Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
Ik heb in tijdens afgelopen Black Friday van Fanatec de CSL Elite PS4 start kit gekocht, en die aan mijn pc gekoppeld. Vanwege allerlei omstandigheden heb ik die nog niet veel gebruikt.

Nu viel het me op dat het gas-pedaal wat traag reageert ingame, bijvoorbeeld bij Forza Horizon 4. Nu kwam ik er zojuist achter dat dat óók het geval als ik naar de Fanatec Settings navigeer. Het eerste gedeelte als ik het gaspedaal indruk, komt die blauwe balk ook niet in beweging. Pas op het tweede gedeelte komt die in beweging, tot uiteindelijk een volle blauwe balk. Kan ik die pedalen ergens handmatig kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

SyS_ErroR schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:58:
Ik heb in tijdens afgelopen Black Friday van Fanatec de CSL Elite PS4 start kit gekocht, en die aan mijn pc gekoppeld. Vanwege allerlei omstandigheden heb ik die nog niet veel gebruikt.

Nu viel het me op dat het gas-pedaal wat traag reageert ingame, bijvoorbeeld bij Forza Horizon 4. Nu kwam ik er zojuist achter dat dat óók het geval als ik naar de Fanatec Settings navigeer. Het eerste gedeelte als ik het gaspedaal indruk, komt die blauwe balk ook niet in beweging. Pas op het tweede gedeelte komt die in beweging, tot uiteindelijk een volle blauwe balk. Kan ik die pedalen ergens handmatig kalibreren?
Fanatec settings, automatische calibratie uitzetten, dan je min en max setten, klaar. Staat in de handleiding. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48
Ik rij nu ongeveer 2 a 3 weken met een CSW 2.5 met v3 Pedals. Vandaag maar eens besloten de pedals direct op de PC aan te sluiten ipv via de base omdat je dan ook de pedals kunt updaten. Zo gezegd zo gedaan maar nu wordt de base niet meer herkend in W10. Iemand enig idee? Verschillende USB poorten gebruikt en ik hoor het W10 geluidje wanneer iets nieuws wordt aangesloten op een USB poort maar zie de base verder nergens, niet in Fanalab maar ook niet ingame.

EDIT: Krijg brake ook maar ~30% ingedrukt dus ook niet wordt niet helemaal lekker herkend.

EDIT: Pedals weer op de base aangesloten en usb losgehaald en nu wordt niet meer herkend. Valt me toch wat tegen kwa gebruiksgemak.

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 28-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Card Nox schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:40:
EDIT: Pedals weer op de base aangesloten en usb losgehaald en nu wordt niet meer herkend. Valt me toch wat tegen kwa gebruiksgemak.
Je hebt toch niet op enig moment zowel de USB als via de base, tegelijk aangesloten gehad hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nee, enkel de RJ12. Tegelijk nog niet geprobeerd, maar moet ik dus ook niet doen als ik het zo lees ;)

Als ik de RJ12 los haal en de USB weer erin doe worden de pedalen weer netjes herkend.

[ Voor 30% gewijzigd door Card Nox op 28-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Niet doen inderdaad, dan ontsnapt je magic smoke uit de pedalen-elektronica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Card Nox schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:40:
Ik rij nu ongeveer 2 a 3 weken met een CSW 2.5 met v3 Pedals. Vandaag maar eens besloten de pedals direct op de PC aan te sluiten ipv via de base omdat je dan ook de pedals kunt updaten. Zo gezegd zo gedaan maar nu wordt de base niet meer herkend in W10. Iemand enig idee? Verschillende USB poorten gebruikt en ik hoor het W10 geluidje wanneer iets nieuws wordt aangesloten op een USB poort maar zie de base verder nergens, niet in Fanalab maar ook niet ingame.

EDIT: Krijg brake ook maar ~30% ingedrukt dus ook niet wordt niet helemaal lekker herkend.

Kijk eens via de Fanatec property page. Of die er A bij staat en B of alles werkt zoals het moet.

Ik heb ook wel eens dat die niet herkent word, via de property page krijg je dan de melding om het uit/aan te zetten. En daarna doet die het weer. Bij mij tenminste.

Staat wel bij dat je dan contact op moet nemen met Fanatec, dus als ik dat weer eens heb ga ik dat ook maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:56:
Niet doen inderdaad, dan ontsnapt je magic smoke uit de pedalen-elektronica :P
Is dat niet fatsoenlijk beveiligd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Is dat niet fatsoenlijk beveiligd?
Volgens mij niet, op reddit meerdere keren voorbij zien komen dat mensen de boel hadden gesloopt door even een update te willen draaien via usb terwijl het nog op de rj12 zat.

En er staat ook een specifieke waarschuwing in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5e6b81e2685346467aff22a285473141.png

Maar het blijft gewoon slecht dat ze op een setje pedalen van meer dan 350 euro niet even 10 cent aan protecties hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Mijn setup doet het weer, heb drivers 402 geinstalleerd en plots werkte alles weer zoals verwacht. Ook meteen even de pedals geupdate. Dank aan iedereen voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 29-03-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 11:17
Ik heb al ongeveer 10 jaar een G25, die loopt nu tegen zijn einde aan. Ook wordt mijn stuur niet meer herkent door de Logitech gaming software, dus ben toe aan een vervanger. Nu zat ik al langer te kijken en mij in te lezen over een nieuw stuur.

In het kort is Fanatec te duur voor mij en wil graag een upgrade van mijn Logitech, dus Thrustmaster it is simpel gezegd.

Mijn keuze was uiteindelijk geworden om een T300 RS GT of de Ferrari variant met een shifter (TH8A). Toevallig dat ze allebei nu in de aanbieding zijn en dat ik er zeer sterk over nadenk om iets te gaan kopen.

Na wat verder zoeken zag ik dat Thrustmaster een loadcell pedalenset (T-LCM) heeft, dit lijkt me een gave en nieuwe ervaring die ik graag zou willen proberen. Of voor een paar tientjes meer de Fanatec (CSL Elite pedals LC) versie ervan (met koppeling)

In mijn ogen is de ideale setup:
  • T300 met stuur
  • Shifter
  • Loadcell pedalenset met koppeling (thrustmaster of Fanatec maakt me niet zoveel uit)
Helaas is de prijs om alle onderdelen los te kopen een heel stuk duurder dan een “standaard” set zoals de T300 RS GT. Daarnaast schrok ik best wel hoe oud de T300 wheel base is, Ruim 7,5 jaar! Dat is gigantisch in de elektronica wereld…

De vragen die ik hierover heb zijn:
  1. is het nog waard om een T300 te halen?
  2. Zijn er nieuwsberichten geweest over een updated model, want zelf heb ik die nog niet gezien. Of is de TS-WX een updated model van de T300?
  3. Wat is in jullie ogen de beste set (voor ong. 500 euro maximaal)
  4. Werkt de Fanatec pedalenset out of the box met Thrustmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:50
@jeroentje93 ik geloof dat er recent op pepper.nl een aanbieding was voor de t300 BASE +F1rim voor 299 euro.volgens mij loop die nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:43
1. Zeker, bij ons rijden al jaren mensen met een T300 en er komen er steeds meer bij. Het ontwerp is gewoon goed. Dont fix what ain't broken
2. Nee, enkel een nieuw F1 achtig stuur voor op de thrustmaster series
3. De T300 GT RS, als je loadcell wilt zijn de T-LCM erg goed en werken met een T300 eventueel ook op een playtstation. Vaak kun je de pedalen van de RS nog kwijt voor ~60 euro.
4. Als je ze beide op je PC met usb aansluit wel.

@jeroentje93

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb sinds 3 maanden een Fanatec setje waar ik de laatste week wat opvallends aan merk. Als ik mijn V2 stuurtje gebruik en er veel kracht gebruik wordt, bv bij een lange bocht met veel snelheid waar het stuur 90gr staat, dan voel en hoor ik bij het stuur soms een klein piepje/kraakje. Het is echt heel minimaal, maar ik stoor me er wel een beetje aan. Ik vroeg me af of er meer zijn die dit herkennen? (ik vind het moeilijk te omschrijven en snap dat het dan moeilijk te herkennen is)

Setup 3 maanden oud:
Fanatec CSL P4 wheelbase
Formula V2 wheel
Porsche RSR wheel (geen last van)

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 19:32
@jeroentje93 TS serie is inderdaad een soort van updated model tov t300/500 model. Deze (TS) is ook beter dan de 2 oudere modellen.
De t300 is ook goed maar deze heeft net als de t500 geen heel goede koeling vd interne motor tov de TS base. ( Ben zelf van een t500 gegaan naar een ts-pc)

[ Voor 6% gewijzigd door TiezZ_BE op 30-03-2021 13:44 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
lethal pi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:14:
Setup 3 maanden oud:
Fanatec CSL P4 wheelbase
Formula V2 wheel
Heb ook een CSL Elite en een Formula V2 stuurtje. Er zit sowieso speling in de quick release en die rammelt ook wel eens bij mij. Als je ff terug zoekt in dit forum, dan vind je mijn posts wel, maar hier lees je wat ik heb gedaan om het te verbeteren: https://gathering.tweaker...message/64964308#64964308

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds 3 maanden een Fanatec setje waar ik de laatste week wat opvallends aan merk. Als ik mijn V2 stuurtje gebruik en er veel kracht gebruik wordt, bv bij een lange bocht met veel snelheid waar het stuur 90gr staat, dan voel en hoor ik bij het stuur soms een klein piepje/kraakje. Het is echt heel minimaal, maar ik stoor me er wel een beetje aan. Ik vroeg me af of er meer zijn die dit herkennen? (ik vind het moeilijk te omschrijven en snap dat het dan moeilijk te herkennen is)

Setup 3 maanden oud:
Fanatec CSL P4 wheelbase
Formula V2 wheel
Gebruik je de locking screw? Zo niet probeer die eens te gebruiken, op zowel mijn CSW V2.5 als op de DD2 die die ik nu heb zorgt gebruik van de schroef er voor dat je net dat laatste beetje speling kwijt bent. De enige keer dat ik hem nu nog wel eens hoor is wanneer de buitenste ring van de QR een opdonder krijgt tijdens een crash en het stuur snel heen en weer slaat (gelukkig niet meer gebeurd sinds men in iRacing de FFB omlaag gooit tijdens een crash).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 16:17
bij mij is het plastic van het formula V2 stuur achterop, bovenaan wat gebarsten. Dat veroorzaakt bij mij het gekraak

Niet veel aan te doen in mijn geval

[ Voor 8% gewijzigd door Arfalas op 30-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfalas schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:32:
bij mij is het plastic van het formula V2 stuur achterop, bovenaan wat gebarsten. Dat veroorzaakt bij mij het gekraak

Niet veel aan te doen in mijn geval
Ik zou hem opsturen als ik jou was, dat zou gewoon een kwestie van garantie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De vier grote schroeven in de voorkant van mijn Formule Carbon zaten los.. dat begon ook met een soort piepje in sommige bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
R2D2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Ik zou hem opsturen als ik jou was, dat zou gewoon een kwestie van garantie moeten zijn.
Klopt, maar ik heb er weinig last van en het is me het gedoe en de verzendkosten eigenlijk niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arfalas schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Klopt, maar ik heb er weinig last van en het is me het gedoe en de verzendkosten eigenlijk niet waard
Verzendkosten betaal je niet in het geval van garantie (ze maken een shipping label voor je en afgeven kan bij een PostNL punt) en als je een ticket aan maakt, een dag later belt en je heel lief vraagt of ze een nieuwe op willen sturen en jij de defecte op stuurt wanneer de nieuwe binnen is ga je er 0 last van hebben. Is mij ook gelukt met de CSW toen ik er een issue mee had.

Mijn Formula V2 heb ik ook een keer terug moeten sturen ivm garantie (kapotte knop na een paar uur racen) en nadat ik die dinsdags op de post had gedaan kon ik vrijdags de nieuwe in ontvangst nemen van de UPS chauffeur. Als ze het niet hoeven te testen om het defect te verifiëren kan het heel snel gaan bij Fanatec.

Ik zou er toch werk van maken als ik jou was, straks gaat hij wel echt stuk en dan zul je net zien dat dat buiten je garantie termijn gebeurt... ook zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 30-03-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijs van de VRS pedalen is ook bekend, ik vind ze aan de prijzige kant, https://virtualracingscho...-pricing-and-availability

Paar tientjes onder de Heusinkveld Sprints bij 2 pedalen, duurder wanneer je de clutch er bij neemt. Verwacht dat in tegenstelling tot de Direct Force pro wheelbase deze een stukje minder populair gaan worden als alternatief voor de “duurdere opties” aangezien ze daar qua prijs in ieder geval niet mee concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
En niets anders dan al die andere. Van Heusinkveld tot Kapral het maakt allemaal niet zoveel uit. Maar als ik het zo zie zijn de Sprints wel toppers, qua afwerking en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geezer1986 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:23:
En niets anders dan al die andere. Van Heusinkveld tot Kapral het maakt allemaal niet zoveel uit. Maar als ik het zo zie zijn de Sprints wel toppers, qua afwerking en software.
In de zin van algemene bouw niet inderdaad maar hun gas pedaal zou uniek moeten zijn vanwege het ontbreken van een geleiderstang welke ervoor zou moeten zorgen dat er minimale frictie is op het gaspedaal.

Ik vind het persoonlijk wat dubieus klinken en plaats hem in de hoek van "marketing prietpraat" omdat ik niet helemaal snap wat er nou zo erg is aan dat hele kleine beetje extra weerstand, zeker aangezien er wel degelijk een soort van geleiderstang is om de boel op de plek te houden.

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/xIUf0FFBga5WSshBFEWhWwh2shvyWTYFwWcq0r7i.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjED0aDGV1LWNlbnRyYWwtMSJGMEQCIHr0cIJZWmZhRshz3GoMw4MRvpnXeenhzeLgHTcB06QyAiBDJykfYI8Jp2PVbkZAQiKri%2F6MYIMqgsm%2B7d7t0kshHSriAQiG%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F8BEAAaDDkxOTUxNDQ5MTY3NCIMCNd0pGr0zds8Ph82KrYBYydsYKKlQxMmAqk6JVgH%2B2dz3nrmfhE0lsPL5MCvwlnpNI70QPZAubXTCK9NJXU2p8AqpMZbljQba9QXffoZTeJTEBN3AshFsUOMFziIXU5flY9ose6mpRILNCs%2Fi5NLVI0qy0yGuW%2BC1c1Rrhb44b1Ad%2B%2FDmm1E7hyaU77TUyjKHt%2Fof%2FowaxXHty7It4jBEOOxHdRu6LbzC6SqLBufyB3EsC0ealIuZe4wu2L%2F8B1dR1XJHbMwwImQgwY64QH5A5ZQyV27LjH7gH4v6jpDtwXznmnv3zeCDLUfShefyp5tgIy0p2dz%2FsMcxlADw8Tk2AG2eOPFf5JlnVRZNnNKErVGi3qUnlPLZSLBo5c7GCDrJf0eBrNeF0i%2BE4ufDGEKRTnZs0OajDMwUwVyK19ypx0lf9Y5cKcRlcYC5pMzkzGyIoFU7UhZ5G0tgRkrPMiQqGx%2FpjdI7FGrwrop3i6v%2Fmk3XGBIJWW0NnIua7BAjZuCyKdjAsOQBqz2ZGUVs5KIqtgMOEjUozQjPyWG8i1rBwDxpL5f0PlzBGdKVQC9TPM%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNEJRKUUE3%2F20210331%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20210331T064941Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=b84ee7cc9dcf6b198587cd7b359ad46f02dac5010c4bff73ab69bd908c2f5946

Ik vraag me dus af wat er in werkelijkheid nou dus zo bijzonder is aan deze pedalen als dat men ze doet overkomen en of de afwijkende montage van de veer in het gaspedaal nou echt een toegevoegde waarde is OF het alleen maar gedaan is om een marketingverhaal aan op te hangen en men zich zo nog een klein beetje kan onderscheiden tussen de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:34
Overduidelijk marketing bullshit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EkyylU_EuhRr0h7HCzKQ2pJT4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JJ43fS2MwW9bthwx6PksRhf.jpg?f=fotoalbum_large

begint weer te kriebelen ...heb mezelf afgesproken ...max stuur....eerst van aluminium maken voor de maten, en dan van carbon...let niet op de led gaatjes....uit de losse hand gedaan...heb voor carbon boorstandaard gekocht... ;) de ombouw heb ik van kunststof laten maken...., ontworpen in fusion 360

Update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6liDer6EbL61br-l-QdMmOLePk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEDG3bGdrAklUSuPOTTwJ582.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door spacebird1 op 25-04-2021 18:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Ik vond het anders stiekem best vervelend/moest even wennen aan het feit dat het HE Sprint gaspedaal een stukje stroever ging dan mijn vorige 2 Fanatec setjes. Mag van mij nog steeds wel lichter eigenlijk.

Maar als ik opnieuw zou moeten kopen zou ik weer voor HE Sprints gaan. Bewezen kwaliteit/service en NL bedrijf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uwehogold
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 31-03-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Arfman schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:29:
Ik vond het anders stiekem best vervelend/moest even wennen aan het feit dat het HE Sprint gaspedaal een stukje stroever ging dan mijn vorige 2 Fanatec setjes. Mag van mij nog steeds wel lichter eigenlijk.

Maar als ik opnieuw zou moeten kopen zou ik weer voor HE Sprints gaan. Bewezen kwaliteit/service en NL bedrijf.
Inderdaad, het is wennen. Maar ik heb nu, na een paar maanden, wel eens de behoefte het gas iets strakker te zetten. Ik heb het idee dat de fijne controle nog iets beter is dan

Ik zoek alleen nog de gulden middenweg dat vol indrukken niet té veel kracht kost. In lange stints wordt dat ook vervelend

[ Voor 9% gewijzigd door Arfalas op 31-03-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Arfman schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:29:

Je kan die sterkte afstellen, dat weet je hopelijk? Ik heb m best wel licht staan maar sinds kort race ik eindelijk met schoenen en merk dat ik m nu wel iets sterker wil hebben. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen m opnieuw af te stellen ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
vandaag een 2ehands Fanatec Clubsport F1 wheel gekregen....
dat schakelt toch een stuk beter dan de standaard ps4 elite wheel!
Heb je toch wel wat voordeel van, morgen magnetic optie der opzetten :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
arggg stuur doet opeens uit het niets niks meer. :(

In een andere usbpoort ook niks.
In het stuur zit een BU0836A.

Meer mensen problemen mee of iets met een recente windows update ofzo?

Uur geleden wertke het gewoon nog tijdens potje racen. Daarna begon het schakelen wat te haperen en nu niks meer.

Edit:

Hmmm is de kabel zelf waarin de kleine rode kabel gebroken is. Stuk eraf strippen weer opnieuw solderen aan de plug morgen of vrijdag |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 01-04-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Paulus07 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:09:
arggg stuur doet opeens uit het niets niks meer. :(

In een andere usbpoort ook niks.
In het stuur zit een BU0836A.

Meer mensen problemen mee of iets met een recente windows update ofzo?

Uur geleden wertke het gewoon nog tijdens potje racen. Daarna begon het schakelen wat te haperen en nu niks meer.

Edit:

Hmmm is de kabel zelf waarin de kleine rode kabel gebroken is. Stuk eraf strippen weer opnieuw solderen aan de plug morgen of vrijdag |:(
Kabel vrij strak dubbel om de 'shaft' wikkelen en vervolgens de USB poort zo dichtbij mogelijk plaatsen. (Ik heb zelf een USB verlengkabeltje onder m'n simucube getaped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:57
hi all, ik wil wellicht overstappen van T300rs + f1 add-on (standaard pedalen) naar een Fanatec elite echter... waar is dit te koop? iemand tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
EnzoF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:05:
[...]

Kabel vrij strak dubbel om de 'shaft' wikkelen en vervolgens de USB poort zo dichtbij mogelijk plaatsen. (Ik heb zelf een USB verlengkabeltje onder m'n simucube getaped).
Geeft dat op den duur geen problemen mbt draaien van wiel of alsnog trekken van de kabel?

Had nu die "coiled" kabel met de din connector in het stuur zitten.
Dan de kabel een klein stukje hangen (maar nog genoeg speling om stuur helemaal rond te kunnen draaien).
De kabel ging vervolgens door de frontmount gedeelte met een lus (zodat ook daar niet usb uit de hub getrokken kan worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:31
ls789 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:10:
hi all, ik wil wellicht overstappen van T300rs + f1 add-on (standaard pedalen) naar een Fanatec elite echter... waar is dit te koop? iemand tips :)
Uhh, fanatec.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je denken maar, https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/?p=1

Voorraad is al een tijdje problematisch bij Fanatec en een CSL / CSW is op het moment van schrijven daar dus niet te krijgen. Dus nee, voor Fanatec CSL Elite of CSW V2.5 wheelbase moet je momenteel niet bij Fanatec zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Raimond613 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:47:
[...]

Je kan die sterkte afstellen, dat weet je hopelijk? Ik heb m best wel licht staan maar sinds kort race ik eindelijk met schoenen en merk dat ik m nu wel iets sterker wil hebben. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen m opnieuw af te stellen ;)
Ja, ik had hem al op z'n lichtst afgesteld als ik me goed herinner. Zal er nog eens naar kijken alhoewel het niet een heel groot probleem meer is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:31
R2D2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:49:
[...]

Voorraad is al een tijdje problematisch bij Fanatec en een CSL / CSW is op het moment van schrijven daar dus niet te krijgen. Dus nee, voor Fanatec CSL Elite of CSW V2.5 wheelbase moet je momenteel niet bij Fanatec zijn ;)
Dan nog is er niemand die Fanatec nieuw verkoopt behalve Fanatec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:07

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnMbmwGv2NY2eOeNvd3UUMXC-Bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AXsR0cUsCpvOwFz98KebhfzF.png?f=user_large

https://forum.fanatec.com...cial&utm_source=instagram

Fanatec DD 0.5 -> 1 April grap of niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Doubleoz op 01-04-2021 14:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Paulus07 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:44:
[...]

Geeft dat op den duur geen problemen mbt draaien van wiel of alsnog trekken van de kabel?

Had nu die "coiled" kabel met de din connector in het stuur zitten.
Dan de kabel een klein stukje hangen (maar nog genoeg speling om stuur helemaal rond te kunnen draaien).
De kabel ging vervolgens door de frontmount gedeelte met een lus (zodat ook daar niet usb uit de hub getrokken kan worden).
Ik heb m'n sturen meestal juist zo dat de connector wel wat gebogen zit, maar daardoor niet heen en weer gaat wanneer je het stuur draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
R2D2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:49:
[...]

ja precies dit ;) ik lees ook geruchten dat er een nieuw product zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddye schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:15:
[...]

Dan nog is er niemand die Fanatec nieuw verkoopt behalve Fanatec.
Klopt, maar nu een nieuwe CSL kopen is dus onmogelijk en ik vermoed dat de vraag niet helemaal compleet was en de vraag had moeten zijn, "iemand een idee waar ik een nieuwe CSL kan kopen behalve bij Fanatec want die zijn al tijden door hun stock heen en lijken ook maar niets binnen te krijgen" ;)
Dat weet ik wel zeker :+
ls789 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:53:
[...]

ja precies dit ;) ik lees ook geruchten dat er een nieuw product zou komen?
Zou je denken maar de voorraad indicatie is daar een slechte graadmeter voor bij Fanatec, die kampen namelijk sinds vorig jaar al met voorraad problemen, alleen de DD1/2 lijkt redelijk steady leverbaar te zijn als je kijkt naar het afgelopen jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 01-04-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:37
Persbericht ook gelezen? Dan is het wel duidelijk :+
Millions of you asked for this product and we listened! A direct-drive wheel base with near-Podium performance at the price of an entry level wheel base!

We gave this almost impossible task to our brilliant engineers and their solution was ingenious: cut our DD1 in half! Everything will be smaller, even the giftbox and the driver software.

And while we were at it, we even integrated the super-innovative FluxBarrier™ technology. I can’t really explain what it does but it is sensationally good… as if it came straight from the future.

Of course we needed to save weight to reduce the shipping costs so we made the internals from carbon fibre, another innovation for sim racing and indeed electric motors in general.

The result is our brand new DD 0.5, available for €/$ 349.95!

This product combines the latest technology at a low cost, something we could only achieve by producing it completely with robots and selling it with chatbots. Even this text was generated by our new blogbot.

Watch out for more details soon.

Your Tombot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
Ze kunnen niet eens normaal hun producten leveren, dus dan heeft dat ook niet veel zin. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
oke, dan is het dus wachten op nieuwe voorraad :)
Wellicht kan ik in de tussentijd al wel mijn pedalen upgraden naar de CSL elite pedalen. Ik lees hier wisselende verhalen over.

Iemand hier die CSL elite pedalen i.c.m Thrustmaster T300rs en een PS4/PS5 heeft? Ik wil idealiter geen Drivehub of iets dergelijks aanschaffen gezien dat overbodig is als ik ook de wheelbase van fanatec krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ls789 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:14:
oke, dan is het dus wachten op nieuwe voorraad :)
Wellicht kan ik in de tussentijd al wel mijn pedalen upgraden naar de CSL elite pedalen. Ik lees hier wisselende verhalen over.

Iemand hier die CSL elite pedalen i.c.m Thrustmaster T300rs en een PS4/PS5 heeft? Ik wil idealiter geen Drivehub of iets dergelijks aanschaffen gezien dat overbodig is als ik ook de wheelbase van fanatec krijg
Op een PS4/5 moet je alles van dezelfde fabrikant hebben. Met een Drivehub mogelijk wel. Je kan je pedalen niet rechtstreeks aan je Playstation doen, want die herkent ze simpelweg niet. Standaard gaan de pedalen in de base en de base in de playstation.

[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 01-04-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
thunder8 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:01:
[...]

Op een PS4/5 moet je alles van dezelfde fabrikant hebben. Met een Drivehub mogelijk wel. Je kan je pedalen niet rechtstreeks aan je Playstation doen, want die herkent ze simpelweg niet. Standaard gaan de pedalen in de base en de base in de playstation.
aha en die pedalen van Fanatec gaan niet in de base van de Thrustmaster? ik heb nog een poort vrij (ronde aansluiting) maar is waarschijnlijk voor een accessoire van Thrustmaster zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Bij een thrustmaster niet inderdaad . Als je een fanatec base hebt kan alles daarin en gaat er maar 1 usb aansluiting naar de pc/ps/xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:16:
Bij een thrustmaster niet inderdaad . Als je een fanatec base hebt kan alles daarin en gaat er maar 1 usb aansluiting naar de pc/ps/xbox
dan ga ik wachten tot die weer beschikbaar zijn ^^ stap ik in een keer over. Twijfelde nog om tussentijds misschien die loadcell pedalen van thrustmaster te kopen maar in the end wil ik denk toch naar fanatec.

nadeel aan de thrustmaster pedalen is ook dat je die niet makkelijk kunt verschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:31
Voor degenen die nog op zoek zijn. T300RS in de aanbieding bij Media Markt voor €200,-

https://www.mediamarkt.nl...ster-t300-rs-1339392.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ls789 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:36:
[...]

aha en die pedalen van Fanatec gaan niet in de base van de Thrustmaster? ik heb nog een poort vrij (ronde aansluiting) maar is waarschijnlijk voor een accessoire van Thrustmaster zelf.
Nope.

Bij een console zit je eigenlijk vast aan 1 fabrikant voor al je simspullen: pedalen, stuur, shifter enz. Bij de PS4/5 moet de base compatible zijn en de Playstation security chip hebben. Alle extra delen, moeten via de base worden aangesloten. Pedalen, shifter, handbrake. Voor de Xbox is het het stuur dat compatible moet zijn, in ieder geval bij Fanatec. En dan nog is het niet gezegd dat alle functie op het stuur ondersteund worden, dat is weer afhankelijk van de game. Dit geldt trouwens ook bij de PS4/5.

Als ik even als voorbeeld de PS4/5 icm met de Fanatec Elite Plus en V2 stuur: In GT Sport worden alleen de standaard functies ondersteund en heb je niets aan de extra rotaries en switches op het stuur. Ondersteuning in de game is behoorlijk basic. Pak ik F1 2019/2020, dan kan je wel alle knoppen en rotaries mappen, maar daar werkt de multifunction switch voor je view weer niet. Dit is puur een beperking in de game zelf. Alle pedalen van Fanatec werken op de PS4/5. Maat van mij heeft de Elite pedalen met LC uitbreiding, ik heb de V3 pedalen met demper en BPK.

Hetzelfde V2 stuur is compatible met de Xbox, maar daar schijnen de extra knoppen in veel games niet gebruikt te kunnen worden, ivm 1 of andere hardwarebeperking. Dus het stuur werkt wel, maar lang niet alle knoppen. Tenminste, dat is wat ik links en recht lees. Heb zelf geen Xbox.

Op de PC kan je wel mixen met merken en spullen, zolang elk deel aan de PC gekoppeld kan worden en door Windows wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Ik vroeg me af, en meende het ergens gelezen te hebben...

Kan je bij de Fanatec formula stuurtjes makkelijk de alcantara vervangen? Ik zie hier niets van in de webshop.....

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfalas
Het schijnt dat je vervangende grips kan kopen/krijgen, als je een mailtje doet naar de klantenservice.

In tegenstelling tot veel mensen online heb ik prima ervaring met hun klantenservice, dus laat dat je niet afschrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 01:38
Arfalas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:12:
In tegenstelling tot veel mensen online heb ik prima ervaring met hun klantenservice, dus laat dat je niet afschrikken
Hetzelfde hier. Ik zie vooral dat mensen met slechte service meestal niet in Europa wonen. Lijkt ook wel logisch, aangezien Fanatec Duits is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Fentomized schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:38:
[...]

Hetzelfde hier. Ik zie vooral dat mensen met slechte service meestal niet in Europa wonen. Lijkt ook wel logisch, aangezien Fanatec Duits is.
Ik geloof dat de USA een eigen customerservice heeft en daar zie je wel heel veel klachten, zowel over reactietijden als oplossingen. Maarja aan de andere kant, zal je vaak alleen de problemen lezen, de mensen die goed geholpen worden hoor je vaak niet. ;)

Ik heb ze persoonlijk alleen nodig gehad om een product naar iemand anders zijn account over te laten zetten en dat ging prima, nadat ik via een omweg de factuur kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:12:
Het schijnt dat je vervangende grips kan kopen/krijgen, als je een mailtje doet naar de klantenservice.

goed te weten :) ik zie op hun forum idd veel klachten, begon bijna te twijfelen haha. Weet iemand of er een "voorraad checker" of iets dergelijks is? ik check nu steeds website in de hoop dat de CSL wheelbase op voorraad is >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Wat zijn de ervaringen met de Clubsport v3 pedalen, en dan met name het feit dat de rempedaal trillingen geeft....
Lijkt mij iets wat je goed kan helpen?

Zit er veel trilling in? Zijn er andere high end pedalen die het zelfde kunnen?

Of is het maar een gimmick?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Gimmick, je merkt het amper omdat het niet echt krachtig genoeg is. Je voelt het soms wel trillen maar het helpt mij iig niet met remmen. Voor de rest wel een prima set.

Onlangs overgestapt haar Heusinkveld sprints en dat is toch echt weer een stap beter (logischerwijs), zowel brake als throttle en clutch. Mocht je het budget hebben zou ik in 1x naar de sprints gaan, mocht budget beperkter zijn dan is de v3 en prima set. Behoud ook goed waarde waardoor het ook niet mega zonde is als je later alsnog upgrade.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
H-Alien schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:56:
Gimmick, je merkt het amper omdat het niet echt krachtig genoeg is. Je voelt het soms wel trillen maar het helpt mij iig niet met remmen. Voor de rest wel een prima set.

Onlangs overgestapt haar Heusinkveld sprints en dat is toch echt weer een stap beter (logischerwijs), zowel brake als throttle en clutch. Mocht je het budget hebben zou ik in 1x naar de sprints gaan, mocht budget beperkter zijn dan is de v3 en prima set. Behoud ook goed waarde waardoor het ook niet mega zonde is als je later alsnog upgrade.
Thanks, Heusinkveld sprints hebben geen force/tril toch?
Op de een of andere manier mis ik dat gevoel als je te ver remt dat je daar geen respons gevoel terug krijgt vanuit de pedaal...

Wellicht wil ik wel te veel 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Die hebben geen trilling nee, maar je voelt wel beter wanneer je op de limiet zit dan bij de v3. Ook het balanceren van remdruk is bij de Sprints beter aan te voelen. Het pure remgevoel (bij gebrek aan beter term) is beter, dan heb je geen trilling nodig. Mag trouwens ook wel voor het extra geld ;)

[ Voor 13% gewijzigd door H-Alien op 04-04-2021 14:49 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 22:07
Afgelopen zaterdagavond dan eindelijk mijn 'SimMakerz Magnetic SimShifterZ Hybrid GT for Fanatec' mogen ontvangen. De Franse post hielp niet echt mee en dat leverde een paar weken vertraging op.

Dus tijd om te knutselen en het Porsche 918 RSR stuur te voorzien van magnetische flippers.

De set die je ontvangt omvat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKVn56IeRaQQWpwF4Jy5RWZaBn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XO0FpQgnRud8SunhSw0ARtME.jpg?f=fotoalbum_large
De flippers en verbinding met de 3D-geprinte behuizing zijn van carbon fibre, +- 2.6/2.8mm dikte. Fractie dunner dan de Fanatec's op mijn Fanatec F1 2020 L.E. stuur.
Helaas wordt er niet gespecificeerd welke microswitch is gebruikt, zal kijken of ik hier nog antwoord op kan krijgen.

Voor het beeld, de stock flippers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKZJn6OFDJIUX5JgRRUVOFteLNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDBJikNBQHphdRJTCOJVxe5o.jpg?f=fotoalbum_large

en dan begint het knutselen.
De beschrijving van SimMakerz is goed te volgen en legt de stappen vrij duidelijk uit.

Dus eerst de kap eraf en demontage van de originele flippers:
Flippers gedemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9h_MVbGQ9_crnRrtwk7C8oBxgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oFZ0q2EF1GURdCumURxci7M.jpg?f=fotoalbum_large

en daarna ook het schakelsysteem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inI0y3HXhWB8eTjiVWtnhMJXIgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4VP3krnSCfGVEVc1wJQLvq5.jpg?f=fotoalbum_large

Dan volgt het pielen om het stekkertje van de nieuwe flippers aangesloten te krijgen, de ruimte is ehh... wat beperkt. Dus na wat gevloek is het uiteindelijk gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJsB_95vbO4Zs-FIv35WPPEC-t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toSabT5NShZvW4Sm4z9iGqba.jpg?f=fotoalbum_large

Klaar om te testen voordat ik de kap weer monteer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHifuKtoAlz0aYfeo28TtawW-Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1DEIqSp5AvaQARDstaBE1Yc.jpg?f=fotoalbum_large

Alles in een keer werkend. Tijd voor een testrondje met de Porsche 911 op Imola. Gevoel is erg goed en doet wat mij betreft niet onder voor de originele Fanatec shifters die helaas niet passen op dit stuur.
De 'snap' van het schakelen voelt een stuk beter dan de lange slag van de originele flippers. Na mijn testrondes was het voor het gevoel wel wat ver reiken naar de flippers. Ondertussen zijn ze wat breder gezet zodat het meer overeenkomt met de stock flippers qua greep.

Heeft de set nog aandachtspunten?
Ja. De originele flippers zitten vast aan een metalen behuizing, dat is in mijn beleving een stuk robuuster dan een 3D-geprinte behuizing. Dus ik hoop dat het plastic de tand des tijds overleeft.
Verder is het uitgesneden plusje in de rechterflipper wat scherp aan de blote vingers. Wanneer je met handschoenen rijd merk je er uiteraard niets van. Tot nu ben ben ik er nog niet achter blijven haken maar wat mij betreft mag dit iets beter worden afgewerkt.

Al met al erg blij mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Ik heb een vraag voor de mensen met HE Sprints. Ik las op Reddit dat de kabel tussen het gaspedaal en de rem aan de korte kant is. Voor mijn usecase heb ik geen koppeling nodig en wil ik de pedalen ongeveer 25cm uit elkaar hebben, vanuit het midden gemeten. Gaat dat lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 16:44
Thodekroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:09:
Ik heb een vraag voor de mensen met HE Sprints. Ik las op Reddit dat de kabel tussen het gaspedaal en de rem aan de korte kant is. Voor mijn usecase heb ik geen koppeling nodig en wil ik de pedalen ongeveer 25cm uit elkaar hebben, vanuit het midden gemeten. Gaat dat lukken?
Je kunt een rj9 splitter kopen werkt perfect kost 5 euro ofzo

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Thodekroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:09:
ff snel nagemeten, de kabels zijn ongeveer 15cm lang.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Raimond613 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:51:
[...]

ff snel nagemeten, de kabels zijn ongeveer 15cm lang.
Thanks! Dat wordt dan een tussenstukje of gewoon een langere RJ9 kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Zijn er mensen hier met oplossingen/tips hoe geluidstrilling van mijn (mini) simrig via de vloer naar de ruimtes beneden te beperken?

Ik race sinds kort op zolder op een opzich goed geïsoleerde vloer (laminaat ligt op een tapijttegel ondervloer). Onder mijn wheelstand pro heb ik een dik tapijt gelegd. Toch zijn de trillingen van de motor van mijn TS-PC racer in de kamer eronder nog hoorbaar.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36

Niellie41

[object Object]

TiemenC schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:57:
Zijn er mensen hier met oplossingen/tips hoe geluidstrilling van mijn (mini) simrig via de vloer naar de ruimtes beneden te beperken?

Ik race sinds kort op zolder op een opzich goed geïsoleerde vloer (laminaat ligt op een tapijttegel ondervloer). Onder mijn wheelstand pro heb ik een dik tapijt gelegd. Toch zijn de trillingen van de motor van mijn TS-PC racer in de kamer eronder nog hoorbaar.
Heel herkenbaar. Ik had hetzelfde probleem.

Ik heb van die rubberen tegels gekocht bij de Hornbach. Dat lijkt wel te helpen. Mijn zoontje blijft in ieder geval niet langer wakker als ik ga racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Thodekroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:30:
[...]

Thanks! Dat wordt dan een tussenstukje of gewoon een langere RJ9 kabel kopen.
Aan de basis van het pedaal zit de kabel vast. dus tenzij je aan 700 euro pedalen wilt solderen zou ik gewoon een verlengkabeltje kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
TiemenC schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:57:

Koop een dd en een alu rig. Sinds ik die heb, hoor ik geen klachten meer van de vrouw 8)7

Zonder dollen, die dingen maken gewoon best herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Arfalas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:17:
[...]

Koop een dd en een alu rig. Sinds ik die heb, hoor ik geen klachten meer van de vrouw 8)7

Zonder dollen, die dingen maken gewoon best herrie
Als dat de enige geschikte oplossing blijkt })

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36

Niellie41

[object Object]

TiemenC schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:54:
[...]

Als dat de enige geschikte oplossing blijkt })
Een DD base is veel stiller dan de TS-PC, al moet je dan uitkijken dat niet heel de rig begint te piepen door de krachten van dezelfde DD base. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Dan kan je nog als excuus voor de vrouw gebruiken: "Maar ik doe het voor jou, schat" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Arfalas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:15:
[...]

Aan de basis van het pedaal zit de kabel vast. dus tenzij je aan 700 euro pedalen wilt solderen zou ik gewoon een verlengkabeltje kopen ;)
Ahhh :) ik ging er blind vanuit dat dat kabeltje aan beide kanten een connector had. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42
De T300 RS is momenteel 199,- bij Alternate.

https://www.alternate.nl/...urwiel/html/product/11529

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.alternate.nl/...wiel/html/product/1152957

je link miste de laatste 2 getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:13
Ik zat eigenlijk to azen op een fanatec setje om te upgraden en eindelijk ook op de PS4 / Ps5 te kunnen aansluiten. Heb nu nog een G27.

Maar met geen info wanneer daar weer wat komt wordt het toch aantrekkelijk om naar deze te kijken ook.

Het enige verschil met de GT versie zijn de pedalen? Die zou je tezijnertijd kunnen updaten voor de T-LCM pedalenset eventueel. Of voor 200 euro is het misschien ook een leuke set voor een paar jaar om dan alsnog naar fanatec of iets hoger segment te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
bij thrustmaster zelf ook :) ook het GT stuur (wel 100 meer)

https://shop.thrustmaster.com/nl_nl/special-offer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
DaitoX schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:18:
Ik zat eigenlijk to azen op een fanatec setje om te upgraden en eindelijk ook op de PS4 / Ps5 te kunnen aansluiten. Heb nu nog een G27.

Maar met geen info wanneer daar weer wat komt wordt het toch aantrekkelijk om naar deze te kijken ook.

Het enige verschil met de GT versie zijn de pedalen? Die zou je tezijnertijd kunnen updaten voor de T-LCM pedalenset eventueel. Of voor 200 euro is het misschien ook een leuke set voor een paar jaar om dan alsnog naar fanatec of iets hoger segment te kijken?
ik zit in hetzelfde schuitje (wat betreft het azen op een Fanatec setje..).

Ik zag op hun facebook dat ze nu voorraad in Australie hebben (was daar ook een tijdje uitverkocht). Lijkt dus hier en daar wel wat te gebeuren.

kreeg ook onderstaand berichtje:

Due to the great popularity of this product, it is currently sold out in your region. To accommodate demand for this item, our supply chain process requires replanning, while still ensuring availability of other products. Since this is a complex process – especially in light of corona complications and delays – we cannot provide you with an exact availability date any time soon. We do, however, want you to know we’re working hard on making products available to our customers and keeping our warehouses stocked.

If you have any additional questions, feel free to let us know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het wel bijzonder dat er zulke lange leadtimes in zitten. De Elite is al een maand of drie uitverkocht volgens mij. Ondertussen plakken ze wel overal hun naam op, maar kunnen ze niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Sow, heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn bestelling van 3 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:13
ls789 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:18:
[...]

ik zit in hetzelfde schuitje (wat betreft het azen op een Fanatec setje..).

Ik zag op hun facebook dat ze nu voorraad in Australie hebben (was daar ook een tijdje uitverkocht). Lijkt dus hier en daar wel wat te gebeuren.

kreeg ook onderstaand berichtje:

Due to the great popularity of this product, it is currently sold out in your region. To accommodate demand for this item, our supply chain process requires replanning, while still ensuring availability of other products. Since this is a complex process – especially in light of corona complications and delays – we cannot provide you with an exact availability date any time soon. We do, however, want you to know we’re working hard on making products available to our customers and keeping our warehouses stocked.

If you have any additional questions, feel free to let us know.
Ja ik denk dat ik nog even wacht gewoon. Zal toch een keer beweging in moeten komen zou je denken.

Daarnaast gaat thrustmaster ook iets aankondigen de 20ste weer. Waarschijnlijk alleen een nieuwe F1 rim overigens.
Card Nox schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:44:
Sow, heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn bestelling van 3 maart.
Volgens mij was de clubsport iets beter leverbaar, maar de CSL elite + (waar ik naar zat te kijken ivm de PS4/5) lijkt al maanden niet / slecht leverbaar. Op dit moment zijn alleen de DD1 en DD2 te bestellen. Ik kijk niet 24/7 natuurlijk maar toch regelmatig en de voorraden lijken alleen maar minder te worden.

Dus ik denk dat je best geluk hebt gehad ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
DaitoX schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:20:
[...]

Ja ik denk dat ik nog even wacht gewoon. Zal toch een keer beweging in moeten komen zou je denken.

Daarnaast gaat thrustmaster ook iets aankondigen de 20ste weer. Waarschijnlijk alleen een nieuwe F1 rim overigens.

[...]

Volgens mij was de clubsport iets beter leverbaar, maar de CSL elite + (waar ik naar zat te kijken ivm de PS4/5) lijkt al maanden niet / slecht leverbaar. Op dit moment zijn alleen de DD1 en DD2 te bestellen. Ik kijk niet 24/7 natuurlijk maar toch regelmatig en de voorraden lijken alleen maar minder te worden.

Dus ik denk dat je best geluk hebt gehad ja :)
Ik twijfel bijna om dan maar Podium te bestellen haha. Maar ben niet mega vaak in die stoel te vinden en volgens mij is mijn setup (playseat F1) iets te slap voor podium.

Lees ook dat de csl elite more value for money is.. wachten is alleen irritant 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ergens in juli wordt pas F1-2021 verwacht. Mag hopen dat ze voor die tijd alweer voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Señor Sjon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:50:
Ergens in juli wordt pas F1-2021 verwacht. Mag hopen dat ze voor die tijd alweer voorraad hebben.
Laten we het hopen :)

Mocht iemand nog een t300rs setje met F1 stuur zoeken, indien cls elite binnen is beschikbaar voor mooi prijsje 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik zou graag het advies van jullie willen hebben. Ik ben van plan om mijn rig te gaan upgraden maar weet niet wat de beste volgorde gaat zijn. Op zich ben ik nog best tevreden met mijn setup maargoed, vanwege corona blijft er wat meer geld over dan gebruikelijk en geld moet immers rollen.

Mijn setup:
NextLevel F-GT (incl strengthening kit)
CSW V2.5
Universal hub + GT Alcantara stuur
CSL Elite + LC

Mijn stoel en Universal hub en stuur wil ik graag behouden. Nu twijfel ik tussen de Heusinkveld sprints als pedal upgrade of de DD1 als wheelbase upgrade. Beiden zou evt ook kunnen, maar gelijk 2k stuk slaan op een upgrade doet wel een beetje pijn.

Dus de concrete vraag: Van welk van deze 2 upgrades ga ik het meeste merken en/of plezier hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Thodekroo, Hoe comfortabel zit je in je stoel? Anders heb je daar wellicht het meeste plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Card Nox schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:50:
@Thodekroo, Hoe comfortabel zit je in je stoel? Anders heb je daar wellicht het meeste plezier van.
De stoel is goud, en zit echt perfect in de 'formula' stand. Met de upgrades zit er ook echt 0,0 flex meer in. De stoel is dus goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Thodekroo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:27:
Ik zou graag het advies van jullie willen hebben. Ik ben van plan om mijn rig te gaan upgraden maar weet niet wat de beste volgorde gaat zijn. Op zich ben ik nog best tevreden met mijn setup maargoed, vanwege corona blijft er wat meer geld over dan gebruikelijk en geld moet immers rollen.

Mijn setup:
CSW V2.5
CSL Elite + LC

Mijn stoel en Universal hub en stuur wil ik graag behouden. Nu twijfel ik tussen de Heusinkveld sprints als pedal upgrade of de DD1 als wheelbase upgrade. Beiden zou evt ook kunnen, maar gelijk 2k stuk slaan op een upgrade doet wel een beetje pijn.

Dus de concrete vraag: Van welk van deze 2 upgrades ga ik het meeste merken en/of plezier hebben?
Ik kom van de csl elite +LC en CSL elite wheelbase, en nu heusinkveld en dd1, dus bijna dezelfde weg.

De heusinkveld sprints zijn top, een behoorlijk grote stap in gevoel, maar voornamelijk in afstelmogelijkheden. Alles wat je wil, kan je finetunen. Stevigere rem of juist soepeler. Progressief of juist wat vlakker. Ook de positie is beter te finetunen dan van de CSL

De DD is een minder grote stap in mijn beleving. Natuurlijk, hij geeft meer detail en is sterker dan de CSL, maar de stap was minder groot (niet dat ik ook maar 1 moment spijt heb gehad van de aankoop) De stap van T300 naar CSL elite is veel groter dan van CSL naar DD. Qua kracht vond ik met een groot stuur (32cm) de CSL wat 'matig' (relatief dan), met een formula stuurtje (27cm) was het precies goed. De CSW is al wat sterker, dus dit argument gaat wat minder hard op.

Ik merkte dat de CSL wheelbase op een goeie rig (playseat challenge t.o.v een alu rig) ook al veel meer detail gaf. Het zou zonde zijn als je niet het volledige potentieel van je DD benut. Maar ik ken de rig niet, dus dat kan je wellicht zelf het beste beoordelen.

Ik denk dus dat de grootste upgrade de pedalen zijn (Als je rig goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Arfalas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ik kom van de csl elite +LC en CSL elite wheelbase, en nu heusinkveld en dd1, dus bijna dezelfde weg.

De heusinkveld sprints zijn top, een behoorlijk grote stap in gevoel, maar voornamelijk in afstelmogelijkheden. Alles wat je wil, kan je finetunen. Stevigere rem of juist soepeler. Progressief of juist wat vlakker. Ook de positie is beter te finetunen dan van de CSL

De DD is een minder grote stap in mijn beleving. Natuurlijk, hij geeft meer detail en is sterker dan de CSL, maar de stap was minder groot (niet dat ik ook maar 1 moment spijt heb gehad van de aankoop) De stap van T300 naar CSL elite is veel groter dan van CSL naar DD. Qua kracht vond ik met een groot stuur (32cm) de CSL wat 'matig' (relatief dan), met een formula stuurtje (27cm) was het precies goed. De CSW is al wat sterker, dus dit argument gaat wat minder hard op.

Ik merkte dat de CSL wheelbase op een goeie rig (playseat challenge t.o.v een alu rig) ook al veel meer detail gaf. Het zou zonde zijn als je niet het volledige potentieel van je DD benut. Maar ik ken de rig niet, dus dat kan je wellicht zelf het beste beoordelen.

Ik denk dus dat de grootste upgrade de pedalen zijn (Als je rig goed is)
Haha dan hebben we inderdaad echt bijna het zelfde pad bewandeld. Ik kom namelijk ook van de T300RS en de PlaySeat Challange. Een Alu rig kwam er qua WAF niet in, maar de F-GT is een goed alternatief wat mij betreft. Ik speel alleen VR dus heb geen setup met schermen.

Ik had zelf de gedachte dat van LC naar LC pedalen een minder merkbare upgrade zou zijn dan van beltdrive naar direct drive. Maar als jij met een minder krachtige beltdrive de upgrade naar een directdrive al minder vindt, dan worden het misschien toch eerst de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Thodekroo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:27:

Mijn setup:
CSW V2.5
CSL Elite + LC

ik zit met hetzelfde, op dit moment csl elite base + elite LC.

Nu kijkend naar DD1 + Heusinkveld Sprints....maar de euro's staan me nu nog even tegen.
Ik neig naar de Sprints eerst....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Thodekroo, Dan ga ik toch nog een vraag stellen. Gebruik je de ingebouwde monitor mount van de FGT?

Ben zelf van F1-GT naar Simlab GT1Evo gegaan, vooral omdat ik de F1-GT zit niet optimaal vond met langere enduro races. Daarnaast ziet een alu rig er wel beast uit :).
Het grootste voordeel wat ik echter ervaar is dat ik het scherm veel dichterbij kan hebben en daardoor de POV goed kan zetten (met 32" scherm en de normale F1GT Monitor Mount en realitische POV is bijna niet te rijden). Is beetje appels met peren vergelijken want ben ook van T300RS GT en T3PA naar CSW 2.5 + v3 pedals gegaan, dus bij mij zijn vele dingen tegelijkertijd veranderd waardoor het lastig is goed in te kunnen schatten welke verandering welk voordeel mee bracht.

Dus als ik mocht kiezen:
- Scherm dichterbij
- Pedalen
- Base

[ Voor 23% gewijzigd door Card Nox op 09-04-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
In mijn vorige post gaf ik aan dat ik alleen maar VR (G2) speel. Dichterbij gaat het scherm dus niet komen :P. Schermpositionering speelt dus geen rol.

Ik had verwacht dat iedereen de DD1 zou aanbevelen, maar ik denk dat het dan toch de HE sprints worden!

[ Voor 14% gewijzigd door Thodekroo op 09-04-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ahjo, overheen gelezen. Nja dan eerste pedalen en dan base. Of als je het echt niet weet heb ik nog wel een rekening nr waar je wat funds op over kunt maken, dan komt het helemaal goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
[b]Thodekroo in "Racesturen, servo's en pedalen"

Ik had verwacht dat iedereen de DD1 zou aanbevelen, maar ik denk dat het dan toch de HE sprints worden!
Oh, het is nog steeds een fantastische upgrade hoor. De pedalen gaan denk ik alleen nóg meer toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arfalas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:30:
[...]

Oh, het is nog steeds een fantastische upgrade hoor. De pedalen gaan denk ik alleen nóg meer toevoegen.
Ik ging van een CSL elite set naar een CSL met loadcell en daarna door naar de BJ simracing pedalen... ik ben er geen seconde sneller of consistenter van geworden. Het is wat makkelijker rijden met load cell maar ik kon ook prima uit de voeten met de CSL pedalen en die hadden 1 groot voordeel... ik kreeg geen pijn en kramp in de voeten bij lange stints, iets wat ik wel heb aan het eind van de avond nu ik met loadcell rijdt.

CSW naar DD2 leverde me overigens ook nul op qua tijdswinst, wat ik wel had met de DD2 is dat ik net even wat sneller aan voel wanneer ik over het randje ga en hem dan wat makkelijker op kan vangen maar dat kan uiteindelijk ook gewoon komen omdat ik na een x aantal maanden beter ben geworden :+

Vorige week bij een bekende op een G29 aan het racen geweest (die was hier aangestoken met het Sim race virus) toen ik er even langs ging om mijn CSL + LC pedalen af te geven, eerste 15 minuten waren ronduit ruk en ik kreeg geen bocht fatsoenlijk aangesneden. Daarna was ik bijna net zo snel als ik thuis was op de DD2. Het enige waar ik wel echt compleet gestoord van werd bij de G29 was de takke herrie die dat ding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
SSRG komt ook met een set pedalen: https://ssrg.eu/Ssrg-GT-pedals-p334631390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ik ben er ook van overtuigd dat je snel kan zijn met een G92 op een bureaustoel.
Ik denk dat je met goeie gear dan ook voornamelijk een ervaring koopt. Het is niet nodig, maar het maakt het (althans voor mij) wel leuker. Ik merk dat ik nu veel vaker race (bijna iedere avond wel even, of wat langer...) dan toen ik een T300 op de playseat challenge had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:57
Aanhakend op de takkeherrie van de G29,

Ik heb G29 op bureau geklemd. Als ik eraf schiet en tegen de muur klap horen ze dat 2 verdiepingen lager.

Komt dat door de G29 zelf of het resoneren omdat ik hem op bureau geklemd heb?

Zou een standaardje voor het stuur op een rubberen mat helpen? Of ook gewoon kijken naar ander stuurtje?
Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.