Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 62 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:09:
[...]

En dat heeft niemand je eerder vertelt / dat had je zelf niet bedacht? _O-

Nfi ofc, maar dat dat niet gaat werken is al zo vaak voorbij gekomen hier. :9

Misschien eens proberen met wat versteviging eronder? Paar dikke boeken ofzo. En anders 'moet' je maar diep in de buidel tasten en een simlab rig kopen. >:) Zijn die pedalen wel waard toch... :9~
One can hope. :P Ik las wel verhalen over flex, maar las dat telkens in de context van het stuurwiel bij een DD icm de staanders. Niet dat de pedalplate zo overdreven zou flexen als je de rem in trapt. Nu is het pedaal ook knetterhard, dus wel een verschil met de standaard G25 pedalen die ik er net aftrok.

Maarja, dan ga ik even snel spieken
https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr= 379
https://sim-lab.eu/shop/p...-bucket-seat-xl-785#attr= 319
2x https://sim-lab.eu/shop/p...t-415?search=wheels#attr= 33
Seat slider en mount zit ook zo op 80 euro

Tholen is hier niet zo ver vandaan, maar vanwege corona kan je niet afhalen. Daar komen dan ook nog verzendkosten bij, dus je zit zo op 800+ euro. Geld wat ik vrij wil houden voor de babyDD en F1 v2 zodra de pre-order open gaat.

Trak is wat goedkoper, maar daar lees ik wisselende verhalen over, vooral met problemen in het begin en het gebruik van dunnere(?) profielen?
https://www.trakracer.eu/...k-and-gt-style-seat-copy/

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 04-05-2021 15:30 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYFVDX8cl9hVs97eHI3vImRfRkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29mEY8egUqnzIP77qVxaw7or.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUzr7aR6UK0_pBeydh7wfpWqv0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hK8PeE7hcJ3aty3ihMEmEfTd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpLBPtIIS8C9J1KqXcTCH1ulEnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPreVLc7WaiJEyFyHlGK74xq.jpg?f=fotoalbum_large

Net het bestelde display / dashboard binnen gekregen en dat ziet er toch wel heeeeel erg gelikt uit. Geen 3D geprinte behuizing maar laser gesneden plexiglas. Afwerking is daardoor veel mooier en voor €119,- een koopje (helemaal ten opzichte van de dash die bijvoorbeeld een SimLab aanbied).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
@Señor Sjon Ik weet niet precies waar je woont, maar als tholen in de buurt is zou je ook bij biesheuvel in nieuwendijk kunnen kijken. Die hebben veel simlab spul op voorraad (even bellen om te checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arfalas schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:52:
@Señor Sjon Ik weet niet precies waar je woont, maar als tholen in de buurt is zou je ook bij biesheuvel in nieuwendijk kunnen kijken. Die hebben veel simlab spul op voorraad (even bellen om te checken)
Ah, die heeft dezelfde prijzen zie ik. Afstand is iets verder, maar Tholen is alleen maar binnendoor zo'n beetje. :P

Leuk idee, die pedalen vervangen. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVR8z8JGgJbc15WOermIuAiSp5k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zuxCPSdTFp4XDDviVEefVCld.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 12:46
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
[...]

One can hope. :P Ik las wel verhalen over flex, maar las dat telkens in de context van het stuurwiel bij een DD icm de staanders. Niet dat de pedalplate zo overdreven zou flexen als je de rem in trapt. Nu is het pedaal ook knetterhard, dus wel een verschil met de standaard G25 pedalen die ik er net aftrok.

Tholen is hier niet zo ver vandaan, maar vanwege corona kan je niet afhalen. Daar komen dan ook nog verzendkosten bij, dus je zit zo op 800+ euro. Geld wat ik vrij wil houden voor de babyDD en F1 v2 zodra de pre-order open gaat.

Trak is wat goedkoper, maar daar lees ik wisselende verhalen over, vooral met problemen in het begin en het gebruik van dunnere(?) profielen?
Er zijn zat alternatieven voor de (duurdere) Simlabs stoel. Als je echt geld wilt besparen en een beetje handig bent kan je zelfs een stoel van de sloop halen. Zelf heb ik een stoel van LCD, zit prima en was voor 250 euro klaar incl montagemateriaal.

Als jij de enige bent die racet dan is die seat slider ook niet (echt) nodig, omdat je de wielen erbij hebt gezet ga ik ervan uit dat je je rig wilt kunnen verplaatsen. Anders zou je die ook kunnen schrappen.

Je hebt een set schitterende pedalen, ik zou het zonde vinden van de beleving en van het geld als ik daar niet optimaal gebruik van kan maken. Mijn tip zou zijn om nu te investeren in een alu rig, daarmee kan je nu genieten van je pedalen en ben je voor de toekomst ook klaar voor een (0.5) DD. Duurt toch nog wel even voordat deze op de markt is, en terwijl jij aan t sparen bent kunnen zij de kinderziektes eruit werken.

Just my 2 cents..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
@Señor Sjon Ja dat word zeker een duur geintje! Al kun je misschien wat besparen op de stoel, als je ergens een auto stoel op de kop kunt tikken bv. Ook de seat slider is wellicht overbodig als je de enigste bent die de rig gebruikt. Ik heb 'm niet en heb het geen moment gemist.

Spuit elf :+ Voor de rest sluit ik me volledig aan bij @Two_can
R2D2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net het bestelde display / dashboard binnen gekregen en dat ziet er toch wel heeeeel erg gelikt uit. Geen 3D geprinte behuizing maar laser gesneden plexiglas. Afwerking is daardoor veel mooier en voor €119,- een koopje (helemaal ten opzichte van de dash die bijvoorbeeld een SimLab aanbied).
Mooi dingetje inderdaad! Hoelang is de usbkabel die erbij zit? En laat je ons nog eens foto's zien als je 'm gemonteerd hebt? ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Pyr0_ op 04-05-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Seat slider was meer voor gemak van in/uitstappen en niet telkens aan bouten te moeten draaien voor het vinden van een goede zitplek.

Wielen idd voor verplaatsen, ik speel veel meer soorten games dan enkel race en ik wil er geen dedicated monitor/TV voor kopen ivm ruimte.

Probleem is dat het stuurwiel van de G25 (buiten de shifters) nog maar 1 werkende knop heeft. De buttonbox met shifter die erbij zit is niet echt handig (werkt nog wel), hoewel je die wel beter kwijt kan op een alu rig dan nu ergens in het luchtledige aan mijn bureau.

Ik vrees nl. een beetje voor de Fanatec levertijden dat je straks een halfjaar kan wachten als je niet bij de eerste wave zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:33
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:
Goed, even McGyver uitgehangen...

[Afbeelding]

En gelijk door naar het volgende probleem. Een testzitje leverde al gelijk op dat het remt als een banaan. De pedalplate van Playseat is veel te slap om de remdruk van deze pedalen aan te kunnen. -O-
Aan beide zijden een lat maken tussen je houten (dwars) versteviging en de grond zal al een boel schelen, zonder dat je ingrijpend gaat modden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:21:
Seat slider was meer voor gemak van in/uitstappen en niet telkens aan bouten te moeten draaien voor het vinden van een goede zitplek.

Wielen idd voor verplaatsen, ik speel veel meer soorten games dan enkel race en ik wil er geen dedicated monitor/TV voor kopen ivm ruimte.

Probleem is dat het stuurwiel van de G25 (buiten de shifters) nog maar 1 werkende knop heeft. De buttonbox met shifter die erbij zit is niet echt handig (werkt nog wel), hoewel je die wel beter kwijt kan op een alu rig dan nu ergens in het luchtledige aan mijn bureau.

Ik vrees nl. een beetje voor de Fanatec levertijden dat je straks een halfjaar kan wachten als je niet bij de eerste wave zit.
Je zou ook nog naar een Playseat Challenge kunnen kijken als tussenstap. Daar kan je huidige wheelbase op worden gemonteerd en met je pedalen verwacht ik dat dit ook wel zou kunnen. @Beltoni heeft met custom wheeldeck ook een set Heusinkveld erop weten te monteren, dus mogelijkheden zijn er zeker. Dan hou je voorlopig geld over voor je nieuwe wheelbase en kan je in de toekomst altijd nog upgraden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:47
@Señor Sjon
Waarom maak je geen verticale staander om op die manier je pedal plate te ondersteunen? Dan hoef je niet meteen een nieuwe rig te kopen.
Ik denk dat je dat prima kunt doen met een extra houten balkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Ah, die heeft dezelfde prijzen zie ik. Afstand is iets verder, maar Tholen is alleen maar binnendoor zo'n beetje. :P

Leuk idee, die pedalen vervangen. :X

[Afbeelding]
Pssst, bekerhouder... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:15:
Mooi dingetje inderdaad! Hoelang is de usbkabel die erbij zit? En laat je ons nog eens foto's zien als je 'm gemonteerd hebt? ;)
USB kabel is 2 meter maar vrij makkelijk te vervangen voor een nog langer exemplaar, is gewoon een micro usb kabel die er ingeprikt zit.

Eerste dashboardje heb ik inmiddels draaien maar nu eerst maar eens zoeken naar wat goede documentatie en how to’s voor simhubdash want het kan een hele hoop naar het schijnt maar hoe… dat is me nog niet helemaal duidelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb nu de benodigde pedaaldruk in DPview omlaag gebracht tot ca 1/3e, maar het gevoel is verre van constant. Het is in ieder geval rijdbaar voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
R2D2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:44:
[...]

USB kabel is 2 meter maar vrij makkelijk te vervangen voor een nog langer exemplaar, is gewoon een micro usb kabel die er ingeprikt zit.

Eerste dashboardje heb ik inmiddels draaien maar nu eerst maar eens zoeken naar wat goede documentatie en how to’s voor simhubdash want het kan een hele hoop naar het schijnt maar hoe… dat is me nog niet helemaal duidelijk. :+
Welk stuur gebruik je hierbij en hoe is het zicht op het dashboard? Dat apparaatje heeft erg mijn interesse gewekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
EightGear schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Welk stuur gebruik je hierbij en hoe is het zicht op het dashboard? Dat apparaatje heeft erg mijn interesse gewekt.
Ik ga hem gebruiken icm de Fanatec DD2 en de Formula V2. Ik wil hem met name gaan gebruiken om de blackbox te gaan vervangen van iRacing.

Ik heb nu een scherm klaar met de laptimes welke ik wil gaan gebruiken tijdens het "hotlappen", best, last, current delta, tc + abs settings. Alleen jammer dat ik de delta niet kan krijgen ten opzichte van mijn all time best maar alleen van de session best (geloof ik, moet er nog even induiken).

Nu bezig met een scherm voor tijdens de races met de relative positie (3 auto's voor / achter), laatste + beste laptime, fuel e.d.

Zaken als shifting leds, snelheid en versnelling e.d. heb ik allemaal niet nodig op het display om de doodsimpele reden dat dat allemaal al afgedekt is met de Formula V2. Ik zal zodra ik de gemaakte dashboards ga testen wel even snel een foto maken van het zicht.

Edit, even een snelle test gedaan tijdens de lunch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xaLyR4sMWIAbKnYwHLpij49QC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTmviXP6gpnuW3LzsQNVzBCm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 05-05-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 09:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Bij Sim-Lab kan je wel afhalen hoor. Afgelopen weken nog 2x op bezoek geweest.
Je moet ze even mailen, dan krijg je vanzelf een mailtje terug van Ronald om alles af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
R2D2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:45:
Ik ga hem gebruiken icm de Fanatec DD2 en de Formula V2. Ik wil hem met name gaan gebruiken om de blackbox te gaan vervangen van iRacing.
Wat is het voordeel ten opzichte van een blackbox op het hoofdscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Wat is het voordeel ten opzichte van een blackbox op het hoofdscherm?
Voornamelijk dat ik hem in kan delen zoals ik wil. Ik gebruik de relatieve timing eigenlijk altijd maar wil ook wel eens even snel switchen naar de laptimes e.d. Ik heb nu 2 schermen waarin ik alles heb zitten wat ik nodig heb en hoef dus niet door allerlei schermen heen te togglen om te komen waar ik wezen wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:01:
Toch hier eens vragen:
Zijn er voor de heusinkveld (sprints) rubber covers voor over de pedalen? Of zijn er mensen die zelf iets hebben gefabriceerd?
Ik merk dat het op sokken met lange stints wat oncomfortabel wordt. De CSL elites hadden een aardige rubberen cover en dat beviel goed.

Op de interwebs heb ik niks kunnen vinden, los van een wat aluminium covers.
Ik kan altijd zelf wat gaan knutselen, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien
Nadat ik mijn remdruk opgehoogd heb naar 65kg kreeg ik bij lange sessies toch ook wel wat last op mijn sokken. Voornamelijk van de gaten die in het pedaal zitten. Ik heb het nu opgelost met plakbare kurk. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar het werkt top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AT0KdzOOJPpEh-bFhdjChI2_23c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgqWUmAN2jeSV0pTdUEt8EsF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:08
Voor de geïnteresseerden, de T-LCM pedalen van Thrustmaster zijn in de aanbieding bij Alternate. Voor 159,- heb ik ze op Marktplaats nog niet eens gezien.

https://www.alternate.nl/..._Pedalen&utm_term=1620039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Thodekroo schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:07:
[...]
Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar het werkt top!
If it looks stupid but it works, it ain’t stupid :)

Ik denk dat ik zoiets inderdaad met wat rubber ga proberen. Binnenkort eens langs de winkel, kijken wat er te halen valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pedaalrubbers kan je ook universeel krijgen:
https://www.winparts.nl/i...g/pedaalrubbers/c699.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 13:34
ik denk dat deze persoon uit polen komt ? maar je kan zelf pedalen maken zien er goed uit voor de handige iemand
geen idee wat t kosten bouw plannen zitten er bij

YouTube: POSTAV SIMRACING PEDÁLY část 1 ( DIY SIMRACING PEDAL ) part 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
scroeffie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:27:
ik denk dat deze persoon uit polen komt ? maar je kan zelf pedalen maken zien er goed uit voor de handige iemand
geen idee wat t kosten bouw plannen zitten er bij

YouTube: POSTAV SIMRACING PEDÁLY část 1 ( DIY SIMRACING PEDAL ) part 1
ik ben deze set aan het bouwen in 4 voud :)

kosten komen zo rond de 250 euro. laserkosten kwamen bij mij rond 180 euro wat opzich een billijk prijsje is rest onderdelen zo rond de 70 euro, ik heb een leabodnar bordje gekocht voor de interface die maakte het nog wat duurder. maar daar zat de loadcell interface al op.

als je iemand kent die kan snijden gaan de kosten al snel behoorlijk omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Interessant. Het lijkt erop dat ze zo ook inverted geplaatst kunnen worden. Dan zou het een mooie upgrade voor de G27 pedalen worden. Dat samen met dat goedkope DD stuur zou een mooie combi zijn.

Maar ja, aangezien er geen videokaarten leverbaar zijn, is de hele ervaring nog niet alles...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Iemand hier met Heusinkveld (Sprint) pedalen?
Ik krijg precies niet veel "travel" in mijn pedaal.
Kan hem denk ik maximaal 2/3 cm induwen.
Heb de XL en de M rubber er tussen zitten. en dat zou de soft instelling moeten zijn?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
kampers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:19:
Heb de XL en de M rubber er tussen zitten. en dat zou de soft instelling moeten zijn?
De andere ringen (genoeg) weg gehaald? :)

Even de handleiding en video van hun website bekijken over de afstellingen....daar zat het wel ergens in zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het gaat om het spiergeheugen van je been. Dat is even wennen voordat je koppie dat doorheeft. Daar is niet veel travel voor nodig.
De softere afstelling heb ik geprobeerd, maar vond dat niet fijn. Rijd nu met de default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
refused81 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:24:
[...]

De andere ringen (genoeg) weg gehaald? :)

Even de handleiding en video van hun website bekijken over de afstellingen....daar zat het wel ergens in zitten.
Ja ik heb volgens mij alles juist gedaan. Heb er evenveel spacers tussenuit gelaten dat de 2de rubber dik is. dus dat zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Simbob schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Het gaat om het spiergeheugen van je been. Dat is even wennen voordat je koppie dat doorheeft. Daar is niet veel travel voor nodig.
De softere afstelling heb ik geprobeerd, maar vond dat niet fijn. Rijd nu met de default.
Ja klopt wel. maar had precies graag iets meer travel gehad. maar dat is 9/10 idd gewoon gewenning. Ik heb de curve op Sence -1 staan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 13:34
er is ook een deel 2 van die pedalen die ik gespost heb ,ben zelf geen sim racer wil t wel maar de hoeveelheid settings houd mij tegen je moet een professor zijn omdat allemaal te begrijpen ,voordat ik geld ga uit geven eerst alles lezen wat ik kan vinden :)
een bedrijf in india heeft ook goeie bedalen gemaakt voorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIQ7BZOhCAn7kiD8RIaSNfKDrm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZeYuHt4rcke6J7HsWSN9K4mf.png?f=fotoalbum_large

333 dollar complete set met base goeie review volgens Sim Racing Garage
zijn uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Interessant. Het lijkt erop dat ze zo ook inverted geplaatst kunnen worden. Dan zou het een mooie upgrade voor de G27 pedalen worden. Dat samen met dat goedkope DD stuur zou een mooie combi zijn.

Maar ja, aangezien er geen videokaarten leverbaar zijn, is de hele ervaring nog niet alles...
+ ze zijn nog niet klaar zeggen ze: https://forum.fanatec.com...e-new-csl-pedals/p1?new=1
Starting at just 79.95 €/$ (€ incl. VAT, $ excl. VAT), the CSL Pedals are the perfect compliment to the CSL DD, and a great way to get started in sim racing.

Pre-orders open soon, and it will ship together with the CSL DD.

PS: And we are not done yet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Paulus07 op 11-05-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb sinds gisteren een Thrustmaster T300 RS GT.

Bij het instellen van de conical brake mod, zag ik dat er onder mijn rempedaal precies olie (of wat het ook is) hangt, is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktQE-SvDzw_Vu9WmDpKpgMkRdRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reDqHQ5t5LECdyPEoCEAD8hR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kampers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:38:
[...]

Ja klopt wel. maar had precies graag iets meer travel gehad. maar dat is 9/10 idd gewoon gewenning. Ik heb de curve op Sence -1 staan nu
Hier een alleen een curve die eindigt op 80% voor de GT3 en de GTE.
Verder in de settings per auto in de settings in de setup folder een waarde van 200 bij “min”.
Zo kan ik af en toe het voetje iets op het pedaal zetten zonder een spin te maken als ik de bocht aansnij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn gokje is dat er dus ook lager geprijsde stuurtjes komen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een racewagen heeft ook weinig travel bij het rempedaal, het gaat om de druk, niet de loze slag ervoor. Het is een kwestie van wennen omdat je normaliter ook g-krachten hebt en je zo sneller doorhebt dat je harder of zachter remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of een Formula v3 met scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Flying Hawkic schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:54:Bij het instellen van de conical brake mod, zag ik dat er onder mijn rempedaal precies olie (of wat het ook is) hangt, is dit normaal?
Ja, houd alles gesmeerd, had mijn T3PA in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Over travel en de Sprints gesproken... Ik heb hem nu op "M" staan bij 65kg. Dat is de op 1 na hardste stand. Maar eigenlijk zou ik ook van de pre-travel die door de veer wordt veroorzaakt af willen. Beetje het zelfde als dat ik bij de csl elite de spons er tussenuit haalde.

Iemand hier ervaring mee? Ik krijg er op google niets over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Thodekroo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:47:
Over travel en de Sprints gesproken... Ik heb hem nu op "M" staan bij 65kg. Dat is de op 1 na hardste stand. Maar eigenlijk zou ik ook van de pre-travel die door de veer wordt veroorzaakt af willen. Beetje het zelfde als dat ik bij de csl elite de spons er tussenuit haalde.

De veer weglaten en opvullen door de zwarte ringen of rubbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij de DC's heb ik de veer vervangen voor de SZ elastomeer set. :) Lijkt mij ook op andere pedalen te kunnen passen.

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Meer kilo’s instellen. De sprints zijn niet echt gemaakt voor met 25kg te rijden. Je kan er volgens mij ook nog de L+XL rubber in krijgen als je de veer er uit haalt. Dan heb je nog wat meer travel.

Ik rij zelf met de standaard XL rubber en 50kg en dat is meer als genoeg travel. Denk zo’n 2-3cm wat ik fijn vind. Meer moet het zeker niet zijn.
In het begin reed in op 25kg want m’n been was nog niet getraind en toen vond ik wel dat ik te weinig travel had. Gewoon veel rijden en iedere 2 weken +5kg tot je aan 40kg of meer zit. Dan ga je volgens mij automatisch op hardere rubbers overschakelen omdat je anders teveel travel hebt.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Thodekroo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:47:

Ik heb dit pas gedaan door er 1 extra spacer tussen te zetten en dan de preload knop helemaal aan draaien tot de veer helemaal ingedrukt is. Voor mij is het zeker een verbetering, kan nu onderin (0-20% remdruk) veel constanter remmen.

Dit was op aanraden van Enzo van Heusinkveld in deze reddit thread: https://www.reddit.com/r/...ceremove_pad_to_disc_gap/

[ Voor 10% gewijzigd door Swoesh op 11-05-2021 22:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik hoop het :). Echter lijkt de Focus vooral in het entry level segment te liggen momenteel. Hier is natuurlijk ook de meeste markt te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Card Nox schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Ja, houd alles gesmeerd, had mijn T3PA in ieder geval ook.
Thanks. En enkel bij de rem bij mij. Bij jou ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Swoesh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Ik heb dit pas gedaan door er 1 extra spacer tussen te zetten en dan de preload knop helemaal aan draaien tot de veer helemaal ingedrukt is. Voor mij is het zeker een verbetering, kan nu onderin (0-20% remdruk) veel constanter remmen.

Dit was op aanraden van Enzo van Heusinkveld in deze reddit thread: https://www.reddit.com/r/...ceremove_pad_to_disc_gap/
Thanks! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Flying Hawkic schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Thanks. En enkel bij de rem bij mij. Bij jou ook?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik wil toch nog even jullie mening wederom vragen na veel research, waarom is de Thrustmaster TMX een betere keus als je hem vergelijkt met de Logitech G920? :)

Speel op Xbox One X / Series X

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 12-05-2021 11:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik ben al een tijdje in het bezit van de Heusinkveld Sprint pedals. Uiteraard super tevreden mee, echter merk ik dat mijn trailbraking nog niet zo loopt zoals ik gehoopt had.
Ik ben dus van plan om andere rubber standen van de brake pedal te proberen.

Ik heb vanaf het begin de XL en de M gemonteerd, aangezien ik nog niet genoeg kracht constant kon uitoefenen. Ik ben toch benieuwd wat de medetweaker als brake stiffness en de daarbijbehorende rubber combinatie heeft. Tevens de kg in smartcontrol.

En waarom deze keuze?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Broodro0ster schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:22:
[...]

De sprints zijn niet echt gemaakt voor met 25kg te rijden. Je kan er volgens mij ook nog de L+XL rubber in krijgen als je de veer er uit haalt. Dan heb je nog wat meer travel.
Onzin, je kan zelf instellen wat je wilt en hoeveel kilo druk je wilt zetten met hoeveel travel je wilt hebben.

Ik rij zelf op 23 kilo met 5mm travel op het pedaal.
Ken ook jongens van 7k rating in iRacing die op 20-25 kilo rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
JPM85 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Onzin, je kan zelf instellen wat je wilt en hoeveel kilo druk je wilt zetten met hoeveel travel je wilt hebben.

Ik rij zelf op 23 kilo met 5mm travel op het pedaal.
Ken ook jongens van 7k rating in iRacing die op 20-25 kilo rijden.
Ja, 5mm travel kan wel met 23kg. Dat is niet veel beweging he. Maar de vraag was: hoe krijg je meer travel terwijl je al op de zachtste rubber combinatie zit.
Probeer eens 5cm (50mm) travel te halen op 23kg. Daarvoor is de zachtste rubber combinatie nog te hard om die afstand te halen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
G_Dragon schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:01:
Ik wil toch nog even jullie mening wederom vragen na veel research, waarom is de Thrustmaster TMX een betere keus als je hem vergelijkt met de Logitech G920? :)

Speel op Xbox One X / Series X
Bedoel je niet de TX? Die komt nog wel eens nader de 250,- voorbij. Zou me daar eerder op focussen. Die is beter uit te breiden dan de TMX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
pauluzmuller schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:19:
Ik ben al een tijdje in het bezit van de Heusinkveld Sprint pedals. Uiteraard super tevreden mee, echter merk ik dat mijn trailbraking nog niet zo loopt zoals ik gehoopt had.
Ik ben dus van plan om andere rubber standen van de brake pedal te proberen.

Ik heb vanaf het begin de XL en de M gemonteerd, aangezien ik nog niet genoeg kracht constant kon uitoefenen. Ik ben toch benieuwd wat de medetweaker als brake stiffness en de daarbijbehorende rubber combinatie heeft. Tevens de kg in smartcontrol.

En waarom deze keuze?
Ik heb sinds gisteren de veer er tussenuit gehaald en dat scheelt enorm in het gevoel dat je in de onderste 0-15% kan leggen. Ik heb de veer vervangen door een "S". Ik heb nu 4x hard, 1xS en 1xM.

65kg in Smartcontrol en de max input afgetopt op 75% om blokkerende wieltjes te voorkomen.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKQA_keHLWo-YL8Nv4pwxhvYejM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xsVIr2HiIYdJVAjApbv87O55.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiYdCWdx06v-aqLdrgYdE02YzL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CbrLKuJMwyBg8Fui9C2EN5BS.png?f=fotoalbum_large

Meer info: https://www.simucu.be/pos...-2-r1-and-ultimate-racers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

voog schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Bedoel je niet de TX? Die komt nog wel eens nader de 250,- voorbij. Zou me daar eerder op focussen. Die is beter uit te breiden dan de TMX.
Zou ook nog kunnen maar ik zie wel gelijk dat je er 100 euro meer voor betaald, valt die Ferrari uitvoering ook onder de gene die je bedoeld?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Broodro0ster schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Ja, 5mm travel kan wel met 23kg. Dat is niet veel beweging he. Maar de vraag was: hoe krijg je meer travel terwijl je al op de zachtste rubber combinatie zit.
Probeer eens 5cm (50mm) travel te halen op 23kg. Daarvoor is de zachtste rubber combinatie nog te hard om die afstand te halen.
Dat klopt, maar je schreef dat de pedalen niet gemaakt zijn om te rijden met 25kg druk, dus was niet helemaal duidelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
G_Dragon schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:40:
[...]

Zou ook nog kunnen maar ik zie wel gelijk dat je er 100 euro meer voor betaald, valt die Ferrari uitvoering ook onder de gene die je bedoeld?
Klopt, maar hij is regelmatig in de aanbieding. De Ps4 variant was recent nog 200,- En anders marktplaats of V&A. Een tweedehands TX is redelijk waardevast, mocht je willen upgraden, of het niets vinden. Kun je je geen buil aan vallen. Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar naar mijn idee is dit een veiliger investering dan een tmx. Maar misschien zijn er tweakers die er anders over denken en dat voor je willen beargumenteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Thodekroo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb sinds gisteren de veer er tussenuit gehaald en dat scheelt enorm in het gevoel dat je in de onderste 0-15% kan leggen. Ik heb de veer vervangen door een "S". Ik heb nu 4x hard, 1xS en 1xM.
Vanmiddag ook de veer vervangen voor een M rubber,.
Nu heb ik een M, XL en 2 x hard.
Het gevoel is een stuk beter zo, thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Simbob schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Op hoeveel staat je brakeforce in SmartControl?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
pauluzmuller schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:46:
[...]

Op hoeveel staat je brakeforce in SmartControl?
Nu 32 KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Hmmmz ik heb alleen L rubber en 35 kg, bevalt prima.
Wat is nu beter in jullie optiek? Het gevoel? Of echt een effect?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
refused81 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:52:
Hmmmz ik heb alleen L rubber en 35 kg, bevalt prima.
Wat is nu beter in jullie optiek? Het gevoel? Of echt een effect?
Ik begrijp niet helemaal je vraag. Maar in mijn optiek kun je het beste je pedaal aan de stijve kant houden, hoe minder flex hoe constanter je druk kunt uitoefenen. En voor wat betreft het aantal kg. Hoe groter de remdruk hoe makkelijker het is om preciezer te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Thodekroo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Ik begrijp niet helemaal je vraag. Maar in mijn optiek kun je het beste je pedaal aan de stijve kant houden, hoe minder flex hoe constanter je druk kunt uitoefenen. En voor wat betreft het aantal kg. Hoe groter de remdruk hoe makkelijker het is om preciezer te remmen.
Ik vroeg me af wat men bewoog om de pedaal zo af te stellen. Vrij soft wat mij betreft.
Wat zijn hun ervaring/gevoel met deze settings tov voorgaande settings. Meer trail braking of beter dit of beter dat....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Afgezien van dat het minder belastend is voor je voet/been/rug kan ik geen argumenten bedenken om met een laag kg remdruk te rijden. Er vanuit gaande dat men wel een simrig heeft die een hogere remdruk aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Gisteren zelf mijn sprint pedalen als volgt ingesteld Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRgTFe9.jpg

In eerste instantie voelde het wel enorm strak aan en toen ik 1x mijn brake hard had ingedrukt bleef de rem hangen op ongeveer 20%. Zowel binnen iRacing als Heusinkveld Smartcontrol kon ik dit software matig niet aanpassen. Door de schroef losser te draaien lukte dit wel maar daar had ik weer een enorme travel en moest ik mijn brake force van ongeveer 40 naar 60 zetten.

In ieder geval nog niet helemaal het gewenste resultaat bereikt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:40:
Gisteren zelf mijn sprint pedalen als volgt ingesteld [Afbeelding]

In eerste instantie voelde het wel enorm strak aan en toen ik 1x mijn brake hard had ingedrukt bleef de rem hangen op ongeveer 20%. Zowel binnen iRacing als Heusinkveld Smartcontrol kon ik dit software matig niet aanpassen. Door de schroef losser te draaien lukte dit wel maar daar had ik weer een enorme travel en moest ik mijn brake force van ongeveer 40 naar 60 zetten.

In ieder geval nog niet helemaal het gewenste resultaat bereikt...
Als je je pedalen hebt aangepast qua rubbers en/of preload moet je altijd eerst opnieuw calibreren in smart control en in iracing. Heb je dat gedaan?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Simbob schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Dus het ziet er als volgt uit?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0mf313_NrXW1ycN22LYRQJ3eQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZHSkDArOiGyb7c3sKeauBKc.jpg?f=fotoalbum_large

Of heb je nog een spacer aan het eind tussen de M rubber en achterste plaatje?
Ik had namelijk ergens gehoord (van HV zelf volgens mij), dat het verstandig was om altijd een spacer aan het eind van een rubber moet.

[ Voor 8% gewijzigd door pauluzmuller op 13-05-2021 12:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Raimond613 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Als je je pedalen hebt aangepast qua rubbers en/of preload moet je altijd eerst opnieuw calibreren in smart control en in iracing. Heb je dat gedaan?
Dat heb ik daarna wel geprobeerd maar toen lukte het niet meer. Maar ga het nog even proberen op een later moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

pauluzmuller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:54:
[...]

[Afbeelding]

Ik had namelijk ergens gehoord (van HV zelf volgens mij), dat het verstandig was om altijd een spacer aan het eind van een rubber moet.
Klopt wat je zegt. Volgens mij moet je dus 1x hard vervangen voor een spacer aan het einde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Doubleoz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Klopt wat je zegt. Volgens mij moet je dus 1x hard vervangen voor een spacer aan het einde.
Volgens mij bedoelt Pauluzmuller de andere kant... Ik heb het overigens het zelfde gedaan zoals op de foto. Dus geen spacer aan het einde. Volgens mij gaat dat ook niet door de opstaande randen van de spacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Ja klopt, in die configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

[...]

[Afbeelding]

In de handleiding staat precies hoe het moet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPDE5FXKqC340FSBsDUQ8U8HErw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lzw1gbgcTFknpEAs8cQWlajv.png?f=user_large

:)

En hier de reden waarom er altijd een spacer met de grote diameter aan beide kanten van een rubber moet zitten: YouTube: Enzo explains what NOT to do when experimenting with your Sprint brake.

[ Voor 12% gewijzigd door EnzoF op 14-05-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
EnzoF schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:37:
[...]

In de handleiding staat precies hoe het moet:
[Afbeelding]

:)

En hier de reden waarom er altijd een spacer met de grote diameter aan beide kanten van een rubber moet zitten: YouTube: Enzo explains what NOT to do when experimenting with your Sprint brake.
Thanks Enzo, dat filmpje had ik dus gezien!
Ik had de handleiding er ook bij gepakt en zag dus spacers.

[ Voor 4% gewijzigd door pauluzmuller op 14-05-2021 19:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hopelijk kunnen mij wat verder helpen. Ik rij nu een tijdje met een Thrustmaster TX 458 Italia met Fanatec Clubsport v3 pedalen, en neig naar een rig. Met name ook omdat ik nu met een Wheelstand Pro op de bank zit, wat trouwens echt prima bevalt, maar ik dus geen vaste zitpositie heb. Met een stoel heb ik wel een vaste positie, en krijg ik hopelijk minder last van m'n schouders na goed afstellen.

Daarnaast kan ik wat dichterbij de tv zitten en is het gewoon tof :P

Ik kom eigenlijk al snel uit bij sim-lab, en twijfel tussen de GT1-Evo en de TR1. Het verschil is €120 in het voordeel van de GT. Maar de TR is wel net wat kleiner, 6cm in de breedte en 15cm in de lengte. Dat speekt me wel aan, het ding moet ik wel weg kunnen zetten, dus ik neem er wieltjes onder. Ik twijfel echter of de rigs in de praktijk niet even groot zijn, ik zie dat de pedalen wat uitsteken bij de TR1 bijv.

De TR1 is makkelijk met in- en uitstappen, maar wat zijn verder nog belangrijke verschillen. Dan doel ik ook op de toekomst, qua afstellen, zaken toevoegen zoals een versnellingspook etc.

Als stoel denk ik aan de LCD PRO-EVO die ik hier veel voorbij heb zien komen + brackets + evt. slider. Puur omdat deze wat goedkoper is dan de Speed3, of is die het verschil wel waard?

En eind vh jaar wil ik naar de Baby DD overstappen.

Mis ik nog iets? Wat zouden jullie doen, alle tips zijn welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb net die keuze gemaakt: Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Señor Sjon Kan ik m'n vraag beter daar stellen? Ik twijfelde.

Heb je de TR1 ook overwogen, zo ja, waarom ben je voor de GT1-Evo gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar waren 120 redenen voor. :) Ik zag het voordeel niet van de TR1 t.o.v. de GT1 en die paar centimeter verschil merk je echt niet. De GT1 is ook veel populairder volgens mij, wat weer goed is voor accessoires erop.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 17-05-2021 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Aikon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:30:
Hopelijk kunnen mij wat verder helpen. Ik rij nu een tijdje met een Thrustmaster TX 458 Italia met Fanatec Clubsport v3 pedalen, en neig naar een rig. Met name ook omdat ik nu met een Wheelstand Pro op de bank zit, wat trouwens echt prima bevalt, maar ik dus geen vaste zitpositie heb. Met een stoel heb ik wel een vaste positie, en krijg ik hopelijk minder last van m'n schouders na goed afstellen.

Daarnaast kan ik wat dichterbij de tv zitten en is het gewoon tof :P

Ik kom eigenlijk al snel uit bij sim-lab, en twijfel tussen de GT1-Evo en de TR1. Het verschil is €120 in het voordeel van de GT. Maar de TR is wel net wat kleiner, 6cm in de breedte en 15cm in de lengte. Dat speekt me wel aan, het ding moet ik wel weg kunnen zetten, dus ik neem er wieltjes onder. Ik twijfel echter of de rigs in de praktijk niet even groot zijn, ik zie dat de pedalen wat uitsteken bij de TR1 bijv.

De TR1 is makkelijk met in- en uitstappen, maar wat zijn verder nog belangrijke verschillen. Dan doel ik ook op de toekomst, qua afstellen, zaken toevoegen zoals een versnellingspook etc.

Als stoel denk ik aan de LCD PRO-EVO die ik hier veel voorbij heb zien komen + brackets + evt. slider. Puur omdat deze wat goedkoper is dan de Speed3, of is die het verschil wel waard?

En eind vh jaar wil ik naar de Baby DD overstappen.

Mis ik nog iets? Wat zouden jullie doen, alle tips zijn welkom. :)
Ik heb vorig jaar met hetzelfde dilemma gezeten GT1-EVO of de TR1. Uiteindelijk heb ik voor de TR1 gekozen omdat deze wat smaller was en ik hem persoonlijk mooier vind. Voor mij voldoet deze op dit moment perfect! Ik heb er in inmiddels al heel wat hardware op gehad en het argument dat de pedalen uitsteken is zeer minimaal (0,5 cm met Sprints). Hij is dus daadwerkelijk kleiner dan de GT1 EVO. Ik heb er ook wieltjes onder zitten en kan m'n rig dus eenvoudig verplaatsen.

Het is vooral goed om na te denken wat je in de toekomst wil. Wil je een keyboard / mouse tray / versnellingspook? Het kan, maar dan moet je eerste een side mount daarbij aanschaffen (https://sim-lab.eu/shop/p...mount-450?page=2#attr=394). Verder moet je realiseren dat het pedal deck vrij smal is (persoonlijke mening) wanneer je er drie pedalen op wilt plaatsen. Of de baby DD er op past durf ik niet met zekerheid te stellen maar gaten zijn eenvoudig te boren in het wheeldeck. Dus daar hoef je ook geen zorgen om te maken. Al met al ben ik echt super tevreden!

Alternatief waar je nog naar zou kunnen kijken https://www.treq-sim.com/

Voor wat betreft stoel heb ik ook de LCD Pro. Ik vind het een erg prettige stoel maar mijn advies is wel om ergens te gaan passen. Want je zithouding kan net anders zijn dan van een ander waardoor de stoel niet lekker zit.

Heb je nog vragen, laat het gerust weten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah ja, de zijkanten waar je niet zomaar iets op kan monteren vond ik ook een nadeel van de TR1, en dat toch tegen een hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb mijn SF1000 Thrustmaster wiel nu een aantal keer gebruikt en ben er erg tevreden mee. Kwaliteit voelt echt prima aan, comfortabel in de hand. Knoppen voelen ook prima, niet té goedkoop maar het is wel even goed zoeken welke knop nu wat precies doet.

Ben er zeker niet ontevreden over, persoonlijk vind ik het een erg leuk stuur voor de prijs, zeker als F1-liefhebber. De stap van T300 + SF1000 naar een DD met bijvoorbeeld een Cube Controls met CSX2 is wel héél groot natuurlijk (absoluut in kwaliteit, maar ook in prijs). Ik geniet zelf toch wel van het schermpje dat die van Fanatec (nog) niet heeft.

Mijn volgende stap zal waarschijnlijk toch wel een seat worden, ik weet dat hier zelf bouwen vaak aangeraden wordt, maar dat is niet echt iets voor mij. Ik zit te kijken naar een F-GT van Next Level Racing, heeft iemand daar ervaring mee? Toch ook weer voor de eventuele F1 "houding", maar niet voor de prijs van een PlaySeat F1 plus de mogelijkheid op een normale houding. ~500 euro vind ik dan nog te doen voor een kant & klare set.

Daarna zijn de pedals aan de beurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou echt voor een alu 8020 rig gaan en niet voor die. Als je met LC pedalen gaat rijden, dan gaat die flimsy staalplaat van de Next Level dat nooit flexvrij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Venzio schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:09:
Ik heb mijn SF1000 Thrustmaster wiel nu een aantal keer gebruikt en ben er erg tevreden mee. Kwaliteit voelt echt prima aan, comfortabel in de hand. Knoppen voelen ook prima, niet té goedkoop maar het is wel even goed zoeken welke knop nu wat precies doet.

Ben er zeker niet ontevreden over, persoonlijk vind ik het een erg leuk stuur voor de prijs, zeker als F1-liefhebber. De stap van T300 + SF1000 naar een DD met bijvoorbeeld een Cube Controls met CSX2 is wel héél groot natuurlijk (absoluut in kwaliteit, maar ook in prijs). Ik geniet zelf toch wel van het schermpje dat die van Fanatec (nog) niet heeft.

Mijn volgende stap zal waarschijnlijk toch wel een seat worden, ik weet dat hier zelf bouwen vaak aangeraden wordt, maar dat is niet echt iets voor mij. Ik zit te kijken naar een F-GT van Next Level Racing, heeft iemand daar ervaring mee? Toch ook weer voor de eventuele F1 "houding", maar niet voor de prijs van een PlaySeat F1 plus de mogelijkheid op een normale houding. ~500 euro vind ik dan nog te doen voor een kant & klare set.

Daarna zijn de pedals aan de beurt. :)
Señor Sjon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:39:
Ik zou echt voor een alu 8020 rig gaan en niet voor die. Als je met LC pedalen gaat rijden, dan gaat die flimsy staalplaat van de Next Level dat nooit flexvrij doen.
Tegenwoordig zit er een versterkingskit bij. Ik heb echt 0 flex met mijn HE Sprints op 65kg. Ik kan zelfs met mijn 85kilo op de rand gaan staan en 'huppen' terwijl de plaat in een hoek van 45 graden staat. Over de flex zou ik me dus geen zorgen maken.

Ik ben zelf erg tevreden over de F-GT. Hij is redelijk smal (wat ik een voordeel vind) en je kunt het onderrug kussen vervangen door een lendesteun kussen (krijg je erbij), ik kan er uren in zitten zonder ergens last van te krijgen.

Dat gezegd hebbende, een 8020 zal altijd stijver zijn, en wellicht met de juiste stoel ook nog comfortabeler. Je geeft dan echter wel een honderdje of 3 meer uit. Ander voordeel van de F-GT is dat je hem in F1 of GT stand kan zetten, maar ik denk dat de meeste voor 1 optie kiezen en hem daar in laten. Ombouwen kost een minuut of 20.

Overigens... In juni komt Next Level met een Alu rig uit. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Voor wat betreft het 'kant en klare set'. Reken wel op minimaal 3 uur in elkaar zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:06

Kun je vertellen waar je de SF1000 hebt gekocht?
En of het scherm het goed doet?
Ik heb er een in back order staan, maar ze weten nog niet wanneer ze binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik zit te kijken naar een F-GT van Next Level Racing, heeft iemand daar ervaring mee?
Heb ongeveer 2,5 jaar met de F1-GT gereden (voorloper daarvan). Voorheen vooral in F1 stand, toen ik F1 speelde. Toen een maand of 3 af en toe tussen (ben AC erbij gaan doen) en laterna enkel nog in GT gehad vanwege AC.

Ik had met een T300Rs en T3PA geen merkbare flex en rig beviel goed. Het grootste nadeel vond ik dat het scherm zover weg stond waardoor de POV (wanneer goed ingesteld) niet optimaal was. Comfort was redelijk goed, merkte enkel bij endurance races (8u+) dat het niet optimaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:54
Vraagje. Ik heb nu een Fanatec CSL elite base en overweeg een DD. Nu rammelt m’n huidige base best behoorlijk als ik over een curb ga bijvoorbeeld (klinkt door de houten vloer door naar beneden) en ik vraag me af hoe dat met een DD zal zijn. Gaat dat meer of minder trillingen vooroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:07
correcto schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:34:
Vraagje. Ik heb nu een Fanatec CSL elite base en overweeg een DD. Nu rammelt m’n huidige base best behoorlijk als ik over een curb ga bijvoorbeeld (klinkt door de houten vloer door naar beneden) en ik vraag me af hoe dat met een DD zal zijn. Gaat dat meer of minder trillingen vooroorzaken?
Een tip voor de CSL Elite is om de FEI te verlagen in de stuurinstellingen. Op de standaard 100 wil dat nog wel eens flink ratelen. Je kunt het tijdens een testrit eenvoudig verlagen tot het ratelen weg is.

Een DD zal aan de andere kant op alle punten beter scoren, met name dat ratelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
correcto schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:34:
Dit heb ik ook gehad op een gt1 evo rig.
Mijn ervaring is dat de dd1 gevoelsmatig een harde klap geeft maar met stuk minder resonantie en geluid naar andere kamers door.
Met de dd1 durf ik nu te spelen als mijn vriendin uit nachtdienst komt en 2 kamers verderop ligt te slapen. Met de elite durfde ik dat niet aan.....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Ik kan de bovenstaande antwoorden beamen, maar dan met een Thrustmaster TSPC.

Daarbij heb ik ook nog rubberen fitness tegels gekocht (bij de Hornbach) en onder de rig geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Playa del C. schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Een tip voor de CSL Elite is om de FEI te verlagen in de stuurinstellingen. Op de standaard 100 wil dat nog wel eens flink ratelen. Je kunt het tijdens een testrit eenvoudig verlagen tot het ratelen weg is.

Een DD zal aan de andere kant op alle punten beter scoren, met name dat ratelen.
Hier ook een CSL Elite en kan het aanpassen van de FEI ook bevestigen. Ik heb hem zelfs soms tot 10 of 20 gezet. Ik lees ook wel eens iets over het verlagen van de DRI maar dat heeft bij mij niet veel effect gegeven. (iRacing user)

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Fiesta1958 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:47:
[...]

Kun je vertellen waar je de SF1000 hebt gekocht?
En of het scherm het goed doet?
Ik heb er een in back order staan, maar ze weten nog niet wanneer ze binnenkomen.
Ik heb hem via Thrustmaster zelf gekocht, ik was een van de eerste duizend. Ik lees op Twitter van TM toch vooral veel over augustus als release, als je er daarvoor nog een kunt krijgen is het mooi meegenomen denk ik.

Scherm werkt zeker goed, 0 lag oid maar werkt dus alleen nog maar met F1. Voor mij geen probleem, maar kan begrijpen dat het voor een ander een deal breaker kan zijn. Ik geloof dat met de tijd de meeste sims wel ondersteuning krijgen en er vast nog wel een modder wat mogelijk maakt.
Thodekroo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:49:
[...]

[...]

Tegenwoordig zit er een versterkingskit bij. Ik heb echt 0 flex met mijn HE Sprints op 65kg. Ik kan zelfs met mijn 85kilo op de rand gaan staan en 'huppen' terwijl de plaat in een hoek van 45 graden staat. Over de flex zou ik me dus geen zorgen maken.

Ik ben zelf erg tevreden over de F-GT. Hij is redelijk smal (wat ik een voordeel vind) en je kunt het onderrug kussen vervangen door een lendesteun kussen (krijg je erbij), ik kan er uren in zitten zonder ergens last van te krijgen.

Dat gezegd hebbende, een 8020 zal altijd stijver zijn, en wellicht met de juiste stoel ook nog comfortabeler. Je geeft dan echter wel een honderdje of 3 meer uit. Ander voordeel van de F-GT is dat je hem in F1 of GT stand kan zetten, maar ik denk dat de meeste voor 1 optie kiezen en hem daar in laten. Ombouwen kost een minuut of 20.

Overigens... In juni komt Next Level met een Alu rig uit. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Voor wat betreft het 'kant en klare set'. Reken wel op minimaal 3 uur in elkaar zetten ;)
Goed om te horen, lange endurance races zal ik niet snel doen. Ik denk dat ik even bekijk wat de prijzen van de Alu rig gaan zijn, maar in principe zal het niet snel iets zijn waar ik meer geld aan uit zou geven. Ik doe het puur voor de lol en speel eigenlijk vooral F1, AC en misschien ooit weer een keer iRacing. De focus blijft toch F1, dat blijft een spel en daar zal ik waarschijnlijk nooit een simulator van een paar duizend voor kunnen verantwoorden. :P
Card Nox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:08:
[...]

Heb ongeveer 2,5 jaar met de F1-GT gereden (voorloper daarvan). Voorheen vooral in F1 stand, toen ik F1 speelde. Toen een maand of 3 af en toe tussen (ben AC erbij gaan doen) en laterna enkel nog in GT gehad vanwege AC.

Ik had met een T300Rs en T3PA geen merkbare flex en rig beviel goed. Het grootste nadeel vond ik dat het scherm zover weg stond waardoor de POV (wanneer goed ingesteld) niet optimaal was. Comfort was redelijk goed, merkte enkel bij endurance races (8u+) dat het niet optimaal was.
Goed om te horen, bedankt voor je bericht! Dit lijkt hem wel te gaan worden voor me, aangezien ik geen endurance races doe. Alleen even kijken naar het scherm, maar misschien met de tijd even kijken wat daarvoor de beste oplossing is, al ben ik een beginner en zeker niet de moeilijkste hiermee.
Señor Sjon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:39:
Wat iemand eerder al zei heb ik gehoord en gelezen dat ze hier wel wat verbeteringen in hebben gemaakt. Het ding is vooral dat ik echt nul zin, tijd en kennis heb om überhaupt zoiets in elkaar te zetten (zie hier meestal niet veel kant & klare sets van), ook niet echt zin heb om een stoel apart te zoeken, etc. Ik weet dat ze het beste zijn, maar het blijft voor mij een hobby en een waar ik niet meer dan 1x per week mee bezig ben. Blijf het ook wel makkelijk vinden om iets te hebben dat niet té zwaar is en evt. nog wat verplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:54
@Playa del C. , @refused81 , @Niellie41 en @wolverine3141 dank voor de antwoorden. Ik zal eens wat gaan spelen met de FEI. En goed te horen dat het lawaai niet erger wordt met een DD.

Edit: Rubberen tegel nonder de rig heb ik ook al. Dat helpt zeker, maar niet alles.

[ Voor 18% gewijzigd door correcto op 20-05-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DolAVqIqSqWBKJ7pz2zIoZnTxYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xz3Nr1NLNXprzqiM0qQvaXux.png?f=user_large
Zo te zien komt de CSW v2,5 ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Venzio schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:43:
[...] Blijf het ook wel makkelijk vinden om iets te hebben dat niet té zwaar is en evt. nog wat verplaatst kan worden.
Even een kleine waarschuwing, de F-GT is echt tering zwaar. De buizen zijn echt van dik metaal. Ik denk dat een alu rig + stoel lichter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Venzio schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:43:
Blijf het ook wel makkelijk vinden om iets te hebben dat niet té zwaar is en evt. nog wat verplaatst kan worden.
Een alu rig met wieltjes is heel makkelijk te verplaatsen en staat tijdens het rijden erg stabiel! Binnen 2 min. heb ik alles aangesloten en kan ik racen. Dus dat hoeft absoluut geen argument te zijn om geen alu rig aan te schaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Señor Sjon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:20:
[Afbeelding]
Zo te zien komt de CSW v2,5 ook niet meer terug.
Viel me laatst op dat er heel veel producten van de fanatec site zijn verdwenen. Ik ga er toch niet van uit dat die allemaal opeens EOL zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze willen alleen nog DD doen, dus zo vreemd is het niet. De DD 5 Nm als Elite en de 8 Nm als ClubSport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Señor Sjon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:14:
Ze willen alleen nog DD doen, dus zo vreemd is het niet. De DD 5 Nm als Elite en de 8 Nm als ClubSport.
Maar ze hebben ook heel veel stuurtjes weggehaald. Inclusief het nog vrij nieuwe porsche stuur, met dat klein schermpje. Ook de Podium HUB zie ik nergens meer staan. Kan me lastig voor stellen dat ze die dingen echt uit het assortiment hebben gehaald.

Edit: ging iets mis met de afbeelding tags.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyr0_ op 20-05-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:10
Dat zal te maken hebben met de nieuwe Quick Release (QR2) denk ik. Ik gok dat die producten wel weer terug gaan komen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Arfalas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:17:
[...]

Koop een dd en een alu rig. Sinds ik die heb, hoor ik geen klachten meer van de vrouw 8)7

Zonder dollen, die dingen maken gewoon best herrie
Anderhalve maand later... O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16XE236ow0pgnP85BGjjXV37648=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUWbkDexxCJk457CBxM8ccpq.jpg?f=fotoalbum_large

TREQ One simrig
LCD PRO-MX stoel
OSW Simucube DD
Sim racing coach stuur

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Pagina: 1 ... 62 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.