WiseGuy! schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:17:
[...]
Ha, je bent door schade en schande wijs geworden hoor ik wel.
Wel balen, want:
1) De CSL DD is geen voorraad van
2) De F1 2021 is uitverkocht, dus ook geen nieuwe van
3) Mijn vrouw heeft gisteren de omdoos van de CSL DD naar het oud-papier gebracht
ZUCHT
1 - Ze hebben altijd voorraad voor RMA gevallen
2 - Zie hierboven
3 - Even een nieuwe doos opscharrelen en hem daarin terug sturen. Opvullen met oude kranten (ok, die zullen ook wel bij het oud papier liggen dus even wachten op de nieuwe weekfolders

).
En ja, schade en schande inderdaad. Ik heb het volgende al eens terug gestuurd naar Fanatec wegens issues:
CSW V2.5
Achterste lager van de shaft was niet helemaal in orde, resulteerde in een beetje speling. Niet heel erg maar voor dat geld niet acceptabel en dat vond men bij Fanatec ook.
Formula V2
Eerste keer terug gestuurd vanwege een encoder waarvan de shaft waarschijnlijk een opdonder had gekregen tijdens de productie, die brak af de eerste keer dat ik er aan draaide.
Tweede keer een funky switch die niet werkte. Uitsparing van het handvat was net niet ruim genoeg waardoor de funky switch niet altijd helemaal de uitslag naar onderen kon maken. Door het handvat even los te halen en weer opnieuw vast te zetten was het tijdelijk opgelost maar na verloop van tijd kwam het toch weer terug. Ik heb toen voorgesteld een handvat swap uit te voeren maar men vond het bij Fanatec handiger me een nieuwe op te sturen en de oude te laten retourneren als ik hem binnen had.
PBME
Horizontale lijn over het scherm, rotte soldering die ik zelf ook wel had kunnen fixen maar ging hetzelfde als bij de Formula V2, nieuwe werd opgestuurd en de oude mocht retour zodra de nieuwe binnen was en goed was bevonden.
Ik ben dus niet altijd heel gelukkig geweest maar het zijn eigenlijk allemaal QC issues die gewoon voor kunnen komen bij massa productie maar wel goed opgelost zijn door Fanatec. Het hele RMA proces heeft bij Fanatec nooit langer dan een week geduurd, in de gevallen dat men nieuwe spullen opstuurde en de oude vervolgens retour moesten was het binnen 3 dagen al gefixt.
Bij Cube ben ik echter langer bezig geweest met het omgeruild krijgen van een stuur, die is 3x heen en weer gegaan voor een knop die dienst weigerde en toen ik eindelijk een werkende terug kreeg bleek dat niet het stuur te zijn wat ik opgestuurd had maar een opgelapte RMA met handvatten die er niet uit zagen. Ik was toen dus wel even klaar met Cube en hun RMA proces.
[
Voor 3% gewijzigd door
R2D2 op 01-09-2021 11:37
]