Dat dusdhrto schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Maar goed, eerst maar eens de reviews afwachten!
En dan echte reviews, niet de standaar youtube crowd (muv barry).
Dat dusdhrto schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Maar goed, eerst maar eens de reviews afwachten!
Verwijderd
Een zwakke motor in je stuur zal je eerder clipping problemen geven dan een sterke motor.EightGear schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
Ik heb die focus op pure kracht ook nooit zo begrepen. Dat is ook een grote reden (naast de prijs!) waarom ik nooit een DD serieus heb overwogen. Leuk hoor, 15nm aan kracht, maar dat ga ik never ever gebruiken.
Ik draai mijn AccuForce V2 ook nooit op volle kracht (13Nm). Misschien 70%-ish (cloud tuning dus het varieert per auto nog wel eens). Ik zou echt meer dan voldoende hebben aan 8Nm, helemaal als ik dan in plaats van het ronde AF stuur wat ik voor alle auto's gebruik weer F1-style stuurtjes kan gebruiken voor auto's die dat in het echt ook hebben.EightGear schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
Ik heb die focus op pure kracht ook nooit zo begrepen. Dat is ook een grote reden (naast de prijs!) waarom ik nooit een DD serieus heb overwogen. Leuk hoor, 15nm aan kracht, maar dat ga ik never ever gebruiken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo'n DD monteer je ook niet op je bureau dus je hebt al snel een rig nodig..Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:49:
Ik kan niet in mensen hun portemonnee kijken, maar instap voor 600 om te kijken of het iets is versus 220 (dat is de prijs bij elke aanbieding) is naar mijn inziens een nobrainer.
Deze (de nieuwe DD) dus wel.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:38:
[...]
Zo'n DD monteer je ook niet op je bureau dus je hebt al snel een rig nodig..
[ Voor 22% gewijzigd door Darkangle op 22-04-2021 12:46 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Lijkt me redelijk on-optioneel in vergelijking met "ga je al snel naar een rig", zonder buro-klem gaat ie toch aardig dansen op je buro (gezien zonder een rig een buro het gangbare alternatief is). Ook gezien wat hij vervangt qua lineup lijkt me de voorloper in meeste gevallen toch ook een buro model.Señor Sjon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:50:
Die clamp is optioneel. Maar qua zithouding e.d. ga je al snel naar een rig toe anders trap je jezelf met je rem elke keer van je bureau af.
Fanatec zit sowieso niet in deze prijsklasse. Een bundel was sowieso al rond de 5-600 euro instapkosten voor stuur + base + pedalen.Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:49:
[...]
Ik kan niet in mensen hun portemonnee kijken, maar instap voor 600 om te kijken of het iets is versus 220 (dat is de prijs bij elke aanbieding) is naar mijn inziens een nobrainer. DD is leuk voor als je al weet of je het iets gaat vinden, 220 is meer in lijn met dat inzicht verkrijgen.
Hoe dan ook, ik kan er geen graantje van mee pikken dus in dat opzicht vind ik het minder boeiend
Het lijkt wel alsof Thrustmaster stilstaat. De meeste bases zijn vrij oud en dan is het leuk dat ze nu met een SF1000 stuur komen, ik erger me nu al aan de mapping uit de handleiding die totaal niet overeen komt met de knoppen. Zo zijn er 3 dials om het scherm aan te passen, maar de knoppen zeggen wat anders om op de replica te lijken. Dan nog verouderd het front natuurlijk snel (we zitten immers al bij de opvolger in F1) en het ziet er wat suf uit om een Red Bull te kiezen met een Ferrari stuur. Dan heb ik liever de Formula V2 van Fanatec die wat universeler is (en er ook wat degelijker uitziet).Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Slijtage vind ik persoonlijk niet echt een sterk punt.
Ik rijd nu al jaren met een T500RS en dat gaat nog steeds prima!
Als er al slijtage is dan is dit niet of nauwelijks merkbaar.
Dus riem aangedreven stuurtjes gaan ook gewoon erg lang mee, en aan het eind van hun levensduur is de technologie vaak al dusdanig vernieuwd dat het altijd een nieuwer en beter stuur oplevert.
Persoonlijk denk ik dus ook dat een TS-PC meer 'bang for bucks' is dan dit DD stuur.
Maar ik hoop dat iemand daar binnenkort ook een review over wil maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 22-04-2021 14:38 ]
Verwijderd
Voor deze prijs heb je een base en een stuur, komt dan nog een set pedalen bij en dan ben je compleet voor 700 euro. (let wel op, dit is dan geen instap spul, maar gewoon degelijk materiaal)Señor Sjon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:35:
De TS-PC is ook niet heel goedkoop en zit op ~550 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 14:45 ]
Mijn outfit gaat er ongeveer zo uitzienVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:41:
[...]
Voor deze prijs heb je een base en een stuur, komt dan nog een set pedalen bij en dan ben je compleet voor 700 euro. (let wel op, dit is dan geen instap spul, maar gewoon degelijk materiaal)
Wat kost het totaal voor de DD base + een stuur en set pedalen?
Verwijderd
Waarom zou het geen volwaardige DD zijn? Omdat ie niet je polsen wil breken als je in de muur klapt?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
Ik denk dat het ongeveer gelijkwaardig is, met een prijsverschil.
Net zoals een TTRS een baby R8 is, is deze DD ook niet echt volwaardig DD te noemen.
Zo zie ik het, maar ik kan het mis hebben hoor.
Ik heb geen ervaring met DD sturen, ik ga gewoon op gevoel af en op wat ik er over lees.
Maar ben er iig niet erg van onder de indruk. Misschien dat een goeie review me op andere gedachte kan brengen.
Niet lullig bedoeld maar als je geen enkele ervaring met DD sturen hebt moet je misschien ook geen conclusies posten op basis van je gevoel. NOFI.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
Ik denk dat het ongeveer gelijkwaardig is, met een prijsverschil.
Net zoals een TTRS een baby R8 is, is deze DD ook niet echt volwaardig DD te noemen.
Zo zie ik het, maar ik kan het mis hebben hoor.
Ik heb geen ervaring met DD sturen, ik ga gewoon op gevoel af en op wat ik er over lees.
Maar ben er iig niet erg van onder de indruk. Misschien dat een goeie review me op andere gedachte kan brengen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 16:51 ]
*Barry?Pyr0_ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:31:
Ik ben wat laat voor het feestje merk ik. Maar ik ben héél benieuwd hoe het zich gaat verhouden tot de CSW. Qua kracht (de 8nm versie dan) zal je denk ik echt niets missen. Maar als het qua detail etc echt zo goed gaat zijn als mensen beweren over andere DD's. Vraag ik me af of ze zichzelf niet in de voet schieten qua prijs plaatsing tegenover de CSW. Ik had b.v. 600/700euro veel logischer gevonden dan. Nu plaatsen ze 'm onder de CSW en dus zou je verwachten dat de CSW nog een meerwaarde bied.
Ik kan niet wachten tot er wat goede reviews zijn (Looking at you Garry).
Het grote verschil tussen DD en andere oplossingen is niet de torque. Misschien mis je dat in je referentie kader. "Zwak" duidt aan dat je het of niet snapt, of compleet verkeerde termen gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:50:
@Señor Sjon
Dat is waar, ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat het een zwak instapmodel is. Net zoals je, zoals ik al schreef ipv van een R8 een TTRS (baby R8) koopt.
Blijven ook allebei echte wagens die snel zijn.
Verwijderd
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Zover ik weet versturen zij alles met UPS. Dus ook bij je sprints heb je hogere verzendkosten gehad, maar toen vond je het dus geen probleem...Thodekroo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:21:
Zojuist besloten om ook maar de Heusinkvelds baseplate voor mijn sprints erbij te bestellen. Moet ik verdomme €24,70(!!!!!) Verzendkosten betalen om dit ding binnen Nederland te verzenden. Ook interessant, als ik doe of ik in België woon (kilometer verderop) is het ineens €14.
Ik ga uit principe geen €25 euro aan verzendkosten betalen voor een product van €90 wat met Postnl voor €7,25 verzonden kan worden.Iemand toevallig een goed alternatief als baseplate?
Bij de sprints betaalde ik €16,85. Vond ik ook aan de hoge kant maar acceptabeler op een bedrag van € 800.Raimond613 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:55:
[...]
Zover ik weet versturen zij alles met UPS. Dus ook bij je sprints heb je hogere verzendkosten gehad, maar toen vond je het dus geen probleem...
Wat vind je er zelf van als iemand geen ervaring ergens mee heeft maar vervolgens wel al zijn conclusies trekt?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:15:
Ik leg het niet goed uit of jullie begrijpen mij niet goed (willen het misschien ook niet begrijpen?).
Maakt ook niet uit verder.
Het ding komt binnenkort op de markt en dan kunnen we er verder over praten als er ook wat ervaringen zijn.
Jammer dat mensen mij voortdurend weg willen zetten als "hij snapt het niet, heeft er geen verstand van, geen ervaring mee".
Kom op jongens, ik zit ook al langer in het simrace wereldje. Alleen niet zo actief op Tweakers.
En ik heb ook geen geld of interesse voor een duur DD stuur, vandaar geen ervaring.
Als jullie liever zonder mij discussiëren, omdat ik het toch niet goed weet, zeg dat dan gewoon. Dan blijf ik hier ook gewoon weg.
ik denk niet dat hij uitleg wou, zag het meer als een calimero/slachtoffer rol reactie.Poljert schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:01:
[...]
Wat vind je er zelf van als iemand geen ervaring ergens mee heeft maar vervolgens wel al zijn conclusies trekt?
Dat je je twijfels heb over de kracht, dat snap ik, en vele hier ook wel denk ik. Maar is de kracht bij een DD het belangrijkste aspect?
Ik heb zelf ook geen ervaring met DD, wat ik er over lees is dat het vooral qua gevoel en feedback directer en uitgebreider is. Ik kan me heel goed voorstellen dat een 'zwakke' DD unit je meer informatie kan geven via je stuur dan een 'krachtigere' riem-aangedreven unit.
Een beetje kracht is daarbij uiteraard wel lekker maar hoeveel kracht mag je verwachten voor dat geld? Ik ben wel benieuwd naar de reviews als dat ding er is [die willen we toch allemaal wel even lezen/zien gok ik], wellicht is dit, zoals dhrto al aangeeft, een mooie 'sidegrade' van de CSL [daar rij ik ook mee].
Verwijderd
Vergeet niet dat slijtage een ongoing process is, als je een hagelnieuwe T500RS naast een 5 jaar oude gaat zetten en ze dan gaat vergelijken zul je dat verschil wel degelijk gaan merken, riemen die oprekken, motoren die slijten, lagers die wat speling gaan vertonen e.d. Allemaal zaken die je niet of nauwelijks zult merken wanneer je met enige regelmaat de base gebruikt en er geen vergelijkingsmateriaal is.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Slijtage vind ik persoonlijk niet echt een sterk punt.
Ik rijd nu al jaren met een T500RS en dat gaat nog steeds prima!
Als er al slijtage is dan is dit niet of nauwelijks merkbaar.
Dus riem aangedreven stuurtjes gaan ook gewoon erg lang mee, en aan het eind van hun levensduur is de technologie vaak al dusdanig vernieuwd dat het altijd een nieuwer en beter stuur oplevert.
Persoonlijk denk ik dus ook dat een TS-PC meer 'bang for bucks' is dan dit DD stuur.
Maar ik hoop dat iemand daar binnenkort ook een review over wil maken.
Fanatec is zeker niet heilig (geen enkel merk wat mij betreft) en die laten meer dan genoeg steken vallen op software vlak, er zijn issues bij de DD1/2 die al meer dan 1,5 jaar open staan en waar nog steeds geen enkel zicht is op een oplossing dus wat dat betreft valt er meer dan genoeg aan te merken op het merk an sich.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
Ben geen calimero hoor.
Maar krijg hier wel heel erg de indruk dat hier allemaal fanatec fanboys zitten.
Zeg niks verkeerds over hun heilige merk want dan ben je aan het verkeerde adres.
Ik word hier duidelijk niet begrepen, dat is prima.
Fijne discussies verder zonder mij.
[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 26-04-2021 09:52 ]
Wat wil je eigenlijk horen? Je begint zelf dat de nieuwe geen 'volwaardige DD' is. Hoe kom je tot die conclusie? Want enkel de max torque is lager dan een 'volwaardige DD'. Voor het geld heeft de concurrentie gewoon geen weerwoord. Dan kan je anderen wel betichten van fanboyism, maar welke alternatieven zijn er echt op dat prijsniveau? Ze hebben Thrustmaster alle wind uit de zeilen genomen door een dag later die introductie te doen.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
Ben geen calimero hoor.
Maar krijg hier wel heel erg de indruk dat hier allemaal fanatec fanboys zitten.
Zeg niks verkeerds over hun heilige merk want dan ben je aan het verkeerde adres.
Grappig, je zegt van niet en doet wel, beiden. Zie je het zelf echt niet?Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
Ben geen calimero hoor.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik heb er medio maart nog besteld en netjes geleverd gekregen.Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:05:
Weet iemand of Aluxprofiel nog bestaat? Op e-mails wordt niet geantwoord en sommige producten zijn al 1-2 weken niet op voorraad.
Ja bestaan nog gewoon hoor, maar hij (het is een eenmanszaak, soort franchise denk ik, zitten ook in Polen etc) is goed in überhaupt niet antwoorden op sommige e-mails, ook bij zakelijke klanten nietAlexxxxxxxxxx schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:05:
@Sporedd Het is het beste om het bronsignaal op hoog te zetten (100%) en dan in de versterker het signaal af te zwakken, andersom moet je een zwak signaal gaan versterken (waardoor je details gaat missen).
Weet iemand of Aluxprofiel nog bestaat? Op e-mails wordt niet geantwoord en sommige producten zijn al 1-2 weken niet op voorraad.
Dank voor de tip! Vanochtend een mailtje gehad met een code voor gratis verzending. Had nou ook weer niet gehoeven maar wel super netjes natuurlijk.
Dat is inderdaad geen probleem voor de PC. Dan heb je gewoon twee aparte USB apparaten.Infinchible schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:24:
Bij Fanatec op de site staat natuurlijk dat alleen de Fanatec pedalen compatibel zijn met de nieuwe CSL DD. Nu heb ik een paar maandjes geleden de Thrustmaster T-LCM pedalen aangeschaft, maar aangezien je deze standalone kan gebruiken via USB, zou dit toch geen probleem moeten zijn als ik hierbij de CSL DD zou willen gebruiken, of ga je dan echt bepaalde functionaliteiten missen?
Anders is het wel echt een ontzettend leuke upgrade voor die prijs, t.o.v. een 3 jaar oude T300.
Vorige week nog aantal dingen besteld bij AluX, vandaag binnen gekomen. Dus ja, ze bestaan nog wel😜.Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:05:
@Sporedd Het is het beste om het bronsignaal op hoog te zetten (100%) en dan in de versterker het signaal af te zwakken, andersom moet je een zwak signaal gaan versterken (waardoor je details gaat missen).
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 26-04-2021 22:14 ]
Thanks gaan we proberen!Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:05:
Don't trust an atom, they make up everything.
Lijkt me stug, bij de CSL zie ik duidelijk metaal schroefdraad zitten. En als ik even plaatjes kijk op het www dan heb ik het idee dat bij de DD modules ook gewoon metaal schroefdraad is.R2D2 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:13:
Iemand hier toevallig ervaring met het vastschroeven van een dash zoiets als https://www.etsy.com/nl/listing/961792596 op een DD2?
Volgens mij zijn de bevestigingspunten waar de schroeven in gaan op de DD2 namelijk van plastic en ik ben een beetje huiverig daar iets op vast te schroeven. Andere optie is het Porsche Podium wheel met PBME maar dan hebben we het ook weer over een behoorlijk prijskaartje
https://www.bol.com/nl/p/...shboard/9300000031159080/R2D2 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:13:
Iemand hier toevallig ervaring met het vastschroeven van een dash zoiets als https://www.etsy.com/nl/listing/961792596 op een DD2?
Volgens mij zijn de bevestigingspunten waar de schroeven in gaan op de DD2 namelijk van plastic en ik ben een beetje huiverig daar iets op vast te schroeven. Andere optie is het Porsche Podium wheel met PBME maar dan hebben we het ook weer over een behoorlijk prijskaartje
Klopt, ze bieden hem aan op verschillende plaatsen. https://kglcreationlab.co...ng-dashboard-pc-kgl-ddu4/Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:18:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...shboard/9300000031159080/
bol.com heeft hem zelfs?
Let hierbij wel op dat het niet bol.com zelf is die het product verkoopt, maar het Belgische bedrijf 'Vortex Magneetroerder'. Eventuele garantie of retournering gaat ook via dat bedrijf (en dus niet via bol.com).Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:18:
[...]
bol.com heeft hem zelfs?
Vind daar nog een concurrerend apparaat:Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:18:
[...]
bol.com heeft hem zelfs?
Mooi! Enjoy! 👍🏼Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:43:
2 dagen eerder dan de trace.
[Afbeelding]
Netjes verpakt, wel zware doos door de massief stalen base.
[Afbeelding]
Eerste indruk:
[Afbeelding]
Meebestelde extra's zijn heelplates en SZ elastomeer.
Ik heb deze pedalen ook en ben er eigenlijk zeer tevreden van. Een van de dingen die ik wel ondervond is dat je een best groot deel van de pedalen een deadzone moet geven om een goed resultaat te bekomen, maar ik denk niet dat dit echt veel verschilt van andere modellen.Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:43:
2 dagen eerder dan de trace.
[...]
Meebestelde extra's zijn heelplates en SZ elastomeer.
[ Voor 9% gewijzigd door GiggySmalls op 29-04-2021 19:09 ]
Kwam deze nog tegen voor de liefhebbers, YouTube: KGL Sim Racing Dashboard (KGL-DDU4 and KGL-DDU4-M)R2D2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik degene die ik besteld heb er beter uit vind zien. Laser cut is dan net wat mooier qua afwerking dan 3D geprinte behuizing zo lijkt het.
Ik heb ze vorig jaar al besteld en denk niet dat ze al deze accessoires toen al beschikbaar hadden. Wel heel interessant, mss dat ik ook eens moet kijken om die extra onderdelen erbij te nemen. Ik rijd normaal op me sokke dus de heelplates heb ik (nog) niet nodig. Wat doet die elastomeer kit precies en heb je dan die andere onderdelen (zoals die metalen bus) nog wel nodig?Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:13:
@GiggySmalls Bij mij zat er een metalen bus omheen die dat moet voorkomen:
Ik heb nu de extra SZ elastomeer set erop gezet. Die zouden dat ook niet moeten hebben.
De heelplates heb je echt met schoenen nodig, die heb ik er vooralsnog af gehouden.
[ Voor 3% gewijzigd door GiggySmalls op 29-04-2021 22:00 ]
Als ik het goed begrijp kan ik dus de elastomeer set kopen en heb ik die metalen bus niet nodig? Dat scheelt, mss vibratorkitje en de SZ elastomeer set kopen dusSeñor Sjon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:06:
De SZ Elastomeer schijnt het beste gevoel te geven (aldus de verkoper), kan er nog niet heel veel over vinden, maar als ik het later bij moet bestellen is het zeker niet rendabel.Je hebt alleen de staaf en de metalen ring nodig, de rest vervang je. De elastomeer past ook niet in de metalen bus.
[ Voor 12% gewijzigd door GiggySmalls op 30-04-2021 01:29 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2021 09:39 ]
En merk je het verschil goed wanneer je er op drukt? Of dit heb je niet echt getest misschien?Señor Sjon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:37:
En in vergelijk tot elkaar (screenshot uit YouTube: YouTube
oncomfortabel In welke zin, waar heb je last? Mss zijn race schoenen iets voor jou dan? Anders zie ik niet in waarom rubber je oncomfortabeler zou maken?Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:01:
Toch hier eens vragen:
Zijn er voor de heusinkveld (sprints) rubber covers voor over de pedalen? Of zijn er mensen die zelf iets hebben gefabriceerd?
Ik merk dat het op sokken met lange stints wat oncomfortabel wordt. De CSL elites hadden een aardige rubberen cover en dat beviel goed.
Op de interwebs heb ik niks kunnen vinden, los van een wat aluminium covers.
Ik kan altijd zelf wat gaan knutselen, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien
@ArfalasSimbob schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:50:
Vanmiddag de Puma BMW Cat Drift schoenen binnengekregen, maar poeh dat is andere koek, rijden met schoenen aan. Ik zit nog niet aan mijn snelle tijden![]()
Maar ze zitten echt als gegotenEn met een dunne zool.
Ik twijfel ook al een tijdje over schoenen. Ik rijd nu met sokken op mijn sprints op 55kg en dat gaat best aardig. Eigenlijk nergens last van. Ik ben benieuwd of je nog wel aan je oude tijden bent gekomen (of misschien zelfs sneller)? En zou je ook schoenen adviseren als je geen last zou hebben met sokken?TiezZ_BE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:52:
[...]
@Arfalas
Heb enkele maanden geleden puma drift cat schoenen gekocht om niet meer op sokken te racen. Toen in sale aan €50, wel 2 maten groter moeten bestellen owv veel te klein (2 keer moeten bestellen). Zeker een aanrader door de dunne zool.
@Simbob bedankt voor de tip destijds!
[ Voor 98% gewijzigd door TiezZ_BE op 03-05-2021 21:23 ]
Wellicht is dit een mooie tussen optie? https://www.sparco-offici...rspeed-driving-socks.htmlArfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:56:
raceschoenen zou inderdaad het 'probleem' oplossen, maar eigenlijk wil ik op sokken blijven rijden.
De randen en de gaten in pedaal gaan inderdaad wat irriteren. Geen echt probleem, maar wellicht valt er nog een tikkeltje meer comfort te halen
Moest je willen, ik doe als ik mij DD binnen heb mijn T500 RS weg (zonder pedalen)dnbo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:30:
De wheelbase van mijn T300RS GT set lijkt het na iets meer dan een jaar voor gezien te houden.
Net tijdens een race een harde tik/ krak en nu zit er speling op de stuuraandrijving in de behuizing![]()
Filmpje
Nu maar een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb om aanspraak te maken op garantie.
Aan de ene kant is dit wellicht het moment om over te stappen naar DD, aan de andere kant heb ik net al flink wat geld uitgegeven aan een stuurwiel (met het oog op de toekomst geschikt voor DD) en degelijke loadcell pedalen.![]()
Ik was opzich best tevreden met mijn huidige set en een upgrade zat voorlopig niet in de planning.
Ik ben benieuwd hoe vlot dit afgehandeld kan worden...
Je hoeft ze alleen op tijd uit te doen in bed hoor 😜Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:57:
als ik gamesokken ga halen kan ik het bij de vrouw wel vergeten
Sinds afgelopen weekend rij ik met een Simucube 2 Pro ter vervanging van mijn Fanatec CSW. Het verschil tussen beide bases is echt groot! Ik was erg tevreden met mijn CSW maar als je dit 1x hebt ervaart dan wil je niet meer anders. De kracht en feedback die je terugkrijgt geeft een nieuwe dimensie aan het rijden en maakt het rijden nog leuker. Ik heb dan ook absoluut geen spijt van de aanschaf, ondanks dat het een flinke investering is.dnbo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:30:
Aan de ene kant is dit wellicht het moment om over te stappen naar DD, aan de andere kant heb ik net al flink wat geld uitgegeven aan een stuurwiel (met het oog op de toekomst geschikt voor DD) en degelijke loadcell pedalen.![]()
Ik was opzich best tevreden met mijn huidige set en een upgrade zat voorlopig niet in de planning.
Ik ben benieuwd hoe vlot dit afgehandeld kan worden...
Sok over het pedaal trekken?Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:56:
raceschoenen zou inderdaad het 'probleem' oplossen, maar eigenlijk wil ik op sokken blijven rijden.
De randen en de gaten in pedaal gaan inderdaad wat irriteren. Geen echt probleem, maar wellicht valt er nog een tikkeltje meer comfort te halen
Sinds ik mijn LC pedaal in huis heb gehaald heb kreeg ik pijn aan mijn linkervoet. Ik reed ook op sokken. Ik heb Sparco schoenen in huis gehaald en de pijn is weg. Qua gevoel valt het best mee want heel dunne zool. Het feit dat de schoenen brandvertragend zijn is misschien overkill maar je weet nooit als mijn rig in the heat of the moment in brand zou vliegenArfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:56:
[ Voor 39% gewijzigd door MTFDarkEagle op 05-05-2021 08:41 ]
Gegroet! Lukas
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
En dat heeft niemand je eerder vertelt / dat had je zelf niet bedacht?Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:
Goed, even McGyver uitgehangen...
[Afbeelding]
En gelijk door naar het volgende probleem. Een testzitje leverde al gelijk op dat het remt als een banaan. De pedalplate van Playseat is veel te slap om de remdruk van deze pedalen aan te kunnen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq