Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb even een vraag die mij niet duidelijk is waarom simmers hiervoor kiezen.
Ik zie op dit en andere fora's veel mensen die 'realistisch' een simulator willen bouwen of mee racen.
Dan zie ik hun pedalen die dicht tegen elkaar aan staan met weinig tussenruimte wat in het echt niet zo is.
Ook zie ik, wat veel bedrijven van hun stuurtjes doen, dat ze de pedalen 'verkeerd om' maken.
In de auto komt het pedaal van boven ipv onder.
Bij de stuurtjes druk je het pedaal naar beneden waarbij je in de auto het pedaal naar achter duwt.
Waarom word dat zo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als je oude, handgeschakelde auto’s rijdt moeten de pedalen dicht bij elkaar zitten omdat je anders geen heel & toe kunt doen.

Sommigen hebben de pedalen ‘inverted’ gemonteerd, hangend zogezegd, maar de meesten doen dat niet, ik denk omdat dat de montage ingewikkelder maakt en de kans op flex groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
0108daniel schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:18:
Ik heb even een vraag die mij niet duidelijk is waarom simmers hiervoor kiezen.
Ik zie op dit en andere fora's veel mensen die 'realistisch' een simulator willen bouwen of mee racen.
Dan zie ik hun pedalen die dicht tegen elkaar aan staan met weinig tussenruimte wat in het echt niet zo is.
Ook zie ik, wat veel bedrijven van hun stuurtjes doen, dat ze de pedalen 'verkeerd om' maken.
In de auto komt het pedaal van boven ipv onder.
Bij de stuurtjes druk je het pedaal naar beneden waarbij je in de auto het pedaal naar achter duwt.
Waarom word dat zo gedaan?
Ligt er maar net aan welke setjes je hebt.
Gas/rem dicht naast elkaar voor heel&toe, in de auto is uit veiligheidsoverwegingen de rem vaak meer naar voren dan het gaspedaal. Kijk eens in de cockpit van een echt formule racer en iemand met maat 46 drukt beide pedalen tegelijk in. ;)

Een basis pedaalsetje is natuurlijk veel goedkoper te maken met de grond als basis. Hangend heb je veel sneller met flex te maken. Maar met voldoende profielen kan je natuurlijk de boel ook omdraaien en hangend monteren.

Overigens waren er ook gewoon auto's met staande pedalen ipv hangende.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
En soms een beetje dansen zoals Nicki Thiim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

0108daniel schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:18:
Zie video van @Paulus07 hierboven. Over het algemeen wordt er geprobeerd om een raceauto na te bootsen, niet je gemiddelde Golf of Fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
EnzoF schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Zie video van @Paulus07 hierboven. Over het algemeen wordt er geprobeerd om een raceauto na te bootsen, niet je gemiddelde Golf of Fiesta.
Ah dan zal dat het verschil zijn.
Wist niet dat in race auto's de pedalen wel van onder kwamen.
Ik hou meer van auto simulaties, maar kan daar niet echt geschikte pedalen voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
1) je kan bv de Fanatec V3 inverted kopen.

OF

2) Simlab (en anderen) verkopen inverted pedal racks zodat je elke set van Fanatec, Heusinkveld, DC, Kapral, Trustmaster etc op zijn kop kan hangen, dus effectief een reguliere oplossing geven voor hangende pedalen. De grap is, het kost effectief hetzelfde. Alleen de vrijheid is veel groter bij optie 2 natuurljk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Met een beetje creativiteit kun je een standaard Sim Lab GT-1 EVO ook hangende pedalen geven of zelf wat in elkaar hobby'en.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDviiVDCEl-QjzDXN15Uzb26rd4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxpQLP71tuLX7QRFBGGFk2vh.jpg?f=fotoalbum_small

Ik vond het met hangende pedalen moeilijker het gas precies te moduleren.

[ Voor 18% gewijzigd door SlaadjeBla op 16-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat snap ik wel, als je ze zo hebt staan. De pedalen maken helemaal geen 'natuurlijke' slag en waar rust je hak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:04
Dat vroeg ik me ook af, hakken op de grond? Lijkt me helemaal niet lekker zitten, ziet eruit alsof je je bovenbenen in de stoel moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik denk dat de foto een vertekend beeld geeft. De hakken rustten op de grond, de pedalen hingen best laag. De stoel is ook te verschuiven en is ook laag, dus het was prima comfortabel.

Ik heb ze in meerdere configuraties hangend gehad, maar uiteindelijk heb ik ze weer liggend gemonteerd.
Hangende autopedalen hebben meer een J-vorm waardoor de slag ook beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb dezelfde rig, maar die opstelling ziet er totaal niet comfortabel uit. :P Wel staat die van mij op wieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ogYFX2Tzj-5TE5y6aIINgebFHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QjqahpHjRHEK55VPPnnKS1O9.png?f=fotoalbum_large

Van reddit geplukt. Zo op het eerste gezicht lijkt het wat fake? Beetje out of place oid.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Komt overeen met eerdere leaks van de PS GT versie.

Echt spuuglelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16
Zojuist een mailtje van Fanatec dat mijn order in "Warehouse processing" is... de CSL DD zal dus zeer binnenkort wel op de stoep staan. *O*

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zat je in de eerste wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Ja, dat wel. Al had ik hem pas medio september verwacht. Ik heb m'n Simcave nog niet eens klaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

WiseGuy! schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:12:
Zojuist een mailtje van Fanatec dat mijn order in "Warehouse processing" is... de CSL DD zal dus zeer binnenkort wel op de stoep staan. *O*
Same here!
Ik zat ook in de eerste wave, geloof dat ik binnen het eerste uur besteld heb.
Tot op heden stond de verwachte leverdatum op 15 september, ben benieuwd of dat nu naar voren komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
GeleFles schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Same here!
Ik zat ook in de eerste wave, geloof dat ik binnen het eerste uur besteld heb.
Tot op heden stond de verwachte leverdatum op 15 september, ben benieuwd of dat nu naar voren komt…
Hier ook d:)b second wave zelfs _/-\o_ oorspronkelijk dus 21 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 20:34
Ik zat volgens mij in wave 3. Stond in de order history op de site eerst beschikbaar op 19 oktober, nu op 24 september.

Nu hopen dat hij ook echt eerder komt 🤞🏻

Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://fanatec.com/eu-en...ssories/boost-kit-180-8nm

De boostkit is sowieso nu op voorraad, die stond altijd op 16 september. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBlGb228ZvLDVLhQRDHRjjYr1XY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Eb2yPllc6RqWBjF5al9CF6nv.png?f=user_large

Helaas nog steeds 23-11 voor de DD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Sinny schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Hier ook d:)b second wave zelfs _/-\o_ oorspronkelijk dus 21 september.
Same here! Jeuj!

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:35:
https://fanatec.com/eu-en...ssories/boost-kit-180-8nm

De boostkit is sowieso nu op voorraad, die stond altijd op 16 september. [Afbeelding]

Helaas nog steeds 23-11 voor de DD zelf.
Ja die zag ik dus ook al op beschikbaar staan ipv preorder. Twijfel gezien de reviews of ik hem nu alsnog niet moet gaan bestellen. Of dat ik het wel even overleef met de 5nm aangezien ik niet anders gewend ben dan de T500... Vermoed dat er binnen een maand vast iemand is die een andere voeding gaat testen en er achter gaat komen dat je voor 50 euro een vergelijkbaar resultaat haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik heb de 8nm alsnog later besteld, mede doordat ik op videos hoorde dat hij ook bij lagere FF settings, wel degelijk prettiger zou sturen, met veel minder clipping.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Ze worden gewoon eerder verscheept inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMP5p012xUvOQz2jurniszhSmyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLtnZWozyt4qfweG6jRXOFOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook een nieuwe versie van de Fanatec driver + diverse firmwares beschikbaar... helaas weinig echte fixes voor problemen die NIET onlangs geïntroduceerd zijn door Fanatec met de laatste releases. Podium gebruikers krijgen dus wederom de middelvinger + mededeling "We zijn er mee bezig" (al 2 jaar inmiddels).

Changelog of driver v409

Firmware versions included
- CSL DD : 1.0.2.4 (NEW)
- CSL DD Motor : 1.0.1.3 (NEW)
- CSL DD WQR : 6.0.0.1
- CSW V1 Base : 686 (NEW)
- CSW V2 Base : 686 (NEW)
- CSW V2.5 Base : 686 (NEW)
- CSL E Base : 686 (NEW)
- CSL E Base PS4 : 686 (NEW)
- DD1 / DD2 Base : 686 (NEW)
- CSL/CSW Motor : 22
- DD1 Motor : 40
- DD2 Motor : 40
- SW McLaren : 32
- SW McLaren V2 : 41 (NEW)
- Formula V2 : 41 (NEW)
- Podium HUB : 6 (NEW)
- Podium BME : 18 (NEW)
- CSL SW WRC : 3 (NEW)
- CSL UH : 3 (NEW)
- CSP V3 : 1.32 (NEW)
- CSL EP LCK : 1.10 (NEW)
Driver UI
- New driver UI for CSL DD and Podium DD. Will be rolled out for more bases later. The old UI can still be accessed through the "USB-Gamecontroller" overview of windows.
- Fixed Tuning Menu tab showing tool tip of APM setting even with no APM attached.
- Correct base is now displayed even when in compatibility mode.
- Removed option to choose wheel base when Podium DD is in V2.5 comp mode, due to improved detected not needed anymore.
- Changed tuning menu setting LIN ON/OFF to FFS LIN/PEAK (Force Feedback Scaling).
Firmware Manager
- Fixed button at the end of shilfter calibration being incorrect.
- Fixed issue where updater would erase existing flash even when FW could not get loaded correctly for flashing.
- Option to save Tuning Menu settings during firmware update is now hidden instead of grayed out if base doesn't support this function.
- Added text "No update required" for steering wheels that is not capable of firmware update.
- Text correction for description of Podium DD motor sensor calibration.
Firmware Overall
- Fixed steering angle not being linear after a firmware update.
- Fixed issue where a combination of Formula V2, H-pattern shifter and second shifter could lead to shifter input getting inverted.
- While in BRF setting the LEDs now flash when 100% brake input is reached.
CSL DD
- Fixed constant vibration noise of the motor which could give a grainy feeling and be audible which results in a smoother feeling.
- Fixed damper effect from games being rough and noisy, for example in AC when car is standing still.
- The 'Damper' effect modifier (DPR) is now scaled differently and is able to be stronger. Depending on how a game uses this damper, it might feel too strong for some users, but this can be easily adjusted with the DPR setting in the Advanced Mode of the Tuning Menu.
- Fixed BRF setting not being adjustable in signle steps with D-Pad up/down.
- Fixed BLI setting shown as "oFF" instead of "OFF".
- Fixed wrong FFS setting values on 7-segment displays.
- Improved rotation during boot up which is now smoother and less rapid.
Podium DD
- Renamed Tuning Menu setting LIN to FFS (Force Feedback Scaling). ON -> LIN and OFF -> Peak.
Formula V2
- Fixed Thumb Encoders being unresponsive on PS4.
Button Module Endurance
- Fixed Xbox Guide button short press not working and leading to long press function.
- Fixed 2-way toggle switches not working on PS4.
- Fixed cosmetic issues where BME tuning menu differed from P DD
- Fixed BME showing high-torque message when attached to CSL DD
Universal Hub + APM
- Fixed upper APM paddles not working on PS4.
CSP V3 & CSL EP LCK
- Improvements to the pedal type detection when connected to the wheel base
Known Issues
- Podium wheel base jolts can happen on ITM or analysis screens of the wheel base display. A workaround is to use the default screen with “Fanatec” logo while driving. We are still working on a fix which needs an extensive re-write of the P DD firmware which is why it takes so long.
- In some cases after all firmware updates are done the wheel might ask for another center calibration which can be done either via the driver UI or the button combination of the connected wheel which is mentioned in it's Quick Guide.
- New UI doesn't yet remember if a different product picture was chosen by the user and reverts back to default when opened again.
- The CSL DD power button pulses when opening the UI which doesn't affect functionality but might cause confusion.
- The CSL DD power button colour can appear different during the mode change but will be correct after the mode is completely changed. Not affecting functionality but might cause confusion.
- Some other things of the new UI not being perfect yet, we plan to have further improvements very soon.
Ik sla hem nog even over tot men klaar is met hotfixen komende week... Fanatec heeft er de laatste tijd nogal een handje van iedere release uit te laten lopen op een behoorlijke clusterfuck.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Precies, daarom wacht ik ook tot eind november tot de betatesters klaar zijn. :P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:31:
Precies, daarom wacht ik ook tot eind november tot de betatesters klaar zijn. :P :(
Gezien hetgeen er na iedere release nog naar buiten komt aan onbenullige fouten vraag je je af hoe capabel die beta testers zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die krijgen nu pas de bases uitgeleverd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Shiet een race maat heeft dezelfde dag besteld en die van hem is onderweg en bij mij staat ie nog steeds op processing :(

*feels bad meng *sad panda* :F :'(

[ Voor 14% gewijzigd door pauluzmuller op 17-08-2021 14:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
pauluzmuller schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:13:
Shiet een race maat heeft dezelfde dag besteld en die van hem is onderweg en bij mij staat ie nog steeds op processing :(

*feels bad meng *sad panda* :F :'(
Misschien nog even wachten, ik krijg net ook UPS bericht net binnen, wordt morgen bezorgd :+ *O* hoewel ik mij afvraag hoe haalbaar dat is :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sinny op 17-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

[Streamable: https://streamable.com/5wc7lg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sinny schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Misschien nog even wachten, ik krijg net ook UPS bericht net binnen, wordt morgen bezorgd :+ *O* hoewel ik mij afvraag hoe haalbaar dat is :+
Bij eerdere orders bij fanatec had ik het ook de volgende dag in huis, dus er is hoop ;)

Ik heb ook bevestiging gekregen dat ie morgen geleverd gaat worden, moet alleen nog wachten tot dinsdag, ik kom maandagavond pas thuis van vakantie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:36:
Die krijgen nu pas de bases uitgeleverd. >:)
Ja het is de vraag hoeveel hotfixes ze deze keer nodig hebben om de boel weer een beetje recht te breien.

Mooie is ook,
Podium wheel base jolts can happen on ITM or analysis screens of the base display. A workaround is to use the default screen with “Fanatec” logo while driving. We are working on a fix which involves an extensive re-write of the Podium DD firmware.
Nu duurt het ineens zo lang omdat het een grote rewrite nodig heeft. Als je de historie terug leest wat betreft de jolts op de Fanatec fora is dit iets wat al duidelijk is sinds dag 1 van de release. Vervolgens blijft het bijna een jaar lang stil op dit vlak en toen er eenmaal een paar gebruikers flink begonnen te zuigen (mijzelf incluis) bij Fanatec en ze maar bleven wijzen op het feit dat dit toch echt een keer gefixt moet worden is de regel in de known issues iets aangepast maar kan men nog steeds niets zeggen over de vorderingen op dat vlak... nu ben ik zelf maar een "simpele frontend developer" maar dit is wel een eeuwenoude truc om iets onderaan een backlog te krijgen, heel hard blijven roepen dat iets heeeeeeel moeilijk en lastig is. :F

Ondertussen wel een nieuwe UI in elkaar klussen waar niemand op zit te wachten en dit dan ook nog eens half bakken doen want CSL en CSW gebruikers kunnen er NOG geen gebruik van maken (en als je bovenstaand leest geeft dat heel veel vertrouwen als Fanatec roept, we zijn er mee bezig). Zitten er notabene ook weer een paar hele "domme" known issues" in.

Ik zou dan denken, wacht even met die dozen de deur uit doen want er is toch nog niemand die op de CSL-DD rekent qua levering en pak die 2 weken om de laatste puntjes echt op de i te zetten qua drivers en firmware maar nee... we versturen alles eerder dan gepland en gaan daarna lekker met de billen bij elkaar geknepen zitten in de hoop dat alles goed gaat op software vlak 8)7

Mooie is ook dat Fanatec zelf nergens op reageert maar dat er wat beta testers de boel mogen gaan verdedigen. Het zal mij benieuwen komende dagen als al die CSL-DD's uitgeleverd worden en men massaal V410 gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Sinny schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Alles wat ik ooit van Fanatec heb besteld werd de volgende dag geleverd na het UPS bericht dus dat zit wel snor. Ik zit alvast klaar morgenochtend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
WiseGuy! schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Alles wat ik ooit van Fanatec heb besteld werd de volgende dag geleverd na het UPS bericht dus dat zit wel snor. Ik zit alvast klaar morgenochtend 8)
Ja hier inmiddels ook daadwerkelikk de bevestiging dat hij onderweg is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
Joster schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

Overigens, voor de G29 zijn ook diverse mods mogelijk om het rempedaal beter te laten aanvoelen, zoals dit en dit. Daarnaast beschikt de G923 bij levering over een progressieve veer, die ben ik zelf aan het overwegen.

Zelf ben ik er ook nog niet helemaal over uit, maar het mooie aan de G29/G923 is wel dat MVH daar mooie F1 stuurtjes voor levert tegen een schappelijke prijs. Dat is voor de Thrustmaster ofwel duurder, ofwel minder mooi w.m.b. (de Acelith varianten). Tot slot vind ik bij Logitech de leds t.b.v. het schakelen die er standaard op zitten tof (en het lijkt me handig) en heb ik ook wel twijfels over de betrouwbaarheid van Thrustmaster; er zijn volgens mij meer horror verhalen te vinden over de T300 dan over de G29..
Hier de knoop doorgehakt en voor een tweedehands G29 gegaan. Kon hem samen met een Playseat Challenge voor een zeer schappelijke prijs ophalen bij een thuiswonende begin twintiger in de buurt. Waren in elk geval hele aardige mensen en mams zat er ook gewoon bij toen ik het even kon testen dus dikke prima so far :)

Eerste testjes gedaan in F1 (met veel assists aan en easy tegenstand :P ) en na even wennen viel het met niet tegen moet ik zeggen :) Heb ook maar direct een stuurtje van MVH besteld en de progressieve veer voor het rempedaal laat ik ook mee komen.

Even een crosspost uit het race-rig topic van @Dark Angel :
Dark Angel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:16:
Na jaren (10 jaar) plezier te hebben gehad met mijn loadcell mod op de G25.
Was het een paar werken geleden in eens over. Hij ging van super gevoelig tot niets registeren en dat bleef maar heen en weer gaan ding goed schoon gemaakt maar probleem bleef nog steeds als je het aantikt ging hij naar 100% en soms met juist hard trappen kwam je aan de 10% registratie. Tijd voor wat nieuws.

De oude loadcell
[Afbeelding]

Ik heb mijn pedalen onderste boven gemonteerd op mijn frame en dat wilde ik graag zou houden.
Zag niet echt veel andere opties dan toch blijven werken me deze set maar dan wel met een nieuwe loadcell.

In de UK kwam ik AXC-sim load cell tegen zag er mooi stevig uit en de reviews waren ook goed.
Gelijk maar besteld

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Toen kwam de eerste uitdaging deze set gaat er van uit dat je de body nog hebt liggen van je G25
Helaas had ik die al 10 jaar geleden weg gegooid Dan maar de 3D printer aanslingeren na dat de unit was geleverd zodat ik de correcte maten kon gebruiken.

Unit gemonteerd en hij is echt zoveel beter als die oude had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen.
[Afbeelding]

Nog even een totaal overzicht heb wat dingen aangepakt dit jaar Vcore schermpje en windsim.
Shakers gemonteerd met eigen geluidskaart ging vroeger gewoon mee op de bas van de 5.1

Nu nog wachten op een nieuwe stuur systeem.
[Afbeelding]
Bevalt de AXC TrueBrake echt zo goed ja? :) Ik heb hem ook in mijn winkelmandje staan maar ik ga het eerst nog even aankijken. Overigens is het geen loadcell zoals die normaliter gebruikt wordt, zie hier wat ze er zelf over schrijven:
Is TrueBrake a load cell?
We consider TrueBrake an “Electromechanical Load Cell” or a “Potentiometer Based Load Cell”. Be clear that TrueBrake is not a Strain Gauge Load Cell. Strain Gauge Load Cells use an electrical strain gauge to measure the small bending of a spring element, which is often a metal beam. Using TrueBrake in your Logitech pedals gives similar end results as using a Strain Gauge Load Cell but at a much more affordable price.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32

Dark Angel

Corvette LS Power

Joster schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Hier de knoop doorgehakt en voor een tweedehands G29 gegaan. Kon hem samen met een Playseat Challenge voor een zeer schappelijke prijs ophalen bij een thuiswonende begin twintiger in de buurt. Waren in elk geval hele aardige mensen en mams zat er ook gewoon bij toen ik het even kon testen dus dikke prima so far :)

Eerste testjes gedaan in F1 (met veel assists aan en easy tegenstand :P ) en na even wennen viel het met niet tegen moet ik zeggen :) Heb ook maar direct een stuurtje van MVH besteld en de progressieve veer voor het rempedaal laat ik ook mee komen.

Even een crosspost uit het race-rig topic van @Dark Angel :

[...]

Bevalt de AXC TrueBrake echt zo goed ja? :) Ik heb hem ook in mijn winkelmandje staan maar ik ga het eerst nog even aankijken. Overigens is het geen loadcell zoals die normaliter gebruikt wordt, zie hier wat ze er zelf over schrijven:

[...]
Ja wat ik daar ook al schreef had ik het eerder moeten doen. Kan zijn dat mijn oude systeem gewoon langzaam aan steeds slechter werdt . Soms had je gewoon even geblokkeerde wielen terwijl het ronde na ronde goed ging.

Nu met deze heb ik dat niet meer gehad. en remt hij weer steeds het zelfde.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jkieNq7MCsuedRuj1yGsKabRMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dv128meqX3I70EH76lVrFYro.png?f=fotoalbum_large

Wij hebben er al 2 binnen gekregen vandaag :*) Mooi stukje hardware hoor! Hij is zwaarder dan dat hij eruit ziet. Mocht je nog twijfelen en uit de buurt van Arnhem komen, voel je van harte uitgenodigd om 'm binnenkort eens aan de tand te voelen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
Jimmy J. schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:22:
[Afbeelding]

Wij hebben er al 2 binnen gekregen vandaag :*) Mooi stukje hardware hoor! Hij is zwaarder dan dat hij eruit ziet. Mocht je nog twijfelen en uit de buurt van Arnhem komen, voel je van harte uitgenodigd om 'm binnenkort eens aan de tand te voelen.
Ziet er mooi uit! Heb je ook de booster erbij besteld? Ik wacht even de eerste reacties af en als die oké zijn, ga ik hem ook spoedig bestellen :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sinny
[Afbeelding]

Booster kit erbij toevallig? Dan zou ik hem namelijk wel eens willen komen testen tov de standaard 5nm binnenkort ;) kan ik ook eens kijken of ik de mouse pad meteen meeneem en of de sidemount de moeite waard is :+

Edit: Hij is binnen *O* ziet er toch verdraaid goed uit met de F1 2021 limited :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUy40161LjZ6O0LaicmCzWT0e6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TM39IRAzaMpBGBTBfEClGfd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFh1lyCvOWmQEr0PpQA47PfWJD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSy8kLpNfpm09D6aYD5R7Mqz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Sinny op 18-08-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
[Afbeelding]

Als ik de DD zelf niet al had besteld, was ik zeker komen uitproberen! Helaas is mijne nog niet verzonden :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Zojuist mijn CSL DD geleverd! Dit wordt een lange werkdag...

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:20
Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe aankoop. Ben benieuwd wat de tweedehands markt (en prijs) gaat doen? Ik zie Marktplaats al langzaam vollopen met CSL/CSW's (incl. halfbakken verzonnen redenen voor verkoop).

Misschien voor de simrace-twijfelaar de mogelijkheid om eindelijk eens voor een habbekrats een oudere CSL/CSW aan te schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door BozeBever op 18-08-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
BozeBever schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:00:
Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe aankoop. Ben benieuwd wat de tweedehands markt (en prijs) gaat doen? Ik zie Marktplaats al langzaam vollopen met CSL/CSW's (incl. halfbakken verzonnen redenen voor verkoop).

Misschien voor de simrace-twijfelaar de mogelijkheid om eindelijk eens voor een habbekrats een oudere CSL aan te schaffen.
Zonde van je geld imo. Beter meteen direct drive voor die paar centen meer. En geen gedoe met garantie e.d.

De CSL DD is hier inmiddels ook binnen, en idd: dat wordt nog een lange werkdag zo haha

[ Voor 38% gewijzigd door WiseGuy! op 18-08-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
BozeBever schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:00:

Misschien voor de simrace-twijfelaar de mogelijkheid om eindelijk eens voor een habbekrats een oudere CSL/CSW aan te schaffen.
Hier in de V&A staan ze momenteel duurder dan de nieuwe DD (let wel, staan/vraagprijs is nooit waar het voor gaat).

Word interresant om te zien welke prijs het daadwerkelijk gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:59
[Afbeelding]

Mooi spul!
Ik was sowieso al van plan om eens met @MaikyM bij je langs te komen, maar het kwam er maar steeds niet van. Je ziet ons binnenkort een keer verschijnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig al mensen die de nieuwe V410 driver + de nieuwe versie van Fanalab al hebben draaien icm een Podium DD2?

Hier is de CSL-DD namelijk ook net afgeleverd maar ik heb eigenlijk weinig zin om daarvoor de nieuwe V410 driver + Fanalab te installeren en vervolgens met een DD2 te zitten die niet helemaal lekker werkt. Threads op het Fanatec forum zelf lopen namelijk al weer vol met issues van gebruikers die problemen ervaren.

Ze weten hun reputatie op dat vlak wederom weer hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik offer me wel op voor je CSL DD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Anders ik wel :p, shiet ik zal wel in de volgende levering zitten :'( Maat van mij die 10min eerder had besteld heeft hem wel binnen xD

[ Voor 12% gewijzigd door pauluzmuller op 18-08-2021 15:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zit op zijn vroegst in de eind november club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pauluzmuller schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Anders ik wel :p, shiet ik zal wel in de volgende levering zitten :'( Maat van mij die 10min eerder had besteld heeft hem wel binnen xD
Voor 800 euro mag je hem kopen op Marktplaats :+

Vanavond maar eens kijken of een dual boot een beetje makkelijk te realiseren is, sowieso geen verkeerde optie om dingen uit te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Waar moet je aan denken als je een nieuwe setup op basis van een CSL-DD maakt. Dus rig, met stuur, pedalen, en stoel?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

OMX2000 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:45:
Waar moet je aan denken als je een nieuwe setup op basis van een CSL-DD maakt. Dus rig, met stuur, pedalen, en stoel?
Bedoel je qua kosten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
alu rig vanaf ca 350
stuur 200-300
stoel 200-400
pedalen 200-400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:51:
alu rig vanaf ca 350
stuur 200-300
stoel 200-400
pedalen 200-400
Je vergeet de wheelbase CSL DD dus 349 zonder boostkit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
WiseGuy! schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Je vergeet de wheelbase CSL DD dus 349 zonder boostkit...
Hij vroeg juist naar de items als hij de CSL DD zou bestellen :P Daar vanuit gaande zou je verwachten dat hij weet hoeveel een csl dd zou zijn :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Haha true.

Komt er bottom-line op neer dat je moet denken aan vanaf € 1.500 voor een beetje leuke setup.

Ik heb het dan niet over de Logitechs en de Thrustmasters op een playseat challenge of bureaustoel. :+

Je hebt dan evenwel nog geen monitor..

[ Voor 100% gewijzigd door WiseGuy! op 18-08-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

WiseGuy! schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:57:
Haha true.

Komt er bottom-line op neer dat je moet denken aan vanaf € 1.500 voor een beetje leuke setup.

Ik heb het dan niet over de Logitechs en de Thrustmasters op een playseat challenge of bureaustoel. :+

Je hebt dan evenwel nog geen monitor..
Goed om te weten. En ja het gaat dan niet meer om de logitechs en thrustmasters. De Logitech G29 met Wheel Stand Pro heb ik gekocht als cadeau voor de kinderen. En nu maar eens kijken hoe fanatiek zij zijn, en hoeveel ik er zelf mee aan de slag ga.

Maar ik was nieuwsgierig wat het ongeveer zou gaan kosten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Kent iemand toevallig het probleem dat de Fanatec Clubsport V1's, na het vervangen van de loadcell, geen volledige remdruk meer laten zien in de driver? Het maximale wat ik kan behalen is ongeveer 50% van het balkje gevuld, wanneer ik vol rem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

OMX2000 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Maar ik was nieuwsgierig wat het ongeveer zou gaan kosten.
Steeds meer. :P En altijd meer dan je voor ogen had. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 09:43

rv3

Halve dag op kantoor zitten stuiteren omdat de CSL DD bezorgd was, kom ik thuis en maak ik de doos open: Geen USB kabel en T-nuts...2 lege vakjes in de verpakking. De doos inmiddels 20x helemaal bestudeerd maar echt niks te vinden.

Ik heb het net gemeld via customer support (contact form) maar ik hoop niet dat er veel mensen zijn met dit 'probleem'.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
rv3 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:35:
Halve dag op kantoor zitten stuiteren omdat de CSL DD bezorgd was, kom ik thuis en maak ik de doos open: Geen USB kabel en T-nuts...2 lege vakjes in de verpakking. De doos inmiddels 20x helemaal bestudeerd maar echt niks te vinden.

Ik heb het net gemeld via customer support (contact form) maar ik hoop niet dat er veel mensen zijn met dit 'probleem'.
Je moet even inloggen op je account en daar op support klikken. Dan krijg je redelijk snel (volgens mij binnen 24u) antwoord.

Ik weet niet waar je woont, maar er zullen vast wel mensen je op weg kunnen helpen. Mocht je in de buurt van Arnhem wonen dan heb ik nog wel wat t-nuts voor je.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
dawg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Steeds meer. :P En altijd meer dan je voor ogen had. :+
Hou op! Ik zou dit topic verbergen in MyReact. >:) :)

Het lijstje met wensen is aardig nucleair voor de bankrekening aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
rv3 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:35:

Oei wat zuur! Heb je niet nog wat T-nuts over van een eventuele alu rig die je mss hebt? En wellicht past de USB kabel van je oude CSL / CSW base? ;) Anders vermeld even je woonplaats, mss is er hier iemand die je kan helpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 09:43

rv3

Madhouse1979 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Je moet even inloggen op je account en daar op support klikken. Dan krijg je redelijk snel (volgens mij binnen 24u) antwoord.

Ik weet niet waar je woont, maar er zullen vast wel mensen je op weg kunnen helpen. Mocht je in de buurt van Arnhem wonen dan heb ik nog wel wat t-nuts voor je.
Superaardig van je maar bij Treq waren ze zo lief om een cable management setje bij mijn rig te leveren, daar zitten ook m6 t-nuts in zie ik net. Een USB C to USB A kabel heb ik al besteld net dus ik kom er wel. Maar tof dat je het aanbied _/-\o_

Ik denk dat ze per ongeluk met het uit de doos halen van de standaard voeding iets teveel uit de doos gehaald hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
rv3 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:05:
[...]

Superaardig van je maar bij Treq waren ze zo lief om een cable management setje bij mijn rig te leveren, daar zitten ook m6 t-nuts in zie ik net. Een USB C to USB A kabel heb ik al besteld net dus ik kom er wel. Maar tof dat je het aanbied _/-\o_

Ik denk dat ze per ongeluk met het uit de doos halen van de standaard voeding iets teveel uit de doos gehaald hebben.
Als we elkaar kunnen helpen dan doen we dat. Mooi dat je ze zelf hebt, kun je alvast beginnen met monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 20:35
Net de CSW 2.5 vervangen door de vandaag binnen gekomen CSL DD en 1,5 uur Iracing gedaan.

Wat een mooi apparaat. Er zit zeker verschil in met de 2.5. Kleine hobbels in de weg voel je veel beter en de krachten worden geleidelijker opgebouwd dan met de 2,5..
Natuurlijk zal het verschil vanaf de CSL nog veel groter zijn, maar ook vanaf een 2,5 zeker merkbaar.

Nu alleen even de Sim-Lab podium brackets bestellen omdat mijn wheeldeck echt wel meer speling heeft dan met de 2.5. Komt door de smallere en kortere base en daarnaast is volgens mij ook de as iets langer.

Echt blij met deze “upgrade”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Ik kom van de CSL elite v1.1. En nu de CSL DD. Met boost kit Ik ben niet omvergeblazen ofzo. Maar Het is zeker next level.
Meer fidelity. Hoger detail. Voel wat meer connected met de track. Na een stint gereden te hebben merk ik wel dat mijn level van consistentie nu op een iets hogere pace ligt. Ik zit daarmee nu wat dichter op mijn PB. Al met al. Zeker de 500€ waard.

Ik heb alleen ACC gereden en nog niet met de settings echt gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door murky123 op 18-08-2021 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jczuidervaart schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:03:
Net de CSW 2.5 vervangen door de vandaag binnen gekomen CSL DD en 1,5 uur Iracing gedaan.

Wat een mooi apparaat. Er zit zeker verschil in met de 2.5. Kleine hobbels in de weg voel je veel beter en de krachten worden geleidelijker opgebouwd dan met de 2,5..
Natuurlijk zal het verschil vanaf de CSL nog veel groter zijn, maar ook vanaf een 2,5 zeker merkbaar.

Nu alleen even de Sim-Lab podium brackets bestellen omdat mijn wheeldeck echt wel meer speling heeft dan met de 2.5. Komt door de smallere en kortere base en daarnaast is volgens mij ook de as iets langer.

Echt blij met deze “upgrade”
Ik heb de mijne gister ook even aangesloten gehad en er een race mee gedaan in iRacing. De speling waar jij het over hebt heb ik ook ervaren terwijl die van mij ramvast op een alu rig zat gemonteerd, ik heb eerder het idee dat het de QR / shaft is waar het stuur op gemonteerd wordt. Ik vond het in ieder geval een merkbaar verschil ten opzichte van de DD2. Of het het gekozen materiaal is of door de constructie zelf komt ben ik nog niet helemaal achter.

Daarnaast had ik ook wat speling op de QR zelf zitten, waar de DD2 een "perfect fit" heeft met de Formula V2 is dat bij de CSL-DD net even iets minder.

Nu had ik voor de DD2 een CSW V2.5 en terwijl ik van de CSW V2.5 naar DD2 niet het idee had dat ik bizar veel had gewonnen om de prijs te rechtvaardigen had ik gisteravond wel het idee dat ik aanzienlijk in had geleverd ten opzichte van de DD2. Nu verwacht ik wel dat dat een gevalletje "tussen de oren" is, binnenkort dus maar eens kijken of ik ze niet echt naast elkaar kan testen want de ene dag met de A en de andere dag met B rijden zit teveel tijd tussen voor het mooie.
murky123 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:22:
Ik kom van de CSL elite v1.1. En nu de CSL DD. Met boost kit Ik ben niet omvergeblazen ofzo. Maar Het is zeker next level.
Meer fidelity. Hoger detail. Voel wat meer connected met de track. Na een stint gereden te hebben merk ik wel dat mijn level van consistentie nu op een iets hogere pace ligt. Ik zit daarmee nu wat dichter op mijn PB. Al met al. Zeker de 500€ waard.

Ik heb alleen ACC gereden en nog niet met de settings echt gespeeld.
Vergeet ook niet dat er enige bias in zit wanneer je een nieuw iets hebt gekocht, die grijze massa tussen de oren kan een bron van genialiteit zijn maar je soms ook aardig voor de gek houden ;)

Gisteravond de DD2 er even af geschroefd, de CSL-DD er voor in de plek gehangen en het is een bijzonder goed gelukt apparaat. Degelijk gebouwd (al heb ik wat twijfels bij de carbon composiet shaft) en kan wat mij betreft prima in het rijtje van producten binnen de Fanatec line-up die je een flinke "bang for buck" geven.

De inrunner motor is een "verbetering" ten opzichte van de outrunner zoals in de Podium series zit als het gaat om "smoothness" wat merkbaar is wanneer er weinig kracht geleverd hoeft te worden, de vraag is echter hoeveel waarde je daar aan moet hechten want dat was ik bij de SC2 sport ook alweer na een paar bochten vergeten en tijdens het racen merk je er eigenlijk verrekte weinig van, misschien een punt van aandacht voor de mensen die een truck simulator rijden maar bij de race games ben je het zo weer vergeten ;)

5Nm vs 8Nm, absoluut de 8Nm. Ik heb heel even zonder booster kit gereden maar dan mis je echt een hele hoop en lijkt het net alsof de CSL-DD in de top van zijn kunnen aan het presteren is. De Booster kit geeft wat dat betreft wat meer "ruimte" waardoor je wat meer detail hebt en ook nog ruimte hebt voor FFB pieken.

Al met al gewoon een prima base en ik denk voor velen een hele mooie upgrade vanaf een CSL, CSW, Logitech of Thrustmaster wheelbase.

Ik las van de week ook ergens dat er een Youtuber was die zijn DD1 had verruild voor een CSL-DD omdat de CSL-DD zoveel beter zou zijn... geen idee wat die meneer heeft gedronken, gerookt of gesnoven maar aan het eind van de avond is de CSL-DD gewoon weer van de rig af gegaan en de DD2 terug geschroefd want de DD1/DD2 zijn toch echt wel een klasse beter dan de CSL-DD (en het zou heel raar zijn als dat niet het geval was geweest).

Met name op het vlak van "headroom" merk je dat verschil, een DD1/2 hebben bij "normaal" gebruik altijd nog een gigantische reserve, de CSL-DD heeft dat niet ten opzichte van de Podium bases. Ook qua build quality blijft de Podium serie de betere en vraag ik me af hoe de lagering en composiet shaft zich op langere termijn gaan houden aangezien de CSL-DD echt een mini is vergelijken bij de Podium bases en daar net als bij een SC2 toch net even wat meer oppervlak is om krachten over te verdelen.

Lang verhaal kort, prima base voor een hele nette prijs. Fanatec bewijst met dit stukje hardware in ieder geval dat de hardware engineering van het bedrijf in staat is hele goede hardware af te leveren, nu de software nog ;)

• Señor Sjon
Ik lees dat er een CSL-DD te koop komt? :P Maar goed, er zit ook een factor 3 tussen in prijs.

Señor Sjon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:08:
Ik lees dat er een CSL-DD te koop komt? :P Maar goed, er zit ook een factor 3 tussen in prijs.
Klopt, en dat in ogenschouw nemend is de CSL-DD de beste keus. CSL-DD is gewoon de beste "bang for buck" wheelbase die je kunt hebben naar mijn mening (en ik heb er inmiddels aardig wat gehad / gereden).

En hij gaat niet de verkoop in hoor. Heb hier ook nog een SC2 sport liggen en ik denk eerder dat of de DD2 of de SC2 sport één dezer dagen de deur uit mag. Een van die 2 houd ik dan voor mezelf, CSL-DD is voor mijn zoon die het toch ook wel allemaal heel erg interessant vind maar die ik niet met een heel gerust hart achter de DD2 zet, die kinderarmpjes zijn dan wel heel flexibel, ze breken ook wat makkelijker en hij moet er nog een heel leven mee :+

Nog even terug komend op de "snellere tijden" die ineens gereden worden nu men een CSL-DD heeft, ik reed gister ook de snelste tijd met de CSL-DD op de Charlotte roval in iRacing... maar ga dat nou niet meteen ophangen aan het switchen van de base want je wordt ook gewoon iedere ronde beter wanneer je raced en ik weet vrij zeker dat als ik vanavond de DD2 weer aan slinger en op dezelfde baan weer wat rondjes ga trappen ik aan het eind van de avond ook wel weer een paar tienden gevonden heb ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW9r3dkD7aX_L3KD1-I8vimUDLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1OjTnsp8ohaZZjN03OZ2iwM.jpg?f=fotoalbum_large

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
Is dit een simlab gt evo? De base lijkt wel verder naar achteren te staan als op die van mij.

iRacing profile | Racing rig

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb ook de CSL DD sinds gisteren, die mijn CSL Elite heeft vervangen. Mooi compact apparaat zonder geluid. Meer kracht en detail. Hij lijkt ook veel smoother te zijn. Ik ben heel erg blij met mijn aankoop.

Toch wat nadelen waar ik benieuwd ben of anderen dit ook ervaren:
- oude games als Grid 4 en F1 2020 krijg ik niet werkend
- meer flex op mijn GT evo, ik denk doordat het stuur verder van de base staat
- verwarrende tuning tool, Fanalab blijft het beste

iRacing profile | Racing rig

• murky123
wolverine3141 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Is dit een simlab gt evo? De base lijkt wel verder naar achteren te staan als op die van mij.
yes, het is de GT Evo.
positie is natuurlijk afhankelijk van meerdere dingen

• murky123
funfact.

De boost kit 180 , heeft exact de zelfde specs als de oude powerbrick welke bij de CSL elite v1.1 hoort.
enige verschil is de connector naar de base.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
Hmm dat over die powerbrick is wel interessant!

Ik heb de CSL DD gister ook binnengekregen (wave1) met boost kit 180 en deze moet een CSL Elite v1.1 vervangen. Ik zag er wel beetje tegenop om de powercable opnieuw te trekken (alles is afgewerkt en moet wat moeite doen om erbij te komen)... als het alleen een kwestie van de stekker vervangen is hmmm... Nu moet ik alleen kijken of de vorm te krijgen is, danwel hetzelfde is als een 4 pin CPU-stekker van een oude PSU, dan kan ik misschien een mooi verloopje maken.
Hetzelfde voor USB B > USB C, zag aan de computer zijde dat het toch geen USB3 is.

EDIT
Inderdaad exact hetzelfde op de connector na.
Dan is die boost kit echt wel behoorlijk overpriced zo :(

CSL Elite 1.1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IZhRh_uOusp-4XxV-f_MExxhYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aZjGQM58z8HoaqgNwcsdyFq.jpg?f=fotoalbum_large

CSL DD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yQg54NEGg3b9rrpmiLOkAM-4b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPxNDHp4yDYLeMZ5muMAkjGq.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT2
De 4 pin connector is inderdaad hetzelfde als de P4 connector van PSU naar moederbord qua vorm (let op, pinout is wel anders!)

[ Voor 60% gewijzigd door dhrto op 19-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
OMX2000 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:45:
simlab gt evo aluminium rig : 375
CSL DD + boostkit en shipping : 500
fanatec mclaren V2 wheel + alu QR : 300
heusinkveld sprint ( 2 pedal ) : 600 ..........( kan ook veel goedkoper, rond 100 euro o.i.d.)
stoel + slider : 175

• Señor Sjon
murky123 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

simlab gt evo aluminium rig : 375
CSL DD + boostkit en shipping : 500
fanatec mclaren V2 wheel + alu QR : 300
heusinkveld sprint ( 2 pedal ) : 600 ..........( kan ook veel goedkoper, rond 100 euro o.i.d.)
stoel + slider : 175
Slider + bracket is al 80 euro. Goede 2e hands autostoel ben je ook zo 2-300 euro voor kwijt, maar dan heb je slider + bracket vaak niet meer nodig.

• murky123
Señor Sjon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Slider + bracket is al 80 euro. Goede 2e hands autostoel ben je ook zo 2-300 euro voor kwijt, maar dan heb je slider + bracket vaak niet meer nodig.
stoel + slider voor 170 euro https://www.winparts.nl/i...g-incl-sledes/p75432.html

• Señor Sjon
Niet leverbaar
;)

• WiseGuy!
wolverine3141 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:33:
Ik heb ook de CSL DD sinds gisteren, die mijn CSL Elite heeft vervangen. Mooi compact apparaat zonder geluid. Meer kracht en detail. Hij lijkt ook veel smoother te zijn. Ik ben heel erg blij met mijn aankoop.

Toch wat nadelen waar ik benieuwd ben of anderen dit ook ervaren:
- oude games als Grid 4 en F1 2020 krijg ik niet werkend
- meer flex op mijn GT evo, ik denk doordat het stuur verder van de base staat
- verwarrende tuning tool, Fanalab blijft het beste
Ik hoorde elders ook al flex op de GT1-EVO. Nu heb ik die in bestelling staan en heb daar niet de podium side Mount voor besteld, omdat ik anders de single monitor Mount niet kan gebruiken. Maar begin nu wel te twijfelen of ik toch niet de podium mount moet pakken en de monitor op een losse stand moet zetten...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Ik hoorde elders ook al flex op de GT1-EVO. Nu heb ik die in bestelling staan en heb daar niet de podium side Mount voor besteld, omdat ik anders de single monitor Mount niet kan gebruiken. Maar begin nu wel te twijfelen of ik toch niet de podium mount moet pakken en de monitor op een losse stand moet zetten...
Volgens mij is de podium DD breder dan de CSL DD, dus dan zou de podium mount niet passen? Of hebben ze voor de CSL al een aangepaste mount gemaakt?

Ik ben benieuwd naar al jullie ervaring, mag van de wederhelft de vakantie niet vroegtijdig verlaten 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
GeleFles schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Volgens mij is de podium DD breder dan de CSL DD, dus dan zou de podium mount niet passen? Of hebben ze voor de CSL al een aangepaste mount gemaakt?

Ik ben benieuwd naar al jullie ervaring, mag van de wederhelft de vakantie niet vroegtijdig verlaten 😜
Deze is inmiddels ook in de optie CLS DD te bestellen... voor € 79 een steal vind ik. Ik heb ze gemaild of mijn order nog gewijzigd kan worden (is dezelfde prijs als de single monitor mount). Telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL9Ec9nq18cTmB-AHTmrLqV19dc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YyA5Usj3Z8e23w5cXx1ZStMx.png?f=fotoalbum_large

Monitor zou ik zelfs boven het rig kunnen hangen, aangezien deze op een dedicated plek staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CFJEBYKJiH_K7Bg0xhTOVv_pdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zpHfngBvqb6qbyNIizk2NZpx.jpg?f=user_large

In hoogte telescopisch verstelbaar en draai- en kantelbaar. Nog voordelig ook met € 29,99!

[ Voor 38% gewijzigd door WiseGuy! op 19-08-2021 10:55 ]

• murky123
tjonge jonge, nu ff niet nee, maar andere stoelen wel, of op andere sites. maar het moge duidelijk zijn dat je voor rond de 175 euro een prima stoel + slider kunt kopen voor je simrig. google is your friend

• Señor Sjon
WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Kan je niet wat overgebleven hoekstukken i.c.m. de T-nuts gebruiken om de base vast te zetten? Je verliest wel de hoekverstelling, maar je kan hem misschien wel met vier hoekprofielen vastzetten (aan beide kanten van dwarsbalk), maar dan verlies je ook de monitor mount.

Alternatief is nog de twee staanders langer bestellen of de dwarsbalk iets lager voor de monitormount (desnoods in 4040 aangezien de stabiliteit nu uit de base komt). Met 8040 kan je toch alle kanten op. :P
murky123 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

tjonge jonge, nu ff niet nee, maar andere stoelen wel, of op andere sites. maar het moge duidelijk zijn dat je voor rond de 175 euro een prima stoel + slider kunt kopen voor je simrig. google is your friend
Snap ik, maar in mijn zoektocht naar een stoel voor wat stevigere bouw kwam ik al snel op bv de LTEC XL uit en die is een stuk duurder en heeft wel sliders e.d. nodig. :)

• Madhouse1979
Qua stoelen kun je ook kijken bij Lynx Motorsport, velen hier op Tweakers zijn je al voor gegaan. Als je mijn naam noemt dan zullen ze ook nog wel iets voor je doen qua prijs. Ik ben zelf ook vrij stevig gebouwd en kan hier prima in zitten. Maar het advies blijft toch altijd, ga passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, ik ben tevreden met mijn Ford Recaro stoel. :P

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Madhouse1979 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:17:
Qua stoelen kun je ook kijken bij Lynx Motorsport, velen hier op Tweakers zijn je al voor gegaan. Als je mijn naam noemt dan zullen ze ook nog wel iets voor je doen qua prijs. Ik ben zelf ook vrij stevig gebouwd en kan hier prima in zitten. Maar het advies blijft toch altijd, ga passen.
Dat was bij mij niet het geval terwijl ik toch een stoel bestelde in een speciale kleurencombinatie. Maar verder kan ik de zaak en de stoelen van harte aanbevelen.

iRacing Profiel

• Madhouse1979
Doubleoz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Dat was bij mij niet het geval terwijl ik toch een stoel bestelde in een speciale kleurencombinatie. Maar verder kan ik de zaak en de stoelen van harte aanbevelen.
Hmm ok. Wellicht komt het door de speciale kleurencombinatie dan, dat hij die apart moest bestellen. Ik weet verder niet wat hij met kortingen enzo doet. Ik weet dat er via mij wel heel veel stoelen zijn verkocht en hoor altijd wel van de kopers dat hij wat heeft gedaan qua prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-08-2021 11:42 ]

• Doelie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 20:35
Cool dat er al mensen zijn die de CSL DD hebben ontvangen. Ik kan niet wachten, zal mijn eerste Fanatec gear zijn na het bouwen van een game-PC.

Nu heb ik mijn order staan en zit ik in de wave van eind november, wat opzicht prima is.

Echter besef ik mij net dat ik een Formula 2.5 aan mijn order heb toegevoegd. Als ik op de website kijk is de release van dat product in Januari pas.

Gaat hier potentieel iets mis? Natuurlijk ontvang ik alles het liefste eind november.

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Doelie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:27:
Cool dat er al mensen zijn die de CSL DD hebben ontvangen. Ik kan niet wachten, zal mijn eerste Fanatec gear zijn na het bouwen van een game-PC.

Nu heb ik mijn order staan en zit ik in de wave van eind november, wat opzicht prima is.

Echter besef ik mij net dat ik een Formula 2.5 aan mijn order heb toegevoegd. Als ik op de website kijk is de release van dat product in Januari pas.

Gaat hier potentieel iets mis? Natuurlijk ontvang ik alles het liefste eind november.
Hou er maar rekening mee dat je straks met een base zit zonder stuur als ze de Formula V2.5 niet eerder uitleveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Madhouse1979 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Hmm ok. Wellicht komt het door de speciale kleurencombinatie dan, dat hij die apart moest bestellen. Ik weet verder niet wat hij met kortingen enzo doet. Ik weet dat er via mij wel heel veel stoelen zijn verkocht en hoor altijd wel van de kopers dat hij wat heeft gedaan qua prijs.
In mijn geval kon hij wat met de prijs doen als ik ook een seat slider en brackets erbij zou bestellen maar op dat moment had ik alleen een stoel nodig. Ik denk dus dat het los staat van de kleurencombinatie want volgens mij had ik daar toen nog niet eens met hem over gesproken.

iRacing Profiel

• Sinny
dhrto schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:
Hmm dat over die powerbrick is wel interessant!

Ik heb de CSL DD gister ook binnengekregen (wave1) met boost kit 180 en deze moet een CSL Elite v1.1 vervangen. Ik zag er wel beetje tegenop om de powercable opnieuw te trekken (alles is afgewerkt en moet wat moeite doen om erbij te komen)... als het alleen een kwestie van de stekker vervangen is hmmm... Nu moet ik alleen kijken of de vorm te krijgen is, danwel hetzelfde is als een 4 pin CPU-stekker van een oude PSU, dan kan ik misschien een mooi verloopje maken.
Hetzelfde voor USB B > USB C, zag aan de computer zijde dat het toch geen USB3 is.

EDIT
Inderdaad exact hetzelfde op de connector na.
Dan is die boost kit echt wel behoorlijk overpriced zo :(

CSL Elite 1.1
[Afbeelding]

CSL DD
[Afbeelding]

EDIT2
De 4 pin connector is inderdaad hetzelfde als de P4 connector van PSU naar moederbord qua vorm (let op, pinout is wel anders!)
Ja dit was jammer genoeg al bekend op wat fora, nu is het wachten op de eerste die het gaat proberen ;)

• Turner_7
  • Laatst online: 01-09 20:34
Doelie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:27:

Dat geldt volgens mij voor orders die nu geplaatst worden voor de Formula 2.5. Toen ik hem bestelde i.c.m. m’n CSL DD stond hij beschikbaar medio september. Dus ik ga ervan uit dat toen je hem bestelde dit ook het geval is en je hem dan ook rond die datum geleverd krijgt en niet de datum die nu op de site vermeld staat.

Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals

• WiseGuy!
Leverdatum vind je ook bij je Order, dus ik zou daar van uitgaan.

• Doelie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 20:35
Turner_7 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Dat geldt volgens mij voor orders die nu geplaatst worden voor de Formula 2.5. Toen ik hem bestelde i.c.m. m’n CSL DD stond hij beschikbaar medio september. Dus ik ga ervan uit dat toen je hem bestelde dit ook het geval is en je hem dan ook rond die datum geleverd krijgt en niet de datum die nu op de site vermeld staat.
Dat stelt me enigszins gerust. Ik kon het mij ook niet meer herinneren, vandaar ook de post inderdaad.
WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:07:
Leverdatum vind je ook bij je Order, dus ik zou daar van uitgaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agXHKhXo2KpJdK0cxIOxv9fSmsA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dNErjp7ais1cb8tPYds772Kx.png?f=user_large

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
Sinny schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Ja dit was jammer genoeg al bekend op wat fora, nu is het wachten op de eerste die het gaat proberen ;)
Ik ga de gok wagen van het weekend. Heb spul besteld / deels liggen om een verloopje te maken. Zal kijken of er enig verschil is tussen beide voedingen.
Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.