Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 65 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:44
Señor Sjon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:04:
100 euro is niet veel. Tweedehands G27 zo'n beetje.
Oh meen je. Kost het zoveel dat wist ik niet! Wat zou je anders aanraden voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
llovesoccerx7 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Oh meen je. Kost het zoveel dat wist ik niet! Wat zou je anders aanraden voor een redelijke prijs?
Voor dat budget zou ik inderdaad zoeken naar een (gebruikte) Logitech G27 (of G29 als je die in budget kan vinden).

Voor 100 euro zit je nog niet in de je-van-het regionen eigenlijk.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:05
[...]

Een tweedehands G27 is wel zo'n beetje het beste wat je voor dat geld gaat krijgen. En ja, simracing hardware is prijzig spul. Je kunt nog wel vele malen dat geld uitgeven voor wat leukere hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:33
Ik zou ook gaan voor een G27 met dat budget.
Prima instap model.
Heb er zelf 7 jaar plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:34
Alternatief voor de G27 (g29 zie ik niet voor onder de 150 gaan tweedehands) is een thrustmaster t150. De pedalen zijn iets minder maar het stuur zelf is wel goed. (Als je een t150 pro kan vinden zijn zelfs de pedalen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat 100€ voor een nieuwe set stuur-pedalen niet toereikend is. Enige wat je voor die prijs krijgt is het verschrikkelijke Hori stuur zonder ForceFeedback.

2de hands zal je het misschien ook wat moeten oprekken. De eerder genoemde G27 G29 zijn dan je beste keuzes lijkt mij. Je zit echt aan de bodem van de markt. Het andere uiterste is alleen al duizenden euro's voor het stuur en de base. Pedalen kunnen ook richting 1000€ voor een set. En dan hebben we het nog niet eens over een cockpit en/of motionplatforms gehad, die dat ook nog eens tienduizenden euro's duurder kunnen maken. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat 100€ voor een nieuwe set stuur-pedalen niet toereikend is. Enige wat je voor die prijs krijgt is het verschrikkelijke Hori stuur zonder ForceFeedback.
Vind ik wat kort door de bocht.. In de 100 euro categorie kun je best wel een aantal stuurtjes vinden, maar de minder/niet ingewijde weet dan niet dat dit echt budget/mediamarkt stuurtjes zijn, die leuk zijn om een beetje naar links/rechts te gaan, maar niet veel meer dan dat.

En ja.. als je dan de wél ingewijde gaat vragen en er dan achter komt dat die goedkope dingen eigenlijk troep zijn, kan dat een beste eye-opener zijn.

Idd een Logitech Gnn op de kop zien te tikken is de ideale oplossing. Een el-cheapo setje aanschaffen kan altijd en lijkt me an-sich ook wel geschikt om erachter proberen te komen of sim-racen iets voor je is of niet. En daarna kun je dan een grote(re) investering doen.

Het blijft wel een rekensommetje hoeveel plezier je uit iets haalt versus de aanschafprijs.
Ik heb ook een flight sim cockpit en daar zou ik absoluut niet schromen om 5-600 euro uit te geven aan alléén de joystick, puur gezien de hoeveelheid uren/plezier ik daaruit haal.
Maar dat is alleen omdat ik dat weet.

Zo, nu weer aan 't werk :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MTFDarkEagle schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Vind ik wat kort door de bocht.. In de 100 euro categorie kun je best wel een aantal stuurtjes vinden, maar de minder/niet ingewijde weet dan niet dat dit echt budget/mediamarkt stuurtjes zijn, die leuk zijn om een beetje naar links/rechts te gaan, maar niet veel meer dan dat.

En ja.. als je dan de wél ingewijde gaat vragen en er dan achter komt dat die goedkope dingen eigenlijk troep zijn, kan dat een beste eye-opener zijn.
Als je even op de site van de Mediamarkt gaat kijken, zal je zien dat je binnen een budget van 100€ alleen 2 stuurtjes van Hori vindt en de Thrustmaster T80, als je op PC wil spelen. Dat zijn 3 van de 14 stuurtjes die de MM verkoopt. Boven de 100€ gaat het dan direct naar 179€. Je hoeft geen ingewijde te zijn met 3 minuten zoeken dat je met een budget van 100€ in de absolute budgetbak zit qua stuurtjes en pedalen.

Als iemand een nieuwe topic opent, dan verwachten we hier ook wat eigen initiatief en onderzoek toch? Als je dan dit topic binnenkomt en ziet waar over gepraat wordt, dan moet je toch al heel snel doorhebben dat 100€ niet echt overhoudt qua budget? Afgelopen pagina wordt gesproken over sturen die an sich al 400€ of meer kosten. Om dan hier snel de vraag te stellen wat 100€ koopt qua "starterkit", dan mag dat toch wel als makkelijk en een beetje naïef gezien worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daarentegen is het wel een interessant moment om te kijken voor een 2e hands stuurtje met pedalen, juist omdat velen nu de upgrade naar een CSL DD doen of een 2e hands Clubsport v2.5 op de kop tikken. Die upgraden bijna altijd vanaf iets goedkopers wat wellicht in de 2e hands 100 euro categorie zal vallen.

Houd de sites dus goed in de gaten :) Ik zal mijn Fanatec 911 GT3 RS v2- stuur met 6-versnellings H-pattern pookje (zonder pedalen) ook op enig moment te koop zetten, denk ik (als de CSL DD binnen is en ik hem helemaal naar wens werkend heb). Moet ik wel eerst die plak-issues oplossen, maar schijnbaar werkt Dasty daar goed tegen... Als je tot half september geduld hebt, mag je me t.z.t. wel een DM sturen. Nu heb ik hem zelf nog nodig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 07-06-2021 11:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Ekfad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Dat zal dan wel de reden zijn waarom je er niet door komt.
Ik denk dat ik jammer genoeg niet goed ingeschreven stond voor the newstandarDD nieuwsbrief. Vanochtend de stappen nog eens doorgelopen en ik krijg nu net wel ineens een mail binnen over de 2nd wave die er aan komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--tl8nfAbXJgswJHy8pwpxG4pu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBJzxjB4oNg81TrQUG5o9k5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik heb de DD nieuwsbrief aangezet, blijkbaar geldt dat niet voor de algemene. Maar nu ook de mail dat wave 2 binnenkort kan bestellen.

Ik zit alleen niet te wachten op een 500 euro afschrijving op mijn CC eind deze maand die dan ergens eind september een keer geleverd gaat worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Als je even op de site van de Mediamarkt gaat kijken, zal je zien dat je binnen een budget van 100€ alleen 2 stuurtjes van Hori vindt en de Thrustmaster T80, als je op PC wil spelen. Dat zijn 3 van de 14 stuurtjes die de MM verkoopt. Boven de 100€ gaat het dan direct naar 179€. Je hoeft geen ingewijde te zijn met 3 minuten zoeken dat je met een budget van 100€ in de absolute budgetbak zit qua stuurtjes en pedalen.
Dat je dan door moet hebben dat je in de budgetbak zit - ja :)
Maar wat het "gevolg" daarvan is, niet direct mijns inziens.
Als je niet diep(er) in de materie bekend bent, weet je die gevolgen misschien niet direct.
thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55
Als iemand een nieuwe topic opent, dan verwachten we hier ook wat eigen initiatief en onderzoek toch? Als je dan dit topic binnenkomt en ziet waar over gepraat wordt, dan moet je toch al heel snel doorhebben dat 100€ niet echt overhoudt qua budget? Afgelopen pagina wordt gesproken over sturen die an sich al 400€ of meer kosten. Om dan hier snel de vraag te stellen wat 100€ koopt qua "starterkit", dan mag dat toch wel als makkelijk en een beetje naïef gezien worden? ;)
Eigen onderzoek is natuurlijk altijd goed en aan te bevelen :Y. Maar wat is er mis met zo open een vraag stellen? Het is toch een forum..?
En dat er niet/weinig gesproken/gepost wordt over het budget spul betekent toch niet dat het niet bestaat, of dat iemand wellicht een interessante tip heeft? Als ik op de diverse flight sim fora kijk, zie ik exact hetzelfde. Voornamelijk wordt over medium/high end spul gesproken. Dat neemt niet weg dat low-end spul gewoon bestaat, maar dat je als instapper/niet-kenner wellicht een duwtje in de goeie richting nodig hebt en daar om vraagt.
Naïef? Misschien wel. Maar niet gek.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik vind het wel een goede vraag over die 100 euro. Vroeger (in 2003) kreeg ik voor mijn verjaardag, toen was ik 10, een Formula Force WingMan GP, inderdaad bij de MM gekocht. Was van Logitech. Toen was ie 120 euro en het was toen één van de betere die je kon krijgen, want bijna niets had toen nog FF. Maar tegenwoordig moet je wel minstens 500 euro er in investeren, anders is het gewoon niet leuk meer.

Ik heb zelf ook nog een vraag: nu heb ik een TS PC Racer, Fanatec CSL Elite's en een TSS Handbrake Mod. Maar ik wil ook een H-pattern bak hebben. Op Facebook in de Sim racing groep die vraag gesteld welke de meest duurzame is. Daar kwam SHH uit, maar ik zie op allerlei sites dat Fanatec ClubSport de duurste maar ook de beste is. Klopt dat een beetje? En wie heeft ervaring met Fanatec ClubSport?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
stormbreaker schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:34:
Ik heb zelf ook nog een vraag: nu heb ik een TS PC Racer, Fanatec CSL Elite's en een TSS Handbrake Mod. Maar ik wil ook een H-pattern bak hebben. Op Facebook in de Sim racing groep die vraag gesteld welke de meest duurzame is. Daar kwam SHH uit, maar ik zie op allerlei sites dat Fanatec ClubSport de duurste maar ook de beste is. Klopt dat een beetje? En wie heeft ervaring met Fanatec ClubSport?
Die heb ik. Daar is niks mee. Je kunt de zwaarte van de schakelactie met een stelschroef instellen, wat een gewaardeerde eigenschap is. Ding kan wat geweld aan, in het heetst van de strijd. Makkelijk en op veel manieren te bevestigen op een aluminium profiel. Beetje duur, maar als je een H-Pattern wil gebruiken, is het een prima keuze.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Fanatec is wel vlot blijkbaar! Zojuist de F1 2021 wheel binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULs7RraK9mYZmymK3FZMRvK1dqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZhxL6feT2ZQG0fJ1FVXiHe6.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wachten tot september tot ik hem eindelijk kan gebruiken :+ :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

GeleFles schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:01:

[Afbeelding]

Als ze spullen op voorraad hebben, dan gaat het inderdaad snel. Zat te twijfelen om deze te kopen, maar heb al een F1 2020 LE en zag niet echt voordeel in deze. En ik ben meer gecharmeerd van lederen grips ipv alcantara. En ben niet zo van inkopen en dan met winst verkopen. Ik zou er wel problemen mee hebben zo lang te moeten wachten tot ik het kan gebruiken. :P Succes met je geduld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Als ze spullen op voorraad hebben, dan gaat het inderdaad snel. Zat te twijfelen om deze te kopen, maar heb al een F1 2020 LE en zag niet echt voordeel in deze. En ik ben meer gecharmeerd van lederen grips ipv alcantara. En ben niet zo van inkopen en dan met winst verkopen. Ik zou er wel problemen mee hebben zo lang te moeten wachten tot ik het kan gebruiken. :P Succes met je geduld. :D
Heb er van het weekend nog aan gedacht om deze te verkopen en dan de versie met lederen grips te kopen. (ik rij (nog?) niet met handschoenen)
Maar die mist dan wel weer de podium flippers, die zijn stiekem toch ook best cool.

Ben sowieso heel erg benieuwd hoeveel anders het gaat rijden, ik heb nu een thrustmaster 300 set. (maar dan al wel met CSL elite LC pedals)
Die rijdt wel ok voor nu, maar het stuur vind ik sowieso niet zo bijzonder voor F1 en qua force feedback voelt het ook nog 'net niet'. (ondanks dat ik niet veel anders geprobeerd heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Sinny schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat ik jammer genoeg niet goed ingeschreven stond voor the newstandarDD nieuwsbrief. Vanochtend de stappen nog eens doorgelopen en ik krijg nu net wel ineens een mail binnen over de 2nd wave die er aan komt.

[Afbeelding]
Zelfde verhaal hier, gister pas nog ingeschreven voor de nieuwsbrief. Helaas te laat. Zit wel bij de tweede wave volgens dezelfde mail. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

[Afbeelding]

Ik heb verplaatst naar een dag dat ik wel thuis ben. :P

Kan er toch voorlopig nog niks mee. Hoewel ik zit te dubben of je een goedkope CSW op moet pikken tegen die tijd. Die is wel EOL en de verhalen horende kan je beter bij de nieuwe DD zitten aangezien ze daar nog wel druk met firmwares aan de slag zullen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeleFles schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Heb er van het weekend nog aan gedacht om deze te verkopen en dan de versie met lederen grips te kopen. (ik rij (nog?) niet met handschoenen)
Maar die mist dan wel weer de podium flippers, die zijn stiekem toch ook best cool.

Ben sowieso heel erg benieuwd hoeveel anders het gaat rijden, ik heb nu een thrustmaster 300 set. (maar dan al wel met CSL elite LC pedals)
Die rijdt wel ok voor nu, maar het stuur vind ik sowieso niet zo bijzonder voor F1 en qua force feedback voelt het ook nog 'net niet'. (ondanks dat ik niet veel anders geprobeerd heb)
Ik heb de Formula V2 met APM module en geloof me… ziet er leuk uit maar ik had net zo goed de MPM kunnen laten zitten want ik gebruik de extra paddles nagenoeg nooit.

Leer en MPM vs Alcantara en APM, ik zou het wel weten en dat werd niet de limited variant. Dat alcantara vind ik persoonlijk vrij waardeloos (ten opzichte van leer) wanneer je niet met handschoenen rijdt.

Ieder zijn ding maar handschoenen is mij echt een brug te ver tijdens het spelen van een computer spelletje :+ En dat alcantara slijt gewoon een stuk sneller dan leer wat op zijn beurt ook nog eens makkelijker schoon te houden is.

Ik zou hem nu overigens nog niet te koop zetten, gewoon eerst zelf testen wat je van het alcantara vind. Bevalt het niet raak je hem altijd nog wel kwijt voor de nieuwprijs op Marktplaats en is de V2.5 waarschijnlijk ook gewoon goed leverbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2021 14:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is ook verbruiksartikel.

Overigens, ik was een excel begonnen voor key mapping for F1-20xx, maar je hebt iets van 67 switches. Ik kom online ook maar slecht tegen welke commando's je daar allemaal te mappen hebt, meeste sites gaan over geneuzel tussen consoles die niet alle knoppen ondersteunen.

Ik zal er wel aan te denken om li/reboven van de APM te gebruiken als bv brake balance of beiden als DRS, zodat je altijd kan activeren, ongeacht of je al een hand los van het stuur hebt. Eigenlijk zoek ik ook nog een Overtake macro die zolang je de knop ingedukt houdt, ERS + Fuel mix op maximaal zetten en erna terug naar de setting die je ervoor had.

Deze had ik even als voorbeeld gepakt voor F1 aangezien deze lay-out technisch vrij goed lijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxNJYwaNL4ez6E1urxyxu0zUaoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d6biKKI0pULMegcfGhljzvqo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 21:37
llovesoccerx7 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:01:
Ik ben nieuw in de race wereld maar ik wil graag een racestuur voor de PC aanschaffen! Budget is 100 euro!
Ik heb al gekeken maar ik totaal geen idee wat goed is of niet
Als het budget gericht is op puur uitproberen of een stuur iets voor je is dan heb ik nog een Logitech Driving Force GT liggen.

Al zou ik persoonlijk adviseren om meer dan €100 uit te geven want dat gedraai met die tandwielen voelt gewoon niet prettig, Daarmee valt een Logitech G25/27/29 waarschijnlijk ook wel af (geen ervaring mee). Een Thrustmaster T300 zou voldoende voldoening moeten bieden, Heb die zelf op het moment ook en ben er in vergelijking met de driving force gt zeer tevreden over.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny

[Afbeelding]

Dat is idd rap, die van mij staat nog op in process

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik weet niet of mensen het interessant vinden, maar: vanaf 9 juni native iRacing ondersteuning voor de SF1000.
The Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition dashboard will be natively implemented in iRacing by June 9th. Screen and leds will be fully functional and including exclusive real-time functions: Tire temperature and Tire statement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n51K1z4hyhsxkgyOuW162A2-jQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VATwPGjeqGjkAohYOQLoXbXT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yk0rXnv2yOcMvajwSyNTg_sklQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkyFn9eerWldjRh4MWQUoiZ5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik zat net even te kijken voor de buttoncaps van Fanatec. Maar die tellen zich gewoon doodleuk 11.88e voor verzenden... Dat moet toch zeker in een envelop passen... Hooguit een bubbelenvelop. Zou het goedkoper zijn om het in Duitsland te laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gewoon vragen of het voor minder kan via contactformulier of een keer met iets anders meebestellen. Op Etsy kan je dacht ik custom caps vinden die er ook op passen.

@Venzio wow, bijna geen enkele knop doet wat er op het stuur staat, dat is op zich ook wel knap. :P Eigenlijk ook één van de redenen dat ik niet in het TM ecosysteem ben gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar zijn die 3 verticale ledjes voor aan beide kanten van het scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
FlagLEDs. Dus geel/blauw/groen, vaak ook pit limiter (witte knipper) en in sommige games geven ze de tractie van de banden aan. Je kan er van alles mee. De bovenste leds hebben ook een grote variatie in gebruik. Vaak wordt de linkerserie niet voor revs gebruikt, maar als bv DRS indicatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind die F1-stuurtjes wel gaaf, maar ik vind het zo ontzettend jammer dat er geen display in verwerkt zit. Het lijkt gewoon niet op een F1-stuur zo. Niettemin zou ik er best een willen hebben, alleen zo sneu dat ik ze al voor grof geld op ebay en marktplaats voorbij zie komen. Altijd weer handelaars die er een slaatje uit willen slaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Na wat previews bekeken te hebben toch maar de nieuwe CSL DD gepreorderd. De eerste testjes worden erg positief bevonden. Hij moet mijn CSL Elite straks gaan vervangen, dus ik ben heel erg benieuwd naar het verschil.

Helaas wel wachten tot eind september. :(

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij o.a. Etsy kan je voor 100-150 euro een scherm kopen en voor veel minder een GSM houder die je op de base kan schroeven. Dan heb je een dash dat Williams heeft met veel meer opties dan een stuur ooit zou hebben, want reken maar dat de toekomstige Podium F1 stuur met LCD of OLED een lieve duit gaat kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Dat zijn goeie tips @Señor Sjon, waarvoor dank!

Hier de linkjes naar de buttoncaps, en de gsm houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
Grrrrrene schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:58:
Ik vind die F1-stuurtjes wel gaaf, maar ik vind het zo ontzettend jammer dat er geen display in verwerkt zit. Het lijkt gewoon niet op een F1-stuur zo. Niettemin zou ik er best een willen hebben, alleen zo sneu dat ik ze al voor grof geld op ebay en marktplaats voorbij zie komen. Altijd weer handelaars die er een slaatje uit willen slaan :/
Ik zou dan voor de Formula V2.5 gaan. Zelfde functionaliteit en ziet er mooier uit (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen kijken of ze de leren grips los verkopen, dan haal ik die alcantara ellende gelijk van de 2021 SE af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:57:
Alleen kijken of ze de leren grips los verkopen, dan haal ik die alcantara ellende gelijk van de 2021 SE af.
Voorheen was dat een kansloze missie bij Fanatec en moest je aan tonen dat je al leren grips had + de oude terug sturen. Weinig kans dus dat dat gaat lukken met grips voor de limited editions TENZIJ de grips gelijk zijn aan die van de V2.5 (lijkt op het eerste gezicht wel te passen)

Met de V2.5 heb ik wel enige hoop dat ze hier wat makkelijker mee gaan worden zodat ik de V2 ook kan gaan voorzien van leren grips want dat alcantara is inderdaad ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:02
Alcantara ellende? Vind ik juist helemaal niet, mooie stok achter de deur om niet met blote zweethandjes te gaan racen.

niet nodig

[ Voor 51% gewijzigd door BM op 08-06-2021 12:34 ]

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind handschoenen één stap onder gordels omdoen in de sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

wolverine3141 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:03:
Na wat previews bekeken te hebben toch maar de nieuwe CSL DD gepreorderd. De eerste testjes worden erg positief bevonden. Hij moet mijn CSL Elite straks gaan vervangen, dus ik ben heel erg benieuwd naar het verschil.

Helaas wel wachten tot eind september. :(
Helaas is er nog geen DD PS4/5 versie. Als die er is, dan koop ik die waarschijnlijk om mijn CSL Elite+ te vervangen. Review was goed inderdaad.
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:03:
Bij o.a. Etsy kan je voor 100-150 euro een scherm kopen en voor veel minder een GSM houder die je op de base kan schroeven. Dan heb je een dash dat Williams heeft met veel meer opties dan een stuur ooit zou hebben, want reken maar dat de toekomstige Podium F1 stuur met LCD of OLED een lieve duit gaat kosten.
Ik gebruik mijn iPad Pro 12.9" in een carholder op zwanehals die ik aan mijn rig heb vastgemaakt. Gebruik de app dashpanel om telemetry in F1 2019 weer te geven. In de app kan ik kiezen voor verschillende dashes, met verschillende functies. Door de zwanehals ben ik flexibeler om de iPad achter het stuur te doen of bijvoorbeeld links/rechts van het stuur te doen als ik geen dash kan gebruiken, in bijvoorbeeld GT Sport. Dan kan ik het gebruiken voor andere doelen. Ipv een iPad Pro, kan je natuurlijk ook een andere tablet of telefoon gebruiken. :) Zwanehals houder was iets van 3 tientjes, gewoon met een bout en T-nut aan mijn rig gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:02
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:33:
Ik vind handschoenen één stap onder gordels omdoen in de sim.
Die heb ik idd ook altijd om. Buckle up! Immersion is king.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WiseGuy! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Die heb ik idd ook altijd om. Buckle up! Immersion is king.
Laten we het er op houden dat het een "ieder zijn meug" verhaal is. Ik geef er persoonlijk vrij weinig om maar als iemand met brandwerende overall, helm, gordels en handschoenen een potje wil gaan racen bij deze temperaturen... be my guest ;)

Ik heb weinig op met dat hele immersion verhaal en ben wat praktischer denk ik :+. Liever leer dan alcantara dus want waar je bij leer met een vochtige doek de boel snel schoon veegt is alcantara iedere keer weer een gekloot met borsteltje en reinigingsspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:10

[Afbeelding]

Ik ben jaloers! Veel plezier met kijken ;)

Mijn pakket is gisteren ook afgeleverd, alleen niet bij mij thuis. Waar hij wel is afgeleverd weet niemand behalve de chauffeur. Ik heb UPS al gebeld, die zijn een onderzoek gestart en zojuist op advies van UPS ook Fanatec op de hoogte gesteld.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Madhouse1979 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Ik ben jaloers! Veel plezier met kijken ;)

Mijn pakket is gisteren ook afgeleverd, alleen niet bij mij thuis. Waar hij wel is afgeleverd weet niemand behalve de chauffeur. Ik heb UPS al gebeld, die zijn een onderzoek gestart en zojuist op advies van UPS ook Fanatec op de hoogte gesteld.
UPS :F

Hopelijk komt hij terecht..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

Infinchible

Woef!

Klopt het dat de MClaren GT3 wheel, straks ook op de CSL DD gebruikt kan worden?
https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-mclaren-gt3-v2

Ik heb nu ook de CSL DD in mijn mandje, maar natuurlijk nog geen wheel, deze ziet er wel goed uit, met ook nog een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Wave 2 is zojuist live gegaan, Dit keer werkt hij wel bij mij (had in theorie ook in wave 1 mee moeten kunnen doen). Availability date: Sep 24, 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Weekje langer wachten dan wave 1, maar de CSL DD is besteld :)

Eerst de 5nm power maar eens testen en zienbof er nog wat aftermarket mogelijkheden komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Infinchible schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:33:
Klopt het dat de MClaren GT3 wheel, straks ook op de CSL DD gebruikt kan worden?
Ik vermoed van wel, want deze zou op low torque ook geschikt zijn op een Podium DD en met een aparte quick release ook op high torque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Boekt Fanatec gelijk het geld af van de CC of blijft deze als reservering staan? Om nou 535 euro eind vd maand afgeboekt te krijgen terwijl er nog drie maanden wachten in zit... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
CSL DD kunnen bestellen in dd 2nd wave zo juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:42:
Boekt Fanatec gelijk het geld af van de CC of blijft deze als reservering staan? Om nou 535 euro eind vd maand afgeboekt te krijgen terwijl er nog drie maanden wachten in zit... ?
Stuur werd direct afgeboekt. De CSL staat nu bij mij in reservering, maar acht de kans redelijk groot dat die eind van de maand alsnog afgeboekt wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stuur werd dan ook direct geleverd eigenlijk, dus die was niet zo vreemd. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Even stoute schoenen aan gedaan....

CSL DD besteld O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:13:
[...]

UPS :F

Hopelijk komt hij terecht..
Ik hoop het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik dub nog. Wat is het risico om hem niet als pre-order te bestellen, maar gewoon wanneer ie te koop is? Ik vind drie maanden voorfinancieren nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:51:
Ik dub nog. Wat is het risico om hem niet als pre-order te bestellen, maar gewoon wanneer ie te koop is? Ik vind drie maanden voorfinancieren nogal wat.
Naja als het net zo erg wordt als bv met consoles en videokaarten op het moment kan het een jaar duren voor je er 1 kan kopen. Maar geen idee of dat hiermee ook het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

Infinchible

Woef!

SlaadjeBla schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:42:
[...]

Ik vermoed van wel, want deze zou op low torque ook geschikt zijn op een Podium DD en met een aparte quick release ook op high torque.
Thanks, maar gewoon meteen in het diepe gesprongen.
Toch wel een erg gaaf apparaat :) .

CSL DD + 8NM PS
Tableclamp :+ Nog niet zeker of/welke rig ik wil/wat past in nieuwe huis.
MClaren GT3 Wheel

i.c.m. de nu al in gebruik zijnde Thrustmaster T-LCM, maar die kan nog wel even mee.

Nog zo lang wachten nu... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Iemand hier met een CSW v2.5 die een CSL DD pre-ordert? Ik twijfel nog altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Thodekroo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
Iemand hier met een CSW v2.5 die een CSL DD pre-ordert? Ik twijfel nog altijd...
Ik. Pre-order in Wave 1 gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gewoon doen, ik heb een DD2 en zelfs een CSL DD ge pre-ordered :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:57:
https://pineapplegrips.co...-wheel-and-we-do-the-rest
Is bij mij direct geboekt op de CC.
Ja, Wave 1 besteld.

[ Voor 13% gewijzigd door maniac2003 op 08-06-2021 15:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Helaas wel, had vrijdag besteld en zaterdag was het afgeboekt. Dat vind ik toch altijd apart in NL en blijkbaar is dat dus ook gewoon in DE.
Netter zou zijn als ze alleen een reservering aanhouden en pas bij uitlevering daadwerkelijk afboeken. Dit kom ik in elk geval vaker tegen bij andere winkels (uitgezonderd maatwerk producten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Infinchible schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:33:

Ik heb nu ook de CSL DD in mijn mandje, maar natuurlijk nog geen wheel, deze ziet er wel goed uit, met ook nog een leuke prijs.
Ik heb een Preview gezien van Boosted Media en hij moest met het meegeleverde McLaren GT3 wheel rijden van Fanatec voor de preview. Dus antwoord is ja, en dus ook op 8nm. Mooie combi denk ik ja!

[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 08-06-2021 15:29 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
maniac2003 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:23:
[...]

https://pineapplegrips.co...-wheel-and-we-do-the-rest

[...]

Is bij mij direct geboekt op de CC.

[...]

Ja, Wave 1 besteld.
Pinneaple had ik gevonden. Zij doen 3D-geprinte namaak grips met nepleer bekleden. Wellicht kan ik het stuurtje ergens met echt leer laten doen, zat tijd immers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:36:
[...]

Pinneaple had ik gevonden. Zij doen 3D-geprinte namaak grips met nepleer bekleden. Wellicht kan ik het stuurtje ergens met echt leer laten doen, zat tijd immers. :P
Anders Fanatec mailen. Vervangende grips vragen voor de F1 2020 L.E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De v2.5 heeft ze nu standaard, dus ze zouden er allicht meer moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:51:
Ze zullen echt wel via de reguliere verkoop beschikbaar komen in oktober. Bestel je er dan toch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ook de McLaren v3 tijden uitverkocht zien staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodi1802
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2024
Komt er ook nog een csl dd voor de PlayStation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:42:
Ik heb ook de McLaren v3 tijden uitverkocht zien staan. :P
Dan zeg ik FOMO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
rodi1802 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:54:
Komt er ook nog een csl dd voor de PlayStation?
Ze zeggen dat er wel een Playstation CSL DD gaat komen. Maar wanneer weet niemand.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 08-06-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:56
Via Paypal ging het er in ieder geval de volgende dag er al af voor de CSL DD. Dus verwacht eigenlijk voor een creditcard hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Als stuur de Formula V2 erbij besteld. Wordt lang wachten nu :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hij is terecht _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_lvwnwZGFAvHu3Rwb0WKT63Bp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqDcT7RqCUpt0axW4TvuPOq4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Infinchible schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Thanks, maar gewoon meteen in het diepe gesprongen.
Toch wel een erg gaaf apparaat :) .

CSL DD + 8NM PS
Tableclamp :+ Nog niet zeker of/welke rig ik wil/wat past in nieuwe huis.
MClaren GT3 Wheel

i.c.m. de nu al in gebruik zijnde Thrustmaster T-LCM, maar die kan nog wel even mee.

Nog zo lang wachten nu... :'(
Ongeveer alle reviews die ik heb gezien gebruiken het McLaren GT3-wiel om te testen en die kit hebben ze ongetwijfeld van Fanatec ontvangen. Dat zal geen probleem zijn dus :)

Ik heb dat stuur ook op het oog, maar omdat ik ook aan truck sims doe, wilde ik er niet mee starten. Eerst dus het WRC-stuur gepakt n.a.v een paar positieve reviews over dit "instapmodel". Ik vind het 918-stuur mooier (Porsche-fan), maar kan de 400 euro die ervoor gevraagd wordt niet verantwoorden voor mezelf. Nu niet in ieder geval, andere prioriteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
pauluzmuller schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:50:
Even stoute schoenen aan gedaan....

CSL DD besteld O-)
Nu komt overigens de dilemma... ga ik een mclaren gt3 v2 aanschaffen of een Clubsport formula :| :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

pauluzmuller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:53:
[...]

Nu komt overigens de dilemma... ga ik een mclaren gt3 v2 aanschaffen of een Clubsport formula :| :?
Had je twee dagen eerder moeten zijn. Dan had ik nog een Clubsport Formula voor je te koop:). Maar kan je dat stuur van harte aanbevelen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Doubleoz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Had je twee dagen eerder moeten zijn. Dan had ik nog een Clubsport Formula voor je te koop:). Maar kan je dat stuur van harte aanbevelen!
Nondenju Patrick! helaas te laat, maar toen wist ik ook niet dat ik een CSL DD zou bestellen :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:24
Weet iemand een goed alternatief voor de OmegaGT ART met de XL stoel?
Deze kan ik helaas niet in Nederland bestellen.

Gaat gebruikt worden met een CSL elite stuur en pedalen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
jorank schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:54:
Weet iemand een goed alternatief voor de OmegaGT ART met de XL stoel?
Deze kan ik helaas niet in Nederland bestellen.

Gaat gebruikt worden met een CSL elite stuur en pedalen.
Je zou eens bij Next Level Racing kunnen kijken, die zijn vergelijkbaar.
Al zou ik persoonlijk voorstellen om je budget iets te veruimen en gelijk voor het profielwerk te gaan. Het materiaal van Omega GT & NLR blijft flexen.

edit; Sim-Lab heeft bijvoorbeeld ook een mooi instap alternatief qua wheelstand.
https://sim-lab.eu/shop/p...118?category=26#attr=1076

[ Voor 14% gewijzigd door JPM85 op 09-06-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
JPM85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Je zou eens bij Next Level Racing kunnen kijken, die zijn vergelijkbaar.
Al zou ik persoonlijk voorstellen om je budget iets te veruimen en gelijk voor het profielwerk te gaan. Het materiaal van Omega GT & NLR blijft flexen.

edit; Sim-Lab heeft bijvoorbeeld ook een mooi instap alternatief qua wheelstand.
https://sim-lab.eu/shop/p...118?category=26#attr=1076
Ziet er inderdaad goed uit! Maar dan moet er nog een stoel bij en dat word lastig met een budget van rond de €350..

Ik heb zelf een beetje het gevoel dat ik iets wil wat er niet echt is voor mijn budget..

Edit: en deze dan?
https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=

[ Voor 6% gewijzigd door jorank op 09-06-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grrrrrene schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Ongeveer alle reviews die ik heb gezien gebruiken het McLaren GT3-wiel om te testen en die kit hebben ze ongetwijfeld van Fanatec ontvangen. Dat zal geen probleem zijn dus :)

Ik heb dat stuur ook op het oog, maar omdat ik ook aan truck sims doe, wilde ik er niet mee starten. Eerst dus het WRC-stuur gepakt n.a.v een paar positieve reviews over dit "instapmodel". Ik vind het 918-stuur mooier (Porsche-fan), maar kan de 400 euro die ervoor gevraagd wordt niet verantwoorden voor mezelf. Nu niet in ieder geval, andere prioriteiten :)
Ze moesten het bijgeleverde stuur gebruiken. Zeiden ze aan het begin van een videoreview.
jorank schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit! Maar dan moet er nog een stoel bij en dat word lastig met een budget van rond de €350..

Ik heb zelf een beetje het gevoel dat ik iets wil wat er niet echt is voor mijn budget..

Ken het gevoel... :X Ergo, 700 euro verder... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
jorank schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:07:
[...]

De GT1-Evo is de beste rig die je kan krijgen voor prijs-kwaliteit verhouding.
(er zijn voldoende alternatieven die hetzelfde zijn, met nagenoeg dezelfde prijs, zoals TREQ, Pro-Simrig etc.).

Let er alleen op, dat ook hier geen stoel bij zit.
Voor een beetje degelijke stoel ben je ook 200-250 kwijt.

Ik ben vorig jaar met de rig + stoel begonnen. In een jaar tijd zijn die 2 nagenoeg niet veranderd, maar zijn er veel dingen bij gekomen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro7dee6gUZuXn5n4ja8PXBOUI3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvgacP8A2wWZuaqajfeoKd4i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNBd8jdwQh_Pt-nt0yJx89oqX-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjZIqu8FN4KFdBvlg184Yugb.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 42% gewijzigd door JPM85 op 09-06-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Zou het oude McLaren GT3 stuur ook werken op de CSL DD 8Nm? Heb daar wat dingen aan laten modificeren en zonde om weg te moeten doen (lees dan koop ik geen CSL DD).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
JPM85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]

De GT1-Evo is de beste rig die je kan krijgen voor prijs-kwaliteit verhouding.
(er zijn voldoende alternatieven die hetzelfde zijn, met nagenoeg dezelfde prijs, zoals TREQ, Pro-Simrig etc.).

Let er alleen op, dat ook hier geen stoel bij zit.
Voor een beetje degelijke stoel ben je ook 200-250 kwijt.

Ik ben vorig jaar met de rig + stoel begonnen. In een jaar tijd zijn die 2 nagenoeg niet veranderd, maar zijn er veel dingen bij gekomen >:)

[Afbeelding][Afbeelding]
Had eroverheen gelezen dat daar inderdaad ook geen stoel bij zit..

Zoektocht gaat verder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik kreeg een mail dat ik de DD kon pre orderen, maar zie nergens hoe? Sowieso lijkt de hele fanatec site nu kaput, maar toen ik eerder keek zag ik ook al geen mogelijkheid.

hebben jullie een dedicated link oid? Die stond iig niet in de mail...

ps: en wordt dit nu de nieuwe trend dat iedereen random spullen gaat opkopen en probeert te verhandelen?? wees dan gewoon een vent en ga drugs dealen en zit 'normale' mensen niet in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
superduper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:39:
ik kreeg een mail dat ik de DD kon pre orderen, maar zie nergens hoe? Sowieso lijkt de hele fanatec site nu kaput, maar toen ik eerder keek zag ik ook al geen mogelijkheid.

hebben jullie een dedicated link oid? Die stond iig niet in de mail...

ps: en wordt dit nu de nieuwe trend dat iedereen random spullen gaat opkopen en probeert te verhandelen?? wees dan gewoon een vent en ga drugs dealen en zit 'normale' mensen niet in de weg
Je ziet de CSLDD pas als je bent ingelogd in je account.

https://fanatec.com/eu-en...-bases/wheel-bases/csl-dd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:39:
Vraag & aanbod... dan gebeuren zulke dingen en zolang er mensen zijn die bereid zijn er meer voor te betalen zal dat wel blijven ook.

Ik denk alleen dat de CSL-DD niet echt "handel" gaat zijn voor die mensen, uren na de opening van de eerste wave konden mensen nog bestellen dus het is niet zo dat er maar een paar 100 units beschikbaar waren. Gister is wave 2 los gegaan en die is ook nog gewoon beschikbaar, de verwachte levertijd voor wave 2 was een weekje later dan wave 1 als ik me niet vergis.

Waarschijnlijk is er dus meer dan genoeg voorraad straks van de CSL DD en zal Marktplaats waarschijnlijk ook wel overspoeld gaan worden met CSL Elite's en CSW V2.5's dus ik betwijfel of die wave 1 CSL DD's waarvan er ongetwijfeld een paar op zullen duiken op Marktplaats ook echt zoveel meer op gaan leveren.

Zelfde geld voor die limited editions, staan er nu ook meerdere op Marktplaats maar met de komst van de Formula V2.5, het gebrek aan leren grips en als enige extra de APM op de limited edition (waarvan heel veel mensen de extra flippers niet eens gebruikt) ten opzichte van MPM verwacht ik ook niet dat die weg zullen gaan voor bizarre prijzen zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Even voor de grap gekeken, de wheelbase is een echte steal qua prijs en specs. De stuurtjes maken het duur, ik zou graag een rond stuur erbij willen maar dan zit je zo weer aan 1000 euro. Beetje onzin, heb zelf nog een AccuForce V2 die het ook nog prima doet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
R2D2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Vraag & aanbod... dan gebeuren zulke dingen en zolang er mensen zijn die bereid zijn er meer voor te betalen zal dat wel blijven ook.

Ik denk alleen dat de CSL-DD niet echt "handel" gaat zijn voor die mensen, uren na de opening van de eerste wave konden mensen nog bestellen dus het is niet zo dat er maar een paar 100 units beschikbaar waren. Gister is wave 2 los gegaan en die is ook nog gewoon beschikbaar, de verwachte levertijd voor wave 2 was een weekje later dan wave 1 als ik me niet vergis.

Waarschijnlijk is er dus meer dan genoeg voorraad straks van de CSL DD en zal Marktplaats waarschijnlijk ook wel overspoeld gaan worden met CSL Elite's en CSW V2.5's dus ik betwijfel of die wave 1 CSL DD's waarvan er ongetwijfeld een paar op zullen duiken op Marktplaats ook echt zoveel meer op gaan leveren.

Zelfde geld voor die limited editions, staan er nu ook meerdere op Marktplaats maar met de komst van de Formula V2.5, het gebrek aan leren grips en als enige extra de APM op de limited edition (waarvan heel veel mensen de extra flippers niet eens gebruikt) ten opzichte van MPM verwacht ik ook niet dat die weg zullen gaan voor bizarre prijzen zoals voorheen.
De APM was voor mij de trigger eigenlijk. Ik gebruik een setup met 2 pedalen, dus heb nu wel een koppeling. 2 extra knoppen aan de achterkant zijn imo wel prettig. Je kan ze bv gebruiken voor links en rechts kijken (en beiden ingedrukt voor achteruit kijken) of +/- voor mix/ers/brake/whatever. Beide kanten DRS kan ook, zodat je die makkelijk kan activeren. Wat wel een gouden aanvulling zou zijn, is dat de shiters uit één stuk zouden zijn, zodat je door duwen en trekken kan schakelen ipv alleen trekken. Zo kan je makkelijk met één hand beide kanten op als je iets zit te verstellen op je stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Toch maar de CSL DD 8Nm besteld, met een verwachte levertijd van eind november een mooi verjaardagscadeau voor mezelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Wat wel een gouden aanvulling zou zijn, is dat de shiters uit één stuk zouden zijn, zodat je door duwen en trekken kan schakelen ipv alleen trekken. Zo kan je makkelijk met één hand beide kanten op als je iets zit te verstellen op je stuur.
Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On heeft dat en vond dat altijd storend.
Want je rust altijd 1 (of meer) vingers op de shifter. Als je dan een shift up maakt wordt je linker vinger weg geduwd want 99% vs tijd heb je gewoon beide handen op het stuur als je rijd.

Settings aanpassen doe ik vaak enkel op het rechte stuk als ik mijn hand er van het stuur voor moet halen en dan met de linker hand zodat ik met rechts kan opschakelen. Heb de meest gebruikte functies binnen vinger bereik.

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 09-06-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Card Nox schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On heeft dat en vond dat altijd storend.
Want je rust altijd 1 (of meer) vingers op de shifter. Als je dan een shift up maakt wordt je linker vinger weg geduwd want 99% vs tijd heb je gewoon beide handen op het stuur als je rijd.

Settings aanpassen doe ik vaak enkel op het rechte stuk als ik mijn hand er van het stuur voor moet halen en dan met de linker hand zodat ik met rechts kan opschakelen. Heb de meest gebruikte functies binnen vinger bereik.
Het McLaren stuurtje heeft dat ook, en was even wennen maar vind het nu toch heerlijk en elke keer weer wennen als ik naar mijn andere stuurtje ga. Inderdaad lekker met de andere hand opschakelen op het lange stuk van Ricard terwijl ik een slokje neem :9

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:35
Phusebox schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:34:
Toch maar de CSL DD 8Nm besteld, met een verwachte levertijd van eind november een mooi verjaardagscadeau voor mezelf. :+
Waar zie je de verwachte levertijd? Kan het echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
multynoob schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Waar zie je de verwachte levertijd? Kan het echt nergens vinden.
Op de pagina zelf, van het product. 23 Nov 2021 staat er nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
pauluzmuller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:53:
[...]

Ik ben overstag gegaan voor het lim F1 stuur én voor het McLaren stuur.
Wou oorspronkelijk het Formula V2 stuur kopen met de APM omdat ik dan op alles kon gamen (consoles en pc).
Maar het lim F1 stuur en het McClaren stuur samen kwam slechts 20€ duurder uit.

Nu de V2.5 er is twijfel ik terug en ga ik mss het lim F1 stuur annuleren (hier nog niet verzonden) en wachten op de nieuwe V2.5.

De CSL DD heb ik momenteel nog niet gekocht (al 2 uitnodigingen ontvangen, wave 1 en 2).
Ik wacht op de PS versie. Dan hoef ik maar 1 keer aan te kopen en niet met marktplaats/2de hands toestanden bezig zijn.

EDIT: Ligt het trouwens aan mij of is de CSL DD ondertussen een open pre-order? (Wave 3?) Staat nu gewoon tussen de bundels zonder in te loggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ekfad op 09-06-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ekfad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:50:
[...]

EDIT: Ligt het trouwens aan mij of is de CSL DD ondertussen een open pre-order? (Wave 3?) Staat nu gewoon tussen de bundels zonder in te loggen.
Ah fijn dus mijn speciale pre-order was nog geen 24 uur geldig en daarom zit ik nu in de laatste wave. Handig gecommuniceerd weer daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Van 23 september naar 23 november?! Wut? Nog even en het loont om het 2021 stuurtje alsnog te scalpen voor de 2022 versie. :+ Sorry, maar ik ga niet een halfjaar anderen voorfinancieren, ik vond 3 maanden al te lang.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:17:
[...]

De APM was voor mij de trigger eigenlijk. Ik gebruik een setup met 2 pedalen, dus heb nu wel een koppeling. 2 extra knoppen aan de achterkant zijn imo wel prettig. Je kan ze bv gebruiken voor links en rechts kijken (en beiden ingedrukt voor achteruit kijken) of +/- voor mix/ers/brake/whatever. Beide kanten DRS kan ook, zodat je die makkelijk kan activeren. Wat wel een gouden aanvulling zou zijn, is dat de shiters uit één stuk zouden zijn, zodat je door duwen en trekken kan schakelen ipv alleen trekken. Zo kan je makkelijk met één hand beide kanten op als je iets zit te verstellen op je stuur.
Tsja sommige mensen hebben nog capaciteit in de grijze massa over voor zulke dingen. Als ik dat soort dingen ga zitten doen tijdens een race eindig ik ergens op mijn dak in de hekken.

Ik heb de APM ook op mijn V2 zitten en rij ook met een 2 pedalen setup maar de koppeling op het stuur gebruik ik alsnog niet maar ik heb ze ingesteld voor de "pass left + pass right" text messages.

Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik sowieso weinig knoppen gebruik tijdens het rijden. Alleen de ABS en Traction control wil ik heel af en toe wel eens aanpassen, als ik aan dingen als Brake Bias e.d. ga zitten eindigt dat vaak in een Hamilton'tje zoals afgelopen zondag in Baku :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:33
https://www.tinytronics.n...g-power-supply-rsp-200-24

De 8Nm upgrade qua voeding stelt weinig voor. Met de standaard voeding is het 3x min en een enkele plus en met de upgrade wordt dit 2x plus en 2x min.

Opmerkelijk dat Fanatec dit zo simpel prijs geeft(pin out staan op de voedingen).

edit: overigens zeg ik niet dat bovenstaande(meer als prijs indicatie) ook echt alle pieken kan opvangen oid dat zal getest moeten worden, maar er is qua prijs behoorlijk wat ruimte om te modden.

[ Voor 22% gewijzigd door Razkin op 09-06-2021 15:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
Himalaya schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:13:
[...]op het lange stuk van Ricard terwijl ik een slokje neem :9
Slokje, plasje, klein dutje en dan nog ben je op tijd terug :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 17:54
Toch maar het in het diepe gesprongen gisteren. CSL DD besteld met 8Nm Boost Kit en een McLaren GT3 V2 stuurtje.

Na het bestellen uiteraard verder gedoken in de stuurtjes en kom ik er achter dat er nog zoiets bestaat als een metalen QR upgrade voor deze stuur. Zo kwam ik weer achter dat er nog een ander stuurtje bestaat in de vorm van een Formula V2 en begin ik te twijfelen of ik niet voor deze stuur moet gaan. Waar ben ik aan begonnen?

Omdat er toch geen duidelijke winnaar lijkt te zijn tussen de Formula V2 en de McLaren V2 zal ik denk ik maar de order laten zoals het is en zelf testen en hopelijk is dan ook de QR niet nodig. Als dit wel het geval is zal ik waarschijnlijk wel balen dat ik niet voor de Formula V2 ben gegaan.

Het erge van dit hele gebeuren is dat ik nog nooit een Sim heb gereden en ik weet niet eens of ik het heel leuk ga vinden. Heb me helemaal op laten hypen door alle Sim filmpjes. 😆
Pagina: 1 ... 65 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.