De angst dat ze waarschijnlijk geen gratis spul meer krijgen waarschijnlijk. Vroeg of laat is dat echter wel de doodsteek voor zulke figuren aangezien er vanzelf een moment aan breekt dat niemand ze meer serieus neemt.
Vroeger zelf ooit een review site gehad en in het begin is het lastig en zul je soms op een politiek correcte manier de minpunten aan moeten kaarten maar op het moment dat je groter wordt moet je op een gegeven moment ook gewoon tegen een fabrikant zeggen "als je niet tegen kritiek kan moet je dingen waarvan je bij voorbaat weet dat het niet veel is misschien maar gewoon niet meer opsturen". Een prima methode die je het reviewen van producten die de moeite niet waard zijn bespaard.
Wat ik echter nog veel erger vind is dat hij rond black friday andere sites (waaronder die van @
Madhouse1979 geloof ik) van valse berichtgeving beschuldigde die alles voor een affiliate klik deden en vervolgens zelf een pagina inricht waarop hij exact hetzelfde doet en vervolgens ieder Facebook groep die er bestaat met betrekking tot sim racen vol spammed met desbetreffende pagina waar hij wel de "echte deals" op zou publiceren.
De enige die reviews op niveau lijkt te maken is Barry van SRG, laat ook wel eens een steekje vallen, is ook niet extreem kritisch (vaak op een manier van "ik zou dit zus en zo gedaan hebben") maar bij die man heb ik nog altijd het idee dat hij het gewoon uit pure liefhebberij doet en niet om de "kijk is hoe ver ik kan pissen".
Wat betreft de hub. Ik vind het maar een verschrikkelijk ding. Alles ademt goedkoop er aan. Volledig uit plastic, zeer veel flex in de shifters, geen beste quick release, knoppen niet te verwijderen etc.
Ik weet dus eigenlijk niet voor wie die interessant moet zijn. Wil je custom stuurtjes dan zou ik de podium hub nemen, want dan heb je niet die verschrikkelijk knoppen en shifters er altijd aan zitten.
Dat was dus exact wat ik me ook af vroeg, wie gaat iets als dit gebruiken in dat segment van de markt.
Simpel rekensommetje: CSL Universal hub €150,- + een Clubsport QR €100,- (want dat tool less plastic geval wat er nu op zit is net zo'n fragiel apparaat als z'n voorganger maar nu zonder inbus) + een stuurtje wat pak hem beet €130,- kost bij Fanatec zit je op totaal een €380 euro terwijl je voor 20 euro meer een R300 koopt met meer knoppen, betere shifters, een display en Xbox compatibiliteit en als klap op de vuurpijl hoef je niet tegen die wanstaltig gekleurde knoppen aan te kijken.
Nee Fanatec maakt best mooie producten maar hier hebben ze iemand op de ontwerpafdeling een blinddoek om gedaan na de vrijdagmiddag borrel, hem een paar kleurpotloden in de hand gedrukt en was er vervolgens ook nog iemand die dacht dat het serieus een goed plan was dit op de markt te gooien.

Dat vind ik nog niet eens het grootste probleem, we doen het hier ook met z'n allen in het grote "show je race rig topic". Ik heb best een nette set volgens mij maar ik zit daar toch ook wel eens met lichte jaloezie naar andere setups te kijken. Aan de andere kant, als je dan een filmpje als dit bekijkt (
YouTube: World's Fastest Gamer vs Normal Guy | Sim Racing Challenge) vraag ik mezelf of ik niet gewoon aan het compenseren ben voor mijn matige rijkunsten
[
Voor 10% gewijzigd door
R2D2 op 21-01-2021 20:19
]