Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 61 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
dhrto schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Maar goed, eerst maar eens de reviews afwachten!
Dat dus :) .

En dan echte reviews, niet de standaar youtube crowd (muv barry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Ik heb die focus op pure kracht ook nooit zo begrepen. Dat is ook een grote reden (naast de prijs!) waarom ik nooit een DD serieus heb overwogen. Leuk hoor, 15nm aan kracht, maar dat ga ik never ever gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EightGear schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
Ik heb die focus op pure kracht ook nooit zo begrepen. Dat is ook een grote reden (naast de prijs!) waarom ik nooit een DD serieus heb overwogen. Leuk hoor, 15nm aan kracht, maar dat ga ik never ever gebruiken.
Een zwakke motor in je stuur zal je eerder clipping problemen geven dan een sterke motor.
En omdat FFB bestaat uit heel veel instructies is het prettig om een voldoende krachtige motor te hebben, ookal gebruik je niet de volledige potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

EightGear schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
Ik draai mijn AccuForce V2 ook nooit op volle kracht (13Nm). Misschien 70%-ish (cloud tuning dus het varieert per auto nog wel eens). Ik zou echt meer dan voldoende hebben aan 8Nm, helemaal als ik dan in plaats van het ronde AF stuur wat ik voor alle auto's gebruik weer F1-style stuurtjes kan gebruiken voor auto's die dat in het echt ook hebben.

Ik ga dit product zeker in de gaten houden. Misschien kan ik mijn AFV2 eind dit jaar wel verkopen en vrijwel kosteloos overstappen naar de Fanatec CSL DD met 2 stuurtjes erbij ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:49:
Ik kan niet in mensen hun portemonnee kijken, maar instap voor 600 om te kijken of het iets is versus 220 (dat is de prijs bij elke aanbieding) is naar mijn inziens een nobrainer.
Zo'n DD monteer je ook niet op je bureau dus je hebt al snel een rig nodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:38:
[...]

Zo'n DD monteer je ook niet op je bureau dus je hebt al snel een rig nodig..
Deze (de nieuwe DD) dus wel.

Afbeeldingslocatie: https://newstandardd.fanatec.com/wp-content/uploads/sites/4/2021/04/2021_03_09_CSL_DD_Table_Clamp_black_6770.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Darkangle op 22-04-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Die clamp is optioneel. Maar qua zithouding e.d. ga je al snel naar een rig toe anders trap je jezelf met je rem elke keer van je bureau af. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Señor Sjon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:50:
Die clamp is optioneel. Maar qua zithouding e.d. ga je al snel naar een rig toe anders trap je jezelf met je rem elke keer van je bureau af. :+
Lijkt me redelijk on-optioneel in vergelijking met "ga je al snel naar een rig", zonder buro-klem gaat ie toch aardig dansen op je buro (gezien zonder een rig een buro het gangbare alternatief is). Ook gezien wat hij vervangt qua lineup lijkt me de voorloper in meeste gevallen toch ook een buro model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:49:
[...]

Ik kan niet in mensen hun portemonnee kijken, maar instap voor 600 om te kijken of het iets is versus 220 (dat is de prijs bij elke aanbieding) is naar mijn inziens een nobrainer. DD is leuk voor als je al weet of je het iets gaat vinden, 220 is meer in lijn met dat inzicht verkrijgen.

Hoe dan ook, ik kan er geen graantje van mee pikken dus in dat opzicht vind ik het minder boeiend :)
Fanatec zit sowieso niet in deze prijsklasse. Een bundel was sowieso al rond de 5-600 euro instapkosten voor stuur + base + pedalen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Slijtage vind ik persoonlijk niet echt een sterk punt.
Ik rijd nu al jaren met een T500RS en dat gaat nog steeds prima!
Als er al slijtage is dan is dit niet of nauwelijks merkbaar.

Dus riem aangedreven stuurtjes gaan ook gewoon erg lang mee, en aan het eind van hun levensduur is de technologie vaak al dusdanig vernieuwd dat het altijd een nieuwer en beter stuur oplevert.

Persoonlijk denk ik dus ook dat een TS-PC meer 'bang for bucks' is dan dit DD stuur.
Maar ik hoop dat iemand daar binnenkort ook een review over wil maken.
Het lijkt wel alsof Thrustmaster stilstaat. De meeste bases zijn vrij oud en dan is het leuk dat ze nu met een SF1000 stuur komen, ik erger me nu al aan de mapping uit de handleiding die totaal niet overeen komt met de knoppen. Zo zijn er 3 dials om het scherm aan te passen, maar de knoppen zeggen wat anders om op de replica te lijken. Dan nog verouderd het front natuurlijk snel (we zitten immers al bij de opvolger in F1) en het ziet er wat suf uit om een Red Bull te kiezen met een Ferrari stuur. Dan heb ik liever de Formula V2 van Fanatec die wat universeler is (en er ook wat degelijker uitziet).

De TS-PC is ook niet heel goedkoop en zit op ~550 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 22-04-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:35:
De TS-PC is ook niet heel goedkoop en zit op ~550 euro.
Voor deze prijs heb je een base en een stuur, komt dan nog een set pedalen bij en dan ben je compleet voor 700 euro. (let wel op, dit is dan geen instap spul, maar gewoon degelijk materiaal)

Wat kost het totaal voor de DD base + een stuur en set pedalen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Dat ligt er natuurlijk aan wat je wilt. Bij Fanatec ben je daar wat vrijer in. Maar om een 'goedkope' set als voorbeeld te nemen:
- CSL DD base €350
- CSL McLaren GT3 v2 €200
- CSL Elite LC € 230

Bij elkaar net geen € 800 en je hebt wel al LC pedalen en m.i. toch wel een stapje hoger dan de TS-PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:41:
[...]

Voor deze prijs heb je een base en een stuur, komt dan nog een set pedalen bij en dan ben je compleet voor 700 euro. (let wel op, dit is dan geen instap spul, maar gewoon degelijk materiaal)

Wat kost het totaal voor de DD base + een stuur en set pedalen?
Mijn outfit gaat er ongeveer zo uitzien
DC-Sim 2 pedal met SZ elastomeer en hielplaten ca 400 (komt ergens de komende week)
DD0.5 met 8 Nm ca 400
Formula v2 met buttoncaps ca 400
Totaal 1.200 euro.

Ik rij nu met een gammele G25 waarbij ik dus als eerste de pedalen vervang in afwachting van Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het ongeveer gelijkwaardig is, met een prijsverschil.
Net zoals een TTRS een baby R8 is, is deze DD ook niet echt volwaardig DD te noemen.
Zo zie ik het, maar ik kan het mis hebben hoor.
Ik heb geen ervaring met DD sturen, ik ga gewoon op gevoel af en op wat ik er over lees.
Maar ben er iig niet erg van onder de indruk. Misschien dat een goeie review me op andere gedachte kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ja ik ben ook heel erg benieuwd naar de reviews. Ik zit al in het Fanatec eco systeem, vandaar dat ik wel enthousiast ben. Een upgrade naar een DD1 kan ik voor mezelf echt niet verantwoorden (rij daarvoor veel te weinig), maar hopelijk blijkt dit een mooie 'sidegrade' te zijn van de CSL 1.1. die ik nu heb. Zo'n stap kan ik voor mezelf veel beter verantwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
Net zoals een TTRS een baby R8 is, is deze DD ook niet echt volwaardig DD te noemen.
Ik heb geen ervaring met DD sturen, ik ga gewoon op gevoel af en op wat ik er over lees.
Maar ben er iig niet erg van onder de indruk. Misschien dat een goeie review me op andere gedachte kan brengen.
Waarom zou het geen volwaardige DD zijn? Omdat ie niet je polsen wil breken als je in de muur klapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
Niet lullig bedoeld maar als je geen enkele ervaring met DD sturen hebt moet je misschien ook geen conclusies posten op basis van je gevoel. NOFI.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Señor Sjon @Arfman Ik denk dat meer mensen hier wel mee zullen instemmen, let maar op straks bij de reviews.
Het is een 5nm unit, zwakker dan een heleboel riem gedreven units.

Niet lullig bedoeld, maar een forum is om te discussiëren toch? Mag ik niet mijn conclusie ventileren?
Ik geloof dat niemand hier dit apparaat al in handen heeft gehad, dus dan zouden we het er eigenlijk helemaal maar niet over moeten hebben? Of mogen alleen de mensen die er lovende dingen over willen zeggen er iets over zeggen?
Beetje sceptisch zijn mag wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, het gaat meer over wel/niet een 'echte' DD. Dat heeft meer eigenschappen dan enkel torque. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:41
Een Direct Drive blijft een Direct Drive. Ik beschrijf het verschil met een belt driven base altijd als volgt: Het zand is er uit bij een Direct Drive. De snelheid is daardoor een stuk beter, je feedback komt eerder aan.
Sim-plicity heeft ook enkele DD die minder Nm hebben. Maar de eigenschappen van een DD blijven gewoon.

Moet zeggen dat ik zelf 5 Nm te minimaal vind. 8 Nm kan er wellicht mee door, maar persoonlijk vind ik dat ook nog aan het randje zitten. Clipping zal je nog steeds wel krijgen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Señor Sjon
Dat is waar, ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat het een zwak instapmodel is. Net zoals je, zoals ik al schreef ipv van een R8 een TTRS (baby R8) koopt.
Blijven ook allebei echte wagens die snel zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Elite doet 6 Nm, de CSW 2,5 doet 8 Nm. De babyDD doet ook 8 Nm met de uitbreiding. Aangezien de CSW veel aangeraden wordt (a 550 euri) boven de Elite, zal de DD voor 350 + 50(?) daar een mooie vervanger voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Ik ben wat laat voor het feestje merk ik. Maar ik ben héél benieuwd hoe het zich gaat verhouden tot de CSW. Qua kracht (de 8nm versie dan) zal je denk ik echt niets missen. Maar als het qua detail etc echt zo goed gaat zijn als mensen beweren over andere DD's. Vraag ik me af of ze zichzelf niet in de voet schieten qua prijs plaatsing tegenover de CSW. Ik had b.v. 600/700euro veel logischer gevonden dan. Nu plaatsen ze 'm onder de CSW en dus zou je verwachten dat de CSW nog een meerwaarde bied.
Ik kan niet wachten tot er wat goede reviews zijn (Looking at you Barry).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Pyr0_ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:31:
Ik ben wat laat voor het feestje merk ik. Maar ik ben héél benieuwd hoe het zich gaat verhouden tot de CSW. Qua kracht (de 8nm versie dan) zal je denk ik echt niets missen. Maar als het qua detail etc echt zo goed gaat zijn als mensen beweren over andere DD's. Vraag ik me af of ze zichzelf niet in de voet schieten qua prijs plaatsing tegenover de CSW. Ik had b.v. 600/700euro veel logischer gevonden dan. Nu plaatsen ze 'm onder de CSW en dus zou je verwachten dat de CSW nog een meerwaarde bied.
Ik kan niet wachten tot er wat goede reviews zijn (Looking at you Garry).
*Barry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:50:
@Señor Sjon
Dat is waar, ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat het een zwak instapmodel is. Net zoals je, zoals ik al schreef ipv van een R8 een TTRS (baby R8) koopt.
Blijven ook allebei echte wagens die snel zijn.
Het grote verschil tussen DD en andere oplossingen is niet de torque. Misschien mis je dat in je referentie kader. "Zwak" duidt aan dat je het of niet snapt, of compleet verkeerde termen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leg het niet goed uit of jullie begrijpen mij niet goed (willen het misschien ook niet begrijpen?).
Maakt ook niet uit verder.
Het ding komt binnenkort op de markt en dan kunnen we er verder over praten als er ook wat ervaringen zijn.

Jammer dat mensen mij voortdurend weg willen zetten als "hij snapt het niet, heeft er geen verstand van, geen ervaring mee".
Kom op jongens, ik zit ook al langer in het simrace wereldje. Alleen niet zo actief op Tweakers.
En ik heb ook geen geld of interesse voor een duur DD stuur, vandaar geen ervaring.
Als jullie liever zonder mij discussiëren, omdat ik het toch niet goed weet, zeg dat dan gewoon. Dan blijf ik hier ook gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
Ik ben ook geïnteresseerd. De kracht boeit me niet zo, maar de resolutie, respons- en rotatiesnelheid des te meer en helaas ontbreken juist die specs. Wachten op Barry dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 19:11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhfKmx0nbDHoSklUYxkZlOLsiws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYr666QEH8IbxJFyKQEKn3Yw.jpg?f=fotoalbum_large

Carbon voorplaat in de maak....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:06
Ik vind het positief dat Fanatec komt met een goedkope DD. Dat lijkt me een no-brainer als instapper voor iemand die iets beter wil als een G29, maar toch geen groot geld er tegenaan wil gooien.

Kwa kracht gaat dat ook reuze meevallen en het detail zal ook wel goed zitten denk ik. Wil je realistische krachten gebruiken, dan is het wel wat te licht. Maar de meeste mensen is dit voldoende.

Ik rij zelf met de DD2 (goede tweedehands deal, anders had ik een DD1 gekocht want zoveel power is niet nodig) en heb het F1 V2 en Porsche GT3R stuur. De diameter daarvan is respectievelijk 27cm en 32cm.
Op een stuur met een grotere diameter heb je meer hefboom, waardoor je makkelijker de kracht van de motor overwint. In mijn geval moet ik de FFB met zo'n 15% verhogen als ik m'n groter stuur monteer en wil ik dezelfde kracht uitoefenen op het stuur.
Tijdens het racen kan ik de kracht zien dat mijn DD2 genereert. In ACC rij ik met het F1 stuur en dan zie ik tussen waardes de 6-9Nm op het scherm verschijnen in de bochten als ik geen curbs aanraak. Als ik een curb raakt, piekt hij even. Ook bij bochten waar je compressie hebt (eau Rouge bv) of veel downforce, voel ik het stuur zwaar worden en gaat hij tot 12Nm.

Een vriend van mij heeft de CSW2.5 en hetzelfde 32cm Porsche stuur als mij. Als ik bij hem rij met alles op 100%, dan voelt dat best goed kwa algemene kracht en is het maar een tikkeltje lichter als wat ik gewoon ben, maar je merkt wel dat de wheelbase op zijn limiet zit.
Over curbs voel ik niet dezelfde pieken en in bochten met compressie zoals eau rouge, voel ik de compressie niet. Daar kan ik niet de opbouwende compressie en grip voelen.
Kwa algemene kracht is het net goed, maar ruimte voor dynamiek is er niet.
Mocht hij daar een stuur opzetten met een kleinere diameter, dan wordt het een ander verhaal. Dan kan hij z'n algemene kracht 15% laten zakken en krijg je meer headroom. Ook de CSL DD zal 8Nm kracht hebben wat 15% meer is als de CSW2.5. Dus neem dat in combinatie met een smal stuurtje en je hebt wel wat headroom. En zelfs met een groter stuur kan het al je niet op het maximale gaat rijden. Doordat het direct drive is, zal het detail sowieso beter zijn. Weg texture, bumps, curbs, zullen ongetwijfeld beter voelbaar zijn.
Wil je rijden met grote stuurwielen (meer als 30cm) en alle dynamiek behouden, dan heb je een zwaardere base nodig die tot 12-15Nm aankan. Als ze een CSW DD uitbrengen die dat aankan, lijkt me dat wel een winner.

Zelf heb ik jaren plezier gehad van een G25 met 2.5Nm voor ik een flinke upgrade heb gedaan, dus ik ben er zeker van dat zo'n CSL DD de perfect middenmoot is. In die prijsklasse zal er volgens mij niks beters te vinden zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Volgende stap is dus de CSW DD, gezien de statement alles word DD. Dat kan opzich nog wat meer speelruimte opleveren.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Kan ook zijn dat de standaard 5nm in de CSL lijn ligt en de 8nm de CSW lijn vervangt. Als ze een CSW DD uitbrengen dat zal die toch meer kracht moeten gaan geven, wat weer hun DD1 in gevaar brengt. Er rijdt bijna niemand met DD1 op de volledige kracht van die base. Misschien dat ze ook iets kunnen doen in een CSW DD base met extra functionaliteit zoals een schermpje o.i.d.

Toekomst zal het uitwijzen, maar zeker een positieve ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat ze meer neigen naar schermpjes op het stuur. Die kan je telkens opnieuw als premium verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
Laten ze eerst dat schermpje op de dd1/dd2 maar eens fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Zojuist besloten om ook maar de Heusinkvelds baseplate voor mijn sprints erbij te bestellen. Moet ik verdomme €24,70(!!!!!) Verzendkosten betalen om dit ding binnen Nederland te verzenden. Ook interessant, als ik doe of ik in België woon (kilometer verderop) is het ineens €14.

Ik ga uit principe geen €25 euro aan verzendkosten betalen voor een product van €90 wat met Postnl voor €7,25 verzonden kan worden.Iemand toevallig een goed alternatief als baseplate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
mailtje doen ;) ze zijn niet de moeilijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Thodekroo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:21:
Zojuist besloten om ook maar de Heusinkvelds baseplate voor mijn sprints erbij te bestellen. Moet ik verdomme €24,70(!!!!!) Verzendkosten betalen om dit ding binnen Nederland te verzenden. Ook interessant, als ik doe of ik in België woon (kilometer verderop) is het ineens €14.

Ik ga uit principe geen €25 euro aan verzendkosten betalen voor een product van €90 wat met Postnl voor €7,25 verzonden kan worden.Iemand toevallig een goed alternatief als baseplate?
Zover ik weet versturen zij alles met UPS. Dus ook bij je sprints heb je hogere verzendkosten gehad, maar toen vond je het dus geen probleem...

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Raimond613 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:55:
[...]

Zover ik weet versturen zij alles met UPS. Dus ook bij je sprints heb je hogere verzendkosten gehad, maar toen vond je het dus geen probleem...
Bij de sprints betaalde ik €16,85. Vond ik ook aan de hoge kant maar acceptabeler op een bedrag van € 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:15:
Ik leg het niet goed uit of jullie begrijpen mij niet goed (willen het misschien ook niet begrijpen?).
Maakt ook niet uit verder.
Het ding komt binnenkort op de markt en dan kunnen we er verder over praten als er ook wat ervaringen zijn.

Jammer dat mensen mij voortdurend weg willen zetten als "hij snapt het niet, heeft er geen verstand van, geen ervaring mee".
Kom op jongens, ik zit ook al langer in het simrace wereldje. Alleen niet zo actief op Tweakers.
En ik heb ook geen geld of interesse voor een duur DD stuur, vandaar geen ervaring.
Als jullie liever zonder mij discussiëren, omdat ik het toch niet goed weet, zeg dat dan gewoon. Dan blijf ik hier ook gewoon weg.
Wat vind je er zelf van als iemand geen ervaring ergens mee heeft maar vervolgens wel al zijn conclusies trekt?

Dat je je twijfels heb over de kracht, dat snap ik, en vele hier ook wel denk ik. Maar is de kracht bij een DD het belangrijkste aspect?

Ik heb zelf ook geen ervaring met DD, wat ik er over lees is dat het vooral qua gevoel en feedback directer en uitgebreider is. Ik kan me heel goed voorstellen dat een 'zwakke' DD unit je meer informatie kan geven via je stuur dan een 'krachtigere' riem-aangedreven unit.

Een beetje kracht is daarbij uiteraard wel lekker maar hoeveel kracht mag je verwachten voor dat geld? Ik ben wel benieuwd naar de reviews als dat ding er is [die willen we toch allemaal wel even lezen/zien gok ik], wellicht is dit, zoals dhrto al aangeeft, een mooie 'sidegrade' van de CSL [daar rij ik ook mee].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Poljert schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:01:
[...]

Wat vind je er zelf van als iemand geen ervaring ergens mee heeft maar vervolgens wel al zijn conclusies trekt?

Dat je je twijfels heb over de kracht, dat snap ik, en vele hier ook wel denk ik. Maar is de kracht bij een DD het belangrijkste aspect?

Ik heb zelf ook geen ervaring met DD, wat ik er over lees is dat het vooral qua gevoel en feedback directer en uitgebreider is. Ik kan me heel goed voorstellen dat een 'zwakke' DD unit je meer informatie kan geven via je stuur dan een 'krachtigere' riem-aangedreven unit.

Een beetje kracht is daarbij uiteraard wel lekker maar hoeveel kracht mag je verwachten voor dat geld? Ik ben wel benieuwd naar de reviews als dat ding er is [die willen we toch allemaal wel even lezen/zien gok ik], wellicht is dit, zoals dhrto al aangeeft, een mooie 'sidegrade' van de CSL [daar rij ik ook mee].
ik denk niet dat hij uitleg wou, zag het meer als een calimero/slachtoffer rol reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben geen calimero hoor.
Maar krijg hier wel heel erg de indruk dat hier allemaal fanatec fanboys zitten.
Zeg niks verkeerds over hun heilige merk want dan ben je aan het verkeerde adres.

Ik word hier duidelijk niet begrepen, dat is prima.
Fijne discussies verder zonder mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Slijtage vind ik persoonlijk niet echt een sterk punt.
Ik rijd nu al jaren met een T500RS en dat gaat nog steeds prima!
Als er al slijtage is dan is dit niet of nauwelijks merkbaar.

Dus riem aangedreven stuurtjes gaan ook gewoon erg lang mee, en aan het eind van hun levensduur is de technologie vaak al dusdanig vernieuwd dat het altijd een nieuwer en beter stuur oplevert.

Persoonlijk denk ik dus ook dat een TS-PC meer 'bang for bucks' is dan dit DD stuur.
Maar ik hoop dat iemand daar binnenkort ook een review over wil maken.
Vergeet niet dat slijtage een ongoing process is, als je een hagelnieuwe T500RS naast een 5 jaar oude gaat zetten en ze dan gaat vergelijken zul je dat verschil wel degelijk gaan merken, riemen die oprekken, motoren die slijten, lagers die wat speling gaan vertonen e.d. Allemaal zaken die je niet of nauwelijks zult merken wanneer je met enige regelmaat de base gebruikt en er geen vergelijkingsmateriaal is.

Bovenstaand is overigens geen groot issue, daar kun je je als mens prima op aanpassen en vaak zonder dat je er enig benul van hebt.

Waar het bij DD vooral om gaat is dat je er een wagonlading aan onderdelen tussen uit kiepert die allemaal hun invloed hebben op hetgeen jij uiteindelijk ervaart. Dit heeft een aantal voordelen, 1) het geheel wordt velen malen stiller 2) je hoeft veel minder onderdelen te lageren en hetgeen voorzien moet worden van lagers is op een simpelere manier te voorzien van lagers en ze spelen ook een iets minder grote rol qua gevoel 3) alles kan veel compacter 4) de geleverde feedback is veel directer en zo zijn er nog wel meer voordelen.

Lang verhaal kort, door de techniek simpeler te maken (want een DD is vele malen simpeler om te fabriceren als je het eenmaal voor elkaar hebt) kun je op zowel prijs als resultaat flink winst boeken. De CSL DD wordt volgens Fanatec gerobotiseerd gefabriceerd wat flink in de kosten drukt waardoor men er op kwaliteit van gebruikte componenten weer wat bij kan doen terwijl er onder aan de streep toch gewoon goed verdiend kan worden.

Als de CSL DD ongeveer presteert zoals Fanatec claimt (en dat is altijd nog maar even afwachten gezien hun reputatie op software / driver vlak) dan zitten ze geramd, er is namelijk geen enkele fabrikant die op het moment van schrijven zoiets kan leveren voor die prijs. Waar de VRS direct force pro de ideale instapper leek te zijn waarbij je voor < €1000,- in kon stappen in de direct drive wheelbases is dat bedrag nu ineens gehalveerd en ja dan lever je in op max torque e.d. maar je hebt daarentegen wel meteen toegang tot het Fanatec eco systeem en software als Fanalab waarbij je ontzettend veel mogelijkheden hebt tot het eenvoudig opslaan en bewerken van alle settings.
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
Ben geen calimero hoor.
Maar krijg hier wel heel erg de indruk dat hier allemaal fanatec fanboys zitten.
Zeg niks verkeerds over hun heilige merk want dan ben je aan het verkeerde adres.

Fanatec is zeker niet heilig (geen enkel merk wat mij betreft) en die laten meer dan genoeg steken vallen op software vlak, er zijn issues bij de DD1/2 die al meer dan 1,5 jaar open staan en waar nog steeds geen enkel zicht is op een oplossing dus wat dat betreft valt er meer dan genoeg aan te merken op het merk an sich.

Waar ze echter wel goed in zijn is in het bouwen van hardware, want je kunt heel veel van het merk vinden, op het gebied van hardware weten ze toch iedere keer weer hoogstandjes binnen een bepaalde prijsrange te maken. Simpel voorbeeld, de Formula V2 en de Podium Porsche replica... doe mij 2 alternatieven die op een vergelijkbaar prijsniveau zitten en dezelfde of vergelijkbare kwaliteit + feature set behalen, het antwoord gaat heel kort zijn, die ga je niet vinden voor dat geld.

Met name daarin is Fanatec bijzonder sterk en ik snap dus heel goed dat mensen dan warm lopen voor een CSL DD die er op papier gewoon verrekte goed uit ziet.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 26-04-2021 09:52 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ben geen calimero hoor.

Wat wil je eigenlijk horen? Je begint zelf dat de nieuwe geen 'volwaardige DD' is. Hoe kom je tot die conclusie? Want enkel de max torque is lager dan een 'volwaardige DD'. Voor het geld heeft de concurrentie gewoon geen weerwoord. Dan kan je anderen wel betichten van fanboyism, maar welke alternatieven zijn er echt op dat prijsniveau? Ze hebben Thrustmaster alle wind uit de zeilen genomen door een dag later die introductie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Ben geen calimero hoor.

Grappig, je zegt van niet en doet wel, beiden. Zie je het zelf echt niet?

En dan lekker makkelijk iedereen weg zetten in te demonizerende groepen (ook al ben ik zelf tegen fanatec, maar voor verbetering), en maakt het een stance ipv een discussie. Lekker bevorderlijk.

Grappigste van dit alles echter is dat het een DD discussie was en jij er zelf om je slachtoffer houding en een ons/hun redenering in stand te houden een fanatec ding van maakt. Psychologies voor mij allemaal zeer interresant, maar draagt helaas niets bij aan een racesturen, servo's en pedalen discussie; waarvoor de rest van ons hier komt.

Ik hoop dat er snel een aankondiging vd csw 3.0 komt zodat we een totaal plaatje kunnen vormen met wat voor ogen is qua kosten, marksegment en specs. Met een beetje geluk gaat thrustmaster daar (gedeeltelijk) in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Ik moet zeggen dat alleen al het feit dat de CSL DD fanloos is mij al warm maakt voor een overstap van de CSL Elite.. hij staat hier in de woonkamer en toen ik hem de eerste keer aanzette viel me dat geluid toch tegen, had er ook nooit bij stil gestaan dat er een fan in zou zitten. Dus laat maar komen.

En die hele discussie over merken, ik zie het toch een beetje als welk ecosysteem je instapt daar blijf je vaak hangen. Canon of Nikon, Bosch Blauw of Makita (of Milwaukee :-). En het ecosysteem van Fanatec biedt veel ruimte vind ik, heb er nog geen spijt van, ook al zit ik in de onderste regionen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Wat mij betreft is meer keus altijd fijn. Ik ben ook niet per sé merkgebonden, maar feit is wel dat ik eerder weer iets van Fanatec koop, omdat ik al in het ecosysteem zit.

Niet dat Fanatec daarmee heilig is. Als er ze er een potje van maken, dan stel ik de upgrade gewoon uit of stap over op iets anders. Wat mij bijvoorbeeld niet kan bekoren is dat ze best wel wat hebben geschrapt uit het assortiment, ook vrij recente producten. Zo snap ik niet zo goed waarom de Xbox Universal Hub nu al uit productie is. De goedkopere instapper CSL hub is naar mijn idee echt een stuk minder en de Podium hub is gelijk een veelvoud van dat dat bedrag (met flippers en button module, want anders niet compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Een leuke bijkomstigheid zal ook de 2de kans markt voor csw2.5 e.d. zijn. De basis is niet opeens slechter geworden, maar zullen wel naar een normaler nivo prijs zakken.

Althans, ik gok dat de hype en markt werking daar voor gaan zorgen. De markt nu is een beetje krom (nieuwprijs of zeer dicht daar op voor 2 jaar oude 2de handsjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
Heb nu een paar dagen een DIY shaker setup.
Momenteel op de vier hoeken een shaker gemonteerd en die gekoppeld aan een onkyo av reciever.
Werkt wel aardig, heb alleen wat moeite met de finetuning.

In Simhub heb ik het volume op 50% staan, de versterker staat ook op ongeveer 50%.
Wat is beter / handiger, de versterker zachter zetten en simhub harder, of andersom?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@Sporedd Het is het beste om het bronsignaal op hoog te zetten (100%) en dan in de versterker het signaal af te zwakken, andersom moet je een zwak signaal gaan versterken (waardoor je details gaat missen).

Weet iemand of Aluxprofiel nog bestaat? Op e-mails wordt niet geantwoord en sommige producten zijn al 1-2 weken niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:05:
Weet iemand of Aluxprofiel nog bestaat? Op e-mails wordt niet geantwoord en sommige producten zijn al 1-2 weken niet op voorraad.
Ik heb er medio maart nog besteld en netjes geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
@Sporedd Het is het beste om het bronsignaal op hoog te zetten (100%) en dan in de versterker het signaal af te zwakken, andersom moet je een zwak signaal gaan versterken (waardoor je details gaat missen).

Ja bestaan nog gewoon hoor, maar hij (het is een eenmanszaak, soort franchise denk ik, zitten ook in Polen etc) is goed in überhaupt niet antwoorden op sommige e-mails, ook bij zakelijke klanten niet ;)

Wat heb je van ze nodig dan, meeste is volgens mij gewoon op voorraad? Al bestelling uit staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Arfalas schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:28:
mailtje doen ;) ze zijn niet de moeilijkste
Dank voor de tip! Vanochtend een mailtje gehad met een code voor gratis verzending. Had nou ook weer niet gehoeven maar wel super netjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 16:20

Infinchible

Woef!

Bij Fanatec op de site staat natuurlijk dat alleen de Fanatec pedalen compatibel zijn met de nieuwe CSL DD. Nu heb ik een paar maandjes geleden de Thrustmaster T-LCM pedalen aangeschaft, maar aangezien je deze standalone kan gebruiken via USB, zou dit toch geen probleem moeten zijn als ik hierbij de CSL DD zou willen gebruiken, of ga je dan echt bepaalde functionaliteiten missen?
Anders is het wel echt een ontzettend leuke upgrade voor die prijs, t.o.v. een 3 jaar oude T300. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Infinchible schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:24:
Bij Fanatec op de site staat natuurlijk dat alleen de Fanatec pedalen compatibel zijn met de nieuwe CSL DD. Nu heb ik een paar maandjes geleden de Thrustmaster T-LCM pedalen aangeschaft, maar aangezien je deze standalone kan gebruiken via USB, zou dit toch geen probleem moeten zijn als ik hierbij de CSL DD zou willen gebruiken, of ga je dan echt bepaalde functionaliteiten missen?
Anders is het wel echt een ontzettend leuke upgrade voor die prijs, t.o.v. een 3 jaar oude T300. :)
Dat is inderdaad geen probleem voor de PC. Dan heb je gewoon twee aparte USB apparaten.

Wat ze bedoelen, is dat je Fanatec pedalen direct aan het stuur kan koppelen. Daar gaan ze geen andere partijen toelaten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vorige week nog aantal dingen besteld bij AluX, vandaag binnen gekomen. Dus ja, ze bestaan nog wel😜.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier toevallig ervaring met het vastschroeven van een dash zoiets als https://www.etsy.com/nl/listing/961792596 op een DD2?

Volgens mij zijn de bevestigingspunten waar de schroeven in gaan op de DD2 namelijk van plastic en ik ben een beetje huiverig daar iets op vast te schroeven. Andere optie is het Porsche Podium wheel met PBME maar dan hebben we het ook weer over een behoorlijk prijskaartje :+

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 26-04-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
Thanks gaan we proberen!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
R2D2 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:13:
Iemand hier toevallig ervaring met het vastschroeven van een dash zoiets als https://www.etsy.com/nl/listing/961792596 op een DD2?

Volgens mij zijn de bevestigingspunten waar de schroeven in gaan op de DD2 namelijk van plastic en ik ben een beetje huiverig daar iets op vast te schroeven. Andere optie is het Porsche Podium wheel met PBME maar dan hebben we het ook weer over een behoorlijk prijskaartje :+
Lijkt me stug, bij de CSL zie ik duidelijk metaal schroefdraad zitten. En als ik even plaatjes kijk op het www dan heb ik het idee dat bij de DD modules ook gewoon metaal schroefdraad is.

Je kan ook kiezen welke base je heb, dus de verkopende partij zal, als nodig, toch met een passende oplossing komen lijkt mij. Anders even contact opnemen met de verkoper bij twijfel?

Mij lijkt het in ieder geval geen probleem, en ik ga het linkje bewaren, wellicht dat ik ook een extra schermpje aan ga schaffen, ziet er wel prima uit namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
Yep gewoon metaal, heel de voorkant is dat ook gewoon.

Toevallig specifiek voor de DD1/DD2 in die 'stijl' een dash ontworpen. Foto mag waarschijnlijk niet want het was een betaalde opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm ik meende het ooit ergens gelezen te hebben en was er niet 100% gerust op, het zou me namelijk ook helemaal niets verbazen als ze wel voor een plastic insert hadden gekozen (Fabrikanten maken nou eenmaal wel eens rare keuzes) maar zelf de DD2 open gaan zitten beunen ging me ook weer wat te ver.

Dash in ieder geval maar eens bestellen dan, lijkt me een mooie aanvulling op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
R2D2 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:13:

https://www.bol.com/nl/p/...shboard/9300000031159080/
bol.com heeft hem zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Dat ziet er erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Let hierbij wel op dat het niet bol.com zelf is die het product verkoopt, maar het Belgische bedrijf 'Vortex Magneetroerder'. Eventuele garantie of retournering gaat ook via dat bedrijf (en dus niet via bol.com).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb hem zojuist besteld in ieder geval, zodra hij binnen is zal ik laten weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind daar nog een concurrerend apparaat:

https://www.bol.com/nl/p/...VNMw.4_12.14.ProductTitle

Een display unit van Van Santen, zelfde prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik degene die ik besteld heb er beter uit vind zien. Laser cut is dan net wat mooier qua afwerking dan 3D geprinte behuizing zo lijkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
2 dagen eerder dan de trace. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU4Y2q9YM6O_dRo0FVin6Xeoy2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xzoeHP4zo6k2vPSuyMm1Z72.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes verpakt, wel zware doos door de massief stalen base.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKhHlHT_0nzGT08gYkL6QkL8IQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKyGRGPR66ZfjpcrFxOjSoqz.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUxryJQ5dGqb-TyIB8M1vc8nTN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTH4DtRwCcQ3azttHGKeUGZW.jpg?f=fotoalbum_large

Meebestelde extra's zijn heelplates en SZ elastomeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 12:46
Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:43:
[Afbeelding]

Netjes verpakt, wel zware doos door de massief stalen base.
[Afbeelding]

Eerste indruk:
[Afbeelding]

Mooi! Enjoy! 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:43:

[...]

Ik heb deze pedalen ook en ben er eigenlijk zeer tevreden van. Een van de dingen die ik wel ondervond is dat je een best groot deel van de pedalen een deadzone moet geven om een goed resultaat te bekomen, maar ik denk niet dat dit echt veel verschilt van andere modellen.

Een ander issue is dat een van de rubberen stukjes op de rem soms volledig dubbel plooit bij harder drukken na veelvuldig gebruik. Is natuurlijk ook weer snel vervangen zonder al te veel kost ;)

Ik heb hier ook nog eens de clutch bij en als je ooit de stap zet om deze erbij te nemen, ik vind de clutch echt heel lekker voelen!

[ Voor 9% gewijzigd door GiggySmalls op 29-04-2021 19:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Ik sta op het punt om een handrem aan te kopen en vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met de AioLogs Handbrake:

https://shop.aiologs.net/handbrake.html

Alternatieven zijn natuurlijk ook altijd welkom!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R2D2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik degene die ik besteld heb er beter uit vind zien. Laser cut is dan net wat mooier qua afwerking dan 3D geprinte behuizing zo lijkt het.
Kwam deze nog tegen voor de liefhebbers, YouTube: KGL Sim Racing Dashboard (KGL-DDU4 and KGL-DDU4-M)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
%@%@# Ik moet nog even wachten... Ik heb dus blijkbaar een ouder type Playseat waarbij de pedaalplaat met niks compatibel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_zg5joI7rejk2GiTh1RuvqZjq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d6HSzVUq60bBBZW2dTyR8OM6.png?f=fotoalbum_large

@GiggySmalls Bij mij zat er een metalen bus omheen die dat moet voorkomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6J0LUlB-EAFyq71YHhx61V1daI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4zYSpSD5CCZgWp1xIzpS3SXG.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu de extra SZ elastomeer set erop gezet. Die zouden dat ook niet moeten hebben.
De heelplates heb je echt met schoenen nodig, die heb ik er vooralsnog af gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:13:

@GiggySmalls Bij mij zat er een metalen bus omheen die dat moet voorkomen:

Ik heb nu de extra SZ elastomeer set erop gezet. Die zouden dat ook niet moeten hebben.
De heelplates heb je echt met schoenen nodig, die heb ik er vooralsnog af gehouden.
Ik heb ze vorig jaar al besteld en denk niet dat ze al deze accessoires toen al beschikbaar hadden. Wel heel interessant, mss dat ik ook eens moet kijken om die extra onderdelen erbij te nemen. Ik rijd normaal op me sokke dus de heelplates heb ik (nog) niet nodig. Wat doet die elastomeer kit precies en heb je dan die andere onderdelen (zoals die metalen bus) nog wel nodig?

De vibration kit lijkt me eigenlijk ook wel iets interessant... Ik vind het altijd gek dat pedalen geen feedback zouden geven, eerlijk gezegd voel je in de echte auto toch ook best veel door je pedalen.

Heb je het trouwens gewoon allemaal via email besteld? Of bij een reseller?

[ Voor 3% gewijzigd door GiggySmalls op 29-04-2021 22:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De SZ Elastomeer schijnt het beste gevoel te geven (aldus de verkoper), kan er nog niet heel veel over vinden, maar als ik het later bij moet bestellen is het zeker niet rendabel. :P Je hebt alleen de staaf en de metalen ring nodig, de rest vervang je. De elastomeer past ook niet in de metalen bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:06:
De SZ Elastomeer schijnt het beste gevoel te geven (aldus de verkoper), kan er nog niet heel veel over vinden, maar als ik het later bij moet bestellen is het zeker niet rendabel. :P Je hebt alleen de staaf en de metalen ring nodig, de rest vervang je. De elastomeer past ook niet in de metalen bus.
Als ik het goed begrijp kan ik dus de elastomeer set kopen en heb ik die metalen bus niet nodig? Dat scheelt, mss vibratorkitje en de SZ elastomeer set kopen dus :D

Overigens, via email besteld? Ik vind de website maar een beetje vaag, heb de mijne destijds via iovaluetech gekocht maar die hebben ze niet eens meer daar...

[ Voor 12% gewijzigd door GiggySmalls op 30-04-2021 01:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb via het contactformulier besteld. Ze reageren in de regel erg snel (wel chatstyle).
https://www.dcsimracing.com/en-gb/accesorios

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BVIB2n5AAXFWv4fKPTb99Axhe4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FKpeYkVi7GGVj4GkeIv80YZi.png?f=user_large
Deze is 35 euro. Je hebt ook een setje met 2x wit en het busje + nylon voor 20 euro.
Ik kreeg standaard 2x groen, stalen koker en de nylon vulringen (reeds geïnstalleerd), als extra 2x geel, 1 transparant reservebusje voor bij de veer en vet + olie. Aangeraden werd om de SZ elastomeer mee te bestellen. Dan heb je enkel nog de metalen carrosseriering nodig die standaard al tussen veer en metalen busje zit. Afbeeldingslocatie: https://le-cdn.website-editor.net/3aea1995a16546ebb7cf86023f7083eb/dms3rep/multi/opt/sz-cae7c999-1920w.jpg

En in vergelijk tot elkaar (screenshot uit YouTube: YouTube
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ3bOpLILccLaa_2BD0i9ialdmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hjXr3yK8wTh6PUZXEUgItMP6.png?f=user_large

Maar goed, first things first. Eerst maar de boel op mijn oude playseat McGyveren. Ik wil 900 euro achter de hand hebben om de DD te kunnen pre-orderen incl. stuur, dus een rig komt er misschien pas eind van het jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
En merk je het verschil goed wanneer je er op drukt? Of dit heb je niet echt getest misschien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik trap, schop ik de pedalplate van de houder. :P Ik moet hem eerst nog vast gaan zetten, aangezien mijn antieke, gratis Playseat een oudere pedalplate heeft die gemaakt is voor de G25. Alles erna past niet.

Ben gisteren voorzichtig wezen kijken wat een rig doet, maar met stoel zit je met gemak op 600 euro. Ga van het weekend maar even een paar balkjes erop klussen om de pedalen vast te zetten, die alu rig komt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Vandaag gewoon ervoor gegaan. De VRS DirectForce Pro Wheel Base besteld. Nog een adapter en een Thrustmaster open wheel add-on. Mijn eerste DD.

En naar het schijnt 1 van de beste DD van het moment. Ben eens benieuwd.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Je gaat er geen spijt van krijgen.

“De beste” is subjectief natuurlijk. Fanatec, Simucube of VRS zijn alle drie goed. Het is een beetje als je mag kiezen tussen een McLaren, Lamborghini, of Ferrari. Zijn gaan alle drie snel.

Hetzelfde voor DD, vind ik. Ik heb op de Simracing Expo verschillende systemen geprobeerd en mijn eerste indruk was bij alle drie goed.

Heb je al een Fanatec stuur, dan neig je eerder naar een Podium base. VRS is wat goedkoper en heeft (bewust) wat minder opties. Simucube heeft out of the box meer opties en heeft meer connectiviteit mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Toch hier eens vragen:
Zijn er voor de heusinkveld (sprints) rubber covers voor over de pedalen? Of zijn er mensen die zelf iets hebben gefabriceerd?
Ik merk dat het op sokken met lange stints wat oncomfortabel wordt. De CSL elites hadden een aardige rubberen cover en dat beviel goed.

Op de interwebs heb ik niks kunnen vinden, los van een wat aluminium covers.
Ik kan altijd zelf wat gaan knutselen, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:01:
Toch hier eens vragen:
Zijn er voor de heusinkveld (sprints) rubber covers voor over de pedalen? Of zijn er mensen die zelf iets hebben gefabriceerd?
Ik merk dat het op sokken met lange stints wat oncomfortabel wordt. De CSL elites hadden een aardige rubberen cover en dat beviel goed.

Op de interwebs heb ik niks kunnen vinden, los van een wat aluminium covers.
Ik kan altijd zelf wat gaan knutselen, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien
oncomfortabel In welke zin, waar heb je last? Mss zijn race schoenen iets voor jou dan? Anders zie ik niet in waarom rubber je oncomfortabeler zou maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 19:32
Simbob schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:50:
Vanmiddag de Puma BMW Cat Drift schoenen binnengekregen, maar poeh dat is andere koek, rijden met schoenen aan. Ik zit nog niet aan mijn snelle tijden :'(

Maar ze zitten echt als gegoten _/-\o_ En met een dunne zool.
@Arfalas
Heb enkele maanden geleden puma drift cat schoenen gekocht om niet meer op sokken te racen. Toen in sale aan €50, wel 2 maten groter moeten bestellen owv veel te klein (2 keer moeten bestellen). Zeker een aanrader door de dunne zool.

@Simbob bedankt voor de tip destijds! d:)b

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
TiezZ_BE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:52:
[...]

@Arfalas
Heb enkele maanden geleden puma drift cat schoenen gekocht om niet meer op sokken te racen. Toen in sale aan €50, wel 2 maten groter moeten bestellen owv veel te klein (2 keer moeten bestellen). Zeker een aanrader door de dunne zool.

@Simbob bedankt voor de tip destijds! d:)b
Ik twijfel ook al een tijdje over schoenen. Ik rijd nu met sokken op mijn sprints op 55kg en dat gaat best aardig. Eigenlijk nergens last van. Ik ben benieuwd of je nog wel aan je oude tijden bent gekomen (of misschien zelfs sneller)? En zou je ook schoenen adviseren als je geen last zou hebben met sokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Reed na enkele dagen/week dezelfde tijden. Het was vooral om langere sessies 'comfortabeler' door te komen.

Heb het na de overstap op n LC rempedaal ook heel even met oude/'gewone' schoenen geprobeerd, maar dat voelde niet superlekker. Dunne zolen zijn natuurlijk beter (meer gevoel).

Als je op sokken 0,0 'last' hebt moet je m.i. niet op schoenen racen. Op sokken heb je mogelijk nog het fijnste precisie gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
...

[ Voor 98% gewijzigd door TiezZ_BE op 03-05-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Laatst online: 05:47
De wheelbase van mijn T300RS GT set lijkt het na iets meer dan een jaar voor gezien te houden.

Net tijdens een race een harde tik/ krak en nu zit er speling op de stuuraandrijving in de behuizing :X

Filmpje

Nu maar een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb om aanspraak te maken op garantie.

Aan de ene kant is dit wellicht het moment om over te stappen naar DD, aan de andere kant heb ik net al flink wat geld uitgegeven aan een stuurwiel (met het oog op de toekomst geschikt voor DD) en degelijke loadcell pedalen. :F

Ik was opzich best tevreden met mijn huidige set en een upgrade zat voorlopig niet in de planning.

Ik ben benieuwd hoe vlot dit afgehandeld kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
raceschoenen zou inderdaad het 'probleem' oplossen, maar eigenlijk wil ik op sokken blijven rijden.
De randen en de gaten in pedaal gaan inderdaad wat irriteren. Geen echt probleem, maar wellicht valt er nog een tikkeltje meer comfort te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Laatst online: 23-09 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:56:
raceschoenen zou inderdaad het 'probleem' oplossen, maar eigenlijk wil ik op sokken blijven rijden.
De randen en de gaten in pedaal gaan inderdaad wat irriteren. Geen echt probleem, maar wellicht valt er nog een tikkeltje meer comfort te halen
Wellicht is dit een mooie tussen optie? https://www.sparco-offici...rspeed-driving-socks.html

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arfalas
als ik gamesokken ga halen kan ik het bij de vrouw wel vergeten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
dnbo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:30:
De wheelbase van mijn T300RS GT set lijkt het na iets meer dan een jaar voor gezien te houden.

Net tijdens een race een harde tik/ krak en nu zit er speling op de stuuraandrijving in de behuizing :X

Filmpje

Nu maar een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb om aanspraak te maken op garantie.

Aan de ene kant is dit wellicht het moment om over te stappen naar DD, aan de andere kant heb ik net al flink wat geld uitgegeven aan een stuurwiel (met het oog op de toekomst geschikt voor DD) en degelijke loadcell pedalen. :F

Ik was opzich best tevreden met mijn huidige set en een upgrade zat voorlopig niet in de planning.

Moest je willen, ik doe als ik mij DD binnen heb mijn T500 RS weg (zonder pedalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:57:
als ik gamesokken ga halen kan ik het bij de vrouw wel vergeten 8)7
Je hoeft ze alleen op tijd uit te doen in bed hoor 😜

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

dnbo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:30:

Sinds afgelopen weekend rij ik met een Simucube 2 Pro ter vervanging van mijn Fanatec CSW. Het verschil tussen beide bases is echt groot! Ik was erg tevreden met mijn CSW maar als je dit 1x hebt ervaart dan wil je niet meer anders. De kracht en feedback die je terugkrijgt geeft een nieuwe dimensie aan het rijden en maakt het rijden nog leuker. Ik heb dan ook absoluut geen spijt van de aanschaf, ondanks dat het een flinke investering is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 12:46
Sok over het pedaal trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Laatst online: 17-07 14:59
Sinds ik mijn LC pedaal in huis heb gehaald heb kreeg ik pijn aan mijn linkervoet. Ik reed ook op sokken. Ik heb Sparco schoenen in huis gehaald en de pijn is weg. Qua gevoel valt het best mee want heel dunne zool. Het feit dat de schoenen brandvertragend zijn is misschien overkill maar je weet nooit als mijn rig in the heat of the moment in brand zou vliegen :*) . En het geeft me toch een beetje het gevoel van racepiloot te zijn, en middelmatige weliswaar, maar das niet erg :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:48
Klinkt als... :+

(en ja... ik heb ook een flight sim cockpit... do with that knowledge what you want O-) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aOJKudI.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door MTFDarkEagle op 05-05-2021 08:41 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Laatst online: 08:06
Toen ik m'n sprints kocht, heb ik binnen de 14 dagen kartschoenen gekocht. Op sokken krijg ik pijn in m'n voet door het harde remmen. Na een tijdje ging ik dan m'n voet anders positioneren om daar minder pijn te hebben en toen kreeg ik last van m'n knie omdat ik constant m'n voet anders zette om de druk te verdelen.
Nu rij ik met kartschoenen en 45-60kg (afhankelijk van de wagen). Op die manier heb ik nergens geen last meer van. Het was even wennen in het begin, maar nu ben ik zodanig aan schoenen gewend, dat ik niet meer op sokken wil rijden.

En de veren in de sprints kunnen je best hard zetten, dus dan heb je evenveel gevoel met schoenen als op kousen met een zachtere afstelling.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Hmm, als ik het zo lees moet ik het gewoon maar eens proberen met schoenen. Ik heb nog wel ergens schoenen met dunne zool liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed, even McGyver uitgehangen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2LqR4z_xPv17Fv_nbw-ZuvKMdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZKmfabOvzb6xOTM3DcOsRfeV.png?f=fotoalbum_large

En gelijk door naar het volgende probleem. Een testzitje leverde al gelijk op dat het remt als een banaan. De pedalplate van Playseat is veel te slap om de remdruk van deze pedalen aan te kunnen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:
Goed, even McGyver uitgehangen...

[Afbeelding]

En gelijk door naar het volgende probleem. Een testzitje leverde al gelijk op dat het remt als een banaan. De pedalplate van Playseat is veel te slap om de remdruk van deze pedalen aan te kunnen. -O-
En dat heeft niemand je eerder vertelt / dat had je zelf niet bedacht? _O-

Nfi ofc, maar dat dat niet gaat werken is al zo vaak voorbij gekomen hier. :9

Misschien eens proberen met wat versteviging eronder? Paar dikke boeken ofzo. En anders 'moet' je maar diep in de buidel tasten en een simlab rig kopen. >:) Zijn die pedalen wel waard toch... :9~
Pagina: 1 ... 61 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.