Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
R2D2 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Lang verhaal kort, ja er is een verschil maar onder aan de streep kost het je in beide gevallen een bak geld maar heb je ook wel echt iets goeds in handen (op hardware vlak dan).
Het vergelijken met de CSL DD reageerde ik eigenlijk meer op de opmerking van Sjon. Die slaat de plank mis vind ik.

Verder ben ik het geheel met je eens. Het v2.5 wheel ziet er geweldig uit voor de prijs, alleen pas volgend jaar leverbaar. Ook al zou het v2 wheel ook prima zijn om te vergelijken. Ik heb lang op de v1 gespeeld en dat vond ik eigenlijk ook al prima dus het argument dat je het in game minimaal merkt deel ik ook.

Alleen als je bijvoorbeeld de podium lijn van Fanatec bekijkt (de high-end) dan is een endurance Porsche wheel ook gewoon €650. Bij de ene aanbieder een schermpje en Porsche logo's, bij de andere een volledig cnc behuizing en betere knoppen.

Ik was ook €650 (Inc. stuur en quickrelease) kwijt voor mijn SRB BB Ultra, die trouwens 2 funky switches heeft en totaal 26 inputs (wireless). Waar ik toch van mening ben dat de kwaliteit dan weer hoger is dan de Fanatec optie. Het is dus maar net hoe je kijkt en wat je koopt.

Uiteraard is het mooie ecosysteem van Fanatec gewoon een dikke plus. Maar een DD2 plus podium wheel kost ongeveer hetzelfde als een Simucube Pro + 1 wheel.. Beide ~€2100 (of DD1 vs sport).
Het blijf natuurlijk vooral zo dat er vrijwel geen goedkope opties zijn voor Simucube en dat blijft jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilco88nl op 11-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
In de Turn Racing discord zijn wat foto's van de CSL DD met de nieuwe QR van Fanatec verschenen. Oorspronkelijk gepost op Reddit (https://www.reddit.com/r/...one_was_selling_also_got/, maar daar inmiddels verwijderd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AinIJtGiVRC6rSXJKT7UQmldxMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTFOUxxgtL8L9uEgHEVW6EeG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf7pX_mC6M9N9HlUd2j36nr6BTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnW0NcYYy2IzmYzm9MFnpqti.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GQ7IAOSKkBDG50KkxvYGKmfDSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyX6tnNibcWgyrUeuPx8GsdG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
Inmiddels op dezelfde plek ook foto's van de PlayStation variant van de CSL DD die schijnbaar GT DD Pro gaat heten, met een nieuw stuurtje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6VWklsnWBgKHq89VNs5NP99F10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK7C3lDVpDeuO8vVOZ4asbqY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R21xY8AnPh6xDYm2VVA2Nu4Gm2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YicZC3V7cfM4gIPusP3nY9et.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PjSzItVF7vP1JljihsVCkqCkNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvbiGqNl7xNR9D1xG8ixBUNE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkcpOvuCeDpqSpvdRN-EePqiV8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hp8bdj9eiyKFyZBzKPfewBOE.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
schraal schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:47:
Inmiddels op dezelfde plek ook foto's van de PlayStation variant van de CSL DD die schijnbaar GT DD Pro gaat heten, met een nieuw stuurtje:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow, wat een afzichtelijk lelijk Thrustmasterstuurtje is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05
inderdaad als dit de tgt2 zou zijn geweest had ik het zo geloofd.

Edit: kleine toevoeging, niks ten nadele betreft de tgt, behalve dat ik het stuur echt niet mooi vind. Ik heb er een jaar mee gereden en zowel de base als de functionaliteit van het stuur vond ik erg prettig.

[ Voor 62% gewijzigd door mithrandirrr op 11-07-2021 17:30 ]

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Wilco88nl schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Het vergelijken met de CSL DD reageerde ik eigenlijk meer op de opmerking van Sjon. Die slaat de plank mis vind ik.

Verder ben ik het geheel met je eens. Het v2.5 wheel ziet er geweldig uit voor de prijs, alleen pas volgend jaar leverbaar. Ook al zou het v2 wheel ook prima zijn om te vergelijken. Ik heb lang op de v1 gespeeld en dat vond ik eigenlijk ook al prima dus het argument dat je het in game minimaal merkt deel ik ook.

Alleen als je bijvoorbeeld de podium lijn van Fanatec bekijkt (de high-end) dan is een endurance Porsche wheel ook gewoon €650. Bij de ene aanbieder een schermpje en Porsche logo's, bij de andere een volledig cnc behuizing en betere knoppen.

Ik was ook €650 (Inc. stuur en quickrelease) kwijt voor mijn SRB BB Ultra, die trouwens 2 funky switches heeft en totaal 26 inputs (wireless). Waar ik toch van mening ben dat de kwaliteit dan weer hoger is dan de Fanatec optie. Het is dus maar net hoe je kijkt en wat je koopt.

Uiteraard is het mooie ecosysteem van Fanatec gewoon een dikke plus. Maar een DD2 plus podium wheel kost ongeveer hetzelfde als een Simucube Pro + 1 wheel.. Beide ~€2100 (of DD1 vs sport).
Het blijf natuurlijk vooral zo dat er vrijwel geen goedkope opties zijn voor Simucube en dat blijft jammer.
Het is voor mij een leuke hobby, maar een stuur + base voor grofweg 900 vs het dubbele vind ik toch wel aardig wat verschil. En wat kan je elders krijgen voor dat geld? Niet sky=limit geld natuurlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Señor Sjon schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:03:
[...]
Niet sky=limit geld natuurlijk.
Uiteraard moet iedereen zelf maar bepalen wat hij wilt uitgeven.

En ja.. Fanatec staat er gigantisch goed voor met de komende csl dd + v2.5 wheel en eigenlijk lijken die pedals me ook prima als de loadcell uitkomt. Ben je helemaal klaar voor de prijs van een DD1 of Simucube Sport.

Ik ben ook benieuwd naar de vernieuwde clubsport line-up. Het is een prima tijd voor simracers vooral vergeleken met 10jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
schraal schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:44:
In de Turn Racing discord zijn wat foto's van de CSL DD met de nieuwe QR van Fanatec verschenen. Oorspronkelijk gepost op Reddit (https://www.reddit.com/r/...one_was_selling_also_got/, maar daar inmiddels verwijderd).
[Afbeelding]
Dit lijkt me eerder een slechte Chinese clone.

Edit: Er was toen ook een Chinese website waar diverse fake Fanatec apparatuur werd aangeboden. Ik kan deze helaas zo snel ff niet vinden,.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Ik vind het er echt super slecht uitzien, dus als dit QR2 wordt hou ik mijn hart vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
Madhouse1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:36:
[...]

[...]

Edit: Er was toen ook een Chinese website waar diverse fake Fanatec apparatuur werd aangeboden. Ik kan deze helaas zo snel ff niet vinden,.
Dit dus.

Als ik op de officiele site kijk ziet dat ding er toch heel wat anders uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrjnadZwBAcIbC22_OLdg2LFwP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jeqzWWo1bGWIm2DNW6QnZygJ.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 20:34
[Afbeelding]
't Schijnt dat je het tafeltje er gratis bij krijgt. De vuile was helaas niet.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
[Afbeelding]
Als dit het design voor de CSL DD PlayStation wordt dan sla ik hem over. Te veel plastic, origineel design is veel strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom zouden ze een hele andere buitenkant ontwerpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Dat gaan ze niet doen. De PS compatibele DD wheelbase is nog helemaal niets bekend over. De compatibiliteit zit hem in een chip op het moederbord, waarschijnlijk hebben ze al rekening gehouden met het ontwerp van de CSL DD om deze PS compatibel te maken. Dit hebben ze bij de CSL 1.1 ook zo gedaan door, ik meen, enkel een ander moederbord.

Als je goed naar de foto's kijkt zie je echt dat de afwerking van de wheelbase en de QR2 gewoon ruk is, dit is niet hoe Fanatec bekend staat. Daarom denk ik dat het dikke Chinese fake rotzooi is.

Edit: Op het stuur zit een Gran Turismo (GT) logo, volgens mij heeft Fanatec ook helemaal geen binding met Gran Turismo, nog een reden waarom dit fake is.

[ Voor 13% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-07-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
Madhouse1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:11:
Als je goed naar de foto's kijkt zie je echt dat de afwerking van de wheelbase en de QR2 gewoon ruk is, dit is niet hoe Fanatec bekend staat. Daarom denk ik dat het dikke Chinese fake rotzooi is.
Zou zo maar kunnen inderdaad. Las echter ook dat ze voor de ps5 met goedkopere spullen zouden komen. Maar goed, allemaal geruchten ;-)

Oh en die qr zou hiervan afgeleid zijn: https://www.demon-tweeks....eering-wheel-boss-737157/. Dat is ook te zien in het filmpje van dat nieuwe Bentley stuurtje: https://bentley.fanatec.com/

[ Voor 8% gewijzigd door schraal op 12-07-2021 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:36:
[...]

[...]

Denk eerder dat het pre productie exemplaren zijn die misschien vernietigd hadden moeten worden maar die op een plek beland zijn waar het niet hoort. De sim markt is veel te klein voor fake apparaten, de link die jij bedoeld (zou ergens moeten staan want het hem al wel eens gepost in dit topic) is waarschijnlijk een handeltje van de fabrikant die ze in elkaar schroeft en iedere maand een uurtje de band laat draaien maar dan met het eigen logo er op.

Fanatec heeft tenslotte geen eigen productie faciliteit en het is iets wat bijvoorbeeld in de pro audio wereld al sinds men daar productie draait gebeurd.

Niks fakes aan dus waarschijnlijk maar gewoon early pre productie modellen.
schraal schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Zou zo maar kunnen inderdaad. Las echter ook dat ze voor de ps5 met goedkopere spullen zouden komen. Maar goed, allemaal geruchten ;-)

Oh en die qr zou hiervan afgeleid zijn: https://www.demon-tweeks....eering-wheel-boss-737157/. Dat is ook te zien in het filmpje van dat nieuwe Bentley stuurtje: https://bentley.fanatec.com/
Dat type QR is op zich niets “bijzonders” SimLab heeft hetzelfde systeem als ik me niet vergis. Wat de Krontec “bijzonder” maakt is het feit dat er een CAN Bus overheen gaat. Ik ben wel benieuwd of de QR op de foto’s ook in lijn is met de uiteindelijke versie want dan zie ik toch een hoop meer problemen in het vooruitschiet met gebroken pinnen.

[ Voor 29% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2021 14:16 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Is fake. Op de foto waar de doos te zien is staat DD PRO. De Fanatec is een CSL DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:06:
Is fake. Op de foto waar de doos te zien is staat DD PRO. De Fanatec is een CSL DD.
Als het een pre productie is kan dat natuurlijk prima, kan ook zijn dat Fanatec de “console” markt anders gaat bedienen en misschien wel via retailers wil gaan werken en de naamgever het voor die lijn net even een tikje anders maakt.

Fanatec mag dan de grootste zijn in de sim racing markt, een knockoff produceren lijkt me alles behalve rendabel bij dergelijke “complexe” apparatuur als een wheelbase waar je ook nog eens sterk afhankelijk bent van software e.d.

Kan natuurlijk ook nog altijd dat er iemand tijd over heeft en dacht “laat ik de hele sim wereld eens even f*cken” met een geintje. :+

Ik houd het op pre productie modellen, vaak genoeg ik handen gehad in een hele andere markt maar dat waren ook altijd van die “met de hand in elkaar gesoldeerd exemplaren waar geen hol van klopte”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Als het een pre productie is kan dat natuurlijk prima, kan ook zijn dat Fanatec de “console” markt anders gaat bedienen en misschien wel via retailers wil gaan werken en de naamgever het voor die lijn net even een tikje anders maakt.

Fanatec mag dan de grootste zijn in de sim racing markt, een knockoff produceren lijkt me alles behalve rendabel bij dergelijke “complexe” apparatuur als een wheelbase waar je ook nog eens sterk afhankelijk bent van software e.d.

Kan natuurlijk ook nog altijd dat er iemand tijd over heeft en dacht “laat ik de hele sim wereld eens even f*cken” met een geintje. :+

Ik houd het op pre productie modellen, vaak genoeg ik handen gehad in een hele andere markt maar dat waren ook altijd van die “met de hand in elkaar gesoldeerd exemplaren waar geen hol van klopte”.
Zou kunnen, alles kan. :+

Maar er zijn enkele Youtubers geweest met een pre-production model en die hadden de reguliere QR. Het is de afdruk op die doos i.c.m. die rare QR, en ook dat maffe stuur, waarom ik denk dat het fake is. Waarom zou Fanatec die QR aan de baseside willen veranderen? Dat is juist hun unique selling point lijkt me, draadloos met meer functies dan bijv. de Simucube 2 draadloze mogelijkheid.

De simwereld fucken terwijl die massaal hierop zitten te wachten klinkt ook wel plausibel. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Zou kunnen, alles kan. :+

Maar er zijn enkele Youtubers geweest met een pre-production model en die hadden de reguliere QR. Het is de afdruk op die doos i.c.m. die rare QR, en ook dat maffe stuur, waarom ik denk dat het fake is. Waarom zou Fanatec die QR aan de baseside willen veranderen? Dat is juist hun unique selling point lijkt me, draadloos met meer functies dan bijv. de Simucube 2 draadloze mogelijkheid.
Maar wat die Youtubers krijgen is echt nog wel een paar iteraties verder dan de "early pre production modellen". Ik heb in een grijs verleden nogal wat pro audo / dj gear gereviewed en ik heb wel eens pre productie modellen in handen gehad die er beroerder uit zagen dan de knutselwerkjes van mijn 4 jarige zoon en je echt op moest passen hoe je zo'n apparaat vast pakte omdat het anders uit elkaar viel... uiteindelijk werd dat dan een apparaat wat 2x een modaal maand salaris moest kosten.

Ik vond het altijd een fascinerende wereld en ben daar toen maar tijd in gaan steken want de nieuwe Tiesto was ik hoe dan ook nooit geworden ;)

Wat betreft de QR, die gaat aardig op de schop. Het is niet de eerste keer dat ik de "rare" vorm terug zie.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/jwbdub83ze361.png?width=1646&format=png&auto=webp&s=1b488b3aa306855926036531707ee0c2c8c13c35

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/oqzb6983ze361.png?width=777&format=png&auto=webp&s=9e8b45a1379138f03b6463493add75482c754031

Op de uiteindelijke modellen die je dan weer terug ziet in de latere door Fanatec gereleasde teasers zie je deze vorm dan weer niet terug maar de afgewerkte versie die veel meer overeenkomt met de Krontec. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit pre productie modellen zijn, zelfs de table clamp zit er bij op de foto's, mij iets te compleet allemaal.

Overigens had de QR2 al lang en breed gereleased moeten zijn, die zou in Q2 van dit jaar komen samen met het BMW stuur. Over beide blijft het verdacht stil bij Fanatec dus het zou mij niets verbazen als men zich een beetje verkeken heeft op de CAN bus support en de mensen die verantwoordelijk zijn voor de huidige clusterfuck op het gebied van drivers tegen de volgende muur op zijn gelopen.

Het stuur zou ik ook mijn twijfels bij hebben als ik hem zonder alle andere images had gezien. Echter zoals @schraal ook al aanhaalde, Fanatec wil ook wel een stukje van de console hardware markt en het zou mij niets verbazen als men de samenwerking aan is gegaan met een aantal grote titels voor komende tijd en we nog een hoop van die plastic fantastic hardware als de CSL hub gaan zien (wil niemand voor de schenen schoppen maar ik werd er niet heel vrolijk van toen ik hem in het echt in de handen had).
De simwereld fucken terwijl die massaal hierop zitten te wachten klinkt ook wel plausibel. :P
Als dat zo blijkt te zijn verdiend die persoon een staande ovatie want dan heb je er echt werk van gemaakt!

Voor de mensen die de Chineese "kloons" van o.a. de CSW nog willen bewonderen, http://www.i33tclub.com/col.jsp?id=103

Ook leuk onderstaand filmpje, vooral het deel waarin de drivers aan bod komen :+ Oftewel, niet heel waarschijnlijk dat men een fake / kloon maakt die intern ook zo gelijk is aan de Fanatec's dat zelfs de software er moeiteloos mee werkt en ook de Fanatec firmware zonder problemen werkt. Het is dus waarschijnlijker dat er af en toe wat naast de band valt met een andere sticker op de behuizing ;)

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:15
Lijkt er idd op dat het gewoon hetzelfde product is. Komt wel vaker voor natuurlijk dat er meerdere productielijnen zijn voor hetzelfde artikel voor verschillende regio's.

Vraag is of de prijzen op de website effectief correct zijn. Want daar komt de pedalenset op 27€ uit.
Kan misschien al de moeite zijn om te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:11:
Edit: Op het stuur zit een Gran Turismo (GT) logo, volgens mij heeft Fanatec ook helemaal geen binding met Gran Turismo, nog een reden waarom dit fake is.
Kwam deze net tegen, https://forum.fanatec.com...atec-and-polyphony#latest

Foto's zijn dus wel "echt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GT heeft ook een handje van uitstelgedrag met releases... Nu gaan ze samenwerken. Dat worden veel aankondigingen en vervolgens lang wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:26:
GT heeft ook een handje van uitstelgedrag met releases... Nu gaan ze samenwerken. Dat worden veel aankondigingen en vervolgens lang wachten.
Mijn vraag of het heel misschien de producten waren op de foto's uit dit topic en of ze misschien daar wat developers konden lenen om bugfixes voor de podium serie te gaan maken werd heeeeeeel rap verwijderd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik moest gelijk aan deze post denken toen ik de aankondiging van Fanatec las :D

Of de foto’s “echt” zijn moeten we nog maar zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Of de foto’s “echt” zijn moeten we nog maar zien.
Dat zijn ze, Dominic Brennan (community manager van Fanatec) is mensen actief aan het vragen of ze de afbeeldingen aub willen verwijderen omdat het om zeer vroege pre productie modellen zou gaan en ze niet willen dat mensen daar conclusies aan gaan verbinden e.d.

Geen fakes dus en ook geen slechte kloon maar gewoon pre productie units en waarschijnlijk iemand die de NDA bij het oud papier gelazerd heeft in plaats van hem te lezen of er (nog mooier) gewoon lak aan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 13-07-2021 16:20 . Reden: Link toegevoegd naar screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-05 15:18
Geen idee of dit de juiste topic is maar ik gooi em toch op.

Ik heb sinds een jaar of 2 een logitech G29 waar ik wel tevreden over ben maar zit nu toch te kijken om een stapje ‘hogerop/of opzij’ te gaan.

Ik zat o.a. al te kijken om het stuur aan te passen. Nu is eigenlijk de vraag of iemand hier ervaring mee heeft (het vervangen van een G29 stuur) en of dit aan te raden is?

Zelf kwam ik op deze sites:
https://mvhstudios.co.uk/
https://acelith.com/collections/logitech-g29-mods

Of heeft iemand anders nog tips/tricks of aanbevolen merken die voor hobbymatig gebruik bedoelt is (oftewel niet al te duur haha :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 10:52

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Persoonlijk zou ik niet zo snel het stuur van een G29 aanpassen maar eerder dat geld apart zetten om een andere base incl. stuur aan te schaffen. Betere feedback geeft een intensere beleving en in mindere mate bereik je dat door een nieuw stuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb zelf de G29 als tussenpaus en ik zou daar geen geld insteken om hem beter te maken. De CSL elite komt straks en masse de markt op als de DD's uitgeleverd worden. Dat kan een betere vervanging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

tillietom schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:37:
Geen idee of dit de juiste topic is maar ik gooi em toch op.

Ik heb sinds een jaar of 2 een logitech G29 waar ik wel tevreden over ben maar zit nu toch te kijken om een stapje ‘hogerop/of opzij’ te gaan.

Ik zat o.a. al te kijken om het stuur aan te passen. Nu is eigenlijk de vraag of iemand hier ervaring mee heeft (het vervangen van een G29 stuur) en of dit aan te raden is?

Zelf kwam ik op deze sites:
https://mvhstudios.co.uk/
https://acelith.com/collections/logitech-g29-mods

Of heeft iemand anders nog tips/tricks of aanbevolen merken die voor hobbymatig gebruik bedoelt is (oftewel niet al te duur haha :9 )
Ik heb mijn G27 destijds flink gemod. Stuuradapter erop, fullsize (licht) 320mm stuur erop, gekocht via eBay meen ik me te herinneren. Verder een van plexiglas (bekleed met carbonfolie) zelfgemaakte buttonplate erachter die aangestuurd wordt via een SLI-M

Draait eigenlijk al jaren probleemloos, maar ik heb wel het idee dat het nu tegenwoordig qua force feedback wat na begint te laten. Ik overweeg dan ook de aanschaf van een Fanatec DD binnenkort, maar ik wacht liever nog even tot het ding ook echt uit is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
R2D2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Dat zijn ze, Dominic Brennan (community manager van Fanatec) is mensen actief aan het vragen of ze de afbeeldingen aub willen verwijderen omdat het om zeer vroege pre productie modellen zou gaan en ze niet willen dat mensen daar conclusies aan gaan verbinden e.d.

Geen fakes dus en ook geen slechte kloon maar gewoon pre productie units en waarschijnlijk iemand die de NDA bij het oud papier gelazerd heeft in plaats van hem te lezen of er (nog mooier) gewoon lak aan heeft.
Laten we in ieder geval hopen dat er ook een Playstation versie komt van de gewone CSL DD want het gedrocht op de foto's dat het nu is wil je ook niet kopen (om nog maar over het stuur te zwijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Laten we in ieder geval hopen dat er ook een Playstation versie komt van de gewone CSL DD want het gedrocht op de foto's dat het nu is wil je ook niet kopen (om nog maar over het stuur te zwijgen).
Ga er maar vanuit dat de base op de foto's niet degene is die in de schappen terecht komt (want ik ga er vanuit dat Fanatec hier ook op in gaat zetten met een dergelijke samenwerking) maar dat het gewoon de CSL-DD is zonder de 8Nm adapter maar met een security chip die het mogelijk maakt de Playstation er op aan te sluiten.

Base op de foto's lijkt de plug voor de adapter ook in de table clamp te zitten terwijl die op de product foto's op de doos totaal ontbreekt.

Ik zou dus niet al teveel conclusies aan de foto's verbinden al vermoed ik dat het uiteindelijke ontwerp van dat spuuglelijke stuurwiel niet heel veel zal afwijken van de gelekte foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
R2D2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Ga er maar vanuit dat de base op de foto's niet degene is die in de schappen terecht komt (want ik ga er vanuit dat Fanatec hier ook op in gaat zetten met een dergelijke samenwerking) maar dat het gewoon de CSL-DD is zonder de 8Nm adapter maar met een security chip die het mogelijk maakt de Playstation er op aan te sluiten.

Base op de foto's lijkt de plug voor de adapter ook in de table clamp te zitten terwijl die op de product foto's op de doos totaal ontbreekt.

Ik zou dus niet al teveel conclusies aan de foto's verbinden al vermoed ik dat het uiteindelijke ontwerp van dat spuuglelijke stuurwiel niet heel veel zal afwijken van de gelekte foto's ;)
Ik hoop inderdaad op een basis CSL-DD met security ship want als ik de upgrade doe wil ik de 8Nm versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwam nog een nieuwe tegen waarop het stuurwiel ook echt goed te zien is,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDw1tI48KXnxcr9-979qK4Ty-OI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xczjnmlf5vOF4PjWJ4eGrUhZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:00:

[Afbeelding]
https://www.motorsport.co...-racing-products/6630200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
R2D2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:00:

[Afbeelding]
UGLY!

Echt wat doen ze toch :'(

Ik snap ook de plaats van die L2,R2, L3 en R3 buttons niet, je kan die toch beter koppelen aan paddles of zijn er die het toch praktisch vinden op die plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:43
Ik ben erg benieuwd naar het kostenplaatje van de base+stuur+pedalen set. Als deze rond de prijs van de tgt2 van thrustmaster gaat zitten dan kan thrustmaster niet anders dan of met de prijzen gaan zakken of zelf ook met een dd ding komen. Of beide ;)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog twee "nieuwe" sturen bij Fanatec trouwens,

1 - ClubSport Steering Wheel BMW GT2 V2 voor 299,95,-

Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/96/0c/36/Product_Page_top_banner_CS_SW_BMW_GT2_V2_Front_1280x1280.jpg

2 - ClubSport Steering Wheel RS voor 299,95

Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/d9/65/3c/Product_Page_top_banner_CS_SW_RS_Front_rend_1280x1280.jpg

BMW is niet echt nieuw natuurlijk behalve dan de magnetic shifter upgrade (geen idee of de QR ook al te vervangen was, nu wel het geval in ieder geval) en de Steering wheel RS wat een 918RSR stuurwiel lijkt te zijn maar dan zonder Porsche logo incl magnetic shifter upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 15-07-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

R2D2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW is niet echt nieuw natuurlijk behalve dan de magnetic shifter upgrade (geen idee of de QR ook al te vervangen was, nu wel het geval in ieder geval) en de Steering wheel RS wat een 918RSR stuurwiel lijkt te zijn maar dan zonder Porsche logo incl magnetic shifter upgrade.
Dat was wel te verwachten nadat al die stuurtjes ineens niet meer leverbaar was. Had alleen verwacht dat ze ook een soort van budgetvriendelijkere stuurtjes zouden aanbieden gezien ze ook een soort prijzenslag zijn begonnen op de direct drive base en de nieuwe pedalen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb net een Simla gt1 evo rig gekocht. Nu heb je daarvoor ook een speciale podium mount voor de dd1 en dd2. Lees in reviews dat dat beter is dan de standaard met die krachten.
Mijn vraag is of je voor de baby dd dit nu ook meerwaarde bied, hoor graag jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Lijkt me een hubje voor de pedalen? Zal wel bij de nieuwe ultimate serie horen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
richards3 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:36:
Ik heb net een Simla gt1 evo rig gekocht. Nu heb je daarvoor ook een speciale podium mount voor de dd1 en dd2. Lees in reviews dat dat beter is dan de standaard met die krachten.
Mijn vraag is of je voor de baby dd dit nu ook meerwaarde bied, hoor graag jullie mening.
die baby dd doet max 8nm. Dat zal vermoedelijk niet zo'n probleem leveren. De DD1 doet max 20Nm. Dat is toch andere koek

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nadeel daarvan is dat je wel wat flexibiliteit verliest. Overigens, je krijgt genoeg hoekstukken bij de GT1, dus je zou hem ook met aan beide kanten 3 hoeken vast kunnen zetten ipv 2. Als je laag zit, zou je zelfs 4 per kant kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb geruchten gehoord dat dit een upgrade kit is voor de huidige ultimates om de software van de sprints te kunnen gebruiken inpv DiView. Of het waar is weet ik ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DiView is zo simpel, soms is het beter om simpele dingen te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
Señor Sjon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Nadeel daarvan is dat je wel wat flexibiliteit verliest.
Je wil toch ook zo min mogelijk flex in je rig? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, daarom ook de extra beugels. :P Maar je weet prima wat ik bedoel. ;) Ik wil iig niet meer zonder rig rijden.

Ik had het extra profiel voor de pook met twee beugels onder en boven aan de zijkant vastgezet ipv de voorkant van de staander zoals je op foto's ziet, maar dan zit de boel echt wel muurvast.

[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
NoCustoms schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Ik heb geruchten gehoord dat dit een upgrade kit is voor de huidige ultimates om de software van de sprints te kunnen gebruiken inpv DiView. Of het waar is weet ik ook niet. :)
Dit is geen gerucht, maar komt rechtstreeks van Niels H. himself :). Ergens in dit interview:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Chris Haye heeft hem getest op gt1 evo YouTube: Testing The New Fanatec CSL DD Direct Drive Wheel [First Look]

Geen extra zaken nodig. Je kunt hem zonder problemen op de wheeldeck monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
homernt schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Chris Haye heeft hem getest op gt1 evo YouTube: Testing The New Fanatec CSL DD Direct Drive Wheel [First Look]

Geen extra zaken nodig. Je kunt hem zonder problemen op de wheeldeck monteren.
Top, dank voor de link. scheelt weer nog meer uitgaven. Nu weer (ongeduldig) wachten tot 23 nov :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
R2D2 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het BMW stuur heeft ook een gewicht reductie van 30%. Dit is wel aangenaam voor de wat minder krachtige wheel bases. Ik merk wel wat ik met het formula v2 stuur veel meer gevoel heb in de force feedback dan met m'n BMW gt2 stuur. (Csl elite base)

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kwam er net achter dat m'n gas nog maar tot 85% ging bij volledig intrappen... Ik snapte al niet waarom ik geen 1e meer werd ;)

Oftewel, ik moest even m'n Fanatec clubsport v3 pedalen opnieuw calibreren. Is dat normaal, moet dat gewoon elke paar weken of klopt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51

Hoogie2004

Whohooooo

Aikon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:03:
Ik kwam er net achter dat m'n gas nog maar tot 85% ging bij volledig intrappen... Ik snapte al niet waarom ik geen 1e meer werd ;)

Oftewel, ik moest even m'n Fanatec clubsport v3 pedalen opnieuw calibreren. Is dat normaal, moet dat gewoon elke paar weken of klopt er iets niet?
Ik heb dat met mijn vorige set gehad, opnieuw connecten via USB was genoeg.
Uiteindelijk vermoed ik dat de potmeter slecht was in die set (kan best na 8+ jaar).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancicted
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 10:05
Ekfad schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Lijkt er idd op dat het gewoon hetzelfde product is. Komt wel vaker voor natuurlijk dat er meerdere productielijnen zijn voor hetzelfde artikel voor verschillende regio's.

Vraag is of de prijzen op de website effectief correct zijn. Want daar komt de pedalenset op 27€ uit.
Kan misschien al de moeite zijn om te importeren.
Heeft iemand hier eens een I33T set besteld? Voor de immens lage kost lijkt het me wel de moeite om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb dat met mijn vorige set gehad, opnieuw connecten via USB was genoeg.
Uiteindelijk vermoed ik dat de potmeter slecht was in die set (kan best na 8+ jaar).
Opnieuw verbinden verhelpt het probleem helaas niet, en deze set heeft geen potmeters vziw en is vrij nieuw. Niemand anders die deze ervaring wel of niet heeft met de V3 pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40

Toevallig hadden ik en mijn team genootje dat een paar weken geleden toen ik bij hem onboard mee keek. We kwamen echter beide tot 99%, voor die laatste % moesten we dan nog net een tikje harder duwen. Beide opnieuw gecalibreerd en probleem was weg. Hij heeft zijn pedalen al wat langer, ik heb ze pas een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Card Nox schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Toevallig hadden ik en mijn team genootje dat een paar weken geleden toen ik bij hem onboard mee keek. We kwamen echter beide tot 99%, voor die laatste % moesten we dan nog net een tikje harder duwen. Beide opnieuw gecalibreerd en probleem was weg. Hij heeft zijn pedalen al wat langer, ik heb ze pas een paar maanden.
Dat ik óók, die laatste % was echt nog een klappie harder doortrappen als het ware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is waarom ze bij sommige F1 coureurs ook een deadzone hadden bij vol gas. Dan had een chickenlift geen effect. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:40
Hupske schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:14:
Zo, mijn Red Bull F1 stuurtje heeft enkele maanden gekost om hem te bouwen, maar hij is inmiddels nagenoeg af :*)
Enige wat er nog bij moet komen is een dual clutch systeem, maar daarvoor is alles grotendeels al gereed gemaakt. Moet alleen het ontwerp van de clutch zelf nog afmaken.

Kort wat je ziet:
  • 4.5 carbon frontplate met 3mm backplate
  • 4 inch Vocore scherm
  • 21 leds
  • Encoders in de grips, 4 encoders aan de voorkant en 1 joystick in het midden
  • Carbonne shifters
  • Mjf geprinte voorkant
  • Grips zijn mjf geprint met een soft touch finish
Al met al erg tevreden met hoe het stuurtje is geworden. Er is qua kosten ook niet op bespaard en dat is het project ten goede gekomen :)
Komende tijd er eerst flink mee racen voordat de clutch systemen toegevoegd gaan worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil ook zo een stuur >:) , ik hoop/verwacht dat fanatec ook met zo een stuur komt.
De formula sturen van hun komen toch beetje ouderwets over, ik heb de f1 2020 is mooi maar doe mij die maar _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:48

Gebruik je automatische calibratie? Want die vind ik maar bagger.
Gewoon manuele calibratie en even her calibreren. 99% kans dat het dan is opgelost.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Broodro0ster schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Gebruik je automatische calibratie? Want die vind ik maar bagger.
Gewoon manuele calibratie en even her calibreren. 99% kans dat het dan is opgelost.
Nee, altijd handmatig... Het is ook opgelost nu overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Trancicted schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Heeft iemand hier eens een I33T set besteld? Voor de immens lage kost lijkt het me wel de moeite om eens te proberen.
Ik heb het nog niet geprobeerd in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schraal
De Heusinkveld Ultimate+ pedalen zijn released:
https://heusinkveld.com/s...imate-plus-available-now/

Afbeeldingslocatie: https://heusinkveld.com/wp-content/uploads/Sim-Pedals-Ultimate-Productfoto-.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door schraal op 21-07-2021 16:56 . Reden: youtube link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-06 14:42
Mooi om te zien dat het ontwerp van 10 jaar (of langer?) terug nog altijd staat als een huis en dat deze 'plus' ook op de 'oude' ultimates gezet kan worden. Ben wel benieuwd wat er dan allemaal bij zit naast de blackbox. Veren? Rubbers? Pedal faces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
@BozeBever van de site van Heusinkveld:
When we release the Sim Pedals Ultimate+, there will be an Upgrade Kit for all current (from 2014 onwards) and new owners of the classic Sim Pedals Ultimate. This kit will be for sale in our webshop when we release the Sim Pedals Ultimate+.

This kit contains all Sim Pedals Ultimate+ parts which are performance enhancing and/or have improved wear characteristics. There will be minor aesthetical differences (eg. color changes) if you apply this Upgrade Kit to the classic Sim Pedals Ultimate.

[ Voor 4% gewijzigd door schraal op 21-07-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEzNmUcaVgls_tptsNogYaJrNOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gsfiNSzDJz1en6vfvmI17Gn0.png?f=user_large

Hopelijk kunnen mij helpen besluiten... Medio september komt de CLS DD binnen en het lijkt me wel handig om een stuur erbij te bestellen ;)

Ivm vakantie wil ik dat de komende weken alvast doen, zodat ik daarna kan switchen vanaf m'n Thrustmaster.

Ik rij momenteel vooral Forza Horizon en Motorsports (vaak LMP auto's) en Dirt 4. Ik heb ook wel F1 gespeeld, kortom: heel erg allround.

Ik twijfel dan ook tussen de CSL Elite Steering Wheel WRC de Clubsport Steering Wheel BMW GT2 V2 en de ClubSport Steering Wheel RS.

Ik rij zonder handschoenen en wil dat zo houden eigenlijk. Het Alcantara schoonmaken vind ik niet erg, en ik begrijp dat je voor een redelijk bedrag nieuw Alcantara kan krijgen via Fanatec. Daarnaast lees ik wisselende verhalen, dat het snel zou slijten, maar dat lijkt ook vaak verward te worden met viezigheid.

Daarnaast is de WRC €100 goedkoper, en heeft geen magnetische shifters. Die €100 maakt me niet zo heel veel uit en ik ga er vanuit dat de standaard shifters ook prima zijn.

Grootste verschillen/twijfelpunten w.m.b.:

Formaat: WRC is 300 mm, de andere 320 mm
Vorm: BMW is afgevlakt van ondere, andere zijn rond
Materiaal: RS is leer, andere zijn Alcantara
Gewicht: de WRC is beduidend lichter

Ik neig naar de RS, maar ben benieuwd wat jullie afwegingen zouden zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
WRC is elite, niveau onder ClubSport. Dus geen alu quick release, geen magnetic shifters en minder knoppen.

Ik zou de RS nemen. Leer boven Alcantara, geen merklogo van BMW als je met een Audi Quattro rijdt en voor de rest zijn die twee redelijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 10:52

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

@Aikon ik kan je een stuur met magnetic shifters zeer zeker aanbevelen! Ik had voorheen een Fanatec Formula V2 en die standaard shifters die daar op zaten vond ik persoonlijk niet fijn. Die magnetic shifters gaven echt zoveel meer gevoel!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-06 14:42
Heb de v1 van deze stuurtjes allemaal gehad en ik vond de bmw het fijnst, maar gezien je eisen van handschoentjes-loos rijden blijft er maar eentje over: de RS.

De WRC is voor de elite gemaakt en kent echt inferieur materiaal. Het geheel is zwak en dat is zeker bij de plastieken quick release wel een dingetje. De magnetic shifters van fanatec zijn het echt wel waard. Zijn erg goede dingen.

De bmw en de Porsche (de RS nu) hebben tov de vorige versie een upgrade gehad (schijnbaar). Zo is de rumble eruit en dat komt de stevigheid, zeker van de RS ten goede. Beiden zijn simpelweg erg fijne stuurtjes. Toch neig ik naar de bmw (mits handschoenen) gezien het gewicht. Het is zwaar en dat bevalt op een 2.5 en dd1 (straks de csl dd) erg prettig,

Nogmaals: gezien je voorkeur blijft enkel de RS over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bedankt allen. De BMW en RS wegen even veel indexe v2 versies btw.

Dan ga ik zo de RS maar bestellen, hopelijk kunnen ze hem aan de order toevoegen. Wel komt deze pas 6-10, dus moet toch wat meer geduld nog hebben met de CSL DD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Aikon Fanatec verzend alles individueel, ze voegen dus niets aan orders toe. Je betaald ook per item verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zelfs als ze tegelijk zou bestellen, zou je 2x €25 betalen dus? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Per bestelling is het volgens mij? Kan me niet voorstellen dat je 2x verzenden betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Jawel zelfs toen ik de formula v2 en brake performance kit tegelijk bestelde werden het 2 zendingen. De totale verzendkosten waren toen 25.81 euro,..

[ Voor 20% gewijzigd door mithrandirrr op 22-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De verzendkosten zijn op gewicht, niet op coli. (wel een basisbedrag)

Ik heb vorig jaar een doos of 10 in 1 bestelling gehad (met allemaal losse verzendlabels) en dat was €40,49

Toen een keer een losse APM module voor €11,88 en €25,81 voor een McLaren + adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Idd, van Fanatec:

Unfortunately, we are not allowed to change anything in your order.

But just as information, it's not really that you have to pay shipping costs twice. As soon as you would have added an additional product to your existing order, your shipping costs would also increase.

Dus ik bestel de RS nu, zit ik wel 3 weken met een DD zonder stuur... Heeft iemand een leenstuurtje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 20:20
Weet iemand of er replacement handgrepen voor de oude formula carbon sturen zijn die zonder suede zijn? Ik zit er bij mij bijna doorheen en hoef niet zo nodig dezelfde handgrepen terug :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://pineapplegrips.co.uk/

Die maken grips na in leersoorten of opnieuw alcantara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 20:20
Thx, jammer dat ze in de UK zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Liever te duur dan niet te koop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Ik heb even gezocht in de topic maar kon niet direct het antwoord vinden. Ik wil mijn eerste playseat aanschaffen en zit naar de playseat challenge te kijken. Helemaal omdat deze makkelijk op te bergen is. Nu ben ik vrij lang (1.98m) en heb ik daardoor best lange benen. Nu heb ik op youtube wel eens gezien dat lange mensen wat problemen hebben met de knieën die tegen het stuur aan komen bij de challenge en ook bij de evolution. Zijn hier mensen die ook lang zijn en hier ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar ik ben ontzettend blij dat ik mijn Evolution heb vervangen voor alu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:33:
Nee, maar ik ben ontzettend blij dat ik mijn Evolution heb vervangen voor alu. :)
en alu is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:35
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:28:
Ik heb even gezocht in de topic maar kon niet direct het antwoord vinden. Ik wil mijn eerste playseat aanschaffen en zit naar de playseat challenge te kijken. Helemaal omdat deze makkelijk op te bergen is. Nu ben ik vrij lang (1.98m) en heb ik daardoor best lange benen. Nu heb ik op youtube wel eens gezien dat lange mensen wat problemen hebben met de knieën die tegen het stuur aan komen bij de challenge en ook bij de evolution. Zijn hier mensen die ook lang zijn en hier ervaringen mee hebben?
Ik ben 1.96m en heb een tijd een playseat challenge gehad. Ik zat er prima in en het was voor mij geen probleem. Kan me niet herinneren dat ik ergens in de knel kwam met mijn knieën, misschien wel als je de pedalen raar dichtbij zet.

Ik vond het een prima ding voor mijn logitech g27 toen, maar als je in de markt bent voor de iets serieuzere wheelbases of pedalen, dan zou ik inderdaad gelijk voor een alu-rig gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51

Hoogie2004

Whohooooo

Nou, het eerste stukje begin is er met het pokornyi stuurtje. De eerste onderdelen zijn binnen en ik ben al druk aan het 3d printen. PCB is ook al besteld.

Het gaat nog zeker een tijd duren voor alles af is, nog genoeg dingen die ik moet uitzoeken en aanschaffen, maar het begin is er :)

Tot nog toe ontzettend leuk zoekwerk en project.

Wat foto's :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88cdUSdkVDH2JSjrMzy2MPYIlIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMNo8YtC7t2lzWnVP4k8MzY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRI1Is-MXMgMMoXclCG9WhZ7Zj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGZr8tuS6QNaOrmosRhvO9Rx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPC3NG8-89wXjnVAzStFdXkFbF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPKXat6FZNsezqK7IdJCNtaO.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 19:53
BozeBever schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:42:
Mooi om te zien dat het ontwerp van 10 jaar (of langer?) terug nog altijd staat als een huis en dat deze 'plus' ook op de 'oude' ultimates gezet kan worden. Ben wel benieuwd wat er dan allemaal bij zit naast de blackbox. Veren? Rubbers? Pedal faces?
Je bedoeld nog steeds met dezelfde flaws als 10 jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:03
Welke zijn dat in jullie ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
Ik zit te kijken naar een stuurtje met eventueel wat pedalen om wat casual te racen in de family.

De Logitech G29 lijkt me wel aardig maar vraag me af of/hoe die te bevestigen is op een tafel van met blad + plank die samen 10cm dik zijn?

En klopt het dat de G29 op dit moment alleen in bundel met F1 Voor PS4/5 beschikbaar is en niet zonder/PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de G29 tijdens de BTW dagen gescoord voor 166 euro (met nog een cadeaubon eraf). Pedalen gebruik ik niet, daar heb ik betere voor. De behuizing is zo goed als identiek aan de G25 en G27. Een blad van 10cm gaat hem niet worden. F1 2021 krijg je bij alle reguliere winkels erbij zie ik.

Voor mij is het een overbrugging naar de Fanatec DD.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 24-07-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
Señor Sjon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:18:
Ik heb de G29 tijdens de BTW dagen gescoord voor 166 euro (met nog een cadeaubon eraf). Pedalen gebruik ik niet, daar heb ik betere voor. De behuizing is zo goed als identiek aan de G25 en G27. Een blad van 10cm gaat hem niet worden. F1 2021 krijg je bij alle reguliere winkels erbij zie ik.
Het prijsverloop had ik gezien. Des te meer voelt het een beetje zonde dat je hem nu zelfs niet kunt kopen zonder gamebundel waar een PC gamer niets aan heeft

Gezien de klemconstructe is het misschien nog wel een optie om (een) hulpstuk(ken) te printen met de 3D printer. Idee wat ik heb is om de tafel als het ware iets te verlengen waar de klemhaken vervolgens in kunnen grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Op de G27 zitten ook hardmount punten, M6 dacht ik. Dan is het gewoon een kwestie van wat langere bouten om de 10 cm te overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xan-NL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-01 17:38
Beste Simmers,

Net tijdens het racen brak opeens spontaan m’n armpje van de linker flipper af. Stuurtje is tweedehands en zoeken op racectrl wat er op het stuurtje staat kom ik ook niet echt verder. Heeft iemand een tip wat ik kan doen? Is het armpje voor een beetje schappelijke prijs na te maken? Een nieuw stuur kopen vind ik nogal zonde geld, zeker gezien de prijzen van een beetje kwaliteit stuur voor een simucube😅

Of misschien zit hier iemand die het voor een schappelijke prijs op korte termijn kan repareren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqKlRaU_50jnpB0jzaZzBd0olyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuCSZ14RgTJipSqeIWQoHpTE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRlYBuQ-T8-I1uElRFivjFzlMXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ay9yeEA0g002SW4YvEOwSctA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yqTigaoF4o7U2s4Nj-8mbRqs1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZhDCTf5kQWBUVbpMICevQbG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Xan-NL op 24-07-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Xan-NL wellicht Ascher Racing shifters monteren?
https://www.ascher-racing.com/shop/paddle-shifter/

Of misschien kan @Hupske je helpen met een 3D geprinte shifter? :)

[ Voor 25% gewijzigd door dawg op 24-07-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan-NL
dawg schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:18:
@Xan-NL wellicht Ascher Racing shifters monteren?
https://www.ascher-racing.com/shop/paddle-shifter/

Of misschien kan @Hupske je helpen met een 3D geprinte shifter? :)
Op het moment gaat de voorkeur uit naar een ander armpje wat eventueel “gekopieerd” kan worden met een 3D printer.
Mocht dat te duur worden, zijn die Ascher shifters wel een heel goed idee! Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken de komende tijd als ik die monteer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:22
Xan-NL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Op het moment gaat de voorkeur uit naar een ander armpje wat eventueel “gekopieerd” kan worden met een 3D printer.
Mocht dat te duur worden, zijn die Ascher shifters wel een heel goed idee! Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken de komende tijd als ik die monteer.
Het is van een ontwerp wat je online kan kopen. Even op Yeggi/cults3d zoeken.
Zo kan je het ontwerp van de shifters achterhalen. Aangezien het DIY is zal het wat lastiger zijn om het zelf na te maken. Al lijken de shifters een rip-off van de eerdere Turn shifters.
Het uiteindelijk printen zal met 5 euro wel klaar moeten zijn :p

De losse opties die men geeft is oppassen. Dit omdat de mounting gaten allemaal verschillen en je zelf ook aan de gang moet om de switch te vervangen. Dus je moet wat soldeer ervaring hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Hupske op 24-07-2021 15:47 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
Xan-NL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Alternatieven zouden nog zijn:
* SRM: https://www.simracingmachines.com/WebShop/srm-gear-shifter
* Fanatec: https://fanatec.com/eu-en...rt-magnetic-paddle-module

Zal ook een beetje afhangen van wat er op jouw stuurtje past denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xan-NL
Hupske schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Het is van een ontwerp wat je online kan kopen. Even op Yeggi/cults3d zoeken.
Zo kan je het ontwerp van de shifters achterhalen. Aangezien het DIY is zal het wat lastiger zijn om het zelf na te maken. Al lijken de shifters een rip-off van de eerdere Turn shifters.
Het uiteindelijk printen zal met 5 euro wel klaar moeten zijn :p

De losse opties die men geeft is oppassen. Dit omdat de mounting gaten allemaal verschillen en je zelf ook aan de gang moet om de switch te vervangen. Dus je moet wat soldeer ervaring hebben.
Ik ben gaan zoeken maar de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Ik zou zelf niet weten waar ik moet beginnen, heb ook geen verstand van printen of solderen oid. Misschien dat je me op weg zou kunnen helpen? :)
schraal schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Alternatieven zouden nog zijn:
* SRM: https://www.simracingmachines.com/WebShop/srm-gear-shifter
* Fanatec: https://fanatec.com/eu-en...rt-magnetic-paddle-module

Zal ook een beetje afhangen van wat er op jouw stuurtje past denk ik.
Lijkt alsof die van simracingmachines zou moeten passen maar monteren word dan een dingetje :?
Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.