Waarschijnlijk valt dat wel onder een NDA... ook al is het geen geheim dat er echt nog wel wat in de pijplijn zit bij Fanatec. Schijnbaar was 2020 zo'n goed jaar dat ze het zich kunnen permitteren een best groot deel van hun assortiment offline te halen en niet meer te verkopen in afwachting van hetgeen wat komen gaat.
Foutje in het systeem van Fanatec, wees gerust, je werkelijke garantie gaat pas in op de dag van ontvangst. Ik heb er zelf ooit eens naar geïnformeerd toen ik een pre-order plaatste voor de CSW V2.5 en 3 maand moest wachten op de levering. Maar zoals Fanatec niet geheel vreemd is zijn ze rapper met het releasen van nieuwe zaken dan bestaande issues op lossen... ze trekken het in ieder geval consistent door

Darkangle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:37:
[...]
Als ik hem zelf had moeten kopen had ik persoonlijk even de eerste lichting afgewacht. Het is en blijft mooi spul maar de zwakte is tevens het belangrijkste; de software. En helaas is daar nog een leer momentje weggelegd voor fanatec (al gaan ze het nu iets anders aanpakken, dat zou een hoop moeten schelen, we gaan het zien).
Dat het allemaal beter moet gaan worden op het gebied van software en drivers roepen ze al een poosje maar feit is dat het het de laatste tijd weer een aflopende zaak is en ik toch sterk het idee heb dat het inmiddels een dusdanig grote clusterfuck is dat het nog maar de vraag is of ze dat op korte termijn recht getrokken krijgen.
Issues met de Podium wheelbases die al ruim 1,5 jaar spelen zit echt 0,0 progressie in en heel open en transparant zijn ze ook niet naar hun gebruikers. Het enige wat ik terug kreeg van 1 van de developers was dat men eigenlijk op een dood spoor zat en het met de huidige firmware praktisch onmogelijk was het op te lossen en dat eigenlijk alles overnieuw geschreven moest worden. Dat men daar NU pas achter komt mag toch wel een kwalijke zaak genoemd worden en dan is het nog maar de vraag hoe, wie wat en wanneer er eindelijk eens een oplossing komt.
Gezien de laatste paar releases van drivers en firmware en de problemen die dat vervolgens gaf + nieuwe issues die ook nog niet opgelost zijn kun je jezelf ook af vragen hoe capabel die afdeling binnen Fanatec nou daadwerkelijk is. Ze halen het in ieder geval bij lange na niet bij de afdeling die verantwoordelijk is voor de hardware

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:40:
[...]
Opzich een goed punt, maar ik gebruik nu al 2 jaar een fanatec setup, en behalve soms wat connectie problemen van de pedals (wss slechte connector), heb ik nooit issue's gehad ermee. Maargoed, dat is N=1 en ik heb de firmware ook al tijden niet meer geupdate omdat ik bang was dat het iets zou vernachelen. Alleen al het kwijt zijn van de settings op het stuurtje is al reden genoeg voor mij om niet bij iedere release te updaten..
Dat is wat je tegenwoordig bij Fanatec het beste kunt doen, als het werkt naar wens vooral NIET je firmware en drivers updaten want je loopt het risico van een koude kermis thuis te komen.
Geen idee wat je precies aan hardware hebt maar ik was op zich best tevreden over de CSW V2.5 en hoe die performde. De overstap naar de DD2 is op het vlak van hardware absoluut een vooruitgang, het nare is alleen dat een direct drive misschien nog wel meer gevoelig is voor de nukken van drivers en firmware dan een belt driven base en bij de DD1/2 mankeert er toch een hele hoop aan de randzaken die vervolgens ook hun invloed weer hebben op het gedrag van de wheelbase.
[
Voor 57% gewijzigd door
R2D2 op 04-06-2021 15:58
]