Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:05
Omdat ik begrijp dat ik het McLaren GT3 V2 wheel kan bestellen en wachten tot hij leverbaar is wilde ik alvast maar een set gaan bestellen welke ik eigenlijk vanaf maart wilde hebben. Nu heb ik het volgende in gedachten. Dit werkt allemaal met elkaar en ik heb hierbij verder niets nodig is het wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmE0Ox3VswJFsFC2T_tQ3anmRoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pdffEEqgN9tszZ8SpefUPMHq.png?f=fotoalbum_large

Ik kom van een Thrustmaster T150 af. Ik twijfel nog een klein beetje aan de CSL LC pedals, maar het prijsverschil met de CS set is best fors en upgraden kan altijd nog lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 17:51
Maverick schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:36:
Omdat ik begrijp dat ik het McLaren GT3 V2 wheel kan bestellen en wachten tot hij leverbaar is wilde ik alvast maar een set gaan bestellen welke ik eigenlijk vanaf maart wilde hebben. Nu heb ik het volgende in gedachten. Dit werkt allemaal met elkaar en ik heb hierbij verder niets nodig is het wel?

[Afbeelding]

Ik kom van een Thrustmaster T150 af. Ik twijfel nog een klein beetje aan de CSL LC pedals, maar het prijsverschil met de CS set is best fors en upgraden kan altijd nog lijkt me.
Yup, dit werkt allemaal met elkaar.
Een geweldige set vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44

[Afbeelding]

Niets meer aan doen! ;)

Edit: Je hebt hem niet perse nodig op de CSW v2.5 maar door de Optionele Quick Release voelt het stuurwiel wel een stuk steviger aan.

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 18-01-2021 16:13 . Reden: Modedit: referral verwijderd ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk idd dat ik met de Thrustmaster pedalen niet de beste keuze maak ;) Ben weer even aan het verder zoeken, er zijn een best een hoop verschillende fabrikanten voor pedalen, zie hierboven weer nieuwe namen. Ik lees echter hier dat de V3 pedalen toch op een Wheel Stand zouden moeten passen, dus ik heb ze even gemailed (had de distributeur in NL al gemailed ook).

Naar ik begrijp hebben de CSL en V3 pedalen dezelfde montagegaten, dus snap ook niet zo goed waarom het niet zou passen.

Anders zou ik bij wijze van met deze baseplate of soortgelijk ook een eind moeten komen, of simpelweg de CSL Elite pedalen, die zijn sowieso al ruimschoots voldoende voor mijn racingskills :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Enige kanttekening, gaat niet werken op een PlayStation. Zag het PSN profiel in je signature staan dus ik dacht ik meld het even ;)

Verder een mooie set hoor. Ik heb zelf nog een beetje een gereserveerd gevoel bij de McLaren GT3, mooi stuurwiel voor het geld maar gezien de historie mbt duurzaamheid heb ik nog m’n twijfels. Aan de andere kant, garantie is er niet voor niets ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 15:48
R2D2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Enige kanttekening, gaat niet werken op een PlayStation. Zag het PSN profiel in je signature staan dus ik dacht ik meld het even ;)

Verder een mooie set hoor. Ik heb zelf nog een beetje een gereserveerd gevoel bij de McLaren GT3, mooi stuurwiel voor het geld maar gezien de historie mbt duurzaamheid heb ik nog m’n twijfels. Aan de andere kant, garantie is er niet voor niets ;)
Met een Drivehub ben je gelukkig van dat probleem af, mocht je toch nog op de PS4/PS5 willen gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45
R2D2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Laat Barry hem nou al voor je uit elkaar gehaald te hebben en hebben getest.
YouTube: Fanatec McLaren GT3 V2 Wheel Review :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het McLaren GT3 v2 stuur is echt niets mis mee, ook voor de langere periode niet. Ik kreeg hem 2 dagen voor de release binnen en heb hem ook al flink gebruikt. Deze is echt wel een stuk beter dan zijn vorige versie. Natuurlijk blijft het een "budget stuur" maar voor deze prijs koop je echt wel iets goeds. Zeker met de Optionele Quick Release er bij, dit maakt het geheel nog steviger. Op een DD is deze QR overigens een must, anders werkt de high-torque functie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Nou duidelijk. Iedereen is eensgezind. M'n vrouw is het er ook mee eens, dus snel bestellen voor ze zich bedenkt :P
@R2D2 Ja ben ik me van bewust. Maar serieus simmen kan toch niet op een PS4, dus dit doe ik al een tijdje op de PC :)
Had idd vanochtend de video van Barry gezien. Geeft me genoeg vertrouwen in het stuur an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

CoronelHimself

Division Brabant

Madhouse1979 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:29:
Het McLaren GT3 v2 stuur is echt niets mis mee, ook voor de langere periode niet. Ik kreeg hem 2 dagen voor de release binnen en heb hem ook al flink gebruikt. Deze is echt wel een stuk beter dan zijn vorige versie. Natuurlijk blijft het een "budget stuur" maar voor deze prijs koop je echt wel iets goeds. Zeker met de Optionele Quick Release er bij, dit maakt het geheel nog steviger. Op een DD is deze QR overigens een must, anders werkt de high-torque functie niet.
Haha, volgens Barry _/-\o_ kun je die plastic uitstekende pin op je normale V2 afzagen waardoor je wel de high-torque functie kunt gebruiken. Je kunt jezelf wel afvragen of de quickrelease op de V2 wel sterk genoeg is voor de high-torque...

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
CoronelHimself schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Haha, volgens Barry _/-\o_ kun je die plastic uitstekende pin op je normale V2 afzagen waardoor je wel de high-torque functie kunt gebruiken. Je kunt jezelf wel afvragen of de quickrelease op de V2 wel sterk genoeg is voor de high-torque...
Klopt, dat had ik ook ontdekt. Je hoeft hem overigens maar een paar mm af te zagen. Ik vind hem standaard wel een beetje flexen, ik zou het niet aandurven 😁

[ Voor 19% gewijzigd door Madhouse1979 op 16-01-2021 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de Fanatec DD gebruikers hier die zich af vragen of de jolts (schokken van de motor tijdens gebruik van de info of itm weergaven) icm ITM op het scherm ooit gefixt gaat worden door Fanatec... ik ben eens wat gaan porren bij een aantal mensen van Fanatec maar het vermoeden dat het niet alleen een software probleem is maar ook hardware gerelateerd lijkt te kloppen, men heeft het al sinds de release van de DD’s op de radar maar het probleem nooit op kunnen lossen tot op heden.

De vraag is dus ok het ooit opgelost gaat worden (volgens een ontwikkelaar staat het wel nog steeds op de backlog) of dat het gewoon een gimmick is op de base die wanneer je er gebruik van maakt een nadelige invloed heeft op het gedrag van de motor.

Opvallend dat over een mm flex hele volksstammen vallen en reviews vol geschreven zijn maar dat dit issue nergens naar boven komt (geeft meteen maar weer aan wat review van de gemiddelde Youtuber waard is).

Blijft een prima base de DD1/2 maar Fanatec zou hier toch wel eens een keer echt werk van mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik heb wel dat ITM op mijn scherm staan, ik weet niet wat dat inhoud, het schokken heb ik nog niet opgemerkt. Zal er eens op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond277 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:31:
Ik heb wel dat ITM op mijn scherm staan, ik weet niet wat dat inhoud, het schokken heb ik nog niet opgemerkt. Zal er eens op letten.
Op het scherm van je base of bedoel je de telemetry op je stuur? In het eerste geval zou je namelijk tijdens het racen ineens een een onverklaarbare schok moeten voelen, ik zou het zelf het beste kunnen vergelijken met door een “puthole / kuil” rijden met je auto. Niet prettig tijdens het racen, al helemaal niet als hij er op volle kracht en onverwacht in kont zetten.

Wanneer je het scherm gewoon op het Fanatec logo laat staan is er niets aan de hand overigens, pas wanneer er “data” naar het scherm wordt gestuurd gaat het “problemen” geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36
De goedheiligman had uit Spanje de SHH shifter meegenomen. Inmiddels heb ik er wat mee gespeeld, dus ik dacht dat men het wel interessant zou vinden om te horen hoe hij bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://www.shiftershh.com/2305-home_default/newt.jpg

In 1 woord geweldig. Voor de prijs van iets meer dan 100 euro, koop je een heel mooi apparaat.

De buitenkant is een 3D print. Dat zie en dat voel je, maar daar merk je op het gebied van stevigheid niets van. Het schakelmechanisme is volledig metaal. De tafelklembevestiging is deels metaal en deels 3D print, maar wel erg stevig. Bij een alu-rig kun je het best een hoekprofiel kiezen. Ik was zo stom om de tafelklem te bestellen en de bouwmarkten zijn dicht, dus ik heb nu de tafelklem op een stuk aluminiumprofiel geklemd en zelfs dat zit stevig. Ook over dat mechanisme is goed nagedacht. De plaatjes die je bovenop monteert en die de pook geleiden in de sleuven, zijn van metaal.

Het schakelmechanisme zelf is van metaal en voelt heel degelijk en robuust. De weerstand is in te stellen met een inbus boutje. Door de weerstand richting neutraal voel je goed hoe je schakelt en wanneer hij goed in de versnelling zit.

Aansluiting op de PC is via USB. Dat levert je een nieuwe USB game controller op. Je kunt de shifter ombouwen van H-pattern naar sequencieel door de stick in te duwen en een kwartslag te draaien. Ook moet je dan even het afdekplaatje vervangen en een schakelaar op de shifter omzetten van H-pattern naar sequentieel. Door die schakelaar om te zetten worden de 3e en 4e versnelling toegewezen aan andere buttons. Sequentieel up/down zijn dus andere buttons dan 3e en 4e versnelling. Dat maakt het mogelijk zowel sequentieel als H-pattern in de simulator te configureren en hoef je dat niet aan te passen als je je shifter aanpast. Desgewenst kun je andere knop op draaien. Als het goed is is het schroefdraad zelfs compatible met echte schakelpookknoppen.

Ik heb hem gebruikt in iRacing, Assetto Corsa en Dirt Rally 2. In alle gevallen werkt het uitstekend en voegt het heel veel toe. De Mazda MX-5 in iRacing rijdt veel leuker als je echt moet schakelen ipv flipperen. De immersie is veel groter en ook het gevoel van snelheid. Het maakt je niet sneller, vooral niet als je misschakelt en je motor opblaast in iRacing :D In Dirt Rally vind ik het ook een hele leuke toevoeging, ook weer vanwege de immersie en het gevoel van acceleratie als je een aantal keer kort na elkaar hebt opgeschakeld.

In Dirt Rally, maar ook als het spannend wordt in iRacing, moet het materiaal tegen een stootje kunnen. Ik heb het gevoel dat dat goed zit. Hem in een versnelling rossen voelt niet als mishandeling, daar lijkt hij op gemaakt.

Conclusie:
Zoek je een betaalbare, degelijke shifter met veel instelmogelijkheden, zoek dan niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 15:50
Ik ben bezig mijn Heusinkveld sprints te monteren. Is het normaal dat het rempedaal nauwelijks in te drukken is ?? Na een paar centimeter is het maximum dat ik het pedaal kan indrukken al bereikt. Echt comfortabel lijkt me dat niet in een race, ik was er vanuit gegaan dat ik juist beter zou kunnen doseren met dit pedaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 12:27
Mr.Conroe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:14:
Ik ben bezig mijn Heusinkveld sprints te monteren. Is het normaal dat het rempedaal nauwelijks in te drukken is ?? Na een paar centimeter is het maximum dat ik het pedaal kan indrukken al bereikt. Echt comfortabel lijkt me dat niet in een race, ik was er vanuit gegaan dat ik juist beter zou kunnen doseren met dit pedaal.
Waar vergelijk je het mee?
De sprints zijn inderdaad vrij hard en beperkt in te drukken, voelde voor mij eerst ook gigantisch hard maar na een paar sessies eraan wennen zijn ze geweldig :) Paar cm klinkt mij niet gek in de oren zo.

edit: Heusinkveld website spreekt ook over brake pedal travel: adjustable between 15 - 85mm. Afhankelijk van hoe je hem instelt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 16-01-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 15:50
Twijfels schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Waar vergelijk je het mee?
De sprints zijn inderdaad vrij hard en beperkt in te drukken, voelde voor mij eerst ook gigantisch hard maar na een paar sessies eraan wennen zijn ze geweldig :) Paar cm klinkt mij niet gek in de oren zo.

edit: Heusinkveld website spreekt ook over brake pedal travel: adjustable between 15 - 85mm. Afhankelijk van hoe je hem instelt dus.
ECCI van 15 jaar oud 🤟

Ik zal eens een beetje met de verschillende rubbers gaan spelen om te kijken of ik iets meer speling kan krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mr.Conroe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:46:
[...]

ECCI van 15 jaar oud 🤟

Ik zal eens een beetje met de verschillende rubbers gaan spelen om te kijken of ik iets meer speling kan krijgen.
Het gaat er niet om hoever je het pedaal indrukt maar hoeveel druk je zet. Loadcell dus je traint spiergeheugen wat je in tegenstelling tot afstand inderdaad kunt trainen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 14:21
Hoe zit het eigenlijk met de button settings in IRacing als je 2 verschillende stuurtjes gebruikt? Ik twijfel of ik op zoek zal gaan naar een 2e hands rond stuurtje voor erbij. Echter als ik altijd de knoppen opnieuw moet instellen dan is de lol er al snel vanaf.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Intruder schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:12:
Hoe zit het eigenlijk met de button settings in IRacing als je 2 verschillende stuurtjes gebruikt? Ik twijfel of ik op zoek zal gaan naar een 2e hands rond stuurtje voor erbij. Echter als ik altijd de knoppen opnieuw moet instellen dan is de lol er al snel vanaf.
Zolang je de twee stuurtjes niet in de zelfde auto gebruikt kun je voor de afwijkende een eigen profiel opslaan in iRacing. Voor stuurtje wat je meeste gebruikt gebruik je de default. Is in de settings een vinkje links onderin als ik me niet vergis “Use custom controls for this car”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Blijkt dat Wheel Stand toch via de Europese vestiging (ipv de Nederlandse) een montageplaatje kan leveren voor de V3 pedalen, dus die heb ik zojuist maar gelijk besteld, samen met de performance kit. Lang zitten twijfelen nog, ook over de Kaprals bijv. (2 pedalen dan). Maar toch maar voor het bekende merk gekozen :) Alles was op voorraad dus hopelijk is het snel binnen.

Bedankt voor het meedenken iig, heb ook nog heel ver teruggelezen in dit topic en veel nuttige info tegengekomen. (y)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 17:38
Hoppa :)
'T zit in elkaar *O*
Inclusief gepelde mandarijn, minus vruchtvlees :+

Lekker simpel, recht-toe-recht-aan. Knetter stevig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hI33cxit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HJLRLput.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZkvAnO3t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NBoxkHot.jpg

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Jawel :+
Maar ik had hier beloofd m'n nieuwe Fanatec setje te showen :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 14:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

MTFDarkEagle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:51:
Hoppa :)
'T zit in elkaar *O*
Inclusief gepelde mandarijn, minus vruchtvlees :+

Lekker simpel, recht-toe-recht-aan. Knetter stevig.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Handige harry, heb je mooi gemaakt.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44
Thrustmaster leather 28GT nu €60 bij Amazon
https://www.amazon.nl/Thr...98&sprefix=thrust&sr=8-15

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Bedankt voor het delen! Gelijk besteld met 10 euro prime korting. Stuurtje valt van ellende uit elkaar, wel onlangs een nieuwe base besteld.

Ga nog niet over naar een DD (of CSW 2.5). Dat kan mijn playseat challenge niet aan :X , dat ik er HE Sprints aan heb hangen is al een beetje too much :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
SlaadjeBla schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:55:
De goedheiligman had uit Spanje de SHH shifter meegenomen. Inmiddels heb ik er wat mee gespeeld, dus ik dacht dat men het wel interessant zou vinden om te horen hoe hij bevalt.

[Afbeelding]

In 1 woord geweldig. Voor de prijs van iets meer dan 100 euro, koop je een heel mooi apparaat.

De buitenkant is een 3D print. Dat zie en dat voel je, maar daar merk je op het gebied van stevigheid niets van. Het schakelmechanisme is volledig metaal. De tafelklembevestiging is deels metaal en deels 3D print, maar wel erg stevig. Bij een alu-rig kun je het best een hoekprofiel kiezen. Ik was zo stom om de tafelklem te bestellen en de bouwmarkten zijn dicht, dus ik heb nu de tafelklem op een stuk aluminiumprofiel geklemd en zelfs dat zit stevig. Ook over dat mechanisme is goed nagedacht. De plaatjes die je bovenop monteert en die de pook geleiden in de sleuven, zijn van metaal.

Het schakelmechanisme zelf is van metaal en voelt heel degelijk en robuust. De weerstand is in te stellen met een inbus boutje. Door de weerstand richting neutraal voel je goed hoe je schakelt en wanneer hij goed in de versnelling zit.

Aansluiting op de PC is via USB. Dat levert je een nieuwe USB game controller op. Je kunt de shifter ombouwen van H-pattern naar sequencieel door de stick in te duwen en een kwartslag te draaien. Ook moet je dan even het afdekplaatje vervangen en een schakelaar op de shifter omzetten van H-pattern naar sequentieel. Door die schakelaar om te zetten worden de 3e en 4e versnelling toegewezen aan andere buttons. Sequentieel up/down zijn dus andere buttons dan 3e en 4e versnelling. Dat maakt het mogelijk zowel sequentieel als H-pattern in de simulator te configureren en hoef je dat niet aan te passen als je je shifter aanpast. Desgewenst kun je andere knop op draaien. Als het goed is is het schroefdraad zelfs compatible met echte schakelpookknoppen.

Ik heb hem gebruikt in iRacing, Assetto Corsa en Dirt Rally 2. In alle gevallen werkt het uitstekend en voegt het heel veel toe. De Mazda MX-5 in iRacing rijdt veel leuker als je echt moet schakelen ipv flipperen. De immersie is veel groter en ook het gevoel van snelheid. Het maakt je niet sneller, vooral niet als je misschakelt en je motor opblaast in iRacing :D In Dirt Rally vind ik het ook een hele leuke toevoeging, ook weer vanwege de immersie en het gevoel van acceleratie als je een aantal keer kort na elkaar hebt opgeschakeld.

In Dirt Rally, maar ook als het spannend wordt in iRacing, moet het materiaal tegen een stootje kunnen. Ik heb het gevoel dat dat goed zit. Hem in een versnelling rossen voelt niet als mishandeling, daar lijkt hij op gemaakt.

Conclusie:
Zoek je een betaalbare, degelijke shifter met veel instelmogelijkheden, zoek dan niet verder.
Ben wel onder de indruk. Meteen ff review bij Barry bekeken. Denk dat deze nog voor het einde van de maand besteld gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 11:51
Maverick schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Ben wel onder de indruk. Meteen ff review bij Barry bekeken. Denk dat deze nog voor het einde van de maand besteld gaat worden :)
Doen! bevalt hier ook erg goed. Ik heb dan wel het juiste montage materiaal gekozen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:36
Ik ben van plan om de fanatec csl elite base aan te schaffen. Ik kan nergens de exacte afmetingen vinden op de website.
Iemand een idee ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
refused81 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:01:
Ik ben van plan om de fanatec csl elite base aan te schaffen. Ik kan nergens de exacte afmetingen vinden op de website.
Iemand een idee ?
Wat wil je weten?
Meet ik het ff snel voor je op :)

[ Voor 6% gewijzigd door MTFDarkEagle op 20-01-2021 09:04 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
MTFDarkEagle schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Wat wil je weten?
Meet ik het ff snel voor je op :)
thanks...heel simpel hoogte breedte diepte :)
Wat ook fijn zo zijn als je deskmount hoeveel cm die dan precies nog diepte heeft. Dus hoeveel cm zit voor buro en hoeveel cm zit in diepte buro?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Check dit eens:

https://fanatec.com/media...B-DrillingTemplate-A3.pdf

Daar staat het meeste al wel op.
Hoogte van de base is ~16,5cm (van oplegvlak tot dat grijze deel waar de rij aan LED-jes in zit).

Wat bedoel je met 'hoeveel cm die dan precies nog diepte heeft'?

[ Voor 12% gewijzigd door MTFDarkEagle op 20-01-2021 09:10 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Enigste deel wat voor je desk uit steekt is de shaft waar je je stuur aan vast maakt, de rest (220mm qua diepte) komt op buro/mounting plate. Ik denk dat je refereert aan bijvoorbeeld een Thrustmaster T300 base welke, los van de shaft, 65mm uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
dank,
het is dus 16.5cm hoog, 27cm breedte, en 22 diepte?

Op foto's zie ik dat niet alleen de shaft over het bureau uitsteekt, maar ook een gedeelte van de base?
Ik bedoel als je de base deskmount, hoeveel cm (van de 22 diepte) dan op het buro zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
refused81 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:19:
dank,
het is dus 16.5cm hoog, 27cm breedte, en 22 diepte?

Op foto's zie ik dat niet alleen de shaft over het bureau uitsteekt, maar ook een gedeelte van de base?
Ik bedoel als je de base deskmount, hoeveel cm (van de 22 diepte) dan op het buro zit.
Ligt eraan waar je de gaten maakt :)
Of bedoel je met de bijgevoegde desk klem?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
yes sorry...de desk klem :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Hmm je bent net een paar dagen te laat :P
Van 't weekend heb ik 'm hard mounted gemaakt...

Maar je kan wel een idee krijgen op het boortemplate.

In het onderaanzicht kun je twee blokjes zien vlakbij de twee schroefgaten die naast elkaar zitten.
Daar zitten 2 blokjes met allebij schuine kanten en afrondingen op de hoeken.
Dat zijn de blokjes (de lange zijde daarvan dus) komen tegen de kopse kant van het bureau aan.

Schnappie? :P

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
MTFDarkEagle schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Hmm je bent net een paar dagen te laat :P
Van 't weekend heb ik 'm hard mounted gemaakt...

Maar je kan wel een idee krijgen op het boortemplate.

In het onderaanzicht kun je twee blokjes zien vlakbij de twee schroefgaten die naast elkaar zitten.
Daar zitten 2 blokjes met allebij schuine kanten en afrondingen op de hoeken.
Dat zijn de blokjes (de lange zijde daarvan dus) komen tegen de kopse kant van het bureau aan.

Schnappie? :P
thanks...ik hou het op een een 'klein stukkie' :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
En anders kan een decoupeerzaag uitkomst bieden :) :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Vandaag het fannetje in m'n TX458 vervangen door een Noctua. Eerder al had ik de voeding vervangen. Uiteindelijk is het gelukt, veel fijner door de stilte en ook geen trillingen meer die je door het stuur heen voelde.

En ook vandaag heb ik m'n Fanatec V3 pedalen ontvangen. Echt heel mooi degelijk spul zeg. Heb er nog maar kort mee gereden, maar het voelt uiteraard heel anders. De rem is wel heel erg zwaar vind ik, sterker nog, ik heb hem voor nu maar even gecalibreerd op iets van 20% van z'n max. Is dat normaal of zou ik iets verkeerd doen? De preload staat op z'n laagste setting. Verder nog niks aangepast. Uiteraard is het ook een kwestie van gewenning, maar toch...

En met 4 tie-wraps zittie eigenlijk muurvast op de Wheel Stand. :P Morgen komt de echte bevestiging binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 20-01-2021 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• refused81
Vandaag de Fanatec CLS Elite bundle besteld, 569 is nog een redelijke prijs 😇

Helaas hebben ze de loadcell kit niet meer op voorraad, dus maar par weken zonder oefenen 😎

Keuze gemaakt mede dankzij input van dit topic 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 17:51
Nou, Fanatec heeft een nieuwe CSL Universal Hub aangekondigd en het is nu ook al te koop.
Dit ziet er nog echt wel goed uit als je een custom stuur wil en op een budget zit.

https://forum.fanatec.com...-the-new-firmware-manager

https://fanatec.com/eu-en/csl-universal-hub

EDIT:
Will van Boosted Media heeft ook al een review up!

YouTube: REVIEW - Fanatec CSL Universal Hub

[ Voor 21% gewijzigd door Fentomized op 21-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen DD0 voorlopig dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Dat zou een grote CSW kannibaal zijn geworden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blissstick
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-09 16:15
Señor Sjon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Dat zou een grote CSW kannibaal zijn geworden.
Aan de andere kant... qua prijs-range zit er nu wel een behoorlijk gat tussen de CSW en de DD1... Van 549 naar 1199...daar zou rond de 750 best een mooi plekje zijn voor een nieuwe base...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat mensen die man nog serieus nemen, de grootste sell out van alle Youtubers.

Anyway, totaal oninteressant product als je het mij vraagt. De tool less QR verschijnen de eerste berichten al over dat deze ook uit elkaar beginnen te scheuren op CSL bases zoals ook bij o.a. de P1 gebeurde (succes WRC en McLaren GT3 V2 owners). Verwacht eigenlijk niet dat we deze in veel setups gaan zien, in deze prijscategorie is men vooral op zoek naar een kant en klare set.

Qua looks ook niet heel erg geslaagd als je het mij vraagt, ik mag hopen dat het beter in elkaar zit dan het er uit ziet.

Het lijkt er op dat ze in ieder geval ook nog wat meer aan de onderkant van de markt mee willen snoepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Owkeee... handig filmpje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Anyway, totaal oninteressant product als je het mij vraagt. De tool less QR verschijnen de eerste berichten al over dat deze ook uit elkaar beginnen te scheuren op CSL bases zoals ook bij o.a. de P1 gebeurde (succes WRC en McLaren GT3 V2 owners). Verwacht eigenlijk niet dat we deze in veel setups gaan zien, in deze prijscategorie is men vooral op zoek naar een kant en klare set.

Qua looks ook niet heel erg geslaagd als je het mij vraagt, ik mag hopen dat het beter in elkaar zit dan het er uit ziet.

Het lijkt er op dat ze in ieder geval ook nog wat meer aan de onderkant van de markt mee willen snoepen.
Jep. Durft ook weinig tot geen kritiek te geven op een product.

Wat betreft de hub. Ik vind het maar een verschrikkelijk ding. Alles ademt goedkoop er aan. Volledig uit plastic, zeer veel flex in de shifters, geen beste quick release, knoppen niet te verwijderen etc.

Ik weet dus eigenlijk niet voor wie die interessant moet zijn. Wil je custom stuurtjes dan zou ik de podium hub nemen, want dan heb je niet die verschrikkelijk knoppen en shifters er altijd aan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:00
R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:36:
[...]

.
Lol. Die man ziet er steeds slechter uit en met zijn huidige setup is ‘ie wel een beetje de realiteit verloren (en misschien ook de connectie met zijn achterban). Voor Jan Modaal is een dergelijke setup onbereikbaar en al zou je het kunnen betalen is het de vraag of je het wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Over wat voor setup praten we dan? In het filmpje zie ik monitoren op een bureau en de wheelbase op het bureau gemonteerd. Dit is nou niet echt een bijzondere setup toch, of doel je op iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@dhrto Nouja blader door zijn videos ;) 3x 65 inch 4k + nog een hoop ander spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:02
Nielsracing schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Lol. Die man ziet er steeds slechter uit en met zijn huidige setup is ‘ie wel een beetje de realiteit verloren (en misschien ook de connectie met zijn achterban). Voor Jan Modaal is een dergelijke setup onbereikbaar en al zou je het kunnen betalen is het de vraag of je het wil betalen.
Helemaal mee eens, hij is ook best irritant, maar goed dat vind ik sowieso van veel youtubers |:(
Hij heeft het alleen maar over "content creation" ipv wat nou praktisch om mee te simracen, het gaat alleen maar om showen, en als het moment daar is krijgt ie een BSOD hahaha

[ Voor 14% gewijzigd door Splendiddd op 21-01-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hupske schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Jep. Durft ook weinig tot geen kritiek te geven op een product.
De angst dat ze waarschijnlijk geen gratis spul meer krijgen waarschijnlijk. Vroeg of laat is dat echter wel de doodsteek voor zulke figuren aangezien er vanzelf een moment aan breekt dat niemand ze meer serieus neemt.

Vroeger zelf ooit een review site gehad en in het begin is het lastig en zul je soms op een politiek correcte manier de minpunten aan moeten kaarten maar op het moment dat je groter wordt moet je op een gegeven moment ook gewoon tegen een fabrikant zeggen "als je niet tegen kritiek kan moet je dingen waarvan je bij voorbaat weet dat het niet veel is misschien maar gewoon niet meer opsturen". Een prima methode die je het reviewen van producten die de moeite niet waard zijn bespaard.

Wat ik echter nog veel erger vind is dat hij rond black friday andere sites (waaronder die van @Madhouse1979 geloof ik) van valse berichtgeving beschuldigde die alles voor een affiliate klik deden en vervolgens zelf een pagina inricht waarop hij exact hetzelfde doet en vervolgens ieder Facebook groep die er bestaat met betrekking tot sim racen vol spammed met desbetreffende pagina waar hij wel de "echte deals" op zou publiceren.

De enige die reviews op niveau lijkt te maken is Barry van SRG, laat ook wel eens een steekje vallen, is ook niet extreem kritisch (vaak op een manier van "ik zou dit zus en zo gedaan hebben") maar bij die man heb ik nog altijd het idee dat hij het gewoon uit pure liefhebberij doet en niet om de "kijk is hoe ver ik kan pissen".
Wat betreft de hub. Ik vind het maar een verschrikkelijk ding. Alles ademt goedkoop er aan. Volledig uit plastic, zeer veel flex in de shifters, geen beste quick release, knoppen niet te verwijderen etc.

Ik weet dus eigenlijk niet voor wie die interessant moet zijn. Wil je custom stuurtjes dan zou ik de podium hub nemen, want dan heb je niet die verschrikkelijk knoppen en shifters er altijd aan zitten.
Dat was dus exact wat ik me ook af vroeg, wie gaat iets als dit gebruiken in dat segment van de markt.

Simpel rekensommetje: CSL Universal hub €150,- + een Clubsport QR €100,- (want dat tool less plastic geval wat er nu op zit is net zo'n fragiel apparaat als z'n voorganger maar nu zonder inbus) + een stuurtje wat pak hem beet €130,- kost bij Fanatec zit je op totaal een €380 euro terwijl je voor 20 euro meer een R300 koopt met meer knoppen, betere shifters, een display en Xbox compatibiliteit en als klap op de vuurpijl hoef je niet tegen die wanstaltig gekleurde knoppen aan te kijken.

Nee Fanatec maakt best mooie producten maar hier hebben ze iemand op de ontwerpafdeling een blinddoek om gedaan na de vrijdagmiddag borrel, hem een paar kleurpotloden in de hand gedrukt en was er vervolgens ook nog iemand die dacht dat het serieus een goed plan was dit op de markt te gooien. :+
Paulus07 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:31:
@dhrto Nouja blader door zijn videos ;) 3x 65 inch 4k + nog een hoop ander spul.
Dat vind ik nog niet eens het grootste probleem, we doen het hier ook met z'n allen in het grote "show je race rig topic". Ik heb best een nette set volgens mij maar ik zit daar toch ook wel eens met lichte jaloezie naar andere setups te kijken. Aan de andere kant, als je dan een filmpje als dit bekijkt (YouTube: World's Fastest Gamer vs Normal Guy | Sim Racing Challenge) vraag ik mezelf of ik niet gewoon aan het compenseren ben voor mijn matige rijkunsten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 21-01-2021 20:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfalas
  • Laatst online: 25-09 09:22
R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:04:
[...]

....Aan de andere kant, als je dan een filmpje als dit bekijkt (YouTube: World's Fastest Gamer vs Normal Guy | Sim Racing Challenge) vraag ik mezelf of ik niet gewoon aan het compenseren ben voor mijn matige rijkunsten ;)
Maar het huilt nou eenmaal comfortabeler in je sparco stoeltje dan op je ikea bureaustoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@R2D2 Tuurlijk. En het blijft natuurlijk ook gewoon leuk om je rig etc te showen. En het is altijd goed om inspiratie etc aan op te halen. Maar hier blijft het nog altijd een hobby voor in de avonden (en weekenden :P ).

En nee je hebt geen 3000 euro setup nodig om gewoon met plezier te kunnen racen. Het is ook gewoon net wat iedereen zijn budget is uiteraard. Tuurlijk de youtubers moeten publiek trekken en content maken. En als ze enkel video doen zullen ze er ook voor moeten zorgen dat ze er hun bammetjes mee kunnen verdienen.

Allemaal prima en is ook niks mee. Als iemand van zijn hobby op deze manier kan schakelen. Helemaal prima.

Echter blijf ik zelf denk gewoon te nuchter om met die youtube hypes mee te gaan etc :P
Daar ben ik niet het juiste publiek voor voor zo'n content creator.

En voor info etc zijn er meerdere kanalen mogelijk. :)

Zet mij in een 3000 euro rig en ik rij nog steeds poep hoor :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:04:
[...]
Wat ik echter nog veel erger vind is dat hij rond black friday andere sites (waaronder die van @Madhouse1979 geloof ik) van valse berichtgeving beschuldigde die alles voor een affiliate klik deden en vervolgens zelf een pagina inricht waarop hij exact hetzelfde doet en vervolgens ieder Facebook groep die er bestaat met betrekking tot sim racen vol spammed met desbetreffende pagina waar hij wel de "echte deals" op zou publiceren.
Klopt, daarvoor heb ik ook een tik op mijn vingers gehad van Fanatec. Ik heb het vermoeden dat hij het was maar heb dit nooit hard kunnen maken. Wel kinderachtig vind ik, sindsdien ignore ik hem ook volledig.

Gelukkig was het voor BF weer gefixed en heb ik een leuke commissie verdiend waarmee ik mijn site voor de aankomende 3 jaar overeind kan houden.

Wat ik doe vind ik leuk om te doen. Ik probeer altijd eerlijk te zijn en laat ook zeker steekjes vallen. Tenslotte blijft een review op mijn site slechts mijn mening. Mijn eerlijkheid wordt gelukkig zeer gewaardeerd door leveranciers, die feedback heb ik genoeg gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
Splendiddd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Helemaal mee eens, hij is ook best irritant, maar goed dat vind ik sowieso van veel youtubers |:(
Hij heeft het alleen maar over "content creation" ipv wat nou praktisch om mee te simracen, het gaat alleen maar om showen, en als het moment daar is krijgt ie een BSOD hahaha
Klopt. En heel snel is ‘ie ook niet. Goed moment om hem te ontvolgen op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfalas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Maar het huilt nou eenmaal comfortabeler in je sparco stoeltje dan op je ikea bureaustoel :)
Touché ;)
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Klopt, daarvoor heb ik ook een tik op mijn vingers gehad van Fanatec. Ik heb het vermoeden dat hij het was maar heb dit nooit hard kunnen maken. Wel kinderachtig vind ik, sindsdien ignore ik hem ook volledig.

Gelukkig was het voor BF weer gefixed en heb ik een leuke commissie verdiend waarmee ik mijn site voor de aankomende 3 jaar overeind kan houden.
Dat is niet veel geweest dan, althans ik weet niet wat jij aan hosting betaald maar vandaag de dag is dat toch niet meer dan knakenwerk ;)

Bijzonder dat Fanatec jou dan wel op de vingers tikt maar hem vervolgens gewoon z'n gang laat gaan.
Wat ik doe vind ik leuk om te doen. Ik probeer altijd eerlijk te zijn en laat ook zeker steekjes vallen. Tenslotte blijft een review op mijn site slechts mijn mening. Mijn eerlijkheid wordt gelukkig zeer gewaardeerd door leveranciers, die feedback heb ik genoeg gehad.
Een review hoort gewoon een feitelijk relaas te zijn, een vleugje mening of voorkeur is niets mis mee maar het gros van de reviewers pakt de doos uit, zet de camera aan en gaat vervolgens de product brochure voor zitten lezen in eigen bewoording, daarna even snel een video opnemen, clickbait titel er bij en door naar de volgende.

Die McLaren GT3 V2 heb ik bijvoorbeeld geen kritische noot over gelezen of gehoord bij de diverse reviews (er is ook niemand die dat ding eens flink op z'n lazer heeft gegeven om te kijken of hij nou daadwerkelijk beter is gebouwd dan zijn voorganger. Misschien is men bang dat hij kapot gaat en hij dan weinig opbrengt op eBay?).

Ik heb hem gister in mijn handen gehad en voor 200 euro kan het er mee door maar ik snap werkelijk waar niet waarom iedereen zo lyrisch is over dat stuur, dat had ik misschien begrepen als ze hem op het niveau van een Formula V2 hadden weten te maken en hem desnoods 100 euro duurder hadden gemaakt maar voor dit geld en met de huidige bouwkwaliteit vind ik het niet meer dan een redelijk stuur. Zeker met in het achterhoofd houdend dat je een Formula V2 koopt voor 160 euro meer en dan een stuur hebt wat vele malen degelijker is gebouwd, veel meer functionaliteit bied en dan helaas als minpunt heeft dat hij iets kleiner is maar daar zou ik persoonlijk makkelijker overheen komen dan matige bouwkwaliteit.

De prijs / kwaliteit die bij Fanatec best in orde is in het lagere en midden segment (CSL / CSW bases + pedalen) is naar mijn mening compleet zoek in het lagere segment qua stuurwielen, dat men bijvoorbeeld nog steeds aan het aankloten is met zo'n plastic QR die vroeg of laat begint te scheuren kan ik absoluut niet begrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 21-01-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 15:40

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Heyo,

ik ben mijzelf aan het orienteren voor een nieuwe set... huidige is de logitech g920. nu had ik mijn zinnen gezet op de CSL 1.1 set van fanatec maar deze is ineens nergens meer te vinden de afgelopen dagen...

iemand enig idee hoe dit zit en of hier een vervanging voor komt? ik wil die 150ish euro waar mogelijk liever in de broekzak houden...

het idee was:
ClubSport Steering Wheel Formula V2
csl elite wheel base v1.1
CSL Elite Pedals LC
wat momenteel neer komt op 1150ish... ik vond de net geen duizend iets leuker... of de Clubsport base moet echt een absoluut merkbaar verschil zijn...

en ja stuurtje is vooral omdat ik die gaver vind dan de v1 van 70 euro goedkoper...

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Hmm de CSL elite wheel base kan ik zo snel ook niet los vinden op de Fanatec website.
Wel gewoon de CSL elite met P1 wheel: https://fanatec.com/eu-en...-licensed-for-playstation

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
woooww ik dacht dat de podium hubs veel flex hadden maar dit is insane...
Gemiste kans imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het CSL F1 eSports stuur is ook al een tijdje niet meer verkrijgbaar. Er komen nieuwe producten/bundels aan van Fanatec. Echter meer dan 'pretty soon' weet ik op het moment ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:18:
Hmm de CSL elite wheel base kan ik zo snel ook niet los vinden op de Fanatec website.
Wel gewoon de CSL elite met P1 wheel: https://fanatec.com/eu-en...-licensed-for-playstation
https://fanatec.com/eu-en...csl-elite-wheel-base-v1.1

Denk dat ze setjes willen verkopen ipv enkel losse bases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
https://fanatec.com/eu-en...-licensed-for-playstation

De CSL Playstation variant was tot vorige week nog te koop en nu ook niet meer. Zoals gezegd, er komen nieuwe producten aan. Dit zullen zowel losse producten als bundels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:46:
Het CSL F1 eSports stuur is ook al een tijdje niet meer verkrijgbaar. Er komen nieuwe producten/bundels aan van Fanatec. Echter meer dan 'pretty soon' weet ik op het moment ook niet.
Volgens iemand van Fanatec ging het om leveringsproblemen en containers die nog op een boot stonden onderweg uit China.

De QR en het BMW stuurwiel zouden in Q2 het levenslicht moeten gaan zien, wat er verder nog in de pijplijn zit weet niemand maar met hetgeen waar Fanatec afgelopen maand mee op de proppen is gekomen zou je toch mogen verwachten dat er ook nog iets in het midden / hogere segment moet gaan komen.
Xenophoben schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:37:
woooww ik dacht dat de podium hubs veel flex hadden maar dit is insane...
Gemiste kans imho
Dat hele flex verhaal op podium en clubsport hubs wordt ook vaak wel heel erg overdreven. Als je de locking screw gebruikt (en ja dan mag je quick uit de release weg strepen) is bij 99 van de 100 gevallen de flex zo goed als 0. Sommigen hebben pech en hebben te maken met een te grote tolerantie tussen shaft van de wheelbase en QR.

Dat mensen echt denken dat die tool less QR flex vrij zou zijn vind ik helemaal vreemd, het is èèn en al plastic, wat had men nou werkelijk verwacht.

Aan de andere kant, een klein beetje flex is nog wel overheen te komen, zeker in dat prijs segment dus om daar nou heel paniekerig over te doen. In dat segment zitten voor vooral de PlaySeat en bureau gebruikers, dan is dat kleine beetje flex op een QR ook niet de grootste ramp.

[ Voor 40% gewijzigd door R2D2 op 22-01-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Aikon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:06:
En ook vandaag heb ik m'n Fanatec V3 pedalen ontvangen. Echt heel mooi degelijk spul zeg. Heb er nog maar kort mee gereden, maar het voelt uiteraard heel anders. De rem is wel heel erg zwaar vind ik, sterker nog, ik heb hem voor nu maar even gecalibreerd op iets van 20% van z'n max. Is dat normaal of zou ik iets verkeerd doen? De preload staat op z'n laagste setting. Verder nog niks aangepast.
Als je van pedalen zonder load cell afkomt zal het wel even wennen zijn omdat je van rem dosering op positie naar dosering op druk moet overschakelen. Maar als je daar eenmaal aan gewend bent dan wil je de pedalen waarschijnlijk alleen maar harder maken (preload op 5 en brake performance kit installeren). Ik heb nu misschien een halve cm of minder travel op mijn pedalen als ik maximaal trap, en daar kan ik juist veel beter mee doseren dan de standaard setup van de v3’s (die ook al prima was overigens).

Waarschijnlijk heb je hem nu op 20% van max ingesteld omdat je het idee had dat je er anders bijna dwars doorheen moest trappen om maximaal te remmen? Dat had ik in het begin ook namelijk, maar dat kun je bij regelen met de BRF setting in het tuning menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je rempedaal in de auto heeft ook maar een kleine slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:25:
[...]
Volgens iemand van Fanatec ging het om leveringsproblemen en containers die nog op een boot stonden onderweg uit China.
We gaan het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
johnbetonschaar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Als je van pedalen zonder load cell afkomt zal het wel even wennen zijn omdat je van rem dosering op positie naar dosering op druk moet overschakelen. Maar als je daar eenmaal aan gewend bent dan wil je de pedalen waarschijnlijk alleen maar harder maken (preload op 5 en brake performance kit installeren). Ik heb nu misschien een halve cm of minder travel op mijn pedalen als ik maximaal trap, en daar kan ik juist veel beter mee doseren dan de standaard setup van de v3’s (die ook al prima was overigens).

Waarschijnlijk heb je hem nu op 20% van max ingesteld omdat je het idee had dat je er anders bijna dwars doorheen moest trappen om maximaal te remmen? Dat had ik in het begin ook namelijk, maar dat kun je bij regelen met de BRF setting in het tuning menu.
Tnx, die 20% is wat ik zeg maar comfortabel als maximale kracht kan uitoefenen nu. BRF is de Brake force setting? Die heb ik idd aangepast, dus in manual mode gezet. Dan pedaal zo hard mogelijk ingedrukt en dat als max genomen.

Is die preload eigenlijk van invloed op slechts de travel, of ook/alleen op de benodigde kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Aikon schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:15:
[...]
Is die preload eigenlijk van invloed op slechts de travel, of ook/alleen op de benodigde kracht?
Dat is afhankelijk van de dempers die erin zitten. Als die lineair dempen, dan is het alleen de travel. De kans is groot dat het dus alle twee is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Naja dat er nog wat komen gaat hoef je geen insider information voor te hebben. Simecube gaat tussen nu en kerst ook nog met groot nieuws komen, of dat kerst dit jaar, volgend jaar of kerst 2023 is kan ik je alleen niet vertellen. :+

Dat geheimzinnige gedoe van mensen die zogenaamd inside information hebben mag altijd met een korreltje zout genomen worden. Ik heb jaren lang met merken als Pioneer DJ, Denon en noem ze maar op samen gewerkt en tenzij je betrokken bent bij de ontwikkeling in de vorm van beta testen of product development weten de insiders het hooguit een week eerder dan de rest van de wereld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Dus je conclusie. Volgende week komt fanatec met wat nieuws, afgaande op de reactie van Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:42:
Dus je conclusie. Volgende week komt fanatec met wat nieuws, afgaande op de reactie van Roy.
Ach als het in de categorie CSL universal hub valt zullen er weinig mensen warm lopen voor dat nieuws.

Ik hoop nog steeds op stuur a la de McLaren GT3 maar dan op clubsport / podium niveau. Anders gaat de Porsche GT3 uit de Podium serie de aanvulling worden op mijn Formula V2.

Een fix voor de “jolts” bij gebruik van ITM op het scherm van de DD1/2 zou overigens ook een press release waard zijn. Issue speelt al anderhalf jaar maar er lijkt verrekte weinig progressie te zitten in een oplossing.

Ach we zullen het wel zien, voorlopig ben ik wel even klaar met aanschaf van spul en houd ik het qua uitgaven bij auto’s en circuits in iRacing. Een stuk voordeliger dan hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Dat is afhankelijk van de dempers die erin zitten. Als die lineair dempen, dan is het alleen de travel. De kans is groot dat het dus alle twee is.
Logisch idd :) ik heb de standaard er nog in zitten, weet je dan toevallig of ze lineair zijn of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Aikon schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Logisch idd :) ik heb de standaard er nog in zitten, weet je dan toevallig of ze lineair zijn of niet?
Bij de v3's weet ik dat dit niet het geval is, en zit daar een progressieve curve in. Er zit een heel zachte, dan een iets hardere en dan een nog hardere rubber in, wat dus voor een curve zorgt. Ik ga er vanuit dat het bij de andere pedalen van (onder meer) Fanatec niet anders zal zijn.

Als je de BKP gebruikt, vind je daar meerdere kleurtjes in die de hardheid van het materiaal weergeven. Als je alles van 1 kleur neemt is het (nagenoeg) lineair.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 08:59
Ik lees een beetje gemengde verhalen als ik zoek; in hoe verre is het mogelijk om CLS Elite pedalen te gebruiken op een Thrustmaster TX ivm een Xbox Series X? En heb ik daar wel of geen extra onderdelen bij nodig?

Sommigen zeggen dat het plug and play is, anderen zeggen alleen op PC, en met/zonder usb hub. Wil als het ff kan stukje bij beetje upgraden, en de pedalen zijn meestal een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
gister de CSL Elite + pedals geleverd gekregen....erg goede eerste indruk, happy mee!

Lekker oefenen nu, elke ronde sneller en sneller :)

Ik heb zelf nog niet echt de settings lopen aan te passen, maar het stuur aanpassen van 1080 draaihoek naar 360 is een wereld van verschil. Wordt het een stuk makkelijker door. De stuur uitslag is dan vrij minimaal (vindt ik niet leuk) dus maar op 720 gezet.
Wat doen de meeste hier?

zijn er nog andere settings waar ik aan moet denken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt aan spel/stuur. F1 heeft vaak niet veel meer uitslag dan ca. 200 graden links en rechts door twee handen gekruisd in bv Loews (nu Grand Hotel) hairpin in Monaco. Andere auto's hebben andere uitslagen. Met een rond stuurwiel heb je eerder 1-2 volle slagen per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voog schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:34:
Ik lees een beetje gemengde verhalen als ik zoek; in hoe verre is het mogelijk om CLS Elite pedalen te gebruiken op een Thrustmaster TX ivm een Xbox Series X? En heb ik daar wel of geen extra onderdelen bij nodig?

Sommigen zeggen dat het plug and play is, anderen zeggen alleen op PC, en met/zonder usb hub. Wil als het ff kan stukje bij beetje upgraden, en de pedalen zijn meestal een goed begin.
Volgens mij zijn de pedalen alleen Xbox compatibel wanneer je ze aan hebt gesloten op een Fanatec wheelbase en daar dan vervolgens weer een Xbox compatibel wheel op aan sluit. De pedalen rechtstreeks via USB aansluiten op de Xbox gaat in dat geval niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
refused81 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:12:
gister de CSL Elite + pedals geleverd gekregen....erg goede eerste indruk, happy mee!

Lekker oefenen nu, elke ronde sneller en sneller :)

Ik heb zelf nog niet echt de settings lopen aan te passen, maar het stuur aanpassen van 1080 draaihoek naar 360 is een wereld van verschil. Wordt het een stuk makkelijker door. De stuur uitslag is dan vrij minimaal (vindt ik niet leuk) dus maar op 720 gezet.
Wat doen de meeste hier?

zijn er nog andere settings waar ik aan moet denken?
Ik match de auto. Meestal is dat 1080, maar inderdaad minder bij bijv een F1 auto of een kart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
Afgelopen weekend een Fanatac Porsche 918 RSR overgenomen van iemand. Ik zocht nog een rond stuur naast mijn Formula V2. Wat een geweldig stuur is dat zeg! Het kost wat, maar dan heb je ook wat zeggen ze toch. :) Het was eventjes wennen ivm het formaat (diameter van 32cm), aangezien het V2 stuur natuurlijk een stuk kleiner is. Maar nu vind ik het rijden in de GT auto's in iRacing nog fijner aanvoelen. Het stuur door je handen laten glijden bij de bochten is toch wel iets wat ik miste met het formula stuurtje. En nu kan ik eindelijk weer driften in Dirt 4. Alleen de led's werken daar helaas niet. Die krijg ik nog niet aan de praat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuLcflMCkZrkiKqU8IoDIu4B8FQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlfL17YueU2jJnzMTHMzQwCh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door wolverine3141 op 25-01-2021 12:25 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
misschien even een firmware update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:35:
misschien even een firmware update doen?
Zowel driver als firmware zijn up2date. Ik zie de game ook niet tussen het lijstje in Fanalab staan. Alleen Dirt Rally en Dirt Rally 2.0, en niet Dirt 4. Als de game niet in Fanalab staat, betekend dit dan dat dit sowieso niet supported is of hoe werkt dat eigenlijk?

Ik lees op internet ook iets over de app Fanaled dat het daarmee wellicht lukt, maar dat lijkt ook niet te werken. Start simpelweg niet op op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik heb sinds een paar maanden een setje heusinkveld sprint pedalen, maar blijf daar steeds maar dezelfde problemen mee houden:
De calibratie van de pedalen wordt steeds gereset. Dit gebeurd dan tijdens de momenten dat ik ze niet actief gebruik, zoals bijvoorbeeld team races of tijdens laden van de practice naar de race sessie in iracing.

Ik heb zelf de volgende dingen al geprobeerd:
- Energiebeheer voor usb uitgeschakeld (energiebeheer & per usb root device in apparaatbeheer)
- USB kabel vervangen van de pedalen
- verschillende USB poorten geprobeerd

Zijn er mensen hier die deze problemen ook gehad hebben en mogelijk een oplossing hebben?
Enige ding wat ik zelf nog kan bedenken: voeding van mijn PC is bijna 10 jaar oud (7700K & 1080 op 700 watt)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor de mensen die Heusinkveld Sprints gebruiken, welke spacers/rubbers gebruiken jullie?
Gisteren heb ik een uur lang de Ferrari 488 op Imola getest met de VRS setup. Ik zit op ca.1,2sec van de snelste VRS tijd en dat is me nog net een seconde teveel.

Ik mis nog wat gevoel bij het remmen, met name het initieel hard remmen en steeds meer loslaten van de rem zodat de balans van de wagen zo min mogelijk wordt verstoord bij het insturen. De analyse van de telemetrie liet hetzelfde zien. Nu ben ik benieuwd welke rubbers/spacers jullie gebruiken bij de Sprints? Ik heb de af-fabriek setting zo gelaten maar ik denk, om meer gevoel te krijgen, dat ik twee kleine harde spacers vervang door het bijgeleverde medium rubber.

Kortom, waar rijden jullie mee?

Dank alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:24:
Voor de mensen die Heusinkveld Sprints gebruiken, welke spacers/rubbers gebruiken jullie?
Gisteren heb ik een uur lang de Ferrari 488 op Imola getest met de VRS setup. Ik zit op ca.1,2sec van de snelste VRS tijd en dat is me nog net een seconde teveel.

Ik mis nog wat gevoel bij het remmen, met name het initieel hard remmen en steeds meer loslaten van de rem zodat de balans van de wagen zo min mogelijk wordt verstoord bij het insturen. De analyse van de telemetrie liet hetzelfde zien. Nu ben ik benieuwd welke rubbers/spacers jullie gebruiken bij de Sprints? Ik heb de af-fabriek setting zo gelaten maar ik denk, om meer gevoel te krijgen, dat ik twee kleine harde spacers vervang door het bijgeleverde medium rubber.

De rubbers helpen mijn inziens vooral om de mate van travel te beïnvloeden. Het gaat er ook om welke instellingen je in de Heusinkveld software gebruikt. Daarnaast spelen ook andere zaken een rol, bijvoorbeeld hoe is je zithouding, in welke hoek staan je pedalen, hoe sterk zijn je benen en hoeveel druk kan je op de pedalen zetten? Kortom allerlei variabelen die van invloed kunnen zijn. Mijn advies is vooral om een goede basis te zoeken en daarna niet te vaak aan te passen want bij iedere wijziging vraagt weer een nieuwe gewenningsperiode.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Doubleoz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:31:
[...]

De rubbers helpen mijn inziens vooral om de mate van travel te beïnvloeden. Het gaat er ook om welke instellingen je in de Heusinkveld software gebruikt. Daarnaast spelen ook andere zaken een rol, bijvoorbeeld hoe is je zithouding, in welke hoek staan je pedalen, hoe sterk zijn je benen en hoeveel druk kan je op de pedalen zetten? Kortom allerlei variabelen die van invloed kunnen zijn. Mijn advies is vooral om een goede basis te zoeken en daarna niet te vaak aan te passen want bij iedere wijziging vraagt weer een nieuwe gewenningsperiode.
Daar heb je zeker een punt maar heb de pedalen al iets meer dan een maand in gebruik. Toch is het nog lichtelijk teveel een aan/uit knop voor mijn gevoel en dat probeer ik op te lossen door iets meer travel te krijgen. Dus vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
lethal pi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Zowel driver als firmware zijn up2date. Ik zie de game ook niet tussen het lijstje in Fanalab staan. Alleen Dirt Rally en Dirt Rally 2.0, en niet Dirt 4. Als de game niet in Fanalab staat, betekend dit dan dat dit sowieso niet supported is of hoe werkt dat eigenlijk?

Ik lees op internet ook iets over de app Fanaled dat het daarmee wellicht lukt, maar dat lijkt ook niet te werken. Start simpelweg niet op op mijn systeem.
Ook zonder fanalab moeten de leds het gewoon doen. Bij mijn DD1 moet ik (als ik geen fanalab gebruik) de basis in compatibility modus zetten om de leds aan te krijgen.
Doen ze het wel bij een andere game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:24:

Ik ben begonnen met de zachtste setting, maar na wat testen ben ik toch weer naar de stock rubbers gegaan (alleen de XL rubber meen ik). De kracht heb ik op 30 kilo ingesteld met een iets afgevlakt profiel (de sense +1 is dat geloof ik) Daarmee kreeg ik het beste gevoel met trail braken
Maarrrr, YMMV, dus ga vooral zelf proberen, testen en kijk wat wel en wat niet bevalt

[ Voor 7% gewijzigd door Arfalas op 25-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ik ben begonnen met de zachtste setting, maar na wat testen ben ik toch weer naar de stock rubbers gegaan (alleen de XL rubber meen ik). De kracht heb ik op 30 kilo ingesteld met een iets afgevlakt profiel (de sense +1 is dat geloof ik) Daarmee kreeg ik het beste gevoel met trail braken
Maarrrr, YMMV, dus ga vooral zelf proberen, testen en kijk wat wel en wat niet bevalt
Dank! Bij mij staat 'ie op 50kg maar zal daar ook even mee vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Ook zonder fanalab moeten de leds het gewoon doen. Bij mijn DD1 moet ik (als ik geen fanalab gebruik) de basis in compatibility modus zetten om de leds aan te krijgen.
Doen ze het wel bij een andere game?
Ik heb de CSL Elite als base. Zowel het stuur als de base tonen geen leds in Dirt 4. In iRacing en F1 doen de leds het naar behoren.

Wat bedoel je precies met compatibility modus?

[ Voor 5% gewijzigd door wolverine3141 op 25-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
lethal pi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Ik heb de CSL Elite als base. Zowel het stuur als de base tonen geen leds in Dirt 4. In iRacing en F1 doen de leds het naar behoren.

Wat bedoel je precies met compatibility modus?
De CSL zou het gewoon moeten doen zonder fanalab (ik heb die basis ook gebruikt, met dit stuur)

compatibility modus is een dingetje van de DD volgens mij, dus niet van toepassing op de CSL

Doen de leds het als je het test in windows? (game controllers in control panel, daar kan je alles testen, van knoppen tot force feedback en leds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Dank! Bij mij staat 'ie op 50kg maar zal daar ook even mee vogelen.
scheelt ook of je schoenen aan hebt of niet. 30 kilo vind ik op sokken meer dan genoeg, zeker bij lange races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:05:
[...]

De CSL zou het gewoon moeten doen zonder fanalab (ik heb die basis ook gebruikt, met dit stuur)

compatibility modus is een dingetje van de DD volgens mij, dus niet van toepassing op de CSL

Doen de leds het als je het test in windows? (game controllers in control panel, daar kan je alles testen, van knoppen tot force feedback en leds)
Oke! Ja alles doet het naar behoren als ik test via het control panel.

Jij het het wel in Dirt 4 werkend gekregen? Ik gebruik de Steam variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
lethal pi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Oke! Ja alles doet het naar behoren als ik test via het control panel.

Jij het het wel in Dirt 4 werkend gekregen? Ik gebruik de Steam variant.
dirt heb ik nooit gedaan. Ik denk dat het dan aan de game zelf ligt.

---

een snelle google zegt inderdaad dat er meer mensen zijn die het niet aan de praat krijgen in dirt 4.

[ Voor 19% gewijzigd door Arfalas op 25-01-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:06:
[...]

scheelt ook of je schoenen aan hebt of niet. 30 kilo vind ik op sokken meer dan genoeg, zeker bij lange races
Schoenen, anders krijg ik zere hielen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
ik moet nog een drempel over om te gamen met schoenen en handschoenen aan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolverine3141
Onlangs trouwens ook deze mod toegepast op mijn V2 wheel. Nu kan ik toch nog racen 's avonds als de kleine moet gaan slapen.
https://medium.com/@appre...modification-efca2c185e9c

stock sound

custom sound

Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.