn de producten van Thrustmaster eigenlijk al direct nietig, zeker als we praten over de 2-pedalen set en niet de T150 Pro/T300 GT sets. De pedalen van de Logitech G29 zijn dan ook veel beter dan wat je krijgt bij de normale T150/T300 sets.

Nog een verdere suggestie, misschien eens kijken naar volledige cockpits in plaats van wheelstands. Er zijn wat goedkopere cockpits (die kwalitatief minder zijn dan duurdere) die maar een beetje meer kosten dan Wheelstands, maar maken een wereld van verschil qua rijplezier. Als ik me niet vergis kan je op Aluxprofiel een niet al te complexe maken van 30/30 en 30/60 voor minder dan 150 euro. Dan is het alleen nog zoeken naar een stoel, maar meestal vind je wel iets goedkoops tweedehands van een echte auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
...Of zelf een cockpit in elkaar knutselen van hout :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

R2D2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

...

Schijnbaar rekent Barry exorbitante bedragen voor het maken van een review dat fabrikanten zijn die er geen heil in zien en schuiven die liever 20 extra dozen door voor reviews die vaak niet meer info bevatten dan hetgeen er in de manual staat aangevuld met wat eigen foto's en een rondje in de sim met wat "oeh's en ah's" als commentaar. Ik zou als fabrikant die echt geloofd in zijn eigen product en overtuigd is van de kwaliteiten liever 1 hele goede review hebben bij een autoriteit binnen een bepaalde niche dan van 20 Youtubers die weinig tot geen toegevoegde waarde leveren ten opzichte van wat een fabrikant zelf al beweerd op zijn of haar website.
Maar hoelang blijf je nog een autoriteit op gebied van Simracing als niemand bereid is jouw bedragen te betalen en dan niet weten wat ze ervoor terug krijgen? Je kan zelf overtuigd zijn van je product, maar als die autoriteit je product affakkelt, schiet je jezelf in de voet. Geld weg en een slechte review, dus veel minder verkopen, dan bij reviews bij jaknikkers. Per saldo willen de meeste bedrijven gewoon zoveel mogelijk verkopen. Zo verdien je geld.

Maar Barry zal uiteindelijk ook moeten beslissen wat die wil. Want uiteindelijk als je geen nieuwe gear te reviewen hebt, zal je kanaal minder views genereren en minder subscribers vasthouden, waardoor je in de loop der tijd steeds minder interessant wordt. Hiermee zal je autoriteit steeds minder worden en staat er vanzelf wel iemand anders op die het trucje ook kan, alleen voor minder geld.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

Fentomized schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 01:54:
[...]

Ik heb zelf de Logitech G29 gehad en ik vond hem heel fijn. Hoewel de technologie vrij gedateerd is, is het wel extreem betrouwbaar en zal het jaren meegaan.

De Thrustmaster T150 is gelijkaardig met de G29, alhoewel ik van veel reviewers heb gehoord dat het een (klein) beetje beter is dan de G29.

De Thrusmaster T300 is hier echt wel veel beter, maar natuurlijk is de prijscategorie wat anders. In jouw geval zou ik me afvragen of dat jij en de vrouw het zelf ook gaan gebruiken of niet. Je kan ook de vraag stellen of dat je ooit van de G29/T150 zou upgraden; als dat niet zo is zou je de T300 misschien toch wel overwegen.

Belangrijk is ook om rekening te houden met de ecosystemen. Als je bijvoorbeeld nog eens een schakelpook erbij wil, dan zijn de producten van Thrustmaster eigenlijk al direct nietig, zeker als we praten over de 2-pedalen set en niet de T150 Pro/T300 GT sets. De pedalen van de Logitech G29 zijn dan ook veel beter dan wat je krijgt bij de normale T150/T300 sets.

Nog een verdere suggestie, misschien eens kijken naar volledige cockpits in plaats van wheelstands. Er zijn wat goedkopere cockpits (die kwalitatief minder zijn dan duurdere) die maar een beetje meer kosten dan Wheelstands, maar maken een wereld van verschil qua rijplezier. Als ik me niet vergis kan je op Aluxprofiel een niet al te complexe maken van 30/30 en 30/60 voor minder dan 150 euro. Dan is het alleen nog zoeken naar een stoel, maar meestal vind je wel iets goedkoops tweedehands van een echte auto.
Qua cockpits koop of bouw ik wel wat serieuzers als we verhuisd zijn en blijkt dat zij en ik dit ook echt heel leuk vinden.

Maar G29 it is dan. Als het voor mezelf was was ik voor een T300 gegaan met goede pedalen erbij. Maar ik game veel te weinig om dat te verantwoorden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 18:10
Maar als je een cockpit wilt is een extra scherm ook handig. Ik heb nu ook de stap genomen een extra scherm te kopen, heb daar vooralsnog geen spijt van. De cockpit heeft nu een vaste positie en schuiven (met wieltjes eronder) is niet meer nodig. Bezint eer ge begint. Net zoals mijn andere hobby's en interesses (fotografie, modelauto's verzamelen, reizen naar Canada en Amerika) is sim racing ook weer van de categorie: meer is beter. Het maakt je ook wel verslavend naar weer een volgende upgrade, je moet goed uitkijken wat je koopt. Je kan beter meteen die T300 kopen dan dat de kids straks tegen de beperkingen van de G29 lopen (ik denk dat die beperkingen wel komen, naar mate ze ouder worden en misschien rFactor e.d. games gaan spelen). Maar je kan het ook eenvoudig houden en zeggen: dit is een eenmalig cadeau, als je wilt upgraden met gear neem je vanaf je 13de/14de maar een kranten- of folderwijkje.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
OMX2000 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Qua cockpits koop of bouw ik wel wat serieuzers als we verhuisd zijn en blijkt dat zij en ik dit ook echt heel leuk vinden.

Maar G29 it is dan. Als het voor mezelf was was ik voor een T300 gegaan met goede pedalen erbij. Maar ik game veel te weinig om dat te verantwoorden.
Maar dan doel je op de T300RS GT denk ik? De standaard pedalen van de T150 & T300 zijn zover ik steeds terug zie echt minder dan degene die Logitech biedt. Als reviewers ergens positief over zijn bij Logitech dan is het wel over de standaard meegeleverde pedalen. Het rempedaal is niet optimaal maar nog altijd beter dan bij de standaard pedalen bij de T150 & T300..?

Overigens, voor de G29 zijn ook diverse mods mogelijk om het rempedaal beter te laten aanvoelen, zoals dit en dit. Daarnaast beschikt de G923 bij levering over een progressieve veer, die ben ik zelf aan het overwegen.

Zelf ben ik er ook nog niet helemaal over uit, maar het mooie aan de G29/G923 is wel dat MVH daar mooie F1 stuurtjes voor levert tegen een schappelijke prijs. Dat is voor de Thrustmaster ofwel duurder, ofwel minder mooi w.m.b. (de Acelith varianten). Tot slot vind ik bij Logitech de leds t.b.v. het schakelen die er standaard op zitten tof (en het lijkt me handig) en heb ik ook wel twijfels over de betrouwbaarheid van Thrustmaster; er zijn volgens mij meer horror verhalen te vinden over de T300 dan over de G29..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Beiden zijn rommelen onder de margin, beiden zijn prima om uit te proberen. Wie weet proberen zijn kinderen het 3x en daarna gaat het op de grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb ook alleen maar anekdotes bij te dragen, maar ik vond de Thrustmaster TX GT (dus wel 3 pedalen en conical brake mod) een heel fijn stuur. De base is gelijkaardig aan de T300 volgens mij. De pedalen heb ik snel vervangen, maar zijn voor deze prijscategorie best prima. Slechte betrouwbaarheid heb ik ook veel over gelezen, maar niets van gemerkt. Ik denk dat dat iets uit het verleden is.

Ik denk dat als je denkt het leuk te gaan vinden, je beter net iets meer kunt uitgeven, zodat je er ook echt het plezier uithaalt en je niet ergert aan het materiaal en zo ook de behoefte tot upgraden kunt uitstellen. Ik vond de Thrustmaster TX Leather in ieder geval een perfecte instapper en ben blij dat ik die keuze destijds gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Darkangle schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:27:
Beiden zijn rommelen onder de margin, beiden zijn prima om uit te proberen. Wie weet proberen zijn kinderen het 3x en daarna gaat het op de grote hoop.
Dat dus inderdaad. Ik zou dan ook gewoon beginnen met een T150 (of vergelijkbaar), en als het bevalt kan je altijd nog upgraden. Zelf ben ik ook met de T150 begonnen en heb zeker een jaartje met de standaard pedaaltjes gereden. Je wordt er vanzelf best wel handig in en het werkt en functioneert allemaal wel, maar als je daarna eenmaal een keertje met goede pedalen hebt gereden en je merkt het verschil, dan is de upgrade om de hoek natuurlijk ;) Daarop heb ik de pedalen dan ook vervangen voor de ClubSport V3's en de wheelbase is daarop nog een jaar of 4 gewoon vrolijk mee gegaan zonder enige strubbelingen alvorens die aan een upgrade toe was (en zelfs toen was dat ook geen noodzaak. De T150 deed prima z'n werk, maar miste wel iets aan precisie in met name de force feedback, en ook qua krachten mocht het wel een scheutje erbij krijgen).

De rig daarentegen is dan weer een iets ander verhaal en daarvoor zou ik dan ook adviseren om heel goed na te denken met wat je daarmee wil. Een goede rig kost nu eenmaal ook goed geld. Ik was zelf gestart met een Playseat EVO, wat qua plezier z'n geld meer dan waard is, maar eenmaal de upgrade naar de V3's bracht dat toch een onvoorzien probleem met zich mee. Met 2 pedalen gaat het prima, maar met 3 pedalen zit de stang waarop de wheelbase gemonteerd zit gruwelijk in de weg voor het rempedaal. (en dat nog buiten de andere ongemakken van gebrek aan stijfheid van de rig, de pedal plate waar je met goed fatsoen geen loadcells op kan monteren etc.). Daar zit dan ook met name de kostenpost in om mee van start te gaan. Een playseat EVO kost je al gauw 250,-. Kijk je naar een frame van alu profielen, dan zit je al gauw op eenzelfde bedrag (of wat er boven) en komt er nog een stoel bij. Dat kan best een obstakel zijn voor de instapper.

Gelukkig zijn er dan ook legio voorbeelden van hoe je met relatief weinig kosten toch een heel leuke rig kan bouwen om mee van start te gaan. Veel wordt dat met hout opgebouwd, en een oude auto-stoel van de sloop erop. Niets mis mee om zo te starten; dat hebben de meesten van ons ook op dergelijke wijze gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Joster schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

Maar dan doel je op de T300RS GT denk ik? De standaard pedalen van de T150 & T300 zijn zover ik steeds terug zie echt minder dan degene die Logitech biedt. Als reviewers ergens positief over zijn bij Logitech dan is het wel over de standaard meegeleverde pedalen. Het rempedaal is niet optimaal maar nog altijd beter dan bij de standaard pedalen bij de T150 & T300..?

Overigens, voor de G29 zijn ook diverse mods mogelijk om het rempedaal beter te laten aanvoelen, zoals dit en dit. Daarnaast beschikt de G923 bij levering over een progressieve veer, die ben ik zelf aan het overwegen.

Zelf ben ik er ook nog niet helemaal over uit, maar het mooie aan de G29/G923 is wel dat MVH daar mooie F1 stuurtjes voor levert tegen een schappelijke prijs. Dat is voor de Thrustmaster ofwel duurder, ofwel minder mooi w.m.b. (de Acelith varianten). Tot slot vind ik bij Logitech de leds t.b.v. het schakelen die er standaard op zitten tof (en het lijkt me handig) en heb ik ook wel twijfels over de betrouwbaarheid van Thrustmaster; er zijn volgens mij meer horror verhalen te vinden over de T300 dan over de G29..
G29 heeft 2 knoppen meer op het stuur en die heb je steeds meer nodig. :p Ik rij niet met de pedalen van de G29, maar ik ben blij als de CSL DD eindelijk leverbaar is. Het voelt erg notchy en en hobbel is een soort gebonk in het apparaat. Maar ach, voor de prijs is het een prima instapper / tussenpaus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

G29 heeft 2 knoppen meer op het stuur en die heb je steeds meer nodig. :p Ik rij niet met de pedalen van de G29, maar ik ben blij als de CSL DD eindelijk leverbaar is. Het voelt erg notchy en en hobbel is een soort gebonk in het apparaat. Maar ach, voor de prijs is het een prima instapper / tussenpaus. ;)
Rij op dezelfde manier en wacht ook op de baby DD, maar wat is 23 november nog ver weg zeg…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:57
Frontysco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:01:
Vraag aan de bass-shaker gebruikers:
Ik heb een tijdje de Buttkicker gamer 2, top ding!
Gisteren 2 heats gereden met de GOT club, erg gaaf.

De vrouw klaagde in de woonkamer (ik zit op zolder) over gebonk (huis uit 1996, kanaalplaten)
Vandaag de buren even gevraagd, de glazen trilde in hun keukenkastjes... Oeps :-D
Gaaf dat zo'n klein ding dat kan, maar niet de bedoeling natuurlijk.

Hoe kan ik de trillingen effectief dempen? Op Reddit vind ik genoeg, maar niet hoe het uiteindelijk bevalt.
Vanwege de ruimte (voornamelijk hoogte) prefereer ik niet een platteau met tennisballen zoals ik online wel eens zie.

Hebben jullie ervaringen met matten zoals: https://www.amazon.nl/Bou...bergra%2Caps%2C154&sr=8-1

Had hem gisteren ook gezien van 1cm dik, kan het zo snel niet vinden.
Mocht iemand ooit dezelfde vraag hebben.
Ik heb eerst 4cm speeltegels gebruikt, dit gaf 0 verschil.

Op Ali heb ik rubberen doppen besteld, 11 stuks gemonteerd, en de vrouw hoort mij niet meer!
Alleen als ik de versterker te hoog zeggen (en gaat clippen) dan hoor ze het weer.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f9f4c4dFLNOym
En dan de A05 M40-30-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

richards3 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Rij op dezelfde manier en wacht ook op de baby DD, maar wat is 23 november nog ver weg zeg…
23 november? Die CSL DD komt toch ergens in september uit? Of heeft Fanatec weer eens de gewildheid van een dergelijke base onderschat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
dawg schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

23 november? Die CSL DD komt toch ergens in september uit? Of heeft Fanatec weer eens de gewildheid van een dergelijke base onderschat? :P
De eersten die 'm hebben gepreordered krijgen hem in september (me me me *O* )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De eerste golf komt inderdaad uit in september maar je moest lucky zijn om er daar 1 van te bemachtigen, de tweede golf fud pas eind november. Weet niet of het en kwestie is van onderschatting, te weinig productievermogen of schaarste aan onderdelen.
Pagina: 1 ... 70 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.