Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 54 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
R2D2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Natuurlijk is dat gaspedaal niet zo opgebouwd, ding is er waarschijnlijk even bij gezet voor de foto maar het zal niet voor niets een “preview” zijn geweest.

Vraag me wel af of alle keuzes met betrekking tot plaatsing van de loadcell de meest logische is.
Ze hebben zelf al wel bevestigd dat het gaspedaal zo de bedoeling is. Volgens hun moet dit juist voor een constante gaspedaal zorgen.
Er zijn er iig genoeg die het in twijfel brengen. Ik verwacht zelf ook rond vliegende veren tegen gebruik. Maar volgens moet dat dus niet zo zijn.

Iig wel leuk om te zien dat er wel merken op markt komen die tenminste andere ideeën.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Hupske schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Ze hebben zelf al wel bevestigd dat het gaspedaal zo de bedoeling is. Volgens hun moet dit juist voor een constante gaspedaal zorgen.
Dit dus! Dus inderdaad er niet ff zomaar er bij gezet.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Er zijn er iig genoeg die het in twijfel brengen. Ik verwacht zelf ook rond vliegende veren tegen gebruik. Maar volgens moet dat dus niet zo zijn.

Iig wel leuk om te zien dat er wel merken op markt komen die tenminste andere ideeën.
Constant zoeken naar de veer dan waarschijnlijk. Ik vind het een vrij dubieuze constructie om heel eerlijk te zijn.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 17:38
R2D2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:21:
[...]
Ik vind het een vrij dubieuze constructie om heel eerlijk te zijn.
:Y
Als constructeur krijg ik jeuk van die constructie...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:52:
[...]

:Y
Als constructeur krijg ik jeuk van die constructie...
Dan ben ik dus niet de enige ;-).

Het zal mij benieuwen wat het uiteindelijk gaat worden en of men in staat is een fatsoenlijke set pedalen te produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Maar als je goed kijkt, beweegt het pedaal wel gewoon tegen een as. Waarom de veer daar niet omheen loopt snap ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jxnb289l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Er zijn qua pedalen gelukkig genoeg alternatieven op de markt voor een redelijke prijs waarvan de constructie wel prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
https://www.facebook.com/...ol/posts/5202759689738028

Nouja hier in de comments vind je het bericht dus:
' This is intentional. Pedals from other brands have an alignment rod that rotates the spring seat to keep the spring straight. That constriction inevitably creates friction which impacts the smoothness of the pedal. Our design provides butter smooth pedal travel. '

Die as eronder is denk ik het zelfde idee als de Heusinkveld Ultimate pedals. Een Hydraulic Damping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hupske schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:10:
https://www.facebook.com/...ol/posts/5202759689738028

Nouja hier in de comments vind je het bericht dus:
' This is intentional. Pedals from other brands have an alignment rod that rotates the spring seat to keep the spring straight. That constriction inevitably creates friction which impacts the smoothness of the pedal. Our design provides butter smooth pedal travel. '

Die as eronder is denk ik het zelfde idee als de Heusinkveld Ultimate pedals. Een Hydraulic Damping.
Klinkt een beetje als “we moeten wat om ons te onderscheiden, laten we eens kijken hoe dit werkt”. Ik heb echt nog nooit iemand gehoord over een dergelijk probleem met een gaspedaal dat die niet “smooth” genoeg zou zijn. Nu loop ik geen jaren mee in de sim wereld maar volgens mij niet echt een probleem wat aan de orde van de dag is bij andere fabrikanten.

Klikt heel erg Tesla, laten we een oplossing verzinnen voor een probleem wat niet bestaat en dat verkopen als usp. Aan de andere kant, wie weet blijkt het een gouden vinding voor een probleem waarvan we niet eens wisten dat we het hadden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Als ik zoiets zou ontwerpen, zou ik mooie glijlagertjes gebruiken voor de rotatie en geleidingsas..
No way dat zoiets -niet- smooth loopt :)

Klinkt mij dus als: "ja, we willen uniek zijn"...

Maarja, als het werkt, werkt het :)
(dan nog krijg ik er jeuk van _O- )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:50
Het lijkt erop dat Simracingbay geen distributeur meer is van Simucube produkten ? Je kunt er geen SC2 bases meer bestellen en er wordt voor info direct verwezen naar de site van Granity. Persoonlijk vind ik het jammer want qua service heb ik met SRB echt goede ervaringen. Verder ook een van de weinige shops die altijd wel voorraad had van produkten die schaars waren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:35
MTFDarkEagle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:15:
Als ik zoiets zou ontwerpen, zou ik mooie glijlagertjes gebruiken voor de rotatie en geleidingsas..
No way dat zoiets -niet- smooth loopt :)

Klinkt mij dus als: "ja, we willen uniek zijn"...

Maarja, als het werkt, werkt het :)
(dan nog krijg ik er jeuk van _O- )
Je zou verwachten dat ze bij VRS wel weten wat ze doen. Op het DirectForce DD stuur valt m.i. weinig af te dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Nielsracing schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Je zou verwachten dat ze bij VRS wel weten wat ze doen. Op het DirectForce DD stuur valt m.i. weinig af te dingen.
Ik heb geen ervaring/kennis van hun producten, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb echter twijfels bij de argumentatie en als constructeur krijg ik er jeuk van een veer op zo'n manier te zien.

Wat ik al zei: als hun testen uitwijzen dat het kan, dan kan het :)
Ben wel benieuwd naar hun lange termijn testen, of het dan ook (nog) zo goed werkt.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:35
MTFDarkEagle schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Ik heb geen ervaring/kennis van hun producten, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb echter twijfels bij de argumentatie en als constructeur krijg ik er jeuk van een veer op zo'n manier te zien.

Wat ik al zei: als hun testen uitwijzen dat het kan, dan kan het :)
Ben wel benieuwd naar hun lange termijn testen, of het dan ook (nog) zo goed werkt.
Ik ben geen constructeur maar wel een gebruiker van de DD. Ik begrijp overigens je twijfels. Als 'leek' ziet het er vreemd uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Yaaay zojuist UPS tracking info gekregen voor mijn Fanatec pakketje *O*
Zou morgen aan moeten komen :D

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Na de discussie hier vorige week over de Fanatec CSL LC pedals vs de Thrustmaster T-LCM, toch maar voor de T-LCM gegaan, en wat een verschil tov mijn plastieke T150 pedals.

de T-LCM voelt heel kwalitatief aan, ook de hele base voelt super stevig. Ook heel wat dingen die je kan aanpassen. Zelf ben ik nog op zoek naar hoe ik ze het beste vind, maar het is ook moeilijk omdat ik niet weet hoe ze moeten aanvoelen, wat aangeraden is qua veren etc. Tips zijn dus altijd welkom :)

Wat al wel snel duidelijk was, was dat ik toch iets moest bedenken om mijn pedalen op zijn plaats te houden aangezien ik voorlopig nog aan mijn bureau race. Uiteindelijk een idee bedacht en dit weekend dus ook in elkaar gestoken uit wat materiaal dat ik nog over had. Maar omdat ik de pedalen vaak moet opbergen, moest het toch ook redelijk licht zijn. Uiteindelijk heb ik dit in elkaar gestoken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsbOQWRoGlyX2Jud0hpMpr8UoUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xpn5eMzfLKuOSNz5SnSxU2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Chm0FUQq3dlUCPXLsN7Tmr4Oycc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGsRZwDdzDuGqqlP1pR9gABD.jpg?f=fotoalbum_large
(niet letten op de kabels, dat is nog iets dat ik moet aanpakken :P )

De houten plaat wordt dus als het ware tegen de muur geduwd, en achteraan staan er pootjes redelijk dicht bij elkaar omdat daar ook de meeste druk op komt tijdens het racen. Het grote gat achteraan moest ik maken omdat daar buizen zitten van de verwarming :9~ Al bij al zeker tevreden met het resultaat, het doet zijn job goed momenteel!

Het volgende probleem dat kleiner is, maar nog steeds irritant, is mijn bureaustoel die dus op wieltjes staat. Heeft er iemand ervaring hiermee en hoe heb je het opgelost? Ben al achter wieltjes gegaan die je kan vastklikken, maar het pinnetje ervan was net te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Rolletje hoogpolig tapijt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Nu heb ik laatst een nieuw scherm gehaald (ik race "onder" mijn bureau) dat niet zo laag kan worden versteld als mijn vorige scherm waardoor ik iets omhoog kijk. Vroeg mij af of iemand toevallig weet waar ik hogere voetjes voor mijn SimLab rig kan halen? Het liefst ongeveer 6cm hoger dan de originele rubberen voetjes. Een andere oplossing is een VESA mount, als die ver genoeg naar voren kan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xamsix op 11-01-2021 17:56 ]

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
Touwtje aan je pedalen plankje maken tegen het rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Arfalas schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:22:
Touwtje aan je pedalen plankje maken tegen het rollen?
Dit heb ik jarenlang gedaan. Simpel touwtje aan de pedalen en aan een stoelwieltje. Dan je stoel zo neerzetten dat dat ene wiel recht naar de pedalen staat, anders draait het onderstel / schuiven de pedalen nog bij hard remmen.

Simpele doch effectieve manier.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 22:34
@Vince23 Je zou ook kunnen gaan voor castor cups (https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item) welke je onder de wieltjes van je bureaustoel zet. Deze heb ik zelf ook een tijd gebruikt, voordat ik een losstaande rig had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
@Vince23 een goede tijdelijke oplossing (die bij mij al iets langer dan tijdelijk is) is je twee achterste wielen in twee oude schoenen zetten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1e diy stuurtje bijna af :o
Alleen nog even uitzoeken hoe ik de handvatten netjes kan bekleden en met welke lijm etc.

Maar voor nu al meer dan tevreden mee met het resultaat.
+ deze is net wat breder dan het vorige TM open wheel stuur (met DD koppeling) en dat merk je toch echt mbt rijden en comfort (voor mij persoonlijk dan). _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuOUULo29ooR5uSPc0va8CfLo18=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Rdgu12vn296M71qH3c8fNZTy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2E5vGFOt_MXTFJGABRiGZY6QJY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/w5HG0gwaHtObTc1zGKavaHpW.png?f=fotoalbum_tile

Via ali voor 4 euro die extra spacer gekocht voor net wat extra cm optie mbt wheelbase.
En misschien nog ff op zoek naar een AM logo 8)

Ook dank aan @Hupske voor de info/tips/links etc. Dat maakte het puzzelen in het begin stuk prettiger _/-\o_ _/-\o_

Nu volle bak racen en denk wheelbase iets lager zetten. Voor mijn gevoel is het stuurtje nu nog net wat te hoog. Maar dat moet nog ff blijken met wat uurtjes racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xamsix schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:54:
Nu heb ik laatst een nieuw scherm gehaald (ik race "onder" mijn bureau) dat niet zo laag kan worden versteld als mijn vorige scherm waardoor ik iets omhoog kijk. Vroeg mij af of iemand toevallig weet waar ik hogere voetjes voor mijn SimLab rig kan halen? Het liefst ongeveer 6cm hoger dan de originele rubberen voetjes. Een andere oplossing is een VESA mount, als die ver genoeg naar voren kan komen.
https://sim-lab.eu/shop/product/sla008-caster-wheels-set-415 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Thanks had ik al gezien, maar vind het grijze lelijk bij mn zwarte rig. Ook niet echt specifiek wieltjes nodig, dus hoopte dat er ergens hogere steuntjes beschikbaar zouden zijn.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Paulus07 ik heb op amazon.nl zelfklevend alcantara besteld. Werkt super makkelijk en zit goed vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Madhouse1979 Heb hier ook nog zo'n rolletje liggen. Zag net dat het ook sticker variant is :) Maar even kijken hoe dat werkt mbt bevestigen etc. En om het netjes om die rondingen/randjes te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
Madhouse1979 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:45:
@Paulus07 ik heb op amazon.nl zelfklevend alcantara besteld. Werkt super makkelijk en zit goed vast.
Zelfde spul kan je ook voor de helft bij Ali halen. Zelfde kwaliteit.
Gebruik het ook wel eens op stuurtjes. Levensduur er van is alleen nog onbekend. Haalt iig niet de kwaliteit van de echte stuurtjes.
Bijzondere alleen is dat spul nagenoeg niet op de vrije markt te vinden is O-) Binnen de DIY groepen blijft dat altijd een van de grootste vraagstukken.

@Paulus07 Ik vind persoonlijk tennisgrips stoerder staan bij het Aston stuurtje O-)

Veel plezier in ieder geval met je stuurtje! Goed gelukt d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Hupske op 12-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
Zijn er nog steeds fouten in de t300 rs gt versie ? Alles op internet geeft aan dat de t300 bugs heeft . Meeste is van jaren terug en gaat om de rs versie , nu wil ik weer een stuurtje en heb voorheen de g29 gehad . Ik zit nu te denken om de t300 rs gt te halen , ook ivm ps5 ondersteuning

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Mijn t300 rl gt base doet het zo'n 2,5 jaar probleemloos. Pedalen heb ik amper gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:55
Hier ook T300 RS GT gebruiker. Base is van juli 2017. In Jan 2018 het moederbord onder garantie laten vervangen, verder altijd vlekkeloos gewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EightGear
  • Laatst online: 22-08 09:20
EightGear schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:28:
Ik rij nu ruim 2 jaar met een TS PC Racer, maar ben benieuwd in hoeverre een CSW V2.5 een upgrade is tegenover die TS PC. Heeft iemand hier ervaring mee?
Order geplaatst, met een Formula V2. Wordt vervolgd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Fanatac pakketje gisteren binnen gekomen *O*

Komende avonden cockpit beetje aanpassen zodat het past, t.z.t. zal ik wel wat picca's posten :*)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
Card Nox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:23:
Hier ook T300 RS GT gebruiker. Base is van juli 2017. In Jan 2018 het moederbord onder garantie laten vervangen, verder altijd vlekkeloos gewerkt.
Hoe kom je er achter welke base je hebt ?

psn: taker-mart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blissstick
  • Laatst online: 09-09 16:15
Ik twijfel enorm over de aanschaf van een CSW 2.5... Kom van een g29 dus al een hele upgrade... Maar met alle geruchten over een mogelijke 'DD light' durf ik de knoop maar niet door te hakken...

Er zouden drie producten gelanceerd worden...1=Bmw...2=Mclaren 3=.....

Maar wachten is ook zo ruk als wat..... Pfff... first world problems... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:55
taker1987 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Hoe kom je er achter welke base je hebt ?
Ik wist dat ik een T300 RS GT had, volgens mij is de base gelijk aan de normale T300.

@Blissstick, zit in dezelfde situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 13-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Blissstick schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:19:
Ik twijfel enorm over de aanschaf van een CSW 2.5... Kom van een g29 dus al een hele upgrade... Maar met alle geruchten over een mogelijke 'DD light' durf ik de knoop maar niet door te hakken...

Heb een beetje hetzelfde. Zit nu te denken aan CSW met de mclaren rim. Die is gelukkig nog niet leverbaar. Dus wachten moet ik sowieso. Als tegen die tijd de DD-lite er is dan zou dat toch een serieuze optie voor me zijn. Nu naar DD1 is gewoon een te grote uitgave om te kunnen verantwoorden voor mezelf (Heb nu een T150 :+ )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blissstick
  • Laatst online: 09-09 16:15
Toch fijn dat ik niet de enige ben met deze twijfels....voelt gebroederlijk :+

Ik houd links en recht het e.e.a. in de gaten... mocht ik iets meer te weten te komen, dan laat ik het hier wel even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Blissstick schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:19:

Iets wat de twijfel wellicht kan wegnemen is de enorm hoge tweedehands prijs die je voor de meeste Fanatec spullen krijgt. Dan kan je de eerste gebruikerservaringen van een DD light afwachten eventueel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie er anders wel veel die nog maar een paar maanden in bezit zijn en maar een paar tientjes onder de nieuwwaarde. Dan bestel ik het zelf wel nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:12:
Ik zie er anders wel veel die nog maar een paar maanden in bezit zijn en maar een paar tientjes onder de nieuwwaarde. Dan bestel ik het zelf wel nieuw.
Dat bedoelt @Jurrr90 denk ik juist: koop hem nieuw en je schrijft er weinig op af, dus heb je een hogere 2e hands verkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vangt men dat er dan ook echt voor? bedoel ik te zeggen. :) Voor 50 euro verschil op iets van 500+ euro dan koop ik het nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:52:
Vangt men dat er dan ook echt voor? bedoel ik te zeggen. :) Voor 50 euro verschil op iets van 500+ euro dan koop ik het nieuw.
Ik was mijn 4 maand oude CSW V2.5 in 15 minuten kwijt op Marktplaats voor nieuwprijs ex bezorgkosten. Stond er voor 50 euro minder op maar had dus binnen een kwartier al iemand die de nieuwprijs bood en bereid was ruim een uur enkele reis in de auto te zitten.

Ik vind het ook absurd maar met de lever tijden die Fanatec soms heeft is er een gekte. Ik heb geprobeerd voor een schappelijke prijs een CSL loadcell op de kop te tikken ter overbrugging voor de Kapral pedalen maar dat was/is echt een kansloze missie, het is praktisch de nieuwprijs betalen en anders is er wel een andere gek die bereid is dat te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

R2D2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Ik was mijn 4 maand oude CSW V2.5 in 15 minuten kwijt op Marktplaats voor nieuwprijs ex bezorgkosten. Stond er voor 50 euro minder op maar had dus binnen een kwartier al iemand die de nieuwprijs bood en bereid was ruim een uur enkele reis in de auto te zitten.

Ik vind het ook absurd maar met de lever tijden die Fanatec soms heeft is er een gekte. Ik heb geprobeerd voor een schappelijke prijs een CSL loadcell op de kop te tikken ter overbrugging voor de Kapral pedalen maar dat was/is echt een kansloze missie, het is praktisch de nieuwprijs betalen en anders is er wel een andere gek die bereid is dat te betalen.
Wanneer was dit? Waarschijnlijk toen Fanatec zelf geen voorraad meer had?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Zelf heb jaren geleden tweede hands een CSL elite met V3 pedalen gekocht. Hier heb ik enkele jaren mee gereden en uiteindelijk verkocht met een verlies van <100 euro. Goedkope hobby dus dat simracen.

Probleem is wel dat ik er upgrades voor heb aangeschaft ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doubleoz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Vlak voor de kerst (23 December om precies te zijn), had verwacht dat het niet zo'n vaart zou lopen dus dat ik de kerstdagen nog mooi met de CSW V2.5 door zou kunnen komen en dan na de kerst de DD2 wel in huis zou hebben... niets was minder waar en ik had na het plaatsen binnen een half uur 6 reacties van mensen die hem wel wilden hebben in de berichtenbox van MP zitten.

Je bent echt zo van je Fanatec spul af vandaag de dag, zolang de schaarste en covid nog even aan houd schrijf je er amper op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:16:
Je bent echt zo van je Fanatec spul af vandaag de dag, zolang de schaarste en covid nog even aan houd schrijf je er amper op af.
Dat geldt vooral / alleen voor spullen die slecht leverbaar zijn toch?

Ik wacht nog steeds op mijn zwarte vrijdag aankoop..

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-01-2021 10:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://link.marktplaats.nl/m1652821925

Of zoiets... te koop want na een week proberen is het toch te moeilijk en verkoop ik mijn ~3k aan spullen weer. Serieus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnykPJE-sS3539UQ1h_dTyeLRd0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9zaqXGxm6DBgNpl2K9KhcnPH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Dat geldt vooral / alleen voor spullen die slecht leverbaar zijn toch?

Ik wacht nog steeds op mijn zwarte vrijdag aankoop..
De CSW was op het moment van verkoop gewoon in voorraad bij Fanatec, ik had hem voor 50 euro onder de nieuwprijs gezet omdat ik dacht "ach zo'n vaart zal het niet lopen met deze prijs en dan komt deze jongen nog mooi de corona kerstdagen door".

Uiteindelijk dus gewoon voor de nieuwprijs ex bezorgen verkocht, ik vind het ook bizar maar mensen betalen graag meer om iets NU te hebben schijnbaar. Koper probeerde nog wel iets af te dingen maar ik had de zin, "dan wacht ik nog wel even met verkoop tot na de kerstdagen" nog niet eens mijn mond uit en hij was al onderweg.

Ik zou het ook verrekken, sterker nog, ik koop dit spul liever tegen nieuwprijs met de volle garantie dan dat ik een bijvoorbeeld op een CSW V2.5 100 euro bespaar via Marktplaats en uiteindelijk met de gebakken peren zit want je weet nooit hoe men met spullen om is gegaan... ik heb mensen gezien die zichzelf aan het stuur uit de rig hijsen en het dan gek vinden dat een CSL na een half jaar begint te rammelen aan alle kanten.

Van een actieve mede "tweaker" zou ik het misschien nog wel aandurven maar dat is al wel een grens gevalletje op het gebied van wheelbases.

Voor mij was het in ieder geval mooi mee genomen dat ik deze prijs nog kon krijgen waardoor het een DD2 in plaats van een DD1 is geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 14-01-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:51
Doubleoz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Mijn 2.5 jaar oude CSW 2.5 ging ook weg voor 100 euro onder de nieuwprijs. Zo'n minimale afschrijving zie je vrij weinig in techland.

Mijn Fanatec shifter en handbrake gingen voor nieuwprijs ex shipping weg van de zomer toen Fanatec omhoog zat met hun leveringen. Kon ik mooi mijn Heusie Sprints kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

BM

Moderator Spielerij
Hupske schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Zelfde spul kan je ook voor de helft bij Ali halen. Zelfde kwaliteit.
Gebruik het ook wel eens op stuurtjes. Levensduur er van is alleen nog onbekend. Haalt iig niet de kwaliteit van de echte stuurtjes.
Heb je daar toevallig een linkje van, zie op ali door de bomen het bos zowat niet meer :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-10 19:57
Ik bestelde in de week voor kerst een CSW V2.5, Formula V2 en Clubsport V3 pedalen (nieuw bij Fanatec) en had het twee dagen later netjes binnen. Als ik dit allemaal zo lees ben ik een lucky man wat dat betreft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:02
Ik heb 29 december ('s avonds) mijn Porsche GT3 R stuur besteld. De 30e was het al verstuurd en de 31e in huis.
Misschien dat bepaalde setjes populairder zijn en ze daar een achterstand op hebben?
In Amerika is het allesinds wel een drama. Daar regent het klachten op Reddit, maar van het EU warehouse lijkt het wel goed mee te vallen.

[ Voor 26% gewijzigd door Broodro0ster op 14-01-2021 13:18 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 14:21
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:01:

Of zoiets... te koop want na een week proberen is het toch te moeilijk en verkoop ik mij ~3k aan spullen weer. Serieus?
[Afbeelding]
Om vervolgens een foto in de advertentie te plaatsen met need for speed underground op je scherm 8)7

Ik heb vorige week mijn DD1 besteld, dinsdag is deze geleverd. In de force feedback voel ik zeker iets meer detail, maar niet schokkend, de extra torque is wel welkom, hierdoor merk ik dat ik veel meer gevoel heb in het stuur. Waarschijnlijk had ik nooit geupgrade als ik een CSW had gekocht, maar de CSL kwam toch kracht tekort.

Het formula v2 stuurtje is ook een stuk mooier dan de F1 die ik hiervoor had, maar hetgene wat mij het meeste heeft verrast zijn de podium shifters, wat een geweldige toevoeging is dat zeg! Shiften voelt geweldig (veel beter dan de F1, waar ik tijdelijk een magnetic shifter mod op had, maar die maakte veel te veel kabaal). Dual clutch starten voelt bijna als cheaten in sommige auto's

[ Voor 37% gewijzigd door Intruder op 14-01-2021 13:37 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear

Of zoiets... te koop want na een week proberen is het toch te moeilijk en verkoop ik mijn ~3k aan spullen weer. Serieus?
[Afbeelding]
Dit is wel echt een pareltje hoor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas

[Afbeelding]
Ook wel een wheelbase van 1200 euro, maar geen load cell pedalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arfalas schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Fanatec CSL Elite met loadcell staat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfalas schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb er een van 1500 euro en ook (nog) geen load cell. :+

Kapral pedalen zijn onderweg maar nu staan er nog gewoon CSL pedalen onder de DD2. Maar als het je seconden sneller gaat maken ben ik straks ook een alien ;)

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 14-01-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
BM schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Heb je daar toevallig een linkje van, zie op ali door de bomen het bos zowat niet meer :p
https://a.aliexpress.com/_B0y4gl
Deze. Geen top materiaal zoals je bij de echte merken vind. Maar het is wel leuk om daarmee je grip te bekleden en ook wel makkelijk te doen doordat het erg rekbaar is.
Nadeel verder ook dat het wel eens wisselt qua kwaliteit wat je krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 14-01-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Fanatec CSL Elite met loadcell staat erin?
My bad, ik zag maar 2 pedalen, maar de koppeling zit er niet op

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Gisteren mijn CSL Elite set "met potlood" gemonteerd in mijn cockpit.
Pedalen staan nu (nog) horizontaal, maar wil ik iets schuin gaan zetten.
En het stuur staat nog iets te laag en naar voren; klusje voor van 't weekend om op te lossen :)

Maar heb er al wel mee kunnen rijden dus.
En allemachtig... Dit is echt zó véél beter dan de T500RS die ik hiervoor gebruikte.

De FFB is oneindig veel beter. De onderstuur en overstuur kan ik nu wel aanvoelen en nu voellen de curbs niet meer als baby-zachte-billetjes-asfalt :P :+
De LED's op de base en stuur zijn leuke toevoegingen :)
Schakelen als de LED's en je gezicht staan te knipperen zoals zo'n volledig in kerstlampjes uitgedost huis :+

Waar ik verreweg nog het meeste aan zal moeten wennen zijn de pedalen.
De gas-/koppeling pedalen voelen stevig, met een flink grotere slag dan de T500RS.
Het rempedaal is de LC variant, waar ik echt aan zal moeten wennen om het meeste eruit te halen.

Fijne is wel, na gisteravond (in ACC) een paar uur te rijden & wennen, zit ik vrijwel op de tijden die ik op de T500RS reed *O*

Al met al; nog een beetje finetuning in de setup (voordat ik picca's post :+ ) en nog een heleboel wennen, maar zeer tevreden over deze aankoop!
En dan bedenk ik dat dit een aanschaf was van 700+ euro en daarvoor heb ik de instapset van Fanatec gekregen...

Damn... :o

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@MTFDarkEagle Laat je niet misleiden door het woord instap. Het niveau van de CSL-range is nog steeds een flink niveau hoger dan die van andere merken ;)

Veel plezier met je set mooie Fanatec set!

[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-01-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
@Madhouse1979 Ja dat heb ik inderdaad gemerkt :)

Zat gisteravond toch wel ff te twijfelen waarom ik niet meteen voor de Clubsport ben gegaan... Maar toen bedacht ik me dat de meerprijs een (of twee :+ ) circuit dag is en ik er in een jaar best wel een aantal doe... En deze set ook best wel oké is... Heb ik die twijfels maar snel naast me neergelegd :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Ik denk dat de CSL set de beste bang for buck is. Natuurlijk zijn er nog betere sets, maar die zijn inderdaad meteen significant duurder. Ik heb de set met veel plezier gebruikt, en als je op een budget zit is dit eignelijk alles wat je nodig hebt

Zware pedalen is even wennen, maar uiteindelijk wel heel fijn. Ik ben laatst naar Heusinkveld sprints gegaan en dat gaspedaal is significant zwaarder. Die heb ik meteen lichter gezet, maar na een maand ben ik toch weer zwaarder gegaan. Ik merkte dat het doseren makkelijker ging met zwaar pedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Arfalas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:43:
Zware pedalen is even wennen, maar uiteindelijk wel heel fijn. Ik ben laatst naar Heusinkveld sprints gegaan en dat gaspedaal is significant zwaarder. Die heb ik meteen lichter gezet, maar na een maand ben ik toch weer zwaarder gegaan. Ik merkte dat het doseren makkelijker ging met zwaar pedaal
Dat is de reden dat ik op mijn v3 pedalen de demper op het gaspedaal heb gezet. Hierdoor kan ik makkelijker doseren zonder dat je te snel vol op het gas gaat. Heb een paar maanden het rempedaal normaal gehouden, maar naar verloop van tijd toch de Brake Performance Kit geïnstalleerd. Eerst is het wennen, maar snel daarna is ook dit veel fijner te doseren, onder andere door de kortere slag die je maakt. Heb niet gekozen voor de zwaarste setting, wil nog wel iets van travel overhouden. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
@Arfalas Ja dat geloof ik!
De pedalen van de T500RS vind ik al behoorlijk te licht, dus dit gaspedaal is een verademing wat dat betreft.

Het LC rempedaal had ik op de middelste hardheid gezet, maar voor nu (toch) ook naar de zachtste instelling.
Op den duur wellicht naar wat zwaarder, of niet :)
Na héél wat jaren simracing waar het remmen wordt bepaald door hoe vér het pedaal wordt ingetrapt, naar een LC vraagt nogal wat gewenning... :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07 11:59
Die laatste ervaring deel ik met je. Gisteren mijn HE Sprints binnen gekregen, dat is echt hele andere koek dan de G27 pedalen waar ik aan gewend was. Maar zat vrij snel weer op mijn oude tijden, daarna zat ik er (soms fors) onder en reed veel constanter.

Nu nog de G27 vervangen voor de CSW 2.5 icm fijn stuur en dan ben ik wel weer ff klaar. Ook hier nog wat circuitdagen op de planning dus DD zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik heb mijn zinnen gezet op een CSL Elite bundle, maar heb ook gezien dat in februari dat nieuwe McLaren stuurtje beschikbaar komt. In hoeverre zijn er in het verleden bundles geweest met een dergelijk stuurtje, weten jullie dat?
Dan overweeg ik nog even een week of 6 te wachten en koop ik die bundle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
EightGear schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:37:
[...]

Order geplaatst, met een Formula V2. Wordt vervolgd..
Eerste indruk: :) :)
Best een groot verschil in soepelheid, heel fijn.

Vraag: zijn de standaard buttoncaps van de Formula V2 ook weg te halen, of zitten ze vastgelijmd ofzo? Die Xbox knoppen zijn me een beetje een doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je had een buttonset met caps en een pincet mee kunnen bestellen. :P Ze zijn dus te wisselen.
https://fanatec.com/eu-en...tton-caps-and-sticker-set

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 15-01-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
Die had ik gezien inderdaad, maar 30 euro voor een paar stukjes plastic en een sheetje stickers vind ik een beetje overdreven.

Maargoed, die caps vervangen de default caps denk ik? Dus dan zouden ze er af te halen moeten zijn. De vraag is dan hoe. :)

Edit: gewoon een beetje kracht zetten, dan klikken ze er af.

[ Voor 11% gewijzigd door EightGear op 15-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

EightGear schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Eerste indruk: :) :)
Best een groot verschil in soepelheid, heel fijn.

Vraag: zijn de standaard buttoncaps van de Formula V2 ook weg te halen, of zitten ze vastgelijmd ofzo? Die Xbox knoppen zijn me een beetje een doorn in het oog.
Er zitten een aantal caps bij het V2 stuur. Zowel voor Xbox, Playstation en voor PC met tekst/symbolen. Je hebt in principe geen extra set buttons nodig bij aanschaf, tenzij je aparte kleuren wil. De caps vallen precies over de knoppen en kunnen met je nagels van de knoppen verwijderd worden. Enige is dat ze soms nog wel eens willen scheuren, maar daar heb je garantie voor. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Fanatec gebruikers onder ons, nieuwe firmware en deze keer meer dan alleen een paar fixes, https://forum.fanatec.com...1lwkS0mwbwTgjeUoUUa14ZjZ8

YouTube: New Fanatec Firmware Manager

Zou het updaten van firmware makkelijker moeten maken voor mensen die geen handleidingen lezen (en dat zijn er bij Fanatec gebruikers verrekte veel). Helaas de bug met betrekking tot ITM display en DD’s nog niet opgelost. Niet dat ik het scherm überhaupt kan zien tijdens het racen maar het zou toch een keer tijd worden dat men dit ook gaat fixen.

[ Voor 42% gewijzigd door R2D2 op 15-01-2021 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Eigenlijk ook belachelijk dat fanatec zegt: "ja we weten van de issue, maar als je het scherm uit zet, werkt het wel."

Is een beetje de equivalent bij de dokter: "dokter, als ik hier druk doet het zeer", "dan moet u daar niet drukken"

De optie dat hij je settings weer terug zet is dan wel weer nice

[ Voor 12% gewijzigd door Arfalas op 15-01-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
mikekiwi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:09:
Ik heb mijn zinnen gezet op een CSL Elite bundle, maar heb ook gezien dat in februari dat nieuwe McLaren stuurtje beschikbaar komt. In hoeverre zijn er in het verleden bundles geweest met een dergelijk stuurtje, weten jullie dat?
Dan overweeg ik nog even een week of 6 te wachten en koop ik die bundle...
De CSL Elite bundels staan niet meer op de website, de reden weet ik ook helaas niet.

Het McLaren stuur is wel een fijn stuur. Ik heb hem hier al liggen en rij er best vaak mee. Er zijn naar mijn weten in het verleden geen bundels geweest met dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Madhouse1979 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:04:
[...]

De CSL Elite bundels staan niet meer op de website, de reden weet ik ook helaas niet.

Het McLaren stuur is wel een fijn stuur. Ik heb hem hier al liggen en rij er best vaak mee. Er zijn naar mijn weten in het verleden geen bundels geweest met dat stuur.
Volgens mij staat er nog wel een Elite-bundle, toch?: https://fanatec.com/eu-en...e-playstation-starter-kit

Dank voor de info, dan ga ik voor de standaardset als ik genoeg centjes bij elkaar heb gesprokkeld en kijk ik later wel of ik het McLaren-stuurtje er alsnog bij neem. Lijkt mij inderdaad een fijn stuur, zeker voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
mikekiwi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:09:
[...]
Volgens mij staat er nog wel een Elite-bundle, toch?: https://fanatec.com/eu-en...e-playstation-starter-kit

Dank voor de info, dan ga ik voor de standaardset als ik genoeg centjes bij elkaar heb gesprokkeld en kijk ik later wel of ik het McLaren-stuurtje er alsnog bij neem. Lijkt mij inderdaad een fijn stuur, zeker voor die prijs
Sorry je hebt gelijk. Ik zat me te focussen op de CSL Elite F1 bundel.

Het McLaren GT3 stuur is zeker fijn. Ik heb hem al sinds december (2 dagen voor de aankondiging) en gebruik hem eigenlijk altijd in ACC. De metalen QR hoef je er niet perse bij te kopen als je hem niet op een DD gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
DD is niet aan de orde, dus idd niet nodig. Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds een aantal maanden ben ik ook aan het racen met een stuurtje en pedalen, namelijk de Thrustmaster TX 458 Italia. Een beetje in een opwelling gekocht toen ik deze bij vraag & aanbod zag staan. Ik speelde eigenlijk nooit racespellen maar het leek me wel al heel lang gaaf om dat eens te proberen met een stuurtje.

Spulletje zit op een Wheel Stand Pro en ik speel vanaf de bank op de TV.

En dat bevalt echt heel goed! Ben begonnen met Forza Horzion 3 en F1 2018, en nu sinds een maandje Forza Motorsports 7.

Ik zit eigenlijk wel sterk te overwegen om de pedalen te vervangen. Helaas passen van Fanatec alleen de CSL Elite pedalen op de Wheel Stand. Als de V3 pedalen hadden gepast, zou ik die hebben gekocht, maar helaas. Toen zag ik de Thrustmaster T-LCM pedalen, die passen denk ik wel. Heeft iemand hier ervaring mee (combo T-LCM en Wheel Stand) of wellicht een beter alternatief qua pedalen? Ik heb gezocht maar wellicht iets gemist.

Het idee voor nu is gewoon fatsoenlijke (load cell) pedalen te kopen icm de huidige set-up. Horzion 3 ondersteund geen dual input, maar dat geeft niet. Mocht ik over een jaar oid nog zo enthousiast zijn, en wellicht wat meer de sim kant op gaan, overweeg ik dan wel echt mooi spul te halen, om het in 1x echt goed te doen. Alle tips zijn zeer welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
even los van je pedalen vraag; Horizon met stuur vond ik niet fijn (FH4 althans). Het is voor mij meer een arcade game die beter tot zn recht komt een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfalas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:53:
Eigenlijk ook belachelijk dat fanatec zegt: "ja we weten van de issue, maar als je het scherm uit zet, werkt het wel."

Is een beetje de equivalent bij de dokter: "dokter, als ik hier druk doet het zeer", "dan moet u daar niet drukken"

De optie dat hij je settings weer terug zet is dan wel weer nice
Is het ook, en iets in mij doet vermoeden dat het meer is dan alleen een software issue maar dat de hardware ook een invloed heeft, anders had men het al lang en breed kunnen fixen want het probleem speelt al maanden (volgens mij zelfs al sinds de release).

Nu zal het mij een zorg wezen want ik kan heel het scherm niet zien tijdens het racen maar het mag onderhand wel eens gefixt gaan worden. Ik had hem afgelopen weekend eens aan tijdens het racen en het is echt niet grappig wanneer de “jolts” (schokken) optreden. Ik had het in een bocht tijdens een gevecht in iRacing en m’n duimen kregen even een flinke tik die ik wel even voelde. Koste me ook meteen een paar plekken aangezien ik met 2 wielen in het grind belande.

Verder volgens mij geen grote verbeteringen op het vlak van wheelbases maar wel voor de loadcell op de V3 pedalen. Ik laat hem nog even op V381 staan en ga na het weekend wel eens kijken hoe de vlag er bij hangt bij de mensen die wel geüpgraded hebben ;)
Aikon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:

Ik zit eigenlijk wel sterk te overwegen om de pedalen te vervangen. Helaas passen van Fanatec alleen de CSL Elite pedalen op de Wheel Stand. Als de V3 pedalen hadden gepast, zou ik die hebben gekocht, maar helaas. Toen zag ik de Thrustmaster T-LCM pedalen, die passen denk ik wel. Heeft iemand hier ervaring mee (combo T-LCM en Wheel Stand) of wellicht een beter alternatief qua pedalen? Ik heb gezocht maar wellicht iets gemist.
Wat is er volgens jou mis met de CSL pedalen? Ik ben persoonlijk een grotere fan van de CSL pedalen dan de V3 pedalen om de doodsimpele reden dat ik graag een 2 pedals setup rijdt, bij de V3 kan dat wel maar is het eigenlijk niet de bedoeling. De CSL bied ook net wat meer ruimte om de pedalen in de breedte te verstellen en met loadcell helemaal geen verkeerde set als je het mij vraagt.

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 15-01-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:55:
@Arfalas Ja dat geloof ik!
De pedalen van de T500RS vind ik al behoorlijk te licht, dus dit gaspedaal is een verademing wat dat betreft.

Het LC rempedaal had ik op de middelste hardheid gezet, maar voor nu (toch) ook naar de zachtste instelling.
Op den duur wellicht naar wat zwaarder, of niet :)
Na héél wat jaren simracing waar het remmen wordt bepaald door hoe vér het pedaal wordt ingetrapt, naar een LC vraagt nogal wat gewenning... :)
Het kost gewenning maar het is zeker de moeite waard!

Ik had mijn ClubSport V3 load-cell pedaal initieel ook op de standaard vrij zachte setting staan met veel travel, en dat reed prima, maar toen ik een keer wat Motec data (telemetrie) van mijn eigen rondjes bekeek was duidelijk te zien dat ik nergens echt goed gebruik maakte van trailbraking, hoewel ik dat in mijn beleving wel deed. Het is gewoon te moeilijk om dat goed te doseren als zowel de travel als de load invloed hebben.

Ik heb nu de 1-na hardste variant van de brake performance kit geinstalleerd en na een uurtje of 2 zagen mijn brake trails er al veel beter uit en inmiddels gaan de rondetijden gestaag naar beneden (ver onder wat ik eerst reed ook). De brake performance kit past niet op de CSL pedalen natuurlijk maar ook daar zal een hardere setting waarschijnlijk 'makkelijker' te leren zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@R2D2 Ik denk dat t zeker goede pedalen zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Ze zijn echter wel met LC en usb-adapter al €50 duurder en dan komen er nog verzendkosten bij en een upgradesetje voor de Wheel Stand. Ik denk dat ik met de T-LCM een vergelijkbaar setje heb voor €200. Als de reviews zo zie is het meer een kwestie van smaak tussen de twee. Het in breedte afstellen sprerkt me wel aan, maar de Hall Sensor van de Thrustmaster juist ook. Op zich is die €50-100 verschil geen probleem, maar toch. Is hier de Fanatec populairder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Aikon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:17:
Ze zijn echter wel met LC en usb-adapter al €50 duurder en dan komen er nog verzendkosten bij en een upgradesetje voor de Wheel Stand. Ik denk dat ik met de T-LCM een vergelijkbaar setje heb voor €200. Als de reviews zo zie is het meer een kwestie van smaak tussen de twee. Het in breedte afstellen sprerkt me wel aan, maar de Hall Sensor van de Thrustmaster juist ook. Op zich is die €50-100 verschil geen probleem, maar toch. Is hier de Fanatec populairder?
De CSL's zijn niet te vergelijken met de T-LCM. De CSL's zijn in deze prijscategorie de beste pedalen die je kunt aanschaffen. De T-LCM zijn hoofdzakelijk plastic.

De USB adapter heb je niet nodig, die zit al in het Loadcell kastje. Scheelt je weer geld. Die heb je namelijk alleen nodig als je de standaard set op PC aan gaat sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-01-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

MTFDarkEagle schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:16:
Gisteren mijn CSL Elite set "met potlood" gemonteerd in mijn cockpit.
Pedalen staan nu (nog) horizontaal, maar wil ik iets schuin gaan zetten.
En het stuur staat nog iets te laag en naar voren; klusje voor van 't weekend om op te lossen :)

Maar heb er al wel mee kunnen rijden dus.
En allemachtig... Dit is echt zó véél beter dan de T500RS die ik hiervoor gebruikte.

etc
Exact dit afgelopen week ook mogen doen. Veel minder latency, veel meer gas en remgevoel. En wat gewenningsverschijnsels. Ben nu veel beter in staat een weggelijdende auto op te vangen.

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
flip_eg4 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Ben nu veel beter in staat een weggelijdende auto op te vangen.
Inderdaad!
Dat was mij inderdaad ook opgevallen; stevig overstuur (code brown zeg maar :+ ) is een stuk beter te voelen en op te vangen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Vandaag de shifters geupgraded van de Fanatec Universal Hub naar Magnetic Paddle Modules. Ik heb deze al op het Formula V2 stuur en de F1 2020 LE. Dit zijn gewoon super shifters. Het stuur is een turn Racing R20 Evo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_fqtYkU_ShOii5VEfygc0IKA9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ggxbVNbk41hXtlw2iNDVWRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Kan je de voordelen noemen?
Ik snap dat je wat meer feedback krijgt, maar eigenlijk vind ik de V2 shifters ook gewoon prima. Ok, ik schakel wel eens mis, maar dat is dan vaak omdat de concentratie gewoon verslapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Arfalas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:13:
Ik snap dat je wat meer feedback krijgt, maar eigenlijk vind ik de V2 shifters ook gewoon prima. Ok, ik schakel wel eens mis, maar dat is dan vaak omdat de concentratie gewoon verslapt
Lijkt mij vooral qua gevoel veel beter.

Ik vind de originele V2 shifters heel matig aanvoelen. Je mist die mechanische 'klik'.

Ik wil zelf ook nog wel betere shifters op de V2, maar dat is een dingetje voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het inderdaad gevoel, maar ook afstand. De originele shifters van Fanatec zijn in mijn beleving gewoon ruk. Zeker voor de prijs die je voor een stuur betaald vind ik de shifters echt onder de maat. Met een magnetische modificatie wordt het al wat beter maar het is het nog steeds niet.

De MPM geeft betere feedback en hebben minder travel waardoor je veel sneller kunt schakelen. Je voelt nu echt goed dat je schakelt. Ook staan ze wat verder van je af wat het comfort ten goede komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:27
Madhouse1979 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:24:
[...]

De CSL's zijn niet te vergelijken met de T-LCM. De CSL's zijn in deze prijscategorie de beste pedalen die je kunt aanschaffen. De T-LCM zijn hoofdzakelijk plastic.
Niet helemaal mee eens om twee redenen:
* De bevestiging van de loadcell op de pedaal arm is sub optimaal bij de csl pedalen wat inconsistent pedaal gevoel kan geven (dit lees je terug in de betere reviews maar is alleen merkbaar als je niet consistent bent met de plaatsing van je voet op het pedaal.)
* En compatibiliteit als je op console's speelt, Als je een Thrustmaster stuur hebt sluit je de T-LCM daar direct op aan.

En laten we het schoonmaken en mogelijk zelfs vervangen van de pot meters op de csl pedalen ook niet vergeten. Al is door de relative nieuwheid van de t-lcm's vrij weinig te zeggen over wat deze pedalen op de lange termijn aan onderhoud vereisen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik lees wel een boel horrorverhalen over de potmeters van de CSL, in zoverre dat ik neig naar de V3 of de Kapral 2 pedaal set. Ik haal het meeste plezier uit formule spellen, dus heb het derde pedaal niet nodig. Dan zijn ze vrijwel even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Potmeters persoonlijk in 9 maand geen last van gehad, terwijl ze erg veel hondenharen hebben gevangen in die maanden dat ik ze had.

Dat de lc placement sub optimal is zeker wel, niet voor mezelf, maar als anderen in mijn rig gingen zitten hadden ze vaak het gevoel dat ze alle kracht moesten zetten die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:13:
Ik vond de standaard shifters van mijn T300 RS beter dan de standaard V2 shifters. Ik heb onlangs dan ook een upgrade uitgevoerd naar de magnetic paddle module en dat voelt echt zoveel fijner! Best een forse investering maar het is er wel één die goed bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Ik heb zelf eerst een magnetic shifter mod gedaan op mijn f1 stuur, daar was ik niet zo over te spreken als jullie. Het gevoel was beter, maar het kabaal was zo enorm aanwezig dat ik er last van had en 2 kamers verder mijn vriendin ook. Heb op meerdere manieren geprobeerd om dat de dempen, maar het bleef veel kabaal maken.

Nu met de advanced paddle module totaal geen last meer van ik ben echt super blij met mijn shifters nu (mijn vriendin ook, nou, ze is er niet meer ontevreden over 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:48:
Ik lees wel een boel horrorverhalen over de potmeters van de CSL, in zoverre dat ik neig naar de V3 of de Kapral 2 pedaal set. Ik haal het meeste plezier uit formule spellen, dus heb het derde pedaal niet nodig. Dan zijn ze vrijwel even duur.
Potmeters zijn ook te vervangen voor hall sensoren, kost je zingevende uit het blote hoofd een tientje of 3 (heb het al eens eerder gepost hier) en dan ben je voor eens en voor altijd van dat verhaal af. Ik zou ze overigens pas vervangen wanneer ze ook echt stuk zijn.

Kapral pedalen zijn overigens gewoon nog een keer zo duur, althans ik was pak hem beet 400 euro kwijt voor 2 pedalen dus dat verschil vind ik fors ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
230 + 30 vs 400. Die Kapral hebben wel lc's op beide pedalen. Kan er verder alleen weinig over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:08:
230 + 30 vs 400. Die Kapral hebben wel lc's op beide pedalen. Kan er verder alleen weinig over vinden
Even geduld hebben, als het goed is komt mijn kapral set er aan. ;)

Aan de andere kant, die hall sensor heb je echt niet direct nodig. Genoeg mensen die een poos rond rijden met CSL pedalen zonder gedoe met de potmeters.

Als het nou V3 vs Kapral was Dan was het een makkelijke keuze wat mij betreft maar die CSL icm loadcell is echt zo’n verkeerde optie niet.
Madhouse1979 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:24:
De originele shifters van Fanatec zijn in mijn beleving gewoon ruk. Zeker voor de prijs die je voor een stuur betaald vind ik de shifters echt onder de maat.
Ruk is wel heel kort door de bocht, op de CSL series is hij prima in vethouding. Bij de Formula V2 vind ik het lastig, de Formula V2 bied veel meer functionaliteit dan de andere formule sturen van Fanatec. En de shifters doen wat ze moeten doen, voor die 369 die je voor de Formula V2 af moet tikken vind ik het nog prima te verantwoorden als Fanatec zijnde.

Dat de magnetic paddle module de beste upgrade is die je kunt doen ben ik verder wel met je eens. Het verschil is enorm qua gevoel maar nog veel belangrijker, ze maken niet zo belachelijk veel herrie als de originele paddle shifters want dat vond ik altijd het allergrootste minpunt aan de originele shifters.

[ Voor 44% gewijzigd door R2D2 op 15-01-2021 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
Voor de mensen die kijken naar de pedalen bij Kapral:
https://grabcad.com/library/pedals-v2-1
Het zijn afgeleide hier van. En waar dat ontwerp weer vandaan komt, weten jullie ook wel :+

Er zijn er iig een paar hier op het forum, die die pedalen zelf hebben gemaakt (waaronder ik) en kan je vertellen dat het gewoon goede pedalen zijn. Beter dan Fanatecs V3.

Andere opties waar je naar kan kijken:
http://bjsimracing.com/index.php
En
https://iovaluetech.com/dc-simracing-dc3/

Zijn qua principes allemaal beetje het zelfde. Afhankelijk van gebruikte veren en elastomers zal er weinig verschil in zitten. En doe je met alles geen miskoop.

(Verwacht overigens bij al die pedalen binnenkort een kleine prijsverhoging. Iets met Brexit en inkoop Bodnar onderdelen)

En die csl lc van Fanatec is een zeer goede tussenstap. Erg robuust en waarde vast.
Potmeters kunnen inderdaad lastig gaan doen, maar zijn goed schoon te maken of te vervangen. Dat stelt echt niks voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Hupske op 16-01-2021 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De BJ Simracing GT’s (complete set) heb ik hier ook staan. Inderdaad geen verkeerde pedalen, zeker niet voor dat geld.

Pagina: 1 ... 54 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.