Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste
Acties:

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:57
Leuke setup. Ga je ook net als ik een tweede scherm kopen zodat je die naast je werkplek kan zetten, als (semi) permanente setup?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

stormbreaker schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:50:
[...]

Leuke setup. Ga je ook net als ik een tweede scherm kopen zodat je die naast je werkplek kan zetten, als (semi) permanente setup?
Ik wil eigenlijk de rig naar een andere kamer verhuizen, zodat ik daar een vaste setup kan maken.
Daarvoor moet ik alleen eerst nog even een extra pc bouwen, maar met de huidige videokaart prijzen zie ik dat nog niet zitten. Ik wacht even tot de prijzen weer een beetje normaal zijn en dan lekker aan de slag.

Met de rig op wielen kan ik hem nu gelukkig aan de kant rijden als ik de ruimte nodig heb.

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:57
GeleFles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:56:
[...]

Ik wil eigenlijk de rig naar een andere kamer verhuizen, zodat ik daar een vaste setup kan maken.
Daarvoor moet ik alleen eerst nog even een extra pc bouwen, maar met de huidige videokaart prijzen zie ik dat nog niet zitten. Ik wacht even tot de prijzen weer een beetje normaal zijn en dan lekker aan de slag.

Met de rig op wielen kan ik hem nu gelukkig aan de kant rijden als ik de ruimte nodig heb.
Ik heb ook een rig op wielen, heerlijk is dat hè.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:13
Nou, 10 kilo Fanatec is op z'n weg terug naar Beieren. Benieuwd hoe lang het gaat duren, ze hadden het zelf over een (werk)dag of 10.

we only make way for the man who boldly pushes past us

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:26:

Problemen heeft iedere fabrikant, ook een Simucube, VRS, Ascher of een Cube (die laatste misschien nog wel de meeste verhoudingsgewijs). Vergeet niet dat Fanatec niet alleen meer aantal weg zet dan praktisch alle bovengenoemde fabrikanten bij elkaar en dat dat dus ook als resultaat heeft dat je OOK heel veel gebruikers aan trekt die misschien niet zo'n heel groot probleem oplossend vermogen hebben of verder zoeken zoals een @WiseGuy! maar die meteen richting Facebook rennen om daar te gaan roepen hoe waardeloos Fanatec wel niet is.

En het grote probleem bij Fanatec is de software / drivers en de problemen die daar uit voortvloeien. Qua hardware mankeert er echt weinig aan, de software is de achilleshiel en dat blijkt ook maar weer met de CSL-DD en het gehaast waarmee men dan een nieuwe set drivers en firmware uit brengt.

In plaats van gewoon pas uit te gaan leveren op de geplande datum besluit men de uitlevering een maand naar voren te trekken terwijl de nieuwe drivers en firmware nog niet echt af en goed getest waren. Ik vind dat persoonlijk een hele vreemde keuze van Fanatec, waarom niet gewoon nog even die 3 weken pakken om zaken echt GOED door te testen en dan een week eerder uitleveren als gepland, worden mensen nog steeds heel blij van (want eerder dan gepland in huis).
Snap ik, het was ook niet zozeer kritiek op Fanatec (ondanks dat men wel iets beter had kunnen testen m.b.t. emi en software moet gewoon compatible zijn bij levering), maar meer dat velen zolang hebben gewacht, eindelijk het ding in huis hebben en dan gedoe. Ik zou daar extra chagrijnig van worden denk ik. :+

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:07

H-Alien

aka Schenk

Wat mij meer verbaasd is dat bij dezelfde problemen Fanatec support er op een volledig andere manier mee omgaat. Bij persoon A volstaat het terugsturen van alleen de voeding, bij persoon B moet voeding + hele base terug gestuurd worden, Bij persoon C wordt alvast een vervangende voeding gestuurd terwijl persoon D rustig 14 dagen zonder mag zitten. Volslagen willekeur waarbij "stuur maar terug op eigen kosten en in de tussentijd wacht je maar" voor iets simpels als een voeding m.i. niet acceptabel is.

www.srhi.eu | discord.gg/ePpr5P8 | https://www.facebook.com/simracinghubinternational

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:44
H-Alien schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:57:
Wat mij meer verbaasd is dat bij dezelfde problemen Fanatec support er op een volledig andere manier mee omgaat. Bij persoon A volstaat het terugsturen van alleen de voeding, bij persoon B moet voeding + hele base terug gestuurd worden, Bij persoon C wordt alvast een vervangende voeding gestuurd terwijl persoon D rustig 14 dagen zonder mag zitten. Volslagen willekeur waarbij "stuur maar terug op eigen kosten en in de tussentijd wacht je maar" voor iets simpels als een voeding m.i. niet acceptabel is.
Ja dat is idd verwijdbaar en slordig...

Gegroet! Lukas

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22:54
H-Alien schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:57:
Bij een RMA betaal je nooit de verzendkosten maar stuurt Fanatec je altijd een label toe waarmee je de boel bij een PostNL punt af kunt geven. Ik heb nog nooit iemand gehoord over het zelf moeten betalen voor een retour als het ging om RMA.

Daarnaast is de afhandeling natuurlijk ook afhankelijk van de klacht, wanneer het “probleem” duidelijk vastgesteld kan worden is de kans dat je een specifiek onderdeel terug moet sturen dan wanneer dat niet duidelijk is en men alles graag retour heeft. Dat is dus grotendeels afhankelijk van de klacht en het stukje hardware waar het om gaat.

Dat sommigen al vervangend materiaal toegestuurd krijgen en anderen moeten wachten, dat zal misschien te maken hebben met het feit of iets een eerste keer is of dat iemand al vaker een RMA heeft gedaan. De eerste keer moest mijn Formula V2 ook terug en moest ik wachten op een vervangend exemplaar, duurde niet langer dan een week, de CSW met kapot lager en het issue wat ik met de vervangende Formula V2 had werd er gewoon een vervangend exemplaar opgestuurd en kon de oude retour.

Ik heb overigens in alle gevallen wel telefonisch contact gehad met Fanatec omdat via e-mail simpelweg vaak te lang duurde in het verleden, misschien dat dat het verschil maakt.

iRacing profiel

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:07

H-Alien

aka Schenk

R2D2 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 01:07:
[...]

Bij een RMA betaal je nooit de verzendkosten maar stuurt Fanatec je altijd een label toe waarmee je de boel bij een PostNL punt af kunt geven. Ik heb nog nooit iemand gehoord over het zelf moeten betalen voor een retour als het ging om RMA.
Dat kan, ik wel. Uiteindelijk hoefde dat toch niet maar het was wel de initiële respons die hij kreeg. Kreeg gemakshalve ook te horen dat de hele boel terug moest terwijl het een duidelijk psu probleem was. Uiteindelijk hoefde dat ook niet en wordt er een vervangende psu geregeld maar alleen door de mondigheid van de klant. Heb zelf gelukkig geen rma ervaring met Fanatec (zit nu op simucube) maar wat ik ook me heen hoor lijkt het vaak wel een stukje willekeur in hoe er afgehandeld wordt, mondigheid kan geen kwaad iig.

www.srhi.eu | discord.gg/ePpr5P8 | https://www.facebook.com/simracinghubinternational

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:30
Iemand ooit zijn Fanatec CSL DD gebruikt met USB over IP via b.v. Virtualhere? Mijn race rig zit namelijk in een andere kamer dan mijn PC en ik stream alles van mijn PC over het netwerk (USB, VR display). Mijn huidige stuur werkt perfect via deze methode.

Instagram

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:48

Hoogie2004

Whohooooo

Het eerste 3D-printed onderdeel is klaar (Wall voor onderkant stuur).

Ik ben erg tevreden over de afwerking zo, wel veel werk, maar dan heb je ook wat. Pas ook precies op de carbon onderdelen :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• maniac2003
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:59
maniac2003 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:10:
[...]

Had al wat gelezen inderdaad toen ik op zoek was naar waarom ik mijn shifter niet kon kalibreren.
Inmiddels opgelost met wat van die ferriet kabelclips.
2 (3.5mm) op de shifterkabel
1 (9mm) op de CSL-DD powerkabel

Kalibratie werkt nu naar behoren.

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:31
Respect voor de klantenservice van Fanatec! Ik had een kapotte rumble motor in mijn F1 stuurtje (hij trilde nog wel, maar met een zeer vervelende hoorbare ratel). In no time een RMA aangemaakt en zonet het stuurtje terug in ontvangst mogen nemen. Ze hebben niet alleen het rumble motortje vervangen, maar ook gratis nieuwe handvaten erop gezet. Ik had dit stuur in het begin gebruikt zonder handschoenen en deze waren daardoor aardig versleten en ook een beetje zwart geworden. Voelt als een nieuw stuurtje dit. Zoooo zacht :D

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:19
Klein verhaaltje/update van mijn kant;

Heb mijn CSL Elite Wheelbase nu ongeveer 1.5 jaar, maar eigenlijk alleen het eerste half jaar/8 maanden redelijk veel gebruikt. Ik schat zo'n 300 uur. Al vaker voelde ik een soort "tikken" tijdens het simmen, maar het kwam zelden voor. Het voelde vrij heftig, maar het gebeurde niet vaak genoeg om er iets mee te doen.

Nu wilde ik vorige maand het racen weer oppakken, in het begin leek alles in orde, maar van de een of de andere dag heb ik 60% (ong) van mijn force feedback verloren. Drivers opnieuw geïnstalleerd, verschillende games geprobeerd, maar er is duidelijk een stuk minder force feedback. Stuur lag losjes in de hand.

RMA gedaan bij Fanatec, wheelbase opgestuurd. Zij hebben mij medegedeeld dat er niks mis was met de wheelbase en naar mij teruggestuurd.

Vandaag heb ik hem weer geïnstalleerd. Er is nog steeds een flink tekort aan force feedback, maar er is nog een probleem bij. De voeding die gekoppeld zit aan de wheelbase maakt een hard piepend geluid, dermate dat het zelfs door m'n headset gaat. Echt niet okay.

Oftewel, een product ter RMA opgestuurd, hetzelfde product teruggekregen met een extra defect.

PSN/Steam: Xamsix

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-09 13:32
Video maken proberen uitleggen aan tech support en nogmaals RMA aanvragen.

• dhrto
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Heb je 'm met voeding en al teruggestuurd voor RMA?
Klinkt alsof de voeding zijn beste tijd gehad heeft. Als je de wheelbase zonder voeding terug had gestuurd en hij functioneerde dus blijkbaar prima bij Fanatec met voeding van hun, dan zit het probleem mogelijk in jouw voeding zou ik vermoeden...

• GiggySmalls
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:00
dhrto schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:18:
Heb je 'm met voeding en al teruggestuurd voor RMA?
Klinkt alsof de voeding zijn beste tijd gehad heeft. Als je de wheelbase zonder voeding terug had gestuurd en hij functioneerde dus blijkbaar prima bij Fanatec met voeding van hun, dan zit het probleem mogelijk in jouw voeding zou ik vermoeden...
En zelfs al heb je em meegestuurd, wie zegt dat Fanatec hem met de juiste voeding getest heeft... als je zegt ik denk dat mijn wheelbase kapot is kan ik erin komen dat ze enkel de wheelbase testen en die dus mss op een voeding aansluiten die ze hebben liggen. Zou sws eens een nieuwe voeding vragen, want piepen hoort ie zeker niet te doen

iRacing Profiel

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Als Thrustmaster T300 RS gebruiker mis ik tijdens het spelen van F1 eigenlijk een suggested gear weergave. Rechtsonder in beeld wordt deze wel getoond, maar vaak leid het daarnaar kijken al te veel af, merk ik. Tuurlijk, op den duur lukt het zonder, maar ik zou de geadviseerde versnelling graag wat prominenter in beeld hebben.

Iets als dit http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/bt-led-display dit, maar 160 euro vind ik wat te gortig.
Zijn er eigenlijk alternatieven? Zijn er bijvoorbeeld gebruikers van http://www.stryder-it.de/...ame_Configuration/F1_2020 hier?

[Voor 12% gewijzigd door JBS op 12-09-2021 14:27]

• FastForwardNL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-09 14:45
JBS schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:24:
Als Thrustmaster T300 RS gebruiker mis ik tijdens het spelen van F1 eigenlijk een suggested gear weergave. Rechtsonder in beeld wordt deze wel getoond, maar vaak leid het daarnaar kijken al te veel af, merk ik. Tuurlijk, op den duur lukt het zonder, maar ik zou de geadviseerde versnelling graag wat prominenter in beeld hebben.

Iets als dit http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/bt-led-display dit, maar 160 euro vind ik wat te gortig.
Zijn er eigenlijk alternatieven? Zijn er bijvoorbeeld gebruikers van http://www.stryder-it.de/...ame_Configuration/F1_2020 hier?
Ik gebruik de app Sim Dashboard op een oude telefoon. Ik heb iets gemaakt met een 3D printer zodat je hem achter het stuur kunt schuiven. Werkt prima! Mooie is ook dat je je eigen dashboard kunt maken.

• JBS
  • Niet online
FastForwardNL schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik de app Sim Dashboard op een oude telefoon. Ik heb iets gemaakt met een 3D printer zodat je hem achter het stuur kunt schuiven. Werkt prima! Mooie is ook dat je je eigen dashboard kunt maken.
Kijk ik heel verkeerd als ik geen widget kan vinden voor het tonen van geadviseerde versnelling?

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:23
JBS schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:48:
[...]
Kijk ik heel verkeerd als ik geen widget kan vinden voor het tonen van geadviseerde versnelling?
Waarom zou je uberhaupt een geadviseerde versnelling willen zien? Dat doe je toch op gevoel lijkt me? En anders eens wat filmpjes opzoeken van snelle gasten en daar kijken welke in versnelling ze de bocht nemen. Maar als jou het niet lukt om het met die snelheid te nemen, ben je mss een versnelling lager beter af.. Rijden doe ik zelf het meeste op gevoel, als ik teveel focus op m'n versnellingen, rempunt, apex halen of andere auto's dan lever ik altijd wat in heb ik gemerkt. Al is dat misschien persoonlijk. :)

Al eens gezocht naar een simhub overlay? Ik gebruik in AMS2 een paar hele handige overlays.

• JBS
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:32:
[...]

Waarom zou je uberhaupt een geadviseerde versnelling willen zien? Dat doe je toch op gevoel lijkt me? En anders eens wat filmpjes opzoeken van snelle gasten en daar kijken welke in versnelling ze de bocht nemen. Maar als jou het niet lukt om het met die snelheid te nemen, ben je mss een versnelling lager beter af.. Rijden doe ik zelf het meeste op gevoel, als ik teveel focus op m'n versnellingen, rempunt, apex halen of andere auto's dan lever ik altijd wat in heb ik gemerkt. Al is dat misschien persoonlijk. :)

Al eens gezocht naar een simhub overlay? Ik gebruik in AMS2 een paar hele handige overlays.
Dat zeg ik in JBS in "Racesturen, servo's en pedalen"
In wil 'm nu gewoon nog ff graag zien. Dat 't op gevoel gaat, komt later wel. :)

• FastForwardNL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-09 14:45
JBS schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:48:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb een dashboard met de HUIDIGE versnelling. Je kunt de Revs wel instellen dat ze gaan knipperen als je moet schakelen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:50

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gaat denk ik meer voor de inschatting van de scherpte van de bocht. Zal wel in SimHub te krijgen zijn?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:02

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

JBS schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:24:

Ga gewoon in cockpit view rijden (geeft immers toch ook de meeste immersie en rijdt na verloop van tijd ook nog intuïtiever) en dan kijk je op het stuur ingame. Als de lampjes knipperen ben je te laat. ;)

Ikzelf heb ook een telefoon net boven het stuur dankzij een 3d geprint iets van ali express af. Zoek daar eens op dan vindt je al snel iets wat je misschien kan gebruiken. Maar voor mezelf is het maar van erg beperkt nut. De afstand die mijn ogen alsnog moeten afleggen is te groot waardoor de afleiding ook te groot is.

Avatar does not reflect reality. *much*

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gaat niet om die lampjes e.d., maar om in te schatten hoe scherp een bocht is. Als er een 2 staat is het een stuk scherper dan bv 5. :P

• JBS
  • Niet online
Dank voor alle suggesties, begrijpelijk, maar ik wil toch echt graag gewoon die aanbevolen versnelling in prominenter zien, voorlopig. Van 't weekend even SimHub geprobeerd, dat ziet er zeer uitgebreid uit, maar een widget om voorgestelde versnelling te lonen vind ik nog niet.
Wel een onbeantwoorde vraag over eenzelfde wens: https://www.racedepartmen...ar-on-simhub-dash.189949/

• WiseGuy!
WiseGuy! schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:50:
Nou, 10 kilo Fanatec is op z'n weg terug naar Beieren. Benieuwd hoe lang het gaat duren, ze hadden het zelf over een (werk)dag of 10.
Update: vandaag pakje van Fanatec binnengekregen. Een doos met de CSW2.5 F1 2021 en een doos met de CLS DD + Boostkit. Zo op het eerste oog lijken beide nieuwe of refurbished units te zijn. In ieder geval niet mijn eigen units, want die had ik van een kleine markering voorzien op het etiket met S/N...

Ik ga ze vanavond aansluiten, hopen dat de boel vlekkeloos werkt.

• Card Nox
@JBS, gewoon rijden en banen leren. Probeer je niet afhankelijk te maken van suggesties vanuit de game, die hoeven ook niet perce correct te zijn.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Card Nox schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:55:
@JBS, gewoon rijden en banen leren. Probeer je niet afhankelijk te maken van suggesties vanuit de game, die hoeven ook niet perce correct te zijn.
Ik lette er eerst ook veel op (en doe ik nog steeds als ik een onbekende baan rij), maar zodra je de baan beter leert kennen, weet je in welke versnelling je een bocht moet nemen.
Ik denk niet dat een indicator op een apart scherm 'beter' gaat zijn, je focus gaat nog steeds van de baan af.
Zodra je wat meer geoefend raakt, ga je steeds minder op je versnellingen letten. Dat merk ik bij mezelf ook; en ik rij nu net 3 maandjes, met maar een paar uurtjes (5-10) per week.

• JBS
  • Niet online
GeleFles schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:08:
[...]

Ik lette er eerst ook veel op (en doe ik nog steeds als ik een onbekende baan rij), maar zodra je de baan beter leert kennen, weet je in welke versnelling je een bocht moet nemen.
Ik denk niet dat een indicator op een apart scherm 'beter' gaat zijn, je focus gaat nog steeds van de baan af.
Zodra je wat meer geoefend raakt, ga je steeds minder op je versnellingen letten. Dat merk ik bij mezelf ook; en ik rij nu net 3 maandjes, met maar een paar uurtjes (5-10) per week.
Dat is beetje het 'probleem' denk ik, ik rijd maar pakweg 'n uurtje per week, verdeelt over meerdere circuits. Dat is eigenlijk te kort om een baan 'echt' te leren kennen, vandaar m'n houvast aan de geadviseerde versnelling.

• Malle-piet
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 13:53
Ook eens een lagere of hogere versnelling proberen, soms krijg je het gevoel dat je een versnelling minder terug kan schakelen, probeer het dan gewoon zou ik adviseren, als de motor onderin goed oppakt dat heb je daar ook een goede versnelling te pakken.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

JBS schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:28:
[...]
Dat is beetje het 'probleem' denk ik, ik rijd maar pakweg 'n uurtje per week, verdeelt over meerdere circuits. Dat is eigenlijk te kort om een baan 'echt' te leren kennen, vandaar m'n houvast aan de geadviseerde versnelling.
Probeer dan bv career met hele weekenden. Dan draai je een seizoen en leer je de baan beter kennen. Uiteindelijk leuker. :)

• WiseGuy!
WiseGuy! schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:51:
[...]

Update: vandaag pakje van Fanatec binnengekregen. Een doos met de CSW2.5 F1 2021 en een doos met de CLS DD + Boostkit. Zo op het eerste oog lijken beide nieuwe of refurbished units te zijn. In ieder geval niet mijn eigen units, want die had ik van een kleine markering voorzien op het etiket met S/N...

Ik ga ze vanavond aansluiten, hopen dat de boel vlekkeloos werkt.
Nou, aangesloten. Technisch lijkt de boel iig wel te werken dit keer. Base en stuur worden beide herkend in Fanatec Control panel en er vinden geen rare disconnects plaats.

Ik krijg wel zeer sterk de indruk, zowel door de technische en quality issues die er overduidelijk zijn als de minimale support die er lijkt te zijn in games, dat dit veel te veel gerushed is allemaal.

Eigenlijk werkt een game alleen maar in compatiblity-mode. En dan nog niet vlekkeloos. Bijvoorbeeld F1 2021 doen een aantal cruciale knoppen het gewoon helemaal niet en zijn ook niet te mappen. Dat is best tragisch en maakt het spel onspeelbaar.

Ah wel.. 'hopen' dat de boel snel op de rit komt qua software.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat ligt in basis aan de fabrikant van het spel en niet andersom. :)

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 14:09
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:13:
Dat ligt in basis aan de fabrikant van het spel en niet andersom. :)
nou dat kan ook zeer goed wel aan de drivers liggen, maar in dit geval van F1 2021 denk ik dat het idd vanuit het spel komt want dat is echt een bagger spel qua config mogelijkheden.

• MTFDarkEagle
Doen de knopjes het in de windows control panel wel? Als in, gaat het lampje branden als je het knopje induwt?

Gegroet! Lukas

• WiseGuy!
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:51:
Doen de knopjes het in de windows control panel wel? Als in, gaat het lampje branden als je het knopje induwt?
Dat is nu idd opgelost met de nieuwe hardware. En tuurlijk snap ik dat implementatie van hardware aan een softwareschrijver is. Maar heb het idee dat ze wat laat aangehaakt zijn. Vandaar mijn ‘rushed’ opmerking.

Al met al had ik een meer premium ervaring verwacht en blijf ik wat underwhelmed achter. En als ik de fora zo bekijk, ben ik niet alleen daarin. Gemiste kans.

• michownz
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:00
Zelf mijn boost kit gemaakt voor mijn CSL DD gebaseerd op de derde oplossing in deze video: YouTube: Fanatec CSL DD *NOW CONFIRMED TO WORK* - Boost Kit 180 hacks - Power...

Werkt tot nu toe vlekkeloos en is zoveel beter dan 5nm!

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:38
michownz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:13:
Zelf mijn boost kit gemaakt voor mijn CSL DD gebaseerd op de derde oplossing in deze video: YouTube: Fanatec CSL DD *NOW CONFIRMED TO WORK* - Boost Kit 180 hacks - Power...

Werkt tot nu toe vlekkeloos en is zoveel beter dan 5nm!
Mag ik vragen welke transformator je hebt gekocht? Heb ook al wat zitten oriënteren maar weet niet echt welke ik het beste kan kopen.

• michownz
Thodekroo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:39:
[...]

Mag ik vragen welke transformator je hebt gekocht? Heb ook al wat zitten oriënteren maar weet niet echt welke ik het beste kan kopen.
Heb deze gekocht op amazon: https://www.amazon.de/-/e...d_wg=Dl4Z0&ref_=pd_gw_unk

Bij "Answered questions" staat echter wel letterlijk "I'm putting through 10A at 5V, I wouldn't recommend a whole lot more" dus op eigen risico. Ik heb nog geen problemen gemerkt, noch dat het plastic te warm wordt of smelt. Moest ik echter één van betere kwaliteit vinden zou ik hem waarschijnljik wel zelf vervangen, maar heb die nog niet gevonden.

• Thodekroo
michownz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:12:
[...]

Heb deze gekocht op amazon: https://www.amazon.de/-/e...d_wg=Dl4Z0&ref_=pd_gw_unk

Bij "Answered questions" staat echter wel letterlijk "I'm putting through 10A at 5V, I wouldn't recommend a whole lot more" dus op eigen risico. Ik heb nog geen problemen gemerkt, noch dat het plastic te warm wordt of smelt. Moest ik echter één van betere kwaliteit vinden zou ik hem waarschijnljik wel zelf vervangen, maar heb die nog niet gevonden.
Ahhh, sorry ik dacht dat je er helemaal zelf een had gemaakt, maar je hebt dus een andere stekker op een bestaande power supply gezet.

• michownz
Thodekroo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:15:
[...]

Ahhh, sorry ik dacht dat je er helemaal zelf een had gemaakt, maar je hebt dus een andere stekker op een bestaande power supply gezet.
Correct, wat bedoelde je precies met transformator?

• Thodekroo
Het zware blok tussen je stekker en je connector ;). Bij zijn oplossing 4 en 5 gebruikt hij 2 verschillende, maar die zijn beide niet te koop in Nederland.

• WiseGuy!
WiseGuy! schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:31:
[...]

Dat is nu idd opgelost met de nieuwe hardware. En tuurlijk snap ik dat implementatie van hardware aan een softwareschrijver is. Maar heb het idee dat ze wat laat aangehaakt zijn. Vandaar mijn ‘rushed’ opmerking.

Al met al had ik een meer premium ervaring verwacht en blijf ik wat underwhelmed achter. En als ik de fora zo bekijk, ben ik niet alleen daarin. Gemiste kans.
Ik heb het idee dat ik een beetje een bad streak heb hier. Gisteren zoals gezegd de (nieuwe) CSL DD ontvangen, samen met een (nieuwe) Clubsport F1 2021. Alles werkt functioneel hardwaretechnisch gezien. Echter nu valt me op dat deze CSL DD geluid maakt. Dat deed de vorige niet. Is op zich ook vreemd aangezien dit een fanless ontwerp is. Zijn er meer mensen die een geluid uit hun CSL DD krijgen?

Even een video gemaakt. Let wel, het getik is de klok op de achtergrond. :+

• michownz
Thodekroo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:24:
Het zware blok tussen je stekker en je connector ;). Bij zijn oplossing 4 en 5 gebruikt hij 2 verschillende, maar die zijn beide niet te koop in Nederland.
Aha oké, ben niet altijd mee met specifieke termen in het Nederlands. Daarvoor heb ik ook zelf één aangeschaft: https://www.amazon.nl/CAR...tsvervanger/dp/B08GCWB636 Heb ik gevonden door het serienummer van de power supply van de CSL Elite op te zoeken.

Voelt wel wat goedkoop en licht aan. Degene van de CSL Elite voelt wat zwaarder aan, dus ben niet zeker of de kwaliteit wel voldoet. Wel getest met een multimeter en alles was gewoon netjes zoals aangegeven. Tot nu toe werkt het gewoon zonder problemen.

• MTFDarkEagle
WiseGuy! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:38:
[...]

Ik heb het idee dat ik een beetje een bad streak heb hier. Gisteren zoals gezegd de (nieuwe) CSL DD ontvangen, samen met een (nieuwe) Clubsport F1 2021. Alles werkt functioneel hardwaretechnisch gezien. Echter nu valt me op dat deze CSL DD geluid maakt. Dat deed de vorige niet. Is op zich ook vreemd aangezien dit een fanless ontwerp is. Zijn er meer mensen die een geluid uit hun CSL DD krijgen?

[Streamable: IMG_6187]
'T kan aan mijn audio liggen, maar op zich hoor ik niks geks... Althans, geen geluiden die mijn CSL-DD niet ook maakt...
Bij opstarten hoor ik bij het initialiseren ook wel een paar tikkies, net zoals in jouw filmpje.

Gegroet! Lukas

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

michownz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:17:
[...]

Aha oké, ben niet altijd mee met specifieke termen in het Nederlands. Daarvoor heb ik ook zelf één aangeschaft: https://www.amazon.nl/CAR...tsvervanger/dp/B08GCWB636 Heb ik gevonden door het serienummer van de power supply van de CSL Elite op te zoeken.

Voelt wel wat goedkoop en licht aan. Degene van de CSL Elite voelt wat zwaarder aan, dus ben niet zeker of de kwaliteit wel voldoet. Wel getest met een multimeter en alles was gewoon netjes zoals aangegeven. Tot nu toe werkt het gewoon zonder problemen.
Señor Sjon in "Racesturen, servo's en pedalen"

Deze wordt ook aangeraden voor Worx grasmaaiers (werken ook met een 24V adapter) voor het permanent voeden van het basisstation, laden, etc omdat ze redelijk rock solid schijnen te zijn. Dan een CPU 4pins verlengconnector mishandelen en je hebt de basis..

• R2D2
WiseGuy! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:38:
[...]

[Streamable: IMG_6187]
Ik hoor zo ook niets vreemd om heel eerlijk te zijn. Ik zou er gewoon lekker mee gaan racen, als er hardwarematig iets mis zou zijn ga je dat snel genoeg merken, die "tikken" bij het aan / uitzetten zijn overigens volledig normaal (althans, ik heb het op de DD2 ook (varieert een beetje per firmware versie lijkt het) en ook vaak genoeg gezien / gehoord bij anderen).

iRacing profiel

• WiseGuy!
Mja, het is er wel. Alleen lastig op film vast te leggen. Het is een soort geluid alsof er een gashaard aanstaat. :? Maar goed, ik kijk het even aan. Wil ook geen spijkers op laag water zoeken, maar wil wel graag dat het langer meegaat dan de garantietermijn... Omdat geluid op filmpje vrij lastig is, moet je wel het volume wat hoog zetten. Je hoort idd de (normale) klikken van het kalibreren van het stuur. Als ie daarmee klaar is begint het geluid. En op het filmpje is met name bij het uitschakelen van de wheelbase op het filmpje te horen dat het daarna 'ineens' stil wordt (en het geluid dus weg is).

[Voor 83% gewijzigd door WiseGuy! op 15-09-2021 11:23]

• WiseGuy!
Nou, ik laat het geluid wel even voor wat het is. Dat hoor ik onder het rijden toch niet. Ga ik er maar van uit dat dit normaal is.

Komen we op het volgende puntje.. rijden. Ik hoor en lees genoeg mensen die veel plezier aan hun nieuwe wheelbase beleven, maar ik moet zeggen dat het één-en-al frustratie is tot nu toe. Kijk, een DOA kan gebeuren, geen punt. Maar ik heb werkelijk praktisch nog geen centimeter gereden. Ik zit alleen maar naar configuratieschermen te kijken, opnieuw op te starten, drivers te installeren en op knopjes te drukken. ACC heeft het 1x gedaan en daarna was het gebeurd. Ziet het hele apparaat gewoon niet. In Fanatec Control panel werkt alles gewoon. Alle knoppen geven keurig feedback, alle testfuncties doen het. Drivers uninstall, opnieuw geïnstalleerd. Heck, zelfs een clean install van windows gedaan. Nothing.

Start ik ACC op (in compatibility mode). Niets. In pc-mode. Niets. Helemaal niets werkt aan het stuurwiel/wheelbase. In ACC kan ik er dus niet meer rijden.
F1 2021 (als die een keertje niet crasht, jezus wat een bugfest) werkt ook helemaal voor geen meter. Doet ook niks.
AC ziet alleen mijn pedalen en daar werkt het inverten van brake en throttle niet. Dus staat vol gas in de pitbox, maar ja: de rest van de controls worden überhaupt niet herkend.

Kortom: een hoop geld en ik heb er plat gezegd helemaal geen reet aan. Heb ik met m'n T300 die ik had nooit meegemaakt.

• Speedy55
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:11

Speedy55

www.jpl-racing.nl

WiseGuy! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:54:
Nou, ik laat het geluid wel even voor wat het is. Dat hoor ik onder het rijden toch niet. Ga ik er maar van uit dat dit normaal is.

Komen we op het volgende puntje.. rijden. Ik hoor en lees genoeg mensen die veel plezier aan hun nieuwe wheelbase beleven, maar ik moet zeggen dat het één-en-al frustratie is tot nu toe. Kijk, een DOA kan gebeuren, geen punt. Maar ik heb werkelijk praktisch nog geen centimeter gereden. Ik zit alleen maar naar configuratieschermen te kijken, opnieuw op te starten, drivers te installeren en op knopjes te drukken. ACC heeft het 1x gedaan en daarna was het gebeurd. Ziet het hele apparaat gewoon niet. In Fanatec Control panel werkt alles gewoon. Alle knoppen geven keurig feedback, alle testfuncties doen het. Drivers uninstall, opnieuw geïnstalleerd. Heck, zelfs een clean install van windows gedaan. Nothing.

Start ik ACC op (in compatibility mode). Niets. In pc-mode. Niets. Helemaal niets werkt aan het stuurwiel/wheelbase. In ACC kan ik er dus niet meer rijden.
F1 2021 (als die een keertje niet crasht, jezus wat een bugfest) werkt ook helemaal voor geen meter. Doet ook niks.
AC ziet alleen mijn pedalen en daar werkt het inverten van brake en throttle niet. Dus staat vol gas in de pitbox, maar ja: de rest van de controls worden überhaupt niet herkend.

Kortom: een hoop geld en ik heb er plat gezegd helemaal geen reet aan. Heb ik met m'n T300 die ik had nooit meegemaakt.
Heb je dit forum deel al doorgenomen:

https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

Hoop dat dit helpt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• WiseGuy!
Bedankt voor de tip, maar die heb ik idd al doorgenomen.

• dhrto
  • Registratie: juni 2001
Dat is zeker vervelend!
Bij was het in ACC redelijk plug & play, moest alleen even een zooi knoppen remappen, maar dat was alles. Oh ja, heb wel de base in CSW 2.5 compatibility mode draaien. Ik moet wel zeggen, ik ben nog niet toegekomen aan andere spellen, dus geen idee of het daarmee meer gedoe is.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb zowel ACC, AC en F1 2021 ermee gereden, maar herken jouw problemen niet.
Het vergt even wat basis configuratie, maar daarna heb ik geen issues.
Je moet inderdaad alles nog in compat. mode rijden.

Ik heb alleen 1x in F1 2021 dat mijn FFB naar links bleef sturen, maar dat was volgens mij meer een F1 issue dan dat het aan de fanatec lag.

Toevallig gisteren een nieuwe pc gebouwd voor mijn racerig, en die draait nu ook naar behoren.
Ik heb alleen de fanatec drivers geinstalleerd (dus geen fanalab), en f1 2021 geinstalleerd, en daar inmiddels al een aantal rondjes op gereden.

Waar ik eerder wel tegenaan liep is dat de games het niet snappen als ik mijn CSL Elite pedalen via USB aansluit, die heb ik nu direct op de wheelbase gekoppeld via de RJ12 stekker en dat werkt nu zonder problemen. met de pedalen via USB kreeg ik de controls niet goed gemapt. (Dan was sturen ook gas geven of andersom)

• WiseGuy!
GeleFles schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:34:
Ik heb zowel ACC, AC en F1 2021 ermee gereden, maar herken jouw problemen niet.
Het vergt even wat basis configuratie, maar daarna heb ik geen issues.
Je moet inderdaad alles nog in compat. mode rijden.

Ik heb alleen 1x in F1 2021 dat mijn FFB naar links bleef sturen, maar dat was volgens mij meer een F1 issue dan dat het aan de fanatec lag.

Toevallig gisteren een nieuwe pc gebouwd voor mijn racerig, en die draait nu ook naar behoren.
Ik heb alleen de fanatec drivers geinstalleerd (dus geen fanalab), en f1 2021 geinstalleerd, en daar inmiddels al een aantal rondjes op gereden.

Waar ik eerder wel tegenaan liep is dat de games het niet snappen als ik mijn CSL Elite pedalen via USB aansluit, die heb ik nu direct op de wheelbase gekoppeld via de RJ12 stekker en dat werkt nu zonder problemen. met de pedalen via USB kreeg ik de controls niet goed gemapt. (Dan was sturen ook gas geven of andersom)
Pedalen heb ik ook via de base aangesloten. En afgaande op Fanatec Control Panel werkt alles helemaal zoals het zou moeten.

Basisconfiguratie.. bedoel je daar gewoon de FFB settings mee? Dat is uiteindelijk wel belangrijk, maar lijkt me niet van belang voor het uberhaupt functioneren. Heb toch het idee dat er ergens iets corrupted is geraakt met drivers of configs in de games.

Wanneer druk jij je wheelbase concreet aan? Voor opstarten windows, voor opstarten steam, voor opstarten game?

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:37
WiseGuy! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:28:
[...]

Pedalen heb ik ook via de base aangesloten. En afgaande op Fanatec Control Panel werkt alles helemaal zoals het zou moeten.
En werkt het ook allemaal netjes in de Windows Joystick setup? Of heb je daarbinnen ook al dergelijke problemen?

iRacing Profiel

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

WiseGuy! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:28:
[...]

Basisconfiguratie.. bedoel je daar gewoon de FFB settings mee? Dat is uiteindelijk wel belangrijk, maar lijkt me niet van belang voor het uberhaupt functioneren. Heb toch het idee dat er ergens iets corrupted is geraakt met drivers of configs in de games.

Wanneer druk jij je wheelbase concreet aan? Voor opstarten windows, voor opstarten steam, voor opstarten game?
Het maakt bij mij niet uit of ik de base voor of na het opstarten inschakel, of zelfs tijdens de game.

Qua instellingen bedoel ik het toewijzen van de knoppen op het stuur. voor de FFB settings heb ik de recommended van het fanatec forum gebruikt. (maar dat zou idd niet voor problemen mogen zorgen)

Als het buiten de games wel allemaal goed lijkt te werken, zou ik eerst de games verdenken... (en even dubbelchecken of je wel in compatibility mode zit; geel lampje op de power button)
In F1 2021 zou ie dan een CSW2.5 moeten herkennen.

• WiseGuy!
GeleFles schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:15:
[...]

Het maakt bij mij niet uit of ik de base voor of na het opstarten inschakel, of zelfs tijdens de game.

Qua instellingen bedoel ik het toewijzen van de knoppen op het stuur. voor de FFB settings heb ik de recommended van het fanatec forum gebruikt. (maar dat zou idd niet voor problemen mogen zorgen)

Als het buiten de games wel allemaal goed lijkt te werken, zou ik eerst de games verdenken... (en even dubbelchecken of je wel in compatibility mode zit; geel lampje op de power button)
In F1 2021 zou ie dan een CSW2.5 moeten herkennen.
Ik verdenk ook de games idd... ook na het lezen van andere ervaringen. ACC schijnt 'vaak' een issue te hebben waarbij de controls.json corrupt raakt. Thanks voor de feedback iig d:)b

• MTFDarkEagle
Waarom gebruiken jullie compatibility mode?
Die heb ik nog nooit gebruikt..

Gegroet! Lukas

• LabsTipJr
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Hi racing community,

Sinds de aanschaf van een Xbox Series X en een dikke upgrade van mijn PC wil ik in de wereld van (sim) racing duiken. Met een controller is het leuk racen, maar dat geeft natuurlijk geen dynamieke ervaring. Nu wil ik een racing wheel aanschaffen om een betere race ervaring te krijgen door meer op gevoel dan op zicht te gaan racen.

Ik op zoek naar advies voor een racing wheel inclusief pedalen. Op dit forum heb ik al zitten bladeren en kom verschillende opties tegen. Ook zie ik dat niet alles meer beschikbaar is wat eerder op dit forum wordt benoemd.

Wat speel ik graag? - Forza 7, Forza Horizon 5 (zodra die uitkomt) en daarnaast wil ik F1 of iRacing op gaan pakken op de PC.

Budget? - Hier zit op zich geen beperking aan, het gaat vooral om de value for money. Koop ik iets goedkopers en dan blijkt dat ik over een paar maanden wil upgraden is zonde. Als ik iets heel duurs koop, haal ik daar wel de value uit?

Wat heb ik zelf al gevonden? - Thrustmaster TX Racing Leather Edition of Fanatec DD1

Help deze beginnende racer :)

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-09 15:05

Sporedd

Gang is alles

LabsTipJr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:17:
Wat heb ik zelf al gevonden? - Thrustmaster TX Racing Leather Edition of Fanatec DD1

Help deze beginnende racer :)
Ik denk dat je op het moment een T300 (of de xbox variant daar van) aardig goedkoop kan vinden op marktplaats, als je die combineert met T-LCM pedalen heb je een mooi beginner setje.

Don't trust an atom, they make up everything.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MTFDarkEagle schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:48:
Waarom gebruiken jullie compatibility mode?
Die heb ik nog nooit gebruikt..
Dat ligt aan de game. F1 2021 bijvoorbeeld ‘herkent’ de DD niet goed in pc-mode. In compatibility mode meld de csl-dd zich als csw2.5 en kan de game met de controls overweg.

• wolverine3141
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:09
Ik heb inmiddels F1 2020 ook draaiend gekregen in compatibility mode met de CSL DD. Dit werkt goed, tot na x aantal ronden het stuur enorm zwaar wordt. Vervolgens is er eigenlijk niet meer mee te spelen en moet ik de base herstarten. Ben er nog niet achter waarom dit gebeurd. In andere games zoals iRacing en ACC heb ik geen last, maar daar speel ik ook met de normale pc mode.

iRacing profile | Racing rig

• MTFDarkEagle
GeleFles schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:04:
[...]

Dat ligt aan de game. F1 2021 bijvoorbeeld ‘herkent’ de DD niet goed in pc-mode. In compatibility mode meld de csl-dd zich als csw2.5 en kan de game met de controls overweg.
Aah juist...
Ik doe momenteel alleen aan ACC & AC en daar is 't niet nodig...

Gegroet! Lukas

• LabsTipJr
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Sporedd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat je op het moment een T300 (of de xbox variant daar van) aardig goedkoop kan vinden op marktplaats, als je die combineert met T-LCM pedalen heb je een mooi beginner setje.
Bedankt voor de info. Zit nu te denken aan de Thrusmaster TS-XW met een wheel en de T-LCM.

Edit: Zojuist de Thrustmaster TS-XW base met de T-LCM pedals en TM Leather 28 GT wheel besteld, zin in!! :*)

[Voor 12% gewijzigd door LabsTipJr op 16-09-2021 16:07]

• WiseGuy!
Opgelost. Al ging het alsnog wel twee keer mis. Ik heb voor ACC de controls.json weggeknikkerd. Ook ergens 'diep' in steam nog de controllerconfiguratie voor ACC op 'off' gezet. Et voila. Het werkt.

Moet wel zeggen dat het 'lekker' rijdt. Zal wel even duren voordat al m'n muscle memory deze nieuwe input verwerkt heeft. :o

[Voor 24% gewijzigd door WiseGuy! op 17-09-2021 10:47]

• R2D2
WiseGuy! schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:36:
Moet wel zeggen dat het 'lekker' rijdt. Zal wel even duren voordat al m'n muscle memory deze nieuwe input verwerkt heeft. :o
Geef het een paar uur om de juiste settings te vinden en je zit binnen no-time weer op je oude niveau. Enige waar je voor op moet passen is 10 verschillende auto’s op een avond willen rijden en overal de settings voor willen vinden.

Gisteren een avondje op de CSL-DD gereden bij degene waar de mijne nu op een rig gemonteerd zit en met 5 rondjes achter de kiezen had ik al weer 3 tienden van mijn rondetijd op Road Atlanta afgesnoept en had ik een lage 1:18 te pakken, vanochtend op de DD2 lukte dat me niet meer ;)

iRacing profiel

• multynoob
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-09 14:11

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Helaas is mijn clsdd iets later aan. Had me al verheugd op volgorde week, zou hem eigenlijk 24 september krijgen. Ach die paar weekjes kunnen we ook wel wachten.

• Thaam
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-09 14:05
multynoob schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:43:
Helaas is mijn clsdd iets later aan. Had me al verheugd op volgorde week, zou hem eigenlijk 24 september krijgen. Ach die paar weekjes kunnen we ook wel wachten.

[Afbeelding]
Ik kreeg de mail ook binnen. Balen!

• Turner_7
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:48

[Afbeelding]
Ik heb helaas ook dezelfde mail gehad. Nog even geduld hebben. Je gaat je toch als een klein kind zitten verheugen op de ontvangst 😜

iRacing Profiel

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-09 14:01

[Afbeelding]
Wanneer zou eerste instantie je order moeten worden verzonden?

wow..... ze hebben mij niet eens gemaild en ze hebben mijn availibility date aangepast van 24 sept naar 14 november......

[Voor 23% gewijzigd door pauluzmuller op 17-09-2021 17:51]

iRacing Profiel

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:10

[Afbeelding]
Paar weekjes ? Bijna 2 maanden naar achteren geschoven. Ik baal hier echt wel van hoor :(

• cpt_veerhoek
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:07
pauluzmuller schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:23:
[...]

Wanneer zou eerste instantie je order moeten worden verzonden?

wow..... ze hebben mij niet eens gemaild en ze hebben mijn availibility date aangepast van 24 sept naar 14 november......

[Afbeelding]
Ik heb net gekeken, bij mij is de verwachtte leverdatum van de CSL DD juist naar voren getrokken.
Was 19 oktober en is nu 8 oktober geworden. Vreemd dat dat anders is dan bij jullie!

• multynoob

multynoob

GaHard schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:19:
[...]

Paar weekjes ? Bijna 2 maanden naar achteren geschoven. Ik baal hier echt wel van hoor :(
Ja ik heb blijkbaar veel geluk met 8 oktober. Als het 14 november was geweest had ik er ook echt serieus van gebaald.
cpt_veerhoek schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:00:
[...]

Ik heb net gekeken, bij mij is de verwachtte leverdatum van de CSL DD juist naar voren getrokken.
Was 19 oktober en is nu 8 oktober geworden. Vreemd dat dat anders is dan bij jullie!
Dit is dan helemaal niet te begrijpen.

Het kan zijn dat ze begin oktober meer binnen krijgen in één keer, maar waarom dan sommige naar november worden verschoven en sommige naar voren?

Denk ook dat het te maken heeft met de groeispurt die het bedrijf heeft doorgemaakt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Of een update n.a.v. de probleempjes die je her en der leest?

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

Simracing Expo 2021

Staat wat tof spul tussen :o

https://simracing-pc.de/2021/09/17/simracing-expo-2021/

[Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 18-09-2021 11:22]

• pauluzmuller
cpt_veerhoek schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:00:
[...]

Dit slaat toch nergens op? 8)7

https://forum.fanatec.com/discussion/23837/csl-dd-shipping

ze zijn helemaal de weg kwijt daar bij Fanatec.
Een maat van me heeft 15min eerder besteld op de zelfde dag en heeft zijn CSL DD al binnen.
En ik moet nog even lekker 2 maanden wachten als het zo blijft.

Waarbij andere juist naar voren worden geschoven 8)7 |:(

[Voor 33% gewijzigd door pauluzmuller op 18-09-2021 13:39]

iRacing Profiel

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
Was het niet zo dat de bestellingen pas November geleverd zouden worden, dus alles eerder is mooi meegenomen?

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
Darkangle schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:45:
Was het niet zo dat de bestellingen pas November geleverd zouden worden, dus alles eerder is mooi meegenomen?
Origineel zou ik mijn bestelling inderdaad op 19 november krijgen, dat werd 19 october en nu weer 2 november.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
Hm. Met dat in gedachte dat forum topic op fanatec lezend komt het nogal vreemd over op me. Jammer dat het later komt, maar werkelijk claimen dat ze de duivel zijn of jammeren dat je je geld eerder hebt betaaldt dan het product hebt ontvangen, hebben ze het hele concept preorder nog niet goed begrepen denk ik.

En ik vrees dat de meeste die daar zo luidkeels klagen echt geen kinderen of jong volwassenen meer zijn ook 😅

• superduper
  • Laatst online: 21:30

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ondertussen is het alcatara van mijn fanatec stuurtje wat viezig geworden (plakkerig). Hoe maken jullie dat weer een beetje fris?

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:47:
Ondertussen is het alcatara van mijn fanatec stuurtje wat viezig geworden (plakkerig). Hoe maken jullie dat weer een beetje fris?
Daar zijn speciale schoonmaakmiddelen en borstels voor. Even zoeken bij een auto-onderdelen zaak o.i.d.

• GewoonWouter
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-09 18:33
Borsteltje en eigenlijk bij voorkeur gewoon water. Alcantara is nogal gevoelig. Op de website van cardetailing bedrijven kijken, daar kan je wel nuttige zaken vinden (bv Carclean.com, koop ik al mijn detailing gerei).
Het alcantara op mijn Fanatec stuurtje is trouwens de reden waarom ik uiteindelijk handschoenen gekocht heb op voor mijn racesessies.

• Tamegotchi
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-09 22:10
Waren jullie nog extra kosten kwijt voor inklaren van de fanatec base omdat het vanuit de uk word gestuurd?

iRacing Profiel

• MTFDarkEagle
Tamegotchi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:56:
Waren jullie nog extra kosten kwijt voor inklaren van de fanatec base omdat het vanuit de uk word gestuurd?
Al mijn Fanatec bestellingen (2 stuks) kwamen uit Duitsland

Gegroet! Lukas

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Tamegotchi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:56:
Fanatec is toch Duits?

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Thodekroo
Fanatec is inderdaad Duits en er wordt vanuit Duitsland verzonden.

• Tamegotchi
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-09 22:10
Aaah top!
Bedankt voor de opheldering! :D

iRacing Profiel

• R2D2
superduper schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:47:
Vochtige doek en wat van die bekleding reiniger van de Ikea (spuit ik ook iets op een doek), even beetje inwrijven met de doek en borstelen met een oude tandenborstel en afnemen met een schone heel iets vochtige doek. Half uurtje laten drogen en weer als nieuw.

Ik heb die van mij nu ruim een jaar en die ziet er nog steeds als nieuw uit.

Alcantara is en blijft echter zooi in mijn ogen dus als ik de keuze zou hebben tussen leer en alcantara werd het 100% leer.

iRacing profiel

• Card Nox
@superduper, anders setje handschoenen kopen...ik moest in het begin wat wennen want eerst 3 jaar zonder gereden maar zou nu niet meer zonder willen (mede vanwege het alcantara).

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:10
multynoob schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:46:
[...]

Ja ik heb blijkbaar veel geluk met 8 oktober. Als het 14 november was geweest had ik er ook echt serieus van gebaald.

[...]

Dit is dan helemaal niet te begrijpen.

Het kan zijn dat ze begin oktober meer binnen krijgen in één keer, maar waarom dan sommige naar november worden verschoven en sommige naar voren?

Denk ook dat het te maken heeft met de groeispurt die het bedrijf heeft doorgemaakt.
Ik ben van 24 Sep naar 12 Nov verschoven.

Balen... Maarja we wachten maar af he.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zodra echt leer beschikbaar is bij Pineapple grips, bestel ik die gelijk.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
Señor Sjon schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:51:
Zodra echt leer beschikbaar is bij Pineapple grips, bestel ik die gelijk.
Thanks! voor de tip, was ook al opzoek om die alcantara te vervangen met leer op mij Formula V2.
Leuk dat alcantara maar totaal niet praktisch.

• superduper
  • Laatst online: 21:30

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Card Nox schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:08:
@superduper, anders setje handschoenen kopen...ik moest in het begin wat rijden want eerst 3 jaar zonder gereden maar zou nu niet meer zonder willen (mede vanwege het alcantara).
Ik heb een setje handschoenen, maar vind dat helemaal niet prettig: krijg je nog warmere klauwen van..

• Thodekroo
superduper schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb een setje handschoenen, maar vind dat helemaal niet prettig: krijg je nog warmere klauwen van..
Ik gebruik mountainbike handschoenen, die zijn ideaal. Spotgoedkoop en blote vingers waardoor je geen zweethanden krijgt en ook nog eens de buttons (en keyboard) kan bedienen.

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

• pauluzmuller
pauluzmuller schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:37:
[...]

Dit slaat toch nergens op? 8)7

https://forum.fanatec.com/discussion/23837/csl-dd-shipping

ze zijn helemaal de weg kwijt daar bij Fanatec.
Een maat van me heeft 15min eerder besteld op de zelfde dag en heeft zijn CSL DD al binnen.
En ik moet nog even lekker 2 maanden wachten als het zo blijft.

Waarbij andere juist naar voren worden geschoven 8)7 |:(
Ik snap er niks meer van:

well blij als ik mijn CSL morgen/overmorgen ontvang O-)

[Voor 3% gewijzigd door pauluzmuller op 20-09-2021 09:11]

iRacing Profiel

• multynoob

multynoob

pauluzmuller schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:10:
[...]

Ik snap er niks meer van:

[Afbeelding]

well blij als ik mijn CSL morgen/overmorgen ontvang O-)
Haha gaat niet helemaal goed daar. Veel plezier ermee! Blijft gewoon de vraag wanneer die nou echt komt dus ..

• pauluzmuller
multynoob schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:30:
[...]

Haha gaat niet helemaal goed daar. Veel plezier ermee! Blijft gewoon de vraag wanneer die nou echt komt dus ..
Ik had al vorig week al een ticket ingeschoten, aangezien ik verder geen mail had ontvangen mbt een vertraging.
Antwoord op mijn ticket is:

https://tweakers.net/i/AIQ0W1VkSaf5l4dOLqDe85TCxJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daWOHpN3s0rrdvgdg2kuRIDf.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee