Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:45
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:29:
Tsja, ik denk dat je sowieso niet meer krijgt dan de 480 die een nieuwe 8Nm kost en door DD denk ik nog wel wat minder. De babyDD is veel compacter in te bouwen.

@Pyr0_ deze week zou wave 1 starten.
Thanks!

Qua inbouwen zal het zich niet veel schelen vermoed ik hoor. Qua diepte lijkt het vergelijkbaar, denk dat ie een stukje hoger is zelfs. Uiteraard wel een stuk minder breed, maar dat is vrijwel nooit een beperking denk ik. Ik denk dat ie op mijn huidige rig vrijwel op dezelfde positie zou passen als mijn huidge CSW v2.5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:28:
Poeh, net even de 'review' van Chris Haye bekeken over de CSL DD. En ik ben nog niet helemaal overtuigd!
Enerzijds omdat hij waarschijnlijk terecht opmerkt dat het niet zo'n upgrade gaat zijn over een CSW V2.5, qua torque zit je dezelfde range. Anderzijds ga je er qua fidelity en response zeker op vooruit, want Direct Drive. Vraag me dan dus af of het de moeite waard gaat zijn om het te halen. Zeker omdat het nog niet is gezegd dat ik mijn CSW V2.5 voor een mooie prijs kwijt zou komen, zou het niet erg vinden om wat bij te moeten lappen, maar dat ding heeft me toch 550e gekost en was tot voor kort toch nog vrijwel nieuwprijs waard op de 2de hands markt. Vraag me af of ik er nu überhaupt 400 voor zou krijgen...

Edit; wanneer komt de CSL DD überhaupt in de verkoop?
Een spin vang je niet op v torque, maar zou je zomaar kunnen voorkomen dmv je verhoogde fidelity 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
Darkangle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Een spin vang je niet op v torque, maar zou je zomaar kunnen voorkomen dmv je verhoogde fidelity 😉
Zeker waar! En dat is ook precies de reden dat ik het ding overweeg! Ik ga denk ik gewoon proberen bij de eerste lichting te zitten en dan zie ik wel waar het schip strand... >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Zeker waar! En dat is ook precies de reden dat ik het ding overweeg! Ik ga denk ik gewoon proberen bij de eerste lichting te zitten en dan zie ik wel waar het schip strand... >:)
Als ik hem zelf had moeten kopen had ik persoonlijk even de eerste lichting afgewacht. Het is en blijft mooi spul maar de zwakte is tevens het belangrijkste; de software. En helaas is daar nog een leer momentje weggelegd voor fanatec (al gaan ze het nu iets anders aanpakken, dat zou een hoop moeten schelen, we gaan het zien).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
Darkangle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Als ik hem zelf had moeten kopen had ik persoonlijk even de eerste lichting afgewacht. Het is en blijft mooi spul maar de zwakte is tevens het belangrijkste; de software. En helaas is daar nog een leer momentje weggelegd voor fanatec (al gaan ze het nu iets anders aanpakken, dat zou een hoop moeten schelen, we gaan het zien).
Opzich een goed punt, maar ik gebruik nu al 2 jaar een fanatec setup, en behalve soms wat connectie problemen van de pedals (wss slechte connector), heb ik nooit issue's gehad ermee. Maargoed, dat is N=1 en ik heb de firmware ook al tijden niet meer geupdate omdat ik bang was dat het iets zou vernachelen. Alleen al het kwijt zijn van de settings op het stuurtje is al reden genoeg voor mij om niet bij iedere release te updaten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14:25
Darkangle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Ja, en ik nam aan dat dat common knowledge is/was. Nu breng je me aan het twijfelen, en ik weet niet of het onder de NDA valt of niet.
Waarschijnlijk valt dat wel onder een NDA... ook al is het geen geheim dat er echt nog wel wat in de pijplijn zit bij Fanatec. Schijnbaar was 2020 zo'n goed jaar dat ze het zich kunnen permitteren een best groot deel van hun assortiment offline te halen en niet meer te verkopen in afwachting van hetgeen wat komen gaat.
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:28:
Ik heb nr. 1810 zo te zien in mijn account. Garantie begint ook lekker makkelijk op dag bestelling. :X
Foutje in het systeem van Fanatec, wees gerust, je werkelijke garantie gaat pas in op de dag van ontvangst. Ik heb er zelf ooit eens naar geïnformeerd toen ik een pre-order plaatste voor de CSW V2.5 en 3 maand moest wachten op de levering. Maar zoals Fanatec niet geheel vreemd is zijn ze rapper met het releasen van nieuwe zaken dan bestaande issues op lossen... ze trekken het in ieder geval consistent door :+
Darkangle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Dat het allemaal beter moet gaan worden op het gebied van software en drivers roepen ze al een poosje maar feit is dat het het de laatste tijd weer een aflopende zaak is en ik toch sterk het idee heb dat het inmiddels een dusdanig grote clusterfuck is dat het nog maar de vraag is of ze dat op korte termijn recht getrokken krijgen.

Issues met de Podium wheelbases die al ruim 1,5 jaar spelen zit echt 0,0 progressie in en heel open en transparant zijn ze ook niet naar hun gebruikers. Het enige wat ik terug kreeg van 1 van de developers was dat men eigenlijk op een dood spoor zat en het met de huidige firmware praktisch onmogelijk was het op te lossen en dat eigenlijk alles overnieuw geschreven moest worden. Dat men daar NU pas achter komt mag toch wel een kwalijke zaak genoemd worden en dan is het nog maar de vraag hoe, wie wat en wanneer er eindelijk eens een oplossing komt.

Gezien de laatste paar releases van drivers en firmware en de problemen die dat vervolgens gaf + nieuwe issues die ook nog niet opgelost zijn kun je jezelf ook af vragen hoe capabel die afdeling binnen Fanatec nou daadwerkelijk is. Ze halen het in ieder geval bij lange na niet bij de afdeling die verantwoordelijk is voor de hardware ;)
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Opzich een goed punt, maar ik gebruik nu al 2 jaar een fanatec setup, en behalve soms wat connectie problemen van de pedals (wss slechte connector), heb ik nooit issue's gehad ermee. Maargoed, dat is N=1 en ik heb de firmware ook al tijden niet meer geupdate omdat ik bang was dat het iets zou vernachelen. Alleen al het kwijt zijn van de settings op het stuurtje is al reden genoeg voor mij om niet bij iedere release te updaten..
Dat is wat je tegenwoordig bij Fanatec het beste kunt doen, als het werkt naar wens vooral NIET je firmware en drivers updaten want je loopt het risico van een koude kermis thuis te komen.

Geen idee wat je precies aan hardware hebt maar ik was op zich best tevreden over de CSW V2.5 en hoe die performde. De overstap naar de DD2 is op het vlak van hardware absoluut een vooruitgang, het nare is alleen dat een direct drive misschien nog wel meer gevoelig is voor de nukken van drivers en firmware dan een belt driven base en bij de DD1/2 mankeert er toch een hele hoop aan de randzaken die vervolgens ook hun invloed weer hebben op het gedrag van de wheelbase.

[Voor 57% gewijzigd door R2D2 op 04-06-2021 15:58]

iRacing profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:41
GeleFles schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Ik heb inmiddels een serienummer en UPS trackingnummer gekregen, ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten... bij m'n pedalen was het een dag later binnen.

Nu eens zien of ik de DD kan scoren, anders heb ik een stuur die ik nergens op kan klikken :+
Bij mij staat de levering op dinsdag.

Check out >>> www.simraceblog.nl (NL) / www.simrace.blog (EN)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:09
CSL DD staat online! Enkel te vinden onder other items in this category.

https://fanatec.com/eu-en...-bases/wheel-bases/csl-dd

Levering 15 september

CSL pedalen inmiddels ook verschenen op de site, levering 6 juli.

[Voor 112% gewijzigd door rsner17 op 04-06-2021 17:06]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:52

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14:46
UNFORTUNATELY, THIS PRODUCT IS NO LONGER AVAILABLE...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsner17
Thodekroo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:58:
[...]

UNFORTUNATELY, THIS PRODUCT IS NO LONGER AVAILABLE...
Probeer dat nog is, die foutmelding kreeg ik net ook. Uiteraard moet je wel bij de 1e wave van pre-order zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De site heeft het wat moeilijk, de ene keer is ie er wel, de ander keer niet. De 8 NM upgrade is ook nog niet ingevuld.

Dus ik denk dat ze hem as we speak aan het bijwerken zijn.
Availability date: Sep 15, 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Site heeft het lastig idd. Ik kreeg na 20 refreshes het stuur te zien, maar bij adding to cart een half lege melding over die power supply waar ik niet op kan klikken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:46
bestelbevestiging al binnen.. :-)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Bedankt voor het snelle melden @rsner17

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
CrashOverDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:04:
Site heeft het lastig idd. Ik kreeg na 20 refreshes het stuur te zien, maar bij adding to cart een half lege melding over die power supply waar ik niet op kan klikken.
Ja hier inmiddels ook. Overigens bij een refresh nu weer out of stock melding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:29
rsner17 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:54:
CSL DD staat online! Enkel te vinden onder other items in this category.

Levering 15 september

CSL pedalen inmiddels ook verschenen op de site, levering 6 juli.
Besteld! 😎

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
Ik krijg telkens deze melding als ik op " Add to shopping cart" klik:

UNLOCK 8 NM PEAK TORQUE
The Boost Kit 180 is a larger power supply designed for this wheel base which increases peak torque from 5 Nm to 8 Nm.
PRODUCT PRICE PER UNIT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
Ik zie 'm toch niet staan hoor?
Edit, nvm, nog eens refreshen did it. Maar, 15 sept expected... En mn winkelwagentje doet het niet eens..

[Voor 63% gewijzigd door Pyr0_ op 04-06-2021 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:18:
Ik zie 'm toch niet staan hoor?
Edit, nvm, nog eens refreshen did it. Maar, 15 sept expected... En mn winkelwagentje doet het niet eens..
Blijven F5'en

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:49
Inderdaad blijven refreshen. Hier uiteindelijk ook gelukt 😃

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsner17
Zit nu net te kijken naar Sprints (blijven dromen), maar hebben ze deze nu in prijs verlaagd?

2 pedalen: €495,-
3 pedalen: €577,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
rsner17 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:29:
Zit nu net te kijken naar Sprints (blijven dromen), maar hebben ze deze nu in prijs verlaagd?

8)7
Ik heb letterlijk vanmiddag nog gekeken, en toen waren ze nog 600 voor de 2pedal en 700 voor de 3...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
rsner17 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:29:

Ik denk dat dat de ex btw prijzen zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-06 20:54
Bedankt voor het meldden dat de CSL-DD online kwam en @Señor Sjon voor de directe link

Laat het lange wachtten tot iig 15 september maar beginnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyr0_
Thodekroo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat dat de ex btw prijzen zijn...
Goed punt... Vraag me af waarom ik vanmiddag dan 600/700 zag staan... Als ik ze in het winkelmandje doe is het indd gewoon 600/700. Jammer >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:35:
[...]

Goed punt... Vraag me af waarom ik vanmiddag dan 600/700 zag staan... Als ik ze in het winkelmandje doe is het indd gewoon 600/700. Jammer >:)
Ik denk niet dat de Heusinkvelds ooit in de aanbieding gaan. De prijzen zijn al jaren stabiel. Dus als je ze wilt, gewoon kopen je krijgt er geen spijt van ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:20
Csldd ook besteld! Thanks voor de link!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Besteld.... Hij deed het bij mij pas nadat ik ingelogd was. Daarvoor kreeg ik hem niet. Misschien toeval?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
Gloeiende gloeiende, ik krijg hem maar niet aan mijn shopping cart toegevoegd. Met geen enkele browser.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:42

De formula V2.5 is intussen ook te pre-orderen voor €350
https://fanatec.com/eu-en...eering-wheel-formula-v2.5

Verschil met de V2 lijkt te zijn: Lederen grips, (clubsport) magnetische shifters en 30 euro goedkoper dan de V2 :P

*edit*
En de V2 van de universal hub staat er nu ook bij, in 2 smaakjes. Met xbox support (net als de oude) voor 350 (net als de oude) en voor 2 tientjes minder zonder xbox support.

[Voor 67% gewijzigd door CrashOverDrive op 04-06-2021 18:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZFLaSH
jczuidervaart schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:48:
Besteld.... Hij deed het bij mij pas nadat ik ingelogd was. Daarvoor kreeg ik hem niet. Misschien toeval?
Ik denk dat je aan de voorwaarden moet voldoen van wave 1 om hem te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Ik heb ook de cls dd besteld met normale voeding.
Ik heb zo iets van waarom zou je gelijk het powerpakket nemen?

Wat hebben jullie besteld en waarom?

[Voor 15% gewijzigd door pat1973 op 04-06-2021 18:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Besteld :)

@pat1973 Met de standaard voeding besteld, denk dat daar wel een goedkopere oplossing voor komt, als ik 8 Nm zou willen.

[Voor 86% gewijzigd door Aikon op 04-06-2021 18:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsner17
CrashOverDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:51:
[Afbeelding]

De formula V2.5 is intussen ook te pre-orderen voor €350
https://fanatec.com/eu-en...eering-wheel-formula-v2.5

Verschil met de V2 lijkt te zijn: Lederen grips, (clubsport) magnetische shifters en 30 euro goedkoper dan de V2 :P

*edit*
En de V2 van de universal hub staat er nu ook bij, in 2 smaakjes. Met xbox support (net als de oude) voor 350 (net als de oude) en voor 2 tientjes minder zonder xbox support.
Vraag mij af of er nog meer verbeteringen zijn geïmplementeerd. Van de week ook de F1 2021 versie besteld van het stuur, waarbij mij opviel dat in het typenummer ook V2.5 staat. Dus ben benieuwd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
Aikon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:19:
Besteld :)

@pat1973 Met de standaard voeding besteld, denk dat daar wel een goedkopere oplossing voor komt, als ik 8 Nm zou willen.
Ik bestel de andere voeding wel, maar waarom zou je die nu gelijk meebestellen?

480 krijg je 1 voeding,500 krijg je er 2. dus voor 20 euro meer heb je er 2.

1 reserve als de andere kapot gaat, en ik heb zoiets 8nm voor de mannen, 5nm voor de vrouwen en kinderen.

En omdat de dd pas in september komt kan ik mijn 2.5 tegen die tijd nog verkopen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Ik bestel de andere voeding wel, maar waarom zou je die nu gelijk meebestellen?

480 krijg je 1 voeding,500 krijg je er 2. dus voor 20 euro meer heb je er 2.

1 reserve als de andere kapot gaat, en ik heb zoiets 8nm voor de mannen, 5nm voor de vrouwen en kinderen.

En omdat de dd pas in september komt kan ik mijn 2.5 tegen die tijd nog verkopen,
Je betaalt 350 met standaard voeding en 480 met de 8nm voeding. Je krijgt dan de 5nm voeding niet meegestuurd. Verzendkosten naar NL zijn zo'n 25 euro.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:47
Krijg hem niet in de winkelmand :( in eerste instantie niet eens de productpagina, die inmiddels wel, dus we blijven stug doorgaan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny
De server heeft het er mamaar moeilijk mee :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hier is het gelukt om hem te bestellen, schrok wel van de levertijd.... had eigenlijk verwacht dat ze nu al wel een voorraadje zouden hebben...

Dat word lang naar een stuurtje staren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
Luckeh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Je betaalt 350 met standaard voeding en 480 met de 8nm voeding. Je krijgt dan de 5nm voeding niet meegestuurd. Verzendkosten naar NL zijn zo'n 25 euro.
Dat bedoel ik , losse powerpack is 150 plus 350 staandaard is 500.
dd met powerpack 480 krijg je er maar 1 of kijk ik nou verkeerd?

Dus standaar 350 plus powerpack 150 is 500 , is 2 voedingen.

DD met powerpack 480 ,1 voeding .
Dus voor 20 euro extra 2 voedingen.

Ik laat het in duitsland bezorgen is maar 6,95.

[Voor 18% gewijzigd door pat1973 op 04-06-2021 19:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2D2
Ik kwam er vrij makkelijk doorheen dus heb hem ook maar besteld, niet dat ik perse een CSL DD nodig heb maar ik wil hem even snel kunnen testen en daarna mag ie door naar een mede tweaker voor de normale prijs.

Voordeel van de slechte verkrijgbaarheid is dat hij in geval van geen interesse van een mede tweaker altijd nog voor een paar euro meer Marktplaats op kan :+

Die Formula V2.5 ziet er trouwens beter uit dan de limited edition als je het mij vraagt... weliswaar geen APM maar met de MPM minstens net zo interessant en wel leren grips.

[Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 04-06-2021 19:15]

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Valt me op dat ze de shifter paddles van aluminium hebben gemaakt i.p.v. carbon.

Lederen grips zijn wel fijn. Stuk prettiger als je zonder handschoenen speelt.

[Voor 33% gewijzigd door schraal op 04-06-2021 19:12]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:07:
[...]

Dat bedoel ik , losse powerpack is 150 plus 350 staandaard is 500.
dd met powerpack 480 krijg je er maar 1 of kijk ik nou verkeerd?
Nee, dat schrijf ik :) Ze sturen je dan alleen maar de 8nm voeding op. De 5nm voeding krijg je dan niet meer toegestuurd. Hij is normaal 150, maar je krijgt 20 euro "combi-korting". Waarschijnlijk omdat je de 5nm niet afneemt van ze. Weet je gelijk wat Fanatec aan kosten voor zo'n voeding werkelijk betaald (waarschijnlijk nog minder dan dat).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madhouse1979
Er schijnt niet veel marge op de CSL DD te zitten maar wel op de voedingen. Ik kreeg net een mail van Fanatec Public Relations dat de commissie een stuk lager is op de CSL DD maar hoger op de voedingen.

[Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-06-2021 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
Luckeh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Nee, dat schrijf ik :) Ze sturen je dan alleen maar de 8nm voeding op. De 5nm voeding krijg je dan niet meer toegestuurd. Hij is normaal 150, maar je krijgt 20 euro "combi-korting". Waarschijnlijk omdat je de 5nm niet afneemt van ze. Weet je gelijk wat Fanatec aan kosten voor zo'n voeding werkelijk betaald (waarschijnlijk nog minder dan dat).
Dus beste deal is, standaard baby dd plus losse powerpack. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:14:
Er schijnt niet veel marge op de CSL DD te zitten maar wel op de voedingen. Ik kreeg net een mail van Fanatec Public Relations dat de commissie een stuk lager is op de CSL DD maar hoger op de voedingen.
Dan hebben ze dus niet veel aan de mensen die het net zo doen als ikke.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:14:
Er schijnt niet veel marge op de CSL DD te zitten. Ik kreeg net een mail van Fanatec Public Relations dat de commissie een stuk lager is op de CSL DD maar hoger op de voedingen.
Die voedingen kopen ze waarschijnlijk in bulk in bij een externe partij en hebben ze zelf weinig meer werk aan dan het "in de doos stoppen".

Dat er weinig marge op de CSL DD zit mag ook geen wonder wezen, ze hebben dat ding qua prijs ontzettend agressief in de markt gezet en hoewel ze daar wat marge mislopen pakken ze dat op de lange termijn wel weer terug aan marge op accessoires want de klanten waar je het meest aan verdiend is de klant waar je meerdere malen geld bij uit de zak kunt kloppen ;)

Vraag me trouwens af hoeveel mensen nou gaan kiezen voor de 5Nm variant overigens, ik denk dat Fanatec er ook wel een beetje op gokt dat de meeste mensen die 8Nm toch maar nemen met het idee "liever het zekere dan het onzekere als het gaat om kracht".

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schraal
Allerlei andere sturen zijn nu ook te pre-orderen en worden geleverd in oktober, maar je mag nu alvast je geld opsturen naar Fanatec 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pmpone
@schraal dat vond ik ook wel bijzonder ff snel die cashflow omhoog gooien. Of gewoon de stekker eruit :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
R2D2 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Die voedingen kopen ze waarschijnlijk in bulk in bij een externe partij en hebben ze zelf weinig meer werk aan dan het "in de doos stoppen".

Dat er weinig marge op de CSL DD zit mag ook geen wonder wezen, ze hebben dat ding qua prijs ontzettend agressief in de markt gezet en hoewel ze daar wat marge mislopen pakken ze dat op de lange termijn wel weer terug aan marge op accessoires want de klanten waar je het meest aan verdiend is de klant waar je meerdere malen geld bij uit de zak kunt kloppen ;)

Vraag me trouwens af hoeveel mensen nou gaan kiezen voor de 5Nm variant overigens, ik denk dat Fanatec er ook wel een beetje op gokt dat de meeste mensen die 8Nm toch maar nemen met het idee "liever het zekere dan het onzekere als het gaat om kracht".
Daarom zeg ik waarom zou je dat doen de 8nm variant bestellen.
Ik heb dus de 5Nm genomen en bestel daar los de powervoeding bij 350 +150 power is 500 euro

Gelijk de 8Nm variant bestellen is 480 maar dan heb je alleen de power voeding.
Ik krijg er nu 2 ,1 vande 5nm variant en 2 mijn los bestelde power versie.

Dus ik betaal nu 20 euro meer maar heb daarvoor 2 voedingen.

Dus waarom zou je gelijk de 8Nm variant bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmpone
omdat je maar 1 voeding tegelijk kan gebruiken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WiseGuy!
pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Ik heb dus de 5Nm genomen en bestel daar los de powervoeding bij 350 +150 power is 500 euro

Omdat grote kans dat je die 5nm er jaren voor jan lul hebt liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
WiseGuy! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:39:
[...]

Omdat grote kans dat je die 5nm er jaren voor jan lul hebt liggen.
Dat kan maar heb dus altijd een reserve voor 20 meer . :) ook als de garantie na 2 jaar voorbij is >:)

En ik wissel de voeding als er vrouwen of kinderen met de simrig bezig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2D2
pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Dat kan maar heb dus altijd een reserve voor 20 meer . :) ook als de garantie na 2 jaar voorbij is >:)

Je weet ook van het bestaan van Fanalab en dat je daar heel makkelijk profielen in kunt maken en on the fly kunt wisselen?

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-06 14:19
pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Heb je al een Fanatec product? Fanalab is immers perfect om dit soort dingen in te stellen. Het is absoluut niet nodig een extra voeding erbij te hebben, om erbij te hebben.

Heb zelf een DD1, maar de rig van een familielid de deze CSL DD aangeschaft. Hoewel hij een CSW2.5 heeft is deze upgrade te verantwoorden. Ben benieuwd of Fanatec nu iets consequenter is met firmware updates etc... want die van de podium-lijn is imo echt ondermaats.

edit: Ah @R2D2 dacht er precies zo over ;-)

[Voor 24% gewijzigd door BozeBever op 04-06-2021 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 24-06 16:05
Hmm, ligt het aan mij of is enkel de set met boost kit beschikbaar?
Ik kan nergens de de met gewone adapter bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:34

kaspur

#1 typo matser /o/

Ekfad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:20:
Hmm, ligt het aan mij of is enkel de set met boost kit beschikbaar?
Ik kan nergens de de met gewone adapter bestellen.

Zit me tevens ook af te vragen of de power supply van de huidige CSL Elite er ook op past... die is nml ook 180 watt afaik

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madhouse1979

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:40
kaspur schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Zit me tevens ook af te vragen of de power supply van de huidige CSL Elite er ook op past... die is nml ook 180 watt afaik
Dan kan je deze kopen voor 34 euro (die ook als replacement gebruikt kan worden voor de CSL voeding)

https://www.amazon.nl/CAR...tsvervanger/dp/B08GCWB636

Maar iets zegt me dat dit niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekfad
Sinny schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Kom er hier nog steeds niet doorheen :(
Ik eerst ook niet. Maar mij toen eerst ingelogd op de fanatec site en vervolgens de link in de mail aangeklikt en toen lukte het wel.

Wel nog aan het twijfelen. Ik wil eigenlijk de PlayStation compatibele versie zodat ik op alle consoles kan racen.
Maar hoe lang gaat dat nog duren?

Edit: te snel

[Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 04-06-2021 20:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny
Ekfad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Ik eerst ook niet. Maar mij toen eerst ingelogd op de fanatec site en vervolgens de link in de mail aangeklikt en toen lukte het wel.

Wel nog aan het twijfelen. Ik wil eigenlijk de PlayStation compatibele versie zodat ik op alle consoles kan racen.
Maar hoe lang gaat dat nog duren?

Edit: te snel
Ja ik heb ook nog steeds geen mail of nieuwsbrief ontvangen, ondanks ik voor beide nieuwbrieven wel ingeschreven sta....

Edit: En een F1 limited besteld heb gisteren :+

[Voor 6% gewijzigd door Sinny op 04-06-2021 21:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pat1973
  • Nu online
BozeBever schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Heb je al een Fanatec product? Fanalab is immers perfect om dit soort dingen in te stellen. Het is absoluut niet nodig een extra voeding erbij te hebben, om erbij te hebben.

Heb zelf een DD1, maar de rig van een familielid de deze CSL DD aangeschaft. Hoewel hij een CSW2.5 heeft is deze upgrade te verantwoorden. Ben benieuwd of Fanatec nu iets consequenter is met firmware updates etc... want die van de podium-lijn is imo echt ondermaats.

edit: Ah @R2D2 dacht er precies zo over ;-)
Ik heb ook de csw 2.5 dus ik weet van het bestaan van fanalab :P
Ik heb de simrig eigenlijk gebouwd voor mijn kleinzoon.
Maar zou er bv geen dd1 aanhangen ook al kan je die instellen ,dan eerder cls elite of hoe dat ding heet.
Ik heb ook de sfx100 gebouwd maar wel met thanos controler, puur voor de veiligheid, terwijl je het met de ardiuno ook kan
Dus meer en minder power voor 20 euro extra lol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekfad
Sinny schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Ja ik heb ook nog steeds geen mail of nieuwsbrief ontvangen, ondanks ik voor beide nieuwbrieven wel ingeschreven sta....

Edit: En een F1 limited besteld heb gisteren :+
Dat zal dan wel de reden zijn waarom je er niet door komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny
Ekfad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Ja dat zal wel dan, tikkie ruk is dat wel, zacht uitgedrukt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiseGuy!
Ekfad schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Heb ik ook besteld, maar kon gewoon ook de csl dd bestellen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekfad
WiseGuy! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Heb ik ook besteld, maar kon gewoon ook de csl dd bestellen..
Ik doelde op het niet ontvangen van de mail. Niet op het bestellen van het F1 stuur. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Je betaalt wel 2x verzendkosten.

• ZFLaSH
Luckeh en ik hebben binnen 10min van elkaar de CSLDD besteld. Er zaten al 150 orders tussen en dat was allemaal nog voordat de mail verstuurd was. Fanatec zal ineens een leuke bankrekening hebben.

• dhrto
  • Laatst online: 14:34
Heb hier de CSL DD gisteren rond 19.30u nog kunnen bestellen. De website had het wel duidelijk zwaar, moest meerdere keren refreshen om er doorheen te komen.

[Voor 3% gewijzigd door dhrto op 05-06-2021 09:52]

• pat1973
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Je betaalt wel 2x verzendkosten.
Dat klopt , maar familie net over de grens.
6,95 verzendkosten voor de baby :)F

• ZFLaSH
Hangt een beetje af ook hoe de consumer release eruit gaat zien. De Pre-Production unit kan natuurlijk een andere soort voeding hebben dan het eindprodukt, die misschien met een soort beveiliging gereleased gaat worden. Dat weten we dus niet, maar het zou me niet verbazen om eerlijk te zijn. Blijft fanatec.

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20-06 16:58
Informatique heeft gisteren bekend gemaakt dat ze Simucube gaan verkopen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• lappiehero
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:54
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van de VRS wheel base?
Ik vraag mij af hoe lang de verzending van deze wheelbase duurt.

Zojuist mijn CSW 2.5 verkocht. Twijfel nu om op te upgraden naar de VRS of de Fanatec DD1.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schraal
lappiehero schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:28:
...
Twijfel nu om op te upgraden naar de VRS of de Fanatec DD1.
Ik adviseer je dan dit filmpje te bekijken en eventueel deel 1 t/m 3 ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
schraal schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Ik adviseer je dan dit filmpje te bekijken en eventueel deel 1 t/m 3 ook.

[YouTube: The Big 3 Direct Drives - PART 4: Which one to buy? My recommendation!]
Qua wheelbases ontloopt het elkaar allemaal niet gigantisch veel (ik heb hier nu ook een SC2 sport naast de DD2… een koopje van een bekende die er geen tijd meer voor had en de verschillen zitten echt in de marge naar mijn mening). Wat misschien wel veel belangrijker is, welke kant wil je op met je stuurwielen.

Wil je kant en klaar, geen gedoe en makkelijke support voor zaken als rev leds e.d binnen games en een eco systeem wat toch wel erg goed in elkaar zit qua hardware, dan kom je uit bij Fanatec.

Wil je custom made stuurwielen, wat exclusievere en uitgebreidere stuurwielen e.d. kom je uit bij een Simucube en consorten.

Ik heb Fanatec niet heel hoog zitten op het gebied van drivers en software maar als je kijkt naar de hardware hebben ze gewoon een verrekte goed eco systeem. Ik heb ben bijvoorbeeld op zoek naar een gelijkwaardig stuur zoals de Fanatec Formula V2 voor op de SC2 sport maar die ga je dus niet vinden voor dat bedrag, sterker nog, voor dat geld is er amper iets fatsoenlijks te krijgen aan stuurwielen op de Simecube welke ook nog van enige kwaliteit zijn.

Ik zou dus vooral even verder kijken dan de specs van de wheelbase alleen, de keuze die je daarin maakt rijkt namelijk verder dan de wheelbase.

iRacing profiel

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10:04

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Ha het eerste Fanatec F1 2021 stuur staat al op marktplaats

https://www.marktplaats.n...on.html?previousPage=home

3D print nodig? Stuur me een DM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schraal
R2D2 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:25:
[...]

Qua wheelbases ontloopt het elkaar allemaal niet gigantisch veel (ik heb hier nu ook een SC2 sport naast de DD2… een koopje van een bekende die er geen tijd meer voor had en de verschillen zitten echt in de marge naar mijn mening). Wat misschien wel veel belangrijker is, welke kant wil je op met je stuurwielen.

Wil je kant en klaar, geen gedoe en makkelijke support voor zaken als rev leds e.d binnen games en een eco systeem wat toch wel erg goed in elkaar zit qua hardware, dan kom je uit bij Fanatec.
Dit is zeker waar. Ze hebben het eco systeem goed doordacht. Bijna alles past op alles, waardoor je relatief goedkoop kunt beginnen en kunt doorgroeien naar luxere/betere spullen.
Wil je custom made stuurwielen, wat exclusievere en uitgebreidere stuurwielen e.d. kom je uit bij een Simecube en consorten.
Of met de podium hub kun je ook sturen van andere leveranciers aansluiten op je base. Dat kost dan wel weer 200 euro extra.
Ik heb Fanatec niet heel hoog zitten op het gebied van drivers en software maar als je kijkt naar de hardware hebben ze gewoon een verrekte goed eco systeem. Ik heb ben bijvoorbeeld op zoek naar een gelijkwaardig stuur zoals de Fanatec Formula V2 voor op de SC2 sport maar die ga je dus niet vinden voor dat bedrag, sterker nog, voor dat geld is er amper iets fatsoenlijks te krijgen aan stuurwielen op de Simecube welke ook nog van enige kwaliteit zijn.
Je kunt veel Fanatec sturen op een Simucube aansluiten door middel van een adapter van simracingmachines (bijv. https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversion). Heb dit zelf net gedaan met een Fanatec Formula v2 stuur. Dit ging heel simpel, half uurtje werk ofzo. Lastigste was nog om de connector van de qr van het moederbord los te halen, want die zat vastgelijmd. Nu kan ik hem gebruiken als een normaal usb stuur. De leds en het display werken ook dmv Fanaleds.
Ik zou dus vooral even verder kijken dan de specs van de wheelbase alleen, de keuze die je daarin maakt rijkt namelijk verder dan de wheelbase.
Helemaal eens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2D2
schraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:05:
[...]
Je kunt veel Fanatec sturen op een Simucube aansluiten door middel van een adapter van simracingmachines (bijv. https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversion). Heb dit zelf net gedaan met een Fanatec Formula v2 stuur. Dit ging heel simpel, half uurtje werk ofzo. Lastigste was nog om de connector van de qr van het moederbord los te halen, want die zat vastgelijmd. Nu kan ik hem gebruiken als een normaal usb stuur. De leds en het display werken ook dmv Fanaleds.
Dat is wel een interessante optie, ik kan me herinneren dat dit namelijk niet voor de nieuwere sturen mogelijk was en alleen werkte met de wat simpele Formule sturen e.d.

Als dit inderdaad goed werkt binnenkort maar eens bestellen en proberen icm de SC2 sport.

Zou een mooie mogelijkheid zijn om onder belabberde drivers en firmware van Fanatec uit te komen maar wel gebruik te kunnen maken van de sturen.

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madhouse1979
3 zag ik er al voorbij komen. Allemaal beschikbaar ergens in Juli. De mijne komt dinsdag al binnen 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10:04

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Madhouse1979 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:36:
[...]

3 zag ik er al voorbij komen. Allemaal beschikbaar ergens in Juli. De mijne komt dinsdag al binnen 😊
Ben benieuwd! Voor 400 euro is het al leuk om in de kast te zetten. Jij mag hem natuurlijk weer reviewen. Jaloers, ik moet nog een maandje wachten.

3D print nodig? Stuur me een DM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madhouse1979
mr.DJ95 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ben benieuwd! Voor 400 euro is het al leuk om in de kast te zetten. Jij mag hem natuurlijk weer reviewen. Jaloers, ik moet nog een maandje wachten.
Nee helaas mochten we deze niet reviewen. Er zijn helemaal geen review exemplaren beschikbaar gesteld. En ik snap dat ook wel, er is niet heel veel nieuws behalve glow in the dark en wat andere kleuren. Hier komt hij ook in de kast en zal ik hem af en toe gebruiken (ik wissel regelmatig).

We krijgen binnenkort wel het consumenten exemplaar van de CSL DD, daar zijn we heel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsner17
mr.DJ95 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Bij mij komt die dinsdag ook al binnen. Was een van de eersten met de pre-order. Nu hopen dat de CSL DD eerder uitkomt dan half september.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schraal
R2D2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Dat is wel een interessante optie, ik kan me herinneren dat dit namelijk niet voor de nieuwere sturen mogelijk was en alleen werkte met de wat simpele Formule sturen e.d.

Als dit inderdaad goed werkt binnenkort maar eens bestellen en proberen icm de SC2 sport.

Zou een mooie mogelijkheid zijn om onder belabberde drivers en firmware van Fanatec uit te komen maar wel gebruik te kunnen maken van de sturen.
Zeker de moeite van het bekijken waard. Is een heel solide en uitgewerkt product. De versie die ik heb is al weer simpeler te installeren dan de handleiding aangeeft.
Let wel: de flag leds doen het niet en als je de apm hebt, dan werken de beide clutch paddles identiek, dus dual clutch werkt niet. Dit is een limitering van Fanaleds denk ik. Maar dit staat ook allemaal in de beschrijving van het product.

[Voor 14% gewijzigd door schraal op 06-06-2021 13:07]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-06 15:20
Ik wou de pedalplate van mijn heusinkveld sprints roteren, maar heb hierbij spijtig genoeg de torx schroef dolgedraaid.
Heeft iemand een idee hoe ik deze het best eruit zou kunnen halen? Weet iemand trouwens ook het precieze type van die schroefjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@fjskmdl2 Je kunt een elastiek gebruiken tussen de schroevendraaier en de schroef om zo nog een beetje grip te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schraal
Zijn het wel torx? Meestal gebruiken ze hex schroeven.

Elastiek kun je proberen en eventueel uitboren. Maar als het niet lukt met die elastiek, dan zou ik ze laten servicen door Heusinkveld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Heb gisteren ook de CSL DD besteld *O*
Ben benieuwd! Sinds januari had ik de CSL Elite, erg nieuwsgierig naar het verschil..
*O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Nee helaas mochten we deze niet reviewen. Er zijn helemaal geen review exemplaren beschikbaar gesteld. En ik snap dat ook wel, er is niet heel veel nieuws behalve glow in the dark en wat andere kleuren. Hier komt hij ook in de kast en zal ik hem af en toe gebruiken (ik wissel regelmatig).

We krijgen binnenkort wel het consumenten exemplaar van de CSL DD, daar zijn we heel erg benieuwd naar.
Wat valt er aan te reviewen? Al die F1 sturen van Fanatec (behoudens die 2 oude versies zonder dat plastic fantastic uiterlijk) zijn toch hetzelfde?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13:22
Ik had me niet aangemeld voor de nieuwsbrief zie ik :'(

Hopen op de tweede wave dan maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik heb op dit momoment een Fanatec 911 GT3 RS V2 wiel waarvan het plastic wat begint te plakken (leuk, weekmakers) met Clubsport V2 pedalen (super blij mee!). Dat geplak kan ik wel oplossen, maar de CSL DD is wel een mooie upgrade.

Gelukkig was ik al klant, stond ik al tijden op hun nieuwsbrief geregistreerd en zit ik dus (denk ik?) bij de 1e wave, want ik heb hem vrijdagavond besteld. Ging wel wat raar en ben er misschien wel een uur mee bezig geweest. Ik zag hem op de website, klik op het product en kom weer in hun configurator terecht. En in die loop bleef ik bezig, ondanks dat ik ingelogd was en aan alle eisen zou moeten voldoen. Uiteindelijk kon ik het product zelf vinden, configureren (met boost kit), stuur erbij kiezen (in eerste instantie het WRC-wiel gekozen omdat ik er ook ETS2 en ATS mee speel) en nu lang wachten tot 15 september.

De reviews zijn bijzonder lovend. Voor mij is de belangrijkste reden voor upgraden de afwezigheid van de tandriem die je voelt bij het sturen met mijn huidige stuur. Meer details en een hogere torque zijn mooi meegenomen. Dat tandwielgevoel vond ik altijd erg afbreuk doen aan de hele ervaring.

Je ziet nu trouwens veel belt driven wieltjes van Fanatec in de verkoop gaan voor (inmiddels) absurd hoge prijzen. Ik zou niet weten waarom ik 450 euro zou uitgeven aan een niet DD-base als de Clubsport V2.5 base...? realistisch gezien lijken me die in 1 klap hooguit 250 euro waard, wat denken jullie?

[Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 06-06-2021 18:38]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madhouse1979
dawg schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Wat valt er aan te reviewen? Al die F1 sturen van Fanatec (behoudens die 2 oude versies zonder dat plastic fantastic uiterlijk) zijn toch hetzelfde?
Dat zeg ik toch 7(8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Klopt. Niet verder gelezen na de eerste zin. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Madhouse1979
dawg schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Klopt. Niet verder gelezen na de eerste zin. :+
No problem, kan gebeuren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2D2
Grrrrrene schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:34:

Je ziet nu trouwens veel belt driven wieltjes van Fanatec in de verkoop gaan voor (inmiddels) absurd hoge prijzen. Ik zou niet weten waarom ik 450 euro zou uitgeven aan een niet DD-base als de Clubsport V2.5 base...? realistisch gezien lijken me die in 1 klap hooguit 250 euro waard, wat denken jullie?
Die zijn inderdaad heel snel gehalveerd qua 2e hands waarde in mijn ogen en ik denk niet dat veel mensen er nu nog de volle mep voor gaan krijgen op een marktplaats. Ik heb wat dat betreft mazzel gehad door een paar maand geleden over te stappen naar de DD2.

Aan de andere kant, als je nu een CSW V2.5 voor een leuk prijsje op de kop kan tikken zou ik het zeker doen. Ik vond de overstap naar de DD2 nou ook weer niet zo immens groot en als ik nu een CSW V2.5 voor een euro of 300 op de kop kon tikken zou dat misschien toch nog wel een interessante optie zijn. Enige minpunt is dan wel de doorontwikkeling waar je een beetje voor moet vrezen qua software en firmware.

Ik houd daar overigens ook een beetje mijn hart voor vast want de Podium wheelbases kampen vanaf dag 1 na de release al met software en driver problemen en ik heb ook sterk het idee dat het ook deels in de hardware zit. Zonder gebruik te maken van de ITM features is het een prima base die zich redelijk kan matchen met de Simucube maar het zou me niets verbazen als er straks ook nieuwe podium wheelbases komen gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de CSL DD maar dan met veel krachtigere motor en dat dat dan meteen een mooi excuus voor Fanatec is om helemaal geen r*k meer te doen aan de huidige Podium wheelbases.

Want daar laten ze het al een aardige poos flink liggen en heeft men inmiddels al wel aangetoond niet capabel genoeg te zijn om het onderste uit de kan te schrapen van de DD1 en DD2 qua potentieel.

Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat ze de DD1 en DD2 eindelijk eens de aandacht gaan geven die het verdiend op het gebied van software en firmware.

[Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 06-06-2021 20:02]

iRacing profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-06 15:20
Blijkbaar kon ik de boutjes achteraannlosvijzen waardoor de schroefjes makkelijk ylte verwijderen waren (ik kon ze gewoon doorduwen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 18:06
Ik ben nieuw in de race wereld maar ik wil graag een racestuur voor de PC aanschaffen! Budget is 100 euro!
Ik heb al gekeken maar ik totaal geen idee wat goed is of niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

100 euro is niet veel. Tweedehands G27 zo'n beetje.

Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True