dawg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:01:
[...]
Zou kunnen, alles kan.
Maar er zijn enkele Youtubers geweest met een pre-production model en die hadden de reguliere QR. Het is de afdruk op die doos i.c.m. die rare QR, en ook dat maffe stuur, waarom ik denk dat het fake is. Waarom zou Fanatec die QR aan de baseside willen veranderen? Dat is juist hun unique selling point lijkt me, draadloos met meer functies dan bijv. de Simucube 2 draadloze mogelijkheid.
Maar wat die Youtubers krijgen is echt nog wel een paar iteraties verder dan de "early pre production modellen". Ik heb in een grijs verleden nogal wat pro audo / dj gear gereviewed en ik heb wel eens pre productie modellen in handen gehad die er beroerder uit zagen dan de knutselwerkjes van mijn 4 jarige zoon en je echt op moest passen hoe je zo'n apparaat vast pakte omdat het anders uit elkaar viel... uiteindelijk werd dat dan een apparaat wat 2x een modaal maand salaris moest kosten.
Ik vond het altijd een fascinerende wereld en ben daar toen maar tijd in gaan steken want de nieuwe Tiesto was ik hoe dan ook nooit geworden
Wat betreft de QR, die gaat aardig op de schop. Het is niet de eerste keer dat ik de "rare" vorm terug zie.
Op de uiteindelijke modellen die je dan weer terug ziet in de latere door Fanatec gereleasde teasers zie je deze vorm dan weer niet terug maar de afgewerkte versie die veel meer overeenkomt met de Krontec. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit pre productie modellen zijn, zelfs de table clamp zit er bij op de foto's, mij iets te compleet allemaal.
Overigens had de QR2 al lang en breed gereleased moeten zijn, die zou in Q2 van dit jaar komen samen met het BMW stuur. Over beide blijft het verdacht stil bij Fanatec dus het zou mij niets verbazen als men zich een beetje verkeken heeft op de CAN bus support en de mensen die verantwoordelijk zijn voor de huidige clusterfuck op het gebied van drivers tegen de volgende muur op zijn gelopen.
Het stuur zou ik ook mijn twijfels bij hebben als ik hem zonder alle andere images had gezien. Echter zoals @
schraal ook al aanhaalde, Fanatec wil ook wel een stukje van de console hardware markt en het zou mij niets verbazen als men de samenwerking aan is gegaan met een aantal grote titels voor komende tijd en we nog een hoop van die plastic fantastic hardware als de CSL hub gaan zien (wil niemand voor de schenen schoppen maar ik werd er niet heel vrolijk van toen ik hem in het echt in de handen had).
De simwereld fucken terwijl die massaal hierop zitten te wachten klinkt ook wel plausibel.

Als dat zo blijkt te zijn verdiend die persoon een staande ovatie want dan heb je er echt werk van gemaakt!
Voor de mensen die de Chineese "kloons" van o.a. de CSW nog willen bewonderen,
http://www.i33tclub.com/col.jsp?id=103
Ook leuk onderstaand filmpje, vooral het deel waarin de drivers aan bod komen

Oftewel, niet heel waarschijnlijk dat men een fake / kloon maakt die intern ook zo gelijk is aan de Fanatec's dat zelfs de software er moeiteloos mee werkt en ook de Fanatec firmware zonder problemen werkt. Het is dus waarschijnlijker dat er af en toe wat naast de band valt met een andere sticker op de behuizing
[
Voor 14% gewijzigd door
R2D2 op 12-07-2021 21:02
]