Ik heb die mail ook ineens. Zou mooi zijn als hij toch nog verstuurd wordt inderdaad.pauluzmuller schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:10:
[...]
Ik snap er niks meer van:
[Afbeelding]
well blij als ik mijn CSL morgen/overmorgen ontvang
Ik gebruik mijn stuurtje idd meer dan mijn mountainbike, dus dat is een goeie optieThodekroo schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:20:
[...]
Ik gebruik mountainbike handschoenen, die zijn ideaal. Spotgoedkoop en blote vingers waardoor je geen zweethanden krijgt en ook nog eens de buttons (en keyboard) kan bedienen.
Ik heb een setje mecanic handschoenen gekocht en die geven me eigenlijk totaal geen warme handen. Daarnaast zijn ze ook wat dunner en dat rijdt uiteindelijk toch net iets makkelijker als je niet met echt zware force feedback rijdt.superduper schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:35:
[...]
Ik heb een setje handschoenen, maar vind dat helemaal niet prettig: krijg je nog warmere klauwen van..
https://www.sparco-official.com/en/meca-3.html
Handschoenen? Begon vorige week deze binnen gekregen en ze bevallen me prima. Ik heb redelijk kleine handen en heb de L versie besteld. Dus houdt daar wel even rekening mee. Er zitten kleine ventilatie gaatjes op de onderkant van je vingers en de bovenkant is van erg dun ademend materiaal. De onderkant is ook best dun waardoor je 'gevoel' met het stuur niet erg vermindert wordt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik vind het wel lang duren voordat ze de PS5 DD aankondigen bij Fanatec hoor. Zeker nu GT7 een release date heeft had ik eigenlijk wel op iets van een aankondiging gehoopt. Mijn oude G27 is echt aan vervanging toe en hoewel ik ook op PC speel ga ik denk ik toch wel spijt krijgen als ik GT7 niet kan spelen met het stuurtje.
Vraagje, ik heb sinds kort mijn G29 vervangen voor Fanatec CSW base V2.5/CSP V3. Dit alles gemonteerd op een Simlab GT1-evo.
DIt om de iRacing ervaring wat realistischer te maken natuurlijk!
Ik mag echter ook graag ETS2/ATS en Mud-/Snowrunner spelen en wil daarvoor de G29 gebruiken. Mijn bureau met daarop computer staat naast mijn simrig, op mijn bureau wil ik dan de G29 gebruiken voor die spellen.
Alles wordt dan aangesloten op mijn computer maar ik vraag me af hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Ik heb dan meerdere sturen/pedalen aangesloten, hoe krijg ik het voor elkaar om per spel de juiste te kiezen zonder iedere keer alles opnieuw te moeten calibreren/instellen/toewijzen?
Ik mag echter ook graag ETS2/ATS en Mud-/Snowrunner spelen en wil daarvoor de G29 gebruiken. Mijn bureau met daarop computer staat naast mijn simrig, op mijn bureau wil ik dan de G29 gebruiken voor die spellen.
Alles wordt dan aangesloten op mijn computer maar ik vraag me af hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Ik heb dan meerdere sturen/pedalen aangesloten, hoe krijg ik het voor elkaar om per spel de juiste te kiezen zonder iedere keer alles opnieuw te moeten calibreren/instellen/toewijzen?
Fastcossie
@fastcossie Een optie is misschien een usb hub met schakelaars kopen. Dan kun je afhankelijk van het spel/wat je wilt gebruiken, via de hub apparaten in/uitschakelen. Blijft natuurlijk wel opletten dat je dat doet voordat je het spel opstart (voor spellen die in paniek raken / instellingen kwijt raken als er opeens 'onbekende' apparaten zijn aangesloten of apparaten ontbreken).
Thx, zoiets had ik ook bedacht maar ik vroeg me af of iemand hier ook ervaring mee heeft.
Dus of het in de praktijk foolproof is zeg maar.
En moet ik dan een usb-hub hebben met voeding of kan zonder ook?
Op zich kosten die dingen niet de wereld dus zou het gewoon kunnen proberen maar ik dacht misschien is er ook nog een andere aanpak…. Via google vind je alleen oplossingen voor het delen van randapparatuur met meerdere computers, niet andersom
Dus of het in de praktijk foolproof is zeg maar.
En moet ik dan een usb-hub hebben met voeding of kan zonder ook?
Op zich kosten die dingen niet de wereld dus zou het gewoon kunnen proberen maar ik dacht misschien is er ook nog een andere aanpak…. Via google vind je alleen oplossingen voor het delen van randapparatuur met meerdere computers, niet andersom
Fastcossie
Ik gebruik zelf een 7-poorts usb2 hub voor mijn stuur / pedalen / flightstick / xbox xontroller. Ik merkte dat sommige spellen de Xbox controller voorrang geven, als deze aangesloten is, en andersom sommige spellen denk dat het stuur een analoge stick is voor links-rechts. Met een hub met schakelaars hoef ik dan in elk geval niet telkens de usb stekker in en uit te pluggen.
Heb voor de zekerheid wel een hub genomen met een extra voeding. Werkt bij mij prima. Wel dus zelf opletten of je de juiste apparaten hebt aangeschakeld telkens.
Heb voor de zekerheid wel een hub genomen met een extra voeding. Werkt bij mij prima. Wel dus zelf opletten of je de juiste apparaten hebt aangeschakeld telkens.
Ik ga het gewoon proberen, bedankt voor de tip
Fastcossie
Waarom wil je die G29 blijven gebruiken eigenlijk?fastcossie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:02:
Vraagje, ik heb sinds kort mijn G29 vervangen voor Fanatec CSW base V2.5/CSP V3. Dit alles gemonteerd op een Simlab GT1-evo.
Was eigenlijk ook mijn eerste gedachte. Misschien is het beter om goede mouse keyboard tray's/mounts oid te vinden voor je rig. Dan kan je je beste stuur voor alle spellen gebruiken?Aikon schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:14:
[...]
Waarom wil je die G29 blijven gebruiken eigenlijk?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Misschien heeft fastcossie een GT3 / F1 stuur voor de CSW. Dat speelt toch minder lekker in ETS2/ATS...
Kan je beter de G29 verkopen en een rond ClubSport wiel erbij kopen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben overgestapt naar de Fanatec CSW 2.5 puur alleen voor de truck simulators. Doe verder weinig aan racen, echt wereld van verschil vergeleken met de G29.
UPS geeft aan dat mijn CSL DD vandaag geleverd moet worden.
Morgen maar gelijk vrij genomen kan ik mooi alles gaan monteren, afstellen en testen.
Zin in ! Ben erg benieuwd, kom van een T300 af.
Morgen maar gelijk vrij genomen kan ik mooi alles gaan monteren, afstellen en testen.
Zin in ! Ben erg benieuwd, kom van een T300 af.

Heeej, de CSL pre-order date voor nieuwe bestellingen is verschoven van 30 november naar 12 november, dat is nog maar 7 weken wachttijd.
Ik heb de CSLDD nu een stuk meer gebruikt en ik ben echt super tevreden. Ben zo blij dat ik deze gekocht heb ipv de DD1, want ik heb bij deze ook de FFB teruggeschroefd. Dan is een DD1 echt dikke overkill geweest voor mij.
Kak, de CSL DD is nog onderweg (staat hier nu op 2 november).
Nu is gisteravond mijn CSL Elite table clamp compleet in tweeën gebroken
:strip_exif()/f/image/uoMDRXD174yTY59KUW7ynzjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog geen rig hier (moet toch maar eens gebeuren dan
).
Heeft iemand een tip waar je nu nog een CSL Elite tafelklem vandaan kunt halen?
Nu is gisteravond mijn CSL Elite table clamp compleet in tweeën gebroken

:strip_exif()/f/image/uoMDRXD174yTY59KUW7ynzjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog geen rig hier (moet toch maar eens gebeuren dan
[ Voor 40% gewijzigd door J.apiooo op 22-09-2021 10:20 ]
Jaap
Contact opnemen met Fanatec? Support is vrij goed hoor ik.
CoolerMaster Centurion 5?
Was mijn eerte kast die ik kocht toen ik met PC bouwen ben begonnen.
Golden Oldie
[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 22-09-2021 10:45 ]
Nee dat heb ik allemaal al. Ik wilde eigenlijk een soort “truck” opstelling maken met de ASP heavy hauler button box en custom shift knob enzo. En inderdaad heb ik voor iRacing een GT3 stuur, hoewel ik ook een P1 heb liggen dus het zou kunnen. Ik ga het allebei proberen en kijken wat het beste bevaltAtlAntA schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:02:
[...]
Was eigenlijk ook mijn eerste gedachte. Misschien is het beter om goede mouse keyboard tray's/mounts oid te vinden voor je rig. Dan kan je je beste stuur voor alle spellen gebruiken?
Fastcossie
Hoi Hoi,
Denken jullie dat onderstaande voeding als alternatief voor de boostkit voor de csl dd kan werken? Of zouden jullie gewoon de originelde erbij bestellen?
Ik vind het eigenlijk een bizarre prijs voor een voeding wat je er voor neer moet leggen.
https://www.conrad.nl/p/d...-w-gestabiliseerd-2330692
Denken jullie dat onderstaande voeding als alternatief voor de boostkit voor de csl dd kan werken? Of zouden jullie gewoon de originelde erbij bestellen?
Ik vind het eigenlijk een bizarre prijs voor een voeding wat je er voor neer moet leggen.
[ Voor 23% gewijzigd door Tamegotchi op 22-09-2021 11:38 ]
125 euro?! Dan kan je net zo goed de originele meebestellen. Met een Meanwell ben je ca 40 euro verder.
Laat even weten wat je er van vindt! Heb zelf ook een t300 en verwacht dat het een flinke stap is. Welk stuur heb je er bij besteld?GaHard schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:33:
Zin in ! Ben erg benieuwd, kom van een T300 af.![]()
Yep, ik heb ze een bericht gestuurd. Kijken wat ze doen.Señor Sjon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
Heb even verder gekeken. Het lijkt erop dat de 'Clubsport Table Clamp V2' ook op de CSL Elite zou moeten werken: https://fanatec.com/us-en.../clubsport-table-clamp-v2
Iemand hier ervaring mee i.c.m. CSL Elite?
Jaap
Yep, still up and runningCard Nox schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:45:
[...]
CoolerMaster Centurion 5?
Was mijn eerte kast die ik kocht toen ik met PC bouwen ben begonnen.
Golden Oldie
Jaap
OMG.... ik zie het nu iddTamegotchi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:37:
Hoi Hoi,

J.apiooo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:19:
Nu is gisteravond mijn CSL Elite table clamp compleet in tweeën gebroken![]()
[Afbeelding]
Nog geen rig hier (moet toch maar eens gebeuren dan).
Door eigen schuld? Anders zou ik even contact opnemen met Fanatec, sturen ze een nieuwe klem op.
Ik heb gister mijn CSL DD in ontvangst mogen nemen
Wat een genot als je van een g29 af komt

Wat een genot als je van een g29 af komt
De CSL Elite (+club sport v3 pedals) was al een enorme stap omhoog tov de T300. De CSL DD zal dan helemaal een groot verschil zijn. Ik krijg hem helaas pas op 8 nov. (Was 23 nov, hopelijk gaat er nog wat vanafBeltoni schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:06:
[...]
Laat even weten wat je er van vindt! Heb zelf ook een t300 en verwacht dat het een flinke stap is. Welk stuur heb je er bij besteld?
Wordt nog wachten tot morgen. UPS kan zijn verwachtingen weer eens niet waarmakenGaHard schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:33:
Zin in ! Ben erg benieuwd, kom van een T300 af.![]()
Zitten er onder de base schroeven voor montage? Anders eventueel op een plank schroeven en dan die plank dmv een lijmklem etc op je bureau klemmen.J.apiooo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:19:
Nu is gisteravond mijn CSL Elite table clamp compleet in tweeën gebroken![]()
[Afbeelding]
Nog geen rig hier (moet toch maar eens gebeuren dan).
Zal ik doen.Beltoni schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:06:
[...]
Laat even weten wat je er van vindt! Heb zelf ook een t300 en verwacht dat het een flinke stap is. Welk stuur heb je er bij besteld?
Heb de Formula V2 hier al een tijdje liggen.
Ja, dat is best een goede workaround eigenlijk. Er zitten inderdaad schroefgaten onder de wheelbase. Toch eens kijken :-)Paulus07 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:01:
[...]
Zitten er onder de base schroeven voor montage? Anders eventueel op een plank schroeven en dan die plank dmv een lijmklem etc op je bureau klemmen.
Jaap
En de CSL DD heeft slots voor T-nuts. Dus een paar T-nuts icm met schroeven en je kan hem hardmounten.J.apiooo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:16:
[...]
Ja, dat is best een goede workaround eigenlijk. Er zitten inderdaad schroefgaten onder de wheelbase. Toch eens kijken :-)
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
wtf ik net me pakketje opgehaald is het alleen de boost kit en de table clamp
Wat is dit nou weer...
Edit: email verstuurd naar Fanatec en vrij snel al antwoord gekregen dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt met mijn bestelling. Mijn CSL DD ligt nog in het warenhuis bij hun.
Wordt wel vandaag nog verstuurd via express shipping dus wordt wel weer opgelost maar dat heb ik weer hoor... Lekker zonde van mijn vrije dag ook

Wat is dit nou weer...
Edit: email verstuurd naar Fanatec en vrij snel al antwoord gekregen dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt met mijn bestelling. Mijn CSL DD ligt nog in het warenhuis bij hun.
Wordt wel vandaag nog verstuurd via express shipping dus wordt wel weer opgelost maar dat heb ik weer hoor... Lekker zonde van mijn vrije dag ook
/f/image/xaHt7swyO06atLoqkTpQPxuX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door GaHard op 23-09-2021 12:50 ]
Chris Haye heeft een filmpje online gezet waar die het Fanatec Bentley wheel previewed. Een hele coole feature vind ik zelf dat de informatie op het screen horizontaal blijft staan! Hoop dat het stuurtje onder de 1000euro blijft dan ga ik toch wel serieus overwegen het aan te schaffen hoor.. Super dik ding!
Reken op minimaal $4000, wellicht valt het mee maar ik denk dat het nog tegen gaat vallen ookPyr0_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:13:
Chris Haye heeft een filmpje online gezet waar die het Fanatec Bentley wheel previewed. Een hele coole feature vind ik zelf dat de informatie op het screen horizontaal blijft staan! Hoop dat het stuurtje onder de 1000euro blijft dan ga ik toch wel serieus overwegen het aan te schaffen hoor.. Super dik ding!
[YouTube: The Stunning Fanatec Bentley Sim Racing Wheel | First Look]
Gister dan eindelijk mijn CSL DD binnengekregen. Moest er nog even een dag langer op wachten omdat Fanatec de CSL was vergeten mee te sturen, maar gister kon ik hem ophalen.
Heb hem gelijk geprobeerd natuurlijk, voor nu nog alleen ACC gespeeld met de recommended settings van Fanatec.
Eerste indruk; WOW ! Dit is echt wel andere koek dan mijn oude T300. Veel sterker en veel meer detail ! Dat was de verwachting wel natuurlijk maar ik ben echt zwaar onder de indruk. Ik krijg zoveel meer informatie door nu dat mijn hersenen moeite hebben alles te verwerken lol
Moet er echt wel ff aan wennen. Bijvoorbeeld met curbs, met die T300 knalde ik hem er vol overheen en dan voelde ik wel dat ik ergens overheen reed maar met de CSL DD voel je echt een flinke ruk aan het stuur dan. Merk ook dat ik met insturen en mid corner een veel beter idee heb wat de wagen aan het doen is. Het is echt wel een heel andere ervaring dit in ieder geval en het voelt echt geweldig vergeleken met de T300.
Had hem gister met de table clamp op mijn rig gemonteerd en dat was niet echt ideaal. Had flink wat speling en flex erin. Misschien dat het beter gaat als je die klem op een tafel of bureau monteerd hoor want het paste ook gewoon niet lekker op de baseplate van mijn rig.
Moet voor de hardmount wel een kleine aanpassing doen aan mijn rig (GT Omega ART). Dit omdat de CSL DD recht is ipv in een lichte hoek naar boven zeg maar. De base plate van mijn rig kan wel iets versteld worden maar net niet ver genoeg. Vannochtend even langs de bouwmarkt geweest en wat spulletjes gehaald om dat op te lossen. Vanavond maar even mee aan de gang gaan.
Owja, dat Formula (V2) stuurtje is ook echt nice. Heb nog lang niet alles gemapped en gebruikt wat er allemaal op zit maar alleen al dat licht wat er allemaal vanaf komt is super vet. Ook al wat met Fanalab zitten rommelen om de RPM lights naar wens te maken maar er zijn zoveel opties nog volgens mij kan je je daar uren mee bezighouden
Al met al kun je wel stellen dat de eerste indruk geweldig is en ik super tevreden ben met dit stukje hardware
@Beltoni
Heb hem gelijk geprobeerd natuurlijk, voor nu nog alleen ACC gespeeld met de recommended settings van Fanatec.
Eerste indruk; WOW ! Dit is echt wel andere koek dan mijn oude T300. Veel sterker en veel meer detail ! Dat was de verwachting wel natuurlijk maar ik ben echt zwaar onder de indruk. Ik krijg zoveel meer informatie door nu dat mijn hersenen moeite hebben alles te verwerken lol
Had hem gister met de table clamp op mijn rig gemonteerd en dat was niet echt ideaal. Had flink wat speling en flex erin. Misschien dat het beter gaat als je die klem op een tafel of bureau monteerd hoor want het paste ook gewoon niet lekker op de baseplate van mijn rig.
Moet voor de hardmount wel een kleine aanpassing doen aan mijn rig (GT Omega ART). Dit omdat de CSL DD recht is ipv in een lichte hoek naar boven zeg maar. De base plate van mijn rig kan wel iets versteld worden maar net niet ver genoeg. Vannochtend even langs de bouwmarkt geweest en wat spulletjes gehaald om dat op te lossen. Vanavond maar even mee aan de gang gaan.
Owja, dat Formula (V2) stuurtje is ook echt nice. Heb nog lang niet alles gemapped en gebruikt wat er allemaal op zit maar alleen al dat licht wat er allemaal vanaf komt is super vet. Ook al wat met Fanalab zitten rommelen om de RPM lights naar wens te maken maar er zijn zoveel opties nog volgens mij kan je je daar uren mee bezighouden
Al met al kun je wel stellen dat de eerste indruk geweldig is en ik super tevreden ben met dit stukje hardware

@Beltoni
Goed te lezen dat ie zo goed bevalt! Bij mij bevalt hij ook echt super. Nog een tip betreft fanalab. In het topic op het officiële forum staat een link naar alle profiles van de auto’s. Aanvinken dat je alleen die leds wil laden en ze kloppen vervolgens voor bijna alle auto’s.
https://forum.fanatec.com/uploads/341/FR89FMJKC4KL.zip
Bij mij werken de leds op m’n V2 overigens alleen wanneer fanalab draait. Dat vind ik wel jammer
Bij mij werken de leds op m’n V2 overigens alleen wanneer fanalab draait. Dat vind ik wel jammer
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Bedankt voor de tip !mithrandirrr schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:48:
Goed te lezen dat ie zo goed bevalt! Bij mij bevalt hij ook echt super. Nog een tip betreft fanalab. In het topic op het officiële forum staat een link naar alle profiles van de auto’s. Aanvinken dat je alleen die leds wil laden en ze kloppen vervolgens voor bijna alle auto’s.
Heb gister handmatig alles aan zitten passen aan de McLaren 720
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij had ik ook licht zonder fanalab. Op een gegeven moment had ik ook de ingame en fanalab leds door elkaar lopen
Dat herken ik wel van mij csl elite, dat de leds door elkaar lopen.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
haha oke. Ik moest een optie veranderen in de settings van ACC en toen werkte het wel goed.mithrandirrr schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:10:
Dat herken ik wel van mij csl elite, dat de leds door elkaar lopen.
Hmmm ik krijg zojuist een verzendbevestiging van Fanatec dat mijn order is verstuurd. Ik heb alleen helemaal niks besteld haha
Als referentie wordt een ordernummer gehanteerd van een bestelling die ik in dec '20 heb geplaatst en ben dus benieuwd of ik ook daadwerkelijk wat krijg geleverd.
Maar één ding is zeker, daar in het systeem gaan een aantal dingen niet goed!
Als referentie wordt een ordernummer gehanteerd van een bestelling die ik in dec '20 heb geplaatst en ben dus benieuwd of ik ook daadwerkelijk wat krijg geleverd.
lol ook een track en trace gekregen ?Doubleoz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:43:
Hmmm ik krijg zojuist een verzendbevestiging van Fanatec dat mijn order is verstuurd. Ik heb alleen helemaal niks besteld haha
Het verloopt allemaal een beetje rommelig daar ja de laatste weken.
“The UPS tracking number was added to your order in your account.“GaHard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:50:
[...]
lol ook een track en trace gekregen ?![]()
Daar zie ik alleen geen nieuwe code staan dus zal wel niks zijn opgestuurd maar toch blijf ik het vreemd vinden.
haha zal wat zijn als je iets geleverd krijgtDoubleoz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:35:
[...]
“The UPS tracking number was added to your order in your account.“
Daar zie ik alleen geen nieuwe code staan dus zal wel niks zijn opgestuurd maar toch blijf ik het vreemd vinden.
Dips op een eventuele v2 stuurtje
Ik verwacht niks te krijgen want de track & trace code werkt niet en als ik wat krijg dan zijn het magnetic paddle module, helaas geen Formule V2 stuurtjepauluzmuller schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:02:
[...]
haha zal wat zijn als je iets geleverd krijgt
Dips op een eventuele v2 stuurtje
ik had ook geen track & trace gekregen en voordat ik het wist had ik de volgende dag mijn CSL DD binnenDoubleoz schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:51:
[...]
Ik verwacht niks te krijgen want de track & trace code werkt niet en als ik wat krijg dan zijn het magnetic paddle module, helaas geen Formule V2 stuurtje
dus nog steeds dips
Gedaan en inderdaad, Support kwam met een net voorstel voor het toesturen van een vervangende tafelklem. Ze reageren snel en goed op dit soort zaken. Mag ook wel eens gezegd worden!Señor Sjon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
Jaap
Niet alleen de laatste weken, dit is al ruim een jaar aan de gang (als het al niet langer is). Ergens begin vorig jaar is men gemigreerd naar een nieuwe website en volgens mij is het toen begonnen en loopt men sindsdien achter de feiten aan.GaHard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:50:
[...]
lol ook een track en trace gekregen ?![]()
ik heb de shh shifter gekocht en inmiddels ontvangen.
Wat mij wechter opvalt is dat hij niet terugspringt in de neutral positie zoals hier:
YouTube: SHH SHIFTER - The first 3D printed shifter!
van links naar rechts zit er geen weerstand of iets anders bij mij, klopt dat wel?
Wat mij wechter opvalt is dat hij niet terugspringt in de neutral positie zoals hier:
YouTube: SHH SHIFTER - The first 3D printed shifter!
van links naar rechts zit er geen weerstand of iets anders bij mij, klopt dat wel?
ja, staat hij. in dat filmpje sprint hij terug naar de positie tussen 3 en 4. Dat doet die van mij niet
Van boven naar onder wel, links en rechts niet
Van boven naar onder wel, links en rechts niet
Ik heb even de mijne getest en heb in iedere stand return-to-center weerstand van links en rechts.
Je kunt de weerstand aanpassen met schroefjes, wellicht dat dat nog iets doet?
Je kunt de weerstand aanpassen met schroefjes, wellicht dat dat nog iets doet?
We would like to provide you with an update on your ClubSport Steering Wheel RS order.
Due to the current shipping situation worldwide, the cargo ship from China containing your product has been delayed.
As all orders leave our warehouse only once all ordered items are in stock, this means your shipment, including any additional items you may have purchased, will be postponed until roughly October 15th, 2021.
We will try our best to get the products in stock and ship them to you as soon as possible.

Ah het is vroeg kerst dit jaar, mijn CSL DD van 23 november staat op “warehouse processing“.
Dat is toch een stukje eerder dan verwacht.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
toch raar mijn bestelling van 2 november (toch 3 weken eerder) is onveranderd. Maar fijn voor je dat die eraan komt.Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:30:
Ah het is vroeg kerst dit jaar, mijn CSL DD van 23 november staat op “warehouse processing“.
Wanneer heb je besteld? Inclusief boost kit?richards3 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
toch raar mijn bestelling van 2 november (toch 3 weken eerder) is onveranderd. Maar fijn voor je dat die eraan komt.
Ik heb 9 juni besteld, met boost kit.
Misschien zijn ze een grote partij aan het verwerken en is de volgorde willekeurig. Het is nog niet verstuurd immers.
Denken jullie dat het de moeite waard is om te wachten op black friday om de csl dd te bestellen met csl pendalen en mclaren stuur?
Ik twijfel heel erg. Ben bang dat ik dan nog heel lang moet wachten op de spullen
Ik twijfel heel erg. Ben bang dat ik dan nog heel lang moet wachten op de spullen
Levertijd staat nu op 12-11. BF is pas 26-11.Tamegotchi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:17:
Denken jullie dat het de moeite waard is om te wachten op black friday om de csl dd te bestellen met csl pendalen en mclaren stuur?
Doet Fanatec überhaupt aan BF acties? In dat geval
Voorgaande jaren in ieder geval wel ja.tomolino schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:39:
Doet Fanatec überhaupt aan BF acties? In dat geval
Maar wel op een heel klein gedeelte van het assortiment. Voorgaand BF deals zijn niet dermate interessant dat ik er maanden extra op zou wachten en daarnaast verwacht ik zeer zeker niet dat de CSL DD onderdeel zal uitmaken van de BF deals. Het zou mij in ieder geval enorm verbazen!
Bovendien was het een loterij, met de website die telkens plat ging, veel te weinig stock etc.Doubleoz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
[...]
Maar wel op een heel klein gedeelte van het assortiment. Voorgaand BF deals zijn niet dermate interessant dat ik er maanden extra op zou wachten en daarnaast verwacht ik zeer zeker niet dat de CSL DD onderdeel zal uitmaken van de BF deals. Het zou mij in ieder geval enorm verbazen!
12 juli, vreemd dat mijn indicated levertijd voor die van jou ligt maar logisch dat je hem eerder krijgtPhusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:16:
[...]
Wanneer heb je besteld? Inclusief boost kit?
Ik heb 9 juni besteld, met boost kit.
Misschien zijn ze een grote partij aan het verwerken en is de volgorde willekeurig. Het is nog niet verstuurd immers.
Vorig jaar een CSW2.5 gekocht op Black Friday met 20% korting. Nu een jaar later voor bijna zelfde bedrag verkocht omdat ik de CSL-DD al tijdje in huis heb.Tamegotchi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:17:
De kortingen van 20% zijn dus wel de moeite waard.
Ik gok dat de DD1 en 2 dit jaar in de aanbieding komen, en dat Fanatec dan ergens volgend jaar met nieuwe DD's komt (pure gok hoor :-) )
Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat ze de CSL-DD of de nieuwe pedalen in de aanbieding doen.
Kans is groter dat ze eerste een prijsverhoging doen voor volgend jaar vanwege de chipschaarste en transportkosten. Met mazzel krijg je dan bij BF de boel voor de oude prijs.
Ok, dan hak ik de knoop door.
Ik ga ze bestellen!
Ik ga ze bestellen!
Ik denk ook niet dat de CSL-DD in de aanbieding komt. De Playstation versie is ook nog niet te pre-orderen. Die zou voor het eind van het jaar in de handen van de consumenten komen, werd gezegd tijdens de introductie van de normale CSL-DD. Fanatec heeft al moeite om sturen en andere onderdelen op voorraad te houden, een BF aanbieding zou dat alleen maar erger maken.
Maarja een glazen bol heb ik niet noch enige insiders kennis bij Fanatec.
Maarja een glazen bol heb ik niet noch enige insiders kennis bij Fanatec.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat zou zo maar eens een hele goede gok kunnen zijn 😉jczuidervaart schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:16:
[...]
Vorig jaar een CSW2.5 gekocht op Black Friday met 20% korting. Nu een jaar later voor bijna zelfde bedrag verkocht omdat ik de CSL-DD al tijdje in huis heb.
De kortingen van 20% zijn dus wel de moeite waard.
Ik gok dat de DD1 en 2 dit jaar in de aanbieding komen, en dat Fanatec dan ergens volgend jaar met nieuwe DD's komt (pure gok hoor :-) )
Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat ze de CSL-DD of de nieuwe pedalen in de aanbieding doen.
Nah ja, een actie op de boostkit zou misschien nog kunnen, want enorme marges daar, maar verder zal er lijkt mij weinig actie zijn rond BF.
Ik zie geen enkele reden waarom Fanatec aan een black friday actie mee zou doen met 80% van de goederen out of stock.
Ze nemen heus wel bestellingen aan, out of stock of niet. En 80% out of stock is zowel niet correct als een vertekend beeld omdat ze bezig zijn met her vervangen vd producten met een nieuwe lijn. In een tijd waar er wat andere zaken spelen.Thodekroo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:49:
Ik zie geen enkele reden waarom Fanatec aan een black friday actie mee zou doen met 80% van de goederen out of stock.
Orders aannemen kost weinig moeite, en is een zorg voor later.
Fanatec Black Friday kunnen soms best mooie dingen tussen zitten maar verwacht geen CSL DD ofzo.. Voor de liefhebbers, dit waren de BF aanbiedingen van 2020 https://www.simrace-blog.nl/fanatec-black-friday-2020/. In 2019 was het vergelijkbaar.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Heb jij wel een track and trace code gekregen? Bij staat hij sinds gisteren begin vd middag op “order has been processed”, maar geen code ontvangen. Ook nog niet bezorgd tot nu toe.Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:30:
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
Nee niks verder gehoord. In de mail stond ook shipping soon. Dat kan dus ook volgende week zijn. En dan duurt het nog een dag of 2-3 voor het aankomt.Turner_7 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:14:
[...]
Heb jij wel een track and trace code gekregen? Bij staat hij sinds gisteren begin vd middag op “order has been processed”, maar geen code ontvangen. Ook nog niet bezorgd tot nu toe.
Hier hetzelfde, status veranderd naar 'order has been processed', maar geen code ontvangen verder.Phusebox schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Nee niks verder gehoord. In de mail stond ook shipping soon. Dat kan dus ook volgende week zijn. En dan duurt het nog een dag of 2-3 voor het aankomt.
Overigens krijg ik de Fanatec website niet fatsoenlijk geladen op dit moment, css lijkt niet binnen te komen ofzo...
Dat is alleen de EU site die dwarsligt vreemd genoeg.
Heb nu wel een track and trace nummer. De site is niet overzichtelijk nu, maar je kan wel inloggen en dan bij orders een track and trace vinden. Bij ups staat alleen “etiket aangemaakt”, dus nog geen bezorgtijd bekend.
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
Kan iemand überhaupt inloggen op de eu versie van fanatec?
Hier nog geen track and trace nummer.Turner_7 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:13:
Heb nu wel een track and trace nummer. De site is niet overzichtelijk nu, maar je kan wel inloggen en dan bij orders een track and trace vinden. Bij ups staat alleen “etiket aangemaakt”, dus nog geen bezorgtijd bekend.
Ja het kan wel maar dan zonder enige vorm van opmaak.Tamegotchi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:28:
Kan iemand überhaupt inloggen op de eu versie van fanatec?
Hoe log je in dan, kom niet in het scherm waar je usernaam/wachtwoord kan invullen.Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Ja het kan wel maar dan zonder enige vorm van opmaak.
“My orders” en dan heel stuk naar beneden scrollen. Zojuist nog even gekeken of m’n CSL DD niet wat eerder bezorgd zou worden. Helaas nog steeds 8 nov.richards3 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
Hoe log je in dan, kom niet in het scherm waar je usernaam/wachtwoord kan invullen.
Ah gevonden, helaas ook op 2 nov blijven steken.sverzijl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
“My orders” en dan heel stuk naar beneden scrollen. Zojuist nog even gekeken of m’n CSL DD niet wat eerder bezorgd zou worden. Helaas nog steeds 8 nov.
Hmm ja gek. Willekeur dus qua volgorde.sverzijl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
“My orders” en dan heel stuk naar beneden scrollen. Zojuist nog even gekeken of m’n CSL DD niet wat eerder bezorgd zou worden. Helaas nog steeds 8 nov.
Maar ik zie bij oude orders ook geen tracking nummer staan. Dus of ik kijk fout of het is inderdaad niet verzonden. Jammer, ben alleen morgen thuis om het aan te nemen.
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2021 18:43 ]
De pre-order datum is nu 9 december voor nieuwe bestellingen. Weer een bootje later.
Waar zie je die track en trace dan want ik zie nog steeds niks. Ook niet van orders die eerder ooit verzonden zijn.
Op de site onder "my orders" vind ik niks, ook niet na op "view" te klikken.
Onder de order staan de volgende gegevens bij mij:Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Waar zie je die track en trace dan want ik zie nog steeds niks. Ook niet van orders die eerder ooit verzonden zijn.
Op de site onder "my orders" vind ik niks, ook niet na op "view" te klikken.
From:
Order number:
Shipping type
Tracking number:
M'n CSL DD is vanmorgen bezorgd icm de boostkit, Formula V2.5 en CSL pedals. Ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben. Ik had een Thrustmaster T150 met T-GT pedalen, maar had niet verwacht dat het zoveel beter zou zijn. Wat een detail en feedback, echt een aanrader als je van een T150 of iets vergelijkbaars komt!
De mijne is gisteren ook toegekomen. Het rijdt toch wel nog een stuk smoother dan de CSL Elite die ik had.
Wat mij vooral opvalt, is dat ik wel mijn rig een beetje mag gaan verbouwen :
Die as die uit CSL DD steekt, steekt wel heel ver uit. Daardoor komt het stuur ook veel dichter bij mijn bovenlichaam te staan, waardoor de zetel naar achter moet, en eigenlijk ook de pedalen moeten gaan volgen. Vroeger stond het stuur haast voor het scherm, nu toch een 15 cm naar mij toe.
Het is ook wennen aan de positie van het stuur nu. Met de CSL Elite kwam het stuur in een kleine hoek naar boven te staan, net zoals in een gewone auto, met de CSL DD is dat gewoon haast horizontaal. Mijn wheel deck van de GT1 Evo kan niet genoeg kantelen om dit te compenseren.
Die as die uit CSL DD steekt, steekt wel heel ver uit. Daardoor komt het stuur ook veel dichter bij mijn bovenlichaam te staan, waardoor de zetel naar achter moet, en eigenlijk ook de pedalen moeten gaan volgen. Vroeger stond het stuur haast voor het scherm, nu toch een 15 cm naar mij toe.
Het is ook wennen aan de positie van het stuur nu. Met de CSL Elite kwam het stuur in een kleine hoek naar boven te staan, net zoals in een gewone auto, met de CSL DD is dat gewoon haast horizontaal. Mijn wheel deck van de GT1 Evo kan niet genoeg kantelen om dit te compenseren.
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
En als je de balk erachter ipv recht, schuin zet? Je kan hem dan alsnog met twee klemmen fixeren aan beide kanten en dan het dek weer naar beneden draaien. Maar je bent de eerste die ik erover hoor. Stoel lager zetten en de stuurstandaard wat verder naar achter om het stuur op de oude plek te zetten moet ook prima gaan. Ik heb in ieder geval de pedal plate los van die zijstandaarden gemaakt, zodat je altijd de diepte aan kan passen.Jimster21 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:21:
De mijne is gisteren ook toegekomen. Het rijdt toch wel nog een stuk smoother dan de CSL Elite die ik had.
Als je de beugeltjes aan de zijkant van het wheeldeck omdraait, kan je deze naar boven kantelen ipv naar beneden. Zo heb ik het opgelost op mijn GT1 EVO met CSL-DD.Jimster21 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:21:
Met deze uitdagingen ga ik straks ook te maken krijgen, zouden jullie wat foto's kunnen posten om dit te verduidelijken? Dan kan ik er alvast over na gaan denken :-)
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
@Jimster21
Vraag me ook af hoe dit er uit ziet idd, volgens mij is de hoek van de wheeldeck prima in te stellen.
Als ik ook de handleiding bekijk voor de GT1-Evo kan de wheeldeck op standje buschauffeur als het moet. Is er bij het in elkaar zetten misschien iets omgedraaid geraakt? Zou zo maar kunnen
Vraag me ook af hoe dit er uit ziet idd, volgens mij is de hoek van de wheeldeck prima in te stellen.
Als ik ook de handleiding bekijk voor de GT1-Evo kan de wheeldeck op standje buschauffeur als het moet. Is er bij het in elkaar zetten misschien iets omgedraaid geraakt? Zou zo maar kunnen
[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 12-10-2021 16:49 ]
Hmm zou het mogelijk zijn om je scherm tussen het stuur en de base te plaatsen? dan zou nice zijn voor de fov!
Don't trust an atom, they make up everything.
Dan past het simhub dash (lees Note 3) niet meer.Sporedd schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:08:
Hmm zou het mogelijk zijn om je scherm tussen het stuur en de base te plaatsen? dan zou nice zijn voor de fov!
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2021 09:18 ]
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.