Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:13
william89 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:56:
Aanhakend op de takkeherrie van de G29,

Ik heb G29 op bureau geklemd. Als ik eraf schiet en tegen de muur klap horen ze dat 2 verdiepingen lager.

Komt dat door de G29 zelf of het resoneren omdat ik hem op bureau geklemd heb?

Zou een standaardje voor het stuur op een rubberen mat helpen? Of ook gewoon kijken naar ander stuurtje?
Het zijn de assen van de tandwielen die tegen de behuizing komen, hetzelfde doet de G27 welke je ook door het hele huis hoort als je kerbs pakt of crasht, idd een ander stuur is het enige wat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
william89 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:56:
Aanhakend op de takkeherrie van de G29,

Ik heb G29 op bureau geklemd. Als ik eraf schiet en tegen de muur klap horen ze dat 2 verdiepingen lager.

Komt dat door de G29 zelf of het resoneren omdat ik hem op bureau geklemd heb?

Zou een standaardje voor het stuur op een rubberen mat helpen? Of ook gewoon kijken naar ander stuurtje?
Heerlijk geluidje 8)7

kan niet wachten tot ik mijn wheelbase heb geupgrade :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:57
Malle-piet schreef op zondag 11 april 2021 @ 06:38:
[...]

Het zijn de assen van de tandwielen die tegen de behuizing komen, hetzelfde doet de G27 welke je ook door het hele huis hoort als je kerbs pakt of crasht, idd een ander stuur is het enige wat helpt.
Fanatec CSL Elite is dan een goed alternatief qua geluid en trillingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

pauluzmuller schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:03:
[...]

Heerlijk geluidje 8)7

kan niet wachten tot ik mijn wheelbase heb geupgrade :p
CSW kopen?! :+ ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Die lijkt nu niet meer beschikbaar te zijn (i.i.g. site Fanatec, misschien wel via externe partijen zoals simracewebshop).

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

stormbreaker schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:56:
[...]

Die lijkt nu niet meer beschikbaar te zijn (i.i.g. site Fanatec, misschien wel via externe partijen zoals simracewebshop).
Vorig jaar heb ik zelf de CSW aangeschaft en had toen met @pauluzmuller al afgesproken dat als hij zou willen deze misschien dit jaar wel van me mocht overnemen. 😊

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik zou best willen, maar mijn porteniks laat het niet toe :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
william89 schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:10:
[...]

Fanatec CSL Elite is dan een goed alternatief qua geluid en trillingen?
Absoluut soepeler en stiller, maar je hoort het nog steeds. Je hebt immers nog steeds een verbinding met een riem (ook bij de csw trouwens)

Wat dat betreft is eigenlijk alleen een dd echt stil

[ Voor 12% gewijzigd door Arfalas op 11-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Arfalas schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:43:
[...]

Absoluut soepeler en stiller, maar je hoort het nog steeds. Je hebt immers nog steeds een verbinding met een riem (ook bij de csw trouwens)

Wat dat betreft is eigenlijk alleen een dd echt stil
Vergeleken met een G29 is een CSL Elite al heel erg stil. Dat geknars van de tandwielen is niet alleen luid, maar ook nog eens een rotgeluid. De CSL hoor je alleen de fans en de riem hoor je mogelijk alleen bij snelle wisseling van richting. Bijvoorbeeld bij een chicane links rechts. Ik geloof best dat een DD nog stiller is, maar daar betaal je ook een heel stuk meer voor.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Het is wel wat schunnig dat ze zulke slechte voorraden hebben. Of alles wordt vernieuwd, maar bv de Elite is zo'n beetje al voor kerst uitverkocht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Señor Sjon schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:39:
Het is wel wat schunnig dat ze zulke slechte voorraden hebben. Of alles wordt vernieuwd, maar bv de Elite is zo'n beetje al voor kerst uitverkocht.
Fanatec groeit al jaar op jaar enorm. Hun producten worden zonder uitzondering in China geproduceerd en de pandemie heeft daar bovenop nog voor een extra verkoopboost gezorgd. Het verbaasd me niets dat ze sommige units niet kunnen leveren momenteel. Op het Fanatec forum & Blog wordt al langere tijd gewaarschuwd dat ze lange levertijden (gaan) hebben.

En het helpt natuurlijk ook niet dat er onderweg een bootje de boel blokkeerde :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat snap ik, maar je instapper al sinds grofweg december niet leverbaar? Dat is 4 maanden aan omzet. Zelfs met een roeiboot zouden ze een aardig end moeten kunnen komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Señor Sjon schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:52:
Dat snap ik, maar je instapper al sinds grofweg december niet leverbaar? Dat is 4 maanden aan omzet. Zelfs met een roeiboot zouden ze een aardig end moeten kunnen komen. :P
Denk dat Fanatec daar zelf ook niet blij mee is. Niet alleen 4 maanden omzet gemist aan CSL bases, maar ook sturen, pedalen e.d. die niet verkocht worden, omdat nieuwe klanten de base niet kunnen bemachtigen. Kan ook maar zo zijn dat de chiptekorten ook Fanatec parten speelt. Dan kan je van alles willen versturen, maar als je ze niet kan maken, is dat niet de bottleneck.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:52:
Die ellende begon ruim daarvoor al, laatste kwartaal begon met net weer een beetje op acceptabel niveau te komen qua levertijden maar daarvoor was het ook drama en was het vooral wachten op backorders... om nog maar te zwijgen over wat daar allemaal mis mee ging.

Typisch geval van vraag die het aanbod overstijgt en Fanatec was ook niet de enige die met dit probleem kampte... we één van de weinigen die nog steeds wereldwijd met dezelfde problemen lijkt te kampen wat er op kan duiden dat ze OF nog steeds een bizar hoge vraag hebben OF dat ze nog steeds hun zaken niet op orde hebben qua logistiek, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik zag dat het inverted pedal rack van Sim-Lab sinds vorige week beschikbaar is. Daar zat ik al een tijdje op de azen, omdat in mijn oude rig ik de pedalen ook op die manier had bevestigd en dat beviel me erg goed.

Alleen die prijs... 250 piek vind ik echt bizar, daar koop je een halve rig voor...

https://sim-lab.eu/shop/p...ack-1333?category=1#attr=

[ Voor 12% gewijzigd door Raimond613 op 16-04-2021 14:03 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
mooi, maar wat een prijs inderdaad. Ik heb hun GT-1 EVO en de pedalen gewoon omgekeerd aan hun pedalplate hangen. Vast niet zoals zij het bedacht hadden, maar het werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Raimond613 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:03:
Ik zag dat het inverted pedal rack van Sim-Lab sinds vorige week beschikbaar is. Daar zat ik al een tijdje op de azen, omdat in mijn oude rig ik de pedalen ook op die manier had bevestigd en dat beviel me erg goed.

Alleen die prijs... 250 piek vind ik echt bizar, daar koop je een halve rig voor...

https://sim-lab.eu/shop/p...ack-1333?category=1#attr=
je zou natuurlijk een file kunnen maken en die kunnen laten lasersnijden. zou er op zich wel voor te porren zijn om dit eens even te tekenen en kijken of je er een soort van group buy van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:26
* knip * crossposten of "werven" voor een ander topic is wat spammerig, vandaar deze knip :)

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 17-04-2021 17:04 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
refused81 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:21:
[...]

ik zit met hetzelfde, op dit moment csl elite base + elite LC.

Nu kijkend naar DD1 + Heusinkveld Sprints....maar de euro's staan me nu nog even tegen.
Ik neig naar de Sprints eerst....
Ooooops 8)
Beide toch maar besteld de Sprints en dd1 bundle. Gelijk maar goed doen :*)

Volgende week binnen samen met de simlab dd1 mount. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
refused81 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:02:
[...]

Ooooops 8)
Beide toch maar besteld de Sprints en dd1 bundle. Gelijk maar goed doen :*)

Volgende week binnen samen met de simlab dd1 mount. d:)b
Goed bezig! Ik toevallig vandaag ook de sprints besteld. :*)

Edit: nog een vraagje over de sprints... Beetje te doen op sokken? Of kan ik echt beter racingschoen aanschaffen?

[ Voor 14% gewijzigd door Thodekroo op 16-04-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
prima te doen, al ga ik wat harder door m'n sokken heen dan voorheen 8)7

ik trap ~30 kilo op de rem, meer voelt niet comfortabel op sokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Thodekroo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:42:
[...]

Goed bezig! Ik toevallig vandaag ook de sprints besteld. :*)

Edit: nog een vraagje over de sprints... Beetje te doen op sokken? Of kan ik echt beter racingschoen aanschaffen?
Zelf rij ik ook met sokken en zit op 40 kilo en dat gaat nog prima. Maar heb er zelf ook wel eens over nagedacht om schoenen aan te schaffen maar tot op heden nog niet gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:26
* knip * mag in een DM of in Feedback op moderatie binnen Spielerij, niet in het topic zelf...

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 17-04-2021 20:46 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:06
Ik reed op sokken ook 30kg-35kg, maar kreeg na een 45min toch pijn aan de voeten.
Nu rij ik op schoenen met 45-55kg en dit vind ik aangenamer dan op sokken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
De Fanatec DD1 is nu ook al tot 12-juli 'uitverkocht'.

Ben blij dat ik hem Vrijdag heb besteld en vandaag geleverd krijg :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Is er nog iemand die vandaag gaat proberen om het nieuwe F1 wiel van Thrustmaster te bestellen? Zou vandaag uitkomen of beschikbaar zijn voor preorder, zag hem al op Amazon DE voorbij komen was is alweer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zal toch eerst wat meer informatie erover willen, kom alleen maar teasers tegen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:25:
Zal toch eerst wat meer informatie erover willen, kom alleen maar teasers tegen ervan.
De pagina op Amazon DE heb ik al kunnen bekijken en nog wat foto’s opgeslagen. Alle knoppen zijn functioneel op één na, gok ik. Er stond 7 encoders namelijk, ik denk dat de middelste niet werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6N2VoENwINja5wAY90xz1G5wO3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGGkCP1VxxqjpctxMuUAiNQv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsrUiDS7-mWiPzkTgDXi3OSDnyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8e6ZxPdFQDJrISbIQIqKKqf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Je komt sowieso niet verder dan een T300 base bij ze en de prijs ligt op hetzelfde niveau als de Fanatec Formula v2. Ik zit eigenlijk niet te wachten op die Ferrari-stickers.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 20-04-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Hoi, op welke plaats binnen dit forum kan je praten over de settings van een stuurtje? Ik weet nog steeds niet wat de optimale settings zijn voor een 'instap' T300. Via Youtube filmpjes kom je wel tot 'iets' ... maar perfect is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben T500RS eigenaar, en dat schijnt niet te werken met dit stuur. Dus ik ga me er ook niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31
Venzio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:
[...]

De pagina op Amazon DE heb ik al kunnen bekijken en nog wat foto’s opgeslagen. Alle knoppen zijn functioneel op één na, gok ik. Er stond 7 encoders namelijk, ik denk dat de middelste niet werkt?

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe werkt die 'drink' knop precies, wel coole feature die mist op mijn Fanatec Formula v2 stuur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Wel vet om een drink systeem in je rig te bouwen :9
Even snel een slokje op het rechte stuk is soms best spannend :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:45:
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Je komt sowieso niet verder dan een T300 base bij ze en de prijs ligt op hetzelfde niveau als de Fanatec Formula v2. Ik zit eigenlijk niet te wachten op die Ferrari-stickers.
Begrijp ik absoluut, al is dit natuurlijk wel een "budget" optie i.t.t. Fanatec. Het wiel zelf is ongeveer dezelfde prijs (350 vs. 370) maar de instap bij TM is wel een stuk lager. Overigens zal de kwaliteit wat lager zijn, maar voor mij persoonlijk is de immersie/beleving er meer bij het wiel van TM dan bij die van Fanatec, toch een beetje de look en het scherm denk ik. Hangt natuurlijk ook af van je wensen, iemand die zich niet alleen focust op F1 zal er waarschijnlijk een stuk minder mee hebben.

Je hebt ook nog een TS-PC (?) base geloof ik, die net iets beter is maar uiteraard niet in de buurt komt bij een Fanatec base, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een CSL Elite (als ie ooit nog te koop komt) is nou weer niet zoveel duurder dan een T300? En daar schijnt wel wat verschil in te zitten.

Ga in ieder geval mijn Spaanse vriend eens mailen hoever ie is met het in elkaar klussen van de pedaaltjes. 4-6 weken levertijd is ook alweer bijna 6 weken geleden.

Specs gepikt uit een ander draadje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd7O-qog7PGJJhyVTnraVH4EOGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GYzapcpEYIPapvP4O7q8r2jU.png?f=user_large

En live
1000 eenheden EU, 26 augustus wereldwijd.

Edit
Site al overbelast...

Edit 2
Werkt weer, op voorraad voor 349,99
https://shop.thrustmaster...rrari-sf1000-edition.html

[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 20-04-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Website werkt voor geen meter, heb een account kunnen registreren maar nog niet gelukt om een bestelling te plaatsen. Grr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Iemand een idee wat voor veren ze gebruiken in die heusinkveld sprints of engineering. Het lijken met echt bulken van veren gezien de windingen voor bijvoorbeeld de throttle. je wil toch niet dat je moet stampen om gas te geven . Weet iemand wat voor veren dat zijn? en zijn er heusinkveld eigenaren die hun ervaring willen delen of het zwaar gaat en hoeveel kilo je dan ongeveer trapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:26:
Een CSL Elite (als ie ooit nog te koop komt) is nou weer niet zoveel duurder dan een T300? En daar schijnt wel wat verschil in te zitten.

Ga in ieder geval mijn Spaanse vriend eens mailen hoever ie is met het in elkaar klussen van de pedaaltjes. 4-6 weken levertijd is ook alweer bijna 6 weken geleden.

Specs gepikt uit een ander draadje:
[Afbeelding]

En live
1000 eenheden EU, 26 augustus wereldwijd.

[Twitter]

Edit
Site al overbelast...

Edit 2
Werkt weer, op voorraad voor 349,99
https://shop.thrustmaster...rrari-sf1000-edition.html
Ik vind 'm wel heel erg geslaagd :9~

Maar ik zou eerder reviews willen afwachten, tot die tijd blijf ik bij m'n gemodde G27.

Wat ik overigens niet begrijp is waarom Logitech niet hetzelfde doet met McLaren, ze zijn toch niet voor niets sponsor lijkt me?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalfreak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:08:
[...]

Ik vind 'm wel heel erg geslaagd :9~

Maar ik zou eerder reviews willen afwachten, tot die tijd blijf ik bij m'n gemodde G27.

Wat ik overigens niet begrijp is waarom Logitech niet hetzelfde doet met McLaren, ze zijn toch niet voor niets sponsor lijkt me?
Logitech heeft de afgelopen jaren al amper ontwikkeling in de wheelbase gestoken dus ik denk niet dat het ze heel veel boeit en het voor hen niet meer is dan melken tot de koe echt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
WeeDzi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:05:
Iemand een idee wat voor veren ze gebruiken in die heusinkveld sprints of engineering. Het lijken met echt bulken van veren gezien de windingen voor bijvoorbeeld de throttle. je wil toch niet dat je moet stampen om gas te geven . Weet iemand wat voor veren dat zijn? en zijn er heusinkveld eigenaren die hun ervaring willen delen of het zwaar gaat en hoeveel kilo je dan ongeveer trapt?
Ik heb mijn sprints toevallig net binnen. Ik heb geen idee wat voor veren het zijn. Maar de pedalen zijn erg goed af te stellen. Ik vond de weerstand op het gasbedaal ook wat aan de hoge kant. Dit is heel eenvoudig te tweaken naar een lichter niveau. Zie dit filmpje: YouTube: Heusinkveld Sprint Pedal How To Adjustment and Software

Daarnaast merkte ik dat ook als ik het pedaal voor mijn gevoel 100% in had getrapt er toch nog een paar procenten bij te krijgen was door extra druk uit te oefenen. Dit laatste eenvoudig opgelost door de top deadzone in de software op 10% te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Wat @Thodekroo zegt. Op de lichtste stand is het gas wat zwaarder dan van de CSL elite, maar daardoor wel beter te moduleren (en af te stellen)
Het is voornamelijk wennen, de CSL vond ik eerder ietsje te licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Ik heb hem toch nog kunnen bestellen, ben erg benieuwd!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 16:38
Venzio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:57:
Ik heb hem toch nog kunnen bestellen, ben erg benieuwd!! :)
Welke game ga je rijden met het stuur? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dit werkt in iRacing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Laatst online: 22-08 09:20
Toch wel een bijzonder contrast... Als Fanatec een nieuw stuur uit zou brengen hadden 'we' vandaag 200 reviews gehad op YouTube, denk ik.

Van de nieuwe Thrustmaster kan ik niks vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Als je op YouTube zoekt op “ thrustmaster sf1000 wheel” zijn er 6 reviews.

Ik vind het wel een interessante optie als je toch niet naar een direct drive setup gaat en je al een T series base hebt, zeker het scherm en de vele knoppen op het stuur ziet er uit als veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EightGear schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:00:
Toch wel een bijzonder contrast... Als Fanatec een nieuw stuur uit zou brengen hadden 'we' vandaag 200 reviews gehad op YouTube, denk ik.

Van de nieuwe Thrustmaster kan ik niks vinden in ieder geval.
Misschien wat beter zoeken.
Dit kwam vandaag op YouTube over het nieuwe stuurtje: YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09 15:58
Kan die SF1000 op een T300 RS GT base aangesloten worden?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
JoteW schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:55:
Kan die SF1000 op een T300 RS GT base aangesloten worden?
Ja dat kan zeker. T300 RS of RS GT is hetzelfde qua base, er zitten alleen andere pedalen bij.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09 15:58
Rb88 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:04:
[...]

Ja dat kan zeker. T300 RS of RS GT is hetzelfde qua base, er zitten alleen andere pedalen bij.
Dank voor je reactie!

Dit is voor de amateur-rijder zoals ik best een leuk stuurtje! Kost ook de hele wereld niet.. Zonde dat hij pas in augustus uit komt haha

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Raar dat je nog niets kunt vinden over game-ondersteuning van de SF-1000 (op PS4).
Daar staat of valt het display bv. nogal mee, zeker als je (zoals ik) op de PS4 rijdt.
F1 games boeien me niet zo, maar als hij nu goed in GT Sport, ACC of Project Cars zou werken...

Edit
Oeps, blijkbaar op de -desktop- support site wel te vinden :P
https://support.thrustmas...ct/ferrarisf1000addon-nl/

PS4 in ieder geval support voor GT Sport, ACC en F1 2021.
Display werkt alleen in F1 2020 + 2021... :( (op dit moment)

[ Voor 33% gewijzigd door Canis Lupus op 20-04-2021 21:31 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoteW schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:05:
[...]

Dank voor je reactie!

Dit is voor de amateur-rijder zoals ik best een leuk stuurtje! Kost ook de hele wereld niet.. Zonde dat hij pas in augustus uit komt haha
€349,- vind ik persoonlijk aardig geld voor een Thrustmaster stuur waarvan het nog maar afwachten is hoe het gaat met ondersteuning van bijvoorbeeld de display binnen andere games dan F1 2020 e.d.

Vind het qua looks overigens wel een geslaagd stuur en als je de filmpjes bekijkt lijkt de kwaliteit ook niet eens heel slecht voor zover je het daarop kunt beoordelen. Wordt tijd dat Fanatec eens met zoiets komt! Die krijgen echter het scherm op een DD1/2 al niet eens fatsoenlijk werkend dus ik verwacht dat een scherm zoals op de SF1000 dan wel helemaal teveel gevraagd zal zijn :+

Waar ik wel mijn vraagtekens bij heb zijn de flippers, waarom doen fabrikanten zo weinig moeite die dingen een beetje stil te maken? Ik ergerde me persoonlijk kapot aan de flippers van Fanatec zoals die op de Formula racesturen qua geluid maar bij Thrustmaster zijn ze ook niet vies van een beetje herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:05:
[...]

Welke game ga je rijden met het stuur? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dit werkt in iRacing :)
Ik begin met F1 2020, de display werkt (nog) niet met iRacing/andere sims, maar geloof dat die wel gaan komen. Hoorde ergens over een update met een Thrustmaster API voor iRacing en dat TM ook een SDK o.i.d. gereleased heeft vandaag.

iRacing/AC hoop ik zeker toch ook wel te kunnen, is toch wel een must lijkt me.

Dit plaatste TM op Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6csGCcl_7TKpOxE_SCCoZxTmTic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kp0msv3dMkcnwjPi7cngtnP3.png?f=user_large
JoteW schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:05:
[...]

Dank voor je reactie!

Ik denk dat er nog wel meer batches komen voor augustus, vandaag dus 1.000 stuks voor EU maar geloof in mei ook nog een andere markt, zou me niet verbazen als rond die tijd ook nog wel wat voor EU komen.

Eens wat betreft de prijs, ik ben geen diehard simmer zoals velen hier, maar toch de beleving van een stuur als dit met een enigszins degelijke base i.t.t. de stuurtjes van een paar tientjes is voor mij dus al een hele stap.

[ Voor 8% gewijzigd door Venzio op 20-04-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
R2D2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:11:
[...]
Wordt tijd dat Fanatec eens met zoiets komt! Die krijgen echter het scherm op een DD1/2 al niet eens fatsoenlijk werkend
Zelf pech gehad of een vaker voorkomend probleem?
Ik heb nooit issues gemerkt met het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfalas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:20:
[...]

Zelf pech gehad of een vaker voorkomend probleem?
Ik heb nooit issues gemerkt met het scherm
Nee het is een probleem wat iedere DD1/2 heeft, ga de ITM functies maar eens gebruiken of zet het display eens op 1 van de telemetry schermen van de wheelbase zelf en ervaar de “jolts” die willekeurig optreden.

Issue speelt al sinds de release van de Podium wheelbases en ze hebben het tot op heden alleen “op kunnen lossen” op het standaard scherm met het Fanatec logo. Feitelijk gezien is het scherm op een DD1/2 dus een zinloze feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het wel jammer dat veel knoppen een andere functie hebben dan de sticker. Zo lees ik dat de drie dials onder het scherm alleen het scherm aansturen.

Ik hou mijn reservering, ik wacht wel tot de set.

Overigens, voor ik mijn Spaanse vriend kon mailen, kreeg ik al een bericht van hem dat de boel klaar is voor verzending. Dus ergens de komende week kan ik de DC's verwachten.

offtopic:
Alleen jammer dat mijn beeldscherm stuk is en de vervanger pas ergens half mei komt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Mijn intresse is gewekt in ieder geval. Hopelijk compatible met ps4/5 dan ook gezien de CSL naamvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 01:38
Van Black Friday een CSW 2.5 gekocht... F voor mij.

Lijkt wel vreemd dat het een 'CSL' (ClubSport lite) is. Zouden ze ook eentje voor ClubSport maken, of zou de 2.5 toch (in praktijk) beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://newstandardd.fanatec.com
350 euri
5 Nm, DD
8 Nm met sterkere voeding

Erm,

HAVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaep
  • Laatst online: 23-07 15:56
Fentomized schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:18:
Van Black Friday een CSW 2.5 gekocht... F voor mij.

Lijkt wel vreemd dat het een 'CSL' (ClubSport lite) is. Zouden ze ook eentje voor ClubSport maken, of zou de 2.5 toch (in praktijk) beter zijn?
Als ik jou was zou ik niet al te rouwig zijn. Deze base komt pas in Q3 als ik de webpagina goed lees. Daarnaast is ie dan waarschijnlijk nog een aantal maanden uitverkocht. De CSW is echt een prima base en ik denk dat de restwaarde ook nog lang heel hoog zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 22:07
@Jaep Zelf ook nog niet zo lang geleden vanaf Thrustmaster overgestapt naar Fanatec, ook naar de CSW. Dit vind ik toch wel een mooie unit. de 8nm die de CSW doet vind ik prima. Als het gevoel dan nog soepeler en zonder fan lawaai tot mij kan komen dan zou het zomaar kunnen dat ik toch de flappen over de virtuele toonbank gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
YouTube: Fanatec | CSL DD | Direct Drive for everyone
Lage prijs. Maar is dit wel realistisch? Want een DD1 heeft toch echt een ander prijskaartje.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Ben toch wel echt benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de CSW. Hij is echt flink goedkoper. Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Ben benieuwd hoe duur die 8nm optie is 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightGear
Ik heb in januari een CSW aangeschaft... Ben heel benieuwd hoe dit zich verhoudt. Want die CSW was 200€ duurder.

Maar dit klinkt zeker als een game changer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Meh een DD die minder krachtig is dan de CSL Elite. De 180W adapter zal wel 75-100 euro zijn gok ik zo.

Voor mij geen reden om mijn CSL Elite te vervangen in ieder geval. Nooit als eerste een nieuw Fanatec product kopen... Learned it the hard way.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:54:
Meh een DD die minder krachtig is dan de CSL Elite. De 180W adapter zal wel 75-100 euro zijn gok ik zo.

Voor mij geen reden om mijn CSL Elite te vervangen in ieder geval. Nooit als eerste een nieuw Fanatec product kopen... Learned it the hard way.
Rij jij überhaupt nog wel eens?:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:09:
[...]

Rij jij überhaupt nog wel eens?:)
Nee momenteel niet. Straks een jaar iRacing voor niks betaald bijna.

Durf er niet meer aan te beginnen ook na zolang eruit te zijn geweest.

Door omstandigheden tijdje niet kunnen racen, nu ontbreekt het aan motivatie en tijd. Was toch al nooit echt goed, dus zonder veel tijd en oefening heeft het helemaal geen zin.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
Phusebox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:12:
[...]
Durf er niet meer aan te beginnen ook na zolang eruit te zijn geweest.
Kan ik me voorstellen, het zou zomaar leuk kunnen zijn, haha. _O-
Maar serieus, waarom niet? Je hebt niks te verliezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maverick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:49:
Ben toch wel echt benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de CSW. Hij is echt flink goedkoper. Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten lijkt me.
De constructie ziet er wel slim uit door dat het alu bijna het gehele apparaat is. Die kunnen ze gewoon op maat zagen en dan afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
correcto schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:14:
[...]

Kan ik me voorstellen, het zou zomaar leuk kunnen zijn, haha. _O-
Maar serieus, waarom niet? Je hebt niks te verliezen toch?
Mwah. Mensen zagen me liever gaan dan komen, can't blame them.

Zonde nu ik eindelijk de hardware heb, doe ik er niks meer mee. Sim-Lab rig, RTX3080, HP Reverb G2... Staat al maanden te verstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 09:58
Ik ben erg benieuwd naar de CSL DD, zeker op dat prijspunt. Meer keuze is altijd fijn en dat je voor 350€ al kan instappen in DD kan niemand op tegen zijn toch.

Lekker compacte base ook zo. Eerst maar reviews afwachten (en verkrijgbaarheid), hopelijk een mooie side/upgrade van de CSL 1.1 die ik nu heb denk ik zo.

Las zo gauw niks over compatibiliteit met de Xbox Universal Hub, maar aangezien hij compatibel is met de nieuwere (minder uitgebreide) CSL Hub lijkt me dat die ook wel gesupport wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door dhrto op 21-04-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dhrto schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:19:
Ik ben erg benieuwd naar de CSL DD, zeker op dat prijspunt. Meer keuze is altijd fijn en dat je voor 350€ al kan instappen in DD kan niemand op tegen zijn toch.

Lekker compacte base ook zo. Eerst maar reviews afwachten (en verkrijgbaarheid), hopelijk een mooie side/upgrade van de CSL 1.1 die ik nu heb denk ik zo.

Las zo gauw niks over compatibiliteit met de Xbox Universal Hub, maar aangezien hij compatibel is met de nieuwere (minder uitgebreide) CSL Hub lijkt me dat die ook wel gesupport wordt.
Ja als instapper voor nieuwe mensen zeker interessant. Als upgrade iets minder denk ik zelf.

Maar goed wie weet zijn de reviews laaiend en is er eens niks mis met de hard- en software in hun eerste levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Blij met mijn F1 stuurtje, maar die base is toch ook wel heel erg nice. :D Ik verwacht niet dat het TM wiel ooit compatibel zal zijn met de base, dus dan ben ik eigenlijk benieuwd: is het realistisch dat Thrustmaster over 1 jaar bijvoorbeeld ook iets met DD gaat doen? Dat zal ook rond zo'n zelfde prijsklasse moeten zitten dan geloof ik?

Ik ben wel blij om te zien dat er toch weer wat gaande is aan de onderkant van de markt, is voor iedereen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Jammer genoeg lijkt er alleen geen playstation ondersteuning te zijn. Maar mogelijk wordt daar nog iets voor aangekondigd.
And of course we are working on more DDs, including PS5 licensed DDs, as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31
Interessant die goedkopere DD. Maar 200 euro goedkoper dan CSW met zelfde peak en evt smoother feel... ik houd het in de gaten. Tot die tijd nog maar lekker van mijn CSW genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:46
Vraag me meer af of en binnenkort een CSW DD aangekondigd wordt met rond de 13 nm aangezien die ook al een tijd niet meer in assortiment is. Denk dat ze helemaal van belt driven afstappen gezien dat de goedkoopste optie nu dus een DD word.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:25
In ieder geval een mooie stap van Fanatec. Wellicht is het aantal Nm dat de motor voor je produceert niet het meeste, maar je hebt wel de winst van de Direct Drive in zin dat hij veel directer en sneller zal zijn met zijn input te geven aan jou.
Ben ook nog wel benieuwd hoe hij met de hitte om zal gaan. Hoop dat ze behuizing erom heen een grote heatsink is. Anders zal de constante Nm ook nog eens niet zo hoog kunnen uitvallen.

De boost kit vind ik wel bijzonder. Op dit moment lijkt het niks anders dan een andere voeding dat je dan koopt. Dus zal dan niet heel veel kunnen kosten. Of het wordt weer een leuk klusje voor hobbyisten om zelf een betere voeding te kopen en dan de juiste aansluiting er aan te solderen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hupske schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:09:
In ieder geval een mooie stap van Fanatec. Wellicht is het aantal Nm dat de motor voor je produceert niet het meeste, maar je hebt wel de winst van de Direct Drive in zin dat hij veel directer en sneller zal zijn met zijn input te geven aan jou.
Ben ook nog wel benieuwd hoe hij met de hitte om zal gaan. Hoop dat ze behuizing erom heen een grote heatsink is. Anders zal de constante Nm ook nog eens niet zo hoog kunnen uitvallen.

De boost kit vind ik wel bijzonder. Op dit moment lijkt het niks anders dan een andere voeding dat je dan koopt. Dus zal dan niet heel veel kunnen kosten. Of het wordt weer een leuk klusje voor hobbyisten om zelf een betere voeding te kopen en dan de juiste aansluiting er aan te solderen :)
Waarschijnlijk gewoon een laptop voeding van 180W met een speciale connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Poeh, dit is wel een hele fijne optie, die nieuwe van Fanatec. Dat vind ik nu wel een mogelijkheid tot upgraden als die uitkomt... Eens kijken of ik mijn huidige stuurtje dan kan hergebruiken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hupske schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:09:

Deze is goedkoper te maken dan de CSL. De basis is geëxtrudeerd aluminium wat ook gelijk de heatsink is. In het filmpje zie je duidelijk aan de vorm dat het één grote heatsink is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Is er al bekend wanneer hij beschikbaar wordt? Kan daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
stormbreaker schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:46:
YouTube: Fanatec | CSL DD | Direct Drive for everyone
Lage prijs. Maar is dit wel realistisch? Want een DD1 heeft toch echt een ander prijskaartje.
Hmm, heb je recent een CSW gekocht.. 8)
Phusebox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:54:
Een 400W ATX PSU kost 50 euro.. is er behalve marketing / upselling een reden dat die boost kit niet standaard is?

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-04-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:57:
[...]

Hmm, heb je recent een CSW gekocht.. 8)

[...]

Een 400W ATX PSU kost 50 euro.. is er behalve marketing / upselling een reden dat die boost kit niet standaard is?
Het is dan ook een laptopvoeding, of soortgelijk, als deze:
https://www.replacedirect...ptop-ac-adapter-180w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boinkie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:52:
Is er al bekend wanneer hij beschikbaar wordt? Kan daar niets over vinden.
Q3 zou hij (beperkt) leverbaar moeten zijn meen ik ergens gelezen te hebben.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik er compleet naast zat toen de "april fools" DD 0.5 voorbij kwam en ik er persoonlijk toch echt van overtuigd was dat je het allemaal niet in zo'n klein pakketje kon krijgen en zeker niet voor dat geld. Aan de andere kant, ik had nooit gedacht dat men met een motor zou komen die "maar" 5Nm zou leveren. Dat is nog altijd minder dan de huidige CSL maar met de optionele adapter kom je dan ineens weer op CSW niveau...

Als ik Logitech, Thrustmaster of VRS (of ieder ander merk in die prijs regio) zou heten zou ik me toch wel een beetje zorgen gaan maken, €349,- lijkt haast een prijs die te mooi is om waar te zijn en ik vind hem ook niet heel des Fanatecs om heel eerlijk te zijn. De CSW heeft in ieder geval op basis van de eerste specs weinig bestaansrecht meer binnen de Fanatec productlijn maar men zal ongetwijfeld daar ook een plan voor hebben want ik geloof ook weer niet dat Fanatec het gat tussen de CSL DD en de DD1 onbenut gaat laten.

Aan de andere kant, mocht er een CSW op de markt komen die in staat is om ergens tussen de 12 en 15Nm te gaan leveren aan peak torque kun je jezelf af vragen of de DD1 weer niet teveel in gevaar komt.

Al met al een bijzonder geslaagd ontwerp vind ik zelf en de specs zijn vooralsnog belachelijk goed voor een apparaat in deze prijsklasse. De vraag is alleen hoe het in het echt gaat performen en hoe de software gaat zijn die dit alles gaat aansturen want dat ze hardware kunnen maken is geen geheim, de software daarentegen is kwalitatief van matig niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die Q3 heb ik alleen maar hier gezien en vervolgens op het Fanatec forum (denk een user van hier?), haal dat niet uit het filmpje of website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Natuurlijk, maar wat kan het kostenverschil tussen een 180W voeding en de normale variant nou helemaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:39:
[...]

Natuurlijk, maar wat kan het kostenverschil tussen een 180W voeding en de normale variant nou helemaal zijn?
Genoeg waardoor ze extra marge kunnen pakken, en de basisversie marketingtechnisch zo goedkoop prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
Mwa, ze zullen het wel zo willen prijzen dat iedereen die upgrade pakt.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:24:
[...]

Q3 zou hij (beperkt) leverbaar moeten zijn meen ik ergens gelezen te hebben.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik er compleet naast zat toen de "april fools" DD 0.5 voorbij kwam en ik er persoonlijk toch echt van overtuigd was dat je het allemaal niet in zo'n klein pakketje kon krijgen en zeker niet voor dat geld. Aan de andere kant, ik had nooit gedacht dat men met een motor zou komen die "maar" 5Nm zou leveren. Dat is nog altijd minder dan de huidige CSL maar met de optionele adapter kom je dan ineens weer op CSW niveau...

Als ik Logitech, Thrustmaster of VRS (of ieder ander merk in die prijs regio) zou heten zou ik me toch wel een beetje zorgen gaan maken, €349,- lijkt haast een prijs die te mooi is om waar te zijn en ik vind hem ook niet heel des Fanatecs om heel eerlijk te zijn. De CSW heeft in ieder geval op basis van de eerste specs weinig bestaansrecht meer binnen de Fanatec productlijn maar men zal ongetwijfeld daar ook een plan voor hebben want ik geloof ook weer niet dat Fanatec het gat tussen de CSL DD en de DD1 onbenut gaat laten.

Aan de andere kant, mocht er een CSW op de markt komen die in staat is om ergens tussen de 12 en 15Nm te gaan leveren aan peak torque kun je jezelf af vragen of de DD1 weer niet teveel in gevaar komt.

Al met al een bijzonder geslaagd ontwerp vind ik zelf en de specs zijn vooralsnog belachelijk goed voor een apparaat in deze prijsklasse. De vraag is alleen hoe het in het echt gaat performen en hoe de software gaat zijn die dit alles gaat aansturen want dat ze hardware kunnen maken is geen geheim, de software daarentegen is kwalitatief van matig niveau.
Ik denk niet dat logitech zich zorgen maakt. 220 voor een base, rim en pedals is toch een andere instap dan 350 voor alleen de base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:16:
[...]

Ik denk niet dat logitech zich zorgen maakt. 220 voor een base, rim en pedals is toch een andere instap dan 350 voor alleen de base.
Dat denk ik ook. Een heel andere doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar wel een doelgroep met meer marge. Thrustmaster en Fanatec verkopen allerhande extra stuurtjes bij een base. Dat is wel de manier om geld te blijven genereren op je hardware natuurlijk.

Thrustmaster pakt het sportief op :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsZ4MMUNw2iySvKvlhLTkDnK_ps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7N0pBzJPy4vuI7V5MEw1bnid.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:16:
[...]

Als je puur naar het geld kijkt (al is de G29 nu een kleine €250,- in de pricewatch en gaat de G923 al richting de €300,-) ja, maar technisch gezien wordt het gat natuurlijk wel steeds groter, helemaal omdat Logitech de ontwikkeling jaren geleden al stop gezet lijkt te hebben. En je kunt jezelf af vragen of die < €300 markt als fabrikant zijnde wel de markt is waar je op lange termijn brood in ziet en denkt klanten vast te kunnen houden.

Fanatec (Thrustmaster in mindere mate) heeft dat wel bijzonder goed afgedekt, de initiële drempel is misschien wat hoger qua instap maar daarna kun je naar hartelust upgraden op diverse vlakken zonder dat bepaalde onderdelen niet meer compatibel zijn met elkaar.

Ik zou me als Logitech zijnde dus wel degelijk een beetje zorgen (al zal de impact voor hen niet zo groot zijn als voor een Thrustmaster) maken want als eenmaal duidelijk wordt dat dit DE instapper gaat worden in de simrace wereld krijg je een hele hoop mensen die hun budget wel iets op gaan rekken en die sprong dan toch gaan nemen, zeker als er straks ook nog weel bundels gaan komen icm pedalen en stuur en dat je dan voor pak hem beet 600 euro klaar bent. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tweedehands CSL's / CSW's die straks beschikbaar komen want ik geloof ook nog wel dat een hele hoop mensen dit als een mooie kans zien een stapje te maken zonder dat het ze heel hard raakt in de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grote afweging blijft wel, heeft een DD met maar 5nm en veel duurdere accessoires meerwaarde over een bijv. TS-PC van 6.4nm en goedkopere accessoires?

Wat zijn dan eventueel de voordelen van zo'n DD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Minder onderdelen, minder slijtage, naadloos gevoel in het stuur ipv een vertanding van de riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:10:
[...]

zeker als er straks ook nog weel bundels gaan komen icm pedalen en stuur en dat je dan voor pak hem beet 600 euro klaar bent.
Ik kan niet in mensen hun portemonnee kijken, maar instap voor 600 om te kijken of het iets is versus 220 (dat is de prijs bij elke aanbieding) is naar mijn inziens een nobrainer. DD is leuk voor als je al weet of je het iets gaat vinden, 220 is meer in lijn met dat inzicht verkrijgen.

Hoe dan ook, ik kan er geen graantje van mee pikken dus in dat opzicht vind ik het minder boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slijtage vind ik persoonlijk niet echt een sterk punt.
Ik rijd nu al jaren met een T500RS en dat gaat nog steeds prima!
Als er al slijtage is dan is dit niet of nauwelijks merkbaar.

Dus riem aangedreven stuurtjes gaan ook gewoon erg lang mee, en aan het eind van hun levensduur is de technologie vaak al dusdanig vernieuwd dat het altijd een nieuwer en beter stuur oplevert.

Persoonlijk denk ik dus ook dat een TS-PC meer 'bang for bucks' is dan dit DD stuur.
Maar ik hoop dat iemand daar binnenkort ook een review over wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 09:58
Vooral de reactiesnelheid en 'nauwkeurigheid' van de FFB zie ik als een plus van een DD t.o.v. een riem of tandwielen. Ik hoef echt geen bak aan Nm te hebben. Heb op mijn huidige CSL 1.1 de FFB nooit op max. staan. En de kleinere wheelbase is ook mooi meegenomen.

Maar goed, eerst maar eens de reviews afwachten!

[ Voor 8% gewijzigd door dhrto op 22-04-2021 11:53 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.