Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 66 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Razkin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:08:
https://www.tinytronics.n...g-power-supply-rsp-200-24

De 8Nm upgrade qua voeding stelt weinig voor. Met de standaard voeding is het 3x min en een enkele plus en met de upgrade wordt dit 2x plus en 2x min.

Opmerkelijk dat Fanatec dit zo simpel prijs geeft(pin out staan op de voedingen).

edit: overigens zeg ik niet dat bovenstaande(meer als prijs indicatie) ook echt alle pieken kan opvangen oid dat zal getest moeten worden, maar er is qua prijs behoorlijk wat ruimte om te modden.
Ja, ik hoorde het in een van de reviews op Youtube, maar ik vind het toch geen fijn idee om de voeding voor iets anders te vervangen om zo meer performance eruit te halen. Ook al leveren ze zelf ook een 8Nm-capable voeding, je kunt toch altijd gezeik krijgen met garantie. Ik weet het: zal lastig aan te tonen zijn voor ze, maar ja... Moet je straks nog een bon overleggen van de aanschaf van een krachtigere voeding van Fanatec zelf...

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 09-06-2021 16:02 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is natuurlijk nog maar de vraag of de uiteindelijke versie dezelfde is als die nu door Fanatec naar de previewers is gestuurd. Wellicht is er wel degelijk een beveiliging ingebouwd. Die dan ook vast weer te omzeilen is.

Aantonen is niet te doen zoals ze het nu hebben geïmplementeerd, ik had namelijk een boost kit geleend paar maanden terug, dus dat verklaard dat 'ie op 8 Nm heeft gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:10
ReyNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:59:
Toch maar het in het diepe gesprongen gisteren. CSL DD besteld met 8Nm Boost Kit en een McLaren GT3 V2 stuurtje.

Na het bestellen uiteraard verder gedoken in de stuurtjes en kom ik er achter dat er nog zoiets bestaat als een metalen QR upgrade voor deze stuur. Zo kwam ik weer achter dat er nog een ander stuurtje bestaat in de vorm van een Formula V2 en begin ik te twijfelen of ik niet voor deze stuur moet gaan. Waar ben ik aan begonnen?

Omdat er toch geen duidelijke winnaar lijkt te zijn tussen de Formula V2 en de McLaren V2 zal ik denk ik maar de order laten zoals het is en zelf testen en hopelijk is dan ook de QR niet nodig. Als dit wel het geval is zal ik waarschijnlijk wel balen dat ik niet voor de Formula V2 ben gegaan.

Het erge van dit hele gebeuren is dat ik nog nooit een Sim heb gereden en ik weet niet eens of ik het heel leuk ga vinden. Heb me helemaal op laten hypen door alle Sim filmpjes. 😆
Zo is er ook nog het v2.5 stuurtje, deze is net uit ;)

Ik heb de v2 en de McLaren, en voor de McLaren heb je de metalen QR niet nodig perse op de CSL DD. Maar eerlijk is eerlijk, het maakt het stuurtje wel net wat steviger.

Let op met verwijzingen, daar ben je al eens voor gewaarschuwd

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 10-06-2021 19:59 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 17:54
Madhouse1979 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Ik heb de v2 en de McLaren, en voor de McLaren heb je de metalen QR niet nodig perse op de CSL DD. Maar eerlijk is eerlijk, het maakt het stuurtje wel net wat steviger.
Neeeeee :)

Hah, ik heb de review op je site ook gelezen.
Ik denk dat het beste is om het maar ff zonder de metalen QR te ervaren en dan te beslissen voor een metalen
QR of meteen naar de V2.5.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 10-06-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Net mijn CSL DD + 8nm voeding besteld. Nou laat het wachten maar beginnen.

Je kan wel weer bezuinigen maar even serieus, hoe goedkoop wil je een DD hebben? Ik vind het heel schappelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Madhouse1979 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Ik heb de v2 en de McLaren (zie handtekening voor mijn website) en voor de McLaren heb je de metalen QR niet nodig perse op de CSL DD. Maar eerlijk is eerlijk, het maakt het stuurtje wel net wat steviger.
Ik heb de Formula V2 besteld met de CSl DD maar moet ik dan nog een ander QR systeem hebben ? Heb daar helemaal niet op gelet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Die CSL DD is toch alleen op uitnodiging te bestellen of niet?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Metalfreak schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:35:
Die CSL DD is toch alleen op uitnodiging te bestellen of niet?
Inmiddels niet meer en is de pre-order voor iedereen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

GeleFles schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Inmiddels niet meer en is de pre-order voor iedereen open.
Ik zie het, ik kon het eerst niet vinden namelijk. Ik zag overigens ook alweer scalpers voorbij komen hiervoor. In de Sim Racers Facebook groep had iemand 'm besteld, terwijl diegene super hardware had en toegaf dat hij helemaal niet van plan was het ding te gaan gebruiken |:(

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 01:38
GaHard schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb de Formula V2 besteld met de CSl DD maar moet ik dan nog een ander QR systeem hebben ? Heb daar helemaal niet op gelet eigenlijk
Nee hoor, de Formula V2 komt al met de metalen QR waarover ze het hebben.

De Formula V2 is geen slecht stuurtje, maar als ik jou was zou ik hem toch cancellen en voor de Formula V2.5 gaan. Hij is exact hetzelfde behalve dat hij 20 euro goedkoper is, een ander kleurtje heeft en inclusief de Clubsport Magnetic Shifters heeft die normaal gezien 100 euro extra kosten. Ik denk dat hij zelfs bedoelt is als vervanger voor de V2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Fentomized schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Nee hoor, de Formula V2 komt al met de metalen QR waarover ze het hebben.

De Formula V2 is geen slecht stuurtje, maar als ik jou was zou ik hem toch cancellen en voor de Formula V2.5 gaan. Hij is exact hetzelfde behalve dat hij 20 euro goedkoper is, een ander kleurtje heeft en inclusief de Clubsport Magnetic Shifters heeft die normaal gezien 100 euro extra kosten. Ik denk dat hij zelfs bedoelt is als vervanger voor de V2.
Ah oke thanks voor de info.

De V2.5 is inderdaad een betere deal maar pas beschikbaar in januari. Vandaar dat ik voor de V2 ben gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
@GaHard wat @Fentomized zegt, de v2.5 is meer waard voor je geld. Maar begrijp dat je niet gaat zitten wachten tot 2022. Ik denk ook dat de v2 op termijn gaat verdwijnen.

Bij beiden zit standaard al een metalen QR, die hoef je dus niet los te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 10:46
Waarom heb je een metalen qr nodig voor de csl dd? De reviewers gebruiken het standaard McLaren stuur die is van plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
pmpone schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:23:
Waarom heb je een metalen qr nodig voor de csl dd? De reviewers gebruiken het standaard McLaren stuur die is van plastic.
Die heb je niet perse nodig. De kunststof versie op de CSL sturen werkt prima. Maar een metalen QR geeft wel wat meer stevigheid en betrouwbaarheid zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Wait wut, 2022?! De 2,5 was toch bijna direct leverbaar? De 2021LE heeft ook 2.5 in de type aanduiding. Die levertijden gaan nergens meer over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:25:
Wait wut, 2022?! De 2,5 was toch bijna direct leverbaar? De 2021LE heeft ook 2.5 in de type aanduiding. Die levertijden gaan nergens meer over.
You snooze you lose.

Helaas de werkelijkheid bij vrijwel elke grote product release sinds half 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:25:
Is wel duidelijk van Fanatec. Ik snap alleen niet dat mensen meer dan een half jaar van te voren voor een product betalen. 8)7
De formule v2 is wel per direct beschikbaar en dat is ook nog steeds een heel goed stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De v2 heb ik eerder op uitverkocht zien staan toen de v2.5 gelanceerd werd. Productietijden van 6 maanden op een product dat je al levert? Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
Iedereen hier vergeten hoeveel tijd er tussen de aankondiging van de podium DD zat en de launch? Dit is niet heel vreemd voor Fanatec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
correcto schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Is wel duidelijk van Fanatec. Ik snap alleen niet dat mensen meer dan een half jaar van te voren voor een product betalen. 8)7
De formule v2 is wel per direct beschikbaar en dat is ook nog steeds een heel goed stuurtje.
Ik denk omdat Fanatec hun leveranciers ook zover van tevoren orders moet sturen om de onderdelen begin volgend jaar te krijgen. Elektronica kopen is op dit moment echt een horrorverhaal, heb er op werk ook dagelijks mee te maken. Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee: met al die pre-orders ben ik niet bang dat Fanatec omvalt tussen nu en september of zelfs nu en begin volgend jaar :)

Daarnaast: volgens mij is het nog steeds een relatief klein bedrijf, als je het vergelijkt met Logitech en Thrustmaster en opschalen is niet heel eenvoudig als je niet op kwaliteit wil inleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
correcto schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Ik vond 3 maanden al te lang, laat staan 5-6. Als reservering op de cc zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, maar vooraf cashen vind ik een stuk minder.
SlaadjeBla schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:36:
Iedereen hier vergeten hoeveel tijd er tussen de aankondiging van de podium DD zat en de launch? Dit is niet heel vreemd voor Fanatec.
Toen had ik nog een Guillemot Force Feedback jarenlang in een kast op zolder, oblivious dat ie niet op win10 zou werken. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
SlaadjeBla schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:36:
Vanuit Fanatec gezien een prima move natuurlijk en als ze er duidelijk over communiceren en op het afgesproken moment leveren niks mis mee. Het is heerlijk om je batches aan stuurtjes en bases op voorhand al uitverkocht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Ik vond 3 maanden al te lang, laat staan 5-6. Als reservering op de cc zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, maar vooraf cashen vind ik een stuk minder.
Precies. Een aanbetaling eventueel, maar 100% betalen en dan nog een half jaar wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Ach, ik geef er niet zoveel om om dat voor te schieten. Het is nu niet dat het om een mega groot bedrag gaat. Een DD1 voorschieten zou ik toch 2x over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
ZFLaSH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:16:
Ach, ik geef er niet zoveel om om dat voor te schieten. Het is nu niet dat het om een mega groot bedrag gaat. Een DD1 voorschieten zou ik toch 2x over nadenken.
Mwoah, DD + 8NM + Button caps + verzenden zit op ~535 euro.

Edit:

Heusinkveld kondigt net de Ultimates in de aanbieding aan:
https://heusinkveld.com/shop/sim-pedals/sim-pedals-ultimate/
3-pedal: 1329 1049
2-pedal: 1079 819

https://heusinkveld.com/h...sale-sim-pedals-ultimate/

Edit 2:
https://fanatec.com/eu-en...l-dd-boost-kit-180-bundle
Deze staat op 19 oktober 2021
Laat maar, minuut later weer op eind november.

[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2021 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Thrustmaster heeft wederom een teaser geplaatst met de tekst:

"Back to compete"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptoJ2TEuh_KztQ1Q8tkziX7O8VQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UDe2r9OLUFE1439xb0phlFN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

ReyNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:59:
Toch maar het in het diepe gesprongen gisteren. CSL DD besteld met 8Nm Boost Kit en een McLaren GT3 V2 stuurtje.

Na het bestellen uiteraard verder gedoken in de stuurtjes en kom ik er achter dat er nog zoiets bestaat als een metalen QR upgrade voor deze stuur. Zo kwam ik weer achter dat er nog een ander stuurtje bestaat in de vorm van een Formula V2 en begin ik te twijfelen of ik niet voor deze stuur moet gaan. Waar ben ik aan begonnen?

Omdat er toch geen duidelijke winnaar lijkt te zijn tussen de Formula V2 en de McLaren V2 zal ik denk ik maar de order laten zoals het is en zelf testen en hopelijk is dan ook de QR niet nodig. Als dit wel het geval is zal ik waarschijnlijk wel balen dat ik niet voor de Formula V2 ben gegaan.

Het erge van dit hele gebeuren is dat ik nog nooit een Sim heb gereden en ik weet niet eens of ik het heel leuk ga vinden. Heb me helemaal op laten hypen door alle Sim filmpjes. 😆
De McLaren V2 is een wat goedkoper, dikker stuur met een grotere diameter dan de Formula V2. De V1 van de McLaren was zeer populair en daarom is er een V2 gekomen. Het voordeel van de Formula is dat je meer knoppen hebt, die je kan gebruiken. Afwerking is beter en een beter QR systeem. Maar of je de extra knoppen kan gebruiken, is een beetje afhankelijk op welk systeem je het gebruikt. Op de PC kan je alles mappen zoals jij wenst, op de PS4/5 kan je afhankelijk van de game de knoppen mappen en gebruiken. In GT Sport hebt je niets aan de extra knoppen, in F1 2019/2020 kan je ze wel weer instellen. Op de Xbox schijnen de meeste knoppen niet gemapped te kunnen worden, iets met een hardwarebeperking.

Welke van de 2 beter is? Geen idee, ligt er ook een beetje aan welke games je speelt en wat je eisen zijn. Voordeel is natuurlijk wel dat als je tekort komt in je huidige stuur, dat je altijd een ander stuur erbij kan kopen en eventueel je oude kan verkopen. Dat is het grote voordeel van een ecosysteem als Fanatec. Ik had vorig jaar eerst de normale Formula V2 gekocht. Kort erna kwam de F1 Limited Edition 2020 uit. Eerst ernaast gegrepen, daarna kwamen er weer wat exemplaren te koop. Mijn normale V2 bijna tegen nieuwprijs doorverkocht en nu gebruik ik bijna uitsluitend de F1LE 2020. Zodra de DD er in PS versie komt, ga ik deze kopen en gaat mijn CSL Elite + of op marktplaats of naar de kinderen van een maat van mij, met het standaard ronde stuur.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
De v2 heeft al een opvolger en als je nog geen base hebt, kan je wellicht beter naar de v2,5 gaan. Die heeft de magnetic shifters (die een upgrade van 100 euro op de v2 zijn) als standaard.

De 2021 LE is al een v2.5 stuur (geen idee welke upgrades er meer zijn) met als extra de APM. De nieuwe 2.5 heeft ook nog eens leren grips wat een groot voordeel is t.o.v. alcantara. Alcantara is veel zwakker en kwetsbaarder.

En natuurlijk mijn boekensteun tot komende winter (als ik levertijden moet geloven):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MncgjOt_kZvH4ghEj91Bqo3S-Ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6o9Lbu391WGHvRInB3xD5WyI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Señor Sjon op 11-06-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En iets om in het achterhoofd te houden MOCHT je ook met een Xbox spelen, de Formula V2.5 heeft GEEN Xbox support terwijl de Formula V2 en de McLaren GT3 V2 dat wel hebben.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tot nu toe lees ik eigenlijk elke keer wel iets over consoles en het niet ondersteunen van bepaalde knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Net een e-mail van Fanatec gekregen dat mijn McLaren GT3 V2 geleverd zal worden!

Ook hebben ze een nieuwe manier met verzending van de Quick Release meegedeeld:

"Please note that we are now shipping the McLaren GT3 V2 without the quick release adapter attached, and instead it ships in a separate package, requiring a small amount of assembly. Moving forward, this will allow customers to choose between the default glass fibre-reinforced plastic quick release (included in the price) or the metal quick release (for an additional cost) before they add the wheel to their basket.

If a metal quick release is already part of your order, the plastic version will not be added."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:24
Heb vandaag de Playseat Evolution Alcantara, T300 Ferarri Alcantara en de TH8A Shifter kunnen bemachtigen.
En dat voor 350 euro. oOo

Het begin is er.. :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GaHard
Stuurtje is binnen :)

Nu nog wachten tot September voor de CSL DD base.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q5wrfRs/IMG-20210611-164132.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb je de knoppen zelf beplakt of werd ie zo geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:56:
Heb je de knoppen zelf beplakt of werd ie zo geleverd?
Hij kwam uit de doos met xbox knoppen erop. Zat een setje vervangende knoppen bij die er nu op zitten. Had ook nog extra button caps en stickers erbij gekocht daarmee kan je zelf nog wat plakken en doen maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben nog aan het verzinnen welke waar komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:22:
De v2 heeft al een opvolger en als je nog geen base hebt, kan je wellicht beter naar de v2,5 gaan. Die heeft de magnetic shifters (die een upgrade van 100 euro op de v2 zijn) als standaard.

De 2021 LE is al een v2.5 stuur (geen idee welke upgrades er meer zijn) met als extra de APM. De nieuwe 2.5 heeft ook nog eens leren grips wat een groot voordeel is t.o.v. alcantara. Alcantara is veel zwakker en kwetsbaarder.

En natuurlijk mijn boekensteun tot komende winter (als ik levertijden moet geloven):

[Afbeelding]
d:)b ondanks dat ik nog langer moet wachten op de CSL DD mag Fanatec die van mij onderhand ook wel opsturen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ach, ik probeer wel een F1 2022-stuurtje op de kop te tikken dan. Is dat een beetje te doen of is de site overbelast en is het een soort iBood-hunt waar een "box" voorbij komt? :+

Bij de V2.5 zou ik de analoge koppeling missen, de 2021 vind ik wel mooi, ik heb niks tegen alcantara (had mijn 911 GT3 RS ook en dat heeft zich 7 jaar prima gehouden. Alcantara is toch vooral gevoelig voor zweet? Ik heb eigenlijk nooit zweethanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Fentomized schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:56:
Net een e-mail van Fanatec gekregen dat mijn McLaren GT3 V2 geleverd zal worden!

Ook hebben ze een nieuwe manier met verzending van de Quick Release meegedeeld:
.......
If a metal quick release is already part of your order, the plastic version will not be added."
Leuke truc. Je hebt besteld en betaald voor een stuur met plastic QR en een extra metalen QR. Je ontvangt allen een stuur en een metalen QR.
Maar eens zien wat ik daadwerkelijk ga ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Almerian schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:01:
[...]

Leuke truc. Je hebt besteld en betaald voor een stuur met plastic QR en een extra metalen QR. Je ontvangt allen een stuur en een metalen QR.
Maar eens zien wat ik daadwerkelijk ga ontvangen.
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen klopt dit echter wel helemaal. Want als je een metalen QR bestelt, wat ga je dan nog doen met je kunststof QR? Die heb je gewoon helemaal niet meer nodig en gooi je wellicht direct weg. Kan Fanatec hem beter aan iemand sturen die geen metalen QR bestelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:17:
[...]

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen klopt dit echter wel helemaal. Want als je een metalen QR bestelt, wat ga je dan nog doen met je kunststof QR? Die heb je gewoon helemaal niet meer nodig en gooi je wellicht direct weg. Kan Fanatec hem beter aan iemand sturen die geen metalen QR bestelt :)
Ehh nee, dat zou dan mijn eigen beslissing moeten zijn, Fanatec kan niet zomaar voor een klant besluiten dat hij/zij iets niet nodig heeft.. Als ik iets bestel moet het geleverd worden. De metalen QR gaat in mijn geval in de toekomst gebruikt worden voor een ander stuur. Handig om alvast een QR1 in huis te hebben voordat alles over gaat naar QR2 en QR1 mogelijk niet meer (makkelijk) verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Almerian schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:25:
[...]

Ehh nee, dat zou dan mijn eigen beslissing moeten zijn, Fanatec kan niet zomaar voor een klant besluiten dat hij/zij iets niet nodig heeft.. Als ik iets bestel moet het geleverd worden. De metalen QR gaat in mijn geval in de toekomst gebruikt worden voor een ander stuur. Handig om alvast een QR1 in huis te hebben voordat alles over gaat naar QR2 en QR1 mogelijk niet meer (makkelijk) verkrijgbaar is.
Maar dat andere stuur dat je in de toekomst koopt zal ook een QR hebben, metaal of kunststof, dus je komt alsnog niks tekort toch? En wen er maar aan: dit soort acties worden steeds gebruikelijker. Mobiele telefoons zonder oplader, hardware met een quick start guide en een verwijzing naar een handleiding in PDF-formaat online, een beter milieu begint bij jezelf :)

Bij mijn CSL DD met boost kit wordt ook de 5Nm-adapter eruit gehaald. Ik ga daar toch niks mee doen, dus helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyNL
Grrrrrene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Maar dat andere stuur dat je in de toekomst koopt zal ook een QR hebben, metaal of kunststof, dus je komt alsnog niks tekort toch? En wen er maar aan: dit soort acties worden steeds gebruikelijker. Mobiele telefoons zonder oplader, hardware met een quick start guide en een verwijzing naar een handleiding in PDF-formaat online, een beter milieu begint bij jezelf :)

Bij mijn CSL DD met boost kit wordt ook de 5Nm-adapter eruit gehaald. Ik ga daar toch niks mee doen, dus helemaal prima :)
Ik blijf dat toch vreemd vinden. Krijg je een zogenaamde bundel voorgeschoteld als deal met 20 euro korting en blijken ze daarmee ook meteen de hele 5Nm- adapter er uit te halen.

Jij gaat er nu niets mee doen maar wellicht had je er over een jaar iemand anders blij mee kunnen maken als hun 5Nm-adapter het begeeft. Of je eigen adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyNL
thunder8 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:20:
[...]

De McLaren V2 is een wat goedkoper, dikker stuur met een grotere diameter dan de Formula V2. De V1 van de McLaren was zeer populair en daarom is er een V2 gekomen. Het voordeel van de Formula is dat je meer knoppen hebt, die je kan gebruiken. Afwerking is beter en een beter QR systeem. Maar of je de extra knoppen kan gebruiken, is een beetje afhankelijk op welk systeem je het gebruikt. Op de PC kan je alles mappen zoals jij wenst, op de PS4/5 kan je afhankelijk van de game de knoppen mappen en gebruiken. In GT Sport hebt je niets aan de extra knoppen, in F1 2019/2020 kan je ze wel weer instellen. Op de Xbox schijnen de meeste knoppen niet gemapped te kunnen worden, iets met een hardwarebeperking.

Welke van de 2 beter is? Geen idee, ligt er ook een beetje aan welke games je speelt en wat je eisen zijn. Voordeel is natuurlijk wel dat als je tekort komt in je huidige stuur, dat je altijd een ander stuur erbij kan kopen en eventueel je oude kan verkopen. Dat is het grote voordeel van een ecosysteem als Fanatec. Ik had vorig jaar eerst de normale Formula V2 gekocht. Kort erna kwam de F1 Limited Edition 2020 uit. Eerst ernaast gegrepen, daarna kwamen er weer wat exemplaren te koop. Mijn normale V2 bijna tegen nieuwprijs doorverkocht en nu gebruik ik bijna uitsluitend de F1LE 2020. Zodra de DD er in PS versie komt, ga ik deze kopen en gaat mijn CSL Elite + of op marktplaats of naar de kinderen van een maat van mij, met het standaard ronde stuur.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik moet zeggen dat de Formula sturen er echt prachtig uitzien en lijkt ook super comfortabel om te gebruiken. Ik heb m'n oog ook laten vallen op de V2.5 en dit lijkt me een goeie upgrade evt. voor de Mclaren V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grrrrrene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:00:
Ach, ik probeer wel een F1 2022-stuurtje op de kop te tikken dan. Is dat een beetje te doen of is de site overbelast en is het een soort iBood-hunt waar een "box" voorbij komt? :+

Bij de V2.5 zou ik de analoge koppeling missen, de 2021 vind ik wel mooi, ik heb niks tegen alcantara (had mijn 911 GT3 RS ook en dat heeft zich 7 jaar prima gehouden. Alcantara is toch vooral gevoelig voor zweet? Ik heb eigenlijk nooit zweethanden :)
Je kan de APM a 180 euro meebestellen, maar vaak kost een extra voetkoppeling even veel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Almerian
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Even los van het milieu effect, ik heb al betaald voor twee QR's dan verwacht ik er ook twee.
Het toekomstige stuur zal standaard geen QR hebben, maar je kan kiezen welke (QR1 of QR2 of....) je er bij wil kopen (mits QR1 nog leverbaar). Op mijn wheel base past een QR1, dus ik kies er voor dat ik de passende QR1 alvast in huis heb.

Dat een CSL DD met maar 1 voeding geleverd wordt is prima, maar het is geen vergelijkbare situatie en je kiest ervoor op het moment van bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Hoewel dat ik mee eens ben dat voor het milieu dit veel beter is, heeft @Almerian over de McLaren wel gelijk.

Als je het product al besteld hebt met de (redelijke) verwachting dat je beide QR's krijgt, dan zou je ze ook moeten krijgen. Het systeem zou pas toegepast moeten worden nadat de klanten hiervan kennis krijgen en dat het ook duidelijk staat dat dit gebeurt wanneer je het aanschaft.

Net eventjes de Fanatec website gecheckt; je kan nog altijd de McLaren bestellen met de plastic QR en dan als accessoire de metalen QR toevoegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Fentomized op 11-06-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Almerian
  • Nu online
Fentomized schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:49:
Hoewel dat ik mee eens ben dat voor het milieu dit veel beter is, heeft @Almerian over de McLaren wel gelijk.

Als je het product al besteld hebt met de (redelijke) verwachting dat je beide QR's krijgt, dan zou je ze ook moeten krijgen. Het systeem zou pas toegepast moeten worden nadat de klanten hiervan kennis krijgen en dat het ook duidelijk staat dat dit gebeurt wanneer je het aanschaft.
Inmiddels staat op het Fanatec forum dat klanten met bestaande orders bij support kunnen vragen om ook de plastic QR te ontvangen. Voor nieuwe orders moet je bij de order kiezen welke je wilt.

Opgelost dus, maar het was beter geweest om te verzenden wat er besteld was, of om voor verzending te vragen of de klant akkoord was met het niet versturen van de plastic QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Je kan de APM a 180 euro meebestellen, maar vaak kost een extra voetkoppeling even veel. :)
Mjah, maar een voetkoppeling heb ik al op m'n Clubsport pedals v2 en in een (moderne) formule-auto is dat toch net niet helemaal hoe het werkt :) Bovendien tilt dit de prijs over de prijs van een limited edition F1 2021-wiel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:09
Ik ben ook net begonnen met wat simracing/arcade racing en wil vooral wat rally en Forza Horizon 4/5/Forza Motorsport 7/8 gaan spelen. Assetto Corsa speel ik af en toe ook wel eens. Voordien had ik een Hori Racing Wheel Apex. Die was OK maar had geen force feedback, wat bij Rally wel fijn is om te hebben.

Ik zie hier wel vaak custom sets voorbij komen maar ben zelf wat op zoek naar een set met stuur/pedalen combo. Hebben jullie suggesties voor een goeie set stuur/pedalen? Shifter hoeft er voor mij voorlopig niet bij en budget rond de 250-300 euro. Ik zag de Thrustmaster T300 RS en Logitech G923 voor ca dezelfde prijs maar de T300 RS is al wel op de markt van 2014. Is dit nog een goeie optie?

Over een paar maanden combineer ik de set ook met een basis Playseat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
De t300 geeft momenteel de beste bang for buck. dit is een goede belt driven optie waar de logitech gear driven zijn

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 16:13
Kijk ook tweedehands, er staan er veel te koop op marktplaats. Zowel met als zonder playseat.

Kijk ook of je eventueel de t300 GT kan krijgen, die heeft de betere pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
Almerian schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Inmiddels staat op het Fanatec forum dat klanten met bestaande orders bij support kunnen vragen om ook de plastic QR te ontvangen. Voor nieuwe orders moet je bij de order kiezen welke je wilt.

Opgelost dus, maar het was beter geweest om te verzenden wat er besteld was, of om voor verzending te vragen of de klant akkoord was met het niet versturen van de plastic QR.
En ondertussen staat de McLaren op 'Sold out'. Ga ik er nog spijt van krijgen dat ik het niet meteen heb erbij genomen samen met het F1 stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Duur dingetje die nieuwe thrustmaster: https://www.gtplanet.net/thrustmaster-tgt2-leaks-20210614/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Wie gaat dit kopen, als je voor het zelfde geld of minder een CLS DD inclusief stuur hebt? Het ziet er ook nog eens uit als goedkoop speelgoed als je het vergelijkt met Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:41
Simucube nu op voorraad en Cube Controls nu te bestellen op Informatique..

https://www.informatique.nl/zoeken/?q=simucube

[ Voor 7% gewijzigd door Dissidend op 15-06-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Thodekroo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Wie gaat dit kopen, als je voor het zelfde geld of minder een CLS DD inclusief stuur hebt? Het ziet er ook nog eens uit als goedkoop speelgoed als je het vergelijkt met Fanatec.
Ik heb in december 2019 een tgt gekocht voor 430€. De base vond ik wel prettig. De pedalen niet. Heb toen de t3pa pro pedalen vrij snel gekocht en in juni 2020 de fanatec v3 pedalen. Later dat jaar volledig op fanatec over gegaan en alles van thrustmaster verkocht zonder verlies. Ik vind 750€ ook echt teveel,..

Wat me opvalt is dat er nog steeds geen power knop aanwezig is. Daar stoorde ik me toen al aan.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Dissidend schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:13:
Simucube nu op voorraad en Cube Controls nu te bestellen op Informatique..

https://www.informatique.nl/zoeken/?q=simucube
Niets gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Als ik een link click is zoeken niet wat aannorde is 😉

Dan werkt de link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Philip Ross schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:13:
Kijk ook tweedehands, er staan er veel te koop op marktplaats. Zowel met als zonder playseat.

Kijk ook of je eventueel de t300 GT kan krijgen, die heeft de betere pedalen
Sporedd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:45:
De t300 geeft momenteel de beste bang for buck. dit is een goede belt driven optie waar de logitech gear driven zijn
Ik wilde net te bestellen en zie dat deze niet werken op Xbox (T300RS en T300RS GT), denk dat de G923 dan de enige optie is in die prijsklasse? (250-300 EUR) Ik speel zowel op Xbox voor mijn TV als op PC.

[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 16-06-2021 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 16:13
deSenna24 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:02:
[...]

[...]

Ik wilde net te bestellen en zie dat deze niet werken op Xbox (T300RS en T300RS GT), denk dat de G923 dan de enige optie is in die prijsklasse? (250-300 EUR) Ik speel zowel op Xbox voor mijn TV als op PC.
Thrustmaster heeft ook voor de Xbox. Volgens mij is de tegenhanger van de t300 de tx. Tegenhanger van de t150 is de tmx geloof ik. Maar niet 100% zeker.

In plaats van de g923 kan je ook de g920 nemen trouwens, scheelt volgens mij weinig in performance en misschien wel in prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
Philip Ross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Thrustmaster heeft ook voor de Xbox. Volgens mij is de tegenhanger van de t300 de tx. Tegenhanger van de t150 is de tmx geloof ik. Maar niet 100% zeker.

In plaats van de g923 kan je ook de g920 nemen trouwens, scheelt volgens mij weinig in performance en misschien wel in prijs
Klopt helemaal.

Mocht je iets meer budget hebben kun je ook nog kijken naar de TX Racing Wheel Leather Edition.
Heb je gelijk de 3 pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Dissidend schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Klopt helemaal.

Mocht je iets meer budget hebben kun je ook nog kijken naar de TX Racing Wheel Leather Edition.
Heb je gelijk de 3 pedalen.
Philip Ross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Naar de TX leather edition was ik nu aan het kijken. Ligt wel wat boven budget maar als ik zo reviews/vergelijkingen lees tussen de TX en TMX Pro dan is de TX wel stukken beter met de motor en mounting, en is het stuur ook te verwijderen om er een andere op te zetten. Ook verschillen tussen de Logitech en TX zijn redelijk groot dat iedereen de TX wel aanbeveelt, ondanks het prijsverschil. Ik heb vrijdag een dagje verlof dus kan ik mij wel amuseren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
deSenna24 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:10:
[...]

[...]

Naar de TX leather edition was ik nu aan het kijken. Ligt wel wat boven budget maar als ik zo reviews/vergelijkingen lees tussen de TX en TMX Pro dan is de TX wel stukken beter met de motor en mounting, en is het stuur ook te verwijderen om er een andere op te zetten. Ook verschillen tussen de Logitech en TX zijn redelijk groot dat iedereen de TX wel aanbeveelt, ondanks het prijsverschil. Ik heb vrijdag een dagje verlof dus kan ik mij wel amuseren :)
Hebben nog voorraad O-)

En dan sparen voor een SF1000 add-on 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Zo, die Thrustmaster TX leather edition is besteld, nu nog een leuke Playseat zoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ga voor alu. Dan wil je nooit meer een Playseat. ;) Been there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
deSenna24 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:29:
Zo, die Thrustmaster TX leather edition is besteld, nu nog een leuke Playseat zoeken 8)
Dat is een hele mooie set, ik heb hem zelf ook gehad. Het leer voelt fijn en blijft netjes en de indeling van de knoppen is ook prettig.
Ik had de GT editie en die had een "conical brake mod" voor achter het rempedaal om de remdruk wat te verhogen en een loadcell na te bootsen. Ik gebruikte in plaats daarvan een squashbal. Dat voelde nog wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:04:
Ga voor alu. Dan wil je nooit meer een Playseat. ;) Been there...
Heb je hier voorbeelden van? Zijn dat ook complete sets?
Een Playseat Evolution heb je al voor ca 280 euro, vind ik ook een mooie prijs maar zou er eerst eens in moeten zitten alvorens eentje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Dat is een hele mooie set, ik heb hem zelf ook gehad. Het leer voelt fijn en blijft netjes en de indeling van de knoppen is ook prettig.
Ik had de GT editie en die had een "conical brake mod" voor achter het rempedaal om de remdruk wat te verhogen en een loadcell na te bootsen. Ik gebruikte in plaats daarvan een squashbal. Dat voelde nog wat prettiger.
Ik hoop em ook redelijk wat te gaan gebruiken. Ook een groot voordeel van deze TX is dat het stuur om te wisselen is, dus moest het toch verslijten kan er zo een andere op.
Ben wel nog aan het kijken naar een handrem, gezien ik wel fan ben van WRC/Dirty Rally maar ga het voorlopig zo proberen. Met force feedback heb ik nog nooit gereden, ben er wel erg benieuwd naar!

WRC 9 en Dirt Rally 2.0 staan op de PC, Forza Motorsport 7 en Horizon 4 voorlopig op de Xbox. Binnekort zou alles naar Xbox verhuizen als WRC 10 uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door deSenna24 op 18-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

deSenna24 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:28:
[...]
Met force feedback heb ik nog nooit gereden, ben er wel erg benieuwd naar!
Welcome to the dark side!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
deSenna24 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Heb je hier voorbeelden van? Zijn dat ook complete sets?
Een Playseat Evolution heb je al voor ca 280 euro, vind ik ook een mooie prijs maar zou er eerst eens in moeten zitten alvorens eentje te kopen.
Een rig is ietsje duurder. :+ Maar goed, hij is verrijdbaar dus ik zet hem zo achter de PC en er weer vandaan. Het comfort, stevigheid en gevoel is zoveel beter dan een Playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
deSenna24 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:29:
Als je nu al weet dat (sim) racen helemaal je ding is zullen de upgrades vanzelf volgen, trust me;-)
En wat je dan niet wil is je loadcell pedalen en/of DD op een Playseat monteren.

Dus idd een wat stevigere rig is dan wat ik zou aanbevelen, kan bijvoorbeeld een Next Level Racing F-GT zijn of een allu rig idd.

Daarover gesproken, binnenkort komt er een mooi model op de markt voor een prijs waar je bij de concurrent alleen een frame voor hebt O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deSenna24
Heb de TX vandaag toegekregen, wat een beest. Weegt 3x zoveel als sturen die ik gewend ben. Net een uurtje WRC 9 achter de rug ermee en voelt erg prettig aan! De force feedback werkt best goed en mijn tijden zijn er tegenover controller wel op vooruit gegaan, mede dankzij wat deftige throttle control. Kortom, de eerste momenten al erg tevreden over!

Momenteel even vastgeklemt aan mijn bureau, racing setup komt nog in de komende dagen/weken.

Bedankt aan de feedback in dit topic om de TX aan te raden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKNBqyVv-X4dGmRZeExnvP7UwvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdXkd3LeqLjdGILf8VrM8jNt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 21-06-2021 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:19
YouTube: Bentley GT3 Steering Wheel | Extraordinary starts here. | Fanatec Po...

Sow Fanatec komt weer met nieuw stuurtje. Zelfde idee als het BMW stuur.

Benieuwd wat het gaat kosten straks.

Klik voor mee info.

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 21-06-2021 15:14 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:05
Wrede stuur.
Vraag me af of deze stuur de nieuwe QR heeft.
Vind hem zelf mooier dan de aangekondigde BMW M4 stuurtje.
Denk wel dat net zoals de BMW stuur deze een long en een nier kost. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een hondslelijk stuur (de meningen verschillen dus). Als je denkt dat het niet lelijker kan dan het gemiddelde Cube stuur weet Fanatec ook dat te toppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28
Maar kennelijk is dit stuur dus ook gebouwd voor gebruik in een echte Bentley GT3. Sja... kan Fanatec dan moeilijk de schuld geven als men (Bentley) dat wil. Overigens is dit ook niet echt mijn 'cup of tea' hoor...

[ Voor 15% gewijzigd door dhrto op 21-06-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

nascar28 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:20:
Wrede stuur.
Vraag me af of deze stuur de nieuwe QR heeft.
Filmpje bekijken, duidelijk andere QR. Meer vierkante bus met 2 verticale stangen die het op de plek moeten gaan houden.

Zal wel een heel duur stuur worden, net als het aangekondigde BMW stuur van vorig jaar, waar ook nog steeds geen prijskaartje aan hangt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Poh, das een best stuurtje zeg! Zou 'm graag hebben, maar ik ben bang dat dit ver boven de prijs van een DD1 gaat liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:29:
Wat een hondslelijk stuur (de meningen verschillen dus). Als je denkt dat het niet lelijker kan dan het gemiddelde Cube stuur weet Fanatec ook dat te toppen :+
Eens, vind hem ook echt niet mooi. Die cirkel waar dat schermpje inzit... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Mooi vind ik hem niet, maar de functionaliteiten van het scherm vind ik wel heel vet. Maar deze gaat aan mij als VR-only user voorbij. Best een fijne gedachte dat ik hier mijn portemonnee niet op stuk hoef te slaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thodekroo op 21-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hupske schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:13:
YouTube: Bentley GT3 Steering Wheel | Extraordinary starts here. | Fanatec Po...

Sow Fanatec komt weer met nieuw stuurtje. Zelfde idee als het BMW stuur.

Benieuwd wat het gaat kosten straks.

Klik voor mee info.
Ik vind het idee van een schermpje in het stuur echt geweldig. Ik hoop dat dit een voorbode is van wat ze met het F1 2022-stuur gaan doen. Ik mis dat nml in de huidige formule-stuurtjes. Ja, je kunt een los schermpje plaatsen en dat is waarschijnlijk flexibeler, maar een echt F1-stuur heeft een scherm met de settings en wat sensorwaarden, dat moet Fanatec dan toch ook kunnen implementeren?

Het stuur zelf ziet er niet geweldig uit, dat ben ik met jullie eens, maar qua techniek vind ik hem gaaf. En je kunt het Fanatec inderdaad niet kwalijk nemen dat ze een realistische replica maken van een lelijk stuur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Grrrrrene schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:06:
[...] En je kunt het Fanatec inderdaad niet kwalijk nemen dat ze een realistische replica maken van een lelijk stuur ;)
Waarom niet? Ze hadden toch ook een replica kunnen maken van een mooi stuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Ik vind het idee van een schermpje in het stuur echt geweldig. Ik hoop dat dit een voorbode is van wat ze met het F1 2022-stuur gaan doen. Ik mis dat nml in de huidige formule-stuurtjes. Ja, je kunt een los schermpje plaatsen en dat is waarschijnlijk flexibeler, maar een echt F1-stuur heeft een scherm met de settings en wat sensorwaarden, dat moet Fanatec dan toch ook kunnen implementeren?

Het stuur zelf ziet er niet geweldig uit, dat ben ik met jullie eens, maar qua techniek vind ik hem gaaf. En je kunt het Fanatec inderdaad niet kwalijk nemen dat ze een realistische replica maken van een lelijk stuur ;)
Maar een schermpje wil je toch eigenlijk niet in een stuur hebben zitten? Althans, leuk hoor maar het gros van de tijd is dat scherm gekanteld en dus lastig af te lezen en wanneer je van wiel wisselt ben je ineens je schermpje weer kwijt.

Alleen om bovenstaande reden zou ik al niet voor een scherm op het stuur kiezen maar voor een los scherm (verrek dat heb ik ook gedaan :+ ). Daarnaast, de game moet het ook maar net supporten en met een iRacing kom je er dan waarschijnlijk bekaaid vanaf.

Daarnaast, Fanatec en software / drivers…. Ik wil dat eerst wel eens voor langere tijd de goede kant op zien gaan voor ik een niet af sta voor een stuurtje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
R2D2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Maar een schermpje wil je toch eigenlijk niet in een stuur hebben zitten? Althans, leuk hoor maar het gros van de tijd is dat scherm gekanteld en dus lastig af te lezen en wanneer je van wiel wisselt ben je ineens je schermpje weer kwijt.

Alleen om bovenstaande reden zou ik al niet voor een scherm op het stuur kiezen maar voor een los scherm (verrek dat heb ik ook gedaan :+ ). Daarnaast, de game moet het ook maar net supporten en met een iRacing kom je er dan waarschijnlijk bekaaid vanaf.

Daarnaast, Fanatec en software / drivers…. Ik wil dat eerst wel eens voor langere tijd de goede kant op zien gaan voor ik een niet af sta voor een stuurtje ;)
Voor alle twee valt iets te zeggen, maar in de praktijk zie je dat de meeste fabrikanten ondertussen het scherm IN het stuur hebben. Voornaamste reden hiervoor is (althans, bij de F1) is dat het scherm anders grotendeels van de tijd door het stuur niet zichtbaar is (dat draait er dan voor). Daarbij is een scherm dat tot 90 graden gedraaid is nog prima te lezen. Daarboven wordt het wat lastiger, maar er zijn niet zo heel veel bochten waar je én zo'n enorme stuur-input moet geven, én ondertussen nog op je scherm wil kijken ook...

Voor zover ik me even kan herinneren is momenteel Williams het enige team dat het scherm niet in het stuurtje heeft verwerkt, en dat heeft zeer waarschijnlijk het budget als oorzaak.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fsoMZGndo5JOr79UgLQExDFLkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/B8wgsgrGxldss2tWQ7f9eSea.png?f=user_large

@kroegtijger klopt. Zo heb je maar één scherm nodig ipv ~4-5 nieuwe per jaar. In de tijd van Force India gebruikte FI een 3D geprint stuurtje ipv carbon uit kostenoverweging.

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 21-06-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:05
Optimus Prime's Matrix of Leadership :*)
De nieuwe QR lijkt op het type Krontec QR03.
Ik denk deze stuur samen met de M4 minimaal 1k gaat kosten.
als dit maar geen voorbode word voor de toekomst fanatec pffft

[ Voor 63% gewijzigd door nascar28 op 21-06-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Gaat me echt wel verbazen als ze het onder de 2k kunnen houden. Dit zijn uiteindelijk ook echte motorsports sturen, dus ze moeten ook nog door controle en approvals gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nascar28 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:48:
Optimus Prime's Matrix of Leadership :*)
De nieuwe QR lijkt op het type Krontec QR03.
Ik denk deze stuur samen met de M4 minimaal 1k gaat kosten.
als dit maar geen voorbode word voor de toekomst fanatec pffft
Alleen de Krontec QR zit normaal gesproken toch al op een ruime 400 euro? Ik denk eerder dat de M4 richting de 3000 a 3500 zal gaan aangezien hij ook aan alle certificeringen zal moeten voldoen (waar je in de Sim geen fluit aan hebt… althans, spatwaterdicht is niet perse iets wat ik denk nodig te hebben :+ ).

Ik denk zelfs dat mijn schatting nog aan de “optimistische” kant is ;)

Vraag me ook af hoe Fanatec dit gaat doen qua can bus support, dat zou namelijk betekenen dat alle firmware vanaf 0 herschreven zou moeten worden voor gebruik met de nieuwe QR2 en het nieuwe BMW / Bentley stuurwiel.
kroegtijger schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Voor alle twee valt iets te zeggen, maar in de praktijk zie je dat de meeste fabrikanten ondertussen het scherm IN het stuur hebben. Voornaamste reden hiervoor is (althans, bij de F1) is dat het scherm anders grotendeels van de tijd door het stuur niet zichtbaar is (dat draait er dan voor). Daarbij is een scherm dat tot 90 graden gedraaid is nog prima te lezen. Daarboven wordt het wat lastiger, maar er zijn niet zo heel veel bochten waar je én zo'n enorme stuur-input moet geven, én ondertussen nog op je scherm wil kijken ook...

Voor zover ik me even kan herinneren is momenteel Williams het enige team dat het scherm niet in het stuurtje heeft verwerkt, en dat heeft zeer waarschijnlijk het budget als oorzaak.
Klopt maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ze in een F1 wagen niet vaak switchen tussen verschillende types stuurwielen en dat een groot deel van de electronica voor de aansturing van de diverse systemen IN het stuur zit.

Bij Williams is het overigens als ik het ooit eens goed onthouden heb een design filosofie geweest. Een lichter stuur zou makkelijker te draaien zijn en zou ook makkelijker te corrigeren zijn waardoor men er bewust voor heeft gekozen een deel van die elektronica buiten het stuur te plaatsen maarbijvoorbeeld ook een veel groter scherm dan de rest te gebruiken.

Geen idee of dat het echt de absolute waarheid is of het de kosten zouden zijn zoals jij aan haalde.

Misschien dat ik het gevoel van immersie weer niet snap maar ik kijk er voor sim doeleinden vooral vanuit praktisch oogpunt naar. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door R2D2 op 21-06-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:35:
[...]
Bij Williams is het overigens als ik het ooit eens goed onthouden heb een design filosofie geweest. Een lichter stuur zou makkelijker te draaien zijn en zou ook makkelijker te corrigeren zijn waardoor men er bewust voor heeft gekozen een deel van die elektronica buiten het stuur te plaatsen maarbijvoorbeeld ook een veel groter scherm dan de rest te gebruiken.
[...]
En hun design filosofieën zijn doorgaans dan ook een overdonderend succes gebleken :+

Maar mogelijk is het alle twee natuurlijk. Een design-keuze die niet zo handig bleek, en daarna niet het budget om een nieuw stuur te ontwikkelen om dat te corrigeren. Voorheen hadden alle teams het zo zitten, maar die hadden dus een goede reden om over te stappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
kroegtijger schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 01:11:
[...]

En hun design filosofieën zijn doorgaans dan ook een overdonderend succes gebleken :+

Maar mogelijk is het alle twee natuurlijk. Een design-keuze die niet zo handig bleek, en daarna niet het budget om een nieuw stuur te ontwikkelen om dat te corrigeren. Voorheen hadden alle teams het zo zitten, maar die hadden dus een goede reden om over te stappen.
Je had eerst de standaard FIA module met de flagleds(?), revleds en eronder drie kleine segmentschermpjes. Die zag je overal verschijnen zo rond de introductie van de standaard F1 ECU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ6LuV6djsgLuolZ_6KYxyNsib0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6b6GMzqdfGt1EY3118h8t5Nz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aangezien de babyDD pas ergens in november komt, zie ik nu in een ooghoek de MM-BTW actie verschijnen. Ik gebruik nu de G25 met 1 kapotte knop en heb naast de shifters dus maar 1 knop (Pitlane/DRS) en ben elke keer aan het schipperen met de MFD e.d. en kan fuelmix, ERS, etc ook maar slecht gebruiken door elke keer weg te moeten van het stuur. Nu is dat in F1 (en bijna geen enkel spel) echt handig, dus ik overweeg nu als tussenoplossing een G29, mocht ie naast zijn 'aanbiedingsprijs' verder naar beneden gaan naar ca 175 euro. Pedalen blijven in de doos en eventueel later zou de boel ook nog aan een oude PS3 gehangen kunnen worden.

Op zich zonde, want ik heb de F1 2021 LE ook thuis liggen, maar zonder base kan ik niet nog zoveel. En om nu een halfjaar met een gare G25 te blijven rijden... Of zijn er andere opties in dit lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:06:
Aangezien de babyDD pas ergens in november komt, zie ik nu in een ooghoek de MM-BTW actie verschijnen. Ik gebruik nu de G25 met 1 kapotte knop en heb naast de shifters dus maar 1 knop (Pitlane/DRS) en ben elke keer aan het schipperen met de MFD e.d. en kan fuelmix, ERS, etc ook maar slecht gebruiken door elke keer weg te moeten van het stuur. Nu is dat in F1 (en bijna geen enkel spel) echt handig, dus ik overweeg nu als tussenoplossing een G29, mocht ie naast zijn 'aanbiedingsprijs' verder naar beneden gaan naar ca 175 euro. Pedalen blijven in de doos en eventueel later zou de boel ook nog aan een oude PS3 gehangen kunnen worden.

Op zich zonde, want ik heb de F1 2021 LE ook thuis liggen, maar zonder base kan ik niet nog zoveel. En om nu een halfjaar met een gare G25 te blijven rijden... Of zijn er andere opties in dit lijstje?
Even snel het lijstje bekeken, en alleen de T150 lijkt me qua kosten / performance dan een mogelijke kanshebber (met de kanttekening dat je bij de gewone editie de pedalen nog beter weg kan gooien dan in de doos laten; zelfs de doos wordt droevig van die plastic rommel). Ik zou echter eerder even de 2e hands hoek afsnuffelen als het toch zo'n tijdelijke oplossing gaat worden. Dan pik je m voor 75 a 100 euro'tjes op. 4 maandjes gebruik a 25,- per maand, en daarna mik je m zo het ronde archief in

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De pedalen heb ik niet nodig, daar gebruik ik al een mooi setje DC's voor. Gaat dus puur om het stuur. Alleen de tweedehands markt is een beetje rot. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 23-06-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:15:
De pedalen heb ik niet nodig, daar gebruik ik al een mooi setje DC's voor. Gaat dus puur om het stuur. Alleen de tweedehands markt is een beetje rot. :X
Tja, da's waar... 2e hands is wel altijd een roulette. Niet toevallig nog een kennis of familie die recentelijk een upgrade gedaan heeft en nog wat heeft liggen of zo? Het is maar voor een paar maandjes....

Maar wat is er precies mis met het huidige stuur dan? is ie niet open te maken en te fixen? Als het alleen de buttons betreft kan het nooit heel complex zijn vermoedelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De rechter button is doorgedrukt, dus je kan hem incidenteel nog gebruiken, maar niet in the heat of racing. Maar het is generiek gewoon te weinig.

Wat heb ik nu:
DRS/PL op de nog werkende knop links op het stuur.
BB +/- en FuelMix +/- nu via de vier knopjes boven het D-pad van de shifter
MFD/radio: via D-pad en vier rode knoppen eronder met een aantal shortcuts naar radio/MFD/pit/damage ook op de shifter.

Wat mis ik nog:
ERS +/- (nu auto, waardoor je deze meer gebruikt dan nodig)
Overtake (nu auto door ERS-auto, wat niet altijd handig is)
Diff +/- (nu via toetsenbord, erg onhandig)
Pauze (spatiebalk)
Replay (minstens 100x event :+)
Esc.

Het is inderdaad maar voor een maand of vijf. Misschien maak ik mijn zoon wel partner in crime, kan ie erna GT5 op de PS3 ermee spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Señor Sjon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:15:
Alleen de tweedehands markt is een beetje rot. :X
Het is maar hoe je het bekijkt. :) Vind het juist wel mooi dat goed werkende spullen nu hun waarde behouden in plaats van dat ze in de container belanden omdat 'ze niks meer waard zijn'.

En het werkt twee kanten op. Als je nu een nieuw stuurtje koopt, dan verkoop je die over een paar maanden met een klein verlies. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Hi all,
Ik heb sinds 2 jaar een Thrustmaster T150. Op zich blij mee als ik aan het racen ben, goed ffb voor zijn prijsklasse. Enige waar ik me soms wel aan “irriteer” (net voor of na een race) is dat het aanvoelt als “speelgoed”, teveel plastic, dun.

Het liefst koop ik daarom een T300, maar wacht nog om goedkeuring op budget van vrouwtje 😜.

Maar nu zag ik dat de Logitech G29 behoorlijk is afgeprijsd. Qua design ziet het er in ieder geval wat realistischer uit dan de T150. Echter heb ik er geen in het echt gezien.

Maar eigenlijk als ik de reviews bekijk over de t150 tov de g29, zijn ze gewaagd aan elkaar. Mijn vraag is dan ook of de G29 wel echt een upgrade is tov de T150? Of kan ik beter wachten op goedkeuring budget ;)?
Pagina: 1 ... 66 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.