Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 72 ... 75 Laatste
Acties:

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:33
dhrto schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Ik ga de gok wagen van het weekend. Heb spul besteld / deels liggen om een verloopje te maken. Zal kijken of er enig verschil is tussen beide voedingen.
Nou laat het resultaat maar weten ;)

Misschien interessant:
YouTube: Fanatec CSL DD - Ultimate Power Supply GUIDE - get 8 Nm for $10 and ...

In dit schijnt een vervanger te zijn voor de originele voeding van de Elite/CSW:

https://www.amazon.de/CAR...Replacement/dp/B08GCWB636

[Voor 14% gewijzigd door Sinny op 19-08-2021 13:35]

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:36
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een race stuur en uiteindelijk ook een race rig.
Paar jaar geleden had ik een t300rs gt maar helaas niet de tijd, nu heb ik de komende maanden wel veel tijd maar helaas geen t300rs gt.
Opzich beviel dit stuur me prima, maarja als je dan toch opnieuw begint wil je ook kijken naar alternatieven.
Nu zag ik de Thrustmaster T-GT 2 voorbij komen. Oke, dat basis stuur is best lelijk, maar ik wilde sowieso kijken naar de Thrustmaster Ferrari SF1000 wheel , of de Thrustmaster TM Open Wheel Add-On.
Over bovenstaande base kan ik helaas niet zoveel vinden.

Alternatief is de t300 base kopen met 1 van bovenstaande stuurwielen en een losse pedalenset, bijvoorbeeldThrustmaster T-LCM Pedalen of een setje fanatec pedalen.

Wat zouden jullie doen in dit geval. Budget is in principe rond de 700 euro, maar kan beetje opgerekt worden. Hij moet ps4 en pc compatible zijn!

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Doelie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Dat stelt me enigszins gerust. Ik kon het mij ook niet meer herinneren, vandaar ook de post inderdaad.

[...]

[Afbeelding]
Excuses voor mijn eerdere antwoord. Ik was in de veronderstelling dat je de Fanatec V2.5 later had besteld maar gezien je orderbevestiging verwacht (en hoop ik vooral voor je) dat deze met de levering van de DD mee komt.

iRacing Profiel

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:13
Señor Sjon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Kan je niet wat overgebleven hoekstukken i.c.m. de T-nuts gebruiken om de base vast te zetten? Je verliest wel de hoekverstelling, maar je kan hem misschien wel met vier hoekprofielen vastzetten (aan beide kanten van dwarsbalk), maar dan verlies je ook de monitor mount.

Alternatief is nog de twee staanders langer bestellen of de dwarsbalk iets lager voor de monitormount (desnoods in 4040 aangezien de stabiliteit nu uit de base komt). Met 8040 kan je toch alle kanten op. :P
Mja, dat soort opties kunnen ook idd, maar ik hou wel van purposebuilt onderdelen. En de review van SRG m.b.t. de podium mount is zeer positief. Dat, gecombineerd met meldingen van flex op de standaard wheelplate, is voor mij reden om dat te veranderen. Net overigens - gelukkig - mail gehad van Sim-Lab dat ze mijn order aangepast hebben. Phew.

we only make way for the man who boldly pushes past us

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:50

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik weet nog dat er flex zou zijn op het enkele shifterprofiel van de Evo 1, maar met vier hoekstukken op de brede kant van het zijprofiel ipv de voorkant loste dat heel snel op. Had ook niet anders gepast ivm breedte van de stoel.

Dat geknutsel met alu bevalt mij prima om dingen passend te krijgen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Deze is inmiddels ook in de optie CLS DD te bestellen... voor € 79 een steal vind ik.
Ik ga het eerst nog even zelf testen met de flex (heb ook een gt1-evo).
Ik zag in een filmpje over de csl dd dat er op het McLaren stuurtje wel wat speling zat, maar dat het bij het F1 stuur minder was.
Als ik de flex teveel vind, zal ik wel die speciale mount bestellen.

• WiseGuy!
Señor Sjon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:52:
Ik weet nog dat er flex zou zijn op het enkele shifterprofiel van de Evo 1, maar met vier hoekstukken op de brede kant van het zijprofiel ipv de voorkant loste dat heel snel op. Had ook niet anders gepast ivm breedte van de stoel.

Dat geknutsel met alu bevalt mij prima om dingen passend te krijgen. :)
Bijkomend voordeel van de mount is ook wel de verstelbaarheid en de ruimte in de rig volgens mij. Ik ben vrij lang (1.91) en standaard wheeldeck steekt aardig uit als ik dat zo zag, dus die geeft me ook weer wat centimeters. Anyway, ik zal mijn ervaringen met die mount wel delen als ik het binnen en gemonteerd heb. Zo kunnen we allemaal weer wat van elkaar leren.

:)

• jczuidervaart
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:52
WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Bijkomend voordeel van de mount is ook wel de verstelbaarheid en de ruimte in de rig volgens mij. Ik ben vrij lang (1.91) en standaard wheeldeck steekt aardig uit als ik dat zo zag, dus die geeft me ook weer wat centimeters. Anyway, ik zal mijn ervaringen met die mount wel delen als ik het binnen en gemonteerd heb. Zo kunnen we allemaal weer wat van elkaar leren.

Net ook definitief de Mount gekocht bij Sim-Lab. Wel weer 85 euro maar beetje bouwen blijft leuk.
Verkoop graag via Vraag&Aanbod, niet via het forum :)

[Voor 10% gewijzigd door BM op 19-08-2021 14:28]

• thomasmulders
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01-09 11:55
Nou komende van een DD1 (naja komende, die houd ik wel) even een CSL DD mogen testen die ik voor een maat had besteld.

Conclusie: top apparaat, heel smooth, hartstikke veel detail en top. Maar? Inderdaad, maar 8nm. Ik vond nadat ik een paar keer goede sessies had gehad op de DD1 met 11-13nm erop de CSL DD met 8nm net te weinig.

De DD1 gaf echt het gevoel in een auto te zitten, de CSL DD niet echt.

Had 'm trouwens op de GT1 normale mount geplaatst, dat was echt meer dan prima. Een side-mount heb ik wel voor de DD1 (en daar past de CSL DD inderdaad niet in), en dat vond ik wel een toegevoegde waarde. Maar de 8nm van de CSL DD heeft m.i. niet echt een side mount nodig.

• WiseGuy!
thomasmulders schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:42:
Nou komende van een DD1 (naja komende, die houd ik wel) even een CSL DD mogen testen die ik voor een maat had besteld.

Conclusie: top apparaat, heel smooth, hartstikke veel detail top. Maar? Inderdaad, maar 8nm. Ik vond nadat ik een paar keer goede sessies had gehad op de DD1 met 11-13nm erop de CSL DD met 8nm net te weinig.

De DD1 gaf echt het gevoel in een auto te zitten, de CSL DD niet echt.

Had 'm trouwens op de GT1 normale mount geplaatst, dat was echt meer dan prima. Een side-mount heb ik wel voor de DD1 (en daar past de CSL DD inderdaad niet in), en dat vond ik wel een toegevoegde waarde. Maar de 8nm van de CSL DD heeft m.i. niet echt een side mount nodig.
Thanks for sharing!

• thomasmulders
Ja voor de mensen die denken "shit misschien was die CSL DD ook wel prima geweest, en een stuk goedkoper"

Nee, de DD1 is zeker beter.

• WiseGuy!
thomasmulders schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Ja voor de mensen die denken "shit misschien was die CSL DD ook wel prima geweest, en een stuk goedkoper"

Nee, de DD1 is zeker beter.
Ongetwijfeld. Maar of hij ook echt 3x zo goed is waag ik te betwijfelen. Maar dat is voor iedereen anders.

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22:54
WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

Ongetwijfeld. Maar of hij ook echt 3x zo goed is waag ik te betwijfelen. Maar dat is voor iedereen anders.
Misschien niet maar zo kun je alles wel kapot redeneren, uiteindelijk komt het er op neer of je bereid bent bedrag X voor apparaat Y te betalen.

Bang for buck wint de CSL-DD het. Maar waarom zou je een Fiat Panda gaan rijden als je jezelf ook een 911 kunt veroorloven ;)

Dat de CSL DD net als de Podium DD1/2, SC2, VRS Pro e.d. ook een direct drive is mag dan weliswaar een feit zijn, dat betekent niet dat je van een CSL-DD hetzelfde kunt (en mag) verwachten als van een Podium DD1/2. Er zijn heel veel mensen die die denkfout maken, "oh direct drive dus dan is het net zo goed als alle andere direct drives". Daar zit echter een behoorlijke nuance aan, ja het zijn allemaal direct drives maar er zit echt nog wel een wereld van verschil tussen een instap CSL-DD en een Podium DD1/2/SC2 e.d.
[...]

Ik ga de gok wagen van het weekend. Heb spul besteld / deels liggen om een verloopje te maken. Zal kijken of er enig verschil is tussen beide voedingen.
Maar wat win je er mee als je de CSL Elite voeding om hebt zitten klussen? Je enige "winst" is dan een onbruikbare CSL Elite want geen voeding meer, dat levert toch een stuk minder op op Marktplaats ;)

Of je moet natuurlijk 2 voedingen hebben, dan is "omdat het kan" een prima reden :+
Doelie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Dat stelt me enigszins gerust. Ik kon het mij ook niet meer herinneren, vandaar ook de post inderdaad.

[...]

[Afbeelding]
Fanatec levert altijd alles in 1 keer uit en splitst geen orders op (tenzij je er expliciet om vraagt geloof ik), in je order historie dus het item met de langste levertijd pakken en daar vanuit gaan. In het verleden ging dat echter ook nog wel eens mis, zo ben ik begonnen met een CSW V2.5 bundel waarvan in eerste instantie de base niet op voorraad was, toen die er eenmaal was bleken de pedalen niet meer op voorraad te zijn en werd de order nog een keer doorgeschoven.

Dat was echter tijdens het begin van de corona pandemie en men was net over naar een nieuwe website + order systeem waardoor echt alles wat mis kon gaan ook echt mis ging. De laatste paar keren dat ik iets ge-preordered had heb ik ook alles op tijd binnen gekregen.

Vooralsnog is Fanatec momenteel vaak zelfs vaker eerder dan later aan het uitleveren, de CSL-DD is bijna een maand eerder uitgeleverd dan vooraf gemeld.

iRacing profiel

• dhrto
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:18
R2D2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:55:

Maar wat win je er mee als je de CSL Elite voeding om hebt zitten klussen? Je enige "winst" is dan een onbruikbare CSL Elite want geen voeding meer, dat levert toch een stuk minder op op Marktplaats ;)

Of je moet natuurlijk 2 voedingen hebben, dan is "omdat het kan" een prima reden :+
De CSL gaat in eerste instantie ook niet in de verkoop. De grootste 'reden' is dat ik eigenlijk geen zin heb om een deel van de rig te demonteren om de kabels netjes te kunnen trekken :+ . Het plan is dat ik een verloopstukje maak, zodat ik de voeding van de CSL wel origineel hou. Andersom doe ik het zelfde voor de Boost kit voeding, dat die theoretisch weer op een CSL aangesloten kan worden.

Wellicht is iemand op internet me voor. Want deze FAQ op de site van Fanatec zit me enerzijds toch ook niet zo lekker: https://fanatec.com/eu-en/faq/details/id/167

EDIT
oh nu staat er 'may damage'. Ik kon zweren dat ik eerst 'will damage' heb gelezen... Nu klinkt het al minder spannend.

[Voor 5% gewijzigd door dhrto op 19-08-2021 16:19]

• thomasmulders
WiseGuy! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

De CSL DD 8nm is iets van 60% goedkoper dan de DD1. Het is zeker geen 1/3de van de prijs.

Zeker voor iedereen anders. Dacht ik deel iig even mijn ervaringen voor de mensen die dachten van "oke, net een DD1 gekocht, maar had het ook voor goedkoper gekund?"

Als je een DD1 hebt dan heb je 't geld in ieder geval, maar voor mij hoeft het geld niet de deur uit. Ik was dus wel benieuwd of je voor 60% korting ook min of meer hetzelfde zou krijgen. Antwoord nee dus.

Het is voor iedereen anders inderdaad. Of het de EUR 700 meer waard is? Tja, wat is 4-5nm meer waard? (in mijn geval dan). Tuurlijk was het leuker geweest als het verschil iets kleiner was, maar goed het is zoals het is.

[Voor 15% gewijzigd door thomasmulders op 19-08-2021 16:35]

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-09 09:41
Voor de twijfelaars over de "Boost Pack"

Exact dezelfde voeding als de CSW 2.5

[Voor 16% gewijzigd door ZFLaSH op 19-08-2021 17:10]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die zag ik op FB langskomen. En de connector?

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:06
jczuidervaart schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

Net ook definitief de Mount gekocht bij Sim-Lab. Wel weer 85 euro maar beetje bouwen blijft leuk.
Ik heb die mount met een vooruitziende blik twee weken geleden al besteld en de CSL DD gisteren gemonteerd. Vind dat de M8 bouten die er bij zitten wat aan de korte kant zijn, gaan maar een mm of 2 de t-nut in maar alles zit gelukkig wel goed vast. Heb er absoluut geen flex in en is een stuk makkelijker te verstellen dan mijn oude oplossing met een 160/40 profiel waar mijn CSL op zat. Is overigens een heel compleet setje van Sim-Lab, zag er erg netjes uit.

Toch wel erg blij met de DD, gek genoeg nog het meest dat hij helemaal stil is, de CSL was het meest lawaaierige deel van mijn hele setup. Maar het rijden is ook een hele vooruitgang O+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-09 14:48
Himalaya schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Ik heb die mount met een vooruitziende blik twee weken geleden al besteld en de CSL DD gisteren gemonteerd. Vind dat de M8 bouten die er bij zitten wat aan de korte kant zijn, gaan maar een mm of 2 de t-nut in maar alles zit gelukkig wel goed vast. Heb er absoluut geen flex in en is een stuk makkelijker te verstellen dan mijn oude oplossing met een 160/40 profiel waar mijn CSL op zat. Is overigens een heel compleet setje van Sim-Lab, zag er erg netjes uit.

Toch wel erg blij met de DD, gek genoeg nog het meest dat hij helemaal stil is, de CSL was het meest lawaaierige deel van mijn hele setup. Maar het rijden is ook een hele vooruitgang O+
Dat is vreemd, voor M8 worden normaliter moeren gehanteerd met een hoogte van 6,5 mm. 2 mm is maximaal 2 gangen (bij fijne draad) en bij normale draad dus nog niet eens 2 gangen.. Het gat waar de M8 bout in gaat zou bij mijn weten echt wel dieper benut moeten worden..

• Himalaya
Joster schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:18:
[...]

Dat is vreemd, voor M8 worden normaliter moeren gehanteerd met een hoogte van 6,5 mm. 2 mm is maximaal 2 gangen (bij fijne draad) en bij normale draad dus nog niet eens 2 gangen.. Het gat waar de M8 bout in gaat zou bij mijn weten echt wel dieper benut moeten worden..
Eens, ik heb bij twee bouten, die in een rond gat gaan de ringen er ook niet tussen gedaan om ze iets meer houvast te geven, bij de bouten in de sleuven toch maar wel de ringen er tussen maar die zitten echt maar net.

Zit M8x20mm bij maar de plaat waar hij door gaat is al 10mm dik en de sleuven in de DD behuizing zijn best diep waardoor de t-nut best laag ligt, ringetje er bij en je houd maar heel weinig over.

Ga er zelf nog een paar M8x25 bij halen, heb wel M8x30 liggen maar die zijn weer te lang. (Ik garandeer overigens niet dat 25mm wel past zonder ring er tussen.)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Two_can
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19:34
Weet iemand wat de afgelopen jaren de acties van Simucube rond Black Friday zijn geweest?

Kan alleen een oud bericht vinden waarin gesproken wordt over specifieke acties bij hun resellers (wat dan?) en een aantal ‘give away’ acties.

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:11
Two_can schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:57:
Weet iemand wat de afgelopen jaren de acties van Simucube rond Black Friday zijn geweest?

Kan alleen een oud bericht vinden waarin gesproken wordt over specifieke acties bij hun resellers (wat dan?) en een aantal ‘give away’ acties.
Murray motorsport gaf 10% korting op hun gehele aanbod dacht ik. Geen idee als ze dat dit jaar opnieuw doen natuurlijk.

EDIT: Actie terug gevonden https://www.facebook.com/...ie/posts/3418477134866900

[Voor 15% gewijzigd door Broodro0ster op 19-08-2021 22:21]

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik kan me herinneren dat zowel Simucube als resellers ongeveer 100 euro korting gaven op de Sport en wat meer op de pro. Geen stuntprijzen.

iRacing Profiel

• Two_can
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19:34
Dank voor de reactie @Broodro0ster en @SlaadjeBla

• ZFLaSH
Señor Sjon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:25:
Die zag ik op FB langskomen. En de connector?
Mijn foto ja? De plug is anders. Oude voeding is ronde DC plug en de nieuwe een 4 polige stekker. Schema zal niet lang op zich laten wachten denk ik

• dhrto
Schema 4-polig P4 stekker (qua vorm hetzelfde als de P4 stekker aan een ATX-voeding) staat al op de voeding afgebeeld ;)

[Voor 8% gewijzigd door dhrto op 19-08-2021 23:29]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

dhrto schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:28:
Schema 4-polig P4 stekker (qua vorm hetzelfde als de P4 stekker aan een ATX-voeding) staat al op de voeding afgebeeld ;)
Ah, ik keek naar de part numbers die exact hetzelfde zijn. Een beetje Meanwell voeding kan dit ook leveren. Bv de XLG-200-24 die veel als LED voeding gebruikt wordt. Die kost rond de 40 euro. Alleen zelf de stekkers er nog aan zetten aan beide kanten.

• ZFLaSH
Er zullen op eBay snel wel verloop kabeltjes worden aangeboden van dc female naar die stekker.

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-09 14:01
ben benieuwd wanneer ze de tweede batch verzenden xD

iRacing Profiel

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Dat de CSL DD net als de Podium DD1/2, SC2, VRS Pro e.d. ook een direct drive is mag dan weliswaar een feit zijn, dat betekent niet dat je van een CSL-DD hetzelfde kunt (en mag) verwachten als van een Podium DD1/2. Er zijn heel veel mensen die die denkfout maken, "oh direct drive dus dan is het net zo goed als alle andere direct drives". Daar zit echter een behoorlijke nuance aan, ja het zijn allemaal direct drives maar er zit echt nog wel een wereld van verschil tussen een instap CSL-DD en een Podium DD1/2/SC2 e.d.
Waar haal je vandaan dat er heel veel mensen zijn die die fout maken? Volgens mij vul je dat zelf in hier, toch? Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die (naar mijn mening terecht) denken dat dit met afstand de beste base is voor simracen in zijn klasse. Voor ~550 euro incl. stuur koop je niks bij de concurrent wat vergelijkbaar is.

Mensen die spijt hebben van hun DD1/DD2 en liever een CSL-DD hadden gewild, snap ik niet. Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar als je een DD1/DD2 kunt betalen, kijk je toch überhaupt niet naar het segment van de CSL DD? Je vergelijking met auto's ligt dus wat genuanceerder: die mensen hebben spijt van hun 911-aanschaf, omdat er een Fiat Panda uitkomt die 90% van hun 911 kan voor 1/3e van de prijs.

Overigens is er een verschil tussen "kunnen betalen" en "willen betalen". Ik kan best een DD2 betalen, maar ik wil dat soort geld niet uitgeven aan gaming hardware. Ik heb genoeg andere hobbies en interesses waar ook geld in gaat zitten.

De CSL DD kwam voor mij echt op een perfect moment: het plastic van mijn 911 GT3 RS stuur begint te plakken, dus ik was al aan het kijken wat ik daaraan kon doen. Ik stoor me er bijzonder aan dat ik tandwielen voel als ik het stuur draai, ondanks de "smooth belt drive". Ik kan niet wachten op een DD-wiel, waarbij je dat niet kunt voelen omdat het er niet in zit. Ik zoek niet het maximale aan torque, maar ik zoek een stuur dat realistisch force feedback doorgeeft. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik het verschil met een DD1/DD2 zou merken, zou 8Nm niet genoeg zijn voor de meeste race formula's? Dat is nml wat ik in menig review terug zie komen. Alleen formule racen (doe ik eigenlijk nooit) zou baat hebben bij dat soort hoge koppels.
Vooralsnog is Fanatec momenteel vaak zelfs vaker eerder dan later aan het uitleveren, de CSL-DD is bijna een maand eerder uitgeleverd dan vooraf gemeld.
Dat was inderdaad een aangename verrassing: mijn CSL-DD wordt momenteel verwerkt ipv dat ik nog tot 15 september had moeten wachten. Heel fijn, want 15 september ben ik op vakantie :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:44
Sinds gisteren heb ik (ook) de CSL-DD in huis en gisteren gelijk in mijn cockpit geknutseld en wat uurtjes mee kunnen sturen (in ACC).

Misschien dat ik er later nog wat uitgebreider op terugkom, maar komend van de CSL-Elite een TL:DR:

Een stevige verbetering tov de Elite! De max power is (logisch) hoger, maar belangrijker de FFB is véél rijker en nauwkeuriger. Onder-/overstuur, slippende-/blokkerende banken zijn erg goed aan te voelen.
Ik ben echt flabbergasted dat -dit- te koop is voor deze prijs. De DD1/DD2 zal vast beter zijn, maar daar kan ik niet over oordelen.
Alhoewel ik mijn CSL Elite net een 8-tal maand had, heb ik heel erg géén spijt van de aanschaf.

Gegroet! Lukas

• R2D2
Grrrrrene schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Waar haal je vandaan dat er heel veel mensen zijn die die fout maken? Volgens mij vul je dat zelf in hier, toch? Ik denk dat er vooral veel mensen zijn die (naar mijn mening terecht) denken dat dit met afstand de beste base is voor simracen in zijn klasse. Voor ~550 euro incl. stuur koop je niks bij de concurrent wat vergelijkbaar is.
Als je de verschillende Facebook gebruikersgroepen er op na slaat is dat best vaak de veronderstelling die mensen hebben. Daarnaast, zonder de boostpack vind ik de CSL-DD niet heel indrukwekkend dus die mag er wat mij betreft standaard bij.
Mensen die spijt hebben van hun DD1/DD2 en liever een CSL-DD hadden gewild, snap ik niet. Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar als je een DD1/DD2 kunt betalen, kijk je toch überhaupt niet naar het segment van de CSL DD? Je vergelijking met auto's ligt dus wat genuanceerder: die mensen hebben spijt van hun 911-aanschaf, omdat er een Fiat Panda uitkomt die 90% van hun 911 kan voor 1/3e van de prijs.
Volgens mij ben je nu verschillende posts bij elkaar aan het rapen en iets uit de context aan het rukken. Ik had het over een Youtuber die een CSL-DD prefereerde boven zijn DD1, hier het filmpje (bespaar jezelf de moeite van het kijken van het hele filmpje en skip alles tot de conclusie ;) ) YouTube: The Fanatec CSL DD Is NOT What You Thought [FULL REVIEW]
Overigens is er een verschil tussen "kunnen betalen" en "willen betalen". Ik kan best een DD2 betalen, maar ik wil dat soort geld niet uitgeven aan gaming hardware. Ik heb genoeg andere hobbies en interesses waar ook geld in gaat zitten.
Willen of kunnen, om het even. Als je het geld hebt en bereid bent het er aan uit te geven beter dan ;)
Ik zoek niet het maximale aan torque, maar ik zoek een stuur dat realistisch force feedback doorgeeft. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik het verschil met een DD1/DD2 zou merken, zou 8Nm niet genoeg zijn voor de meeste race formula's? Dat is nml wat ik in menig review terug zie komen. Alleen formule racen (doe ik eigenlijk nooit) zou baat hebben bij dat soort hoge koppels.
Dat verschil zul je wel degelijk merken, die 8Nm is genoeg maar er is ook nog zoiets als een peak torque, en zaken als headroom (clipping). Torque is maar een factor en niet eens de meest belangrijke.

Als je van een 911 GT3 RS af komt zal het verschil echter gigantisch zijn ;)

iRacing profiel

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gaaf om te lezen dat een upgrade vanaf een csl-elite al een mooie stap is! Had verwacht dat naast de nm’s er niet veel verschil zou zijn, dat blijkt dus wel anders als ik het zo lees :)

Ik kom vanaf een thrustmaster t300, dus dat lijkt me dan helemaal een wereld van verschil! Ben erg benieuwd als ik er dinsdag mee aan de slag ga!

Kan ik ook eindelijk dat F1 2021 stuur gebruiken wat al 3 maanden zit te wachten op de CSL DD :+

• MTFDarkEagle
GeleFles schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:54:
[...]Ik kom vanaf een thrustmaster t300 [...]
Prepare to have your mind blown...

Gegroet! Lukas

• DaniPedrosa26
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-09 08:55
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Met welk stuur gebruik je de CSL DD?

• MTFDarkEagle
DaniPedrosa26 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Met welk stuur gebruik je de CSL DD?
Het stuur wat bij de CSL-Elite zat/zit (zeg maar het WRC stuur, maar dan anders).

Gegroet! Lukas

• ZFLaSH
Ik ga hier geen complete review neerzetten, maar vandaag heb ik wat ettelijke uurtjes zitten testen en spelen met de baby DD en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Ik kom van de CSW 2.5 en je voelt echt een behoorlijk verschil. Hij is iets krachtiger dan de CSW, want ik moet de FFB zelfs meer terugzetten dan bij de CSW (degene die mij kennen, weten waarom), maar qua detail is het echt een verbetering. Dag en nacht verschil? Nee, dat niet. De CSW 2.5 is nog steeds een erg goede base, maar ik voel best een verschil en ik vind het de upgrade waard.

Deze Baby DD is voor mij echt perfect qua NM. Een DD1 of DD2 zou ik dan op 40% of zo moeten zetten. Beetje zonde van het geld.

[Voor 10% gewijzigd door ZFLaSH op 20-08-2021 16:36]

• R2D2
ZFLaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:35:
Deze Baby DD is voor mij echt perfect qua NM. Een DD1 of DD2 zou ik dan op 40% of zo moeten zetten. Beetje zonde van het geld.
Als je alleen naar geleverde Nm’s zou gaan kijken wel ja. Dat is echter maar 1 aspect en alleen daarop een conclusie trekken is wat mij betreft niet de juiste, er zijn namelijk nog veel meer zaken die van invloed (kunnen) zijn.

De zin “de mensen die mij kennen weten waarom” doet mij echter vermoeden dat je ook geen “gemiddelde” gebruiker bent dus het kan heel goed dat de CSL-DD veel beter bij jou als persoon past. ;)

Ondanks dat ik mijn DD2 rond de 10Nm rijdt heb ik geen moment gehad dat ik dacht “nou de DD2 gaat op Marktplaats en dat geld steken we wel weer in iets anders”. De CSL-DD is een geweldig ding hoor begrijp me niet verkeerd maar de claim dat wanneer je een DD1 op halve kracht gebruikt net zo goed een CSL-DD HD kunnen kopen is er eentje waar ik me in ieder geval niet in kan vinden (ondanks dat de CSL-DD ook punten heeft waar hij beter op scoort dan een DD1/2).

Heel simpel voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer je een wat zwaarder stuurwiel hebt, een CSL-DD zal daar aanzienlijk meer “last” van hebben dan een DD1/2 waar je nog wat ruimte over hebt om dat te kunnen compenseren. Aan de andere kant, doordat de CSL-DD een inrunner motor heeft zou deze theoretisch sneller moeten zijn met het wisselen van een rotatie (dat is nou eenmaal een eigenschap van een inrunner) onder gelijke last… lang verhaal kort, ik ken jouw specifieke situatie niet maar alleen naar Nm’s kijken is erg kort door de bocht.

iRacing profiel

• ZFLaSH
R2D2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:42:
[...]

Heel simpel voorbeeld is bijvoorbeeld ik ken jouw specifieke situatie niet maar alleen naar Nm’s kijken is erg kort door de bocht.
Das een lang verhaal. 😁

Ik rij met 1 hand, dus ik heb echt ruim voldoende aan de nm van zelfs de CSW. Daarnaast heb ik meerdere malen gereden met de DD1 en DD2 en ik kan me niet voor de geest halen wat deze meer te bieden had voor mij direct behalve de nM. De enige die me wel echt bij gebleven was, was de Simucube pro (op de simexpo) . Toen ik daarmee reed voelde de FFB zo ontzettend vloeiend aan, dat ik daar toen echt van onder indruk was. Het is wel te lang geleden om daar nu een vergelijk mee te maken met baby DD die ik nu heb.

Lang verhaal kort; ik ben onder de indruk van deze baby dd en deze base gaat veel mensen bij maken die leuk willen simracen met erg goed gedetailleerde ffb, tegen een erg leuke prijs.

• jichem
Kan iemand mij vertellen welke fanatec wheelbases geschikt zijn voor de ps4 en pc? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:03
Grrrrrene schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Mensen die spijt hebben van hun DD1/DD2 en liever een CSL-DD hadden gewild, snap ik niet. Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar als je een DD1/DD2 kunt betalen, kijk je toch überhaupt niet naar het segment van de CSL DD?
Ik race al anderhalf jaar met de DD1 en heb zeker geen spijt van deze aanschaf nu de csl dd er is. (Wel gekocht voordat Fanatec de prijs 200 euro omhoog deed)

Als de csl dd bestond toen ik in de markt was voor een DD dan was ik daar zeker voor gegaan. Ik wilde graag een DD voor het detail in ffb. De csl dd voldoen aan de eisen die ik heb aan een stuur en het niet het (voor mij) nadeel van de dd1. De afmeting. De dd1 is zo lang dat je scherm verder weg staat of hoger, omdat hij boven de base moet.
Maar spijt? Nee. Elke minuut dat ik race geniet ik volop. Voor mij is hij nog steeds het geld waard.

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:38
Zojuist na het lezen van alle berichten hier ook maar een DD1 aangeschaft, beetje een impulsaankoop en verwacht geen gigantische opsprong van mijn CSW 2.5 maar direct drive lijkt nu eenmaal the way to go op dit moment :)

• wolverine3141
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-09 16:09
Zijn er nog meer die issues hebben met de CSL en oudere race games? Ik krijg bv f1 2020 en dirt 4 nietbaan de praat. Werkt bv f1 2021 wel?

iRacing profile | Racing rig

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:31
jichem schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:41:
Kan iemand mij vertellen welke fanatec wheelbases geschikt zijn voor de ps4 en pc? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment alleen deze versie geloof ik.

Tenzij je nog in de tweedehands markt wil kijken, dan moet je specifiek zoeken naar de CSL Playstation versie.

Alle Fanatec bases zijn geschikt voor PC.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Thodekroo schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:38:
Zojuist na het lezen van alle berichten hier ook maar een DD1 aangeschaft, beetje een impulsaankoop en verwacht geen gigantische opsprong van mijn CSW 2.5 maar direct drive lijkt nu eenmaal the way to go op dit moment :)
Bedoel je een CSL DD? ;)

Die van mij wordt maandag geleverd, waarom nou? :'(

Als ik de verhalen zo lees ga je er zeker op vooruit, maar ik heb nog nooit met een CSW gereden. Maandag lig ik op de deurmat...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Thodekroo
Grrrrrene schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Bedoel je een CSL DD? ;)

Die van mij wordt maandag geleverd, waarom nou? :'(

Als ik de verhalen zo lees ga je er zeker op vooruit, maar ik heb nog nooit met een CSW gereden. Maandag lig ik op de deurmat...
Haha nee ik bedoel daadwerkelijk een DD1.

Edit: Ik ken mezelf goed genoeg dat er anders na een paar maanden csl DD tóch een DD1 moet komen, dus maar gelijk de stap genomen. Mijn CSW is ook nog maar een paar maanden oud... De afschrijving zal wel wat lelijker zijn dan een paar weken terug maar het zei zo.

[Voor 26% gewijzigd door Thodekroo op 21-08-2021 22:11]

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Thodekroo schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:38:
Nice! Heb je ook nog andere DD systemen gekeken zoals Simucube, VRS etc? Je bericht komt namelijk over van niet, terwijl het toch een flinke investering vergt.

iRacing Profiel

• Thodekroo
Jawel ik zit al wel een tijdje met een schuin oog naar DD's te kijken. Maar gezien ik een Formula V2 met APM heb en daarnaast een universal Hub + GT stuur heb, waar ik erg blij mee ben, prefereer ik vooralsnog het Fanatec ecosysteem. Ik weet dat simucube als beter wordt beschouwd maar als je daar 2 vergelijkbare stuurtjes bij wil hebben zoals ik nu heb wordt het wel een duur grapje. Gehannes met een adapter en USB stekkertjes vind ik ook niet ideaal. De aankoop zelf mocht dan impulsief zijn, ik heb er wel enigszins vooraf over nagedacht ;)

• jichem
Jimmy J. schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:08:
[...]
Op dit moment alleen deze versie geloof ik.

Tenzij je nog in de tweedehands markt wil kijken, dan moet je specifiek zoeken naar de CSL Playstation versie.

Alle Fanatec bases zijn geschikt voor PC.
Bedankt voor je reactie, die op fanatec site had ik idd gezien maar gaat wel het budget te boven.
Een tweedehands heb ik geen problemen mee, maar die zijn erg lastig te vinden. Ik zoek nog even verder en anders toch het thrustmaster ecosysteem in.

• DaitoX
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:42
jichem schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:06:
[...]

Bedankt voor je reactie, die op fanatec site had ik idd gezien maar gaat wel het budget te boven.
Een tweedehands heb ik geen problemen mee, maar die zijn erg lastig te vinden. Ik zoek nog even verder en anders toch het thrustmaster ecosysteem in.
Er komt nog een DD in de stijl van de CSL-DD voor de playstation, maar duurt wel lang voordat die te bestellen is. Hopelijk komt ie binnenkort.

Zelf zit ik er ook op te wachten, buiten iRacing om is Gran Turismo ook altijd wel leuk vind ik namelijk.

• jichem
DaitoX schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Er komt nog een DD in de stijl van de CSL-DD voor de playstation, maar duurt wel lang voordat die te bestellen is. Hopelijk komt ie binnenkort.

Zelf zit ik er ook op te wachten, buiten iRacing om is Gran Turismo ook altijd wel leuk vind ik namelijk.
Plan is om rond november te gaan aanschaffen, dus even kijken wat er dan is.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

wolverine3141 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:40:
Zijn er nog meer die issues hebben met de CSL en oudere race games? Ik krijg bv f1 2020 en dirt 4 nietbaan de praat. Werkt bv f1 2021 wel?
Compatibiliteitsmode gebruiken voor csw2.5 lees ik overal op FB, ligt aan de betreffende games.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
Ik heb vanwege frustraties m.b.t. de beschikbaarheid van de CSL en CSW 2.4 de DD1 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad, echter als ik geweten had dat de CSL DD uitkwam, had ik misschien gewacht.

Overigens ben ik opzoek nog naar een goede handbrake of shifter iemand ideeen? Weet ook echt niet waar ik naar moet kijken.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
powerboat schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:16:
Ik heb vanwege frustraties m.b.t. de beschikbaarheid van de CSL en CSW 2.4 de DD1 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad, echter als ik geweten had dat de CSL DD uitkwam, had ik misschien gewacht.

Overigens ben ik opzoek nog naar een goede handbrake of shifter iemand ideeen? Weet ook echt niet waar ik naar moet kijken.
Wil je H-patroon shifter, of een sequentieel? Wat wil je eraan uitgeven?

• powerboat
dawg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Wil je H-patroon shifter, of een sequentieel? Wat wil je eraan uitgeven?
Budget momenteel geen, maar zou het toch prettig vinden om onder de 1k te blijven.

Speel momenteel voornamelijk F1, AC, ACC, ik denk dat sequentieel fijner is, maar om het realistischer te maken ligt het er maar net aan welke je auto je rijd :/.

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• dawg
  • Niet online
powerboat schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Budget momenteel geen, maar zou het toch prettig vinden om onder de 1k te blijven.

Speel momenteel voornamelijk F1, AC, ACC, ik denk dat sequentieel fijner is, maar om het realistischer te maken ligt het er maar net aan welke je auto je rijd :/.
H-pattern shifters
Aangezien je Fanatec hebt, laat ik daarmee beginnen, al ben je er vast wel bekend mee.

https://fanatec.com/eu-en...lubsport-shifter-sq-v-1.5
Dit is zowel een H-pattern als een sequential shifter. Welke shiftmethode je wilt gebruiken stel je in met een schuifje onderaan het ding. Niet duur, niet goedkoop, €260. :+
Review: YouTube: Fanatec CSS 1.5 Shifter Review

https://www.shiftershh.com/en/3-shifters
H-pattern en ook sequential shifter, 3D geprinte behuizing. Instap, dus niet duur. €100.
Review: YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review

https://frex.com/store/product/hshift-6speedr/
H-pattern van Frex. Japans merk. 2 varianten, eentje met en eentje zonder 4x buttons op de casing. €400.
Review: YouTube: Frex H Shifter+ Review

https://www.pro-sim.co.uk/shop/h-pattern-shifter/
H-pattern van Pro-sim i.c.m. Quaife Engineering. Zeer hoog aangeschreven, zeer prijzig. €1400.
Review: YouTube: Pro-Sim H Shifter

Sequential shifters
De Fanatec had ik al genoemd. Beginnen we met Nederlands trots in simracing, Heusinkveld Engineering. :+

https://heusinkveld.com/s...sim-shifter-sequential-2/
Heel klein van stuk, echter zeer robuust en ingenieus in elkaar gezet. €210.
Review: YouTube: HE Sequential Shifter Review

https://shop.aiologs.net/shifter.html
AIOlogs lijkt nogal veel op de Heusinkveld, zij het iets groter van formaat, en iets zwaarder gevoel wanneer je schakelt. €150.
Review: YouTube: Aiologs Sequential Shifter and Handbrake Review

https://frex.com/store/product/shift/
De Japanners hebben naast de H-pattern ook een sequential shifter. €100.
Review: YouTube: FREX - Shift+ | HShift+ [REVIEW/TEST] [GER] (excuus, hier is geen SRG review van)

https://www.pro-sim.co.uk/shop/psl-sequential-shifter/
https://www.pro-sim.co.uk/shop/sequential-shifter/
Deze 2 neem ik even samen. Beide zeer robuust en professioneel, de ene is een stap hoger dan de andere. Zeer prjizig, respectievelijk €530 & €1025. De eerste, wat minder prijzige variant zal vrijwel altijd voldoen.
Review PSL sequential: YouTube: Pro-Sim Lite V2 Sequential Shifter Review
Review sequential: YouTube: Pro Sim Sequential Shifter Review | €1300 Sequential Shifter

V.w.b. sequential shifters zijn er nog vele andere verkrijgbaar want die zijn relatief simpel te maken. Echter dit zijn (denk ik) de meest gangbare. Eventueel, mocht je wat anders willen, kun je het kanaal van SRG eens bekijken (hier), hij heeft verreweg de meest diverse shifters gereviewed.

Handbrakes
We beginnen weer met Fanatec.

https://fanatec.com/eu-en.../clubsport-handbrake-v1.5
Instap, zou je kunnen zeggen. Niet heel duur, werkt goed met je DD1. €130.
Review: YouTube: Fanatec Handbrake V1.5 Review

https://www.thrustmaster....ss-handbrake-sparco-mod-0
Zowel een sequential shifter als een handrem. Voor Thrustmaster begrippen redelijk prijzig. €260.
Review: YouTube: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod Review

https://heusinkveld.com/s...brakes/new-sim-handbrake/
Heusinkveld handrem. Welbekende constructie van Heusinkveld, werkt met loadcell. Erg hoog aangeschreven.
€290.
Review: YouTube: How to install the new Heusinkveld Sim Handbrake (niet echt een review maar meer een overview van HE zelf. Je kunt het ding echter wel goed beoordelen. Een review van de oude versie zie hier).

https://shop.aiologs.net/handbrake.html
Met deze ben ik minder bekend, maar gezien het AIOlogs is neem ik aan dat deze van redelijk goede kwaliteit is. €170.

http://sg-racing.co.uk/combo/
Zowel een sequential shifter als een handbrake. Enkele varianten, de goedkoopste set start vanaf €460.
Review: YouTube: SG Racing Handbrake/Sequential Set Review

https://simcoaches.com/products/prohandbrake
Robuust, prijzig, en het gevoel zal authentiek zijn aan een echte handrem, vanwege het hydraulische systeem. €510.
Review: YouTube: Sim Coaches P1 Pro Handbrake Review

[Voor 22% gewijzigd door dawg op 22-08-2021 21:10]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Top post @dawg
Kleine aanvulling op Fanatec.
USB aansluiting voor stand-alone gebruik (20 per shifter en/of handbrake) is exclusief bij deze mocht je het nodig hebben. De anderen kan je namelijk wel in elke USB kwijt. Tafelklem (40) gebruikt denk ik niemand, je kan beter eerst je rig helemaal op orde hebben dan een tafelklem gebruiken. :)

Het zou mooi zijn als Heusinkveld ook een zwarte optie had voor de zwarte rigs.

[Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2021 09:43]

• powerboat
dawg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

H-pattern shifters
Aangezien je Fanatec hebt, laat ik daarmee beginnen, al ben je er vast wel bekend mee.

https://fanatec.com/eu-en...lubsport-shifter-sq-v-1.5
Dit is zowel een H-pattern als een sequential shifter. Welke shiftmethode je wilt gebruiken stel je in met een schuifje onderaan het ding. Niet duur, niet goedkoop, €260. :+
Review: YouTube: Fanatec CSS 1.5 Shifter Review

https://www.shiftershh.com/en/3-shifters
H-pattern en ook sequential shifter, 3D geprinte behuizing. Instap, dus niet duur. €100.
Review: YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review

https://frex.com/store/product/hshift-6speedr/
H-pattern van Frex. Japans merk. 2 varianten, eentje met en eentje zonder 4x buttons op de casing. €400.
Review: YouTube: Frex H Shifter+ Review

https://www.pro-sim.co.uk/shop/h-pattern-shifter/
H-pattern van Pro-sim i.c.m. Quaife Engineering. Zeer hoog aangeschreven, zeer prijzig. €1400.
Review: YouTube: Pro-Sim H Shifter

Sequential shifters
De Fanatec had ik al genoemd. Beginnen we met Nederlands trots in simracing, Heusinkveld Engineering. :+

https://heusinkveld.com/s...sim-shifter-sequential-2/
Heel klein van stuk, echter zeer robuust en ingenieus in elkaar gezet. €210.
Review: YouTube: HE Sequential Shifter Review

https://shop.aiologs.net/shifter.html
AIOlogs lijkt nogal veel op de Heusinkveld, zij het iets groter van formaat, en iets zwaarder gevoel wanneer je schakelt. €150.

https://frex.com/store/product/shift/
De Japanners hebben naast de H-pattern ook een sequential shifter. €100.
Review: YouTube: FREX - Shift+ | HShift+ [REVIEW/TEST] [GER] (excuus, hier is geen SRG review van)

https://www.pro-sim.co.uk/shop/psl-sequential-shifter/
https://www.pro-sim.co.uk/shop/sequential-shifter/
Deze 2 neem ik even samen. Beide zeer robuust en professioneel, de ene is een stap hoger dan de andere. Zeer prjizig, respectievelijk €530 & €1025. De eerste, wat minder prijzige variant zal vrijwel altijd voldoen.
Review PSL sequential: YouTube: Pro-Sim Lite V2 Sequential Shifter Review
Review sequential: YouTube: Pro Sim Sequential Shifter Review | €1300 Sequential Shifter

V.w.b. sequential shifters zijn er nog vele andere verkrijgbaar want die zijn relatief simpel te maken. Echter dit zijn (denk ik) de meest gangbare. Eventueel, mocht je wat anders willen, kun je het kanaal van SRG eens bekijken (hier), hij heeft verreweg de meest diverse shifters gereviewed.

Handbrakes
We beginnen weer met Fanatec.

https://fanatec.com/eu-en.../clubsport-handbrake-v1.5
Instap, zou je kunnen zeggen. Niet heel duur, werkt goed met je DD1. €130.
Review: YouTube: Fanatec Handbrake V1.5 Review

https://www.thrustmaster....ss-handbrake-sparco-mod-0
Zowel een sequential shifter als een handrem. Voor Thrustmaster begrippen redelijk prijzig. €260.
Review: YouTube: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod Review

https://heusinkveld.com/s...brakes/new-sim-handbrake/
Heusinkveld handrem. Welbekende constructie van Heusinkveld, werkt met loadcell. Erg hoog aangeschreven.
€290.
Review: YouTube: How to install the new Heusinkveld Sim Handbrake (niet echt een review maar meer een overview van HE zelf. Je kunt het ding echter wel goed beoordelen. Een review van de oude versie zie hier).

https://shop.aiologs.net/handbrake.html
Met deze ben ik minder bekend, maar gezien het AIOlogs is neem ik aan dat deze van redelijk goede kwaliteit is. €170.

http://sg-racing.co.uk/combo/
Zowel een sequential shifter als een handbrake. Enkele varianten, de goedkoopste set start vanaf €460.
Review: YouTube: SG Racing Handbrake/Sequential Set Review

https://simcoaches.com/products/prohandbrake
Robuust, prijzig, en het gevoel zal authentiek zijn aan een echte handrem, vanwege het hydraulische systeem. €510.
Review: YouTube: Sim Coaches P1 Pro Handbrake Review

Super bedankt! Ik ga straks eens rustig door de filmpjes kijken en me verder inlezen :p

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Señor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:23:
@EnzoF leest regelmatig mee, wellicht kan hij het in de ideeënbus gooien :)

[Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 23-08-2021 10:12]

Simracing gear nieuws en reviews >>> www.simraceblog.nl (NL) / www.simrace.blog (EN)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Daarom meld ik het ook. :P

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Ik dacht, ik tag hem ff voor je :o

Simracing gear nieuws en reviews >>> www.simraceblog.nl (NL) / www.simrace.blog (EN)

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21-09 15:56

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Señor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:23:
Ik ben er vrij zeker van dat we de huidige shifter niet aan gaan passen.

Als er een nieuwe shifter komt, misschien. :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het is ook niet aanpassen, maar inkleuren. :P

Het zou gaan om de zes panelen die het 'doosje' maken + de inbusbouten en de bevestigingsmoer van de shifter. :)

[Voor 56% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2021 10:57]

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:31
Net even met de CSL DD zonder boostkit gereden:

Erg soepel en nauwkeurig. Je kan overstuur zeker beter aanvoelen dan met de oude CSL, en je voelt elk ribbeltje in de kerbstones. Maaaarrrrrr.... het is ook erg slap. De immersie / leukheid / intensiteit van een DD1 ontbreekt.

Boostkit sluit ik later nog even aan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Broodro0ster
Deze shifter kwam ik overlaatst tegen op Barry zijn kanaal en zag er wel goed uit: https://eu.sim-motion.com...mulation-shifter/?lang=en

Lijkt me een goeie concurrent voor de Fanatec shifter.

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21-09 15:56

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Señor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:55:
Het is ook niet aanpassen, maar inkleuren. :P
Dit zou dan waarschijnlijk een poedercoat moeten worden, waardoor de delen die in elkaar vallen niet meer passen en er dus wel een aanpassing nodig is. :)

• dawg
  • Niet online
EnzoF schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat we de huidige shifter niet aan gaan passen.

Als er een nieuwe shifter komt, misschien. :)
Een H-pattern shifter? :+ Ik zag dat dat prototype van Niels nog steeds dienst doet op zijn rig? :P

• wolverine3141
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-09 16:09
Señor Sjon schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Compatibiliteitsmode gebruiken voor csw2.5 lees ik overal op FB, ligt aan de betreffende games.
Bedankt! Het gele lampje moet dan branden. Dit werkt!

Alleen merk ik dat de vibration voor de rev limits in het V2 wheel niet meer goed werken, maar dat neem ik dan wel op de koop toe.

iRacing profile | Racing rig

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:33
[...]

En? Toevallig al getest? ;)

Als je de comments op YT mag geloven zou optie 3 met verloopstekker moeten werken.

YouTube: Fanatec CSL DD - Ultimate Power Supply GUIDE - get 8 Nm for $10 and ...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MTFDarkEagle schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Holy cr*p, dat was niet gelogen!

Vandaag de boel aangesloten en ingesteld, dat was dan wel even een klusje met F1 2021 die blijkbaar niet in pc mode wil werken.

Maar wat een verschil met de t300, ik voel zoveel meer waardoor ik beter de auto aanvoel.
Moet nog wel even goed wennen voordat ik betere tijden ga neerzetten, maar ik verwacht er wel beter te mee gaan rijden. Als ik nu te hard een bocht uitkom, voel ik ook echt dat ik ga glijden en kan ik beter corrigeren. (Dat lukte met de t300 niet)

Nog wel een vraag voor de mensen met een F1 2021 stuur; ik merk aan 1 kant dat er bij mijn duim een vervelend plekje op het stuur zit, wat bij hard sturen niet echt lekker voelt… hebben meer mensen dat, of rijdt iedereen met handschoenen?

Edit:
Ik heb op mijn gt1-evo met de standaard wheel plate bijna geen last van speling. Er zit misschien een beetje speling in boven/beneden, maar daar merk ik tijdens het rijden niks van.
Is dus geen reden om de DD beugel te kopen, maar ik twijfel nog wel om hem te bestellen, omdat ik daarmee dichter bij het scherm kan zitten.

[Voor 15% gewijzigd door GeleFles op 23-08-2021 17:58]

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:48

Hoogie2004

Whohooooo

Het eerste schuur en schilderwerk kan beginnen

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• dhrto
Sinny schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

En? Toevallig al getest? ;)

Als je de comments op YT mag geloven zou optie 3 met verloopstekker moeten werken.

Nee, helaas liep het weekend anders dan gepland. Heb wel alle benodigde spullen inmiddels in huis. Even kijken of ik er doordeweeks aan toekom, anders toch komend weekend pas...

• Thodekroo
GeleFles schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Nog wel een vraag voor de mensen met een F1 2021 stuur; ik merk aan 1 kant dat er bij mijn duim een vervelend plekje op het stuur zit, wat bij hard sturen niet echt lekker voelt… hebben meer mensen dat, of rijdt iedereen met handschoenen?
Je bedoelt een Formula V2 stuur? Ik rijd met handschoenen en heb aan beide duimen alsnog een enorme eeltbult aan de binnenkant van mijn duim ontwikkeld, ter hoogte van de kootjes. Heb in het begin wel wat last gehad, maar voel er nu niets meer van.

• MTFDarkEagle
GeleFles schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Holy cr*p, dat was niet gelogen!
Told ya :P :+
Veel rijplezier d'r mee :) *O*

Gegroet! Lukas

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thodekroo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

Je bedoelt een Formula V2 stuur? Ik rijd met handschoenen en heb aan beide duimen alsnog een enorme eeltbult aan de binnenkant van mijn duim ontwikkeld, ter hoogte van de kootjes. Heb in het begin wel wat last gehad, maar voel er nu niets meer van.
Yep, het is op het stuur de overgang van het alcantara naar het plastic, waarschijnlijk moet ik dan gewoon even wennen :+

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:57
Thodekroo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

Ha, ik dacht dat ik de enige was;) Heb dan zelf een jaar of 1,5 het Porsche 918 RSR stuur, maar duimen ook voorzien van aardige eeltbult inmiddels. Ben nu dan een tijdje gestopt (maandje ofzo) en merk nu pas dat het wat minder begint te worden.

• R2D2
sverzijl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Ha, ik dacht dat ik de enige was;) Heb dan zelf een jaar of 1,5 het Porsche 918 RSR stuur, maar duimen ook voorzien van aardige eeltbult inmiddels. Ben nu dan een tijdje gestopt (maandje ofzo) en merk nu pas dat het wat minder begint te worden.
Same here, ik heb ook inmiddels wat eelt op de duimen zitten :+

Ik rijdt overigens zonder handschoenen, geen idee of dat nog wat uitmaakt. Klamme handjes aan het eind van de avond icm alcantara zal in ieder geval niet bijdragen aan eelt op de duimen ;)

iRacing profiel

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 09:38
Ik had niet gedacht dat de electromotor van mijn direct drive voor input issues zou zorgen op mijn heusinkveld pedalen.

Iets met electromagnetische storing.

Ik ga maar eens een separate aarding maken aan mijn rig. En van die ronde ferriet kernen gebruiken op de USB kabel van de heusinkveld pedalen.

Dan zal het euvel hopelijk verdwijnen

Iemand anders toevallig , die rare registraties ziet mbt input van de Heusinkveld pedalen. i.c.m een direct drive wheelbase

[Voor 15% gewijzigd door murky123 op 24-08-2021 14:38]

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• SlaadjeBla
Ik heb preventief mijn rig geaard en de stopcontacten van aarde voorzien. Ik weet niet welke je hebt, maar de Sprints zouden er niet gevoelig voor moeten zijn.

iRacing Profiel

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:16
murky123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:33:
Ik had niet gedacht dat de electromotor van mijn direct drive voor input issues zou zorgen op mijn heusinkveld pedalen.

Iets met electromagnetische storing.

Ik ga maar eens een separate aarding maken aan mijn rig. En van die ronde ferriet kernen gebruiken op de USB kabel van de heusinkveld pedalen.

Dan zal het euvel hopelijk verdwijnen

Iemand anders toevallig , die rare registraties ziet mbt input van de Heusinkveld pedalen. i.c.m een direct drive wheelbase
Als het goed is heb je bij je pedalen een groen aarde kabeltje gekregen, deze kun je op de GRND pin van de controller box doen en dan de andere aan 1 van je pedalen. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 09:38
Dissidend schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Als het goed is heb je bij je pedalen een groen aarde kabeltje gekregen, deze kun je op de GRND pin van de controller box doen en dan de andere aan 1 van je pedalen. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
welke controler box? ik heb geen controler box bij de sprint pedalen, ik heb ook geen groen aarde kabeltje gekregen bij de sprint pedalen

de electronica zit in het rempedaal van de sprint verwerkt

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:23
Om maar even in te haken op de hele aarde discussie; ik woon in een wat ouder huurpand, en hier is niets behalve de keuken/badkamer geaard. Maar ik heb er wel een kapitaal aan apparatuur aanhangen overal.. Iets om me zorgen over te maken? Is het aarden van bepaalde stopcontacten makkelijk cq duur?

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:16
murky123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

welke controler box? ik heb geen controler box bij de sprint pedalen, ik heb ook geen groen aarde kabeltje gekregen bij de sprint pedalen

de electronica zit in het rempedaal van de sprint verwerkt
My bad, bij de sprints zit idd geen losse controller unit.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik denk dat ze bij TM wel mogen opschieten met die DD...

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:37
Pyr0_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:01:
Om maar even in te haken op de hele aarde discussie; ik woon in een wat ouder huurpand, en hier is niets behalve de keuken/badkamer geaard. Maar ik heb er wel een kapitaal aan apparatuur aanhangen overal.. Iets om me zorgen over te maken? Is het aarden van bepaalde stopcontacten makkelijk cq duur?
Ingewikkeld is het toevoegen van een aarde niet, en duur hoeft het ook niet te zijn, maar is volstrekt afhankelijk van hoe de elektrische installatie is opgebouwd. Je zal er een additionele draad (groen/geel) bij moeten trekken vanaf de groepenkast (aardlek) naar de WCD die je geaard wilt hebben. Hoe makkelijk dat gaat is afhankelijk van hoe de bedrading erin is gepropt.

iRacing Profiel

• R2D2
Pyr0_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:01:
Maar EMI is wat heel anders dan wel / geen aarde draad.

Een aarde draad ontbreekt bij het gros van de NL huishoudens bij wandcontact dozen die niet in een keuken (of heel soms een illegaal contact doosje in een badkamer, geen idee wat daar de regels precies voor zijn) geplaatst zijn dus ik zou me daar niet heel druk om maken. Ik heb zelf ook alleen aarde op de wandcontactdozen buiten de keuken om op de verdieping die pak hem beet 10 jaar geleden op het huis gezet is. De kamer waar m'n sim race gear staat beschikt ook niet over geaarde wandcontactdozen, ik heb nog ergens op een lijstje staan dat ik moet checken of er wel 1 in de centraaldoos zit (daar zitten ze wat vaker wel standaard in en dan is het makkelijk doortrekken). Mocht hij daar niet zitten bespaar ik mezelf in ieder geval de moeite ;)

Wat je overigens NIET moet doen (las het van de week weer ergens op het Fanatec forum) is even een draadje aan je CV leiding gaan zitten knopen :+

iRacing profiel

• Jamender
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:15
Voor aan- en verkoop kun je terecht in Vraag & Aanbod. Op het forum zien we dat liever niet

[Voor 78% gewijzigd door BM op 25-08-2021 09:11]

• Himalaya
Joster schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:18:
[...]

Ik heb het nog eens gecontroleerd; met ringetje kun je de meegeleverde M8x20 bout 1,5 keer ronddraaien en heb je dus erg weinig houvast. Ik heb nu M8x22mm bouten gehaald en die doen met ring 3,5 omwentelingen en zonder bijna 5.

Een 25mm bout kun je (met een ringetje) net niet kwijt, moet je er een tweede ring bij plaatsen.

Bovenstaande geldt voor de Sim-Lab DD mount bij zowel de montage van de CSL DD - DD Mount als aan de andere kant DD Mount - 80-40 profiel van de rig (in mijn geval profielen van Motedis)

alleen jammer dat ik niet aan zwarte 22mm bouten kon komen, maar RVS is ook wel aardig.

• MTFDarkEagle
Als je het helemaal fancy wilt maken :+

https://titaniumraceparts.../bout/m8/inbus-912-zwart/

Gegroet! Lukas

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:57
De upgradekit voor de Heusinkveld ultimates is weer beschikbaar: https://heusinkveld.com/s...als-ultimate-upgrade-kit/

iRacing Profiel

• Himalaya
Helaas geen M8x22mm, maar wel mooie optie >:)

• pat1973
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:55
Ik heb ook een ,wat ik denk is de perfecte wheelbase voor mij de csl dd.
Maar enthousiasme is stuk minder geworden.
Door de tevroege uit levering van de dd is mijn csw moeilijk verkoopbaar .
En eigenlijk naaien ze me nu nog extra.
Ik heb de csl dd 5nm besteld omdat ik wil dat onze kleinzoon ,opa zijn motionrig ook kan gebruiken,
Dus kereltje met csl light en ikke met de booster pack 8nm,maar als ik de boostkit nu bestel dan is dat een preorder voor 23 nov.. 8)7

Verkoop ik nu mijn csw 2.5 dan moet ik met te dure kinderspeelgoed rijden(5nm) ,verkoop ik de csw niet kan ik normaal blijven rijden maar heb ik een dd er liggen waar ik voorlopig niet van kan genieten en raak ik de csw straks nog moeilijker kwijt als nog meer mensen de csl dd krijgen en er nog meer fanatec spul op de 2de hands markt komt.

Voelt echt WAARDELOOS. :( 7(8)7 :S |:(

• SlaadjeBla
Klinkt ook als "first world problem" to the max :o 5nm is iets minder dan je gewend bent, maar dat maakt het toch geen kinderspeelgoed? De snelheid en het gevoel heb je nog steeds, alleen is de kracht wat minder.

Waarom heb je er eigenlijk niet direct de booster adapter bij besteld als je eigenlijk de "grote mensen" versie had willen hebben?

iRacing Profiel

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:30
Ja dat is vervelend. Ik heb mijn csl elite kunnen verkopen voor een prijs waar ik blij mee ben en de koper ook, simpelweg omdat veel mensen op zoek zijn naar een goedkopere ps4 fanatec wheel base.

One of God's own prototypes. Too weird to live... and too rare to die.

• Broodro0ster
@pat1973 Waarom heb je niet de 8nm uitvoering gekozen? In de software kan je die beperken tot wat comfortabel is voor de kinderen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

pat1973 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:34:
Ik heb de csl dd 5nm besteld omdat ik wil dat onze kleinzoon ,opa zijn motionrig ook kan gebruiken,
Dus kereltje met csl light en ikke met de booster pack 8nm,maar als ik de boostkit nu bestel dan is dat een preorder voor 23 nov.. 8)7

Verkoop ik nu mijn csw 2.5 dan moet ik met te dure kinderspeelgoed rijden(5nm) ,verkoop ik de csw niet kan ik normaal blijven rijden maar heb ik een dd er liggen waar ik voorlopig niet van kan genieten en raak ik de csw straks nog moeilijker kwijt als nog meer mensen de csl dd krijgen en er nog meer fanatec spul op de 2de hands markt komt.

Tsja, de 8Nm had je gewoon gelijk moet bestellen en voor de kleine man terugregelen. Kan niet zeggen dat ik medelijden met je heb. :p

• Thodekroo
pat1973 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:34:

Als ik je goed begrijp baal je er dus vooral van dat je zelf de verkeerde keus hebt gemaakt? Dat je niet meer de hoofdprijs krijgt voor je CSW zodra je CSL DD geleverd werd lijkt me niet meer dan logisch. Of de levering nou zgn te vroeg is of niet.

Edit: In juni vorig jaar vertelde je dat je kleinzoon 1,5 jaar oud was. De urgentie lijkt me op dit moment dus meer bij jou te liggen dan bij je kleinzoon :)

[Voor 6% gewijzigd door Thodekroo op 25-08-2021 21:24]

• pat1973
SlaadjeBla schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:47:
Klinkt ook als "first world problem" to the max :o 5nm is iets minder dan je gewend bent, maar dat maakt het toch geen kinderspeelgoed? De snelheid en het gevoel heb je nog steeds, alleen is de kracht wat minder.

Waarom heb je er eigenlijk niet direct de booster adapter bij besteld als je eigenlijk de "grote mensen" versie had willen hebben?
Een probleem is het niet maar dat schreef ik ook niet maar enthousiasme is daardoor wel minder en voelt door zoiets toch beetje waardeloos.sw
Kinderspeelgoed is natuurlijk beetje overdrijven,maar was/ben super tevreden met mijn csw en die staat op 100% en dan voelt de dd zonder boosterkit een beetje slap aan zoals de meesten mensen het dan omschrijven.

Ik wilde graag alle twee de voedingen omdat ik die dan gewoon kan wisselen als bv onze jongen kleinzoon op de rig wil,zou ik de rig alleen gebruiken had ik de dd waarschijnlijk niet gekocht.

• pat1973
Broodro0ster schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:07:
@pat1973 Waarom heb je niet de 8nm uitvoering gekozen? In de software kan je die beperken tot wat comfortabel is voor de kinderen.
Ik weet dat je het in kan stellen maar ik ben gewoon heel voorzichting en ruil liever de voeding om.
Alleen daarom heb ik de dd gekocht instellen kan ik op mijn csw ook gewoon maar mocht er ooit iets mis gaan dan vind ik de base te krachtig .

• pat1973
Señor Sjon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Tsja, de 8Nm had je gewoon gelijk moet bestellen en voor de kleine man terugregelen. Kan niet zeggen dat ik medelijden met je heb. :p
Medelijden hoef je met mij echt niet te hebben maar teleustellend is het wel .
Is een pure veiligheids keuze geweest en aangezien het zo wordt aan geboden is het natuurlijk makkelijk om nu te zeggen had je de 8nm versie maar moeten nemen,je kunt ook anders denken en je afvragen waarom ze zoiets dan aanbieden en te vroeg uitleveren als ze nog niet alles in orde hebben. 8)7
Pagina: 1 ... 72 ... 75 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee