Hier ook geen issues met 1,96Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:28:
Ik heb even gezocht in de topic maar kon niet direct het antwoord vinden. Ik wil mijn eerste playseat aanschaffen en zit naar de playseat challenge te kijken. Helemaal omdat deze makkelijk op te bergen is. Nu ben ik vrij lang (1.98m) en heb ik daardoor best lange benen. Nu heb ik op youtube wel eens gezien dat lange mensen wat problemen hebben met de knieën die tegen het stuur aan komen bij de challenge en ook bij de evolution. Zijn hier mensen die ook lang zijn en hier ervaringen mee hebben?
Helaas kan ik het ontwerp niet meer terug vinden. Waar ik het wel eens vaker voorbij heb zien komen. Wellicht ooit in mijn zoektocht naar nieuwe inspiratie dat er weer voorbij komt, maar heb er een hard hoofd in.Xan-NL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:37:
[...]
Ik ben gaan zoeken maar de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Ik zou zelf niet weten waar ik moet beginnen, heb ook geen verstand van printen of solderen oid. Misschien dat je me op weg zou kunnen helpen?
[...]
Lijkt alsof die van simracingmachines zou moeten passen maar monteren word dan een dingetje
Als je geen verstand van solderen hebt, dan gaat het nog een uitdaging worden. Ook als je die van Ascher, SRM etc neemt. Dit omdat je die shifters alsnog moet verbinden op het aanstuur bordje wat je stuur gebruikt.
Mountingpunten zullen ook een probleem blijven. Dit omdat die verticaal zijn zoals ik nu zie en waar de kant en klare shifters vaak horizontaal zijn.
Ascher en SRM hebben nog wel eeb verticale optie, maar die zitten 14mm uit elkaar. Afgaande op je foto's lijkt dat bij jou stuurtje 10mm te zijn.
Of je moet een nieuw gaatje boren in de achterkant
Andere optie is een simpel ontwerp te kopen op Cult3d en vragen of iemand die mounting punten even kan aanpassen om vervolgens het te printen met de 3d printer.
Dat is uiteindelijk een makkelijker oplossing dan de shifter arm proberen na te maken.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
zoals de gasgeef veer die aanloopt als hij niet goed staat gedraaid en wat ik nog meer vertel in die video.SlaadjeBla schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:43:
Welke zijn dat in jullie ogen?
op een paar kleine dingen na een bijna perfecte pedalen set. en de oude ultimates zijn eigenlijk gewoon iedentiek kwa gevoel. de nieuwe control center is een leuke gimmic / iets gebruiksvriendelijker dan handmatig zelf calibreren in iracing.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Met welk stuurtje rijden jullie eigenlijk allemaal? Rij zelf met een Logitech G29 maar wil eigenlijk wel de overstap gaan maken - aangezien ik vrijwel nooit meer game maar bijna alleen maar racegames speel - naar een stuurtje dat betere force feedback geeft etc. Speel voornamelijk de F1-games (met nu dus F1 2021 als nieuwste aanwinst) en af en toe een zijstapje naar Project Cars 3. Ben benieuwd!
Ik rijd met een Fanatec F1 2021 special edition voor F1 2021 en met een Fanatec Porsche 911 GT3 voor Assetto Corsa.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:47:
Met welk stuurtje rijden jullie eigenlijk allemaal?
Wheelbase is nu nog een Clubsport v2.5 maar als het goed is vanaf morgen een DD2.
Voor verkoop kun je terecht in Vraag & Aanbod, hier op het forum is het niet toegestaan
[ Voor 30% gewijzigd door BM op 26-07-2021 17:17 ]
Ben ik de enige die dacht, zo, dat is een kleine pet, of hele grote folders?
Nopes, mijn eerste gedacht was grote foldersSchuey schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:12:
[...]
![]()
![]()

Ik moest hier wel om lachen 😁Schuey schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:12:
[...]
![]()
![]()
Simucube 2 Sport.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:47:
Met welk stuurtje rijden jullie eigenlijk allemaal? Rij zelf met een Logitech G29 maar wil eigenlijk wel de overstap gaan maken - aangezien ik vrijwel nooit meer game maar bijna alleen maar racegames speel - naar een stuurtje dat betere force feedback geeft etc. Speel voornamelijk de F1-games (met nu dus F1 2021 als nieuwste aanwinst) en af en toe een zijstapje naar Project Cars 3. Ben benieuwd!
Ik rij inmiddels met een Podium 1 omdat de csl en csl 2.5 niet beschikbaar warenTimbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:47:
Moet zeggen helemaal geen spijt van.
Is dat deze waar jij mee rijdt?: https://fanatec.com/eu-en...Links&a_aid=SimRaceBlogNLBartx075 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Ik rijd met een Fanatec F1 2021 special edition voor F1 2021 en met een Fanatec Porsche 911 GT3 voor Assetto Corsa.
Wheelbase is nu nog een Clubsport v2.5 maar als het goed is vanaf morgen een DD2.
[mbr]Voor verkoop kun je terecht in Vraag & Aanbod, hier op het forum is het niet toegestaan :)[/]
Ik vroeg me vooral ook af, van die stuurtjes die 1000 euro of duurder zijn: waaraan merk je precies het verschil met de goedkopere sturen zoals ik bijvoorbeeld die Logitech G29 heb? Is dat echt een wereld van verschil?
https://wheelstandpro.nl/...drive-voor-playstation-4/powerboat schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
[...]
Ik rij inmiddels met een Podium 1 omdat de csl en csl 2.5 niet beschikbaar waren.
Moet zeggen helemaal geen spijt van.
Deze? Bizarre prijzen, haha! Ik vraag me dus heel erg af of ik dat eruit zou halen. Op zich wil ik het best uigeven, maar kan me totaal geen voorstelling maken hoe groot het verschil is met mijn Logitech G29 goedkoop stuurtje.
Ben wel echt op zoek naar een echte race experience en heb niet het idee dat ik die met mijn stuur per se heb. Voel weinig echte feedback..
Ik kom van een g27 af en het rijd toch allemaal iets lekkerder, je krijgt er meer gevoel voor terug. Dat gezegd hebbende voldeed die g27 het ook, het is dat het budget het toeliet.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
[...]
Is dat deze waar jij mee rijdt?: https://fanatec.com/eu-en...Links&a_aid=SimRaceBlogNL
Ik vroeg me vooral ook af, van die stuurtjes die 1000 euro of duurder zijn: waaraan merk je precies het verschil met de goedkopere sturen zoals ik bijvoorbeeld die Logitech G29 heb? Is dat echt een wereld van verschil?
Nee ik heb die met formula v2 (vond die mooierTimbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:30:
[...]
https://wheelstandpro.nl/...drive-voor-playstation-4/
Deze? Bizarre prijzen, haha! Ik vraag me dus heel erg af of ik dat eruit zou halen. Op zich wil ik het best uigeven, maar kan me totaal geen voorstelling maken hoe groot het verschil is met mijn Logitech G29 goedkoop stuurtje.
Ben wel echt op zoek naar een echte race experience en heb niet het idee dat ik die met mijn stuur per se heb. Voel weinig echte feedback..
Mooi speelgoedMadhouse1979 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:31:
@Schuey zo is het hopelijk duidelijker 😊
[Afbeelding]
Snap ik. Maar je gaat dus van een stuurtje van 300/400 euro naar een stuur van 1700 euro. Dat is een enorme meerprijs haha. Waar merk je het aan tijdens het rijden? Is het echt een heel andere rij-ervaring? Aangezien jij zegt dat je Logitech eigenlijk ook voldeed, trek ik de voorzichtige conclusie dat het verschil best laag is en dan zou ik die meerprijs voor mezelf niet kunnen rechtvaardigenpowerboat schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:34:
[...]
Nee ik heb die met formula v2 (vond die mooier). Ik race over het algemeen niet heel veel maar als ik wil racen dan moet het goed voelen en dat is wat dit voor mij doet.
Nee, je merkt echt wel verschil, veel meer detail en een stuk zwaarder in te stellen.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:39:
[...]
Snap ik. Maar je gaat dus van een stuurtje van 300/400 euro naar een stuur van 1700 euro. Dat is een enorme meerprijs haha. Waar merk je het aan tijdens het rijden? Is het echt een heel andere rij-ervaring? Aangezien jij zegt dat je Logitech eigenlijk ook voldeed, trek ik de voorzichtige conclusie dat het verschil best laag is en dan zou ik die meerprijs voor mezelf niet kunnen rechtvaardigen
Zoals ik net al aangaf wil ik iets goeds hebben. Zover ik begrepen had zou de csl en csl 2.5 ook meer dan verbetering zijn geweest.
Het is zo dat ik geirriteerd raakte omdat er niet veel beschikbaar was en budget en mijn vrouw het toeliet.
Overigens had ik me al laten ompraten door marco van simracewebshop om een simlab p1-x te kopen i.p.v. Een evo-gt1. "Dan ben je in 1x klaar zei ie"

Weet iig waar je aan begint
[ Voor 13% gewijzigd door powerboat op 26-07-2021 17:51 ]
Dat is inderdaad het stuur dat ik nu heb. In de basis is dat hetzelfde stuur als de Formula V2. Ik vind deze vormgeving echter mooier. Buiten zijn ze onderhuids gelijk.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
[...]
Is dat deze waar jij mee rijdt?: https://fanatec.com/eu-en...Links&a_aid=SimRaceBlogNL
Het verschil in beleving kan ik niet duiden. Ik ben in januari met dit geintje begonnen en dacht eerst ook aan Logitech maar koos uiteindelijk toch voor Fanatec in de hoop op wat meer ervaring. Achteraf ben ik blij met mn keuze en is het zoals anderen terecht zeggen, verslavend.
Ik bedoel dit zeker niet verkeerd hoor, maar voor een betere race experience zou je beter eerst eens andere sims kunnen proberen, met betere FFB dan PC3 of F1 2021.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:30:
[...]
Denk rFactor 2, iRacing, ACC, en ook AC.
Die laatste (AC -Assetto Corsa-) heeft redelijk goede FFB (niet zo goed als de andere 3) en met alle dlc nog steeds vrij goedkoop. En heeft een aantal officiële Ferrari F1’s. Niet de meest recente maar deze dingen in een echte sim rijden is al een kunst. En pluspunt, de 2 nieuwste, die uit 2015 & 2017 hebben beiden hybride systemen en DRS.
Pas daarna zou ik überhaupt overwegen een base van €1000+ aan te schaffen.
[ Voor 16% gewijzigd door dawg op 26-07-2021 19:46 ]
AC heeft trouwens ook de RSS F1 hybrid mods en dit mogen we denk ik wel de beste hedendaagse F1 auto noemen van alle sims. Zelfs FFB kan in AC erg goed zijn doormiddel van de CSP tweaks.dawg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:29:
[...]
Ik bedoel dit zeker niet verkeerd hoor, maar voor een betere race experience zou je beter eerst eens andere sims kunnen proberen, met betere FFB dan PC3 of F1 2021.
Die laatste (AC -Assetto Corsa-) heeft redelijk goede FFB (niet zo goed als de andere 3) en met alle dlc nog steeds vrij goedkoop. En heeft een aantal officiële Ferrari F1’s. Niet de meest recente maar deze dingen in een echte sim rijden is al een kunst. En pluspunt, de 2 nieuwste, die uit 2015 & 2017 hebben beiden hybride systemen en DRS.
AC is inderdaad kwa prijs de meest aantrekkelijke sim en met de juiste mods misschien ook wel de beste (overall). Goed advies dus, ik zou dat als ook startpunt aanraden.
Snap wat je bedoelt maar ben vooral gewoon op zoek naar de meest realistische manier om F1 2021 te beleven. Dat is de game die ik veruit het tofste vindt namelijk!dawg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:29:
[...]
Ik bedoel dit zeker niet verkeerd hoor, maar voor een betere race experience zou je beter eerst eens andere sims kunnen proberen, met betere FFB dan PC3 of F1 2021.
Om eerlijk te zijn zou ik in dat geval geen dure DD base aanschaffen. Wellicht een CSL DD maar ik denk dat dat niet heel veel verschil gaat maken omdat F1 meer richting arcade gaat.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Snap wat je bedoelt maar ben vooral gewoon op zoek naar de meest realistische manier om F1 2021 te beleven. Dat is de game die ik veruit het tofste vindt namelijk!
Ik heb destijds F1 2016 nog gereden met een TM T300 en toen voelde je echt heel weinig, zowel in kracht als in detail (vind ik), en voor zover ik weet heeft Codemasters de engine & ffb niet aangepast. Wellicht komt dat nog gezien de aankoop van SMS. Maar ook PC1/2 en AMS2 vind ik niet geweldig qua ffb, ik beschouw die engine wat meer als een simcade met iets meer nadruk op arcade dan sim.
Nu is het ook een kwestie van voorkeur, welke ffb je lekker vindt aanvoelen en voor jou genoeg informatie geeft over wat de auto doet. Maar voor die games zou ik persoonlijk geen dure DD aanschaffen, sorry.
wanneer was de laatste keer dat je ams2 hebt opgestart?dawg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:36:
[...]
Om eerlijk te zijn zou ik in dat geval geen dure DD base aanschaffen. Wellicht een CSL DD maar ik denk dat dat niet heel veel verschil gaat maken omdat F1 meer richting arcade gaat.
Ik heb destijds F1 2016 nog gereden met een TM T300 en toen voelde je echt heel weinig, zowel in kracht als in detail (vind ik), en voor zover ik weet heeft Codemasters de engine & ffb niet aangepast. Wellicht komt dat nog gezien de aankoop van SMS. Maar ook PC1/2 en AMS2 vind ik niet geweldig qua ffb, ik beschouw die engine wat meer als een simcade met iets meer nadruk op arcade dan sim.
Nu is het ook een kwestie van voorkeur, welke ffb je lekker vindt aanvoelen en voor jou genoeg informatie geeft over wat de auto doet. Maar voor die games zou ik persoonlijk geen dure DD aanschaffen, sorry.
Maand geleden ongeveer?Darkangle schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:58:
[...]
wanneer was de laatste keer dat je ams2 hebt opgestart?
Ik ben wel op de hoogte van die custom ffb maar niet geprobeerd eerlijkheidshalve.
Maar inderdaad. AMS2 is geen PC1/2/3. Reiza haalt er meer uit, die Madness engine.
Mensen,
Ik race al lange tijd met de Logitech G29 voor de F1 game. Niks te klagen natuurlijk prima stuurtje.
Maar ik wou misschien upgraden naar een fanatec stuur. Met budget van 750,- euro maar wat is nou exact het verschil? Waarom zou deze upgrade de moeite waard zijn?
Ik race al lange tijd met de Logitech G29 voor de F1 game. Niks te klagen natuurlijk prima stuurtje.
Maar ik wou misschien upgraden naar een fanatec stuur. Met budget van 750,- euro maar wat is nou exact het verschil? Waarom zou deze upgrade de moeite waard zijn?
Zoals hier boven ook al genoemd.. de F1 game heeft vooral kunstmatige feedback vanwege een erg beperkt physics model. Eigenlijk is een betere wheelbase dus al snel overkill.llovesoccerx7 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 02:16:
Mensen,
Wat misschien wel leuk is, is een ander stuur (Formula style). Kijk eens op bijvoorbeeld Acelith.com.
Mocht je toch dit toch echt willen doorzetten is de optie om te wachten tot Fanatec zijn CSL DD en Formula v2.5 stuur kan leveren wel echt aantrekkelijk voor dit budget. Dan heb je echt wat moois.
Wat ik uit je latere link haal, speel je op de PS4/5? Dan is de keus qua producten die werken al een heel stuk beperkter. Ik heb momenteel een Fanatec CSL Elite+ Base met het standaard bijgeleverde PS ronde stuur en daarnaast het 2020 LE V2 stuur met magnetic shifters en V3 pedalen met Brake performance kit en damper op het gaspedaal. Als straks de DD uitkomt voor de Playstation, gaat die er in plaats van de CSL Elite+ komen. Ik speel voornamelijk GT Sport en af en toe nog F1 2019. Ben onlangs begonnen met PC2, maar die kent nog wel een leercurve. Momenteel speel ik meer COD Coldwar dan racegames, maar dat komt wel weer. Mijn Fanatec spullen zitten op een verrijdbaar aluminium rig met kuipstoel. Als ik klaar ben met racen, kan ik 2 stekkers eruit halen (USB/stroom) en rij ik de hele zooi zo de woonkamer uit.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:47:
Het grootste voordeel van de Fanatec CSL tov de G29 is het geluid. Geen knarsende tandwielen meer, gewoon een behoorlijk stil stuur met een beetje fangeluid van de koeling. Voelt allemaal wat soepeler en fijner aan, hoewel het dikke leer op het G29 stuur geen straf is. Maar de afwerking van een V2 stuur van Fanatec is echt een klasse beter. Maar ook een andere klasse qua prijs.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik vind de knoppenplaatsing op de G29 maar matig. L2/R2 te klein en te ver naar binnen bv. Ook voelt hij vrij notchy aan en een hobbel in de weg is een clunck in de base.
Ben blij als ik de CSL DD heb.
Ben blij als ik de CSL DD heb.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Even een vraag. Ik merk dat ik het steeds warmer en warmer begin te krijgen tijdens onze F1 races in de avond. Ook al staat de sim in de koele kelder, ik ben aan het eind echt bezweet…
Nu zie ik bij sommige sims nog wel eens ventilatoren. Echter ben ik een PS5 racer, dus heb geen PC sim om zaken mee aan te sturen.
Hebben jullie gave tips om verkoeling te krijgen dmv “rijwind” of iets, wat ook werkt op een PS5?
Nu zie ik bij sommige sims nog wel eens ventilatoren. Echter ben ik een PS5 racer, dus heb geen PC sim om zaken mee aan te sturen.
Hebben jullie gave tips om verkoeling te krijgen dmv “rijwind” of iets, wat ook werkt op een PS5?
Een tafelventilator?Raikkonen_WC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:59:
Even een vraag. Ik merk dat ik het steeds warmer en warmer begin te krijgen tijdens onze F1 races in de avond. Ook al staat de sim in de koele kelder, ik ben aan het eind echt bezweet…
Ik rij op pc dus wat dat betreft alle mogelijkheden! moet zeggen dat ik met mijn G29 geen hinderlijke geluiden (eigenlijk helemaal niet, behalve als hij soms keihard trilt) ervaar.thunder8 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:16:
[...]
Wat ik uit je latere link haal, speel je op de PS4/5? Dan is de keus qua producten die werken al een heel stuk beperkter. Ik heb momenteel een Fanatec CSL Elite+ Base met het standaard bijgeleverde PS ronde stuur en daarnaast het 2020 LE V2 stuur met magnetic shifters en V3 pedalen met Brake performance kit en damper op het gaspedaal. Als straks de DD uitkomt voor de Playstation, gaat die er in plaats van de CSL Elite+ komen. Ik speel voornamelijk GT Sport en af en toe nog F1 2019. Ben onlangs begonnen met PC2, maar die kent nog wel een leercurve. Momenteel speel ik meer COD Coldwar dan racegames, maar dat komt wel weer. Mijn Fanatec spullen zitten op een verrijdbaar aluminium rig met kuipstoel. Als ik klaar ben met racen, kan ik 2 stekkers eruit halen (USB/stroom) en rij ik de hele zooi zo de woonkamer uit.![]()
Het grootste voordeel van de Fanatec CSL tov de G29 is het geluid. Geen knarsende tandwielen meer, gewoon een behoorlijk stil stuur met een beetje fangeluid van de koeling. Voelt allemaal wat soepeler en fijner aan, hoewel het dikke leer op het G29 stuur geen straf is. Maar de afwerking van een V2 stuur van Fanatec is echt een klasse beter. Maar ook een andere klasse qua prijs.
Ik heb gewoon a/c in de kamer, maar dat is denk ik niet het gewenste antwoord.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:59:
Ah ok. Je deelde een link voor de PS4/5 versie van de Fanatec Podium DD1 base+stuur, dus vandaar de aanname. Met een PC worden de mogelijkheden groter inderdaad.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Ik rij op pc dus wat dat betreft alle mogelijkheden! moet zeggen dat ik met mijn G29 geen hinderlijke geluiden (eigenlijk helemaal niet, behalve als hij soms keihard trilt) ervaar.
Ik heb heel even met een G29 van een kennis mogen sturen, maar die voelde hetzelfde aan als mijn antieke Logitech Momo stuurwiel. Die tandwiel overbrengen vind ik echt gruwelijk qua gevoel als je over kerbs gaat of crasht. Dat was voor mij een reden om de G29 direct over te slaan en een stap hoger te kijken. Ook vond ik de losse sturen en het ecosysteem van Fanatec beter bij mijn wensen aansluiten. Alles kan beter (en ook flink duurder) Ben behoorlijk tevreden met mijn huidige setup, alleen wil ik toch graag de DD base voor PS4/5 als die er is. Ik heb geen zin een PC samen te stellen voor alleen simracing met 3 monitoren of een 21:9 Ultrawide, omdat ik dit qua kosten zwaar overkill vind. Heb verder geen werk voor een PC meer in huis.
Goed nieuws. Monitoren in simracing zijn (voor een groot deel) ouderwets. Tegenwoordig is het VR. Ik rij zelf in iRacing met een (oude) Oculus Rift. Paar honderd euro en je hebt een, naar mijn mening, betere ervaring dan met triples of ultra-wides.thunder8 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Ah ok. Je deelde een link voor de PS4/5 versie van de Fanatec Podium DD1 base+stuur, dus vandaar de aanname. Met een PC worden de mogelijkheden groter inderdaad.
Ik heb heel even met een G29 van een kennis mogen sturen, maar die voelde hetzelfde aan als mijn antieke Logitech Momo stuurwiel. Die tandwiel overbrengen vind ik echt gruwelijk qua gevoel als je over kerbs gaat of crasht. Dat was voor mij een reden om de G29 direct over te slaan en een stap hoger te kijken. Ook vond ik de losse sturen en het ecosysteem van Fanatec beter bij mijn wensen aansluiten. Alles kan beter (en ook flink duurder) Ben behoorlijk tevreden met mijn huidige setup, alleen wil ik toch graag de DD base voor PS4/5 als die er is. Ik heb geen zin een PC samen te stellen voor alleen simracing met 3 monitoren of een 21:9 Ultrawide, omdat ik dit qua kosten zwaar overkill vind. Heb verder geen werk voor een PC meer in huis.
Even nieuwsgierig hoor.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Ik rij op pc dus wat dat betreft alle mogelijkheden! moet zeggen dat ik met mijn G29 geen hinderlijke geluiden (eigenlijk helemaal niet, behalve als hij soms keihard trilt) ervaar.
Heb je al eens met een sim gereden? De ffb & physics van dergelijke software ervaren? Indien nee, dan zou ik sterk aanraden om voor dat tientje AC eens aan te schaffen. Dan weet je in elk geval het grote verschil tussen arcade en simulator. Wie weet wil je daarna niet meer anders. Behalve je portemonnee dan.
Het is niet ouderwets, het is 1 van de 2 methoden. En dan is het ook nog maar de vraag of je tegen een dergelijke VR bril kunt of er misselijk van wordt. Ik zweet nogal snel en dan is een dergelijke unit op je hoofd verre van comfortabel. Voor mij zijn beide geen reden om een PC samen te stellen en voor PC racing te gaan. Want als blijkt dat ik misselijk wordt van VR, dan heb ik een machine staan waar ik verder geen werk voor heb en waar ik dan alsnog flink geld moet investeren om voor triples of UW te gaan. Daarnaast gun ik Oculus geen cent, sinds ze onderdeel van Facebook zijn.Playa del C. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Goed nieuws. Monitoren in simracing zijn (voor een groot deel) ouderwets. Tegenwoordig is het VR. Ik rij zelf in iRacing met een (oude) Oculus Rift. Paar honderd euro en je hebt een, naar mijn mening, betere ervaring dan met triples of ultra-wides.
Ben geen hardcore, paar uur per dag, racer en zie daarom totaal geen noodzaak om duizenden euro's uit te geven, waar dat niet nodig is. Ik vermaak mij prima qua racing met een Playstation en als GT7 uitkomt op de PS5, zal ik daar ook weer de nodige tijd insteken. Ja mijn rig was verre van goedkoop en die investering kon ik voor mijzelf wel verantwoorden. Maar om nu tussen de 2 en 4k uit te geven voor een PC die de nodige jaartjes mee kan qua racing, nee, daar pas ik voor. Om nog maar te zwijgen over de kosten die iRacing met zich meebrengt.
Ah ja, sorry, dat was idd een linkje naar het stuur dat hij/zij gebruikte. Maar ik speel dus idd op PC, meer mogelijkheden voor een stuur.thunder8 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Ah ok. Je deelde een link voor de PS4/5 versie van de Fanatec Podium DD1 base+stuur, dus vandaar de aanname. Met een PC worden de mogelijkheden groter inderdaad.
Dat wat jij over die G29 zegt, dat is dus waar ik een beetje tegenaan loop ook: ik vind het echt tof om hem te gebruiken, hij voelt prima aan de hand en het sturen werkt soepel, maar kerbs en crashen is eigenlijk gewoon keihard trillen (vind je niet?) in plaats van dat je iets waarheidsgetrouw voelt. Daarnaast voel ik de auto eigenlijk niet slippen/wegglijden bij bochten etc.
Moet ook zeggen, dat is waar ik naar op zoek ben, dat ik de auto echt wat meer aanvoel, maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer naar wat voor stuurtje ik dan moet kijken.
Ja, ik ben zelf groot fan van de F1-games en ook speel ik nu Project Cars 3, maar heb ook (niet heel lang) iRacing gedaan. Vond ik tof, maar ik speelde dat te weinig om de (extra) aankopen te rechtvaardigen dus daardoor ben ik toen afgehaakt omdat het wat te eentonig werd (te weinig auto's, te weinig tracks omdat ik dus niks kocht).dawg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:02:
[...]
Even nieuwsgierig hoor.
Heb je al eens met een sim gereden? De ffb & physics van dergelijke software ervaren? Indien nee, dan zou ik sterk aanraden om voor dat tientje AC eens aan te schaffen. Dan weet je in elk geval het grote verschil tussen arcade en simulator. Wie weet wil je daarna niet meer anders. Behalve je portemonnee dan.
Maar, ik sta zeker open voor een goede game waarbij ik dus wel écht kan voelen wat de auto doet, dat je de kerbs voelt alsof je in de auto zit, etc etc. Asetto Corsa zou jij dan dus aanraden? Of Asetto Corsa Competizione?
En dan minstens zo belangrijk: voldoet mijn Logitech G29 dus? Want heb toch het idee dat je het daar niet echt heel goed mee voelt ofzo..
Tussen AC en ACC zou ik toch voor de eerste gaan dan. Je geeft aan dat je van F1 houdt en dan valt ACC eigenlijk al af, want GT3/GT4 en geen ondersteuning voor mods. AC wel en heeft dus standaard (mits je de Ultimate versie aanschaft) al wat F1 auto's, uit verschillende tijdperken. Zo zit de F138 van Räikkönen erin, de F2004 van Schumacher, de SF-15T en de SF70H van Vettel.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:23:
[...]
Ja, ik ben zelf groot fan van de F1-games en ook speel ik nu Project Cars 3, maar heb ook (niet heel lang) iRacing gedaan. Vond ik tof, maar ik speelde dat te weinig om de (extra) aankopen te rechtvaardigen dus daardoor ben ik toen afgehaakt omdat het wat te eentonig werd (te weinig auto's, te weinig tracks omdat ik dus niks kocht).
Maar, ik sta zeker open voor een goede game waarbij ik dus wel écht kan voelen wat de auto doet, dat je de kerbs voelt alsof je in de auto zit, etc etc. Asetto Corsa zou jij dan dus aanraden? Of Asetto Corsa Competizione?
En dan minstens zo belangrijk: voldoet mijn Logitech G29 dus? Want heb toch het idee dat je het daar niet echt heel goed mee voelt ofzo..
En dus legio mods, zowel gratis als betaalde. Zelfs enkele officiële mods van fabrikanten als ik me niet vergis.
En ja, die G27 voldoet. Tuurlijk, na een tijdje met AC zul je waarschijnlijk een stapje hoger willen zoals je nu ook met de F1 game wilt, echter heeft het dan wel zin, om het maar even zo te zeggen.
Ik zie nu trouwens dat AC Ultimate (dus met alle dlc) nu €38 kost. Maar dan kun je wel alle kanten uit, zoveel auto's daarin zitten en natuurlijk de mods.
Ja, zat toevallig net ff te kijken: https://store.steampowere...o_Corsa_Ultimate_Edition/ 39,88 voor dat pakket.dawg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:35:
[...]
Tussen AC en ACC zou ik toch voor de eerste gaan dan. Je geeft aan dat je van F1 houdt en dan valt ACC eigenlijk al af, want GT3/GT4 en geen ondersteuning voor mods. AC wel en heeft dus standaard (mits je de Ultimate versie aanschaft) al wat F1 auto's, uit verschillende tijdperken. Zo zit de F138 van Räikkönen erin, de F2004 van Schumacher, de SF-15T en de SF70H van Vettel.
En dus legio mods, zowel gratis als betaalde. Zelfs enkele officiële mods van fabrikanten als ik me niet vergis.
En ja, die G27 voldoet. Tuurlijk, na een tijdje met AC zul je waarschijnlijk een stapje hoger willen zoals je nu ook met de F1 game wilt, echter heeft het dan wel zin, om het maar even zo te zeggen.
Ik zie nu trouwens dat AC Ultimate (dus met alle dlc) nu €38 kost. Maar dan kun je wel alle kanten uit, zoveel auto's daarin zitten en natuurlijk de mods.
Maar, met die game heb ik dus - ook met de Logitech G29 - een échte race-ervaring waarbij je de kerbs etc voelt zoals zou moeten? Ook nog een beetje een actieve online community (aangezien oudere game) of is het vooral singleplayer focus ?
Zonder tafel niet nee… ik heb een rseat sim staan…. Dus wil wel iets hebben wat mooi staat op de sim en functioneel is :-)Sinny schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:09:
[...]
Een tafelventilator?Of ben ik dan te praktisch?
Nee, maar dat ga je met geen enkele sim krijgen met een G29.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:
Maar, met die game heb ik dus - ook met de Logitech G29 - een échte race-ervaring waarbij je de kerbs etc voelt zoals zou moeten?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
haha, en daarom vraag ik dus naar welk stuur en game ik dan moet kijken! ;-)Arfman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Nee, maar dat ga je met geen enkele sim krijgen met een G29.
Ik heb een TS PC Racer van Thrustmaster. Dat is voor een Thrustmaster heel erg goed, maar als je echt serieus wilt meedoen moet je wel een Simucube of Fanatec DD1/DD2 hebben dus een direct drive wheel. Ik heb daar nu even geen geld voor, investeer eerst liever in andere dingen. Maar wellicht over een tijdje.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:44:
[...]
haha, en daarom vraag ik dus naar welk stuur en game ik dan moet kijken! ;-)
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Een beetje afhankelijk van je budget natuurlijk...Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:44:
[...]
haha, en daarom vraag ik dus naar welk stuur en game ik dan moet kijken! ;-)
De stap na de G29 is IMO de thrustmaster T300. Deze heeft net wat meer FFB kracht, dus geeft misschien al een wat beter gevoel.
Mocht je nog meer willen, dan misschien wachten op de CSL DD van Fanatec en daar een stuurtje bij nemen.
2e hands een CSL base scoren zou ook nog kunnen, maar daar vragen ze volgens mij nog de hoofdprijs voor...
Wil je nog serieuzer spul, dan kom je bij Fanatec Podium DD of Simucube uit, maar dan ben je al 1000+€ verder en moet er nog een stuurtje bij...
Waarom geen TS PC of TS XW racer? Ik denk dat hij daar meer aan heeft, zit goede FFB kracht in (dacht 6 nm?).GeleFles schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:
[...]
Een beetje afhankelijk van je budget natuurlijk...
De stap na de G29 is IMO de thrustmaster T300. Deze heeft net wat meer FFB kracht, dus geeft misschien al een wat beter gevoel.
Mocht je nog meer willen, dan misschien wachten op de CSL DD van Fanatec en daar een stuurtje bij nemen.
2e hands een CSL base scoren zou ook nog kunnen, maar daar vragen ze volgens mij nog de hoofdprijs voor...
Wil je nog serieuzer spul, dan kom je bij Fanatec Podium DD of Simucube uit, maar dan ben je al 1000+€ verder en moet er nog een stuurtje bij...
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Da's ook een goeie... De TS PC is volgens mij niet meer te verkrijgen, maar de TS XW wel.stormbreaker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Waarom geen TS PC of TS XW racer? Ik denk dat hij daar meer aan heeft, zit goede FFB kracht in (dacht 6 nm?).
Die zit qua FFB tussen de T300 en CSL DD in denk ik... al schijnt DD wel iets directer te zijn.
Met fanatec heb je volgens mij meer keuze qua pedalen en stuurtjes, dus mocht je verschillende soorten games gaan spelen, zit je daar iets beter denk ik. (ben niet heel bekend met de thrustmaster stuurtjes)
[ Voor 4% gewijzigd door GeleFles op 27-07-2021 15:28 ]
In de aanbieding: https://www.informatique....r-ts-pc-racer-bundel.htmlGeleFles schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Da's ook een goeie... De TS PC is volgens mij niet meer te verkrijgen, maar de TS XW wel.
Die zit qua FFB tussen de T300 en CSL DD in denk ik... al schijnt DD wel iets directer te zijn.
Met fanatec heb je volgens mij meer keuze qua pedalen en stuurtjes, dus mocht je verschillende soorten games gaan spelen, zit je daar iets beter denk ik.
Vorig jaar toen ik 'm kocht was ie net iets duurder.
Ik heb trouwens wel Fanatec pedalen is mij ook nadrukkelijk geadviseerd. Heb CSL Elite LC. Thrustmaster pedalen zijn echt af te raden, ook de nieuwe T LCM.GeleFles schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Da's ook een goeie... De TS PC is volgens mij niet meer te verkrijgen, maar de TS XW wel.
Met fanatec heb je volgens mij meer keuze qua pedalen en stuurtjes, dus mocht je verschillende soorten games gaan spelen, zit je daar iets beter denk ik. (ben niet heel bekend met de thrustmaster stuurtjes)
Yep, ik rij nu nog met een T300 en fanatec CSL Elite LC pedalen. De pedalen van de T300 zitten nog ongebruikt in de doosstormbreaker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Ik heb trouwens wel Fanatec pedalen is mij ook nadrukkelijk geadviseerd. Heb CSL Elite LC. Thrustmaster pedalen zijn echt af te raden, ook de nieuwe T LCM.
Heb deze set ook alleen maar gekocht omdat ik in mei al wilde rijden, maar de CSL DD duurt nog tot september tot ik hem krijg. (een fanatec stuurtje heb ik ook al)
Misschien kun je eens een Tweaker met een knappe set lief aankijken zodat je daar eens wat rondjes kunt rijden zodat je weet hoe e.e.a. aanvoelt? Liefst iemand met meerdere sims, zodat je de verschillen kunt ervaren.Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Ja, zat toevallig net ff te kijken: https://store.steampowere...o_Corsa_Ultimate_Edition/ 39,88 voor dat pakket.
Maar, met die game heb ik dus - ook met de Logitech G29 - een échte race-ervaring waarbij je de kerbs etc voelt zoals zou moeten? Ook nog een beetje een actieve online community (aangezien oudere game) of is het vooral singleplayer focus ?
offtopic:
Ik zou mezelf aanbieden ware het niet dat ik in een hoog risicogroep val bij wie de vaccins vrijwel geen effect hebben, sorry.
Ik zou mezelf aanbieden ware het niet dat ik in een hoog risicogroep val bij wie de vaccins vrijwel geen effect hebben, sorry.
Wat moet er dan mis zijn met de T-LCm pedalen? Ik heb deze nu ongeveer een maand en gebruik ze bijna dagelijks. Heb er geen problemen mee en het is een serieuze upgrade tov de g27 pedalen waar ik van af kom.stormbreaker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Ik heb trouwens wel Fanatec pedalen is mij ook nadrukkelijk geadviseerd. Heb CSL Elite LC. Thrustmaster pedalen zijn echt af te raden, ook de nieuwe T LCM.
Ikzelf ben van een g27 naar een tx base van Thrustmaster gegaan. Het verschil voel je vooral in de techniek die erachter zit (belt driven vs gear driven). De tx is merkbaar sterker en soepeler maar sommige effecten voelen wat minder direct aan. Ik denk dat dit komt omdat de riemen misschien wat rekbaar zijn?
Het grootste verschil voelde ik toen ik een dedicated rig (GT Omega Titan) kocht. Ik kon ineens veel preciezer en directer sturen. Ook voelde de FFB directer. Er zat meer detail in. Ik kon zelfs sommige snap oversteer momenten in f1 2021 op vangen.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vanaf vandaag is de upgrade kit voor de Heusinkveld Ultimate beschikbaar: https://heusinkveld.com/s...als-ultimate-upgrade-kit/
(met dank aan @Doubleoz die het op de Discord postte
)
(met dank aan @Doubleoz die het op de Discord postte
Ze hebben ook een mooi filmpje uitgebracht voor de aanpassingen. Ik moet zeggen dat Heusinkveld dat goed doet.
YouTube: Heusinkveld Sim Pedals Ultimate+ Upgrade Kit - Installation Tutorial
Ik heb vanmiddag de foto’s van de Ultimate+ gemaakt voor de review. Morgen ga ik ze installeren op mijn rig. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen tegenover de Sprints.
YouTube: Heusinkveld Sim Pedals Ultimate+ Upgrade Kit - Installation Tutorial
Ik heb vanmiddag de foto’s van de Ultimate+ gemaakt voor de review. Morgen ga ik ze installeren op mijn rig. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen tegenover de Sprints.
[ Voor 27% gewijzigd door Madhouse1979 op 27-07-2021 19:12 ]
Idd, ik heb ook een T-LCM pedalen set ipv van de g27 pedalen en bevallen mij uitstekend, je kand de remdruk weerstand goed instellen, wat is er idd mis mee.AtlAntA schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:34:
[...]
Wat moet er dan mis zijn met de T-LCm pedalen? Ik heb deze nu ongeveer een maand en gebruik ze bijna dagelijks. Heb er geen problemen mee en het is een serieuze upgrade tov de g27 pedalen waar ik van af kom.
Ikzelf ben van een g27 naar een tx base van Thrustmaster gegaan. Het verschil voel je vooral in de techniek die erachter zit (belt driven vs gear driven). De tx is merkbaar sterker en soepeler maar sommige effecten voelen wat minder direct aan. Ik denk dat dit komt omdat de riemen misschien wat rekbaar zijn?
Het grootste verschil voelde ik toen ik een dedicated rig (GT Omega Titan) kocht. Ik kon ineens veel preciezer en directer sturen. Ook voelde de FFB directer. Er zat meer detail in. Ik kon zelfs sommige snap oversteer momenten in f1 2021 op vangen.
Zijn er mensen die de Rseat RS1 in huis hebben (of hebben gehad)? Zit er over na te denken om deze aan te schaffen. Ben vooral benieuwd naar de stabiliteit van de stang waar de base op zit gemonteerd
In iedergeval veel echtere ervaring al met de RSS Formula Hybrid mod (de 2017 is gratis om te testen).Timbox88 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Ja, zat toevallig net ff te kijken: https://store.steampowere...o_Corsa_Ultimate_Edition/ 39,88 voor dat pakket.
AC Ultimate is trouwens niet meer dan €14 op de meeste key shops als Kinguin. Zoek eens via Allkeyshop bijvoorbeeld..
En als je dan je wheelbase upgrade heeft het ook echt zin. AC is wel even wat meer uitzoeken ivm de mods enzo.
Geheel afhankelijk welke base je erop gaat zetten! Beltdriven (TM, CSL, CSW, Logi) of lichte DD (CSL) gaat prima! Ga je zwaarder dan kan je beter kijken naar de S1.ZuidJ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:01:
Zijn er mensen die de Rseat RS1 in huis hebben (of hebben gehad)? Zit er over na te denken om deze aan te schaffen. Ben vooral benieuwd naar de stabiliteit van de stang waar de base op zit gemonteerd
Wat wel een dingetje is bij de RS1 is de Pedalplate. Die is voor TM, Logi en Fanatec prima... Ga je naar de zware loadcellen (Heusinkveld, BJ etc) dan heb je de Pedal Pro upgrade echt nodig. Maakt het geheel wel een stuk duurder en veel zwaarder.
[ Voor 3% gewijzigd door BozeBever op 28-07-2021 10:14 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Momenteel heb ik een CSL elite wheelbase, deze zal ik komend jaar wellicht upgraden naar de CSL dd(die andere vind ik echt te duur haha). Gebruik momenteel elite pedals ook, al wil ik graag de V3’s van Fanatec. Afgaande op jouw reactie zou het geen probleem mogen vormen. Heb nu een playseat evolution, dus wordt sowieso al een flinke stap voorwaarts!BozeBever schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:13:
[...]
Geheel afhankelijk welke base je erop gaat zetten! Beltdriven (TM, CSL, CSW, Logi) of lichte DD (CSL) gaat prima! Ga je zwaarder dan kan je beter kijken naar de S1.
Wat wel een dingetje is bij de RS1 is de Pedalplate. Die is voor TM, Logi en Fanatec prima... Ga je naar de zware loadcellen (Heusinkveld, BJ etc) dan heb je de Pedal Pro upgrade echt nodig. Maakt het geheel wel een stuk duurder en veel zwaarder.
Bizar! Ik wist heel niet dat dit bestond haha. Heb AC Competizione net aangeschaft voor 11 euro. Op Steam is 'ie 40!Wilco88nl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:37:
[...]
In iedergeval veel echtere ervaring al met de RSS Formula Hybrid mod (de 2017 is gratis om te testen).
AC Ultimate is trouwens niet meer dan €14 op de meeste key shops als Kinguin. Zoek eens via Allkeyshop bijvoorbeeld..
En als je dan je wheelbase upgrade heeft het ook echt zin. AC is wel even wat meer uitzoeken ivm de mods enzo.
Als ik zo op de site kijk wat een RS1 kost dan zou ik toch serieus overwegen om direct voor een alu frame van TREQ of Sim Lab te gaan. Volgens mij ontloopt dat niet veel van elkaar en dan is je rig in de toekomst evt. wel geschikt om zwaardere pedalen of een wheelbase op te plaatsen.ZuidJ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Momenteel heb ik een CSL elite wheelbase, deze zal ik komend jaar wellicht upgraden naar de CSL dd(die andere vind ik echt te duur haha). Gebruik momenteel elite pedals ook, al wil ik graag de V3’s van Fanatec. Afgaande op jouw reactie zou het geen probleem mogen vormen. Heb nu een playseat evolution, dus wordt sowieso al een flinke stap voorwaarts!
De upgrade van Evolution naar Alu is bijkans groter dan de DD.
Bedankt voor de tag!dawg schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:18:
@Xan-NL wellicht Ascher Racing shifters monteren?
https://www.ascher-racing.com/shop/paddle-shifter/
Of misschien kan @Hupske je helpen met een 3D geprinte shifter?
Na wat overleg met @Hupske zondag avond langs gegaan om het stuurtje te brengen en zojuist het stuurtje weer binnen gekregen.
Ziet er weer als nieuw uit!
:strip_exif()/f/image/JJA1DFk0h8bZZl6QHb8e1INf.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft zelfs de boutjes vervangen, nog extra armpjes bij gedaan voor het geval het weer mocht gebeuren en nog even gekeken naar 2 losse draaiknopjes, was allemaal geen probleem.
Dus kortom, erg tevreden over de snelheid en kwaliteit van de reparatie!
Mooi! Ik zag deze video nog https://youtu.be/MgLXgSjXS8UTimbox88 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Bizar! Ik wist heel niet dat dit bestond haha. Heb AC Competizione net aangeschaft voor 11 euro. Op Steam is 'ie 40!
Wellicht leuk om te kijken.
Chapeau Hupske.
Wat een service en vakwerk
Wat een service en vakwerk
Wat cool! thanks!Wilco88nl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Mooi! Ik zag deze video nog https://youtu.be/MgLXgSjXS8U
Wellicht leuk om te kijken.
Mooi, bedankt. Kan ik rustig genieten van mijn vakantieXan-NL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Bedankt voor de tag!
Na wat overleg met @Hupske zondag avond langs gegaan om het stuurtje te brengen en zojuist het stuurtje weer binnen gekregen.
Ziet er weer als nieuw uit!
[Afbeelding]
Heeft zelfs de boutjes vervangen, nog extra armpjes bij gedaan voor het geval het weer mocht gebeuren en nog even gekeken naar 2 losse draaiknopjes, was allemaal geen probleem.
Dus kortom, erg tevreden over de snelheid en kwaliteit van de reparatie!![]()

Je bent nog vergeten te vermelden dat je andere magneetjes erbij hebt gekregen, zodat de shifters nog wat beter klikken
Wellicht voor de andere: ik heb foto’s gemaakt van een shifter armpje dat nog wel heel was. Die als canvas gebruikt in het teken programma. Overgetekend en daarna na 3 test printjes zat alles op de juiste plek en was die bijna als origineel.
Hopelijk gaat het allemaal weer een tijdje mee.
Namelijk een leuk stuurtje. Heeft die persoon destijds mooi gedaan en aandacht aan besteed. Buttonbox was erg netjes gedaan met 3D printer en de shifters en encoder knoppen met een resin printer geprint. Carbon frontplate met een goede sticker erop. Veel personen zullen dit niet zo voor elkaar krijgen iig
Veel race plezier
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Zojuist de Upgrade Kit op de 'oude' Heusinkvelds gezet. Snelle levering weer! Eerste indrukken zijn goed (al ontbrak er toch een spacer voor onder de veer en is de smartcontrolbox dronken (koppeling is het gas, rem de koppeling en gas de rem...)) Nog nooit met Smartcontrol gewerkt maar dit ziet er toch wel veelbelovend uit!schraal schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:19:
Vanaf vandaag is de upgrade kit voor de Heusinkveld Ultimate beschikbaar: https://heusinkveld.com/s...als-ultimate-upgrade-kit/
(met dank aan @Doubleoz die het op de Discord postte)
[ Voor 8% gewijzigd door BozeBever op 28-07-2021 23:05 ]
oeps foute topic, deze reactie mag weg, sorry!
[ Voor 97% gewijzigd door BramuS op 30-07-2021 21:29 ]
Ik ben ook aan het kijken voor een leuk setje. Heb eerder een T500RS gehad met T3PA Pro pedalen met Ferrari stuurtje, dat stuurde erg leuk, wel wat luidruchtig en de base klonk wat mechanisch. Speelde vooral F1 2016 en Project Cars.
Het begint nu toch weer te kriebelen, de oude set heb ik weggedaan. Een DD set lijkt mij wat overdreven. Heb veel reviews gelezen en YouTube video's gekeken en mijn voorkeur ging nav de reviews naar de TS-XW base van Thrustmaster met de T-LCM pedalen.
Nu Fanatec met de DD2 komt zie ik zo nu en dan ook wat Fanatec bases her en der te koop aangeboden worden. De Fanatec CSL Elite is toch eigenlijk een beetje dezelfde range als de TS-XW? (Gewoon een goede belt-driven base). Ik begin toch iets te twijfelen. Gewoon bovenstaand setje bestellen van Thrustmaster of een Fanatec base overkopen van iemand die de DD2 geleverd heeft gekregen.
De reviews die ik lees en de videoreviews die ik kijk zeggen eigenlijk dat beide goede bases zijn maar een vergelijkingsvideo / review kan ik nergens vinden. Misschien zijn hier wat mensen die op wat meer bases gestuurd hebben.
edit: wel wat reviews bekeken CSL Elite vss ClubSport. Denk dat ik toch ga proberen een ClubSport setje te scoren.
@Doubleoz Die bedoelde ik ja
Excuses.
Het begint nu toch weer te kriebelen, de oude set heb ik weggedaan. Een DD set lijkt mij wat overdreven. Heb veel reviews gelezen en YouTube video's gekeken en mijn voorkeur ging nav de reviews naar de TS-XW base van Thrustmaster met de T-LCM pedalen.
Nu Fanatec met de DD2 komt zie ik zo nu en dan ook wat Fanatec bases her en der te koop aangeboden worden. De Fanatec CSL Elite is toch eigenlijk een beetje dezelfde range als de TS-XW? (Gewoon een goede belt-driven base). Ik begin toch iets te twijfelen. Gewoon bovenstaand setje bestellen van Thrustmaster of een Fanatec base overkopen van iemand die de DD2 geleverd heeft gekregen.
De reviews die ik lees en de videoreviews die ik kijk zeggen eigenlijk dat beide goede bases zijn maar een vergelijkingsvideo / review kan ik nergens vinden. Misschien zijn hier wat mensen die op wat meer bases gestuurd hebben.
edit: wel wat reviews bekeken CSL Elite vss ClubSport. Denk dat ik toch ga proberen een ClubSport setje te scoren.
@Doubleoz Die bedoelde ik ja
[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 31-07-2021 14:22 ]
Voordeel van de Fanatec is de brede range aan sturen.
Fanatec heeft al heel lang een DD2 op de markt. Je zult wel de CSL DD bedoelen.RedHat schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:15:
Ik ben ook aan het kijken voor een leuk setje. Heb eerder een T500RS gehad met T3PA Pro pedalen met Ferrari stuurtje, dat stuurde erg leuk, wel wat luidruchtig en de base klonk wat mechanisch. Speelde vooral F1 2016 en Project Cars.
Zelfs ook de Clubsport CSW V2.5. Erg leuke base voor de prijs!
Ben op zoek naar een instap racestuur en pedalen voor op een PS4 (later wellicht 5). Neigde eerst naar een G29 of een T300 maar zie dat de meesten 3 pedalen hebben. Zelf zou ik een voorkeur hebben voor 2 pedalen om dat ik naar alle waarschijnlijkheid de koppeling toch niet ga gebruiken en ik het dan gewoon mooier vind staan. Maar dan blijkt dat de keuze ineens een stuk kleiner is.
Thrustmaster heeft de T300 RS met 2 pedalen maar over de pedalen hiervan (en van de meegeleverde Thrustmaster pedalen in het algemeen) lees ik geen al te beste dingen, ook in dit topic. Leek me dan wel interessant om deze Fanatec pedalen aan bijvoorbeeld een T300 te koppelen. Lastige is dan weer dat je op een console een Drivehub zal moeten gebruiken.
Klopt dit allemaal of bekijk ik het te moeilijk?
Misschien maar iets terughoudender doen en iets simpels / tweedehands aanschaffen voor het geval deze opvlieging veel te veel geld gaat kosten terwijl de kans ook nog bestaat dat ik er over een tijd niks meer mee doe
Thrustmaster heeft de T300 RS met 2 pedalen maar over de pedalen hiervan (en van de meegeleverde Thrustmaster pedalen in het algemeen) lees ik geen al te beste dingen, ook in dit topic. Leek me dan wel interessant om deze Fanatec pedalen aan bijvoorbeeld een T300 te koppelen. Lastige is dan weer dat je op een console een Drivehub zal moeten gebruiken.
Klopt dit allemaal of bekijk ik het te moeilijk?

Misschien maar iets terughoudender doen en iets simpels / tweedehands aanschaffen voor het geval deze opvlieging veel te veel geld gaat kosten terwijl de kans ook nog bestaat dat ik er over een tijd niks meer mee doe
Je kan eventueel een t150 halen. De standaard pedalen zijn niet echt goed maar het zijn er wel maar 2.
Tweedehands voor zo'n €100 te krijgen
Ik zou toch voor 3 pedalen gaan, al was het maar omdat je dan veel betere race starts kunt doen. Ik dacht in het begin ook dat ik de koppeling niet zou gebruiken maar ik zou nu niet meer zonder kunnen of willen.Joster schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:44:
Ben op zoek naar een instap racestuur en pedalen voor op een PS4 (later wellicht 5). Neigde eerst naar een G29 of een T300 maar zie dat de meesten 3 pedalen hebben. Zelf zou ik een voorkeur hebben voor 2 pedalen om dat ik naar alle waarschijnlijkheid de koppeling toch niet ga gebruiken en ik het dan gewoon mooier vind staan. Maar dan blijkt dat de keuze ineens een stuk kleiner is.
...
Wat mij betreft is dit ook afhankelijk van de game die je wil spelen. Bij iracing mis je het pedaal bij sommige auto’s maar dat kan je ook compenseren als je stuur over een dual clutch beschikt. Maar zeker als je net begint zou je prima uit moeten kunnen met 2 pedalen.dawg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:24:
[...]
Ik zou toch voor 3 pedalen gaan, al was het maar omdat je dan veel betere race starts kunt doen. Ik dacht in het begin ook dat ik de koppeling niet zou gebruiken maar ik zou nu niet meer zonder kunnen of willen.
Tuurlijk kan het prima.Doubleoz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:35:
[...]
Wat mij betreft is dit ook afhankelijk van de game die je wil spelen. Bij iracing mis je het pedaal bij sommige auto’s maar dat kan je ook compenseren als je stuur over een dual clutch beschikt. Maar zeker als je net begint zou je prima uit moeten kunnen met 2 pedalen.
Maar de klasse waarin @Joster zoekt heb je geen stuurtjes met dual clutch, of je moet meteen met de duurdere varianten van Fanatec beginnen. Iets zegt me dat dat (nog) niet zijn voornemen is.
Daarnaast vind ik het persoonlijk ook leuk en een uitdaging om elke keer weer een goede start te maken.
2 pedalen kan prima maar als er toch al bij bijna alle opties in de klasse 3 pedalen komen, tja, waarom niet?
Ik race met de G29 Logitech en heb inmiddels veel plezier (heel veel plezier zelfs) met Arsetto Corsa Competizione. Maar, is er een mogelijkheid om mijn pedalen wat zwaarder te laten voelen? Vind ze nu erg licht bij intrappen,loslaten etc.
Wellicht Google even vragen?Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:15:
Ik race met de G29 Logitech en heb inmiddels veel plezier (heel veel plezier zelfs) met Arsetto Corsa Competizione. Maar, is er een mogelijkheid om mijn pedalen wat zwaarder te laten voelen? Vind ze nu erg licht bij intrappen,loslaten etc.
Ik bedoel niet door de pedals aan te passen, maar de instellingen in-game ;-)
Ahh, dat was niet duidelijk in je vraag. CMIIW In het kort: nee kan niet. Je fysieke pedalen zijn de limiterende factor.
Sorry voor onduidelijke vraagstelling. En jammer, thnx voor je antwoord alsnogCard Nox schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:28:
Ahh, dat was niet duidelijk in je vraag. CMIIW In het kort: nee kan niet. Je fysieke pedalen zijn de limiterende factor.
Ik heb een CSL Elite wheelbase sinds 2 jaar, waarbij ik em eigenlijk niet eens zoveel heb gebruikt. Hele ruwe inschatting is zo'n 200 - 300 uur. Helaas sinds afgelopen week merk ik een enorm verschil qua gevoel, als de motor de riem niet meer strak trekt. Heb hem even opengeschroefd om te kijken, maar ik zag geen issues met de riem zelf. Dus waarschijnlijk is er echt iets binnen de motor stuk. Heb ook vaker wel een soort "tok" gehoord tijdens racen, maar het had eigenlijk nooit enig negatief effect verder.
Vandaag even Fanatec contacten. Ik zou best geïnteresseerd zijn in hun nieuwe DD ter vervanging, ware het niet dat ik in de toekomst graag ook de nieuwe GT op de PS5 zou willen spelen. Maar de DD's hebben geen support voor PS. Helaas buiten de garantieperiode dus ben benieuwd wat mogelijk is.
Vandaag even Fanatec contacten. Ik zou best geïnteresseerd zijn in hun nieuwe DD ter vervanging, ware het niet dat ik in de toekomst graag ook de nieuwe GT op de PS5 zou willen spelen. Maar de DD's hebben geen support voor PS. Helaas buiten de garantieperiode dus ben benieuwd wat mogelijk is.
PSN/Steam: Xamsix
"And so it begins..."Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:15:
De CSL DD is er nu inderdaad nog niet voor de PS4/5. Er is gezegd dat voor het eind van het jaar de PS4/5 versie verkrijgbaar zou zijn. Alleen heb je daar nu weinig aan natuurlijk. Sowieso is voor de Playstation de spoeling erg dun, nu de CSL Elite + er ook niet meer is. Alleen de Podium Racing Wheel F1 is er, maar dat is ook meteen de hoofdprijs en dan moeten er nog pedalen bij. (of die heb je al natuurlijk)Xamsix schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:14:
...
Je doelt dan op de T150 RS denk ik toch? De T150 Ferrari Edition beschikt waarschijnlijk over dezelfde set pedalen?Philip Ross schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:52:
Je kan eventueel een t150 halen. De standaard pedalen zijn niet echt goed maar het zijn er wel maar 2.
Hoe verhouden deze pedalen zich t.o.v. de T300 RS? Die is afgelopen voorjaar nog in de aanbieding geweest voor € 199,- en dat zal vast nog een keer gaan gebeuren denk ik dan..
Ja, de goedkope versie ja. Volgens mij is de Ferrari versie hetzelfde maar met een ander kleurtje. De 150 pro heeft de betere pedalen (3 stuks).Joster schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
Je doelt dan op de T150 RS denk ik toch? De T150 Ferrari Edition beschikt waarschijnlijk over dezelfde set pedalen?
Hoe verhouden deze pedalen zich t.o.v. de T300 RS? Die is afgelopen voorjaar nog in de aanbieding geweest voor € 199,- en dat zal vast nog een keer gaan gebeuren denk ik dan..
Verwacht niet dat de t300 binnenkort weer voor 199 gaat zijn. De meeste prijzen zijn wat omhoog recent vanwege tekorten volgens mij.
Maar er zijn echt heel veel goedkope tweedehands te vinden van zowel de t150 als t300. De t300 zal echt wel een betere ervaring geven maar voor iemand die het voor het eerst wil proberen is een t150 ook niet gek hoor. (Heb er hier erg veel plezier van).
Vraag aan de bass-shaker gebruikers:
Ik heb een tijdje de Buttkicker gamer 2, top ding!
Gisteren 2 heats gereden met de GOT club, erg gaaf.
De vrouw klaagde in de woonkamer (ik zit op zolder) over gebonk (huis uit 1996, kanaalplaten)
Vandaag de buren even gevraagd, de glazen trilde in hun keukenkastjes... Oeps :-D
Gaaf dat zo'n klein ding dat kan, maar niet de bedoeling natuurlijk.
Hoe kan ik de trillingen effectief dempen? Op Reddit vind ik genoeg, maar niet hoe het uiteindelijk bevalt.
Vanwege de ruimte (voornamelijk hoogte) prefereer ik niet een platteau met tennisballen zoals ik online wel eens zie.
Hebben jullie ervaringen met matten zoals: https://www.amazon.nl/Bou...bergra%2Caps%2C154&sr=8-1
Had hem gisteren ook gezien van 1cm dik, kan het zo snel niet vinden.
De vrouw klaagde in de woonkamer (ik zit op zolder) over gebonk (huis uit 1996, kanaalplaten)
Vandaag de buren even gevraagd, de glazen trilde in hun keukenkastjes... Oeps :-D
Hoe kan ik de trillingen effectief dempen? Op Reddit vind ik genoeg, maar niet hoe het uiteindelijk bevalt.
Vanwege de ruimte (voornamelijk hoogte) prefereer ik niet een platteau met tennisballen zoals ik online wel eens zie.
Hebben jullie ervaringen met matten zoals: https://www.amazon.nl/Bou...bergra%2Caps%2C154&sr=8-1
Het concept van tennisballen is dat de trillingen niet meer naar de vloer worden doorgegeven, maar door de tennisballen wordt geabsorbeerd. Dat kan je dus in principe met elk ander materiaal met dezelfde karakteristieken (zoals rubbertjes) ook bereiken. Let wel dat hoe platter je de oplossing kiest, hoe minder ruimte er is is om die trillingen te absorberen. Vergelijk het met banden. Een band met een heel lage wang geeft je een heel direct gevoel qua sturing etc, maar elk hobbeltje trilt enorm door. Een band met een hoge wang kan veel meer absorberen qua trillingen, maar geeft je minder precisie en daarmee snelheid.Frontysco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:01:
Vraag aan de bass-shaker gebruikers:
Het is dus altijd een beetje zoeken naar wat de sweet spot is daarin.
Nog bedankt voor de tip, ik heb hierdoor toch doen besluiten om een TREQ one te halen. Heb hierbij een Sparco Grid Q besteld. Nu alleen hopen dat het beetje snel geleverd wordtDoubleoz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Als ik zo op de site kijk wat een RS1 kost dan zou ik toch serieus overwegen om direct voor een alu frame van TREQ of Sim Lab te gaan. Volgens mij ontloopt dat niet veel van elkaar en dan is je rig in de toekomst evt. wel geschikt om zwaardere pedalen of een wheelbase op te plaatsen.
Kijken of deze wat zijn. zo niet, voor die 7 euro prima voor ander gebruik of in de zomer buiten in de tuin etc 
https://www.decathlon.nl/...quashoes-100/_/R-p-102440
Met de spaanse sloffen kreeg ik op den duur last van de hak. Andere schoenen zijn direct zo warm en wat stug en mis dan wat feeling met de pedalen (mss ook kwestie van wennen).
Met de spaanse sloffen kreeg ik op den duur last van de hak. Andere schoenen zijn direct zo warm en wat stug en mis dan wat feeling met de pedalen (mss ook kwestie van wennen).
Ik gebruik sinds een tijdje soortgelijke schoenen die ik nog had liggen van een duikvakantie 15 jaar geleden.. werkt echt goed, enige is dat ze me toch blijkbaar een beetje krap zitten want na een uurtje begint mn rechtervoet een beetje te slapen, daar zou je dus ff op kunnen letten.Paulus07 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:21:
Kijken of deze wat zijn. zo niet, voor die 7 euro prima voor ander gebruik of in de zomer buiten in de tuin etc
Heb ik gehad en gebruikt, daar krijg je een partij zweetvoeten in niet normaal, terwijl ik nooit zweetvoeten hebtPaulus07 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:21:
Deze week eens testen. Eerst ff pedalen zelf wat tweaken. Krijg na een uur wat last van de bovenbenen.
Dus eerst dat ff aanpassen en dan met de schoenen testen of het wat is.
Stofje lijkt redelijk open dus zou verwachten dat ze niet echt warm zijn etc.
Dus eerst dat ff aanpassen en dan met de schoenen testen of het wat is.
Stofje lijkt redelijk open dus zou verwachten dat ze niet echt warm zijn etc.
Ik heb (KLIK) en die bevallen prima. Zijn bijna sokken maar dan met een anti slip rand van de tenen af tot aan boven je hakken. Was wel even wennen in het begin maar nu wil ik niet meer zonder.Malle-piet schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:13:
[...]
Heb ik gehad en gebruikt, daar krijg je een partij zweetvoeten in niet normaal, terwijl ik nooit zweetvoeten hebt
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
@Señor Sjon @ELTUNO
Hoe bevallen bij jullie de DC pedalen, ik denk dat ik de 'gok' ook maar eens ga wagen. Begin toch wat last van de knie te krijgen, omdat ik de tlcm toch niet helemaal recht voor mijn knie krijg
en een leuke upgrade natuurlijk
Hoe bevallen bij jullie de DC pedalen, ik denk dat ik de 'gok' ook maar eens ga wagen. Begin toch wat last van de knie te krijgen, omdat ik de tlcm toch niet helemaal recht voor mijn knie krijg

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.