Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 16:25
Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:24:
Voor de mensen die Heusinkveld Sprints gebruiken, welke spacers/rubbers gebruiken jullie?
Gisteren heb ik een uur lang de Ferrari 488 op Imola getest met de VRS setup. Ik zit op ca.1,2sec van de snelste VRS tijd en dat is me nog net een seconde teveel.

Ik mis nog wat gevoel bij het remmen, met name het initieel hard remmen en steeds meer loslaten van de rem zodat de balans van de wagen zo min mogelijk wordt verstoord bij het insturen. De analyse van de telemetrie liet hetzelfde zien. Nu ben ik benieuwd welke rubbers/spacers jullie gebruiken bij de Sprints? Ik heb de af-fabriek setting zo gelaten maar ik denk, om meer gevoel te krijgen, dat ik twee kleine harde spacers vervang door het bijgeleverde medium rubber.

Kortom, waar rijden jullie mee?

Dank alvast :)
Ik rijd 65 kilo alles op zijn hardste.. zo weinig mogelijk speling :) Gaat prima op sokken hoor! Ook bij endurance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met de GTE auto's heb ik een probleem. Dit weekend wat races gereden met de Ferarri GTE op Daytona, maar de remmen blokkeren heel erg snel waardoor er veel tijd verloren gaat. Ondanks dat ik een preset gebruik voor mijn Sprints met een max output van ca 85 %.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
ik ben op zoek naar een goede seat om mijn Fanatec elite set op te zetten. Toch niet ideaal zo'n bureaustoel :) Budget zo'n 500 euro

vanuit dit topic kom ik namen tegen zoals Sim-lab, next level racing, raceroom, playseat.
Zijn er nog meer merken/suggesties die ik mee moet nemen?

Ik heb weinig zin als force feedback op stuur trilt dat dan de hele stoel/stang mee gaat trillen (en geluid maken). Een flexende pedaalvloer zit ik met Loadcell ook niet op te wachten.Het moet dus kwaliteit zijn.

Sim-lab wellicht de beste kandidaat. Stoelen verkopen ze daar los. Ik vroeg me af of je daar elke willekeurige stoel op kan zetten, of moet het bepaalde maat hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-06 18:45
Wij van Wc eend adviseren wceend.

Ik kan de simlab zeker aanraden. Super rigide en nergens merkbare speling. Doordat het zo rigide is zal trouwens je stoel wel degelijk meetrillen als je bij de kerbs pakt. Herrie maakt het dan weer niet, omdat er niks los zit. Laatst had ik de banden aardig vierkant geremd, en de hele rig vibreerde, maar daar was verder niks van te horen. Ik vind het alleen maar toevoegen aan de beleving

De GT1-evo is meen ik 50 cm breed, dus daar kan je nagenoeg alle stoelen op kwijt. Als je er een luie sofa op wil zetten gaat dat ook zeker lukken, maar zal je wat met extra profielen moeten spelen. Dat is het voordeel van alu profielen, alles is te customizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-05-2024
GT Omega zou ik aan dat lijstje toevoegen. En is ook nog eens fijn voor de portemonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-07 20:30
refused81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:
ik ben op zoek naar een goede seat om mijn Fanatec elite set op te zetten. Toch niet ideaal zo'n bureaustoel :) Budget zo'n 500 euro

vanuit dit topic kom ik namen tegen zoals Sim-lab, next level racing, raceroom, playseat.

Ik heb weinig zin als force feedback op stuur trilt dat dan de hele stoel/stang mee gaat trillen (en geluid maken). Een flexende pedaalvloer zit ik met Loadcell ook niet op te wachten.Het moet dus kwaliteit zijn.

Sim-lab wellicht de beste kandidaat. Stoelen verkopen ze daar los. Ik vroeg me af of je daar elke willekeurige stoel op kan zetten, of moet het bepaalde maat hebben?
https://www.aluxprofiel.n...-4080-zilver/a3825?c=3538

Deze kan je ook doen! Ik heb mijn rig uit de materialen van aluxprofiel, maar de design is custom. Als deze toen al beschikbaar was toen ik mijn materiaal bestelde zou ik deze gekocht hebben.

Normaal gezien met 80/20 heb je heel veel flexibiliteit, en dat betekent dus dat je normaal gezien bijna alle stoelen erop kan bevestigen. Gewoon zien dat je dan de juiste maten hebt voor de profielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:17:
Wij van Wc eend adviseren wceend.

Ik kan de simlab zeker aanraden. Super rigide en nergens merkbare speling. Doordat het zo rigide is zal trouwens je stoel wel degelijk meetrillen als je bij de kerbs pakt. Herrie maakt het dan weer niet, omdat er niks los zit. Laatst had ik de banden aardig vierkant geremd, en de hele rig vibreerde, maar daar was verder niks van te horen. Ik vind het alleen maar toevoegen aan de beleving

De GT1-evo is meen ik 50 cm breed, dus daar kan je nagenoeg alle stoelen op kwijt. Als je er een luie sofa op wil zetten gaat dat ook zeker lukken, maar zal je wat met extra profielen moeten spelen. Dat is het voordeel van alu profielen, alles is te customizen
Hier erg goede ervaringen met Treq, een aanbieder uit Duiven.
Met de overige leveranciers geen ervaring maar volgens mij zit er qua materiaal en ontwerp allemaal niet erg veel verschil in, ik heb een beetje op gevoel gekozen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:49
refused81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:

Ben je handig met hout?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
inderdaad, ik denk dat het lood om oud ijzer is bij de bekende merken. Het voordeel van simlab is in elk geval dat de 'stock' versie gewoon heel goed en compleet is. Mocht je een eigen design in gedachten hebben met specifieke wensen zijn er misschien andere aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
ehm.....heb je bouw tekening? :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
je kan natuurlijk altijd de sim lab als inspiratie gebruiken. De -beperkte- tekening staat hier:

https://sim-lab.eu/web/co...496e6f120ae3d2773d8832bba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
refused81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:59:
[...]

ehm.....heb je bouw tekening? :D
Dat niet, maar wel inspiratie :)
Paar plankjes en wat houten balken d:)b
MTFDarkEagle in "Het grote 'show je race-rig' topic"
#Edit: eventueel wat anders (meer) foto's voor je maken kan altijd natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door MTFDarkEagle op 25-01-2021 17:23 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
MTFDarkEagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Dat niet, maar wel inspiratie :)
Paar plankjes en wat houten balken d:)b
MTFDarkEagle in "Het grote 'show je race-rig' topic"
#Edit: eventueel wat anders (meer) foto's voor je maken kan altijd natuurlijk :)
hmmmz....nog geen eens zo slecht idee >:)
Is plateau met pedalen in hoek verstelbaar of een keertje vast stellen en dan vaste constructie van gemaakt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik zou hem niet meteen vast maken. De kans is groot dat je nog gaat verstellen. Het finetunen heeft bij mij ook 2maanden geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
refused81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:57:
[...]

hmmmz....nog geen eens zo slecht idee >:)
Is plateau met pedalen in hoek verstelbaar of een keertje vast stellen en dan vaste constructie van gemaakt?
Dat laatste in mijn geval. Horizontaal was niet oké, dus heb er aan het uiteinde een paar blokjes onder gezet. Plaatsing even beetje proberen en dan vastgezet.
Eventueel zou je het best instelbaar kunnen maken als je wat verticale plankjes aan de zijkanten maakt en wat slim van hoek beugeltjes gebruik maakt :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
EightGear schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:17:
GT Omega zou ik aan dat lijstje toevoegen. En is ook nog eens fijn voor de portemonnee.
Lijken niet meer buiten de UK te leveren?
Enig idee waar ze te koop zijn?

Ziet er wel mooi degelijk uit

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-05-2024
refused81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Lijken niet meer buiten de UK te leveren?
Enig idee waar ze te koop zijn?

Ziet er wel mooi degelijk uit
Ah dat is dan pas sinds kort, vreemd. Ik heb zelf de Art en die is prima, incl. seat onder de 400 euro. Mocht je ooit toch willen upgraden naar een aluminium rig kan je de stoel eventueel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
EightGear schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ah dat is dan pas sinds kort, vreemd. Ik heb zelf de Art en die is prima, incl. seat onder de 400 euro. Mocht je ooit toch willen upgraden naar een aluminium rig kan je de stoel eventueel meenemen.
Lijkt met de brexit van doen te hebben. Op hun website gtomega.eu valt te lezen:
Please note due to issues with shipping from the UK to EU we have had to temporarily disable our EU Store. All purchases that were made before this will still be fulfilled. Sorry for any inconvenience and we hope to have this resolved as soon as possible.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb ik vorig jaar december nog geluk gehad met de aankoop van de XL RS Simulator Seat voor €195,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-07 22:40
Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:24:
Voor de mensen die Heusinkveld Sprints gebruiken...

Dank alvast :)
Zojuist de spacers verwisseld voor het medium rubber en een paar testrondjes gemaakt. Dit voelt vooralsnog beter doseerbaar. Nu wil ik de pedalen nog onder een iets andere hoek zetten zodat ik nog iets meer controle heb over de travel. Mooi systeem hebben de heren van Heusinkveld gemaakt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUju98ozgDxwEnyCOWAVOsqoY5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JZX8JG348YzZMGWCsUpUry2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-07 08:54
Nielsracing schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Zojuist de spacers verwisseld voor het medium rubber en een paar testrondjes gemaakt. Dit voelt vooralsnog beter doseerbaar. Nu wil ik de pedalen nog onder een iets andere hoek zetten zodat ik nog iets meer controle heb over de travel. Mooi systeem hebben de heren van Heusinkveld gemaakt _/-\o_

[Afbeelding]
Van de zachte (grootste?) rubber naar de middenste gegaan? Dit geeft iets minder travel dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 03-07 22:40
Hathie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:41:
[...]

Van de zachte (grootste?) rubber naar de middenste gegaan? Dit geeft iets minder travel dan?
Het onderste rubber van de foto bestond eerst nog uit twee (harde) spacers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.gtplanet.net/...aper-wheels-ps5-20210126/

Fanatec zou dus volgens het gerucht ook in de Thrustmaster / Logitech vijver willen gaan vissen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 14:49
Ik sta op het punt om mijn 1e Fanatec set aan te schaffen. Nu twijfel ik nog over de pedalen set. Ik ga vrijwel zeker de komende tijd zonder koppeling rijden. Nu had ik in gedachten om de CSL Elite set met Load Cell upgrade te kopen en de koppeling weg te laten (dit kan toch gewoon?).

Echter ziet de V3 pedalen set er aanzienlijk steviger en mooier uit. Ik lees echter dat je daar de koppeling niet van kan verwijderen.

Wat is jullie ervaring hierin? Is de V3 het waard om te pakken en rijd dit überhaupt lekker met een niet gebruikt 3e pedaal of is het veel comfortabeler om met de CSL elite te rijden in 2 pedal set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
VulcanRaven schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:28:
Echter ziet de V3 pedalen set er aanzienlijk steviger en mooier uit. Ik lees echter dat je daar de koppeling niet van kan verwijderen.

Wat is jullie ervaring hierin? Is de V3 het waard om te pakken en rijd dit überhaupt lekker met een niet gebruikt 3e pedaal of is het veel comfortabeler om met de CSL elite te rijden in 2 pedal set-up?
Ik heb ook de v3 versie van de pedalen en heb de rem en koppeling omgedraaid kwa positie. Dus de koppeling zit in het midden en de rem links aan de buitenkant. Is op zich een simpele modificatie waarbij je alleen alles los moet halen en voorzichtig te werk moet gaan. De kabeltjes van de trilmotor op de rem kan je ook lokspijzen en is lang genoeg.

Het grootste probleem wat ik had is de rode bouten los maken. Ze draaien bizar snel door dus doe dat voorzichtig en vervang ze daarna door knappe bouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Je kan idd gewoon zonder koppeling rijden. Ik heb de v3 niet gehad, maar ik kan wel zeggen dat ik het wel prettig vond dat ik de positie van de pedalen kon veranderen. Ik had de rem iets naar links gezet, anders kreeg ik met remmen last van mn knie door de hoek van mijn been

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Gezien de prijs zou ik dan neigen naar: https://kapral.store/coll...g-3-pedals-kit-pv2-by-kre

v3 met performance kit is 389.90
Kapral 2 pedal set is 399,-

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14
Even een waarschuwing wat betreft Kapral. Ik heb daar 10 januari een order met wat opmerkingen en vragen geplaatst en behalve een automatische bevestiging niets meer gehoord. Ik moet daar nog even achteraan (iets met thuiswerken en thuisonderwijs), en waarschijnlijk komt het helemaal goed (anders PayPal), maar dit geeft nog niet veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Delivery time: 2-3 weeks
Kan me voorstellen dat dat soort opmerkingen weinig gelezen worden. :) De bouw ziet er wel netjes uit. Kom ze online nog weinig tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:36
Señor Sjon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Kan me voorstellen dat dat soort opmerkingen weinig gelezen worden. :) De bouw ziet er wel netjes uit. Kom ze online nog weinig tegen.
Je moet ze dan ook nog wel zelf in elkaar zetten. Je ontvangt een DIY box. Overigens niet heel ingewikkeld om ze in elkaar te zetten. Tevens ook leuk om te doen en je leert gelijk de pedalen kennen.
SlaadjeBla schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:06:
Even een waarschuwing wat betreft Kapral. Ik heb daar 10 januari een order met wat opmerkingen en vragen geplaatst en behalve een automatische bevestiging niets meer gehoord. Ik moet daar nog even achteraan (iets met thuiswerken en thuisonderwijs), en waarschijnlijk komt het helemaal goed (anders PayPal), maar dit geeft nog niet veel vertrouwen.
M3 voor shifters en de hat switch? Frontplate moet dan iig al uitgesneden zijn. En ligt de plaat nu bij de print shop. :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik had simpelweg een iets persoonlijkere en pro actieve benadering verwacht bij zo'n kleine shop en dat mijn vragen dus beantwoord zouden worden. Misschien ben ik gewoon verwend door bedrijven als sim lab. Goed om te horen dat het goed gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die kabels zien er wel wat kwetsbaar uit zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07 16:28
Niet zozeer een vraag, maar misschien kunnen mensen met dezelfde ervaring(en) mij helpen..

Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mijn OSW DD (large Mige). Ik rijd uitsluitend in VR en wil graag voldoende knoppen binnen bereik hebben ter vervanging van m'n button box. Die was altijd wat lastig om zonder hem te zien goed te kunnen bedienen. Waar ik geen behoefte aan heb zijn displays, rev-lights, etc. of een stuur alleen voor het design.

Momenteel zit ik te twijfelen tussen:De volgorde geeft hier niet echt wat aan ook al kom ik al een paar jaar terug bij de Ascher. Helaas - als ik in het iRacing topic kijk - is deze kwalitatief minder geworden nadat Martin zijn bedrijf verkocht heeft, vooral qua materiaal v/d grips. Ook lees ik daar problemen met de kabel waar sommigen al aan hun 3e zitten (met custom connector).
Ook over Cube lees ik wisselende verhalen qua kwaliteit, soms onbenullige zaken als loslatende stickers out-of-the-box, andersom ook wat kabel problemen.
Eigenlijk spreekt de Simagic GT4 mij wel aan door de goede maat, degelijke materialen en de paar goede reviews die ik gezien/ gelezen heb. Deze bied verder alles dat ik zou willen en ziet er naar mijn mening prima uit verder.
De SRB GT3 is misschien wel de mooiste die ook nog eens - ondanks de hoeveelheid knoppen - wireless is met de SC1 die ik heb.

Heb je tips of ervaringen? Dan lees ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlaadjeBla schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:53:
Ik had simpelweg een iets persoonlijkere en pro actieve benadering verwacht bij zo'n kleine shop en dat mijn vragen dus beantwoord zouden worden. Misschien ben ik gewoon verwend door bedrijven als sim lab. Goed om te horen dat het goed gaat komen.
@Hupske heeft het eerder ook al eens genoemd.. ze zijn gewoonweg niet zo heel snel. Ik had zelf snel reacties op vragen maar je moet ze net treffen. Volgens mij is het een "side hustle" voor ze en produceren ze gewoon pas wanneer er een bestelling binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Olaf van der Spek schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Die kabels zien er wel wat kwetsbaar uit zo...
Valt toch wel mee? Zitten vrij ver naar achteren en kan je ook met tie-wraps wel te lijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
R2D2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:48:
[...]

@Hupske heeft het eerder ook al eens genoemd.. ze zijn gewoonweg niet zo heel snel. Ik had zelf snel reacties op vragen maar je moet ze net treffen. Volgens mij is het een "side hustle" voor ze en produceren ze gewoon pas wanneer er een bestelling binnen komt.
Kapral doet het grotendeels in zijn eentje. Order aannemen, verwerken etc. Inmiddels blijft de shop maar groeien en bekender worden en daardoor krijgt hij het steeds drukker.
Daarnaast is het inderdaad niet hun focus qua werk. Ze doen dit voor de leuk om veel simracers van goedkope spullen te kunnen voorzien. Hun hoofd verdienste is voor bedrijven grote orders uitsnijden, dus dat krijgt altijd voorrang in het snij proces.

In geval van de stuurtjes is er op het moment wel een voorraad, maar dat is gericht op het standaard ontwerp.
Wilt iemand een aanpassing, dus van 3mm naar 4mm frontplate dikte en wat extra gaten etc dan moet dat wel specifiek gemaakt worden en dat duurt gewoon langer aangezien het langs 2/3 partijen gaat. (ik moet eventueel aanpassing doen in het ontwerp, plaat gesneden worden, plaat naar de printshop etc)
In geval van @SlaadjeBla weet ik beetje hoe het er voor staat omdat hij daarvoor eerst weer wat vragen aan mij moest stellen :+

Maar communicatie mag zeker beter, maar zal wel komen met de tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 27-01-2021 16:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 19:27
Vandaag de kapral pedalen binnen gekregen. Zien er heel netjes uit! Zal morgen even wat foto’s plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
Fucitol schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:46:
Niet zozeer een vraag, maar misschien kunnen mensen met dezelfde ervaring(en) mij helpen..

Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mijn OSW DD (large Mige). Ik rijd uitsluitend in VR en wil graag voldoende knoppen binnen bereik hebben ter vervanging van m'n button box. Die was altijd wat lastig om zonder hem te zien goed te kunnen bedienen. Waar ik geen behoefte aan heb zijn displays, rev-lights, etc. of een stuur alleen voor het design.

Momenteel zit ik te twijfelen tussen:De volgorde geeft hier niet echt wat aan ook al kom ik al een paar jaar terug bij de Ascher. Helaas - als ik in het iRacing topic kijk - is deze kwalitatief minder geworden nadat Martin zijn bedrijf verkocht heeft, vooral qua materiaal v/d grips. Ook lees ik daar problemen met de kabel waar sommigen al aan hun 3e zitten (met custom connector).
Ook over Cube lees ik wisselende verhalen qua kwaliteit, soms onbenullige zaken als loslatende stickers out-of-the-box, andersom ook wat kabel problemen.
Eigenlijk spreekt de Simagic GT4 mij wel aan door de goede maat, degelijke materialen en de paar goede reviews die ik gezien/ gelezen heb. Deze bied verder alles dat ik zou willen en ziet er naar mijn mening prima uit verder.
De SRB GT3 is misschien wel de mooiste die ook nog eens - ondanks de hoeveelheid knoppen - wireless is met de SC1 die ik heb.

Heb je tips of ervaringen? Dan lees ik ze graag!
Als je voornamelijk raced in iracing is een funky switch een must have imo. Ik heb zelf een SRB BB Ultra en vind de SRB GT3 weinig meerwaarde bieden en het prijsverschil is toch aanzienlijk. Het enige wat ontbreekt zijn clutch paddles, maar dat kan momenteel niet draadloos via simucube. Als je toch veel geld wil uitgeven, zou ik ineens voor de AR F64 gaan. Hoewel ik ook in VR race, en geen kabel zou willen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco Tr
De pedalen van KRE/Kapral

5 januari besteld 18de verzonden 27ste geleverd.

Heb gekozen voor de 2 pedal setup. Alles kwam keurig verpakt aan incl een zakje Haribo :9

Officeel is het een diy box. Dus alle onderdelen los en zelf in elkaar zetten. Echter zijn ze nog bezig met de handleiding hier voor en daarom worden ze komende tijd nog in elkaar gezet.

Communicatie over de pedalen heb ik via KRE gedaan ipv Kapral. Hij reageert snel en je word goed geholpen en alles is eigenlijk mogelijk. Bv je initialen op de pedalen ;)

Heb ze gelijk op mn rig gemonteerd en een korte test gedaan in iRacing. Ik kwam van de Fanatec CSR Elite dus dat is een wereld van verschil.

Moet het gevoel met remmen weer even terug krijgen maar alles voelt super solide en sterk. Natuurlijk kan je de pedalen helemaal naar wens aanpassen. Er zitten alleen geen andere rubbers en veren bij deze zijn er we los bij te bestellen.

Mn eerste indruk en ervaring is dat dit hele mooie pedalen zijn.

Mochten jullie nog vragen hebben laat maar weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlmLVIUdBYOUQaEgWPiDoxK2r8c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTnXz0g5ThOdRCAgJd3ihjLb.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rnrmTdshNFwc153Kf1YyRx2NO0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lk0e9Z3c8XFOB547zQ59sILL.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k81Kb-dSP_6-I_n3zKWlapV84Xc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20E0uhc89CVSEwjCHYIoRrC8.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 28-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zit toch normaal een baseplate bij? Op de site lijkt ie van RVS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Lijken die Kapral niet een exacte 1 op 1 kopie van de Heusinkvelds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Gaan we weer.

Afgeleide hiervan:
https://grabcad.com/library/pedals-v2-1

Die idd afgeleid zijn van de Heusinkveld, maar mini aanpassingen en stuk groter gemaakt. Zeeeer grijs gebied idd. Waarmee je het eens kan zijn of niet.
Remco Tr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:59:
De pedalen van Kapral https://kapral.store/.

5 januari besteld 18de verzonden 27ste geleverd.

Heb gekozen voor de 2 pedal setup. Alles kwam keurig verpakt aan incl een zakje Haribo :9

Officeel is het een diy box. Dus alle onderdelen los en zelf in elkaar zetten. Echter zijn ze nog bezig met de handleiding hier voor en daarom worden ze komende tijd nog in elkaar gezet.

Communicatie over de pedalen heb ik via KRE gedaan ipv Kapral. Hij reageert snel en je word goed geholpen en alles is eigenlijk mogelijk. Bv je initialen op de pedalen ;)

Heb ze gelijk op mn rig gemonteerd en een korte test gedaan in iRacing. Ik kwam van de Fanatec CSR Elite dus dat is een wereld van verschil.

Moet het gevoel met remmen weer even terug krijgen maar alles voelt super solide en sterk. Natuurlijk kan je de pedalen helemaal naar wens aanpassen. Er zitten alleen geen andere rubbers en veren bij deze zijn er we los bij te bestellen.

Mn eerste indruk en ervaring is dat dit hele mooie pedalen zijn.

Mochten jullie nog vragen hebben laat maar weten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er verder goed uit! Wel jammer dat je geen extra elastomers hebt ontvangen. Vind persoonlijk de gele elastomers wel noodzakelijk.
De zwarte zijn behoorlijk zacht en mij is het al gelukt om hem kapot te krijgen tijdens een race :9

[ Voor 81% gewijzigd door Hupske op 28-01-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Zijn de meeste merken niet zo'n beetje een afgeleide van Heusinkveld? Ik heb hier ook een paar pedalensets staan (bijv. BJ Simracing en Meca CUP1) welke ook lijken op Heusinkveld.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 28-01-2021 11:49 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Viel me gewoon op. Waar zijn ze precies flink groter? De base of de plates op de pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
@Madhouse1979 Klopt. Het is dan ook een hele ingewikkelde discussie.

Al is de versie van Grabcad wel overduideljk er van van over genomen (zelfs in zijn eerste versie die offline is gehaald werd het zo benoemd).

Voor de rest zijn inmiddels alle pedalen die uit rvs gehaald zijn wel redelijke kopieën van. BJ en Meca hebben idd ook flinke overeenkomsten, waar ik Meca ook een zeer grote kopie vind op basis van gebruik van de loadcell.

DC Simracing pedalen lijken er in bepaalde vorm ook bijvoorbeeld op etc.
ZFLaSH schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:51:
Viel me gewoon op. Waar zijn ze precies flink groter? De base of de plates op de pedalen?
In factor van de schaal. Breedte, hoogte, lengte is allemaal wat groter.
YouTube: POSTAV SIMRACING PEDÁLY část 1 ( DIY SIMRACING PEDAL ) part 1 dit filmpje maakt het wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik probeer al een poosje het voor elkaar te krijgen om een deadzone in te stellen in de Sprints zodat ik mijn voet kan laten rusten op het rempedaal. Als ik deze deadzone instel in de Heusinkveld software gebeurd er niets.

Is er een andere manier? Zoals het joy file aan te passen in de Iracing dir?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
Simbob schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:56:
Ik probeer al een poosje het voor elkaar te krijgen om een deadzone in te stellen in de Sprints zodat ik mijn voet kan laten rusten op het rempedaal. Als ik deze deadzone instel in de Heusinkveld software gebeurd er niets.

De joy file aanpassen werkt perfect. Gewoon min force en center gelijk zetten en verhogen. Kan je ook nauwkeuriger calibreren dan ingame

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:40
Recentelijk viel het me al op dat m'n stuur steeds meer begon te rammelen en de speling tussen de as van de DD1 en de Xbox universal hub toenam tot Barry-achtige proporties.

Uit voorzorg de hub maar uit elkaar geschroefd en alle bouten van de QR zaten los, één lag geheel los en was de oorzaak van het rammelen.

De Xbox hub heb ik tweedehands gekocht en is nu 3 jaar oud geloof ik, waarvan die 250-350 uur op een DD1 is gebruikt en daarvoor op een CSW V2.5.

Zo'n losliggende bout kan kortsluiting op het PCB veroorzaken, wellicht iets voor anderen om aandact aan te besteden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 26-05 19:46
Simbob schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:56:

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb dan weliswaar Fanatec CSL pedals, maar hier kan het volgens mij niet in de software. In F1 2020 kan ik het gewoon in de menu's instellen, maar in iRacing heb ik dit nog niet gevonden. Hoe werkt dit precies met die joy file?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
lethal pi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb dan weliswaar Fanatec CSL pedals, maar hier kan het volgens mij niet in de software. In F1 2020 kan ik het gewoon in de menu's instellen, maar in iRacing heb ik dit nog niet gevonden. Hoe werkt dit precies met die joy file?
Dit is een file onder my document / iracing

YouTube: How to adjust pedal deadzone & max brake force in iRacing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hupske schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:54:
@Madhouse1979 Klopt. Het is dan ook een hele ingewikkelde discussie.

Al is de versie van Grabcad wel overduideljk er van van over genomen (zelfs in zijn eerste versie die offline is gehaald werd het zo benoemd).

Voor de rest zijn inmiddels alle pedalen die uit rvs gehaald zijn wel redelijke kopieën van. BJ en Meca hebben idd ook flinke overeenkomsten, waar ik Meca ook een zeer grote kopie vind op basis van gebruik van de loadcell.

DC Simracing pedalen lijken er in bepaalde vorm ook bijvoorbeeld op etc.
Het is inderdaad een ingewikkelde discussie, ga ik me verder ook niet in mengen.

De Meca's zijn idd qua loadcell gebruik nagenoeg gelijk. Ik moet zeggen dat het verder wel erg fijne pedalen zijn, maar deze hebben ook weer een flink prijskaartje. Ik zit door deze set wel heel erg te twijfelen tussen of deze monteren, of de Sprints houden (deze zitten nu op mijn rig gemonteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17
Madhouse1979 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Het is inderdaad een ingewikkelde discussie, ga ik me verder ook niet in mengen.

De Meca's zijn idd qua loadcell gebruik nagenoeg gelijk. Ik moet zeggen dat het verder wel erg fijne pedalen zijn, maar deze hebben ook weer een flink prijskaartje. Ik zit door deze set wel heel erg te twijfelen tussen of deze monteren, of de Sprints houden (deze zitten nu op mijn rig gemonteerd).
Nagenoeg hetzelfde maar de Meca's dus wat jou betreft nog iets fijner dan HE? En hoe verhouden all die andere 'HE clones' (vooral de goedkopere) en DIY pedalen met vergelijkbare constructie zich tot HE wat betreft bouwkwaliteit en rij eigenschappen?

Ben nu nog super tevreden met mijn CS V3's maar ik heb ze wel nu al vernachelt bij het plaatsen van de brake performance kit, de achterlijk zachte, en achterlijk strak vastgedraaide locking nut is dolgedraaid waardoor je nu het hele ding uit elkaar moet halen als je de elastomeren wil vervangen, wat ik ook heb gedaan (en dat werkt) maar wat waarschijnlijk niet nog een keer lukt omdat de constructie van die pedalen zo is dat je de rode bouten eigenlijk niet los mag maken en ik niet denk dat het de constructie ten goede komt als ik dat nog een keer doe. En nu zitten de 1-na hardste elastomers erin en ben ik er aan gewend, maar heb ik eigenlijk het idee dat ik ze nog harder had willen hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arfalas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:35:
Je kan idd gewoon zonder koppeling rijden. Ik heb de v3 niet gehad, maar ik kan wel zeggen dat ik het wel prettig vond dat ik de positie van de pedalen kon veranderen. Ik had de rem iets naar links gezet, anders kreeg ik met remmen last van mn knie door de hoek van mijn been
Voor de duidelijkheid, en een potentiele koper, je kan de pedalen zelf niet verplaatsen, maar bij de rem en koppeling wel de voetsteunen.

Ik ben heel blij met m'n v3's in elk geval nu na een 10 uur ermee te hebben geraced. Rem staat stuk stijver, de travel vh gas een stuk ingekort, en wat nepleer op de hielsteun geplakt. Dat is wel fijn want anders zak ik telkens weg met m'n sokken.

Middels Sim Hub werken de vibratiemotoren ook (in Forza 7), best wel een leuke en nuttige gimmick. Ook gelijk een oude gsm als dash ingezet, echt leuk dat soort dingetjes.
VulcanRaven schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:28:
Ik sta op het punt om mijn 1e Fanatec set aan te schaffen. Nu twijfel ik nog over de pedalen set. Ik ga vrijwel zeker de komende tijd zonder koppeling rijden. Nu had ik in gedachten om de CSL Elite set met Load Cell upgrade te kopen en de koppeling weg te laten (dit kan toch gewoon?).

Waarom zou die koppeling in de weg zitten? Ik gebruik em niet, maar heb er geen last van. Wellicht helpt t al als je de voetsteun er alleen afhaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
ZFLaSH schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:34:
Lijken die Kapral niet een exacte 1 op 1 kopie van de Heusinkvelds?
En die pedal plates zijn niet de standaard van KRE/Kapral deze zijn op mijn verzoek zo gemaakt omdat ik deze mooier vind. Daardoor 'lijken' ze ook meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
johnbetonschaar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Nagenoeg hetzelfde maar de Meca's dus wat jou betreft nog iets fijner dan HE? En hoe verhouden all die andere 'HE clones' (vooral de goedkopere) en DIY pedalen met vergelijkbare constructie zich tot HE wat betreft bouwkwaliteit en rij eigenschappen?

Ben nu nog super tevreden met mijn CS V3's maar ik heb ze wel nu al vernachelt bij het plaatsen van de brake performance kit, de achterlijk zachte, en achterlijk strak vastgedraaide locking nut is dolgedraaid waardoor je nu het hele ding uit elkaar moet halen als je de elastomeren wil vervangen, wat ik ook heb gedaan (en dat werkt) maar wat waarschijnlijk niet nog een keer lukt omdat de constructie van die pedalen zo is dat je de rode bouten eigenlijk niet los mag maken en ik niet denk dat het de constructie ten goede komt als ik dat nog een keer doe. En nu zitten de 1-na hardste elastomers erin en ben ik er aan gewend, maar heb ik eigenlijk het idee dat ik ze nog harder had willen hebben :F
Locking nut? Doel je op de rode stelschroef van het rempedaal? Bij het vervangen van de elastomeren was het me ook al opgevallen dat de afwerking van het schroefdraad van het rempedaal nogal te wensen over liet.

De aluminium bouten waarmee ze in elkaar zitten zijn troep, dat ze vanaf de fabriek tevens te vast zitten helpt ook niet mee(conisch raakvlak heeft een grotere klemkracht tov een vlak ring oppervlak).
Je kan de alu meuk vervangen door RVS of zelfs gewoon 8.8 staal, maar dan alsnog moet je voorzichtig zijn het geheel niet te vast te draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
johnbetonschaar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:39:
[...]

De BJ Simracing pedalen zijn ook prima pedalen, maar je merkt dat er aan sommige details wat minder aandacht is besteed. De DC pedalen zijn daarin nog minder, dat is imo een cheap productie en kun je beter links laten liggen. Voor het zelfde geld heb je dus een Kapral set waar wel wat meer aandacht aan is besteed en je veel meer waar voor je geld bieden.

Qua compleetheid steken de Meca's er ook wel bovenuit. Die worden echt compleet geleverd met alles wat je nodig hebt.

Ik heb een paar keer met HE Ultimates mogen rijden en die Meca's komen daar in mijn beleving wel bij in de buurt. Als zou ik voor een goed 1 op 1 vergelijk ze beiden echt naast elkaar moeten gebruiken.

Gevoelsmatig kan ik nog geen afscheid van de HE Spints nemen, vandaar dat die nog op mijn rig zitten nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 28-01-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
Razkin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:51:
[...]
De aluminium bouten waarmee ze in elkaar zitten zijn troep, dat ze vanaf de fabriek tevens te vast zitten helpt ook niet mee(conisch raakvlak heeft een grotere klemkracht tov een vlak ring oppervlak).
Je kan de alu meuk vervangen door RVS of zelfs gewoon 8.8 staal, maar dan alsnog moet je voorzichtig zijn het geheel niet te vast te draaien.
Ik heb de aluminium bouten ook gelijk vervangen. Het was al een wonder dat ik ze los kreeg. Ik heb mijn rempedaal en koppeling omgedraaid omdat ik toch altijd met maar twee pedalen race. Maar gelijk de bouten vervangen, want ik wist zeker dat ik ze anders een volgende keer nooit meer los kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Razkin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Locking nut? Doel je op de rode stelschroef van het rempedaal? Bij het vervangen van de elastomeren was het me ook al opgevallen dat de afwerking van het schroefdraad van het rempedaal nogal te wensen over liet.

Nee dat ienie mini inbusboutje dat de as van het T-stuk waarmee de loadcell aan het pedaal zit vastklemt zodat die er niet horizontaal uit kan schuiven. Die zat zo extreem hard vast gedraaid dat de inbus helemaal rond gedraaid is. Ik las dat dit vaker voorkwam en dat al veel mensen de boel zo dolgedraaid hebben.

Ik heb nog geprobeerd hem uit te boren daarna maar dat lukte niet, en toen heb ik dus maar de as waar alle pedalen op zitten los gemaakt (die rode konische bouten inderdaad). Dat is geen klusje wat je vaker wilt doen want er zit behoorlijk wat spanning op vanwege de veren, waardoor het risico is dat er dingen krom gaan. En dan zijn inderdaad die rode bouten ook van zeer twijfelachtige kwaliteit, die draai je ook zomaar rond als je niet oplet. Vandaar dat deze pedalen dus ook niet meer uit elkaar gaan hier.

Alles werkt verder nog prima en met de huidige elastomeren voelen de pedalen gewoon goed, maar het is ook een beetje een principe kwestie, ik wil gewoon een produkt dat goed genoeg is afgewerkt dat het op een normale manier te onderhouden is zonder dat bouten doldraaien omdat ze veel te strak zijn aangedraaid en van bagger kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Madhouse1979 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:59:
[...]

De BJ Simracing pedalen zijn ook prima pedalen, maar je merkt dat er aan sommige details wat minder aandacht is besteed. De DC pedalen zijn daarin nog minder, dat is imo een cheap productie en kun je beter links laten liggen. Voor het zelfde geld heb je dus een Kapral set waar wel wat meer aandacht aan is besteed en je veel meer waar voor je geld bieden.

Qua compleetheid steken de Meca's er ook wel bovenuit. Die worden echt compleet geleverd met alles wat je nodig hebt.

Ik heb een paar keer met HE Ultimates mogen rijden en die Meca's komen daar in mijn beleving wel bij in de buurt. Als zou ik voor een goed 1 op 1 vergelijk ze beiden echt naast elkaar moeten gebruiken.

Gevoelsmatig kan ik nog geen afscheid van de HE Spints nemen, vandaar dat die nog op mijn rig zitten nu.
Ah ja ik zie dat die Meca's dan ook wel de 1000 euro aantikken, dat is wel weer erg veel van het goede. Misschien over een jaartje ofzo, als mijn skills tegen die tijd wat verbetering laten zien en ik het nog steeds leuk vind allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Madhouse1979 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Over wat voor details spreek je dan? Want uiteindelijk gaat het vooral om de werking van de pedalen. In het algemeen gebruiken ze allemaal niet hele andere andere veren en elastomers dus daarin kunnen ze niet heel ver uit elkaar liggen.
Heb je de DC ook zelf in de voeten gehad? Want de laatste updates zien er allemaal wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@johnbetonschaar Oh, dat ding. Een grub screw, geen idee wat de nederlandse term ervoor is. Staat me gelukkig niets van bij dat die bij mij dusdanig vast zat.

Ik ben het overigens 100% met je eens dat Fanatec voor het geld dat ze voor hun spullen vragen, betere kwaliteit dienen te leveren qua product als montage kwaliteit(en software maar laten we dat even niet meenemen :+).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hupske schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Over wat voor details spreek je dan? Want uiteindelijk gaat het vooral om de werking van de pedalen. In het algemeen gebruiken ze allemaal niet hele andere andere veren en elastomers dus daarin kunnen ze niet heel ver uit elkaar liggen.
Heb je de DC ook zelf in de voeten gehad? Want de laatste updates zien er allemaal wel goed uit.
De afwerking en compleetheid. Bij de BJ's had er iets meer aandacht aan besteed mogen worden m.i.. De randjes voelen allemaal vrij scherp aan, iets wat bij HE en Meca meer aandacht heeft gehad. De werking is verder niets mis mee, gewoon een prima pedalenset voor die prijs.

Ja de DC's heb ik bij een kennis onder mijn voeten gehad. Misschien een slechte (maandag ochtend) set dan, want ik kon het rempedaal gewoon 2 mm van links naar rechts bewegen op de as. Dit voelde je ook bij gebruik. DC zei tegen hem dat het hoorde. Inmiddels is die kennis ook overgestapt naar Sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-07 16:46
Iemand hier ervaring met de diverse beschikbare sim handrem units?

Ga voornamelijk rally rijden op PC als mijn rig straks eindelijk staat, En dan is een handrem (en niet een knopje op het stuur) wel handig. :+

Even kort de al gevonden keuze mogelijkheden:
*Amazon/China handrem (€50/€100), goedkoop maar meestal digitaal of slechte kwaliteit dus liever niet.
*Fanatec, analoog en schijnt wel aardig te zijn maar moet een usb adapter bij dus niet €130 maar €150. Momenteel ook niet op voorraad. (Pre-order verwacht 16 april.)
*Aiologs, goed product met redelijke levertijd. Kunnen import kosten bijkomen, en garantie afhandeling is ook niet dichtbij. (€1??, Werkelijk geen idee)
*Thrustmaster TSS (€200/€230), analoog en ook te gebruiken als sequentiële shifter waar ik overigens geen behoefte aan heb. Heeft goede reviews maar wanneer je hem puur als handrem bekijkt eigenlijk te duur in verhouding met de volgende keuze.
*Heusinkveld (€240), Loadcell/analoog voor zover ik heb kunnen vinden de beste keuze in prijs& kwaliteit. Maar niet helemaal in balans met mijn stuur&pedalen (Thrustmaster T300 Alcantara met T3PA pedalen.)
*Dan zijn er nog duurdere hydraulische opties die het echte auto handrem gevoel proberen te evenaren, Maar dat is buiten dat het veel duurder is ook niet aan mij besteed want:

Ik ben nu 34 maar heb nog nooit in een echte auto gereden, Dat heeft diverse redenen die ik hier niet allemaal ga noemen. Kort samengevat is dat een keuze die ik gemaakt heb voor mijn eigen veiligheid en die van anderen, Sim racing op circuit met meerdere auto's op de baan ga ik om een aantal van die redenen dan ook niet doen.
Dat bied echter mogelijkheden die normaal wat minder voor de hand liggen, Zelf schakelen wil ik wel gaan proberen maar zie ik mijzelf op termijn niet met koppelingspedaal en schakel pook doen. (Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk te ingewikkeld)
Het koppelingspedaal wordt dus niet gebruikt, is een analoge as en kan volgens mij zonder moeite ingesteld worden als handrem.
Enige gevaar wat daarin schuilt is dat ik mijzelf iets aan leer wat later moeilijk af te leren is.

Een vast budget is er overigens niet, Een heusinkveld is vrij waardevast en daarmee waarschijnlijk de beste keuze.
Vrees alleen dat ik dan ook vrij snel een setje sprint pedalen wil >:)
Razkin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:22:
@Sato Ik zou het knap vinden als je na oefening met je voet dusdanig nauwkeurig met het koppelings pedaal om kan gaan dat je effectief er handrem aan over houdt die niet als een aan/uit schakelaar werkt.

Dat Fanatec ding bestaat uit dezelfde componenten als Amazon/Aliexpress handremmen mits die "analoog" werken. Ik zou er geen premium voor over hebben.
Dat is een goed punt waar ik nog niet over nagedacht had, Wordt het toch gewoon een traditionele handrem kopen.
Kwam ook ergens de suggestie tegen om een joystick te gebruiken, Maar dat lijkt mij ook verre van ideaal als ik erover nadenk.

[ Voor 13% gewijzigd door Sato op 28-01-2021 17:07 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Sato Ik zou het knap vinden als je na oefening met je voet dusdanig nauwkeurig met het koppelings pedaal om kan gaan dat je effectief er handrem aan over houdt die niet als een aan/uit schakelaar werkt.

Dat Fanatec ding bestaat uit dezelfde componenten als Amazon/Aliexpress handremmen mits die "analoog" werken. Ik zou er geen premium voor over hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• refused81
de kogel is door de kerk:

de Sim Lab GT1-EVO + LCD Pro-Drift besteld. Met beetje geluk snelle levering (morgen!)

keuze vooral te danken aan input via dit topic _/-\o_

Daar komt dan mijn bestaande Fanatec Elite CSL base + CSL Elite pedal + loadcell op.

Alleen nog even kijken hoe ik mijn bestaande 49" inch beeldscherm ga inzetten, maar dat is de laatste zorg :)

[ Voor 11% gewijzigd door refused81 op 28-01-2021 15:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas

Simlab heeft ook een monitor stand, mocht je hem aan je rig willen knutselen

https://sim-lab.eu/shop/p...creen-holder-448#attr=367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Arfalas schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:23:

Simlab heeft ook een monitor stand, mocht je hem aan je rig willen knutselen

https://sim-lab.eu/shop/p...creen-holder-448#attr=367
Gaat hem zeker worden als ik er niet uitkom. Ik hoop mijn beeldscherm via bestaande monitor stand zo boven mijn setup te plaatsen.
Scheelt me weer extra monitor kopen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-06 12:32
refused81 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:47:
de kogel is door de kerk:

de Sim Lab GT1-EVO + LCD Pro-Drift besteld. Met beetje geluk snelle levering (morgen!)

keuze vooral te danken aan input via dit topic _/-\o_

Daar komt dan mijn bestaande Fanatec Elite CSL base + CSL Elite pedal + loadcell op.

Alleen nog even kijken hoe ik mijn bestaande 49" inch beeldscherm ga inzetten, maar dat is de laatste zorg :)
Toevallig gister dezelfde combi besteld.. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:46
Die GT1 Evo heeft ook echt wel een hele goede prijs.
Als je de losse profielen op Alux zou bestellen (incl. montage en afdekkapjes etc) zit je al op die prijs zonder de pedal plate en wheel plate.
Wilde eigenlijk vd zomer pas iets gaan kopen en zelf maken maar voor zo'n prijs waarom wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Voor zwart klopt bovenstaande inderdaad, Zilver is aanzienlijk goedkoper bij Alux.
Er zal best wel wat marge op de rig zitten, Maar de grootste winst zal in de accessoires zitten.

Na de reactie van simlab op mijn vraag of het wheeldeck van de GT1-Evo ook los te bestellen was (Antwoord: Nee. Moest daarvoor wel twee keer mijn vraag stellen.) heb ik de moeite maar niet genomen om te vragen of het mogelijk was de langste frame balken even door te laten zagen (waarom laat ik binnenkort hier zien), Kreeg namelijk de indruk dat maatwerk wel mogelijk is maar dat aan het basis pakket zelf niets aangepast kan worden. Kan er overigens naast zitten met mijn aanname maar dat doet er inmiddels niet meer toe, Ben als alles meezit morgen voorzien van het wheeldeck met dank aan een mede tweaker.

Rest van de rig moet nog besteld worden maar daarvoor moet eerst het ontwerp aangepast worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
subtiel, maar doe maar niet ;-)

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 29-01-2021 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:39
Mijn Sprints zijn gisteren toegekomen en wat een mooie pedalen! Ze voelen op het eerste zicht wel een stuk stijver aan dan de Fanatec V3 pedalen met harde veren en hardste BPK rubbers. Maar dat vind ik prima, want de Fanatec koppeling was me veel te licht en en de rem mag ook net iets harder vind ik. Trailbraken is bij mij echt beter beginnen gaan eens ik de hardste (2x13mm groene rubbers) in m'n V3 pedalen had. Dus hopelijk lukt dat nog beter met Sprints.

De Sim Lab baseplate is nog onderweg en zal vandaag of maandag aankomen. Ik heb voor Sim Lab gekozen zodat ik ook sliders onder mijn pedalen kan zetten, want mijn verschillende stuurtjes staan allemaal op een andere diep. Als ik kan mijn zetel naar voor of achter moet schuiven om goed te zitten voor het stuur, zit ik niet goed meer voor m'n pedalen. Dus nu zal ik alles synchroon kunnen achter/vooruit schuiven volgens het stuur dat ik monteer.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Soms zit het wat tegen...

Ik was vandaag weer lekker aan het rond crossen in VR en opeens kapte mijn wiel er mee. Force feedback weg, en geen input meer van het sturen (wel knoppen nog werkend.

Gezien dit een G25 is, gebeurt dat heel af en toe tijdens de wat langere sessies, maar dit keer gaf de power LED foutmeldingen. Nog even de voeding vervangen, maar helaas dood.

Ik heb de puppy ogen approach al geprobeerd met de vrouw, maar daar trapte ze mooi niet in :D .

Wat is wijsheid qua vervanging? 2de hands is er weinig te vinden, en als er wat op V&A langs komt zijn het alles behalve schappelijke prijzen (werkelijk, g29 20 euro onder de nieuwprijs e.d.?)

Budget dat ik gekregen heb hiervoor is 200 euro, maar daar ga ik alleen een starter setje voor terug krijgen (had gehoopt het te kunnen uitzingen tot Q2 '21 zodat ik het onder een werk budget kon schuiven en onder het mom van "buy once, cry once" het gelijk goed kon doen) denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 08:23

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Sato schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:16:
Voor zwart klopt bovenstaande inderdaad, Zilver is aanzienlijk goedkoper bij Alux.
Let wel, Alux gebruikt dunner “lichtgewicht” profiel waar Simlab het dikkere spul gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-07 17:25
Darkangle schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:02:

Ik was vandaag weer lekker aan het rond crossen in VR en opeens kapte mijn wiel er mee. Force feedback weg, en geen input meer van het sturen (wel knoppen nog werkend.

Gezien dit een G25 is, gebeurt dat heel af en toe tijdens de wat langere sessies, maar dit keer gaf de power LED foutmeldingen. Nog even de voeding vervangen, maar helaas dood.

Ik heb de puppy ogen approach al geprobeerd met de vrouw, maar daar trapte ze mooi niet in :D .

Wat is wijsheid qua vervanging? 2de hands is er weinig te vinden, en als er wat op V&A langs komt zijn het alles behalve schappelijke prijzen (werkelijk, g29 20 euro onder de nieuwprijs e.d.?)

Budget dat ik gekregen heb hiervoor is 200 euro, maar daar ga ik alleen een starter setje voor terug krijgen (had gehoopt het te kunnen uitzingen tot Q2 '21 zodat ik het onder een werk budget kon schuiven en onder het mom van "buy once, cry once" het gelijk goed kon doen) denk ik?
Voor 200,- moet je wel een t300 of tx op marktplaats kunnen krijgen? Die kun je dan langzaam upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Two_can
Darkangle schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:02:

G29 is nu 211,65 bij de Media Markt. Over een paar maanden verkoop ik mijn, nu twee maanden oude, G29 maar daar heb je nu niks aan. Succes, die 11,65 overschrijding van het budget moet je ook wel weg kunnen strepen tegen een keer een ontbijtje op bed😉.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQ4oQU8TLFkrcAMz4NKiR8DW68o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReOxqJrQHqyY6NSSfl0hPud3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Two_can schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:13:
[...]

G29 is nu 211,65 bij de Media Markt. Over een paar maanden verkoop ik mijn, nu twee maanden oude, G29 maar daar heb je nu niks aan. Succes, die 11,65 overschrijding van het budget moet je ook wel weg kunnen strepen tegen een keer een ontbijtje op bed😉.[Afbeelding]
Ik heb deze inderdaad maar even besteld. Ik gok dat zodra ik de switch ga maken ze nog steeds aardig verkopen 2de hands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
[...]

Succes, die 11,65 overschrijding van het budget moet je ook wel weg kunnen strepen tegen een keer een ontbijtje op bed😉
Ik vraag me nu heel erg af of Mrs. Darkangle een extra ontbijtje op bed zou moeten krijgen of dat ze 14 februari pech heeft en er dan dus geen meer krijgt omdat er nu eenmaal bespaard moet worden :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkangle
SlaadjeBla schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Ik vraag me nu heel erg af of Mrs. Darkangle een extra ontbijtje op bed zou moeten krijgen of dat ze 14 februari pech heeft en er dan dus geen meer krijgt omdat er nu eenmaal bespaard moet worden :D
Ik kook, doe het huishouden (ik ben officieel eigenlijk met pensioen, dus da's mijn pakkie aan) en heb net onze slaapkamer gerenoveerd en de gastkamer omgebouwd als baby kamer. Ik denk zo dat qua brownee points ik wel goed zit ;) . Ging er meer om dat dit van ons eigen budget moet (heeft ze een hekel aan voor wat ze "speeltjes" vind) als dat later toch vd zaak komt/gaat. Dat en ik ben ietwat verwend qua hardware dus vind ik het zonde om een starter setje te kopen als er toch wel een goede set pedalen / DD setup komt.

Vind ze zonde (maar in dezelfde adem koopt ze als verassing meerdere VR sets die ik nog niet had ((ik verzamel ze)) omdat dat nuttig en gezonde beweging is. Go figure).

Enfin, dinsdag een g29 binnen zodat ik iig weer met lol de muren van elke track kan gaan verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Alfisti schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Let wel, Alux gebruikt dunner “lichtgewicht” profiel waar Simlab het dikkere spul gebruikt.
Oke, En welke voor consumenten toegankelijke leverancier levert dezelfde dikte als Simlab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 08:23

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Sato schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:41:
[...]

Oke, En welke voor consumenten toegankelijke leverancier levert dezelfde dikte als Simlab?
Misschien Treq? @Jimmy J. kan daar misschien een antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Motedis levert de normale profielen, naar niet in zwart. Wel moet je een tijdje wachten en hoef je geen service te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Heb zelf een voorkeur voor zilverkleurige profielen dus dat is geen probleem.

Wat voor service had je gewild bij op maat gezaagde profielen @SlaadjeBla?
Retourneren kun je ze bij geen enkele aanbieder.
Bij Aluxprofiel wacht ik overigens al drie weken op antwoord op het door mij ingevulde contact formulier, Inmiddels is die vraag al niet meer relevant en heb ik de hoop op een antwoord ook allang al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Sato schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:40:

Vragen aan de klantenservice worden niet op prijs gesteld. Er wordt gemeten in vragen/euro, alles om de kosten te drukken. Dat is hun beleid. Ik vind dat prima zolang de orders gewoon correct arriveren en dat is tot nog toe prima gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 14:10

Raimond613

Simracer

Sato schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:40:

Bij Aluxprofiel wacht ik overigens al drie weken op antwoord op het door mij ingevulde contact formulier, Inmiddels is die vraag al niet meer relevant en heb ik de hoop op een antwoord ook allang al opgegeven.
Volgens mij beantwoord je in je laatste zin je eigen vraag ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-07 20:30
Ik ben vandaag mijn ClubSport V3 pedalen eventjes opnieuw gaan kalibreren en er was iets dat mij snel opviel.
Een beetje spike bij mijn gaspedaal, maar dat had ik snel opgelost door even het stof weg te vegen. Het viel me wel op dat ik bij mijn rem nog altijd wel een kleine 'flickering' heeft, dus ik ben hem gaan open doen en de Brake Performance Kit vanbinnen in het rode buis gaan schoonmaken maar het probleem is nog altijd gebleven.

Ik heb hier een filmpje opgenomen: https://streamable.com/e5h8ge
maar ik ben niet zeker of dat dit normaal is en dat ik gewoon een beetje paranoid ben of dat dit eigenlijk een defect is. Bij de Properties valt het wat minder op maar bij Content Manager van Assetto Corsa is het wel heel opvallend.

Is dit bij jullie ook zo?

Bedankt voor de hulp!

Iemand had gevraagd dat het misschien lag aan mijn voet, dus ik heb een nieuwe 'min' gezet zonder dat ik op de rem duw en de preload wat naar achter gedraaid zodat het de rem zelf is dat input geeft. Hier is er ook nog altijd een beetje flicker aan: https://streamable.com/tcvw7a

EDIT: hier is er ook een filmpje van Euro Truck Simulator 2: https://streamable.com/816dbq

[ Voor 19% gewijzigd door Fentomized op 01-02-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien hier iemand die een suggestie heeft.

Ik heb de BJ simracing pedalen van @Madhouse1979 overgenomen. Lijkt allemaal prima te werken maar de settings welke ik in DView maak doen niets in iRacing (dat schijnt nou eenmaal zo te zijn). Nu ben ik een beetje met de settings in de joyCal file aan het spelen van iRacing en wanneer ik de pedalen in iRacing kalibreer zie ik dat de center waarde wel heel dicht op de start waarde zit en dat wanneer ik mijn voet op het pedaal laat rusten ik al aan het remmen ben in iRacing.

Nu heb ik dat laatste al weten te verhelpen door de start waarde wat hoger in te stellen maar is het normaal dat de center waarde zo dicht op de start waarde ligt? Wanneer ik die namelijk in het midden zet tussen begin en eind waarde heb ik een behoorlijke dead zone op zowel de rem als het gaspedaal..

Mocht er dus iemand tips / suggesties hebben om het kalibreren zo goed mogelijk te doen houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Huh. Mijn pedalen werken ook met Diview. De waarde die ik daar in geef (raw waarde) bepalen wel mijn eventuele deadzone en in hoeveel kg ik moet weg trappen.

Daarna in iRacing is het gewoon een kwestie van even de calibratie doorlopen van pedaal van begin tot eind indrukken.
Verder niks vreemds aan opgemerkt en komt gewoon overeen met Diview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat dacht ik dus ook maar ik bleef het vreemd vinden dat ik een wat hogere waarde in Diview had ingegeven als start waarde om zo de rustende voet op het pedaal weg te werken maar dat dat in iRacing dus helemaal niets deed. Toen ben ik er even verder in gedoken en toen las ik op diverse plekken dat iRacing dus helemaal niets doet met die waardes maar zelf dus een kalibratie uitvoert, https://www.racedepartmen...74795/page-2#post-3066210

Klinkt overigens ook wel plausibel want ik heb nog nooit in een andere game de boel hoeven kalibreren (met deze pedalen alleen in iRacing getest vooralsnog).

Toen ik de waarden uit Diview rechtstreeks over had genomen in de joyCal file van iRacing kwam ik niet in de buurt van de rondetijden welke ik met de CSL pedalen kon rijden, bleek dus dat het gaspedaal pas iets ging doen na 50% intrappen en dat de rem eigenlijk altijd geactiveerd is wanneer je de voet op het pedaal liet rusten. Na de kalibratie in iRacing kon ik 5 ronden achter elkaar in de 1:16:1 / 1:16:6 rijden op Oran Park, nog steeds niet sneller dan met de CSL pedalen maar daar lukte het me weer niet om het 5 ronden achter elkaar binnen een halve seconde te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH38MvIbmN_VBjJKLQvQiilsnTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Unc5TFfNLUhiyPWDAzSguoqp.png?f=fotoalbum_large

Load cell pedaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQKalcemQdAiCtkdrfKc6gC2xQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hOuIuygCmgijTkEwJeIfeeb.png?f=fotoalbum_large

Throttle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIp2iFRStuFo-8P6P8jrSwae5p0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ngkf48oeOq0AH6CoLoOQwg3J.png?f=fotoalbum_large

joyCalib.yaml na kalibratie in iRacing. Zoals te zien ligt de CalibCenter vrij dicht op de CalibMin. Zodra ik de center waarde verplaats naar de waarde zoals de center waarde heb ik een gigantische dead zone op de pedalen. Als ik echter ga zoeken naar joyCalib files online zie ik dat die "center" waarde dus iets anders is dan het midden van de min / max range (min + max / 2).

Bijvoorbeeld,Rest dus de vraag, wat is die CalibCenter waarde in vredesnaam in iRacing?

Iemand trouwens nog een tip voor wat zachtere rubbers? Ik rij met sokken en ondanks dat het koude voeten oplevert op die RVS pedalen blijf ik het toch lekkerder vinden dan met schoenen, ik denk alleen dat een iets zachter rubber iets meer travel / gevoel gaat geven dan wat er nu op zit.

Wat betreft de kwaliteit van de pedalen, gister de KRE / Kapral pedalen er even naast gehad, die zijn iets beter afgewerkt dan de BJ simracing pedalen. Geen bijster groot verschil maar de boel verstellen is beter te doen op de KRE / Kapral pedalen.

Ik denk dat ik komend weekend de boel eens even demonteer en alles eens even na loop qua scherpe randjes want daar zou men wel wat meer aandacht aan mogen besteden bij de BJ simracing pedalen.

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 02-02-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
R2D2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:51:
Ja dat dacht ik dus ook maar ik bleef het vreemd vinden dat ik een wat hogere waarde in Diview had ingegeven als start waarde om zo de rustende voet op het pedaal weg te werken maar dat dat in iRacing dus helemaal niets deed. Toen ben ik er even verder in gedoken en toen las ik op diverse plekken dat iRacing dus helemaal niets doet met die waardes maar zelf dus een kalibratie uitvoert, https://www.racedepartmen...74795/page-2#post-3066210

Klinkt overigens ook wel plausibel want ik heb nog nooit in een andere game de boel hoeven kalibreren (met deze pedalen alleen in iRacing getest vooralsnog).

Toen ik de waarden uit Diview rechtstreeks over had genomen in de joyCal file van iRacing kwam ik niet in de buurt van de rondetijden welke ik met de CSL pedalen kon rijden, bleek dus dat het gaspedaal pas iets ging doen na 50% intrappen en dat de rem eigenlijk altijd geactiveerd is wanneer je de voet op het pedaal liet rusten. Na de kalibratie in iRacing kon ik 5 ronden achter elkaar in de 1:16:1 / 1:16:6 rijden op Oran Park, nog steeds niet sneller dan met de CSL pedalen maar daar lukte het me weer niet om het 5 ronden achter elkaar binnen een halve seconde te houden.

[Afbeelding]

Load cell pedaal

[Afbeelding]

Throttle

[Afbeelding]

joyCalib.yaml na kalibratie in iRacing. Zoals te zien ligt de CalibCenter vrij dicht op de CalibMin. Zodra ik de center waarde verplaats naar de waarde zoals de center waarde heb ik een gigantische dead zone op de pedalen. Als ik echter ga zoeken naar joyCalib files online zie ik dat die "center" waarde dus iets anders is dan het midden van de min / max range (min + max / 2).

Bijvoorbeeld,Rest dus de vraag, wat is die CalibCenter waarde in vredesnaam in iRacing?

Iemand trouwens nog een tip voor wat zachtere rubbers? Ik rij met sokken en ondanks dat het koude voeten oplevert op die RVS pedalen blijf ik het toch lekkerder vinden dan met schoenen, ik denk alleen dat een iets zachter rubber iets meer travel / gevoel gaat geven dan wat er nu op zit.

Wat betreft de kwaliteit van de pedalen, gister de KRE / Kapral pedalen er even naast gehad, die zijn iets beter afgewerkt dan de BJ simracing pedalen. Geen bijster groot verschil maar de boel verstellen is beter te doen op de KRE / Kapral pedalen.

Ik denk dat ik komend weekend de boel eens even demonteer en alles eens even na loop qua scherpe randjes want daar zou men wel wat meer aandacht aan mogen besteden bij de BJ simracing pedalen.
Je moet volgens mij de Center waarde gelijk zetten aan de minimum. Dan is het perfect lineair (lijkt bij mij toch zo te zijn).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:01
Ja, zie: https://gathering.tweaker...message/65928368#65928368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-07 16:46

Hoogie2004

Whohooooo

Wel leuk om te zien, de binnenkant van een Fanatec DD2

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

[Afbeelding]

Load cell pedaal

[Afbeelding]

Throttle

[Afbeelding]

Blijft vreemd idd. Principe gebruiken ze toch Leo Bodnar bordje ervoor? Je Kapral pedalen gebruiken het zelfde. Heb je daarbij ook het probleem?

In iRacing bij de settings zelfs heb je ook nog een schuifje staan wat gaat over de lineariteit van de rem. Die staat standaard op 1.8 geloof ik.

Ik had zelf verder ook een kleine deadzone in de rem ingesteld dmv de calibratie te doen in iRacing, maar dan niet de voet volledig tot 0 halen, het pedaal nog beetje ingedrukt houden en dan op 'done' te klikken.

Voor de rest is wellicht dus de opmerking van @Hathie wel de oplossing voor je. Al gaat dat voor je gevoel tegen je principe in :9

https://heusinkveld.com/p...ber-kit%2F&v=25a3ccd759b3 is wellicht zo een kit niet met zachtere elastomers? :9 Volgens mij gebruiken ze beide iig de zelfde dikte van bout.

Anders heeft Kapral ook zachtere elastomers:
https://kapral.store/coll...k-soft-hardnes-70-shore-a

Maar persoonlijk vind ik zachtere niet geheel aan te raden. Ik heb bijvoorbeeld die zwarte al doormidden getrapt met 70 shore. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Blijft vreemd idd. Principe gebruiken ze toch Leo Bodnar bordje ervoor? Je Kapral pedalen gebruiken het zelfde. Heb je daarbij ook het probleem?
Klopt, beide gebruiken exact hetzelfde bordje. Of de Kapral pedalen het ook hebben weet ik niet 100% zeker want die liggen in de doos achter de rig (ik heb niet heel veel ruimte in het kamertje dus pedalen wisselen is even wat gedoe). Ik heb deze set overgenomen van @Madhouse1979, een bekende van me zocht ook nog pedalen en zag ze aangeboden staan dus ik dacht ik haal ze op, vergelijk ze met de Kaprals, houd de beste van de 2 voor mezelf en de andere gaat door naar de volgende.

Of het een "probleem" is weet ik ook niet, ik denk het haast niet maar ik vind de "CalibCenter" in iRacing erg vreemd omdat die dus helemaal niets te maken lijkt te hebben met het "center" van het bereik zoals je dat bijvoorbeeld in Diview zet.
In iRacing bij de settings zelfs heb je ook nog een schuifje staan wat gaat over de lineariteit van de rem. Die staat standaard op 1.8 geloof ik.
Dit was het beste wat ik er over kon vinden, https://boxthislap.org/brake-force-factor-explained/

De algemene mening is dus dat die op 0 moet staan in het geval van een loadcell. Bij mij stond ie ook nog op 1.8 (eerder de CSL pedalen) en toen die op 0 stond was het gevoel al een stuk beter.
Ik had zelf verder ook een kleine deadzone in de rem ingesteld dmv de calibratie te doen in iRacing, maar dan niet de voet volledig tot 0 halen, het pedaal nog beetje ingedrukt houden en dan op 'done' te klikken.

Voor de rest is wellicht dus de opmerking van @Hathie wel de oplossing voor je. Al gaat dat voor je gevoel tegen je principe in :9
Voet niet volledig van het pedaal af halen heb ik nu inderdaad ook gedaan bij de kalibratie in iRacing. Ik zal vanavond eens kijken wat er gebeurd wanneer ik de center waarde gelijk zet aan de min waarde. Ik blijf het namelijk een vreemde benaming vinden binnen de config in iRacing en kan het slecht uit staan dat er dus niets over te vinden is :+
https://heusinkveld.com/p...ber-kit%2F&v=25a3ccd759b3 is wellicht zo een kit niet met zachtere elastomers? :9 Volgens mij gebruiken ze beide iig de zelfde dikte van bout.

Anders heeft Kapral ook zachtere elastomers:
https://kapral.store/coll...k-soft-hardnes-70-shore-a

Maar persoonlijk vind ik zachtere niet geheel aan te raden. Ik heb bijvoorbeeld die zwarte al doormidden getrapt met 70 shore. O-)
Als ik het goed begrijp heeft @schraal ook nog wat liggen dus ik denk dat ik die eerst even contact. Maar rijdt jij met schoenen of ook op de kousevoeten? Ik denk dat dat namelijk nog wel een verschil maakt, wil ik nu namelijk nog enigszins comfortable remmen is de travel op het pedaal minimaal, met schoenen zou ik veel harder kunnen trappen.

Vanavond de pedalen maar eens omlaag zetten zodat het drukpunt van mijn voet wat hoger op het pedaal zit en de hoek van de geleider waar de elastomeren op zitten maar eens iets aanpassen, misschien dat dat al wel weer wat meer ruimte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
[...]

G29 is nu 211,65 bij de Media Markt. Over een paar maanden verkoop ik mijn, nu twee maanden oude, G29 maar daar heb je nu niks aan. Succes, die 11,65 overschrijding van het budget moet je ook wel weg kunnen strepen tegen een keer een ontbijtje op bed😉.[Afbeelding]
Zoals het er nu uit ziet levert MM mij de zondag bestelde stuur combo rond die tijd 8)7 (afradertje om daar te bestellen nog maals, heb voor een keer niet in de beoordelingen in pricewatch gekeken, en nu al spijt XD ) Was voorradig, kreeg gelijk een T&T, en die staat eeuwig op "morgen bezorgen, pakket nog niet binnen op sorteer punt".

[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 03-02-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 05:09
@Remco Tr @Hupske Als ik het goed begrijp hebben jullie allebij de KRE pedalen. Ik zit er nu ook al een tijdje op te azen. Ik twijfel nog tussen 2 of 3 pedalen en of/ wat voor logo er eventueel opkomt (zit te denken aan mijn initialen of helemaal geen logo).

Ik vraag mij het volgende af:
Hoe bevallen de pedalen bij jullie?
Hebben jullie gebruik gemaakt van een aangepast logo (of geen logo) en hoe ging dit?
Op de site van Kapral zie ik ook dat er een optie is voor een 5 of 20kg loadcell en verschillende spring sterktes. Hebben jullie hier gebruik van gemaakt en waar hebben jullie je keuze op gebaseerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
dnbo schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:52:
@Remco Tr @Hupske Als ik het goed begrijp hebben jullie allebij de KRE pedalen. Ik zit er nu ook al een tijdje op te azen. Ik twijfel nog tussen 2 of 3 pedalen en of/ wat voor logo er eventueel opkomt (zit te denken aan mijn initialen of helemaal geen logo).

Ik vraag mij het volgende af:
Hoe bevallen de pedalen bij jullie?
Hebben jullie gebruik gemaakt van een aangepast logo (of geen logo) en hoe ging dit?
Op de site van Kapral zie ik ook dat er een optie is voor een 5 of 20kg loadcell en verschillende spring sterktes. Hebben jullie hier gebruik van gemaakt en waar hebben jullie je keuze op gebaseerd?
Ik heb zelf niet de KRE pedalen, maar deze https://grabcad.com/library/pedals-v2-1 heb ik gemaakt(En weet nog wel meer forumleden die ze hebben gemaakt) .
KRE gebruikt gewoon dat design met zijn eigen logo sausje om zo maar te zeggen(niks innovaties).

Als je wat wilt kopen bij Kapral kan je gewoon contact met hem opnemen. In het geval van een aanpassing wat betreft een logo of iets dan moet je zelf de files (.dxf) voor aanleveren.

Optie 5/20kg loadcell maakt niet heel veel uit. Ze doen allebei het zelfde en maakt voor de rem en clutch niet uit. Meest voorkomend is 20kg, want makkelijker te koop online.

De basis veren en elastomers die je erbij krijgt voor de rem is het blauwe veertje en de zwarte (shore 70) elastomers.
Persoonlijk vind ik dat te zacht en gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de rode veer en 2x de gele (shore 80) elastomers.

Voor gaspedaal moet je echt de groene veer nemen, anders wordt het pedaal te zwaar. De clutch kan je nog kiezen uit rood of blauw, beide zwaarder dan de groene. Maar voor de clutch vind ik de rode het fijnst :) Dit allemaal persoonlijk. Blauwe ook geen verkeerde keus.

Pedalen bevallen erg goed. Gebruiken gewoon zelfde principe als Heusinkvelds en al die andere pedalen dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
Darkangle schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Zoals het er nu uit ziet levert MM mij de zondag bestelde stuur combo rond die tijd 8)7 (afradertje om daar te bestellen nog maals, heb voor een keer niet in de beoordelingen in pricewatch gekeken, en nu al spijt XD ) Was voorradig, kreeg gelijk een T&T, en die staat eeuwig op "morgen bezorgen, pakket nog niet binnen op sorteer punt".
Dat is knap vervelend. Hoop dat je hem snel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Hmm, de opmerking van Fanatec dat het "kloenken" bij het uitzetten geen kwaad kan begin ik steeds minder in te geloven. Dat kan niet anders zijn dan dat de stator de rotor raakt, wat er ook op duidt dat het enkele(!) lager alle krachten onder vele mogelijke hoeken dient op te vangen. Zelf heb ik ook bij wat forsere FF last van "kloenken" zoals bij simpelweg crashen of stuiteren over flinke curbstones.

Naar mijn idee heb ik de kloenken steeds vaker en had ik het idee dat er een lager in m'n DD1 het aan het opgeven was. Dit gevoel wordt door die interne opbouw alleen maar meer versterkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Gebruikt hier iemend toevallig ook de Fanatec Universal Hub die ook af en toe last heeft van dubbele upshifts?

Dit is me afgelopen week al zeker een keer of 6 gebeurd en gek genoeg elke keer in dezelfde langzame rechterbocht op Nurburgring GP in ACC. Ik schakel daar van 1 naar 2 en al meerdere malen is het nu gebeurd dat de game direct doorschakelt naar 3. In de langzame linker ervoor heb ik ook al een paar keer een gemiste downshift gemerkt, maar dat zou in theorie ook mijn eigen fout kunnen zijn geweest (limiter), hoewel dat wel heel sterk zou zijn op dat punt.

Ik weet 100% zeker dat ik de flipper telkens echt maar 1 keer hoor klikken dus ik ben een beetje bang dat er nu al (minder dan 200 uur gebruikt) iets niet lekker zit in de schakelaar ofzo. :?
Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.