Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 63 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
"heb ik voor jou gedaan, schat" :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

TiemenC schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Anderhalve maand later... O-)

[Afbeelding]

TREQ One simrig
LCD PRO-MX stoel
OSW Simucube DD
Sim racing coach stuur
Nice! Heb je nu ook sinds kort een rig aangeschaft?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Nice! Heb je nu ook sinds kort een rig aangeschaft?
Yes! Die wheelstand pro was enkel nog tijdelijk tot ik een beter plan had voor de inrichting van de zolder. Maar het was ook geen top combi dus heb de aanschaf wat versneld O-) .

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:02
Ik heb sinds vorige week een Thrustmaster TX Leather Edition in huis. Ding doet het volgens mij prima alleen hij maakt best veel geluid. Niet hinderend ofzo, ik vroeg me af of dat normaal is?

Het is een beetje vergelijkbaar met aan krakende deur. Heb ik hem misschien te strak vast gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Volgens de community page van boosted media gat hij volgende week CSL DD reviewen.
YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

barriie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:21:
Ik heb sinds vorige week een Thrustmaster TX Leather Edition in huis. Ding doet het volgens mij prima alleen hij maakt best veel geluid. Niet hinderend ofzo, ik vroeg me af of dat normaal is?

Het is een beetje vergelijkbaar met aan krakende deur. Heb ik hem misschien te strak vast gedraaid?
Lastig te beoordelen op basis van een omschrijving. Het is een belt-drive base en die maken door actieve cooling altijd relatief veel geluid. Dus op basis daarvan schat ik in dat het normaal is. Maar je kunt natuurlijk altijd even een filmpje hier plaatsen zodat anderen met dezelfde base hierover kunnen oordelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:28
Is het mogelijk om een Fanatec set up te laten werken icm een m1 chip van Apple? Kan via parallels in Windows niet de Fanatec drivers downloaden. Wanneer ik via iOS rfactor speel registreert het spel wel de base maar kan ik niet gas geven. Het stuur gaat wel van links naar rechts maar verder werkt het niet. Ik gebruik overigens de CSL elite v1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
ZuidJ schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:02:
Is het mogelijk om een Fanatec set up te laten werken icm een m1 chip van Apple? Kan via parallels in Windows niet de Fanatec drivers downloaden. Wanneer ik via iOS rfactor speel registreert het spel wel de base maar kan ik niet gas geven. Het stuur gaat wel van links naar rechts maar verder werkt het niet. Ik gebruik overigens de CSL elite v1.1.
Wat voor pedalen heb je? Kun je ze via usb aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Laatst online: 18:28
Die standaard CSL elite pedalen van Fanatec, ze zitten met een kabel in m’n base geplugd.

Edit: moest bij controller instellingen in steam de buttons configureren. Nu werkt het wel maar helaas net zoals op de Xbox zonder de revlights. Ik kan de Fanatec drivers met geen mogelijkheid installeren.

[ Voor 53% gewijzigd door ZuidJ op 22-05-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Doubleoz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:23:
[...]

Lastig te beoordelen op basis van een omschrijving. Het is een belt-drive base en die maken door actieve cooling altijd relatief veel geluid. Dus op basis daarvan schat ik in dat het normaal is. Maar je kunt natuurlijk altijd even een filmpje hier plaatsen zodat anderen met dezelfde base hierover kunnen oordelen.
Hierbij het filmpje:

(~13 sec hoor je het goed)

Mijn settings in windows:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-SNSmUJcmQsyvdzNQR_b2Wvtos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vI0MVUJ6dglxs6B9RUc4oIFx.png?f=user_large

In F1 (bijvoorbeeld)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT_B0ERvWg6kLB_YWgpQWg9uDdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIuWEYoF18TOkjeJTZzUSv3y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29
Ik heb exact hetzelfde stuur. Ik hoor geen piepjes, maar hoor en voel wel wat mechanische wrijving. Lijkt me een zeer irritant bijgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
ZuidJ schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:28:
Die standaard CSL elite pedalen van Fanatec, ze zitten met een kabel in m’n base geplugd.

Edit: moest bij controller instellingen in steam de buttons configureren. Nu werkt het wel maar helaas net zoals op de Xbox zonder de revlights. Ik kan de Fanatec drivers met geen mogelijkheid installeren.
Right, ik heb die pedalen ook gehad en volgens mij zat er een kastje bij waar je de pedalen inplugt en die je met usb vervolgens direct in je pc kan pluggen.

Misschien kun je die leds met Fanaleds (https://www.fanaleds.com/) aan de praat krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door correcto op 22-05-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik begrijp wat je zegt. Ik herken het in ieder geval niet uit de tijd dat ik nog met een Thrustmaster T300 GT reed. Misschien heeft iemand hier een tip hoe je het kunt verminderen / oplossen? Anders zou je wellicht Thrustmaster nog even om advies kunnen vragen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
SlaadjeBla schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:57:
Ik heb exact hetzelfde stuur. Ik hoor geen piepjes, maar hoor en voel wel wat mechanische wrijving. Lijkt me een zeer irritant bijgeluid.
Ja ik hoor de belt ook wel eens, maar dat was verwacht. Het klinkt alsof iets stroef zit ofzo.
Doubleoz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:05:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Ik herken het in ieder geval niet uit de tijd dat ik nog met een Thrustmaster T300 GT reed. Misschien heeft iemand hier een tip hoe je het kunt verminderen / oplossen? Anders zou je wellicht Thrustmaster nog even om advies kunnen vragen.
Ik kom het verder ook niet echt tegen op internet, wel genoeg andere geluidjes en klikjes :+

Ik stuur het filmpje gewoon naar Thrustmaster, weet ik het gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik denk dat je terug moet met deze T300 GT want dit klinkt niet normaal.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
Wat zijn nu eigenlijk goede opties om van een CSL Elite LC te upgraden (Ik gebruik dit in combinatie met een DD2), je hebt de Heusinkveld Sprints (vind ik erg aan de prijs want dan komt de baseplate er nog bij denk ik?) Simforge, maar dan zit je aan importkosten vast + die zijn niet op voorraad. BJ Simracing, maar daar las ik hier ergens dat het Knock offs zijn van Heusinkveld, dat klinkt niet al te best.

Zijn er eigenlijk nog meer opties. Van de Clubsport v3 heb ik het idee dat het niet een grote upgrade is ten aanzien van de CSL Elite.

Mijn budget is zo rond de 500 euro.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik zou nog 100euro extra sparen en de sprints zonder koppeling nemen. Als je koppeling wilt kan je de later bijkopen. De heel plate is niet nodig als je al een goeie pedal plate hebt zoals op de simlab gt1 evo of p1x.

De ClubSport is geen grote upgrade tegenover de CSL Elite. De rem van de CSL is imo beter als van de CSW.

Over de BJ pedals kan ik niet spreken.

Kan enkel zeggen dat de Sprints top zijn en de support ook. Het heeft wat aanpassingen gekost in het begin om er gewoon aan te worden, maar nu zou ik ze niet meer willen ruilen voor iets anders.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

sjepper schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:51:
Wat zijn nu eigenlijk goede opties om van een CSL Elite LC te upgraden (Ik gebruik dit in combinatie met een DD2), je hebt de Heusinkveld Sprints (vind ik erg aan de prijs want dan komt de baseplate er nog bij denk ik?) Simforge, maar dan zit je aan importkosten vast + die zijn niet op voorraad. BJ Simracing, maar daar las ik hier ergens dat het Knock offs zijn van Heusinkveld, dat klinkt niet al te best.

Zijn er eigenlijk nog meer opties. Van de Clubsport v3 heb ik het idee dat het niet een grote upgrade is ten aanzien van de CSL Elite.

Ik sluit me aan bij @Broodro0ster. Ik zou inderdaad ook nog even doorsparen als je budget nu al 500 euro is. Dus die baseplate is niet direct noodzakelijk maar helpt mijn inziens vooral om te zorgen dat je voet wat hoger ligt waardoor je jouw hiel beter kan laten rusten.

Je zou eventueel ook naar de VRS pedals kunnen kijken voor 550 euro.

https://virtualracingschool.appspot.com/#/Store

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
Broodro0ster schreef op maandag 24 mei 2021 @ 01:05:
Ik zou nog 100euro extra sparen en de sprints zonder koppeling nemen. Als je koppeling wilt kan je de later bijkopen. De heel plate is niet nodig als je al een goeie pedal plate hebt zoals op de simlab gt1 evo of p1x.

De ClubSport is geen grote upgrade tegenover de CSL Elite. De rem van de CSL is imo beter als van de CSW.

Over de BJ pedals kan ik niet spreken.

Kan enkel zeggen dat de Sprints top zijn en de support ook. Het heeft wat aanpassingen gekost in het begin om er gewoon aan te worden, maar nu zou ik ze niet meer willen ruilen voor iets anders.
Dat is waar, al zal ik wel een plate nodig hebben aangezien csl nu tussen twee profielen rust. Mijn rig lijkt heel erg op een GT1 maar dan zonder pedal plate.
Doubleoz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:51:
[...]

Ik sluit me aan bij @Broodro0ster. Ik zou inderdaad ook nog even doorsparen als je budget nu al 500 euro is. Dus die baseplate is niet direct noodzakelijk maar helpt mijn inziens vooral om te zorgen dat je voet wat hoger ligt waardoor je jouw hiel beter kan laten rusten.

Je zou eventueel ook naar de VRS pedals kunnen kijken voor 550 euro.

https://virtualracingschool.appspot.com/#/Store
Thx voor de tip!

[ Voor 24% gewijzigd door sjepper op 24-05-2021 10:12 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
sjepper schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:51:

Ik heb de DC Simracing met SZ elastomeer erbij (vervangt ook de veer). Heelplates had ik er ook bij, maar die zitten niet lekker. Kan je een tientje op besparen. Hij komt standaard met baseplate, maar ze passen anders op elk rig. Voor 500 euro heb je er de koppeling bij.
459 euro: https://www.dcsimracing.com/en-gb
20 euro: https://www.dcsimracing.com/en-gb/accesorios
Verzenden is 25 euro. Levertijd 4-6 weken. 50 euri paypal aanbetaling.

Ik heb de 2 pedaal setup voor 400 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFQpqYsz1ZAjy00yiwwIubOdOKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pv0FLt7yp49jQdza23peTW0i.jpg?f=fotoalbum_large

De ontvanger zit op zijn kop eronder. Gemonteerd op een GT1 Evo

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Je kunt evt. zelf een baseplate maken uit een stuk hout dat je nog hebt liggen. Zelfde voor een heel plate. Achteraf kun je dan nog altijd een andere baseplate kopen als je wat bijgedraaid hebt.

De VRS pedalen zien er ook wel goed uit moet ik zeggen. Ben benieuwd naar de reviews er van.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Ondertussen ook antwoord op de vraag van Thrustmaster of het geluid normaal/verwacht is:
Thank you very much for your feedback and for the data !

On your invoice you can see that your steering wheel was bought very recently, which may be the reason for the little noise you hear.

Indeed, the steering wheel during the first few weeks of use is running in (like all objects with a motor with belts) which is often the cause of noise not necessarily pleasant but which disappears after a few days and does not affect the driving in games.

We therefore ask you to continue to monitor this behaviour and to contact us again if the noise level increases.
Kan er dus gewoon mee door blijven rijden, zal het nog wel even in de gaten houden maar goed om te weten dat ik geen defecte unit heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Hoi, misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt:

wanneer ik mijn button plate via USB (met USB extension cable) aansluit is er geen probleem. Op het moment dat ik de Simucube hardware aanzet geeft de button plate USB aansluiting ineens gekke storingen. De helft van de tijd werkt het niet of dan zegt windows dat er een probleem is met het apparaat.

Na wat google werk kwam ik erachter dat het een 'hub' probleem kan zijn, dus ik heb max 2 USB aansluitingen nu per hub, evengoed blijft het probleem bestaan.

Wanneer ik de button plate zonder extension cable aansluit is er geen probleem, maar met een nieuwe gekochte extension cable ontstaat het probleem weer. Moet ik voor een 'actieve' USB extension cable gaan?

edit: ben er al uit... waarschijnlijk een 'aarde' issue. Als de simucube hardware uit staat is er geen probleem namelijk. Nu daar een oplossing voor vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door TiemenC op 26-05-2021 15:25 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_gn3W3dP3az2PPg384XgGGTVGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vg8jsACTHrd5QUV7kpBREvvc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Ook Thrustmaster teased vast wat weer.

https://twitter.com/TMThr...tatus/1397915611980726279

T-DCC, zal dus een T700 zijn als opvolging voor de T500. Even afwachten wat het is. Hopelijk ook een leuk geprijsde direct drive, maar dat zou dan wel een heel erg snelle reactie zijn op fanatec, dus verwacht ik zelf niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DaitoX op 28-05-2021 11:50 ]

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
Hallo allemaal.

Na mijn zelfgemaakte motionsim presenteer ik nu; mijn zelfgemaakte pedalenset!

De pedalenset is gebaseerd op Heusinkveld Ultimate pedalen. Ik heb ervoor gekozen om die te gebruiken als basis omdat ik eigenlijk gewoon de echte set wilde hebben, maar het toch net even te duur vond voor hoeveel ik nou daadwerkelijk race. (Om heel eerlijk te zijn, ik ben meer aan het bouwen dan aan het racen :D)

Met dank aan @Wilco88nl voor het geven van tips en informatie nadat hij zijn diy pedalensetje hier had gepost

Ik heb bewust niet de Heusinkveld pedalen overgetrokken, maar echt geprobeerd de pedalen zelf te tekenen. Ik wilde graag Fusion360 beter leren te gebruiken en in het algemeen leren technisch tekenen. Ik ben zelf software ontwikkelaar van beroep, dus het was allemaal wel nieuw voor mij. Mijn twist in deze pedalen is de rumble motoren op het gaspedaal en de rem. Het idee is dat deze gaan trillen als je teveel gas geeft, of als je te hard remt. Geen idee of het fijn gaat werken, ik moet de software nog schrijven dus heb het nog niet getest.

Om de pedalen te laten herkennen door Windows maak ik gebruik van een Arduino Pro Micro met de Joystick library. Die leest van alle drie de pedalen de loadcell uit en converteert dat naar een analoge trigger waarde die ik in games weer kan instellen als input. Weinig spannends aan dus. Vooralsnog geen curve tuning tool zoals ze dat bij Heusinkveld hebben. Misschien als ik er de noodzaak van inzie dat ik dat nog erbij maak, maar voorlopig niet.

Voor de rem heb ik gebruikt gemaakt van een 100kg loadcell. Hoeveel kracht er daadwerkelijk op de cell komt te staan wanneer je remt weet ik niet, maar het voelt wel voldoende :+ . Als feedback maak ik gebruik van een deurstop rubber. Zoals je kan zien was die toch wat zacht en heb ik er een ring voor geprint zodat hij niet meer zo ver kan "squishen". Verder zitten er skateboard bushings tussen. Ik kreeg dat als tip van Wilco, maar die zijn zo hard, ik gebruik ze nu als solid opvulstukken.

Toen ik klaar was met het tekenen heb ik eerst alle onderdelen met mijn 3D printer uitgeprint om te kijken of alles wel past voordat ik alle tekeningen opstuur om te lasersnijden.

edit: Totale kosten komen neer op ongeveer 400 euro, waar het lasersnijden zelf 300 euro van was. Daarnaast is er natuurlijk ook aardig wat tijd aan besteed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z_rr5pwKk3KChv1OpyalRdg9Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VlbV36KbWaLYpYp1vx6Zmds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWHZQkMDzsenzEFj_YND4u65NzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9valNkZxK4Fl4Y2FlaYfgDp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHoV2bi-LyRRCuoY6q4n9Nu__rQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5RolohKZDPUa2oSEN8kSgiM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8aMZO488t1l2udszTlI4yhG8CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9kPX4xV9WEFTj7YrhLOviha.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKFYrrK_9XPxJxaPlXB4V4bEDoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OH2CeRvlcFTbb8MTipZvd147.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e58NBDNgail4nV7NwvYCh5uyYUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9kqto7TeaI0eF6ephOJT2Ft.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
LogLeg schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:51:
Hallo allemaal.

De pedalenset is gebaseerd op Heusinkveld Ultimate pedalen. Ik heb ervoor gekozen om die te gebruiken als basis omdat ik eigenlijk gewoon de echte set wilde hebben, maar het toch net even te duur vond voor hoeveel ik nou daadwerkelijk race. (Om heel eerlijk te zijn, ik ben meer aan het bouwen dan aan het racen :D)

Met dank aan @Wilco88nl voor het geven van tips en informatie nadat hij zijn diy pedalensetje hier had gepost

Ik heb bewust niet de Heusinkveld pedalen overgetrokken, maar echt geprobeerd de pedalen zelf te tekenen. Ik wilde graag Fusion360 beter leren te gebruiken en in het algemeen leren technisch tekenen. Ik ben zelf software ontwikkelaar van beroep, dus het was allemaal wel nieuw voor mij. Mijn twist in deze pedalen is de rumble motoren op het gaspedaal en de rem. Het idee is dat deze gaan trillen als je teveel gas geeft, of als je te hard remt. Geen idee of het fijn gaat werken, ik moet de software nog schrijven dus heb het nog niet getest.

Om de pedalen te laten herkennen door Windows maak ik gebruik van een Arduino Pro Micro met de Joystick library. Die leest van alle drie de pedalen de loadcell uit en converteert dat naar een analoge trigger waarde die ik in games weer kan instellen als input. Weinig spannends aan dus. Vooralsnog geen curve tuning tool zoals ze dat bij Heusinkveld hebben. Misschien als ik er de noodzaak van inzie dat ik dat nog erbij maak, maar voorlopig niet.

Voor de rem heb ik gebruikt gemaakt van een 100kg loadcell. Hoeveel kracht er daadwerkelijk op de cell komt te staan wanneer je remt weet ik niet, maar het voelt wel voldoende :+ . Als feedback maak ik gebruik van een deurstop rubber. Zoals je kan zien was die toch wat zacht en heb ik er een ring voor geprint zodat hij niet meer zo ver kan "squishen". Verder zitten er skateboard bushings tussen. Ik kreeg dat als tip van Wilco, maar die zijn zo hard, ik gebruik ze nu als solid opvulstukken.

Toen ik klaar was met het tekenen heb ik eerst alle onderdelen met mijn 3D printer uitgeprint om te kijken of alles wel past voordat ik alle tekeningen opstuur om te lasersnijden.

edit: Totale kosten komen neer op ongeveer 400 euro, waar het lasersnijden zelf 300 euro van was. Daarnaast is er natuurlijk ook aardig wat tijd aan besteed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
heel gaaf :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Wow wat goed gedaan zeg. Ze zien er ook nog eens erg cool uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Hallo allemaal.

Wat zijn ze mooi geworden!
Zo te zien heb je er nog net even meer werk ingestoken dan ikzelf en dat is zeker terug te zien. Leuk dat ik je een beetje op weg kon helpen.
Het bouwen is voor sommige minstens zo leuk als racen zelf.. Ik race ook minder dan dat ik sleutel en bouw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
Hallo allemaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nice ziet er goed uit ben zelf ook bezig met een soortgelijk pedalen setje.
je kan de settings makkelijk tweaken met een programmatjes DXtweak, dan kun je prima die curves aanbrengen if needed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo, de prijzen van de babyDD zijn bekend. De 8 Nm upgrade vind ik wel erg hoog met 130 euro meerprijs voor enkel een sterkere voeding, maar ze kunnen het vragen. De CSW is ook EOL hiermee.
To summarise the pricing structure for all regions:

CSL DD with standard power supply (5 Nm): 349.95 EUR (incl. VAT), 349.95 USD (excl. VAT), 599.95 AUD, 47,900 JPY.

CSL DD with Boost Kit 180 (8 Nm): 479.95 EUR (incl. VAT), 479.95 USD (excl. VAT), 829.90 AUD, 65,500 JPY.

Boost Kit 180 purchased as a separate upgrade: 149.95 EUR (incl. VAT), 149.95 USD (excl. VAT), 259.90 AUD, 20,000 JPY.

CSL DD Table Clamp: 29.95 EUR (incl. VAT), 29.95 USD (excl. VAT), 49.95 AUD, 4,490 JPY.

We decided that the most environmentally friendly approach is to ship all CSL DDs with just your selected power supply in the box. So if you select the bundle with the Boost Kit 180, your CSL DD package will only include the larger power supply.

Additional year warranty for CSL DD (with either power supply): 49.95 EUR (incl. VAT), 49.95 USD (excl. VAT), 79.90 AUD, 6,700 JPY.

CSL Pedals (two pedal set): 79.95 EUR (incl. VAT), 79.95 USD (excl. VAT), 129.90 AUD, 10,500 JPY.

CSL Pedals Clutch Kit (adds a third pedal): 39.95 EUR (incl. VAT), 39.95 USD (excl. VAT), 64.90 AUD, 5,490 JPY.

CSL Pedals Load Cell Kit and CSL Tuning Kit These accessories are not available yet. We will announce pricing and availability later this year. The CSL Pedals with Load Cell Kit will be below 200,-.

The CSL DD with Boost Kit 180 is significantly cheaper than the ClubSport Wheel Base V2.5, and yet it has much higher performance as a result of direct-drive technology. While peak torque is similar, the fidelity, responsiveness, wheel speed, and acceleration are all superior to the belt-driven system, and this is why the ClubSport Wheel Base V2.5 is also no longer in production.

Pre-order waves explained:

Due to very high demand, CSL DD pre-orders will be limited to one unit per customer. To keep it as fair as possible, we are also rolling out pre-orders in three waves:

First wave:

Must use an existing Fanatec account with previous order history
Must be subscribed to the Fanatec newsletter
One unit per customer
Second wave:

Must have a Fanatec account
Must be subscribed to updates through newstandardd.fanatec.com
One unit per customer
Third wave:

Available on the website for everyone
One unit per customer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:15

RKD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Señor Sjon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:35:
Zo, de prijzen van de babyDD zijn bekend. De 8 Nm upgrade vind ik wel erg hoog met 130 euro meerprijs voor enkel een sterkere voeding, maar ze kunnen het vragen. De CSW is ook EOL hiermee.

[...]
Als CSW V2.5 bezitter vraag ik me toch af of het een upgrade zou zijn over te stappen naar deze 'baby' DD. Hoop dat er snel wat reviews online komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Señor Sjon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:35:

[...]
Beste prijsupgrade voor een paar Nm en nog steeds geen info over een PS4/5 compatible versie. Jammer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Pyr0_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:
[...]
... Hoop dat er snel wat reviews online komen!
De eerste reviews zijn op 4 juni te verwachten. Er zijn 3 youtubers geselecteerd die als eerste een unit krijgen ter review (Sim Racing Garage, Boosted Media, en Chris Haye, zie https://forum.fanatec.com...-favourite-channel-update), en die hebben zichzelf een embargo gesteld (zie: https://www.youtube.com/post/Ugx4zOrCwPqfD5KDf_t4AaABCQ)

[ Voor 3% gewijzigd door correcto op 02-06-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
thunder8 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Beste prijsupgrade voor een paar Nm en nog steeds geen info over een PS4/5 compatible versie. Jammer.
130 euro vind ik wel erg veel.
CSL elite had 6 Nm
CSW 2.5 had 8 Nm

Ik ben heel benieuwd hoe zie die powerbrick gaan beschermen tegen namaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:23:
[...]

CSL elite had 6 Nm
CSW 2.5 had 8 Nm

130euro is veel voor een krachtigere voeding, maar 480euro is wel nog steeds 70euro goedkoper als een CSW2.5. En dan heb je een wheelbase die even krachtig is, maar wel direct drive is.
Het is maar hoe je het bekijkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt, ze pakken de marge die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:23:
[...]

CSL elite had 6 Nm
CSW 2.5 had 8 Nm

Ik denk dat ze dat niet gaan doen. Lijkt me ook vrij lastig. Ik denk dat ze verwachten dat hun claim dat je geen garantie hebt bij het gebruik van een andere powerbrick een voldoende afschrikkende werking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als voorbeeld: een gemiddelde 180 W Dell-powerbrick kost rond de 60-70 euro. Nu zal er toch sowieso een brick meegeleverd moeten worden. Dus het gros is marge.

Of ze doen een modulatie in de frequentie oid als soort DRM?

Edit
Net nieuwsbrief gekregen met grotendeels dezelfde informatie, maar ook nieuws over pre-order:
We are now close to opening the first wave of pre-orders and we would like to explain how it will work.

[...]

To be as prepared as possible, make sure that you have your Fanatec account ready at www.fanatec.com and that you know your log-in information. Keep an eye on your mailbox as you will receive an email from us in the next few days, depending on which wave you are a part of. As soon as you receive the email you can pre-order your very own CSL DD. The product will become visible on the website once you are logged in to your Fanatec account.

Thank you again for being with us on this journey, we’re confident that the CSL DD will set a new standard across the industry, you’ll hear more from us soon!
Ben wel heel benieuwd hoeveel tijd er tussen pre-order en levering zit. Heb net mijn hobbycentjes in alu gestoken.

[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsner17
  • Laatst online: 20:23
Voor de geïnteresseerden, er staat een nieuw F1 2021 limited edition stuur te koop op de site voor 399 met APM!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1263

YouTube: Limited Edition ClubSport Steering Wheel F1® 2021 | Fanatec

rode accenten zijn zwart. Glow in the dark elementen. APM included in volledig zwart en de uitgebreide stickerset van de button caps set.

HAVE. 2x verzendkosten dan maar?

Edit
11,88 verzenden... ok. Het leek mij dat er 1200 units waren voor EU. Tussen het vinden en de edits ging de counter van 1102 naar 1054 beschikbaar. In het filmpje gaat het over 2021 beschikbare units.
THANK YOU FOR YOUR ORDER WITH FANATEC!
@rsner17 DANK. De APM zit ik al tijden tegenaan te hikken als optie en voor 11,88 verzendkosten ga ik niet moeilijk lopen doen. Normaliter ben je ca. 370+180+30 = 580 euro kwijt voor hetzelfde setje.

[ Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Nette prijs in ieder geval!
Glow in the Dark kan wel echt chll zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nice, ik ga hem iig bestellen zonder de extra zware voeding. Hopelijk is het een kwestie van stekkertje overzetten op een goedkope voeding, al dan niet met een ander trucje, en anders heb ik nog ruimte voor een leuke upgrade in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Open for Pre-Orders
Availability date: Jul 7, 2021
Iets zegt me dat babyDD ook rond diezelfde tijd zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:54:
https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1263

YouTube: Limited Edition ClubSport Steering Wheel F1® 2021 | Fanatec

rode accenten zijn zwart. Glow in the dark elementen. APM included in volledig zwart en de uitgebreide stickerset van de button caps set.

HAVE. 2x verzendkosten dan maar?

Edit
11,88 verzenden... ok. Het leek mij dat er 1200 units waren voor EU. Tussen het vinden en de edits ging de counter van 1102 naar 1054 beschikbaar. In het filmpje gaat het over 2021 beschikbare units.

[...]

@rsner17 DANK. De APM zit ik al tijden tegenaan te hikken als optie en voor 11,88 verzendkosten ga ik niet moeilijk lopen doen. Normaliter ben je ca. 370+180+30 = 580 euro kwijt voor hetzelfde setje.
Hier ook besteld... heb nog geen fanatec wheel base, maar probeer zo snel mogelijk die nieuwe DD base te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier hetzelfde. :P De base duurt dan nog wat langer, de Formula v2 ben ik nog nooit goedkoop tegengekomen, ook niet op marktplaats. Ook kom ik geregeld F1 wielen tegen die men bij een DD bundel heeft gekocht, maar omdat die ook de APM hebben, gaan ze niet onder de 500 weg.

Sommigen hebben zelf andere shifters zitten printen, dus met dit setje ben je voor 400 euro in 1x klaar met het hele stuurwiel.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:44:
Hier hetzelfde. :P De base duurt dan nog wat langer, de Formula v2 ben ik nog nooit goedkoop tegengekomen, ook niet op marktplaats. Ook kom ik geregeld F1 wielen tegen die men bij een DD bundel heeft gekocht, maar omdat die ook de APM hebben, gaan ze niet onder de 500 weg.

Sommigen hebben zelf andere shifters zitten printen, dus met dit setje ben je voor 400 euro in 1x klaar met het hele stuurwiel.
Yep, die DD had ik sowieso al gepland, had alleen nog geen keuze gemaakt voor het stuur.
Ik neigde eerst naar de maclaren, die kost 'maar' 200 euro, maar heeft dan nog een quickrelease nodig van 100 euro...
Dan is 400 euro voor dit F1 stuur een no-brainer. (vooral met de podium shifters die normaal bijna 200 euro kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:10
Ik heb hem ook besteld.

Kreeg helaas geen review exemplaar dit jaar. Ik begreep dat die helemaal niet zijn uitgedeeld. Wel zojuist de bevestiging gehad dat de CSL DD met 8Nm boost kit deze kant op komt voor review.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er valt denk ik alleen te reviewen hoe lang een lampje op de glow-in-the-dark moet schijnen om het te laten werken. Hoor mensen op de socials alweer klagen om een v3 versie met scherm. Ze willen denk ik niet weten wat dat gaat doen in de Fanatec price-range...

Overigens, in dit tempo van verkoop haalt de voorraad de avond niet eens. 200+ in een uur verkocht, nog 835 over.

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Eens, er valt zeker weinig te reviewen. Ik snap het ook wel.

Wilde hem sowieso in de collectie hebben, daarom besteld.

Ik denk dat Fanatec niet achter kan blijven voor een stuur met display. Ik gok ook wel dat die er gaat komen t.z.t.. Helaas laten ze bij Fanatec vrij weinig los qua aankomende producten.
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:52:
Overigens, in dit tempo van verkoop haalt de voorraad de avond niet eens. 200+ in een uur verkocht, nog 835 over.
In de Japan en Australië zijn ze al bijna uitverkocht.

[ Voor 32% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-06-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat met display de Podium F1 gaat zijn.

Overigens vorig jaar:
449 https://fanatec.com/eu-en...rt-steering-wheel-f1-2020
geen APM, wel de Magnetic upgrade.

Plus van die is wel dat het geperforeerd leer was, minder kwetsbaar dan alcantara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Denk dat je daar best eens gelijk in kunt hebben dat dat een Podium F1 gaat worden.

Voor 50 minder een APM (in ook nog een mooie kleurstelling) er op is een no-brainer als je al aan een APM zat te denken. Ze hebben de LE van dit jaar heel scherp op de markt gezet.

Qua handvatten, je kunt nieuwe kopen bij Fanatec als de oude beschadigd zijn. Al heb ik met mijn V2 (mijn oudste en meest gebruikte F1 stuur) nog geen enkele slijtage plek op het alcantara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Twijfel hier ook over alvast het stuur aan te kopen, de baby dd staa stiekem wel op de planning met als gevolg wel een overgang van thrustmaster naar fanatec. Maar gezien alles met een ongelofelijke snelheid uitverkoopt twijfel ik of ik nu al gewoon niet de koop moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Dank voor deze gouden tip! Ik zit al een tijdje over de F1 V2 + APM na te denken. Voor deze prijs een no brainer. Direct besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sinny schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:
Twijfel hier ook over alvast het stuur aan te kopen, de baby dd staa stiekem wel op de planning met als gevolg wel een overgang van thrustmaster naar fanatec. Maar gezien alles met een ongelofelijke snelheid uitverkoopt twijfel ik of ik nu al gewoon niet de koop moet doen...
Er zijn er iets van 450 in 1,5 uur verkocht. Voor het avondeten zijn ze vermoedelijk weg. Ander voordeel is dat ik nu naar wave 1 verhuis voor de DD. :P

@Madhouse1979 ik denk dat je met handschoenen rijdt?

---

1345 over van 2021 (verkoop gestart rond 12.45 vandaag)
EU 729
VS 583 (ondanks vroege ochtend)
AU 33 (ondanks late avond)

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
Hier ook besteld... heb nog geen fanatec wheel base, maar probeer zo snel mogelijk die nieuwe DD base te bestellen!
Haha hier exact hetzelfde. Deze besteld en van plan om de CSL DD te kopen.
Wie weet kom je hierdoor ook in de 1e wave terecht voor de DD ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Er zijn er iets van 450 in 1,5 uur verkocht. Voor het avondeten zijn ze vermoedelijk weg. Ander voordeel is dat ik nu naar wave 1 verhuis voor de DD. :P

@Madhouse1979 ik denk dat je met handschoenen rijdt?

---

1345 over van 2021 (verkoop gestart rond 12.45 vandaag)
EU 729
VS 583 (ondanks vroege ochtend)
AU 33 (ondanks late avond)
Besteld, mocht ik toch besluiten af te wijken van het plan moet ik hem wel kwijt kunnen....

Voor een zieke scalperprijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Señor Sjon Klopt, ik rij met handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18
Na het F1 2019 stuur te hebben gehad (zilver met plastic) durf ik deze nu wel weer aan. Ben benieuwd en altijd leuk als afwisseling van mijn Porsche stuur op de DD. Zo halen ze echt het avond eten niet.

In 2019 kreeg ik er wel F1 voor de PC bij, heb dat nu niet gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:37
Ik baal er van dat de Xbox compatibiliteit altijd wegvalt. Al is dit wel verder een erg goede deal.
Als ik het gewone stuur neem dan zit ik aan 180€ extra voor hetzelfde geheel met Xbox compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is denk ik nog steeds exact hetzelfde? De XBox ondersteunt niet alle rotaries begrijp ik.

Edit
Uurtje later
1.084 over van 2021 (verkoop gestart rond 12.45 vandaag)
EU 539
VS 528
AU 17

261 (13% v. totaal) verkocht in een uur

[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
mr.DJ95 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:08:
In 2019 kreeg ik er wel F1 voor de PC bij, heb dat nu niet gezien helaas.
Ik vermoet dat dit ermee te maken heeft :P
nieuws: EA rondt overname Codemasters af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hmm Zou het mogelijk verklaren. Echter denk ik dat Fanatec de F1 sponsort/samenwerkingsverband en niet de studio daarachter.

https://www.formula1.com/...vHZnwFkk2i8AQOKeUYmm.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
mr.DJ95 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Hmm Zou het mogelijk verklaren. Echter denk ik dat Fanatec de F1 sponsort/samenwerkingsverband en niet de studio daarachter.

https://www.formula1.com/...vHZnwFkk2i8AQOKeUYmm.html
Fanatec staat al jaren als reclame in de F1 games zelf. Maar goed, toen was het stuurtje 450 met de magnetic paddles, nu 400 met de APM. F1-2021 pik ik in 2022 wel weer ergens op voor <10 euro.

Inmiddels op hetzelfde tijdstip:
EU 328
VS 473
AU 5
806 stuks over. Even een half miljoen incl. BTW aan omzet in een paar uurtjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het gaat nu hard met de stuurtjes @Señor Sjon , de meeste mensen hebben nu ook een mail ontvangen dat hij beschikbaar is. Ik kreeg hem om 16:14u, zo ongeveer 3.5u na de launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Madhouse1979 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:44:
Het gaat nu hard met de stuurtjes @Señor Sjon , de meeste mensen hebben nu ook een mail ontvangen dat hij beschikbaar is. Ik kreeg hem om 16:14u, zo ongeveer 3.5u na de launch.
Dat geloof ik gelijk, er gingen er in 5 minuten 60 af ofzo. EU nog op 125, VS 424 en AU 3.

Edit 16.54:
@Sinny ik ga denk ik gelijk krijgen met mijn etentstijd = uitverkocht. Nog 15/394/2 over

Edit 2: minuutje later uitverkocht in EU.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wanneer zal de eerste op marktplaats komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet voor 3 juli aangezien het om een pre-order gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:04:
Dat stopt scalpers niet hoor, zie regelmatig playstations, videokaarten en ander spul op marktplaats en ook gewoon op V&A waarbij er staat dat de levering pas over 2 weken is wanneer ze hem binnen hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:45:
[...]

Dat geloof ik gelijk, er gingen er in 5 minuten 60 af ofzo. EU nog op 125, VS 424 en AU 3.

Edit 16.54:
@Sinny ik ga denk ik gelijk krijgen met mijn etentstijd = uitverkocht. Nog 15/394/2 over

Edit 2: minuutje later uitverkocht in EU.
Jaaah, het was ineens gebeurd. Bedankt voor de eerste vermelding! Goed besluit genomen om hem toch te kopen, daarna nog bericht over een financiele meevaller. Dus ook geen moment spijt nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 09:30
Heb zelf de 2020 editie (duurder en geen apm, wel geperforeerd leer... Erg prettig) en heb deze toen gekocht een week na de introductie. Er wordt erg veel gecanceld en die gaan weer in de verkoop. Af en toe de site in de gaten houden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat er, net als ik en al een paar anderen hier, eerst een dure boekensteun hebben gekocht tot de babyDD beschikbaar komt. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Señor Sjon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:04:
Ik kreeg zojuist de 'warehouse processing' mail van Fanatec. Toen ik hem bestelde stond er ook 'Ready to Ship', later op de middag stond er 'Pre-order'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Ik kreeg zojuist de 'warehouse processing' mail van Fanatec. Toen ik hem bestelde stond er ook 'Ready to Ship', later op de middag stond er 'Pre-order'.
Scherp! Ik had exact hetzelfde, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar had ik niet eens zo op gelet dat het eerst 'op voorraad' was en dat dat veranderd was. Er was al een YT filmpje bij de release, dus ik vermoed ook wel dat ze ze binnen hebben of bijna binnen hadden.

Besteltijd was 13.03.

Op de factuur staat ook dat factuurdatum overeenkomt met leverdatum
Das Datum der Lieferung und Leistung entspricht dem Datum der Rechnung.
Hmmm, dus dan kan ik er heel lang naar kijken en knoppenschema's bedenken... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik zit alvast te kijken naar welk stuurtje ik zou willen voor op de baby DD, maar kom er niet helemaal uit. Ik rij F1 tot rally dus een GT stuurtje lijkt me het best. Ik zie bij Fanatec zelf eigenlijk maar 2 opties, de WRC en de Porsche 918. Ik dacht dat ze meer hadden, maar blijkbaar niet (wellicht waren dat tijdelijke stuurtjes oid).

Als ik een ander merk stuurtje wil gebruiken heb ik dan altijd een Fanatec Emulator oid nodig? Zoals https://www.simracingmachines.com/WebShop/wheel-emulators Dan wordt het wel erg prijzig gelijk.

Of zijn er andere opties?

En als laatst: is de CSL Elite Steering Wheel WRC nou gelijk geschikt voor de nieuw QR2 die met de CSL DD wordt geïntroduceerd? Op de productpagina v/h stuur wordt gesproken over "The improved Simplified QRA" maar dat is dus niet de QR2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze hadden tot voor kort veel meer sturen, maar ze zijn met een hardware revamp bezig. Wel bijzonder hoe je een bedrijf in de lucht houdt nu zoveel van je assortiment uitverkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:
Ze hadden tot voor kort veel meer sturen, maar ze zijn met een hardware revamp bezig. Wel bijzonder hoe je een bedrijf in de lucht houdt nu zoveel van je assortiment uitverkocht is.
Denk dat ze afgelopen jaar genoeg winst hebben gemaakt om dat tijdelijk te overbruggen. Grote voorraden oude stock aanhouden die je na de relaunch tegen zware kortingen zal moeten dumpen op de markt is ook niet gratis en ondermijnt de nieuwe verkopen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
De curfew van de 3 reviewers(11:00) is op vraag van Fanatec uitgesteld. Komt nu ASAP.... :+

Edit: voor de CSL DD :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sinny op 04-06-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Sinny schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:12:
De curfew van de 3 reviewers(11:00) is op vraag van Fanatec uitgesteld.
:S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Ik kwam een mooi stukje tekst tegen in de video:
Straight out of the box, after fine-tuning adjustments for a couple of hours...
Ik weet niet of ik uren met instellingen spelen "straight out of the box" vind. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Aikon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:55:
Als ik een ander merk stuurtje wil gebruiken heb ik dan altijd een Fanatec Emulator oid nodig? Zoals https://www.simracingmachines.com/WebShop/wheel-emulators Dan wordt het wel erg prijzig gelijk.

En als laatst: is de CSL Elite Steering Wheel WRC nou gelijk geschikt voor de nieuw QR2 die met de CSL DD wordt geïntroduceerd? Op de productpagina v/h stuur wordt gesproken over "The improved Simplified QRA" maar dat is dus niet de QR2?
Je hebt inderdaad altijd een stuur emulator nodig. Fanatec heeft zelf de universal hub, maar die is duurder dan de SRM versie en op dit moment niet verkrijgbaar.

Als ik het goed heb kan dat wrc stuur omgebouwd worden naar de qr2. Op het forum van fanatec zag ik een post van de eindbaas die zei dat alle sturen met een verwijderbare qr daarvoor geschikt zijn. (Link: https://forum.fanatec.com...ment/66252/#Comment_66252)

[ Voor 4% gewijzigd door correcto op 04-06-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aikon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:55:
Ik zit alvast te kijken naar welk stuurtje ik zou willen voor op de baby DD, maar kom er niet helemaal uit. Ik rij F1 tot rally dus een GT stuurtje lijkt me het best. Ik zie bij Fanatec zelf eigenlijk maar 2 opties, de WRC en de Porsche 918. Ik dacht dat ze meer hadden, maar blijkbaar niet (wellicht waren dat tijdelijke stuurtjes oid).

Wat er precies aan de hand is weet niemand maar de hoeveelheid beschikbare stuurwielen is momenteel dramatisch, waarschijnlijk zullen een aantal modellen geupdate worden en zullen de podium modellen voorzien gaan worden van de QR2... speculatie maar niet heel onwaarschijnlijk.

Als er dus NU niets voor je tussen zit zou ik lekker even afwachten met wat er straks weer beschikbaar komt.

De WRC heeft standaard een Toolless QR welke ook op o.a. de McLaren V2 wordt gebruikt. Een stuk plastic brol naar mijn mening waar je lekker met een boogje omheen moet lopen. De toolless QR kan vervangen worden door een Clubsport QR, prima alternatief voor het gros van de mensen en wanneer je hem fatsoenlijk monteert in het gros van de gevallen ook speling vrij.

De nieuwe QR2 zou compatible moeten zijn met alle huidige stuurwielen maar hij zal niet goedkoop worden en dan kun je jezelf af vragen of dat wel helemaal in verhouding met elkaar staat.

In het geval van een CSL DD en een McLaren V2 zal die QR2 waarschijnlijk behoorlijk overkill zijn. Sterker nog, die QR2 moet je zien als een podium addon die een toegevoegde waarde heeft op podium wheelbases maar in tegenstelling tot de podium stuurwielen echt 0,0 toegevoegde waarde heeft op CSL of CSW wheelbases. Maar Fanatec is natuurlijk ook niet gek dus op de CSL DD zal het wel mogelijk zijn om die huidige QR te vervangen voor een QR2 variant.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@correcto & @R2D2 dank jullie, Sim racing garage is dan wel weer heel positief over het plastic ding... maar idd die CSL DD komt toch pas Q3 zie ik (levering), dus ik wacht nog wel even geduldig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Wat er precies aan de hand is weet niemand
Erm... Wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:02
Sjongejonge, kom eens door met die first wave voor de CSL DD.. ik blijf maar refreshen

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Niemand buiten Fanatec bedoelt ie denk ik. ;-)

Ook niet ondenkbaar dat er een hele lading sturen op een schip ligt dat vast kwam te liggen in het Suez kanaal, of daar in de file lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

correcto schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Niemand buiten Fanatec bedoelt ie denk ik. ;-)

Ook niet ondenkbaar dat er een hele lading sturen op een schip ligt dat vast kwam te liggen in het Suez kanaal, of daar in de file lag.
Maar ze hebben toch ook al aangekondigd dat de goedkopere pedalensets niet de laatste grote aankondiging was van Fanatec, dus waarschijnlijk zitten er ook nog wat stuurtjes in de pijplijn ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jij hebt wel de informatie waarom de Formule stuurtjes, de Podium 911 stuurwielen, de Podium hub e.d. allemaal of niet meer op de website staan of niet te pre-orderen zijn?

En of dat nou een stock issue is of dat er allemaal wijzigingen in het aanbod aan zitten te komen? Komen er nieuwe versies van de bestaande stuurwielen, komen er geheel nieuwe stuurwielen die we nog niet eerder gezien hebben of is het aanbod zo schaars omdat alles nog in een container op een schip staat in plaats van in een magazijn ;)

Meer dan met wat vage hints komt Fanatec niet namelijk.

Ik doelde dus op de verkrijgbaarheid of beter het gebrek er aan van de stuurwielen momenteel… of eigenlijk alles bij Fanatec want zo belabberd als nu het geval is is het volgens mij nog niet eerder geweest qua voorraad.

[ Voor 23% gewijzigd door R2D2 op 04-06-2021 13:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

VRS heeft een eerste afbeelding van hun stuur geplubliceerd:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/850200477530456094/850200593888837692/unknown.png

Prijs: TBA
Diameter: 280 of 285 mm

Werkt zowel via draad of draadloos.

Bron: Peter Dimov (eigenaar VRS) op VRS Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Jij hebt wel de informatie waarom de Formule stuurtjes, de Podium 911 stuurwielen, de Podium hub e.d. allemaal of niet meer op de website staan of niet te pre-orderen zijn?
Ja, en ik nam aan dat dat common knowledge is/was. Nu breng je me aan het twijfelen, en ik weet niet of het onder de NDA valt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:56:
Daar had ik niet eens zo op gelet dat het eerst 'op voorraad' was en dat dat veranderd was. Er was al een YT filmpje bij de release, dus ik vermoed ook wel dat ze ze binnen hebben of bijna binnen hadden.

Besteltijd was 13.03.

Op de factuur staat ook dat factuurdatum overeenkomt met leverdatum

[...]

Hmmm, dus dan kan ik er heel lang naar kijken en knoppenschema's bedenken... :X
Ik heb inmiddels een serienummer en UPS trackingnummer gekregen, ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten... bij m'n pedalen was het een dag later binnen.

Nu eens zien of ik de DD kan scoren, anders heb ik een stuur die ik nergens op kan klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, ik ben begonnen met buttons mappen in excel. :P Dan reken ik nog niet eens functies als longpress toe, maar je kan je hele toetsenbord wel emuleren. :+

Ik heb nr. 1810 zo te zien in mijn account. Garantie begint ook lekker makkelijk op dag bestelling. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Poeh, net even de 'review' van Chris Haye bekeken over de CSL DD. En ik ben nog niet helemaal overtuigd!
Enerzijds omdat hij waarschijnlijk terecht opmerkt dat het niet zo'n upgrade gaat zijn over een CSW V2.5, qua torque zit je dezelfde range. Anderzijds ga je er qua fidelity en response zeker op vooruit, want Direct Drive. Vraag me dan dus af of het de moeite waard gaat zijn om het te halen. Zeker omdat het nog niet is gezegd dat ik mijn CSW V2.5 voor een mooie prijs kwijt zou komen, zou het niet erg vinden om wat bij te moeten lappen, maar dat ding heeft me toch 550e gekost en was tot voor kort toch nog vrijwel nieuwprijs waard op de 2de hands markt. Vraag me af of ik er nu überhaupt 400 voor zou krijgen...

Edit; wanneer komt de CSL DD überhaupt in de verkoop?

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 04-06-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, ik denk dat je sowieso niet meer krijgt dan de 480 die een nieuwe 8Nm kost en door DD denk ik nog wel wat minder. De babyDD is veel compacter in te bouwen.

@Pyr0_ deze week zou wave 1 starten.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 04-06-2021 15:30 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.