Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 67 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik begrijp uit reviews dat het een zijdelingse move is. Ik zit ook nog te dubben. De internals van een G29 schijnen effectief nog steeds hetzelfde te zijn als de G27 die weer hetzelfde was als de G25. En die stamt uit 2006.

Edit
176
-10 euro nieuwsbriefkorting
-20 euro cadeaukaart die ik net vond
146 euro.
tempting... op MP staan ze voor meer te koop, maar dan gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 23-06-2021 22:24 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:02:
Ik begrijp uit reviews dat het een zijdelingse move is. Ik zit ook nog te dubben. De internals van een G29 schijnen effectief nog steeds hetzelfde te zijn als de G27 die weer hetzelfde was als de G25. En die stamt uit 2006.

Edit
176
-10 euro nieuwsbriefkorting
-20 euro cadeaukaart die ik net vond
146 euro.
tempting... op MP staan ze voor meer te koop, maar dan gebruikt.
Haha zit naar dezelfde actie te kijken. Nieuwsbriefkorting is een goede nog. Helaas geen cadeaukaart hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het duurt ook gewoon nog 22(!) weken voordat de babyDD leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:03:
Het duurt ook gewoon nog 22(!) weken voordat de babyDD leverbaar is.
En dan hebben ze de playstation versie nog niet eens aangekondigd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor al met al 146 euro kon ik hem niet laten liggen. Over een halfjaar de babyDD (want de huidige nonDD Fanatecs zijn uitverkocht of boven nieuwprijs op MP) en dan hoop ik wel break-even op de G29 te spelen. Zo niet, dan gaat mijn zoon er maar mee in training. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:41:
Voor al met al 146 euro kon ik hem niet laten liggen. Over een halfjaar de babyDD (want de huidige nonDD Fanatecs zijn uitverkocht of boven nieuwprijs op MP) en dan hoop ik wel break-even op de G29 te spelen. Zo niet, dan gaat mijn zoon er maar mee in training. :P
Ik heb hem wel laten liggen en ga voorlopig even door op de T150. Maar bedoel je met babyDD, de CSL DD? Als ik op babyDD google krijg ik hele andere zaken geen stuurtje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, de CSL DD. Maar het is eigenlijk ongekend dat een bedrijf rustig een halfjaar zijn primaire producten out of stock heeft. Zal ook wel verklaren waarom ze pre-orders gelijk innen ipv reserveren. Dan nog had ik nooit in de eerste wave gezeten en in de tweede wave liep de levertijd ook al hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Xtince schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:45:
Hi all,
Ik heb sinds 2 jaar een Thrustmaster T150. Op zich blij mee als ik aan het racen ben, goed ffb voor zijn prijsklasse. Enige waar ik me soms wel aan “irriteer” (net voor of na een race) is dat het aanvoelt als “speelgoed”, teveel plastic, dun.

Het liefst koop ik daarom een T300, maar wacht nog om goedkeuring op budget van vrouwtje 😜.

Maar nu zag ik dat de Logitech G29 behoorlijk is afgeprijsd. Qua design ziet het er in ieder geval wat realistischer uit dan de T150. Echter heb ik er geen in het echt gezien.

Maar eigenlijk als ik de reviews bekijk over de t150 tov de g29, zijn ze gewaagd aan elkaar. Mijn vraag is dan ook of de G29 wel echt een upgrade is tov de T150? Of kan ik beter wachten op goedkeuring budget ;)?
Als je nog even kan wachten; ik verwacht dat er een hoop op marktplaats gedumpt gaat worden zodra de CSL DD uitgeleverd gaat worden.

Ik rij nu met een T300, die gaat direct op marktplaats zodra mijn CSL DD binnen is.
Ik zit bij de 1e wave, dus ik hoop dat de 2e handsprijzen dan nog niet compleet ingestort zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
GeleFles schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Als je nog even kan wachten; ik verwacht dat er een hoop op marktplaats gedumpt gaat worden zodra de CSL DD uitgeleverd gaat worden.

Ik rij nu met een T300, die gaat direct op marktplaats zodra mijn CSL DD binnen is.
Ik zit bij de 1e wave, dus ik hoop dat de 2e handsprijzen dan nog niet compleet ingestort zijn...
We gaan het zien. Tot nu zijn de 2de handsprijzen voor een T300 bij sommige duurder of gelijk aan nieuwprijs. Vraag me ook af wie ze dan 2de hands kopen. En eerlijk gezegd koop ik dit soort dingen (elektronica) liever nieuw met garantie, want heb vaak genoeg gehad dat elektronica binnen 2 jaar kapot zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch nog een beetje competitie voor de CSL-DD vanuit (voor mij in ieder geval) onverwachte hoek,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HC5x-CKoyXyUE3Yd-gnUOVpFOGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ljWPkLsjl36R6mdvqEpYFZsa.png?f=user_large

Zou een 10Nm variant van de Alpha moeten zijn. Toch mooi om te zien dat er fabrikanten zijn die toch nog een beetje in de buurt van Fanatec kunnen blijven in die markt.

[ Voor 82% gewijzigd door R2D2 op 25-06-2021 13:02 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 08:53
Heb even rondgezocht maar moet het toch even hier vragen. Is hier iemand met een Accuforce V2 die me kan vertellen welke maat (draad) de bouten voor accessoires in het voorste paneel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ze zijn een poosje aan het hinten geweest maar uiteindelijk is de release die vandaag plaats had moeten vinden terug getrokken :+

Fanatec staat er niet heel lekker op met een levertijd ergens begin 2022 voor sommige nieuwe producten (Formula V2.5) maar dit is ook wel een lekker missertje, op de dag van de aankondiging iets aankondigen en het dan heel snel weer offline halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Fanatec onder een post over hun nieuwe Bentley wheel... Benieuwd hoe aggressief die pricing gaat zijn dan. Eerst zien, dan geloven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0DjhCLmy0qE04G__m6yWZ2OPVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nmRTLlefWzwttmG7Sv2dQRed.png?f=user_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:44
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:12:
Fanatec onder een post over hun nieuwe Bentley wheel... Benieuwd hoe aggressief die pricing gaat zijn dan. Eerst zien, dan geloven.

[Afbeelding]
Typisch Fanatec/Jackermeier om op zo'n manier de marketing machine nog een zetje te geven en nog een handjevol mensen te overtuigen.

Zal ongetwijfeld een markt voor zijn, maar niets voor mij. Ik ben sinds kort over op een Ascher Racing F64-USB V2 simracing toy wheel, waar ik erg blij mee ben _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:10
R2D2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Ja ze zijn een poosje aan het hinten geweest maar uiteindelijk is de release die vandaag plaats had moeten vinden terug getrokken :+
Ze moesten hem ff duurder maken denk ik…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciwsiJtETohBqgSGzpVkwo5M544=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqQ04YCj8B2Z8N7JAaHLCaey.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-06-2021 07:58 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madhouse1979 ik wilde het net plaatsen. :+

Schijnbaar moest er overnacht nog even een exacte kostencalculatie gemaakt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:12:

[Afbeelding]
Prijzen zijn leuk, maar constant niet leverbaar of astronomische levertijden laat die prijs niet veel zeggen.

Die Alpha Mini gooit er even 25% bovenop.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 26-06-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:35
Ook ik heb de CLS DD besteld. Maar ik rij momenteel met de T-lcm pedalen van Trustmaster. Kan ik die wel aan de praat met elkaar op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:06
multynoob schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:07:
Ook ik heb de CLS DD besteld. Maar ik rij momenteel met de T-lcm pedalen van Trustmaster. Kan ik die wel aan de praat met elkaar op de pc?
De T-LCM zijn toch met aparte USB aansluiting? Zo ja, dan kan dat prima.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, zolang ze hun eigen USB-aansluitingen hebben, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:35
Er zaten blijkbaar twee kabels bij, in de verpakking ook de Usb-kabel gevonden. Bedank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik heb nooit een firmware update uitgevoerd van mijn T150. Is een update alleen maar om accessoires aan te kunnen koppelen of doet het ook wat met de beleving/werking (bijv. beter ffb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:11
Voor wie een upgrade overweegt.... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Jammer dat hij niet een echte vergelijking maakte van bijvoorbeeld een goedkoop setje zoals die hij nu gebruikt heeft en dan nog 2 of 3 stappen er tussen in tot aan die zogenaamd 7000 kostende rig.

Dit is een ferrari tegen een fiat laten racen....lachwekkend maar niet echt behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het is ook een bullshit vergelijking. Uiteindelijk zijn het gewoon assen die een input geven. Met genoeg muscle memory ben je op beide even snel. Hoeveel plezier of frustratie je onderwijl hebt, dat is het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 22-09 16:11
laforte schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Jammer dat hij niet een echte vergelijking maakte van bijvoorbeeld een goedkoop setje zoals die hij nu gebruikt heeft en dan nog 2 of 3 stappen er tussen in tot aan die zogenaamd 7000 kostende rig.

Dit is een ferrari tegen een fiat laten racen....lachwekkend maar niet echt behulpzaam.
SlaadjeBla schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:18:
Het is ook een bullshit vergelijking. Uiteindelijk zijn het gewoon assen die een input geven. Met genoeg muscle memory ben je op beide even snel. Hoeveel plezier of frustratie je onderwijl hebt, dat is het verschil.
Ik zou het filmpje ook niet al te serieus nemen natuurlijk. Het is entertainment, geen grondig vergelijk van producten.

Voor wat betreft muscle memory klopt dat natuurlijk deels wel, maar de T Racer is wel zo bedroevend slecht, dat daar geen muscle memory tegenop kan. Rechtdoor is precies net niet rechtdoor, en met een totale stuuruitslag van 180 graden ga je het ook niet echt winnen. Des te knapper is de tijd die hij toch nog weet neer te zetten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zojuist besteld. Ondanks dat ik al lang simrace wordt dit mijn eerste formula stuur. En mijn tweede van Ascher Racing. :)
Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://www.ascher-racing.com/wp-content/uploads/Ascher_Steering_wheel_F28-SC-V2_04.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

dawg schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:16:
Zojuist besteld. Ondanks dat ik al lang simrace wordt dit mijn eerste formula stuur. En mijn tweede van Ascher Racing. :)
Ben benieuwd!

[Afbeelding]
Heb deze ook een aantal maanden geleden gekocht. In 1 woord TOP!!!

Veel plezier er mee!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Doubleoz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:35:
[...]

Heb deze ook een aantal maanden geleden gekocht. In 1 woord TOP!!!

Veel plezier er mee!
Ik vraag me af wat er zo goed is aan die Ascher stuurtjes. Ik schrik echt van die prijs van bijna €700?!? Wat is er beter aan dit stuur dan bijvoorbeeld een formule V2 + APM voor €400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Jeetje, heeft iedereen bij Fanatec zijn vakantiegeld besteed ofzo? Ik ben o zoek naar een F1 stuurje, mag best oudere generatie zijn, maar graag die met rotatie knoppen. Ik race in VR en met mijn drukknoppen heb ik te weinig functies beschikbaar.

Ook lijken er alleen maar DD/podium bases te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Thodekroo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Ik vraag me af wat er zo goed is aan die Ascher stuurtjes. Ik schrik echt van die prijs van bijna €700?!? Wat is er beter aan dit stuur dan bijvoorbeeld een formule V2 + APM voor €400?
Het klopt dat het een hoop geld is maar je vergelijking klopt niet helemaal. Een Fanatec V2 + APM is 370 + 180 = € 550,-. Indien je dit stuur op een andere wheelbase dan Fanatec wil monteren dan heb je nog een converter kit nodig van 150 euro. Daarmee komt de prijs dus net zo hoog uit als een Ascher.

Zelf had ik voorheen een Fanatec V2 + magnetic paddle module en stond voor de keuze of een converter kit kopen of de Fanatec V2 + MPM verkopen voor een goede prijs en dan wat extra geld investeren voor een Ascher. Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen omdat het kwalitatief erg mooie sturen zijn en ik deze draadloos kon aansluiten op mijn SC2 Pro.

Fanatec V2 is prijs/kwaliteit absoluut een erg mooi stuur maar de kwaliteit van de Ascher is wat mij betreft wel van een hoger niveau.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@superduper Deze situatie speelt al bijna een halfjaar qua beschikbaarheid. En met de pre-order tijden van de DD erbij, verkopen ze bijna een jaar niks aan bases, althans niet wat je kan bestellen en volgende week geleverd kan krijgen.

@Doubleoz De v2 is imo eerder vergelijkbaar met de duurdere Ascher van 900 euro, meer vanwege het aantal knoppen van de v2 vs de goedkopere (die Ascher heeft geen rotaries en encoders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Señor Sjon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:59:

@Doubleoz De v2 is imo eerder vergelijkbaar met de duurdere Ascher van 900 euro, meer vanwege het aantal knoppen van de v2 vs de goedkopere (die Ascher heeft geen rotaries en encoders).
Soort van wel, v.w.b. de Ascher: 2 x multifunctional 7-way joysticks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
de v2 heeft er 1 (heet de funkey, zit rechts) en 1 joystick met button, zonder de draaifunctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik wil misschien een keer een stuurtje toevoegen aan mijn arsenaal, maar de Formula v2 bied in mijn ogen weinig meerwaarde qua functionaliteiten en looks t.o.v. mijn huidige originele Formula wheel (inmiddels 9 jaar oud, still going strong).

Zijn er mensen met ervaringen m.b.t. de zelfbouw plannen voor stuurtjes van Pokornyi Engineering?
Zoiets lijkt me wel erg gaaf: https://pokornyiengineering.com/products/lmp-pro-diy-files

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64IjosWgE3VpSrKz2xAJrdsDypw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0I6nwscsAACgvFATCbUaw6CJ.png?f=user_large

Online vind ik helaas alleen geen duidelijke prijzen van alle componenten (alleen richtprijzen van mensen die hem gebouwd hebben van ~400 tot ~800 euro ongeveer, behoorlijk brede range) en er zijn wat zaken die me zorgen baren, zoals het bestellen van minimaal 5 PCB's (wat ook niet helpt qua kosten, zeker niet als je er maar 1 nodig hebt).

[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-07-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:02:
Ik wil misschien een keer een stuurtje toevoegen aan mijn arsenaal, maar de Formula v2 bied in mijn ogen weinig meerwaarde qua functionaliteiten en looks t.o.v. mijn huidige originele Formula wheel (inmiddels 9 jaar oud, still going strong).

Zijn er mensen met ervaringen m.b.t. de zelfbouw plannen voor stuurtjes van Pokornyi Engineering?
Zoiets lijkt me wel erg gaaf: https://pokornyiengineering.com/products/lmp-pro-diy-files

[Afbeelding]

[YouTube: LMP Pro features | DIY steering wheel]

Online vind ik helaas alleen geen duidelijke prijzen van alle componenten (alleen richtprijzen van mensen die hem gebouwd hebben van ~400 tot ~800 euro ongeveer, behoorlijk brede range) en er zijn wat zaken die me zorgen baren, zoals het bestellen van minimaal 5 PCB's (wat ook niet helpt qua kosten, zeker niet als je er maar 1 nodig hebt).
Ok, de maker van de tekeningen geeft een indicatie van 300 ~ 400 € in deze post op Reddit: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Dat zou dit best een leuk hobby projectje maken later dit jaar. Zelfs met de kosten van de Fanatec Hub die erop zou moeten, is 600 voor zoiets beter te verantwoorden voor mezelf dan een Fanatec Formula v2, of 650 voor de Porsche wheel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-07-2021 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:49
Hoogie2004 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:51:
[...]

Ok, de maker van de tekeningen geeft een indicatie van 300 ~ 400 € in deze post op Reddit: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Dat zou dit best een leuk hobby projectje maken later dit jaar. Zelfs met de kosten van de Fanatec Hub die erop zou moeten, is 600 voor zoiets beter te verantwoorden voor mezelf dan een Fanatec Formula v2, of 650 voor de Porsche wheel.
De stuurtjes van Pokornyi zijn mooie projecten om aan de werken. Met de pcb en software zet die een hoog niveau neer.
Lastigste waar je tegen aan kan lopen is dat de componenten die je nodig hebt voor de pcb niet op voorraad zijn voor assemblage. En goede suède vinden voor de grips is moeilijk Voor de rest is alles wel goed te doen en duidelijk beschreven.

Het bedrag wat je ervoor kwijt zal zijn hangt wel van paar factoren af en zal wel wat hoger uit kunnen vallen.
Het carbon zal je uit China moeten halen. Prijzen zullen wel wat hoger uitkomen aangezien je daar nu belasting over moet betalen.
Welke knoppen je kiest. Persoonlijk zal ik niet de rotary encoders gebruiken die hij aangeeft. Die zijn van zeer lage kwaliteit. Er zijn wel andere encoders alleen zijn die iets duurder.
Vocore scherm of Nextion zit je nu ook met de belasting mee.

De 5 stuks pcb zal ik niet over inzitten. Zo een pcb is altijd nog wel ergens te slijten. Genoeg mensen die zijn stuurtjes hebben gekocht :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:47
Een tijdje geleden heb ik een Thrustmaster TX Servo Base en een F1 stuurtje (die met die nep knoppen in het midden) voor een zacht prijsje van een mede-tweaker over kunnen nemen. Met de komst van een Next Level Racing F-GT Lite is het echt een super leuke ervaring geworden. Nu wil ik graag een GT-achtig stuurtje voor op die base. Mijn oog is gevallen op het 488 challenge stuurtje van Thrustmaster. Die wordt vziw jammer genoeg (nog) niet los verkocht.

Mijn vraag is of hier iemand toevallig dat stuurtje heeft en mij kan vertellen of elke draaiknop een unieke functie heeft? En zou dit stuur ergens toch los te verkrijgen zijn?

Ik vraag dit omdat het F1 stuurtje van Thrustmaster mij ietwat tegenvalt qua knoppen. Er zitten 2 D-pads op die dezelfde output hebben en dus niet unieke toewijzingen kunnen krijgen. Als kers op de taart zijn de 2 rotary dials vast toegewezen als d-pads. De linker is up en down en de rechter is left en right. Betekent dus dat je 2 d-pads en 2 rotary's hebt die in totaal maar 4(!) functies kunnen uit sturen. Dat stuurtje is niet verschrikkelijk duur maar toch voel je je ietwat bedrogen.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 07-07-2021 09:20 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:20

Niellie41

[object Object]

AtlAntA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:17:
Een tijdje geleden heb ik een Thrustmaster TX Servo Base en een F1 stuurtje (die met die nep knoppen in het midden) voor een zacht prijsje van een mede-tweaker over kunnen nemen. Met de komst van een Next Level Racing F-GT Lite is het echt een super leuke ervaring geworden. Nu wil ik graag een GT-achtig stuurtje voor op die base. Mijn oog is gevallen op het 488 challenge stuurtje van Thrustmaster. Die wordt vziw jammer genoeg (nog) niet los verkocht.

Mijn vraag is of hier iemand toevallig dat stuurtje heeft en mij kan vertellen of elke draaiknop een unieke functie heeft? En zou dit stuur ergens toch los te verkrijgen zijn?

Ik vraag dit omdat het F1 stuurtje van Thrustmaster mij ietwat tegenvalt qua knoppen. Er zitten 2 D-pads op die dezelfde output hebben en dus niet unieke toewijzingen kunnen krijgen. Als kers op de taart zijn de 2 rotary dials vast toegewezen als d-pads. De linker is up en down en de rechter is left en right. Betekent dus dat je 2 d-pads en 2 rotary's hebt die in totaal maar 4(!) functies kunnen uit sturen. Dat stuurtje is niet verschrikkelijk duur maar toch voel je je ietwat bedrogen.
Ik weet niet of op de PC speelt, maar dan kan je de 'advanced mode' aanzetten en dan krijg je veel meer mogelijkheden qua knoppen. Dan worden beide d-pads ook als aparte d-pads gezien bijvoorbeeld.
http://ts.thrustmaster.co...riF1/F1_Wheel_Mapping.pdf

Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd hoe je dat aan zet. :X Volgens mij was dat via de driver van Thrustmaster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Niellie41 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Ik weet niet of op de PC speelt, maar dan kan je de 'advanced mode' aanzetten en dan krijg je veel meer mogelijkheden qua knoppen. Dan worden beide d-pads ook als aparte d-pads gezien bijvoorbeeld.
http://ts.thrustmaster.co...riF1/F1_Wheel_Mapping.pdf

Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd hoe je dat aan zet. :X Volgens mij was dat via de driver van Thrustmaster.
Hey bedankt! Dat wist ik dus niet. Het is in het control panel te activeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBcBXDl7OCHdtk-zNQ3tzAudRvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYMbOIHRp6qhJIuzm5jo0Jsf.png?f=fotoalbum_large

Dat verzacht de teleurstelling al heel wat. Nu kan ik in f1 2020 lekker alle bochten missen omdat ik te druk met het stuur ben. ;)

Nu nog wat rond zoeken naar dat 488 challenge stuurtje. Heb stiekem al erg de neiging om maar gewoon die hele set (TS-PC base en 488 challenge stuur, zoals het nu alleen maar verkrijgbaar is) te kopen maar dat is niet echt budget vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29

zoals niellie hierboven ook al aangeeft kun je het stuur in advanced modus zetten ( kan in het opties menu van de driver en aan te raden om je stuur zijn firmware te upgraden), dan wordt ie in veel spellen niet meer automatisch herkent maar kun je alle knoppen appart instellen en heb je het volledige scala. in normal mode werken de dpads als 1. ik vind het een heel fijn stuurtje als je GT rijdt in F1 zitten de knoppen eigenlijk net niet dichtbij genoeg om makkelijk te kunnen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22

Ik heb dat 488 stuurtje met de base die erbij zit en ik vind dat als je dat stuurtje met de base op een rig plaatst, in mijn geval de Next Level GT Track, de base goed vast zit maar daardoor des te meer opvalt hoe flexibel het stuurtje is. Het stuurtje is eerst leuk, maar op een gegeven moment wil je upgraden, nu voelt het echt plastic aan.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
stormbreaker schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb dat 488 stuurtje met de base die erbij zit en ik vind dat als je dat stuurtje met de base op een rig plaatst, in mijn geval de Next Level GT Track, de base goed vast zit maar daardoor des te meer opvalt hoe flexibel het stuurtje is. Het stuurtje is eerst leuk, maar op een gegeven moment wil je upgraden, nu voelt het echt plastic aan.
Jammer dat is toch wel een beetje een domper. Die TS-PC heeft 6nm aan koppel en mijn base maar 4nm. Denk je dat je die flex ook voelt op een base met minder koppel? Het stuurtje lijkt mij vooral aantrekkelijk vanwege die 2 (leuk gekleurde) draaiknoppen ende shifter lights. Ik heb nu een oude telefoon in dienst als extra dash via simhub maar ik heb nog niet een mogelijkheid gevonden om die ergens netjes in mijn gezichtsveld te plaatsen.

Ik zou nog een telefoonhouder om kunnen bouwen oid natuurlijk. Allemaal ideeën.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Psst: Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"

Ik heb nu tijdelijk de G29 aangezien de babyDD nog wel een halfjaar onderweg is. Die heeft shiftlights, maar in de regel zit dat gewoon niet in je blikveld. Ook de telefoon in zo'n houder zit grotendeels achter het stuur. Bij de uiteindelijke base zit de dash veel beter en hoger. Ook is een F1 stuur afgeplat, wat ook helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21
AtlAntA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Jammer dat is toch wel een beetje een domper. Die TS-PC heeft 6nm aan koppel en mijn base maar 4nm. Denk je dat je die flex ook voelt op een base met minder koppel? Het stuurtje lijkt mij vooral aantrekkelijk vanwege die 2 (leuk gekleurde) draaiknoppen ende shifter lights. Ik heb nu een oude telefoon in dienst als extra dash via simhub maar ik heb nog niet een mogelijkheid gevonden om die ergens netjes in mijn gezichtsveld te plaatsen.

Ik zou nog een telefoonhouder om kunnen bouwen oid natuurlijk. Allemaal ideeën.. 8)7
Ik heb met de tspc en het 488 stuur nog geen overmatige flex kunnen ervaren zolang de kraag goed tegen het stuurtje zit.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
TiezZ_BE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Ik heb met de tspc en het 488 stuur nog geen overmatige flex kunnen ervaren zolang de kraag goed tegen het stuurtje zit.
Ja idd, de kraag! Die zit wel goed tegen het stuurtje maar ik ben een perfectionist. Het stuurtje daar wen je aan, dus ineens voelt het dan toch van: ik wil beter. Maar voorlopig nog even wachten met een upgrade, ik ga eerst eens bezinnen of ik de komende jaren toch niet een DD wil. In principe kan een Fanatec DD op mijn base, men zegt dat het geen problemen geeft. Maar ik vind de SF1000 wheel ook aantrekkelijk, prijs valt heel erg mee voor wat je krijgt. Al is dat stuurtje alleen voor Formule wagens, natuurlijk niet voor GT of rally.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
AtlAntA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Dat weet ik niet qua koppel. Dat zou je echt aan iemand met meer technische kennis kunnen vragen dan ik. Let wel op dat de shifter lights niet in iedere game consequent werken, Fanatec LEDS software helpt wel voor bijv. rFactor2 en GRID 2019 maar niet voor F1 2020, die game vind ik daar waardeloos in. Ik moet de base dan aan en uit zetten en even de FFB wijzigen, echt een bug dus. RR, AC, ACC, iRacing e.d. games werken gewoon normaal. Vooral ACC geeft goede FFB met dit stuurtje, bij RR zou ik eigenlijk de FFB wat sterker moeten zetten maar ligt ook aan wat voor auto je rijdt natuurlijk. De shifter lights hebben blauw, groen, rood en wit (op het eind). Jammer dat die blijkbaar geen andere kleuren kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Voor de geïnteresseerden: de Formula V2.5 x staat ineens op available en ready to ship...

https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-formula-v2.5-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Thodekroo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
Voor de geïnteresseerden: de Formula V2.5 x staat ineens op available en ready to ship...

https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-formula-v2.5-x
Zag hem inderdaad staan vanmorgen. Kan alleen niet terugvinden wat nou de upgrade is t.o.v. de V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:48
mr.DJ95 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Zag hem inderdaad staan vanmorgen. Kan alleen niet terugvinden wat nou de upgrade is t.o.v. de V2?
Clubsport shifters (die magnetische) net als de normale V2.5 (niet x). Maar dan met alcantara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dezelfde prijs als vroeger, dus effectief een gratis shifterupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Als je die MPM extra zou moeten aanschaffen zou je toch weer 100 euro meer kwijt zijn. Dus goeie deal wat mij betreft!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:48
Doubleoz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:24:
Als je die MPM extra zou moeten aanschaffen zou je toch weer 100 euro meer kwijt zijn. Dus goeie deal wat mij betreft!
Vergeet niet dat de V2.5 (zonder Xbox compatibiliteit) ook al een paar weken te pre-orderen is. Alleen is de levertijd daar een stuk langer van.

Maar die heeft ook gewoon de magnetische shifter, is 20 euro goedkoper dan deze en heeft ook nog eens lederen grepen in plaats van dat snel slijtende alcantara. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je moet er alleen tot ergens in 2022 op wachten.

Ik heb nu al de 2021LE hier liggen zonder dat ik er iets mee kan, uit armoe maar een G29 gehaald zodat ik van de gebrek aan knoppen van de G25 af ben. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:02:

[Afbeelding]

[YouTube: LMP Pro features | DIY steering wheel]

Ik heb de knoop doorgehakt en ga er 1 proberen te maken :9
Het kan dus zijn dat ik straks wat PCB's overheb, aangezien die per 5 gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-07-2021 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:26
Na lang wikken en wegen kocht ik gisteren een Thrustmaster T-LCM pedalenset die ik straks binnen krijg, morgen installeren en kijken wat het op gaat leveren kwa rondetijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Malle-piet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:48:
Na lang wikken en wegen kocht ik gisteren een Thrustmaster T-LCM pedalenset die ik straks binnen krijg, morgen installeren en kijken wat het op gaat leveren kwa rondetijden.
Ik heb deze nu ook 2 weken in gebruik en vind het echt heerlijk rijden. Hiervoor had ik een g27 set. Wel vind ik de pedalen nog net wat te rechtop staan maar dat is nog aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
@AtlAntA Ik moet idd ook de hoek van het paneel veranderen, daar ga ik vandaag mee aan de slag en dan testrijden, ik ben reuze benieuwd hoe constant de rondetijden dan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Malle-piet schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 04:44:
@AtlAntA Ik moet idd ook de hoek van het paneel veranderen, daar ga ik vandaag mee aan de slag en dan testrijden, ik ben reuze benieuwd hoe constant de rondetijden dan gaan worden.
Rondetijden weet ik zo nog niet of dat mijn tijden meer consistent zijn geworden maar in F1 2020 heb ik wel abs uit kunnen schakelen zonder gefrustreerd te raken. Door de loadcell kan je veel beter muscle memory trainen als het ware zodat je na verloop van tijd precies weet welke remdruk je kan toepassen onder welke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Welke veer setting gebruik jij, ik begin met de twee roden met 3 opvulplaatjes in het midden, dan softwarematig alles afregelen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Iemand een idee hoe Fanatec omgaat met retour?
Ik heb de F1 2021 die vandaag binnenkomt maar wou eigenlijk ook compatibiliteit met de Xbox. Gezien de V2.5 nu voorradig is denk ik er aan te wisselen.

Edit: Of toch maar wachten totdat de McLaren terug op voorraad is?

[ Voor 14% gewijzigd door Ekfad op 09-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De compatibiliteit komt toch van base en/of stuur? Je kan hem dan nog beter doorverkopen, aangezien ze meer waard zijn dan ze gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:56:
De compatibiliteit komt toch van base en/of stuur? Je kan hem dan nog beter doorverkopen, aangezien ze meer waard zijn dan ze gekost hebben.
Is dat zo? Geven ze daar nog steeds meer voor dan hun werkelijke prijs? Vreemde wereld waarin we leven.
Maar toch bedankt

Edit: Voor de duidelijkheid. PS compatibiliteit zit in de base, Xbox compatibiliteit zit in het stuur.

[ Voor 14% gewijzigd door Ekfad op 09-07-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het setje was 370 (v2) + 180 (APM) sowieso al waard. Nu zijn de basis magnetische shiters standaard, wat het sommetje grofweg 100 euro opschuift, maar dan nog zit je op een waarde van 450 euro. F1 logo erop, LE premie en je ziet ze voor 500+ weggaan. Dan kan je altijd weer een nieuwe erbij kopen voor 370.

Edit, de meeste scalpers zetten hoger in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAlCIbGIf3hjg17XGHW3VDthug8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AMR6zoZQuyeBua45wD8fEnHP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:08:
Het setje was 370 (v2) + 180 (APM) sowieso al waard. Nu zijn de basis magnetische shiters standaard, wat het sommetje grofweg 100 euro opschuift, maar dan nog zit je op een waarde van 450 euro. F1 logo erop, LE premie en je ziet ze voor 500+ weggaan. Dan kan je altijd weer een nieuwe erbij kopen voor 370.

Edit, de meeste scalpers zetten hoger in:

[Afbeelding]
Bedankt. Maar het moet natuurlijk ook nog wel verkocht worden. Op dat gebied is ebay wel beter. Daar kan je zien waarvoor ze werkelijk verkocht zijn. Hier in België zie ik voorlopig niets staan.

Ik bekijk het straks even. Zal deze voormiddag afgeleverd worden. Misschien dat ik dan toch voor de McLaren ga. Op Xbox zijn de racers iets meer arcade. Dan komt een groter stuur misschien wat beter tot zijn recht.

Edit: Op Ebay idd ook voor 600+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
Ekfad schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Bedankt. Maar het moet natuurlijk ook nog wel verkocht worden. Op dat gebied is ebay wel beter. Daar kan je zien waarvoor ze werkelijk verkocht zijn. Hier in België zie ik voorlopig niets staan.

Ik bekijk het straks even. Zal deze voormiddag afgeleverd worden. Misschien dat ik dan toch voor de McLaren ga. Op Xbox zijn de racers iets meer arcade. Dan komt een groter stuur misschien wat beter tot zijn recht.

Edit: Op Ebay idd ook voor 600+
Voor 500 euro ben je hem binnen een minuut kwijt. Gewoon verkopen en het verschil in je zak steken dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ekfad schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Is dat zo? Geven ze daar nog steeds meer voor dan hun werkelijke prijs? Vreemde wereld waarin we leven.
Maar toch bedankt

Edit: Voor de duidelijkheid. PS compatibiliteit zit in de base, Xbox compatibiliteit zit in het stuur.
Alles waar fanatec op staat is momenteel blijkbaar hot en ontzettend schaars... overal word nog de hoofdprijs voor gevraagd. (ook de oude bases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat hebben ze zelf ook in de hand door middel van pre-orders de klant de boel te laten voorfinancieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:56:
Xbox compatibiliteit zit in het stuurwiel.
PS compatibiliteit zit in de base.

Een Xbox stuur op een PS base werkt op beide consoles. Een PS-stuur op een 'normale' base zonder licentie werkt alleen op de computer. Dat dit zo raar werkt is niet helemaal Fanatecs keuze geloof ik, maar heeft vooral met het licentie-geneuzel van Sony en Microsoft te maken.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:08:

Edit, de meeste scalpers tweakers zetten hoger in:

[Afbeelding]
Zitten toch ook wel wat Tweakers tussen als ik me niet vergis :+

Vraag me wel af of deze nou ook echt zo gewild zijn als men had gehoopt (de meeste advertenties staan er namelijk al even, sommige zijn zelfs al een keer opnieuw geplaatst). Want waarom zou je tussen de 5 en 600 euro betalen als je voor €369,- ook de geupdate Formula V2. Weinig rugbaarheid aan gegeven door Fanatec maar de V2 heeft nu dus ook de magnetic paddle module en is omgedoopt tot V2.5. En die kun je gewoon bij Fanatec zelf kopen, EN beschikbaar EN ook nog Xbox support heeft (dat heeft de limited niet geloof ik) EN gewoon de volledige garantie van 2 jaar, https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-formula-v2.5-x

Dan zou je dus een behoorlijke klap geld extra betalen voor de APM ipv de MPM en het feit dat het om een (weliswaar meest inspiratieloze ever uit die serie) limited edition gaat.
GeleFles schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Alles waar fanatec op staat is momenteel blijkbaar hot en ontzettend schaars... overal word nog de hoofdprijs voor gevraagd. (ook de oude bases)
Ik heb vorig jaar mijn CSW V2.5 binnen een uur op Marktplaats verkocht voor praktisch de nieuwwaarde. Ik sprak vorige week iemand die zijn 15 jaar oude CSL Elite Playstation starter kit voor 500 euro had verkocht op marktplaats terwijl de hele set nieuw net geen 600 euro had gekost.

Ik had verwacht dat die gekte met de komst van de CSL-DD wel ten einde zou zijn gekomen maar dat blijkt dus niet het geval en men is nog steeds bereid zotte bedragen te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Ik had verwacht dat die gekte met de komst van de CSL-DD wel ten einde zou zijn gekomen maar dat blijkt dus niet het geval en men is nog steeds bereid zotte bedragen te betalen.
Dat zit hem denk ik vooral in het feit dat de CSL DD pas in september te verkrijgen is. Veel mensen zijn van nature ongeduldig en willen NU een base/stuur hebben. Tja dan kom je bij de totaal opgedroogde 2e hands markt uit en dan betaal je gewoon de originele nieuwprijs. Ik zit zelf ook al een tijdje naar een dd1 te kijken maar die gaan gewoon practisch voor de nieuwprijs terwijl ze 1 of 2 jaar oud zijn. Dan wacht ik wel even tot hij weer beschikbaar is.

Ik verwacht dat in september (maar zéker in november) het gedaan is met de hoge prijzen. Marktplaats zal overspoeld worden met 2e hands CSL Elites en CSW V2.5' en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Simucube's zijn wel op voorraad her en der. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thodekroo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Dat zit hem denk ik vooral in het feit dat de CSL DD pas in september te verkrijgen is. Veel mensen zijn van nature ongeduldig en willen NU een base/stuur hebben. Tja dan kom je bij de totaal opgedroogde 2e hands markt uit en dan betaal je gewoon de originele nieuwprijs. Ik zit zelf ook al een tijdje naar een dd1 te kijken maar die gaan gewoon practisch voor de nieuwprijs terwijl ze 1 of 2 jaar oud zijn. Dan wacht ik wel even tot hij weer beschikbaar is.

Ik verwacht dat in september (maar zéker in november) het gedaan is met de hoge prijzen. Marktplaats zal overspoeld worden met 2e hands CSL Elites en CSW V2.5' en.
Helaas is de cls dd pas op zijn vroegst pas weer in november leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 17:18
dawg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:16:
Vandaag weer nieuwe voorraad binnen gekregen in Berkel en Rodenrijs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Malle-piet schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:48:
Welke veer setting gebruik jij, ik begin met de twee roden met 3 opvulplaatjes in het midden, dan softwarematig alles afregelen en gaan.
Ik heb een Next Level Racving F-GT Lite als cockpit en veel zwaarder dan de standaard zwarte set veren kan ik eigenlijk niet gebruiken omdat ik anders de cockpit 'optil' als het ware bij het remmen. Dus ik gebruik de zwarte veren. De witte geven te weinig weerstand imho. In de calibratie software heb ik de cell op 60kg gezet volgens mij. Die staat standaard op 75kg. Als je een Thrustmaster base gebruikt dan is het wel aan te raden die eerst even te updaten want met de laatste update worden de pedalen 'anders' herkent waardoor je settings en bindings in sommige games kwijt kan raken.

Ik ben stiekem al even wezen kijken voor een GT Omega Titan. Deze zou qua ruimte nog net kunnen hier en is ook makkelijk aan de kant te schuiven. Maar met stoel en importkosten komt dat weer dik over de €500 en dat is dan weer net wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:16:
Klopt maar daar moet je maar net zin in hebben. Ik heb een SC2 sport naast de DD2 sinds een maand of 2 a 3 maar ik heb nog steeds geen stuur kunnen vinden wat naar mijn zin is voor een acceptabele prijs.

De Cube sturen leken een goed idee maar de kwaliteit daarvan is ook vrij wisselend dus uiteindelijk kom ik dan toch weer uit op het ombouwen van een Fanatec stuur… ja dan kun je er net zo goed de base bij nemen en heel dat geklooi met ombouwen en vervolgens verliezen van garantie ook achterwege laten.

De Simucube wheelbases zijn prachtig maar het grote gebrek is echt een fatsoenlijk aanbod van goede kwaliteit sturen voor een fatsoenlijke prijs. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het wireless verhaal wat ook nog weer wat beperkingen met zich mee brengt.

Het is wat dat betreft jammer dat er in die markt geen echt grote spelers zijn met de slagkracht van een Fanatec, zou de markt een stuk interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Klopt maar daar moet je maar net zin in hebben. Ik heb een SC2 sport naast de DD2 sinds een maand of 2 a 3 maar ik heb nog steeds geen stuur kunnen vinden wat naar mijn zin is voor een acceptabele prijs.

De Cube sturen leken een goed idee maar de kwaliteit daarvan is ook vrij wisselend dus uiteindelijk kom ik dan toch weer uit op het ombouwen van een Fanatec stuur… ja dan kun je er net zo goed de base bij nemen en heel dat geklooi met ombouwen en vervolgens verliezen van garantie ook achterwege laten.

De Simucube wheelbases zijn prachtig maar het grote gebrek is echt een fatsoenlijk aanbod van goede kwaliteit sturen voor een fatsoenlijke prijs. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het wireless verhaal wat ook nog weer wat beperkingen met zich mee brengt.

Het is wat dat betreft jammer dat er in die markt geen echt grote spelers zijn met de slagkracht van een Fanatec, zou de markt een stuk interessanter maken.
Tja. De sturen zijn inderdaad behoorlijk prijzig, althans de meesten. Ik heb ook Fanatec gehad maar ik vind de uitstraling en kwaliteit(sgevoel) van Simucube + sturen (Ik heb 2 Ascher Racing sturen) toch een stuk boven Fanatec zitten, maar dat is voorkeur, daar heb je gelijk in. :)

Qua knoppen, ik begrijp nooit goed waarom mensen tientallen knoppen inclusief externe buttonboxes and whatnot tot hun beschikking willen hebben eigenlijk. Al heb ik al vaker gemerkt dat ik meestal een uitzondering ben ik als het gaat om zaken als buttons, FPS, allemaal widgets voor tijden en opties en HUDs en noem het allemaal maar op. Zo heb ik afgelopen week de Ascher Racing F28 SC-V2 binnen gekregen, en na het mappen van de buttons heb ik zelfs nog 1 button over. :P

Exclusief VR moet ik er wel bij vermelden.

Mijn reactie was overigens deels gekscherend bedoeld, vooral omdat ik dan nog net wel begrijp dat mensen een Simucube + stuur + HE pedalen uitrusting net wat tè prijzig vinden. ;)

Waarom heb je 2 DD bases eigenlijk? Om te testen o.i.d.? Want dat is natuurlijk ook niet goedkoop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een CSL DD+ met v2.5 stuur heb je voor rond de 900 euro. Daar heb je niet eens een simucube base voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

VR gebruiker hier, en ik kom ook knoppen te kort. Ik mis met name de funky switch van Fanatec (heb nu AccuForce V2).

Dit heb ik op mijn stuur gebonden:
  • Pit limiter
  • Flash headlights
  • Black box next/prev
  • Black box increment/decrease value
  • Black box select
  • VoiceAttack/Discord
  • Ingame voice chat
Dan heb ik alle knoppen op mijn stuur gebruikt (de black box zaken zijn allemaal meerdere knoppen).

Dan heb ik op de buttonbox nog:
  • Pit clear (geen banden, geen brandstof, wel fast repairs)
  • Brake balance front/rear
  • Voice volume up/down
Ik had op mijn oude Fanatec Formula stuur precies genoeg knoppen door de funky switch, en die was ook nog eens een stuk makkelijker te bedienen. Daarnaast gebruik ik nog DRE voor voice commands maar die is afhankelijk van goede herkenning van je stem, en dat wil nog wel eens misgaan in the heat of the moment, vandaar dat ik alle black box zaken ook nog heb gebind.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 10:53
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0fLfHks/20210709-234551.jpg

:+

[ Voor 181% gewijzigd door Rizn op 12-07-2021 07:53 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
AtlAntA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb een Next Level Racving F-GT Lite als cockpit en veel zwaarder dan de standaard zwarte set veren kan ik eigenlijk niet gebruiken omdat ik anders de cockpit 'optil' als het ware bij het remmen. Dus ik gebruik de zwarte veren. De witte geven te weinig weerstand imho. In de calibratie software heb ik de cell op 60kg gezet volgens mij. Die staat standaard op 75kg. Als je een Thrustmaster base gebruikt dan is het wel aan te raden die eerst even te updaten want met de laatste update worden de pedalen 'anders' herkent waardoor je settings en bindings in sommige games kwijt kan raken.

Ik ben stiekem al even wezen kijken voor een GT Omega Titan. Deze zou qua ruimte nog net kunnen hier en is ook makkelijk aan de kant te schuiven. Maar met stoel en importkosten komt dat weer dik over de €500 en dat is dan weer net wat teveel van het goede.
Ik sanp het, ik had zelf al een stevig houten rig gemaakt met een aangepaste autostoel (Scheel) en met deze rig kan ik de rode veren gebruiken. Ik heb de pedalen middels USB aangesloten en gekalibreerd alleen in Assetto werkt de eerste helf als een switch en de laatste helft gaat gelijdelijk smooth zoals het hoort, in raceroom gaat het smooth over de gehele lengte van gasgeven en in de kalibratie software ook, dus dat moet ik nog uitvogelen. Ik moet zeggen dat het wel snel went deze pedalen, je voelt al snel hoeveel druk je moet geven voor elke bocht, accelereren zonder hulpmiddelen is afstellen van het gaspedaal daar zit nog wat werk in zoals ik al zei, maar verder heel dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Met de Thrustmaster T-Lcm heb ik in Assettot Corsa wel een raar dingetje, als ik het gaspedaal net aan tik dan springt de meter als naar 50% om daarna smooth door te sliden naar het eind, dit is alleen in AC. In andere race sims komt dt niet voor en in de kalibratie software ook niet, dus moet het wel in AC liggen, iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:10:
[...]

Waarom heb je 2 DD bases eigenlijk? Om te testen o.i.d.? Want dat is natuurlijk ook niet goedkoop. :+
Overgenomen van een goede bekende voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten staan al had ik 10 wheelbases op de plank liggen ;)

Ik heb de rare gewoonte de techniek achter een hobby altijd interessanter te vinden dan de hobby zelf en daar dan vervolgens veel te druk mee bezig te zijn.

Cube sturen leken me in eerste instantie wel wat maar de kwaliteit is daar nogal wisselend van als je het overal leest. Met de aantallen die Cube weg zet zou ieder stuur perfect moeten zijn voor het bedrag wat ze rekenen.

Maar als je dan kijkt naar de afwerking van het stuur en bijvoorbeeld de handvatten neemt die soms met een afgesleten look de doos uit komen (heeft te maken met de manier waarop ze gemaakt worden) maar ook de goedkope connector die ze gebruiken bijvoorbeeld vind ik echt niet kunnen voor dat geld.

En dan snap ik eerlijk gezegd de Simucube “fanboys” (niet hier overigens maar wel in de gemiddelde Facebook groep) ook nooit helemaal die wel op iedere slak zout leggen als er Fanatec op staat maar blind lijken te zijn voor dit soort “tekortkomingen” wanneer je kiest voor Simecube en dus niet dat eco systeem hebt wat je wel krijgt bij Fanatec. En dat die Fanatec zooi belachelijk duur is maar dat je met de alternatieven eigenlijk nooit goedkoper uit bent en je bij een vergelijkbaar bedrag eigenlijk altijd concessies aan het doen bent.

Ascher stuur staat nu dus op de lijst maar €669,- houd me toch iedere keer tegen als ik hem wil bestellen. Misschien als Fanatec het echt verkloot met de drivers / firmware dat de DD2 er uit gaat en ik met de opbrengst daarvan maar eens echt los ga qua aanschaf van een stuur. :+

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 10-07-2021 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

dawg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:10:
[...]

Qua knoppen, ik begrijp nooit goed waarom mensen tientallen knoppen inclusief externe buttonboxes and whatnot tot hun beschikking willen hebben eigenlijk. Al heb ik al vaker gemerkt dat ik meestal een uitzondering ben ik als het gaat om zaken als buttons, FPS, allemaal widgets voor tijden en opties en HUDs en noem het allemaal maar op. Zo heb ik afgelopen week de Ascher Racing F28 SC-V2 binnen gekregen, en na het mappen van de buttons heb ik zelfs nog 1 button over. :P
Ik heb ook de Ascher F28-SC-V2 en heb zelfs nog meer dan 1 button over. Maar dat komt vooral door de funky switches. Mocht ik er ooit nog een stuur bij kopen (wat ik me voorlopig niet kan voorstellen) dan zijn die funky switches wel een vereiste.

Het enige wat ik mis op mijn huidige stuur is een dual clutch systeem nu ik dit seizoen in de F3 rij waar deze goed van pas komt met de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Hupske
Zo, mijn Red Bull F1 stuurtje heeft enkele maanden gekost om hem te bouwen, maar hij is inmiddels nagenoeg af :*)
Enige wat er nog bij moet komen is een dual clutch systeem, maar daarvoor is alles grotendeels al gereed gemaakt. Moet alleen het ontwerp van de clutch zelf nog afmaken.

Kort wat je ziet:
  • 4.5 carbon frontplate met 3mm backplate
  • 4 inch Vocore scherm
  • 21 leds
  • Encoders in de grips, 4 encoders aan de voorkant en 1 joystick in het midden
  • Carbonne shifters
  • Mjf geprinte voorkant
  • Grips zijn mjf geprint met een soft touch finish
Al met al erg tevreden met hoe het stuurtje is geworden. Er is qua kosten ook niet op bespaard en dat is het project ten goede gekomen :)
Komende tijd er eerst flink mee racen voordat de clutch systemen toegevoegd gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InNypm1H7WrP3PNysKajsMDQwl8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UvuW5DozZoyVtaOOq7z8dPlU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1KTbI3pdLlXCC1uGXP_NcgcIOo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Yx4gra4sejd8hu9mg0D9Mur.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtVj8Qx5PRLbw0YG7aYQ-KrNprY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ctTNmrFBBq0Suu2tzpdX21p.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX3HpRaDy244mFQKJarIUK4A67U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HD3j9uH5VcJrFLjYjX4TTAEK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
Hupske schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:14:
Zo, mijn Red Bull F1 stuurtje heeft enkele maanden gekost om hem te bouwen, maar hij is inmiddels nagenoeg af :*)
Echt een stukje vakwerk. Kun je trots op zijn _/-\o_

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Waanzinnig mooi project dat Red Bull stuurtje, echt sprakeloos zo mooi _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
Heel knap! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Wat een bizar mooi stuurtje! Wat kostte het om deze te maken? Voor welke systemen werkt het? Fanatec DD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
Bedankt voor de complimenten (y)

In mijn geval wordt het stuur gebruikt op een Simplicity DD icm met de Q1R quick release.

In principe kan die ook op een Thrustmaster base of Fanatec als je maar de juiste QR gebruikt. Stuur werkt namelijk gewoon via 1 usb kabel waarmee die altijd verbonden is als je aan t racen bent.

De uiteindelijke kosten van het stuur heb ik niet volledig bij gehouden. Maar gaat richting de 450-500 euro. Heb ook nergens op bespaard. Build kan bijvoorbeeld ook met 300,- klaar zijn, maar dan moet je alles gewoon met PLA printen en knoppen van aliexpress halen en Arduinos gebruiken :9

En in die kosten neem ik eigenlijk nog niet de kosten mee van componenten testen en in de prullenbak gooien als het niet goed was :9

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 10-07-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Supertof stuurtje, alleen mijn OCD triggert enorm bij de rood-groen flip in volgorde links en rechtsboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:30:
[...]

Overgenomen van een goede bekende voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten staan al had ik 10 wheelbases op de plank liggen ;)

Ik heb de rare gewoonte de techniek achter een hobby altijd interessanter te vinden dan de hobby zelf en daar dan vervolgens veel te druk mee bezig te zijn.

Cube sturen leken me in eerste instantie wel wat maar de kwaliteit is daar nogal wisselend van als je het overal leest. Met de aantallen die Cube weg zet zou ieder stuur perfect moeten zijn voor het bedrag wat ze rekenen.

Maar als je dan kijkt naar de afwerking van het stuur en bijvoorbeeld de handvatten neemt die soms met een afgesleten look de doos uit komen (heeft te maken met de manier waarop ze gemaakt worden) maar ook de goedkope connector die ze gebruiken bijvoorbeeld vind ik echt niet kunnen voor dat geld.
Ja, ik heb dat ook wel gelezen m.b.t. Cube Controls, ik heb er destijds bij aanschaf SC2 wel naar gekeken maar al snel stuitte ik ook op dergelijke berichten. Toen maar besloten het 'zekere voor het onzekere' te nemen en voor Ascher te gaan, welke ook nog eens een lager prijs had (B16M SC). En draadloos, vind ik zelf erg belangrijk, hoe minder kabels hoe beter. :)

Al moet ik zeggen dat Barry van SRG wel enthousiast is over Cube Controls. Ik heb er zelf nooit een in het echt mogen aanschouwen, dus het blijft bij een mening gebaseerd op de ervaringen van anderen.
En dan snap ik eerlijk gezegd de Simucube “fanboys” (niet hier overigens maar wel in de gemiddelde Facebook groep) ook nooit helemaal die wel op iedere slak zout leggen als er Fanatec op staat maar blind lijken te zijn voor dit soort “tekortkomingen” wanneer je kiest voor Simecube en dus niet dat eco systeem hebt wat je wel krijgt bij Fanatec. En dat die Fanatec zooi belachelijk duur is maar dat je met de alternatieven eigenlijk nooit goedkoper uit bent en je bij een vergelijkbaar bedrag eigenlijk altijd concessies aan het doen bent.

Ascher stuur staat nu dus op de lijst maar €669,- houd me toch iedere keer tegen als ik hem wil bestellen. Misschien als Fanatec het echt verkloot met de drivers / firmware dat de DD2 er uit gaat en ik met de opbrengst daarvan maar eens echt los ga qua aanschaf van een stuur. :+
Ah. Wederom een bevestiging waarom ik geen Facebook heb en ook niet hoef. :+

Ik heb enkel ervaring met de CSL Elite. Dat was echt een enorme stap vooruit t.o.v. de TM T300 waar ik mee begonnen ben jaren geleden. Ik heb ook pas serieus overwogen voor een DD te gaan toen ik eenmaal de GT1 Evo had, ik was het continu verplaatsen van de wheelstand behoorlijk beu. En nadat ik de GT1 Evo had ging er ineens een wereld aan mogelijkheden open. Toen ik eenmaal de nieuwe Simucube's zag met draadloze mogelijkheden voor sturen, en Fanatec nog geen DD's in hun assortiment had, slechts aangekondigd, was de keuze snel gemaakt. Als je de top van Fanatec neemt zal dat niet zoveel verschil zijn in prijs denk ik. Of in kwaliteit. Het zal vooral voorkeur zijn. Wat jij al aangeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
superduper schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:23:
Supertof stuurtje, alleen mijn OCD triggert enorm bij de rood-groen flip in volgorde links en rechtsboven :)
Nja komt vooral voort uit het echte stuurtje.
http://en.f1i.com/wp-cont...ring-wheel-red-bull-1.jpg

Daar is het ook een vorm van omgedraaid. Al is dan 1 knop oranje. Helaas is die kleur niet te krijgen met die knoppen.
Daarom de keuze gemaakt om de knoppen tegengesteld te doen van elkaar. Wat is persoonlijk zelf wel wat vindt hebben, maar dat is dus kwestie van smaak.
Heb ook nog de optie van stickers geprobeerd, maar dat vind ik de kwaliteit van het stuur onderuit halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiRJtEesxOth8HTXSB37MKqn1-0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6Vflt2xt4DQzkXa677ZJzB1.jpg?f=fotoalbum_small

Nog een verschil is natuurlijk dat ik in het midden zwarte knoppen heb gebruikt ipv witte knoppen. Maar vond wit gewoon niet mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Hupske waar heb je de bestickering vandaan eigenlijk? Of zelf geprint ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
Simstickers.co.uk heeft het voor mij geprint en gesneden :) Levert altijd topwerk af en helpt ook fijn mee met het bestand wat aan te passen. Extra bleed mee geven, zodat je geen witte randen het als het uitgesneden wordt, maar ook om zoveel mogelijk op 1 A4 te krijgen. Als ik nog eens een sticker verpest, dan kan ik rustig een reserve van het vel halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:14:
Enige wat er nog bij moet komen is een dual clutch systeem, maar daarvoor is alles grotendeels al gereed gemaakt. Moet alleen het ontwerp van de clutch zelf nog afmaken.

Kort wat je ziet:
  • 4.5 carbon frontplate met 3mm backplate
  • 4 inch Vocore scherm
  • 21 leds
  • Encoders in de grips, 4 encoders aan de voorkant en 1 joystick in het midden
  • Carbonne shifters
  • Mjf geprinte voorkant
  • Grips zijn mjf geprint met een soft touch finish
Al met al erg tevreden met hoe het stuurtje is geworden. Er is qua kosten ook niet op bespaard en dat is het project ten goede gekomen :)
Komende tijd er eerst flink mee racen voordat de clutch systemen toegevoegd gaan worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi werk!

Waar komen de drukknoppen vandaan? Ik zoek dezelfde :)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
Raimond613 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Mooi werk!

Waar komen de drukknoppen vandaan? Ik zoek dezelfde :)
Bedankt.

De knoppen komen hier vandaan:
Mouser

De laatste cijfer bepaald de kleur van de knop. 1 - zwart, 2 - Wit, 6 - Geel, 7 - Blauw, 8 - Groen, 9 - Rood.

Je hebt ook wel de AliExpress variant, maar die maken qua prijs niet heel veel uit en zeker nu met btw wat erop komt zijn ze helemaal niet meer aan te raden.
Mouser bied tenminste ook nog service als een knopje niet helemaal goed is. Hoef je uit China niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:53:
[...]
Klopt maar daar moet je maar net zin in hebben. Ik heb een SC2 sport naast de DD2
Uiteraard zijn de sturen voor Simucube gewoon wat duurder. Alleen daar krijg je ook weer een hogere kwaliteit voor terug. Zoals de genoemde Ascher sturen, die zijn net een tandje mooier (mening) dan wat Fanatec te bieden heeft. Zelf kan ik de SRB BB Ultra aanraden en dan zelf op zoek naar mooi stuur dat jouw wensen waarmaakt..

Fanatec heeft een hele sterke line-up neergezet. Maar om nu al de CSL DD te gaan vergelijken met een Simucube slaat de plank denk ik wel grondig mis, natuurlijk is het goedkoper.. maar het is simpelweg niet het beste wat er te krijgen is, dat is wat mij betreft Simucube wel. En daar betaal je voor.

Hoe ervaar je het verschil trouwens tussen beide dd wheelbases ingame? Is er überhaupt iets merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilco88nl schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Uiteraard zijn de sturen voor Simucube gewoon wat duurder. Alleen daar krijg je ook weer een hogere kwaliteit voor terug. Zoals de genoemde Ascher sturen, die zijn net een tandje mooier (mening) dan wat Fanatec te bieden heeft. Zelf kan ik de SRB BB Ultra aanraden en dan zelf op zoek naar mooi stuur dat jouw wensen waarmaakt..

Fanatec heeft een hele sterke line-up neergezet. Maar om nu al de CSL DD te gaan vergelijken met een Simucube slaat de plank denk ik wel grondig mis, natuurlijk is het goedkoper.. maar het is simpelweg niet het beste wat er te krijgen is, dat is wat mij betreft Simucube wel. En daar betaal je voor.

Hoe ervaar je het verschil trouwens tussen beide dd wheelbases ingame? Is er überhaupt iets merkbaar?
Waar lees je dat ik de CSL-DD vergelijk met Simucube? De CSL-DD gaat namelijk nooit een match zijn met de DD1/2 of SC2 al is het alleen al om de headroom die op die laatste velen malen groter is.

Daarnaast is de Ascher natuurlijk niet ietsje duurder maar gewoon bijna 2x zo duur als een V2.5 en dan lever ik nog in ook op functionaliteit bij de Ascher.

De Fanatec V2.5 (ge-update versie met MPM) heeft ook magnetische shifters, best wel wat meer features en ook nog een display. Is hij perfect? Nee de QR is natuurlijk een stuk minder dan bij de Ascher om maar een voorbeeld te noemen maar de Ascher is wel bijna een keer zo duur terwijl dat verschil in kwaliteit echt geen enkele rol gaat spelen in een sim.

Fanatec komt ook nog met 2 FIA gehomologeerde sturen op de proppen, allemaal heel leuk en aardig maar je hebt er echt helemaal niks aan met sim racen en als ik dan een BMW M4 GT3 zou kopen mag ik er vanuit gaan dat daar standaard een stuur in zit en zou ik die altijd nog kunnen gebruiken :+

Ascher maakt prachtig mooi spul maar het is in mijn ogen wel een paar honderd euro te duur en dat iemand anders daar anders over denkt is natuurlijk helemaal prima, nogmaals je zult mij nergens zien beweren dat het rotzooi is of inferieur aan een Fanatec stuur maar als ik de afweging moet maken tussen goede kwaliteit en misschien wat teveel knoppen vs ultieme kwaliteit en misschien net een knop te weinig kies ik voor het eerste.

Verschil tussen de wheelbases is er wel degelijk overigens. Door het type motor loopt de Simucube een stuk soepeler dan de DD1/2 wanneer de base uit staat… maar dat is irrelevant. Je merkt het ook wanneer er heel weinig load op staat, filtering van de SC2 is daar gewoon wat beter.

Onder aan de streep moet ik heel eerlijk bekennen dat ik het verschil amper merk, ja de eerste ronde lukt het nog wel om het verschil te voelen maar daarna merk je er weinig meer van en moet je echt op de details gaan letten wat in mijn geval altijd resulteert in de eerst volgende bocht op de kop in de muur belanden ;)

Het verschil is er dus wel maar uiteindelijk is dat echt gekloot in de marge en gaat het nergens om en kun je veel beter kijken naar de randzaken zoals het eco systeem of support voor drivers en software. Dat eerste is echt iets wat Fanatec gewoon veel beter voor elkaar heeft, dat tweede wil ik het niet eens over hebben in het geval van Fanatec want de drivers, software en firmware zijn gewoonweg matig en sommige bugs staan al een kleine 2 jaar open.

Lang verhaal kort, ja er is een verschil maar onder aan de streep kost het je in beide gevallen een bak geld maar heb je ook wel echt iets goeds in handen (op hardware vlak dan).

Pagina: 1 ... 67 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.